Het wielren ervaringentopic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.046 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik reageerde met die opmerking eigenlijk alleen op de opmerking van Traguardo over z'n scandium bike, maar als iedereen foto's wil posten is het ook top. Ik ga dan eerst m'n fiets maar eens schoonmaken, het is nogal een zooitje na zondag.

Wegen doe je zo nauwkeurig mogelijk met zo'n veerunster (ook wel hangweegschaal), maar dan moet je wel net zo'n ding hebben.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:08

Zewatanejo

Fine Thanks!

LuPo schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:26:
[...]

Oké, ik trap af.

[afbeelding]

Deze foto heb ik al eens in dit topic gepost. Maar dat mag de pret niet drukken.
Red Bull Pro-SL 3000 '09, Ultegra 6700, Ritchey onderdelen en Easton EA70 wielen.

Moet 'em nog een keer ècht wegen, maar als het goed is ongeveer 7,5 kilogram (hoe kan ik dat het beste doen?). :)

Next?
Een erg mooie fiets vind ik dat. Ik heb vorig jaar mijn eerste fiets gekocht. Een Giant SCR1. Op zich een fijne fiets, over de kwaliteit van de 105 afmontage ben ik goed te spreken. Het is dat deze fiets me nieuw echt niet veel heeft gekost, maar ik ben eigenlijk nooit enthousiast geweest over het sloping frame.Ik heb er vorig jaar zo'n 4200 km op gefietst en heb hem dus goed gebruikt. Echter voelt de maat niet helemaal goed en ik ben al een paar keer bij een speciaalzaak geweest om hem af te laten stellen, maar het blijft toch net niet lekker zitten op deze Giant.

Stiekem begint het nu toch wel te kriebelen om weer een nieuwe fiets te kopen. Dit jaar weer een vol fiets programma. De Giant kan ik denk ik nog wel goed verkopen als ik zo vergelijkbare fietsen bekijk op ebay of marktplaats. Die fiets heeft me dan feitelijk niets gekost. :)

Ik zit te denken aan een Red Bull Pro SL of een Red Bull Carbon Pro. Liefst Ultegra triple afgemonteerd.

Ik weet eigenlijk net goed waarom ik een carbon frame zou willen nemen, behalve dan dat het er echt fantastisch uitziet. Als ik kijk naar de prijzen op rose.nl dan valt het me eigenlijk nog allemaal wel mee.

Helaas werkt de bike configurator van rose.nl op dit moment niet, dus ik kan niet exact zien wat de prijs is.
Net als LuPo zou ik kiezen voor Easton EA70 wielen in plaats van Easton Circuit en ook zou ik liever carbon (look) bidonhouders zien dan de stalen, die standaard zijn. Verder is het standaard model echt erg prima.

Wat denken jullie heeft een carbon frame meerwaarde boven het aluminium frame van de Pro SL?
Hebben jullie verder nog tips?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-06 11:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmiddag stap ik nog ff op de fiets om een mooi rondje te maken.
Hoop dat ik niet in het donker weer terug kom. :o

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:21

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Eerste rondje van het jaar gemaakt net, zo'n 80 km :9. Op de heenweg lekker windje in de rug en op de weg terug eigenlijk weinig last van de wind gehad.
Vond het opvallend dat er veel mensen(eigenlijk iedereen die ik zag) nog met lange mouwen/broek fietsten. Had zelf gewoon mijn zomeroutfit aan en had het toaal niet koud.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54
Zewatanejo schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:47:
[...]

Een erg mooie fiets vind ik dat. Ik heb vorig jaar mijn eerste fiets gekocht. Een Giant SCR1. Op zich een fijne fiets, over de kwaliteit van de 105 afmontage ben ik goed te spreken. Het is dat deze fiets me nieuw echt niet veel heeft gekost, maar ik ben eigenlijk nooit enthousiast geweest over het sloping frame.Ik heb er vorig jaar zo'n 4200 km op gefietst en heb hem dus goed gebruikt. Echter voelt de maat niet helemaal goed en ik ben al een paar keer bij een speciaalzaak geweest om hem af te laten stellen, maar het blijft toch net niet lekker zitten op deze Giant.

Stiekem begint het nu toch wel te kriebelen om weer een nieuwe fiets te kopen. Dit jaar weer een vol fiets programma. De Giant kan ik denk ik nog wel goed verkopen als ik zo vergelijkbare fietsen bekijk op ebay of marktplaats. Die fiets heeft me dan feitelijk niets gekost. :)

Ik zit te denken aan een Red Bull Pro SL of een Red Bull Carbon Pro. Liefst Ultegra triple afgemonteerd.

Ik weet eigenlijk net goed waarom ik een carbon frame zou willen nemen, behalve dan dat het er echt fantastisch uitziet. Als ik kijk naar de prijzen op rose.nl dan valt het me eigenlijk nog allemaal wel mee.

Helaas werkt de bike configurator van rose.nl op dit moment niet, dus ik kan niet exact zien wat de prijs is.
Net als LuPo zou ik kiezen voor Easton EA70 wielen in plaats van Easton Circuit en ook zou ik liever carbon (look) bidonhouders zien dan de stalen, die standaard zijn. Verder is het standaard model echt erg prima.

Wat denken jullie heeft een carbon frame meerwaarde boven het aluminium frame van de Pro SL?
Hebben jullie verder nog tips?
Dankjewel. :)

Die Easton Circuit zitten al niet meer standaard op de Pro SL 3000. Nu zetten ze er standaard EA70 wielen onder. Bij mij was dat nog een meerprijs van 100 euro dacht ik. :X
Gelukkig waren de EA70 toen in de aanbieding (los te koop) en daardoor hoefde ik van de verkoper niks bij te betalen voor de EA70 wielen. Daarnaast heb ik de SPD-SL plaatjes er gratis bijgekregen. Dus al met al was ik volgens mij net in de 1500 euro kwijt. :)

Ik zou niet voor Carbon gaan hoor. Die Pro SL is ècht super licht, daar hoef je geen Carbon meer voor te nemen! Als je toch Carbon wil is het meer om de andere wegligging (?) die Carbon heeft. Of om andere redenen? Het gewicht is in ieder geval bij Red Bull geen issue. Andere merken hebben nog weleens fietsen van aluminium die 9kg wegen voor rond de 1500 euro. De Red Bull Pro SL 3000 weegt echter maar 7,5kg.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

RedFox schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:59:Vond het opvallend dat er veel mensen(eigenlijk iedereen die ik zag) nog met lange mouwen/broek fietsten. Had zelf gewoon mijn zomeroutfit aan en had het toaal niet koud.
Tja, ik had vanmiddag een vrij uurtje (tussen het werken door) en heb toen even een uurtje gepeddeld, beetje hersteltraining.

Fietste met zomerset + been- en armstukken. Vind ik eerlijkgezegd een stuk fijner dan zonder been- en armstukken bij deze temperatuur. Natuurlijk telt ook mee dat 'een beetje peddelen' niet bepaald inspannend is, dus heel warm zal ik het niet krijgen ;)

Het merendeel van de fietsers die ik tegenkwam had iig een korte broek aan incl. blote benen (lees: geen beenstukken). Ik kwam ook nog een wielrenner tegen met een koudweertenue, incl. dikke jas. Dat is dan weer het anderste uiterste.

Maar goed, gewoon aantrekken waar je je zelf lekker bij voelt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:09

Coldcat

HODL

MrAngry schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:25:
[...]

Wat foto's in dit topic zouden geen kwaad kunnen, voor de kwijl factor.
Ik zie dat je "wat vering" noemt, maak iig niet de fout om voor vering in de zadelpen te gaan (of de kwaliteit daarvan moet in de tijd drastisch verbeterd zijn), want dat is echt kut. Een collega van me heeft zo'n lange afstandstrekking bike en hij zweert bij z'n Rohlofnaaf, misschien leuk om eens naar te kijken.
Is verder een compleet bruin/grijs achtig frame zonder stickers :P Dus super ziet het er niet uit, rijdt wel extreem chill :)

Maar nadeel wat ik gisteren niet verteld had was dat als het regent een racefiets ook niet te doen is. Dan kun je er wel allemaal spatborden op klussen maar dat is gewoon net niet fijn. Daarnaast is de houding veel beter, en hoef ik ook niet superhoge snelheden te halen. Genieten is belangrijker.

Die Rohlnofnaaf heb ik ook gezien. Ziet er erg fijn uit alleen kost zo'n apparaat zo'n 900 euro extra. Ik weet niet of dat bedrag de moeite waard is. Maar dat ga ik dinsdag allemaal bekijken, die zaak levert ook die naven.

Vanmiddag ook even 40 km lopen trappen. Volgens mij is het ventiel een beetje lek waardoor ik dus een extreem verende achterband had. Dat rijdt toch heel anders. Ook lekker veel andere lui gezien.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ingeschreven voor de Giro van Amsterdam, op 9 mei :) doe de 70km, mooie afstand. Meteen maar even geregeld dat mn wielen (handgespaakt) voor die tijd nog even worden nagericht, dus over een week breng ik mn fiets even weg.

Nu hopen dat het 9 mei mooi weer word :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 14:57

Griffin

Is mythical

Pff net nog even snel, mam en ik aten toch apart, wat gefietst voordat het donker werd.
maar 40 minuten maar toch 20km gedaan met dus 30 gemiddeld. Ging echt lekker.

Kijken wat het weer zaterdag doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo weer een mooi rondje gemaakt na werktijd.
55 km, was net voor zonsondergang terug. Wordt dan snel donker, vooral met een bril op. :)

Kwam veel wielrenners tegen, waaronder een paar met handschoenen en een muts. :o

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Harmen schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:11:
waaronder een paar met handschoenen en een muts. :o
Wat????
Gewoon craft shirt met korte mouwen en korte broek en shirt met korte mouwen. (en handschoenen met halve vingers zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 12:25
Ik heb vandaag een heerlijk rondje van 80km gereden. De eerste keer dit jaar, en eigenlijk ook de eerste keer sinds half oktober ofzo :? Had het plan me in te houden, maar dat lukte niet met die wind.. dikke 33 gemiddeld :+ En dat met een hoop bulten. Wel een teken dat ik deze winter goed bezig geweest ben. Ik begon met armstukken, maar na een kwartier reed ik al in mn korte tenue in de rondte. Heerlijk!

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 28-06 14:42
Ik heb gisteravond weer een 50km rondje gemaakt, 28km/h gemiddeld incl. de Holterberg icm. motieweg (voor de bekenden in de buurt). Ging erg lekker, al raakte ik op het eind wel licht uitgeput.

Kleding van mij was korte broek + lange broek erover, zweetshirtje + jasje met lange mouw en handschoenen. Dit was voor gisteravond lekker warm, maar niet te.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

LuPo schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:55:
[...]

Dankjewel. :)

Die Easton Circuit zitten al niet meer standaard op de Pro SL 3000. Nu zetten ze er standaard EA70 wielen onder. Bij mij was dat nog een meerprijs van 100 euro dacht ik. :X
Gelukkig waren de EA70 toen in de aanbieding (los te koop) en daardoor hoefde ik van de verkoper niks bij te betalen voor de EA70 wielen. Daarnaast heb ik de SPD-SL plaatjes er gratis bijgekregen. Dus al met al was ik volgens mij net in de 1500 euro kwijt. :)

Ik zou niet voor Carbon gaan hoor. Die Pro SL is ècht super licht, daar hoef je geen Carbon meer voor te nemen! Als je toch Carbon wil is het meer om de andere wegligging (?) die Carbon heeft. Of om andere redenen? Het gewicht is in ieder geval bij Red Bull geen issue. Andere merken hebben nog weleens fietsen van aluminium die 9kg wegen voor rond de 1500 euro. De Red Bull Pro SL 3000 weegt echter maar 7,5kg.
Ik zit er ook een beetje mee. Carbon heb ik niet echt nodig, maar op de een of andere manier ben ik er toch el erg van gecharmeerd. Het frame van de carbon pro vind ik echt super mooi: :9~
Afbeeldingslocatie: http://rose.nl/output/importbilder/artikel/1/3/1/1315237_1.jpg
Maar goed om daar nou zo'n €400,- extra voor over te hebben. :D
Deze review van Fiets over het model van 2008 is in elk geval positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
NoepZor schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:34:
Ik heb gisteravond weer een 50km rondje gemaakt, 28km/h gemiddeld incl. de Holterberg icm. motieweg (voor de bekenden in de buurt). Ging erg lekker, al raakte ik op het eind wel licht uitgeput.

Kleding van mij was korte broek + lange broek erover, zweetshirtje + jasje met lange mouw en handschoenen. Dit was voor gisteravond lekker warm, maar niet te.
Grappig, ik rijd ook altijd in de Holterberg en omgeving. Volgens mij heb ik jou een tijdje bij 'mijn buddies' gehad hier op GoT. Maar ik ben een tijd niet online geweest en toen heb ik de buddies ff opgeschoond.

Waar woon je? Misschien kunnen we wel eens samen afspreken (DM maar bij interesse). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Laurenz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:50:
Ik heb vandaag een heerlijk rondje van 80km gereden. De eerste keer dit jaar, en eigenlijk ook de eerste keer sinds half oktober ofzo :? Had het plan me in te houden, maar dat lukte niet met die wind.. dikke 33 gemiddeld :+ En dat met een hoop bulten. Wel een teken dat ik deze winter goed bezig geweest ben. Ik begon met armstukken, maar na een kwartier reed ik al in mn korte tenue in de rondte. Heerlijk!
Gelijk 33 gemiddeld! Netjes.
Is je teller wel ok? O-)

Volgende week ga ik een paar rondjes fietsen rond Ronda, Spanje.
Lekker wat heuvels mee pakken. _/-\o_

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Harmen schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:35:
[...]

Gelijk 33 gemiddeld! Netjes.
Is je teller wel ok? O-)

Volgende week ga ik een paar rondjes fietsen rond Ronda, Spanje.
Lekker wat heuvels mee pakken. _/-\o_
Ik denk dat Laurenz wel aan spinning heeft gedaan de afgelopen winter. Lijkt me dat hij niet vanaf oktober stilzit. Dan red je imo 33km/h over 80km niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Haha, mijn teller is wel oke ja. Ik heb deze winter inderdaad - zoals gewoonlijk - spinning gedaan. Tot eind 2009 2-3 uur per week, de afgelopen 2,5 maand 4-5 uur per week. Normaal zou ik ook crossen, maar dat is er deze winter niet van gekomen helaas. Dat doe ik in het voorjaar en de zomer echter ook wel, dus ach :) En verder doe ik veel krachttraining, maar dat is alleen bovenlijf eigenlijk.

Ik heb 2 Red Bull fietsen en ze bevallen me echt super. Ik heb een Pro SL uit 2006, en een X-lite uit 2008 (model 2009). Stiekem zit ik ook wel een beetje te kijken naar een nieuwe racer, maar niet uit noodzaak. Carbon frames kunnen een hoop comfort bieden, maar dat is afhankelijk van de constructie en het materiaal. Je ziet steeds meer een scheiding tussen comfortabele en superstijve carbonframes. Ik gok dat de Red Bull frames een beetje een middenweg daarin bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zelf ook spinning gedaan, enkel maar een uurtje in de week.

Zit er wel aan te denken een Tacx te halen voor s'winters.
Zag een nieuw type waar je je fiets in hangt

Kurt Kinetic Rock & Roll
Afbeeldingslocatie: http://gearpatrol.com/blog/wp-content/uploads/2008/12//Kurt-Kinetic-Rock-and-Roll.jpg
Filmpje

[ Voor 35% gewijzigd door Harmen op 19-03-2010 16:18 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Voor wat dat ding kost kan je ook een high end tacx halen, dan heb je die leuke real live video opties erbij enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
MrAngry schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:30:
Voor wat dat ding kost kan je ook een high end tacx halen, dan heb je die leuke real live video opties erbij enzo.
Ik heb dat 'Real Life Video' een keer gedaan (bij Rose Versand) maar was er niet echt over te spreken. Mij lijkt die technologie van het 'nabootsen' van wielrennen dan een stuk gaver! Ik zet meestal toch de radio lekker hard tijdens het tacx-en. Heb niet zo'n behoefte aan een mannetje op een fiets op mijn computer voor me. :P

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 19-03-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik had vanmiddag nog even een uurtje tijd om een rondje te fietsen. Heb meteen even Sportypal getest:
http://sportypal.com/Work...ecc5fd3b7cc12ab7b4fa&ms=0
Hoewel het eigenlijk net een half uurtje te kort was, heb ik toch wel lekker gefietst.
Had mijn armstukken aangedaan, maar dat was niet nodig, na vijf minuten hingen ze op mijn polsen. Korte broek was ook goed te doen.

Kwam veel renners tegen met een warme outfit, lange broek, lange mouwen en zelfs met muts.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:28
Ik heb inmiddels ruim 2 jaar een racefiets, maar ik heb er tot nu toe eigenlijk niet lekker op kunnen fietsen. Ik kreeg telkens vrij snel last van mijn rug en polsen, en heb destijds nog een paar keer gevraagd aan de FM of dit misschien lag aan een te klein frame, waardoor het hoogteverschil tussen mijn stuur en zadel wel vrij fors was (zo'n 14 centimeter). Volgens de FM was dit niet zo, want ze hebben mij helemaal opgemeten, en was dit een kwestie van wennen.

Ik heb zelf vervolgens nog wat geprobeerd af te stellen, o.a. de stuurpen omdraaien waardoor hij wat hoger kwam, en ik heb het zadel ook nog ruim een centimeter naar beneden gezet t.o.v. de meting die gedaan was.

Ook dit bleek allemaal niet te helpen, en die gewenning is tot nu toe nooit gekomen. Geen wonder, want ik heb amper 1000 kilometer gereden op deze fiets. Ik kon gewoonweg geen lange afstanden rijden, omdat ik te snel last van mijn polsen en rug heb.

Sinds twee weken was ik er eigenlijk van overtuigd dat de FM mij een te klein frame heeft verkocht, het was immers een modelletje van het vorige jaar en ik heb verhalen over deze FM gehoord dat ze er niet vies van zijn om hun klanten overgebleven showroomfietsen aan te smeren, terwijl van de framemaat totaal niets klopt. Vandaar dat mijn plan was om de fiets maar weg te doen en in te ruilen voor een cross-hybride, omdat ik hier bovendien iets meer mee kan dan een racefiets, en je zit toch iets relaxter op zo'n fiets.

Afgelopen zaterdag bleek helaas dat er weinig voor deze fiets wordt gegeven (rond de 275 euro) en dat vond ik toch wel erg zonde, aangezien ik hem 2 jaar geleden voor 1000 euro heb gekocht. Deze plannen heb ik dus eerst maar even opzij gezet, ook omdat een andere FM beweerde dat het zadel voor mij veel te hoog stond. Ik wilde dus toch nog even proberen om wat te gaan stellen, en uiteindelijk heb ik het zadel nog 3,5 cm naar beneden gezet, waardoor het totale hoogteverschil tussen stuur en zadel 9 a 10 cm is. Als ik in racehouding op de fiets zit en als ik mijn hak op het pedaal zet, dan is kan ik mijn been net strekken, terwijl ik voorheen het pedaal amper kon raken met mijn hak. Vraag me trouwens niet waarom ik hier niet eerder mee ben gaan experimenteren. Misschien een combi van mijn gebrek aan kennis en teveel vasthouden aan de resultaten van de metingen die de FM heeft gedaan.

Vanmiddag ik nog even een testritje maken. Hopelijk zit ik nu iets relaxter op de fiets en kan ik het langer volhouden.

Hieronder een foto van mijn fiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jstiekem/got/racefiets-tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

Grote kans dat je je polsen eerder overstrekte. De verhouding zadel t.o.v. stuurpen ziet er m.i. nu gezond uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik ben vanmorgen met mijn nieuwe karretje naar het werk gefietst, om hem in te wijden.

Werk ja, op zondag. :')

Maar, hij rijdt werkelijk fantastisch! :)

Iemand nog tips voor de 'ideale fietscomputer'?

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 21-03-2010 15:54 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Is het goed vol te houden om 2x een stuk van 55 km te fietsen?
Ik wil namelijk eens met de racefiets naar het werk fietsen, echter ben ik bang dat als ik 's ochtends het enkeltje van 55km heb gefietst ik 's avonds halverwege uitgeput sta te kijken. Of hoef ik hier niet zo bang voor te zijn en kun je genoeg herstellen in een dagje kantoorzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 13:04
NoepZor schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:37:
Ik wil namelijk eens met de racefiets naar het werk fietsen, echter ben ik bang dat als ik 's ochtends het enkeltje van 55km heb gefietst ik 's avonds halverwege uitgeput sta te kijken. Of hoef ik hier niet zo bang voor te zijn en kun je genoeg herstellen in een dagje kantoorzitten?
Moeilijk te zeggen. Verschilt van persoon tot persoon. Ik vind het goed vol te houden om 150km in één keer te fietsen, twee keer 55km moet dus ook wel goed komen. Voor een ander kan het echter een lastige opgave zijn.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 14:06

TwoR

Gekleurde stippen

van 't weekend even een rondje gemaakt, zo langzamerhand begin ik uit mijn winterdipje te komen en komt de conditie en kracht weer terug op het peil van eind vorig jaar. Heb vrijdag 50 km gefietst en dat voelde weer heerlijk.

Ik wil eigenlijk dit jaar nog een rondje IJsselmeer doen dus ik mag nog wel even een beetje trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ligt voornamelijk aan je conditie denk ik. De eerste keer toen ik m'n racefiets had opgehaald (augustus 2009) heb ik gelijk 73km naar huis gereden. De tweede keer fietsen reed ik 80km met gemiddelde van 29km/h. Voordat ik ging wielrennen deed ik aan fitness en tennis, dus de basisconditie was er al. Het hangt van heel veel factoren af of het te doen is. Voorbeeldje: als jij een rondje van 50km fietst en je bent de rest van de dag niet meer vooruit te branden dan denk ik dat je op de terugweg halverwege stil komt te staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

55 km betekent wel even afkoelen op het werk, en wat fysieke rust nemen. Maar dat is afhankelijk van je conditionele gesteldheid.

Ik elk geval zou je er goed aan doen rekening te houden met a) windomstandigheden en b) eten en drinken.

Hongerklap op de terugweg met windkracht 5+ tegen is fnuikend...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Als ik 55 km fiets dan ben ik daarna wel redelijk "op", echter komt dit dan vooral doordat ik dan m'n energie heb gefietst. Ik vraag me dus af of dit in de loop van de dag weer goed aan te vullen is, denk uur voor ik naar huis ga bijv een paar boterhammen eten en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zou er vooral niet te lang over nadenken en het gewoon doen en dan merk je het vanzelf. Wel meer dan normaal eten over de dag. edit: Even als voorbeeld, want ik zie dat je normaal "door je energie heen bent gefietst". Als je uitgaat van 20-25 kcal/km * 110 km ~ 2500 kcal dan moet je dus die dag 2 keer zoveel eten als op een normale dag.

[ Voor 14% gewijzigd door MrAngry op 22-03-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hoe kom je trouwens aan die waarde? Ik heb wel via zo'n calculator berekend dat ik op 1200kcal/uur zit, bij de activiteit "fietsen 25-30km/h".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Als ik ga wielrennen eet ik meestal een portie extra. Dus in plaats van ontbijt - lunch - diner doe ik dan ontbijt - krachtvoer - lunch - diner. Meestal ontbijt ik dan gewoon met brood en eet ik een grote bak met Cruesli, cornflakes en melk/yoghurt voordat ik op de fiets spring. Voor onderweg neem ik dan nog een aantal muesli-repen mee. Op de fiets houd ik aan: per uur fietsen één reep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
NoepZor schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:12:
Hoe kom je trouwens aan die waarde? Ik heb wel via zo'n calculator berekend dat ik op 1200kcal/uur zit, bij de activiteit "fietsen 25-30km/h".
Dat is echt een overdrijving, al zal het per persoon verschillen. Mijn Polar hartslagmeter geeft me een verbruik van 950kcal/uur als ik keihard op m'n omslagpunt aan het beuken ben. Meestal als ik in D1/D2 train dan zit ik aan zo'n 20-25 kcal/km, maar dat hangt een beetje af van de wind.

Anders zou je trouwens in 55 km een hele dag aan kcals wegtrappen, dat is niet reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt grotendeels aan jouw conditie en de intensiteit waarmee je fietst.

Gewoon doen! 's Ochtends normaal ontbijten, lekker drinken onderweg, misschien nog wat eten. Na aankomst nog ff wat eten, boterhammen met honing, whatever en - zoals altijd - genoeg drinken tijdens de dag. 's Middags 1,5/1 uur voor vertrek een banaan oid verorberen. Terugweg: zelfde aanpak als de heenweg. Mag je zelf bepalen hoe intensief je gaat trappen. Als ik zo tussen de regels doorlees, lijkt het me verstandig dat je heen rustig peddelt, kijken hoe je hierop reageert en bij goed gevolg (of sowieso) 's middags wat intensiever trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Wel leuk om te zien dat dit topic weer begint te lopen nu de lente is aangebroken. Als het goed is (maar de voorspellingen zijn slecht) ga ik zaterdag voor het eerst buiten fietsen sinds oktober. :)

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 22-03-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Qua calorieverbruik moet je inderdaad denken aan 20-30kcal per km. Dit is natuurlijk een indicatie. Rond de 20 is laag: als ik mijn hartslagmeters moet geloven kom ik alleen op of onder de 20 als ik heel goed getraind ben en dan een rustige duurtraining doe. De 30 daarentegen haal ik hooguit als ik slecht getraind ben en bij temperaturen rond het vriespunt ga rijden. Verschilt per persoon natuurlijk, maar tussen de 20 en 30 zal je wel goed zitten vermoedelijk :)

Ik heb gisteren aan het einde van de middag nog een lekker rondje gepeddeld. Wat kan je toch heerlijk fietsen hier in Twente, en over de grens! De tocht ging naar Ootmarsum, Vasse en dan de grens over om wat rondjes te crossen bij Hesingen (bultjes :9). Heenweg wind tegen, dus lekker relaxed gereden. Bultjes lekker kunnen doorrijden, en toen met de wind schuin in de rug naar huis. Heerlijk! Weer 80km erbij op 32,5 per uur, en alles behalve uitgeput. I like :)

Overigens: ik heb wat updates voor de SP voorbij zien komen (nieuwe bikes e.d.), ik zal die deze week even doorvoeren..

[ Voor 6% gewijzigd door Laurenz op 22-03-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 06:09

ReseTTim

Chocolate addicted

Ramzzz schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:07:
Overigens, niet om het een of ander, maar wat een lopendebandwerk is het daar bij Vos zeg. En mijn bestelling heeft - door toedoen van verwarring bij de afhandeling via Bedrijfsfietsen Nederland - er maanden over gedaan om gereed te komen, terwijl de fiets al 5 dagen na bestelling klaar stond, half december.
bij Vos moet je ook niet meer dan alleen je fiets aanschaffen.. daarna iig nooit meer terug komen ;) hoogstends voor een nieuwe..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ReseTTim schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:35:
[...]

bij Vos moet je ook niet meer dan alleen je fiets aanschaffen.. daarna iig nooit meer terug komen ;) hoogstends voor een nieuwe..
I figured that one out by myself. ;)

Als je ziet wat een ladingen mensen daar komen, ongekend.

Maar ik ga er niet meer heen verder, inderdaad, misschien alleen nog om de fiets nog even te laten afstellen na een kilometer of 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Net weer een rondje Holterberg gedaan @ 51 km en 26,5km/h. Eerste stuk erg veel last van de avondmaaltijd en daardoor slechte ademhaling en steek. Vlak voor de holterberg trok de steek wat weg en ben er met een relaxt tempo overheen gefietst. Ondanks dit alles valt het gemiddelde van 26.5 me nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik meld me ook maar in dit topic, genoeg leuke ervaringen om te lezen hier. Ik heb vorig jaar zomer een racefiets gekocht (Bulls Harrier met Shimano 105 materiaal) en daar heb ik in een paar maandjes tijd al snel 1000 kilometer op gefietst. Voor de winter heb ik een fietstrainer gekocht (Kurt Kinetic Pro) en daar heb ik flink wat training op gedaan. In de kerstvakantie zo om de dag een half uur tot drie kwartier stevig tempo draaien.

Nu de kou eindelijk uit de lucht is en het ook wat langer licht blijft ga ik er nu ook wat vaker op uit met de fiets. Vandaag de eerste grotere ronde weer gemaakt, namelijk van huis naar de Universiteit Twente en weer terug (2x 30 kilometer). Beviel best goed met een gemiddelde van 'slechts' 26,5 km/u, aangezien er ook wel een paar stoplichten zijn onderweg en ik ook door de dorpskern Delden wat rustiger wil fietsen. Buiten bebouwde kom haal ik prima 32 km/u, met wind mee een paar km/u meer en wind tegen een paar km/u minder :P

Voor mensen met een iPhone heb ik wel een leuke applicatie. Ik gebruik Endomondo, dat is een gratis app die je gps locatie bijhoudt en die de tijd registreert. Aan het eind van de rit zie je afstand, tijd, gem. snelheid en ook een kaartje met de route die je gefietst hebt. :)

Mijn fiets: 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/algemeen/racefiets-bulls-105.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 24-03-2010 12:18 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34342

Coldcat schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:44:
[...]

Maar dat is allemaal staal. Mijn velgen zijn kneiterhard en daarnaast nog een superlicht Scandium frame. Hard fietsen gaat dat allemaal prima maar belasten moet je er niet mee gaan doen. Dat ding is bedoeld om snel te gaan, niet om zwaar mee te gaan. Daarnaast is een beetje vering wel chill, op mijn fiets is dat 0,0. Volgens mij is de zithouding ook veel gezonder op een trekking fiets. Dus racefiets gaat het niet worden.
En terecht. :) Als je drie maanden gaat rondtrekken heb je gewoon een degelijke fiets nodig, waar je flink aan kunt sleuren en waarbij je rechtop zit (zodat je handen er niet na de eerste week afvallen, en je rug niet na de tweede week breekt). Zoiets, maar dan met Rohloff-naaf natuurlijk. :P
NoepZor schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:25:
Als ik 55 km fiets dan ben ik daarna wel redelijk "op", echter komt dit dan vooral doordat ik dan m'n energie heb gefietst. Ik vraag me dus af of dit in de loop van de dag weer goed aan te vullen is, denk uur voor ik naar huis ga bijv een paar boterhammen eten en dergelijke?
Die calorieën zijn het probleem niet. Ik eet 6.500 kcal per dag, Michael Phelps zelfs 9.000, dus ja, dat is aan te vullen. De vraag is echter of je conditionele gesteldheid dit soort afstanden toelaat. Als jij al moeite hebt met 55 kilometer, dan kan je best twee keer zo ver fietsen op een werkdag, maar erg gezond is het niet.

In principe zou je zonder al te veel moeite 80/90 km moeten kunnen fietsen op een rustdag, wil je 2 x 55 km fietsen op een werkdag.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 34342 op 24-03-2010 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Probleem is meer dat degene waarmee ik fiets wat beter getraind heb, ik heb dan af en toe last van het feit dat ik mezelf in de eerste 10 km al buiten adem fiets. Als ik mijn eigen tempo fiets hou ik het uiteraard een stuk langer vol. Ik had trouwens afgelopen vrijdag de 50 km zonder enige moeite volgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 11:53

Pater

Terry Tate

Anoniem: 34342 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 02:23:
[...]

En terecht. :) Als je drie maanden gaat rondtrekken heb je gewoon een degelijke fiets nodig, waar je flink aan kunt sleuren en waarbij je rechtop zit (zodat je handen er niet na de eerste week afvallen, en je rug niet na de tweede week breekt). Zoiets, maar dan met Rohloff-naaf natuurlijk. :P
Mwoi, dat van je rug breken valt wel mee. Ik ben van de zomer van Rotterdam naar Marseille gefietst in 9 dagen tijd en de eerste 4 dagen waren het zwaarst. Daarna ging het als een zonnetje.

110 km per dag fietsen kan, maar je moet het opbouwen. Ga eerst eens 1 keer het proberen, neem daarna 2 dagen rust en probeer het dan nog eens. In de komende weken ga je de rustdagen afbouwen. Als je conditie eenmaal op peil is, is 200 km op een dag geen probleem.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

frankknopers schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 01:42:
Voor mensen met een iPhone heb ik wel een leuke applicatie. Ik gebruik Endomondo, dat is een gratis app die je gps locatie bijhoudt en die de tijd registreert. Aan het eind van de rit zie je afstand, tijd, gem. snelheid en ook een kaartje met de route die je gefietst hebt. :)

[afbeelding]
Goeie tip! Die had ik nog niet gezien... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ehm, mooi fietsje, maar wat zijn dat voor pedalen? (Gewone pedalen hier is vloeken in de kerk natuurlijk ;))

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 24-03-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Zo, ben iig gearriveerd in Zwolle op mijn werk, voel me nog best goed. Ik heb onderweg 2 bananen weggewerkt, dat scheelt denk ik ook nog een stukje. Afstand was 55,2 km en deze heb ik afgelegd in 1:55:02 met een gemiddelde van 28,8km/h. Is dit netjes voor een beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zie de laatste paar posts veel gemiddelden langskomen, maar gemiddelden zijn in principe waardeloos als indicator. Dingen als stoplichten, kruisingen ander verkeer, maar vooral wind en hoogtemeters hebben zoveel invloed op het gemiddelde dat het helemaal niets meer zegt.

Neem liever je hartslag gemiddelde of grafiek en bekijk of die op hetzelfde rondje lager wordt om progressie te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

[afbeelding]
Ik heb een android phone, en ik gebruik daarvoor het vergelijkbare sportypal. Leuke app ook.

Overigens. Gemiddelden zeggen mij ook niet zo heel veel ,al is het natuurlijk wel leuk om te zien dat je een bepaald gemiddelde kunt volhouden. Ik heb sinds kort ook een hartslag meter. Ik ben benieuwd of ik de komende tijd mijn conditie nog wat kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

MrAngry schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:31:
[...]

Ehm, mooi fietsje, maar wat zijn dat voor pedalen? (Gewone pedalen hier is vloeken in de kerk natuurlijk ;))
Standaard pedalen lol. Ik heb ook nog geen fatsoenlijke fietskleding trouwens.. Dat moet ik nog een keer gaan regelen..

Vanmiddag ga ik ook weer een rondje doen denk ik, lekker weer. :)

[ Voor 8% gewijzigd door frankknopers op 24-03-2010 12:14 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:40:
Ik zie de laatste paar posts veel gemiddelden langskomen, maar gemiddelden zijn in principe waardeloos als indicator. Dingen als stoplichten, kruisingen ander verkeer, maar vooral wind en hoogtemeters hebben zoveel invloed op het gemiddelde dat het helemaal niets meer zegt.

Neem liever je hartslag gemiddelde of grafiek en bekijk of die op hetzelfde rondje lager wordt om progressie te meten.
Met name stoplichten zijn irritant. Ik fiets me helemaal het snot voor de ogen om mijn gemiddelde snelheid met 0,01 kmph te laten stijgen, bij een stoplicht ben je zomaar 0,05kmph van je gemiddelde kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
argro schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:55:
[...]
Met name stoplichten zijn irritant. Ik fiets me helemaal het snot voor de ogen om mijn gemiddelde snelheid met 0,01 kmph te laten stijgen, bij een stoplicht ben je zomaar 0,05kmph van je gemiddelde kwijt.
Op een aantal van die telefoon trackers (oa. Sports tracker van Nokia) zit een functie "Auto-Pause when speed is below $Snelheid"
Weet niet of je zoiets heb, maar dan kan je naar dat gemiddelde kijken voor je snelheid ;)

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Kan je dan ook de rugwind eraf trekken? Gemiddelde is niet interessant.
frankknopers schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:13:
Standaard pedalen lol. Ik heb ook nog geen fatsoenlijke fietskleding trouwens.. Dat moet ik nog een keer gaan regelen..
Vervang die plateaupedalen eens rap voor klikkers! Het is zo jammer om zo'n prima fiets te hebben en dan te gaan beknibbelen op goede kleding om er comfortabel en hard op te fietsen.

[ Voor 30% gewijzigd door MrAngry op 24-03-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:18:
Ik fiets altijd een rondje, dus behoudens wijziging van de windrichting is de netto rugwind nul.

Gemiddelde is inderdaad, zoals je terecht aangeeft, niet de ideale indicator, maar het zegt natuurlijk wel iets en is makkelijk te vergelijken. Wanneer ik hier roep dat ik X km gefiets heb in Y minuten met een gemiddelde hartslag van Z dan zegt dat ook vrij weinig. Voor mijzelf gebruik ik de gemiddelde snelheid wel als een indicator. Aan het begin van het seizoen doe ik mijn vaste rondje met ca. 30km gemiddeld, naarmate het seizoen vordert gaat dit omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

argro schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:40:
[...]
Ik fiets altijd een rondje, dus behoudens wijziging van de windrichting is de netto rugwind nul.

Gemiddelde is inderdaad, zoals je terecht aangeeft, niet de ideale indicator, maar het zegt natuurlijk wel iets en is makkelijk te vergelijken. Wanneer ik hier roep dat ik X km gefiets heb in Y minuten met een gemiddelde hartslag van Z dan zegt dat ook vrij weinig. Voor mijzelf gebruik ik de gemiddelde snelheid wel als een indicator. Aan het begin van het seizoen doe ik mijn vaste rondje met ca. 30km gemiddeld, naarmate het seizoen vordert gaat dit omhoog.
O, dus bij jou draait-ie nooit halverwege om, zodat je netto, bruto of tarra altijd tegenwind hebt? :+

Of het moet zijn dat ik altijd zo hard fiets, dat het altijd als tegenwind voelt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dan heb je wel wisselende tijden, maar een stijgende tendens. Kan opzich een aardige benchmark vormen. Fietsen op hartslag zegt ook niets, iemand kan best op dezelfde hartslag blijven fietsen, maar dan wel met een hogere gemiddelde snelheid. Of ook toevallig tegenwind of rugwind, heeft natuurlijk ook invloed op de te leveren kracht en dan vervolgens je hartslag.

Het zou dus een combinatie van beide moeten zijn, stijgende gemiddelde snelheid bij gelijke hartslag of dalende hartslag bij gelijkblijvende gemiddelde snelheid en dit dan ook gemeten over een compleet seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Eigenlijk zou je tijdens een "rondje" vooral aan het trainen moeten zijn. Nou is trainen op de fiets dus niet 2 uur lang zo hard mogelijk fietsen en dan elke week je gemiddelde proberen te verbeteren. Veel effectiever is lange duurtrainingen bij lage hartslag waarbij het gemiddelde er dus niet toe doet, afgewisseld met meer of minder intensieve intervaltrainingen waarbij je een x aantal minuten voluit of bijna voluit gaat afgewisseld met rust minuten en dat 6 keer ofzo en dan is gemiddelde snelheid dus ook niet belangrijk.

Ik gebruik als benchmark, als je hem dan toch wilt hebben, de alpe d'huez op de tacx. Maar als je het wilt zou je ook een rondje kunnen gebruiken, maar dan moet het wel windstil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:32:
Eigenlijk zou je tijdens een "rondje" vooral aan het trainen moeten zijn. Nou is trainen op de fiets dus niet 2 uur lang zo hard mogelijk fietsen en dan elke week je gemiddelde proberen te verbeteren. Veel effectiever is lange duurtrainingen bij lage hartslag waarbij het gemiddelde er dus niet toe doet, afgewisseld met meer of minder intensieve intervaltrainingen waarbij je een x aantal minuten voluit of bijna voluit gaat afgewisseld met rust minuten en dat 6 keer ofzo en dan is gemiddelde snelheid dus ook niet belangrijk.

Ik gebruik als benchmark, als je hem dan toch wilt hebben, de alpe d'huez op de tacx. Maar als je het wilt zou je ook een rondje kunnen gebruiken, maar dan moet het wel windstil zijn.
Ik fiets omdat ik het leuk vind, niet met een bepaalde target, daarom train ik dus niet. Twee uur lang zo hard mogelijk door de duinen fietsen vind ik leuk, allerlei gedoe met intervallen en dergelijke niet.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 24-03-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

MrAngry schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:18:

[...]

Vervang die plateaupedalen eens rap voor klikkers! Het is zo jammer om zo'n prima fiets te hebben en dan te gaan beknibbelen op goede kleding om er comfortabel en hard op te fietsen.
Dat is meer luiheid, geld is geen probleem. Hard fietsen lukt nu ook al wel aardig, maar erg comfortabel is het niet. Ik denk dat ik deze week maar eens een korte fietsbroek en een goed shirt ga regelen en dan uiteraard ook klikpedalen en goede schoenen erbij.

Scheelt dat nou veel met klikpedalen tov deze plateaupedalen? Ik kan nu al prima 33 km/u gemiddeld fietsen bij wind neutraal weer en dan ook wel een langere periode. Ik heb in de middelbare school tijd al veel getrained door telkens race tegen de klok te houden -> 9 kilometer in ~20 minuten met zware rugtas achterop de fiets.. :P

Ik heb vanmiddag ook weer een rondje gemaakt, beviel echt super goed. Ongeveer 45 kilometer afgelegd in 1 uur en 20 minuten :) Dat is een gemiddelde van een goede 33 km/u inclusief een hele korte stop achter Nijverdal (was even nieuwsgierig, schijnt dat ze daar een nieuw treinstation aan het bouwen zijn :) ) en de beklimming van de Holterberg met veel tegenwind. Van Rijssen naar Nijverdal had ik echt wind in de rug en ging ik bijna continu 37 km/u. Bij de tweede grote beklimming heb ik me echt leeg gefietst en toen moest ik wel even bijkomen (20km/u fietsen), maar al snel kon ik weer een goed tempo oppakken (30 km/u).

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/route-24maart2010.png

[ Voor 26% gewijzigd door frankknopers op 24-03-2010 17:18 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Wat rijd je veel langs de drukke wegen :) Van rijssen naar nijverdal weet ik wel leukere routes.. en van holten naar markelo ook (langs de zendmast bijv). Binnenkort maar weer eens naar de holterberg. Gistermiddag ben ik nog in die hoek geweest (Hengelo - Delden - Enter - Rijssen - Holten - Markelo - Delden - Hengelo, 75km en vrijwel overal kleine weggetjes), maar wegens tijdgebrek geen Holterberg. Die heuvelrug is wel leuk, alleen is het een dikke 30km er naartoe (als je de kleine weggetjes zoveel mogelijk neemt) en dat is niet altijd leuk.. niet overal een even boeiende route.

Edit: Kan zijn dat jij langs de drukke wegen rijdt ivm tijdgebrek natuurlijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Laurenz op 24-03-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Laurenz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:09:
Wat rijd je veel langs de drukke wegen :) Van rijssen naar nijverdal weet ik wel leukere routes.. en van holten naar markelo ook (langs de zendmast bijv). Binnenkort maar weer eens naar de holterberg. Gistermiddag ben ik nog in die hoek geweest (Hengelo - Delden - Enter - Rijssen - Holten - Markelo - Delden - Hengelo, 75km en vrijwel overal kleine weggetjes), maar wegens tijdgebrek geen Holterberg. Die heuvelrug is wel leuk, alleen is het een dikke 30km er naartoe (als je de kleine weggetjes zoveel mogelijk neemt) en dat is niet altijd leuk.. niet overal een even boeiende route.

Edit: Kan zijn dat jij langs de drukke wegen rijdt ivm tijdgebrek natuurlijk :)
Het is meer dat ik dan zeker niet verdwaal zoals vorig jaar een keertje. Toen had ik er ook al 90 kilometer op zitten op een dag en had ik ook geen eten/drinken meer, geen geld en geen idee waar is was :P Als je dan echt op bent is het vervelend naar huis fietsen met 25 km/u in de avond..

Inmiddels heb ik een iPhone met navigatie daarop en heb ik een tweede waterfles op de fiets, dus binnenkort zal ik ook wel wat nieuwe wegen gaan fietsen. Ik heb van tevoren nooit echt een route vast staan dus ik kies ter plekke wat ik ga fietsen.

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 24-03-2010 19:35 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb bij aanschaf direct 2 bidons laten monteren, echt wel nodig vooral in de zomer :) heb het een keer gepresteerd om na de Holterberg over te zijn gefietst vanuit Goor (krappe 30 km) al een liter water op te hebben. Weer bijgevuld bij het tankstation in Nijverdal, toen kon ik weer ff vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Standaard neem ik een volle bidon en in de achterzak een blikje Euroshopper Energy Drink mee. Best lekker spul voor onderweg. Voor 70km is dat voor mij wel genoeg. Kleine slokjes uit de bidon en halverwege gaan het blikje en twee druivesuikers naar binnen. Met langere ritten en met warm weer vul ik de bidon bij of koop ik nog ergens een water.

Heerlijk weer vandaag. Eerste keer in korte broek en de benen en armen weer wat laten `kleuren` vandaag. Een ritje van 70km vanuit Scheveningen door de duinen richting Hoek van Holland, via de Maasdijk naar Vlaardingen en langs de Waterweg terug naar Hoek van Holland en door de duinen naar huis. Aardig wat fietsers tegengekomen.

Er vreemd fenomeen blijf ik vinden fietsers die je perse voorbij willen rijden en waarvan je meteen ziet dat die dat tempo geen 3 km gaan volhouden. Even later haal je ze weer en zijn ze te kapot om zelfs nog te kunnen aanklampen. Of je haalt iemand soepeltjes in en in plaats dat die in je wiel gaat zitten komt die je weer voorbij stomen om na een kilometer of wat weer voorbij te worden gereden. :?

Wanneer iemand in me wiel gaat zitten heb er weinig problemen mee en vind ik het geen probleem om die persoon te helpen als ik zie dat die kapot zit of het net wat te snel voor hem gaat. Na heuveltjes en-of bochten waar ik harder overheen of door ga hou ik ff de benen stil zodat die weer in me wiel kan gaan zitten. Mag van mij lekker blijven zitten. Beetje samen rouleren ook geen probleem tenzij ik achter hem zit en blijkt dat die niet kan sturen en erg onrustig zwabbert.

Figuren die voorbij stomen voor hooguit enkele kilometers wekken de neiging om ze geniepig ver in het rood te slepen ;)

Nou ja, heerlijk fietsweer en leuke dingen meegemaakt >:) Een zuid-oostenwind blijft vaag voor de duinen richting Hoek van Holland. Heen behoorlijk tegen en terug half tegen. Alleen langs de Waterweg richting Hoek van Holland ff lekker hard kunnen gaan. Verder nu voornamelijk de kracht weer opbouwen. De conditie komt altijd snel wel weer richting het oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo

[afbeelding]
Mooie fiets hoor! Alleen nog ff goede schoenen en kleding en je bent klaar. Handige app trouwens, heb 'em gelijk geinstalleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Naast dat Endomondo zijn er nog meer handige gratis sport-apps in de appstore, ik ga er een paar testen! :)

De kaart was vanmorgen niet enorm nauwkeurig, maar best bruikbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb sports tracker op mijn ouwe telefoon geinstalleerd, maar man man wat is die GPS fix sloom zonder assisted GPS en netwerk (N82). Binnenkort maar eens meenemen voor de proef, kijken wat voor resultaten die geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 11:31
Heren, na een poging tot hardlopen (trekken mijn schenen niet) wil ik graag beginnen met fietsen.
Natuurlijk puur ter recreatie en voor conditie maar wel een beetje serieus trappen minimaal 2x in de week.
Nu heb ik een leuke fiets gezien welke nog redelijk betaalbaar is en waarmee ik niet direct in het diepe spring.
Het gaat om de Sensa Umbria Tiagra special 2010 waar ik aardige meningen over lees op het internet en voor een kleine 600euro ook op de kop te tikken via een internetshop.

Ik zit alleen met de afmeting van de fiets, ik ben zelf zo'n 2meter lang en volgens een grafiekje zou ik dan een frame moeten nemen van 62cm.
Nu vraag ik me alleen af tot in hoever zo'n simpele formule (binnenbeen opmeten) voldoende is om een goede fiets maat te bepalen.
Kan iemand mij hier advies een beetje advies over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Om te beginnen kan je hier een berekening maken voor nauwkeuriger maten. Daarnaast kan het geen kwaad om een paar testritjes te maken, misschien kan je toch beter even langs de erkende racefietsspecialist bij jou in de buurt. Maar je lijkt al wel wat research gedaan te hebben, prima fietsje voor je doel volgens mij.

edit: als je overigens geen extreem lange of korte benen/armen of bovenlichaam hebt dan komt de binnenbeenlengte vaak wel goed uit met de framemaat.

[ Voor 18% gewijzigd door MrAngry op 25-03-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Bedankt voor die site, dat ga ik zeker even proberen.
En volgens mij heb ik trouwens niet abnormaal lange armen/benen voor mijn lengte. :)

Ik las in dit topic ook het eea over lichaamsgewicht en de type velgen op de fiets.
Lijkt me wat vergezocht dat een fiets van 600euro mijn 93kg (hopelijk snel minder :P) niet kan houden.
Op deze fiets zouden "Weinmann DPX" velgen zitten...

[ Voor 7% gewijzigd door M@NIC op 25-03-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
@M@NIC: leuk dat je wil gaan fietsen, het is heerlijk!

Er bestaan carbonwielen van 600 euro per stuk die voor jouw gewicht absoluut ongeschikt zijn, dus zo vergezocht is het niet hoor. ;) Als ik het me goed voor heb wordt die Umbria met Weinmann DPX velgen verkocht. Dat is een robuuste maar niet al te lichte velg, voor jouw gebruik lijkt me dat prima.

De Tiagra-afmontage is van prima kwaliteit, maar wordt ook wel als het minimum gezien voor een beetje serieuze fietser. Ik fiets ook puur recreatief en heb toch voor de iets duurzamere 105-groep gekozen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jammer dat ik doordeweeks studeer in Groningen en alleen in het weekend kan fietsen. Gisteren en vandaag was het ècht heerlijk geweest om lekker te toeren terwijl het aankomend weekend hondenweer wordt. :/

Fiets mee naar Groningen nemen is eigenlijk geen optie omdat hij dan op mijn studentenkamer moet staan. Daar heb ik de ruimte helaas niet voor.

[ Voor 26% gewijzigd door LuPo op 25-03-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:56:

Fiets mee naar Groningen nemen is eigenlijk geen optie omdat hij dan op mijn studentenkamer moet staan. Daar heb ik de ruimte helaas niet voor.
Ophangen aan de muur?

Komend weekend gaat de zomertijd weer in. Dan is het tot een uur of half 9 licht. Dan kan er dus weer 's avonds na werktijd gefiets worden. Ook wel nodig met de Ronde van Vlaanderen en de AGR in het verschiet.

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 25-03-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
rdluca schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:18:
-verhaal-
Nou ja, heerlijk fietsweer en leuke dingen meegemaakt >:) Een zuid-oostenwind blijft vaag voor de duinen richting Hoek van Holland. Heen behoorlijk tegen en terug half tegen.
Zo herkenbaar! Rijd dit stuk ook zeer regelmatig. En wat betreft die wind: 'wordt je sterk van' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

M@NIC schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:14:
Bedankt voor die site, dat ga ik zeker even proberen.
En volgens mij heb ik trouwens niet abnormaal lange armen/benen voor mijn lengte. :)

Ik las in dit topic ook het eea over lichaamsgewicht en de type velgen op de fiets.
Lijkt me wat vergezocht dat een fiets van 600euro mijn 93kg (hopelijk snel minder :P) niet kan houden.
Op deze fiets zouden "Weinmann DPX" velgen zitten...
93 kg bij 2 meter is niet bepaald geen streefgewicht om te willen verlagen? :?

daarbij, als je van niet-sporten naar actief sporten gaat, word je eerst en vooral zwaarder.

Het eventuele vetweefsel vervang je dan namelijk door een toename in spiermassa, en die is sowieso zwaarder.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
LuPo schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:56:
Ik had m'n fietsje toen ik studeerde altijd weggedrukt in een loos hoekje in de gemeenschappelijke keuken, maar je kan hem ook boven je bed/bureau/bank aan de muur hangen of zelfs plat aan het plafond als je iets moois kan knutselen.

Ik ga zo denk ik even vrij nemen om te fietsen :)

[ Voor 6% gewijzigd door MrAngry op 25-03-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik ga zometeen weer met de fiets naar de universiteit. Leuk route en met 30 kilometer ben je in ongeveer een uurtje wel over. Met de trein en bus doe ik drie kwartier over hetzelfde stuk dus het maakt netto weinig uit als je de eventuele vertragingen in het OV meeneemt. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Heb je een veilige plek om je fiets te stallen op de uni? Moet nog even uitzoeken hoe ik dat ga doen...

Wat betreft fiets op studeerkamer: latje van 4x4 cm dik horizontaal tegen de muur schroeven boven je bed. Daarop zet je de wielen van je fiets. Vervolgens een haakje in de muur met een riempje dat om je bovenbuis gaat, dan komt het niet naar beneden zetten. Half uurtje werk, kosten: €5.

[ Voor 58% gewijzigd door Gluten Parody op 25-03-2010 13:02 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60511

Gisteren eerste lange rit weer gereden. Ede - Reichswald. In totaal 173km. Top weer. Eerste zomerkleuren op de armen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Gister ook lekker gefietst alleen mn benen wouden niet. Dinsdag avond benen kracht training gehad en deze heeft er best ingehakt.
Na 40 :S KM met stukken dijk, met vol wind tegen, had ik het gehad. Gemiddeld nog wel 27 maar dit kan beter. Het voelde wel heerlijk zo vroeg in de ochtend te fietsen.

* Griffin gaat het allemaal weer opbouwen 60 - 80 - 100 km etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:24
Ben de laatste dagen ook begonnen met vroeg te fietsen ipv vroeg naar m'n werk te gaan ;-)
Na het werk "komt het er niet meer van" ...je weet hoe dat gaat...

06u opstaan en rond 06u30 op de baan voor ongeveer 1h45u om wakker te worden aan een gemiddelde rond de 27km/h
Ik ga fietsen op een nuchtere maag, 1 warme thee voor vertrek en 1 banaantje + appeltje + 1L drank voor onderweg.

Dan volkomen fris thuis terug aankomen en na douche een goed ontbijt en werken maar ;-)

Flexibele uren zijn een plus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 27-05 13:01
Even met mn fiets naar de bikeshop geweest, heb mn handgespaakte wielen laten richten omdat ze beide niet helemaal 100% recht meer waren. Als het weer een beetje meezit wil ik dit weekend weer gaan fietsen :D

Nog even een plaatje spammen van mn fiets:
Afbeeldingslocatie: http://laurensvliegen.com/got/widow.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M@NIC schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:14:
Toch is dat over het algemeen wel het geval. De meeste 'goedkope' fietsen (zeg alles tot 1000,- euro) hebben velgen die niet geschikt zijn voor mensen die zwaarder zijn dan 80/85 kilo. Je kunt het altijd proberen, en soms heb je geluk, maar de kans dat je een spaak breekt en/of een slag in je wiel rijdt is aanzienlijk.

Als je dit niet van een Tweaker aan wilt nemen kan je ook op het forum van fiets.nl kijken, daar wordt hetzelfde gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Over het algemeen wel ja, maar de velg onder zijn gewenste fiets kan je nog een olifant op laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAngry schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:15:
Over het algemeen wel ja, maar de velg onder zijn gewenste fiets kan je nog een olifant op laten rijden.
Ik wilde nog toevoegen dat ik die velgen niet ken, en er dus geen uitspraak over kan doen, maar ik had haast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Heren bedankt voor jullie tips. :)

Laatste uitdaging voor ik een fiets ga bestellen is toch het frame maat.
Behoorlijk wat metingen gedaan en kom op een frame maat van 64 (soms 66) cm, eigenlijk op maat gemaakt.
Wanneer ik nu een fiets neem van 62cm, krijg ik dan echt problemen? Dit is zo'n beetje de grootste gangbare maat die ik kan vinden.

Eventjes mijn maten erbij:
-------------------------------------------
Inseam: 99
Trunk: 75
Forearm: 40
Arm: 75
Thigh: 70
Lower Leg: 64
Sternal Notch: 166
Total Body Height: 200

[ Voor 30% gewijzigd door M@NIC op 28-03-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:15
Gisteren met m'n vrouw en schoonvader de eerste lange tocht van het jaar gereden: de 200 km van ERN Ossendrecht. In het begin ging het lekker, maar na de eerste stop bij 84 km ging het tempo wat omlaag (beetje tegenwind). De laatste 50 km was het afzien, maar uiteindelijk toch een gemiddelde van 27 km/u. Dit jaar nog geen 180 km totaal gefietst over 3 tochten en dan ineens 200, viel op zich mee :P

Gelukkig viel het weer mee, geen druppel regen gevoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Gisteren een rondje gefietst met een kennis. We hebben 60km gedaan in precies 2 uur. Onder andere de Hellendoornseberg, Luttenberg en Holterberg meegepakt. Het was een leuk eerste rondje van het seizoen (voor mij dan). :)

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 28-03-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen week was ik op vakantie in Andalucië Spanje.
Heb daar een dag een fiets gehuurd en heb een mooi rondje gemaakt.
Goed voor 2000hm in 90km, Garmin Connect.

Was wel erg wennen dat het constant omhoog ging! :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
M@NIC schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:48:
Heren bedankt voor jullie tips. :)

Laatste uitdaging voor ik een fiets ga bestellen is toch het frame maat.
Behoorlijk wat metingen gedaan en kom op een frame maat van 64 (soms 66) cm, eigenlijk op maat gemaakt.
Wanneer ik nu een fiets neem van 62cm, krijg ik dan echt problemen? Dit is zo'n beetje de grootste gangbare maat die ik kan vinden.
Ik zou sowieso nooit op de gok een te kleine fiets gaan bestellen. Je moet er echt even op rijden als je maten niet standaard zijn. Op zich is te klein minder erg dan te groot. Je kan bijvoorbeeld het zadel wat hoger zetten en de stuurpen vervangen voor een langere. Ook kan bij het in elkaar zetten ruimte gelaten worden voor extra spacers onder de stuurpen. Maar dan veranderd je houding op de fiets en het is allemaal niet standaard dus duurder.
Misschien kan je het beste het even vragen/zoeken op het forum van fiets.nl, daar zitten vast wel wat lange mensen die weleens met dit bijltje hebben gehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Morgen voor mij weer een rondje en afhankelijk van mn fysiek en het weer misschien ook wel lang rondje.

Ook nog wat info over een mooie tour in de betuwe in juli:
http://www.westbetuwetoer.nl/

Tiel is trouwens best goed bereikbaar en pakeerplaats is er altijd wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ga vanmiddag na mn werk ff een rondje fietsen.
Hoop een lekkere duurtraining af te kunnen werken. :)

Lekker dat het nu weer langer licht is. _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Harmen op 29-03-2010 15:05 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Widow schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:00:
Even met mn fiets naar de bikeshop geweest, heb mn handgespaakte wielen laten richten omdat ze beide niet helemaal 100% recht meer waren. Als het weer een beetje meezit wil ik dit weekend weer gaan fietsen :D

Nog even een plaatje spammen van mn fiets:
[afbeelding]
Best dranghek of niet :+ maatje 64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Zaterdag met wat strubbelingen - de set was niet compleet - mijn nieuwe fietscomputer op mijn fiets gemonteerd.

Een PRO DIGI-W12 fietscomputer (de mijne is zwart)

Afbeeldingslocatie: http://www.pro-bikegear.net/admin_assets/webshop/img02/010707.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i100.twenga.com/sport/fietscomputer/pro-digi-w12-fietscomputer-tp_8235960111232726770vb.png

(in een andere uitvoering, ook zwart)

Het ging met horten en stoten omdat kennelijk iemand in de winkel waar ik hem gekocht had, de doos open had gemaakt en incompleet teruggehangen. :X

Maar goed hij doet 't. Leuke klusjes zijn dat.

Wireless is wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, weer 66km weg getrapt @ max 150 hartslagen/minuut.
Kom dan rond de 25km/u uit.... leuk, wordt je door de ambternaren met ligstuurtjes ingehaald. :/

Hoop woensdag nog een mooi rondje te maken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harmen schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:27:
Zo, weer 66km weg getrapt @ max 150 hartslagen/minuut.
Kom dan rond de 25km/u uit.... leuk, wordt je door de ambternaren met ligstuurtjes ingehaald. :/

Hoop woensdag nog een mooi rondje te maken.
Ik had er zaterdag nog 1 zo'n 10 KM in m'n wiel zitten. Zonder helm...

Maarja, van duurtraining etc. hebben ze nog nooit gehoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

^ Daarom heb ik ook een hekel aan duurtrainingen. :)

Heb me gisteren behoorlijk geirriteerd aan schooljeugd dat zit te sms'en op de fiets. :X
Ben 3 keer mensen achterop gekomen die dat aan het doen waren, ze kijken totaal niet uit.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harmen schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:49:
^ Daarom heb ik ook een hekel aan duurtrainingen. :)

Heb me gisteren behoorlijk geirriteerd aan schooljeugd dat zit te sms'en op de fiets. :X
Ben 3 keer mensen achterop gekomen die dat aan het doen waren, ze kijken totaal niet uit.
Herkenbaar. Wellicht is het een optie om 'gewoon' een andere route kiezen, met bredere wegen? Al begrijp ik dat dat in Drenthe niet altijd haalbaar is; ik ken de Drenthe wel een beetje qua fietsomgeving. En op brede wegen kan de schooljeugd natuurlijk ook de hele weg in beslag nemen met slingergedrag e.d. ;)

Een ander tijdstip wil overigens ook helpen. Maar dat moet wel uitkomen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Of een klein belletje monteren, ben toch blij dat ik dat ooit gedaan heb, ondanks dat het er niet uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

MrAngry schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:29:
Of een klein belletje monteren, ben toch blij dat ik dat ooit gedaan heb, ondanks dat het er niet uit ziet.
Op mijn 'gewone fiets', waar ik altijd op aan het jakkeren ben (lastig, rustig fietsen), reageert ook vrijwel niets op het belletje.

Helpt dat bij jou wel dan? Hoogstens gaat de meute na het bellen van 4 naar 3 dik, zodat ik me alsnog via de berm - indien aanwezig - een weg mag banen. :')

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.