[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.927 views

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Hoeloeloe schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:41:
[...]

Halflife 1 werkt prima op win7 x64 (daar ben ik net de hele dag mee bezig geweest :) )
Voor RA2 heb ik de compatibiliteit op win98 gezet om het te laten werken.[EDIT: het werkt nu ook zonder de compatibiliteitsmodus, ik weet niet wat er veranderd is] Lannen wordt niet ondersteund aangezien IPX gebruikt wordt. Maar er zijn vast wel manieren om daar onder uit te komen. De overige heb ik niet.
Nog een oud spel: Starcraft O+ . Ook dat werkt prima, alleen zijn de kleuren in het menu bij mij niet goed. In het spel werkt alles prima.
Toevallig ook ervaring met Homeworld2? Het installeert en draait wel, maar loopt dan extreem schokkerig (vooral bij zoomen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:07
Perfect! Precies wat ik bedoelde... Hoe kan ik dat nu zelf niet gevonden hebben? Bedankt voor de links in ieder geval. Niet dat ik er veel aan heb, vanwege de taalverschillen, maar altijd makkelijk om misschien later te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:46
Weet iemand of de MUI pack ook het media center gedeelte nederlands maakt? Of blijft die dan gewoon engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 12:43
terracide schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:59:
Weet iemand of de MUI pack ook het media center gedeelte nederlands maakt? Of blijft die dan gewoon engels?
Het mediacenter is ook vertaald.
Al moet ik wel zeggen dat de meegeleverde codecs van win7 toch een minder scherp beeld geven dan de codecs aanwezig in MPC:HC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen icm met een FullHD HDTV. In XP stelde ik de resolutie in op 1920x1080, zette ik de refresh rate op 50Hz, stelde ik de TV in op 1:1 pixelmapping en kreeg ik mooi fullscreen perfect beeld te zien.

Wanneer ik dit met Windows 7 RC 32 bit doe, krijg ik geen fullscreen beeld op de TV, er komt een zwarte rand om mijn beeld heen en is er geen 1:1 mapping.

Ik heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H met een AMD 780G northbridge(ATI 3200 video) en catalyst versie 9.7

Wie weet hoe dit komt en belangrijker,wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:55:
Ik heb problemen icm met een FullHD HDTV. In XP stelde ik de resolutie in op 1920x1080, zette ik de refresh rate op 50Hz, stelde ik de TV in op 1:1 pixelmapping en kreeg ik mooi fullscreen perfect beeld te zien.

Wanneer ik dit met Windows 7 RC 32 bit doe, krijg ik geen fullscreen beeld op de TV, er komt een zwarte rand om mijn beeld heen en is er geen 1:1 mapping.

Ik heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H met een AMD 780G northbridge(ATI 3200 video) en catalyst versie 9.7

Wie weet hoe dit komt en belangrijker,wat ik eraan kan doen?
Had ik ook met mijn Samsung LE40A756, die stond vast ingesteld op 16:9, nu ingesteld op automatisch en heb dan wel volledig beeld. In Vista had/heb ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
De overige heb ik niet.
Nog een oud spel: Starcraft O+ . Ook dat werkt prima, alleen zijn de kleuren in het menu bij mij niet goed. In het spel werkt alles prima.
In het spel zelf kunnen de kleuren ook afwijken, dit is echter vrij random. Ik slaag er echter wel in om starcraft perfect te draaien op windows 7: Schroef de compatibiliteit een heel eind terug (tot windows 98) en schakel desktop composition uit in de compatibility opties: Perfect beeld :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:00:
[...]

Had ik ook met mijn Samsung LE40A756, die stond vast ingesteld op 16:9, nu ingesteld op automatisch en heb dan wel volledig beeld. In Vista had/heb ik dat niet.
Ik heb Toshiba 42X3000P en ik heb alles al geprobeert.
Als ik hem bij XP op exact scan zet is het perfect maar met W7 niet, en ook alle andere instellingen geven geen 1:1 beeld.
Ik heb overigens de TV aangesloten met HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb hier nu Windows 7 Pro RTM draaien om m'n laptop. Via MSDNAA gedownload. Installatie ging vlot en makkelijk echter krijg ik de nederlandse language pack niet geinstalleerd. Heb de language pack ook via MSDNAA gedownload en de iso nestjes gebrand, maar nu blijkt dus (als ik het goed begrijp) dat het niet mogelijk is om deze te installeren op de Pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:43:
Ik heb hier nu Windows 7 Pro RTM draaien om m'n laptop. Via MSDNAA gedownload. Installatie ging vlot en makkelijk echter krijg ik de nederlandse language pack niet geinstalleerd. Heb de language pack ook via MSDNAA gedownload en de iso nestjes gebrand, maar nu blijkt dus (als ik het goed begrijp) dat het niet mogelijk is om deze te installeren op de Pro versie.
Dat wil inderdaad niet. Alleen de Ultimate kan een MUI installeren, de Ultimate versie van Windows 7 is en zal niet via MSDNAA te downloaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Enterprise doet ook MUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
In het vorige topic had ik al een keer gepost over mijn intel 4965AGN wireless adapter in mijn IBM T61 laptop. (Link)
Ik heb tijdens de windows installatie gekozen om met mijn wireless netwerk te verbinden en het leek allemaal perfect te werken. Echter blijkt dus nu dat ik niet naar internet sites kan browsen. Maar met mijn Speedtouch usb adapter werkt het dus helemaal perfect :/

Het blijkt dus nu als volgt:
- adapter krijgt ip adres
- ik kan de gateway pingen + ook naar internet sites
- browsen gaat enkel naar google website (en een enkele andere site, ik meen uwv.nl, maar 99% werkt niet)
- netwerk adapter verwijderd en opnieuw door windows aan laten maken helpt niets
- driver gedownload van intel website, getracht te updaten maar blijkt dezelfde versie als die in windows 7.

Heeft iemand nog enig idee wat ik kan doen om het te fixen zonder herinstallatie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Maar die is niet via MSDNAA te krijgen :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Cubic X schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:47:
[...]

Dat wil inderdaad niet. Alleen de Ultimate kan een MUI installeren, de Ultimate versie van Windows 7 is en zal niet via MSDNAA te downloaden zijn.
Wel jammer dat ze dan de language pack erbij doen. Je hebt er niks aan. (want de ultimatie versie is niet te krijgen via MSDNAA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Squall schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:19:
In het vorige topic had ik al een keer gepost over mijn intel 4965AGN wireless adapter in mijn IBM T61 laptop. (Link)
Ik heb tijdens de windows installatie gekozen om met mijn wireless netwerk te verbinden en het leek allemaal perfect te werken. Echter blijkt dus nu dat ik niet naar internet sites kan browsen. Maar met mijn Speedtouch usb adapter werkt het dus helemaal perfect :/

- browsen gaat enkel naar google website (en een enkele andere site, ik meen uwv.nl, maar 99% werkt niet)
- netwerk adapter verwijderd en opnieuw door windows aan laten maken helpt niets
- driver gedownload van intel website, getracht te updaten maar blijkt dezelfde versie als die in windows 7.

Heeft iemand nog enig idee wat ik kan doen om het te fixen zonder herinstallatie :?
Ik heb exact dezelfde configuratie :+ en bij mij werkt het gewoon goed. Ik heb overigens wel een issue als ik connect naar mijn Linksys 320WTN Wireless Router :( wel een 300Mbit connecti, maar met files kopieeren vanaf en naar de server haal ik niet veel meer dan 20 KB/sec :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56

Probeer misschien even een aparte topic te maken. Welke error krijg je van de browser terug? Probeer eens een ping te doen naar de sites die niet werken. Krijg je een hostname? Packetloss? etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:51
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:18:
[...]

Wel jammer dat ze dan de language pack erbij doen. Je hebt er niks aan. (want de ultimatie versie is niet te krijgen via MSDNAA)
Het is wel mogelijk om het nl_nl geinstalleerd te krijgen. Je kunt hiervoor het programmatje Vistalisator (http://www.froggie.sk/) downloaden. Vervolgens inporteer je hierin je language file en gaat het programma hem installeren.
Try the latest (prerelease) version of Vistalizator v2.30 beta:

* Supports Windows Vista SP2
* Works on Windows Seven RTM (build 7600.16385) - experimental
* Supports 9 new LIP languages for Windows Vista
* Multiple language support (program interface can be translated), get additional languages
* Program's Help in 7 languages
http://www.froggie.sk/download/Vistalizator_beta.exe

Ik ben alleen 1 vertaalfoutje tegen gekomen. I.p.v. Windows 7 Professional staat er nu Windows 7 Home Premium E bij systeemeigenschappen. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Mrk87 op 18-08-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mrk87 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:13:
[...]

Het is wel mogelijk om het nl_nl geinstalleerd te krijgen. Je kunt hiervoor het programmatje Vistalisator (http://www.froggie.sk/) downloaden. Vervolgens inporteer je hierin je language file en gaat het programma hem installeren.

[...]

http://www.froggie.sk/download/Vistalizator_beta.exe

Ik ben alleen 1 vertaalfoutje tegen gekomen. I.p.v. Windows 7 Professional staat er nu Windows 7 Home Premium E bij systeemeigenschappen. :P
Oud nieuws :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:51
dankje :9~

maar aan bovenstaande reacties te lezen wist niet iedereen nog van t proggie af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff en voel je je nou bevredigd dat jouw post weer even teruggehaald is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Helemaal niet, maar vaak wordt er op gewezen om het topic en voorgaande delen door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaah ok, was dat het. Nouja je ziet het wel vaker dat mensen snel reageren dat ze iets al geschreven hebben, of dat de TS zo reageert (maar van hem/haar kan ik het goed begrijpen). Ok, ik snap het nu beter, maar vind het beetje topicvervuiling, vandaar mijn opmerking. ;)

Neej jou opmerkingen hierover zijn on-topic. Stop nou eens met dat gezemel iedere keer mensen.

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 19-08-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Kan je de RTM nu eigenlijk gebruiken als final versie? Of zal er nog altijd een verschil zijn tussen de versies die nadien in de winkel verkocht gaan zijn?

Dus:
- extra features
- updates ontvangen die je met de RTM niet ontvangt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

[...]

Alles getest op Win7 x64 RTM op een Core2Duo P7350@2GHz, 4 GB ram, nVidia 9600M

[..]

De overige heb ik niet.
Thanks voor de tests!
Star Craft hmm. Ik weet 't niet. Zoals wel duidelijk is was ik meer een C& C guy ;). Op zich wel interesse in zowel de ouwe als nieuwe Star Craft, maar daarentegen weet ik zeker dat ik niks heb met War Craft dus tjah.. Staat dus niet hoog op m'n prioriteitenlijstje ;).
RAILGUNNER schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:21:
[...]

Waarom doe je dan niet een multiboot met XP en 7? Vista voegt weinig toe als je 7 al hebt draaien en gezien je lijst met games voor 98/XP lijkt het me handiger om XP te hebben draaien.
Geen idee eigenlijk, stond bij m'n 1ste bestelling waar Windows bij zat er niet erg bij stil dat XP misschien beter was voor compatibility (wat voor mij nog niet eens vast staat of dit echt zo is.. Praktijk en zo). De laatste Windows leek me de logische keuze, en een verouderde XP heb ik nooit overwogen.. In tegenstelling tot sommigen hier heb ik niet die aversie voor Vista en voorkeur voor XP. Dat gedoe is aan mij voorbij gegaan ;).

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wouter06 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:36:
Kan je de RTM nu eigenlijk gebruiken als final versie? Of zal er nog altijd een verschil zijn tussen de versies die nadien in de winkel verkocht gaan zijn?

Dus:
- extra features
- updates ontvangen die je met de RTM niet ontvangt..
Ja er zal geen verschil zijn. Installeer wel even de versie die je tzt wilt kopen anders heb je een probleem met de legale key.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Heb een probleempje met Windows 7.

Herkent iemand dit?

Heb mijn schijf opgedeeld in 3 partities, deze zie je ook als je mag op welke partitie (C,D en E) W7 geinstalleerd mag worden. Betreft schone installatie.

Na installatie ben ik 1 partitie (D) kwijt, hij ziet er nog maar 2!

Weet iemand hoe dit kan?

[ Voor 4% gewijzigd door alsmagalles op 18-08-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

alsmagalles schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:53:

Herkent iemand dit?

Heb mijn schijf opgedeeld in 3 partities, deze zie je ook als je mag op welke partitie (C,D en E) W7 geinstalleerd mag worden. Betreft schone installatie.

Weet iemand hoe dit kan?
Staan ze wel nog gewoon in schijfbeheer?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
alsmagalles schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:53:

Herkent iemand dit?

Weet iemand hoe dit kan?
Ik was er ook 1 kwijt a installatie geen paniek, druk rechts op deze comnputer en ga naar manage. Dan naar disk manager en klik rechts op je onzichtbare partitie en geef hem een nieuwe stationsletter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
PainkillA schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:56:
[...]

Ik was er ook 1 kwijt a installatie geen paniek, druk rechts op deze comnputer en ga naar manage. Dan naar disk manager en klik rechts op je onzichtbare partitie en geef hem een nieuwe stationsletter.
Bedankt!! Is gelukt met bovenstaande. Heeft dat te maken met het feit dat het een System, Active, Primary Partition is? De andere partitie die hij wel ziet is alleen een Primary Partition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alsmagalles schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:07:
[...]

Bedankt!! Is gelukt met bovenstaande. Heeft dat te maken met het feit dat het een System, Active, Primary Partition is? De andere partitie die hij wel ziet is alleen een Primary Partition.
Als je de partities pas hebt aangemaakt tijdens de setup (en ze niet formatteerd) kan het inderdaad zijn dat ze niet worden weergegeven. Inderdaad kun je dan via bovenstaande instructies de boel weer 'zichtbaar' maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Hey,
ik zit nu een nieuwe pc te kopen en heb gelijk een nieuw OS nodig, nu kwam ik dit tegen:
pricewatch: Microsoft Windows Vista Home Premium + Windows 7 offer form
Van wat ik begrijp krijg je daar een gratis update naar 7 bij, kan je die key die je dan krijgt dan op een andere pc gebruiken dan waarop je de vista key gebruikte? En kan je de vistakey dan nog wel gebruiken?
Andries

[ Voor 4% gewijzigd door andries.t.net op 19-08-2009 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is inderdaad een upgrade naar Windows 7. Echter mag je het enkel op diezelfde pc installeren en niet op een andere pc.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
andries.t.net schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 02:12:
Van wat ik begrijp krijg je daar een gratis update naar 7 bij,
Uhuh.
kan je die key die je dan krijgt dan op een andere pc gebruiken dan waarop je de vista key gebruikte?

En kan je de vistakey dan nog wel gebruiken?
Je stelt ze in de verkeerde volgorde ;) Nee, de key kun je daarna niet nog een keer gebruiken voor je Vista, dus ook niet op een andere PC.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* Sjah denkt even hardop:

je kan het wel proberen, en lukt denk ik niet, maar dan kan je bellen, als je pc aan de lijn krijgt kan je misschien er door heen glippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Ik heb Windows 7 Ultimate x64 installed op mijn media center met het MUI language pack (Core 2 Duo met 8400GS en 2 x Hauppauge MCE 150 tuners). Heel koel dat ook het hele mediacenter gedeelte nu nederlands is door het MUI pack.

Verder wel wat gekke problemen wat betreft performance, sommige kanalen schokken soms (af en toe en niet alle kanalen) ik weet niet zeker of het alleen voorkomt als ik iets anders aan het opnemen ben met de andere tuner).

Wat me verder opvalt is dat de beeldkwaliteit van de tuners minder is dan op XP. Een fractie minder scherp lijkt het, en teveel kleurverzadiging die ik met wat instellen wel een stuk beter kreeg. Maar de scherpte is minder. Ik denk dat het een driver issue is van de tunerkaart. Ik kan me heugen dat dit vroeger op XP ook zo was maar met wat nieuwe drivers was opgelost en het is ook minimaal dus ik stoor me er niet erg aan.

Misschien ga ik nog kijken of het met de 32bit versie beter gaat... hoe dan ook kan ik windows 7 als media center echt aanraden. Zeker als je de windows 7 codecs installed van sharky. Dan kan je met de optie Films echt een leuke collectie films opbouwen. Het performed echt kwa snelheid heel erg goed. Net zo goed als XP. Ik heb Vista overgeslagen omdat ik dat niet vond performen ( al weet ik dat het vanaf SP2 al een stuk beter is).

@hoeloe bedankt voor je reaktie over de vertaling van MUI pack.

[ Voor 6% gewijzigd door terracide op 19-08-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
terracide schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:50:
Ik heb Windows 7 Ultimate x64 installed op mijn media center met het MUI language pack (Core 2 Duo met 8400GS en 2 x Hauppauge MCE 150 tuners). Heel koel dat ook het hele mediacenter gedeelte nu nederlands is door het MUI pack.

[..]

@hoeloe bedankt voor je reaktie over de vertaling van MUI pack.
Eh...da's niets nieuws toch? In Windows Vista Ultimate (met MUI NL Language Pack) had ik mijn Media Center in het Nederlands (via m'n extender that is) en verder was Windows gewoon in het Engels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
TheVMaster schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:53:
[...]

Eh...da's niets nieuws toch? In Windows Vista Ultimate (met MUI NL Language Pack) had ik mijn Media Center in het Nederlands (via m'n extender that is) en verder was Windows gewoon in het Engels :+
eh nee maar ik bedoelde meer dat het koel was dat na het installeren van het MUI pack zelfs het media center gedeelte in het nederlands was. Ik bedoelde niet dat dit een nieuwe feature vanaf windows 7 was. Bedoelde meer dat ik het niet had verwacht :)

Verder nog de opmerking dat mijn oude media center extender voor xp van linksys het niet meer doet maar de nieuwe (DMA2100) doet het als een raket.

[ Voor 12% gewijzigd door terracide op 19-08-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de language pack ook via MSDNAA gedownload en de iso nestjes gebrand, maar nu blijkt dus (als ik het goed begrijp) dat het niet mogelijk is om deze te installeren op de Pro versie.
Ik zie ook geen language pack staan op MSDNAA? Bij mij althans niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ok here goes, op msfn krijg ik geen response nog en het zit me toch wel hoog.

ik wil een unattended van 7 doen, de werkwijze zou identiek moeten zijn aan die van Vista zou je zeggen, echter krijg ik een "foutmelding"

Ik gebruik Altiris DS 6.9 SP2 voor het deployen van mijn machines.
Als ik een setup aftrap via het netwerk met een unattended file dan komt er een melding:

Select the operating system you want to install, met in de box : There are no images.
Voor mn xml ziehier

als ik de setup vanaf het netwerk aanroep ex de xml dan kan ik de setup doorlopen dus de wim en setup.exe reageren wel.

ook als ik een example awnserfile neem dan werkt het niet, dus ergens in de config gaat het fout.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al door andere vermeld, ik heb Windows 7 op een Dell XPS M1530 geinstalleerd waar dezelde wifi-nic in zit, en bij werkt alles perfect.
Enige wat ik heb moeten doen op de laptop is de driver voor de vinger-swiper van upek downloaden en installeren en de driver voor de vidia kaart van nvidia gedownload. Voor de rest werkte alles standaard.
(goed heb na de eerste installatie getracht m'n parties te bewerken -zonder backup-, en dat mislukte dus, maar goed, windows 7was zo weer geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 11-09 22:33
Nee deze zul je dus ook moeten slipstreamen voor de installatie.
Cubic X schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:47:
[...]

Ook Enterprise doet MUI inderdaad, is ook zowat identiek aan Ultimate. De download op MSDN:AA heet overigens:
Windows 7 Language Pack (x86) - DVD (Multilanguage)
Windows 7 Language Pack (x64) - DVD (Multilanguage)
Mocht deze er nog niet bij staan moet je even een mailtje sturen naar de systeembeheerder of hij deze even wilt activeren voor jou. Heb ik ook gedaan en doen ze gelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:07
Kan ik netwerk paden laten indexeren? Ik heb ze 'gemapt' , dus bijv Drive letter K: gemapt naar \\server\Docs.
Maar ik kan die locatie met geen mogelijkheid toevoegen aan de search. Ik heb dus vooralsnog bijzonder weinig aan die hele index. Alleen m'n mailtjes staan erin, maar geen enkele brief die ik ooit geschreven heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Kon je nou de RTM key van MSDNAA voor zowel 64 bit als voor x86 gebruiken of echt alleen voor 1 van de twee. Want anders heb je dus twee keys die je voor beiden kunt gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
DaannO schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:18:
Kon je nou de RTM key van MSDNAA voor zowel 64 bit als voor x86 gebruiken of echt alleen voor 1 van de twee. Want anders heb je dus twee keys die je voor beiden kunt gebruiken :)
Volgens mij kan je met de serial van je MSDNAA account zoveel versies registeren als je wil, zolang je het installeert op een pc die jij ook gebruikt voor je opleiding (bijvoorbeeld je desktop en je laptop).

[ Voor 4% gewijzigd door Cubic X op 19-08-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:18:
Ik heb zowel de 32 als 64 bit versie van Windows 7 Enterprise geactiveerd met dezelfde key. Daaruit concludeer ik dus dat je geen aparte keys nodig hebt.

Ik vind de disk image functie in Windows 7 overigens perfect. Even image maken en bij problemen terugzetten. Gaat nog snel ook. Lijkt er dus op dat je geen ghost of true image meer nodig hebt om images te maken.

Verder draait het soepel. Drivers van Vista X64 werken gewoon op Windows 7 X64. Het viel me wel op dat ATI ineens overgegaan is op legacy drivers voor mijn X1950XT. Komt dus geen speciale Win7 driver voor. Dat is dan weer jammer. Maar goed, ook hier werkt de Vista versie gewoon.

Tot nu ben ik tevreden. Moet wel nog even kijken naar Windows Virtual PC. Die begint te mekker dat mijn processe geen 64 bit zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand ook enig idee hoe je de inloggegevens kunt aanpassen van een computer dat op het zelfde netwerk zit? Of uberhaubt een computer die bekend is nu op een pc weggooien uit het netwerk overzicht om hem vervolgens weer aan te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomasH schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:25:
[...]

En HIER staat nog een uitleg hoe je HD output in die versie kunt krijgen ;)
Mensen....stop maar met het gebruik van Windows Movie Maker 2.6, sinds vandaag is (speciaal voor Windows 7 en ook voor Vista) Windows Live Movie Maker te downloaden via http://www.windowslive.com/desktop/moviemaker :-)
Eindelijk volledige ondersteuning voor de meest voorkomende (HD) videoformaten waaronder : m2ts, mkv, mov, mpg, wmv, qt, wm, m2v, mp4, etc.

Ik weet het, het is niet direct gerelateerd aan Windows 7, maaarrr...aangezien er diverse mensen op zoek waren/zijn naar Movie Maker voor Windows 7 lijkt het me niet onverstandig om dan wel even te wijzen naar de nieuwe versie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:10:
[...]

Ik heb zowel de 32 als 64 bit versie van Windows 7 Enterprise geactiveerd met dezelfde key. Daaruit concludeer ik dus dat je geen aparte keys nodig hebt.
Als dat retail is, weet ik nog niks, retail mag je namelijk beide activeren. OEM, kan het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

Hier net de RTM geinstalleerd op een 60Gb Vertex, swapfile op een raptor,en wat F1 schijven voor data opslag, en het loopt prima! Chrome inderdaad out of the box prima, en zelfs een Vista install op mijn raptor werd netjes multiboot herkend. Morgen even een testje draaien met Lightroom en CS4, maar ik merk nog weinig van de optimalisaties voor SSD's tov Vista. Wil mijn bak even vergelijken met een nieuwe top-of-the-line iMac qua performance op fotobewerking. Is het interessant voor tweakers om hier een review oid over te schrijven?

[ Voor 8% gewijzigd door Haaguit op 19-08-2009 22:13 ]

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
lembregtse schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:36:
[...]

Ik kan ondertussen zowel de x64 als x86 versie, op onze ELMS van MSDNAA, van Windows 7 downloaden! Key inclusief.
Op ELMS is de Windows 7 Professional versie beschikbaar, op MA3D bied met alleen de x86 versie van Windows 7 Enterprise aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

alex3305 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:31:
[...]

Nee deze zul je dus ook moeten slipstreamen voor de installatie.
Aardige klus als ik het zo zie.. maar wellicht de moeite waard. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
Iemand die weet hoe je net als in windows xp specifiek alleen naar afbeeldingen of video's kan zoeken? (dus dat de computer álle afbeeldingen/video's op je pc afspeurt met de door jou opgegeven grootte) Kan het niet vinden in windows 7 en google levert ook niets op.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:33:
Iemand ook enig idee hoe je de inloggegevens kunt aanpassen van een computer dat op het zelfde netwerk zit? Of uberhaubt een computer die bekend is nu op een pc weggooien uit het netwerk overzicht om hem vervolgens weer aan te melden?
Dat kan op meerdere manieren. Ik zeg meerdere maar eigenlijk is het maar op 1 manier.

Je kunt het scripten. (WMI). Je kunt ook een tooltje downloaden van Sysinternals. Ik geloof dat het de PStools zijn die dit mogelijk zouden moeten kunnen maken. (Stiekem maken die tools ook gebruik van WMI.)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Ik heb de 64bit geïnstalleerd op 2 computers, maar bij 1 van de 2 kan ik Windows Media Center niet openen? "Kan dit programma niet openen omdat dit wordt voorkomen door een beperkingsbeleid voor software. Neem voor meer informatie contact op met de systeembeheerder." Wat is dat en hoe kom ik er vanaf?

[ Voor 29% gewijzigd door repsaj op 19-08-2009 23:44 ]

x

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
ik heb een HP DV5 1100 laptop.

Eerst een tijdje de 64 bits gedraaid, niet optimaal, sommige dingen werkten niet lekker, videodriver ging niet fijn.

Nu 32bits, werkt an sich prima. Alleen de accu/laadregistratie werkt niet lekker. Na een tijdje geeft hij aan dat ik weinig accuspanning heb en gaat hij in hibernate, terwijl hij ingeplugd is.. Ook geeft het metertje niet aan dat hij laadt en neemt het percentage niet toe. Echter, in dat kleine schermpje waarin je je `plan` kiest, geeft hij wel aan dat hij laadt..

Iemand anders dit probleem? zou niet weten hoe het te omschrijven voor Google...

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 20-08-2009 00:34 ]

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
Dj-sannieboy schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:38:
[...]

Aardige klus als ik het zo zie.. maar wellicht de moeite waard. :D
Inderdaad een helse klus.
Na verder zoeken ben ik op deze tutorial gekomen. Deze is een stuk gemakkelijker.
Door een batch file uit te voeren, hoef je weinig te doen. (dus minder kans op fouten)

Bij mij is het in ieder geval gelukt. Installatieschermen zijn nu bijvoorbeeld ook compleet in het Nederlands.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Verwijderd

Een vraagje over mui-integratie: als je een mui integreert (zoals in bovenstaande post) en je kiest "Nederlands" bij de installatie, worden dan ook de engelse taalbestanden gekopieerd naar je harde schijf?
Met andere woorden, heb je alle bestanden 2x (1x in NL-nl en 1x in EN-us)?

Er schijnt ook een manier te zijn om de originele EN-us te verwijderen na het slipstreamen:
http://technet.microsoft..../dd755995%28WS.10%29.aspx

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Over talen gesproken, volgens deze post zou er kans bestaan dat er morgen al een volledige NL versie beschikbaar is. Zou een boel slipstreamen besparen.

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
418O2 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:33:
ik heb een HP DV5 1100 laptop.

Eerst een tijdje de 64 bits gedraaid, niet optimaal, sommige dingen werkten niet lekker, videodriver ging niet fijn.

Nu 32bits, werkt an sich prima. Alleen de accu/laadregistratie werkt niet lekker. Na een tijdje geeft hij aan dat ik weinig accuspanning heb en gaat hij in hibernate, terwijl hij ingeplugd is.. Ook geeft het metertje niet aan dat hij laadt en neemt het percentage niet toe. Echter, in dat kleine schermpje waarin je je `plan` kiest, geeft hij wel aan dat hij laadt..

Iemand anders dit probleem? zou niet weten hoe het te omschrijven voor Google...
Trek (met de laptop uit & niet aan de stroom), de battery er eens uit, paar min. zo laten, er weer in stoppen en de laptop weer aan de stroom hangen & aanzetten.

(Relatief) veel HP laptops hebben problemen met het laad-circuit, vandaar...

• 418O2
  • Laatst online: 16:46
Onder vista werkte het prima, vandaar dat ik het zo raar vond.. Ik zal het eens proberen.

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
Hallo allemaal,

ik weet niet of dit al eerder is geplaatst, maar ik kon het zo gauw bij search niet vinden.
Ik heb een pc met win7 en een laptop met win7. Ik kan op de laptop met \[pc naam] inloggen op mijn pc met de juiste gebruikersnaam en wachtwoord. Maar ik ben er dus achter gekomen dat al mijn documenten standaard gedeeld staan, zelfs de verborgen map AppData. Dit net zo wanneer ik met de pc inlog op de laptop.

Heeft dit met die homegroups te maken? Ik vind het namelijk geen fijne gedachte dat iedereen die een keertje heeft ingelogd op mijn pc (met toestemming op lanparty's voor sharen van dingen) ook mijn documenten en dergelijke kan zien. Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten. map: 'Delen -> niemand' werkt niet, er komt geen slotje bij te staan.

Bedankt!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

bullitnl schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:15:
Hallo allemaal,

ik weet niet of dit al eerder is geplaatst, maar ik kon het zo gauw bij search niet vinden.
Ik heb een pc met win7 en een laptop met win7. Ik kan op de laptop met \[pc naam] inloggen op mijn pc met de juiste gebruikersnaam en wachtwoord. Maar ik ben er dus achter gekomen dat al mijn documenten standaard gedeeld staan, zelfs de verborgen map AppData. Dit net zo wanneer ik met de pc inlog op de laptop.

Heeft dit met die homegroups te maken? Ik vind het namelijk geen fijne gedachte dat iedereen die een keertje heeft ingelogd op mijn pc (met toestemming op lanparty's voor sharen van dingen) ook mijn documenten en dergelijke kan zien. Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten. map: 'Delen -> niemand' werkt niet, er komt geen slotje bij te staan.

Bedankt!
Apparte user aanmaken voor op lanparties. Of Guest Access enablen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• bullitnl
Snake schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:22:
[...]

Apparte user aanmaken voor op lanparties. Of Guest Access enablen :)
Ok bedankt voor de suggesties! Maar is er echt geen andere manier :S Je mag zelf toch wel kiezen wat je deelt op je netwerk :S. Dit is eigenlijk wel het enigste minpuntje wat mij opvalt aan windows 7, maar wel een heel groot minpunt.

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:46:
[...]

Dat kan natuurlijk ook met je Recycle Bin. Vervang dan de location even door : %SystemRoot%\explorer.exe /E,::{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}

'k zal hiervoor even een how-to schrijven vanavond....
Het probleem daarmee is dat het eigenlijk alleen een shortcut is. Met deze tutorial heb een een fully functional recycle bin op je taskbar.

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
bullitnl schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:50:
Ok bedankt voor de suggesties! Maar is er echt geen andere manier :S Je mag zelf toch wel kiezen wat je deelt op je netwerk :S. Dit is eigenlijk wel het enigste minpuntje wat mij opvalt aan windows 7, maar wel een heel groot minpunt.
In de RC van Windows 7 kon ik gewoon met rechts op een map klikken en "Share with > Nobody" selecteren. Deze optie is er nog steeds in de retail, maar er gebeurt niets mee - de map is nog steeds via het netwerk te benaderen

Ik snap ook niet wat hier de gedachte van is. Nu gaat het in mijn geval niet om een Documenten map, maar om de Favorieten
Wat kleine dingen geconstateerd:

WL Messenger startte wel autom. op maar connect niet inde taakbalk, had hem op Xp-compatibility mode staan. Op Vista sp0 compatiblity zetten lostte dit op.

FTD open laten staan houdt Win7 tegen af te sluiten, je kan het dan wel forceren, irri. Dit was in Xp ook al en is een FTD probleem, heb al een post geplaatst op hun forum. Meestal sluit ik FTD gewoon af, maar als je een keer haast hebt....

• Apoca
  • Laatst online: 17:00

Apoca

Array Technology Industry

Vraagje :) Ik heb de RTM X64 Ultimate versie gekregen, als ik deze zou installeren krijg je dan gewoon updates e.d. binnen ook als je geen key hebt? Wilde voorlopig via de re-arm methode een kleine tijd alles testen. Voor ik echt om ga in oktober.

[ Voor 8% gewijzigd door Apoca op 20-08-2009 15:40 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Reguliere updates krijg je in ieder geval. Ik dacht dat je alleen geen uitbreidingen kunt krijgen die vallen onder Genuine Advantage want daarvoor moet je eerst activeren.

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
.NCK schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:26:
[...]

Op ELMS is de Windows 7 Professional versie beschikbaar, op MA3D bied met alleen de x86 versie van Windows 7 Enterprise aan.
Ben jij er in gelukt de Enterprise versie van MA3D te activeren? Normaal wordt er automatisch een e-mail verstuurd met een key (zo ging het toch voor vista business), tot op heden niets ontvangen. Als je deze versie installeert, wordt er echter geen key gevraagd. Toch kan je ze niet activeren, want de ingebedde key is de publieke installatiekey 33PXH-7Y6KF-2VJC9-XBBR8-HVTHH voor admins, waar je dus niets mee bent. Op mijn e-mails naar de MA3D administratie wordt er niet gereageerd :/ ... Het zal daar vakantie zijn zeker?

Probleem opgelost

[ Voor 45% gewijzigd door FezzFest op 20-08-2009 16:15 ]

• Apoca
  • Laatst online: 17:00

Apoca

Array Technology Industry

Flitzer schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:43:
Reguliere updates krijg je in ieder geval. Ik dacht dat je alleen geen uitbreidingen kunt krijgen die vallen onder Genuine Advantage want daarvoor moet je eerst activeren.
Dus belangrijke updates en veiligheids-updates komen gewoon binnen. K nice, gaan we vanavond de zaak updaten.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:35:
[...]

Het probleem daarmee is dat het eigenlijk alleen een shortcut is. Met deze tutorial heb een een fully functional recycle bin op je taskbar.
:+ Die kende ik al, maar dan heb je dus geen jump list functionaliteit...hehe.

• bullitnl
Zodiac schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:55:
[...]

In de RC van Windows 7 kon ik gewoon met rechts op een map klikken en "Share with > Nobody" selecteren. Deze optie is er nog steeds in de retail, maar er gebeurt niets mee - de map is nog steeds via het netwerk te benaderen

Ik snap ook niet wat hier de gedachte van is. Nu gaat het in mijn geval niet om een Documenten map, maar om de Favorieten
Ik snap het nut er ook niet van. het gaat bij mij om alle mappen die je kan oproepen door bij het start menu op je gebruikersnaam te klikken.

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:17:
[...]

:+ Die kende ik al, maar dan heb je dus geen jump list functionaliteit...hehe.
Ja maar ik heb geen jumplist nodig voor de recycle bin, jij wel? ;) Nu is het gewoon file naar linksonder naar de recycle bin draggen en droppen om te deleten en rechts klikken om hem leeg te maken. En dus geen iconen meer op de desktop ;)
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:34:
[...]

Ja maar ik heb geen jumplist nodig voor de recycle bin, jij wel? ;) Nu is het gewoon file naar linksonder naar de recycle bin draggen en droppen om te deleten en rechts klikken om hem leeg te maken. En dus geen iconen meer op de desktop ;)
hehe Ik heb nu dus een icon op m'n desktop...alleen de Recycle Bin maar op die manier zou je die dus ook kunnen verwijderen...

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:52:
[...]

hehe Ik heb nu dus een icon op m'n desktop...alleen de Recycle Bin maar op die manier zou je die dus ook kunnen verwijderen...
Precies. Gewoon fully functional op de taskbar. Alleen jammer dat er iets te veel ruimte tussen die taskbar (want dat is het gewoon) en het volgende icoontje zit. Toch mooi zo'n lege desktop :)

• Big_Noid
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:10
Hier een link om de standaard games terug te krijgen in Windows 7 Enterprise. Ik kreeg trouwens ook niet direct mijn licentie van MA3D, maar moest hun ook mailen. Kreeg wel binnen 24 uur antwoord. Wel geinig dat de enterprise edition feitelijk niets anders is dan de ultimate.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bullitnl schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:50:
[...]

heb je toevallig gedaan wat ik in vista ooit deed? werkt nu nog, waarom weet ik niet.

linkje:
[Vista] Gedeelde folder op desktop shared hele c:\users?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:10:
[...]
Ik vind de disk image functie in Windows 7 overigens perfect. Even image maken en bij problemen terugzetten. Gaat nog snel ook. Lijkt er dus op dat je geen ghost of true image meer nodig hebt om images te maken.
/quote]
idd handig, alleen jammer dat je niet kan kiezen welke partities er ge-imaged moeten worden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:26:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:10:
[...]
/quote]
idd handig, alleen jammer dat je niet kan kiezen welke partities er ge-imaged moeten worden.
mooi he, zat ook al in vista hoor :+

* Zwelgje kan zich enorm storen aan het feit dat sommige gebruikers deze 'nieuwe' features in 7 zo geweldig vinden terwijl deze grotendeels ook al aanwezig waren in windows vista :z

A wise man's life is based around fuck you

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Hoe? Gewoon mailtje gestuurd?
* Sjah kan zich (niet enorm) storen aan het feit dat Vista-users moeilijk accepteren dat veel mensen bij Xp bleven

Het is toch niet een kwestie van gelijk hebben, de een vond Vista super, de ander vond het niet alles en bleef bij Xp of Ubuntu.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Powershell schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:33:
[...]

mooi he, zat ook al in vista hoor :+

* Petervanakelyen kan zich enorm storen aan het feit dat sommige gebruikers deze 'nieuwe' features in 7 zo geweldig vinden terwijl deze grotendeels ook al aanwezig waren in windows vista :z
* Petervanakelyen kan zich ergeren aan alle Windows Vista functies die niet meer in Windows 7 zitten wegens bar slecht...

Ik denk dat we beter eens een topic starten Vista vs. Win7 ofzo :p

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-08-2009 19:18 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Ik zeg begin maar een Windows XP vs. Windows Vista vs. Windows 7 topic dan, dan houden we het hier alleen bij Windows 7 :+

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
croontje schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:42:
[...]

Hoe? Gewoon mailtje gestuurd?
Telefoontje gedaan naar het Signpostkantoor.
TheVMaster schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:47:
Ik zeg begin maar een Windows XP vs. Windows Vista vs. Windows 7 topic dan, dan houden we het hier alleen bij Windows 7 :+
Done

edit nevermind.....

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 20-08-2009 20:34 ]

• alt-92
  • Niet online
Twee regels is ook niet echt een topicstart te noemen he? :)

Kom op, je weet heus wel dat juist dat nou net niet uitnodigt tot een goede start van een discussie.
Verzamel nou eerst eens wat zaken en zet die als vergelijkingsmateriaal tegenover elkaar?

Lijkt me een stuk verstandiger dan wat je daar neergezet hebt, zelfs in Stuffis Generalis was daar een abus-actie op gevolgd.

Als je behoefte hebt om er verder over te bomen:
Oneens met de actie van een moderator? Post het hier of DM/MSN me maar :)

[ Voor 88% gewijzigd door alt-92 op 20-08-2009 20:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb nog een poging gedaan: Windows Vista vs. Windows 7 - Voor en tegen

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• alt-92
  • Niet online
ontopic:

Draai nu dus een tripleboot met Vista, 2008x64 en Window 7.

Ik was even vergeten dat ik een externe USB disk met een share (DVD's) aan m'n PC had zitten en dat die via DFS gekoppeld was op al m'n mediameuk:
Eerst maar eens een dump gedaan met
 dfscmd /view \\rootserver\share /batch > file.txt
en dan weer bewerkt en wel inladen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
REM BATCH RESTORE SCRIPT
REM dfscmd /map "\\ALT-92\Media" "\\BOZEMAN\Media" "Media shares"
dfscmd /map "\\ALT-92\media\videoclips" "\\defiant\mp3\videoclips" "Videoclips"
dfscmd /map "\\ALT-92\Media\movies" "\\excelsior\movies" ""
dfscmd /add "\\ALT-92\Media\movies" "\\ENDEAVOUR\WD640\movies"
dfscmd /map "\\ALT-92\Media\ConvertedTV" "\\SHUTTLE\Converted TV" ""
dfscmd /map "\\ALT-92\Media\mp3" "\\Defiant\MP3" ""
dfscmd /map "\\ALT-92\Media\itsshowtime" "\\Excelsior\itsshowtime" ""
dfscmd /map "\\ALT-92\Media\Series" "\\BOZEMAN\series" ""
dfscmd /map "\\ALT-92\Media\trek" "\\Defiant\trek" ""
dfscmd /map "\\ALT-92\media\dvd" "\\equinoxe\dvdimg" ""
dfscmd /add "\\ALT-92\media\dvd" "\\endeavour\dvdimg"
dfscmd /add "\\ALT-92\media\dvd" "\\CHALLENGER\dvdimg"
dfscmd /map "\\ALT-92\Media\HD" "\\SHUTTLE\media\HD" ""
dfscmd /map "\\ALT-92\Media\movies2" "\\Excelsior\media" ""
dfscmd /map "\\ALT-92\media\movies3" "\\shuttle\media\movies3" ""

Vervolgens met de dfsutil uit de RSAT voor Windows 7 maar een script in elkaar geklust wat de link state up of down gooit al naargelang welk OS er actief is:

code:
1
2
3
dfsutil property state online \\alt-92.net\media\dvd \\ENDEAVOUR\dvdimg
dfsutil property state offline \\alt-92.net\media\dvd \\equinoxe\dvdimg
dfsutil property state offline \\alt-92.net\media\dvd \\CHALLENGER\dvdimg

Dat als een Scheduled Task tijdens startup, en ongeacht welke Windows versie er draait worden m'n DFS links keurig aangepast.
Zo blijven mijn MCE en m'n laptop altijd via DFS naar de juiste share connecten :)

Hmm..Als we op deze technische toer gaan kan ik er ook nog wel een aan toevoegen :

Al sinds de eerste veries van Windows 7 (die het ondersteunen) maak ik gebruik van de mogelijkheden om mijn Media te benaderen via internet (lees hier hoe je dit configureert). Je kunt tot 10 devices toevoegen aan 1 Windows Live ID waarmee je dus via internet je media (thuis) kunt beluisteren.

Nu heb ik mijn pc natuurlijk een aantal keren opnieuw geinstalleerd (nieuwere builds etc.) en heb dus iedere keer dus mijn pc toegevoegd, maar (en nu komt het) blijkbaar worden 'oude' installaties (dus als je je computer opnieuw installeert bijvoorbeeld) niet verwijderd.

Gevolg : Ik kan mijn huidige install (Windows 7 x64 RTM) niet toevoegen aan mijn huidige Windows Live ID aangezien ik de oude devices niet kan verwijderen. Ik moet zeggen dat ik op Google maar beperkt informatie tegen gekomen ben enneh....het advies : Maak een support call aan bij Microsoft...pfff....

'k ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem :+

Afbeeldingslocatie: http://blog.hznet.nl/wp-content/uploads/2009/08/image19.png

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 20-08-2009 22:44 ]

Verwijderd

Is het trouwens iemand opgevallen dat remote desktop always on top is en dat ook niet uitgezet kan worden?

Of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:48:
Is het trouwens iemand opgevallen dat remote desktop always on top is en dat ook niet uitgezet kan worden?

Of ligt dat aan mij?
Eh..dat ligt aan jou. 'k heb hier een RDP Sessie die ik gewoon achter een ander scherm kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:03
Ik draai met tevredenheid de RTM :Y
De bugs/vreemde response die ik tot nu toe tegen ben gekomen:
  • Bij het vast instellen van de Nvidia nForce NIC op 100 Full heb ik netwerk loss (geen reply op ping). Bekijk ik de status van de interface blijkt die op 4Gbit te staan (het is een Gbit NIC aangesloten op een 100Mbit switch), terug naar AUTO en de verbinding is terug en de juiste snelheid wordt aangegeven.
  • Ik kan in het startmenu geen snelkoppelingen copy-pasten. Ga ik vervolgens via explorer naar het start menu kan het ineens wel :?
  • ondanks dat ik ipv6 uitgeschakeld heb krijg ik bij een ping van m'n 7 machine naar m'n 7 machine reply van het ipv6 protocol
Wat ik erg jammer vind:
  • De WOL functie werkt alleen nog vanuit de sleep of hibernate :'( Instellingen veranderen bij de NIC properties of met powercfg helpt helaas niet. Ik houd mij aanbevolen als iemand de oplossing tegenkomt.
  • Dat machine om 7 uur 's ochtends uit sleep ontwaakt om de guide te updaten 8)7. Task heb ik disabled.
Verder geen klagen t.o.v. m'n vorige XP installatie :)

[ Voor 6% gewijzigd door SniperGuy op 21-08-2009 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:30:
[...]

Eh..dat ligt aan jou. 'k heb hier een RDP Sessie die ik gewoon achter een ander scherm kan plaatsen.
Ook als je em op een vaste grootte opent? Dus de window configuration op 800x600 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
Mr.Nobody schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:20:
[...]
heb je toevallig gedaan wat ik in vista ooit deed? werkt nu nog, waarom weet ik niet.

linkje:
[Vista] Gedeelde folder op desktop shared hele c:\users?
Ik heb het verhaal in je link doorgelezen, maar ik heb geen folder op het bureaublad proberen te delen.
Mijn verhaal is het geval bij zowel mijn pc als bij mijn laptop, dus het kan geen toeval zijn.

Het vreemde is: bij mijn users map staat dat ie gedeeld is met andere, maar als ik dan in die map kijk, zijn sommige icoontjes van de gebruikers met een slotje afgebeeld (niet gedeeld) en toch kan ik ze op het netwerk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb ff een probleempje waar ik nu een btje gek van wordt >__<
Ik heb een MSDNAA account, een ELMS om precies te zijn via mijn technische universiteit.
Echter het downloaden van de windows 7 rtm lukt me nu al een aantal dagen niet..
Ik krijg iedere keer een error (SDC00400), echter ik doe zover ik weet niets verkeerd.
Ik maak tevens gebruik van een VPN verbinding thuis maar dat moet naar mijn weten niets uitmaken. Andere software zoals de RC bijvoorbeeld wordt wel correct gedownload. Mijn MSDN moderator zegt dat het wss aan de servers bij microsoft ligt en dat ik maar even moest wachten, maar dit vind ik toch wel erg lang duren en ik weet dus ook niet of dit wel klopt. Hebben jullie dit probleem ook (gehad / nog steeds)? En wat kan ik het beste doen, mijn licentiesleutel is gwn zichtbaar op msdn maar ik kan niet aan de software komen, meestal is het andersom zucht :/ .. Is er een oplossing / alternatieve download locatie?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
bullitnl schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 02:02:

Het vreemde is: bij mijn users map staat dat ie gedeeld is met andere, maar als ik dan in die map kijk, zijn sommige icoontjes van de gebruikers met een slotje afgebeeld (niet gedeeld) en toch kan ik ze op het netwerk zien.
Zien ja. Maar kan je er ook in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
bullitnl schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 02:02:
[...]

Ik heb het verhaal in je link doorgelezen, maar ik heb geen folder op het bureaublad proberen te delen.
Mijn verhaal is het geval bij zowel mijn pc als bij mijn laptop, dus het kan geen toeval zijn.

Wat mij is opgevallen is dat als je vanaf computer X het pad \\x\ opgeeft, dan zie je inderdaad de users er bij staan. Als je vanaf computer Y het pad \\x\ opgeeft zie ik alleen Public Folders en zie ik de rest van de Users niet. Zo is het in ieder geval bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
FezzFest schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:50:
[...]

Ben jij er in gelukt de Enterprise versie van MA3D te activeren? Normaal wordt er automatisch een e-mail verstuurd met een key (zo ging het toch voor vista business), tot op heden niets ontvangen. Als je deze versie installeert, wordt er echter geen key gevraagd. Toch kan je ze niet activeren, want de ingebedde key is de publieke installatiekey 33PXH-7Y6KF-2VJC9-XBBR8-HVTHH voor admins, waar je dus niets mee bent. Op mijn e-mails naar de MA3D administratie wordt er niet gereageerd :/ ... Het zal daar vakantie zijn zeker?

Probleem opgelost
Werkt de MA3D key voor 32-bit Enterprise eigenlijk niet gewoon ook op 64-bit Enterprise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 02:52:
Hey ik heb ff een probleempje waar ik nu een btje gek van wordt >__<
Ik heb een MSDNAA account, een ELMS om precies te zijn via mijn technische universiteit.
Echter het downloaden van de windows 7 rtm lukt me nu al een aantal dagen niet..
Ik krijg iedere keer een error (SDC00400), echter ik doe zover ik weet niets verkeerd.
Ik maak tevens gebruik van een VPN verbinding thuis maar dat moet naar mijn weten niets uitmaken. Andere software zoals de RC bijvoorbeeld wordt wel correct gedownload. Mijn MSDN moderator zegt dat het wss aan de servers bij microsoft ligt en dat ik maar even moest wachten, maar dit vind ik toch wel erg lang duren en ik weet dus ook niet of dit wel klopt. Hebben jullie dit probleem ook (gehad / nog steeds)? En wat kan ik het beste doen, mijn licentiesleutel is gwn zichtbaar op msdn maar ik kan niet aan de software komen, meestal is het andersom zucht :/ .. Is er een oplossing / alternatieve download locatie?

Bij voorbaat dank
Tsja de alternatieve download locatie ligt nogal voor de hand niet? De licentiecode is op de juiste build gewoon te gebruiken. Dus even in de gaten houden houden dat je build 7600 download. Editie maakt niet uit. De windows installatie bevat namelijk alle edities. Uiteindelijk gaat het erom dat je de juiste licentiecode hebt. Waar precies de eentjes en nulletjes vanaf komen maakt nou ook niet uit.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads of nieuwe versies/talen die ineens beschikbaar zijn etc. worden rücksichtlos verwijderd.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!