Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-07 16:55
Idd de prijs valt zwaar tegen, maare bedankt shaggie voor de info, Ik had me nog nooit verdiept in de ION, en had geen idee dat het zo vet was :P, maar nu ik een paar dingetjes hier heb gezien vind ik dat zeker het wachten waard. Natuurlijk komt er altijd weer wat beters en kan je aan de gang blijven, maarja mijn beslissing is op dit moment nog moeilijker geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik vind het ook moeilijk een beslissing te nemen. Voor de films en muziek vind ik de popcorn ideaal maar het gebeuren eromheen zoals het surfen op het internet, games spelen met de kids en dat allemaal op het grote plasma scherm vind ik ook belangrijk. En dat kan weer niet op de popcorn. Je hebt wel hele leuke dingen zoals de verschillende webdiensten zoals uitzending gemist en Youtube maar dat is het toch voor mij niet helemaal..En zo'n HTPC vind ik dan weer net iets teveel van het goede.
Dus zo'n klein kastje waar je van alles op kunt vind ik dan veel praktischer.
Als ik mijn popcorn niet had gehad dan zou ik op dit moment de eee box B202 kopen tot die nvidia ION op de markt was. :9~
Die speelt ook nog aardig 720P en de kids kunnen hun spelletjes er ook nog goed op spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Shaggie_NB op 28-01-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
de prijzen zijn nog niet definitief. ze zijn nog niet leerbaar, dus de winkels geven een pre order prijs. Als straks meer winkels hem ook daadwerkelijk op voorraad hebben zal de prijs iets zakken.
ben alleen benieuw hoeveel. maargoed er is nog geen alternatief met deze specs in dit formaat. de acer aspire x1700 is weer een heel stuk groter. en bovengenoemde is nog lang niet uit. (en tja wat zal die kosten ;))

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Het klopt dat de prijzen nog niet definitief zijn maar of ze rond de 300,- uit gaan komen denk ik niet.
De x1700 vind ik een leuk ding maar te groot en te zwaar voor mijn doel. Maar het atom 330 bordje en de kleinere afmetingen van de ION voldoen eigenlijk precies aan mijn eisen en wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74237

Toch goed gegokt dat ik maar vast de B202 aangeschaft heb... Ik had al zo'n idee dat de beschikbaarheid & prijs van de B204/B206 niet compatibel met mijn wensen zouden zijn :).

De berichten over Windows 7 zijn ook mooi, blijkbaar wilt het best aardig draaien, dus m'n boxje kan nog wel een tijdje mee. Ik heb dit systeem sinds een maandje bij mijn ouders draaien en eigenlijk heb ik nog geen enkele klacht gehoord, dat is een vrij uniek gegeven :). Ik merk bij mezelf dat ik de evolutie van de box erg nauwgezet volg en dat ik de voordelen tegen iedereen predik die het horen wil. Dit is echt zo'n stukje vooruitgang waar ik nog enthousiast van word.

Nu vroeg ik me af, hoe enthousiast is de rest van de consumentenpopulatie hierover? Heeft er iemand enig idee van shipment volume? De zwarte B202 is al een tijdje het meest bezochte desktopsysteem in de pricewatch, maar hoe zich dat vertaald in daadwerkelijke units is natuurlijk iets anders. Ik ben hier wel benieuwd naar, heb al in de jaarcijfers van Asus gekeken, maar dit soort getallen vind je niet snel terug merk ik.
Ik heb rond nieuwjaar de voorspelling gemaakt dat tegen het einde van het jaar een EEE box formfactor met SSD mainstream is (als in: het meest verkochte type desktop), maar gezien de effecten van de 'crisis' op product launches heb ik me daar misschien een beetje in vergaloppeerd :P . Nu, aan de andere kant kan het hele crisisgegeven dat ook weer helpen om low-cost systeempjes te populariseren. Het enige probleem dat ik zie is dat ie net een tikkeltje te traag is om de huidige desktops te vervangen (en dan heb ik het over desktops van standaard gebruikers, en niet zozeer van tweakers), maar dat zou met de ontwikkelingscyclussen waar we in IT-land aan gewend zijn op een jaar tijd opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
klopt, zo laag zal hij niet komen te vallen. Ik wil toch de 204 hebben ivm met grafische kaart en bluetooth e.d.
De x1700 is voor mijn gebruik ook net te groot, ik wil de eee gaan gebruiken als carpc. heerlijk klein om weg te werken.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
'k Heb de zwarte b202 vandaag gekocht voor 250 euro, ben tevreden.
Heb um als vervanging van oude pc, 'k doe nu bijna precies hetzelfde, maar bespaar 150wat per uur en een decibel of wat :)

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 29-01-2009 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:44
Chris.nl schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 04:10:
'k Heb de zwarte b202 vandaag gekocht voor 250 euro, ben tevreden.
Heb um als vervanging van oude pc, 'k doe nu bijna precies hetzelfde, maar bespaar 150wat per uur en een decibel of wat :)
OK, dat is natuurlijk mooi. Ik wil nog een "oude" B202 aanschaffen voor download servertje, gebruik daar nu een oude desktop voor. Daar heb ik wel wat uitgehaald qua hardware, maar die 5 schijven etc vreten natuurlijk stroom en ook de 300+ watt voeding. Hoeveel scheelt het nou echt qua geld? Hij staat 24 uur per dag aan, meeste tijd redelijk idle.

En een andere vraag, heb je nog een externe dvd drive aangesloten ofzo? Want ik wil m'n ouders ook wel zo'n B202 geven, maar ze moeten wel CD's en DVD kunnen blijven bekijken......wat is daar een goede oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:44
Vraag van mij uit, hoe spelen 720p mkv's af ?
Heb zelf een HD-ready tv-tje en wil me series nu wel eens goed kijken, als dat voor 150 euro minder op de 202 kan die ik dat liever. Alleen zit daar weer geen SPDIF op :(

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
VFRRijder schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:37:
-knip-
Hoeveel scheelt het nou echt qua geld? Hij staat 24 uur per dag aan, meeste tijd redelijk idle.
Stel je bespaart 24/7 100 wat per uur, en 1 kWh kost 12 cent.
Da's 2,4 kWh X 365 dagen X 0,12 euro = 105 euro in een jaar.
En een andere vraag, heb je nog een externe dvd drive aangesloten ofzo? Want ik wil m'n ouders ook wel zo'n B202 geven, maar ze moeten wel CD's en DVD kunnen blijven bekijken......wat is daar een goede oplossing voor?
Met een beetje geluk kom je rond de 50 euro al een goede externe dvd brander tegen.
Ik doe het zonder.
dapluiz schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:01:
Vraag van mij uit, hoe spelen 720p mkv's af ?
Die spelen belabberd (heb even simpel getest met VLC). Er zijn vast wel uitgebreide reviews te vinden waarin de beperkingen van de b202 staan omschreven, ik ben zelf tevreden met "DVD kwaliteit".
'k Gebruik hem vooral om uitzending gemist, en af en toe een download te bekijken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 30-01-2009 00:44 . Reden: bla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Chris.nl schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:53:

Met een beetje geluk kom je rond de 50 euro al een goede externe dvd brander tegen.
Ik doe het zonder.

Die spelen belabberd (heb even simpel getest met VLC). Er zijn vast wel uitgebreide reviews te vinden waarin de beperkingen van de b202 staan omschreven, ik ben zelf tevreden met "DVD kwaliteit".
'k Gebruik hem vooral om uitzending gemist, en af en toe een download te bekijken :)
OK cool, scheelt dus nog aardig wat, zo zal je 'm er in ongeveer 2 jaar uit hebben qua elektriciteit.

Je hebt dan geen DVD drive, ik ga er vanuit dan dat wanneer je XP crashed ofzo er een soort cleane installatie partitie op de harddisk staat? Liefst zou ik 'm helemaal formatteren en dan een schone XP erop zetten, want je krijgt er toch wel een CD bij?

En kan je 'm nu eigenlijk ook zonder die standaard gebruiken?

Begint toch te kriebelen om deze alvast te gaan kopen :) en dan volgende maand ofzo een nieuwe als mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Hothardware:
The Eee Box kit comes with a detailed User's Manual, a Quick Start Guide, a warranty card, and a couple of DVDs - one with the System Recovery image and the other a Support CD that contains a number of useful tools for reconfiguring or restoring the Eee Box, including a utility to create a bootable thumb drive with the factory OS image
Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/articleimages/item1187/big_boxkit.jpg

En je kan hem idd zonder die standaard gebruiken

[ Voor 84% gewijzigd door KiefDelicious op 30-01-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
VFRRijder schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 08:43:
Je hebt dan geen DVD drive, ik ga er vanuit dan dat wanneer je XP crashed ofzo er een soort cleane installatie partitie op de harddisk staat? Liefst zou ik 'm helemaal formatteren en dan een schone XP erop zetten, want je krijgt er toch wel een CD bij?
Er stond wel een recovery partitie op de schijf, maar die heb ik verwijderd, geen idee wat erop stond.

Ik heb een image van de "XP schijf", als backup op een andere partitie en een externe HD gezet, dus als ie echt crashed kan ik eventueel van usb booten om een image terug te zetten.

Je krijgt er uiteraard een XP cd bij, maar asus heeft weing onzin meegeïnstalleerd, hij is out of the box vrijwel schoon.
En kan je 'm nu eigenlijk ook zonder die standaard gebruiken?
Je kan um ook zonder standaard gebruiken en gewoon op z'n zij leggen, of weg moffelen.
'k Vind de standaard zelf wel ok, ik kon um niet achter m'n monitor monteren, omdat die al aan een muurbeugel hangt.

- edit -

KiefDelicious was me voor met antwoorden, 'k moet toch vaker op F5 klikken.
'k Kreeg zelf een nog grotere doos met spullen.
Er zat ook een asus toetsenbord(je) en muis(je) bij, da's misschien leuk voor als ie als extra pc aan een tv hangt, maar als desktop heb ik toch liever een flinke ramplank en grote muis.

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 30-01-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
heeft iemand al enig nieuws wanneer de 204 en 206 officieel uitkomt in nl?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
water_escape schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:55:
heeft iemand al enig nieuws wanneer de 204 en 206 officieel uitkomt in nl?
Ze staan bij winkels met een levertijd van 1-10 werkdagen, of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet, maar zal dus wel één deze dagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:15
Ook ik wacht met smart op de B204.

Weet iemand misschien of de Radeon HD 3400 die erin zit ook de op internet veel gevonden x264 bestanden kan afspelen? Of voldoen de x264 videos gewoon aan de H.264 standaard en is het dus geen probleem om vette 1080p x264 videos op de B204 af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
ik hoop het wel. en ik denk het ook van wel.
al heb ik een filmpje gezien waarin ze vertelde dat dat niet vloeiend ging up full hd,
Ik heb zelf gisteren de 202 getest met full hd, en idd bij drukke stukken en snelle stukken gaat hij haperen, verder speelt hij het goed af. dus ben benieuwd voor de 204. (maar die komt toch in de auto)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Er zit volgens mij een Radeon HD 3450 in en geen Radeon HD 3400, en het is ook nog niet echt bekend(getest) wat de B204 precies kan! ze zeggen wel dat hij HD materiaal kan afspelen maar ik heb nog nergens een preview of review gevonden die dat bevestigd(720p moet wel lukken denk maar, ik wilt weten of hij ook de zwaarste 1080p films kan afspelen). Dus ik denk dat je evens zult moeten wachten tot dat de bekende sites een review erover gaan maken. Of jij moet er wel een vinden dan zou ik dat graag ook willen weten.

[ Voor 10% gewijzigd door KiefDelicious op 02-02-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Kan nog steeds nergens een review vinden, zou toch denken dat ie in de VS ofzo er al moet zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266924

[quote]Chris.nl schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:53:
[...]

Bij die 0,12 dien je nog Energiebelasting
1 - 10.000 kWh (per kWh) 12,91 cent te tellen. De besparing is dus meer dan 2 maal zo hoog. Terugverdientijd ongeveer 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Hmm, dan wordt het helemaal interessant!!! :). Zit alleen nog met de harddisk voor m'n servertje, ik zat te denken aan een externe, maar ik weet niet of ik die zo kan instellen dat ie na 10 minuten ofzo in een sleep gaat. Of ik koop gewoon een grotere voor de EEE Box. Dit gaat dus over de oude die ik als servertje wil hebben, niet over de nieuwe voor mediacenter.

UPDATE:
Ik zat zo een beetje te kijken, weet iemand waar je nog een oude B202 kan kopen?? De winkels in de pricewatch hebben onbekende levertijden etc. Zou de Mediamarkt die dingen ook hebben? Het liefst heb ik er eentje met 80GB, die harddisk haal ik er dan toch wel uit voor een grotere, dan heb ik op m'n server ook geen externe harddisk meer nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door VFRRijder op 05-02-2009 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
heb er vorige week 2 bij mycom gehaald. stond niet op hun website, maar ik had ze gebeld.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
water_escape schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:24:
heb er vorige week 2 bij mycom gehaald. stond niet op hun website, maar ik had ze gebeld.
Heb vandaag even bij de Mediamarkt gekeken, die had er nog 2 liggen (witte met 80GB) voor € 245,-. Misschien morgen even eentje ophalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289878

Volgens hun website zijn ze bij FunPrice in de aanbieding voor 229,= met een levertijd van 3 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Anoniem: 289878 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:19:
Volgens hun website zijn ze bij FunPrice in de aanbieding voor 229,= met een levertijd van 3 werkdagen.
Ja ik zie het....maar komt natuurlijk weer verzendkosten bij.....altijd beetje jammer. Dan zitten we op € 236....en voor die paar euro doe ik niet zo moeilijk.....maar wel bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
iemand enig idee hoe ik de eee box open kan maken? ik kan het nergens vinden.
wil ff naar de voeding aansluitingen kijken op het mobo.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 15:13
Geen direct antwoord, maar misschien heb je hier wat aan:

http://www.anandtech.com/Gallery.aspx?id=121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
yes, en zo te zien is er binnenin niks te doen....

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
OK, heb gisteren een B202 gekocht, eerste indruk is zeer goed!! Echt klein, stil en super zuinig!!! Tijdens het eerst opstarten en daarna idle draaien zat ik tussen de 15 en 20 W...erg goed dus. Moet 'm nu gaan inrichten voor m'n servertje, maar zal ook eens kijken hoe die video bestanden aankan......dan post ik dat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
'k Heb inmiddels deze externe DVD brander gekocht.
Doet het prima, haalt z'n voeding uit de USB, dus geen extra adaptor nodig.

Hier staat informatie over overclocken en/of upgraden met een 2GB SODIMM DDR2-533 kit. Misschien interessant voor iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris.nl schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:21:
'k Heb inmiddels deze externe DVD brander gekocht.
Doet het prima, haalt z'n voeding uit de USB, dus geen extra adaptor nodig.

Hier staat informatie over overclocken en/of upgraden met een 2GB SODIMM DDR2-533 kit. Misschien interessant voor iemand.
Ik ben op zoek naar een externe CD/DVD speler/brander zodat ik ook muziek cd's en video dvd's kan afspelen. Een heleboel spelers maken nogal wat bijgeluiden wat onaangenaam is als je muziek of video afspeelt. Is deze door jou aangeschafte Samsung stil of heeft deze ook last van bijgeluiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 289878 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:55:
[...]

Ik ben op zoek naar een externe CD/DVD speler/brander zodat ik ook muziek cd's en video dvd's kan afspelen. Een heleboel spelers maken nogal wat bijgeluiden wat onaangenaam is als je muziek of video afspeelt. Is deze door jou aangeschafte Samsung stil of heeft deze ook last van bijgeluiden?
Belangrijke vraag van je!

Die Samsung maakt ook bijgeluiden, tijdens het inlezen van de media sowieso.

Tijdens het afspelen van een CD hoor je hem vrijwel niet (maakt iets meer geluid dan de b202 zelf).
Tijdens het afspelen van een DVD hoor je de disk duidelijk draaien, ik denk dat je dit onaangenaam vind als je het vergelijkt met het geluid van de b202 zelf. Zeker op het moment dat je er gericht naar gaat luisteren.

Ik kan je niet adviseren om die speler/brander te kopen als je een stil ding wil.

[ Voor 0% gewijzigd door Chris.nl op 07-02-2009 15:29 . Reden: bla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Chris.nl schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:21:
Nice, gewoon overclocken tot 1.75GHz, en hij draait gewoon stabiel met standaard fan speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284495

Mocht iemand interesse hebben om te weten hoe je er andere systemen (OS'en) op kan zitten hier is een tutorial te vinden om er MACOSX op te draaien. Het draait supersnel:)

http://www.enik.ch/2009/01/osx-leopard-1056-on-the-eeebox/

Mocht je de harde schijf of geheugen vervangen zie hier:
http://hothardware.com/Ar...02-Desktop-System/?page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Anoniem: 289878 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:55:
Ik heb nu een LG gekocht (GE20LU) en die vind ik tot nu vrij stil. Net even snel DVDtje erin gedaan en daarmee maakte hij niet meer herrie dan m'n andere standalone DVD speler....met muziek weet ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74237

De B206 zou beschikbaar zijn in Italië... maar reviews e.d. heb ik nog nergens gezien..
EEEuser.com B206 beschikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Anoniem: 74237 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:01:
De B206 zou beschikbaar zijn in Italië... maar reviews e.d. heb ik nog nergens gezien..
EEEuser.com B206 beschikbaarheid
Hij is ook in Nederland te koop, o.a. bij Funprice. Ik vraag me echter af wat de meerwaarde van deze B206 is als je geen HD-content wilt afspelen?

[ Voor 11% gewijzigd door stokkom op 16-02-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Hij is nog helemaal niet in Nederland te koop, hij staat wel op verschillende sites zoals funprices, maar allemaal met leverdatum onbekend, de vroegste die ik heb gezien is 1 maart.

[ Voor 4% gewijzigd door KiefDelicious op 16-02-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op youtube staan drie filmpjes over het uitpakken van een B206. Alle meegeleverde onderdelen worden getoond waaronder de afstandsbediening en een draadloze muis en toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Tis wel heel erg stil nu :)
Al moet ik zeggen dat ik nu liever een kleine pc met ION heb dan deze chipset ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Tja hopelijk komt hij begin maart, en dan zullen er ook wel wat reviews verschijnen, dan zullen we zien of de EEE BOX met de ATI kaart FullHD kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Volgens mij hebben ze gewoon ergens problemen ofzo, of in distributie of in productie. Ik vind het nl echt ontzettend vreemd dat er nog nergens een review aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:22
Anoniem: 284495 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:11:
Mocht iemand interesse hebben om te weten hoe je er andere systemen (OS'en) op kan zitten hier is een tutorial te vinden om er MACOSX op te draaien. Het draait supersnel:)

http://www.enik.ch/2009/01/osx-leopard-1056-on-the-eeebox/

Mocht je de harde schijf of geheugen vervangen zie hier:
http://hothardware.com/Ar...02-Desktop-System/?page=2
Ik heb ook osx draaien 10.5.2 en installeerde binnen een uur. Wlan driver geinstalleerd dus niet nodig om een aparte kaart aan te schaffen :*) Werkt redelijk snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
ik had het ook al gezien idd, ION ziet er sowieso beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-07 22:30
De B206 lijkt me een interessante optie. Zodra hij verkrijgbaar is, ga ik er eentje aanschaffen. Lekker klein mediacenter en bied meer functionaliteit dan andere mediacenters zoals popcorn.
Als dan later een ION-based systeem verschijnt, wordt dat de volgende aanschaf en gaat de Asus naar de slaapkamer. :)
Voor degenen die wat meer insight willen over de prestaties van NVidia's ION systeem: HIER
Dat artikel wel met het nodige voorbehoud lezen, want de geteste versie is een "super" ION.

[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 01-03-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-07 12:17
Ik kijk ook naar de B204 of de B206.

Ik vraag me alleen af, hoelang kan je met de accu doen in de 204?
En gaat geluid ook over de HDMI?

Is het daarnaast ook mogelijk om gewoon VGA te krijgen? Er zit nu een converter bij naar DVI?

Doordat ze nog niet echt in Nederland uit zijn denk ik dat jullie eigenlijk met dezelfde vragen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Ik heb mijn B202 nu ruim een week. Ik had hem via eBay gekocht in Taiwan. Mijn uitvoering was er een met Xandros (met de nodige Chinese tekens), 1GB RAM (enkel reepje) en een 120 GB HD (wordt straks vervangen door een 500 GB WD Blue).

Na de nodige guides op eeeuser.com te hebben gelezen ben ik aan de slag gegaan. Eerst lukte het booten van USB niet, maar dat is nu verholpen, al weet ik niet waarom. Windows XP installeren vanaf USB stick naar de harde schijf was een makkie. De volgende stap is dat ik XP vanaf SDHC kaart wil gebruiken, om zo de harddisk in sleep te kunnen zetten.

Het lukt me alleen nog niet om Xandros te installeren. Nu is de DVD die erbij zie sowieso niet nuttig vanwege mijn minderde beheersing van het Chinees. Omdat ik later eventueel de Xandros nog wel eens aan het proberen, heb ik gezocht waar ik een Engelse kan dowloaden. Helaas nergens gevonden. Is de Xandros DVD van Asus volledig open source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op NU.nl staat een artikel over de Eee Box (zie onderstaande link)

http://www.nu.nl/plugged/1927691/asus-introduceert-nieuwe-versies-eee-box.html

In dit artikel stellen ze dat de B206 inmiddels verkrijgbaar is voor 299 euro. Dat lijkt me een koopje, helaas vergeten ze er bij te vertellen waar deze te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hij begint iig steeds meer in het wild te verschijnen :)
http://www.engadget.com/2...asus-eee-box-206-eyes-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
Anoniem: 289878 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:19:

In dit artikel stellen ze dat de B206 inmiddels verkrijgbaar is voor 299 euro. Dat lijkt me een koopje, helaas vergeten ze er bij te vertellen waar deze te verkrijgen is.
Op typische wijze uit het persbericht van Asus gekopieerd. Een rondje langs de shops levert weinig op, behalve data ergens half maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Zou ook wel eerst de reviews willen lezen, en dan met name hoe goed 720/1080P mkv's afgespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Melding van een nieuwe Eee Box namelijk de B208 voorzien van een Atom 330 en een ATI HD 4350.

http://www.eeepc.it/en/as...hd4350-e-vista/#more-2452

Staat ook op de site van Asus (onderaan).

http://event.asus.com/eee...ox/en/specifications.html

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 289878 op 07-03-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 18-07 22:30
Als die B208 vandaag op de markt zou komen, ging de bestelling gelijk de deur uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 14-07 23:34
Perfect. Was juist aan het kijken om de B206 te kopen.

Wat een specs in zo'n klein doosje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
De B208? Ziet er nog beter uit... En ik moest al zo lang wachten op de B204, die nog steeds niet te koop is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Er beginnen steeds meer shops hem in pre-order te krijgen, waarom steeds meer nieuwe modellen erin schuiven als je voorgaande niet leverbaar maakt.

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Hoeveel duurder zou de B208 zijn denk jullie? Er zit ook een snellere pros. in.. Kent iemand deze al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Morpheus_at_work schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:12:
Er beginnen steeds meer shops hem in pre-order te krijgen, waarom steeds meer nieuwe modellen erin schuiven als je voorgaande niet leverbaar maakt.
Vraag naar deze units lijkt enorm te zijn, ik zou zeggen dat Asus en de bedrijven in hun keten staan te springen om orders... ik weet niet hoeveel mensen de high-tech bedrijven er uit geknikkerd hebben de laatste maanden, en dan nu problemen hebben met uitleveren... vreemd;
- te hard gesneden, geen lever capaciteit meer
- leveranciers van chip oid zijn omgevallen
- niet genoeg order (kritische massa) om te kopen / produceren
- ...

Wel leuk om te zien dat de marketing machine gewoon doorwerkt (B208, nieuw model introduceren) terwijl de lever-machine het niet kan bijbenen.. ;-)

Ik ben niet zo thuis op het hardware landschap, ben via mediacenter draad hier terecht gekomen, zijn er nou meer van zo'n producten die maar niet willen komen, of onvoldoende beschikbaar zijn?

interessante case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Ik had bij CentralPoint aangegeven dat ik op de hoogte wou worden gehouden over de B204, krijg nu dit mailtje:

Geachte heer, mevrouw Sander,
U wilde graag een voorraadherinnering ontvangen van het volgende product:
Eee BOX B204, Black (90PE0VC513208S5BUCHZ)
Helaas is dit product niet meer leverbaar en is het ook de verwachting dat het niet meer op voorraad komt. Onze excuses voor het ongemak.
De volgende alternatieven zijn op voorraad en klaar voor verzending:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ja wel leuk die B208, maar die 204 en 206 zijn nog niet eens fatsoenlijk te krijgen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien hebben ze de B204 en B206 wel geschrapt en worden ze vervangen door de B208 om beter te kunnen concurreren met NVidia ION.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Anoniem: 289878 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:35:
Misschien hebben ze de B204 en B206 wel geschrapt en worden ze vervangen door de B208 om beter te kunnen concurreren met NVidia ION.
De ION komt in 3de kwartaal. Dus dat denk ik niet, daarnaast zijn ze al geproduceerd, kijk als het alleen nog maar plannen waren kan ik het begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
Er zijn geruchten over een ION-based Eee Box concurrent van Acer, die misschien rapper komt dan verwacht. Q2 is al bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daros schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:58:
[...]

De ION komt in 3de kwartaal. Dus dat denk ik niet, daarnaast zijn ze al geproduceerd, kijk als het alleen nog maar plannen waren kan ik het begrijpen.
Volgens bronnen op internet zou de Acer Hornet in April al op de plank kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Best een beetje kansloos gedoe wordt het. Die B204/B206 zijn inderdaad nog echt niet leverbaar en je vind er ook geen reviews van. En dan komen ze alweer met de B208. Naja....wacht nu al weer lang genoeg, dus wachten op de 208 kan nu ook wel. Gelukkig heb ik nog net een 202 gekocht toen die nog in de winkels lagen voor servertje en die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

VFRRijder schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:57:
Best een beetje kansloos gedoe wordt het. Die B204/B206 zijn inderdaad nog echt niet leverbaar en je vind er ook geen reviews van. En dan komen ze alweer met de B208. Naja....wacht nu al weer lang genoeg, dus wachten op de 208 kan nu ook wel. Gelukkig heb ik nog net een 202 gekocht toen die nog in de winkels lagen voor servertje en die werkt perfect.
Net even kontakt gehad met ASUS Nederland. De B206 komt niet naar de Nederlandse markt, waarbij de B204 denk ik ook niet zal verschijnen hier. Het verzoek gedeponeerd omtrend release datum van de B208 waarvan word verwacht dat deze wel voor de Nederlandse beschikbaar word. Er word kontakt opgenomen met ASUS hoofdkantoor met een mogelijke release date. Zodra ik meer weet zal ik het hier laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als Asus het laat afweten dan zou dit apparaatje wel wat kunnen zijn: MSI Wind Box DE200

http://www.engadget.com/2...-box-de200-we-go-hands-o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Anoniem: 50893 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:23:
[...]

Net even kontakt gehad met ASUS Nederland. De B206 komt niet naar de Nederlandse markt, waarbij de B204 denk ik ook niet zal verschijnen hier. Het verzoek gedeponeerd omtrend release datum van de B208 waarvan word verwacht dat deze wel voor de Nederlandse beschikbaar word. Er word kontakt opgenomen met ASUS hoofdkantoor met een mogelijke release date. Zodra ik meer weet zal ik het hier laten weten :)
Triest bericht :'(

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Anoniem: 50893 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:23:
[...]

Weet je al wat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Helaas tot op heden nog geen email ontvangen. Volgende week maar weer even in de telefoon klimmen met ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb al sinds een maand of 3 de Asus EEE Box B202. Wat een geweldig apparaat _o_
De 80GB hdd is vervangen door een 250GB geval. XP is vervangen door MacOsX :)

Als ik niets aan het doen bent (ok torrentje draaide wel) zit het verbruik rond de 12.5 watt. Als hij wat harder werkt zie ik hem naar de 17 schieten. Dit is zonder monitor. Best netjes!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Atlas schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:44:
Ik heb al sinds een maand of 3 de Asus EEE Box B202. Wat een geweldig apparaat _o_
De 80GB hdd is vervangen door een 250GB geval. XP is vervangen door MacOsX :)

Als ik niets aan het doen bent (ok torrentje draaide wel) zit het verbruik rond de 12.5 watt. Als hij wat harder werkt zie ik hem naar de 17 schieten. Dit is zonder monitor. Best netjes!
heb je er dan een monitor aan hangen? of direct aan je TV? ik zodadelijk een 206 of 208 kopen en via HDMI aansluiten op mijn TV, en wil er geen monitor naast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Merken mensen die er een andere HD ingezet hebben ook dat de lees- en schrijfsnelheden verbeteren?

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 14-03-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zerveza schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:11:
[...]

heb je er dan een monitor aan hangen? of direct aan je TV? ik zodadelijk een 206 of 208 kopen en via HDMI aansluiten op mijn TV, en wil er geen monitor naast zetten.
Hangt niets aan :)
Alleen een netwerkkabel, audiokabel en power :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Bij mij ook, het energie verbriek is ontzettend laag, echt super. Daarom wil ik dit ding als mediacenter.....als je niets doet kost het je bijna geen stroom, wil je een HD film kan ie dat ook goed aan (de 204/206/208 dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@Parabellum

Weet je al meer over de leverbaarheid van de B208 in Nederland (en België) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Laatst online: 07-07 13:33

Speeder

42 ;)

mm de specs zijn al weer verwijderd van de event-site van asus. Erg apart. Heel kort een preview er op. Lijkt me wel een leuk pc'tje.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Inderdaad, had Parabellum maar niets gevraagt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:02:
Merken mensen die er een andere HD ingezet hebben ook dat de lees- en schrijfsnelheden verbeteren?
'k Zit er aan te denken om er een grotere schijf in de drukken, als daarbij toevallig ook de lees- en schrijfsnelheden verbeteren, ga ik er nog harder aan denken :+ iemand antwoord op de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Ik heb in min B202 gelijk een andere HD gezet. Ik heb dus geen verlijking, bovendien het ik de oude schijf (120Gb) niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ginkgo schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:12:
Ik heb in min B202 gelijk een andere HD gezet. Ik heb dus geen verlijking, bovendien het ik de oude schijf (120Gb) niet meer.
Volgens de tweakers review haalt de standaard HD 34,5MB per seconde met Atto Disk Benchmark 2.34.
Jij zin om dezelfde test met jou HD te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Chris.nl schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:16:
[...]

Volgens de tweakers review haalt de standaard HD 34,5MB per seconde met Atto Disk Benchmark 2.34.
Jij zin om dezelfde test met jou HD te doen?
Nou vooruit. ;)

B202
RAM: 2GB
HD: Wester Digital WD5000BEVT 500GB 5400 RPM 8 MB buffer (C=5,86GB FAT32/D=459,9 NTFS)

De NTFS partitie bleek de snelste te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/9846/atto.png

De C schijf gaf 73 MB/s en 66 MB/s voor schrijven en lezen. Lezen is dus langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 22:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica