Windows Vista vs. Windows 7 - Voor en tegen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 30 producten

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Afbeeldingslocatie: http://petervanakelyen.webs.com/Tweakers_Pictures/Win7%20vs%20WinVista.jpg

Wat vind jij beter in Windows 7 dan in Windows Vista ?
Wat vind jij dé reden om wel of niet over te stappen ?
Wat had jij verwacht dat niet is waar geworden ?

Kortom: waarom ga je over naar Windows 7 of waarom blijf je bij Vista ?

Laat hier alles gaan (nou niet alles...) over het verschil tussen Windows Vista en Windows 7.

Hier alvast wat discussie-materiaal:

* Windows 7, Vista, en XP op vlak van kopieer-snelheid.
* Boot-time dragrace
* VGA-performance
* T.net GTX285 en HD 4890 getest onder Vista en Windows 7.
* Windows 7 nader bekeken deel 1
* Windows 7 nader bekeken deel 2

* En hier nog een linkje naar:
[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 14
* En hier nog eentje over een vergelijkbaar topic tussen XP en Windows 7:
De Voor en nadelen van Windows 7 vergeleken windows XP

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Nette topicstart, beter dan wat ik had, maar je gaat me toch niet vertellen dat je dat plaatje zelf gemaakt hebt? :9

Even een paar Vista voordelen, ondanks dat ik op 7 overstap na xp, heeft vista toch wel een paar dingen beter dan 7. Geen homegroups(wat moet ik met dat idee); windows viewer voor foto's deed onder Vista tenminste nog video's meepakken, is eruit gestript in 7; klassiek startmenu zat er nog in.

Voordelen 7: komt minder bloated over, zowel in aantal overbodige programma's wat meekomt als (vooral) de systeemperformance, en dan doel ik vnl. op de HD en geheugen. Verder heeft 7 niet zoveel voor op Vista denk ik.

Verwijderd

Wat is geen reden om over te gaan :s

• Petervanakelyen
Sjah schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:27:
Nette topicstart, beter dan wat ik had, maar je gaat me toch niet vertellen dat je dat plaatje zelf gemaakt hebt? :9
Tja, met paint in een minuut in elkaar geknutseld, is idd. niet geweldig :p
Even een paar Vista voordelen, ondanks dat ik op 7 overstap na xp, heeft vista toch wel een paar dingen beter dan 7. Geen homegroups(wat moet ik met dat idee); windows viewer voor foto's deed onder Vista tenminste nog video's meepakken, is eruit gestript in 7; klassiek startmenu zat er nog in.

Voordelen 7: komt minder bloated over, zowel in aantal overbodige programma's wat meekomt als (vooral) de systeemperformance, en dan doel ik vnl. op de HD en geheugen. Verder heeft 7 niet zoveel voor op Vista denk ik.
Volledig mee eens, die homegroups snap ik niet echt. Het werkt misschien wel tussen twee Windows 7 computers, maar zeker niet met 2000/XP/Vista/Ubuntu.
Klassiek start-menu vind ik ook jammer.

Maar Windows 7 draait vlot op een Pentium III-S 1.3GHz, dat moest je met Windows Vista echt niet proberen. Ook op snelle PC's voelt het openen van applicaties en vooral explorer-windows zoals 'Computer' stukken sneller dan Vista.

In Windows 7 is de WLAN-support ook behoorlijk beter, je kan met één klik alle WLAN-netwerken zien, en er wordt tijdens de installatie al naar WLAN-netwerken gezocht om deze ineens correct in te stellen.
Je moet nog wel eerst een licentie kopen voor Windows 7, en als je al een Windows XP of Windows Vista licentie in het bezit hebt, en dat voldoet voor jou goed, is dat zeker een reden om niet over te gaan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-08-2009 21:39 ]

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik kom van Vista Ultimate x64, Ben gegaan naar Windows 7 Ultimate x64

DE verschillen die ik echt merkbaar beter vind zijn:
  • Afsluitknop is nu in te stellen.
  • Installeren van Drivers van bijvoorbeeld ingeplugde USB-Sticks gaat supersnel
  • Bestandsbewerkingen gaan supersnel.
Minder:
  • De Leuke spelletjes zijn weg.
  • Nog even wennen aan de Taskbar.
Aangezien ik een Technet abonnement heb is er voor mij geen reden om niet over te gaan.
Mijn hardware is thuis zwaar genoeg om Windows 7 goed te kunnen draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 20-08-2009 21:44 ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:06
ReVolpe schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:42:

• [b]
  • [/b]
Minder:
Aangezien ik een Technet abonnement heb is er voor mij geen reden om niet over te gaan.
toon volledige bericht
afsluitknop is ook al in vista in te stellen hoor. Bij je energieprofiel of hoe je dat ook noemt.

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-07 22:33
Craven87 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:46:
[...]

afsluitknop is ook al in vista in te stellen hoor. Bij je energieprofiel of hoe je dat ook noemt.
Heb jij het niet over de fysieke knoppen van je computer? Ik denk dat hij bedoelde dat je de software afsluit knop in het start menu kan instellen. (Geen idee of dat ook in Vista kon, te lang geleden ;))

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
persoonlijk vind ik het nogal raar dat 7 nu zo positief ontvangen word.
ik heb beide gedraaid en zie niet zoveel verschil eigenlijk.
volgens mij kwam vista wat te vroeg, drivers waren er nog niet, ondersteuning voor sommige dingen waren er niet e.d.
maar eigenlijk is het verschil tussen vista en 7 heel klein.
zelfde core, alleen wat kleine dingetjes verbeterd, en vista heeft de tijd gehad om geaccepteerd te raken en driver support te krijgen daar profiteert 7 nu van denk ik.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-07 19:10

mace

Sapere Aude

lembregtse schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:50:
[...]

Heb jij het niet over de fysieke knoppen van je computer? Ik denk dat hij bedoelde dat je de software afsluit knop in het start menu kan instellen. (Geen idee of dat ook in Vista kon, te lang geleden ;))
Ook dat kan in Vista.

• Petervanakelyen
lembregtse schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:50:
[...]

Ook dat zat al in Vista.
Maar gelukkig staat in Windows 7 de shutdown-knop echt als shutdown ingesteld, scheelt me weeral wat familieden die bellen, dat ze de computer niet uit krijgen :+
libero schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:50:
volgens mij kwam vista wat te vroeg, drivers waren er nog niet, ondersteuning voor sommige dingen waren er niet e.d.
zelfde core, alleen wat kleine dingetjes verbeterd, en vista heeft de tijd gehad om geaccepteerd te raken en driver support te krijgen daar profiteert 7 nu van denk ik.
Dat klopt voor een deel.
Maar Vista met SP2 geïntegreerd, en de laatste drivers, draait nog steeds niet even vlot naar mijn zin als Windows 7. Waarom ? Kijk hierboven ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-08-2009 21:55 ]

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 04:49

KompjoeFriek

Statsidioot

Minder:
Vind ik juist een voordeel :)

Wat voor mij het grootste voordeel van Windows 7 boven Vista is: Drivers!
Na installatie hoefde ik eigenlijk geen drivers te zoeken en te installeren, alles werkte out of the box.
En nog leuker, updates via Windows Update :9
Alleen de Ati drivers heb ik er zelf opgezet
... en vista heeft de tijd gehad om geaccepteerd te raken en driver support te krijgen daar profiteert 7 nu van denk ik.
Yup

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Anoniem: 312027

een belangrijk onderdeel wat ik persoonlijk belangrijk vindt is dat je nu niet 2x de resources nodig hebt om het te kunnen draaien. Vergelijk de systeem eisen van aplicaties voor xp en vista eens. Dit is vaak gewoon het dubbelen. Dit wordt naar alle waarschijnlijkheid weer een stuk minder met 7.
Ik denk inderdaad dat met een systeem van 4GB en dualcore het prestatieverschil tussen 7 en Vista klein is, dat wezen de testen die Tweakers deed ook uit.
Dat 7 wel een veel betere optie is op een p4 met 1 GB is ook waar. Dus ja, mensen met een snel systeem die zeggen dat Vista ook snel genoeg is, hebben wel een punt.

Mmmh de voordelen van 7 worden al minder, ik begin bijna van Vista te houden.

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-07 21:18
Windows 7 voordeel t.o.v. alle voorgaande Windows versies: Als je een USB storage device wil ontkoppelen werkt dat ook echt direct (linkermuisklik op icoontje in je tray -> ontkoppel -> instant klaar). Geen loze meldingen met 'het medium kan niet worden ontkoppeld', alleen omdat je toevallig nog een bestand van je usb-stick op je clipboard hebt staan _/-\o_

Daarnaast vind ik de library functies erg handig, mooie collectie van snelkoppeling naar veelgebruikte folders op 1 plek.

Ook de slideshow functie van je bureaublad is cool 8)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
KompjoeFriek schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:57:
Wat voor mij het grootste voordeel van Windows 7 boven Vista is: Drivers!
Na installatie hoefde ik eigenlijk geen drivers te zoeken en te installeren, alles werkte out of the box.
En nog leuker, updates via Windows Update :9
Alleen de Ati drivers heb ik er zelf opgezet
Ook dit is een feature die in Vista al gewoon aanwezig was, al worden door Windows 7 weer meer nieuwere apparaten ondersteund, zoals altijd met nieuwere windowsversies. ik merk het zelf vooral in de netwerkkaarten :P

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 20-08-2009 23:07 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07 20:27
pixeled schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:18:
Geen loze meldingen met 'het medium kan niet worden ontkoppeld', alleen omdat je toevallig nog een bestand van je usb-stick op je clipboard hebt staan _/-\o_
Helaas kan ik hierbij melden dat ik die melding ook al in Windows 7 ben tegengekomen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:16
Grappig om ook zo'n topic te maken :P naast het XP vs. 7 topic.

dingen die voor mij een pluspunt zijn boven Vista:

- WDDM 1.1 (minder memory use)
- Naadloos switchen van audio-afspeel-apparaat, je programma blijft gewoon spelen.
- Nieuwe taskbar
- Aero Snap
- Sneller
- Verbeterde breadcrumbs in explorer
- Homegroups
- Libraries
- en meer...

Nadelen:
- ???? kan er geen bedenken, oh misschien dat het classic menu eruit is, al hoewel ik dat voor het laatst heb gebruikt in Windows 2000 ;)
[edit]
- Oja dat je niet zomaar alles op je taskbar kan pinnen is op zich wel jammer.

Nee het zijn geen revolutionaire verbeteringen waardoor je instant zou moeten overstappen op windows 7. Maar al met al zorgt het hele pakket er toch voor dat Windows 7 een heel fijn besturingssysteem is waarmee ik gewoon heel fijn kan werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 20-08-2009 23:39 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 12:55

Minder:
  • [*[b]]De Leuke spelletjes zijn weg.[/b]
Sorry hoor, maar bij mij zijn toch echt de spelletjes als Solitaire, FreeCell, Hearts, enz.
Of bedoel je iets anders?

Wat ik beter vind in Windows 7:

- Libraries, superhandig, ik gebruik het volop!
- Nieuwe taskbar, de combi van Quick Launch en TaskBar vind ik geweldig. (Vastpinnen van programma's)
- Opstartsnelheid
- Algehele snelheid
- XPM, nog niet geprobeerd. Lijkt me wel goed.

[ Voor 0% gewijzigd door sanderdam op 21-08-2009 00:01 . Reden: Tiepvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat waarschijnlijk het grootste voordeel gaat zijn van windows 7 is de support voor SSD schijven (TRIM)
verder maakt het voor mij nou niet echt uit hoe het uiterlijk is
als alles maar snel werkt
en als ik de verhalen moet geloven werkt het allenmaal net even wat vlotter op 7 dan vista
zal dit met het aantal regels te maken hebben dat is weg gescheven in het besturingssysteem?
of meer HOE de regels zijn weggescheven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wat mij is opgevallen in windows 7 is dat je media kunt afspelen en terwijl die afspeelt kun je het bestand zelf verwijderen. Het afspelen gaat gewoon door en zodra je dan de media player uitschakeld is het bestand ook echt weg.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:59

Nakebod

Nope.

Vind over het algemeen Vista tot nu toe fijner werken. Kan nog niet echt wennen aan de pinned taskbar, al zie ik daar wel een pluspunt in. Maar ik blijf erbij, Win7 is "gewoon" Vista SP3 :+.
En daarbij heb ik een Vista licentie, en geen 7 licentie, dus dat is financieel ook een pluspunt om Vista te gebruiken :P

Een heel irritant ding van Win7 + UAC: Configfiles editen van Apache, die op dat moment draait: onmogelijk om op te slaan, zelfs als je daarna Apache stopt, hij bleef in gebruik, tot een reboot.
Ik edit altijd Apache's config als ie draait, ff restart, klaar.
UAC in Vista was an sich een grote ergenis, dus ik dacht dat ik hem in Win7 wel aan zou laten staan, maar die gedachte was slechts van korte duur.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:51

beany

Meeheheheheh

Het enige nadeel tov vorige Windows'en is, vind ik, het startmenu. Ik zou toch wel het klassieke startmenu terug willen. Het is nu erg onoverzichtelijk. Maar misschien is het een kwestie van wennen, geen idee...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een kwestie van wennen om gewoon de Windows toets in te drukken en het programma wat je wilt te typen. Werkt super!

Maar dat is uiteraard mijn mening, ik kan me voorstellen dat niet iedereen er zo blij mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 25-07 22:40
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:14:
Het is een kwestie van wennen om gewoon de Windows toets in te drukken en het programma wat je wilt te typen. Werkt super!

Maar dat is uiteraard mijn mening, ik kan me voorstellen dat niet iedereen er zo blij mee is.
Jep zo gebruik ik het ook. Wel moet ik zeggen, het navigeren door het menu is inderdaad en hel geworden. Ik merkte bij Vista ook dat het altijd na een tijdje een puinhoop was geworden. Gelukkig werkte de "snelknoppen"
en de search wel feilloos.

Mijn grootste reden om over te stappen was betere ondersteuning voor SSD's. Plus wilde ik graag over naar 64bit dus dat kwam goed uit.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-07 22:38

Masselink

Voor de dorst

Ik ben heel tevreden over Windows 7. Werkt allemaal net iets beter/sneller. Dat er betere drivers voor WIndows 7 zijn dan voor Vista is logisch. Vista zorgde grote veranderingen, en dat maakt ondersteuning moeilijk. Ik heb ook hardware gehad die niet XP compatible was. Fabrikanten hebben ondertussen kennis opgedaan met het bouwen van Vista drivers. Dat voordeel heeft Windows 7.

Had Vista nooit bestaan en was Windows 7 de opvolger van XP geweest, dan hadden we nu allemaal lopen zeiken over hoe slecht het wel net was qua ondersteuning.

Het enige wat ik jammer vind is dat de extra's van de Ultimate versie uitgebleven zijn, behalve een paar zoethoudertjes. Ben benieuwd hoe dat gaat met Windows 7 straks.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat houdt die betere SSD ondersteuning in dan?

@hierboven: die extra's zijn afgeschaft in 7 ,meen ik.

[ Voor 39% gewijzigd door Sjah op 21-08-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 14:43
Ik heb een licentie voor Windows Vista Ultimate en na SP1 en SP2 vind ik het een prima besturingssysteem. Ik draai de 64 bit versie op een Core 2 Duo E6600 met 4GB geheugen en dat gaat prima. Ik heb de RC van Windows 7 op mijn Media PC staan en ook daar ben ik over te spreken. Ik ben echter niet ZO tevreden over dat ik voor deze PC een nieuwe licentie ga kopen. Tegen de tijd dat ik een nieuwe PC ga kopen komt daar natuurlijk een Windows 7 licentie bij. Maar zolang ik deze PC heb blijf ik lekker bij Vista.

Ik vind Windows 7 inderdaad net wat sneller aanvoelen, maar veel verschil zit d'r niet tussen. Ik merk dat veel mensen de RTM versie van Vista gaan vergelijken met Windows 7. Dat is natuurlijk niet te vergelijken. In mijn ogen doet een compleet geupdate versie van Vista weinig onder aan Windows 7.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Sjah schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:45:

Hier een artikel van MS over win7 op SSD's:
http://blogs.msdn.com/e7/...lid-state-drives-and.aspx
Nakebod schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:42:
Vind over het algemeen Vista tot nu toe fijner werken. Kan nog niet echt wennen aan de pinned taskbar, al zie ik daar wel een pluspunt in. Maar ik blijf erbij, Win7 is "gewoon" Vista SP3 :+.
En daarbij heb ik een Vista licentie, en geen 7 licentie, dus dat is financieel ook een pluspunt om Vista te gebruiken :P
Wat een onzin weer, als het Vista SP3 was, dan hadden er niet al die nieuwe handigheidjes in gezet maar alleen performance en veiligheidsverbetering. En Vista fijner werken? Vista werkt goed, maar lang niet zo fijn als 7 imho.
beany schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:52:
Het enige nadeel tov vorige Windows'en is, vind ik, het startmenu. Ik zou toch wel het klassieke startmenu terug willen. Het is nu erg onoverzichtelijk. Maar misschien is het een kwestie van wennen, geen idee...
Grapjas ;) Ik vraag me af in welke wereld jij leeft dat je dit overzichtelijk vind ;)
Afbeeldingslocatie: http://access.labs.sscnet.ucla.edu/FAQ%5CStartMenu.jpg

Windows 7, en Vista trouwens ook, hebben een zoekbalk, waarin je kan intikken welk programma je wilt starten. Werkt prima. Ja is ff wennen, minuutje of 3 ;) Ik kan me nog goed de tijd herinneren dat je in Windows 2000 op zoek was naar een programma dat dat soms gewoon een paar minuten duurde omdat je er gewoon overheen keek.
MrFl0ppY schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:29:
[...]

Jep zo gebruik ik het ook. Wel moet ik zeggen, het navigeren door het menu is inderdaad en hel geworden. Ik merkte bij Vista ook dat het altijd na een tijdje een puinhoop was geworden. Gelukkig werkte de "snelknoppen"
en de search wel feilloos.

Mijn grootste reden om over te stappen was betere ondersteuning voor SSD's. Plus wilde ik graag over naar 64bit dus dat kwam goed uit.
Altijd al een hel geweest, Met Vista en 7 is het juist beter geworden. Bij 7 omdat je zelf compleet je start menu kan inrichten.

[ Voor 74% gewijzigd door Ramon op 21-08-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okay, en valt dat niet via een patch naar Vista te brengen?!! Kijk dat ze voor xp die moeite niet meer nemen kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar Vista....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:59

Nakebod

Nope.

Ramon schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:26:

Grapjas ;) Ik vraag me af in welke wereld jij leeft dat je dit overzichtelijk vind ;)
[afbeelding]
Ik wel, maar niet dit voorbeeld. Mensen moeten eens leren hun startmenu overzichtelijk te houden.
Ik maak altijd een paar nieuwe mappen aan in het startmenu, zoals: Internet (O.A. IE, Firefox, Opera), Tools (Notepad++, winrar), Games ... etc.
F*ck al die uninstall, help, readme, website links die in het startmenu staan, totaal overbodig voor mij.

Tegenwoordig werk ik eigenlijk volgens hetzelfde princiepe, maar dan als toolbar in de taskbar, voor de meestgebruikte programma's dan. En de startmenu items delete ik bijna allemaal.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Nakebod schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:49:
[...]

Ik wel, maar niet dit voorbeeld. Mensen moeten eens leren hun startmenu overzichtelijk te houden.
Ik maak altijd een paar nieuwe mappen aan in het startmenu, zoals: Internet (O.A. IE, Firefox, Opera), Tools (Notepad++, winrar), Games ... etc.
F*ck al die uninstall, help, readme, website links die in het startmenu staan, totaal overbodig voor mij.

Tegenwoordig werk ik eigenlijk volgens hetzelfde princiepe, maar dan als toolbar in de taskbar, voor de meestgebruikte programma's dan. En de startmenu items delete ik bijna allemaal.
Die tik heb ik ook alles customizen weg met al die onnodige linkjes :*)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:39

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Nakebod schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:49:
[...]

Ik zie het verschil niet echt met Windows 7 startmenu, alleen in xp klapt t uit in plaats van in het venstertje te blijven.

XP heb ik ook altijd mijn veelgebruikte programma's direct in t startmenu, "Alle programma's" kijk ik nooit in en scheelt toch weer wat klikjes:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/10cnlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315025

Mijn vader vond Vista fijn om mee te werken, maar omdat hij op een p4 zit werd niet alles ondersteund.
Nu heeft hij windows7 en alles werkt naar behoren en bijna net zo snel als op XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 27-04 06:19
Wat voordelen van 7 boven Vista:

- RDP 7 ondersteund nu meerdere monitoren. _O_
- RDP 7 ondersteund Media Player redirection. Kun je eindelijk filmpjes bekijken middels je RDP sessie. ;)
- RemoteApp - je kunt een enkele applicatie van een remote computer tussen je andere applicaties zetten op je lokale desktop.
- Betere support voor SSD drives. (Defrag wordt bijv. uitgeschakeld als een SSD wordt herkend).
- Nieuwe kleurendiepte van 48bit en kleur-optimalizaties voor televisies middels HDMI.
- DirectX 11 (alhoewel slechts enkele kaarten het al ondersteunen).
- Libraries (het samenvoegen van documenten/fotos/muziek etc van meerdere folders/drives in 1 library)
- Wallpaper Slideshow (achtergrond veranderd om de zoveel minuten. (Kan ook met RSS feeds omgaan!))

Verder hier een leuk overzicht van nieuwe features: Wikipedia: Features new to Windows 7

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam

[afbeelding]

Windows 7, en Vista trouwens ook, hebben een zoekbalk, waarin je kan intikken welk programma je wilt starten. Werkt prima. Ja is ff wennen, minuutje of 3 ;) Ik kan me nog goed de tijd herinneren dat je in Windows 2000 op zoek was naar een programma dat dat soms gewoon een paar minuten duurde omdat je er gewoon overheen keek.
[...]

Altijd al een hel geweest, Met Vista en 7 is het juist beter geworden. Bij 7 omdat je zelf compleet je start menu kan inrichten.
Het was in Windows Vista ook al mogelijk om compleet je start menu in te richten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
[afbeelding]
In een wereld van een onderhouden startmenu.
Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/6480/startb.jpg

Programma's staan in 4mapjes op het bureaublad die ik meteen langs de werkbalk Bureaublad heb.
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/1259/werkbalk.jpg

Als ik al naar daar moet, er staan een 30tal programma's op de quicklaunch want dat is maar een muisklik weg. Wat overigens ook niet gaat in Win7 zoals ervoor. Standaard quicklaunch werkbalk met enkel icoontjes is weg en pinnen werkt onpraktisch omdat icoontjes mee opschuiven. Op start klikken en dan typen is zowat de langste weg die er is.

Dus leuk dat jouw manier van werken nog mogelijk is maar de onze niet meer. Windows wordt steeds onvriendelijker voor powerusers qua interface dus als het binnen 5jaar OS X v2 wordt zijn we mooi genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:14:
[...]

[afbeelding]
Veel te veel gedoe, de nieuwe taskbar is makkelijker en sneller.
Programma's staan in 4mapjes op het bureaublad die ik meteen langs de werkbalk Bureaublad heb.
[afbeelding]

Als ik al naar daar moet, er staan een 30tal programma's op de quicklaunch want dat is maar een muisklik weg. Wat overigens ook niet gaat in Win7 zoals ervoor. Standaard quicklaunch werkbalk met enkel icoontjes is weg en pinnen werkt onpraktisch omdat icoontjes mee opschuiven. Op start klikken en dan typen is zowat de langste weg die er is.
Volgens mij schuiven de icoontjes in Windows 7 niet hoor? Als je ze vanaf de linkerkant pinned blijven ze daar gewoon staan. Afhankelijk van je resolutie kan je makkelijk een stuk of 15 programma's pinnen als je dat zou willen. Dan doe je er nog een aantal minder gebruikte in je startmenu (daarvan kan je de hoogte ook aanpassen), dan kan je makkelijk aan de dertig apps komen.
Dus leuk dat jouw manier van werken nog mogelijk is maar de onze niet meer. Windows wordt steeds onvriendelijker voor powerusers qua interface dus als het binnen 5jaar OS X v2 wordt zijn we mooi genomen.
lekker dan, wordt ik hier even uitgemaakt voor n00b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/1/balk1e.jpg
Eigenschappen van verkenner komen rechts van de huidige schermen. Eigenschappen van wmp komt links.

Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/521/balk2h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/3756/balk3.jpg
Eigenschappen van verkenner vragen zorgt ervoor dat het icoon weggaat, lijkt me verwacht. Maar als je dan eigenschappen van wmp opvraagt gaat het icoon niet weg, het komt links van het icoon en het icoon van verkenner is plots weg.

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/5981/balk4.jpg
En je icoontjes schuiven wel degelijk allemaal op bij het pinnen. Gaat allemaal iets trager ivm de oude quicklaunch waar alle programma's op een bepaalde plaats en orde staan.

Als Ms bij z'n eigen programma's die nieuwe functies al niet simpel op orde heeft, gaat het zeer leuk worden al er tig 3rd party programma's bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ja duh, probeer de taskbar eens standaard. Dan verschuift er niets tenzij jij het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305450

Voordelen Windows 7 t.o.v. Vista

- Sneller opstarten
- Superbar
- Jumplists!!!
- Aero WDM 1.1 gebruikt weinig geheugen
- Werkt zelfs op pc met 256 mb geheugen (zelf geprobeerd ;), werkt aardig goed)
- Verbeterde Windows Explorer
- Verbeterd Netwerkcentrum
- WiFi netwerken makkelijk bereikbaar
- Action Center (handig voor gemiddelde gebruikers)
- Makkelijk en snel programma's sluiten, minimaliseren, maximaliseren etc.
- Aero Snap :D
- Libraries
- HomeGroup
- Windows XP Mode voor programma's die niet standaard werken op Windows 7, maar wel op XP
- .ISO ondersteuning
- .mov, .mkv, etc. codecs in Windows Media Player
- Afsluitknop in startmenu is makkelijk te veranderen
- Tabbladen-previews van IE 8 in de superbar

En nog wel meer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:14:
[...]
Dat is leuk als je met 1 pc werkt, maar meerdere startmenu's onderhouden is niet iets waar ik veel tijd in wil steken. Alles gewoon op de standaard plek, dan weet ik het tenminste altijd te vinden, ook als ik achter een andere pc zit.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik snap sowieso niet waarom je tegenwoordig nog met 'n klassiek startmenu zou willen werken; sinds Vista - en de uitvinding van Launchy voor Windows - kun je razendsnel programma's opstarten door een stukje van de naam in te tikken. Met je muis zoeken kan daar niet bepaald tegenop, zelfs niet wanneer je onthoudt en onderhoudt waar alles staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leftblank schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:04:
Met je muis zoeken kan daar niet bepaald tegenop, zelfs niet wanneer je onthoudt en onderhoudt waar alles staat...
Egt wel! (oneens dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 08:57
Één groot voordeel voor mij is de ondersteuning van veel video formaten in media center, waardoor HDTV ook perfect werkt nu in MCE. Daarnaast voelt het weer lekker clean en snel aan, maar dat komt natuurlijk ook door de schone installaties die iedereen nu doet.. :9

Taskbaar is even wennen maar nu ook perfect. Clean desk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:00

Twazerty

AVCHDCoder developer

...

Minder:
  • [b]
  • [/b]
Net de windows dvd kun je die spelletjes weer installeren. Kwam het daarstraks tegen. Zit onder Programmas en onderdelen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-07 16:02

painkill

Pain(k)(ill)

De mogelijkheid om eindelijk dvd's vanuit een map af te spelen vanaf WMC op de xbox360 vind ik een hele goede verbetering ;)

En eindelijk doet Planet Earth (mkv) het gewoon op mijn xbox360, en dat is een geweldige verbetering met de belabberde support die Vista had met video's, want naast de door windows gemaakte bestandformaten speelde hij niks af...

En de handige compatibility knop is ook wel leuk, alles wat niet werkte kun je nu alsnog gebruiken :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Voor bedrijven, waar de meeste van ons voor werken, bieden dingen als DirectAcces en BranchCache voordelen.In BranchCache zie ik persoonlijk veel in, dat brach offices niet steeds ieder bestand opnieuw hoeven op te halen, maar dat het lokaal gecacht wordt.

DirectAccess en BranchCache werkt alleen bij Windows 7 Ultimate & Enterprise, en in combinatie met Windows Server 2008 R2. Persoonlijk vind ik BitLocker To Go erg handig, dat je ook externe usb disks d.m.v Bitlocker kunt encrypten. Ook is de onderliggende kernel verbeterd, in Vista had ik veel last van BSOD's, in Windows 7 eingenlijk helemaal niet meer.

Ook het Booten d.m.v van VHD's is erg handig, net name voor bedrijven die al een Hyper-V/SCVMM infrastructuur hebben draaien. Ook het installeren vanaf USB stick is wel handig, hoef je niet bij iedere nieuwe installatie een CD-tje te branden, ik weet niet zeker of dit al in Vista zat.

PowerShell 2 biedt ook een aantal voordelen, zoals tegen de AD aan scripten, in samenwerking met de Integrated Scripting Environment (ISE), waarmee je een simpele editor hebt voor PowerShell scripts, zijn er toch wat verbeteringen doorgevoerd.

Zie hier voor een overzicht van alle nieuwe dingen in Windows 7(bij new features):
Windows 7 FAQ

offtopic:
Waarom moet dit besproken worden in een apart topic, dan kon toch gewoon in het Windows 7 Ervaringen en dicussusies topic?

Sjah schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:45:

In order to take advantage of the capabilities and unique performance characteristics of solid-state drives, Windows 7 will turn off Windows Disk Defragmenter,[40] and will make use of the new SSD TRIM command to physically erase logically deleted data more aggressively, so that it won't need to be done later when new data is written to the same block. Windows 7 will also format a partition on a SSD differently from a mechanical hard disk drive. Microsoft explained in a WinHEC 2008 presentation that in prior releases of Microsoft Windows, the alignment of the start of a partition would place it in the middle of a single page on an SSD drive, which can reduce performance by 50%
Bron: Wikipedia Features new to Windows 7

[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 23-08-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Twee geweldige voordelen van het nieuwe media center..

1. Geen gedoe meer met codecs installeren, alles doet het gewoon
2. Al mijn films, muziek en opgenomen TV programma's kijk ik op mijn laptop in bed terwijl de data op mijn media center staat. Dat homegroep delen in combinatie met het streamen van video werkt geweldig (en lichtelijk verbaasd dat DVD streamen over een wireless verbinding zo goed gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eens.

Ik draai nu ruim 2 jaar Vista op verschillende PC's en het draait als een zonnetje.
Op mijn nieuwste desktop haal ik een boot time (vanaf het moment dat het balkje verschijnt) van 15 seconden.
Ben benieuwd of W7 er een paar seconden van afhaalt. Ik verwacht zelf van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-07 22:51

DonJunior

NO Moderator

Het is eigenlijk natuurlijk weer dezelfde eindeloze discussie welke plaatsvond tussen XP en VISTA, (of 98 en XP) welke is beter? Ik durf het niet te zeggen.. Ikzelf heb 2 weken Win7 gedraaid, maar toch terug gegaan naar Win Vista omdat deze in mijn ogen gewoon net even wat fijner werkte.
Als ik in het begin al moet worstelen met de taskbar (ik wil gewoon niet gegroepeerde menu items [persoonlijk voorkeur]) vind ik het al snel niet meer leuk worden. Na een tijdje proberen kreeg ik uiteindelijk mijn taskbar net als ik deze al jaren gebruik in XP evenals in Vista:
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/scrsht.jpg

Gewoon balk bovenin (vind ik persoonlijk erg prettig werken) en daarboven de snelstartbalk met uitvergrote iconen. Werkt heerlijk..

Aniway... wat mij uiteindelijk heeft doen besluiten om toch terug te keren naar Vista is de ondersteuning voor oudere programma's. Voor mijn studie gebruiken we vaak verouderde programma's. En meer dan de helft wilde niet normaal draaien onder Win 7. Ook niet via optie (starten als Win Xp of Vista ofzo)
Hoop geprobeerd maar was hem voor mij toch nog niet..
Uiteraard werkte ik destijds met de Beta van 7.. dus ik wacht gewoon de nieuwe recensies af als Win 7 daadwerkelijk uitgebracht is.. want uiteindelijk wil ik wel overgaan..
(en neem ik aan dat de programma's ook gewoon netjes ondersteunt worden)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grauw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 13:51
Alles wat ik erover wil zeggen is dat ik iedereen die op XP is blijven zitten omdat ze Vista zo kut vonden maar nu zo lovend over Windows 7 doen een beetje hypocriet vind. Ze zijn vrijwel identiek, het enige echt nieuwe dat Windows 7 brengt is de nieuwe taakbalk. En die vind ik tot dusver vooral eigenlijk een beetje irritant, het heeft niet echt veel toegevoegde waarde en is vooral een ‘change for the sake of change’, heb ik het gevoel. Nu moet iedereen daar weer aan wennen.

Verder is dat Homegroup een beetje loos en dat Libraries is misschien aardig voor mensen die hun media over meerdere schijven hebben verspreid maar verder ook niet zo interessant. En die UAC op Vista was echt zo erg niet, hoe vaak rommel je nou helemaal rond in je Program Files map, en die kon je ook uit zetten als dat echt niet beviel.

En waarom ze ‘Afbeeldingen’ en ‘Documenten’ nou weer naar ‘Mijn Afbeeldingen’ en ‘Mijn Documenten’ hebben terugveranderd terwijl ze juist in Vista dat nodeloze ‘Mijn’ eraf hadden geknipt snap ik ook niet. En nu is nota bene de zichtbare mapnaam ook nog eens anders dan de naam op de harde schijf (alhoewel dat op een Nederlandse Windows natuurlijk toch al het geval was).

Het beste aan Windows 7 vind ik nog de ‘peek’-feature. Maar dat alleen is m.i. geen reden om van Vista over te stappen, of Vista niet te gebruiken.

Oh, en ‘Windows 7’ is zo’n mond vol, terwijl ‘Vista’ juist zo lekker kort was :).

[ Voor 9% gewijzigd door Grauw op 30-08-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Grauw schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:23:
Alles wat ik erover wil zeggen is dat ik iedereen die op XP is blijven zitten omdat ze Vista zo kut vonden maar nu zo lovend over Windows 7 doen een beetje hypocriet vind. Ze zijn vrijwel identiek, het enige echt nieuwe dat Windows 7 brengt is de nieuwe taakbalk.
Er zijn behoorlijk veel aanpassingen gebeurd, en misschien zijn ze bijna identiek, echt identiek zijn ze zeker niet. Vista was voor mij totaal geen optie, met een Sempron 2600+ en 1GB RAM is Windows Vista echt niet vooruit te branden, terwijl dat met Windows 7 geen enkel probleem is.
En die vind ik tot dusver vooral eigenlijk een beetje irritant, het heeft niet echt veel toegevoegde waarde en is vooral een ‘change for the sake of change’, heb ik het gevoel. Nu moet iedereen daar weer aan wennen.
Dat is een kwestie van smaak.
Verder is dat Homegroup een beetje loos en dat Libraries is misschien aardig voor mensen die hun media over meerdere schijven hebben verspreid maar verder ook niet zo interessant.
OK, die Homegroup is inderdaad crap.
En die UAC op Vista was echt zo erg niet, hoe vaak rommel je nou helemaal rond in je Program Files map, en die kon je ook uit zetten als dat echt niet beviel.
Hmm, misschien elke keer dat je een programma installeert ?
Oh, en ‘Windows 7’ is zo’n mond vol, terwijl ‘Vista’ juist zo lekker kort was :).
Windows Vista is een even grote mond vol als Windows 7. Windows 7 is echter wel minder lang om te typen en kan ook gewoon 'seven' zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Kan iemand mij een link geven waarin precies wordt uitgelegd hoe dat homegroup werkt? Ik krijg de indruk dat hierdoor een Windows 7 machine niet in een netwerk met Vista en XP PC's kan werken, klopt dit?

Zo ja is dat meteen mijn grote tegen.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic: hoe zet je homegroup eigenlijk uit?

edit: ik zie het al. NM

[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 30-08-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 03:23
ga naar je network center, als ik het me goed herinner dan kan je onderin het midden een bar uitklappen waar je kan kiezen of je een group wil maken, joinen of het helemaal uitschakelen, ik kan het nu even niet checken want mijn laptop is met RMA :'(

overigens, windows 7 is gewoon awesome :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:27
Kiwiknaapje schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:18:
Kan iemand mij een link geven waarin precies wordt uitgelegd hoe dat homegroup werkt? Ik krijg de indruk dat hierdoor een Windows 7 machine niet in een netwerk met Vista en XP PC's kan werken, klopt dit?

Zo ja is dat meteen mijn grote tegen.
Je hoeft de Homegroup niet te gebruiken. Ik heb hem hier ook uitgeschakeld en kan gewoon met mijn Vista en XP machine bij de 7 komen.

Ik denk als je de homegroup inschakeld dat de Vista en XP niet bij die bestanden kunnen komen die in de homegroup staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-06 22:23
Dit is ook wel een leuke opsomming: 18 cool things Windows 7 does that Vista doesn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 06:45
Wat een geziek om de taakbalk. Dat was ook mijn eerste angst, maar guess what, goed afgesteld is deze in Windows 7 nog beter ook omdat applicaties worden gegroepeerd en je nog kan slepen ook... Screenshotje incluis instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TzjANAeap2fDA2n9F796jfOI/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 1e 9 argumenten op de 1e pagina zijn ok, de 2e 9 redenen boeien me niet. Die iso brander, weg ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:10:
Wat een geziek om de taakbalk. Dat was ook mijn eerste angst, maar guess what, goed afgesteld is deze in Windows 7 nog beter ook omdat applicaties worden gegroepeerd en je nog kan slepen ook... Screenshotje incluis instellingen:
[afbeelding]
:) Jup dat heb ik ook direct gedaan alleen snap niet je keuze voor kleine pictogrammen.
Zeer irritant klik steeds mis... ( weet is gewenning..)
Voor de rest vind ik het voor deel van vista het is misschien sloom bij een verse instal.
Maar naar wat tweaks links en rechts is het bijna even snel als windows 7 en vista blijft snel
waar je zoals bij xp ook last van had dat na gebruik van het besturing systeem maand of 2
dat het slomer word. Echter had ik daar pas last van bij vista naar een jaar.

Ik blijf dus nog even op vista.
Want het is wel heel 2003 om elke 3 maand je besturing systeem opnieuw te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige XP installatie draait hier al weer meer dan 1 jaar zonder problemen. Kwestie van bijhouden net zoals je kamer/huis moet opruimen. Merendeel van de PC gebruikers kunnen er gewoon niet mee omgaan, vergelijk het met een kop koffie dat net leeg is gedronken. Bam gooi maar stuk op de grond, hoef je het ook niet af te wassen :+

En wat doet MS? die bouwt een stofzuiger die even langskomt om de troep op te ruimen. Maar als die stofzuiger stuk gaat (PC even anders gaat werken dan verwacht) dan is men nog verder heen dan als men ooit geleerd zou hebben zelf die troep op te ruimen. Is meer een algemene rant naar wizards en opgeleukte GUI van applicaties toe. Kwak daar maar neer, "handige" snelkoppeling erbij waar het terug te vinden moet zijn (my pictures bijv.) maar als die snelkoppeling weg is of de bestanden toch ergens anders staan, is het einde zoek en valt het op hoe irritant het kan zijn dat je geen weet hebt wat er op de achtergrond is gebeurd.

Wat ik graag zie is betere ondersteuning voor gebruikers die niet alles op c:\, program files, my docs, my pics etc. etc. willen zitten.

offtopic:
Google is wel een mooi voorbeeld die in veel desktop applicaties niet eens meer de optie geeft waar je een applicatie wilt neerzetten, en recentelijk nog wou ik even picassa proberen. Nou ik heb een Engels OS maar kreeg met geen mogelijkheid een Engelse versie gedownload. Kon ja na installatie wel op Engels zetten zoals ik gelezen had, maar die installer bood geen custom plaats aan waar ik het wilde installeren dus maar afgebroken. Irritant zijn die zogenaamde "intelligente" dingen om het de gebruiker "makkelijker" te maken.

http://www.techradar.com/...that-vista-doesn-t-628892

artikeltje noemt mooie dingen op en zowaar nuttige features maar als je http://windows7sins.org/ zo eens tegenkomt geeft het toch weer een domper gevoel. Met name de DRM mechanismen die erin gebakken zitten ongeacht of je media hebt die er gebruik van maakt. Het is toch een aanslag op systeem resources waar een normaal nadenkend mens niet op zit te wachten.

Een beetje het kip en het ei verhaal. Je koopt hardware met een verwachting bepaalde dingen er mee te kunnen doen. Mag je van een besturingssysteem ontwikkelaar verwachten dat het restricties op gaat leggen wat deze hardware wel en niet mag doen?

Jaja en ondanks al mijn kritiek zal mijn nieuwe PC (als bij deze tenminste 1 van de hardware onderdelen uitvalt) wel Windows 7 64bit bevatten. Zolang er applicaties zijn die niet werken onder Linux of aanverwanten of speciaal voor Windows geschreven zijn zit er weinig anders op. Al zal ik binnenkort eens een test pc'tje maken met iets van Linux (heb er nooit wat serieus mee gedaan) en zien wat ik precies mis of niet mis. Games speel ik vrijwel toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:14:
Wat ik graag zie is betere ondersteuning voor gebruikers die niet alles op c:\, program files, my docs, my pics etc. etc. willen zitten.
Dan zou ik als ik jou was niet (in het verkeerde topic) m'n gal spuwen over XP, maar gewoon met Win7 aan de slag gaan.

1 woord: libraries

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Sommige mensen hebben een hekel aan de libraries, maar ik moet zeggen dat ik ze zelf pas ben beginnen apprecieren nadat ik de hele 'mijn documenten' map, die ik al van windows 2000 naar iedere nieuwe installatie overkopieer eens heb uitgekuist en alles verplaatst heb naar de relevante libraries. mijn /mp3 folder heb ik gewoon mee toegevoegd aan de music library waarbij hij ook nieuwe items in die bewuste folder zal plaatsen. Ik merk dat ik alles terug gemakkelijk terugvindt.

Het verbaast me wat sommige mensen hier doen met hun taakbalk, zelf heb ik ze liefst zo compact mogelijk. Dus: Uitsluitend gepinde items, kleine iconen en maar 1 rij hoog.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Grauw schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:23:
Alles wat ik erover wil zeggen is dat ik iedereen die op XP is blijven zitten omdat ze Vista zo kut vonden maar nu zo lovend over Windows 7 doen een beetje hypocriet vind. Ze zijn vrijwel identiek, het enige echt nieuwe dat Windows 7 brengt is de nieuwe taakbalk.
Dat je weinig verschil merkt in het gebruik betekent natuurlijk niet dat er onder de motorkap niks veranderd is. Windows 7 is het resultaat van luisteren naar de kritiek op Vista. Dat kun je moeilijk hetzelfde noemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:28:
[...]

Dan zou ik als ik jou was niet (in het verkeerde topic) m'n gal spuwen over XP, maar gewoon met Win7 aan de slag gaan.

1 woord: libraries
XP vindt ik t.o.v. van Vista/7 nog meevallen qua duidelijkheid waar alles staat, zal een kwestie van wennen zijn ben ik bang.

Maar goed http://windowsteamblog.co...-windows-7-libraries.aspx heb ik even gelezen.

Maar als ik het goed begrijp is een library een verzameling van de door de user aangegeven mappen. Kopieren, knippen en plakken etc. gebeurd d.m.v. een door de user aangegeven default plaats, als die niet beschikbaar is gaat het naar de volgende plaats etc.

Ziet er goed uit, zal ook handig zijn in de praktijk lijkt het zo. Voor de meeste gebruikers.

Het lijkt mij persoonlijk te veel en omslachtig werk om het te onderhouden. Als ik f:\foto's heb gemaakt weet ik dat ik daar altijd alle foto's heb staan die ik ooit gemaakt heb en niet ergens anders op de schijf. Die library's maken het mogelijk om alle mogelijke plekken op de HDD vanuit 1 map te kunnen zien. Een verfijnde f3 als het ware.

edit: nog een nadeel van de my docs filosofie en die library's nu dan ook is mocht je ooit malware op je pc krijgen het makkelijker is voor een programma om op deze bekende plekken een snel resultaat te krijgen. Qua veiligheid/privacy daarom in mijn ogen ook onbetrouwbaarder.

Het is positief dat men nadenkt over het beter kunnen bereiken van data maar ik ben iemand die moet weten waar iets staat met de schijfletter ervoor/in dezelfde venster. En zeker niet dat bijvoorbeeld mp3's op c:\my music, d:\downloads\mp3 etc. kunnen staan. Het brengt een chaos voor mij, misschien dat ik de minderheid ben maar goed helaas voor mij blijkbaar :P

Om dezelfde reden heb ik ook een hekel aan de preview features. Tenminste de previews/thumbnails in het hoofd navigatie van een explorer venster. De preview zoals in XP gewoon links ernaast is uitstekend te doen om een idee te krijgen, helaas werkt dat niet voor de inhoud van de mappen. Hoofd navigatie deel zet ik altijd op details, in 1 oogopslag de extensie/datum gemaakt/grootte kunnen zien en er past meer in 1 venster zonder te scrollen. Maar ik ben iemand die meer vertrouwd is met tekstueel navigatie dan plaatjes, kan er ook sneller door werken. Daarom vind ik het jammer dat in Vista/7 de explorer venster meer ruimte heeft weggegeven aan opleukingen en voor dat "nieuwe" navigeren ten nadele van de details view.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Altijd_Lastig schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 23:38:
Twee geweldige voordelen van het nieuwe media center..

1. Geen gedoe meer met codecs installeren, alles doet het gewoon
Hoe krijg je dat voor elkaar? H264 deed het bij mij echt niet. Ik heb de codec er voor moeten installeren

En losse ondertitels kan hij ook niet aan.

Ik heb KMplayer er maar were opgezet Die doet dat vanzelf

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:33:
Het is positief dat men nadenkt over het beter kunnen bereiken van data maar ik ben iemand die moet weten waar iets staat met de schijfletter ervoor/in dezelfde venster. En zeker niet dat bijvoorbeeld mp3's op c:\my music, d:\downloads\mp3 etc. kunnen staan. Het brengt een chaos voor mij, misschien dat ik de minderheid ben maar goed helaas voor mij blijkbaar :P
De libraries komen pas echt goed tot hun recht in een netwerk omgeving, persoonlijk vind ik het heerlijk om mijn eigen documenten, afdelings documenten, project documenten en documenten op web-/homeservers allemaal op één plek te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grauw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 13:51
Hmm, misschien elke keer dat je een programma installeert ?
Dat is niet veranderd, dat is nog steeds zo.

Alleen bij bepaalde control panel settings waar voorheen wel zo’n bevestigingsscherm verscheen, en in de Program Files map is die melding er niet meer.
Windows Vista is een even grote mond vol als Windows 7. Windows 7 is echter wel minder lang om te typen en kan ook gewoon 'seven' zeggen...
Ja maar Vista is toch wel wat minder ambigu dan zeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
Ik denk ook dat DirectX 11, zoals eerder werd aangegeven, het grootste voordeel is van Windows 7 voor gamers, helemaal nu er straks DirectX 11 kaarten uit gaan komen.

Persoonlijk vind ik het gewoon een snel en gebruikersvriendelijk besturingssysteem, vooral het zoeken naar dingen, je typt een deel in van wat je wilt zoeken en het is zo gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:19

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
Ha.. ha.. aangepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:20
Volgens veel mensen is het Windows 7 menu zo veel beter dan het klassieke menu dat ik het gevoel heb dat ik iets over het hoofd zie. Ja, ik gebruik de functie van het vastpinnen van programma's en ja je kunt heel door een paar tekens in te tikken een programma snel vinden. Heel mooi ook allemaal. Maar ik hoor niemand over het nadeel dat ik zelf zie: Als je een wat groter aantal programma's hebt geinstalleerd krijg je een scroll bar in het menu. Een scroll bar(!!!!). Iedereen is het er toch intussen wel over eens dat een scroll bar de grootste no-no is die je in een GUI kan hebben en dat die tot het uiterste moet worden vermeden? Wat was er zo verschrikkelijk aan het klassieke menu dat een scrollbar beter is???

Waarom heeft Microsoft niet simpelweg de nieuwe goede nieuwe ontwikkelingen gecombineerd met het oude uitklappende menu? Ik zie werkelijk niet hoe die scroll bar beter kan zijn dan een uitklappend menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[afbeelding]
Op zich vind ik de grote pictogrammen prima, maar ik wil eigenlijk wel kunnen wat jij daar gedaan hebt. Hoe fix je dat zo, want bij mij staan de pictogrammen tussen de open programma's. Heb je voor alle groepen een aparte werkbalk gemaakt ofzo?

Verder gebruik ik net als met Vista maar heel weinig icoontjes om programma's te starten. kwestie van Win + eerste letters van de software en gaan.

Ik vind het grappig om te lezen dat veel mensen zich storen aan het startmenu. Ik vind juist het oude startmenu onoverzichtelijk. Ik kreeg na een tijd altijd 3 kolommen met programma's en zag door de bomen het bos niet meer in XP. Ik gebruikte veelal explorer om programma's te starten, omdat het startmenu een chaos was. Dat probleem heeft zich voor mij verholpen in Vista en nu dus ook 7. Zo zie je maar: smaken verschillen. Ik gebruik het menu eigenlijk niet, maar je scrollt zo door de lijst heen. Al start ik eigenlijk alles met win + <begin programmanaam>.

Een groot voordeel van 7 t.o.v. Vista is de toevoeging van de XP mode voor programma's die niet werken onder Vista en 7. Je CPU moet wel over de juiste virtualisatie instructieset beschikken om de XP mode te kunnen draaien overigens. (Mijn C2D E6600 is daarvoor geschikt, maar ik geloof de E7xxx en misschien ook wel de E8xxx series niet.)

[ Voor 45% gewijzigd door Hann1BaL op 07-09-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07 23:23
Boven alle redenen is voor mij een grote reden, dat ik windows media player 12 gewoon erg fijn vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
DonJunior schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 09:23:
Aniway... wat mij uiteindelijk heeft doen besluiten om toch terug te keren naar Vista is de ondersteuning voor oudere programma's. Voor mijn studie gebruiken we vaak verouderde programma's. En meer dan de helft wilde niet normaal draaien onder Win 7. Ook niet via optie (starten als Win Xp of Vista ofzo)
Uiteraard werkte ik destijds met de Beta van 7.. dus ik wacht gewoon de nieuwe recensies af als Win 7 daadwerkelijk uitgebracht is.. want uiteindelijk wil ik wel overgaan..
Ook gehoord van de Windows XP Mode? Dan draai je eigenlijk gewoon een virtuele XP in je Windows 7 omgeving. Net als VMWare dus. Een extra voordeel hierbij tegenover VMWare is dat je starticonen in je Windows 7 startmenu kunt krijgen.
Petervanakelyen schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:03:

[...]

OK, die Homegroup is inderdaad crap.
Misschien is het voor de gemiddelde tweaker hier een niet gebruikte functie. Maar de normale gebruiker zal hier anders over denken. Vergeleken met de Home Groups van Windows 7 en het delen van bestanden in Windows XP is het nieuwe idee gewoon veel gebruikersvriendelijker
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:14:

Persoonlijk vind ik met de komst van Libraries dat ze hiermee al op de goede weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:37:
Ik vind het grappig om te lezen dat veel mensen zich storen aan het startmenu. Ik vind juist het oude startmenu onoverzichtelijk.
Het nieuwe menu is ook niet zo erg, dat je het oude niet meer kan kiezen is het domme. Zo had je bij het nieuwe menu van XP of Vista ook geen klachten want al de liefhebbers konden nog het klassieke menu gebruiken. Er is geen reden waarom klassiek menu plots uit de veredelde SP moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Welles!
Out with the old, in with the new :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is Microsoft, en die beslissen wat goed voor je is, en ja ze mogen dat... het OS is van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderdam schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:34:
Persoonlijk vind ik met de komst van Libraries dat ze hiermee al op de goede weg zitten.
Het is het alleen net niet. Want je kunt geen library maken voor bestanden op een netwerk share zoals een NAS die je hebt gemapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ortep schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:56:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? H264 deed het bij mij echt niet. Ik heb de codec er voor moeten installeren

En losse ondertitels kan hij ook niet aan.

Ik heb KMplayer er maar were opgezet Die doet dat vanzelf
h264 deed het direct, geen idee waarom :-) (al heb ik ergens gelezen dat dit ook de bedoeling is)
Heb overigens wel powerdvd geinstalleerd omdat de kwaliteit dan wat beter wordt en met een tooltje (naam kwijt) aangegeven dat Win7 die moet gebruiken.
Maar avi's e.d. doen het gewoon gelijk goed.
Het enige wat ik mis is ondertitel ondersteuning, al wordt dat steeds minden omdat ik tegenwoordig alleen maar dvd's download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Altijd_Lastig schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:45:
[...]

h264 deed het direct, geen idee waarom :-) (al heb ik ergens gelezen dat dit ook de bedoeling is)
Heb overigens wel powerdvd geinstalleerd omdat de kwaliteit dan wat beter wordt en met een tooltje (naam kwijt) aangegeven dat Win7 die moet gebruiken.
Maar avi's e.d. doen het gewoon gelijk goed.
Het enige wat ik mis is ondertitel ondersteuning, al wordt dat steeds minden omdat ik tegenwoordig alleen maar dvd's download.
Je mist ondertitelondersteuning? Geef een srt dezelfde bestandsnaam als het videobestand en WMP 12 speelt het met ondertiteling af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanderdam schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:34:
[...]

Misschien is het voor de gemiddelde tweaker hier een niet gebruikte functie. Maar de normale gebruiker zal hier anders over denken. Vergeleken met de Home Groups van Windows 7 en het delen van bestanden in Windows XP is het nieuwe idee gewoon veel gebruikersvriendelijker
Inderdaad. Maar ik moet zeggen dat ik, als Tweaker, ook wel erg gecharmeerd ben van de Libraries en Homegroup vooral icm meerdere pc's in een netwerk (heej..waar heb je anders een HomeGroup voor nodig)..geen gedoe meer met het delen van docs/video's/foto's en printers :+ Alles gaat automagisch!

Overigens voegt een HomeServer (wel icm PowerPack 3) nog wat extra leuke features toe aan je Libraries....je kunt eenvoudig je netwerkshares ook mee laten delen in je Library..iets wat 'standaard' volgens mij niet kan aangezien hij die locatie niet kan indexeren.
Sjah schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:02:
Het is Microsoft, en die beslissen wat goed voor je is, en ja ze mogen dat... het OS is van hen.
Volgens mij ben jij een beetje in de war met het bedrijf van die andere Steve (Jobs)...Apple!

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 08-09-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:16
[afbeelding]
Hoe doen we dit ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Daar ben ik ook wel in geïnteresseerd. Vooral het onderste deel met de incoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Heel simpel, rechtsklikken op de taakbalk en dan bij werkbalken een nieuwe aanmaken en deze laten verwijzen naar de betreffende map in het startmenu. Dan rechtsklikken op de puntjes vooraan de balk en dan kiezen voor Titel weergeven en Tekst weergeven uitvinken.

[ Voor 27% gewijzigd door MegaTronics op 08-09-2009 19:56 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:57:
[...]

Je mist ondertitelondersteuning? Geef een srt dezelfde bestandsnaam als het videobestand en WMP 12 speelt het met ondertiteling af.
Mediacenter doet dat niet, tenminste de RC deed dat niet, hebben ze het in de RTM gestopt?
Als wmp het kan moet MCE het ook kunnen (en nee, ik ga niet Wmp gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
[afbeelding]
Hoe heb je dit gedaan? Kleine iconen onderin en er text voor zetten?
edit:
Laar maar, heb het zomaar zelf uitgevonden :-)

[ Voor 5% gewijzigd door [Roland] op 08-09-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:24:
[...]

Volgens mij ben jij een beetje in de war met het bedrijf van die andere Steve (Jobs)...Apple!
tJa maar Apple heeft ook 2 aardige mechanismes om je weg te houden, dus beslissen zij niks. Apple is in de 1e plaats duur, en voor mensen die zelf hun systeem bouwen is er slechts Win, of linux zo U wilt.

An sich heeft OsX een paar dingen waarvan Win nog kan leren, ja zelfs W7. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:04:
[...]

Het is het alleen net niet. Want je kunt geen library maken voor bestanden op een netwerk share zoals een NAS die je hebt gemapped.
Een library op een netwerkshare is geen enkel probleem, alleen worden een aantal features uitgeschakeld als die share geen index aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Altijd_Lastig schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:04:
[...]

Mediacenter doet dat niet, tenminste de RC deed dat niet, hebben ze het in de RTM gestopt?
Als wmp het kan moet MCE het ook kunnen (en nee, ik ga niet Wmp gebruiken)
Nee ondertitels doen het nog steeds niet native.

Het raadsel voor de H264 is opgelost. WMP snapt niets van MKV dus daar gaat het mis.

Dat is dan allemeel weer op te lossen door Haali er op te zetten en dan ook weer FFDshow en meer van dat soort shit. Ik wil geen codec packs

Kortom: Ik had echt gedacht dat ik eindelijk over zou gaan naar WMP, maar met zoveel dingen die niet echt of niet goed werken en waar ik dan weer allerlei losse oplossingen voor moet regelen begin ik er niet aan.

Ik gebruik KMplayer, een enkele oplossing. Die doet dat allemaal native. Bovendien is hij veel sneller met starten en overzichtelijker. Maar ieder zijn smaak.

[ Voor 20% gewijzigd door Ortep op 09-09-2009 09:10 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

DonJunior schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 09:23:
Het is eigenlijk natuurlijk weer dezelfde eindeloze discussie welke plaatsvond tussen XP en VISTA, (of 98 en XP) welke is beter? Ik durf het niet te zeggen.. Ikzelf heb 2 weken Win7 gedraaid, maar toch terug gegaan naar Win Vista omdat deze in mijn ogen gewoon net even wat fijner werkte.
Als ik in het begin al moet worstelen met de taskbar (ik wil gewoon niet gegroepeerde menu items [persoonlijk voorkeur]) vind ik het al snel niet meer leuk worden. Na een tijdje proberen kreeg ik uiteindelijk mijn taskbar net als ik deze al jaren gebruik in XP evenals in Vista:
[afbeelding]

Gewoon balk bovenin (vind ik persoonlijk erg prettig werken) en daarboven de snelstartbalk met uitvergrote iconen. Werkt heerlijk..

toon volledige bericht
Wat ik dan alleen niet snap is waarom je niet XP mode gebruikt (aka VMware ;) ). Kan je met de vernieuwde functies echt hele leuke dingen mee doen :)

DRaai nu een kleine 3 weken W7 x64 RTM en het draait als een tiet. Pin to taskbar/Start Menu is een heerlijke uitvinding. Menus werken intuïtief, het opent allemaal lekker snel en booten en afsluiten gaat ook als de gejaagde wind!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 15:38
EricEric752 schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:28:
Als je een wat groter aantal programma's hebt geinstalleerd krijg je een scroll bar in het menu. Een scroll bar(!!!!). Iedereen is het er toch intussen wel over eens dat een scroll bar de grootste no-no is die je in een GUI kan hebben en dat die tot het uiterste moet worden vermeden? Wat was er zo verschrikkelijk aan het klassieke menu dat een scrollbar beter is???
Naar mijn mening is juist die grote lijst met programma's wat vermeden moet worden, ik heb zelf geen last van de scrollbar omdat ik alles in Folders heb onderverdeeld. Je wilt een scrollbar voorkomen omdat je anders het overzicht verliest lijkt me, maar hoe overzichtelijk is het om 37 folders met applicaties op 1 plek te hebben staan? Wat ik dus zo verschrikkelijk vond aan het klassieke startmenu is het feit dat 9 van de 10 mensen het ding niet opruimen en zodra je naar Start > Programma's ging, je volledige scherm was bedekt met een lijst van applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
UTwizard schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:16:
[...]

Naar mijn mening is juist die grote lijst met programma's wat vermeden moet worden, ik heb zelf geen last van de scrollbar omdat ik alles in Folders heb onderverdeeld. Je wilt een scrollbar voorkomen omdat je anders het overzicht verliest lijkt me, maar hoe overzichtelijk is het om 37 folders met applicaties op 1 plek te hebben staan? Wat ik dus zo verschrikkelijk vond aan het klassieke startmenu is het feit dat 9 van de 10 mensen het ding niet opruimen en zodra je naar Start > Programma's ging, je volledige scherm was bedekt met een lijst van applicaties.
In principe heb je gelijk, maar zoals je al zegt ruimt 9 van de 10 mensen de lijst nu eenmaal niet op. Daar kan de software niets aan veranderen. In die situatie kan de software wel de optimale oplossing kiezen en een scroll bar is in mijn ogen altijd de allerlaatste oplossing die je als GUI ontwerper moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:56:
[...]

In principe heb je gelijk, maar zoals je al zegt ruimt 9 van de 10 mensen de lijst nu eenmaal niet op. Daar kan de software niets aan veranderen. In die situatie kan de software wel de optimale oplossing kiezen en een scroll bar is in mijn ogen altijd de allerlaatste oplossing die je als GUI ontwerper moet kiezen.
Je kan bijvoorbeeld de 'number of recent programs to display' naar maximum zetten, dan ben je in een hoop gevallen de scrollbar ook kwijt. Maar toch is de search box handiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zer0 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:56:
[...]

Een library op een netwerkshare is geen enkel probleem, alleen worden een aantal features uitgeschakeld als die share geen index aanbied.
Ik krijg hier anders gewoon netjes de melding terug van Windows 7 dat libraries niet op netwerk shares kunnen staan. Volgens mij is dat ook de hele essentie van libraries, dat met behulp van indexering bestanden/folders worden getagged en op die manier de library wordt opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTwizard schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:16:
[...]
het op moeten ruimen van je startmenu was een tekortkoming van de manier waarop dat werkte in 95 tot en met XP. Waaorm moet ik een startmenu op orde houden als ik een programma wil starten? Wat een bullshit, die PC is er om mij te dienen, niet andersom. Ik wil wat hebben dat ik regelmatig gebruik, dat zit vast aan m'n taskbar. Wil ik iets wat ik niet vaak gebruik dan doe ik Start + tktiktik en bij letter drie heb ik het al, dus enter. klaar.

Het startmenu was één van de zeer weinige verandering in Vista die ik als verbetering aan zou merken. Opruimen is voor huisvrouwen, ik moet werken (op m'n werk) danwel gamen (thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:09:
[...]

Ik krijg hier anders gewoon netjes de melding terug van Windows 7 dat libraries niet op netwerk shares kunnen staan. Volgens mij is dat ook de hele essentie van libraries, dat met behulp van indexering bestanden/folders worden getagged en op die manier de library wordt opgebouwd.
Markeer de share als "Altijd beschikbaar voor offline gebruik", sluit het syncroniseer venster, voeg de share toe aan een bibliotheek, schakel offline gebruik weer uit, voila, een share zonder index in je bibliotheek, echter wel met minder funtionaliteit.
Optie twee is een share te gebruiken op een machine voorzien van windows search 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:07:
[...]

Je kan bijvoorbeeld de 'number of recent programs to display' naar maximum zetten, dan ben je in een hoop gevallen de scrollbar ook kwijt. Maar toch is de search box handiger ;)
De search box is een hele handige nieuwe optie. Het gaat mij ook niet zozeer om het hele startmenu, maar alleen om die scroll bar. Daarom had ik het logisch gevonden als het klassieke uitklapmenu gebruikt had kunnen worden in combinatie met de search box en de andere nieuwe handige Windows 7 menu opties. Die scroll bar blijf ik inferieur vinden ten opzichte van het uitklapmenu. De andere nieuwe features zijn natuurlijk wel heel handig.

Ik vind het vreemd dat Microsoft het gebruik van de scroll bar dwingend op legt en zelfs de keuze voor het uitklap menu niet eens meer biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314561

Windows Vista vs. Windows 7 - Voor en tegen

Windows Vista heeft voordelen ten opzichte van Windows 7 en Windows 7 heeft weer een betere techniek in huis, dus de vraag is waar je behoefte aan hebt.

Voor oudere singlecore systemen is Windows XP het beste OS want Windows Vista en Windows 7 leggen beide een hoge belasting op de CPU en meerdere cores is een voordeel in beide besturingssystemen.

De Superfetcher van Windows 7 is beter als in Vista want in Vista is het raadzaam superfetch uit te zetten en in Windows 7 juist niet uit zetten, dus om 2 goed werkende besturingssytemen te krijgen moet je beslissingen nemen.

Windows 7 reageert beter en WDDM v1.1 maakt zijn belofte meer dan waar. Windows Vista heeft weer het voordeel dat er goede tweakguides voor zijn en met een beetje handigheid is Windows Vista nog steeds een geduchte strijd tegen Windows 7.

In synthetische benchmarks presteren beide Windows versies nagenoeg gelijk, dus minder dan 10% verschil.

Nadelen en voordelen Windows 7
+Prachtige en praktische interface. Kan er vlot mee werken en ik pas me heel snel aan.
+Slideshow is geweldig, wat een uitvinding :)
+Alles wordt out the box herkent behalve ATK0110 die Windows Update meteen vind.
+Werkt letter vlot, snappy
-Geen goede driver verkrijgbaar voor mijn chipset
-Kost hoe je het ook went of keert meer systeembronnen dan Vista met zeker 37% verschil.
-Kernel is fragile en bevat een lek wat niet te dichten is. Is zeer gevoelig voor storingen.
-Opstartsnelheid is geen WOW factor ;)

Conclusie: 4- 4+; neutraal.

Nadelen en voordelen Windows Vista
+Als je de goede drivers hebt werkt het OS voorbeeldig
+Oude vertrouwde taakbalk. Quicklaunch is voor mij gelijk aan pin to taskbar.
+Is zeer fouttolerant met betrekking tot (hardware)fouten door een toch zeer solide kernel.
+Er zijn geweldige guides te vinden op het net om Vista helemaal naar jouw hand te zetten (tweakhound)
+Het heeft al 3 jaar ervaring en fabrikanten hebben nu geleerd goede drivers te schrijven voor Vista.
-Je moet meer moeite doen om het werkende te krijgen en vooral drivers installeren en updaten kost tijd.
-Windows Vista met servicepack is een ramp. Vista RTM is de beste versie (kerneltechnisch)
-Daarom heb je een goede firewall nodig en goede anti-virus software.
-Het gaat niet zo slim om met mijn Quadcore dan Windows 7, maar zelf merk ik het nauwelijks.

Conclusie: meer voordelen, bewezen techniek en betere feedback.
Pagina: 1 2 Laatste