Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:35:
[...]

Oplossing gevonden : ik gebruikte HDMI2 in en OPT2. Heb de kabels verstoken naar HDMI1 en OPT1. Ca marche 8)

En meteen een nieuw probleempje : ik gebruik wifi voor de ASUS en het signaal is excellent. Nochtans is een Youtube-filmpje bekijken vervelend opdat het beeld de klank achterna loopt.Is dat te wijten aan de beperkte 54Mb van de WIFI die bovendien opgesoupeerd wordt door nog 2 andere wifi-users ?
Is dat probleem op te lossen met een ethernet-kabeltje naar de asus te trekken of moet ik eerder extra ram plaatsen ?
Ondersteund toch B/G/N wifi? Misschien is een router upgrade een idee?
'k Zit hier zelf met 150 Mbps op m'n B202 en youtube loopt prima synchroon.
Durf alleen niet te beloven dat een snellere/optimale wifi verbinding ook echt jou specifieke probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een email ontvangen van ASUS dat de B208 niet naar Nederland zal komen :

[/quote]
Dear customer,

The B208 shall not be delivered to the Netherlands. The EB1006 will be shipped instead.

Best regards,
Asus TSD

[quote]

http://www.google.com/sea...GGLL_nl&q=asus+eb1006&lr=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
BUMMER :'(

Da's nou jammer.... en nu dan maar wachten op de complete specs van de EB1006.
En een leverdatum voor nederland zou ook wel aardig zijn.

Op de site van ASUS is ie nog niet te vinden (meerdere landensites en de global site geprobeerd).

Het blijft wel een vaag verhaal, dan staan er specs van de B208 op de site, dan zijn ze weer een tijdje weg.
Na een paar weken opeens weer terug, en nu de melding dat die B208 er niet gaat komen. (is dat alleen in NL of is die B208 nergens ter wereld uitgeleverd?).

We wachten het wel af... zal wel na de vakantieperiode worden voordat ik weer een keer serieus ga kijken of het een ASUS EEE BOX (type ??????????) gaat worden of dat het toch een ander merk gaat worden.

Mocht er iemand zijn die meer info heeft post het dan aub !
Er zullen ongetwijfeld meerdere tweakers zijn die nu aan het rondkijken zijn.

Zappa Rulez :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf de eerste eeebox, Gekocht op de dag dat ie uitkwam. Eerst als computer in de slaapkamer, maar nu achter een 24 inch acer scherm.
En tot mn verbazing ondersteunt de box de 1080x1920 HDTV modus. Verder zit er natuurlijkeen dvt tv stick in en gebruik ik m voor torrents downloads. XVID en MP3 machine. Werkt over t algemeen prima, al zijn de animaties in mn tv programma wat trager, maar voor de rest is t beeld vloeiend. Audio out loopt naar een pioneer versterker en verder hangt er een 500 GB 2.5"drive aan. Dat maakt mn HTPC kompleet.
Werkt eigelijk goed met alles, ik heb er zelfs video op ge edit. Ik kom zelf uit een tijd dat ik voor televisie op een pentium I 200 MMX mn werk deed, dus vanuit dat perspectief is zelfs een atom nog een stuk sneller:)

Ondertussen zit ik te wachten op DIT.
Met die specs op maar 3 watt verbruik lijkt me dat ideaal. Want op zich valt me het energieverbruik van de BOX zwaar tegen. En sinds mijn systemen always on zijn...

En natuurlijk de eeeTOP met z'n aanraakgevoelig scherm.

Hier een filmpje van mn EEEBOX HTPC

[ Voor 26% gewijzigd door verleemen op 21-06-2009 16:39 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:18:
Zojuist een email ontvangen van ASUS dat de B208 niet naar Nederland zal komen :

[/quote]
Dear customer,

The B208 shall not be delivered to the Netherlands. The EB1006 will be shipped instead.

Best regards,
Asus TSD

[quote]

http://www.google.com/sea...GGLL_nl&q=asus+eb1006&lr=
Jammer, die EB1006 net eens beken op verschillende sites. Maar het is niet echt een vooruitgang.
Single core Atom die net iets sneller klokt dan de B206. De graphics van de B208.
De vooruitgand moet dus vooral van de betere grafische kaart komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:26:
[...]

Jammer, die EB1006 net eens beken op verschillende sites. Maar het is niet echt een vooruitgang.
Single core Atom die net iets sneller klokt dan de B206. De graphics van de B208.
De vooruitgand moet dus vooral van de betere grafische kaart komen.
Ik denk dat het te maken heeft met de "angst" van Intel en MS dat een product, zoals de Atom 330 dual core teveel van mensen weg zal gaan houden bij een desktop, aangezien de hardware veel kan voor een factor minder. Verder zijn de licentieprijzen voor Windows hier lager.

Wel jammer om te zien dat de industrie niet mee wil gaan in de marktwens, een kleine Box die veel kan. Ik denk dat veel mensen een desktop niet direct zullen afschaffen maar voor mijzelf zie ik het meer als een verrijking als uitbreiding voor onder mijn TV.

Maar goed, ASUS heeft weinig in te brengen in deze regelgeving en de EB1006 is niet echt een opvolger. Gelukkig is Nvidia onafhankelijk binnen deze 2 partijen en vandaar dat ze denk ik zullen verder borduren op hun ION platform, met als gevolg dat MS hier de markt gaat verliezen, aangezien Nvidia makkelijk voor een Linux variant kan kiezen.

Het is nu wachten op het antwoord van ATi, waarvan de ontwikkelingen ook al ver zijn. Helaas had ik de B208 al gewoon in mijn bezit willen hebben en heb weinig zin om nog langer te moeten gaan wachten. Ik hoop dan ook dat Nvidia snel met hun ION platforms uitkomt en in de markt wegzet :)

ASUS doet er verstandig aan om ook voor een ander platform te gaan want een B208 ontwikkelen maar door de grootmachten tegengehouden worden bied geen soelaas voor de toekomst. Dat zal ook denk ik steeds meer de tendens gaan worden dat de GPU fabrikanten steeds meer hun eigen weg gaan kiezen, kijken of Intel en MS daar nog vrolijker van worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Shit man... ik wil een B208!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hmm mijn b202 geeft ineens helemaal geen beeld meer.... Iemand die dit ook gehad heeft?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk dat Asus helemaal geen B208 gaat uitbrengen aangezien hun dochter maatschappij, Asrock, al is uitgekomen met Asrock ION330. Heb er 2 van besteld, aangezien het op het moment de krachtigste nettop is.

Voor geinteresseerden, hij is bij Norrod te verkrijgen :

http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=41161

Moet eerlijk zeggen, was meer gecharmeerd van de vormgeving van de ASUS nettop serie qua looks maar het gaat mij uiteindelijk toch om de specs :) En op zich is de Asrock niet echt een storend kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Atlas schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:40:
Hmm mijn b202 geeft ineens helemaal geen beeld meer.... Iemand die dit ook gehad heeft?
Nee, heb wel de eerste keer dat ik er een beetje mee aan het spelen was gehad dat ie nix meer deed. maar de image terugzetten en alles wekte weer als een trein.

Nu draait ie inmiddels al een maand of 3 zonder problemen en dat 24/7

Hoop dat je het inmiddels verholpen hebt.
Mocht dat zo zijn laat even weten wat het euvel was en de oplossing. Je kan er een mede B202 eigenaar misschien in de toekomst mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

renzap schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:43:
[...]

Nee, heb wel de eerste keer dat ik er een beetje mee aan het spelen was gehad dat ie nix meer deed. maar de image terugzetten en alles wekte weer als een trein.

Nu draait ie inmiddels al een maand of 3 zonder problemen en dat 24/7

Hoop dat je het inmiddels verholpen hebt.
Mocht dat zo zijn laat even weten wat het euvel was en de oplossing. Je kan er een mede B202 eigenaar misschien in de toekomst mee helpen.
Geeft nog steeds geen beeld :/
Ding heeft 5 maanden 24/7 gedraaid naar volle tevredenheid, maar zelfs de POST geeft ie niet weer :/
Dus ik ben nu hard aan het graven naar mijn bon....

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Heeft ie nooit eerder storingen gegeven? spontane herstarts?

Heb je hem wel koel genoeg staan?
Bij mij geeft ie aan dat de HDD 45 graden is. heb nog geen proggie gevonden om te kijken wat de CPU temp weergeeft, maar zodra ik die heb (en de ATOM wordt daarin ondersteund) zal ik die ook doorgeven.

Ik houdt mijn vingers gekruisd, die van mij moet volgens mij de 5 maanden nog passeren. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:19:
[...]

Mogelijk dat Asus helemaal geen B208 gaat uitbrengen aangezien hun dochter maatschappij, Asrock, al is uitgekomen met Asrock ION330. Heb er 2 van besteld, aangezien het op het moment de krachtigste nettop is.

Moet eerlijk zeggen, was meer gecharmeerd van de vormgeving van de ASUS nettop serie qua looks maar het gaat mij uiteindelijk toch om de specs :) En op zich is de Asrock niet echt een storend kastje.
Die Asrock ion 330 is in andere schops goedkoper.
http://www.salland.eu/?re...zMzAtYi1nLXYxLTAuaHRtbA==
of
http://www.your-pc.nl/496-asrock-ion-330-zwart.html

De B208 was ook mijn favoriet, al sinds een paar weken is de Asrock ION 330 de nieuwe favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:19:
[...]

Heel benieuwd naar je ervaringen. Wellicht mooi voor een nieuw topic.
Ik heb op Youtube de vergelijking gezien tussen de Acer Revo en de Asrock. De Asrock heeft gemiddeld genomen dubbele power. Jammer dat ie zo "kaal" geleverd wordt. Geen besturingssysteem en geen toetsenbord en muis/afstandsbediening. Wellicht komt er nog een versie met BlueRay drive.
Voor de rest een ideaal mediaservertje voor dat geld. Meer waar voor je geld dan een NMT.

Morgen eens informeren naar de prijs bij mijn Taiwanese collega's.

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 12-07-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:39:
[...]

Heel benieuwd naar je ervaringen. Wellicht mooi voor een nieuw topic.
.
Ervaringen staan van meerdere in het ION330 topic :

Verwijderd in "[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic"

Ik ben zeer tevreden over de prestatie's, gebruik Vista erop met Win7 voucher. Het systeempje is snel en doet waar ik het voor heb gekocht, als mediaplayer maar toch de mogelijkheid hebben om te internetten. Heb gisteren de laatste Nforce en graphics drivers er op gezet en het loopt nu nog wat beter. Het systeempje is erg stil, boot snel en sluit ook snel af. Moet alleen nog wat games er op testen uit nieuwsgierigheid maar zegt vaak veel over de prestatie's.

Gebruik XBMC er op voor de media, WiFi en met een DiNovo Edge, een toetsenbordje is toch wel handig en bij deze heb je geen muis nodig, soort van touchpad zit er in verwerkt die het goed doet. Ik denk dat Nvidia nog wel wat meer kan optimaliseren in de toekomst met hun drivers. Maar goed, voorlopig is het nog een hoop testen wat de "beste" software is voor films maar voor de rest, een fijn "kastje" :)

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Atlas schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:40:
Zo na 2 maanden gaat dat ding zometeen RMA, ben benieuwd hoe snel ik hem weer terug heb want mis hem wel... (die 2 maanden duurde het voordat ik mijn bon terug vond :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Als je hem zo erg mist...... er is nu een hele goede vervanger voor de B202 namelijk de EB1006..... heb hem gisteren binnengekregen (thanx Azerty ;) ....) en de eerste indrukken hiervan zijn niet verkeerd.

Vooralsnog doet ie alles wat ik tot op heden geprobeerd heb.

Nu alleen nog Vista een beetje uitproberen, dit is mijn eerste Vista machine, alle andere draaiden tot nu toe op XP dus het is even wennen.....

Alleen jammer dat hier geen upgrade voucher bij zat voor Windows7. :?

Of het is weer met microsoft afgesproken dat bij deze type/uitvoering van NETTOP computers geen upgrade mag meegegeven worden. :'( Zal er eens een paar mailtjes aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een externe disk gebruiken om MP3's en films op te slaan. De bedoeling is dat de EEE Box daar zijn data vandaan haalt. Zou ik nu opteren voor een disk met ethernet of toch maar een USB-aansluiting ?
Kan iemand mij een beste koop aanraden ? Ik dacht aan een capaciteit van minimum een TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Heb hier een B202 met een aantal >500/gb schijven staan met de multimedia per schijf gesplitst. werkt uitstekend. alleen even een >4 poorts USB hubje scoren en je kan draaien.

Heb een Belkin 7 ports USB hubje gevonden en dat werkt perfect. laat maar weten of je links naar leveranciers wil hebben, ik kan ze wel neerzetten, maar misschien vinden anderen dat SPAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renzap, bedankt voor de info maar ik begin eerder aan een switch te denken waarop ik 3 pc's (waarvan 1 de EEE Box is) met een ethernet-kabeltje aansluit. De laptops connecteren via de wifi van de router.
Daarnaast komt er een CONCEPTRONIC - DualBay NAS Media Store met 1 terabyte.
Bij Makro België loopt er nu een actie waarbij deze Nas 200€ kost.
Ik zou dan "maar" 500GB storage hebben (2 X 500GB in raid 1) maar dat lijkt mij ruim voldoende voor backup van documenten, foto's en centrale opslag van muziek.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het eigenlijk al bekend of de E1012 naar NL komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
jazeker.... die komt eraan hoor....

onderstaande heb ik van mijn favoriete leverancier gekregen op mijn vraag of zij hem zouden leveren.
(mocht men dit als spam zien dan spijt het mij zeer, maar het beantwoord wel bovenstaande vraag)

Goedemiddag,

Wij hebben deze op onze website gezet:

http://www.azerty.nl/0-12...-box-eb1012-minimode.html

http://www.azerty.nl/0-12...box-eb1012-minimodel.html

Met vriendelijke groet,
R. Klink
Azerty Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Dat is mooi nieuws. Ik ga nog eens goed vergelijken met de nieuwe Acer AspireRevo met Atom 330 en dan maar eens een knoop doorhakken.

Heeft trouwens iemand ervaring met hardware matige versnelling onder Vista / Win7 op het Ion platform met behulp van Vistacodecs of Windows 7 codecs van deze site: http://shark007.net/index.html ?

Ik heb dit gratis codecpack nu op mijn Vista HP laptop draaien (T9400, GF9600M GT). Er is een instelling om H264 films af te spelen m.b.v. een DXVA codec en die werkt prima met Windows Media Center en Media Player 11. Het progje biedt een breed scala aan instelmogelijkheden voor diverse codecs en biedt ook integratie mogelijkheden met CoreAVC.
Mijn cpu belasting met killa.sample.mkv (de vogeltjes) met uitgeschakelde codec bereikte bijna 100%. Bij ingeschakelde codec is dat nog maar rond 10%. Een mkv Blueray rip van 21GB wordt ook zonder enig probleem stottervrij afgespeeld.

Dit is wellicht iets om te proberen voor mensen die hun Ion op Vista / Win7 willen draaien met de default Windows afspeelmogelijkheden..

Oeps, fout topic.

[ Voor 78% gewijzigd door Masimo op 23-09-2009 09:03 . Reden: tekst naar ION thread verplaatst ]

• Masimo
renzap schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:26:
jazeker.... die komt eraan hoor....

.......
Wordt de Asus EB1012 geleverd met de gratis upgrade optie naar Win7 ?
De asus site geeft momenteel aan dat de EB1012 alleen in de HongKong region voor de upgrade in aanmerking komt. Maar daar is ie volgens mij momenteel ook alleen leverbaar.

• renzap
Volgens mij is het zo dat alle Vista releases behalve de Basic uitvoering die je momenteel koopt automatisch een upgrade mogelijkheid bieden naar win7.

Ik heb gekeken op de site van Asus omdat de EB1006 met Vista Home Basic was uitgevoerd, daar zag ik staan dat deze (de Basic uitvoering) niet voor de upgrade in aanmerking kwam.

Ik zal als ik er even de tijd voor heb zoeken naar die info en een link posten.

link al gevonden ;)

http://event.asus.com/2009/windows7/

[ Voor 7% gewijzigd door renzap op 23-09-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Iemand al ervaring met de EB1012? En waarom zie ik dit type niet terug op de Nederlandse Asus website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
De EB1012 is nog niet leverbaar. Hij is sinds een dag in de Pricewatch opgedoken (de zwarte). Ik zie ergens een leverdatum genoemd vanaf 16 oktober.
Ook bij 4launch, Centralpoint en Azerty zit ie inmiddels in het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Heb de EB1012.

Eindelijk heb ik de EB1012 en alles werkt zoals ik gehoopt had.
Alleen bij alle andere versies VOOR de EB1012 leverde ASUS er CD's/DVD's bij zodat je altijd weer het OS erop kon zetten bij uitval van je HD.

Bij de EB1012 en alle volgende versies zal ASUS er geen CD's en of DVD's bij leveren.

Je zult het dus moeten doen met de recovery partitie op je HD.
Maar ze geven geen mogelijkheid om een eigen recovery CD/DVD/(ander medium) te maken.

Is er iemand die een idee heeft om dit toch voor elkaar te krijgen?
Ik heb ook al gekeken of het mogelijk is om een versie van het OS op internet te vinden (torrent) maar daar zie ik alles langskomen maar een versie van window7 home premium NL heb ik zo gauw niet gezien.

Keys enz heb ik niet nodig, ik heb immers een sticker op de EEE box zitten.

Wie heeft er een oplossing?

Misschien dat als er meer mensen dit geconstateerd hebben en we met z'n allen een reactie naar ASUS geven dat er voor een goede oplossing gezorgd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Eerst een image trekken he. Maar je kan ook met de een win7 versie downloaden en drivers etc. Installatie vanaf USB. Zat tutorials volgens mij online. Ik draai er nu XBMC Live op. Maar heb eerst van de hele disk een image gemaakt.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
Heb een naam van een proggie doorgekregen van een medewerker van ASUS NL, het heet AI recovery, te downloaden van de ASUS support site. (tik AI recovery in in het search gedeelte).

Hij wist mij niet te vertellen of dit voor de EB1012 ook zou werken. Ik ga dit binnenkort eens testen en zal het hier op het forum vermelden.

Misschien werkt dit niet alleen op ASUS modellen maar ook op PC's / Laptops van andere merken waarbij een verborgen recovery partitie op de HD staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik ben op zoek naar een simpele, zo stil mogelijke, muziek server. Ik dacht aan een eee pc laptop totdat ik deze box tegenkwam. Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik zou graag weten hoe het met de koeling / geluidsproductie is gesteld. Is dit aan te passen en wellicht zelfs passief te maken ? Ook zou ik er graag een 500 gb hd in willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De 1012 is vrij stil maar niet passief gekoeld, daarvoor moet je nog even wachten totdat Asus met een Pinetrail-based Atom nettop komt. Zoals deze van Shuttle (nog niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Hebben mensen ook ervaring met de 1012 als mediacentre?

Mijn idee was om er films op te zetten en deze dan te kunnen kijken.
- zit er een HDMI aansluiting op deze en is deze ook makkelijk aan te sluiten op een tv?
- hoe performt de box als je blue ray films probeert te kijken van de HD of externe HD (usb2.0) ??

Hoor/lees het graag voordat ik tot de koop overga.

thnx,

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vadaag m'n b202 geupgrade naar 2gb ram. Ben dagelijks nog altijd zeer content met dit beestje als desktop. Eventueel HD materiaal speelt m'n tv tegewoordig toch rechtstreeks vanaf USB dus ik hoop dat ie nog lang blijft draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
En merk je een groot verschil met die 2gb ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Er zat standaard 1gb 400MHz in, nu draait ie op 2gb 533MHz. Het lijkt wel iets vloeiender te lopen allemaal.
Die DDR2-533 reepes kosten niet veel meer tegenwoordig (impulsaankoop omdat het kon), eigenlijk kon ik met die 1gb ook al prima browsen, teksverwerken en torrents downloaden.

Tijdje geleden ook een grotere schijf erin gedaan, gelijk maar 7200 RPM daar merkte ik ook wat van.
't Blijft een Atom N270 @1.6Ghz systeempje natuurlijk.

'k Had ook weer eens wat in dit topic gezet om aan te geven dat ik na 3 jaar nog steeds tevreden ben :)
Ben wel benieuwd of er nog meer B202 systeempjes leven.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste