Het wielren ervaringentopic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.047 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-06 11:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@JeanJermey, thanks voor de tip. Zal mn collectie Fiets er ff op na slaan. :)

@MrAngry, was wel frisjes gisteren vond ik. Vooral mn benen hadden het koud.
Misschien moet ik binnenkort maar eens een thermolegging kopen.
Voor de rest had ik het niet echt koud.
Voel mn benen nu wel... lekker gevoel. :)

Reed gisteren overgens ook lek 4km vanaf huis. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 08-02-2010 10:41 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
Gister een behoorlijk pech dagje gehad, alhoewel m'n vader meer eigenlijk. Gister een lekker rondje aan het maken. Hadden er ongeveer 70 Km op zitten en opeens de wel bekende "Pssssssst!". M'n vader lekke voorband. Zat een vervelend klein puntig kiezelsteentje in. Geen probleem, pakt z'n reserve bandje, probeert hem op te pompen... ventiel stuk. Hmmm.. klote, maar kan gebeuren. Dus ik sta mijn bandje af, pompen en gaan. We waren net voorbij Hoek van Holland en nog geen 2Km verder... "Pssssssst!". Uuuh... en nu?

Tja, daar stonden we dan allebei al afgekoeld van het eerste bandje wisselen, en nu geen mogelijkheden meer. Dus ik ben zo hard als ik kon naar huis gefietst, echt verschrikkelijk koud, thuis de auto gehaald en laag gevlogen naar HvH gereden om mijn iets wat blauw aangelopen verkleumde vadertje op te halen.

We hebben ons maar voorgenomen om of pas weer te gaan fietsen als het weer 20 graden is, of voortaan met 6 dubbel materiaal en plakspullen onderweg te gaan. Volgende week gaan we gewoon weer, maar dan met extra materiaal ;)

Overigens wel een nieuw PR gereden HvH - Schiedam om die arme man niet te lang te laten wachten...

@JeanJermey Ik heb het in het begin geprobeerd om mijn Nokia N97 op m'n stuur te mounten, maar dat heeft1x tot een goede crash van het toestel geleidt. Als je het doet heb je echt een mount nodig die je toestel echt aan alle kanten in klikt. Op asfalt werkte die mount perfect, maar zodra je op klinkers kwam trilde alles uit elkaar. Als je op E-bay zoekt naar "<telefoon-type> bicycle mount" kom je best mooie dingen tegen.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

MrAngry schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:57:
Zo ik heb zaterdag ook de eerste 100 echte weg kilometers gemaakt. Wel heul koud aan het einde. Heb daarna wel m'n fiets in het bad kunnen zetten om alle modder eraf te spoelen. Dus dat was redelijk jammer, maar ben toch blij dat ik weer eens "echt" op de fiets gezeten heb ipv op de tacx.
Same here. Leuk dat fietsen, maar het schoonmaken achteraf is een big-ass klus. Ik zet 'm staand in de douche en spoel 'm dan af. Gevolg is dat je fiets onder de zwarte strepen zit en de douche onder het zand, vooral lekker met verstopte doucheputjes :') .

Ik meen me te herinneren dat ik vorig jaar rond deze tijd al een rondje Mergelland fietste. Het weer werkt helaas niet mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 119483 op 08-02-2010 11:32 ]

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 14:06

TwoR

Gekleurde stippen

Mijn fiets staat nog steeds op zolder te wachten tot ie weer naar buiten mag maar als ik de schoonmaak verhalen zo lees zal het nog wel even duren voordat ik weer ga .

Anoniem: 60511

Ik heb vorige jaar in februari ook best wat rondjes gefietst.Laat de lente maar komen!

Maandag 1 maart m'n nieuwe Trek 2.5 ophalen! Altijd leuk nieuwe spulletjes :)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Moet nog ff andere bandjes halen.
Deze gaan te snel lek met al die meuk op de weg. :(

Iemand goede ervaringen met een speciaal winter/voorjaarsband?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 14:57

Griffin

Is mythical

Voor de tourers onder ons welke graag mooie tochten rijden... Gister heb ik gesproken met een (wat vage) vriend die blijbaar bezig is met een grote ronde op te zetten door de west betuwe.
De site (http://www.west-betuwe.nl/) is momenteel nog niet helemaal up to date maar, zoals hij zegt, nog geupdate worden over aantal weken.
Wat hij mij wel heeft verteld is dat de rit 31 juli plaats vinden en de langste afstand 150km. Op de site staat momenteel alleen nog de route van het gezinsprogramma. Maar de route voor de tourers gaan van tiel richting Rhenen en dan de Utrechtse Heuvelrug op. Meer weet ik ook nog niet.

Dit is geen spam maar gewoon info voor degene die graag mee willen doen met mooie tochten. Dit wordt mijn laatste tocht van dit jaar dus ik doe wel mee (of er moet iets gebeuren waardoor ik niet meer mee kan doen).

Verder ga ik vanaf eerste week van maart weer eens kijken of het weer het toelaat om in het weekend wat kilometers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Griffin, leuk initiatief.
Ben zelf van plan ook nog wat tochten te gaan rijden.
Vind het altijd jammer dat je je voor grote tochten al zo vroeg moet inschrijven. (AGR etc)

Heb wat spulletjes besteld voor aankomend seizoen. :)

2 x Conti GP400s
1 x 10 speed cassette Ultegra
1 x KMC X10S ketting
1 x Crank Brothers speed lever

Ben benieuwd hoe de conti's rijden, wordt mn eerste ervaring met Continental.
Zat afgelopen weekend te klooien met een band (pro3 race).
Heb hem er bijna op na veel klooien. Heb het nog niet meegemaakt dat het zo moeilijk ging.

Hoop dat het komende weken weer wat mooier weer wordt, mn kilometerstand dit jaar staat nog maar op 65km. :/

[ Voor 51% gewijzigd door Harmen op 22-02-2010 09:11 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Ach, het is best goed te doen zo hoor... tot nu toe gewoon heel de winter door gereden (sneeuw omstandigheden daar gelaten) op de kou kan je je goed kleden. Gister weer een lekker rondje gemaakt.
Het probleem is alleen dat 2 van het groepje van 4 veel vaker trainen in de week... dus ik zat aardig kapot op het eind terwijl zij nog lekker door gingen... moest echt op het tandvlees naar huis en nou was dit maar 55 km...
Rondje...

@harmen m'n vader rijd ook op die Conti's, en met uitzondering van 2 weken terug, heel lang mee gereden zonder lek te rijden. Hij is er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 13:04
Harmen schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:47:
@Griffin, leuk initiatief.
Ben zelf van plan ook nog wat tochten te gaan rijden.
Vind het altijd jammer dat je je voor grote tochten al zo vroeg moet inschrijven. (AGR etc)
Dat valt best mee, eigenlijk is voorinschrijving alleen bij de AGR en bij LM noodzakelijk om mee te kunnen doen. Bij vrijwel alle andere grote tochten is daginschrijving ook goed mogelijk. Dit laatste heeft over het algemeen mij voorkeur, bij slecht weer blijf ik bijvoorbeeld liever thuis.
Heb wat spulletjes besteld voor aankomend seizoen. :)

2 x Conti GP400s
1 x 10 speed cassette Ultegra
1 x KMC X10S ketting
1 x Crank Brothers speed lever

Ben benieuwd hoe de conti's rijden, wordt mn eerste ervaring met Continental.
Zat afgelopen weekend te klooien met een band (pro3 race).
Heb hem er bijna op na veel klooien. Heb het nog niet meegemaakt dat het zo moeilijk ging.
Ik heb halverwege vorig seizoen mijn velgen voorzien van een paar Conti GP4000s bandjes. Behalve het monteren goede ervaringen. De banden zitten ramelijk strak om Fulcrum velgen. Maar het rijdt prettig en nog niet lek gereden (ca. 2.000km).

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

Heb ook prima ervaringen met de Conti's. Nog niet lek (behoorlijk veel KM gemaakt, in alle weersomstandigheden), prima grip en rolt prima. Achterband is wel aardig vierkant aan het worden, maar is nog prima mee te rijden.

Dit jaar pas 3x buiten gereden, voor de rest binnen op de rollers. Ben ook een week op wintersport geweest + een week ziek (naja, 3/4 dagen ziek + 3 dagen ff 'na-herstellen') dus valt niet eens tegen i.v.m. vorig jaar.

Afgelopen week 6 uur op de rollers gereden, hoop deze week weer eens wat buiten te fietsen. Het ziet er nu bijzonder slecht uit (vrij structurele buien), maar ach, de week duurt nog ff ;)

Nog niet echt ingeschreven voor toertochten, alleen voor La Marmotte (cyclo). Rest zie ik wel, ik ben niet zo van de grote toertochten (drukte, lees: opstoppingen en wachten). Vorig jaar overigens de mietjesafstand van Limburgs Mooiste gereden (100 KM licht) en daarbij geen enkele opstopping of wat er op leek. Overigens wel laat gestart (11 uur oid pas) en alleen het laatste hobbeltje was druk (daar kwamen alle route's bij elkaar, dus dat is vrij logisch).

Enfin, ik snak naar lange duurtrainingen. En keihard in 't rood fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooi, toch eens wat anders proberen.
Zoek een lekkere trainingsband met genoeg grip en die redelijk lang mee gaat.
De pro3race rijden prima, echter zijn ze wel redelijk snel af.

Zal vanavond weer een poging doen de buitenband erop te zetten, moet nog een klein stukje.
Deze band gaat zo %5@#$34 moeilijk. :X

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Banden er op wippen vind ik altijd drama. Ik heb volgens mij weleens een fietsenmaker bij zo'n toertocht met een handige tool dit zien doen (dacht ik). Weet iemand van dat bestaan af? Of heb je alleen de bandenlichters? Kan nml zelf na google'n niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60511 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:36:
Banden er op wippen vind ik altijd drama. Ik heb volgens mij weleens een fietsenmaker bij zo'n toertocht met een handige tool dit zien doen (dacht ik). Weet iemand van dat bestaan af? Of heb je alleen de bandenlichters? Kan nml zelf na google'n niets vinden.
Erop leggen doe ik altijd met de handen, al lees ik dat diverse combinaties van banden met velgen al ondoenlijk zijn mét een bandenlichter (of compressor, of wat dan ook) :P Beetje vet smeren op de rand van de band wil het klusje vaak wel vergemakkelijken. Maar dan moet je weer een potje vet meenemen. Daar is trouwens ook een liedje over gemaakt. :+

Oh ja, op het fiets.nl forum staat in het 'Continental GP 4000 S' wat over dit tooltje:
Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/3703/p21000101.jpg

Zie: http://forum.fiets.nl/top...sp?sort=&page=8&TID=13649 (vanaf pagina 8 als ik het goed heb).

Zelf dus geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 60511 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:36:
Heb een Crankbrother Speed Lever besteld.
Kleine 6 euro, zal mn ervaringen ff posten binnenkort.

Afbeeldingslocatie: http://www.coloradocyclist.com/img/product/full/c/crksrzxh.jpg

Park Tool heeft er ook 1, echter wel €34,50
Afbeeldingslocatie: http://www.cykelsportnord.dk/images/CI-Park-Tool-TL10-12TL10-Daekjern-proff-t.jpg

bike-components.de kan ze leveren.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 28-06 14:42
Binnenkort als het weer iets beter weer wordt ook maar weer eens een ronde fietsen :) Het begint nu wel weer te kriebelen om weer lekker buiten te rijden ipv bij de sportschool te spinnen. In april ook weer lekker met de mtb door het bos raggen :) is het eindelijk weer langer licht.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Anoniem: 52815 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:58:
[...]
Erop leggen doe ik altijd met de handen, al lees ik dat diverse combinaties van banden met velgen al ondoenlijk zijn mét een bandenlichter (of compressor, of wat dan ook) :P
Klopt, sommige velgen en banden wijken iets af van de standaard maat. Zo zou een Fulcrum velg bijvoorbeeld iets groter zijn dan standaard. Dit levert een drama op met het monteren van banden. De moeite die het mij kostte om een Conti band om een Shimano velg te leggen is zo'n 5% van de moeite die het kost om dezelfde band om een Fulcrum velg te leggen. Over het waarom van deze maatafwijking heb ik nog geen antwoord kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die banden erom leggen kost mij ook altijd een hoop moeite. Blijft raar...

Warempel vanmiddag heerlijk droog weer, met droge fietspaden en een klein zonnetje. Meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een rondje te fietsen!

A.s. weekend naar Limburg, gaar drama worden denk ik...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 119483 op 23-02-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:39
Ai ai ai, nou we het erover hebben. Vanmiddag een rondje van 90 km gedaan, op de terugweg begon het heul koud te worden en net toen ik geen gevoel meer in m'n vingers had kreeg ik een lekke achterband (m'n eerste in 2 jaar fietsen). Heeft me toch bijna een half uur gekost voordat ik die ellendige buitenband er weer om had met m'n gevoelloze vingers. De truc was uiteindelijk de band flink oppompen waardoor het laatste kleine stukje een millimeter van de remrand afkwam en ik er een bandenlichter tussen kon rammen waarmee ik het laatste zetje voorzichtig kon hefbomen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

ja eindelijk word het weer licht buiten, is de gladheid weg ligt er geen zout meer op de weg. Dus dat betekent weer fietsen. Van het weekend voor het eerst weer buiten fietsen kan al niet meer wachten.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@MrAngry, da's lullig idd!
Reed laatst ook lek, kon mn band er ook lastig weer op krijgen. Je krijgt dan idd erg koude vingers.

Hoop dat ik as zaterdag weer een rondje kan doen, desnoods in de regen.
70% kans op neerslag zag ik.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Harmen schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:23:
Heb een celeste Bianchi. Leuk kleurtje.
Het zijn overgens een paar kleine plekjes, bij de voorvork (waar de kabels langslopen) en bij de achterbrug.

Ga denk ff een lakstiftje halen.
Even een oude koe uit de sloot vissen..

Harmen: Is het nog gelukt met een lak stift om je fiets wat bij te werken?
Of iemand anders nog tips over hoe dat te doen. Ik sta op het punt een 2de hands fiets te kopen waar een paar kleine "pitjes" uit de lak zijn (wit frame) en vroeg me af of die nog een beetje bij te werken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@fsve, heb het er nog niet op gewaagd.
Denk dat ik het door een expert laat doen. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

* Griffin gaat misschien morgen nog even wat fietsen, maar is best druk.
Anders wordt het volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

jeeej, met een beetje mazzel zijn we nu van die verdomde winter af en is het seizoen eindelijk begonnen :)

Als het niet met bakken uit de hemel komt ga ik morgen zeker een rondje fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gelukkig dat er aardig wat regen is gevallen die de pekel en zooi een beetje heeft weggespoeld.

Ik ben ook wel weer klaar voor veel kilometers.

Gezien het omstuimige weer blijf ik voorlopig nog wel op de winter-/pekelfiets rijden.
Oud wedstrijdframe van zolder gehaald en de Campa Chorus 10spd groep van het kapotte Colnago frame erop overgezet.
Columbus SLX en verder geen fratsen. De achterdriehoek redelijk roest- en aanslagvrij weten te krijgen, De originele voorvork was te ver heen dus daarvoor is carbon in de plaats gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00004.JPG

Blijft een heerlijk frame om in de winter op door te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Net 2 uurtjes getacxed, morgen hopelijk weer naar buiten. Ik ben overigens dinsdag ook al naar buiten geweest toen waren er nog wel stukken met veel zout op het fietspad, daarna heb ik uit pure laksheid m'n fiets niet afgespoeld en er is nog niets aan de hand.

Op een of andere manier loopt de achterband van m'n tacx fiets best rap leeg trouwens, blijkbaar kan ie poreus worden op een tacx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@rdluca, leuk fietsje!
Fiets nu wel op mn goede fiets, na het fietsen afspoelen werkt goed tot nu toe. :)

Heb gisteren ff 2 nieuwe dingen besteld.
Een Selle Italia Flite Genuine Gel zadel en 2 Tacx Tao bidon houders grijs.

Hoop morgenvroeg ff een mooi rondje te maken!
s'Middags lekker op de bank naar Omloop Het Nieuwsblad kijken. :7

[ Voor 19% gewijzigd door Harmen op 26-02-2010 16:08 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

nou het is gelukt!

*O* De eerste kilometers van het seizoen *O*

Niet koud, wel veel wind en geen regen :)

ik heb 60 km gefietst.. de laatste tien waren echt harken vreselijk.. Alsof ik het weer helemaal voor het eerst deed..

HEt smaakt naar meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zeker, heb vandaag met mn vader een dikke 50km gefietst.
Ging best goed. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Zo net effe 65 km gemaakt, ik had de hevigheid van de buien op buienradar wat onderschat. Ruim een uur over een zeiknat wegdek gefietst, maar het was het waard. Lekker rondje Haarlemmermeer. Nu even de fiets onder de douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 20:35
Oh, ik wil ook weer aan fietsen! Super veel zin in. Heb een paar vraagjes:
Brengen jullie je fiets eerst weg voor een beurtje? (of voor degene die dat zelf kunnen, doen jullie dat eerst?) Of beginnen jullie gewoon gelijk met fietsen? Ik heb namelijk deze fiets in het naseizoen gekocht vorig jaar, en hij heeft nu zo'n 3 maanden in de schuur gestaan. Een gratis beurtje zou ik krijgen bij 1000km, die heb ik echter nog niet gefietst, blijven steken op 750km dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik heb gister ook wat gefietst.
De eerste 30km zitten erop. Niet veel maar de wind was hard en regen koud :P (in herfstkleding).

@.Tom
Na 750km hoeft dat nog niet. Gewoon bandjes checken en dan fietsen. (of heb je last van kabouters die alles kapot maken ;)).
Na de rit gewoon alles schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@.Tom, ik doe mn onderhoud hoofdzakelijk zelf.
Als je handig bent is het een eitje, de juiste tools is het halve werk.

Ga over een kleine 3 week naar Zuid Spanje (Marbella), huur daar ff fietsje om een paar rondjes te maken. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 20:35
Bedankt, dan ga ik maar een wat rondjes maken van de week denk ik!

@Harmen: Hoe bevalt je nieuwe zadel? Wil ook kijken naar een ander, aangezien ik vorig seizoen (zeker in het begin) veel zadelpijn had en geen gevoel meer in het zaakje :P

Zie dat dinsdag een prachtige dag wordt, minste wind van deze week en geen neerslag, ook ben ik dinsdagmiddag vrij :)

[ Voor 20% gewijzigd door .Tom op 28-02-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@.Tom, verwacht het zadel dinsdag op zn vroegst.
De Flite zadels schijnen erg goede zadels te zijn. Mn vader heeft een Max Flite. Bevalt hem erg goed.

Heb een andere baan, werk dat 4 dagen en ben 1 dag in de week vrij. Raad eens wat ik op die dag ga doen? :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:10
Ik heb vandaag een uurtje op m'n tacx gezeten. Was wel ff lekker. Ik wacht nog even met buiten fietsen tot het weer nog wat beter is. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gister 105 kilometer gefietst in Zuid-Limburg ter voorbereiding op de AGR. Alle beklimmingen van de 150 zaten erin. Het zonnetje heeft hele dag geschenen, schitterende rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik ga de AGR 200km doen en nou heb ik een vraagje over training voor zo'n afstand. Ik heb sowieso geen bergen in de buurt (alleen 't kopje), maar is het qua training nou handiger om 2 keer 100 km te rijden, of een keer 200. Ivm de grotere aanslag van in een keer 200 op je lichaam lijkt het me handiger om vaker korter te rijden, maar dat is wel minder specifiek. Iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmiddag 2,5 uur gefietst in de regen. Wind viel uiteindelijk best mee, maar het was wel koud. Voordeel van dit weer: erg weinig verkeer op de weg. Lekker gefietst. Regen > winterse omstandigheden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Gister weer gefietst. Doordat ik heb verbouwd en gezinsuitbreiding gehad heb, heb ik daar al mijn tijd in moeten stoppen. De laatste keer dat ik heb gefietst was eind oktober. Het viel dus best wel tegen als je al zolang stil gestaan hebt.
't Is een klein rondje geworden van 20 km met een gemiddelde van 27km/u. Was dus niet best. Uiteindelijk was ik nog bijna langer bezig met het schoonmaken van de fiets dan met het fietsen zelf. Maar goed hij hangt nu keurig netjes glimmend in de wax in de schuur, maar wel met een platte voorband. Ik zal gister wel wat tegengekomen zijn, morgen even een nieuwe binnenband scoren en dan kunnen we er weer tegen aan.

Ook al ging het moeizaam 't was toch heerlijk om weer even op de fiets te zitten heb echt zin in het komende fiets seizoen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:11
Ben op zoek naar een wielrenfiets nu ik naast het hardlopen, zwemmen en mtben nog wat anders wil doen. Ook heb ik interesse in de triatlon en dan lijkt een mtb mij niet zo geschikt.
Vroeger stond er een mooie link in de startpost met een uitgebreide beschrijving waar je op moest letten bij aankoop van een 2ehands wielrenfiets maar deze is er niet meer. Deze was volgens mij gemaakt door een gotter.

Mijn vraag is of dit een goede fiets is? Met in het achterhoofd mijn triatlonwens. Verder heb ik al spd schoenen van het mtben dus wil ik er nog andere pedalen op zetten.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat is imo geen goede fiets, maar het hangt natuurlijk compleet af van je budget (dit is budget 0-50 euro). Ik denk dat je beter een goede racefiets kan kopen en je niet blind staren op het triathlon stuur, die koop je er gewoon apart bij.
De stukjes die je bedoeld (die weg zijn), zijn geschreven door Jazzper en zijn tegenwoordig hier te vinden: http://www.leunk.com/bikes/

edit: Niet om je te ontmoedigen, maar ben je weleens bij een triathlon geweest? Want met zo'n bak kan je daar echt niet aankomen, althans, een vriend van me die doet het en toen ik daar ging kijken had hij de slechtste fiets en dat was al met 3 van die aero spaken etc.

[ Voor 29% gewijzigd door MrAngry op 28-02-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Bedankt voor de link dat artikel bedoelde ik, meteen even bij mijn favorieten gezet.

Was ook van plan om 50 euro te bieden op de fiets maar wilde eerst weten of het iets is. Budget is variabel, maar hoe minder hoe beter. Maximale wat ik wil uitgeven is 150euro als ik dan ook echt waar voor mijn geld krijg. Maar zoals ik eerder zij hoe minder hoe beter, dus als ik voor 75 euro een leuke beginners fiets kan krijgen ben ik ook al tevreden.

In eerste instantie is de fiets bedoelt voor 1 a 2 keer per week zelf een stuk fietsen, die triatlon plannen zijn voor de langere termijn. Ben nog nooit bij een triatlon geweest, maar het maakt mij niet uit als ik op wat minder materiaal als de rest mee doe, je moet ergens beginnen. Zodra het goed gaat kan ik altijd betere spullen kopen. Met bijvoorbeeld hardlopen begon ik met een simpele hartslag meter van de aldi en nu heb ik een garmin forerunner. Ik ben pas bereid meer geld te investeren als ik daadwerkelijk weet dat het iets voor mij is.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja ok, ik moet het ook wel iets nuanceren, zat er nog over na te denken en die vriend van me doet ook wel mee met een hoge klasse. Wat lager zal het materiaal ook wel wat normaler zijn.

Het probleem met marktplaats op zo'n budgetje is dat het wel helpt om wat verstand van fietsen te hebben en het gaat wat tijdsinvestering kosten om een fiets te vinden waar je nog even op vooruit kan. Maar vraag het gerust hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Gaat er iemand binnenkort nog iets halen bij Vos in zwanenburg voor >= E100,- en is die bereid mij even te helpen? Ik heb gister voor mijn verjaardag een waardebon van E100,- voor Vos gehad omdat die aardige mensen hadden gehoord dat ik voor een "nieuwe" fiets aan het kijken was. De optie marktplaats "nieuw" staat ook nog open dus aan cash heb ik meer.
Dus mocht iemand daar nog wat kopen en zou mij willen helpen dan graag... stuur even een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisterenavond bij Plieger in Meerkerk m'n nieuwe fiets wezen halen. Helemaal top! Wordt je toch weer een klein jochie als er nieuwe fiets met glimmende onderdelen op je staat te wachten :)

Het is de Trek 2.5 geworden netjes afgemonteerd met Ultegra. Ziet er puik uit! De startpost mag wat mij betreft aangepast worden. De oude Giant Cadex blijft lekker dienst doen. Van de zomer staatie in de Tacx!

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://dirkjan.revasa.nl/got/wielrennen/trek_25.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Sooterd, mooie bike hoor! :)
Veel plezier ermee.

Baal een beetje van het weer, het is nu goed te doen.
Maarja door de weeks moet je werken.
Van het weekend wordt het weer slecht. :(

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is idd een mooie bike :)

Ik had vandaag deels mazzel. Stroomstoring in de wijk, dus kon niet werken. Mooi op de fiets gestapt :). Mooi tijd om de fiets te leren kennen in het zonnetje. Wel veel wind! Je merkt wel duidelijk verschil tussen een Sora en Ultegra groep!

Nadeel van de stroomstoring is dat ik nu een berg extra werk morgen kan wegwerken...

Zit overigens nog te kijken naar een oplossing om fietsen te vervoeren. Heb zelf een Laguna II station en wil 5 fietsen op het dak en/of deels achterop kwijt. We fietsen regelmatig met 5 man in België, dan is het wel zo gezellig (en brandstof besparend) als je met één auto kan gaan. Mensen ervaring hiermee? Een karretje zit ik eigenlijk niet echt op te wachten. Voordat je dan eens in België zit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 60511 op 02-03-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60511 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:04:Zit overigens nog te kijken naar een oplossing om fietsen te vervoeren. Heb zelf een Laguna II station en wil 5 fietsen op het dak en/of deels achterop kwijt. We fietsen regelmatig met 5 man in België, dan is het wel zo gezellig (en brandstof besparend) als je met één auto kan gaan. Mensen ervaring hiermee? Een karretje zit ik eigenlijk niet echt op te wachten. Voordat je dan eens in België zit :)
Mogelijkheden te over.

Ik zou deze optie proberen: fietsdrager voor 3 fietsen (bijv. Spinder Hawk) + 2 fietsen achterin de kofferbak (wielen eruit). Zou moeten passen.
Of fietsdrager voor 2 fietsen en dan 3 fietsen achterin (wielen eruit).

Als dat allebei niet lukt pas gaan voor dakmontage. Niet dat ik ervaring heb met dakmontage, maar één van bovenstaande opties lijkt mij beter :)

Leuke fiets trouwens! Waar blijven de foto's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 12:25
Ik heb regelmatig gereden met een drager voor 3 fietsen + 2 op het dak. Eventueel past daar ook nog een smalle dakkoffer naast, zodat je een hele lading bagage mee kan nemen :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Eergister voor het eerst dit jaar weer een stukje gefietst. Echter na 20 minuutjes knapte bij een de bevestiging van de verlichting voor af. Toen zijn we weer omgekeerd omdat het niet fijn fietsen is met een lamp in de hand en te onveilig om zonder voorverlichting te fietsen. Ik heb trouwens voor mezelf een setje van 15 euro aangeschaft met ledjes, komt redelijk licht vanaf. Het is niet hel verlicht maar je kunt wel de weg voor je zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Heb marktplaats in de gaten gehouden en zag vandaag weer een mogelijke kandidaat die dichtbij te koop is:
Deze fiets gaat het om is dit wat?

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:31
Anoniem: 60511 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:11:
Het is de Trek 2.5 geworden netjes afgemonteerd met Ultegra.
Nette bike idd, heb hem zelf ook op het oog! Ik overweeg echter ook de 2.3, omdat ik die qua kleurencombo mooier vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kleurencombi weegt niet op tegen de strakke afwerking van Ultegra t.o.v. de 105 :) Vind de kleuren in principe van de 2.3 ook mooier dan de 2.5!

Ga verder maar eens google'n naar aanbieders van dakdragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
victenn schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:27:
Heb marktplaats in de gaten gehouden en zag vandaag weer een mogelijke kandidaat die dichtbij te koop is:
Deze fiets gaat het om is dit wat?
Behalve dat ie niet zo mooi is was het iig ooit een prima fiets. Of het een goede koop is hangt een beetje van de staat af. Ik vind hem iig niet veel meer waard dan er al voor geboden is(max 90-100 euro), maar je kan altijd even gaan mailen met die gast om te kijken hoe het zit en kijken of je er wat af kan lullen. Doe ook een goede proefrit met dit soort oude jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Bedankt voor je advies, zal contact opnemen met de verkoper om de fiets te bekijken/proefrijden.
Mooi is ie idd niet maar dat is niet het belangrijkste, zolang de fiets maar relatief goed is.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen zaterdag alweer de eerste lange(re) tocht gemaakt. De driewaardentocht gefietst en 125km gemaakt met een gemiddelde van 26.5. Niet slecht voor een eerste tocht met een hoop wind en net boven nul. Wel een heerlijke zonnetje!

Heb weer zin in het nieuwe seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Gisteren eerste buiten-kilometers gemaakt van 2010. Dat viel niet mee. Wegens andere activiteiten stapte ik pas tegen 5'en op de fiets. Het werd toen al snel te koud en halverwege werd ik ook nog overvallen door de hongerklop. Daarbij voelde ik een week wintersport ook nog aardig in de beentjes. Niet echt feestelijk dus. Wel fijn om te zien dat het zonnetje zich weer liet zien. Helaas vandaag al weer sneeuw.

Komend weekend staat de eerst toertoch op het programma, de Witte Kruis Classic. Ben benieuwd hoe het weer er dan uit zal zien. Hopelijk net zo'n zonnetje als afgelopen weekend en iets warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Gister was het lekker weer, maar toch best fris. Maja aangezien ik niet thuis was geen meters kunnen maken.
nu komt er helaas weer sneeuw uit de lucht in het midden van het land dus maar even de temperaturen van april afwachten.

* Griffin wilt lekker weg op de fiets (en ook wel met de motor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben gisteren wezen mountainbiken ipv wielrennen.
Was ook wel lekker moet ik zeggen.

Hoop komend weekend weer wat opbouw D1 te kunnen doen. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Gisteravond 51km gefietst met 27km/h gemiddeld, was wel aardig dood op het eind :P energie op. Temperatuur ging in het begin nog wel maar op het eind was het wel afzien koelde hard af buiten. Kan het nu wel aardig voelen in de benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Cool! google gaat morgen aankondigen dat na auto en lopen je straks ook 'fietsen' aan kan geven op google maps. I like!

http://www.bikebiz.com/ne...ps-adds-Bike-There-option

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Eindelijk! Het zal nog wel even duren dan voordat ze ook alle fietspaden erin hebben staan en op de juiste manier herkennen, maar het is zeker een stap in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Woei, volgende week zaterdag vertrek ik naar Zuid-Spanje (Marbella).
Weekje vakantie vieren.

Ga ook een racefiets huren om een paar rondjes daar te maken. :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 14:10
Zo, ik ga weer eens wat nieuwe gear inslaan. Binnenbandjes zijn op nadat ik gisteren mijn band maar geplakt had na 3 maanden :P Bleek nog maar 2 binnenbandjes te hebben waarvan er 1 uit mijn tasje kwam netjes opgerold en dus nieuw en gewoon al een scheurtje had op de naad... Continental ben ik niet zo blij meer mee, ik heb er afgelopen jaar wel een stuk of 6-8 lek gereden. Gebruik Continental GP4000 buitenbandjes, en dat zou wel aardig moeten zijn.

Anyweg, nu werd ik door een vriend getipt om iets met kristallen en vloeibare latex te gaan icm bandjes van Schwalbe. Dat is gemaakt van butyl en schijnt iets makkelijker lek te rijden, maar misschien icm die vloeibare latex en dat kristallengoedje wordt een gaatje gelijk gedicht en merk je er niet zoveel van. Ik heb wel eens een filmpje gezien met een ouwe kerel die dus velgen en buitenbanden tubeless maakt en met een MTB over 8 spijkers heenragt zonder dat er ook maar iets lek loopt.

Dat spul komt allemaal wel goed, maar ik vroeg mij af of de ventielen van die Schwalbe bandjes los te schroeven zijn, ik kon het op de Schwalbe site niet zo snel vinden. Het gaat dan om de SV15 bandjes. Weet iemand dit bij toeval?

Ik lees dat Schwalbe zelf ook een goedje heeft genaamd Doc Blue, wat zou moeten werken met de Schwalbe binnenbanden. Heb Schwalbe voor de zekerheid maar even gemaild, want ik hoor verschillende berichten.

[ Voor 8% gewijzigd door orange.x op 10-03-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Ik ga aankomende zondag kijken bij een particulier voor een 2de hands fiets.
Heeft er iemand nog tips / sites met tips met een checklist voor aanschaf van 2de hands?
Ik heb de site van Jazzper al doorgenomen, maar daar kan ik niet echt controle tips vinden.

Frame controle lukt denk ik nog wel, maar hoe check je of de tandwielen nog goed zijn, en de staat van de groep?

Als er iemand nog tips of sites weet dan graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
http://www.m-gineering.nl/ En dan onder leesvoer het kopje "Fietsje kopen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zo... heb vanaf augustus al niet meer gefietst (hallo mensen!)... Door omstandigheden enzo ook nog geen berijdbare fiets gehad, maar het begint nu zo te jeuken dat ik wel weer wil. Vandaar dat ik gisteren en in het weekend mijn fiets onderhanden heb genomen. Had hem helemaal uit elkaar gehad, alles goed schoongemaakt. Status is inmiddels klaar op afstellen versnellingssysteem en aanbrengen stuurlinten, zadel en pedalen na (en evt fietscomputer). Helaas kraakt er iets (zandkorrel???) bij het draaien van het stuur, als ik dat niet wegkrijg... |:( Ook moet ik mijn wielen richten, of dat maar laten doen. Ik moet nog een nieuw zadel kopen trouwens.

Hoop dat ik de boel vanavond af krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
MrAngry schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:41:
http://www.m-gineering.nl/ En dan onder leesvoer het kopje "Fietsje kopen?"
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Pff, ik wil niet meer elke dag tot 17:00 op kantoor zitten.
Als ik thuis ben en heb gegeten is het al weer aan het schemeren. Dus savonds fietsen zit er nog niet in.
Gelukkig wordt het nu steeds beter weer en denk dat ik in weekenden wat meer ga fietsen. En dan dat tot eind juli vasthouden. En dan in augustus de fiets aan de muur en doek eroverheen. Fiets gaat niet mee met me naar Australie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hè hè, eindelijk mijn fiets opgehaald. :)

* Ramzzz is happy! O+
Wilier Escape

Wilier Escape, met Shimano Ultegra Triple. Ik kan nauwelijks wachten om erop te gaan toeren! Het komt me vandaag wat slecht uit, maar dat zal z.s.m. gebeuren.

Toeval: ik sta in de nieuwe winkel bij Vos Zwanenburg te wachten, komt Johan Museeuw binnen om de winkel officieel te openen. :D
Museeuw

Overigens, niet om het een of ander, maar wat een lopendebandwerk is het daar bij Vos zeg. En mijn bestelling heeft - door toedoen van verwarring bij de afhandeling via Bedrijfsfietsen Nederland - er maanden over gedaan om gereed te komen, terwijl de fiets al 5 dagen na bestelling klaar stond, half december.

En doordat ik 6 weken zonder auto zat kwam het er daarna ook nog niet van.

Maar goed. De fiets is er. Nu de arbeid nog. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 13-03-2010 17:15 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb vandaag weer ff een rondje gemaakt.
Dikke 90km over het Groningerland.
Was wel beuken tegen de wind in zeg..... windkracht 6! :/
Kreeg op de terugweg ook nog ff een regenbui kado.

Ben weer voldaan na zo'n helse rit.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Gister ok een rondje wezen fietsen. uiteindelijk is het een rondje van 40 km geworden (je moet het toch rustig aan weer opbouwen). Uiteindelijk was ik wel tevreden heb er 1.5 uur over gedaan, maar het was ook de bedoeling om een rustig rondje te fietsen en om niet buiten adem te raken.

Heb een rondje Ermelo - Nijkerk - Voorthuizen - Putten - Ermelo gedaan. Lekker vlak en een mooi rondje tussen de weilanden door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik hoop dat het zaterdag goed weer is voor een rondje betuwe. Even vol aan de bak op die dag en goede meters maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoop volgende week de volgende route te volbrengen.
104km met 2800hm :o
Ben benieuwd!

Denk dat het wel een zware opgave wordt met amper 500km in de benen.

[ Voor 21% gewijzigd door Harmen op 15-03-2010 09:10 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heeft iemand ervaring met winter kleding van AGU?
Ik zoek een lange wielrenbroek en fietstrui/jas met lange mouwen.
Het wordt namelijk voor mij (als beginnend hobby fietser) tijd om naar buiten te gaan alleen heb ik alleen maar zomer kleding.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

ik heb broek en jas van agu en dat bevalt me erg goed ik kan het niet vergelijken met iets anders want dat heb ik nog nooit gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DeeJee schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:17:
Heeft iemand ervaring met winter kleding van AGU?
Ik zoek een lange wielrenbroek en fietstrui/jas met lange mouwen.
Het wordt namelijk voor mij (als beginnend hobby fietser) tijd om naar buiten te gaan alleen heb ik alleen maar zomer kleding.
Nu de temperatuur omhoog aan het gaan is kan je ook aan een 3/4 broek denken. Boven de 5 a 6 graden C ga ik met een 3/4 rijden. Wat mij betreft een betere investering. Een lange (winter)broek vind ik al snel te warm worden en met een 3/4 kan je van eind winter/vroeg in het voorjaar tot ver in het najaar/begin winter door fietsen. Tenzij je het snel koud hebt natuurlijk.
In tegenstelling tot bijna alle lange broeken zit in een 3/4 een zeem zodat je maar één broek aanhoeft (bij lang gaat er een korte broek met zeem onder).

Een windstopperjack is eigenlijk wel een must om aan te schaffen maar wel wat duurder. Met de temp die nu komen gaat kan je ook een goed onder-/zweethemd en twee shirts met korte mouwen aandoen en losse mouwtjes. Vast alle merken hebben mouwtjes met een fleece binnenkant en die zijn lekker warm en zo naar beneden te trekken tot op je pols als het te warm wordt.

Ik fiets zelf in club/teamkleding van Nalini, Vermarc en voor de afwisseling wat losse zooi van Castelli en Santini maar heb niets van AGU. Ik vind AGU kleding wel saai eruit zien. AGU heeft wel een hele uitgebreide lijn met voor ieder jaartype verschillende modellen en uitvoering. Genoeg te vinden wat je nodig denkt te hebben lijkt me.
De kwaliteit van de merken die ik hiervoor noemde is volgens mij wel beter dan die van AGU en zullen niet veel duurder zijn. Zeker via internet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dank voor jullie reactie. Ik ga eens zoeken op die merken. Misschien toch slim om aan een 3/4 broek te gaan denken i.v.m. de aankomende temperaturen. Ik ga toch niet fietsen als het slecht weer is :)

Ik dacht dan bijvoorbeeld aan zoiets:
http://www.bike2build.nl/...elo-team-jersey-fz-2010/m
met:
http://www.bike2build.nl/...ycra-arm-warmers/xl-black

Maar is dat dan voldoende bescherming?

[ Voor 38% gewijzigd door DeeJee op 16-03-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Voor wind en <10 graden niet. Dan wil je nog zoiets: http://cyclewear.eu/produ...ath=25_41&products_id=121 en een goed windjack. Ik heb zelf de laatste keer buiten gereden met een nike second skin achtig waterafvoerding, met daaroverheen een thermoding met windstopper (zoiets als ik hierboven link), daaroverheen een wollen fietsshirt en daarover heen een wind en waterdicht jack. Ik was blij met dat ie waterdicht is want ik heb een paar regenbuien meegepakt, maar als je dat niet doet dan moet je er vooral op letten dat het goed ademt want ik zweet me de tering in dat jack merkte ik.

Qua broek, ik heb een lange (met zeem, het kan wel) die een fleece voering heeft en dat begint idd nu al te warm te worden. Die is echt voor <6 graden. Check die cyclewear site trouwens voor goedkope meuk, ook van agu. Ik zou zelf niet zo snel 75 euro neertellen voor zo'n cervelo shirt als je nog niet precies weet wat je nodig hebt. Je merkt het verschil in kwaliteit wel behoorlijk, maar dat wordt wat belangrijker als je over een tijdje echt weet wat je nodig hebt aan kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, wat heb je nodig? Dat verschilt per persoon.

Ik heb zondag 2,5 uur gepeddeld. Toen was het 6 graden en er stond een redelijk stevige wind. Ik droeg:

- craft ondershirt, korte mouwen
- fietsshirt zomer korte mouwen + armstukken
- fietsshirt zomer lange mouwen (met daaronder een plastic zak, werkt prima, kost niets)
- korte fietsbroek
- beenstukken
- pro neopreen overschoenen
- dunne muts + helm
- zomerhandschoenen geen vingers + zomerhandschoenen lange vingers

Dit klinkt als een koukleum, maar bij een rustige training vind ik dit wel vereist.

Resultaat overigens: alleen koude vingers :+ (ja, misschien keertje fatsoenlijke 'winter'handschoenen kopen)...

Een paar graden kouder geeft een identiek resultaat, maar dan incl. té koude vingers.
Bij een paar graden warmer dump ik asap de dingen als plastic zak, overschoenen, een paar handschoenen, helmmuts, fietsshirt lange mouwen.

Tja, ik zie ook mensen fietsen met behoorlijk dikke jassen aan. Of mensen in korte broek. Al gaat dat wat ver.

Ik zou gaan voor:
- craft/odlo/whatever ondershirt km
- fietsshirt km + armstukken (Castelli maakt volgens mij prima spul. Ga het wel passen, want maatvoering in merken/maten verschilt).
(- evt. plastic zak/krant of windblocker whatever bij kou)
- korte broek + beenstukken
- handschoenen

Vervolgens fietsen. Dan merk je vanzelf of het voldoende is of niet en wat je dan mogelijk als problemen tegenkomt. Niet te snel conclusies trekken, eerste minuten/kwartier/whatever zal je het vast niet warm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 27-05 13:01
Wie gaat er meedoen met de Giro Tourtocht in Amsterdam? Ik zit te denken de 70km te gaan doen :)

http://www.girotoertochtamsterdam.nl/

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe 8 mei de 150 in MIddelburg :) :

http://www.girotoertocht.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Nogmaals bedankt voor alle kledingsadviezen. Ik ga rijden bij een temp van minimaal 8+ .
Aangezien ik nog een nieuw shirt nodig heb ga ik kijken naar een shirt + armstukken.
Ook beenstukken zouden een goede oplossing kunnen zijn.

Passen is inderdaad een must alleen zit je dan weer met je online winkels. Maar goed.
En dan is het maar gewoon porberen hoe het gaat en of het warm genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Doet ook mee 8 mei met Giro tocht.
Hotelletje hartje Middelburg met bad, al reeds lang geboekt. :P

Wie doet mee 3 juli Tour de France toertocht in Rotterdam?
Morgen vanaf 12:00 inschrijven, pelotontocht heeft een beperkt aantal deelnemers.
http://www.wielercomiterijnmond.nl/inschrijvenhome.php

Joost: deed jij vorig jaar de Vuelta? of ben ik in de war met iemand anders?

[ Voor 59% gewijzigd door Bi-zonder op 16-03-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kleed mezelf ook behoorlijk. Vooral bij een duurtraining krijg je het snel frisjes.

Had het volgende aan:
craft ondershirt met lange mouwen + zomershirt + shirt met lange mouwen + windvanger
helmmuts + helm + fietsbril
korte broek, lange broek eroverheen
dikke thermo sokken + schoenen en overschoenen
handschoenen

Heb het afgelopen zondag met windkracht 6/7 niet koud gehad. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vorig jaar de Vuelta-toertocht (Drenthe) gereden. Was wel aardig, maar imho niet heel boeiend. Dat het weer niet helemaal jofel was, had voor mij geen negatieve invloed.
Je kunt in Drenthe/Friesland/Groningen best mooi kunt fietsen, maar je kunt moeilijk 10.000+ (?) toerders over die mooie paadjes sturen. Maakt ook niet uit voor de rest, was wel leuk voor een keertje.

Ik ben wel van plan de Giro-proloog te gaan kijken (A'dam) en een etappe eindigt, meen ik, in Utrecht en laat dat nou om de hoek zijn :) . De Giro-toertocht laat ik waarsch. aan me voorbij gaan.

3 juli gaat sowieso niet lukken, dan rijd ik La Marmotte @ Frankrijk. Ook leuk (denk ik :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 29-06 18:08

Zewatanejo

Fine Thanks!

Afgelopen weekeind weer voor het eerst de weg op geweest. Ik was het spinnen ook wel een beetje beu.
Vrijdag rustig aan een kilometer of 40 gereden en zondag nog eens bij 60 km. lang gnoeg voor het begin van het seizoen. Ik heb het niet koud gehad. Wind stopper, lange broek en wielerjack met lange mouwen.

Ik was zo eens op een rijtje aan het zetten welke tourtochten ik dit jaar ga fietsen.
Op dit moment is al zeker:

25 april: Big Challenge, Ottersum - 140 km
16 mei: Abdijen Tocht, Berkel Enschot - 90 km
11 juli: Tour over de Heuvels, Driebergen - 135 km
5 september: Ride for the Roses, Venlo - 110 km
12 september: Via Romana, Nijmegen - 145 km
9 oktober: Amstel Gold Race Xperience, Valkenburg - 120 km

Er zullen er vast nog wel wat meer bijkomen. Moet nog even kijken wanneer ik op vakantie ga. In de zomer heb ik nog wel wat ruimte voor wat tochten. Ik denk dat ik Limburgs Mooiste nog fiets en misschien de Leye tocht.
Widow schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:57:
Wie gaat er meedoen met de Giro Tourtocht in Amsterdam? Ik zit te denken de 70km te gaan doen :)

http://www.girotoertochtamsterdam.nl/
Hey die is erg leuk. Ik denk dat ik me opgeef voor de 100 km. Ben sowieso al op 8 mei in Amsterdam.

[ Voor 15% gewijzigd door Zewatanejo op 16-03-2010 17:23 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:09

Coldcat

HODL

Ik zit eraan te denken afscheid te nemen van mijn racefiets. Weg van al dat stijve superlichte gedoe.

In plaats daarvan zit ik eraan te denken een Trekking fiets te kopen en daarmee aan het eind van de zomer 3 maanden door Europa te toeren.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je zojuist opgegeven voor de officiële tourtocht op 1 juli rond de grand départ in Rotterdam.

http://www.toertochtgranddepart.nl/

120km versie. Fietsen door m'n achtertuin :) Scheelt hoop logistiek geregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Coldcat schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 00:55:
Ik zit eraan te denken afscheid te nemen van mijn racefiets. Weg van al dat stijve superlichte gedoe.

In plaats daarvan zit ik eraan te denken een Trekking fiets te kopen en daarmee aan het eind van de zomer 3 maanden door Europa te toeren.
Je kan met een racefiets en een beetje geknutsel ook wel een goede trekking tocht maken, zie bijvoorbeeld hier voor wat inspiratie: http://www.100cols.nl/bagage.html
Op die site heb je gelijk een leuke trektocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag 99K gefietst door de Alblasserwaard. Naja, gefietst, zeg maar gerust gestampt! Ging wel aardig, beentjes waren wel aardig. Wél hoge hartslag, maar goed. Weer eens wat anders dan die duurtraining :) Ook veel mooie weggetjes gereden die ik nog niet kende, altijd goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:09

Coldcat

HODL

MrAngry schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:30:
[...]

Je kan met een racefiets en een beetje geknutsel ook wel een goede trekking tocht maken, zie bijvoorbeeld hier voor wat inspiratie: http://www.100cols.nl/bagage.html
Op die site heb je gelijk een leuke trektocht ;)
Maar dat is allemaal staal. Mijn velgen zijn kneiterhard en daarnaast nog een superlicht Scandium frame. Hard fietsen gaat dat allemaal prima maar belasten moet je er niet mee gaan doen. Dat ding is bedoeld om snel te gaan, niet om zwaar mee te gaan. Daarnaast is een beetje vering wel chill, op mijn fiets is dat 0,0. Volgens mij is de zithouding ook veel gezonder op een trekking fiets. Dus racefiets gaat het niet worden.

Ga dinsdag voor een fiets kijken :)

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:15
Vandaag weer een rondje gefietst, 77km. Vrij veel wind, we waren helemaal op toen we thuis kwamen. M'n vrouw en ik waren beide niet zo in vorm, wat zich uitte in een vrij hoge hartslag. Maar ach, lekker genoten van het heerlijke weer! Een lange broek was vandaag nog net te doen, de mouwen lekker opgestroopt! :)

Route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 12:25
Coldcat schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:44:
[...]

Maar dat is allemaal staal. Mijn velgen zijn kneiterhard en daarnaast nog een superlicht Scandium frame. Hard fietsen gaat dat allemaal prima maar belasten moet je er niet mee gaan doen. Dat ding is bedoeld om snel te gaan, niet om zwaar mee te gaan. Daarnaast is een beetje vering wel chill, op mijn fiets is dat 0,0. Volgens mij is de zithouding ook veel gezonder op een trekking fiets. Dus racefiets gaat het niet worden.

Ga dinsdag voor een fiets kijken :)
Een racer met bob werkt op zich prima, maar bagage aan een racefiets bevestigen zou ik ook niet zo snel doen nee. Verder kan je ook eens naar een hybride kijken, daar kan je ook flink tempo mee maken hoor (ook al is het natuurlijk niet vergelijkbaar met een racefiets). Bovendien kan je daar volgens mij gewoon 700x28C banden op drukken, en dan is de rolweerstand niet veel groter dan op de gemiddelde racer :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Coldcat schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:44:
[...]

Mijn velgen zijn kneiterhard en daarnaast nog een superlicht Scandium frame.
Wat foto's in dit topic zouden geen kwaad kunnen, voor de kwijl factor.
Ik zie dat je "wat vering" noemt, maak iig niet de fout om voor vering in de zadelpen te gaan (of de kwaliteit daarvan moet in de tijd drastisch verbeterd zijn), want dat is echt kut. Een collega van me heeft zo'n lange afstandstrekking bike en hij zweert bij z'n Rohlofnaaf, misschien leuk om eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:10
MrAngry schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:25:
[...]

Oké, ik trap af.

Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/7328/img0265.jpg

Deze foto heb ik al eens in dit topic gepost. Maar dat mag de pret niet drukken.
Red Bull Pro-SL 3000 '09, Ultegra 6700, Ritchey onderdelen en Easton EA70 wielen.

Moet 'em nog een keer ècht wegen, maar als het goed is ongeveer 7,5 kilogram (hoe kan ik dat het beste doen?). :)

Next?

[ Voor 20% gewijzigd door LuPo op 18-03-2010 10:26 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:26:
[...]

Moet 'em nog een keer ècht wegen, maar als het goed is ongeveer 7,5 kilogram (hoe kan ik dat het beste doen?). :)
Ga zelf op de weegschaal staan, eerst zonder fiets, daarna met fiets. Wanneer je een digitale weegschaal hebt dan is de nauwkeurigheid ongeveer 0,05kg schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

MrAngry schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:25:
[...]

Ik dacht dat ik mijn best al had gedaan... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.