Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heeft iemand al een mediacenter en een B206?
Ik heb namelijk een zware mediacenter onder mn TV staan die teveel lawaai maakt en zo'n B206 lijkt me wel wat als extender, dankzij de HDMI en de toslink ziet dit er wel goed uit, ik ben dus benieuwd of dit kastje wel DVD's en opgenomen programma's kan streamen op full hd.
In mijn mediacenter zit dezelfde videokaart en die heeft geen problemen om dit af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:55:
Mooi Abdullah,
Nu wordt de 204 toch weer interessant, ga de ontwikkelingen hier in deze threat goed volgen.
Kun je eens een keer een HD movie van Eureka proberen die zeggen dat hun films
volledig DXVA compliant zijn.
Hoe ziet eenn slide show met digitale foto's er uit op een full HD scherm , gaat dat vloeiend?
De fotos doen het prima. Maar het ding gaat definitief in de verkoop. Heb sinds dinsdag niets meer mee gedaan. Ik heb goede ervaring gehad met de popcorn hour A-110 vooral na de firmware update van 3 weken geleden.

Excuses dat ik geen duidelijke review heb kunnen schrijven en niet alles heb getest, ben duidelijk geen tweaker :) Heb er helaas ook geen tijd en geduld voor.
Voor mensen die een filmpje in MPC willen kijken, dit bleek na een goede configuratie mogelijk te zijn met DXVA zonder de cpu zwaar te belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdsandt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05-2023
[quote]BionicBunny schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:08:
Als je deze thread of de handleiding van je eee goed gelezen had dan kon je zien dat er een verloopstekkertje benodigd is voor (digitaal) geluid. Zie pagina 2.

[afbeelding]

Ok, ik had dit wel gelezen maar snapte het niet. Door dit gekke stekkertje erin te steken gaat het geluid wel via de HDMI verlopen. Ik ga het straks proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2022
@jvdsandt

Nee, met dit verloopstekkertje en een toshlink kabel kun je het geluid naar je versterker doorsturen, mits deze een ingang hiervoor heeft. Dan heb je in ieder geval het geluid digitaal.

Zo ziet die kabel uit en is niet duur (1,5 meter ong. 10-15 euro)

Afbeeldingslocatie: http://www.smarthome.com/images/851031side.jpg

@abdullah

Dat is spijtig om te horen, ik had nog het één en ander willen uitproberen/testen. Kun je me misschien nog vertellen hoe flexibel de bijgeleverde software genaamd eee Cinema is, met name de codecs. Is het mogelijk deze zelf te selecteren zoals mediaportal en imedian HD?

Edit:

Een beetje meer feedback zou fijn zijn mensen, ik sta echt op het punt te kiezen voor een b206/popcorn hour/hdx 1000.

[ Voor 39% gewijzigd door BionicBunny op 26-03-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al sinds dec 2007 de popcorn hour A100, een fantastisch apparaat als je alleen maar video wilt doen.
Maar zogauw je audio of foto's wilt doen is het een minder goed apparaat, ook internet is niks (traag), dus ik
zoek ook iets anders voor erbij/ter vervanging en de asus b204/b206 LIJKT me daar zeer geschikt voor.
Dus ik zit ook met smart te wachten op feedback van mensen die hem al hebben.
Heb inmidddels begrepen dat sommige films (DXVA compliant) werken met een goed ingestelde MPC-HC.
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd tot wat voor bitrate het goed gaat, een mooie test is natuurlijk de
vogelscene uit de BBC earth documentaire, die heeft uitschieters tot 50 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Het is aardig stil hier. Ik hoop dat jvdsandt zijn bevindingen spoedig met ons deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zit ook maar te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit stilte voor de storm zijn?

Op marktplaats staat een B204 te koop. Zou Abdullah de daad bij het woord hebben gevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:23:
Zou dit stilte voor de storm zijn?

Op marktplaats staat een B204 te koop. Zou Abdullah de daad bij het woord hebben gevoegd?
Idd, ik heb m op marktplaats gezet, jammer dat mensen het onderste uit de kan bij me denken te kunnen halen door biedingen te plaatsen onder de helft van de aanschafprijs. Mocht hij niet verkocht worden kan hij altijd als server worden gebruikt, hij hoeft niet per se weg *smiles*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:06:
Idd, ik heb m op marktplaats gezet, jammer dat mensen het onderste uit de kan bij me denken te kunnen halen door biedingen te plaatsen onder de helft van de aanschafprijs. Mocht hij niet verkocht worden kan hij altijd als server worden gebruikt, hij hoeft niet per se weg *smiles*
Inderdaad, helemaal voor zo'n nieuw systeem....maar goed, da's een andere discussie :).

Wel erg jammer dat ie dus een beetje tegenvalt. Ik ga 'm ook niet kopen totdat ik zeker weet dat ie het wel makkelijk aankan. Dan toch maar wachten op de B208 die weer sterker zou moeten zijn?

Maar, nog een vraag aan Abdullah......hoe is die software van Asus zelf? Volgens mij had je dat niet vermeld. Kan je hier ook niet makkelijk HD mee kijken? Vind het nl nogal vreemd.....ze hebben dan zelf toch ook wel door dat het niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:54
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:06:
[...]

Zeg Abdullah kun je eventueel eens de link in marktplaats doorgeven? Ik heb wel interesse om hem over te kopen. Je mag eventueel mailen naar loointje@hotmail.com.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Het blijkt dat de eee gebruik maakt van een uitgeklede versie van Cyberlink Powercinema [link]
Deze heb ik inmiddels uitvoerig getest en mijn conclusie is dat deze applicatie zo flexibel is als een stuk staal. Mijn mkv bestanden werden niet herkend en ik kon niets instellen om dit ongemak te verhelpen.

Ik ben zo goed als zeker van overtuigd dat mediaportal icm. goede codecs, de redder in nood is de eee voor het afspelen van HD materiaal.

Hier loopt ook een discussie over de capaciteiten van de eee, voor de liefhebbers [link]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:37
BionicBunny schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:00:
@jvdsandt

Nee, met dit verloopstekkertje en een toshlink kabel kun je het geluid naar je versterker doorsturen, mits deze een ingang hiervoor heeft. Dan heb je in ieder geval het geluid digitaal.

Zo ziet die kabel uit en is niet duur (1,5 meter ong. 10-15 euro)

[afbeelding]
Dat is alsnog wel duur :P

Hier: http://www.allekabels.nl/.../6442/Optische-Kabel.html heb je 5 meter voor 6,75 :P (komen nog wel verzendkosten bij, wat het totaal op €11,70 brengt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronicAlien
  • Laatst online: 08-01 15:03

ElectronicAlien

Who, me...?

jvdsandt schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:25:
Gisteren mijn B206 ontvangen. Ik hem via een HDMI kabel op mijn TV aangesloten. Het beeld is prima maar ik krijg geen geluid. Weet iemand of geluid via HDMI ondersteund wordt en zo ja, hoe je dit voor elkaar krijgt.

Ik heb ook een laptop met een HDMI uitgang (Dell XPS Studio met Vista), deze ondersteund in ieder geval wel geluid via HDMI.

Jan.
Als je geen geluid krijgt via HDMI moet je even je geluidsinstellingen in de control panel bekijken. Waarschijnlijk staat je audio playback naar het verkeerde device.

Zie: Settings -> Control Panel -> Sound and Audio devices -> tabblad Audio -> Sound playback.

Selecteer het device met HDMI in de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Iemand het laatste nieuws?

Als ik het zo lees was iedereen reuze benieuwd... Maar nu de eerste ervaringen er zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik ben zeer benieuwd wanneer die B208 er gaat komen, volgens mij is die zoals er in de korte tijd dat er info op het internet stond een betere optie dan een 204 of een 206 (andere grafische kaart en meer memory en volgens mij ook een snellere (ATOM) processor).

Heb zelf een B202 als 24/7 bak staan met een aantal externe HD's en die bevalt mij uitstekend voor de dingen die ik er op wil doen. Maar een B208 lijkt mij ook wel geinig voor erbij.....

Zappa Rulez :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Het wachten op de B208 duurt mij te lang.
Heeft iemand al een alternatief gevonden voor de B204/B206?

Ik heb zelf deze in gedachten:

Amd versie.

Asus Pundit P2-M3A3200 of de P4-M3A3200 (beide inkl. Ati HD3450 igp) - link -

Intel versie.

Asus Pundit P2-P5N9300 of de P4-P5N9300 (beide inkl. nVidia 9300 igp) - link -

Bij deze "barebone's" moet je zelf de processor, het geheugen en de harde schijf erbij kopen.
Ze zijn weliswaar groter in omvang maar je hebt wel veel meer keuze.
Andere suggesties zijn van harte welkom...

[ Voor 3% gewijzigd door BionicBunny op 06-04-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronicAlien

ElectronicAlien

Who, me...?

Ik heb de B204 nu vijf dagen in huis, en ik moet zeggen dat ik er toch behoorlijk tevreden over ben. In het begin behoorlijk getwijfeld of een Atom processor wel krachtig genoeg zou zijn. Maar i.c.m. met de Radeon HD3450 weet het ding zich bij het afspelen van HD materiaal toch goed staande te houden. Surfen gaat verder ook zonder problemen. Alleen geeft youtube problemen met HD content (logisch want de grafisch processor wordt dan niet gebruikt). Normale youtube content gaat verder wel als een zonnetje.

Wel is het belangrijk een goede player te gebruiken bij het afspelen van HD content. Zelf gebruik ik de Media Player Classic met DXVA. Hiermee heb ik de afgelopen dagen de nodige 720p en 1080p films bekeken (wel de juiste instellingen gebruiken).

Zie voor instellingen de al eerder genoemde link naar: link

Ik gebruik alleen de instellingen die op bovenstaande site genoemd worden (dus niet de daar genoemde beta versie). De player zelf heb ik gewoon hier vandaan: link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Hoi ElectronicAlien,

Je brengt me weer aan het twijfelen :D

Heb je misschien ook mediaportal aan de praat gekregen eventueel icm. codecs als Coreavc?
Zoja, werkt de meegeleverde afstandbediening van de eee ook met mediaportal?
Ik vraag dit omdat ik geen zin heb om met muis/toetsenbord een film op te starten enz.

Alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door BionicBunny op 06-04-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronicAlien

ElectronicAlien

Who, me...?

Hoi BionicBunny,

Ik heb wel een poging gedaan om mediaportal te gbruiken, maar dat was niet echt een succes. Ik kreeg het allemaal wel geinstalleerd, maar het werkte gewoon niet echt lekker. Misschien had ik er wat langer naar moeten kijken, maar ik ben zelf meer van de "lichtgewicht" oplossingen...

De afstandsbediening heb ik uberhaupt nog niet gebruikt, deze zit nog in de doos ;) Ik gbruik alleen het meegeleverde toetsenboord en muis, die het overigens heel goed doen. Beide wireless en werken probleemloos, ook op grote afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Hey, dankje voor je snelle reactie!.
Ik ga nu serieus een nachtje over slapen voordat ik hem bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Over suggesties gesproken

Ik ben aan het wachten op de B208 zoals zovelen waarschijnlijk.
Ik vraag mij eigenlijk af of hij nog komt omdat hij op de Asus site heel even gestaan heeft en weer verdwenen is.

Een ander alternatief is misschien de FIT-PC die nog kleiner is en zuiniger dan de EEE PC.
[Ervaringen] FIT-PC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een draadje in het forum van mediaportal over "Standalone filters for MediaPortal".

http://forum.team-mediapo...tal-saf-44614/#post300495

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Hmmm, ik wil 'm juist graag met XBMC draaien. Mediaportal ken ik niet echt, maar XBMC vind ik juist erg mooi en is ook te bedienen via een "afstandsbediening" (lees: ipod of windows mobile applicatie).

Daarom wordt het voor mij denk ik toch de B208 of een andere als die rond dezelfde prijs range zit en wel 1080p aankan zonder moeilijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantlet
  • Laatst online: 03-09 15:31
Zijn er al mensen met ervaring met de afstandsbediening? Is die ook werkend te krijgen met andere applicaties?

Als dat zo is, lijkt dit mij wel een ideale HTPC...
XBMC als interface, MPC HD als full HD player aanroepen, helemaal klaar. Moeten die twee programma's natuurlijk wel aangestuurd kunnen worden door de remote.

Remote dan weer aanleren in een Logitech Harmony en je hoeft echt niets meer zelf te doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer heeft nu officieel de AspireRevo aangekondigd die gebaseerd is op nVidia ION. Helaas is er geen prijs en geen leverdatum genoemd. Wel jammer want volgens de specs ziet dit er veelbelovend uit.

http://www.engadget.com/2...-based-nettop-aspirerevo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:17:
Acer heeft nu officieel de AspireRevo aangekondigd die gebaseerd is op nVidia ION. Helaas is er geen prijs en geen leverdatum genoemd. Wel jammer want volgens de specs ziet dit er veelbelovend uit.

http://www.engadget.com/2...-based-nettop-aspirerevo/
Ziet er qua specs erg goed uit.....ook de looks zijn wel ok....maar goed, desnoods zet je 'm achter iets anders. Nu moet Asus toch wel opschieten met een B208 oid, iig iets waar ik zonder veel gezeur 1080p kan afspelen en het liefst met xbmc (net als m'n laptop met een Quadro FX1600M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Misschien een beetje offtopic.
Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om zelf een itx systeempje te bouwen.
Het moederbord is besteld en is onderweg. Ik heb gekozen voor een " Zotac 9300 itx met wifi. - LINK -

Deze shop accepteert ook betalingen middels PayPal. De processor wordt een intel e5200, moet voldoende zijn.
Nu nog een fatsoenlijke behuizing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Even een kleine update voor degenen die interesse hebben in de B208.

Er is weer een page op de Asus site....

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=P8kfcw5ebYfnTRHF

Nu maar hopen dat er in NL binnenkort door diverse (internet)shops leverdata bekend gaan worden.
Hopelijk met een beetje schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
renzap schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:50:
Even een kleine update voor degenen die interesse hebben in de B208.

Er is weer een page op de Asus site....

Nu maar hopen dat er in NL binnenkort door diverse (internet)shops leverdata bekend gaan worden.
Hopelijk met een beetje schappelijke prijs.
Goed nieuws dat hij er in ieder geval weer op staat. Maar het zal denk ik wel even duren voordat ie te krijgen is, bij de B204 duurde het ook een aantal maanden.

Wat je dus ziet is dat er volgens mij een krachtigere videokaart en processor inzit (dual core). Dat is wel positief, zou ie iets software matig moeten doen is ie toch een stukkie sneller.

Verder nog steeds vrij weinig info over het gebruik van de B204/B206.....helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Mooi, heb ik weer hoop op een B208.
Alleen ATI Radeon HD 4530 :? Wist niet dat die bestaat, eerst was het toch een 4350, typo ?

Edit;
Blijkbaar wel, moet eerst googlen voordat ik iets zeg :)
http://ati.amd.com/products/mobilityradeonhd4500/index.html

En volgens http://www.notebookcheck....deon-HD-4530.13972.0.html
The Mobility Radeon HD 4530 includes the Avivo HD called video technology including an onboard soundchip for 7.1 sound output over HDMI or DisplayPort and the 2nd generation UVD (Unified Video Decoder). This UVD 2 supports full bitstream decoding of H.264/MPEG-4 AVC and VC-1 streams. In addition to this, it also supports dual video stream decoding and Picture-in Picture mode which makes the UVD full BD-Live compliant. Simplified, the Avivo HD technology handles all video tasks and enables the GPU to decode HD videos.

[ Voor 87% gewijzigd door abusimbal op 15-04-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranc
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 07:13
Weer wat nieuws over de EEE Box B208

http://www.engadget.com/2...raphics-hdmi-out-in-june/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Ik heb inmiddels mijn htpc al een tijdje klaar en ik moet zeggen dat de combinatie van nvidia en coreavc fenomenaal is. De hardware versnelling voor het afspelen van HD materiaal werkt altijd met als resultaat dat de cpu minimaal belast wordt. Goed gedaan nvidia!
Ik zal binnenkort een paar pica's posten van mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
BionicBunny schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:16:
Ik heb inmiddels mijn htpc al een tijdje klaar en ik moet zeggen dat de combinatie van nvidia en coreavc fenomenaal is. De hardware versnelling voor het afspelen van HD materiaal werkt altijd met als resultaat dat de cpu minimaal belast wordt. Goed gedaan nvidia!
Ik zal binnenkort een paar pica's posten van mijn setup.
Ben benieuwd naar de totale specs en pics van je systeem (en de kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:02
Kan de B208 1080p renderen (door de CPU, GPU of een combinatie van die twee)? Op de website van ATi staat wel het volgende:
The ATI Mobility Radeon™ HD 4570 can upscale video display to 2560x1600 on dual-link monitors which is almost twice the display resolution of 1080p displays.
Maar dat is de 4570 en niet de 4530 die in de EEE Box zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@Robkazoe
Lees je dit topic wel ?

Als je hierboven kijkt bij mijn post van 15 april vind je misschien je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:02
Ik had de topic selectief gelezen en op wat linkjes geklikt maar niet alles gelezen. Mijn excuses. Vraag beantwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, duidelijk dat de B204 en 206 niet geschikt zijn om in de hoogste resolutie films weer te geven. Maar als je dat geen bezwaar vindt, zijn er dan nog minpunten aan ?
Ik zou hem voornamelijk gebruiken om mijn Itunes muziekcollectie en internet op mijn tv/hifi te hebben (radio's, youtube, surfen, ..) en om wat foto's te bekijken.
Via HDMI koppelen aan de Harman Kardon AVR en dan naar mijn oerdegelijke Philips CRT.
Moet ik me aan probs verwachten in deze setup ? Wat is die remote waard ? En zit dat mooie klaviertje mee in de doos ? Kan je het apart kopen ? Prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:54

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

De Acer Revo R3600 is inmiddels al te bestellen. Wel jammer want ik had graag gezien dat Asus met een EEE box kwam opgebouwd op het ION platform..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Leuk ding. Ik zit er over na te denken om de EEE Box of Wind Box te nemen en daar een leuke file opslag, backup, ftp, intranet, webserver te maken. Dus een soort NAS.

Voor 250 euro is hij veel sneller dan de meeste NAS systemen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourt
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben ook aan het uitkijken naar een colmpact en zuinig NAS doosje, dat dan ineens ook FTP-, web- en mailserver kan zijn. Als het dan nog 2 netwerkaansluitingen zou hebben, was het helemaal goed om tussen mijn netwerk en de Telenetdoos te hangen. Met één aansluiting zit ik ofwel op de Telenet switch en wellicht achter mijn WLan router. En dat is bij mij een andere locatie, met asl gevolg een nodige ingreep in bekabeling of netwerkindeling... ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 12:41
Lisadr schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:42:
Leuk ding. Ik zit er over na te denken om de EEE Box of Wind Box te nemen en daar een leuke file opslag, backup, ftp, intranet, webserver te maken. Dus een soort NAS.

...

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb sinds een paar maanden een B202 als server. Het geheugen heb ik uitgebreid naar 2 GB en de harddisk is vervangen door een WD 500 GB exemplaar. Als OS gebruik ik Windows XP Pro. Het liefst had in Linux gekozen, maar daar heb ik te weinig ervaring mee. Windows XP werkt ook goed, ik heb de pagefile uitgezet. Behalve op de hardeschijf heb ik XP ook op een SDHC gezet. Ik kan dus kiezen waarvan ik boot. Het idee van de SDHC was dat de HD dan niet steeds hoeft te draaien. Nadeel van de SDHC is de traagheid. Met EWF wordt dit opgelost, maar dan moet ik geregeld rebooten. Ik werk momemteel met de HD installatie.

Ik gebruik mijn server voor Squeezecenter en voor usenet downloads (sabnzbd+) en af en toe voor een torrent download (uTorrent).

Omdat de B202 geen beeldscherm heeft, doe ik alles remote. De apllicaties die ik gebruik hebben een web interface. Verder gebruik in VNC voor het beheer.

tot nu toe ben ik tevreden met mijjn servertje. Enig nadeel is dat het blauwe LEDje wat fel is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Net even de video bekeken en de mannen zijn gematigd enthousiast. Het is natuurlijk geen power machine, maar doet wel precies waar ie voor bedoeld is. Prima mediacenter dus. Ik denk zelf dat het draaien van bijv. XBMC voor de B208 teveel gevraagd is, omdat XBMC (nog) geen hardware acceleratie ondersteund. Maar tot die tijd zijn er wel alternatieven te vinden. Als servertje zal hij het ongetwijfeld goed doen, aangezien de hardware eisen voor een server niet zo hoog zijn.
Juni is de geplande leverdatum voor de B208, tegen een verwachte prijs van 360 pegels. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Ik sluit me met bovenstaande geheel aan. Kan ook niet wachten tot ie uitkomt.

Heb nog wel een vraag betreffende de snelheid van een Atom N330 betreffende de snelheid. Als je die moet gaan vergelijken in snelheid met de huidig verkrijgbare Intel Pentiums of AMD processoren in welke range/GHz kan je hem dan plaatsen.

Ik heb er al eens naar "gegoogled" maar zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik moet zeggen dat die atom nog goed werkt. Mijn eigen servertje draait nu ook een halfjaar op een atom en het werkt best lekker. Hij draait windows 2003 in een domein, dhcp,dns,bestanden met nog een webserver, mysql, email en dat op een singlecore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
renzap schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:41:
Ik sluit me met bovenstaande geheel aan. Kan ook niet wachten tot ie uitkomt.

Heb nog wel een vraag betreffende de snelheid van een Atom N330 betreffende de snelheid. Als je die moet gaan vergelijken in snelheid met de huidig verkrijgbare Intel Pentiums of AMD processoren in welke range/GHz kan je hem dan plaatsen.

Ik heb er al eens naar "gegoogled" maar zie door de bomen het bos niet meer.
Check eens HIER

Atom 330 zit in de categorie mid range en scoort 598 punten. Vergelijkingsmateriaal kun je zo opzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 20-05-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Masimo,

Geweldig !!!

Die site was ik nog niet tegengekomen.
Hier heb ik tenminste wat aan.
Nu kan ik weer rustig slapen...... :z

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
OK, ik was het zat om te wachten en heb toch de knoop doorgehakt. Heb gekozen voor een Mac Mini, ja, inderdaad, stukkie duurder maar de processor ook een stuk sterker. Mocht hardware decoding nou niet lukken dan gaat het alsnog soepel via de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de B204 uit de doos gehaald en een eerste vaststelling : hij is nog kleiner dan ik had verwacht. En ook stiller. Mooi zo.

Maar nu heb ik een probleem : ik heb de PC via HDMI aangesloten op een Harman AVR 245 en wil nu naar mijn CRT TV die alleen maar scart - coax - S video en component heeft.
Hoe sluit ik de AVR best aan ? Ik krijg voorlopig geen beeld en dat is behoorlijk frustrerend 8)7

Ik neem aan dat ik best de HDMI out gebruik op de AVR en dan met een verloopstekker werk. Neem ik dan best HDMI naar scart - HDMI naar S-video of HDMI naar component ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:14:
Ik heb net de B204 uit de doos gehaald en een eerste vaststelling : hij is nog kleiner dan ik had verwacht. En ook stiller. Mooi zo.

Maar nu heb ik een probleem : ik heb de PC via HDMI aangesloten op een Harman AVR 245 en wil nu naar mijn CRT TV die alleen maar scart - coax - S video en component heeft.
Hoe sluit ik de AVR best aan ? Ik krijg voorlopig geen beeld en dat is behoorlijk frustrerend 8)7

Ik neem aan dat ik best de HDMI out gebruik op de AVR en dan met een verloopstekker werk. Neem ik dan best HDMI naar scart - HDMI naar S-video of HDMI naar component ?
HDMI naar component geef in jou situatie het beste/mooiste beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Sinds wanneer kun je van HDMI, Component maken? Of heb ik hier wat gemist? :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Ben vanmorgen naar Mediamarkt geweest en daar bevestigde men mij dat je HDMI niet kan omzetten naar scart, component of S-video.

Ik vrees dat ik mijn beeldbuis-TV voortijdig moet afschrijven en vervangen door een LCD of LED-TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantlet
  • Laatst online: 03-09 15:31
Een twee weken terug heb ik een B206 tweedehands gekocht op internet. Eerst even grondig voorbereid en toen maar geprobeerd of de hardwareversnelling zou werken. Goed nieuws, met een beetje mixen van programma's werkt het uitstekend.

Ik heb als test No Country For Old Men succesvol bekeken in 1080P mkv bestand, zonder haperingen. Wat mij betreft is de test dus geslaagd. De setup is als volgt:
  • XBMC als mediabrowser. Behoeft verder geen uitleg. Valt hier te downloaden: XBMC Homepage. XBMC gebruik ik enkel als browser, voor het afspelen gebruik ik:
  • Media Player Classic Home Cinema. Deze ondersteund hardwarematige decodering en spul, DXVA, mits goed ingesteld. Hier te downloaden: MPC HC Homepage
  • Magic deel 1: Via een stukje XML kan je in XBMC instellen dat video automatisch via een externe speler wordt geopend. Door daar MPC HC in te zetten, opent hij automatisch, begint te spelen, sluit weer en gaat uiteraard op full-screen. Het is ondertussen een standaard onderdeel van XBMC, naast het XML file hoe je niets in te stellen of te installeren. Maak de file advancedsettings.xml aan in je userdata folder van XBMC. Forum posting hier: XBMC Forum post
    Code voorbeeld wat ik heb gebruikt:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12

<advancedsettings>
    <video>
      <defaultplayer>externalplayer</defaultplayer>
    </video>
    <externalplayer>
      <filename>C:\Program Files\Media Player Classic HD\mplayerc.exe</filename>
      <args>/fullscreen /play /close</args>
      <forceontop>false</forceontop>
      <hideconsole>true</hideconsole>
      <hidecursor>false</hidecursor>
    </externalplayer>
    </advancedsettings>
  • Magic deel 2: Stel MPC HC zo in, dat ie helemaal klaar is voor het gebruik van DXVA. Ook hiervoor staat een handleiding op internet (uiteraard) en wel hier: MPC HC Handleiding.
    Hier is het belangrijk dat deze uitgaat van geanimeerde ondertiteling, oftewel voor Karaoke o.i.d. Bij stap 7 wordt daarom 'Disable animation' uitgevinkt. Ik heb deze aan laten staan, zodat mijn ondertiteling zo min mogelijk rescources vraagt. Ook de 'Subpictures to buffer' heb ik op 1 gezet. Hoe de performance is bij Karaoke ondertiteling kan ik dus niet zeggen.
  • Om als laatste stap ook nog de afstandsbediening te kunnen gebruiken heb ik EventGhost geïnstalleerd. Hierbij is het belangrijk dat je alle vier de USB HID devices toevoegd. Het lijkt erop dat de knoppen van de afstandsbedienig verdeeld zijn over die vier gevonden apparaten. Daarna de verschillende knoppen indrukken terwijl EventGhost draait en je kan ze toekennen aan programma functies van XBMC en MPC HC.
Kortom, het is niet zonder werk, maar hiermee heb ik een cheap, stil en zuinig HTPC'tje draaien, dat ook nog eens z'n eigen downloadservertje kan spelen.

Ik zeg succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intussen is de ouwe beeldbuis vervangen. Niet door een LCD of LED maar wel door een 37" plasma. Ik heb in Mediamarkt mijn tijd genomen om te vergelijken met LCD's van Sony en Samsung maar vond het beeld van de Panasonic Viera "natuurlijker".

Ik heb nog 1 probleempje met de B204. Als iemand kan advies geven ?

Het geluid van de Asus krijg ik wel over de TV maar gaat niet naar de AVR. Waarschijnlijk heb ik hem verkeerd aangesloten. Mijn flatscreen krijgt 2 HDMI's binnen : 1 van de PC en 1 van de settopbox digitale TV. Daarnaast gaat er een audio-kabeltje (rood/wit cinch) van de settop en van de flatscreen naar de AVR.

Ik krijg nu wel het geluid van de digitale TV over mijn AVR maar niet van de Asus.

Kan dit de oplossing zijn : de HDMI's van Asus en settopbox naar de AVR HDMI IN en dan AVR HDMI-out naar de TV ?

Oneindig dankbaar voor uw advies O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat het even geduurd heeft voordat ik antwoorde. Net weer kontakt gehad met een ASUS importeur omtrend de B208 en zou het navragen bij ASUS zelf. De persoon zelf had er een hard hoofd in omdat ASUS zelf een beetje de markt stuk maakt met snel steeds nieuwe modellen uit te brengen.

Ik zou wederom terug gebeld worden, we kruisen de vingers en zodra dat is gebeurd meld ik het hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niets vernomen van de ASUS importeur en heb zelf even wat oude links gecontroleerd en tot mijn ergernis zie ik dat de aankondiging van de B208 verdwenen is, waarbij ik vermoed dat ASUS dit model nooit gaat uitbrengen :(

http://event.asus.com/eee...ox/en/specifications.html

Het kan er mee te maken hebben dat Intel de Atom 330 geschrapt heeft want ik zie verder weinig tot geen produkten die deze CPU onboard gebruiken, ook niet in de netbooks.

Zal dus wel op niets uitlopen ben ik bang van, temeer omdat Intel alweer een nieuwere versie Atom heeft uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Die B208 is echt vreemd ja. In hardware.info is hij nog voorbij gekomen.
http://www.hardware.info/...V_test__Creative_Vado_HD/

Ook in hun prijslijst
http://www.hardware.info/...BLKX0001_90PE822C50004HZ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat die B208 gewoon nooit het daglicht gaat zien en dat ASUS afwacht wat Intel gaat doen met de opvolger van de Atom 330, want er zijn al nieuwere CPU's uit.

Verder vind ik de ontwikkelingen een beetje, op zijn zachtst gezegd zorgelijk, aangezien oa. Intel en MS bepalen welke CPU in een netbook komt en welk OS er op mag gebruikt worden,

Maar goed, ik ga niet meer afwachten op de B208 en ga wel even verder kijken en desnoods zelf iets samenstellen. Dit gaat me te lang duren, met alle begrip,maar ASUS mag wel iets beter met hun aanhang omgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intussen zit de B204 op een HDMI-ingang van de versterker. Beeld is OK maar het geluid komt alleen over de TV.
Nochtans : de audio-uitgang van de pc heb ik met de bijgeleverde ministekker op Optical2 aangesloten. Nog steeds geen klank via de AVR ;(

Wat moet ik nog doen ? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Twijfel er zelf ook aan of de B208 komt, zeker nu Asus met de op ION gebaseerde Eee Box B1006 komt. En met de Eee Box B1002.

De B208 staat wel nog op de Asus site.

[ Voor 34% gewijzigd door abusimbal op 07-06-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om toch nog maar enige hoop te koesteren duiken er sites op met een release date omtrend de B208, juni dus. Asus zal denk ik wel moeten als ze niet door de concurrentie willen worden gepasseerd, zoals de Acer Aspire Revo :

http://aceraspirerevo.com/

http://eeepc.net/asus-eeebox-b208-to-go-on-sale-in-june/

http://mightygadget.co.uk...08-to-arrive-in-june/1592

Ik moet wel zeggen dat de Acer interesaant is aangezien het ION platform van Nvidia de rekenkracht overneemt van de CPU voor HD encoding en zelfs CoD moet er goed op draaien.

Ik kijk het nog heel even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:02:
Intussen zit de B204 op een HDMI-ingang van de versterker. Beeld is OK maar het geluid komt alleen over de TV.
Nochtans : de audio-uitgang van de pc heb ik met de bijgeleverde ministekker op Optical2 aangesloten. Nog steeds geen klank via de AVR ;(

Wat moet ik nog doen ? |:(
Oplossing gevonden : ik gebruikte HDMI2 in en OPT2. Heb de kabels verstoken naar HDMI1 en OPT1. Ca marche 8)

En meteen een nieuw probleempje : ik gebruik wifi voor de ASUS en het signaal is excellent. Nochtans is een Youtube-filmpje bekijken vervelend opdat het beeld de klank achterna loopt.Is dat te wijten aan de beperkte 54Mb van de WIFI die bovendien opgesoupeerd wordt door nog 2 andere wifi-users ?
Is dat probleem op te lossen met een ethernet-kabeltje naar de asus te trekken of moet ik eerder extra ram plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:35:
[...]

Oplossing gevonden : ik gebruikte HDMI2 in en OPT2. Heb de kabels verstoken naar HDMI1 en OPT1. Ca marche 8)

En meteen een nieuw probleempje : ik gebruik wifi voor de ASUS en het signaal is excellent. Nochtans is een Youtube-filmpje bekijken vervelend opdat het beeld de klank achterna loopt.Is dat te wijten aan de beperkte 54Mb van de WIFI die bovendien opgesoupeerd wordt door nog 2 andere wifi-users ?
Is dat probleem op te lossen met een ethernet-kabeltje naar de asus te trekken of moet ik eerder extra ram plaatsen ?
Ondersteund toch B/G/N wifi? Misschien is een router upgrade een idee?
'k Zit hier zelf met 150 Mbps op m'n B202 en youtube loopt prima synchroon.
Durf alleen niet te beloven dat een snellere/optimale wifi verbinding ook echt jou specifieke probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een email ontvangen van ASUS dat de B208 niet naar Nederland zal komen :

[/quote]
Dear customer,

The B208 shall not be delivered to the Netherlands. The EB1006 will be shipped instead.

Best regards,
Asus TSD

[quote]

http://www.google.com/sea...GGLL_nl&q=asus+eb1006&lr=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
BUMMER :'(

Da's nou jammer.... en nu dan maar wachten op de complete specs van de EB1006.
En een leverdatum voor nederland zou ook wel aardig zijn.

Op de site van ASUS is ie nog niet te vinden (meerdere landensites en de global site geprobeerd).

Het blijft wel een vaag verhaal, dan staan er specs van de B208 op de site, dan zijn ze weer een tijdje weg.
Na een paar weken opeens weer terug, en nu de melding dat die B208 er niet gaat komen. (is dat alleen in NL of is die B208 nergens ter wereld uitgeleverd?).

We wachten het wel af... zal wel na de vakantieperiode worden voordat ik weer een keer serieus ga kijken of het een ASUS EEE BOX (type ??????????) gaat worden of dat het toch een ander merk gaat worden.

Mocht er iemand zijn die meer info heeft post het dan aub !
Er zullen ongetwijfeld meerdere tweakers zijn die nu aan het rondkijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf de eerste eeebox, Gekocht op de dag dat ie uitkwam. Eerst als computer in de slaapkamer, maar nu achter een 24 inch acer scherm.
En tot mn verbazing ondersteunt de box de 1080x1920 HDTV modus. Verder zit er natuurlijkeen dvt tv stick in en gebruik ik m voor torrents downloads. XVID en MP3 machine. Werkt over t algemeen prima, al zijn de animaties in mn tv programma wat trager, maar voor de rest is t beeld vloeiend. Audio out loopt naar een pioneer versterker en verder hangt er een 500 GB 2.5"drive aan. Dat maakt mn HTPC kompleet.
Werkt eigelijk goed met alles, ik heb er zelfs video op ge edit. Ik kom zelf uit een tijd dat ik voor televisie op een pentium I 200 MMX mn werk deed, dus vanuit dat perspectief is zelfs een atom nog een stuk sneller:)

Ondertussen zit ik te wachten op DIT.
Met die specs op maar 3 watt verbruik lijkt me dat ideaal. Want op zich valt me het energieverbruik van de BOX zwaar tegen. En sinds mijn systemen always on zijn...

En natuurlijk de eeeTOP met z'n aanraakgevoelig scherm.

Hier een filmpje van mn EEEBOX HTPC

[ Voor 26% gewijzigd door verleemen op 21-06-2009 16:39 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:18:
Zojuist een email ontvangen van ASUS dat de B208 niet naar Nederland zal komen :

[/quote]
Dear customer,

The B208 shall not be delivered to the Netherlands. The EB1006 will be shipped instead.

Best regards,
Asus TSD

[quote]

http://www.google.com/sea...GGLL_nl&q=asus+eb1006&lr=
Jammer, die EB1006 net eens beken op verschillende sites. Maar het is niet echt een vooruitgang.
Single core Atom die net iets sneller klokt dan de B206. De graphics van de B208.
De vooruitgand moet dus vooral van de betere grafische kaart komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:26:
[...]

Jammer, die EB1006 net eens beken op verschillende sites. Maar het is niet echt een vooruitgang.
Single core Atom die net iets sneller klokt dan de B206. De graphics van de B208.
De vooruitgand moet dus vooral van de betere grafische kaart komen.
Ik denk dat het te maken heeft met de "angst" van Intel en MS dat een product, zoals de Atom 330 dual core teveel van mensen weg zal gaan houden bij een desktop, aangezien de hardware veel kan voor een factor minder. Verder zijn de licentieprijzen voor Windows hier lager.

Wel jammer om te zien dat de industrie niet mee wil gaan in de marktwens, een kleine Box die veel kan. Ik denk dat veel mensen een desktop niet direct zullen afschaffen maar voor mijzelf zie ik het meer als een verrijking als uitbreiding voor onder mijn TV.

Maar goed, ASUS heeft weinig in te brengen in deze regelgeving en de EB1006 is niet echt een opvolger. Gelukkig is Nvidia onafhankelijk binnen deze 2 partijen en vandaar dat ze denk ik zullen verder borduren op hun ION platform, met als gevolg dat MS hier de markt gaat verliezen, aangezien Nvidia makkelijk voor een Linux variant kan kiezen.

Het is nu wachten op het antwoord van ATi, waarvan de ontwikkelingen ook al ver zijn. Helaas had ik de B208 al gewoon in mijn bezit willen hebben en heb weinig zin om nog langer te moeten gaan wachten. Ik hoop dan ook dat Nvidia snel met hun ION platforms uitkomt en in de markt wegzet :)

ASUS doet er verstandig aan om ook voor een ander platform te gaan want een B208 ontwikkelen maar door de grootmachten tegengehouden worden bied geen soelaas voor de toekomst. Dat zal ook denk ik steeds meer de tendens gaan worden dat de GPU fabrikanten steeds meer hun eigen weg gaan kiezen, kijken of Intel en MS daar nog vrolijker van worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Shit man... ik wil een B208!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hmm mijn b202 geeft ineens helemaal geen beeld meer.... Iemand die dit ook gehad heeft?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk dat Asus helemaal geen B208 gaat uitbrengen aangezien hun dochter maatschappij, Asrock, al is uitgekomen met Asrock ION330. Heb er 2 van besteld, aangezien het op het moment de krachtigste nettop is.

Voor geinteresseerden, hij is bij Norrod te verkrijgen :

http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=41161

Moet eerlijk zeggen, was meer gecharmeerd van de vormgeving van de ASUS nettop serie qua looks maar het gaat mij uiteindelijk toch om de specs :) En op zich is de Asrock niet echt een storend kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Atlas schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:40:
Hmm mijn b202 geeft ineens helemaal geen beeld meer.... Iemand die dit ook gehad heeft?
Nee, heb wel de eerste keer dat ik er een beetje mee aan het spelen was gehad dat ie nix meer deed. maar de image terugzetten en alles wekte weer als een trein.

Nu draait ie inmiddels al een maand of 3 zonder problemen en dat 24/7

Hoop dat je het inmiddels verholpen hebt.
Mocht dat zo zijn laat even weten wat het euvel was en de oplossing. Je kan er een mede B202 eigenaar misschien in de toekomst mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

renzap schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:43:
[...]

Nee, heb wel de eerste keer dat ik er een beetje mee aan het spelen was gehad dat ie nix meer deed. maar de image terugzetten en alles wekte weer als een trein.

Nu draait ie inmiddels al een maand of 3 zonder problemen en dat 24/7

Hoop dat je het inmiddels verholpen hebt.
Mocht dat zo zijn laat even weten wat het euvel was en de oplossing. Je kan er een mede B202 eigenaar misschien in de toekomst mee helpen.
Geeft nog steeds geen beeld :/
Ding heeft 5 maanden 24/7 gedraaid naar volle tevredenheid, maar zelfs de POST geeft ie niet weer :/
Dus ik ben nu hard aan het graven naar mijn bon....

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Heeft ie nooit eerder storingen gegeven? spontane herstarts?

Heb je hem wel koel genoeg staan?
Bij mij geeft ie aan dat de HDD 45 graden is. heb nog geen proggie gevonden om te kijken wat de CPU temp weergeeft, maar zodra ik die heb (en de ATOM wordt daarin ondersteund) zal ik die ook doorgeven.

Ik houdt mijn vingers gekruisd, die van mij moet volgens mij de 5 maanden nog passeren. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:19:
[...]

Mogelijk dat Asus helemaal geen B208 gaat uitbrengen aangezien hun dochter maatschappij, Asrock, al is uitgekomen met Asrock ION330. Heb er 2 van besteld, aangezien het op het moment de krachtigste nettop is.

Moet eerlijk zeggen, was meer gecharmeerd van de vormgeving van de ASUS nettop serie qua looks maar het gaat mij uiteindelijk toch om de specs :) En op zich is de Asrock niet echt een storend kastje.
Die Asrock ion 330 is in andere schops goedkoper.
http://www.salland.eu/?re...zMzAtYi1nLXYxLTAuaHRtbA==
of
http://www.your-pc.nl/496-asrock-ion-330-zwart.html

De B208 was ook mijn favoriet, al sinds een paar weken is de Asrock ION 330 de nieuwe favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:19:
[...]

Heel benieuwd naar je ervaringen. Wellicht mooi voor een nieuw topic.
Ik heb op Youtube de vergelijking gezien tussen de Acer Revo en de Asrock. De Asrock heeft gemiddeld genomen dubbele power. Jammer dat ie zo "kaal" geleverd wordt. Geen besturingssysteem en geen toetsenbord en muis/afstandsbediening. Wellicht komt er nog een versie met BlueRay drive.
Voor de rest een ideaal mediaservertje voor dat geld. Meer waar voor je geld dan een NMT.

Morgen eens informeren naar de prijs bij mijn Taiwanese collega's.

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 12-07-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:39:
[...]

Heel benieuwd naar je ervaringen. Wellicht mooi voor een nieuw topic.
.
Ervaringen staan van meerdere in het ION330 topic :

Verwijderd in "[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic"

Ik ben zeer tevreden over de prestatie's, gebruik Vista erop met Win7 voucher. Het systeempje is snel en doet waar ik het voor heb gekocht, als mediaplayer maar toch de mogelijkheid hebben om te internetten. Heb gisteren de laatste Nforce en graphics drivers er op gezet en het loopt nu nog wat beter. Het systeempje is erg stil, boot snel en sluit ook snel af. Moet alleen nog wat games er op testen uit nieuwsgierigheid maar zegt vaak veel over de prestatie's.

Gebruik XBMC er op voor de media, WiFi en met een DiNovo Edge, een toetsenbordje is toch wel handig en bij deze heb je geen muis nodig, soort van touchpad zit er in verwerkt die het goed doet. Ik denk dat Nvidia nog wel wat meer kan optimaliseren in de toekomst met hun drivers. Maar goed, voorlopig is het nog een hoop testen wat de "beste" software is voor films maar voor de rest, een fijn "kastje" :)

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Atlas schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:40:
Zo na 2 maanden gaat dat ding zometeen RMA, ben benieuwd hoe snel ik hem weer terug heb want mis hem wel... (die 2 maanden duurde het voordat ik mijn bon terug vond :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Als je hem zo erg mist...... er is nu een hele goede vervanger voor de B202 namelijk de EB1006..... heb hem gisteren binnengekregen (thanx Azerty ;) ....) en de eerste indrukken hiervan zijn niet verkeerd.

Vooralsnog doet ie alles wat ik tot op heden geprobeerd heb.

Nu alleen nog Vista een beetje uitproberen, dit is mijn eerste Vista machine, alle andere draaiden tot nu toe op XP dus het is even wennen.....

Alleen jammer dat hier geen upgrade voucher bij zat voor Windows7. :?

Of het is weer met microsoft afgesproken dat bij deze type/uitvoering van NETTOP computers geen upgrade mag meegegeven worden. :'( Zal er eens een paar mailtjes aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een externe disk gebruiken om MP3's en films op te slaan. De bedoeling is dat de EEE Box daar zijn data vandaan haalt. Zou ik nu opteren voor een disk met ethernet of toch maar een USB-aansluiting ?
Kan iemand mij een beste koop aanraden ? Ik dacht aan een capaciteit van minimum een TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Heb hier een B202 met een aantal >500/gb schijven staan met de multimedia per schijf gesplitst. werkt uitstekend. alleen even een >4 poorts USB hubje scoren en je kan draaien.

Heb een Belkin 7 ports USB hubje gevonden en dat werkt perfect. laat maar weten of je links naar leveranciers wil hebben, ik kan ze wel neerzetten, maar misschien vinden anderen dat SPAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renzap, bedankt voor de info maar ik begin eerder aan een switch te denken waarop ik 3 pc's (waarvan 1 de EEE Box is) met een ethernet-kabeltje aansluit. De laptops connecteren via de wifi van de router.
Daarnaast komt er een CONCEPTRONIC - DualBay NAS Media Store met 1 terabyte.
Bij Makro België loopt er nu een actie waarbij deze Nas 200€ kost.
Ik zou dan "maar" 500GB storage hebben (2 X 500GB in raid 1) maar dat lijkt mij ruim voldoende voor backup van documenten, foto's en centrale opslag van muziek.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het eigenlijk al bekend of de E1012 naar NL komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
jazeker.... die komt eraan hoor....

onderstaande heb ik van mijn favoriete leverancier gekregen op mijn vraag of zij hem zouden leveren.
(mocht men dit als spam zien dan spijt het mij zeer, maar het beantwoord wel bovenstaande vraag)

Goedemiddag,

Wij hebben deze op onze website gezet:

http://www.azerty.nl/0-12...-box-eb1012-minimode.html

http://www.azerty.nl/0-12...box-eb1012-minimodel.html

Met vriendelijke groet,
R. Klink
Azerty Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Dat is mooi nieuws. Ik ga nog eens goed vergelijken met de nieuwe Acer AspireRevo met Atom 330 en dan maar eens een knoop doorhakken.

Heeft trouwens iemand ervaring met hardware matige versnelling onder Vista / Win7 op het Ion platform met behulp van Vistacodecs of Windows 7 codecs van deze site: http://shark007.net/index.html ?

Ik heb dit gratis codecpack nu op mijn Vista HP laptop draaien (T9400, GF9600M GT). Er is een instelling om H264 films af te spelen m.b.v. een DXVA codec en die werkt prima met Windows Media Center en Media Player 11. Het progje biedt een breed scala aan instelmogelijkheden voor diverse codecs en biedt ook integratie mogelijkheden met CoreAVC.
Mijn cpu belasting met killa.sample.mkv (de vogeltjes) met uitgeschakelde codec bereikte bijna 100%. Bij ingeschakelde codec is dat nog maar rond 10%. Een mkv Blueray rip van 21GB wordt ook zonder enig probleem stottervrij afgespeeld.

Dit is wellicht iets om te proberen voor mensen die hun Ion op Vista / Win7 willen draaien met de default Windows afspeelmogelijkheden..

Oeps, fout topic.

[ Voor 78% gewijzigd door Masimo op 23-09-2009 09:03 . Reden: tekst naar ION thread verplaatst ]

• Masimo
renzap schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:26:
jazeker.... die komt eraan hoor....

.......
Wordt de Asus EB1012 geleverd met de gratis upgrade optie naar Win7 ?
De asus site geeft momenteel aan dat de EB1012 alleen in de HongKong region voor de upgrade in aanmerking komt. Maar daar is ie volgens mij momenteel ook alleen leverbaar.

• renzap
Volgens mij is het zo dat alle Vista releases behalve de Basic uitvoering die je momenteel koopt automatisch een upgrade mogelijkheid bieden naar win7.

Ik heb gekeken op de site van Asus omdat de EB1006 met Vista Home Basic was uitgevoerd, daar zag ik staan dat deze (de Basic uitvoering) niet voor de upgrade in aanmerking kwam.

Ik zal als ik er even de tijd voor heb zoeken naar die info en een link posten.

link al gevonden ;)

http://event.asus.com/2009/windows7/

[ Voor 7% gewijzigd door renzap op 23-09-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Iemand al ervaring met de EB1012? En waarom zie ik dit type niet terug op de Nederlandse Asus website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
De EB1012 is nog niet leverbaar. Hij is sinds een dag in de Pricewatch opgedoken (de zwarte). Ik zie ergens een leverdatum genoemd vanaf 16 oktober.
Ook bij 4launch, Centralpoint en Azerty zit ie inmiddels in het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Heb de EB1012.

Eindelijk heb ik de EB1012 en alles werkt zoals ik gehoopt had.
Alleen bij alle andere versies VOOR de EB1012 leverde ASUS er CD's/DVD's bij zodat je altijd weer het OS erop kon zetten bij uitval van je HD.

Bij de EB1012 en alle volgende versies zal ASUS er geen CD's en of DVD's bij leveren.

Je zult het dus moeten doen met de recovery partitie op je HD.
Maar ze geven geen mogelijkheid om een eigen recovery CD/DVD/(ander medium) te maken.

Is er iemand die een idee heeft om dit toch voor elkaar te krijgen?
Ik heb ook al gekeken of het mogelijk is om een versie van het OS op internet te vinden (torrent) maar daar zie ik alles langskomen maar een versie van window7 home premium NL heb ik zo gauw niet gezien.

Keys enz heb ik niet nodig, ik heb immers een sticker op de EEE box zitten.

Wie heeft er een oplossing?

Misschien dat als er meer mensen dit geconstateerd hebben en we met z'n allen een reactie naar ASUS geven dat er voor een goede oplossing gezorgd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 09:42

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Eerst een image trekken he. Maar je kan ook met de een win7 versie downloaden en drivers etc. Installatie vanaf USB. Zat tutorials volgens mij online. Ik draai er nu XBMC Live op. Maar heb eerst van de hele disk een image gemaakt.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Heb een naam van een proggie doorgekregen van een medewerker van ASUS NL, het heet AI recovery, te downloaden van de ASUS support site. (tik AI recovery in in het search gedeelte).

Hij wist mij niet te vertellen of dit voor de EB1012 ook zou werken. Ik ga dit binnenkort eens testen en zal het hier op het forum vermelden.

Misschien werkt dit niet alleen op ASUS modellen maar ook op PC's / Laptops van andere merken waarbij een verborgen recovery partitie op de HD staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik ben op zoek naar een simpele, zo stil mogelijke, muziek server. Ik dacht aan een eee pc laptop totdat ik deze box tegenkwam. Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik zou graag weten hoe het met de koeling / geluidsproductie is gesteld. Is dit aan te passen en wellicht zelfs passief te maken ? Ook zou ik er graag een 500 gb hd in willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De 1012 is vrij stil maar niet passief gekoeld, daarvoor moet je nog even wachten totdat Asus met een Pinetrail-based Atom nettop komt. Zoals deze van Shuttle (nog niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Hebben mensen ook ervaring met de 1012 als mediacentre?

Mijn idee was om er films op te zetten en deze dan te kunnen kijken.
- zit er een HDMI aansluiting op deze en is deze ook makkelijk aan te sluiten op een tv?
- hoe performt de box als je blue ray films probeert te kijken van de HD of externe HD (usb2.0) ??

Hoor/lees het graag voordat ik tot de koop overga.

thnx,

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vadaag m'n b202 geupgrade naar 2gb ram. Ben dagelijks nog altijd zeer content met dit beestje als desktop. Eventueel HD materiaal speelt m'n tv tegewoordig toch rechtstreeks vanaf USB dus ik hoop dat ie nog lang blijft draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:24
En merk je een groot verschil met die 2gb ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Er zat standaard 1gb 400MHz in, nu draait ie op 2gb 533MHz. Het lijkt wel iets vloeiender te lopen allemaal.
Die DDR2-533 reepes kosten niet veel meer tegenwoordig (impulsaankoop omdat het kon), eigenlijk kon ik met die 1gb ook al prima browsen, teksverwerken en torrents downloaden.

Tijdje geleden ook een grotere schijf erin gedaan, gelijk maar 7200 RPM daar merkte ik ook wat van.
't Blijft een Atom N270 @1.6Ghz systeempje natuurlijk.

'k Had ook weer eens wat in dit topic gezet om aan te geven dat ik na 3 jaar nog steeds tevreden ben :)
Ben wel benieuwd of er nog meer B202 systeempjes leven.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste