[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.928 views

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

^^

Wel opletten: er is wel degelijk verschil tussen de 32- en 64-bits DVD's.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

Wildfire schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:35:
^^

Wel opletten: er is wel degelijk verschil tussen de 32- en 64-bits DVD's.
Ja maar qua key maakt het niet uit, die bepaald de versie (Ultimate, Enterprse etc.) maar het maakt niet uit of het x86-32 of x86-64 is...

Ik heb van droevenis maar een download manager (GETRIGHT) gebruikt voor de MSDNAA 32bits DVD ... 10-30 k/s is echt te traag voor 700 MB bestanden telkens na een 150MB stopte iexplorer er vrolijk mee. Nu nog een key ontvangen, hopen dat ze daar voor het weekend nog mee komen...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 02:00:
[...]

Ook als je em op een vaste grootte opent? Dus de window configuration op 800x600 bijvoorbeeld?
Eh....dat doe ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Op dit moment ben ik van plan binnenkort Windows 7 te gaan installeren, nu kan ik een 32 of 64bit versie installeren. Nu is mijn vraag welke versie wordt aanbevolen? Ik heb overigens 4GB geheugen. Waarom ik deze vraag stel is omdat ik de discussie 32/64bit eigenlijk nauwelijks meer heb gevolgd. Enige wat ik er nog van weet is dat veel programma's/drivers nog wel eens kinderziektes hebben, of behoort dat tot de verleden tijd.

Dan doel ik op software als TomTom, Nokia mijn Logitech Harmony etc...

[ Voor 7% gewijzigd door CycloneX op 21-08-2009 11:20 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

sinds vista64 werkt er behoorlijk veel op x64,en met x64 kan je ook de 4GB benutten :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Het is meer echt oude hardware wat niet meer werkt. En voor de items die je noemt is het volgens mij geen probleem. Indien je twijfelt kan je gewoon de drivers opzoeken op de website van de fabrikant. Als je ze ook in 64-bit kan downloaden is er dus niks aan de hand.

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik heb net even dit topic snel doorgescand, nu las ik dat er dus in de 64bit versie toch een map program files (x86) voor 32bit applicaties is "lijkt me logisch"

Nu zijn er gewoon 64bit drivers voor mijn ATi kaart beschikbaar etc... maar moet bijvoorbeeld je Logitech Harmony software ook 64bit zijn of installeert die zich in de 32bit map van program files.

Of is dan alleen van belang dat je USB drivers 64bit zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door CycloneX op 21-08-2009 11:42 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Drivers moeten 64-bit zijn.
Software mag zowel 64-bit als 32-bit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Sjah schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:36:
Oh, geen last van. grappig dit van een .linux-adept te horen, linux.... waar je om de haverklap SU moet intypen, plus ww.
su + ww type ik 1 keer in een terminal en ik heb een admin sessie waarin ik alles kan en mag doen. Idem met admin programma's onder een DE als KDE of GNOME. De eerste beveiliging bij linux is strikter (als beheerder kan ik instellen dat een gebruiker nooit SU-rechten kan krijgen), maar als je de rechten eenmaal hebt, ben je vrij om te doen wat je wilt.
Daarnaast vind ik persoonlijk af en toe een admin-wachtwoord in moeten typen nog altijd minder storend dan 3 keer achter elkaar "ja/yes" te moeten zeggen of ik iets wel zeker weet... Een leek (bijv. je zoontje van 8) kan daardoor nog steeds malware installeren, het kost alleen iets meer werk. Een ww kraken/raden is toch iets lastiger.

Tuurlijk kan je onder XP/Vista/7 als administrator inloggen om bepaalde zaken met een hoger rechten niveau te regelen, maar een dergelijke sessie opstarten binnen je actieve werkomgeving is nog steeds niet mogelijk, of moeilijk met tijdelijke aanpassingen van je rechten (bijv. door UAC uit te schakelen).
alt-92 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:47:
[...]

je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom een partij als Nokia of SE nog steeds zo idioot veel meuk aan systeemdrivers moet installeren en allerlei shizzle automatisch wil laten starten.
Als je overigens het gehele installatieproces onder elevated rechten laat lopen door de master setup wrapper als Admin te starten scheelt het al een stuk. (of je zet de UAC voor die installatie even tijdelijk op de laagste stand voor mijn part - waarom zou je diezelfde 'handigheid' met OS A niet ook inzetten bij OS B?).
Tja, dat heeft gewoon met de architectuur van de apparaten en de opbouw van de drivers onder Windows te maken. Je installeerd een hardware-driver om de GSM te kunnen benaderen, vervolgens heb je voor de modem-functie een modem nodig, voor de data-opslag een opslag-driver, diverse transport protocollen, etc. Dat heeft er gewoon mee te maken dat de architectuur van Windows het niet toestaat om een "alles-in-één" driver te gebruiker. Kijk maar eens hoeveel verschillende (sub-)drivers een moderne videokaart met HDMI-ondersteuning heeft... Gelukkig hoef je voor elke sub-driver niet steeds toestemming te geven, maar vervolgens weer wel of je het wil toestaan dat er data-uitwisseling plaats vindt over een netwerk-protocol (windows firewall klaagt dan namelijk)...

En wederom ben ik gewoon compleet verbaasd over de systeemeisen van Windows 7. Nu heb ik gemerkt dat die wat overdreven zijn gesteld (mijn virtuele machine voldoet er bijv. al niet aan en toch draait het redelijk goed).
Één van de redenen dat MS Windows 7 vervroegd heeft gelanceerd was het commentaar op de systeemeisen en systeem belasting van Windows Vista... En toch zijn de opgegeven vereisten weer hoger geworden...

De minimale systeemeisen voor Windows Vista zijn als volgt:
800MHz processor (32- of 64-bits)
512MB geheugen
DirectX 9-gecertificeerde grafische kaart met 32MB geheugen (128MB voor Aero-interface)
20GB harde schijf met 15GB vrije ruimte
DVD-speler
Geluidskaart

De minimale systeemeisen voor Windows 7 zijn:
1GHz processor (32- of 64-bits)
1GB geheugen
DirectX 9-gecertificeerde grafische kaart met 128MB geheugen
16GB vrije ruimte
DVD-speler
Geluidskaart

Nu zijn deze voor een huidige pc niet heel schokkend meer te noemen, maar het is niet in overeenstemming met de toezeggingen... Voor een netbook laptop is het gewoon te zwaar...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet anti-Windows, ik heb tot en met XP het primair gedraait, maar als ik hoor van een vriend hoeveel winst je kan halen door een programma als Vista-light (dacht ik) te draaien, die alle overbodige zaken weghaald, dan vraag ik me toch af waarom er bij de Installatie niet wat simpele vragen gesteld worden waarmee al heel veel mogelijkheden uitgesloten worden (bij de taal selectie bijv. een vraag of je aanvullende talen wilt installeren, en niet, zoals nu bij Vista, gewoon alle talen installeren).
Of een basis systeem te installeren en dan via internet (we draaien tegenwoordig immers allemaal een geregistreerde Windows) bepaalde extra ondersteuningen te installeren op het moment dat ze nodig zijn. Dat levert alleen in het begin een beetje vertraging op, maar de winst op langer termijn zit hem in een meer "op maat" OS voor de gebruiker. Heel veel software werkt al op die manier, ook onder Windows. Om terug te komen op de Nokia software bijv. daar geef je bij de installatie aan wat je wel en niet wilt, en als je het later alsnog wilt installeren, haalt de PC-suite het rechtstreeks van internet.

Om mijn post een beetje goed te praten niet alleen negatieve dingen. Ik vind Windows 7 er verder goed vormgegeven uitzien en ik was wel prettig verrast over de prestaties onder een VM, al heb ik hem nog niet echt goed aan de tand kunnen voelen. Maar het zal mij nog niet over de streep trekken om Linux weer te degraderen tot 2de OS...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De Nokia PC suite en TomTom Home heb ik hier gewoon op Windows 7 Professional x64 draaien.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
alt-92 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:09:
[...]

Zien ja. Maar kan je er ook in?

Ik kan ze zien, openen en zelfs bestanden openen. Ik heb gisteravond ook nog een mailtje naar microsoft gestuurd... ff afwachten dus.

Laat maar! Ik heb het gevonden, ik heb op een of andere manier over geavanceerd delen heen gekeken. Daar staat de gebruikers-map standaard gedeeld :S beetje vreemd. Is dit bij meer mensen hier het geval?

[ Voor 27% gewijzigd door bullitnl op 21-08-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deepbass909 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:27:
[...]

..

En wederom ben ik gewoon compleet verbaasd over de systeemeisen van Windows 7. Nu heb ik gemerkt dat die wat overdreven zijn gesteld (mijn virtuele machine voldoet er bijv. al niet aan en toch draait het redelijk goed).
Één van de redenen dat MS Windows 7 vervroegd heeft gelanceerd was het commentaar op de systeemeisen en systeem belasting van Windows Vista... En toch zijn de opgegeven vereisten weer hoger geworden...
ik denk dat dat commentaar op Vista's eisen was, op wat Vista werkelijk nodig had om lekker te draaien, dat was wel wat meer dan die cpu, en helemaal veel meer dan 512mb. Op 7 zal niet zoveel commentaar komen omdat dat wel degelijk lekker draait op 1Ghz en 1 GB. Het draait zelfs al aardig op lagere hardware vind jij, maar heb je dan ook uitgebreid getest, zwaar belasten enzo, dan denk ik dat je toch tekort komt met nog lagere systeemeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gurneyhck schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:10:
[...]

Werkt de MA3D key voor 32-bit Enterprise eigenlijk niet gewoon ook op 64-bit Enterprise?
Jep, zoals eerder reeds vermeld: 32 bit key werkt op 64 bit key. Aan de telefoon wisten ze me te zeggen dat binnenkort ook de 64 bit iso van Enterprise op ma3d.com gepost wordt.
Wie niet kan wachten (zoals ik) moet op zoek gaan naar een iso met sha1-hash A89DCE706D527206CB464EF86ACD3A3D13A332DB (is de technetversie). Werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:17
SniperGuy schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:32:

• De WOL functie werkt alleen nog vanuit de sleep of hibernate :'( Instellingen veranderen bij de NIC properties of met powercfg helpt helaas niet. Ik houd mij aanbevolen als iemand de oplossing tegenkomt.
Had ik ook met de onboard Marvell Yukon NICs op mijn ASUS P6T deluxe. Een nieuwe driver (voor win7) van hun site geplukt en na installatie was er een extra optie bij de properties van de kaart : Allow wake from shutdown. Dit dus naast de andere WOL-instellingen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

mjl schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:40:
[...]
Ja maar qua key maakt het niet uit, die bepaald de versie (Ultimate, Enterprse etc.) maar het maakt niet uit of het x86-32 of x86-64 is...
Dit is ook maar gedeeltelijk waar. Je kan van de installatie media voor Enterprise geen Home Premium maken volgens mij en van Ultimate geen Enterprise. Zo was het bij Vista in ieder geval, en ben nog niet tegengekomen dat dit bij 7 ook zo is...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
c70070540 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:28:
[...]

Dit is ook maar gedeeltelijk waar. Je kan van de installatie media voor Enterprise geen Home Premium maken volgens mij en van Ultimate geen Enterprise. Zo was het bij Vista in ieder geval, en ben nog niet tegengekomen dat dit bij 7 ook zo is...
Dit klopt: ik had geprobeerd om van mijn Ultimate iso een universele iso te maken. Dit lukte door ei.cfg van de iso te verwijderen. Echter dit geeft je installatieopties van Basic tot en met Ultimate, maar geen Enterprise. Dit is blijkbaar toch nog een net andere iso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sinds kort helemaal overgeschakeld naar Windows 7, en is het nu wachten tot de maand Oktober om mijn legale key te kunnen gaan gebruiken..

Omdat mijn lieve Creative Soundlbaster Live 5.1 platinum uit 1999 (volgens mij) al sinds Vista geen ondersteuning meer heeft heb ik maar besloten om (tijdelijk) over te gaan op mijn onboard Realtek AC'97. Nu ik de Vista/Windows 7 wil installeren die ik van de officiele Realtek website heb geplukt krijg ik constant de medeling: Windows can't verify the publisher of this driver software. Al goed, maar wanneer ik op de Install this driver software anyway knop druk vertikt hij het nog steeds te installeren. Uitgaande dat het hier om tientallen dll's en ini's zou gaan heb ik het ook tientallen malen geprobeer maar het wil maar niet lukken.
Is er een manier om deze controle te omzeilen of toch ergens een driver te vinden (hoewel ik deze van de officiele Realtek website heb) die wel werkt onder Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Nou ik heb Windows 7 Professional 64bit geinstalleerd, tot nu toe werkt alles op 1 na en dat is ATi Control Center. Aangezien ik een X1950 kaart gebruik heb ik de laatste versie voor die kaart gedownload 9.3.1.

Alleen Control Center wil niet opstarten, nu zijn er al nieuwere versies van CC namelijk 9.8 kan je dit combineren Dus oudere driver versie met een nieuwe versie van CC. Na 9.3 zijn er geen nieuwere versies meer voor de X1950 kaart.

Of heeft iemand een andere oplossing voor dit euvel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik heb een 1950x Pro kaartje, en heb gewoon de nieuwste driver geïnstalleerd, werkt verder prima. :Y

Ik gebruikte het CCC nooit, dus die heb ik ook niet gemist. :')

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ewald ! schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:41:
Omdat mijn lieve Creative Soundlbaster Live 5.1 platinum uit 1999 (volgens mij) al sinds Vista geen ondersteuning meer heeft
Je kan dit eens proberen: http://www.sevenforums.co...lue-please.html#post52688

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Tuurlijk kan je onder XP/Vista/7 als administrator inloggen om bepaalde zaken met een hoger rechten niveau te regelen, maar een dergelijke sessie opstarten binnen je actieve werkomgeving is nog steeds niet mogelijk, of moeilijk met tijdelijke aanpassingen van je rechten (bijv. door UAC uit te schakelen).
Ik werk al jaren met een runas oplossing voor het pielen vanuit een Admin commandprompt waarvandaan ik de benodigde zaken kan starten. En anders is er ook nog FUS.
In hoeverre is dat nou anders dan wat jij doet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand nog een beetje leuk codec pack gevonden voor Win 7? Vista codeck had er geen trek in blijkbaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:37:
Iemand nog een beetje leuk codec pack gevonden voor Win 7? Vista codeck had er geen trek in blijkbaar :X
http://shark007.net/win7codecs.html
De eerste hit op Google als ik zoek op windows 7 codec pack ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

DaannO schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:37:
Hierzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Doh :X Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Dat is al een keer eerder aan bod geweest, maar 7 heeft een sloot codecs meegeleverd en de manier van registreren van codecs is ook veranderd.
Je zal dus een andere manier moeten gebruiken totdat de codec packagers hun setup hebben aangepast.
In de tussentijd (gevind via de search - foei daan! :P)
[W7] ffdshow en windows media player toch laten werken

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ewald: ik heb mijn Live! al vervangen toen Vista uitkwam>> nieuw OS is soms wat hardware vervangen. Denk dat jij daar ook niet aan ontkomt, zeker als je 64 bit zou willen. Heb destijds de Xtreme Audio aangeschaft, tegenwoordig een bugetkaart, maar hij klinkt beter dan de Live!, I kid you not...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 20:35
Anarchy 99 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:26:
Kan ik netwerk paden laten indexeren? Ik heb ze 'gemapt' , dus bijv Drive letter K: gemapt naar \\server\Docs.
Maar ik kan die locatie met geen mogelijkheid toevoegen aan de search. Ik heb dus vooralsnog bijzonder weinig aan die hele index. Alleen m'n mailtjes staan erin, maar geen enkele brief die ik ooit geschreven heb.....
Ja, dat kan, maar net zowel Vista als Windows 7 kunnen het standaard niet.
Er is een add-in voor Windows Desktop Search beschikbaar. Als je die installeert krijg je een extra tab op het scherm waarmee je kan bepalen welke mappen geindexeerd moeten worden. Via die extra tab kan je netwerklocaties toevoegen.
Downloaden hier: http://www.microsoft.com/...0761E27283&displaylang=en

Werkt prima op Vista en Windows 7 RC en RTM (x86), volgens de documentatie werkt het niet op 64-bits, maar daar heb ik zelf ook geen ervaring mee.

Iets anders onhandigs is dat je netwerklocaties niet kan toevoegen aan een library. Daar is ook een oplossing voor, door symbolic links te gebruiken (zie http://www.sevenforums.co...work-share-locations.html). In tegenstelling tot gewone mappen worden netwerkshares die je via een symlink toevoegd aan een library niet standaard doorzocht, je zult ze daarom ook nog via bovengenoemde add-in aan je index moeten toevoegen.

't is even een omweg, maar het werkt daarna prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gelukkig. Voor nu is het goed te doen. Weet niet of de kwaliteit is wat het was... Bedankt.
Sjah schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:51:
@Ewald: ik heb mijn Live! al vervangen toen Vista uitkwam>> nieuw OS is soms wat hardware vervangen. Denk dat jij daar ook niet aan ontkomt, zeker als je 64 bit zou willen. Heb destijds de Xtreme Audio aangeschaft, tegenwoordig een bugetkaart, maar hij klinkt beter dan de Live!, I kid you not...
Ja dat klopt wel :( maar deze gaat al 4 computers mee.. :( Mijn eerste geluidskaart..

Nieuw probleem wat ik nodig heb is dat ik voor mijn werk (Front End coder) altijd in XP een virtualized image had op Virtual Pc 2007 welke IE6 had geinstalleerd..De 'oude' werkt niet omdat het niet compatible zegt te zijn. Wanneer ik de de perferences van de exe de compatibility op XP SP3 had gezet, werkte het nog niet.. Zelfde probleem.

Iemand alternatieven?
Met het nieuwe Virtual Pc kan ik niet aan de gang omdat ik ga geen hardware assisted virtualization oid had.

[ Voor 22% gewijzigd door Ewald ! op 21-08-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik iets over het hoofd gezien...of niet, maar het klopt toch dat 7 geen recent geopende documenten laat zien, zoals xp had in het klassiek startmenu? Mist helemaal niemand dat dan? Vond het wel handig om recent geopende txt of m3u files te heropenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 20:35
Sjah schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:05:
Heb ik iets over het hoofd gezien...of niet, maar het klopt toch dat 7 geen recent geopende documenten laat zien, zoals xp had in het klassiek startmenu? Mist helemaal niemand dat dan? Vond het wel handig om recent geopende txt of m3u files te heropenen....
Ik mis het zelf absoluut niet, maar het kan wel. Via Customize Start Menu -> optie "Recent items" aanvinken.
Je krijgt dan in het rechterdeel van het startmenu een uitklapmenu met recent geopende files.
Recent gebruikte items van apps die je in het start menu of op de taskbar hebt gepind kun je natuurlijk ook via de jumplists openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok het kan dus wel...

* Sjah gaat in een donker hoekje staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ewald ! schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:41:
Sinds kort helemaal overgeschakeld naar Windows 7, en is het nu wachten tot de maand Oktober om mijn legale key te kunnen gaan gebruiken..

Omdat mijn lieve Creative Soundlbaster Live 5.1 platinum uit 1999 (volgens mij) al sinds Vista geen ondersteuning meer heeft heb ik maar besloten om (tijdelijk) over te gaan op mijn onboard Realtek AC'97. Nu ik de Vista/Windows 7 wil installeren die ik van de officiele Realtek website heb geplukt krijg ik constant de medeling: Windows can't verify the publisher of this driver software. Al goed, maar wanneer ik op de Install this driver software anyway knop druk vertikt hij het nog steeds te installeren. Uitgaande dat het hier om tientallen dll's en ini's zou gaan heb ik het ook tientallen malen geprobeer maar het wil maar niet lukken.
Is er een manier om deze controle te omzeilen of toch ergens een driver te vinden (hoewel ik deze van de officiele Realtek website heb) die wel werkt onder Windows 7?
Als het een executable is misschien run as administrator proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

c70070540 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:28:
[...]

Er zijn van vista MSDN iso's die alle versie hebben op 1 DVD. Je kan inderdaad niet van een reeds geinstalleerde versie een andere maken (zoals home <-> Ultimate )

Zojuist de Enterprise 32bits op m'n netbook gezet . Loopt prima (vooralsnog). Eens zien hie het gaat lopen als er Office en de rest er op gezet is..

[ Voor 12% gewijzigd door mjl op 22-08-2009 01:40 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik eens iets heel doms zeggen (ja ja nog dommer dan normaal, het is mogelijk).

Vandaag doet ie het weer helemaal normaal en is het venster niet meer always on top! Ik snap er werkelijk niets van maar dan zal het wel aan mij liggen.

Is dat randje rond de lists bij de taskbar eigenlijk uit te zetten? Ik was in alle voorgaande windows generaties gewend om rechtermuisknop heel klein stukje bewegen klikken om een venster te sluiten. Nu is het rechtermuisknop, een stukje verder bewegen en klikken, zal wel wennen maar als dat randje gewoon uit kan is het ook prima. Het is niet alsof het randje iets toevoegd ofzo.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
bullitnl schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:29:
[...]

Ik kan ze zien, openen en zelfs bestanden openen. Ik heb gisteravond ook nog een mailtje naar microsoft gestuurd... ff afwachten dus.

Laat maar! Ik heb het gevonden, ik heb op een of andere manier over geavanceerd delen heen gekeken. Daar staat de gebruikers-map standaard gedeeld :S beetje vreemd. Is dit bij meer mensen hier het geval?
Voordat ik jouw posts las, zat ik mij ook rot te zoeken. Thuisgroepen had ik uitgeschakeld en op mijn accountmap stond een slotje en toch kon ik de bestanden op mijn netwerk zien.

Achteraf stond de map Users inderdaad ook op standaard gedeeld. Lame |:( .

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
heren,

ik heb windows 7 op mijn flaptop staan, maar wil vanwege de afmetingen van het scherm natuurlijk zo veel mogelijk onnodige zut weghalen.

Is het mogelijk om die balk met die knoppen in je exporer weg te halen?
(organize, include in library, share with... )
Ik gebruik geen enkele van die functies behalve de view mode, maar die zit ook gewoon onder je rechtermuisknop...

hier screenie:
Afbeeldingslocatie: http://huistenwolde.nl/voorbeeld.png

Weet iemand dit?

[ Voor 11% gewijzigd door BasieP op 22-08-2009 09:51 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Ewald ! schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:55:
Iemand alternatieven?
Met het nieuwe Virtual Pc kan ik niet aan de gang omdat ik ga geen hardware assisted virtualization oid had.
Je kan altijd de gratis VMWare server of de commerciele VMWare Workstation proberen.
Thuis gebruik ik de server, op mijn werk de workstation. Is echt een heel stuk beter dan VPC en kan ook meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:07
doctormetal schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:53:
[...]

Je kan altijd de gratis VMWare server of de commerciele VMWare Workstation proberen.
Thuis gebruik ik de server, op mijn werk de workstation. Is echt een heel stuk beter dan VPC en kan ook meer.
of Sun VirtualBox, is gratis :)

http://www.virtualbox.org/

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort ook de x64 professional via msdnaa, maar ik loop toch nog tegen enkele driverprobleempjes die ik vooralsnog niet kunnen oplossen heb:
  • Ik mis drivers voor een Vasco DP905 smartcard lezer, onder Vista werkte deze out-of-the-box, maar 7 vindt geen drivers? Met driverbackup de Vista-driver extracten en gebruiken onder Win7 lukt niet, ik krijg een melding dat ze niet digitaal ondertekend zijn :s Bij Vasco zijn enkel x86 drivers te vinden.
  • Reeds eerder gepost in dit topic: ik heb een Fujitsu-Siemens Amilo Xi3650, met een nVidia Hybrid Graphics kaart, waar ik nog geen drivers voor heb gevonden (ook niet op de site van Fujitsu). De vista-drivers werken niet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag ik vragen wat er pecies beter is aan VMWare? Heb wel wat ervaring met VMWare en ook Ms virtual pc, maar mijn dual monitor werkte mooi beter op Ms' frutseltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Laatst online: 28-08 14:11
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:34:
Heb sinds kort ook de x64 professional via msdnaa, maar ik loop toch nog tegen enkele driverprobleempjes die ik vooralsnog niet kunnen oplossen heb:
  • Ik mis drivers voor een Vasco DP905 smartcard lezer, onder Vista werkte deze out-of-the-box, maar 7 vindt geen drivers? Met driverbackup de Vista-driver extracten en gebruiken onder Win7 lukt niet, ik krijg een melding dat ze niet digitaal ondertekend zijn :s Bij Vasco zijn enkel x86 drivers te vinden.
  • Reeds eerder gepost in dit topic: ik heb een Fujitsu-Siemens Amilo Xi3650, met een nVidia Hybrid Graphics kaart, waar ik nog geen drivers voor heb gevonden (ook niet op de site van Fujitsu). De vista-drivers werken niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
Je hebt waarschijnlijk een NVIDIA® GeForce® 9600M GT (with 512 MB VRAM) and HybridPower™ technology als ik zo even snel google.nVidia driver kan je vinden op http://www.nvidia.com/obj...win7_x64_186.03_whql.html
Note:
The following notebooks are not supported in this release:

Hybrid SLI notebooks:
Acer Aspire 7530
BenQ Joybook S42
Fujitsu Siemens Amilo Xi 3650
MSI EX630
Qosmio X305-Q706
Qosmio X305-Q708
Fujitsu notebooks – (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks). Note: Fujitsu Siemens (FSC) notebooks are supported in this release
Lenovo ThinkPad notebooks (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks)
Sony VAIO notebooks (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks)
Any notebook that is launched after the release date of this driver
Onderaan de pagina van de Vasco DP905 onder het kopje driver is de laatste versie van de driver te vinden. http://www.vasco.com/prod...ass_pki/digipass_905.aspx
(Er staat niet bij vermeld of de driver ook voor Windows 7 is)

[ Voor 33% gewijzigd door Cobalt op 22-08-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze had ik al gevonden, maar als je onderaan kijkt op de laatste link die je postte staat:
The following notebooks are not supported in this release:

1. Hybrid SLI notebooks:
* Acer Aspire 7530
* BenQ Joybook S42
* Fujitsu Siemens Amilo Xi 3650
* MSI EX630
* Qosmio X305-Q706
* Qosmio X305-Q708
2. Fujitsu notebooks – (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks). Note: Fujitsu Siemens (FSC) notebooks are supported in this release
3. Lenovo ThinkPad notebooks (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks)
4. Sony VAIO notebooks (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks)
5. Any notebook that is launched after the release date of this driver
// Edit

En ook de link van Vasco had ik al gevonden, maar dat is enkel een x86-driver, geen x64 :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Laatst online: 28-08 14:11
-

[ Voor 100% gewijzigd door Cobalt op 22-08-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Sjah schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:36:
Mag ik vragen wat er pecies beter is aan VMWare? Heb wel wat ervaring met VMWare en ook Ms virtual pc, maar mijn dual monitor werkte mooi beter op Ms' frutseltje.
VMWare staat het toe om, als de hardware dat ondersteund, een 64 bits guest OS te gebruiken, zelfs als het host OS 32 bit is.
Na wat eigen testjes tussen VPC 2007 en workstation 6 blijkt de performance van VMWare ook een stuk beter te zijn.
Ook heeft VMWare een stuk meer configuratie mogelijkheden en is in zijn geheel een stuk professioneler afgewerkt.

Ik moet zeggen dat ik niets gedaan heb met multi monitor op een guest OS, maar het schijnt vanaf workstation 6 wel goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
BasieP schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:40:
heren,

ik heb windows 7 op mijn flaptop staan, maar wil vanwege de afmetingen van het scherm natuurlijk zo veel mogelijk onnodige zut weghalen.

Is het mogelijk om die balk met die knoppen in je exporer weg te halen?
(organize, include in library, share with... )
Ik gebruik geen enkele van die functies behalve de view mode, maar die zit ook gewoon onder je rechtermuisknop...
Het menu is dynamisch, en zal wel mogelijk zijn.
Gebruik op eigen risico, maar dit zou je kunnen proberen:
In Vista works fine. I think Windows 7 also.
You need Restorator and a editor (notepad)
C:\Windows\Resources\Theme name\Shell\NormalColor Shellstyle.dll
Open with Restorator and looks for
UIFILE\1.txt
Looks for:
<style resid="FolderBandStyle">
Add to a new line:
<Element padding="rect(0rp,0rp,0rp,-32rp)"/>

Overwrite is not good.
You must patched your uxtheme.dll
Rename the shellstyle.dll in shellstyle.dll.bak, then copy the new shellstyle.dll in your folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog meer gebruikers die quadrophonic niet aan de gang krijgen? Ik heb een 6PT SE van Asus (Realtek) en daarop zit een Logitech set met 4 speakers.

Als je in Windows 7, met de standaard geinstalleerde driver de speakers zet op quadrophonic, en de test gaat uitvoeren dan geven alle vier de speaker netjes een geluid.

Als je echter muziek wil gaan afspelen doen alleen de voorste speakers het nog, alsof die automatisch terug is gezet naar stereo.

Ik heb daarna de officiële Realtek drivers, Windows 7 gereed, geinstalleerd en dan werken de achterste speakers alleen als je speaker fill optie hebt geselecteerd; in dat geval is het geluid echter heel erg zwak, en vol met ruis en vervormingen. Wat kan ik nog meer proberen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4O6r8u9xJHJ3t1lr28asmIc3/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik snap nog steeds niet waarom Microsoft standaard de map Users laat delen over het netwerk. Dit is toch gevaarlijk? Heel je bureaublad en al je documenten zijn zichtbaar. Je moet manueel het delen uitschakelen! Waarom doen ze zoiets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pff, eindelijk mn Agrippa aan de praat..na installatie zonder HSmgr.exe had ik nog geen geluid, heb toen handmatig in c:\Windows\System32 het bestand cmicnfg.cpl gedraaid om het configuratiescherm-item voor Xear3D te openen. Hier kon ik eea op SPDIF zetten en het werkte.

Ik ook blij. Morgen wat meer PC's voorzien van de x64 RTM versie met legale keys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand een goede manier / tutorial gevonden om de gehele c:\users te verplaatsten naar bijv. d:\users? Dit het liefste na de installatie omdat de driveletters voor de installatie niet bekend zijn.

Er stond in een vorig deel al een mogelijk oplossing maar dat is mij niet gelukt. Iemand die het al met succes heeft uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:55:
Heeft er al iemand een goede manier / tutorial gevonden om de gehele c:\users te verplaatsten naar bijv. d:\users? Dit het liefste na de installatie omdat de driveletters voor de installatie niet bekend zijn.

Er stond in een vorig deel al een mogelijk oplossing maar dat is mij niet gelukt. Iemand die het al met succes heeft uitgevoerd?
Alle mappen uit C:\Users\naam "verplaatsen/move" naar D:\Users\naam, werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:06:
[...]

Alle mappen uit C:\Users\naam "verplaatsen/move" naar D:\Users\naam, werkt niet?
Nee, was het maar zo simpel. Heb nog wat verder gezocht en naast verschillende mogelijkheden om dit te doen wordt het toch alsnog afgeraden. Verwijzingen naar c:\docs & settings gaan, hebben al een zgn. link naar C:\users. Ga je de C:\Users verplaatsen dan heb je kans dat daar ook weer problemen uit voortkomen.

Ik denk dat ik dus maar een robocopy script ga maken waarmee ik dagelijks deze folders sync naar de Raid1 schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
FezzFest schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:22:
Ik snap nog steeds niet waarom Microsoft standaard de map Users laat delen over het netwerk. Dit is toch gevaarlijk? Heel je bureaublad en al je documenten zijn zichtbaar. Je moet manueel het delen uitschakelen! Waarom doen ze zoiets??
Is dat zo ?
Ik krijg toch echt een inlogscherm als ik via een share of via explorer verbinding maak.
"guest" account is ook standaard disabled.
Rechterknop op Documents>Share with> nobody staat geselecteerd.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:46:
[...]

Nee, was het maar zo simpel. Heb nog wat verder gezocht en naast verschillende mogelijkheden om dit te doen wordt het toch alsnog afgeraden. Verwijzingen naar c:\docs & settings gaan, hebben al een zgn. link naar C:\users. Ga je de C:\Users verplaatsen dan heb je kans dat daar ook weer problemen uit voortkomen.

Ik denk dat ik dus maar een robocopy script ga maken waarmee ik dagelijks deze folders sync naar de Raid1 schijven.
http://serverfault.com/qu...to-d-users-under-vista-w7
incl robocopy script

Moet er wel bij zeggen, dat ik dit zelf (nog) niet heb getest.

[ Voor 46% gewijzigd door Yippie op 22-08-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Yippie schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:50:
[...]

Is dat zo ?
Ik krijg toch echt een inlogscherm als ik via een share of via explorer verbinding maak.
"guest" account is ook standaard disabled.
Rechterknop op Documents>Share with> nobody staat geselecteerd.

[...]

incl robocopy script

Toch is het zo. Gelukkig staat standaard bestanden delen met paswoord aan, vandaar dat je er niet direct aan kunt. Toch vind ik het niet netjes dat die map standaard gedeeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FezzFest schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:37:
[...]

Toch is het zo. Gelukkig staat standaard bestanden delen met paswoord aan, vandaar dat je er niet direct aan kunt. Toch vind ik het niet netjes dat die map standaard gedeeld wordt...
Maar je hebt hem niet per ongeluk zelf gedeeld?
Hier is de user ook niet gedeeld.
Maar ik heb ook geen Homegroup aanstaan, misschien ligt het daaraan? Heb je een Homegroup?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:40:
[...]
Maar je hebt hem niet per ongeluk zelf gedeeld?
Hier is de user ook niet gedeeld.
Maar ik heb ook geen Homegroup aanstaan, misschien ligt het daaraan? Heb je een Homegroup?
Hmm, ik heb niet bewust een Homegroup aangemaakt. Ik heb het even nagekeken en ik ben blijkbaar lid van een homegroup. Misschien heeft Windows een homegroup gemaakt toen ik tijdens de installatie van het OS op Use Recommended Settings (Wizardje na de eerste reboot) heb geklikt... Alles is nu wel in orde door de map Users te unsharen (btw geïnstalleerd van een schone iso van MSDNAA). Vreemd verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:50:
[...]
[...]

incl robocopy script

Als eens geprobeerd, maar de drive-letters zijn daar anders dan in Windows zelf. Kreeg daarna mijn profiel niet meer aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
FezzFest schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:57:
[...]

Hmm, ik heb niet bewust een Homegroup aangemaakt. Ik heb het even nagekeken en ik ben blijkbaar lid van een homegroup. Misschien heeft Windows een homegroup gemaakt toen ik tijdens de installatie van het OS op Use Recommended Settings (Wizardje na de eerste reboot) heb geklikt... Alles is nu wel in orde door de map Users te unsharen (btw geïnstalleerd van een schone iso van MSDNAA). Vreemd verhaal...
Ik heb mijn versie bewust lid gemaakt van "homegroup", maar deel nog steeds jou ervaring niet.
Bij mij betreft het de Win7 RC Ultimate version.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:01:
[...]

Als eens geprobeerd, maar de drive-letters zijn daar anders dan in Windows zelf. Kreeg daarna mijn profiel niet meer aan de gang.
Komt dat niet hierdoor dan ?

Due to the fact that Windows 7 creates a reserved partition that is mounted as C: in the recovery console, I had to use the following commands
robocopy /mir /xj D:\Users E:\Users
mklink D:\Users D:\Users /j

Both D's in the mklink command are correct.
When the system reboots, the drive that was D in the recovery console becomes the C drive.

[ Voor 33% gewijzigd door Yippie op 22-08-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 18:00
Na het nu een paar dagen in gebruik te hebben ben ik eigenlijks best tevreden over win7 64bits.

Alleen krijg ik nu ineens steeds als ik windows live mail opstart de volgende foutmelding:
Het initialiseren van de ondersteuning voor rss-feeds is mislukt. de rss-feeds kunnen niet worden bijgewerkt.
Nu weet ik niet wat rss-feeds zijn, dus gebruikt ik het ook niet; weet iemand hoe ik dit kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Zo, he he.. ben er eindelijk achter gekomen waarom veel programma's administratorrechten nodig hadden voor ze op wilden starten.
Dat lag kennelijk aan Hsmgr.exe (zowel 32 als 64 bit), zodra ik die processen gekilled heb werkt alles weer gewoon naar behoren..

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
Petervanakelyen schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:33:
[...]

Het is wel mogelijk dat het aan zijn grafische kaart ligt. Ik geloof, een aantal delen terug, te hebben gelezen dat iemand een gelijkaardig probleem had met een Medion PC.

Probeer eens de RTM uit in plaats van de RC.
Ik heb hetzelfde probleem met een Medion MD8822, met originele kaart(NVIDIA® GeForce® 7650 GS 256 MB) een BSOD, met een oud kaartje geen probleem. Wil graag de originele gebruiken ivm HDMI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Hier is een TIP voor wie last heeft van een steeds weer verschijnend on-screen keyboard op het login-scherm:

howto get rid of the on-screen keyboard:
1. stop and disable tablet pc service
2. rename C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\ink\tabskb.dll to tabskb.dll.old (see hack)
3. go to C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\ink\en-US (or whatever language you're using)
4. copy tabskb.dll.mui to .. (parent dir)
5. go to .. (parent dir)
6. rename tabskb.dll.mui to tabskb.dll
7. finished, you keep the snipping tool, and no error windows afterwards!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Nog een TIP voor wie de good ol' Quick Launch balk weer terug wil hebben in Win7:

1. Right click on a empty space on the taskbar and click on New Tool.

2. In the Folder line, type or copy:
%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

3. Click on the Select Folder button.

4. You now have a Quick Launch toolbar on the taskbar.

5. To Expand the Quick Launch Toolbar -

A) Unlock the taskbar.

B) Left click on the dotted lines and hold, then drag it to the left or right to adjust to unhide all of the icons. Release the left click when done.

6. right-click the new quicklaunch-area and set the properties to your liking.

7. done!

;)

edit: screenshotje hoe het er dan uit ziet HIER.

[ Voor 7% gewijzigd door poktor op 23-08-2009 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:03

djbarney

XBL: DeejayBarney

Nog een leuke gadget die ik op dit moment gebruik op mn Windows 7 Pro installatie, eentje die ik jullie niet wil onthouden natuurlijk: MKV on Windows 7 . Ik draai nu de R3 release op een 64bit install, en ondanks een aantal kleine onvolmaaktheden (zoals aspect ratio's die soms niet goed werken, het ontbreken van ondersteuning voor wat audio codecs en dergelijke) moet ik toch zeggen dat dit wel erg prettig werkt. Even lekker een filmpje kijken op mijn tv met de xbox 360 als extender voor Windows Media Center, en gewoon 720p en 1080p mkv files kunnen streamen zonder ze eerst om te moeten zetten vindt ik toch wel ideaal. Ben benieuwd hoe de final release hiervan gaat werken, tot die tijd zeker de moeite van het proberen waard denk ik =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
[...]

su + ww type ik 1 keer in een terminal en ik heb een admin sessie waarin ik alles kan en mag doen. Idem met admin programma's onder een DE als KDE of GNOME. De eerste beveiliging bij linux is strikter (als beheerder kan ik instellen dat een gebruiker nooit SU-rechten kan krijgen), maar als je de rechten eenmaal hebt, ben je vrij om te doen wat je wilt.
Daarnaast vind ik persoonlijk af en toe een admin-wachtwoord in moeten typen nog altijd minder storend dan 3 keer achter elkaar "ja/yes" te moeten zeggen of ik iets wel zeker weet... Een leek (bijv. je zoontje van 8) kan daardoor nog steeds malware installeren, het kost alleen iets meer werk. Een ww kraken/raden is toch iets lastiger.

Met slechts een kleine policy-aanpassing gedraagt Windows7 zich net als Linux wanneer er administrator-rechten nodig zijn: in de Local Security Policy Editor is het mogelijk om Windows om een login te laten vragen bij een dergelijke handeling. Er wordt onderscheid gemaakt tussen users en administrators, voor beide groepen is dit afzonderlijk instelbaar, waarbij voor de users deze instelling al standaard zo staat. Enkel voor administrators wordt standaard enkel om een ok gevraagd, maar dit is eenvoudig aan te passen.
HIER is een screenshotje.

[ Voor 49% gewijzigd door poktor op 23-08-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Dat maximaliseren van je venster door het naar boven te slepen is heerlijk! Ik ben het inmiddels zo gewend, dat ik het nou automatisch ook op Vista en XP pc's doe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

SiGNe schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 23:50:
Zo, he he.. ben er eindelijk achter gekomen waarom veel programma's administratorrechten nodig hadden voor ze op wilden starten.
Dat lag kennelijk aan Hsmgr.exe (zowel 32 als 64 bit), zodra ik die processen gekilled heb werkt alles weer gewoon naar behoren..
Jep, dat probleem had ik ook, staat al 3 x aangegeven in dit topic .. even zoeken op "hsmgr" had je heel veel tijd gescheeld ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@poktor: leer quoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

poktor schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 03:17:
Nog een TIP voor wie de good ol' Quick Launch balk weer terug wil hebben in Win7:

A) Unlock the taskbar.

B) Left click on the dotted lines and hold, then drag it to the left or right to adjust to unhide all of the icons. Release the left click when done.

7. done!

;)

Mooie tip. Thx! :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door YaniSuN op 23-08-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snelle leerling.. ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Noxious schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:19:
Zo, m'n backup moet nog 28GB en dan ben ik klaar om te switchen van Ubuntu 9.04 naar Windows 7 Ultimate x64 RTM :)

Uiteraard daarna wel een verse Ubuntu install in een virtuele machine, want die kan ik niet missen voor mn werk :)
Waarom installeer je Ubuntu niet onder Windows7? Wordt je pc automatisch netjes dual-boot. Heb ik ook, werkt perfect en je levert dan geen performance in! :Y

[ Voor 3% gewijzigd door poktor op 23-08-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
was na 3 uur 's nachts, was niet zo helder meer.. :O
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een leuke bug ontdekt.

-selecteer aantal liedjes om af te spelen in windows media player
-speel een willekeurig lied af
-klik vervolgens op volgende en direct daarna moet je de volume knop ernaast ingedrukt houden om je geluid harder of zachter te zetten..

Wat merkt u?

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zag op verschillende MS blogs het volgende, de Remote Server Administration Tools voor de Windows 7 RTM versies zijn te downloaden (grappig dat er een berichtje van alt-92 bij staat ,).

RSAT Windows 7 RTM

Let op de opmerkingen die in het blog artikel staan (eerste link)

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 23-08-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik draai op het moment geen windows 7, dus wat gebeurt er dan?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
tjtristan schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:59:
Dan zou ik deze RSAT niet installeren, voor XP heb je het adminpak.msi, en voor Vista, heb je de RSAT voor Vista ,), snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
tjtristan schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:59:
Volgens mij heeft windows dan niet door dat je die volgende-knop hebt losgelaten, en gaat die na een paar seconden in het liedje vooruit spoelen :?

Ow wacht, je had het over de andere post :P Trouwens, wel vreemd dat ze in die rsat-blog spreken van windows 7 business?

[ Voor 18% gewijzigd door sewer op 23-08-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
Sorry ik bedoelde deze post:
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:13:

-klik vervolgens op volgende en direct daarna moet je de volume knop ernaast ingedrukt houden om je geluid harder of zachter te zetten..

Wat merkt u?

lol
Ik had eigenlijk niet door dat er tussendoor nog gepost was (ik moet wat vaker refreshen voordat ik post :P )

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
sewer schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:06:
Ow wacht, je had het over de andere post :P Trouwens, wel vreemd dat ze in die rsat-blog spreken van windows 7 business?
Het is geen RSAT blog, maar een Directory Services Team blog, met een artikel over RSAT. Voor Home Basic en Home Premium en Starter, daarvoor is het logisch dat er geen RSAT op werkt. Ik mis wel Windows 7 Enterprise, waarschijnlijk is de blog-poster vergeten deze editie te noemen, beetje slordig. Owh ja, Windows 7 Business bestaat helemaal niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 23-08-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Ah Ned vraagt om repro steps :P
Dan ga ik die maar eens doorgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
poktor schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 03:17:

A) Unlock the taskbar.

7. done!

;)

Handige tip! Nu enkel nog een manier om het klassieke start menu terug te krijgen en ik ben helemaal tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Ik vermoed dat ik een bug gevonden heb: als ik in een folder "show hidden files and folders" aanzet, dan zet windows 7 dit aan voor ALLES, inclusief mijn desktop, waar dan 2 desktop.ini's doorschijnend verschijnen. Zet ik "show hidden files and folder in die folder (willkeurig welke) weer uit, dan gaat dit ook weer uit voor mijn gehele computer. Let wel: ik klik absoluut niet op de knop "set for all files and folders"! Maar goed, de manier waarop dit nu werkt lijkt me niet echt de bedoeling... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
That behavior is by design en tot nu toe in elke Windows versie zo geweest.

de desktop.ini files zijn overigens system files en die switch (show hidden system files) is global.

[ Voor 41% gewijzigd door alt-92 op 23-08-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjtristan schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:16:
Sorry ik bedoelde deze post:

[...]

Ik had eigenlijk niet door dat er tussendoor nog gepost was (ik moet wat vaker refreshen voordat ik post :P )
De bug is dat op het moment je de volume knop ingedrukt houdt gaat de muziek vooruit spoelen!
das dus niet de bedoeling he!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Je weet toch dat het ook gebeurt ook als je de vooruit-knop vasthoudt? Je ziet ook aan de controls dat die vooruit-knop ingedrukt blijft. Maar het is idd een bugje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:13:

Wat merkt u?

lol
Sterker nog, je hoeft niet eens de volumeknop in te drukken. Je kunt de hele bar gebruiken, dus bijvoorbeeld naast de volumeknop. Zowel linker als rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
alt-92 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:42:

de desktop.ini files zijn overigens system files.
Klopt en ik verwijder ze altijd meteen nadat ik "show hidden files" heb aangevinkt maar tot nu geen problemen ermee gehad. Is niet erg toch, als je ze verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Is inderdaad niet spannend, Microsoft geeft bij een bepaald probleem zelfs als suggestie dat je dit bestand kan verwijderen (in die link, method 1, 4b).

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 23-08-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Ik krijg Windows 7 niet geïnstalleerd :?
Ik heb een clean install gedaan van Windows 7 Ultimate RTM, maar in het midden van de installatie krijg ik gewoon een BSOD. Nu moest ik XP er weer opzetten en is alles geformateerd ;( .

Afbeeldingslocatie: http://blog.gadgetlite.com/wp-content/uploads/2009/01/windows-7-bsod.jpg

specs:
Intel Q8200 CPU
Geforce 9800GT
2 GB OCZ RAM
320 GB Harde Schijf
Gigabyte EP45-UD3 F8 Moederbord

De BSOD krijg ik wanneer alle files al van de DVD zijn geladen. De computer herstart zich om met de setup verder te gaan, maar na het logo van windows 7 te zien krijg ik de BSOD en herstart hij zich opnieuw.
DVD is geschreven op laagste snelheid en een tweede DVD werkt ook niet.
Hulp wordt op prijs gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Doe eens voordat je met de installatie begint de memtest draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

De error wijst wel op een geheugen fout, namelijk een STATUS_ACCESS_VIOLATION, maar dit zou ook een driverprobleem kunnen zijn.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Sayko schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:19:
Doe eens voordat je met de installatie begint de memtest draaien.
Hoe doe ik dat?
TheCoolGamer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:22:
De error wijst wel op een geheugen fout, namelijk een STATUS_ACCESS_VIOLATION, maar dit zou ook een driverprobleem kunnen zijn.
Ik heb de Windows 7 Updragde Advisor even gedraaid. Alles was als goed gemarkeerd, behalve één:

GIGABYTE GBB36X Controller
JMicron Technology Corp. Action recommended An update is required to make this device compatible with Windows 7. Go online to get the latest driver from the manufacturer's website.

Behalve dat ik die driver dus nergens kan vinden, zijn allemaal oud uit 2007 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:21:
[...]

Sterker nog, je hoeft niet eens de volumeknop in te drukken. Je kunt de hele bar gebruiken, dus bijvoorbeeld naast de volumeknop. Zowel linker als rechterkant.
denk je dat dat hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:52
Hoi

Ik denk er aan om windows 7 x64 te installeren...
Kan er iemand me met zekerheid zeggen of er een verschil is tussen:
Windows 7 met taalpakket NL en een retail windows 7 rechtstreeks in het nederlands, zoals deze momenteel nog niet bestaat dacht ik.
Maw, wacht ik best tot er een versie is waar NL direct compleet ingebouwd is, OF is dit hetzelfde als gewoon het taalpakket?
Ik las dat sommigen toch nog bepaalde dingen in het engels zien met het taalpakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Cappuccino schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:08:
Hoi

Ik denk er aan om windows 7 x64 te installeren...
Kan er iemand me met zekerheid zeggen of er een verschil is tussen:
Windows 7 met taalpakket NL en een retail windows 7 rechtstreeks in het nederlands, zoals deze momenteel nog niet bestaat dacht ik.
Maw, wacht ik best tot er een versie is waar NL direct compleet ingebouwd is, OF is dit hetzelfde als gewoon het taalpakket?
Ik las dat sommigen toch nog bepaalde dingen in het engels zien met het taalpakket...
Dat ligt gewoon aan bugs in de vertaling, die mettertijd vast wel via patches oid opgelost worden.
Kan me niet voorstellen dat het NL taalpakket al af is als er nog geen NL retailversies zijn namelijk.
Maar goed, die taalondersteuning is in 7 juist geheel modulair gemaakt zodat mensen meer taalpakketten op 1 pc kunnen hebben (op het werk is dat erg handig enzo), dus die zijn wel identiek, ja.

[ Voor 3% gewijzigd door foppe-jan op 24-08-2009 01:11 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rezk schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:32:
[...]

Hoe doe ik dat?

[...]

Ik heb de Windows 7 Updragde Advisor even gedraaid. Alles was als goed gemarkeerd, behalve één:

GIGABYTE GBB36X Controller
JMicron Technology Corp. Action recommended An update is required to make this device compatible with Windows 7. Go online to get the latest driver from the manufacturer's website.

Behalve dat ik die driver dus nergens kan vinden, zijn allemaal oud uit 2007 :/
http://memtest.org/ ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees in de topicstart dat windows 7E toch nog niet komt, maar je krijgt wel een windows 7 met een keuzescherm uit diverse browsers. dit was oorspronkelijk het idee toch ook van de E versie?

De topicstart mag wel uitgebreid worden met benchmarkjes tov Vista en Xp.

Edit: in een latere post (volgend pagina) verduidelijk ik de zin die hierboven staat, een moderator vond de zin een soort van eisende toon hebben, deze was dus niet zo bedoeld.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De E versie gaf je geen keuze. Je moest zelf een browser op de PC zien te krijgen, via een install CD bij de PC winkel weg, of van een andere PC via USB stick ofzo.

Nu krijg je via Windows Update, die opzich zonder browser werkt, de keuze en dan zorgt Windows Update er voor dat 'ie een goed linkje heeft om je favo browser te downloaden.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads of nieuwe versies/talen die ineens beschikbaar zijn etc. worden rücksichtlos verwijderd.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!