Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ja, NI zet hoog in op het nieuwe format.Prosac2010 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:12:
Zag ik dat nou goed, dit ding is ook al ingericht op die nieuwe 3-sporen tracks?
Zeer interessant, echter niet voor een voornamelijk hobby-matige € 499

Deze dingen zijn denk ik meer gericht op club situaties waar al een setje CDJ2000's of Draaitafels en een Mixer staan. Je gebruikt dan de bestaande mixer en deze controllers en evt. nog de CDJ's in HID modus.audiojunk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:09:
Veel geld als je bedenkt dat een S8 1200€ kost, dus als je toch nog een mixer nodig hebt is dat een betere deal( 2x D2 en een Z1 is net zo duur).
Als blijkt dat het niet backwards compatible is, wat ik niet verwacht vanwege dat het een heel ander format is, denk ik niet dat het op korte/middellange termijn populair zal worden. Ik ben ook benieuwd of fabrikanten van traditionele apparatuur, CDJ's, hun hardware hier op gaan instellen.
Eigenlijk gewoon multitracks, maar dan in een simpeler formaat
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
De betere compressie vs kwaliteit verhouding is erg fijn. Ook kan er meer metadata worden toegevoegd.
Wat me nog niet helemaal duidelijk is is of het eindelijk ook mogelijk wordt om de data die Traktor of Rekordbox opslaat aan het bestand toe te voegen. Dat zou echt ideaal zijn! gewoon de waveform, bpm, queue points, key etc. aan het muziekbestand toevoegen.
(ik vind het zelf echt ideaal als ik een nummer goed opgedeeld heb en bijvoorbeeld interessante loops / start punten heb ingesteld, ik dit kan delen met een vriend die ook veel werkt met loops e.d.).
Dat laatste kan gewoon al vandaag de dag (hetzij nog niet in gestandaardiseerde velden), maar het probleem is met name dat je dan alsnog een database moet gaan bijhouden als je bijv. wilt gaan zoeken. Naast het feit dat een track die veelvuldig wordt verspreidt misschien wel "verkeerde" info heeft die ik helemaal niet wilPusherman_ schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:29:
Wat me nog niet helemaal duidelijk is is of het eindelijk ook mogelijk wordt om de data die Traktor of Rekordbox opslaat aan het bestand toe te voegen. Dat zou echt ideaal zijn! gewoon de waveform, bpm, queue points, key etc. aan het muziekbestand toevoegen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Feat. Vs ft. Vs artiest & artiest
Ggrrrr
Hoe dan?BtM909 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:12:
[...]
Dat laatste kan gewoon al vandaag de dag (hetzij nog niet in gestandaardiseerde velden), maar het probleem is met name dat je dan alsnog een database moet gaan bijhouden als je bijv. wilt gaan zoeken. Naast het feit dat een track die veelvuldig wordt verspreidt misschien wel "verkeerde" info heeft die ik helemaal niet wil
Als ik nu bv wat zaken verander in de mappenstructuur op mijn harddisk, waardoor mp3's op een andere plek komen te staan, dan moeten de tracks zowel door Traktor als door Rekordbox weer opnieuw geanalyseerd worden.
Ja.. zelfde probleem hier.Kaap schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:20:
Tags, ik wordt er gek vanIk gebruik zelf 2 programma's om mijn mp3 tags te onderhouden. En eigenlijk is het nog niet altijd naar mijn zin.
Feat. Vs ft. Vs artiest & artiest
Ggrrrr
Maar ik heb een maandelijkse sessie “mp3 retaggen”. Nou koop ik niet zo heel veel tracks meer tegenwoordig, dus de lijst is niet zo lang als hij ooit was.
Wel ben ik sinds de upgrade van muziek-laptop en pc al mijn gradaties van de tracks kwijt. Ik gebruikte de sterren in traktor om aan te geven wat voor track het is. 1 ster voor een starter, 2 en 3 voor opbouwen/rust, 4 voor prima kneiter en 5 voor knallen.
Alleen daar ben ik zelfs nog niet tevreden over.
Ik zoek nog naar een goed systeem om duidelijk te hebben met wat voor track ik te maken heb, zelf qua omschrijving lukte me dat nooit goed, omdat het ook van het te draaien setje weer afhangt. *zucht*
Andere irritatiefactor zijn verschillende naamgevingen. De 1 heeft original mix erachter staan, de ander benoemd dat niet. De ene samenwerking is artiest a & artiest b, terwijl de volgende is artiest a feat. artiest b. En dan feat. of ft.
Dat zijn dingen die ik niet met programmas kan filteren en aanpassen. Handwerk dus.
Artiest + co-artiest + feat. artiest - tracknaam (remix)
Vervolgens door MP3tag om alles schoon te vegen inderdaad, daarna sessie taggen aan de hand van bestandsnaam.
Wanneer is het co-artiest of feat. Artiest? Het is altijd een samenwerking namelijk...Prosac2010 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:25:
Artiest + co-artiest + feat. artiest
met feat. bedoel ik vaak de zanger.Kaap schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:28:
[...]
Wanneer is het co-artiest of feat. Artiest? Het is altijd een samenwerking namelijk...
Bijvoorbeeld: Martin Garrix, Âme & Ben Klock feat. Will Smith - Wicked TunaSandwich (Skrillex remix) (Jamie XX edit).
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
Deden ze dat niet al? Das de reden dat ik Mixcloud gebruik en niet Soundcloud, veel van mijn mixes werden gepulld.
Maar goed, ze snappen nog steeds niet dat het gros van hun uploaders DJ's zijn die mixen online gooien en daarmee feitelijk promotie doen voor de producerende artiest.
Vanmiddag trouwens naar Bax, de Pioneer DDJ SX2 eens bekijken, en waarschijnlijk meenemen.
[ Voor 26% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-04-2015 07:37 ]
Over setjes gesproken, ik heb mij setje die ik begin dit jaar bij Rebel Radio @ Studio 80 maar eens geupload:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/juliuslovesmusic/julius-studio-80-rebel-radio-23-01-2015]
Beetje dubtechno / techouse / (deep)house achtige zaken.
[ Voor 98% gewijzigd door OB1 op 28-06-2015 16:23 ]
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Wie kan me helpen met een zetje in de juiste richting voor monitoren? Ik zoek een vooral compact setje wat degelijk klinkt. Ik draai nooit op extreme volumes, gewoon dat ik mijn eigen stem amper nog door de muziek heen hoor. Vroeger had ik KRK RP 6, die waren zon overkill en ik vond ze behoorlijk groot.
Budget is 200,-
Bij Bax heb ik toevallig de ESIO nEar 05 Classic II geluisterd, en ik vond die echt niet slecht klinken, plus dat ze heerlijk compact waren.
Nou heb ik een shortlist gemaakt:
M-Audio Studiophile AV 40
ESIO nEar 05 Classic II
ESIO nEar 05 eXtreme
Alesis Elevate 5
Zijn er hier mensen die op deze speakers willen schieten
Voor hobbymatig heb ik gewoon een setje Behringers. Ik ben altijd tevreden geweest over Behringer actieve speakers.
Weet niet precies welke ik nu heb (redelijk volume, voor als ik ze eens meeneem naar locatie). Mijn eerste setje was ook van behringer, gekocht van niemand minder dan Nicky Romero.
Gewoon voor de ESIO gaan als je die lekker vindt klinken. Alle monitors die je daar hebt staan zijn wel bang voor je buck, met weinig onderscheid tussen wat de een nou beter maakt dan de ander.Kaap schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:32:
Tis maar stilletjes hierzo...
Wie kan me helpen met een zetje in de juiste richting voor monitoren? Ik zoek een vooral compact setje wat degelijk klinkt. Ik draai nooit op extreme volumes, gewoon dat ik mijn eigen stem amper nog door de muziek heen hoor. Vroeger had ik KRK RP 6, die waren zon overkill en ik vond ze behoorlijk groot.
Budget is 200,-
Bij Bax heb ik toevallig de ESIO nEar 05 Classic II geluisterd, en ik vond die echt niet slecht klinken, plus dat ze heerlijk compact waren.
Nou heb ik een shortlist gemaakt:
M-Audio Studiophile AV 40
ESIO nEar 05 Classic II
ESIO nEar 05 eXtreme
Alesis Elevate 5
Wat Prosac zegt, ook de Behringers zijn de moeite waard om even te beluisteren. Verder vind ik de Fostex en de Akai budgetmonitors ook wel de moeite waard om even te checken.
Edit:
En de mackies moet je even checken!
http://www.bax-shop.nl/ho...tive-reference-monitorset
[ Voor 5% gewijzigd door vlaaing peerd op 07-05-2015 12:49 ]
Ik heb ooit de M-Audio AV 40 gekocht om te gebruiken bij mijn dj-set, maar elke keer als ze aan heb valt mij op hoe plastic-achtig ze klinken. Geen aanrader dus!
Tevens heeft mijn Traktor S4 een dag draaien van meer dan 8 uur overleefd met koningsdag. Alleen hadden we even dat 1 DECK niet meer wou afspelen en bleef hangen in een soort van 1/16 loop. Na het inhouden van de LOAD knop van de desbetreffende DECK was dit euvel verholpen, maar hoe dit nu kwam?
Foto van voor het draaien klik...
Foto van de setup tijdens het draaien klik...
Specs: Macbook pro 15", Traktor S4 (v1), Traktor F1, 2x Pioneer HDJ-500, KRK rokit 6 g3 monitor (booth)
[ Voor 53% gewijzigd door rhodium op 08-05-2015 11:19 ]
Weet niet of je KRK iets vindt, maar ze komen binnenkort ook met een 4" variant van de Rokits uit.Kaap schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:05:
Ja, die Mackies zag ik ook staan, maar weet niet wat ik er van moet denken.
Moet wel opmerken dat je steeds meer frequentieresponsverlies krijgt hoe kleiner je gaat. Je gaf eerder aan dat je de RP6 overkill vond, maar monitors met 6 inch en vooral 8 inch woofers hebben wel een betere frequentierespons, vooral in de lage frequenties, dan monitors met kleinere woofers. Ja, grotere monitors gaan doorgaans een stuk harder qua volume, maar zelfs op gemiddelde geluidsniveaus zullen ze een betere frequentierespons geven dan kleinere monitors.
Een kleine suggestie: https://www.correct.nl/ar...=m-audio+bx8&ARTNR=503815
Iets boven je budget maar voor 245 (set!) een echte steal.
[ Voor 9% gewijzigd door Tigerblood op 08-05-2015 17:35 ]
Vergeet de Tannoy 402 niet.Kaap schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:32:
Budget is 200,-
Thomann
Review Digital DJ
[Soundcloud: https://soundcloud.com/beppiekraftwerk/get-ready-4-the-zomer-mixtape-2015]
Genres: global/tropical bass (gaat een beetje alle kanten op maar vooral veel melodieuze en rythmische dingetjes)
Tracklist:
1. Arca - 「AALIYAH」x あいのうた
2. Banks - Drowning (Dave Glass Animals Remix)
3. Popcaan - Naughty Girl (Dubbel Dutch Hyperwine Refix)
4. Bison - O Demonio Do Tarraxo
5. Arca - Thievery
6. Castro - Bam Bam
7. Banda Westfalica – K Le Pasa (Crooked Bois Remix)
8. Gingee - Hybrid Pulse
9. Schlachthofbronx - Juego (feat. Doubla J)
10. Santigold - You'll Find A Way (Switch And Sinden Remix)
11. Nicki Minaj - Truffle Butter (Banginclude's Kizomba Version)
12. Vanessa Bling - Tun Up Di Ting
13. Tinashe - 2 On X Rare Earth (Flight Mix)
14. Echo One - Kool Breeze Riddim (Instrumental)
15. Sasco Music - D-Stress Riddim (Instrumental)
16. Top Flight - Facts
17. Schlachthofbronx - Lights Off (feat. Nicky Da
18. Beastie Boys- Don't Play No Game That I Can't Win (feat. Santigold) (Major Lazer Remix)
19. Chuck Upbeat - Jungles Alive
20. SKIP&DIE - Jungle Riot
21. Dougie F & DJ Fire - Back Up On It (Banginclude's Dembow Version)
22. Crookers - Jump Up (feat. Major Lazer, Leftside And Supahype)
23. Los Timbres - Flute (Omulu Remix)
24. Palmistry - Steal a x (feat. Jassy Grez)
25. Murlo - Coral
26. DOtOradO'PrO' - African Scream
27. DJ Nigga Fox - Um Ano
28. El Nicki Pla - Tu Si Grita (Banginclude's Dominican Club Bootleg)
29. Timaya - Shake ya Bum Bum (Dj Fade Rmx)
30. SKIP&DIE - Get Your Braai On (feat. Emza)
31. Four Tet - Parallel Jalebi (Hudson Mohawke RMX)
32. Burial - Come Down To Us
33. Kid Antoine - Expected Encounter
34. Dubbel Dutch x Ciara - Sorry (Rico Uno Inevitable Riddim Bootleg)
35. Major Lazer - Keep It Goin Louder feat. Nina Sky (Diplo Remix)
36. Palmistry - Sugar Plum Plum
37. Future - Honest (Cairo Liberation Front Bootleg)
38. Murlo - Deep Breath (feat. Gemma Dunleavy)
39. DJ Riot - Mermaid Dub
40. Burial - Temple Sleeper
41. Schlachthofbronx - Up
42. Zee Reach & Banginclude - Deggea Deggea
43. Palmistry - Wind Water (Riiku Edit)
44. Subp Yao - Gimme The Skunk
45. Shlohmo - Beams
Tracklist ziet er lekker uit! Eén van de eerste sets in dit topic waar ik ook daadwerkelijk tracks van kenEl_V schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:46:
Na lange tijd weer eens een mixje opgenomen. Ter voorbereiding op de aankomende zomer.
[audio]
Genres: global/tropical bass (gaat een beetje alle kanten op maar vooral veel melodieuze en rythmische dingetjes)
Tracklist:
1. Arca - 「AALIYAH」x あいのうた
2. Banks - Drowning (Dave Glass Animals Remix)
3. Popcaan - Naughty Girl (Dubbel Dutch Hyperwine Refix)
4. Bison - O Demonio Do Tarraxo
5. Arca - Thievery
6. Castro - Bam Bam
7. Banda Westfalica – K Le Pasa (Crooked Bois Remix)
8. Gingee - Hybrid Pulse
9. Schlachthofbronx - Juego (feat. Doubla J)
10. Santigold - You'll Find A Way (Switch And Sinden Remix)
11. Nicki Minaj - Truffle Butter (Banginclude's Kizomba Version)
12. Vanessa Bling - Tun Up Di Ting
13. Tinashe - 2 On X Rare Earth (Flight Mix)
14. Echo One - Kool Breeze Riddim (Instrumental)
15. Sasco Music - D-Stress Riddim (Instrumental)
16. Top Flight - Facts
17. Schlachthofbronx - Lights Off (feat. Nicky Da
18. Beastie Boys- Don't Play No Game That I Can't Win (feat. Santigold) (Major Lazer Remix)
19. Chuck Upbeat - Jungles Alive
20. SKIP&DIE - Jungle Riot
21. Dougie F & DJ Fire - Back Up On It (Banginclude's Dembow Version)
22. Crookers - Jump Up (feat. Major Lazer, Leftside And Supahype)
23. Los Timbres - Flute (Omulu Remix)
24. Palmistry - Steal a x (feat. Jassy Grez)
25. Murlo - Coral
26. DOtOradO'PrO' - African Scream
27. DJ Nigga Fox - Um Ano
28. El Nicki Pla - Tu Si Grita (Banginclude's Dominican Club Bootleg)
29. Timaya - Shake ya Bum Bum (Dj Fade Rmx)
30. SKIP&DIE - Get Your Braai On (feat. Emza)
31. Four Tet - Parallel Jalebi (Hudson Mohawke RMX)
32. Burial - Come Down To Us
33. Kid Antoine - Expected Encounter
34. Dubbel Dutch x Ciara - Sorry (Rico Uno Inevitable Riddim Bootleg)
35. Major Lazer - Keep It Goin Louder feat. Nina Sky (Diplo Remix)
36. Palmistry - Sugar Plum Plum
37. Future - Honest (Cairo Liberation Front Bootleg)
38. Murlo - Deep Breath (feat. Gemma Dunleavy)
39. DJ Riot - Mermaid Dub
40. Burial - Temple Sleeper
41. Schlachthofbronx - Up
42. Zee Reach & Banginclude - Deggea Deggea
43. Palmistry - Wind Water (Riiku Edit)
44. Subp Yao - Gimme The Skunk
45. Shlohmo - Beams
cool! ben benieuwd wat je er van vindtmarrk schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:24:
[...]
Tracklist ziet er lekker uit! Eén van de eerste sets in dit topic waar ik ook daadwerkelijk tracks van ken. Ik ga hem luisteren!
Die Tannoy's zien er erg goed uit, alleen jammer dat Bax ze niet verkoopt. Bax zit op 20 minuten hier vandaan, dus daar luisteren is wel een optie, maar als ze ze niet hebben...VCDfan schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:47:
[...]
Vergeet de Tannoy 402 niet.
Thomann
Review Digital DJ
Ik vibe echt hard op die tracklist! Er zijn wel een paar transitietjes die niet helemaal lekker lopen, sommige zijn niet helemaal harmonisch (die transitie naar tun up di ting bijvoorbeeld) en sommige zijn net te abrupt (ik weet niet welke track precies, maar een echo out en dan de onderkomende track net iets te rustig waardoor je toch net iets teveel van je flow kwijtraakt). Met zoveel Diplo in je selectie had ik eingelijk alleen maar abrupte echo-fade-outs-en-nieuwe-track-bij-de-drop-erin-knallen verwacht, maar je tempo switches waren nice!
Het gaat er mij altijd meer om dat ik alle tracks die ik zelf veel luister (en dus gewoon heel vet vind) kwijt kan in een mix en dit op deze manier met andere mensen kan delen (en dat mensen zo hopelijk nieuwe muziek ontdekken).
Als je dit leuk vindt ben ik benieuwd wat je zelf draait. Heb je toevallig mixjes online staan?
Ik heb wat dingen online staan, maar ik weet niet of je mijn stijl echt trekt. Ik manage een online radio met een klein groepje, waar we eigenlijk voornamelijk dubstep draaien. Dus ik draai daar zelf alleen rond de 140, met soms wat uitschieters naar de housy kant (swamp81 acthige dingen), trap en drum en bass (eigenlijk ook gewoon tracks die ik vaak luister en wil delen met mensen). Om eerlijk te zijn ben ik nog niet blij met hoe consistent ik mix tijdens mijn live shows, plus ik hou niet van mixjes delen met mijn stem ering, maar als je wil kan je ze vinden op http://www.mixcloud.com/marrkgrrams.El_V schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:04:
Thanks! Ja, door het grote tempo verschil (78bpm tot 160bpm) en de veel verschillende stijlen is het soms lastig om een goede overgang te vindensoms probeer ik het dan toch te geforceerd.. maar van het abrupte mixen en non-stop tracks knallen, wat je tegenwoordig veel hoort, ben ik zelf niet zo'n liefhebber.Van die echte knaltracks met harde drops zitten er (imo) ook niet echt in. De diplo dingetjes zijn ook met name het oudere werk van hem
Het gaat er mij altijd meer om dat ik alle tracks die ik zelf veel luister (en dus gewoon heel vet vind) kwijt kan in een mix en dit op deze manier met andere mensen kan delen (en dat mensen zo hopelijk nieuwe muziek ontdekken).
Als je dit leuk vindt ben ik benieuwd wat je zelf draait. Heb je toevallig mixjes online staan?
Ik ben ook bezig met een demomixje opnemen, tracklist is bijna rond, dus dat zal ik dan ergens deze of volgende week ook maar eens hier op slingeren. Misschien is een beetje minder four-to-the-floor in dit topic ook wel goed
Ik dacht waarom niet. en zou graag jullie mening willen weten.
sommige overlopen naar volgende nummers zijn niet goed (genoeg) maar ik kan wel wat met feedback .
https://www.mixcloud.com/...eriential-mix-9-may-2015/
Het zal ergens onder electro house vallen . 130 BPM...
ik ga luisteren, ik kan met bijna alle stijlen wel wat dus gaat goed komen.marrk schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:15:
[...]
Ik heb wat dingen online staan, maar ik weet niet of je mijn stijl echt trekt. Ik manage een online radio met een klein groepje, waar we eigenlijk voornamelijk dubstep draaien. Dus ik draai daar zelf alleen rond de 140, met soms wat uitschieters naar de housy kant (swamp81 acthige dingen), trap en drum en bass (eigenlijk ook gewoon tracks die ik vaak luister en wil delen met mensen). Om eerlijk te zijn ben ik nog niet blij met hoe consistent ik mix tijdens mijn live shows, plus ik hou niet van mixjes delen met mijn stem ering, maar als je wil kan je ze vinden op http://www.mixcloud.com/marrkgrrams.
Ik ben ook bezig met een demomixje opnemen, tracklist is bijna rond, dus dat zal ik dan ergens deze of volgende week ook maar eens hier op slingeren. Misschien is een beetje minder four-to-the-floor in dit topic ook wel goed.
waarmee mix je?
Misschien een gokje wagen zonder te luisteren? Review van Digital DJ is niet de enigste positieve op Youtube. Ik heb nog geen negatieve review gezien.Kaap schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:02:
[...]
Die Tannoy's zien er erg goed uit, alleen jammer dat Bax ze niet verkoopt. Bax zit op 20 minuten hier vandaan, dus daar luisteren is wel een optie, maar als ze ze niet hebben...
Ik heb ze zelf niet maar staan op mijn verlanglijstje al een paar maanden. Bij Thomann heb ik al meerdere dingen besteld en ging altijd prima.
Ik ben zelf ontzettend te spreken over de kwaliteit van Tannoy speakers, maar hoe je een speaker vindt klinken is erg persoonlijk. Bij DJ-en heb je ook niet persé een neutrale monitor nodig, maar wel eentje waar je onafgebroken 2~4uur (vaak) op hoog volume moet luisteren.VCDfan schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:33:
[...]
Misschien een gokje wagen zonder te luisteren? Review van Digital DJ is niet de enigste positieve op Youtube. Ik heb nog geen negatieve review gezien.
Ik heb ze zelf niet maar staan op mijn verlanglijstje al een paar maanden. Bij Thomann heb ik al meerdere dingen besteld en ging altijd prima.
En laat nou net die Tannoy's een snel vermoeiende monitor zijn, dan ga je zonder zelf te beoordelen regelrecht af op een miskoop. Hoe goed ze ook zijn.
Je doet er echt goed aan om voor aankoop te luisteren, hoewel natuurlijk de luisterruimtes in winkels vaak optimaal zijn ivm menig thuissituatie.
Ik heb zelf ook altijd met vinyl gedraaid (eerst reloops en later van die super oem bakken). Daarna een tijdje timecode (traktor). Op feestjes moest ik helaas vaak verplicht met cdj's draaien (te gare draaitafels, feedback problemen etc).marrk schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:52:
Tweemaal reloop RP-4000, een Ecler NUO 3.0 en Serato. Ben zijdelings op zoek naar 2 SL-12's, omdat een drie deck setup me toch wel de shit lijkt.
Tegenwoordig heb ik een NI s4 en draai ik thuis eigenlijk volledig digitaal; soms voor de lol nog wel eens met timecode. Voor feestjes enkel rekordbox en de standaard cdj's. Na heel veel geprobeerd te hebben met vinyl, timecode, controllers blijft dat toch de meest betrouwbare en eenvoudige optie.
Bedankt voor je input Peerdvlaaing peerd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:59:
[...]
Ik ben zelf ontzettend te spreken over de kwaliteit van Tannoy speakers, maar hoe je een speaker vindt klinken is erg persoonlijk. Bij DJ-en heb je ook niet persé een neutrale monitor nodig, maar wel eentje waar je onafgebroken 2~4uur (vaak) op hoog volume moet luisteren.
En laat nou net die Tannoy's een snel vermoeiende monitor zijn, dan ga je zonder zelf te beoordelen regelrecht af op een miskoop. Hoe goed ze ook zijn.
Je doet er echt goed aan om voor aankoop te luisteren, hoewel natuurlijk de luisterruimtes in winkels vaak optimaal zijn ivm menig thuissituatie.
Ik moet de Tannoy's helaas laten schieten

Lijkt me een juiste overweging. Ik draai voornamelijk voor mezelf en voor de leuk, dus overwegingen van wat er op feestjes staat spelen niet zo'n rol. Maar zelfs dan nog is vinyl nog best gebruikelijk in de hele dubstep scene tegenwoordig. Dubplates zijn nog steeds best belangrijk, dus op een nacht is denk ik toch zo'n 1 op de 3 a 4 dj's bezig op technics.El_V schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:07:
[...]
Ik heb zelf ook altijd met vinyl gedraaid (eerst reloops en later van die super oem bakken). Daarna een tijdje timecode (traktor). Op feestjes moest ik helaas vaak verplicht met cdj's draaien (te gare draaitafels, feedback problemen etc).
Tegenwoordig heb ik een NI s4 en draai ik thuis eigenlijk volledig digitaal; soms voor de lol nog wel eens met timecode. Voor feestjes enkel rekordbox en de standaard cdj's. Na heel veel geprobeerd te hebben met vinyl, timecode, controllers blijft dat toch de meest betrouwbare en eenvoudige optie.
Als ik ooit mocht gaan giggen zal ik waarschijnlijk ook wel richting rekordbox en CDJ gaan, maar zolang het voor mezelf is vind ik het de investering nog niet waard.
https://soundcloud.com/micka-dj/horizons
38 tracks in een nette 2,5 uur. Begint lekker rustig, en bouwt op naar wat steviger op het eind. Veel melodische tracks, en vrij melancholisch en psychedelisch/hypnotiserend.
Tracklist is als volgt:
Veel plezier ermee voor wie het luistert, hoop dat het bevalt.01. Aphex Twin - Ageispolis
02. Autechre - Eggshell
03. Dance Spirit - Beauty And Sadness
04. Nina Kraviz - Mystery (DJ-Kicks)
05. NTFO - Imposer
06. Youandewan - Fool Be Cool
07. Nhar - In Spaces Between Part 1
08. St. Savor - The Song That Changed You (Acidoaks Remix)
09. Carsten Jost - Love
10. Thyladomid - Ephidrin
11. Trashlagoon - The Undertow
12. Climbers - Down Under
13. Nick Höppner - Come Closer
14. Greg Chin - Dashboard Angels
15. Mikkel Metal - Untitled (Michael Mayer Remix)
16. Lake People - Drifting Red
17. Anonym - Midnight Hour
18. Anabel Englund - El Diablo (Chaim Remix)
19. Daniel Bortz & Sascha Sibler - Tomorrow We Start a New Life Again
20. Some Little Things - Carnaval
21. Monika Kruse - One Love (Nick Curly Dub) [Feat. Robert Owens]
22. Lank - Run On Fumes (Gai Barone Closing Time Remix)
23. Uner - El Navegante
24. Darin Epsilon - Outliers (Petar Dundov Remix)
25. Kobosil - V762 Cas
26. Monoloc - Gipson
27. Petrichor - State Function
28. Tuff City Kids feat. Shan - Lambsgame (Chopper Rescue Version)
29. Alberto Ruiz and Oscar Aguilera - Subpolar
30. Asusu - Sister (Nick Höppner Remix)
31. Fluxion - Burst Mode (Convextion Rmx)
32. Nhar - Des montagnes hallucinées
33. Reeko - La Metamorfosis
34. Shifted - Arrangement in Monochrome II
35. Lewis Fautzi - Elliptic
36. Ø [Phase] - Internal Conflict (Acts 1-3)
37. Marcel Dettmann - Rush (PAS Deep Release Remix)
38. Sebastian Mullaert - Direct Experience (Dub Version)
Ik zelf doe het software matig, met Acid Pro.
Wat gebruiken jullie?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ik gebruik Ableton Live (Suite).Luukwa schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:19:
Maken jullie je mixes met hardware of zijn er ook mensen die het software matig doen?
Ik zelf doe het software matig, met Acid Pro.
Wat gebruiken jullie?
Ja, lekkere tracks.Prosac2010 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:10:
Die ga ik zeker luisteren, alleen al omdat ik die PAS Deep Release remix zie en Tuff CIty Kids.
Ableton ja? Nooit wat van begrepen.. ben meer van de FLStudio.Michali schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:18:
[...]
Ik gebruik Ableton Live (Suite).
[...]
Ja, lekkere tracks.
Gewoon een kwestie van je tracks goed warpen (zeg maar beat grid instellen). Vanuit de Session view kun je dan clips triggeren (met een controller) op aparte tracks. Eventueel kun je intern mixen door een EQ effect op de tracks te zetten en deze aan de controller te mappen, of extern door de output van iedere track op een eigen audio uitgang (op je geluidskaart) te zetten.Luukwa schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:28:
[...]
Ableton ja? Nooit wat van begrepen.. ben meer van de FLStudio.
Op zich valt het wel mee als je het even uitzoekt, maar je merkt wel dat de applicatie er niet voor in de kern voor ontworpen is. Niet echt goede voorzieningen om in je library te zoeken (als je het vergelijkt met Traktor Pro bijv.) Maar wat wel cool is dat je heel nauwkeurig de waveform kan bekijken tijdens het mixen, waardoor je met een beetje ervaring het als een puzzeltje in elkaar kan laten vallen.
Ik denk dat we elkaar verkeerde begrijpen, haha.Michali schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:58:
[...]
Gewoon een kwestie van je tracks goed warpen (zeg maar beat grid instellen). Vanuit de Session view kun je dan clips triggeren (met een controller) op aparte tracks. Eventueel kun je intern mixen door een EQ effect op de tracks te zetten en deze aan de controller te mappen, of extern door de output van iedere track op een eigen audio uitgang (op je geluidskaart) te zetten.
Op zich valt het wel mee als je het even uitzoekt, maar je merkt wel dat de applicatie er niet voor in de kern voor ontworpen is. Niet echt goede voorzieningen om in je library te zoeken (als je het vergelijkt met Traktor Pro bijv.) Maar wat wel cool is dat je heel nauwkeurig de waveform kan bekijken tijdens het mixen, waardoor je met een beetje ervaring het als een puzzeltje in elkaar kan laten vallen.
Ik mix (nog) niet live, ik pre-mix mijn mixes, oftewel plak ik alles aan elkaar.
Ben nog niet zo goed hoor! Hier staan wat van m'n mixes: youtube.com/whatthemix
Ah ja dat kan ook prima hoor. Als je intern mixt met Ableton dan kun je alles recorden, dus ook al je handelingen met een controller. En dan kun je later nog tweaken als je niet tevreden bent over overgangen. Maar je kunt ook alles programmeren zonder live te mixen en zonder controller. Dan programmeer je alle wijzigingen van de EQ en volumes etc en werk je voornamelijk in de Arrangement view (een timeline waarop je dan tracks op de juiste tijd kan plaatsen).Luukwa schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:06:
[...]
Ik denk dat we elkaar verkeerde begrijpen, haha.
Ik mix (nog) niet live, ik pre-mix mijn mixes, oftewel plak ik alles aan elkaar.
Ben nog niet zo goed hoor! Hier staan wat van m'n mixes: youtube.com/whatthemix
Heb ableton wel geinstalleerd ja, toch maar eens wat meer in verdiepen.Michali schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:11:
[...]
Ah ja dat kan ook prima hoor. Als je intern mixt met Ableton dan kun je alles recorden, dus ook al je handelingen met een controller. En dan kun je later nog tweaken als je niet tevreden bent over overgangen. Maar je kunt ook alles programmeren zonder live te mixen en zonder controller. Dan programmeer je alle wijzigingen van de EQ en volumes etc en werk je voornamelijk in de Arrangement view (een timeline waarop je dan tracks op de juiste tijd kan plaatsen).
Ik heb met FLStudio gewoon dat ik het ken, weet precies waar alles zit en hoe 't werkt.
Alles programmeren zonder mixer/controller is geen DJing idd. Dan is het gewoon een mix maken/produceren. Maar als je mixt met een controller, ook al stuur je alleen software aan is wel DJing imo, maar daar komt dan idd ook wel hardware bij kijken. (Hoewel je computer ook hardware is natuurlijkKaap schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:46:
Is het heel erg als ik zeg dat ik vind dat zonder enige hardware geen DJíng is?
Deels met je eens inderdaad, als je echt live aan het DJ'en bent dan gebruik je hardware.Kaap schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:46:
Als je een mix maakt op de computer zonder enige DJ hardware te gebruiken is dat weer producen.
Toch vind ik het ook weer een soort van DJ'en.
Ben overigens met een remix van Deadmau5 - strobe bezig, goed opweg
Mja, DJ-en is IMO simpelweg het live voor publiek draaien van muziek, al dan niet gemixt.Kaap schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:46:
Voor de computer zitten mixjes inelkaar flansen is mixen, maar niet echt DJ-en.
https://soundcloud.com/luukwa/strobe-remix-niet-af/s-mPWwm
gooi 'm anders even in het producerforum, krijg je waarschijnlijk wat meer gerichte feedback.Luukwa schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:20:
=> Zover ben ik momenteel met de strobe remix, feedback gewenst (liefst opbouwend)
https://soundcloud.com/luukwa/strobe-remix-niet-af/s-mPWwm
edit: linkje.
[ Voor 11% gewijzigd door vlaaing peerd op 19-05-2015 13:50 ]
Vervolgens zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik weet dat ik ze uiteindelijk moet beluisteren, maar ik wil wel een shortlist hebben. De huidige shortlist is te lang. Misschien dat jullie me daarmee kunnen/willen helpen.
Dit is mijn voorlopige shortlist:
Naam | Frequentiebreik | Inch | Watt | RCA | XLR | TRS | Prijs | Prijs Totaal |
Presonus Eris E5 actieve studiomonitor (set) | 53 Hz - 22 kHz | 5 | 50 | J | J | J | 266 | 266 |
ESIO nEar 05 Classic II stereo monitor (set) | 22 Hz - 23 kHz | 5 | 30 | N | J | J | 158 | 158 |
ESIO nEar08 eXtreme actieve studiomonitor (set) | 40 Hz - 20 kHz | 8 | 70 | N | J | J | 289 | 289 |
Alesis Elevate 5 actieve monitor (set) | 55 Hz - 20 kHz | 5 | 40 | J | N | J | 139 | 139 |
Alesis Elevate 6 actieve monitor (stuk) | 45 Hz - 35 kHz | 6 | 75 | N | J | J | 169 | 338 |
M-Audio BX5 Carbon actieve studiomonitor (stuk) | 57 Hz - 22 kHz | 5 | 70 | N | J | J | 129 | 258 |
M-Audio BX6 Carbon actieve studiomonitor (stuk) | 45 Hz - 22 kHz | 6 | 70 | N | J | J | 159 | 318 |
Samson Resolv SE5 actieve studiomonitor (per stuk) | 50 Hz - 27 kHz | 5 | 50 | J | N | J | 149 | 298 |
Samson Resolv SE6 actieve studiomonitor (per stuk) | 45 Hz - 27 kHz | 6 | 75 | J | J | J | 149 | 298 |
Yamaha HS5 actieve studiomonitor (stuk) | 54 Hz - 30 kHz | 5 | 70 | N | J | J | 169 | 338 |
Pioneer S-DJ50X actieve studiomonitor (stuk) | 50 Hz - 20 kHz | 5 | 54 | J | J | J | 149 | 298 |
JBL LSR305 tweeweg actieve studiomonitor (stuk) | 43 Hz - 24 kHz | 5 | 41 | N | J | J | 148 | 296 |
KRK RP5 G3 actieve studiomonitor (per stuk) | 45 Hz - 35 kHz | 5 | 50 | J | J | J | 159 | 318 |
Mackie MR5mk3 actieve studiomonitor (per stuk) | 57 Hz - 20 kHz | 5 | 50 | J | J | J | 155 | 310 |
De lijst is ook hier te bezichtigen: Shortlist Kaap
Zodoende zijn er een aantal die toch boven dat budget gaan komen. Laat ik echter volgend weekend naar Bax gaan, dan zijn de open dagen, en dus kortingen. Het geld hoeft echt niet op, maar de keuze moet goed zijn.
Iets wat wellicht een punt is, de speakers zullen bij mij vrij dicht op de muur staan, misschien 10CM ertussen. Is het dan verstandiger om te kiezen voor een speaker met basspoort aan de voorzijde?
Durft iemand iets te schieten op deze lijst?
[ Voor 40% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-05-2015 08:13 ]
Tja... je moet inderdaad gewoon zelf gaan luisteren, dat is sowieso t beste.
Beleving van geluid/muziek is zo persoonlijk dat t lastig meedenken is, bovendien zullen weinig mensen ervaring hebben met al die speakers gok ik.. Objectief vergelijken is bijna niet mogelijk denk ik.
Als t voor produceren is (en niet om mee te draaien) zou ik vooral naar speakers kijken die een zo realistisch mogelijke weergave geven. Geen KRKtjes bijv, perfect om te draaien maar om te produceren te veel laag. Dus wellicht vallen die af dan? Vooral veel reviews op t net lezen ook.
Succes met je uiteindelijke keuze!
[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 22-05-2015 20:31 ]
Het is puur voor het draaien trouwens.
[ Voor 28% gewijzigd door JeroenNietDoen op 22-05-2015 22:46 ]
Ik had eerst ook de 5-jes gehaald maar als je een beetje gas wil geven zit je al gauw tegen oversturing aan met weinig bas. De RP6 heb ik zelf om te draaien en zijn echt top. Staan standaard in de woonkamer met mn DJ set aangesloten (wel op statief). Gebruik ze ook altijd met feestjes thuis (man of 30, normale woonkamer) en dan geven ze echt meer dan voldoende geluid om op aardig volume met voldoende bas te kunnen draaien.
[ Voor 9% gewijzigd door ElayZ op 23-05-2015 20:34 ]
Tevens is mijn budget slechts 300,-
Vroeger trouwens zelf de rp6 gehad, die stonden amper op een kwart open ofzo.
[ Voor 13% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-05-2015 22:12 ]
ThanksLoei123 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:29:
Heel af en toe kom ik hier wel eens om de mixes te beluisteren, MobB_deep ga zo door!
@Luukwa, ik gebruik 2 Technics sl1210mk2 en een Xone 92 mixer
Naam | Frequentiebreik | Inch | Watt | RCA | XLR | TRS | Prijs | Prijs Totaal |
JBL LSR305 actieve studiomonitor (stuk) | 43 Hz - 24 kHz | 5 | 41 | N | J | J | 148 | 296 |
Mackie MR5mk3 actieve studiomonitor (per stuk) | 57 Hz - 20 kHz | 5 | 50 | J | J | J | 155 | 310 |
Behringer B2030A TRUTH actieve studiomonitor (set) | 50 Hz - 21 kHz | 7 | 125 | N | J | J | 298 | 298 |
[ Voor 33% gewijzigd door JeroenNietDoen op 25-05-2015 16:14 ]
Behringer is toch budget merk in mijn ogen en JBL is ook zeker goed maar heeft vaak ook (te) veel laag.
Wat prima is voor bijv auto speakers ofzo maar voor dit doel zou ik niet voor JBL kiezen.
JBL is trouwens overgenomen door Harman/Kardon en ik hoorde (toen ik dus op zoek was naar auto speakers laatst) van een car audio specialist dat de nieuwe JBL speakers niet meer zo goed zijn als de oude lijn.... Maar in hoeverre je car audio van een merk hier mee kunt vergelijken is natuurlijk ook beetje appelen-peren verhaal.
Dus bovenstaande is niet echt op feiten gebaseerd maar meer gevoel.
[ Voor 29% gewijzigd door ElayZ op 27-05-2015 11:17 ]
Die RCA inputs vind ik juist minder belangrijk. Gebruik altijd XLR als het mogelijk is.ElayZ schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:04:
IK zou voor de Mackie's kiezen denk ik... (eerst luisteren natuurlijk) nergens op gebaseerd eigenlijk behalve dat het gewoon een heel goed merk is voor dit soort speakers. Ook de enige met RCA inputs.
Maar dat baseer je niet op hun speakers, maar op die brakke mixers etc. Daar hebben ze hun budget reputatie van gekregen. Hun speakers staan namelijk erg goed aangeschreven, juist deze 2030, 2031 en 1030 en die nieuwe line van ze.ElayZ schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:04:
Behringer is toch budget merk in mijn ogen
En budget als in prijs, alleen de 2030's vielen in mijn budget, de anderen waren allemaal duurder. Dan zou ik M-Audio eerder als budget aanstippen.
JBL's instap speakers etc waren verre van goed vergeleken met hun high-end lines. Hier is met de LSR30X serie verandering in gekomen. De LSR305 en 308 worden over de hemel ingeprezen juist. Ze hebben features van de high-end series gekregen maar zijn scherp in prijs. Google maar eens op de LSR serie.ElayZ schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:04:
en JBL is ook zeker goed maar heeft vaak ook (te) veel laag.
Wat prima is voor bijv auto speakers ofzo maar voor dit doel zou ik niet voor JBL kiezen.
Dat gevoel is volgens mij ook zwaar beïnvloed door wat je overal en nergens gelezen/gehoord hebtElayZ schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:04:
Dus bovenstaande is niet echt op feiten gebaseerd maar meer gevoel.
Zijn jullie trouwens bekend met de website sonicsence.com? Hun hebben een bijna oplossing voor het probleem wat velen hebben met het zoeken van speakers, het luisteren. Je kunt niet altijd bij elke winkel luisteren, online is vaak goedkoper shoppen, in sommige landen wonen mensen gewoon niet in de buurt van zulke zaken, of simpelweg zoals Kaap dat je teveel monitoren op je lijstje hebt staan. Zij bieden een omgeving aan waarin je in ieder geval vooraf kunt luisteren en zo specifieker naar speakers op zoek kunt gaan. Uiteraard blijft nog steeds gelden, als je dan kunt, luister in de winkel naar je eigen favoriete tracks.
Wat ze nou gedaan hebben is ze hebben een studio ingericht waar de setup altijd hetzelfde is, alleen de monitoren telkens vervangen worden. De afstanden tot de mic's etc is altijd hetzelfde, de mic is hetzelfde en de recordingapparatuur is hetzelfde met dezelfde instellingen. Elke keer wordt ook hetzelfde liedje afgespeeld en dit wordt dan in die studio weer opgenomen.
Nou valt de opname van de speaker nooit te vergelijken met de originele track, maar waar het om draait is dat je wel de verschillende speakers onderling kunt vergelijken. Op hun website kun je ook bepaalde stukjes in een track laten loopen, en dan circuleert hij over alle speakers heen.
Zodoende heb ik een aantal speakers van die lijst afgemikt en ga ik bij Bax nog bovenstaande 3 luisteren. Daar ga ik dan een keuze tussen maken.
Ik vond de Mackie en de JBL vrijwel identiek klinken, en blindelings kon ik niet zeggen naar welke opname ik zat te luisteren. De Behringer was wat minder helder, zachter in high, maar wel meer low. Vermoedelijk omdat die een 6.75" woofer heeft t.o.v. de 5's in de JBL en de Mackie. De Behringer vind ik trouwens wel erg groot en zwaar. Kans is groot dat het uiteindelijk tussen de JBL en de Mackie gaat.
Jup! Daarom schreef ik dat er ook al meteen bij. Is niet op feiten gebaseerd. Gevoel over een merk/product etc wordt vlgns mij altijd beïnvloed door wat je her en der hoort/ziet/leest?Kaap schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:44:
[...]
Die RCA inputs vind ik juist minder belangrijk. Gebruik altijd XLR als het mogelijk is.
[...]
Maar dat baseer je niet op hun speakers, maar op die brakke mixers etc. Daar hebben ze hun budget reputatie van gekregen. Hun speakers staan namelijk erg goed aangeschreven, juist deze 2030, 2031 en 1030 en die nieuwe line van ze.
En budget als in prijs, alleen de 2030's vielen in mijn budget, de anderen waren allemaal duurder. Dan zou ik M-Audio eerder als budget aanstippen.
[...]
JBL's instap speakers etc waren verre van goed vergeleken met hun high-end lines. Hier is met de LSR30X serie verandering in gekomen. De LSR305 en 308 worden over de hemel ingeprezen juist. Ze hebben features van de high-end series gekregen maar zijn scherp in prijs. Google maar eens op de LSR serie.
[...]
Dat gevoel is volgens mij ook zwaar beïnvloed door wat je overal en nergens gelezen/gehoord hebt
Zelfde geldt denk ik voor jou in deze, want anders had je t niet gevraagd toch? als je het toch al weet...
Succes in ieder geval met je uiteindelijke keuze en alvast veel draaiplezier met je nieuwe speakers gewenst!
die euroracks waren inderdaad niet de meest geweldige mixers, maar voor een prikkie had je in elk geval beschikking over een 16/24/32 kanaalsmixer. De huidige X32 lijn is echter heeeeeul fatsoenlijk!Kaap schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:44:
[...]
Maar dat baseer je niet op hun speakers, maar op die brakke mixers etc. Daar hebben ze hun budget reputatie van gekregen. Hun speakers staan namelijk erg goed aangeschreven, juist deze 2030, 2031 en 1030 en die nieuwe line van ze.

mgoed, het gaat hier over speakers.
Ik ben niet zo wild van de nieuwe JBL's, die rearported basbuis krijg je flubberige bas van (en bovendien erg afhankelijk van goede plaatsing) en hij's wat heavy op de hoge mids. Totnogtoe heb ik nog geen Mackie gehoord die tegenvalt, maar die budgetversie heb ik dan nog niet kunnen beluisteren.Kans is groot dat het uiteindelijk tussen de JBL en de Mackie gaat.
In een luisterruimte luisteren is allemaal ok, maar je gaat weinig idee krijgen hoe het in jouw kamer/studio zal gaan klinken. Zie het meer als een mogelijkheid de speakers onderling goed met elkaar te vergelijken, niet als een "zo zal het bij mij thuis dan ook gaan klinken".
Zijn er heel veel die allemaal die pijp op de achterkant hebben. Ze gaan bij mij wel vrij dicht tegen de muur aan staan. Er is gewoon heel weinig ruimte. Is front port echt zoveel betervlaaing peerd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:11:
[...]
Ik ben niet zo wild van de nieuwe JBL's, die rearported basbuis krijg je flubberige bas van (en bovendien erg afhankelijk van goede plaatsing)
Van wat ik via recordings gehoord heb vond ik dat beide kwa hoog gelijk op gingen. Nou ben ik wel fan van goede hoog, helderheid.vlaaing peerd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:11:
[...]
en hij's wat heavy op de hoge mids. Totnogtoe heb ik nog geen Mackie gehoord die tegenvalt, maar die budgetversie heb ik dan nog niet kunnen beluisteren.
Dat is zeker zo, maar in zon geval koop je nooit iets met een zekerheid. Maar das met alles zo, auto's, vrouwen.vlaaing peerd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:11:
[...]
In een luisterruimte luisteren is allemaal ok, maar je gaat weinig idee krijgen hoe het in jouw kamer/studio zal gaan klinken. Zie het meer als een mogelijkheid de speakers onderling goed met elkaar te vergelijken, niet als een "zo zal het bij mij thuis dan ook gaan klinken".
De kortse basresponstijd heb je bij gesloten speakers, maar omdat die minder bas produceren moet je al snel flink grotere woofers hebben om de onderkant te halen, en dan gaat het principe van nearfield bookshelf monitors nogal snel verloren.Kaap schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:58:
[...]
Zijn er heel veel die allemaal die pijp op de achterkant hebben. Ze gaan bij mij wel vrij dicht tegen de muur aan staan. Er is gewoon heel weinig ruimte. Is front port echt zoveel beter
[...]
Een front port hoeft niet beter te zijn dan een rear port, er zijn zowel voor als nadelen. bij front heeft de bas een milliseconde of wat snellere respons en je hebt minder problemen met plaatsing tegen de muur.
Rearports zouden minder snel last moeten hebben van hoorbaar gekuch (de lucht die door de poort gaat) omdat de lucht tegen de achtermuur nog wat verspreidt. De JBL's lijken desondanks wel een beetje "flopperig", misschien ook vanwege de combinatie met de tragere basrespons.
Vergelijk voor de lol de basresponstijd eens met een gesloten speaker als ze die hebben staan (neem dan wel een track met nadrukkelijke bas mee). Je zult horen dat dat veel "strakker" klinkt.
In jouw geval moet je er vooral rekening mee houden dat een rear port in elk geval een stukje van de muur moet af staan.
In dat geval moet je ervoor gaan, mijn mening over speakers is natuurlijk ook deels smaakgebonden en ik ben daar niet zo wild van. Houdt er wel rekening mee dat veel hoog wel zorgt dat je sneller luistermoe word.Van wat ik via recordings gehoord heb vond ik dat beide kwa hoog gelijk op gingen. Nou ben ik wel fan van goede hoog, helderheid.
ah koop jij vrouwen?[...]
Dat is zeker zo, maar in zon geval koop je nooit iets met een zekerheid. Maar das met alles zo, auto's, vrouwen.
Bijna vergeten, maar ik heb ooit een topic geopend over monitorspeakers.
Sommige speakers daar zijn al niet meer in de handel, maar de TS is wel een handige leidraad om op de juiste keuze te kunnen komen.
Mocht je zelf uiteindelijk eentje gekocht hebben, dan word een post met je mening over die speaker erg op prijs gesteld.
[ Voor 68% gewijzigd door vlaaing peerd op 29-05-2015 12:44 ]
Het wordt pas erg als je online reviews vind over die vrouwvlaaing peerd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:35:
ja, zou op zich wel handig zijn als je die ook vantevoren 's uitgebreid kan uitproberen.
Ik had je topic zeker al gelezen

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-05-2015 13:49 ]
De luister ruimte in, USB stick met aantal tracks die ik persoonlijk iets bijzonders vind hebben. Was geen probleem om die in hun Imac te propper.
Ik kon maar geen besluit nemen over het budget, dus toch afgesproken met mezelf om de focus op de €300,- grens te leggen.
Ik heb de volgende speakers specifiek uitgebreid beluisterd:
JBL LSR305: Alle reviews waren hier lyrisch over. Ook heel veel forums gaven deze als suggestie. Ik persoonlijk vond hem laag heel vlak, en iets te veel hoog. Ware tegenvaller, want ik had hele goede hoop op deze speaker. Zijn grote broer, de 8" uitvoering stond er ook, die was nog veel slechter.
KRK RP5 G3: Zeker niet slecht, maar ik vond hem alsof er bijzonder weinig power achter zat.
Mackie MR5MK3: Stond er niet.
M-Audio BX5: Stond niet op mijn shortlist, maar besloot hem toch nog even te testen. Deze speaker kon heel erg hard, maar ik vond de hoge tonen erg scherp en allround het geluid wat goedkoop klinken. Ik denk dat als je high nog kon trimmen, dat dit een hele goede monitor is voor beginnende DJ's.
Eigenlijk dus best teleurgesteld, want 2 van de speakers op mijn shortlist vielen tegen en de andere stond er niet. Ik had een opt-out voor mezelf, dat als ik niet zou slagen met speakers in deze prijsklasse, ik zou opschalen naar 400,-
KRK RP6 G3: Zeker niet slecht, kon erg hard, je hoort dat ze nog steeds in het laag was floppy zijn, maar ik had wel het idee dat het minder was als bij mijn G2's.
Mackie MR6MK3: Stond er niet.
Yamaha HS5: Je hoort goed dat het bereik tot heel hoog gaat, maar ik vond dat het bijna onnatuurlijk klonk. Alsof je tracks niet meer herkende, zo anders leek het te klinken. Dat is natuurlijk het verschil tussen een nummer luisteren, of produceren. Deze speakers hebben echt een sub nodig als je ervoor kiest hier op te willen draaien.
Uiteindelijk had ik dus zoiets van, dan worden het de KRK RP6's maar, maar het voelde zeker aan als een bij gebrek aan beter. Toen kwam er een productspecialist bij. Werkt niet bij Bax zelf, maar wordt wel voor workshops produceren ingehuurd. Hij is een ghost producer voor een aantal bekendere DJ's. Hij vroeg me of hij me nog kon helpen met iets, dus ik zei van ja, setje Mackie's uit het magazijn halen? Dat ging die regelen. Rondje gelopen, drankje gedaan, met 2 bekenden die bij Bax werken staan kletsen, paar plaatjes op een Nexus setup gedraaid, en toen terug.
De Mackie's MR6MK3's stonden opgesteld voor me....

Wat een verschrikkelijk goede speakers zijn dat zeg. Zon mooi laag, en een prima hoog. Alles was er gewoon top aan. Nog paar keer tijdens tracks geschakeld naar de RP6, maar die klonk op den duur gewoon in mijn beleving helemaal vervormd.
De Mackie's kwamen als een bundelvoordeel met Devine Mon Pads. 7% korting eroverheen en ik rekende dus 377,- af.
In de luisterruimte was het volume van die Mackie's nogal beperkt, thuis niet, allejezusmachtigmoedermaria wat gaan die dingen hard. Durfde ze niet half open te zetten
@Mobb: ik persoonlijk vind de RP8 minder klinken dan de RP6. Zelf de RP6 gehad en vind die echt niet slecht, maar ik beloof je, de Mackie's klinken zoveel beter. Je zal er geen spijt van krijgen

Alleen als je niet gaat huilen als mensen opbouwende kritiek leverenISaFeeliN schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:12:
Mogen hier ook mixjes gepost worden? (Mixcloud)
Dus laat het maar uit je hoofd om EDM of harddance te posten hier, anders zitten we weer met een halve pagina aan gemekker over "mimimi 13 in dozijn muziek mimimi".
Eerst even voorstellen, lurk hier al langer zo afentoe, maar lijkt me leuk om hier wat actiever te gaan mee doen (en ook andermans' mixjes beluisteren uiteraard! :-)
Draai al sinds ca. 1998, begon ooit met 2 SL's (met nog een erbij zelfs later), en een Dateq LMP7.2 (wat was het leven toen eenvoudig he). Sinds een jaar of 4 a 5 overgestapt op digitaal, goh wat is het fijn om geen dure vinyl meer hoeven te kopen (wat ook nog eens slijt), maar gewoon op Beatport voor fijne prijzen (en share uiteraard met vrienden die ook thuis draaien). Digitaal in de vorm van een S4. Die bouwkwaliteit er van heeft me uiteindelijk teleurgesteld (fader moeten vervangen na 2.5 jaar terwijl dat ding altijd binnen staat), en later ging er ook nog een jog gek doen. Daarna de deur uit gedaan, en een DDJ-T1 voor in de plaats gekocht. Daar speel ik nu sinds een paar maanden mee. Fijn ding!
Ok, als eerste dan wat ik het meeste draai, Tech/Deep House, m'n meest recente mix (gemaakt op bevrijdingsdag j.l.)
https://www.mixcloud.com/...rijsdijk/bevrijdings-mix/
.. en onlangs eens flink naar het snorren gegaan naar Techno (ging vroeger graag naar de Westergas feestjes), en daar ook weer eens mee gaan draaien. Eergisteren een mixje gemaakt ook:
https://www.mixcloud.com/frederique-rijsdijk/technomix/
De technomix is zonder auto-sync, gewoon om eens te kijken of ik dat nog kon. Dat ging nog best aardig (je hoort afentoe wel dat ie er even naast zit, maar soms heeft dat wel wat).
Lekker haten op EDM en harddance, en collega-DJ's afzeiken als ze wat anders dan jou draaien natuurlijk.ISaFeeliN schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:24:
Oh, geweldig! Ik heb de schurft aan EDM en alles wat er op lijkt.
wat ik het meeste draai, Tech/Deep House
Jammer, zitten echt teveel van zulke typetjes in dit topic

Eh? Trap ik er nu in? Ik vind het echt teringherrie. Mag ik dat niet zeggen? Ik bedoel, ik wordt bij voorbaat gewaarschuwd, maar ik heb geloof ik jouw sarcasme niet goed gespot. Excuses.Kaap schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:06:
[...]
Lekker haten op EDM en harddance, en collega-DJ's afzeiken als ze wat anders dan jou draaien natuurlijk.
Jammer, zitten echt teveel van zulke typetjes in dit topicZum kotsen vind ik zon instelling. Gek genoeg zitten ze ook altijd in ongeveer dezelfde hoek van genres.
[ Voor 5% gewijzigd door ISaFeeliN op 04-06-2015 22:51 ]
In plaats van de post die jij quote, quote ik dit maar voor extra aandacht. Als je je DJ carriere bouwt op zeggen wat je haat in plaats van waar je van houdt ben je sowieso verkeerd bezig.Kaap schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:06:
[...]
Lekker haten op EDM en harddance, en collega-DJ's afzeiken als ze wat anders dan jou draaien natuurlijk.
Jammer, zitten echt teveel van zulke typetjes in dit topicZum kotsen vind ik zon instelling. Gek genoeg zitten ze ook altijd in ongeveer dezelfde hoek van genres.
En met deze maar meteen een mixje van mezelf pluggen met muziek die mensen best onder EDM kunnen gaan gooien. 2 weken geleden hebben we op ons radiostation een online soundclash gehouden. Voor mensen die niet weten wat een soundclash is: het is een fenomeen uit de soundsystem culture, waar systems elkaar proberen af te troeven met exclusieve nummers en mixes. Op onze radio proberen we eens per kwartaal een clash te houden waar dan een stuk of 10 DJ's het tegen elkaar opnemen. Mijn clash was tegen een boyke uit Schotland, met 3 rondes. De eerste ronde was DnB of dingen rond de 170 bpm, de tweede ronde was dubstep/140 en de derde ronde was anything goes die ik heb redelijk housy heb ingestoken.
Anyways, muziek waar ik hard voor ga, maar omdat ik toch wat op zoek ging naar exclusievere murziek niet perse tracks waar ik super bekend mee ben. Normaal draai ik eigenlijk alleen dubstep, maar voor dit moest ik toch wat van mijn consistente transities afstappen. Geïnteresseerd? Linkje: http://chew.tv/marrkgrram...und-clash-grrams-vs-basik
Er zijn genoeg Techno tracks die ik saaie brol vind, en er zijn Hardstyle plaaten waar ik zelf compleet door de bol op zou gaan. Dus alles hangt af van plaat tot plaat. Niet dat ik snel een dikke schlager zou opzetten, maar ook die muziek heeft bestaansrecht!
On ne discutte pas des gouts et des couleurs...
Maar als ik dan toch zou moeten kiezen...
Oude liefde blijft (Progressive) Trance
Nieuwere liefde blijft Dubstep (liefst meer UK style, of anders chipstep
Hardstyle (Freestyle etc) blijft anders wel een leuk genre om mixes in te maken, maar begint ook snel eentonig te klinken.
Deephouse kan weleens de nieuwe voorkeur worden. Moet wat meer platen te pakken krijgen in die richting.
Ook staat nog eens een D&B mix gepland, zal vooral richting liquid gaan wellicht (met misschien wat jungle erbij, geen fan van neuro).
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Gaat mij meer om de elitaire houding van een aantal dat bepaalde genres minderwaardig zijn omdat hij/zij dat vindt.
Je hebt inderdaad het sarcasme niet gespot. Mijn post was grappig bedoeld, je reactie bevestigde dat wat ik tussen de regels door bespot.ISaFeeliN schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:41:
[...]
Eh? Trap ik er nu in? Ik vind het echt teringherrie. Mag ik dat niet zeggen? Ik bedoel, ik wordt bij voorbaat gewaarschuwd, maar ik heb geloof ik jouw sarcasme niet goed gespot. Excuses.
En uiteraard mag je een genre teringherrie vinden, zie hierboven over smaak, persoonlijk etc, alleen is dit topic niet de plek om je afkeur uit te spreken, omdat er hier collega-DJ's komen die dat genre misschien juist wel top vinden om te draaien. Het elitaire "die genres zijn unter" gedrag is al helemaal niet wenselijk.
Ok, laten we dan even opnieuw beginnen graagKaap schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:49:
Muziek blijft een kwestie van smaak, en smaak is persoonlijk, dus nooit per definitie goed of slecht.
Gaat mij meer om de elitaire houding van een aantal dat bepaalde genres minderwaardig zijn omdat hij/zij dat vindt.
[...]
Je hebt inderdaad het sarcasme niet gespot. Mijn post was grappig bedoeld, je reactie bevestigde dat wat ik tussen de regels door bespot.
En uiteraard mag je een genre teringherrie vinden, zie hierboven over smaak, persoonlijk etc, alleen is dit topic niet de plek om je afkeur uit te spreken, omdat er hier collega-DJ's komen die dat genre misschien juist wel top vinden om te draaien. Het elitaire "die genres zijn unter" gedrag is al helemaal niet wenselijk.
Dus, laten we allemaal vooral lekker draaien waar we zelf warm van worden, want dan komt die muziek uiteindelijk ook het beste uit de verf, en zijn alle dekseltjes weer blij met de pannetjes waarop ze passen.
House music all night long! (of dubstep, of whatever
Ik heb een beetje rondgekeken in dit topic want ik loop al best een tijdje rond met het idee dat ik graag eens zou willen proberen te draaien en dat dan uiteindelijk te doen op feestjes van vrienden dus puur voor de hobby en me eigen mixes wil maken.
Nu ben ik op zoek naar een enorm basic setje want ik heb nog wel eens de gewoonte om een aanschaf te doen en dit na 1 maand links te laten liggen. Nu keek ik een beetje rond en zag ik dat een beetje set al snel 150-250 kostte maar dit vind ik al best een hoop voor iets wat me misschien toch niet helemaal ligt. Nu zag ik http://www.thomann.de/gb/behringer_bcd3000.htm voorbij komen en leek een perfect beginner dingetje. Klopt dit? Ik wil dus voornamelijk een beetje aanklooien en als het me ligt ben ik uiteraard bereid om er wat meer in te investeren maar voor de eerste stapjes lijkt me dit wel geschikt.

En dat heeft zeer beperkte functies, en geen ingebouwde geluidskaart.
Minimum dat je sowieso kwijt gaat zijn, is 50-100 euro. Dus dit lijkt me in jou geval geen slechte keuze. Wel geen led indicaties, kleine jogwheels, en de knopjes zitten zeer dicht op elkaar.
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Prima ding.
Al heb ik spijt van de verkoop van mijn vinyl en platenspelers. Mja.. dacht dat ik het dj-en niet zou missen.
[ Voor 66% gewijzigd door Prosac op 05-06-2015 19:34 ]
Verwijderd
Misschien een idee om via Marktplaats iets op de kop te tikken waarbij je bij een evt doorverkoop minder dan €55 kwijt bent? Als je het geld kan missen dan heb je gelijk een controller waar je meer mee kan. Wellicht wel zo handig mocht je het leuk vinden!-Cn- schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:08:
Hey,
Ik heb een beetje rondgekeken in dit topic want ik loop al best een tijdje rond met het idee dat ik graag eens zou willen proberen te draaien en dat dan uiteindelijk te doen op feestjes van vrienden dus puur voor de hobby en me eigen mixes wil maken.
Nu ben ik op zoek naar een enorm basic setje [b]want ik heb nog wel eens de gewoonte om een aanschaf te doen en dit na 1 maand links te laten liggen.[/ Nu keek ik een beetje rond en zag ik dat een beetje set al snel 150-250 kostte maar dit vind ik al best een hoop voor iets wat me misschien toch niet helemaal ligt. Nu zag ik http://www.thomann.de/gb/behringer_bcd3000.htm voorbij komen en leek een perfect beginner dingetje. Klopt dit? Ik wil dus voornamelijk een beetje aanklooien en als het me ligt ben ik uiteraard bereid om er wat meer in te investeren maar voor de eerste stapjes lijkt me dit wel geschikt.
Numark Mixtrack Pro II
Zoeken op Mixtrack Pro 2 in MP en je vindt er genoeg. Beginners die af zijn gehaakt?
Dit topic is gesloten.