Masimo schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:26:
[...]
Jammer, die EB1006 net eens beken op verschillende sites. Maar het is niet echt een vooruitgang.
Single core Atom die net iets sneller klokt dan de B206. De graphics van de B208.
De vooruitgand moet dus vooral van de betere grafische kaart komen.
Ik denk dat het te maken heeft met de "angst" van Intel en MS dat een product, zoals de Atom 330 dual core teveel van mensen weg zal gaan houden bij een desktop, aangezien de hardware veel kan voor een factor minder. Verder zijn de licentieprijzen voor Windows hier lager.
Wel jammer om te zien dat de industrie niet mee wil gaan in de marktwens, een kleine Box die veel kan. Ik denk dat veel mensen een desktop niet direct zullen afschaffen maar voor mijzelf zie ik het meer als een verrijking als uitbreiding voor onder mijn TV.
Maar goed, ASUS heeft weinig in te brengen in deze regelgeving en de EB1006 is niet echt een opvolger. Gelukkig is Nvidia onafhankelijk binnen deze 2 partijen en vandaar dat ze denk ik zullen verder borduren op hun ION platform, met als gevolg dat MS hier de markt gaat verliezen, aangezien Nvidia makkelijk voor een Linux variant kan kiezen.
Het is nu wachten op het antwoord van ATi, waarvan de ontwikkelingen ook al ver zijn. Helaas had ik de B208 al gewoon in mijn bezit willen hebben en heb weinig zin om nog langer te moeten gaan wachten. Ik hoop dan ook dat Nvidia snel met hun ION platforms uitkomt en in de markt wegzet
ASUS doet er verstandig aan om ook voor een ander platform te gaan want een B208 ontwikkelen maar door de grootmachten tegengehouden worden bied geen soelaas voor de toekomst. Dat zal ook denk ik steeds meer de tendens gaan worden dat de GPU fabrikanten steeds meer hun eigen weg gaan kiezen, kijken of Intel en MS daar nog vrolijker van worden