Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 107.147 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:35
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een ASRock ION 330 gescoord. Eerste indruk: Wat een drama.

Windows 7 RTM op de HDD gezet, enorme overscan op m'n Samsung TV. Met m'n "andere" HTPC (AMD780G) heb ik 'm gewoon op 1920x1080p staan... werkt perfect. Met de ASRock moet ik via de Nvidia-tool het scherm resizen tot 1794x980 om alles te kunnen zien. Is hier geen andere manier voor dan simpelweg de resolutie beperken? Ook zijn de Windows fonts ontzettend grof, als ik omschaken naar m'n andere PC heb ik daar superstrakke letters. ClearType heb ik aanstaan, helpt niet veel.

Dan XBMC. Een XMBC Live ISO "met bijgewerkte Nvidia drivers" (9.04.1 met 185.18.14) op een USB-stick geplaatst. Met hulp van Piethein's blog nog wat updates van Ubuntu binnengehaald (geen SVN). VDPAU aan, refresh rate adjust aan. Echter, alle 1080p media schokt dramatisch, totaal onkijkbaar. CPU load is <5% dus daar kan het niet aan liggen. Display staat op 1920x1080p50Hz. Media staat op een Synology NAS waar ik met Win7 reads mee haal van 23MByte/sec dus het lijkt me sterk dat dat het probleem is. Zucht... ik dacht "even" om te steken van m'n stroomslurpende HTPC naar de ASRock...

Ben blij dat ik m'n HDX1000 als backup heb, die speelt tenminste bijna alles probleemloos af.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Je kunt in windows met de nvidia-tool toch screen-size veranderen? Heb ik tenminste wel gedaan bij mij full hd lg tv. Dus niet resolutie veranderen, maar gewoon screen size zo verslepen dat de overscan precies 0 is. Overigens wel belachelijk dat hij dit standaard aanzet en je het niet simpel uit kan zetten. Als de resolutie 1920x1080 is, moet hij dat gewoon doorgeven en niet raar gaan doen met overscannen enzo.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:32
Vandaag is mijn Point of View ION CS330 binnen gekomen :*)
Hier wat plaatjes van het uitpakken:

Mooi plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/4582/dsc04611.jpg

Specificaties op de zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/7477/dsc04616.jpg

Inhoud van de doos: pc volledig in plakplastic, enveloppe, voedingskabel:
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/3184/dsc04621d.jpg

Inhoud van de enveloppe: Manual, Driver DVD, 4 rubberen voetjes:
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/9968/dsc04631.jpg

Voorkant: 2xUSB, stereo out, microfoon in, 5.25" DVD-RW, powerknop (groen verlicht) en HD ledje (rood):
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/2894/dsc04624w.jpg

Zijkant links:
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/6138/dsc04626.jpg

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/2518/dsc04627.jpg

Zijkant rechts:
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/2637/dsc04628ls.jpg

Eerste opmerkingen:
  • Geheugen werd eerst herkend als 1GB, na het resetten van de BIOS wordt nu wel 2GB gezien.
  • HD ledje lijkt het niet te doen.
  • HD is 7200 rpm van Hitachi.
  • Helaas zit de HD aan de zijkant gemonteerd. De extra Samsung 1TB Ecogreen moet ik nu onder de DVD zien te krijgen...
  • Zit een eSATA aansluiting op (staat niet in de specs op de POV site.
  • PC lijkt niet zo stil te zijn als gehoopt. Staat nu nog wel op mijn bureau en niet onder de tv, ook de voetjes moet ik er nog onder plakken.

• catchingfire
woekele schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:49:
Je kunt in windows met de nvidia-tool toch screen-size veranderen? Heb ik tenminste wel gedaan bij mij full hd lg tv. Dus niet resolutie veranderen, maar gewoon screen size zo verslepen dat de overscan precies 0 is.
Klinkt goed maar waar vind ik die optie? In de Nvidia-tool zie ik "Adjust desktop size/position", als ik daarop klik dan krijg ik een blauw scherm met in 't midden 2 sliders, een om de horizontale resolutie aan te passen en een om de verticale resolutie aan te passen. De hoeken kan ik niet slepen.

Ik gebruik de 190.62 Win7/Vista WHQL drivers overigens.

edit: Heb nu de 186.18 drivers geprobeerd maar ook daar zie ik die optie niet.

[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 04-09-2009 22:26 ]

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:13
croxz schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:59:

Mooi plaatje:
[afbeelding]

Specificties op de zijkant:
[afbeelding]

Inhoud van de doos: pc volledig in plakplastic, enveloppe, voedingskabel:
[afbeelding]

Inhoud van de enveloppe: Manual, Driver DVD, 4 rubberen voetjes:
[afbeelding]

Voorkant: 2xUSB, stereo out, microfoon in, 5.25" DVD-RW, powerknop (groen verlicht) en HD ledje (rood):
[afbeelding]

Zijkant links:
[afbeelding]

Achterkant:
[afbeelding]

Zijkant rechts:
[afbeelding]

Eerste opmerkingen:
  • Geheugen werd eerst herkend als 1GB, na het resetten van de BIOS wordt nu wel 2GB gezien.
  • HD ledje lijkt het niet te doen.
  • HD is 7200 rpm van Hitachi.
  • Helaas zit de HD aan de zijkant gemonteerd. De extra Samsung 1TB Ecogreen moet ik nu onder de DVD zien te krijgen...
  • PC lijkt niet zo stil te zijn als gehoopt. Staat nu nog wel op mijn bureau en niet onder de tv, ook de voetjes moet ik er nog onder plakken.
Leuk om te zien die foto's :) Daar heb je tenminste wat aan als je een aankoop overweegt!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

catchingfire schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:00:
[...]

Klinkt goed maar waar vind ik die optie? In de Nvidia-tool zie ik "Adjust desktop size/position", als ik daarop klik dan krijg ik een blauw scherm met in 't midden 2 sliders, een om de horizontale resolutie aan te passen en een om de verticale resolutie aan te passen. De hoeken kan ik niet slepen.

Ik gebruik de 190.62 Win7/Vista WHQL drivers overigens.
Ja, met dat scherm heb ik het volgens mij ook gedaan. Die sliders kan je bewegen om het scherm te laten passen. Ik heb het net trouwens nog eens gecheckt en zie dat ik het nu heb staan op do not adjust en toch is het goed. Ik weet zeker dat ik het vroeger wel een keer in heb moeten stellen. Maar nu dus blijkbaar niet meer, vreemd. Loop eens even alle settings af in het control panel en check of je nergens anders scaling o.i.d. aan hebt staan. En check ook in de settings van je tv of je de input wel gewoon op 16:9 of op original oid hebt staan en niet op zoom.

Ik gebruik trouwens 185.85 op xp.

Trouwens, ik moet wel de volgende volgorde aanhouden. Tv aanzetten en op hdmi input zetten, dan hdmi kabel aansluiten, dan dualview aanzetten in nvidia control panel. Als ik het anders doe, ziet de pc de tv vaak niet.

[ Voor 17% gewijzigd door woekele op 04-09-2009 22:28 ]

• catchingfire
woekele schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:25:
Ja, met dat scherm heb ik het volgens mij ook gedaan. Die sliders kan je bewegen om het scherm te laten passen. Ik heb het net trouwens nog eens gecheckt en zie dat ik het nu heb staan op do not adjust en toch is het goed. Ik weet zeker dat ik het vroeger wel een keer in heb moeten stellen. Maar nu dus blijkbaar niet meer, vreemd. Loop eens even alle settings af in het control panel en check of je nergens anders scaling o.i.d. aan hebt staan. En check ook in de settings van je tv of je de input wel gewoon op 16:9 of op original oid hebt staan en niet op zoom.
Maar als je aan die sliders gaat trekken verlaag je de resolutie... heb alle opties in de nvidia tool nagelopen, kan niks vinden wat wel zou kunnen werken. TV staat gewoon op 16:9 (als ik m'n ATI-HTPC aansluit op dezelfde HDMI poort werkt 't perfect op 1920x1080). Pfff.. wat een start. Zowel Win7 als XBMC een drama... dat beloofd nog wat.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Weet je zeker dat je dan de resolutie aanpast? Zou ik wel vreemd vinden, aangezien het scherm direct verandert als je aan de sliders trekt. Als je resolutie zou veranderen, zou ik een flikkerend beeld verwachten. Dat ie eerst zwart wordt, dan weer terugkomt met de nieuwe resolutie.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 14:18

[...]

Eerste opmerkingen:
Het moederboard waar dit systeem op gebouwd is staat ook los op de site. Daar staat de eSATA wel vermeld.

• catchingfire
woekele schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:43:
Weet je zeker dat je dan de resolutie aanpast? Zou ik wel vreemd vinden, aangezien het scherm direct verandert als je aan de sliders trekt. Als je resolutie zou veranderen, zou ik een flikkerend beeld verwachten. Dat ie eerst zwart wordt, dan weer terugkomt met de nieuwe resolutie.
De resolutie wordt idd echt verandert... kom op iets van 1794x980 uit als ik geen overscan wil. Niet de bedoeling lijkt me.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 11:18
Wil zondag me Asrock van Win 7 naar Ubuntu omzetten, iemand de ultieme guide? Die ik kan volgen?
Dacht zelf aan:
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=54705

[ Voor 25% gewijzigd door Daros op 04-09-2009 23:24 ]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

catchingfire schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:56:
[...]

De resolutie wordt idd echt verandert... kom op iets van 1794x980 uit als ik geen overscan wil. Niet de bedoeling lijkt me.
Hmmm, je hebt gelijk. Ik heb de volgende settings (advanced mode staat natuurlijk aan in nvidia control panel):

Onder display: change resolution. Als ik de tv aanklik, staat ie op 1920x1080, 32bit, 60Hz. Het vinkje over physical panning is grijs en uit.

Change flat panel scaling: use nvidia scaling voor eigen scherm, voor de tv is alles grijs.

Set up multiple dispays: dualview

Onder Video & Television:
Change the signal of HD format: HDMI kabel en 1080p HDTV format

Resize HDTV desktop: Do not resize my desktop en panning ook niet allowed. (geen vinkje)

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:36

No13

/me was here

Ik gebruik eigenlijk altijd mijn laptop of PS3 als 'HTPC' en heb de ION puur als server ingezet. Dit met het idee dat mocht ik er nog een HTPC van willen maken, dan heb ik de hardware al ;) (BTW, de POV ION 330-1 oid)

De server doet nu:(Debian 5.0)
- NAS: 3x 1,5 TB in RAID5
- SabNZBd
- Firewall/Router
- VirtualBox: een virtuele XP install, gewoon mail/msn/web enz
- Mailserver
- Transparante proxy
- MediaTomb (streaming voor PS3)
- MythTV backend en MythWeb voor opnames (ICM PVR-500 dual-tuner)
en vast nog een hoop wat ik over het hoofd zie...

Het valt mij op dat de XP VM veel sneller werkt dan ik had verwacht.

Jammer dat nvclock de grafische chip niet kan terugklokken om misschien nog wat watt's te besparen maar de teller staat nu op 58 watt als hij gewoon 'idle' is (als alles draait maar niets wordt apart belast)

Ik had hier alleen wat moeite met de netwerk driver, die wilde niet echt op gbit tot ik de laatste realtek driver van de website had geplukt.

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 18:35
Daros schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:23:
Wil zondag me Asrock van Win 7 naar Ubuntu omzetten, iemand de ultieme guide? Die ik kan volgen?
Dacht zelf aan:
De gemakkelijkste manier is om XBMC Live te installeren. Dat is wat ik gedaan heb, en dat werkt perfect. Gewoon een kwestie van cd er in en instructies volgen. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Verwijderd

[quote]croxz schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:59:

Mooi plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/6138/dsc04626.jpg

Bij welke winkel heb jij hem vandaan ik zie veel online shop waar ze aan geven dat er sodim in zit ik zie bij die van jou ddr2 zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 12:55 ]

• croxz
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:53:
[quote]croxz schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:59:
Bij welke winkel heb jij hem vandaan ik zie veel online shop waar ze aan geven dat er sodim in zit ik zie bij die van jou ddr2 zitten.
Ik heb 'm bij Zercom vandaan. De specs op de diverse sites klopt inderdaad niet. Voor de juiste specs zie mijn 2de foto van de doos.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Enige wat hij dus mist t.o.v. die Asus EeeBox1012 die nog moet uitkomen is WLAN. Hmmm.... twijfel slaat toe hier... ;)

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Hmm, van mijn Asrock ION-330 heeft het blauwe ledje achter de aan/uit knop nu ook de geest gegeven. Maarja, om hem daar nu voor terug te sturen... Heb hem net lekker aan de praat :P

• mgom
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 15:25
Daros schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:23:
Dacht zelf aan:
Ik heb de volgende gebruikt, werkt bij mij prima.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=55282

• catchingfire
Ik vraag me af wat voor tweaks men hier in XMBC heeft gedaan om 1080p "smooth" af te spelen. 720p kijkt "redelijk" weg (loopt ook niet supersmooth, maar het is kijkbaar), maar het kijken van 1080p kan ik toch echt geen feest noemen. Het schokt gewoon, en ik heb al veel films geprobeerd (m2ts, mkv). Alles via een SMB connectie met m'n Synology.

Eerst had ik ook al enorme schokken met gewone DVD's kijken, maar dat bleek aan de upsampling te liggen, die setting moet op UIT.

Erg spijtig ook dat WMV's het niet doen, beeld wel maar geluid (meestal WMAPro) wordt niet ondersteund: "Failed to initialise audio device". Daar zit je dan met je door de jaren heen verzamelde HD-collectie die op een NMT probleemloos afspeelt maar niet met XBMC :(. Ook is het met downloaden erg opletten tegenwoordig, heb 't idee dat er steeds meer AVCHD ISO's en WMV's worden gepost. Er moet nog veel gebeuren wil ik overtuigt raken van XBMC...

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Asrock binnen.. meteen aan het installen gegaan en loop meteen vast :( :

code:
1
2
3
4
5
6
root@htpc:~# apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com 91E7EE5E 318C7509
Executing: gpg --ignore-time-conflict --no-options --no-default-keyring --secret-keyring /etc/apt/secring.gpg --trustdb-name /etc/apt/trustdb.gpg --keyring /etc/apt/trusted.gpg --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com 91E7EE5E 318C7509
gpg: requesting key 91E7EE5E from hkp server keyserver.ubuntu.com
gpg: requesting key 318C7509 from hkp server keyserver.ubuntu.com
gpg: keyserver timed out
gpg: keyserver receive failed: keyserver error

Keyserver lijkt down te zijn? :(

Mijn V&A

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
catchingfire schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:24:
Ik vraag me af wat voor tweaks men hier in XMBC heeft gedaan om 1080p "smooth" af te spelen. 720p kijkt "redelijk" weg (loopt ook niet supersmooth, maar het is kijkbaar), maar het kijken van 1080p kan ik toch echt geen feest noemen. Het schokt gewoon, en ik heb al veel films geprobeerd (m2ts, mkv). Alles via een SMB connectie met m'n Synology.
Heb je de renderer wel op VDPAU staan?

[ Voor 36% gewijzigd door john19_386 op 05-09-2009 19:47 ]

• catchingfire
john19_386 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:46:
Heb je de renderer wel op VDPAU staan?
Uiteraard. Refresh rate adjust ook aan. Het lijkt wel een fps-issue ofzo, dat de fps-rate van de video niet matched met de refresh rate van 't scherm?

• leroyk2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Mooi plaatje:
[afbeelding]
Deze lijkt me perfect geschikt voor mijn nieuwe htpc. Deze heeft ondersteuning voor pci-e waar ik dus een mooie dual tuner in kwijt kan. Ook de prijs voor het complete systeem valt erg mee!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Workaholic schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:42:
Asrock binnen.. meteen aan het installen gegaan en loop meteen vast :( :

code:
1
2
3
4
5
6
root@htpc:~# apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com 91E7EE5E 318C7509
Executing: gpg --ignore-time-conflict --no-options --no-default-keyring --secret-keyring /etc/apt/secring.gpg --trustdb-name /etc/apt/trustdb.gpg --keyring /etc/apt/trusted.gpg --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com 91E7EE5E 318C7509
gpg: requesting key 91E7EE5E from hkp server keyserver.ubuntu.com
gpg: requesting key 318C7509 from hkp server keyserver.ubuntu.com
gpg: keyserver timed out
gpg: keyserver receive failed: keyserver error

Keyserver lijkt down te zijn? :(
Hier is hij gewoon up, kun je hem wel pingen?
/me Wiethoofd gaat morgen zeer druk bezig met z'n Zotac ION-review. Alle benchmarks gedraaid en indeling gemaakt en de nodige foto's geschoten, nu nog tekstje knutselen en de boel opmaken :Y)

Verder echt _O_ CoreAVC _O_ alle typen video's vloeiend in W7 *O*

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• catchingfire
Wiethoofd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:38:
W7 icm met MPC-HC? Heb je een linkje naar hoe je dat alles het geconfigureerd??? (Moet toch een alternatief hebben om WMV's af te kunnen spelen)

• Workaholic
  • Niet online
Probleem opgelost met de keyservers.. deze deed het later weer gewoon.

Heb alles draaiend behalve lirc en mijn harmony.. :( Moet dus met een toetsenboard en muis werken.. en dat is niet echt handig/mooi.

Weet iemand hoe ik dat mooie lirc wizzardje opnieuw kan draaien? een apt-get install --reinstall laat die wizzard niet opnieuw zien.

Ik heb gekozen voor windows media center (philips) en bij de tweede ir vraag heb ik none gedaan.

Mijn harmony heb ik vervolgens voorzien van microsoft media center remote, helaas krijg ik geen reactie van de asrock/xbmc.

Iemand een idee hoe ik die wizzard opnieuw kan runnen om andere opties te proberen? De config file is wat lastig..

Mijn V&A

W7 met GOM en WMP
Heb je een linkje naar hoe je dat alles het geconfigureerd???
CoreAVC openen, vinkje neerzetten bij Prefer CUDA acceleration en in GOM 'external filters' enablen.
(Moet toch een alternatief hebben om WMV's af te kunnen spelen)
/me Wiethoofd geeft toe geen Full HD wmv's te hebben :$ alleen mkv en mov en een verdwaalde mp4 :Y)

• Bigfoot87
Ik heb een paar dagen geleden een ASRock ION 330 gekocht en er XBMCLive op geïnstalleerd. Alles werkt perfect, 1080p films zijn geen probleem.. zelfs de beruchte bird-scene op 1080p is trekt ie er moeiteloos door. Het enige probleem dat ik tegenkom is dat het systeem af en toe (1x in het uur ofzo) reboot zodra ik een keuze maak. Video's, Muziek, Pauze... het maakt niet uit, hij reboot gewoon zodra ik op enter druk. Is dit een bekend probleem?

EDIT 07/09/09: Heb XBMCLive opnieuw geïnstalleerd en het probleem lijkt nu over te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Bigfoot87 op 07-09-2009 13:35 ]

• Daros
Workaholic schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:59:
Probleem opgelost met de keyservers.. deze deed het later weer gewoon.

Heb alles draaiend behalve lirc en mijn harmony.. :( Moet dus met een toetsenboard en muis werken.. en dat is niet echt handig/mooi.

Weet iemand hoe ik dat mooie lirc wizzardje opnieuw kan draaien? een apt-get install --reinstall laat die wizzard niet opnieuw zien.

Ik heb gekozen voor windows media center (philips) en bij de tweede ir vraag heb ik none gedaan.

Mijn harmony heb ik vervolgens voorzien van microsoft media center remote, helaas krijg ik geen reactie van de asrock/xbmc.

Iemand een idee hoe ik die wizzard opnieuw kan runnen om andere opties te proberen? De config file is wat lastig..
Ik heb last van hetzelfde, selecteerde de verkeerde MCE remote.

Iemand weet hoe je opnieuw de grafische config krijg om hem te selecteren? Remove en install werkt inderaad niet..

• Daros
Bigfoot87 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:19:
Ik heb een paar dagen geleden een ASRock ION 330 gekocht en er XBMCLive op geïnstalleerd. Alles werkt perfect, 1080p films zijn geen probleem.. zelfs de beruchte bird-scene op 1080p is trekt ie er moeiteloos door. Het enige probleem dat ik tegenkom is dat het systeem af en toe (1x in het uur ofzo) reboot zodra ik een keuze maak. Video's, Muziek, Pauze... het maakt niet uit, hij reboot gewoon zodra ik op enter druk. Is dit een bekend probleem?
Heb je dan een uur niks gedaan?
Misschien iets in het powermanagement?

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik gebruik de PS3 Bluetooth remote (Linux), werkt als een tiet. Geen gedoe met lirc ofzo, de remote werkt net als een normaal toetsenbord. Aanrader!

You're so fucking special. I wish I was special.

• Workaholic
  • Niet online
even naar /etc/lirc/ en dan rm lircd.conf en dan dpkg-reconfigure lirc

voor het opnieuw runnen van de config.

Helaas ben ik ondanks het proberen van allebei de remote settings, niet veel verder gekomen.

Met allebei de instellingen (new of old mce) lukt het inmiddels om 1 of 2 knoppen (totaal niet de knoppen die handig zijn) aan de praat te krijgen.. Helaas nog steeds niet de standaard codes aan de praat..

Ben benieuwd of hier harmony gebruikers zijn icm de philips ir/mce settings want ik krijg het niet aan de praat :(

Ook lopen de hd test bluerays niet helemaal soepel, hij loopt 90 % soepel, maar als je een tijd kijkt zie je duidelijk dat hij af en toe " lagt " .

Last but not least.. geeft hij 1920x1080 aan op 50hz? moet dit niet 60hz zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Workaholic op 05-09-2009 23:28 ]

Mijn V&A

• Daros
Workaholic schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:25:
even naar /etc/lirc/ en dan rm lircd.conf en dan dpkg-reconfigure lirc

voor het opnieuw runnen van de config.

Helaas ben ik ondanks het proberen van allebei de remote settings, niet veel verder gekomen.

Met allebei de instellingen (new of old mce) lukt het inmiddels om 1 of 2 knoppen (totaal niet de knoppen die handig zijn) aan de praat te krijgen.. Helaas nog steeds niet de standaard codes aan de praat..

Ben benieuwd of hier harmony gebruikers zijn icm de philips ir/mce settings want ik krijg het niet aan de praat :(

Ook lopen de hd test bluerays niet helemaal soepel, hij loopt 90 % soepel, maar als je een tijd kijkt zie je duidelijk dat hij af en toe " lagt " .

Last but not least.. geeft hij 1920x1080 aan op 50hz? moet dit niet 60hz zijn?
Ah thanks! Nu niet thuis maar ga het direct proberen.. Was al bijna van plan om maar gewoon opnieuw te beginnen.
Wiethoofd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:05:
/me Wiethoofd geeft toe geen Full HD wmv's te hebben :$ alleen mkv en mov en een verdwaalde mp4 :Y)
Nu even een 1080p WMV aan het binnenhengelen, zal ik dat ook in m'n review er netjes bijzetten :Y)

• Workaholic
  • Niet online
Iemand hier met een harmony en een philips usb reciever (nieuwe) die alles al aan de praat heeft gekregen?

een toetsenboard en muis blijven gebruik is niet erg mooi te noemen..

Mijn V&A

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:11
Bigfoot87 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:19:
Ik ben dan wel benieuwd wat je zoal geïnstalleerd hebt, want ik heb nu sinds een week een PoV ION330 moederbordje draaien met de volgende andere specs:

2GB geheugen
1TB Seagate 7200.11 harddisk

Ik heb geprobeerd met Ubuntu 64bit + XBMC (met VDPAU als renderengine) maar toch bleef hij hakkelig gaan bij sommige 1080p films. Nu ben ik dus wel benieuwd hoe jij het geïnstalleerd hebt. Mogelijk heb ik iets over het hoofd gezien.

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mr. Inspire schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:05:
[...]

Ik ben dan wel benieuwd wat je zoal geïnstalleerd hebt, want ik heb nu sinds een week een PoV ION330 moederbordje draaien met de volgende andere specs:

2GB geheugen

Ik heb geprobeerd met Ubuntu 64bit + XBMC (met VDPAU als renderengine) maar toch bleef hij hakkelig gaan bij sommige 1080p films. Nu ben ik dus wel benieuwd hoe jij het geïnstalleerd hebt. Mogelijk heb ik iets over het hoofd gezien.
Heb je in het bios het geheugen wat toegewezen wordt als videogeheugen van 256 naar 512 gezet?

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:14
Workaholic schreef op zondag 06 september 2009 @ 08:42:
Iemand hier met een harmony en een philips usb reciever (nieuwe) die alles al aan de praat heeft gekregen?

http://www.lirc.org/html/table.html#@hw-usb

zie helemaal onderaan voor wat benodigd is

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Workaholic schreef op zondag 06 september 2009 @ 08:42:

Ja, ik heb de Philips OVU412000 USB IR Remote Receiver + Harmony 525 + XBMC op Linux op de Asrock werkend, ik kan het meeste besturen, maar de context menu's in full screen video lukt me nog niet.

Ik heb lirc handmatig geinstalleed en aangegeven dat de mceusb2 module gebruikt moet worden. De harmony heb ik ingesteld als Media Center PC.

Hier wat configs: /etc/lirc/hardware.conf, /etc/lircd.conf (symlink naar /etc/lirc/lircd.conf), /usr/share/xbmc/system/Keymap.xml, /usr/share/xbmc/system/Lircmap.xml. Ik heb de beide xml files niet aangepast. Dit moet je trouwens in ~/.xbmc/userdata overrulen geloof ik.

Ik heb helaas geen idee hoe je die wizard opnieuw moet runnen. Hopelijk kom je eruit met mijn configs. Als je meer configs nodig hebt, laat het maar even weten. Als je tips hebt hoe ik dat context menu in full screen video tevoorschijn krijg, hoor ik 't ook graag ;).

O ja, je kunt irw gebruiken om te debuggen wat voor commando lirc überhaupt binnenkrijgt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:11
smooky schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:04:
[...]

Heb je in het bios het geheugen wat toegewezen wordt als videogeheugen van 256 naar 512 gezet?
Ja, dit heb ik gedaan... Ondertussen een poging gewaagd aan Win7, maar ik ga nog even weer stoeien met Ubuntu. Ik heb in eerste instantie 64bit geprobeerd, zou het hier aan kunnen liggen?

• Workaholic
  • Niet online
blackd schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:35:
[...]

Ja, ik heb de Philips OVU412000 USB IR Remote Receiver + Harmony 525 + XBMC op Linux op de Asrock werkend, ik kan het meeste besturen, maar de context menu's in full screen video lukt me nog niet.
Dat is goed nieuws, dat is exact dezelfde usb reciever die ik ook heb, was al ana het kijken voor een andere IR reciever + Ab combinatie.
Ik heb lirc handmatig geinstalleed en aangegeven dat de mceusb2 module gebruikt moet worden. De harmony heb ik ingesteld als Media Center PC.
Heb je dit in de harmony toegevoegd als media center pc --> microsoft --> Windows Media Center ?
Hier wat configs: /etc/lirc/hardware.conf, /etc/lircd.conf (symlink naar /etc/lirc/lircd.conf), /usr/share/xbmc/system/Keymap.xml, /usr/share/xbmc/system/Lircmap.xml. Ik heb de beide xml files niet aangepast.
Dit moet je trouwens in ~/.xbmc/userdata overrulen geloof ik.
Wat bedoel je hiermee? Moet ik hier iets aanpassen? Opslaan? Waar kan ik die dir precies vinden? /usr/share/xbmc?
Ik heb helaas geen idee hoe je die wizard opnieuw moet runnen. Hopelijk kom je eruit met mijn configs. Als je meer configs nodig hebt, laat het maar even weten. Als je tips hebt hoe ik dat context menu in full screen video tevoorschijn krijg, hoor ik 't ook graag ;).
O ja, je kunt irw gebruiken om te debuggen wat voor commando lirc überhaupt binnenkrijgt.
Ik ga deze er even handmatig in plakken/aanpassen, hopen dat het werkt. Het lijkt voor 20 % te werken, sommige commands van de harmony komen wel over in irw.. en het vreemde is dat ik in een DVD menu (nadat ik handmatig met de muis de film heb gestart) wel met de direction up/down buttons kan werken?

Alleen in XBMC zelf kan ik niet navigeren? Ik neem aan dat ik de muis gewoon aangesloten kan laten?

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 06-09-2009 12:09 ]

Mijn V&A

• blackd
  • Niet online
Workaholic schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:53:
Heb je dit in de harmony toegevoegd als media center pc --> microsoft --> Windows Media Center ?
Dat is volgens mij niet meer helemaal te herleiden. Ik dacht dat ik Media Center Extender had ingevoerd als model naam.
Het apparaat staat in ieder geval zo bekend in mijn lijst met apparaten:
Media Center PC (Microsoft Media Center Extender)
Workaholic:
Wat bedoel je hiermee? Moet ik hier iets aanpassen? Opslaan?
Beide XML files (Keymap.xml en Lircmap.xml) zijn volgens mij default mappings, als je de mappings wilt aanpassen hoor je die files in de ~/.xbmc/userdata te plaatsen van je xbmc user, en daar de mapping aan te passen. Is voor jou niet van toepassing, maar kijk even of die XML files uit de systeem folders overeenkomen met die van mij.
Workaholic:
Ik ga deze er even handmatig in plakken/aanpassen, hopen dat het werkt. Het lijkt voor 20 % te werken, sommige commands van de harmony komen wel over in irw.. en het vreemde is dat ik in een DVD menu (nadat ik handmatig met de muis de film heb gestart) wel met de direction up/down buttons kan werken?
Het kan ook nog zijn dat je de activiteit verkeerd hebt ingesteld in de Harmony software. Ik heb de activiteit XBMC toegevoegd als TV kijken via MCE. Ik heb aangegeven dat ik mijn TV gebruik om video weer te geven, mijn receiver gebruik om het volume te regelen. Wat je ook nog even kan proberen is om op de Harmony even op de knop 'Devices' te drukken, dan naar jouw device te gaan (waarschijnlijk Media Center PC o.i.d.) en dan alle knoppen op de remote te proberen i.c.m. irw. Je Harmony bestuurt dan namelijk alleen het apparaat, en niet de activity.
Workaholic:
Alleen in XBMC zelf kan ik niet navigeren? Ik neem aan dat ik de muis gewoon aangesloten kan laten?
Ja, ik heb ook nog een muis aangesloten en kan via de remote netjes navigeren. Dat is geen probleem. Met mijn setup is het mogelijk met de cursur toetsen te navigeren door de menu's en met OK een menu in te gaan.

• Workaholic
  • Niet online
Media center of Media center extender.. geven allebei hetzelfde inderdaad.

Ik heb voor alle zekerheid jouw xml files gebruikt voor keymap.xml en lircmap.xml. Deze zijn ook nooit eerder aangepast geweest, dus ik neem aan dat ze hetzelfde zijn.

Ik ben bekend met de werking van de harmony software en activiteiten, ik gebruik om te beginnen alleen devices om inderdaad uit te sluiten dat het aan een activiteit instelling kan liggen.

Het vreemde is dat ik soms "gehoor" krijg wanneer ik op bepaalde knoppen druk. De mute knop doet het bijvoorbeeld, alleen de navigation knoppen niet :(.

je komt vast niet uit de buurt van apeldoorn zodat ik je remote commands kan overnemen met de ir learn function van de harmony :P?

Ik ga nog maar een keer een reinstall doen van ubuntu mini + xbmc. De IR adapter was trouwens tijdens de install gewoon aangesloten. ook de XBMC live cd doet het niet met de ab.

Wel balen.. ben al dik een dag hiermee bezig... jammer dat die ir neit plug and play is.

Mijn V&A

• brama
  • Niet online
Was dat HTPC topic er nou al? Alle praat in dit topic gaat daar namelijk over, en helemaal niet meer over het ION platform. Dit lijkt me dan het juiste moment om die opsplitsing te maken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wiethoofd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:38:
/me Wiethoofd gaat morgen zeer druk bezig met z'n Zotac ION-review. Alle benchmarks gedraaid en indeling gemaakt en de nodige foto's geschoten, nu nog tekstje knutselen en de boel opmaken :Y)

Ik ben erg benieuwd dan. Hier draait mijn ION perfect als server. Daarvoor getest met Windows 7 en vond het zoveel werk om alles te laten draaien, dat ik wellicht een popcorn aan ga schaffen

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-11 18:14
We Are Borg schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:58:
[...]

Ik ben erg benieuwd dan. Hier draait mijn ION perfect als server. Daarvoor getest met Windows 7 en vond het zoveel werk om alles te laten draaien, dat ik wellicht een popcorn aan ga schaffen
Heb binnenkort een popcorn 110 over, ik ben bijna volledig over op xbmc (live) op de asrock ion, moet alleen nog een nieuwe NAS inrichten en de data van de popcorn afhalen. :*)

• blackd
  • Niet online
catchingfire schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:24:
Alles via een SMB connectie met m'n Synology.
Ik zag dat je een Synology hebt met XBMC op Ubuntu. Probeer eens op je Synology NFS (onder Network Services in de webinterface) aan te zetten en je shares te mounten via NFS op de XBMC machine.
  1. Je moet dan NFS installeren op je XBMC host:
    code:
    1

sudo apt-get install nfs-common
  2. Stel de NFS privileges in de Synology webinterface in:
    bij Privileges -> Shared Folders, dan per share de knop NFS privileges aanklikken en instellen
  3. mount die share op je XBMC host (bijv. /mnt/diskstation/share) en als dat werkt, voeg hem toe aan /etc/fstab zodat hij automatisch gemount wordt.
  4. voeg het mount path toe (pad overtypen: /mnt/diskstation/share) aan je sources in XBMC ipv je SMB share.
Mogelijk levert dit ook een performanceverbetering op. Ik haal met SMB van Synology naar een XP bak max 10MB/s, met NFS vanaf Synology naar Asrock Ion (in XBMC file manager) bijna 25 MB/s. Synology DSM versie 2.0-0728 (niet de laatste versie).

Daarnaast, SABnzbd+ installeren op je Synology is een eitje met http://www.mertymade.com/syno/.
Workaholic schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:27:
Het vreemde is dat ik soms "gehoor" krijg wanneer ik op bepaalde knoppen druk. De mute knop doet het bijvoorbeeld, alleen de navigation knoppen niet :(.
Weet je zeker dat die knoppen in de Harmony software dan een commando hebben toegekend? Anders even reset to defaults doen van de knoppen?
Workaholic:
je komt vast niet uit de buurt van apeldoorn zodat ik je remote commands kan overnemen met de ir learn function van de harmony :P?
Nee, helaas, die afstand haalt de harmony niet ;)

[ Voor 20% gewijzigd door blackd op 06-09-2009 16:06 ]

• Bigfoot87
Daros schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:16:
[...]

Heb je dan een uur niks gedaan?
Misschien iets in het powermanagement?
Nee het gebeurt op een willekeurig tijdstip, de ene keer blader ik door mn video's en de andere keer dan wil ik na een tijd film gekeken te hebben weer een subtitel aanpassen ofzo.. Het gebeurt wel altijd zodra ik op enter druk.
Mr. Inspire schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:05:
[...]

2GB geheugen

Ik heb gewoon een ASRock ION 330 gekocht, er XBMCLive op gezet en VDPAU ingesteld... Verder heb ik geen bios- of driverupdates gedaan...

Verwijderd

hier heb je een ion systeem van point of view voor € 214,13 (€179,94 exlusief BTW) exclusief verzendkosten. enige nadeel is dat hij geen optische drive heeft maar veel mensen hebben dat geeneens nodig.

fabrikant pagina.

Verwijderd

halo croxz nog een korte vraagje waar is die gele sata port die vlak bij de rj45 zit zie foto als het goed is zit deze board ik de kast die jij hebt.
Afbeeldingslocatie: http://www.pointofview-online.com/userfiles/product-images/Mobii/mainboard/ION-MB330-1-image2.jpg
croxz schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:12:
[...]

Ik heb 'm bij Zercom vandaan. De specs op de diverse sites klopt inderdaad niet. Voor de juiste specs zie mijn 2de foto van de doos.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 18:51 ]

• Daros
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:22:
hier heb je een ion systeem van point of view voor € 214,13 (€179,94 exlusief BTW) exclusief verzendkosten. enige nadeel is dat hij geen optische drive heeft maar veel mensen hebben dat geeneens nodig.

fabrikant pagina.
Op de site van de fabrikant staat dat hij een DVD-RW speler heeft.

• Auke
  • Niet online
Daros schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:36:
[...]

Op de site van de fabrikant staat dat hij een DVD-RW speler heeft.
Maar wel een 160GB Harde Schijf ipv 320GB

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:22:

fabrikant pagina.
Volgens die pagina heeft hij wél een optical drive? Als dat niet klopt, kloppen de rest van de specs op die pagina dan wel? Deze mist ook eSata volgens de specs. En waar slaat dit op: 8x USB 2.0 (8x back, 2x front)

[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 06-09-2009 19:51 ]

• catchingfire
Wiethoofd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:05:
CoreAVC openen, vinkje neerzetten bij Prefer CUDA acceleration en in GOM 'external filters' enablen.
Hmmm... "external filters" enablen... waar doe je dat precies? Ben wat aan het stoeken met killa-sample.mkv maar ik krijg 'm niet aan het CoreAVC'en. Heb CoreAVC Pro (met dus ook haali splitter) en AC3filter geinstalleerd.

Als ik op FTD kijk lijkt het tegenwoordig wel 70% WMV-HD, 20% AVCHD en nog 10% mkv. :( Het gemis van WMVHD in XBMC is toch wel een erorm minpunt.
blackd schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:02:
Ik zag dat je een Synology hebt met XBMC op Ubuntu. Probeer eens op je Synology NFS (onder Network Services in de webinterface) aan te zetten en je shares te mounten via NFS op de XBMC machine.
Goeie tips!!! Thanks! Gaan op 't lijstje van dingen die ik nog ga proberen. Dat /etc/fstab gebeuren is me nog geheel onbekend maar ik zal het eens gaan proberen.
Daarnaast, SABnzbd+ installeren op je Synology is een eitje met http://www.mertymade.com/syno/
Gaat ook op m'n todo-lijstje ;)

Het draait nog steeds niet smooth hier... vraag me toch echt af wat voor sneaky settings men hier gedaan heeft om 1080p goed aan de praat te krijgen Iemand een test-vehicle-file die echt 100% smooth zou moeten lopen?
1080p WMV van een Pixar Short (Burn-E en Presto) speelden soepel af in XBMC en WMV, GOM wou niet lukken.

External filters in GOM: Preferences > Filter > (tabblad) Disable Filters > Enable Quick Play Mode
Ook op het tabblad Source Filter het vinkje weghalen voor 'Matroska' onderin zorgt er voor dat CoreAVC hardware acceleration gebruikt wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door Wiethoofd op 06-09-2009 20:07 ]

Verwijderd

Mij stond er iets van bij dat hij geen optische drive had dat heeft hij toch wel.

Ik snap niet waarom point of view van die misleidende informatie geven op hun site. Dat is ook het geval met die andere systemen van POV.

hier is een pagina van alternate en die is wel compleet wat de specificaties betreft.

EDIT: de verzendkosten bij de eerder gegeven link van de site waarbij het POV systeem € 214,13 bedroeg zijn €0,00. dus het is wel erg aantrekkelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 20:20 ]

• catchingfire
Wiethoofd schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:04:
1080p WMV van een Pixar Short (Burn-E en Presto) speelden soepel af in XBMC en WMV, GOM wou niet lukken.
Ehm.... 1080p WMV in XBMC?
External filters in GOM: Preferences > Filter > (tabblad) Disable Filters > Enable Quick Play Mode
Ook op het tabblad Source Filter het vinkje weghalen voor 'Matroska' onderin zorgt er voor dat CoreAVC hardware acceleration gebruikt wordt.
Gelukt! killa-sampla.mkv stottert all over the place maar wat andere 1080p mkv's lopen soepel. Het gekke is dat ik dezelfde mkv's weer niet soepel af kan spelen met MPC-HC die ook CoreAVC gebruikt.
En nog via het netwerk afspelen ook :+ Ja, soepel, met een Live CD (omdat m'n installed versie op de USB geen beeld meer wou geven behalve in de command line)

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:09:
EDIT: de verzendkosten bij de eerder gegeven link van de site waarbij het POV systeem € 214,13 bedroeg zijn €0,00. dus het is wel erg aantrekkelijk.
Weet je zeker dat het inderdaad gaat om het afgebeelde systeem? Aangezien de omschrijving op die site nou niet echt duidelijk is...? En ze verkopen ook http://www.pkoffice.nl/we...f-view-mobii-ion-slimpc_1 , daar staat wel dat het gaat om de POV-ION-CS330-1-S (het afgebeelde systeem), maar dan een stukje duurder... En zit er nou wel of geen OS bij? POV-site zegt van wel, alternate zegt van niet. Eerlijk gezegd denk ik dat die goedkope alleen het moederbord is, die heet namelijk inderdaad wel POV/ION330-1.

[ Voor 35% gewijzigd door woekele op 06-09-2009 20:57 ]

Verwijderd

Ik heb ook de PoV mb330-1 besteld, met het pci slot en de gewone ddr sloten aangezien ik toch nog een latje van 2Gb had liggen.

Nu vraag ik me af waar het mini pci-e slot zit wat bij de specificaties staat. Op de plaatjes zie ik wel alle andere sloten maar die kan ik echt niet vinden.
Ik wil namelijk wel wifi gebruiken aangezien ik nog een mini pci-e kaartje heb liggen met antennes, zou dat slot wel ideaal zijn, anders moet ik mijn Linksys pci kaart uit de oude pc halen en die erin prikken met een riser.

Kan iemand die dit bordje heeft bevestigen dat er idd een mini pci-e op zit en vertellen waar die zit?

• catchingfire
Wiethoofd schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:48:
En nog via het netwerk afspelen ook :+ Ja, soepel, met een Live CD (omdat m'n installed versie op de USB geen beeld meer wou geven behalve in de command line)
Maarehm.... WMV-HD wordt niet lekker ondersteund in XBMC toch? En WMAPro audio leidt tot "Failed to initialize audio device"... toch?

Ik heb 't idee dat het allemaal wat soepeler begint te lopen! Ik verwijt de tv een beetje, ik had 'm op een "verse" HDMI input staan waar nog allerlei post-processing toestanden default aanstonden. Deze heb ik nu zo'n beetje allemaal uitgezet en het lijkt nu allemaal een stuk beter gaat.

Ik draai nu overigens XBMC Live vanuit USB-stick en Win7 vanuit de HDD. Is het ook mogelijk om een dual-boot te maken met XBMC Live en Win7? Of wordt 't dan meteen Ubuntu en Win7?

[ Voor 36% gewijzigd door catchingfire op 06-09-2009 22:38 ]

catchingfire schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:13:
Maarehm.... WMV-HD wordt niet lekker ondersteund in XBMC toch? En WMAPro audio leidt tot "Failed to initialize audio device"... toch?
De twee video's die ik getest heb waren Pixar Shorts.
quote: GOM Player file-info
*** DIRECTSHOW FILTER LIST ***
1. Default DirectSound Device
2. VMR9 - Renderless mode
3. WMVideo Decoder DMO
4. Gretech Audio
5. WMAudio Decoder DMO
6. Gretech ASF Source 2

*** VIDEO INFO ***
Input Type : YV12(RAW)
Input Size : 1920 x 1080
Output Type : YV12
Output Size : 1920 x 1080
FrameRate(Frame/sec) : 0.00 (1410065.50)

*** AUDIO INFO ***
SampleRate(Sample/sec) : 48000
BitRate(Bit/sample) : 16
Channels : 2
KBitRate(KBit/sec) : 384

Verwijderd

woekele schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:49:
[...]

Weet je zeker dat het inderdaad gaat om het afgebeelde systeem? Aangezien de omschrijving op die site nou niet echt duidelijk is...? En ze verkopen ook http://www.pkoffice.nl/we...f-view-mobii-ion-slimpc_1 , daar staat wel dat het gaat om de POV-ION-CS330-1-S (het afgebeelde systeem), maar dan een stukje duurder... En zit er nou wel of geen OS bij? POV-site zegt van wel, alternate zegt van niet. Eerlijk gezegd denk ik dat die goedkope alleen het moederbord is, die heet namelijk inderdaad wel POV/ION330-1.
ik zou eens een mailtje sturen wat het is allemaal inderdaad wel erg vaag. maar bij die goedkope link van mij staat wel weer barbone dus in dat opzicht kan het weer niet een mobo zijn.

Verwijderd

Even een vraagje (sorry dat ik er zo doorheen kom vallen, maar kon geen beter topic vinden dan deze om hem te posten).

Ik heb een ION ITX mobo van Zotac en een Antec Fusion Remote Black.
Nu lijkt het er op dat de afstandsbediening van de Antec toch een 20/24 pins connector nodig heeft om te kunnen werken, want ik krijg de bediening niet aan de praat. Wel de grote draaiknop en het LCD heb ik werkend gekregen met een mobo met externa stroom adapter.

Iemand enig idee nog?

Het is dus dit mobo.

En deze kast.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb een vraagje: ik wil mijn oude HTPC vervangen door een kleiner kastje. Ik heb dan geen TV-kaarten meer in mn' systeem maar ik kijk tegenwoordig toch bijna alles terug via de Uitzending gemist pagina's van de diverse zenders. Maar ik heb gemerkt dat CPU performance tegenwoordig weer belangrijk is sinds RTL, Net5 en SBS6 op Silverlight zijn overgestapt 8)7

Mijn concrete vraag: is een Dualcore Atom snel genoeg om Silverlight content af te spelen.
Dit omdat de ION chip hier verder niet voor gebruikt wordt.

Iemand die dit getest heeft of even wil testen? Op mijn oude HTPC (waarin slecht een AMD 2000+ CPU zit) kan ik WMP streams prima afspelen. Maar een show als bijvoorbeeld Lets Dance gaat over in Slideshow mode als de scene wat meer actie/beweging bevat.

http://www.rtl.nl/compone...9466.Lets_Dance_s1_a2.xml

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:18:
Even een vraagje (sorry dat ik er zo doorheen kom vallen, maar kon geen beter topic vinden dan deze om hem te posten).

Ik heb een ION ITX mobo van Zotac en een Antec Fusion Remote Black.
Nu lijkt het er op dat de afstandsbediening van de Antec toch een 20/24 pins connector nodig heeft om te kunnen werken, want ik krijg de bediening niet aan de praat. Wel de grote draaiknop en het LCD heb ik werkend gekregen met een mobo met externa stroom adapter.

Iemand enig idee nog?

Het is dus dit mobo.

En deze kast.
Std, zit er bij die soundgraph dingen een verloop stekker die je tussen je voeding en mobo steekt waar in een klein trucje wordt toegepast om het apparaat uit standby te kunnen halen of starten, je verbindt deze door met de startknop.
Voor het IR-gedeelte heb je dat strikt genomen niet nodig, je kunt volstaan met de USB-mogelijkheid om aan te sluiten en na installeren van driver(Windows?) zou je AB moeten werken.

specs

• croxz
catchingfire schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:45:
Windows 7 RTM op de HDD gezet, enorme overscan op m'n Samsung TV. Met m'n "andere" HTPC (AMD780G) heb ik 'm gewoon op 1920x1080p staan... werkt perfect. Met de ASRock moet ik via de Nvidia-tool het scherm resizen tot 1794x980 om alles te kunnen zien. Is hier geen andere manier voor dan simpelweg de resolutie beperken? Ook zijn de Windows fonts ontzettend grof, als ik omschaken naar m'n andere PC heb ik daar superstrakke letters. ClearType heb ik aanstaan, helpt niet veel.
Sluit je beide htpc aan op dezelfde ingang van de tv? Overscannen gebeurt door de tv, daar kan de pc weinig aan doen lijkt me zo.
catchingfire schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:56:
[...]
Wat volgens mij de Nvidia tool doet is wel 1920x1080 uit blijven sturen, maar met daarin een kleinere desktop van 1794x980 en daaromheen een zwarte rand.
Ik heb mijn POV aangesloten via HDMI op een Samsung HD-ready plasma. Als resolutie werd automatisch 1280x720 geselecteerd, maar ook ik heb last van de overscan en daarom de desktop verkleind. Nu heeft mijn tv ook nog een HDMI/DVI ingang (zonder audio). Ik ga deze van de week ook eens proberen, want ik kan me voorstellen dat als de tv een computer signaal verwacht, dat het dan geen overscan aanzet.
Rave17 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:07:
[...]
Leuk om te zien die foto's :) Daar heb je tenminste wat aan als je een aankoop overweegt!
Bedankt voor de thumbs up!
Lizard schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:53:
[...]
Het moederboard waar dit systeem op gebouwd is staat ook los op de site. Daar staat de eSATA wel vermeld.
Dat lijkt 'm inderdaad te zijn ja, de specs zijn gelijk met wat er op mijn doos staat. Overigens is eSATA voor mij niet zo interessant, ik heb het vooral gemeld omdat het voor anderen die nog twijfelen welke ION aan te schaffen interessant kan zijn.
Frank Martin schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:11:
Hmm, van mijn Asrock ION-330 heeft het blauwe ledje achter de aan/uit knop nu ook de geest gegeven. Maarja, om hem daar nu voor terug te sturen... Heb hem net lekker aan de praat :P
Hmmm, het powerlampje zou ik toch wel missen. Dat het HD lampje het niet doet vind ik eigenlijk wel mooi zo, heb je tenminste niet zo'n nerveus knipperend lampje onder je tv.
leroyk2 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:09:
[...]
Deze lijkt me perfect geschikt voor mijn nieuwe htpc. Deze heeft ondersteuning voor pci-e waar ik dus een mooie dual tuner in kwijt kan. Ook de prijs voor het complete systeem valt erg mee!
Let wel op dat de ruimte enigszins beperkt is door de DVD speler die zeg maar schuin achter boven het slot zit. Ik heb zelf geen tv tuner (digitale tv van UPC) dus kan er verder niet veel over zeggen.
En het is overigens 1x PCI en 1x mini PCI-E. Dus niet 'full-size' PCI-E.
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:47:
halo croxz nog een korte vraagje waar is die gele sata port die vlak bij de rj45 zit zie foto als het goed is zit deze board ik de kast die jij hebt.
[afbeelding]
[...]
Sorry, ik heb geen idee. Zo te zien zit hij direct achter de eSATA aansluiting. Misschien kan je 'm gebruiken als extra interne SATA als je de eSATA niet gebruikt?
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:09:
Mij stond er iets van bij dat hij geen optische drive had dat heeft hij toch wel.

Ik snap niet waarom point of view van die misleidende informatie geven op hun site. Dat is ook het geval met die andere systemen van POV.

hier is een pagina van alternate en die is wel compleet wat de specificaties betreft.
De website van POV is zwaar k*t, daar kan je niet op vertrouwen.
En op zich is dat ook wel een leuk systeempje van POV, maar heeft volgens mij niets extra t.o.v. de ASrock, heeft een kleinere HD en is iets duurder.
Volgens mij zijn dit de beste opties:
* wil je compact zonder optical drive: Acer Aspire Rrevo.
* wil je compact met optical drive: ASrock.
* wil je uitbreidings mogelijkheiden: POV CS330
* wil je zelf uitkiezen: los moederbord.
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:01:
Ik heb ook de PoV mb330-1 besteld, met het pci slot en de gewone ddr sloten aangezien ik toch nog een latje van 2Gb had liggen.

Nu vraag ik me af waar het mini pci-e slot zit wat bij de specificaties staat. Op de plaatjes zie ik wel alle andere sloten maar die kan ik echt niet vinden.
Ik wil namelijk wel wifi gebruiken aangezien ik nog een mini pci-e kaartje heb liggen met antennes, zou dat slot wel ideaal zijn, anders moet ik mijn Linksys pci kaart uit de oude pc halen en die erin prikken met een riser.

Kan iemand die dit bordje heeft bevestigen dat er idd een mini pci-e op zit en vertellen waar die zit?
Ik heb 'm niet zelf zien zitten want ik heb het systeem niet uit elkaar gehaald, maar volgens de gebruiksaanwijzing zit de mini pci-e aan de onderkant van het moederbord.

En nog wat van mijn ervaringen:
Ik heb zoals gezegd de ION via HDMI aangesloten op een Samsung HD-Ready plasma tv. Win7 erop geinstalleerd, de laatste NVidia drivers, Ffdshow en Haali media splitter. Ik gebruik WMP en WMC voor het afspelen en tot nu toe draait alles prima. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik nog geen 1080p heb geprobeerd omdat mijn scherm dat toch niet kan weergeven.
Verder zit ik nog wat te stoeien met Win7 en WMC maar dit is dan ook de eerste keer dat ik een htpc heb.

• houthakker
  • Laatst online: 10:06

houthakker

Poehé

croxz schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:20:

Let wel op dat de ruimte enigszins beperkt is door de DVD speler die zeg maar schuin achter boven het slot zit. Ik heb zelf geen tv tuner (digitale tv van UPC) dus kan er verder niet veel over zeggen.
En het is overigens 1x PCI en 1x mini PCI-E. Dus niet 'full-size' PCI-E.
Heeft de slimeline variant ook PCI? dat zou namelijk perfect zijn, maar dat is nergens duidelijk te vinden, op de site van alternate stond ook niet dat de CS330 een gewoon pci slot heeft, dat is wel een must gezien de linux ondersteunde dvb-c tuners

Specs

• Daros
Ik heb nu Samba draaien op mijn ION 330.
Zal NFS sneller zijn?

• croxz
houthakker schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:33:
[...]
Heeft de slimeline variant ook PCI? dat zou namelijk perfect zijn, maar dat is nergens duidelijk te vinden, op de site van alternate stond ook niet dat de CS330 een gewoon pci slot heeft, dat is wel een must gezien de linux ondersteunde dvb-c tuners
Op de POV staan 2 moederboarden met de Atom 330: 1 met gewoon geheugen (die ook in mijn systeem zit) en 1 met SO-DIMM. Waarschijnlijk is dit moederboard met SO-DIMM gebruikt in het slimline systeem op alternate. Dat moederboard heeft een PCI-e 16x expansion slot.

[ Voor 6% gewijzigd door croxz op 07-09-2009 13:26 ]

• houthakker
  • Laatst online: 10:06

houthakker

Poehé

ah, idd nu zie ik het. Zo te zien is het ook te herkennen aan de aansluiten op de achterkant.

Specs

Verwijderd

He Loekie, bedankt voor je reactie.

Ik dacht dit eigenlijk ook al, maar de remote blijkt hem toch echt ook nodig te hebben om te kunnen werken.
Ik heb al even snel een losse voeding aangesloten (plus de bijgeleverde externe voeding dus) en dan doet hij het nog niet. Ik denk omdat de voeding natuurlijk niet echt aan gaat omdat die niet op het mobo zit aangesloten.

Uiteindelijk heb ik mijn 2e PC er naast gezet en daar dat verloopstekker in gedaan (dat ding wat je tussen je 24 pins ATX stroom moet doen) en dan doet hij het!

Leuk en aardig, maar ik ga zo natuurlijk niet werken met 2 PC's half open naast elkaar :)

Hmmmm, wat te doen? Het enige wat ik nodig heb is ergens een 5V standby power aansluitinkje, moet toch ergens op het mobo zitten zou je zeggen? USB? Zit het daar tussen?

Lastig zoeken op internet.

• Twan V
  • Laatst online: 23-11 11:08

Twan V

...en er stralend uitzien

catchingfire schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:13:
[...]

[...]

Ik draai nu overigens XBMC Live vanuit USB-stick en Win7 vanuit de HDD. Is het ook mogelijk om een dual-boot te maken met XBMC Live en Win7? Of wordt 't dan meteen Ubuntu en Win7?
Ik wil wel ruilen met je. Als jij me vertelt hoe je het nou voor elkaar hebt gekregen om films soepel te laten draaien onder xbmc, geef ik je deze link.

Ik heb namelijk dezelfde haperingen met 720p/1080p-films die jij beschrijft.

Ik heb een ubuntu/Win7 dualboot gemaakt met die tutorial. Is goed te doen, zelfs voor een linux-n00b als ik ;)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:32

KL643

beeldaandemuur

Nieuwe Bios voor de ASrock ION 330 gebruikers :) 1.60

1. Improve SSD hard disk performance/compatibility.
2. Add <DEL> key for the 2nd option to enter BIOS Setup.
3. System can be waken up by onboard lan under S5 through GigaLan hub.
4. Add "Good Night LED" feature.
5. Improve compatibility of Lan connection.

Binnenkort maar eens een SSD aanschaffen...

beeldaandemuur

• Daros
KL643 schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:20:

1. Improve SSD hard disk performance/compatibility.
2. Add <DEL> key for the 2nd option to enter BIOS Setup.
3. System can be waken up by onboard lan under S5 through GigaLan hub.
4. Add "Good Night LED" feature.
5. Improve compatibility of Lan connection.

Binnenkort maar eens een SSD aanschaffen...
Good night led? Wat zal dat zijn? Instellen dat hij na bepaalde tijden het ledje uitdoet?

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:32

KL643

beeldaandemuur

Geen id.....moet nog kijken in mijn bios of er iets in staat over het "ledje". Voor mijn blauwe ledje maakt het toch niet meer uit...is inmiddels overleden (zoals meerdere ASrock gebruikers). Heb daar een mailtje over gestuurd naar ASrock (dat bij meerdere gebruikers het blauwe ledje de geest heeft gegeven) kijken wat ze daar van zeggen....

beeldaandemuur

• catchingfire
Twan V schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:36:
Ik wil wel ruilen met je. Als jij me vertelt hoe je het nou voor elkaar hebt gekregen om films soepel te laten draaien onder xbmc, geef ik je deze link.
Dat is gewoon Ubuntu naast Windows toch? Ik bedoel eigenlijk XBMC Live naast Windows.
Tsja ik snap het eigenlijk ook niet helemaal. Ik heb 't idee dat m'n tv de zaak aan het verzieken is (geweest). Postprocessing die de tv doet op 1080p gaat niet snel genoeg blijkbaar. Heb nu zo'n beetje alle postprocessing die m'n tv kan doen uitgezet en nu is het een heel stuk beter. Het is nog niet silky smooth maar wel een heel stuk beter.
KL643 schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:20:
De zipfile downloaden, contents in de root van de C-drive knikkeren (of een USB-stick), rebooten, F6'en, .... dan zou ie 'm toch moeten vinden had ik gehoopt??

[ Voor 16% gewijzigd door catchingfire op 07-09-2009 21:19 ]

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Niemand die getest heeft wat de performance is met een Silverlight stream?

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Silverlight doet sinde 3.0 toch hardware accelerated video?

Verwijderd

catchingfire schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:46:
[...]

Ehm.... 1080p WMV in XBMC?

[...]

Gelukt! killa-sampla.mkv stottert all over the place maar wat andere 1080p mkv's lopen soepel. Het gekke is dat ik dezelfde mkv's weer niet soepel af kan spelen met MPC-HC die ook CoreAVC gebruikt.
In MPC-HC alle interne decoders uitzetten ook voor geluid behalve matroska en apart als externe decoder voor geluid AC3 filter installeren/aktiveren :)

• Daros
catchingfire schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:46:
[...]

Wat is die killa-sampla.mkv? Is dit een test bestand?
Waar kan je die downloaden?

http://rs270.rapidshare.c...829/killa.sampla.x264.mkv

[ Voor 8% gewijzigd door Daros op 08-09-2009 00:00 ]

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 16:37
Hmm, een mysql-server draaien op een Asrock ION 330 pc-tje is zeker mogelijk, maar is wel bijna 3 keer langzamer dan op een AMD XP 2600+. Beetje jammer, ga ik die database toch maar ergens anders draaien.

Ja, wat had ik verwacht dan ook, licht Atom systeempje.. Maar zo'n verschil met een 5 of 6 jaar oude processor.. Is dat normaal?

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Daros schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:49:
[...]

Good night led? Wat zal dat zijn? Instellen dat hij na bepaalde tijden het ledje uitdoet?
Heb gisteren mijn bios geupdate dus ik kan het antwoord geven: hij schakeld je powerled en hdled uit wanneer je deze optie aanzet in je bios.

• Arunia
Ik moet nog steeds het bios updaten, maar het probleem zet hem in het feit dat het me niet lukt om een boot usb oid te maken.

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10 20:36

HeyDude

Blijven lachen!

Arunia schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:20:
Ik moet nog steeds het bios updaten, maar het probleem zet hem in het feit dat het me niet lukt om een boot usb oid te maken.
Hier op Sourceforge staat een goede beschrijving en tools.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• catchingfire
Dreamvoid schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:04:
Silverlight doet sinde 3.0 toch hardware accelerated video?
Bij Flash kun je ook een HW-accelerate vinkje zetten maar dat haalt helaas niks uit. Silverlight heb ik nog niet geprobeerd.
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:09:
In MPC-HC alle interne decoders uitzetten ook voor geluid behalve matroska en apart als externe decoder voor geluid AC3 filter installeren/aktiveren :)
Dus:
Internal Filters -> Source Filters : alles uit behalve Matroska
Internal Filters -> Transform Filters : ?
Audio Swticher -> Enalbe built-in audio switcher uit?
External Filters -> Add Filter -> AC3 Parser Filter -> Prefer
External Filters -> Add Filter -> CoreCoded CoreAVC -> Prefer ?
Daros schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:55:
Wat is die killa-sampla.mkv? Is dit een test bestand?
Waar kan je die downloaden?

http://rs270.rapidshare.c...829/killa.sampla.x264.mkv
:) Als je die silky-smooth hebt draaien onder Win7 (en dan liefst in MPC-HC) hoor ik (en ik denk vele anderen) heel graag hoe je dat geflikt hebt.
urf schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:42:
Heb gisteren mijn bios geupdate dus ik kan het antwoord geven: hij schakeld je powerled en hdled uit wanneer je deze optie aanzet in je bios.
Hmmm... dus gewoon de LED aan of uit? Da's ook niet echt handig. De HDD LED is nou niet echt enorm storend.
Arunia schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:20:
Ik heb geprobeerd de contents van die bios-update-zipfile in de root van een USB-HDD, USB-stick, interne-HDD te gooien maar ik krijg het instant-flash tooltje in de BIOS niet zover dat ie 'm vind... wat is hier de truuk van?

• Arunia
Bij mij gaat het om een POV CS330-1.
Daar is het al een crime om de bios updates te vinden. Als je iets hebt wat er op lijkt, dan is er geen instant flash tool in de bios, maar moet je een stick maken.

Verwijderd

Hallo,

Als alles een beetje meezit ontvang ik deze week nog mijn POV CS 330-1
Nu ben ik al enige tijd op zoek naar een goede afstandbediening voor dat apparaat.
Ik zou namelijk graag alle muziek wat we hebben, af kunnen spelen onder win. media player
en dan niet steeds de tv aan hoeven te hebben.
Dus dat het nummer wat speelt op de ab te zien is en dat ik op die manier kan zappen.
Nu lees ik hier goede berichten over de Logitec Harmony, maar als ik op hun website kijk kan ik niet de info vinden wat ik zoek.
Wie weet hier wat van of heeft andere goede ideeen?????

• Twan V

Twan V

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:44:
Hallo,

Als alles een beetje meezit ontvang ik deze week nog mijn POV CS 330-1
Nu ben ik al enige tijd op zoek naar een goede afstandbediening voor dat apparaat.
Ik zou namelijk graag alle muziek wat we hebben, af kunnen spelen onder win. media player
en dan niet steeds de tv aan hoeven te hebben.
Dus dat het nummer wat speelt op de ab te zien is en dat ik op die manier kan zappen.
Nu lees ik hier goede berichten over de Logitec Harmony, maar als ik op hun website kijk kan ik niet de info vinden wat ik zoek.
Je zoekt een afstandsbediening die niet alleen gegevens kan zenden, maar ook kan ontvangen.
Bij mijn weten kan dit niet met de Logitechs.

Je zou eens kunnen kijken naar Sideshow (http://tweakers.net/nieuw...a-sideshow-realiteit.html of http://blogs.msdn.com/sideshow/ bijvoorbeeld), maar ik weet niet of dit in Win7 nog ondersteund wordt.

Ik weet dat Denon een universele afstandsbediening heeft die ook data kan ontvangen, maar die is erg prijzig en de vraag is of het Windows-compatible is, of alleen compatible met andere Denon-apparaten.

[ Voor 2% gewijzigd door Twan V op 08-09-2009 11:12 . Reden: Leuk blog gevonden en toegevoegd ]

• HeyDude
  • Laatst online: 18-10 20:36

HeyDude

Blijven lachen!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:44:
Hallo,

Of bouw LCD shermpje in je POV, 20x4 geeft genoeg ruimte voor je MP3 info.
Met LCDproc draait het binnen no-time onder Linux, voor Windows zijn er ook een aantal tooltjes.

[ Voor 2% gewijzigd door HeyDude op 08-09-2009 11:18 . Reden: linkje ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties!

Een scherm inbouwen helpt mij niet aangezien de POV in een kast komt
(scheelt herrie van apparaat en vrouw _/-\o_ )

Die ab van Philips is denk ik wel wat voor mij!
Ik zal mij er eens even in gaan verdiepen!

THNX
Arunia schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:21:
Bij mij gaat het om een POV CS330-1.
Daar is het al een crime om de bios updates te vinden. Als je iets hebt wat er op lijkt, dan is er geen instant flash tool in de bios, maar moet je een stick maken.
Je USB-stick als FAT(16) formatteren en vervolgens de BIOS induiken moet in heel veel gevallen werken. FAT32 kan inderdaad in sommige gevallen niet werken bij de bios-update tools. Bij mijn zotac kon ik het lekker lui vanuit windows doen :Y)

• Twan V

Twan V

Twan V schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:36:
[...]
[...]
Even een aanvulling: Ik speel de meeste videobestanden vanaf een NTFS-partitie of vanaf het netwerk (samba-share).

Nu las ik dat de performance van NTFS onder linux dramatisch is/kan zijn. Voordat ik mijn schijf ga formatteren: welk filesystem gebruiken jullie, als de partitie zowel in windows als in ubuntu toegankelijk moet zijn?

• Arunia
Wiethoofd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:30:
[...]

Je USB-stick als FAT(16) formatteren en vervolgens de BIOS induiken moet in heel veel gevallen werken. FAT32 kan inderdaad in sommige gevallen niet werken bij de bios-update tools. Bij mijn zotac kon ik het lekker lui vanuit windows doen :Y)
Sterker nog, ik kan niet eens booten vanaf de USB dan.
Krijg het niet voor elkaar.
Ga het vanavond nog eens proberen.
Moet toch mogelijk zijn uiteindelijk.

• lithje
  • Laatst online: 16-04-2021
Twan V schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:09:
Even een aanvulling: Ik speel de meeste videobestanden vanaf een NTFS-partitie of vanaf het netwerk (samba-share).

Nu las ik dat de performance van NTFS onder linux dramatisch is/kan zijn. Voordat ik mijn schijf ga formatteren: welk filesystem gebruiken jullie, als de partitie zowel in windows als in ubuntu toegankelijk moet zijn?
EXT3.. Windows werkt hier ook mee. Ik heb Samba onder Ubuntu geïnstalleerd op mijn ASRock ION.
De Windows PC met Vista kan dit probleemloos benaderen. Er schijnen zelfs nog drivers te zijn die je Windows met EXT3 te kunnen laten werken.. Heb ze alleen niet nodig gehad. Mijn videobestanden staan op mijn Popcorn Hour in het netwerk die ook EXT3 geformateerd is.
Bestanden versturen van de Windows PC (Vista, NTFS) naar de ASRock gaat met 10Mb/s.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
catchingfire schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:51:
Bij Flash kun je ook een HW-accelerate vinkje zetten maar dat haalt helaas niks uit. Silverlight heb ik nog niet geprobeerd.
"hardware acceleratie" bij Flash is dan ook alleen hardware scaling, niet hardware decoding van de video. Silverlight zou dat wel moeten kunnen, maar idd weet ik niet of dat met alle drivers werkt.

Nevermind, Silverlight kan het ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 08-09-2009 13:20 ]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
Ik heb ASRock gemailt waarom ze de drivers op hun site voor de ION 330 niet updaten.
Komt volgens hen omdat de drivers die erop staan gegarandeerd werken. En dan zouden ze bij elke update een test moeten doen. Wel zou er windows 7 drivers komen zodra deze officiëel uit is.

Dus voorlopig de sites van de fabrikanten (Nvidia, Via, ...) gebruiken.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.