Ben ik het niet mee eens, ik heb Win7 op een aantal oudere singlecore (~1,6 - 1,8 Ghz) systemen gezet en het draait als een trein. Idle is ook echt 0% CPU usage.
+Alles wordt out the box herkent behalve ATK0110 die Windows Update meteen vind.
-Geen goede driver verkrijgbaar voor mijn chipset
Het meeste wordt inderdaad out-of-the-box herkend, maar ik heb bijvoorbeeld ook een Asrock moederbord gehad met een iets afwijkende chipset, daarbij heb ik allerlei omwegen moeten nemen om de drivers er goed op te krijgen. Je geeft zelf met je tweede punt hetzelfde aan. Je spreekt jezelf een beetje tegen hier

-Kost hoe je het ook went of keert meer systeembronnen dan Vista met zeker 37% verschil.
Ben ik het absoluut niet mee eens, mijn gevoel en performance benchmarks zeggen juist allemaal het tegenovergestelde. Misschien dat de een wat sneller is dan de ander in sommige situaties, maar nevernooitniet met 37%.
-Kernel is fragile en bevat een lek wat niet te dichten is. Is zeer gevoelig voor storingen.
Zoals hierboven, bron?
+Als je de goede drivers hebt werkt Vista voorbeeldig
Win7 net zo, vind ik geen pluspunt voor Vista want in principe kun je altijd dezelfde drivers gebruiken bij Win7 als bij Vista.
+Er zijn geweldige guides te vinden op het net om Vista helemaal naar jouw hand te zetten (
tweakhound)
Juist bij Vista waren deze guides in het begin ook haast vereist omdat het ding anders niet vooruit te branden was, dit werd met de latere Service Packs veel beter gelukkig, toch zou ik het eerder als een nadeel zien dan een voordeel dat je je systeem haast -moet- tweaken om een beetje performance te winnen.
+Het heeft al 3 jaar ervaring en fabrikanten hebben nu geleerd goede drivers te schrijven voor Vista.
En dus ook voor Win7.
-Windows Vista met servicepack is een ramp. Vista RTM is de beste versie (kerneltechnisch)
Bron?
-Daarom heb je een goede firewall nodig en goede anti-virus software.
Net als bij ieder ander OS.