voor deze prijs kun je beter de B204 nemen, deze heeft als extraa'tjes een accu (fungeert als ups) en bluetooth, kost ongeveer 365 euro bij 4launch :-)Zerveza schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:37:
is 350 euro nou duur voor zo'n unit (B206)?? wat vinden jullie?
Ik ben zelf al een tijdje aan het stoeien om dxva oftewel hardware versnelling op mijn mediacenter aan de praat te krijgen. Even ter informatie, deze is voorzien van oa. een amd dual core 4850e cpu, 2 gigs ddr2 ram en een ati 3200 igp, beter bekend als de 780g chipset aangesloten op een 42" lcd tv middels een hdmi kabel. Gebruikte software zijn Mediaportal, XP/Vista mediacenter, XBMC en Imedian HD van soundgraph.
Mijn ervaring is dat dxva weliswaar werkt mits er geen andere filters meedraaien op de achtergrond.
Want zodra ik VS filter aan zet om de broodnodige ondertitels te kunnen zien is het dxva verhaal over en uit met als gevolg dat de cpu wederom belast wordt.
Oplossing, men kan mediaplayer classic home cinema met zijn interne ondertiteling filter als externe speler binnen Mediaportal gebruiken om zo dxva te behouden. Je ziet dan wel heel kort mediaplayer classic HC opstarten, maar het werkt wel.
Al met al ben ik bang dat het met eee 204/206 niet veel beter zal zijn want uiteindelijk moet de cpu de klus klaren zodra men ondertitels wil. Ik ben dan ook zeer geneigd om een toegewijde HD mediplayer aan te schaffen.
Wat wel veelbelovend lijkt te zijn is een nvidia videokaart icm. de laatste versie van CoreAVC.
Kan het echter niet testen omdat ik geen nvidia kaart heb.
Lees hier:
http://www.redflagdeals.com/forums/showthread.php?referrerid=32220&t=715973
Mijn ervaring is dat dxva weliswaar werkt mits er geen andere filters meedraaien op de achtergrond.
Want zodra ik VS filter aan zet om de broodnodige ondertitels te kunnen zien is het dxva verhaal over en uit met als gevolg dat de cpu wederom belast wordt.
Oplossing, men kan mediaplayer classic home cinema met zijn interne ondertiteling filter als externe speler binnen Mediaportal gebruiken om zo dxva te behouden. Je ziet dan wel heel kort mediaplayer classic HC opstarten, maar het werkt wel.
Al met al ben ik bang dat het met eee 204/206 niet veel beter zal zijn want uiteindelijk moet de cpu de klus klaren zodra men ondertitels wil. Ik ben dan ook zeer geneigd om een toegewijde HD mediplayer aan te schaffen.
Wat wel veelbelovend lijkt te zijn is een nvidia videokaart icm. de laatste versie van CoreAVC.
Kan het echter niet testen omdat ik geen nvidia kaart heb.
Lees hier:
http://www.redflagdeals.com/forums/showthread.php?referrerid=32220&t=715973
[ Voor 16% gewijzigd door BionicBunny op 23-03-2009 19:14 ]
Verwijderd
Eindelijk hij is er!!! Woehaa.
Ben m nu aan het installeren, ben vooral blij met het toetsenboard, ziet er nifty en stylish uit.
Ben m nu aan het installeren, ben vooral blij met het toetsenboard, ziet er nifty en stylish uit.

B204? Of B206?Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:06:
[afbeelding]
gefeliciteerd!
en we hebben het hier over een ? b202/b204/b206
Signature
Die stickers maken het helemaal afVerwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:06:
[afbeelding]
...less is more
btw. hoe lang is de b204 al te koop dan? en waarom staat ie dan niet in de pricewatch ?
Signature
Verwijderd
Hehe er zijn meer sites op internet dan tweakers he :-) hij is vanaf deze week overal in NL te verkrijgen bij zowat alle webwinkels, ik had m besteld bij 4launch.BGB4rn schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:49:
btw. hoe lang is de b204 al te koop dan? en waarom staat ie dan niet in de pricewatch ?
Ik heb wel slecht nieuws voor de liefhebbers, hij kan de hdd content niet aan!!! Hij hapert nogal, mist frames etc
dan snel even tippen in de pricewatch
Signature
Via software encoding? Of heb je 'm al geprobeerd met hardware encoding? Welke software heb je gebruikt?Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:00:
[...]
Hehe er zijn meer sites op internet dan tweakers he :-) hij is vanaf deze week overal in NL te verkrijgen bij zowat alle webwinkels, ik had m besteld bij 4launch.
Ik heb wel slecht nieuws voor de liefhebbers, hij kan de hdd content niet aan!!! Hij hapert nogal, mist frames etc
Verwijderd
XBMC in windows, en windows media classic, beiden zelfde resultaat; ben nu een live usb xbmc aan het maken, dit is echt triest, heb hier maanden op zitten wachten.VFRRijder schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:30:
[...]
Via software encoding? Of heb je 'm al geprobeerd met hardware encoding? Welke software heb je gebruikt?
Verwijderd
Welke hdd content kan hij niet aan (720p, 1080p, mkv, H.264, HDVMW) ? Of geen enkele ?Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:00:
[...]
Hehe er zijn meer sites op internet dan tweakers he :-) hij is vanaf deze week overal in NL te verkrijgen bij zowat alle webwinkels, ik had m besteld bij 4launch.
Verwijderd
Ik heb mpc gebruikt om oa. planet earth af te spelen, het gaat hier om de mkv versie in 1080, heb ook de 720 getest, ook al haperingen etc,Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:25:
[...]
Welke hdd content kan hij niet aan (720p, 1080p, mkv, H.264, HDVMW) ? Of geen enkele ?
Live cd gebruiken is geen optie,vanaf USB kreeg ik nog niet aan de praat, hij wil er niet vanaf booten. normale divx doet hij wel, maar dit deed mijn samsung tv zonder tussenkomst van een apparaat al.
Ben blij dat ik afgelopen dagen de popcorn a-110 heb besteld via ibood. Deze gaat over een paar dagen marktplaats op als dit zo blijft.
Zijn er andere mogelijkheden om hardware encoding te forceren?
Je kan Media Player Classic Home Cinema proberen. Die beweren de hardware decoding (DXVA) te ondersteunen: http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html
Succes, ik hoop dat het daarmee wel werkt. Als je het nog niet gedaan had zou ik ook de laatste ATI drivers zoeken en installen.
Succes, ik hoop dat het daarmee wel werkt. Als je het nog niet gedaan had zou ik ook de laatste ATI drivers zoeken en installen.
Verwijderd
heb je coreAVC al geprobeerd. Volgens onderstaande link bieden zowel ATI als nVidia hardware decoding welke door coreAVC ondersteund wordt.
http://ixbtlabs.com/articles2/video/video_dec.html
http://ixbtlabs.com/articles2/video/video_dec.html
Zou wel erg triest zijn als ie niet eens 720p aankan. Heb hier ook een hele tijd op zitten wachten om als ultieme home pc neer te zetten. Maar begint er dus op te lijken dat het niet wil
.
Verwijderd
Begin er idd. maar niet aan, ik heb zelf geen zin meer in tweaken om in media player een film te kunnen kijken, ik wil gebruik kunnen maken van een afstandsbediening etc, ik heb jaren lang XBMC op de xbox gebruikt, ik hoopte dat ik dit verder kon doen op zo'n systeem, helaas zit het er niet in. Ik ga het een paar dagen nog aankijken of hij wordt verkocht, of hij gaat op zolder als download/servertje, enige plus punt, hij slurpt niet veel stroom en je hoort m totaal niet.VFRRijder schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:58:
Zou wel erg triest zijn als ie niet eens 720p aankan. Heb hier ook een hele tijd op zitten wachten om als ultieme home pc neer te zetten. Maar begint er dus op te lijken dat het niet wil.
Hmmm jammer. Maar misschien kan je toch voor ons proberen of het wel werkt met MPC-HC of CoreAVC?
Je kunt ook MediaPortal proberen. Deze mediacenter software heeft ook DXVA ondersteuning. Ben benieuwd of 1080p dan wel mogelijk is.
Verwijderd
Mediaportal heeft me totaal geen mogelijkheid gegeven eea te testen, hij loopt constant vast.Rawit schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:39:
Je kunt ook MediaPortal proberen. Deze mediacenter software heeft ook DXVA ondersteuning. Ben benieuwd of 1080p dan wel mogelijk is.
CoreAVC heb ik geinstalleerd (nadat ik mcp had verwijderd), deze biedt enige vorm van verbetering op 720p, de 1080p totaal niet, mist frames, haperingen, geluid dat wegvalt en cpu zit constant op zn max.
Ik word hier echt droevig van.
Verwijderd
Met verbetering op 720p bedoel je daarmee dat deze goed wordt afgespeeld of bedoel je minder slecht?Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:07:
[...]
Mediaportal heeft me totaal geen mogelijkheid gegeven eea te testen, hij loopt constant vast.
CoreAVC heb ik geinstalleerd (nadat ik mcp had verwijderd), deze biedt enige vorm van verbetering op 720p, de 1080p totaal niet, mist frames, haperingen, geluid dat wegvalt en cpu zit constant op zn max.
Ik word hier echt droevig van.
Verwijderd
Dat lijkt wel balen,zat ook op dit ding e wachten voor HD 1080P
Dan zullen de aangekondigde Habey en fit-pc2 waarschijnlijk ook hetzelfde minpunt hebben
Hoe kun je eigenlijk zien of een systeem DirectX/DXVA gebruikt tijdens afspelen?
Dan zullen de aangekondigde Habey en fit-pc2 waarschijnlijk ook hetzelfde minpunt hebben
Hoe kun je eigenlijk zien of een systeem DirectX/DXVA gebruikt tijdens afspelen?
Verwijderd
Minder slecht, ik had ter test een aflevering van House gekeken in mkv, het ging hier om de 720p uiteraard. Om de zo veel minuten werden er frames overgeslagen, geluid bleef wel draaien, dit irriteerde me op een gegeven moment.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:16:
[...]
Met verbetering op 720p bedoel je daarmee dat deze goed wordt afgespeeld of bedoel je minder slecht?
Ik had het kunnen weten met een atom 1.6ghz, ongelooflijk!
Je kunt op twee manieren zien of dxva gebruikt wordt. Een 720/1080 film afspelen en dan ctrl+alt+delete drukken en vervolgens kijken in welke mate de cpu belast wordt. Met dxva aan zou je niet hoger moeten komen dan 20%. Een andere methode is om mediaplayer classic HC te installeren met bijbehorende videocodec.
Zorg dat je alle codecs verwijderd en installeer mpc HC. Haal het hier vandaan;
MPC HC.
Zorg ervoor dat de MPCvideoDec codec correct is geregistreerd. Kijk of deze in de C:/Windows/System32 folder tussen staat. Staat hij er niet tussen ga dan naar MPCvideoDec link en zet hem daar handmatig in. Ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en geef het volgende commando:regsvr32 MPCVideoDec.ax
Start nu een HD film op met mpc HC en gebruik rechter muisknop ergens in het beeld en selecteer "Filters/MPC Video decoder. Als je het goed hebt gedaan dan kun je zien of DXVA wordt gebruikt of niet.
Deze werkt echter alleen als er geen andere filters, zoals DirectVobSub voor ondertitels, op de achtergrond draaien.
Als ik zo de berichten lees ben ik bang dat de eee 204/206 toch niet de ultieme htpc gaat worden.En trouwens, ook al zou je DXVA aan de praat krijgt, dan zit je altijd nog met zaken als refresh rates. Dit ga je merken met scene's met pan&scan opnames. Dan zul je altijd kleine haperingen zien.
Voor mediaportal heb je hiervoor een plugin.
RefreshRateControl
Nogmaals, ik probeer niemand van te overtuigen dat hij niet de eee moet gaan halen. Ik weet uit eigen ervaring dat je altijd nog moet gaan tweaken wil je alles perfect hebben.
Zorg dat je alle codecs verwijderd en installeer mpc HC. Haal het hier vandaan;
MPC HC.
Zorg ervoor dat de MPCvideoDec codec correct is geregistreerd. Kijk of deze in de C:/Windows/System32 folder tussen staat. Staat hij er niet tussen ga dan naar MPCvideoDec link en zet hem daar handmatig in. Ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en geef het volgende commando:regsvr32 MPCVideoDec.ax
Start nu een HD film op met mpc HC en gebruik rechter muisknop ergens in het beeld en selecteer "Filters/MPC Video decoder. Als je het goed hebt gedaan dan kun je zien of DXVA wordt gebruikt of niet.
Deze werkt echter alleen als er geen andere filters, zoals DirectVobSub voor ondertitels, op de achtergrond draaien.
Als ik zo de berichten lees ben ik bang dat de eee 204/206 toch niet de ultieme htpc gaat worden.En trouwens, ook al zou je DXVA aan de praat krijgt, dan zit je altijd nog met zaken als refresh rates. Dit ga je merken met scene's met pan&scan opnames. Dan zul je altijd kleine haperingen zien.
Voor mediaportal heb je hiervoor een plugin.
RefreshRateControl
Nogmaals, ik probeer niemand van te overtuigen dat hij niet de eee moet gaan halen. Ik weet uit eigen ervaring dat je altijd nog moet gaan tweaken wil je alles perfect hebben.
Verwijderd
De Habey speelt wel 1080p af dankzij een aparte hd videodecoderchip, zie onderstaande link.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:36:
Dat lijkt wel balen,zat ook op dit ding e wachten voor HD 1080P
http://tweakers.net/nieuw...c-die-1080p-afspeelt.html
Zelfde geldt voor de Fit-PC2 deze gebruikt de nieuwe Intel US15W chipset die HD hardwaredecoding ondersteund.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 19:18 ]
@Prutser500
Lees vooral de laatste twee berichten, deze gaat em ook niet worden, lijkt me duidelijk.
Lees vooral de laatste twee berichten, deze gaat em ook niet worden, lijkt me duidelijk.
Verwijderd
Na het volgen van de instructies van BionicBunny heb ik enorme verbeteringen gemerkt, de CPU blijft verbazingwekkend onder de 20%!! en er wordt gebruik gemaakt van DXVA, dit overigens niet bij planet earth wat ik de hele dag al had gebruikt als test
deze pakt die codec om een of ander niet. Ik heb meerdere afleveringen geprobeerd van house deze zijn nu voor zover ik snel kon zien in orde!
Op 1080p heb ik Wall E gedraaid, ook hier blijft de CPU onder de 20%.
@BionicBunny bedankt voor je hulp.
Op 1080p heb ik Wall E gedraaid, ook hier blijft de CPU onder de 20%.
@BionicBunny bedankt voor je hulp.

En hoe zit het met die standaard video software die bij de EEE box geleverd zou worden? Die zou toch optimaal geconfigureerd zijn......
Iemand nieuws over de B208 ?
http://event.asus.com/eee...ox/en/specifications.html
Is even op de Asus site geweest maar na een paar dagen weg.
Is even op de Asus site geweest maar na een paar dagen weg.

Geen probleem Abdullah, ik zal morgen als ik meer tijd heb nog meer tips en hints posten.
Edit.
Effe snel dan. Volgens deze site zou je de interne ondertiteling filter van MPC HC kunnen gebruiken om dxva te behouden.
Laat ons weten of het werkt.
MPC HC tutorial
Edit.
Effe snel dan. Volgens deze site zou je de interne ondertiteling filter van MPC HC kunnen gebruiken om dxva te behouden.
Laat ons weten of het werkt.
MPC HC tutorial
[ Voor 59% gewijzigd door BionicBunny op 24-03-2009 22:09 ]
Ik was van plan om een B202 als server in te zetten met 3 1TB USB schijven eraan.
Maar waarschijnlijk is een Intel D945GCLF2 bordje een stuk sneller doordat hij dualcore is en er zit een PCI slot op voor een redelijke SATA RAID controller, ze hebben beide gigabit dus dat maakt niet zoveel uit.
Toch is zo'n EEE box een stuk mooier dan maar wel duurder...keuzes keuzes.
Maar waarschijnlijk is een Intel D945GCLF2 bordje een stuk sneller doordat hij dualcore is en er zit een PCI slot op voor een redelijke SATA RAID controller, ze hebben beide gigabit dus dat maakt niet zoveel uit.
Toch is zo'n EEE box een stuk mooier dan maar wel duurder...keuzes keuzes.
Verwijderd
Mooi Abdullah,
Nu wordt de 204 toch weer interessant, ga de ontwikkelingen hier in deze threat goed volgen.
Kun je eens een keer een HD movie van Eureka proberen die zeggen dat hun films
volledig DXVA compliant zijn.
Hoe ziet eenn slide show met digitale foto's er uit op een full HD scherm , gaat dat vloeiend?
Nu wordt de 204 toch weer interessant, ga de ontwikkelingen hier in deze threat goed volgen.
Hoe ziet eenn slide show met digitale foto's er uit op een full HD scherm , gaat dat vloeiend?
Gisteren mijn B206 ontvangen. Ik hem via een HDMI kabel op mijn TV aangesloten. Het beeld is prima maar ik krijg geen geluid. Weet iemand of geluid via HDMI ondersteund wordt en zo ja, hoe je dit voor elkaar krijgt.
Ik heb ook een laptop met een HDMI uitgang (Dell XPS Studio met Vista), deze ondersteund in ieder geval wel geluid via HDMI.
Jan.
Ik heb ook een laptop met een HDMI uitgang (Dell XPS Studio met Vista), deze ondersteund in ieder geval wel geluid via HDMI.
Jan.
Voor zover ik weet is het gewoon de standaard HDMI interface dus met geluid.jvdsandt schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:25:
Gisteren mijn B206 ontvangen. Ik hem via een HDMI kabel op mijn TV aangesloten. Het beeld is prima maar ik krijg geen geluid. Weet iemand of geluid via HDMI ondersteund wordt en zo ja, hoe je dit voor elkaar krijgt.
Jan.
Dus de tweede op het forum met de B206, hopen dat nu sneller duidelijk wordt hoe het nou zit met 1080p. Ja het kan, maar er moest veel ingesteld worden.....kan het makkelijker??
Als je deze thread of de handleiding van je eee goed gelezen had dan kon je zien dat er een verloopstekkertje benodigd is voor (digitaal) geluid. Zie forum pagina 2.

Abdullah.
De reden dat mediaportal bij jou crasht is waarschijnlijk omdat je niet alle updates inclusief sp3 van XP hebt.
Zorg ervoor dat je deze hebt alvorens je de nieuwste versie van mediaportal installeert. Deze is nogal kieskeurig.
Dxva werkt niet bij alle HD bestanden, het ligt er maar net aan hoe deze gecomprimeerd zijn.
Waar ik zelf erg naar benieuwd ben is in welke mate Asus eee Cinema applicatie configureerbaar is.
Ik kan in mediaportal en Imedian HD zelf bepalen welke codec voor HD materiaal gebruikt wordt.
Als dit ook het geval is voor eee cinema dan komen we al een heel eind. Heb trouwens al gezocht of ik deze van het net kon halen maar tot heden zonder succes.

Abdullah.
De reden dat mediaportal bij jou crasht is waarschijnlijk omdat je niet alle updates inclusief sp3 van XP hebt.
Zorg ervoor dat je deze hebt alvorens je de nieuwste versie van mediaportal installeert. Deze is nogal kieskeurig.
Dxva werkt niet bij alle HD bestanden, het ligt er maar net aan hoe deze gecomprimeerd zijn.
Waar ik zelf erg naar benieuwd ben is in welke mate Asus eee Cinema applicatie configureerbaar is.
Ik kan in mediaportal en Imedian HD zelf bepalen welke codec voor HD materiaal gebruikt wordt.
Als dit ook het geval is voor eee cinema dan komen we al een heel eind. Heb trouwens al gezocht of ik deze van het net kon halen maar tot heden zonder succes.
[ Voor 61% gewijzigd door BionicBunny op 26-03-2009 17:18 ]
Heeft iemand al een mediacenter en een B206?
Ik heb namelijk een zware mediacenter onder mn TV staan die teveel lawaai maakt en zo'n B206 lijkt me wel wat als extender, dankzij de HDMI en de toslink ziet dit er wel goed uit, ik ben dus benieuwd of dit kastje wel DVD's en opgenomen programma's kan streamen op full hd.
In mijn mediacenter zit dezelfde videokaart en die heeft geen problemen om dit af te spelen.
Ik heb namelijk een zware mediacenter onder mn TV staan die teveel lawaai maakt en zo'n B206 lijkt me wel wat als extender, dankzij de HDMI en de toslink ziet dit er wel goed uit, ik ben dus benieuwd of dit kastje wel DVD's en opgenomen programma's kan streamen op full hd.
In mijn mediacenter zit dezelfde videokaart en die heeft geen problemen om dit af te spelen.
Verwijderd
De fotos doen het prima. Maar het ding gaat definitief in de verkoop. Heb sinds dinsdag niets meer mee gedaan. Ik heb goede ervaring gehad met de popcorn hour A-110 vooral na de firmware update van 3 weken geleden.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:55:
Mooi Abdullah,
Excuses dat ik geen duidelijke review heb kunnen schrijven en niet alles heb getest, ben duidelijk geen tweaker
Voor mensen die een filmpje in MPC willen kijken, dit bleek na een goede configuratie mogelijk te zijn met DXVA zonder de cpu zwaar te belasten.
[quote]BionicBunny schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:08:
Als je deze thread of de handleiding van je eee goed gelezen had dan kon je zien dat er een verloopstekkertje benodigd is voor (digitaal) geluid. Zie pagina 2.
[afbeelding]
Ok, ik had dit wel gelezen maar snapte het niet. Door dit gekke stekkertje erin te steken gaat het geluid wel via de HDMI verlopen. Ik ga het straks proberen!
Als je deze thread of de handleiding van je eee goed gelezen had dan kon je zien dat er een verloopstekkertje benodigd is voor (digitaal) geluid. Zie pagina 2.
[afbeelding]
Ok, ik had dit wel gelezen maar snapte het niet. Door dit gekke stekkertje erin te steken gaat het geluid wel via de HDMI verlopen. Ik ga het straks proberen!
@jvdsandt
Nee, met dit verloopstekkertje en een toshlink kabel kun je het geluid naar je versterker doorsturen, mits deze een ingang hiervoor heeft. Dan heb je in ieder geval het geluid digitaal.
Zo ziet die kabel uit en is niet duur (1,5 meter ong. 10-15 euro)

@abdullah
Dat is spijtig om te horen, ik had nog het één en ander willen uitproberen/testen. Kun je me misschien nog vertellen hoe flexibel de bijgeleverde software genaamd eee Cinema is, met name de codecs. Is het mogelijk deze zelf te selecteren zoals mediaportal en imedian HD?
Edit:
Een beetje meer feedback zou fijn zijn mensen, ik sta echt op het punt te kiezen voor een b206/popcorn hour/hdx 1000.
Nee, met dit verloopstekkertje en een toshlink kabel kun je het geluid naar je versterker doorsturen, mits deze een ingang hiervoor heeft. Dan heb je in ieder geval het geluid digitaal.

@abdullah
Dat is spijtig om te horen, ik had nog het één en ander willen uitproberen/testen. Kun je me misschien nog vertellen hoe flexibel de bijgeleverde software genaamd eee Cinema is, met name de codecs. Is het mogelijk deze zelf te selecteren zoals mediaportal en imedian HD?
Edit:
Een beetje meer feedback zou fijn zijn mensen, ik sta echt op het punt te kiezen voor een b206/popcorn hour/hdx 1000.
[ Voor 39% gewijzigd door BionicBunny op 26-03-2009 19:52 ]
Verwijderd
Ik heb al sinds dec 2007 de popcorn hour A100, een fantastisch apparaat als je alleen maar video wilt doen.
Maar zogauw je audio of foto's wilt doen is het een minder goed apparaat, ook internet is niks (traag), dus ik
zoek ook iets anders voor erbij/ter vervanging en de asus b204/b206 LIJKT me daar zeer geschikt voor.
Dus ik zit ook met smart te wachten op feedback van mensen die hem al hebben.
Heb inmidddels begrepen dat sommige films (DXVA compliant) werken met een goed ingestelde MPC-HC.
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd tot wat voor bitrate het goed gaat, een mooie test is natuurlijk de
vogelscene uit de BBC earth documentaire, die heeft uitschieters tot 50 Mbps.
Maar zogauw je audio of foto's wilt doen is het een minder goed apparaat, ook internet is niks (traag), dus ik
zoek ook iets anders voor erbij/ter vervanging en de asus b204/b206 LIJKT me daar zeer geschikt voor.
Dus ik zit ook met smart te wachten op feedback van mensen die hem al hebben.
Heb inmidddels begrepen dat sommige films (DXVA compliant) werken met een goed ingestelde MPC-HC.
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd tot wat voor bitrate het goed gaat, een mooie test is natuurlijk de
vogelscene uit de BBC earth documentaire, die heeft uitschieters tot 50 Mbps.
Het is aardig stil hier. Ik hoop dat jvdsandt zijn bevindingen spoedig met ons deelt.
Verwijderd
Zou dit stilte voor de storm zijn?
Op marktplaats staat een B204 te koop. Zou Abdullah de daad bij het woord hebben gevoegd?
Op marktplaats staat een B204 te koop. Zou Abdullah de daad bij het woord hebben gevoegd?
Verwijderd
Idd, ik heb m op marktplaats gezet, jammer dat mensen het onderste uit de kan bij me denken te kunnen halen door biedingen te plaatsen onder de helft van de aanschafprijs. Mocht hij niet verkocht worden kan hij altijd als server worden gebruikt, hij hoeft niet per se weg *smiles*Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:23:
Zou dit stilte voor de storm zijn?
Inderdaad, helemaal voor zo'n nieuw systeem....maar goed, da's een andere discussieVerwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:06:
Idd, ik heb m op marktplaats gezet, jammer dat mensen het onderste uit de kan bij me denken te kunnen halen door biedingen te plaatsen onder de helft van de aanschafprijs. Mocht hij niet verkocht worden kan hij altijd als server worden gebruikt, hij hoeft niet per se weg *smiles*
Wel erg jammer dat ie dus een beetje tegenvalt. Ik ga 'm ook niet kopen totdat ik zeker weet dat ie het wel makkelijk aankan. Dan toch maar wachten op de B208 die weer sterker zou moeten zijn?
Maar, nog een vraag aan Abdullah......hoe is die software van Asus zelf? Volgens mij had je dat niet vermeld. Kan je hier ook niet makkelijk HD mee kijken? Vind het nl nogal vreemd.....ze hebben dan zelf toch ook wel door dat het niet gaat.
Zeg Abdullah kun je eventueel eens de link in marktplaats doorgeven? Ik heb wel interesse om hem over te kopen. Je mag eventueel mailen naar loointje@hotmail.com.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:06:
[...]
Idd, ik heb m op marktplaats gezet, jammer dat mensen het onderste uit de kan bij me denken te kunnen halen door biedingen te plaatsen onder de helft van de aanschafprijs. Mocht hij niet verkocht worden kan hij altijd als server worden gebruikt, hij hoeft niet per se weg *smiles*
Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!
Het blijkt dat de eee gebruik maakt van een uitgeklede versie van Cyberlink Powercinema [link]
Deze heb ik inmiddels uitvoerig getest en mijn conclusie is dat deze applicatie zo flexibel is als een stuk staal. Mijn mkv bestanden werden niet herkend en ik kon niets instellen om dit ongemak te verhelpen.
Ik ben zo goed als zeker van overtuigd dat mediaportal icm. goede codecs, de redder in nood is de eee voor het afspelen van HD materiaal.
Hier loopt ook een discussie over de capaciteiten van de eee, voor de liefhebbers [link]
Deze heb ik inmiddels uitvoerig getest en mijn conclusie is dat deze applicatie zo flexibel is als een stuk staal. Mijn mkv bestanden werden niet herkend en ik kon niets instellen om dit ongemak te verhelpen.
Ik ben zo goed als zeker van overtuigd dat mediaportal icm. goede codecs, de redder in nood is de eee voor het afspelen van HD materiaal.
Hier loopt ook een discussie over de capaciteiten van de eee, voor de liefhebbers [link]
Dat is alsnog wel duurBionicBunny schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:00:
@jvdsandt
[afbeelding]
Hier: http://www.allekabels.nl/.../6442/Optische-Kabel.html heb je 5 meter voor 6,75
Als je geen geluid krijgt via HDMI moet je even je geluidsinstellingen in de control panel bekijken. Waarschijnlijk staat je audio playback naar het verkeerde device.jvdsandt schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:25:
Jan.
Zie: Settings -> Control Panel -> Sound and Audio devices -> tabblad Audio -> Sound playback.
Selecteer het device met HDMI in de naam.
Iemand het laatste nieuws?
Als ik het zo lees was iedereen reuze benieuwd... Maar nu de eerste ervaringen er zijn....
Als ik het zo lees was iedereen reuze benieuwd... Maar nu de eerste ervaringen er zijn....
Ik ben zeer benieuwd wanneer die B208 er gaat komen, volgens mij is die zoals er in de korte tijd dat er info op het internet stond een betere optie dan een 204 of een 206 (andere grafische kaart en meer memory en volgens mij ook een snellere (ATOM) processor).
Heb zelf een B202 als 24/7 bak staan met een aantal externe HD's en die bevalt mij uitstekend voor de dingen die ik er op wil doen. Maar een B208 lijkt mij ook wel geinig voor erbij.....
Heb zelf een B202 als 24/7 bak staan met een aantal externe HD's en die bevalt mij uitstekend voor de dingen die ik er op wil doen. Maar een B208 lijkt mij ook wel geinig voor erbij.....
Zappa Rulez :-)
Het wachten op de B208 duurt mij te lang.
Heeft iemand al een alternatief gevonden voor de B204/B206?
Ik heb zelf deze in gedachten:
Amd versie.
Asus Pundit P2-M3A3200 of de P4-M3A3200 (beide inkl. Ati HD3450 igp) - link -
Intel versie.
Asus Pundit P2-P5N9300 of de P4-P5N9300 (beide inkl. nVidia 9300 igp) - link -
Bij deze "barebone's" moet je zelf de processor, het geheugen en de harde schijf erbij kopen.
Ze zijn weliswaar groter in omvang maar je hebt wel veel meer keuze.
Andere suggesties zijn van harte welkom...
Heeft iemand al een alternatief gevonden voor de B204/B206?
Ik heb zelf deze in gedachten:
Amd versie.
Asus Pundit P2-M3A3200 of de P4-M3A3200 (beide inkl. Ati HD3450 igp) - link -
Intel versie.
Asus Pundit P2-P5N9300 of de P4-P5N9300 (beide inkl. nVidia 9300 igp) - link -
Bij deze "barebone's" moet je zelf de processor, het geheugen en de harde schijf erbij kopen.
Ze zijn weliswaar groter in omvang maar je hebt wel veel meer keuze.
Andere suggesties zijn van harte welkom...
[ Voor 3% gewijzigd door BionicBunny op 06-04-2009 19:35 ]
Ik heb de B204 nu vijf dagen in huis, en ik moet zeggen dat ik er toch behoorlijk tevreden over ben. In het begin behoorlijk getwijfeld of een Atom processor wel krachtig genoeg zou zijn. Maar i.c.m. met de Radeon HD3450 weet het ding zich bij het afspelen van HD materiaal toch goed staande te houden. Surfen gaat verder ook zonder problemen. Alleen geeft youtube problemen met HD content (logisch want de grafisch processor wordt dan niet gebruikt). Normale youtube content gaat verder wel als een zonnetje.
Wel is het belangrijk een goede player te gebruiken bij het afspelen van HD content. Zelf gebruik ik de Media Player Classic met DXVA. Hiermee heb ik de afgelopen dagen de nodige 720p en 1080p films bekeken (wel de juiste instellingen gebruiken).
Zie voor instellingen de al eerder genoemde link naar: link
Ik gebruik alleen de instellingen die op bovenstaande site genoemd worden (dus niet de daar genoemde beta versie). De player zelf heb ik gewoon hier vandaan: link.
Wel is het belangrijk een goede player te gebruiken bij het afspelen van HD content. Zelf gebruik ik de Media Player Classic met DXVA. Hiermee heb ik de afgelopen dagen de nodige 720p en 1080p films bekeken (wel de juiste instellingen gebruiken).
Zie voor instellingen de al eerder genoemde link naar: link
Ik gebruik alleen de instellingen die op bovenstaande site genoemd worden (dus niet de daar genoemde beta versie). De player zelf heb ik gewoon hier vandaan: link.
Hoi ElectronicAlien,
Je brengt me weer aan het twijfelen
Heb je misschien ook mediaportal aan de praat gekregen eventueel icm. codecs als Coreavc?
Zoja, werkt de meegeleverde afstandbediening van de eee ook met mediaportal?
Ik vraag dit omdat ik geen zin heb om met muis/toetsenbord een film op te starten enz.
Alvast bedankt.
Je brengt me weer aan het twijfelen
Heb je misschien ook mediaportal aan de praat gekregen eventueel icm. codecs als Coreavc?
Zoja, werkt de meegeleverde afstandbediening van de eee ook met mediaportal?
Ik vraag dit omdat ik geen zin heb om met muis/toetsenbord een film op te starten enz.
Alvast bedankt.
[ Voor 14% gewijzigd door BionicBunny op 06-04-2009 20:18 ]
Hoi BionicBunny,
Ik heb wel een poging gedaan om mediaportal te gbruiken, maar dat was niet echt een succes. Ik kreeg het allemaal wel geinstalleerd, maar het werkte gewoon niet echt lekker. Misschien had ik er wat langer naar moeten kijken, maar ik ben zelf meer van de "lichtgewicht" oplossingen...
De afstandsbediening heb ik uberhaupt nog niet gebruikt, deze zit nog in de doos
Ik gbruik alleen het meegeleverde toetsenboord en muis, die het overigens heel goed doen. Beide wireless en werken probleemloos, ook op grote afstand.
Ik heb wel een poging gedaan om mediaportal te gbruiken, maar dat was niet echt een succes. Ik kreeg het allemaal wel geinstalleerd, maar het werkte gewoon niet echt lekker. Misschien had ik er wat langer naar moeten kijken, maar ik ben zelf meer van de "lichtgewicht" oplossingen...
De afstandsbediening heb ik uberhaupt nog niet gebruikt, deze zit nog in de doos
Hey, dankje voor je snelle reactie!.
Ik ga nu serieus een nachtje over slapen voordat ik hem bestel.
Ik ga nu serieus een nachtje over slapen voordat ik hem bestel.
Over suggesties gesproken
Ik ben aan het wachten op de B208 zoals zovelen waarschijnlijk.
Ik vraag mij eigenlijk af of hij nog komt omdat hij op de Asus site heel even gestaan heeft en weer verdwenen is.
Een ander alternatief is misschien de FIT-PC die nog kleiner is en zuiniger dan de EEE PC.
[Ervaringen] FIT-PC2
Ik ben aan het wachten op de B208 zoals zovelen waarschijnlijk.
Ik vraag mij eigenlijk af of hij nog komt omdat hij op de Asus site heel even gestaan heeft en weer verdwenen is.
Een ander alternatief is misschien de FIT-PC die nog kleiner is en zuiniger dan de EEE PC.
[Ervaringen] FIT-PC2
Verwijderd
Een draadje in het forum van mediaportal over "Standalone filters for MediaPortal".
http://forum.team-mediapo...tal-saf-44614/#post300495
http://forum.team-mediapo...tal-saf-44614/#post300495
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 08:29 ]
Hmmm, ik wil 'm juist graag met XBMC draaien. Mediaportal ken ik niet echt, maar XBMC vind ik juist erg mooi en is ook te bedienen via een "afstandsbediening" (lees: ipod of windows mobile applicatie).
Daarom wordt het voor mij denk ik toch de B208 of een andere als die rond dezelfde prijs range zit en wel 1080p aankan zonder moeilijkheden.
Daarom wordt het voor mij denk ik toch de B208 of een andere als die rond dezelfde prijs range zit en wel 1080p aankan zonder moeilijkheden.
Zijn er al mensen met ervaring met de afstandsbediening? Is die ook werkend te krijgen met andere applicaties?
Als dat zo is, lijkt dit mij wel een ideale HTPC...
XBMC als interface, MPC HD als full HD player aanroepen, helemaal klaar. Moeten die twee programma's natuurlijk wel aangestuurd kunnen worden door de remote.
Remote dan weer aanleren in een Logitech Harmony en je hoeft echt niets meer zelf te doen :-)
Als dat zo is, lijkt dit mij wel een ideale HTPC...
XBMC als interface, MPC HD als full HD player aanroepen, helemaal klaar. Moeten die twee programma's natuurlijk wel aangestuurd kunnen worden door de remote.
Remote dan weer aanleren in een Logitech Harmony en je hoeft echt niets meer zelf te doen :-)
Verwijderd
Acer heeft nu officieel de AspireRevo aangekondigd die gebaseerd is op nVidia ION. Helaas is er geen prijs en geen leverdatum genoemd. Wel jammer want volgens de specs ziet dit er veelbelovend uit.
http://www.engadget.com/2...-based-nettop-aspirerevo/
Ziet er qua specs erg goed uit.....ook de looks zijn wel ok....maar goed, desnoods zet je 'm achter iets anders. Nu moet Asus toch wel opschieten met een B208 oid, iig iets waar ik zonder veel gezeur 1080p kan afspelen en het liefst met xbmc (net als m'n laptop met een Quadro FX1600M).Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:17:
Acer heeft nu officieel de AspireRevo aangekondigd die gebaseerd is op nVidia ION. Helaas is er geen prijs en geen leverdatum genoemd. Wel jammer want volgens de specs ziet dit er veelbelovend uit.
Misschien een beetje offtopic.
Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om zelf een itx systeempje te bouwen.
Het moederbord is besteld en is onderweg. Ik heb gekozen voor een " Zotac 9300 itx met wifi. - LINK -
Deze shop accepteert ook betalingen middels PayPal. De processor wordt een intel e5200, moet voldoende zijn.
Nu nog een fatsoenlijke behuizing...
Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om zelf een itx systeempje te bouwen.
Het moederbord is besteld en is onderweg. Ik heb gekozen voor een " Zotac 9300 itx met wifi. - LINK -
Deze shop accepteert ook betalingen middels PayPal. De processor wordt een intel e5200, moet voldoende zijn.
Nu nog een fatsoenlijke behuizing...
Even een kleine update voor degenen die interesse hebben in de B208.
Er is weer een page op de Asus site....
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=P8kfcw5ebYfnTRHF
Nu maar hopen dat er in NL binnenkort door diverse (internet)shops leverdata bekend gaan worden.
Hopelijk met een beetje schappelijke prijs.
Nu maar hopen dat er in NL binnenkort door diverse (internet)shops leverdata bekend gaan worden.
Goed nieuws dat hij er in ieder geval weer op staat. Maar het zal denk ik wel even duren voordat ie te krijgen is, bij de B204 duurde het ook een aantal maanden.renzap schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:50:
Even een kleine update voor degenen die interesse hebben in de B208.
Wat je dus ziet is dat er volgens mij een krachtigere videokaart en processor inzit (dual core). Dat is wel positief, zou ie iets software matig moeten doen is ie toch een stukkie sneller.
Verder nog steeds vrij weinig info over het gebruik van de B204/B206.....helaas.
Mooi, heb ik weer hoop op een B208.
Alleen ATI Radeon HD 4530
Wist niet dat die bestaat, eerst was het toch een 4350, typo ?
Edit;
Blijkbaar wel, moet eerst googlen voordat ik iets zeg
http://ati.amd.com/products/mobilityradeonhd4500/index.html
En volgens http://www.notebookcheck....deon-HD-4530.13972.0.html
Alleen ATI Radeon HD 4530
Edit;
Blijkbaar wel, moet eerst googlen voordat ik iets zeg
http://ati.amd.com/products/mobilityradeonhd4500/index.html
En volgens http://www.notebookcheck....deon-HD-4530.13972.0.html
The Mobility Radeon HD 4530 includes the Avivo HD called video technology including an onboard soundchip for 7.1 sound output over HDMI or DisplayPort and the 2nd generation UVD (Unified Video Decoder). This UVD 2 supports full bitstream decoding of H.264/MPEG-4 AVC and VC-1 streams. In addition to this, it also supports dual video stream decoding and Picture-in Picture mode which makes the UVD full BD-Live compliant. Simplified, the Avivo HD technology handles all video tasks and enables the GPU to decode HD videos.
[ Voor 87% gewijzigd door abusimbal op 15-04-2009 18:25 ]
Ik heb inmiddels mijn htpc al een tijdje klaar en ik moet zeggen dat de combinatie van nvidia en coreavc fenomenaal is. De hardware versnelling voor het afspelen van HD materiaal werkt altijd met als resultaat dat de cpu minimaal belast wordt. Goed gedaan nvidia!
Ik zal binnenkort een paar pica's posten van mijn setup.
Ben benieuwd naar de totale specs en pics van je systeem (en de kosten).BionicBunny schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:16:
Ik heb inmiddels mijn htpc al een tijdje klaar en ik moet zeggen dat de combinatie van nvidia en coreavc fenomenaal is. De hardware versnelling voor het afspelen van HD materiaal werkt altijd met als resultaat dat de cpu minimaal belast wordt. Goed gedaan nvidia!
Kan de B208 1080p renderen (door de CPU, GPU of een combinatie van die twee)? Op de website van ATi staat wel het volgende:
Maar dat is de 4570 en niet de 4530 die in de EEE Box zit.The ATI Mobility Radeon™ HD 4570 can upscale video display to 2560x1600 on dual-link monitors which is almost twice the display resolution of 1080p displays.
@Robkazoe
Lees je dit topic wel ?
Als je hierboven kijkt bij mijn post van 15 april vind je misschien je antwoord.
Lees je dit topic wel ?
Als je hierboven kijkt bij mijn post van 15 april vind je misschien je antwoord.
Ik had de topic selectief gelezen en op wat linkjes geklikt maar niet alles gelezen. Mijn excuses. Vraag beantwoord
Verwijderd
OK, duidelijk dat de B204 en 206 niet geschikt zijn om in de hoogste resolutie films weer te geven. Maar als je dat geen bezwaar vindt, zijn er dan nog minpunten aan ?
Ik zou hem voornamelijk gebruiken om mijn Itunes muziekcollectie en internet op mijn tv/hifi te hebben (radio's, youtube, surfen, ..) en om wat foto's te bekijken.
Via HDMI koppelen aan de Harman Kardon AVR en dan naar mijn oerdegelijke Philips CRT.
Moet ik me aan probs verwachten in deze setup ? Wat is die remote waard ? En zit dat mooie klaviertje mee in de doos ? Kan je het apart kopen ? Prijs ?
Ik zou hem voornamelijk gebruiken om mijn Itunes muziekcollectie en internet op mijn tv/hifi te hebben (radio's, youtube, surfen, ..) en om wat foto's te bekijken.
Via HDMI koppelen aan de Harman Kardon AVR en dan naar mijn oerdegelijke Philips CRT.
Moet ik me aan probs verwachten in deze setup ? Wat is die remote waard ? En zit dat mooie klaviertje mee in de doos ? Kan je het apart kopen ? Prijs ?
De Acer Revo R3600 is inmiddels al te bestellen. Wel jammer want ik had graag gezien dat Asus met een EEE box kwam opgebouwd op het ION platform..
http://www.xbmcfreak.nl/
Leuk ding. Ik zit er over na te denken om de EEE Box of Wind Box te nemen en daar een leuke file opslag, backup, ftp, intranet, webserver te maken. Dus een soort NAS.
Voor 250 euro is hij veel sneller dan de meeste NAS systemen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor 250 euro is hij veel sneller dan de meeste NAS systemen.
GoT, You have to love it!
Ik ben ook aan het uitkijken naar een colmpact en zuinig NAS doosje, dat dan ineens ook FTP-, web- en mailserver kan zijn. Als het dan nog 2 netwerkaansluitingen zou hebben, was het helemaal goed om tussen mijn netwerk en de Telenetdoos te hangen. Met één aansluiting zit ik ofwel op de Telenet switch en wellicht achter mijn WLan router. En dat is bij mij een andere locatie, met asl gevolg een nodige ingreep in bekabeling of netwerkindeling... ;-(
Ik heb sinds een paar maanden een B202 als server. Het geheugen heb ik uitgebreid naar 2 GB en de harddisk is vervangen door een WD 500 GB exemplaar. Als OS gebruik ik Windows XP Pro. Het liefst had in Linux gekozen, maar daar heb ik te weinig ervaring mee. Windows XP werkt ook goed, ik heb de pagefile uitgezet. Behalve op de hardeschijf heb ik XP ook op een SDHC gezet. Ik kan dus kiezen waarvan ik boot. Het idee van de SDHC was dat de HD dan niet steeds hoeft te draaien. Nadeel van de SDHC is de traagheid. Met EWF wordt dit opgelost, maar dan moet ik geregeld rebooten. Ik werk momemteel met de HD installatie.Lisadr schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:42:
Leuk ding. Ik zit er over na te denken om de EEE Box of Wind Box te nemen en daar een leuke file opslag, backup, ftp, intranet, webserver te maken. Dus een soort NAS.
...
Ik gebruik mijn server voor Squeezecenter en voor usenet downloads (sabnzbd+) en af en toe voor een torrent download (uTorrent).
Omdat de B202 geen beeldscherm heeft, doe ik alles remote. De apllicaties die ik gebruik hebben een web interface. Verder gebruik in VNC voor het beheer.
tot nu toe ben ik tevreden met mijjn servertje. Enig nadeel is dat het blauwe LEDje wat fel is.
Net even de video bekeken en de mannen zijn gematigd enthousiast. Het is natuurlijk geen power machine, maar doet wel precies waar ie voor bedoeld is. Prima mediacenter dus. Ik denk zelf dat het draaien van bijv. XBMC voor de B208 teveel gevraagd is, omdat XBMC (nog) geen hardware acceleratie ondersteund. Maar tot die tijd zijn er wel alternatieven te vinden. Als servertje zal hij het ongetwijfeld goed doen, aangezien de hardware eisen voor een server niet zo hoog zijn.
Juni is de geplande leverdatum voor de B208, tegen een verwachte prijs van 360 pegels. Kan niet wachten.
Juni is de geplande leverdatum voor de B208, tegen een verwachte prijs van 360 pegels. Kan niet wachten.
Ik sluit me met bovenstaande geheel aan. Kan ook niet wachten tot ie uitkomt.
Heb nog wel een vraag betreffende de snelheid van een Atom N330 betreffende de snelheid. Als je die moet gaan vergelijken in snelheid met de huidig verkrijgbare Intel Pentiums of AMD processoren in welke range/GHz kan je hem dan plaatsen.
Ik heb er al eens naar "gegoogled" maar zie door de bomen het bos niet meer.
Heb nog wel een vraag betreffende de snelheid van een Atom N330 betreffende de snelheid. Als je die moet gaan vergelijken in snelheid met de huidig verkrijgbare Intel Pentiums of AMD processoren in welke range/GHz kan je hem dan plaatsen.
Ik moet zeggen dat die atom nog goed werkt. Mijn eigen servertje draait nu ook een halfjaar op een atom en het werkt best lekker. Hij draait windows 2003 in een domein, dhcp,dns,bestanden met nog een webserver, mysql, email en dat op een singlecore.
Check eens HIERrenzap schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:41:
Ik sluit me met bovenstaande geheel aan. Kan ook niet wachten tot ie uitkomt.
Atom 330 zit in de categorie mid range en scoort 598 punten. Vergelijkingsmateriaal kun je zo opzoeken.
[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 20-05-2009 22:00 ]
Masimo,
Geweldig !!!
Die site was ik nog niet tegengekomen.
Hier heb ik tenminste wat aan.
Nu kan ik weer rustig slapen......
Thanx.
Geweldig !!!
Die site was ik nog niet tegengekomen.
Hier heb ik tenminste wat aan.
Nu kan ik weer rustig slapen......

Thanx.
Vergelijking van CPU's
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
OK, ik was het zat om te wachten en heb toch de knoop doorgehakt. Heb gekozen voor een Mac Mini, ja, inderdaad, stukkie duurder maar de processor ook een stuk sterker. Mocht hardware decoding nou niet lukken dan gaat het alsnog soepel via de CPU.
Verwijderd
Ik heb net de B204 uit de doos gehaald en een eerste vaststelling : hij is nog kleiner dan ik had verwacht. En ook stiller. Mooi zo.
Maar nu heb ik een probleem : ik heb de PC via HDMI aangesloten op een Harman AVR 245 en wil nu naar mijn CRT TV die alleen maar scart - coax - S video en component heeft.
Hoe sluit ik de AVR best aan ? Ik krijg voorlopig geen beeld en dat is behoorlijk frustrerend
Ik neem aan dat ik best de HDMI out gebruik op de AVR en dan met een verloopstekker werk. Neem ik dan best HDMI naar scart - HDMI naar S-video of HDMI naar component ?
Maar nu heb ik een probleem : ik heb de PC via HDMI aangesloten op een Harman AVR 245 en wil nu naar mijn CRT TV die alleen maar scart - coax - S video en component heeft.
Hoe sluit ik de AVR best aan ? Ik krijg voorlopig geen beeld en dat is behoorlijk frustrerend

Ik neem aan dat ik best de HDMI out gebruik op de AVR en dan met een verloopstekker werk. Neem ik dan best HDMI naar scart - HDMI naar S-video of HDMI naar component ?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 08:15 ]
HDMI naar component geef in jou situatie het beste/mooiste beeld.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:14:
Ik heb net de B204 uit de doos gehaald en een eerste vaststelling : hij is nog kleiner dan ik had verwacht. En ook stiller. Mooi zo.
Sinds wanneer kun je van HDMI, Component maken? Of heb ik hier wat gemist?
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
Klopt. Ben vanmorgen naar Mediamarkt geweest en daar bevestigde men mij dat je HDMI niet kan omzetten naar scart, component of S-video.
Ik vrees dat ik mijn beeldbuis-TV voortijdig moet afschrijven en vervangen door een LCD of LED-TV.
Ik vrees dat ik mijn beeldbuis-TV voortijdig moet afschrijven en vervangen door een LCD of LED-TV.
Een twee weken terug heb ik een B206 tweedehands gekocht op internet. Eerst even grondig voorbereid en toen maar geprobeerd of de hardwareversnelling zou werken. Goed nieuws, met een beetje mixen van programma's werkt het uitstekend.
Ik heb als test No Country For Old Men succesvol bekeken in 1080P mkv bestand, zonder haperingen. Wat mij betreft is de test dus geslaagd. De setup is als volgt:
Ik zeg succes.
Ik heb als test No Country For Old Men succesvol bekeken in 1080P mkv bestand, zonder haperingen. Wat mij betreft is de test dus geslaagd. De setup is als volgt:
- XBMC als mediabrowser. Behoeft verder geen uitleg. Valt hier te downloaden: XBMC Homepage. XBMC gebruik ik enkel als browser, voor het afspelen gebruik ik:
- Media Player Classic Home Cinema. Deze ondersteund hardwarematige decodering en spul, DXVA, mits goed ingesteld. Hier te downloaden: MPC HC Homepage
- Magic deel 1: Via een stukje XML kan je in XBMC instellen dat video automatisch via een externe speler wordt geopend. Door daar MPC HC in te zetten, opent hij automatisch, begint te spelen, sluit weer en gaat uiteraard op full-screen. Het is ondertussen een standaard onderdeel van XBMC, naast het XML file hoe je niets in te stellen of te installeren. Maak de file advancedsettings.xml aan in je userdata folder van XBMC. Forum posting hier: XBMC Forum post
Code voorbeeld wat ik heb gebruikt:
code:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
<advancedsettings> <video> <defaultplayer>externalplayer</defaultplayer> </video> <externalplayer> <filename>C:\Program Files\Media Player Classic HD\mplayerc.exe</filename> <args>/fullscreen /play /close</args> <forceontop>false</forceontop> <hideconsole>true</hideconsole> <hidecursor>false</hidecursor> </externalplayer> </advancedsettings>
- Magic deel 2: Stel MPC HC zo in, dat ie helemaal klaar is voor het gebruik van DXVA. Ook hiervoor staat een handleiding op internet (uiteraard) en wel hier: MPC HC Handleiding.
Hier is het belangrijk dat deze uitgaat van geanimeerde ondertiteling, oftewel voor Karaoke o.i.d. Bij stap 7 wordt daarom 'Disable animation' uitgevinkt. Ik heb deze aan laten staan, zodat mijn ondertiteling zo min mogelijk rescources vraagt. Ook de 'Subpictures to buffer' heb ik op 1 gezet. Hoe de performance is bij Karaoke ondertiteling kan ik dus niet zeggen. - Om als laatste stap ook nog de afstandsbediening te kunnen gebruiken heb ik EventGhost geïnstalleerd. Hierbij is het belangrijk dat je alle vier de USB HID devices toevoegd. Het lijkt erop dat de knoppen van de afstandsbedienig verdeeld zijn over die vier gevonden apparaten. Daarna de verschillende knoppen indrukken terwijl EventGhost draait en je kan ze toekennen aan programma functies van XBMC en MPC HC.
Ik zeg succes.
Verwijderd
Intussen is de ouwe beeldbuis vervangen. Niet door een LCD of LED maar wel door een 37" plasma. Ik heb in Mediamarkt mijn tijd genomen om te vergelijken met LCD's van Sony en Samsung maar vond het beeld van de Panasonic Viera "natuurlijker".
Ik heb nog 1 probleempje met de B204. Als iemand kan advies geven ?
Het geluid van de Asus krijg ik wel over de TV maar gaat niet naar de AVR. Waarschijnlijk heb ik hem verkeerd aangesloten. Mijn flatscreen krijgt 2 HDMI's binnen : 1 van de PC en 1 van de settopbox digitale TV. Daarnaast gaat er een audio-kabeltje (rood/wit cinch) van de settop en van de flatscreen naar de AVR.
Ik krijg nu wel het geluid van de digitale TV over mijn AVR maar niet van de Asus.
Kan dit de oplossing zijn : de HDMI's van Asus en settopbox naar de AVR HDMI IN en dan AVR HDMI-out naar de TV ?
Oneindig dankbaar voor uw advies
Ik heb nog 1 probleempje met de B204. Als iemand kan advies geven ?
Het geluid van de Asus krijg ik wel over de TV maar gaat niet naar de AVR. Waarschijnlijk heb ik hem verkeerd aangesloten. Mijn flatscreen krijgt 2 HDMI's binnen : 1 van de PC en 1 van de settopbox digitale TV. Daarnaast gaat er een audio-kabeltje (rood/wit cinch) van de settop en van de flatscreen naar de AVR.
Ik krijg nu wel het geluid van de digitale TV over mijn AVR maar niet van de Asus.
Kan dit de oplossing zijn : de HDMI's van Asus en settopbox naar de AVR HDMI IN en dan AVR HDMI-out naar de TV ?
Oneindig dankbaar voor uw advies

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 16:45 ]
Verwijderd
Sorry dat het even geduurd heeft voordat ik antwoorde. Net weer kontakt gehad met een ASUS importeur omtrend de B208 en zou het navragen bij ASUS zelf. De persoon zelf had er een hard hoofd in omdat ASUS zelf een beetje de markt stuk maakt met snel steeds nieuwe modellen uit te brengen.
Ik zou wederom terug gebeld worden, we kruisen de vingers en zodra dat is gebeurd meld ik het hier
Verwijderd
Nog steeds niets vernomen van de ASUS importeur en heb zelf even wat oude links gecontroleerd en tot mijn ergernis zie ik dat de aankondiging van de B208 verdwenen is, waarbij ik vermoed dat ASUS dit model nooit gaat uitbrengen
Het kan er mee te maken hebben dat Intel de Atom 330 geschrapt heeft want ik zie verder weinig tot geen produkten die deze CPU onboard gebruiken, ook niet in de netbooks.
Zal dus wel op niets uitlopen ben ik bang van, temeer omdat Intel alweer een nieuwere versie Atom heeft uitgebracht.
Het kan er mee te maken hebben dat Intel de Atom 330 geschrapt heeft want ik zie verder weinig tot geen produkten die deze CPU onboard gebruiken, ook niet in de netbooks.
Zal dus wel op niets uitlopen ben ik bang van, temeer omdat Intel alweer een nieuwere versie Atom heeft uitgebracht.
Die B208 is echt vreemd ja. In hardware.info is hij nog voorbij gekomen.
http://www.hardware.info/...V_test__Creative_Vado_HD/
Ook in hun prijslijst
http://www.hardware.info/...BLKX0001_90PE822C50004HZ/
http://www.hardware.info/...V_test__Creative_Vado_HD/
Ook in hun prijslijst
http://www.hardware.info/...BLKX0001_90PE822C50004HZ/
Verwijderd
Ik denk dat die B208 gewoon nooit het daglicht gaat zien en dat ASUS afwacht wat Intel gaat doen met de opvolger van de Atom 330, want er zijn al nieuwere CPU's uit.
Verder vind ik de ontwikkelingen een beetje, op zijn zachtst gezegd zorgelijk, aangezien oa. Intel en MS bepalen welke CPU in een netbook komt en welk OS er op mag gebruikt worden,
Maar goed, ik ga niet meer afwachten op de B208 en ga wel even verder kijken en desnoods zelf iets samenstellen. Dit gaat me te lang duren, met alle begrip,maar ASUS mag wel iets beter met hun aanhang omgaan
Verder vind ik de ontwikkelingen een beetje, op zijn zachtst gezegd zorgelijk, aangezien oa. Intel en MS bepalen welke CPU in een netbook komt en welk OS er op mag gebruikt worden,
Maar goed, ik ga niet meer afwachten op de B208 en ga wel even verder kijken en desnoods zelf iets samenstellen. Dit gaat me te lang duren, met alle begrip,maar ASUS mag wel iets beter met hun aanhang omgaan
Verwijderd
Intussen zit de B204 op een HDMI-ingang van de versterker. Beeld is OK maar het geluid komt alleen over de TV.
Nochtans : de audio-uitgang van de pc heb ik met de bijgeleverde ministekker op Optical2 aangesloten. Nog steeds geen klank via de AVR
Wat moet ik nog doen ?
Nochtans : de audio-uitgang van de pc heb ik met de bijgeleverde ministekker op Optical2 aangesloten. Nog steeds geen klank via de AVR
Wat moet ik nog doen ?

Twijfel er zelf ook aan of de B208 komt, zeker nu Asus met de op ION gebaseerde Eee Box B1006 komt. En met de Eee Box B1002.
De B208 staat wel nog op de Asus site.
De B208 staat wel nog op de Asus site.
[ Voor 34% gewijzigd door abusimbal op 07-06-2009 23:53 ]
Verwijderd
Om toch nog maar enige hoop te koesteren duiken er sites op met een release date omtrend de B208, juni dus. Asus zal denk ik wel moeten als ze niet door de concurrentie willen worden gepasseerd, zoals de Acer Aspire Revo :
http://aceraspirerevo.com/
http://eeepc.net/asus-eeebox-b208-to-go-on-sale-in-june/
http://mightygadget.co.uk...08-to-arrive-in-june/1592
Ik moet wel zeggen dat de Acer interesaant is aangezien het ION platform van Nvidia de rekenkracht overneemt van de CPU voor HD encoding en zelfs CoD moet er goed op draaien.
Ik kijk het nog heel even aan
http://aceraspirerevo.com/
http://eeepc.net/asus-eeebox-b208-to-go-on-sale-in-june/
http://mightygadget.co.uk...08-to-arrive-in-june/1592
Ik moet wel zeggen dat de Acer interesaant is aangezien het ION platform van Nvidia de rekenkracht overneemt van de CPU voor HD encoding en zelfs CoD moet er goed op draaien.
Ik kijk het nog heel even aan
Verwijderd
Oplossing gevonden : ik gebruikte HDMI2 in en OPT2. Heb de kabels verstoken naar HDMI1 en OPT1. Ca marcheVerwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:02:
Intussen zit de B204 op een HDMI-ingang van de versterker. Beeld is OK maar het geluid komt alleen over de TV.
Nochtans : de audio-uitgang van de pc heb ik met de bijgeleverde ministekker op Optical2 aangesloten. Nog steeds geen klank via de AVR![]()
Wat moet ik nog doen ?
En meteen een nieuw probleempje : ik gebruik wifi voor de ASUS en het signaal is excellent. Nochtans is een Youtube-filmpje bekijken vervelend opdat het beeld de klank achterna loopt.Is dat te wijten aan de beperkte 54Mb van de WIFI die bovendien opgesoupeerd wordt door nog 2 andere wifi-users ?
Is dat probleem op te lossen met een ethernet-kabeltje naar de asus te trekken of moet ik eerder extra ram plaatsen ?