Begonnen in 2003 met een via EPIA 9000(ITX), PVR350 met veel geratel en een luide fan in vage aziatische case en
freevo erop. Lang voordat er harddisk recorders waren ;-) Half jaar later, ik werd gek van het geratel nl, maar een integrale, iets te dure, passief gekoelde ITX oplossing gekocht
(Hush ITX case) Een epia-m2K board, nehemiah cpu en met cle266 waardoor xvMC met openchrome ook mogelijk was en heeft alles tot heden behalve de huidige HD formaten prima afgehandeld. Board heeft het lang uitgehouden, heeft een tv-kaart overleeft ondanks dat condensators op het board al in 2004 begonnen te lekken.

Maar iets in het M2K board is nu niet meer ok, systeem reboot spontaan, Drive test, mem test en op ander board getest en zijn in orde. Ook met andere goede voeding spontane reboots. Moet wel het board zijn dus ben op zoek naar replacement uit de hedendaagse tijd.
huidige hush internals met lekkende condensatoren.
En toen viel me oog op dit draadje, ion nvidia, itx, VDPAU en kan HD formaten afspelen. In een woord geweldig !!

Dit draadje in het geheel doorgelezen, veel sites bezocht en zag zelfs een aanbieding van de mediamarkt (Utrecht) op mijn deurmat vallen met een revo3600 voor 229,- maar dan wel met atom230. Revo3600 met atom330 is begin deze maand
aangekondigd. Tempting maar nee, de hush ITX kast met een PVR-150 (pci) doet ut prima met af en toe TV recording. Kastje koste toen ook al heel wat dus om die loodzware maar stille oplossing nu af te danken is mij nog wat te vroeg. Heb mijn zinnen gezet op de ASUS AT3N7A-I, tis ITX dus dat past, pci zit erop voor PVR kaart, psu in de hush voorzag al in 4pin atx, alleen even kabeltje kopen. Alleen de koeling is een issue, de hush doet alles passief met cpu blokje en heatpipe naar de zijwand met koelribben.
En voor de degene die zegt 120mm fan erop en je hoort er niets meer van dan zeg ik onzin, dat hoor ik wel.

Maar voor een ieder wat wils hoor.
Het is gewoon puur genot om niets te horen met een passief gekoelde oplossing. Uit mijn survey blijkt dat de ASUS AT3N7A-I genoeg ruimte aan de zijkant heeft om zonder obstakels een blokje koper en heatpipes aan de kastwand bevestigen. Heatpipes zijn evt. wel bij conrad te krijgen en hebben zelfs koppelstukken maar niet in de juiste hoogte. Coolermaster heeft ook
kits voor de evenals passief gekoelde tc100.
Kits van Borgfx lijken mij het meest flexibel maar wel wat duurder. Moet kunnen toch, beetje knutselen en klaar, TDP van de atom is ook vrij laag ! :-)
Kortom research is gedaan maar wil wel graag weten of iemand al de ASUS AT3N7A-I met linux(ubuntu) al geïnstalleerd heeft en xbmc draait. Zijn er issues te melden qua ondersteuning, werkt de bluetooth module bijv., ?. Is het mogelijk om zonder problemen gelijktijdig een flinke filetransfer over het netwerk te doen en gelijktijdig wat HD content af te spelen ??