Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 107.036 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 23:05
john19_386 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:08:
Ik heb deze week al mijn spullen binnen gekregen en in elkaar geknutseld.

Hardware:
PoV ION330
Samsung 1TB HD
4GB Kingston 800mHz (eigenlijk nogal een overschot met Ubuntu)
Aopen S135 (tip voor mensen die niet teveel aan de kast willen spenderen!!!)
Ik ben ook op zoek naar een kleine kast waar zowel een dvd als een 3,5" hd in kan, dus de asus S135 bijv.

Vraagje: Er staat iets bij over een VESA mount voor deze kast, zit deze erbij? Of heb je misschien een foto van het geheel?

Las dat er ook een ASUS ion moederbord uit is, iemand hier meer info over mbt prijs beschikbaarheid? Hoop dat ze nog flink zakken de ION moederborden.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anandtech heeft een review van dat Asus Ion 330 bordje staan. Conclusie: weinig mis mee, maar voegt niet veel toe aan de Zotac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

lithje schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:04:
[...]

EXT3.. Windows werkt hier ook mee. Ik heb Samba onder Ubuntu geïnstalleerd op mijn ASRock ION.
De Windows PC met Vista kan dit probleemloos benaderen. Er schijnen zelfs nog drivers te zijn die je Windows met EXT3 te kunnen laten werken.. Heb ze alleen niet nodig gehad. Mijn videobestanden staan op mijn Popcorn Hour in het netwerk die ook EXT3 geformateerd is.
Bestanden versturen van de Windows PC (Vista, NTFS) naar de ASRock gaat met 10Mb/s.
Bedankt, maar...
Ik heb een dualboot Win7/Ubuntu. Via samba gaat me wel lukken, maar ik wil de schijf ook aankunnen als ik in windows boot.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Je zou de partitie van Windows in NTFS kunnen formateren (als je dat al niet gedaan hebt). De Ubuntu partitie is dan in EXT3. Je zou dus vanuit Windows op de Ubuntu partitie moeten kunnen komen. Ook een derde partitie in EXT3 zou moeten kunnen.. maar dit is even theorie.
Je kunt je afvragen waarom je met de Ubuntu partitie op die van Windows wilt komen. Dat is dan namelijk het enige minpunt. Wil je daar video's gaan opslaan, doe dat dan op een derder partitie die je weer als EXT3 formateerd.

Ik ga zelf ook een dual-boot op de ASRock ION zetten met XP. Ubuntu + XBMC draait er nu al op.
Ik heb dus ongeveer hetzelfde in gedachte.
Op dit moment heb ik al een tweede partitie voor data aangemaakt op de ASRock in EXT3.
De NTFS partitie wordt door mij dus alleen gebruikt om software op te draaien, geen data opslaan die ik in Ubuntu nodig heb. Ubuntu kan wel in NTFS kijken, maar gaat allemaal wat tragen van wat ik hier in het topic lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:44:
Hallo,

Als alles een beetje meezit ontvang ik deze week nog mijn POV CS 330-1
Nu ben ik al enige tijd op zoek naar een goede afstandbediening voor dat apparaat.
Ik zou namelijk graag alle muziek wat we hebben, af kunnen spelen onder win. media player
en dan niet steeds de tv aan hoeven te hebben.
Dus dat het nummer wat speelt op de ab te zien is en dat ik op die manier kan zappen.
Nu lees ik hier goede berichten over de Logitec Harmony, maar als ik op hun website kijk kan ik niet de info vinden wat ik zoek.
Wie weet hier wat van of heeft andere goede ideeen?????
Ik gebruik hiervoor mijn iphone met xbmc remote, zie je ook je albumart.

Afbeeldingslocatie: http://remote.collect3.com.au/assets/galleries/V1-Screenshots/IMG0011.PNG

Ben nog op zoek naar alternatief voor pocketpc, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

lithje schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:04:
[...]

EXT3.. Windows werkt hier ook mee. Ik heb Samba onder Ubuntu geïnstalleerd op mijn ASRock ION.
De Windows PC met Vista kan dit probleemloos benaderen. Er schijnen zelfs nog drivers te zijn die je Windows met EXT3 te kunnen laten werken.. Heb ze alleen niet nodig gehad. Mijn videobestanden staan op mijn Popcorn Hour in het netwerk die ook EXT3 geformateerd is.
Bestanden versturen van de Windows PC (Vista, NTFS) naar de ASRock gaat met 10Mb/s.
Ik gebruik EXT4 (nieuwe Ubuntu installatie) en NFS in plaats van Samba.
Samba is een stuk trager met grote files zoals films en NFS heeft weinig configuratie nodig / werkt super.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Laatst online: 16-04-2021
Ik meen dat ik hier ergens in dit topic problemen had gezien met EXT4.. weet alleen niet meer op werk gebied.
Dat NFS moet ik eens induiken dan. Waar info te vinden of hoe te installeren? Scheelt me weer wat zoekwerk..

[ Voor 33% gewijzigd door lithje op 08-09-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

Het is niet zo dat ik persee op mijn windows-partitie wil komen, ik heb een derde partitie voor de media. Mijn partities:
  1. Ubuntu-partitie (ca. 10GB)
  2. Win7-partitie (ca. 12GB)
  3. Media-partitie (de rest) << hier gaat het om
Ik wil de media-partitie zowel in Windows als in Linux kunnen benaderen. Met ntfs gaat dat wel, maar dat geeft grote performance-issues onder ubuntu. Vandaar dat ik zocht naar een tussen-oplossing voor de mediabestanden op de ion zelf.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

lithje schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:01:
Ik meen dat ik hier ergens in dit topic problemen had gezien met EXT4.. weet alleen niet meer op werk gebied.
Dat NFS moet ik eens induiken dan. Waar info te vinden of hoe te installeren? Scheelt me weer wat zoekwerk..
EXT4 problemen? OK, merk er niks van, maar bedankt voor de tip. Zal eens zoeken.
EXT3 werkt trouwens ook ok.

NFS HowTo

- 1 file: /etc/exports op de server aanpassen
- exportfs -a
- en dan kun je al mounten op je client zonder wachtwoorden of userids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
kickassmen schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:26:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een kleine kast waar zowel een dvd als een 3,5" hd in kan, dus de asus S135 bijv.

Vraagje: Er staat iets bij over een VESA mount voor deze kast, zit deze erbij? Of heb je misschien een foto van het geheel?

Las dat er ook een ASUS ion moederbord uit is, iemand hier meer info over mbt prijs beschikbaarheid? Hoop dat ze nog flink zakken de ION moederborden.
VESA mount zit er niet bij. Op de site staat wel dat ie het ondersteunt. Die brackets kosten 30 à 35 euro.
Kastje is wel echt ideaal vanwege de 3,5". Dan kun je er gewoon goedkoop 1TB of groter in zetten. Dit maakt de kast echter niet veel groter dan vergelijkbare kasten (60(H) x 220(W) x 315(D)mm). Daarnaast is de kast zelf ook niet extreem duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

Zjemm

...

Ik heb eindelijk mijn onderdelen binnen
POV330 ion
2 Gb mem
2x 1000Gb samsung disc
En een usb WIFI module van Linksys.

Hier wil ik XBMC op draaien (linux) vanaf een usb stick van 8 Gb.

Nu kan ik een XBMC Live installeren, een volledige ubuntu installatie doen of een ubuntu minimal installatie doen.

Mijn voorkeur ligt bij de ubuntu minimal installatie, deze kan ik naar wens uitbreiden met pakketten die ik nodig kan hebben in de toekomst naast XBMC. Maar hoe krijg ik dan mijn USB wifi dongle aan de praat? Welke software moet ik hier voor gebruiken?

Kan ik dan toch beter een full desktop installatie doen en de meeste software die ik niet gebruik deinstalleren? Ik weet namelijk dat de dongle onder de live cd van ubuntu herkend word en zonder problemen werkt.

Iemand een vergelijkbare situatie gehad met een minimal installatie en Wifi?

Alle suggesties zijn natuurlijk welkom.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
HeyDude schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:16:
[...]

EXT4 problemen? OK, merk er niks van, maar bedankt voor de tip. Zal eens zoeken.
EXT3 werkt trouwens ook ok.

NFS HowTo

- 1 file: /etc/exports op de server aanpassen
- exportfs -a
- en dan kun je al mounten op je client zonder wachtwoorden of userids
Hoe ik het nu aanpak, is noch met samba, noch met nfs. Ik gebruik het programmatje Unison om mn bestanden op mn iMac en mn Asrock ION 330 in sync te houden. Specifiek dus de Movies, Pictures, en Music mappen. Daarnaast ook de Downloads map, waar alles op binnenkomt, via beide computers. Verwijderen op de een betekent ook verwijderen op de ander, alleen met een vertraging (Unison draait elke 5 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

DRvDijk schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:45:
[...]

Hoe ik het nu aanpak, is noch met samba, noch met nfs. Ik gebruik het programmatje Unison [...]
Geniaal programma en tip!
Makkelijker dan rsync en ook nog voor windows en Linux.

Maar als je geen bestanden hoeft te schuiven dan is Samba en liever NFS een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zjemm schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:34:
Ik heb eindelijk mijn onderdelen binnen
POV330 ion
2 Gb mem
2x 1000Gb samsung disc
En een usb WIFI module van Linksys.

Hier wil ik XBMC op draaien (linux) vanaf een usb stick van 8 Gb.

Nu kan ik een XBMC Live installeren, een volledige ubuntu installatie doen of een ubuntu minimal installatie doen.

Mijn voorkeur ligt bij de ubuntu minimal installatie, deze kan ik naar wens uitbreiden met pakketten die ik nodig kan hebben in de toekomst naast XBMC. Maar hoe krijg ik dan mijn USB wifi dongle aan de praat? Welke software moet ik hier voor gebruiken?

Kan ik dan toch beter een full desktop installatie doen en de meeste software die ik niet gebruik deinstalleren? Ik weet namelijk dat de dongle onder de live cd van ubuntu herkend word en zonder problemen werkt.

Iemand een vergelijkbare situatie gehad met een minimal installatie en Wifi?

Alle suggesties zijn natuurlijk welkom.
Als de wifi dongel werk onder Ubuntu, waarom dan niet onder de minimale installatie?
Het lijkt mij een kwestie van via iwconfig de kaart instellen, en anders eventueel een andere tool ervoor gebruiken.. die bestaan vast (ben zelf niet zo thuis in Linux/Ubuntu)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 11:27
Twan V schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:06:
Ik wil de media-partitie zowel in Windows als in Linux kunnen benaderen. Met ntfs gaat dat wel, maar dat geeft grote performance-issues onder ubuntu. Vandaar dat ik zocht naar een tussen-oplossing voor de mediabestanden op de ion zelf.
Good old FAT32 werkt onder windows en linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
HvanL schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:40:
[...]

Ik gebruik hiervoor mijn iphone met xbmc remote, zie je ook je albumart.

Ben nog op zoek naar alternatief voor pocketpc, iemand een idee?
Voor de pocketpc zou je hier eens naar kunnen kijken: http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=40958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

epic007 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:12:
[...]

Good old FAT32 werkt onder windows en linux.
Maar ondersteund volgens mij geen bestanden groter dan 4GB? Wordt dus een probleem bij DVD images of HD films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PoV ion 330-1 bordje is ook aangekomen. Aangename verrassing: in de bios kan de fsb/dimm frequentie aangepast worden :D
Later maar een keer de stabiliteit testen maar nu eerst maar eens de drivers installeren en kijken wat dit dingetje kan op XP.

edit: booten op 2Ghz gaat prima :9 http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=700226

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-07 10:56
Beste mensen,

Ik zit met een 'zeer storend' probleem.
Heb sinds een week of 3 een Asrock ION330 BD (de blu-ray variant).
Is helemaal standaard gelaten, alleen de cpu op 2100Mhz gezet en de GPU 512MB toegewezen.
De Asrock is voorzien van Windows 7 (build 7100 geloof ik) 64bit.
Op zich werkt alles als een zonnetje, behalve:

Het vloeiend afspelen van 720p en voornamelijk 1080p content.
Alle films staan op m'n 'normale' desktop en stream deze via een wireless N netwerk naar m'n asrock.
Router is overigens een Linksys WRT610n, asrock is wired aan de router verbonden.

Heb al van alle meest gangbare codecs/players geprobeerd echter werkt géén van deze echt goed.
Of de film speelt af op ca. 15frames p/s, wel goed stabiel beeld, echter géén geluid, en combinatie op deze twee.

Wat kunnen jullie mij adviseren? Zijn het de codecs die niet goed werken, is wireless gewoon een slecht idee?? HELP!!

Dank u! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via wireless netwerk HD streamen is sowieso niet echt handig. 720p moet kunnen qua bandbreedte. Verder zou je CoreAVC kunnen proberen, deze zorgt voor verbeterde hardware acceleratie, en met mijn Zotac op stock speeds kan ik alles in W7 vloeiend afspelen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:59
Wiethoofd schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:04:
1080p WMV van een Pixar Short (Burn-E en Presto) speelden soepel af in XBMC en WMV, GOM wou niet lukken.

External filters in GOM: Preferences > Filter > (tabblad) Disable Filters > Enable Quick Play Mode
Ook op het tabblad Source Filter het vinkje weghalen voor 'Matroska' onderin zorgt er voor dat CoreAVC hardware acceleration gebruikt wordt.
Sorry dat ik deze vraag weer aanhaal 2 pagina's verder, maar ik heb dit nu ook werkend, Gomplayer icm CoreAVC en t lijkt nu vloeiend te draaien (nog beetje tweaken met de tv mss). Maar het volgende probleem dient zich nu aan, ik krijg geen geluid meer over de speakers, deze zijn analoog aangesloten. Dit werkte voor het installeren van CoreAVC wel en in windows heb ik gewoon geluid. Kun je mij zeggen wat ik misschien fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:03
Sigh... net m'n XBMC Live op m'n ASRock ION 330 ge-update middels:
sudo apt-get update
sudo aptitude dist-upgrade

En vervolgens heb ik geen geluid meer... aaaaaargh... waar zit de undo knop? Ik gebruik de spdif (optische) uitgang naar m'n receiver. Ik had gehoopt Wmapro geluid werkend te krijgen door wat updates te draaien, maar geen geluid is dus niet echt fijn. Hoe herstel ik dit?

EDIT: volgens mij heb ik dus de SVN build te paken? Nouja, ik heb m'n USB stick maar geflushed en XBMC Live er opnieuw opgezet.

[ Voor 16% gewijzigd door catchingfire op 09-09-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsattacks
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 00:24
Arunia schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:21:
Bij mij gaat het om een POV CS330-1.
Daar is het al een crime om de bios updates te vinden. Als je iets hebt wat er op lijkt, dan is er geen instant flash tool in de bios, maar moet je een stick maken.
Ik was ook al op zoek naar BIOS updates voor de POV CS330.. heb je een tip waar ik deze kan vinden?

ack ack, ack ackACK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

nou toch al 2 keer een ubuntu minimal installatie geprobeerd alleen elke keer lopt het mis bij de grub installatie. hij kan grub niet in het mbr wegschijven. daar houd het dus bij op. Vreemde is wel dat ik de livecd van xbmc gewoon op de usb stick kon installeren. en ook daar werd grub geinstalleerd.

iemand een idee hierover?

Is de server installatie eigenlijk net zo kaal als een minimale installatie? anders kan ik dat nog proberen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
marsattacks schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:22:
[...]

Ik was ook al op zoek naar BIOS updates voor de POV CS330.. heb je een tip waar ik deze kan vinden?
Het is een Pegatron IPX7A. Dat is altijd handig om te weten.
http://www.logicsupply.com/products/ipx7a_ion330
Onderaan kun je de bios downloaden (overigens geen idee wat het verschil is tussen de 0903 en de 0903b).
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=17134113
Staat nog wat over dit bord.
Jammer genoeg geen overclock mogelijkheden in het bios mogelijk.

Ik moet even goed op zoek gaan aangezien de POV CS330 een In-Win behuizing heeft. Wat voor de rest de verschillen zijn weet ik niet.
Wat ik wel jammer vind is dat er bij POV heel weinig info te vinden is.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 09-09-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand te vertellen of er ook een ION bordje is die s-video ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nee. De laatste nVidia chipset die S-Video ondersteunde was de 6150.

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:13
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:15:
Weet iemand te vertellen of er ook een ION bordje is die s-video ondersteund?
Ik zou niet moeilijk doen en gewoon een VGA naar s-video koppelstukje kopen. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Verwijderd

Gisteren de Asrock Ion 330 (witte versie) besteld op Alternate.be, normaal vandaag levering.. ben benieuwd!

Ik ga denk ik beginnen met de mini-Ubuntu install via het script die hier eerder langsgekomen is.. als dat niks uithaalt maar de Live proberen aangezien ik weinig ervaring heb met Linux.. ;)

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Arunia schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:47:
[...]

Het is een Pegatron IPX7A. Dat is altijd handig om te weten.
http://www.logicsupply.com/products/ipx7a_ion330
Onderaan kun je de bios downloaden (overigens geen idee wat het verschil is tussen de 0903 en de 0903b).
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=17134113
Staat nog wat over dit bord.
Jammer genoeg geen overclock mogelijkheden in het bios mogelijk.

Ik moet even goed op zoek gaan aangezien de POV CS330 een In-Win behuizing heeft. Wat voor de rest de verschillen zijn weet ik niet.
Wat ik wel jammer vind is dat er bij POV heel weinig info te vinden is.
Weet je toevallig ook waar de POV/ION330-1 firmware te pakken kan krijgen. Ik zit al een tijdje te Googlen, maar vind niks.

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Zjemm schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:30:
nou toch al 2 keer een ubuntu minimal installatie geprobeerd alleen elke keer lopt het mis bij de grub installatie. hij kan grub niet in het mbr wegschijven. daar houd het dus bij op. Vreemde is wel dat ik de livecd van xbmc gewoon op de usb stick kon installeren. en ook daar werd grub geinstalleerd.

Is de server installatie eigenlijk net zo kaal als een minimale installatie? anders kan ik dat nog proberen
Ik heb dat ook al eens gehad met Ubuntu, blijkbaar een defect in de installer die de USB stick of een ander medium als boot device ziet voor de grub install :'(
Probeer eens een oudere versie of een Kubuntu/Xubuntu variant? En dan een upgrade naar de nieuwste als het gelukt is?

Zjemm schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:30:Is de server installatie eigenlijk net zo kaal als een minimale installatie? anders kan ik dat nog proberen
Ja, dat is ook een optie. Geen grafische schil, alleen een shell login. Daarna kan je de KDE of Gnome desktop zo installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door HeyDude op 10-09-2009 12:25 . Reden: 2e quote erbij ]

Verwijderd

Zjemm schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:30:

Grub gewoon niet in de mbr gooien, maar in de "/" of in de "/boot/" partitie van je installatie, scheelt een hoop gedoe. Dus als je harddisk "sda" is en je ubuntu partitie "sda1", geef je bij de grub install /dev/sda1 op. Je moet dat trouwens wel handmatig opgeven. Gooi hem dus niet in "sda" direct want dan zet die hem weer in de "mbr". Voorwaarde is wel dat het een primary partitie is en dat deze een boot flag heeft. Wellicht helpt dat je verder?

• Zjemm

Zjemm

...

bij mij was de stick /dev/sdc
ik heb dus ook geprobeerd om hem niet in de MBR te zetten maar in /dev/sdc1 (dit was de juiste parititie) maar daarop kreeg ik dezelfde error.

misschien heb ik bij het partitioneren een fout gemaakt? ik kreeg tijdens de install de vraag op ik een msdos of win98 (en nog een aantal keuzes) wilde gebruiken.
ik heb msdos gekozen en vervolgens de patitie ext3 gemaakt. Volgens mij moet dat goed zijn toch?

opensecure.nl

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
dCY schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:11:
[...]

Weet je toevallig ook waar de POV/ION330-1 firmware te pakken kan krijgen. Ik zit al een tijdje te Googlen, maar vind niks.
Pegatron is de POV. Pegatron maakt deze mobo's voor POV namelijk.
Die firmware is dan ook de juiste.
Ik moet alleen controlleren of ik al de laatste heb of niet.

Gisteren een fullhd m2ts film gestreamt naar de PS3 en dat ging met max 6% CPU.
Moet alleen nog kijken hoe transcoden gaat. Dat wilde voorheen niet echt.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 10-09-2009 13:59 ]

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

catchingfire schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:10:
sudo apt-get update

En vervolgens heb ik geen geluid meer... aaaaaargh... waar zit de undo knop? Ik gebruik de spdif (optische) uitgang naar m'n receiver. Ik had gehoopt Wmapro geluid werkend te krijgen door wat updates te draaien, maar geen geluid is dus niet echt fijn. Hoe herstel ik dit?

EDIT: volgens mij heb ik dus de SVN build te paken? Nouja, ik heb m'n USB stick maar geflushed en XBMC Live er opnieuw opgezet.
Met sudo aptitude dist-upgrade update je alles en ook kernels enzo. Je zal daarna inderdaad bepaalde modules (zoals Nvidia drivers) opnieuw moeten aanmaken. Je kan dus beter apt-get upgrade gebruiken.

Ik heb verder een leuk berichtje op mijn blog gezet over wat er allemaal in xbmc 9.10 zal komen. Meer info: http://www.xbmcfreak.nl/een-vooruitblik-op-xbmc-9-10/

[ Voor 8% gewijzigd door Erhnam op 10-09-2009 14:00 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

• catchingfire
Erhnam schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:58:
Met sudo aptitude dist-upgrade update je alles en ook kernels enzo. Je zal daarna inderdaad bepaalde modules (zoals Nvidia drivers) opnieuw moeten aanmaken. Je kan dus beter apt-get upgrade gebruiken.
Update the Package Index: The APT package index is essentially a database of available packages from the repositories defined in the /etc/apt/sources.list file. To update the local package index with the latest changes made in repositories, type the following: sudo apt-get update

Upgrade Packages: Over time, updated versions of packages currently installed on your computer may become available from the package repositories (for example security updates). To upgrade your system, first update your package index as outlined above, and then type: sudo apt-get upgrade

Dus eerst update, daarna upgrade ?
Ik heb verder een leuk berichtje op mijn blog gezet over wat er allemaal in xbmc 9.10 zal komen. Meer info: http://www.xbmcfreak.nl/een-vooruitblik-op-xbmc-9-10/
Woei... wmapro.. can't wait! Eindelijk m'n wmv's fatsoenlijk af kunnen spelen.

Verwijderd

Zjemm schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:23:
bij mij was de stick /dev/sdc
ik heb dus ook geprobeerd om hem niet in de MBR te zetten maar in /dev/sdc1 (dit was de juiste parititie) maar daarop kreeg ik dezelfde error.

misschien heb ik bij het partitioneren een fout gemaakt? ik kreeg tijdens de install de vraag op ik een msdos of win98 (en nog een aantal keuzes) wilde gebruiken.
ik heb msdos gekozen en vervolgens de patitie ext3 gemaakt. Volgens mij moet dat goed zijn toch?
welke error krijg je dan?

Het is wel handig om een nieuwe mbr op stick te maken het type is inderdaad msdos

Verwijderd

Bigfoot87 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 00:23:
[...]

Ik zou niet moeilijk doen en gewoon een VGA naar s-video koppelstukje kopen. :)
Mijn ervaring is dat die koppelstukjes niet op alle videokaarten werkt. Heeft iemand tv-out werkend?

Verwijderd

Ben van plan een AsRock Ion 330 systeempje te kopen maar gezien de kwaliteit van AsRock niet zo bijster goed is twijfel ik nog. Is het niet beter een eigen systeem te bouwen met een Zotax IONITX-A-E bordje?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:11:
Ben van plan een AsRock Ion 330 systeempje te kopen maar gezien de kwaliteit van AsRock niet zo bijster goed is twijfel ik nog. Is het niet beter een eigen systeem te bouwen met een Zotax IONITX-A-E bordje?
Je bent uit dit topic: AsRock ION 330-BD als mediacenter hierheen gestuurd..

Lees eerst even dit topic door anders? Staan alleen maar positieve dingen in over de Asrock Ion serie...

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Wiethoofd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:34:
Via wireless netwerk HD streamen is sowieso niet echt handig. 720p moet kunnen qua bandbreedte. Verder zou je CoreAVC kunnen proberen, deze zorgt voor verbeterde hardware acceleratie, en met mijn Zotac op stock speeds kan ik alles in W7 vloeiend afspelen.
Ik heb het nog niet getest, maar HD streamen zou draadloos geen probleem moeten icm wifi n router zoals deze. Dat wifi traag is achterhaald en kan zeer goed concureren met 100Mbit vaste lijn.
Ik heb deze router zelf ook en als ik puur naar het downloaden van films zou kijken zat ik rond de 8-10 MB per minuut via onsneteindhoven. Het is niet objectief om het te vergelijken met downloaden, maar sinds een jaar of 3 is wifi-n toch wel standaard in tweakersland.

Over een maand of 2 zal ik waarschijnlijk pas de asrock ion kunnen gebruiken en dan zal ik het voor mezelf volledig testen :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Zjemm

Zjemm

...

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:18:
[...]

welke error krijg je dan?

Het is wel handig om een nieuwe mbr op stick te maken het type is inderdaad msdos
het was een hele algemene error, iets in de trand van:
There was a error in the step installing grub.

geen error codes ofzo, anders had ik nog ff kunnen zoeken.

ik ga vanavond gewoon de server versie installeren en kijken ho ver ik daar mee kom

thnx

opensecure.nl

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:03

KL643

beeldaandemuur

Ik heb een mailtje terug gekregen van ASrock NL over het blauwe power ledje. Als eerste het advies om:
1.De AC adapter loskoppelen.
2.De "aan knop" een paar keer indrukken om de nog aanwezige lading te verwijderen.
3.De AC adapter weer aankoppelen en het systeem starten om de power LED te controleren.
Als de LED het nog steeds niet doet, dan graag contact opnemen met de dealer voor verdere service. Deze kan helpen om het probleem op te lossen.

Aangezien dit bij niet werkte en ik mijn ASrock in Hongkong gekocht had, werd mij voorgesteld om een nieuw LED op te sturen naar mij en het zelf te vervangen (solderen). Mocht ik dit zelf niet kunnen of niemand in mijn omgeving, dan was het eventueel nog mogelijk om mijn rekening (Hongkong) op te sturen naar ASrock NL en dan zouden ze nog kunnen kijken wat ze konden doen....heel netjes allemaal _/-\o_ Nu heb ik gekozen voor het opsturen van een nieuw power LED.

beeldaandemuur

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:11:
Ik denk dat het wel meevalt. De ASRock ION 330 is ook immens populair. Logisch dat je dan een aantal berichten tegenkomt van ASRock die niet goed werken of een defect hebben.

Tijd voor een poll welk ION barebone of moederbord iedereen heeft ;)

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Beste mensen,
Ik overweeg om in Engeland bij www.mini-itx.com/store een Zotec ION.ITX-A te bestellen, gebundeld met een M350 kastje, 2 GB geheugen en evt. een 350 GB 2.5" drive. Het ION bordje is rev.2, wat inhoudt dat het Wake On USB heeft. Mijn bedoeling is een HTPC te maken met de mogelijkheid om ook spelletjes, internet, etc. in de huiskamer te doen. Kan ik nu een IR sensor op een USB poort zetten en (evt. met software of klein stukje hardware) mbv een afstandbesturing de ION uit stand-bye halen, of is dit voor iets anders bedoeld? Welk OS heeft hier een oplossing voor? Liefst wil ik Linux als OS, vnl. om als noob dat systeem te leren kennen.

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik maak gebruik van een Harmony 785 remote om mijn Asrock te bedienen.
Nu is het zo dat als ik spring van de Asrock naar TV kijken de remote blijkbaar een commando geeft waardoor de PC afsluit.

Op zich is dit perfect.
Vraag me nu alleen af of het andersom ook mogelijk is.
Dus als ik van TV kijken naar Media Center overschakel, dat de Asrock dan opgestart wordt?

Ik weet nog dat ik voor mijn oude Xbox een IR ontvanger gekocht had waardoor ik deze op afstand aan kon zetten.Werkte perfect.
Weet niet of de Asrock via de USB IR receiver opgestart kan worden.

Iemand dit al geprobeerd?

iRacing Profile Flickr

• Daros
taaiewillem schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:30:
Beste mensen,
Ik overweeg om in Engeland bij www.mini-itx.com/store een Zotec ION.ITX-A te bestellen, gebundeld met een M350 kastje, 2 GB geheugen en evt. een 350 GB 2.5" drive. Het ION bordje is rev.2, wat inhoudt dat het Wake On USB heeft. Mijn bedoeling is een HTPC te maken met de mogelijkheid om ook spelletjes, internet, etc. in de huiskamer te doen. Kan ik nu een IR sensor op een USB poort zetten en (evt. met software of klein stukje hardware) mbv een afstandbesturing de ION uit stand-bye halen, of is dit voor iets anders bedoeld? Welk OS heeft hier een oplossing voor? Liefst wil ik Linux als OS, vnl. om als noob dat systeem te leren kennen.
Maar met de kast en MB zelf zit je al op de 105 pond. Dit zonder verzendkosten, geheugen, harddisk.. en je moet hem zelf inbouwen..

• marsattacks
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 00:24
dCY schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:11:
[...]

De POV ION330-1 is de variant waar normaal DDR2 geheugen op gaat (geen SO-DIMM).. dit is dus NIET het pegatron IPX7A-ION bord, dus het lijkt me onverstandig om die pegatron bios er op te gooien.

Al met al is de support van POV wat betreft bios upgrades slecht.. ik ben er tevreden mee (want gebruik 'm alleen als simpele server) maar mensen die een mediacenter willen bouwen kunnen dus beter een Asrock mobo kopen.

ack ack, ack ackACK!

• catchingfire
DRvDijk schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:46:
Misschien ben ik een zeikerd hoor, maar ik vind die Asrock ION 330 écht lawaaiig! Ik heb die firmware 1.50 erop staan, en hem op Ultrasilent gezet, maar ik hoor hem zeker wel.

Er zitten twee ventilatoren in, een 50x50mm en een 30x30mm (de processorventilator) van het merk Y.S. Tech. De processorventilator is met name degene die veel geluid maakt (vind ik). Het is een 30x30x10mm ventilatortje die op max 10.000 rpm draait (gezien de specs op de site).

...

Weet iemand goede recourses voor dit soort (30mm) ventilators?
Iemand ondertussen stille 30mm/50mm fans gevonden???

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

catchingfire schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:36:
[...]

Iemand ondertussen stille 30mm/50mm fans gevonden???
Ik zou zeggen leef je uit met de zoekfunctie hier op tweakers (flauw he) >:)

Maar met Silenx en Papst of Xilence heb ik goede ervaringen. Evt. samen met een fancontroller krijg je een perfect stil systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door HeyDude op 10-09-2009 21:34 . Reden: nog een erbij ]

• abusimbal
Ik stoor er mij ook soms aan. Heb firmware 1.50 en staat op silent. Soms is hij stil dan maakt hij weer een brom of resonantie geluid.

2 shops die ik vond die stille componenten verkopen.
http://www.pcsilent.de/en...ing-pc-low-noise-557.html
http://www.ikbenstil.nl/F...c1f69439ee90dde47d9abc893

Misschien is een Scythe super slim 12cm fan (12mm dik) ook nog op een manier te plaatsen.
Scythe heeft ook nog kleine fans 40, 50 en 60mm
http://www.scythe-eu.com/en/products/fans.html

En nVidia Ion als Media Center: go or no-go?
http://www.hardware.info/..._Media_Center_go_or_nogo/

[ Voor 10% gewijzigd door abusimbal op 10-09-2009 21:44 ]

• Zjemm

Zjemm

...

Ik heb nu de installatie van ubuntu server op de usbstick geprobeerd. op mijn POV 330

De installatie loopt nu probleemloos, maar nadat deze klaar is en de eerste reboot komt krijg ik een Grub error 17
op google al het een en ander gelezen over dat er dan misschien iets niet klopt in de grub config. maar ik snap niet hoe dan kan na een verse installatie. ook geen dual boot oid. Het enige is dat ik er nog 2 HD's in heb hangen (leeg, ongepartitioneerd) in RAID1 maar die wilde ik later pas gaan gebruiken voor de opslag van data.

iemand idee-en?

opensecure.nl

Koppel die twee andere harde schijven gewoon eens los en installeer nogmaals ubuntu en dan moet het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

dat kan ik proberen, maar als dat dan werkt en ik koppel die schijven er weer aan. gaat het dan niet alsnog mis?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Zjemm schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 07:54:
dat kan ik proberen, maar als dat dan werkt en ik koppel die schijven er weer aan. gaat het dan niet alsnog mis?
Schijven die je achteraf weer aansluit worden gedetecteerd en daarna kun je ze mounten / formateren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Na het meeste in dit topic te hebben gelezen ga ik ook een ION bord aanschaffen, als hij nog 1 ding extra kan.
Als iemand hier zo behulpzaam wilt zijn en er een spel op te installeren waar ik een beetje verslaafd aan ben. Dit is gewoon een gratis spel en als je me emailt dan geef ik graag extra info.

b.v.d MJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een reactie van pkoffice op mijn vraag of die point of view nou echt dat systeem was. die eerste link naar de pov was alleen de behuizing (staat ook barbone) en de tweede link die iemand gaf was dan inderdaad het gehele systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ernemmer schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 16:16:
Na het meeste in dit topic te hebben gelezen ga ik ook een ION bord aanschaffen, als hij nog 1 ding extra kan.
Als iemand hier zo behulpzaam wilt zijn en er een spel op te installeren waar ik een beetje verslaafd aan ben. Dit is gewoon een gratis spel en als je me emailt dan geef ik graag extra info.
Wel handig om dan te vermelden welk spel en of deze nog niet in de nodige benchmarks en reviews is getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het spel waar het om gaat is Savage: The battle for Newerth.
Er zijn niet veel mensen die dit spelen en ik heb nog nooit een test hiermee gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
DRvDijk schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:46:
Misschien ben ik een zeikerd hoor, maar ik vind die Asrock ION 330 écht lawaaiig! Ik heb die firmware 1.50 erop staan, en hem op Ultrasilent gezet, maar ik hoor hem zeker wel.

Er zitten twee ventilatoren in, een 50x50mm en een 30x30mm (de processorventilator) van het merk Y.S. Tech. De processorventilator is met name degene die veel geluid maakt (vind ik). Het is een 30x30x10mm ventilatortje die op max 10.000 rpm draait (gezien de specs op de site).

Van de grote (50mm) fan heb ik het typenummer nog niet goed gelezen (daarvoor moet je de fan daadwerkelijk losschroeven), maar die maakt ook niet het irritantste geluid imho.

Weet iemand goede recourses voor dit soort (30mm) ventilators? Anders moet ik mijzelf eens heel goed achter de oren gaan krabben of dit echt wel het systeem is waar ik voor wil gaan. Het zou wel groter mogen als het niet zo lawaaierig is.
Volgens Anandtech is de 5CM systeem fan de lawaaimaker, niet de 3CM CPU fan.
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3630&p=3

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
catchingfire schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:10:
sudo apt-get update

Volgens mij is er een nieuwe versie van de ALSA sound drivers. Het kan zijn dat de kanalen allemaal op muted staan. Even de mixer uit de alsa-utils opstarten en kijken of er kanelen op muted staan.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:16:
ik heb een reactie van pkoffice op mijn vraag of die point of view nou echt dat systeem was. die eerste link naar de pov was alleen de behuizing (staat ook barbone) en de tweede link die iemand gaf was dan inderdaad het gehele systeem.
Wat een sukkels. Een barebone is altijd incl. moederbord. Anders is het gewoon een behuizing, geen barebone.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:42

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ook bij mij kom ik er net achter dat m'n blauwe powerknop LED van m'n Asrock ION330 het niet meer doet. Heel raar.

Heeft iemand toevallig al in de machine gekeken om te kijken of er iets aan te duwen valt? Bijzonder dat een LEDje in een knopje bij zoveel personen uitvalt.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik krijg HD content niet soepel aan de praat met MPC-HC+CoreAVC op Win7RTM32b.

Heb deze guide http://nunnally.ahmygodde...device-architecture-cuda/ gevolgd, dit geprobeerd http://www.guru3d.com/art...vies-over-the-gpu-guide/5 ... niks helpt.

Het probleem:
- video stottert all over the place, haal ~10fps
- cuda icon is groen, maar toch veel CPU-load (>60%)

GOM heb ik daarentegen wel aardig aan de praat voor veel mkv's, m2ts, ook met groen cuda icon, maar dan <30% CPU-load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je wel de nieuwste drivers geïnstalleerd? Anders heb je wel de softwarematige hardware versnelling, maar niet de driver die meewerkt :Y)

Ik heb nu de killer sample quad HD (2160p) gedownload en zal deze eens proberen af te spelen op m'n Zotac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Driver version: 190.38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Wiethoofd schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:57:
Heb je wel de nieuwste drivers geïnstalleerd? Anders heb je wel de softwarematige hardware versnelling, maar niet de driver die meewerkt :Y)

Ik heb nu de killer sample quad HD (2160p) gedownload en zal deze eens proberen af te spelen op m'n Zotac.
Kan je deze voor mij ergens uppe? Kan hem alleen op torrents vinden en dat gebruik ik nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwste driver is: 190.62 (Download)
Daros schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:17:
Kan je deze voor mij ergens uppe? Kan hem alleen op torrents vinden en dat gebruik ik nooit..
Ik zal hem even op mijn domein zetten en zal hier tzt wel even een linkje neerzetten als de upload voltooid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Wiethoofd schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:19:
Ik zal hem even op mijn domein zetten en zal hier tzt wel even een linkje neerzetten als de upload voltooid is.
Dank dank dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Even geupdate, reboot... geen verschil :(

edit: die video-driver is overigens de enige driver die ik heb geinstalleerd onder win7. Ik gebruik spdif voor audio, moet ik toch nog een andere (chipset/nforce/??? ) driver installeren wellicht?

[ Voor 24% gewijzigd door catchingfire op 13-09-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Ik heb de PoV 330 geinstalleerd met linux minimal, maar ik krijg geen geluid door de SPDIF, lampje gaat ook niet eens aan van de connector. (Ubuntu minimal, met XBMC).
Vreemde is dat als ik de XBMC Live heb start van CD , dat het dan wel werkt.

De volgorde van de installatie:

Ubuntu Minimal install
nVidia driver (laatste build)
XBMC (svn van 6 september).

Als ik de versie check van de ALSA driver doe zie ik de 1.0.0.18rc3.
Tevens heb ik de alsamixer gebruikt om te zien of het gemute staat.
Ik zie SPDIF, SDPIF Default pcm.
Switch ik de SPDIF ook aan want die is muted, dan zie het lampje weer branden van de SPDIF connector.
Elke keer als het systeem opnieuw opstart staat de SPDIF muted en de SPDIF Delault pcm staat wel aan.

Ik heb de nieuwste ALSA driver ook gebruikt (1.0.0.21), heirbij is het effect hetzelfde.

Wie weet wat er aan de hand is, of heeft dit ook meegemaakt?
Is er een mogelijkheid dat de SPDIF default kan veranderen?

Dit heeft mij al ondertussen 2 dagen gekost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de alsamixer de boel goed instellen en daarna moet je wel je instellingen opslaan!

Verder in je instellingen bij audio invullen iec958 om geluid via je S/PDIF voor elkaar te krijgen.

catchingfire schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:11:
edit: die video-driver is overigens de enige driver die ik heb geinstalleerd onder win7. Ik gebruik spdif voor audio, moet ik toch nog een andere (chipset/nforce/??? ) driver installeren wellicht?
Die driver die ik linkte is de ION chipset/grafische-kaart driver in een, dus nog even je audio en evt hdmi-audio driver installeren of de standaard windows drivers gebruiken en de boel moet werken.

[ Voor 56% gewijzigd door Wiethoofd op 13-09-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Wiethoofd schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:47:
Die driver die ik linkte is de ION chipset/grafische-kaart driver in een, dus nog even je audio en evt hdmi-audio driver installeren of de standaard windows drivers gebruiken en de boel moet werken.
Daar gebruik ik dus het Windows-standaardspul voor... het werkt (er komt geluid uit). Jammer dat ASRock geen up-to-date linkjes heeft naar drivers voor Win7.

Hmm. Nog niets verder gekomen met MPC-HC helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
dCY schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:45:
Ik heb de PoV 330 geinstalleerd met linux minimal, maar ik krijg geen geluid door de SPDIF, lampje gaat ook niet eens aan van de connector. (Ubuntu minimal, met XBMC).
Vreemde is dat als ik de XBMC Live heb start van CD , dat het dan wel werkt.

De volgorde van de installatie:

Ubuntu Minimal install
nVidia driver (laatste build)
XBMC (svn van 6 september).

Als ik de versie check van de ALSA driver doe zie ik de 1.0.0.18rc3.
Tevens heb ik de alsamixer gebruikt om te zien of het gemute staat.
Ik zie SPDIF, SDPIF Default pcm.
Switch ik de SPDIF ook aan want die is muted, dan zie het lampje weer branden van de SPDIF connector.
Elke keer als het systeem opnieuw opstart staat de SPDIF muted en de SPDIF Delault pcm staat wel aan.

Ik heb de nieuwste ALSA driver ook gebruikt (1.0.0.21), heirbij is het effect hetzelfde.

Wie weet wat er aan de hand is, of heeft dit ook meegemaakt?
Is er een mogelijkheid dat de SPDIF default kan veranderen?

Dit heeft mij al ondertussen 2 dagen gekost :(
In mijn tutorial stond dit voor ALSA. Dit is alleen voor HDMI sound maar misschien vergeet je het opslaan gebeuren:

1) sudo alsamixer
Unmute and set volume (MM means muted and OO On)
Hit "m" to toggle mute on/off.
Do not forget to unmute HDMI if you are going to use that

2) Store Settings
sudo alsactl store 0

3) If any problem with store, remove pulse audio and try again
sudo apt-get remove pulseaudio

I understand that it is a good idea to upgrade ALSA before testing S/PDIF.
My receiver have S/PDIF but not HDMI and I will probably test that as soon as I pick up a cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb XP Home edition geinstalleerd en alle drivers geinstalleerd die ik kon vinden hdmi werkte alleen het geluid deed het wel over de hdmi maar niet over de toslink kabel.
Toen ben ik gaan zoeken en ik kwam erachter dat de drivers voor de geluidskaart er niet bij zaten en ze ook niet te downen waren bij POV en ook niet bij Nvidia.
Ik heb uiteindelijk de drivers gevonden en geinstalleerd en toen werkte alles wat XP betreft dan.

Nu MPC-HC, die heb ik ook geinstalleerd en het werkte na wat instellingen gewijzigd te hebben, ik had alleen nog last van scheuren boven in het scherm, toen heb ik een instelling gevonden in MPC-HC alleen kon ik de ondertiteling niet meer instellen, hierna heb ik coreAVC geinstalleerd en toen werkte alles naar behoren en ook echt goed!

Ik denk niet dat ik aan Windows7 of XBMC ga beginnnen want dit werkt uitstekend :)
catchingfire schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:11:
[...]

Daar gebruik ik dus het Windows-standaardspul voor... het werkt (er komt geluid uit). Jammer dat ASRock geen up-to-date linkjes heeft naar drivers voor Win7.

Hmm. Nog niets verder gekomen met MPC-HC helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Daros schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:17:
[...]

In mijn tutorial stond dit voor ALSA. Dit is alleen voor HDMI sound maar misschien vergeet je het opslaan gebeuren:

1) sudo alsamixer
Unmute and set volume (MM means muted and OO On)
Hit "m" to toggle mute on/off.
Do not forget to unmute HDMI if you are going to use that

2) Store Settings
sudo alsactl store 0

3) If any problem with store, remove pulse audio and try again
sudo apt-get remove pulseaudio

I understand that it is a good idea to upgrade ALSA before testing S/PDIF.
My receiver have S/PDIF but not HDMI and I will probably test that as soon as I pick up a cable
Dit heb ik gisteren ook uitgeprobeerd (vergetne te vermelden), maar heeft ook niet geholpen. :(

Ik ben nu de Live versie aan het updaten, kijken of het in de buikd verkeerd is gegaan.. ik weet het ook niet meer goed waardoor het komt dat er geen geluid eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:09:
Ik heb XP Home edition geinstalleerd en alle drivers geinstalleerd die ik kon vinden hdmi werkte alleen het geluid deed het wel over de hdmi maar niet over de toslink kabel.
Toen ben ik gaan zoeken en ik kwam erachter dat de drivers voor de geluidskaart er niet bij zaten en ze ook niet te downen waren bij POV en ook niet bij Nvidia.
Ik heb uiteindelijk de drivers gevonden en geinstalleerd en toen werkte alles wat XP betreft dan.
Op mijn zotac zit gewoon een Realtek-chip, in W7 werkt die out of the box prima en hoef ik geen extra drivers te installeren, verder moeten de nieuwste realtek drivers die je van de realtek site (of liever een snellere mirror) trekt prima werken. Tegenwoordig zijn alle onboard geluidskaarten van Realtek, tenzij anders vermeld op de doos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Helaas nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag. Echt niemand die het even wil testen?
Liefst Full-screen.
njitter schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:09:
Heb een vraagje: ik wil mijn oude HTPC vervangen door een kleiner kastje. Ik heb dan geen TV-kaarten meer in mn' systeem maar ik kijk tegenwoordig toch bijna alles terug via de Uitzending gemist pagina's van de diverse zenders. Maar ik heb gemerkt dat CPU performance tegenwoordig weer belangrijk is sinds RTL, Net5 en SBS6 op Silverlight zijn overgestapt 8)7

Mijn concrete vraag: is een Dualcore Atom snel genoeg om Silverlight content af te spelen.
Dit omdat de ION chip hier verder niet voor gebruikt wordt.

Iemand die dit getest heeft of even wil testen? Op mijn oude HTPC (waarin slecht een AMD 2000+ CPU zit) kan ik WMP streams prima afspelen. Maar een show als bijvoorbeeld Lets Dance gaat over in Slideshow mode als de scene wat meer actie/beweging bevat.

http://www.rtl.nl/compone...9466.Lets_Dance_s1_a2.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net op mijn netbook medion mini akoya even op sbs6 gekeken en ik moest inderdaad silverlight installeren en dat werkt prima alleen de kwaliteit is echt heel slecht, als ik naar rtl kijk dan is de kwaliteit perfect en speelt perfect af met de intel atom n270 die wel hard aan het werk is maar het perfect aan kan.
njitter schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:03:
Helaas nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag. Echt niemand die het even wil testen?
Liefst Full-screen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
SBS6 heeft idd een baggerstream. Je kan daar ook geen kwaliteit instellen 8)7
Bij RTL4 kan mijn oude HTPC het ook aan, behalve bij snelle scenes.
Bijvoorbeeld bij dit stukje: http://www.rtl.nl/compone...9466.Lets_Dance_s1_a2.xml en dan iets doorspoelen naar Riverdance..

Ik kan dat idd ook eens testen op mijn Asus eeepc 1000H. Als die het aankan met een singlecore Atom dan moet een Dualcore Atom het zeker aankunnen!

[ Voor 19% gewijzigd door njitter op 14-09-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
waarom staat deze niet bij de beschikbare producten
http://www.pointofview-on...duct_detail&product_id=84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
njitter schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:03:
Liefst Full-screen.
Toevallig gisteren "Een dubbeltje op z'n kant" (RTL4) full screen met max kwaliteit gekeken via rtlgemist.nl onder Win7 op de ASRock@1.6GHz (niet overclocked dus). Werkt in IE en Chrome prima, in Firefox stottert ie om de paar seconde een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Wat voor een scherm hing er aan je ASROCK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
njitter schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:23:
Wat voor een scherm hing er aan je ASROCK?
Samsung FullHD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 12:41
Begonnen in 2003 met een via EPIA 9000(ITX), PVR350 met veel geratel en een luide fan in vage aziatische case en freevo erop. Lang voordat er harddisk recorders waren ;-) Half jaar later, ik werd gek van het geratel nl, maar een integrale, iets te dure, passief gekoelde ITX oplossing gekocht (Hush ITX case) Een epia-m2K board, nehemiah cpu en met cle266 waardoor xvMC met openchrome ook mogelijk was en heeft alles tot heden behalve de huidige HD formaten prima afgehandeld. Board heeft het lang uitgehouden, heeft een tv-kaart overleeft ondanks dat condensators op het board al in 2004 begonnen te lekken. :P Maar iets in het M2K board is nu niet meer ok, systeem reboot spontaan, Drive test, mem test en op ander board getest en zijn in orde. Ook met andere goede voeding spontane reboots. Moet wel het board zijn dus ben op zoek naar replacement uit de hedendaagse tijd.

huidige hush internals met lekkende condensatoren.

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/1267904/dsc01252_web.jpg

En toen viel me oog op dit draadje, ion nvidia, itx, VDPAU en kan HD formaten afspelen. In een woord geweldig !! :9~ Dit draadje in het geheel doorgelezen, veel sites bezocht en zag zelfs een aanbieding van de mediamarkt (Utrecht) op mijn deurmat vallen met een revo3600 voor 229,- maar dan wel met atom230. Revo3600 met atom330 is begin deze maand aangekondigd. Tempting maar nee, de hush ITX kast met een PVR-150 (pci) doet ut prima met af en toe TV recording. Kastje koste toen ook al heel wat dus om die loodzware maar stille oplossing nu af te danken is mij nog wat te vroeg. Heb mijn zinnen gezet op de ASUS AT3N7A-I, tis ITX dus dat past, pci zit erop voor PVR kaart, psu in de hush voorzag al in 4pin atx, alleen even kabeltje kopen. Alleen de koeling is een issue, de hush doet alles passief met cpu blokje en heatpipe naar de zijwand met koelribben.

En voor de degene die zegt 120mm fan erop en je hoort er niets meer van dan zeg ik onzin, dat hoor ik wel. :9 Maar voor een ieder wat wils hoor.

Het is gewoon puur genot om niets te horen met een passief gekoelde oplossing. Uit mijn survey blijkt dat de ASUS AT3N7A-I genoeg ruimte aan de zijkant heeft om zonder obstakels een blokje koper en heatpipes aan de kastwand bevestigen. Heatpipes zijn evt. wel bij conrad te krijgen en hebben zelfs koppelstukken maar niet in de juiste hoogte. Coolermaster heeft ook kits voor de evenals passief gekoelde tc100. Kits van Borgfx lijken mij het meest flexibel maar wel wat duurder. Moet kunnen toch, beetje knutselen en klaar, TDP van de atom is ook vrij laag ! :-)

Kortom research is gedaan maar wil wel graag weten of iemand al de ASUS AT3N7A-I met linux(ubuntu) al geïnstalleerd heeft en xbmc draait. Zijn er issues te melden qua ondersteuning, werkt de bluetooth module bijv., ?. Is het mogelijk om zonder problemen gelijktijdig een flinke filetransfer over het netwerk te doen en gelijktijdig wat HD content af te spelen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drikus schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:11:
Is het mogelijk om zonder problemen gelijktijdig een flinke filetransfer over het netwerk te doen en gelijktijdig wat HD content af te spelen ??
Dit is grotendeels afhankelijk van je router/switch. Op de Asus AT3N7A-I zit volgens mij een 100Mbit NIC ipv een 1Gbit maar dat kan ik je niet met zekerheid vertellen. Verder is het een mini-ITX bord, geen ITX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
Wiethoofd schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:17:
[...]

Dit is grotendeels afhankelijk van je router/switch. Op de Asus AT3N7A-I zit volgens mij een 100Mbit NIC ipv een 1Gbit maar dat kan ik je niet met zekerheid vertellen. Verder is het een mini-ITX bord, geen ITX ;)
Nee hoor op de Asus AT3N7A-I zit Gb LAN.En met ITX bedoelde ik ook idd mITX. Maar ik blijf wel benieuwd als je het moederbord stressed middels gelijktijdige grote file transfers en het afspelen van HD content hoe dan de afwikkeling is. Stottert het alleen, requeue'd de boel (DMA transfers) of loopt alles vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
drikus schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:11:
Zijn er issues te melden qua ondersteuning, werkt de bluetooth module bijv., ?. Is het mogelijk om zonder problemen gelijktijdig een flinke filetransfer over het netwerk te doen en gelijktijdig wat HD content af te spelen ??
Mooi verhaal! Leuk om zulke dingen te lezen!

Bluetooth zie, http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1264532

filetranser.. Wil je dan HD lokaal afspelen en dan via het netwerk bijvoorbeeld dingen erheen koppieren? Of hoe moeten we dit zijn? Alles vanaf het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
Daros schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:02:
[...]

Mooi verhaal! Leuk om zulke dingen te lezen!

Bluetooth zie, http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1264532

filetranser.. Wil je dan HD lokaal afspelen en dan via het netwerk bijvoorbeeld dingen erheen koppieren? Of hoe moeten we dit zijn? Alles vanaf het netwerk?
Thanks, draadje bij ubuntu forums had ik al gezien en ook al wat vragen en advies gegeven, part of the survey :) Maar HD lokaal en inderdaad bijv een paar GB aan data uit netwerk trekken en lokaal neerzetten. Dit platform bestaat nog niet zo lang en wil er nu ook een PCI PVR-150 kaart bijplaatsen die nogal MDA resource intensief is. Dus als HD lokaal en een grote file lokaal plaatsen al problemen geeft hoef ik het bijplaatsen van een PVR-150 kaart niet eens te proberen. Als er een design fout in de architectuur zit dan komt het er met zo'n test wel uit. Misschien stel ik wel teveel eisen en moet ik het gewoon proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
drikus schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:47:
[...]

Thanks, draadje bij ubuntu forums had ik al gezien en ook al wat vragen en advies gegeven, part of the survey :) Maar HD lokaal en inderdaad bijv een paar GB aan data uit netwerk trekken en lokaal neerzetten. Dit platform bestaat nog niet zo lang en wil er nu ook een PCI PVR-150 kaart bijplaatsen die nogal MDA resource intensief is. Dus als HD lokaal en een grote file lokaal plaatsen al problemen geeft hoef ik het bijplaatsen van een PVR-150 kaart niet eens te proberen. Als er een design fout in de architectuur zit dan komt het er met zo'n test wel uit. Misschien stel ik wel teveel eisen en moet ik het gewoon proberen...
Als ik gewoon DivX kijk of 720P kan ik makkelijk Sabnzbd aanlaten en die gewoon laten uitpakken en repareren.. Alleen bij Full hd moet ik dat niet doen, dan gaat het stotteren..

Nu draai ik maar een Asrock ION (dus een 2,5" schijf).
Ik weet alleen niet of dat je process pioriteit kan meegeven.. Dan kan je bijvoorbeeld SAB of welk proces een lagere pioriteit geven of XBMC gewoon een hogere...( moet zeggen dat ik hier geen ervaring mee hebt maar moet lijkt me mogelijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat mijn eigen domein niet meewerkte voor de 'permanente' storage heb ik de quad HD test killer sample maar even op MegaUpload gezet: http://www.megaupload.com/?d=KOI759FM

Als hij afspeelt moet je 10 seconden lang een meute rennende mensen zien, welke dan dus soepel moeten lopen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stond op het punt een review toe te voegen voor het point of view POV/ION330-1 motherboard, maar het is inmiddels verdwenen als zelfstandig produkt uit de pricewatch. De link in het start topic komt uit bij het andere POV/ION330 motherboard. Kennelijk denkt iemand dat ze hetzelfde zijn. Ze zijn toch echt verschillend. Kan het teruggehaald? Of moet het opnieuw ingevoerd worden?

fenschop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:43:
Ik stond op het punt een review toe te voegen voor het point of view POV/ION330-1 motherboard, maar het is inmiddels verdwenen als zelfstandig produkt uit de pricewatch. De link in het start topic komt uit bij het andere POV/ION330 motherboard. Kennelijk denkt iemand dat ze hetzelfde zijn. Ze zijn toch echt verschillend. Kan het teruggehaald? Of moet het opnieuw ingevoerd worden?

fenschop
vreemd, ik heb wel pas nog de POV/ION330-1 motherboard besteld en ontvangen. :)
Via Ebay, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Wiethoofd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 01:42:
Omdat mijn eigen domein niet meewerkte voor de 'permanente' storage heb ik de quad HD test killer sample maar even op MegaUpload gezet: http://www.megaupload.com/?d=KOI759FM

Als hij afspeelt moet je 10 seconden lang een meute rennende mensen zien, welke dan dus soepel moeten lopen :Y)
Dank dank! Heb hem gedownload.. Zal hem straks op me ION uitproberen dan zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:43:
Ik stond op het punt een review toe te voegen voor het point of view POV/ION330-1 motherboard, maar het is inmiddels verdwenen als zelfstandig produkt uit de pricewatch.
pricewatch: Point of View ION-CS330-1 staat nog steeds in de pricewatch, is dan wel geen moederbord maar een compleet systeem.

Andere POV ION mobo's:
pricewatch: Point of View Nvidia Ion Mainboard POV/ION330
pricewatch: Point of View Nvidia Ion Mainboard POV/ION230
pricewatch: Point of View ION-CS330-2-B
pricewatch: Point of View ION-CS330-2-W

Daros schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:32:
Dank dank! Heb hem gedownload.. Zal hem straks op me ION uitproberen dan zal ik het hier posten.
Onder W7 kreeg ik die video niet goed afgespeeld, GOM laat wel keurig zien wat er afgespeeld moet worden maar doet dit nogal 'slideshow'-achtig en WMP laat een zwart vlak zien en doet verder niets, XBMC moet ik nog proberen.

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Weet iemand wanneer er D500 dualcore atom bordjes te koop zijn? Stuk zuiniger denkik, is het het wachten waard of nu ION kopen voor mn NAS? En is er een passief ION bord met 4x sata en gbit netwerk?

[ Voor 17% gewijzigd door jayvol09 op 16-09-2009 00:47 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

jayvol09 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 00:44:
En is er een passief ION bord met 4x sata en gbit netwerk?
1 post hoger :X pricewatch: Point of View Nvidia Ion Mainboard POV/ION330

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Daros schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:32:
[...]

Ik heb deze even geprobeerd op mijn eigen systeem (Intel E8400, ATI 4870, 2GB mem) maar daar loopt het voor geen meter.
Eerste paar seconden zie ik alles erg langzaam bewegen,om daarna gewoon helemaal te stoppen (terwijl tijd gewoon doorloopt :|

Nu ben ik erg benieuwd wat mn Asrock met XBMC live er van maakt :?

[ Voor 7% gewijzigd door seninha op 16-09-2009 10:58 ]

iRacing Profile Flickr

• Zjemm

Zjemm

...

ik heb de POV330 met ubuntu server +xbmc op een usb stick geinstalleerd. allemaal werkend.

nu heb ik ook nog 2 sata disken in het systeem. welke ik voor opslag wil gaan gebruiken.
de schijven moeten in raid 1 komen te staan.

nu heb ik de mogelijkheid om de onboard raid controller te gaan gebruiken of om in linux een software raid te gaan gebruiken.

maakt het nog iets uit? snelheid/betrouwbaarheid/moeilijk of makkelijk?

opensecure.nl

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:05
Die is niet passief. Plaatje klopt ook totaal niet. Er wordt standaard een 40mm fan bijgeleverd en het is ook wel sterk aan te raden om die (of een vervangend exemplaar natuurlijk) te gebruiken. Anders wordt het allemaal wel erg warm.

Edit: Als je bij specs&afbeeldingen klikt zie je ook het juiste plaatje, met fan dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Deismyna op 16-09-2009 14:36 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.