• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:34
Al enige tijd ben ik op zoek naar een klein media center om mijn xbox met XBMC te vervangen.

Nu is mijn oog gevallen op de ASUS EEE Box (B202):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1219676335.jpg

Wat ik wil ik ermee?

Moet in principe hetzelfde kunnen als mijn XBMC Xbox. HD is voor mij niet zo belangrijk omdat hij in de slaapkamer komt te staan met een 22inch samsung LCD. 720P is mooi zat en ik heb begrepen dat dat wel moet lukken. Opnemen hoeft ook niet, heb al een DVD-recorder, 1tje is voldoende voor mij.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere Tweakers met dit doosje

Wat is het meest verstandig om als MC-software?

XBMC voor Windows?
XBMC i.c.m. Linux?
Mythbuntu?

Is de Atom hier krachtig genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 09:46
Wat ik begrepen heb van XBMC is dat deze voor zowel Windows, maar zeker voor Linux, nog erg in pre-beta stadium verkeert. Mythbuntu is uit eigen ervaring met MythTV een aanrader. Ik heb zelf nog veel moeten configureren, maar Mythbuntu neemt daarvan vrijwel alles op in mooie GUI's.

Sowieso zou ik wel voor een Linux optie, goed uitgevoerd is dat minder zwaar dan Windows opties.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:20
Ik gebruik deze ook achter een philips 32" op de slaapkamer.
Werkt perfect. Met hdmi aangesloten op de tv en heb een strak beeld.
Ik gebruik mediaportal om bijvoorbeeld dvd's te bekijken. Heb hem net dus heb er nog niet veel mee gespeeld maar tot nu toe zeer tevreden. werkt snel en goed en hij past prima achter mijn lcd.

moet alleen nog een goede remote hebben.

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:20
Inmiddels een remote gekocht van piccacle: de remote kit voor vista. Deze werkt niet out of the box op xp, maar na een search opdracht in google een aangepaste driver gevonden. Ik moet zeggen dat het uitstekend werkt icm met media portal. Ik ben ook verasst door de snelheid van de eee-box voor dit doel. Ik heb nu ook de plugin draaien voor uitzendinggemist en deze werkt echt goed.
De ee box is snel op standyby te zetten en er ook weer uitte halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:34
Inmiddels ben ik zelf ook in het bezit van een EEE-BOX.

't duurde even voordat hij goed beeld gaf op mijn samsung TV. Toch de gok gewaagd en xbmc voor windows geinstalleerd.

Na wat getweak draait hij hier als een zonnetje!

Heb ook de MediaStream skin gedownload en geeft erg strak beeld op 720P.

Nu maar eens een grotere harde schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37
Aangezien er volgens mij nog geen algemeen EEE Box ervaringen topic is, kunnen we dan niet dit topic tot algemeen ervaringen topic maken?

Ik wil ook een EEE box aanschaffen. Deze wil ik primair gebruiken als secondary DNS servertje, dus er wil ik er Linux op zetten.
Aangezien het ding klein en draadloos is, en het zonde is om het apparaat alleen te gebruiken voor een situatie die nooit voorkomt, maar wel 24/7 aanstaat, lijkt het mij nuttig om het ook gelijktijdig als MC te gebruiken en achter mijn TV te hangen. Maar dit moet dan wel onder Linux.

Zijn met deze beide toepassingen al ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 18:22

basvdijk1647

aka Osiris

Ik ben de mogelijkheden aan het bekijken om een EEE box in te zetten als server (Apache, MySQL, SVN). Ik kan echter op Internet niet vinden wanneer de Linux EEE box uit gaat komen. Ik heb ASUS gebeld en zij weten het zelf ook nog niet...wellicht nog even wachten tot de linux versie uitkomt....

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik zit dus met dezelfde vraag. De Linux versie moet voor het zelfde geld als de Windows variant wel 2GB en 160GB HD bieden.

Dus als iemand hier meer info over heeft graag!

Sowieso zou ik graag meer ervaringen over deze box met Linux en/of als server zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Het probleem is ook dat reviews niet echt uitkomst bieden. Daar wordt de eee box afgekraakt als traag enz. Dit komt omdat het vergeleken wordt met een standaard pc, daar is deze in mijn ogen echter niet mee te vergelijken. Waar ik erg benieuwd naar ben is hoeveel "herrie" hij maakt en hoeveel stroom hij trekt.

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

De MSI wind kan ook nog een interessant alternatief zijn voor een thuisserver. Deze heeft grotere harde schijf en ingebouwde dvd speler. Hij is helaas wel 4.7x groter dan de EEE Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
En hij gebruikt bijna dubbel zoveel stroom.
Wat moet je sowieso met een DVD speler in een server?

Ik vind de Wind juist meer een alternatief als iemand een simpel desktop computertje zoekt (voor opa, oma etc). Want dan is een DVD speler wel redelijk noodzakelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

De wind heeft meer geheugen voor bijna zelfde prijs als de Asus EEE Box. DVD speler kan handig zijn voor het installeren van software. Verder vind ik stroomverbruik idd zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Een 2GB geheugen reepje voor de Box of Wind kost 25 euro... Dus daar ga ik mijn keuze niet op baseren. Vooral het dubbel zo hoge energiegebruik vind ik ene groot nadeel van de Wind. Bovendien is het gewoon een stuk groter. De Box is juist zo charmant klein dat je het overal kwijt kan. Voor een server ideaal.

Mijn idee is dus om het eventueel achter mijn LCD tv te hangen, zodat het naast dienst als server ook gebruikt kan worden om bijvoorbeeld uitzending gemist op de tv te kunnen kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-07 08:19
Verbruik:

- Load/geen load maakt niet zoveel uit --> 17 watt

Geluid:

- Niet hoorbaar, staat op ongeveer 1m van mijn bed 24/7 te draaien.

Als server:

- Prima te doen, draai Debian met daar op VMWare en daarop Debian en WinXp (vraag me niet waarom).

Ik ben erg tevreden over de eee-box, ik gebruik hem als Web-, Ftp-, Ssh-, File-, IRC- en VMWare-server. Goed in VMWare moet je niet al te zware applicaties draaien, maar als lichte thuisserver gaat het prima.
Bovendien heb ik er een externe 750GB schijf aanhangen, die ik automatisch in slaap-modus zet (spin-down), wanneer hij niet aangesproken wordt (om stroom te besparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Klinkt goed FlyingFreak! Heb je ook geen last van het ratelen van de harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:14
Ik heb dit ding ook op het oog maar wacht denk ik tot de nieuwe versie (B204). De schijnt een Full HD compatible videokaart te krijgen, toch wel handig als ik 'm als mediacenter (icm XBMC) wil inzetten. Zit eventueel te kijken naar een 2e voor FTP en download bak maar denk dat ik dat ook misschien wel aan die mediacenter kan laten wanneer die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 11:45

MarcoKL

That's a huge b*tch!

VFRRijder schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:29:
Ik heb dit ding ook op het oog maar wacht denk ik tot de nieuwe versie (B204). De schijnt een Full HD compatible videokaart te krijgen, toch wel handig als ik 'm als mediacenter (icm XBMC) wil inzetten. Zit eventueel te kijken naar een 2e voor FTP en download bak maar denk dat ik dat ook misschien wel aan die mediacenter kan laten wanneer die er is.
Is er al bekend wanneer deze komt dan?

• VFRRijder
dinow schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:43:
[...]

Is er al bekend wanneer deze komt dan?
Ik had begrepen dat die ergens in Q1 2009 zou moeten komen, maar wanneer precies weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Vandaag de EEE Box gekocht. Vervolgens Ubuntu server 8.10 erop gezet, wat mij opvalt is dat het apparaat erg stil is. Volgens de energiemeter ligt het verbruik tussen de 20 en 23 Watt.

Zonder cd-rom drive was het wel even prutsen om de installatie aan de gang te krijgen. Via usb stick wilde uiteindelijk toch niet zo goed werken, later via een IDE->USB converter een DVD brander eraan gehangen. Daarna ging alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 18:43
Zou deze misschien dan ook tv opnemen kunnen faciliteren? via XBMC of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250005

De B202 heeft alleen een DVI-uitgang en ik wil die zowel op mijn Harman-Kardon versterker als TV aansluiten. Hoe lossen jullie dat op ? Aan de HK hangen ? Die heeft toch geen DVI-poort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 22:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Anoniem: 250005 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:04:
De B202 heeft alleen een DVI-uitgang en ik wil die zowel op mijn Harman-Kardon versterker als TV aansluiten. Hoe lossen jullie dat op ? Aan de HK hangen ? Die heeft toch geen DVI-poort ?
Wat te denken van een DVI - HDMI converter? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58

BCC

Voldoet een Apple TV met Boxxee niet meer aan wat jij er mee wil?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250005

DaMarcus schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:06:
[...]

Wat te denken van een DVI - HDMI converter? O-)
Ik dacht dat die dingen voor teveel kwaliteitsverlies zorgden. Niet dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
Anoniem: 250005 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:44:
[...]

Ik dacht dat die dingen voor teveel kwaliteitsverlies zorgden. Niet dan ?
Hoezo ? Is gewoon digitaal.. je krijgt geen ruis oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58

BCC

HDMI = DVI + digitale Audio. Je hebt dus een adapter nodig, geen convertor en er is idd 0 signaal verlies.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
hij is in elk geval nu te koop bij mycom, Alleen de DVD speler ontbreekt en je krijgt 80gb ipv 320 gb HD en 1gb ipv 2 gb geheugen, maar je krijgt er wel een xp licentie bij ipv linux
http://www.mycom.nl/Produ...lack%201.6GHz/197157.aspx
iemand enig idee of de MSI ergens getest is ofzo? ik kan op google en tweakers niet direct iets vinden over de snelheid van harde schijf, mogelijkheid xp te installeren, etcetera
Alvast bedankt weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door precious1 op 22-11-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Waar heb jij het over? 8)7

Er is geen versie met DVD speler/brander, dus die kan ook niet ontbreken in een Mycom variant. Verder is 80GB ook volgens de specs en ook 1GB geheugen.

Er zou wel een versie moeten zijn met Linux en 2GB RAM en 160GB HDD, maar die is (helaas) niet in Nederland leverbaar.

Je wekt dus de indruk dat die bij Mycom een afwijkende versie is, maar dat is dus niet zo. Dat is gewoon de standaard en de enige in Nederland verkrijgbare versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:31
De EEE box geeft geen audio signaal af via de DVI uitgang. Audio kun je via de aparte audio-uitgang naar je versterker leiden.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
precious1 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:51:
hij is in elk geval nu te koop bij mycom, Alleen de DVD speler ontbreekt en je krijgt 80gb ipv 320 gb HD en 1gb ipv 2 gb geheugen, maar je krijgt er wel een xp licentie bij ipv linux
http://www.mycom.nl/Produ...lack%201.6GHz/197157.aspx
iemand enig idee of de MSI ergens getest is ofzo? ik kan op google en tweakers niet direct iets vinden over de snelheid van harde schijf, mogelijkheid xp te installeren, etcetera
Alvast bedankt weer :)
Dit is inderdaad de standaard versie, en dus ook NIET de nieuwe, die moet pas in 2009 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Welke tv tuner gebruiken jullie/zouden jullie aanraden met deze box en Linux. Ik wil er voornamelijk ook tv mee kunnen opnemen. Bovendien gebruik ik Digitenne/DVB-T dus daar moet de tuner wel geschikt voor zijn (ook voor een smartcard, zodat ik niet alleen ned 1/2/3 kan kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa293
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-07 09:41
Nieuwe Asus EEE Box

De opvolger B204 en B206 zal niet lang meer op zich laten wachten.

Met HDMI....

[ Voor 5% gewijzigd door schwa293 op 02-12-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
schwa293 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:30:
Nieuwe Asus EEE Box

De opvolger B204 en B206 zal niet lang meer op zich laten wachten.

Met HDMI....
Hmm, linkje doet het niet.....staat er wat nuttige info?

Update: een ander linkje: http://www.insidehw.com/N...ee-Box-B204-and-B206.html

[ Voor 15% gewijzigd door VFRRijder op 02-12-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa293
off topic:
Vreemd, net nog getest, en bij mij werkt het linkje wel goed. (cookie issue denk ik...)
In ieder geval is het op asus.com te vinden...

Dit is de versie waar ik al die tijd al op zat te wachten.
Zodra deze uitkomt ga ik er 2 van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
schwa293 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:51:
off topic:
Vreemd, net nog getest, en bij mij werkt het linkje wel goed. (cookie issue denk ik...)
In ieder geval is het op asus.com te vinden...

Dit is de versie waar ik al die tijd al op zat te wachten.
Zodra deze uitkomt ga ik er 2 van kopen.
Zal denk ik.

Ja, dit is ook zeker de versie waar ik op wacht :). Echt super.....klein, hardwarematig Full HD, HDMI, zuinig....echt ideaal als mediacenter (in mijn geval denk ik met XBMC). Eventueel zou je 'm ook nog als zuinige server in de meterkast kunnen plaatsen (daar voldoet de huidige natuurlijk ook al aan).

Kom maar op met dat ding....een precieze datum kan ik nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 11:59
Ziet er idd uit als een potentiele vervanger voor mijn xbox met XBMC :) ff op reviews wachten of hij goed full HD afspeelt :)

[ Voor 20% gewijzigd door dapluiz op 03-12-2008 15:38 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ben benieuwd wat deze gaat kosten, vast geen 300.
die b204 is wel nice :) hdmi, bluetooth, ups functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
dinow schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:31:
Ben benieuwd wat deze gaat kosten, vast geen 300.
die b204 is wel nice :) hdmi, bluetooth, ups functie?
Die UPS funtie heeft er ook mee te maken dat je 'm even op kan pakken en ergens anders mee naar toe kan nemen.....hoeft van mij niet echt.

Nou, als ie € 300 is ben ik ook blij........of ik voor de 204 of 206 zal gaan weet ik nog niet.....UPS boeit me niet en bluetooth denk ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Idd, voor 300 koop ik m zo :) De 206 dan, bluetooth en UPS hoef ik ook niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Zal die ATI Radeon HD 3400 ook audio door kunnen geven met die HDMI aansluiting? Of zal dat weer d.m.v. een optical out moeten of zo?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

De gehele HD3xxx-serie doet dat, dus ook degene die in de B204 en B206 zitten.

Overigens is de EEE Box een stuk interessanter geworden als het om een HTPC gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Nu nog een release date en 1080P reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

dapluiz schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:39:
Idd, voor 300 koop ik m zo :) De 206 dan, bluetooth en UPS hoef ik ook niet echt :)
bluetooth is wel handig voor een toetsenbordje ofzo. bijv de logitech diNovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Afhankelijk waar je hem wel voor gebruiken. Wanneer de HD3400 er voor kan zorgen dat 1080P er vloeiend uitkomt, is het leuk deze EEE Box als HTPC op je LCD in je woonkamer te plakken en een diNovo als 'afstandsbediening' te gebruiken.

BT heeft voor mij zeker wel een meerwaarde wat dat betreft.

[ Voor 11% gewijzigd door DaMarcus op 05-12-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
BT hoeft van mij wat minder, ik heb nog de officiele Media Center afstandbediening liggen van microsoft die nu toch niks doet, dus zou mooi van pas komen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa293
BT hoeft van mij wat minder, ik heb nog de officiele Media Center afstandbediening liggen van microsoft die nu toch niks doet, dus zou mooi van pas komen dan

De nieuwe B204 & B206 komen als het goed is standaard al met een afstandsbediening.

Of dit via IR of wifi zal lopen komt niet tersprake. Via Bluetooth iig niet aangezien ze beiden een remote krijgen, en niet bieden Bluetooth out of the box ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Dan zal dat via IR zijn, via WiFi gaat er geen afstandsbediening werken ;)

Wat dus een nadeel zal zijn als je je B204 / B206 achter je TV hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa293
Volgens de handleiding idd via IR dmv een usb receiver (met een touwtje :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
En volgens diezelfde manual geen SPDIF uitgang, terwijl dat wel aangekondigd werd.
Of gaat dat via een of andere manier zie ik nu niet zie ?
http://www.blogeee.net/20...de-la-future-eeebox-b204/

Hmm, via een verloopstekkertje dus .. Maar het lijkt een simpele koptelefoon-jack, of blijft dat nog wel digitaal ?
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3188/2723816906_242691a123.jpg?
Hmm, er komt licht uit, blijkbaar wel dus :P
Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/asus-eeebox/eeebox17.jpg

Nog een edit :)
http://www.flickr.com/pho...2/sets/72157605808727457/
Weet niet of alle foto's van de B204 en 206 zijn, lijkt er wel op ;)

[ Voor 53% gewijzigd door dapluiz op 08-12-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Waar vinden jullie die handleiding dan?

Ja, dit werkt gewoon goed, heeft de Mac Mini ook en m'n oude minidisc ook, kan je beide insteken, optische en normale plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Check die laatste Flickr link, daar staan plaatjes uit de handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Met toetsenbord en muis O-) Toll, maar doe mij maar de AB. Wanneer EEE Cinema niet bevalt, wordt dat voor mij XBMC. Dat werkt op m'n XBox ook prima, lijkt me dat het op eeen EEE Box ook goed zal werken ;)

Echter kijk ik nog even de kat uit de boom gezien ik nauwelijks HD-films kijk en mijn XBox dus nog prima voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik kijk ook nauwelijks HD, juist omdat mijn xbox dat niet aankan :)
Maargoed, ben nog altijd benieuwd wat deze gaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Kijk nu genoeg HD via m'n laptop, maar dat is met geluid altijd een beetje klooien, daarom wil ik een dedicated mediacenter die HD aankan.....gaat mij dus om het kunnen kijken van die zooi, niet om ook m'n normale tv er doorheen te laten lopen.

Ik kwam op een site tegen dat ie in de verkoop was in de VS, maar daar kon ook niemand het vinden.....maar van mij mag ie komen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Tv boeit mij ook niet idd, dus van mij hoeft er geen tuner in, ik kijk alleen wat ik download :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, ASUS kondigt genoeg aan, maar te koop ho maar :P
Nu is ook de B203 aangekondigd met Celeron processor ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Geen revolutie t.o.v. de B202, de Celeron 220 heeft het stokje van de Atom overgenomen ;)

Hier een aantal benchmarks van Oom Tom. De Celeron 220 is sneller, maar verwacht geen grootse prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
olgens Rado zal deze maand ook nog de Eee Box B204 worden uitgebracht. Voorheen werd nog uitgegaan van een introductie in het eerste kwartaal van 2009. Dit B202-model met hdmi zal ongeveer 300 euro kosten en voorzien zijn van een afstandsbediening.
Van de FP. Ik hoop dat die prijs klopt, want mits die 1080P af kan spelen dan kan daar geen media tank tegenop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Ik hoop ook dat het "deze maand" nog klopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

VFRRijder schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:40:
Ik hoop ook dat het "deze maand" nog klopt :).
Niet dus ;) Ik wacht ook met smart op deze machine alleen zit ik dan niet echt te wachten op een WinXP versie. Ik zou liever een media-georienteerd smaakje Linux draaien, denk ik.
The Eee Box B204 and B206 are also pre-installed with Eee Cinema, a full-featured media player that enables users to play high definition content easily. Eee Cinema offers superior format compatibility and extensive media library management options. To help users navigate Eee Cinema’s comprehensive features speedily, both the Eee Box B204 and B206 come with a convenient remote control.
Ik ben wel benieuwd naar die Eee Cinema en of dat een beetje kan concurreren met XBMC, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Anoniem: 2935 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:17:
[...]

Niet dus ;) Ik wacht ook met smart op deze machine alleen zit ik dan niet echt te wachten op een WinXP versie. Ik zou liever een media-georienteerd smaakje Linux draaien, denk ik.

[...]

Ik ben wel benieuwd naar die Eee Cinema en of dat een beetje kan concurreren met XBMC, etc.
Ja....en ik zie op internet ook nergens iets over een release date ofzo.

Geen idee, XBMC bevalt me prima, maar wat ik ooit ergens las is dat deze weer alles via de processor encode (beetje offtopic), maar hoop niet dat dat weer zo is anders schiet het niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
XBMC bevalt mij ook prima, alleen mijn xbox kan geen HD aan helaas :)
Maar wel jammer dat het zo stil is rond deze pc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74237

En ondertussen is de volgende versie ook al weer bekendgemaakt, de B201:
EEE box B201

Grootste verschillen die mij opvielen:
- WinXP of Linux
- 512/1Gb/2Gb RAM
-16Gb SSD of 160Gb HDD
- Intel C220 (celeron)

Ik kon niet wachten op de B204 of B206 en heb dus maar de B202 aangeschaft, voor 230 euro een van de betere aankopen van 2008. Prima systeem voor m'n ouders en hij voelt vlot aan. Heb er helaas niet heel veel mee kunnen spelen, maar het smaakte naar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

dapluiz schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:27:
XBMC bevalt mij ook prima, alleen mijn xbox kan geen HD aan helaas :)
Maar wel jammer dat het zo stil is rond deze pc :(
Als ze een product voor Q1 aankondigen, zal hij vast niet in de eerste werkweek worden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
True, maar misschien dat ze op, of na de CES misschien nieuwe aankondigingen doen. Ik hoop het iig wel :)
Ben benieuwd naar de eerste reviews ervan met HD-video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Weet niet waar dit precies hoort, maar als dit uit gaat komen en hij kan HD aan is dit echt een perfect home cinema PC die je ook makkelijk mee kan nemen :)

http://i.gizmodo.com/5124...uchscreen-home-theater-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
die is helemaal ideaal ja, maar zal denk ik ook duurder worden lijkt me :)
En ik weet niet hoe goed wireless HDMI werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

dapluiz schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:52:
die is helemaal ideaal ja, maar zal denk ik ook duurder worden lijkt me :)
En ik weet niet hoe goed wireless HDMI werkt ?
't Kan prima, een vriend van me heeft een Sony TV met alleen een powercable, de rest gaat wireless. Ik ben wel benieuwd hoe lang de batterij meegaat van zo'n toetsenbord als je HD video gaat streamen.
edit:
Hier nog iets meer info en een gallery

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 2935 op 07-01-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Doe mij maar gewoon de EEE Box, hoef je ook niet zoveel kabels :).

Maar even, er werd eerst aangegeven dat ie nog dit jaar (toen 2008) zou komen, daarom vind ik het vreemd dat er nog helemaal niet veel meer van bekend is.

En ik had ergens een keer iets gelezen van iemand die een losse DVD speler eraan gehangen had voor installatie etc, zou je daar dan ook een losse BluRay op kunnen zetten? Is het gewoon een kastje ofzo? Wat dat zou dan ook wel lekker zijn, gewoon zo'n PC BluRay ding kopen, zijn ook niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Tis zo stil bij asus dat mijn interesse nu steeds meer uitgaat naar de Acer X3200, die is tenminste al wel verkrijgbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Die is dan ook echt totaal niet te vergelijken. 8)7 Die Acer is veel groter, heeft een zware AMD CPU en verbruikt vele malen meer energie. Je kan dat toch niet als alternatief zien van een Asus EEE Box. Alleen de MSI Wind komt in de buurt, maar ook die is al een stuk groter en verbruikt alweer bijna dubbel zovele energie. Maar die is tenminste nog enigszins vergelijkbaar.

Maar goed, ik hoop toch wel snel iets meer over de nieuwe EEE boxen te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Zelfde hier, had ook eens gekeken naar die Acer, maar dat is echt meer een desktopje. De MSI was ook wel OK, die heeft dacht ik wel een DVD drive. Maar wil toch voor de EEE Box.....maar ja, hoe lang duurt het nog, gisteren weer eens lopen zoeken of ik iets kon vinden over beschikbaarheid maar weer niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Misschien een stomme vraag, maar kun je de eee box ook horizontaal neerleggen? Dan kun je zo'n mooi klein stil systeempje mooi verstoppen in je audiomeubel. De beugel zit er niet vast aan toch?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Wisten jullie al dat de eee box 204 en 206 op diverse spaanse sites al te koop is?
Google maar eens op 'ebxb204' ! Ze staan daar bijna al een maand op de sites.

Het zijn wel achterlijk hoge prijzen 360 tot 390 euro.... Maar een gelukje, een b202 kost daar ook al over de 300 euro. Terwijl deze in nederland al voor 229 te krijgen zijn. 8)7

Ik hoop dat ze snel naar nederland komen...het duurt al zo lang.....lijkt wel op de komst van de 701........

[ Voor 7% gewijzigd door Shaggie_NB op 14-01-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
KarlMarX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:16:
Die is dan ook echt totaal niet te vergelijken. 8)7 Die Acer is veel groter, heeft een zware AMD CPU en verbruikt vele malen meer energie. Je kan dat toch niet als alternatief zien van een Asus EEE Box. Alleen de MSI Wind komt in de buurt, maar ook die is al een stuk groter en verbruikt alweer bijna dubbel zovele energie. Maar die is tenminste nog enigszins vergelijkbaar.

Maar goed, ik hoop toch wel snel iets meer over de nieuwe EEE boxen te horen.
Klopt, maar het gaat mij niet echt om energieverbruik ofzo :P Meer het gemak dat ik gelijk een klein kastje (ja die acer is ook klein genoeg voor mij ;)) heb met HDMI etc.
Heb geen zin om het allemaal zelf te bouwen, zal vast kunnen voor dezelfde prijs, maar ik ben gewoon lui :)
Maar ik wacht het af, als die 206 idd 350 euro gaat kosten dan ga ik zeker weten voor de even dure x3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Shaggie_NB schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:51:
Wisten jullie al dat de eee box 204 en 206 op diverse spaanse sites al te koop is?
Google maar eens op 'ebxb204' ! Ze staan daar bijna al een maand op de sites.

Het zijn wel achterlijk hoge prijzen 360 tot 390 euro.... Maar een gelukje, een b202 kost daar ook al over de 300 euro. Terwijl deze in nederland al voor 229 te krijgen zijn. 8)7

Ik hoop dat ze snel naar nederland komen...het duurt al zo lang.....lijkt wel op de komst van de 701........
Maar nu de vraag of ze al te koop zijn, misschien staan ze gewoon alleen op de site? En die prijzen mogen wel ietsje lager, maar zal 'm denk ik nog wel kopen.

Die acer heeft ook wel wat, maar ik weet niet hoe stil die is.....anders is de Dell Studio Hybrid ook nog wel een optie, maar die is weer duurder en ook niet echt stil van wat ik begrepen heb.

Edit:
Even op de site gekeken en er staat dit: "Entrada estimada a partir del martes, 27 de enero de 2009"....volgens mij bedoelen ze dus 27 januari.

[ Voor 7% gewijzigd door VFRRijder op 14-01-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Volgens google translate zou die daar idd over anderhalve week moeten komen :)

Entrada estimada a partir del martes, 27 de enero de 2009 Estimated entry from Tuesday, January 27, 2009

Ben nog wel steeds benieuwd ja, vooral of deze nou full HD aan kunnen of niet ..
Maarja, als ze daar eind januari in de verkoop zouden gaan zou je wel verwachten dat er al review modellen verstuurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74237

estorino schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:49:
Misschien een stomme vraag, maar kun je de eee box ook horizontaal neerleggen? Dan kun je zo'n mooi klein stil systeempje mooi verstoppen in je audiomeubel. De beugel zit er niet vast aan toch?
Volgens de user manual kan het niet (de beugel is overigens afneembaar en moet je zelf monteren bij installatie), maar op het forum van EEEuser.com kan men geen goede reden bedenken waarom het niet zou kunnen. De ventilatiegaten ziten op de smalle kanten, dus die worden niet afgesloten. Ev. kan het op de convectiestroming nog wat invloed hebben, maar dat wordt weerlegd door te stellen dat bevestiging achter een monitor voor een veel grotere temperatuursinvloed zorgt, en dat kan ook prima.

Volgens mij zou het geen probleem moeten zijn. Je kan het altijd proberen, ik neem aan dat er een temperatuursbeveiliging opzit.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 74237 op 14-01-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Bij Azerty staat de B204 nu op de website. Prijs valt wel erg tegen. 390 voor de witte en 401 voor een zwarte. Dat is bijna dubbel zo duur als de B202. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
KarlMarX schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:09:
Bij Azerty staat de B204 nu op de website. Prijs valt wel erg tegen. 390 voor de witte en 401 voor een zwarte. Dat is bijna dubbel zo duur als de B202. 8)7
Oei....dat zijn wel flinke prijzen ja! Misschien als er meerdere komen dat de prijs wat gaat zakken...vind dit nog wel wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
KarlMarX schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:09:
er zit hdmi op, grotere hd en een accu toch? niet echt het extra geld waard.
Iets bekend over de B206 of B201?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
De B206 zou dan goedkoper moeten worden als het goed is, verschil tussen de 204 en 206 is dat de 204 bluetooth en een ingebouwde UPS heeft, en de 206 niet. Maargoed, dat zijn niet echt 2 dingen die ik zal missen :) http://www.asus.com/news_show.aspx?id=13626
Maarja, als de B206 350 of duurder gaat worden ga ik zelf toch liever voor de acer x3200 of een eventueel vergelijkbaar apparaat. Sneller en net ff iets uitbreidbaar. Dat ie minder zuinig is boeit me niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:55
Hallo,
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. hierbij even mijn situatie:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goedkope maar goeie NAS, ik wil hem voornamelijk gebruiken voor opslag, usenet downloaden en streamen van 720p naar PS3. Nou heb ik binnenkort een 50Mbit glasvezel aansluiting en heb ik gelezen dat bijv de Synology 207+ deze snelheid niet kan verwerken (cpu is bottleneck) terwijl dit een van de duurdere NAS systemen is.

Zo kom ik dus terecht bij de EE Box van asus. Deze heeft een snellere CPU en zou dus geen probleem moeten hebben met een download snelheid van 6,25Mb/s. Verder zal HD films ook niet echt een probleem moeten zijn als we van de nieuwe B206 uit gaan. Het enigste waar ik nu dus nog mee zit is dat er maar een 160gig HDD in zit.
nou zag ik ergens het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.slashgear.com/gallery/data_files/7/4/ASUS_Eee_Box_4.jpg

Hier zie je dus dat je de 2,5inch HDD eruit kan halen, maar is het dan ook mogelijk om deze te verwisselen met bijv een HDD van 500gig (liefst 7200rpm)? want als dit mogelijk is, is de keuze voor mij snel gemaakt tenzij iemand dit afraad. (eigenlijk een beetje lang verhaal voor zo'n korte vraag :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus