[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.879 views

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 11:01
Rezk schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:09:
Ik krijg Windows 7 niet geïnstalleerd :?
Ik heb een clean install gedaan van Windows 7 Ultimate RTM, maar in het midden van de installatie krijg ik gewoon een BSOD. Nu moest ik XP er weer opzetten en is alles geformateerd ;( .

[afbeelding]

specs:
Intel Q8200 CPU
Geforce 9800GT
2 GB OCZ RAM
320 GB Harde Schijf
Gigabyte EP45-UD3 F8 Moederbord

De BSOD krijg ik wanneer alle files al van de DVD zijn geladen. De computer herstart zich om met de setup verder te gaan, maar na het logo van windows 7 te zien krijg ik de BSOD en herstart hij zich opnieuw.
DVD is geschreven op laagste snelheid en een tweede DVD werkt ook niet.
Hulp wordt op prijs gesteld :)
Heb je misschien een verborgen partitie (recovory partition) die geen drive letter aangewezen heeft?
Zoja wijs die partitie een drive letter toe en probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb sinds enkele uren eens readyboost aangezet op een snelle 8gb SDHC card. De harddisk wordt duidelijk minder gebruikt en de programma's die ik vaak gebruik laden nog wat sneller. Ik laat hem eens een paar dagen aanstaan om te kijken of het nog wat sneller wordt allemaal. Of de opstart sneller is, is moeilijk te zeggen, bij dit soort zaken moet je altijd uitkijken voor het placebo effect :)

Het is i.i.g. een aardig gebruik van een stukje hardware wat toch maar rondslingerd als je geen foto's aan het maken bent.

Anderen met ervaring / benches met readyboost en windows 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:32

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-06 22:23
Cappuccino schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:08:
Hoi

Ik denk er aan om windows 7 x64 te installeren...
Kan er iemand me met zekerheid zeggen of er een verschil is tussen:
Windows 7 met taalpakket NL en een retail windows 7 rechtstreeks in het nederlands, zoals deze momenteel nog niet bestaat dacht ik.
Maw, wacht ik best tot er een versie is waar NL direct compleet ingebouwd is, OF is dit hetzelfde als gewoon het taalpakket?
Ik las dat sommigen toch nog bepaalde dingen in het engels zien met het taalpakket...
Een belangrijk verschil is wel dat een language pack alleen op ultimate geïnstalleerd kan worden, terwijl van een Nederlandse windows ook gewoon de home versies verkrijgbaar zullen zijn.
Zelf hoef ik de ultimate niet, dus wacht ik tot de Nederlandse versie van home premium beschikbaar is.

En over die engelse teksten: in de language packs van de RC versie was nog niet alles vertaald, waardoor er inderdaad her en der engelse teksten opduiken. Dit zal bij de uiteindelijke versie wel goed (moeten) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevilStudio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 14:18
Allen,
leuke feature in Windows7 als je veel schermen open hebt en je wilt dat alle overige schermen geminimaliseerd worden... dan moet je even het huidige scherm vastpakken en een keer goed schudden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
DevilStudio schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:04:
Allen,
leuke feature in Windows7 als je veel schermen open hebt en je wilt dat alle overige schermen geminimaliseerd worden... dan moet je even het huidige scherm vastpakken en een keer goed schudden ;-)
Klopt, is al voorbij gekomen. ;)

Mja, ik gebruik het zelf niet, beetje vage functie, soms blijf ik echt eindeloos schudden tot alles naar beneden gaat, zoveel heb ik open. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 12:23
Ik heb net Windows 7 geinstalleerd. Ziet er opzich goed uit, en loopt tot nu toe soepel en zonder problemen. Wel vind ik de taakbalk erg vreemd geworden. Ik heb sinds windows Xp altijd een taakbalk opstelling waarbij de bovenste rij bestaat uit koppelingen naar programma's en locaties, en de onderste rij gewoon open staande programma's staan. Maar als ik bijvoorbeeld de C-schijf in de taakbalk wil zetten in W7 word deze niet getoond? En als ik een programma open zoals firefox via het pin-icoon verandert dit pin icoon in het open staande programma. Zo kan ik geen order houden :( Iemand enig idee of ik uberhaupt 2 rijen kan maken met op rij 1 quicklaunches en rij 2 openstaande programma's?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 300737 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 02:49:

De topicstart mag wel uitgebreid worden met benchmarkjes tov Vista en Xp.
lever ze maar aan. :)

Oh. Ik dacht even dat je bedoelde dat we die speciaal daarvoor moeten gaan draaien?

iets minder 'eisen' in je toon is misschien wel handig om misverstanden te voorkomen

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwartjuh schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:29:
Ik heb net Windows 7 geinstalleerd. Ziet er opzich goed uit, en loopt tot nu toe soepel en zonder problemen. Wel vind ik de taakbalk erg vreemd geworden. Ik heb sinds windows Xp altijd een taakbalk opstelling waarbij de bovenste rij bestaat uit koppelingen naar programma's en locaties, en de onderste rij gewoon open staande programma's staan. Maar als ik bijvoorbeeld de C-schijf in de taakbalk wil zetten in W7 word deze niet getoond? En als ik een programma open zoals firefox via het pin-icoon verandert dit pin icoon in het open staande programma. Zo kan ik geen order houden :( Iemand enig idee of ik uberhaupt 2 rijen kan maken met op rij 1 quicklaunches en rij 2 openstaande programma's?
Heb je al gezocht? :)
Overigens gaan 2 rijen niet lukken, geloof ik, maar je kan wel links ouderwetse snelkoppelingen plaatsen.
Zoek eens op.. Poeh.. 'windows 7 xp taskbar' oid? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2009/01/sshot73.png

Overigens kan je ook proberen te wennen aan de nieuwe, imho, veel werkbaardere taakbak :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 24-08-2009 13:48 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 12:23
Ja, ik had al gezocht binnen Windows 7 en ook op google, maar op 'customizing windows 7 taskbar'. :) bedankt though :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300737

alt-92 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:33:
[...]

lever ze maar aan. :)

Oh. Ik dacht even dat je bedoelde dat we die speciaal daarvoor moeten gaan draaien?

iets minder 'eisen' in je toon is misschien wel handig om misverstanden te voorkomen
Pardon :D , ik eis niets, het was gewoon een constatering, een opmerking, erg haastig geschreven, normaal zijn mijn postjes wat langerder. Het viel me op dat er vrijwel niets in de topicstart staat om te overtuigen dat windows 7 een goeie OS is tov de andere besturingsystemen. Mensen denken soms nog hardop dat windows 7 een hype is, getuige vele reacties op het internet.

Ik zal ze straks zoeken en naar je DMen of hier een reactie plaatsen.

@reactie hieronder, uit de reactie van alt92 leek het of ik het aan hem moest geven. Ik zal het aan de TS DMen of hier posten.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 24-08-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 300737 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:57:
[...]
DM ze dan naar VMaster, hij houdt de startpost bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 300737 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:57:
[...]

Pardon :D , ik eis niets, het was gewoon een constatering, een opmerking, erg haastig geschreven, normaal zijn mijn postjes wat langerder. Het viel me op dat er vrijwel niets in de topicstart staat om te overtuigen dat windows 7 een goeie OS is tov de andere besturingsystemen. Mensen denken soms nog hardop dat windows 7 een hype is, getuige vele reacties op het internet.

@reactie hieronder, uit de reactie van alt92 leek het of ik het aan hem moest geven. Ik zal het aan de TS DMen of hier posten.
Als je ze mij DM't of even mailt (zie mijn profiel voor m'n mailadres) dan zorg ik er wel voor dat ze er ff in worden opgenomen :+

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 24-08-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa als ik Tweakers mag geloven is er qua benches geen reden om van Vista naar 7 te gaan, of van Xp.

Maar you can't fool the hardcore junkie, tov Vista voelt 7 sneller, soms zelfs tov Xp. Dus ja van mij mag erzo een opmerking in de TS, zonder benches, als die anders beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
foppe-jan schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:11:
[...]

Dat ligt gewoon aan bugs in de vertaling, die mettertijd vast wel via patches oid opgelost worden.
Kan me niet voorstellen dat het NL taalpakket al af is als er nog geen NL retailversies zijn namelijk.
Maar goed, die taalondersteuning is in 7 juist geheel modulair gemaakt zodat mensen meer taalpakketten op 1 pc kunnen hebben (op het werk is dat erg handig enzo), dus die zijn wel identiek, ja.
Het NL-taalpakket is al af voor de RTM-editie en kan via Technet/MSDN gedownload worden. Ik gebruik het hier zelf zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36
Wat performance van XP, Vista en Win7 betreft, de verschillende OS'en (na het laatste service pack) liggen bij verschillende testen erg bij elkaar, volgens hier zijn browsers zo'n 10% sneller onder windows xp (en de webkit-gebaseerde browsers nog iets meer), volgens hier zijn applicatie-benchmarks vrijwel gelijk, games ietsjes langzamer in xp t.o.v. de 64-bits edities van Vista en Win7, maar is Win7 wel een stuk sneller in kopieer-acties over het netwerk. Volgens zdnet is win7 in pcmark wat sneller dan Vista.

Maar bij heel veel benches is het verschil minder dan 20% (en vaak onder de 10%), dan zou je het verschil nauwelijks moeten ervaren (dat is ook een keer onderzocht, heb even geen bron bij de hand). Alleen die netwerk-acties zijn wel erg veel sneller onder win7, kan eigenlijk niet zeggen dat ik daar iets van gemerkt heb. Maar ik heb hier wel maar 100Mb/s, misschien dat het verschil vooral gemaakt wordt bij 1 Gb/s-netwerkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825

Is het mogelijk om Windows 7 op een USB schijf te installeren? Ik heb wat gegoogled en kom voornamelijk pagina's tegen over het installeren vanaf USB en niet naar USB. Ik heb namelijk nog een laptop liggen met een kapotte harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 22:18
Cappuccino schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:08:
Hoi

Ik denk er aan om windows 7 x64 te installeren...
Kan er iemand me met zekerheid zeggen of er een verschil is tussen:
Windows 7 met taalpakket NL en een retail windows 7 rechtstreeks in het nederlands, zoals deze momenteel nog niet bestaat dacht ik.
Maw, wacht ik best tot er een versie is waar NL direct compleet ingebouwd is, OF is dit hetzelfde als gewoon het taalpakket?
Ik las dat sommigen toch nog bepaalde dingen in het engels zien met het taalpakket...
In Vista merkte ik wel dat de gedeelde delen (inlogscherm etc) in het Engels waren. Dus als je je niet stoort aan de "Welcome" bij het opstarten zou het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52

Wildfire

Joy to the world!

foppe-jan schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:11:

[...]

Kan me niet voorstellen dat het NL taalpakket al af is als er nog geen NL retailversies zijn namelijk.
Is dus al wel af. Tegelijkertijd met de RTM gereleased en ik draai 'm hier ook. Wel even na installatie van Windows 7 het taalpakket installeren en dan Windows 7 instellen dat we in Nederland zitten.

Werkt tot nu toe net alsof het gewoon een originele Nederlandse Windows is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:44

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
lullebakman schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:38:
[...]

In Vista merkte ik wel dat de gedeelde delen (inlogscherm etc) in het Engels waren. Dus als je je niet stoort aan de "Welcome" bij het opstarten zou het geen probleem moeten zijn.
Je krijgt bij het taalpakket installeren de optie of je het loginscherm mee wilt nemen in de vertaling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Anoniem: 50825 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:21:
Is het mogelijk om Windows 7 op een USB schijf te installeren? Ik heb wat gegoogled en kom voornamelijk pagina's tegen over het installeren vanaf USB en niet naar USB. Ik heb namelijk nog een laptop liggen met een kapotte harde schijf.
Niet geprobeerd, maar tijdens installatie staat je USB-hdd wel tussen de partities. Dus je kan gewoon die eens aanvinken. Je krijgt direkt een melding of je op die partitie kunt installeren of niet, dus je kan dat veilig uitproberen zonder echt iets te hoeven doen. Als dat niet werkt, dan kun je proberen om hem in een vhd te installeren (google op vhd-boot), dat lijkt het me wel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-07 15:51
Helaas is het tot op heden onmogenlijk om windows 7 te booten vanaf een usb stick (omdat de ID's worden gereset tijdens overschakeling van usb1.1 naar usb2.0, op dat moment raakt de windows het OS schijf ID kwijt en zal niet meer booten.

Wanneer je dat probleem omzeilen kan (computer heeft alleen usb 1.1 bijvoorbeeld) dan kan het werken maar in geval van usb1.1 tergend langzaam en raad ik het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
Zie ik net dat we alsnog een family pack gaan krijgen in nederland: http://windowsteamblog.co...-windows-7-in-europe.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05

DDX

Begin nu een beetje te wennen aan de taskbar, alleen soms zie ik geen preview meer.
Er lastig omdat je dan eerst window actief moet maken om te zien wat er in staat.
(verschillende programma's hebben er last van)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Toevallig allemaal delphi-programma's (bijv. winamp)? Wij hadden hetzelfde met onze software icm met een oudere Delphi-versie, de programmeurs moeten daar nog best wat voor doen om die 'peek' werkend te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 24-08-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05

DDX

Nee gewoon programma's zoals vmware vcenter client, excel 2007 en firefox 3.5. (en vast nog wel andere)
In het begin werkt preview prima, maar na aantal uur is preview verdwenen (en dan ook niet voor alle windows)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de startpost lees ik dit

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

Is dit misschien interessant voor jou? De rest kan je in de startpost vinden...

Misschien met U3 functionaliteit of met diskpart, ik weet van beide weinig, misschien is het wel onzin wat ik nu zeg, sorrie daarvoor :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 24-08-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit op de FP komt, en dan weer tig reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
TomasH schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:48:
[...]

Je krijgt bij het taalpakket installeren de optie of je het loginscherm mee wilt nemen in de vertaling ;)
Inderdaad, zelfs het bootscreen verandert van Starting Windows naar Windows Starten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

poktor schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 03:17:
Nog een TIP voor wie de good ol' Quick Launch balk weer terug wil hebben in Win7:

1. Right click on a empty space on the taskbar and click on New Tool.

2. In the Folder line, type or copy:
%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

3. Click on the Select Folder button.

4. You now have a Quick Launch toolbar on the taskbar.

5. To Expand the Quick Launch Toolbar -

A) Unlock the taskbar.

B) Left click on the dotted lines and hold, then drag it to the left or right to adjust to unhide all of the icons. Release the left click when done.

6. right-click the new quicklaunch-area and set the properties to your liking.

7. done!

;)

edit: screenshotje hoe het er dan uit ziet HIER.
Leuk maar compleet useless? De hele balk is quick launch.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
Sjah schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:11:
[...]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit op de FP komt, en dan weer tig reacties. :)
Dat zal inderdaad wel. Toen ik hem daar probeerde te submitten stond hij al in de queue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:13

OMX2000

By any means necessary...

Begrijp ik het goed dat het niet mogelijk is om Windows 7 te kopen uit de US? Dat zou toch behoorlijk wat uitmaken qua prijs.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel als je toevallig rond Oktober in de States bent, wat ikzelf helaas ook niet ben. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
sewer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:53:
[...]

Niet geprobeerd, maar tijdens installatie staat je USB-hdd wel tussen de partities. Dus je kan gewoon die eens aanvinken. Je krijgt direkt een melding of je op die partitie kunt installeren of niet, dus je kan dat veilig uitproberen zonder echt iets te hoeven doen. Als dat niet werkt, dan kun je proberen om hem in een vhd te installeren (google op vhd-boot), dat lijkt het me wel te kunnen.
Ik heb dat destijds wel geprobeerd, installatie gaat goed, maar na de eerste reboot een BSOD.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

OMX2000 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:23:
Begrijp ik het goed dat het niet mogelijk is om Windows 7 te kopen uit de US? Dat zou toch behoorlijk wat uitmaken qua prijs.
Geen idee, waarom zou dit zo zijn, waar heb je deze informatie vandaan? (bron)
deepbass909 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:27:
[...]
En wederom ben ik gewoon compleet verbaasd over de systeemeisen van Windows 7. Nu heb ik gemerkt dat die wat overdreven zijn gesteld (mijn virtuele machine voldoet er bijv. al niet aan en toch draait het redelijk goed).
Één van de redenen dat MS Windows 7 vervroegd heeft gelanceerd was het commentaar op de systeemeisen en systeem belasting van Windows Vista... En toch zijn de opgegeven vereisten weer hoger geworden...

De minimale systeemeisen voor Windows Vista zijn als volgt:
800MHz processor (32- of 64-bits)
512MB geheugen
DirectX 9-gecertificeerde grafische kaart met 32MB geheugen (128MB voor Aero-interface)
20GB harde schijf met 15GB vrije ruimte
DVD-speler
Geluidskaart

De minimale systeemeisen voor Windows 7 zijn:
1GHz processor (32- of 64-bits)
1GB geheugen
DirectX 9-gecertificeerde grafische kaart met 128MB geheugen
16GB vrije ruimte
DVD-speler
Geluidskaart

Nu zijn deze voor een huidige pc niet heel schokkend meer te noemen, maar het is niet in overeenstemming met de toezeggingen... Voor een netbook laptop is het gewoon te zwaar...
Ehhmmm. Nu, als je een nieuwe pc koopt is deze toch minimaal voorzien van 2GB of meer geheugen (tenzij je een netbook koopt). Toen, als je een nieuwe pc kocht (ten tijde van launch Vista) had deze 512MB geheugen of minder. Dus in mijn ogen zijn de minimale vereisten, relatief, minder geworden...

En zo is het volgens mij ook bedoeld, niet absoluut.

En als je nu een netbook koopt heeft deze ook minimaal een 1GHz processor en 1GB geheugen, dus dan is het te doen toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Gé Brander op 24-08-2009 19:37 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 22:25
Maar als ik bijvoorbeeld de C-schijf in de taakbalk wil zetten in W7 word deze niet getoond?
Rechtermuisknop op superbar (zo noemen ze de taakbalk) -> Toolbars -> New Toolbar -> Kies een map (of je C-schijf, zoals je wilde)

Nu staat deze niet in zo'n blokje, maar wel aan de rechterkant in een soort uitklapmenu, probeer maar eens.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-04 10:53
Vreemd, ik heb hier de legale "nederlandse" versie van 7 draaien, vista 64 bit nl kon gewoon geupdate worden.

ik heb hem van microsoft maps met licentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Een storend iets is wel IMHO dat die peek functie geen rekening houdt met windows die on top zijn. Als ik even een TV serie zit te kijken en mijn muis gaat toevallig over de taakbalk heen dan floept WMP gelijk weg om de peek weer te geven.

Niet echt heel boeiend verder, maar ik had liever een functie waarmee on top ook echt on top zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Anoniem: 178962 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:16:
Een storend iets is wel IMHO dat die peek functie geen rekening houdt met windows die on top zijn. Als ik even een TV serie zit te kijken en mijn muis gaat toevallig over de taakbalk heen dan floept WMP gelijk weg om de peek weer te geven.

Niet echt heel boeiend verder, maar ik had liever een functie waarmee on top ook echt on top zou zijn.
Rechts klikken als je video speelt in WMP en `always show now playing on top' kiezen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online

Rechtermuisknop op de peekfunctie en vinkje weg bij "Bureaublad kort weergeven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:18

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik heb een mooie poll:
Poll: Gebruik je Windows 7 of ga je het gebruiken??
Ja, ik gebruik het/ik ga het gebruiken
nee, ik (ga het niet) gebruik (het niet)
Misschien ga ik het gebruiken
Ik weet het nog niet
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=341564&layout=2&sort=prc

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
130 mensen gestemd in 5 minuten, of was dit al een bestaande poll?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
tjtristan schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:47:
Dit is gewoon een populair topic op GoT :+

[ Voor 3% gewijzigd door FezzFest op 24-08-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305450

tjtristan schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:47:
140 inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:47
Tja, leuk zo'n poll, maar in een topic als deze komen denk ik alleen mensen die geïnteresseerd zijn in windows 7. Als je een meer valide uitslag wil hebben zal je zo'n poll op de frontpage moeten moeten hebben en dan nog denk ik dat je een vertekend beeld hebt op tweakers.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
misschien, off topic.

maar ik heb windows 7 movie maker live draaien en krijg de foumelding dat ik de mp4filelib.dll mis. nu kun je die overal downloaden. maar wat is WIJS...

ikke

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikke4 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:16:
misschien, off topic.

maar ik heb windows 7 movie maker live draaien en krijg de foumelding dat ik de mp4filelib.dll mis. nu kun je die overal downloaden. maar wat is WIJS...

ikke
Misschien even een nieuw topic aanmaken? :+ Ik heb Windows Live Movie Maker ook draaien enneh....krijg ide melding niet...wat probeer je precies? Of krijg je die melding al bij het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52

Wildfire

Joy to the world!

Terror schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:06:
Tja, leuk zo'n poll, maar in een topic als deze komen denk ik alleen mensen die geïnteresseerd zijn in windows 7. Als je een meer valide uitslag wil hebben zal je zo'n poll op de frontpage moeten moeten hebben en dan nog denk ik dat je een vertekend beeld hebt op tweakers.
Gewoon als peiling onder tweakers zou het als frontpage poll wel kunnen. In dit topic daarentegen weer niet omdat je hier toch voornamelijk Windows 7 enthousiastelingen trekt.

* Wildfire draait trouwens Windows 7 al sinds de RTM-release en is tot nu toe uiterst tevreden

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
ikke4 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:16:
Als je hem ergens download, dan is het iig wijs om hem even bij http://virusscan.jotti.org/en te uploaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Wildfire schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:20:
[...]

Gewoon als peiling onder tweakers zou het als frontpage poll wel kunnen. In dit topic daarentegen weer niet omdat je hier toch voornamelijk Windows 7 enthousiastelingen trekt.

* Wildfire draait trouwens Windows 7 al sinds de RTM-release en is tot nu toe uiterst tevreden
Al? :P Dat is de laatste versie ik draai hem sinds build 5800 of 6000 ofzo.. :9 leuke poll btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Bij mij is mijn muis gelocked in het scherm als ik tv/films kijk, bij jouw niet? Ah WMP ipv de Media Center.

edit: WMP is geen WMC

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 154012 op 24-08-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:22:
[...]

Als je hem ergens download, dan is het iig wijs om hem even bij http://virusscan.jotti.org/en te uploaden ;)
Ik mag toch hopen dat je een gratis tool gewoon download bij de site van de leverancier, in dit geval dus gewoon bij Microsoft op http://download.live.com :)

Maar inderdaad...op het moment dat je iets van een minder 'vertrouwde' locatie download is een virusscan nooit verkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ik heb die dll volgens mij niet1, en de fabrikant is dicas in Duitsland. Ging er vanuit dat ie niet door Microsoft gedistribueerd zou worden :) Maar als dat wel zo is, dan zou ik hem ook daarvan af trekken :P

1Maar dat kan ook goed komen omdat ik de search van Vista en Win7 nog steeds niet begrijp :P

vvv Wie ik? Ik heb dat programma nog nooit gestart, maar het is wel geinstalleerd. Waarom het programma bij ikke4 die dll nodig heeft weet ik ook niet. Edit: ok, heb hem eens voor de gein opgestart, geen foutmelding...

[ Voor 43% gewijzigd door sewer op 24-08-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:50:
Ik heb die dll volgens mij niet1, en de fabrikant is dicas in Duitsland. Ging er vanuit dat ie niet door Microsoft gedistribueerd zou worden :) Maar als dat wel zo is, dan zou ik hem ook daarvan af trekken :P

1Maar dat kan ook goed komen omdat ik de search van Vista en Win7 nog steeds niet begrijp :P
Ehh....hoezo ik heb die dll niet? Waarom zou movie maker die dll nodig hebben....nogmaals...wat voor handeling voer je uit dat je de melding krijgt dat je de dll nodig zou hebben. Start je Movie Maker alleen maar op, of doe je iets anders?

Ik ben echt aan vakantie toe...pfff...ga ik nu ook al verkeerde mensen quoten

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 24-08-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:53:
[...]

Ehh....hoezo ik heb die dll niet? Waarom zou movie maker die dll nodig hebben....nogmaals...wat voor handeling voer je uit dat je de melding krijgt dat je de dll nodig zou hebben. Start je Movie Maker alleen maar op, of doe je iets anders?
Kijk eens naar de naam van degene die je quote ;)

Ik heb die dll trouwens ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darude1234
  • Laatst online: 28-06 08:26
Ik heb laatst een laptop gekocht. Helaas zat hier Vista bij maar goedkopere laptops zonder besturingssysteem waren niet te vinden. Gelukkig is de schijf groot en kan Ubuntu er makkelijk naast.
Maar nu vroeg ik mij af: Er zit een gratis Windows 7 Upgrade bij de laptop. Echter als ik online ga kijken bij Asus om deze upgrade aan te vragen kom ik op een gegeven moment op deze site terecht: https://ebiz3.mentormedia...grade/AsusWindows7Upgrade

Als ik daar door de wizard loop en bij stap 2, Nederland selecteer blijkt er ineens 21 euro aan verzendkosten in rekening te worden gebracht. Zo gratis is die upgrade dan ineens niet meer.
Nu is mijn vraag weet iemand of je die upgrade ook bij de Nederlandse Asus kan aanvragen zodat er geen of in ieder geval maar 5 euro verzendkosten in rekening worden gebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door Darude1234 op 24-08-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Phyxion schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:57:
[...]

Leuk maar compleet useless? De hele balk is quick launch.
Nee joh, ff klooien en dan werkt het gewoon. Althans bij mij wel. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:01:
[...]

Nee joh, ff klooien en dan werkt het gewoon. Althans bij mij wel. :)
hehe Volgens mij bedoelt hij gewoon useless omdat je hele taakbalk fungeert als QuickLaunch in Windows 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Windows 7 moet wel erg goed zijn, dat er hier maar liefst 3 moderators reageren. (als het niet al meer zijn)

Iets voor in de startpost misschien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb nu, naast Win 7 op twee x64 machines, eea draaien op een NX8220 HP laptop. RTM met legale key, x86 editie, draait perfect. Sterker nog, Win 7 lijkt op deze hardware (Pentium-M 750, 2 GB DDR2, x600 Ati) beter te draaien dan op XP..

Nu nog twee machines binnen mn netwerk voorzien en ik kan weer even vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
TheVMaster schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:53:
[...]

Ik ben echt aan vakantie toe...pfff...ga ik nu ook al verkeerde mensen quoten
hier zit de vakantie er al weer bijna op :(

maar ik wil de filmpjes van mijn SE c905 gsm bewerken.. en dan vraagt Moviemaker om de dll.... (.mp4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TheVMaster schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:48:
[...]

hehe Volgens mij bedoelt hij gewoon useless omdat je hele taakbalk fungeert als QuickLaunch in Windows 7 :)
uhm dan snap ik het denk ik niet.

Na wat vogelen heb ik :
links net als xp/vista: quicklaunch
midden net als W7: openstaande programma's incl. jumplists
rechts net als W7: je systray

Hoe bedoel jij dan dat je hele taskbar quicklaunch is:?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:24:
[...]

uhm dan snap ik het denk ik niet.

Na wat vogelen heb ik :
links net als xp/vista: quicklaunch
midden net als W7: openstaande programma's incl. jumplists
rechts net als W7: je systray

Hoe bedoel jij dan dat je hele taskbar quicklaunch is:?
Gewoon, je gepinde programma's

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2lwncrl.jpg
Klik voor groter

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 25-08-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

anandus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:31:
[...]
Gewoon, je gepinde programma's
na ja zoals ik al zeg bij mij zitten de gepinde programma's volgens die handleiding (en daarna moest ik geloof ik nog klein beetje pielen) gewoon links. Dus bij mij is dus niet de hele bar quicklaunch.

Of praten we nu langs elkaar heen :? :)

Kan vanavond wel een plaatje posten.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
Help!!!! schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:39:
[...]

na ja zoals ik al zeg bij mij zitten de gepinde programma's volgens die handleiding (en daarna moest ik geloof ik nog klein beetje pielen) gewoon links. Dus bij mij is dus niet de hele bar quicklaunch.

Kan vanavond wel een plaatje posten.
Ja dat is de oude manier, maar waarom zou je dat doen als Windows 7 dat geintegreerd heeft?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:39:
[...]

Ik denk het, ik gebruik geen gekunstelde quicklaunch, maar gewoon de taakbalk, zoals-ie bedoeld is.

Zoals je in het plaatje in mijn vorige post ziet heb ik mijn meestgebruikte programmaatjes gewoon aan de taakbalk gepind, spelletjes ook.

Ik vind het een beetje onzinnig om én een quicklaunch te hebben en een taakbalk waar je programma's op kan pinnen.
Nogal dubbelop. Tenzij je niets op de taakbalk pint, dat kan dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De functionaliteit van de huidige taakbalk lijkt op quicklaunch maar is niet hetzelfde als quicklaunch. Feit is wel dat deze taakbalk de quicklaunch volledig overbodig heeft gemaakt, zeker wetende dat deze taakbalk een hoop voordelen heeft die quicklaunch niet heeft.
Quicklaunch zijn gewoon een reeks snelkoppelingen die altijd zichtbaar zijn, ten tijde van XP/Vista kon dat inderdaad een mooie meerwaarde bieden. Programma's die je in windows 7 vastpint op je taakbalk zijn ook altijd zichtbaar. Echter, een gepind programma dat openstaat zal ook gegroepeerd worden onder dat gepind icoon. Zonder extra ruimte in te nemen zie je perfect wat er open staat, hoeveel documenten er openstaan en kan je direct naar het juiste document gaan. Het is zo waanzinnig handig dat het echt een mysterie is waarom je de "oude" quicklaunch zou willen ;).

(hint: zet "small icons" aan in je taakbalk instellingen, ziet er een stuk estetischer uit :))

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 25-08-2009 10:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar met small icons zie je eventuele overlay icons (zoals met bijvoorbeeld messenger, outlook 2010 of foobar) niet. Ik vond het het in het begin ook wat groot, maar ben daar nu wel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132243

doctormetal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:58:
[...]

Een belangrijk verschil is wel dat een language pack alleen op ultimate geïnstalleerd kan worden, terwijl van een Nederlandse windows ook gewoon de home versies verkrijgbaar zullen zijn.
Zelf hoef ik de ultimate niet, dus wacht ik tot de Nederlandse versie van home premium beschikbaar is.

En over die engelse teksten: in de language packs van de RC versie was nog niet alles vertaald, waardoor er inderdaad her en der engelse teksten opduiken. Dit zal bij de uiteindelijke versie wel goed (moeten) komen.
Met Vistaliser http://www.froggie.sk/ kan je nu ook de taal aanpassen in Win7.

Ik heb hier de taal in Vista Premium eerst Engels gemaakt, toen Win7 Premium erover als update en daarna de taal weer Nederlands gemaakt. Werkt allemaal prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61921

Toch Family Pack Windows 7 in Nederland

Uitgegeven op dinsdag 25 augustus 2009 09:37.

Aanvankelijk zouden alleen mensen in de Verenigde Staten en Canada een Family Pack kunnen aanschaffen van Windows 7. Met deze licentie kunnen drie computers binnen één huishouden ge-update worden. Dat is uiteraard veel voordeliger dan 3x een aparte licentie aanschaffen. In Europa was deze mogelijkheid er echter niet.

Op het officiële Windows 7-blog wordt aangekondigd dat dit Family Pack er in een deel van Europa toch gaat komen. Dat zijn Groot-Brittannië, Ierland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Zweden en Nederland. Het zou om een limited offer gaan. Nadere informatie - over hoe limited en over prijzen - is op het moment (dinsdag 25 augustus, 09.05 uur) nog niet beschikbaar in de Nederlandse Microsoft-store.

Bron: PCM Nieuws

Zo te lezen geld dit alleen voor de upgrade versie. Of kan je een upgrade versie ook kaal installeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 61921 op 25-08-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Anoniem: 61921 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:01:
Toch Family Pack Windows 7 in Nederland

Uitgegeven op dinsdag 25 augustus 2009 09:37.

Aanvankelijk zouden alleen mensen in de Verenigde Staten en Canada een Family Pack kunnen aanschaffen van Windows 7. Met deze licentie kunnen drie computers binnen één huishouden ge-update worden. Dat is uiteraard veel voordeliger dan 3x een aparte licentie aanschaffen. In Europa was deze mogelijkheid er echter niet.

Op het officiële Windows 7-blog wordt aangekondigd dat dit Family Pack er in een deel van Europa toch gaat komen. Dat zijn Groot-Brittannië, Ierland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Zweden en Nederland. Het zou om een limited offer gaan. Nadere informatie - over hoe limited en over prijzen - is op het moment (dinsdag 25 augustus, 09.05 uur) nog niet beschikbaar in de Nederlandse Microsoft-store.

Bron: PCM Nieuws

Zo te lezen geld dit alleen voor de upgrade versie. Of kan je een upgrade versie ook kaal installeren?
Dat kan. je moet hoogstens tijdens de install de oude installatiecd/dvd inserteren. :P

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61921

foppe-jan schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:06:
[...]

Dat kan. je moet hoogstens tijdens de install de oude installatiecd/dvd inserteren. :P
Okidoki... dank je voor je antwoord. Moet geen probleem worden, want ik heb de originele Vista dvd's hier liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand wat de voorwaarden zijn van het Family Pack?
Moeten de computers bijv op hetzelfde adres aanwezig zijn?
Of kan ik met mijn broer en vader (welke elders wonen) een pack kopen?
Edit:
Hmm.. in de tekst staat wel expliciet 'één huishouden'?

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 25-08-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb gelezen dat je altijd een al geactiveerde install op je schijf moet hebben. Zie mijn eerdere post voor de bron.
anandus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:28:
Weet iemand wat de voorwaarden zijn van het Family Pack?
Moeten de computers bijv op hetzelfde adres aanwezig zijn?
Of kan ik met mijn broer en vader (welke elders wonen) een pack kopen?
Edit:
Hmm.. in de tekst staat wel expliciet 'één huishouden'?
Ik vraag me af hoe ze dat willen gaan blokkeren anders. Op IP adres vanwaar activatie plaatsvind? Ik ga zo rond de tijd dat W7 uitkomt verhuizen :S Ook gebruik ik mijn laptop op vele plekken.

[ Voor 70% gewijzigd door twiFight op 25-08-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52621

Heel even Windows 7 geprobeerd.. maar kreeg de juiste drivers voor mijn Nvidea niet te pakken.

Vreemde is, ik zag ergens op internet dat er wel betaversies van die drivers zijn, en dat de betatesters er erg enthousiast over waren!
En dat bericht dateerd van maart! Zou je toch zeggen dat die drivers nu zo'n beetje klaar moeten zijn?

Denk dat ze wachten tot Windows 7 officieel uit is.

Ben maar weer teruggegaan naar XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 52621 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:34:
Heel even Windows 7 geprobeerd.. maar kreeg de juiste drivers voor mijn Nvidea niet te pakken.

Vreemde is, ik zag ergens op internet dat er wel betaversies van die drivers zijn, en dat de betatesters er erg enthousiast over waren!
En dat bericht dateerd van maart! Zou je toch zeggen dat die drivers nu zo'n beetje klaar moeten zijn?

En om welke kaart gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Wat voor pre-historische Nvidia kaart heb je dan wel niet?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Moet wel erg oud zijn dan want via Windows Update kan je volgens mij zelfs nog voor lager dan TNT2 binnenhalen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hoeft niet perse een oude kaart te zijn, het kan ook zo'n obscure laptop-videokaart zijn.
Dan zou hij hier kunnen kijken als ik het goed heb :)
twiFight schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:28:
Ik vraag me af hoe ze dat willen gaan blokkeren anders. Op IP adres vanwaar activatie plaatsvind? Ik ga zo rond de tijd dat W7 uitkomt verhuizen :S Ook gebruik ik mijn laptop op vele plekken.
Ik weet ook niet hoe dat zit. Misschien staat het alleen in de licentie en zullen ze er verder geen dingen mee doen? Al is 1 IP-adres wel een makkelijk manier om te controleren of het inderdaad 1 huishouden is.

[ Voor 91% gewijzigd door anandus op 25-08-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kan je met het familypack nu ook je OEM XP/Vista upgraden naar 7, of moeten het retail installaties zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
anandus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:38:
[...]
Ik weet ook niet hoe dat zit. Misschien staat het alleen in de licentie en zullen ze er verder geen dingen mee doen? Al is 1 IP-adres wel een makkelijk manier om te controleren of het inderdaad 1 huishouden is.
Dat zou wel een hele stompzinnige check zijn. Dat zou betekenen dat het family pack alleen bruikbaar is op een desktop. Een notebook of netbook is meestal bedoeld om mee te nemen en kan dus ergens anders oook aan het internet hangen, met dus een ander ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 09-07 17:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

doctormetal schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:21:
[...]

Dat zou wel een hele stompzinnige check zijn. Dat zou betekenen dat het family pack alleen bruikbaar is op een desktop. Een notebook of netbook is meestal bedoeld om mee te nemen en kan dus ergens anders oook aan het internet hangen, met dus een ander ip adres.
Dat lijkt me een kwestie van thuis activeren. Na thuis activeren kan je hem toch zeker wel gewoon gebruiken onderweg? Lijkt me niet dat je opnieuw moet activeren tenzij je hem onderweg nog een keer opnieuw gaat installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:29

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Zou dat familiy pack niet gewoon 3 keys bevatten? Is toch veel makkelijker dan "checken op 1 IP adres"

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb sinds gisteren W7 op mijn laptop. Alles werkt prima, op 1 ding na. Als ik in Firefox 3.52 gmail afsluit en hij zou terug moeten gaan naar speed dial crasht ie telkens weer. Dit heb ik nooit gehad destijds met vista x64 op zowel mijn laptop als pc. Alle andere opties in speed dial kan ik gewoon rustig afsluiten en krijg ik speed dial weer voor mijn snufferd. Op de pc staat nog steeds vista x64.

Ik heb de map mozilla in de map roaming (uit die van mijn pc) overgekopieerd om alle instellingen en plugins in 1 keer goed te hebben, dit heeft mij nooit problemen opgeleverd.

Ik weet nu niet of het aan W7 ligt aangezien dit probleem voor het eerst verschijnt op W7 installatie?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 25-08-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 300737 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:32:
ik heb sinds gisteren W7 op mijn laptop. Alles werkt prima, op 1 ding na. Als ik in Firefox 3.52 gmail afsluit en hij zou terug moeten gaan naar speed dial crasht ie telkens weer.
Werkt het wel goed met Speed Dial uitgeschakeld/gedeïnstalleerd?
Ik vermoed dat het aan die plugin ligt :)

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 25-08-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Devster schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:31:
Zou dat familiy pack niet gewoon 3 keys bevatten? Is toch veel makkelijker dan "checken op 1 IP adres"
Vermoedelijk, maar dan kunnen ze dus niet controleren of het daadwerkelijk binnen 1 familie gebruikt wordt. Je zou dan ook bv 1 licentie aan je buurjongen kunnen doorverkopen.

Op IP checken kan sowieso niet want als je ip adres dan veranderd omdat je een dynamische hebt, of omdat je verhuizen gaat zoals ik, dan zou je windows niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 09-07 17:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

Anoniem: 300737 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:32:
ik heb sinds gisteren W7 op mijn laptop. Alles werkt prima, op 1 ding na. Als ik in Firefox 3.52 gmail afsluit en hij zou terug moeten gaan naar speed dial crasht ie telkens weer. Dit heb ik nooit gehad destijds met vista x64 op zowel mijn laptop als pc. Alle andere opties in speed dial kan ik gewoon rustig afsluiten en krijg ik speed dial weer voor mijn snufferd. Op de pc staat nog steeds vista x64.

Ik heb de map mozilla in de map roaming (uit die van mijn pc) overgekopieerd om alle instellingen en plugins in 1 keer goed te hebben, dit heeft mij nooit problemen opgeleverd.

Ik weet nu niet of het aan W7 ligt aangezien dit probleem voor het eerst verschijnt op W7 installatie?
Ik en een aantal van mijn collega's hebben met 3.5.2 aardig wat problemen gehad. Varierend van geen focus in de adresbalk tot het niet kunnen inloggen bij Rabo internetbankieren. Ik zou eerst vaststellen of een andere versie van FF het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoi,

Ik las een paar pagina's terug over het omzetten van Engels naar Nederlands.
Daar kwam ook deze tuto voorbij:
http://forums.mydigitallife.info/showpost.php?p=80057

Nou dat heb ik gevolgd, werkt prima.
Maar paar pagina's verder in dat topic is ook iemand die een batch er van gemaakt heeft, zie hier:
http://forums.mydigitalli...hp?p=107224&postcount=315
Nou werd met die batch niet alles omgezet, dus heb ik hem om hulp gevraagd om een complete batch te maken die ook direct updates en drivers (drivers uitpakken naar aparte map, inf bestanden wordt geïntegreerd) kan integreren, en die heb ik nu dus werkend.

Hier is dan mijn "startnew.bat":
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
@echo Off

rem ##################################################
rem # Configure Paths and your language here #

set WORKLW=D:
set WORKDIR=7Work
set LANG=nl-NL

rem # FROM HERE NOTHING MORE CHANGE !!!! #

set WIM=%WORKLW%\%WORKDIR%\Mount
set WD=%WORKLW%\%WORKDIR%\DVD
set LP=%WORKLW%\%WORKDIR%\LP\lp.cab
set ELP=%WORKLW%\%WORKDIR%\LPEXT
set ISO=%WORKLW%\%WORKDIR%\ISO

Echo Give them the version , Make the good choice !!! :
Echo 1 - Starter x86 HOMEBASIC x64 or Entreprise ISO
Echo 2 - HOMEBASIC x86 or HOMEPREMIUM x64
Echo 3 - HOMEPREMIUM x86 or Professional x64
Echo 4 - Professional x86 or Ultimate x64
Echo 5 - Ultimate x86
Set /p EDITION=Number: 
Echo.

cd\%WORKDIR%

echo setup variables OK ...

pause

echo =====================================
echo Refresh "install.wim"
echo.
echo Mount "install.wim" to "%WIM%"...

DISM.EXE /Mount-Wim /WimFile:%WD%\sources\install.wim /index:%EDITION% /MountDir:%WIM%

echo Now integrate your language package "%LP%...

DISM.exe /Image:%WIM% /Add-Package /PackagePath:%LP%
DISM.EXE /Image:%WIM% /Add-Package /PackagePath:%WORKLW%\%WORKDIR%\LP\Windows-LocalPack-NL-Package.cab

echo Placed Language "%LANG%" Language as the generic stuff...
DISM.exe /Image:%WIM% /Set-UILang:%LANG%
echo Placed Language "%LANG%" As the user language...
DISM.exe /Image:%WIM% /Set-UserLocale:%LANG%
echo Placed Language "%LANG%" Language as a system...
DISM.exe /Image:%WIM% /Set-SysLocale:%LANG%
echo Placed Language "%LANG%" As an input language...
DISM.exe /Image:%WIM% /Set-InputLocale:%LANG%

echo Now create new "lang.ini" file...

DISM.EXE /image:%WIM% /Set-SKUIntlDefaults:%LANG% /Gen-LangINI /Set-SetupUILang:%LANG% /distribution:%WD%

echo Now installing Updates and Hotfixes

DISM.EXE /Image:%WIM% /Add-Package /PackagePath:%WORKLW%\%WORKDIR%\UPDATES

echo Now installing Drivers

DISM.EXE /Image:%WIM% /Add-Driver /driver:%WORKLW%\%WORKDIR%\DRIVERS /recurse

echo Done! Drivers and Updates/Hotfixes integrated..
Pause

echo Save changes and Unmount "install.wim"...

DISM.EXE /Unmount-Wim /MountDir:%WIM% /commit

echo Done, Install.wim updated with your language ...

pause

echo Now Refreshing  "boot.wim"
echo.
Rd /S /Q "%ELP%"
Mkdir "%ELP%"

echo Unzip language pack "%LANG%" to "%ELP%"
echo Please wait , it will take a moment ...

Expand "%LP%" -f:* "%ELP%"
echo Copy files...
Xcopy "%ELP%\setup\sources\%LANG%\*" "%WD%\sources\%LANG%" /cherkyi
Xcopy "%ELP%\sources\license\%LANG%\*" "%WD%\sources\license\%LANG%" /cherkyi

echo Mount "boot.wim" to "%WIM%"...

DISM.EXE /Mount-Wim /WimFile:%WD%\sources\boot.wim /index:2 /MountDir:%WIM%
DISM.EXE /image:%WIM% /Add-Package /PackagePath:%WORKLW%\%WORKDIR%\LP\WinPE

echo Copy files...
Xcopy "%ELP%\setup\sources\%LANG%\*" "%WIM%\sources\%LANG%" /cherkyi
Xcopy "%ELP%\sources\license\%LANG%\*" "%WIM%\sources\license\%LANG%" /cherkyi
Copy "%WD%\sources\Lang.ini" "%WIM%\sources\Lang.ini"

Rd /S /Q "%ELP%"

echo Unpack and Unmount "boot.wim"...

echo Mount again "boot.wim" to "%WIM%"...

DISM.EXE /Mount-Wim /WimFile:%WD%\sources\boot.wim /index:1 /MountDir:%WIM%
DISM.EXE /image:%WIM% /Add-Package /PackagePath:%WORKLW%\%WORKDIR%\LP\WinPE

xcopy %WIM%\Windows\Boot\DVD\PCAT\%LANG%\bootfix.bin %WD%\boot\ /cherkyi
xcopy %WIM%\Windows\boot\PCAT\memtest.exe %WD%\boot\ /cherkyi
xcopy %WIM%\Windows\boot\PCAT\%LANG%\* %WD%\boot\en-US\ /cherkyi
xcopy %\WIM%\Windows\boot\PCAT\%LANG%\* %WD%\boot\%LANG%\ /cherkyi

echo Unpack and Unmount "boot.wim"...

bcdedit /store %WD%\boot\bcd /set {default} locale %LANG%
bcdedit /store %WD%\efi\microsoft\boot\bcd /set {default} locale %LANG%
erase /F /Q /A:SH %WD%\boot\*.log*
erase /F /Q /A:SH %WD%\efi\microsoft\boot\*.log*

echo.
echo The language pack and Drivers/Updates have been integrated!
echo.

echo Now finally let's go building the ISO ...

pause

echo Create bootable Windows 7 ISO...

%WORKLW%\%WORKDIR%\oscdimg.exe -h -u2 -m -b%WD%\boot\etfsboot.com "%WD%" "%ISO%\Windows 7.iso"

echo Everything is done! The ISO is in the directory "%ISO%"

pause
set WORKLW=D:
set WORKDIR=7Work
set LANG=nl-NL
Dit moet je dus voor jezelf aanpassen.
WORKLW is dus de schijfletter.
WORKDIR is de werkmap, zou het gewoon op 7Work houden. :)
LANG is duidelijk. :p

Zo zien de mappen eruit bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/qs6oht.png
DRIVERS, heb ik aparte mapjes ingemaakt, Chipset, Sound etc etc, driver (.exe) daarin uitgepakt.
DVD, uitgepakte originele Engelse iso.
ISO, staat de nieuwe iso in nadat het klaar is.
LP, heb ik de volgende dingen in (zoals ook al in de post werd verteld).
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/1g0tc2.png
UPDATES, heb ik de updates van Wincert in staan.
WIM, is leeg, is de mount map van de batch.
"startnew.bat" en "oscdimg.exe" moeten in de root.

Dat was hem, het script is wel een tijdje bezig, maar ach. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 28-06 15:15
Ben blij dat er toch een family pack komt, zij het niet in België, maar wel in Nederland. Koop PC hard en software toch in Nederland.

Zou wel een tijdelijke actie zijn.
http://windowsteamblog.com/blogs/MainFeed.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:34:
[...]
Werkt het wel goed met Speed Dial uitgeschakeld/gedeïnstalleerd?
Ik vermoed dat het aan die plugin ligt :)
deze plugin is uitgeschakeld geweest, gedeinstalleerd, en alle andere plugins zijn 1 voor 1 uitgeschakeld tot er niets meer uit viel te schakelen. Zelfs het theme heb ik ff op standaard gezet. Het helpt allemaal niets, hij crasht als ik gmail afsluit. Hij crasht niet als er nog 1 tab openstaat met andere site.

Heel maf maar niet heel erg hinderlijk. Het wordt vanzelf wel opgelost neem ik aan.
Thrackan schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:40:
[...]

Ik en een aantal van mijn collega's hebben met 3.5.2 aardig wat problemen gehad. Varierend van geen focus in de adresbalk tot het niet kunnen inloggen bij Rabo internetbankieren. Ik zou eerst vaststellen of een andere versie van FF het probleem verhelpt.
Ik zal ff kijken of een herinstallatie van 3.5.2 helpt en anders probeer ik de laatste 3.0 nog ff uit en dan is de kous wel voor me af.

Op rabobank kan ik prima inloggen en uitloggen. Ik weet niet zeker wat je met focus op adresbalk bedoelt maar adresbalk doet gewoon wat ie moet doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 25-08-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 300737 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:19:
[...]

deze plugin is uitgeschakeld geweest, gedeinstalleerd, en alle andere plugins zijn 1 voor 1 uitgeschakeld tot er niets meer uit viel te schakelen. Zelfs het theme heb ik ff op standaard gezet. Het helpt allemaal niets, hij crasht als ik gmail afsluit. Hij crasht niet als er nog 1 tab openstaat met andere site.

Heel maf maar niet heel erg hinderlijk. Het wordt vanzelf wel opgelost neem ik aan.
Een schoon Firefox-profiel geprobeerd?
(Hier werkt FF3.5.2 prima, overigens)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 25-08-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:19:
[...]
Een schoon Firefox-profiel geprobeerd?
(Hier werkt FF3.5.2 prima, overigens)
Hij werkt ook prima bij mij op die ene probleem met gmail na. Herinstall van 3.5.2 heeft niet geholpen. Kan als jij een gmailaccount hebt ff naar gmail surfen en daar inloggen en dan prompt afsluiten met het kruisje naast de tab?

[ Voor 200% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 25-08-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17

Als je zegt welke kaart je hebt (liefst met device ID erbij) dan weet ik 99% dat ik een driver kan vinden die wel werkt op win7 :). (mits geforce 6 series of hoger)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:44

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
PWM schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:55:
Kan je met het familypack nu ook je OEM XP/Vista upgraden naar 7, of moeten het retail installaties zijn?
Dat zou ik ook wel eens willen weten.
We hebben hier wel 2 DELL OEM Ultimate (Vista) liggen, en 1 DELL OEM home premium.
Kan je upgraden van Ultimate naar HP in zo'n family pack, en kan dat überhaupt met een OEM versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 300737 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:21:
[...]

Hij werkt ook prima bij mij op die ene probleem met gmail na. Herinstall van 3.5.2 heeft niet geholpen. Kan als jij een gmailaccount hebt ff naar gmail surfen en daar inloggen en dan prompt afsluiten met het kruisje naast de tab?
Yups, no prob :)
(Overigens lijkt me dit eerder een FF-issue dan een Win7-issue?)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 25-08-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ook sinds gister aan het werk met een install van win 7 RTM.. Het is allemaal even wennen(aero peek in het uurste uur 10x de grond in stampen om er daarna vervolgens niet meer v anaf te willen. :P).

Ik heb heel vista overgeslagen, vond het niet fijn, maar dit is toch wel een hele verrijking. Sommige dingen in het configuratiescherm zitten lekker verstopt als je XP gewend bent sinds release.
Nog niet echt grote problemen tegengekomen op een paar BSODs na door foute drivers.

Wel heb ik een vraagje, al weet ik niet of ie hier thuishoort. Heb al wat gegoogled, maar kan het antwoord niet direct vinden, Ik wilde mijn swapfile op een andere schijf hebben(Ze zeggen dat het beter is), maar als ik de instelling verander dan springt deze weer mooi naar hoe het stond.
Heb 6gb ram in mijn pc, dus zoveel zal het ook weer niet uitmaken maar toch.

Windows geeft aan dat het aanbevolen wisselbestand minimaal 9202mb moet zijn, en dat er op dit moment "maar" 6000mb toegewezen is. Ik kan deze opties best veranderen, maar als ik dan opnieuw in het scherm de instelling wil controleren staat het weer net zoals eerst...

Windows 7 RTM
nl-nl MUI erover.
Verder nog zo kaal als wat, gister geinstalleerd. Wie weet een oplossing en kan me eventueel info geven over het wisselbestand waar het moet staan, of dat meerdere wisselbestanden hebben "beter" is..

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
jarnotjuh schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:05:
Windows 7 RTM
nl-nl MUI erover.
Verder nog zo kaal als wat, gister geinstalleerd. Wie weet een oplossing en kan me eventueel info geven over het wisselbestand waar het moet staan, of dat meerdere wisselbestanden hebben "beter" is..
Je kunt per pc maar een pagefile(wisselbestand) hebben. Hangt ook af van de groote van je partities, waar je de pagefile(wisselbestand) neerzet, ik geef mijn C:\ meestal 12GB, dat is voldoende voor een behoorlijke pagefile. Dus staat mijn pagefile ook op C:\, in het overgrote deel van de configuraties die ik ben tegengekomen op destops staat de pagefile(wisselbestand) op C:\

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 25-08-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
twiFight schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:37:
Vermoedelijk, maar dan kunnen ze dus niet controleren of het daadwerkelijk binnen 1 familie gebruikt wordt. Je zou dan ook bv 1 licentie aan je buurjongen kunnen doorverkopen.

Op IP checken kan sowieso niet want als je ip adres dan veranderd omdat je een dynamische hebt, of omdat je verhuizen gaat zoals ik, dan zou je windows niet meer werken.
Bovendien hoef je geen internet te hebben om Windows te gebruiken, activatie kan ook geschieden middels telefoon. Verder kun je zo'n family pack ook gebruiken om 1 PC en 2 laptops te voorzien..... en die laptops kunnen natuurlijk overal gebruikt worden.

Daar bovenop zijn er providers die meerdere IP adressen uitkeren (in de VS komt dit nog wel eens voor, of je koopt 5 IP adressen voor zeg $5 per maand extra), en begint men in Azië met IPv6 al een aardig eind voorop te lopen op de rest van de wereld.

Op IP checken is inderdaad onmogelijk.

Een Family Pack is inderdaad ook gewoon meer bedoeld om zoveel mogelijk computers legaal te krijgen. Ik denk dat Microsoft er ook niet echt mee zal zitten als jij en 2 vrienden gaan samenpotten voor een Family Pack. Aangezien de licentie toch op naam staat van 1 van de 3 vrienden, denk ik dat de meesten hier niet aan willen beginnen, en ik vermoed dat 90+ procent van de Family Packs gewoon gebruikt gaan worden waarvoor ze bedoeld zijn: Om binnen de familie een aantal computers te voorzien.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:32:
[...]
Yups, no prob :)
(Overigens lijkt me dit eerder een FF-issue dan een Win7-issue?)
Ik heb FF gedeinstalleerd en de optie "alle instellingen, cookies, en dergelijke verwijderen"aangevinkt. Opnieuw geinstalleerd. Probleem blijft. Is er niet ietsjespietsjes kans dat het toch met W7 te maken heeft?

Inmiddels opgelost, het probleem lijkt van tabmixplus te komen. Heb de verborgen mappen mozilla in lokal en roaming verwijderd. Na wat puzzelen kwam ik erachter dat tab mix plus de enige mogelijkheid is om de laatste kruisje te kunnen indrukken, standaard kan dit niet. In mijn geval sluit FF niet maar krijg ik de speed dial wat tot nu toe goed werkte.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 25-08-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Gezocht maar nog niet gevonden;

Ik heb een externe hdd bootable gemaakt volgens de methoden beschreven onder de volgende link:
http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/

Vervolgens image bestanden gekopieerd naar externe hdd en gaan met de banaan. Echter krijg ik een foutmelding tijdens de installatie betreft corrupte files. Na wat "gehanis" procedure toch nog maar eens van scratch af aan gedaan maar dit keer onder XP omdat de Vista pc geformateerd is.

Zodra ik het volgende commando wil gebruiken E:\BOOT\BOOTSECT.EXE /NT60 I: krijg ik de melding dat dit geen geldige 32 bits applicatie is.

Iemand any clue hoe ik de hdd bootable maak vanuit XP ?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Hoe snel/langzaam je download loopt hoeven we niet te weten, lees even hier voor een (mogelijke) oplossing voor trage downloads. Berichten over trage downloads of nieuwe versies/talen die ineens beschikbaar zijn etc. worden rücksichtlos verwijderd.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....
Minder legale zut loopt kans om spontaan te verdwijnen en je een onvrijwillig bericht op te leveren. De regels die op het forum gelden - copyright zijn gewoon van kracht!