Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Net toch de Behringer bcd3000 besteld bij thomann ben heel benieuwd ^^ Ik vond het een mooi bedrag voor een eerste instap model.

Hoe sprokkelen mensen hier hun muziek eigenlijk bij mekaar is dit vooral via Beatport en Soundcloud of andere kanalen?

[ Voor 16% gewijzigd door -Cn- op 08-06-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 20:21
Beatport net ontdekt. Ik ben net twee maanden bezig op een Traktor S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:47
VinnyAMS schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:50:
Beatport net ontdekt. Ik ben net twee maanden bezig op een Traktor S8.
RIP zakgeld :P

Maar het is een stuk beter dan DJ'en met vinyl kwa prijs :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

DJ Record Pool :)
Wel de moderne, digitale versie met mp3's/flac.
Werkt met een abonnement, maar is voor de rest wel "all-you-can-eat".
Alles heb je dan wel niet, want de labels zelf moeten zich aansluiten tot de pool. Tracks komen dus rechtstreeks van de labels. Maar bij de mij zit Spinnin', Armada, Universal, Sony, EBM, Blackhole etc. dus keuze genoeg :)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Promo voor het eerste SHOT event in Den Haag (Magistrat) opgenomen. Gig zelf wordt ook opgenomen uiteraard :) Can't wait :)

https://soundcloud.com/sa...podcast-by-sandor-vennink

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Erikie

www.erikie.nl

effe patsen hoor :)

Afbeeldingslocatie: https://igcdn-photos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11357478_822889037798117_412382924_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://igcdn-photos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11313328_977895242309161_264402394_n.jpg

i'm running out of space :(

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:47
I know that feel bro

Afbeeldingslocatie: http://cdn.webfail.com/upl/img/f26bc3e6ca9/post2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Ja jammer van die TT's maar ach ;)

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:04

2mb

Ik heb vandaag een eerste poging tot een podcast gemaakt. Met flitsende intro al zeg ik het zelf. Best lastig om te doen, beetje in het niets praten. Wat glitch samples gepakt, effectjes erop en het lijkt al heel wat :+ Iemand hier die dit ook doet?

[Soundcloud: https://soundcloud.com/ottocoster/ottos-podcast-2015-06-13]

Deep house / progressive house overigens.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Voor de Serato-DJs, 50% korting op je control vinyl:
50% Off Serato Control Vinyl!
For one week only you can sneak 50% off selected Serato Control Vinyl and Pressings!
Including a range of 10'' and 12'' sets in multiple colors, picture discs or Serato Pressings from Fool's Gold, DJ Premier, Diplo and more. Sale ends Monday 22nd June @12pm NZ.
http://store.serato.com/e...+things&utm_medium=social

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 20:20
2mb schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:58:
Ik heb vandaag een eerste poging tot een podcast gemaakt. Met flitsende intro al zeg ik het zelf. Best lastig om te doen, beetje in het niets praten. Wat glitch samples gepakt, effectjes erop en het lijkt al heel wat :+ Iemand hier die dit ook doet?

[audio]

Deep house / progressive house overigens.
Euhm, nou zijn je genres niet mijn ding, maar ik dacht van, zal eens luisteren naar het begin. Ik wil je absoluut niet beledigen hoor, echt niet, maar je klinkt verschrikkelijk eentonig en volledig emotieloos. Ik denk dat als je probeert wat meer enthousiaster te zijn, de klank ook beter zal zijn. En als je dat effect hebt, is het ook prettig om naar je podcast te luisteren.

Blijf vooral om feedback vragen, tenslotte is over je eigen stem oordelen erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Laatst online: 16:04

2mb

Kaap schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:34:
[...]

Euhm, nou zijn je genres niet mijn ding, maar ik dacht van, zal eens luisteren naar het begin. Ik wil je absoluut niet beledigen hoor, echt niet, maar je klinkt verschrikkelijk eentonig en volledig emotieloos. Ik denk dat als je probeert wat meer enthousiaster te zijn, de klank ook beter zal zijn. En als je dat effect hebt, is het ook prettig om naar je podcast te luisteren.

Blijf vooral om feedback vragen, tenslotte is over je eigen stem oordelen erg lastig.
Thanks voor je reactie. Daar heb je wel een punt ja. Ik zal eens wat gaan experimenteren qua energieniveau en enthousiasme.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

OB1

Even een vraagje; is het normaal dat de bestandsnamen van de songs zo raar zijn als je van Beatport download? Ik heb voor het eerst wat muziek gekocht (ben 14 dus is duur :P) voor €20 met 25% korting, dus ik vraag mij af of het zo hoort. Toen ik nog illegaal downloadde waren de bestandsnamen wel normaal.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ftH1N5yzXhyY1H95ngQ1f4OX/full.png

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Ja is al jaren zo, en ja ik erger me al jaren aan dat systeem :')

Ze hebben wel mp3 data als je ze inlaad in welk programma dan ook, maar de nummering vind ik een beetje onnozel als download.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Nu online

OB1

kevz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:32:
Ja is al jaren zo, en ja ik erger me al jaren aan dat systeem :')

Ze hebben wel mp3 data als je ze inlaad in welk programma dan ook, maar de nummering vind ik een beetje onnozel als download.
Mhmmm, jammer. Apart dat ze wel die ID3 tags erin zetten maar niet een normale titel... dank je voor je reactie iig :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Onlangs een nieuwe mix opgenomen, graag hoor ik wat jullie ervan vinden ;) Niet m'n eerste mix die ooit heb gemaakt, maar het is toch bijzonder hoeveel je vooruit gaat in een paar maanden. Opgenomen met Traktor Scratch Pro, 2 CDJ800mk2s en een Xone 62.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/plinders-1/compound-003]

Genre is techno overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Nu online

OB1

We kunnen weer stemmen op de DJMag top 100!
Ik heb het volgende gestemd:
1. Headhunterz
2. W&W
3. VINAI
4. Blasterjaxx
5. MOTi

Ben benieuwd wie onder de Tweakers heb populairste is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik stem niet. Gaat over de popi dj's, niet de beste dj's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
De EDM-lijst stem ik idd ook niet op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Leuk voor tieners inderdaad. Enige lijst die je enigszins serieus kan nemen is de RA Poll: Top 100 DJs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
OB1 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:54:
[...]

Mhmmm, jammer. Apart dat ze wel die ID3 tags erin zetten maar niet een normale titel... dank je voor je reactie iig :)
Er zijn div programma's waarmee je de bestandsnaam zo kunt hernoemen naar wat er in de ID3 tag staat.

Kijk bijv eens naar; http://www.mp3tag.de/en/
Mocht je mac gebruiker zijn; http://kid3.sourceforge.net

Met zo'n tooltje kun je met 1 druk op de knop alle mp3's hernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Nu online

OB1

ElayZ schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:54:
[...]

Er zijn div programma's waarmee je de bestandsnaam zo kunt hernoemen naar wat er in de ID3 tag staat.

Kijk bijv eens naar; http://www.mp3tag.de/en/
Mocht je mac gebruiker zijn; http://kid3.sourceforge.net

Met zo'n tooltje kun je met 1 druk op de knop alle mp3's hernoemen.
Bedankt voor je tip, zoiets is zeker handig :)
Dank je wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
OB1 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:54:
[...]

In de beatport downloader kun je zelf instellen onder welke naam ze gedownload worden.
Eindelijk van die nummertjes af. _/-\o_

Krijg het nu dus zo:

Trentemoller_Always Something Better_DJ Tennis Mind Against Remix.mp3

bijvoorbeeld.

In traktor zie ik dan vervolgens gewoon

Artiest: Trentemoller
Track: Always Something Better (DJ Tennis & Mind Against Remix)

[ Voor 12% gewijzigd door Prosac op 08-07-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Drumandbass.nl vroeg me voor een podcast, dus ik zei natuurlijk geen nee... check hem hier:

http://drumandbass.nl/nldnb-talents-10-jesh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Tigerblood schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:28:
Leuk voor tieners inderdaad. Enige lijst die je enigszins serieus kan nemen is de RA Poll: Top 100 DJs.
Mja, een lijst waarop alleen 4 to the floor DJ's vermeld staat kan ik ook weinig serieus nemen.

Maargoed de criteria voor "goeie" DJ's is ook vaag. Wat maakt een DJ goed, skills? entertainment faktor? leuke kleding, populaire hits?

Bij de DMC championships gaat het ondanks dat het genre-specifiek is nog over meetbare factoren, de RA Poll alleen over populariteit. In dat opzicht zou ook DJ Paris Hilton een hoog plaatsje moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
vlaaing peerd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:35:
[...]

Mja, een lijst waarop alleen 4 to the floor DJ's vermeld staat kan ik ook weinig serieus nemen.

Maargoed de criteria voor "goeie" DJ's is ook vaag. Wat maakt een DJ goed, skills? entertainment faktor? leuke kleding, populaire hits?

Bij de DMC championships gaat het ondanks dat het genre-specifiek is nog over meetbare factoren, de RA Poll alleen over populariteit. In dat opzicht zou ook DJ Paris Hilton een hoog plaatsje moeten krijgen.
Zo kun je natuurlijk elke soort van ranglijst gebaseerd op publieksstemmen in twijfel trekken. Je hebt helemaal gelijk dat RA zich vooral richt op 4/4 elektronische muziek, niet Hip-Hop of Jazz, maar dat diskwalificeert niet meteen de validiteit van de lijst. Er is binnen die bandbreedte nog genoeg diversiteit te vinden in de RA lijst, in tegenstelling tot de 'EDM 100' van DJ Mag.

Als ik je zo beluister wil je dus dat iedereen van Gerard Ekdom tot DJ Q-Bert en alles wat er tussenin zit (inclusief jouw favoriet Paris :+ )wordt meegenomen in een soort van 'objectieve' beoordeling door een 'objectieve' vakjury door middel van meetbare factoren? Ja...succes daarmee. Ben benieuwd wie als beste uit de bus rolt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Tja, zoals heel veel in de muziek, het blijft een mening. Wat de criteria zijn voor een goede DJ ook. Ik hoef alle factoren die o.a. in dit topic ook 600x zijn langsgekomen niet op te noemen lijkt mij :).

Ik heb sinds tijden weer eens een setje opgenomen btw :)
[Soundcloud: https://soundcloud.com/juliuslovesmusic/julius-van-de-regen-in-de-drup]
Begint een beetje dubby en gaat dan zelfs een beetje richting techno achtige zaken, tis toch wat allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weer es wat opgenomen met de camera. Niet perfect, maar wel techno ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nNhYx2T6bBI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zes jaar geleden heb ik voor het laatst hobby-matig ge-dj't. Gebruikte een CDJ's en een DJM en was met name bezig om fatsoenlijk op gehoor te beatmatchen. Leuke hobby, maar helaas de set destijds moeten verkopen.

Nu wil ik het toch weer oppakken. Ik merk dat ik het bezig zijn met muziek mis en wil dus graag weer wat aanschaffen, zij het wel tegen een aanzienlijk lager budget.

Nu heb ik de afgelopen dagen redelijk wat research gedaan. Traktor, Serato, Pioneer DDJ, Traktor controllers: het is allemaal voorbijgekomen. Persoonlijk denk ik wel een goede indruk te hebben van wat ik wil, maar ik ben toch benieuwd wat jullie advies is en of ik misschien iets over het hoofd zie.

Wat wil ik? Twee dingen. Enerzijds lekkere simpele mixjes maken van plaatje a naar plaatje b met hier en daar een eenvoudig effect en de focus op beatmatchen. Eigenlijk zoals ik dat vroeger deed. Anderzijds wil ik graag wat meer creativiteit inbrengen. Het werken met samples, loopjes en het creëren van 'live' muziek lijkt me ontzetten leuk. Het geeft het geheeld meer diepgang. Wat betreft controller hoop ik rond de 600 a 650 euro uit te komen.

Wat zouden jullie aanraden in deze case :) ?

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Als je 'live' muziek wilt maken, zou ik kijken naar een controller die goed samen gaat met Ableton Live.
Als het enkel voor samples/effects etc zou zijn, een simpele controller met een drumpad (of drumpad apart).

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
ronwiel schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:30:

Wat wil ik? Twee dingen. Enerzijds lekkere simpele mixjes maken van plaatje a naar plaatje b met hier en daar een eenvoudig effect en de focus op beatmatchen. Eigenlijk zoals ik dat vroeger deed. Anderzijds wil ik graag wat meer creativiteit inbrengen. Het werken met samples, loopjes en het creëren van 'live' muziek lijkt me ontzetten leuk. Het geeft het geheeld meer diepgang. Wat betreft controller hoop ik rond de 600 a 650 euro uit te komen.
http://djtechtools.com/20...tup-of-x1s-midi-fighters/

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:53
ronwiel schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:30:
Zes jaar geleden heb ik voor het laatst hobby-matig ge-dj't. Gebruikte een CDJ's en een DJM en was met name bezig om fatsoenlijk op gehoor te beatmatchen. Leuke hobby, maar helaas de set destijds moeten verkopen.

Nu wil ik het toch weer oppakken. Ik merk dat ik het bezig zijn met muziek mis en wil dus graag weer wat aanschaffen, zij het wel tegen een aanzienlijk lager budget.

Nu heb ik de afgelopen dagen redelijk wat research gedaan. Traktor, Serato, Pioneer DDJ, Traktor controllers: het is allemaal voorbijgekomen. Persoonlijk denk ik wel een goede indruk te hebben van wat ik wil, maar ik ben toch benieuwd wat jullie advies is en of ik misschien iets over het hoofd zie.

Wat zouden jullie aanraden in deze case :) ?
Als je altijd met pioneer gewerkt heb is het misschien wel handig om voor pioneer te gaan. De rekordbox software werkt tegenwoordig prima en voor loopjes en sampletjes is het ook voldoende.

Zelf heb ik thuis ook goede ervaring met traktor! Op feestjes maak ik voor het gemak altijd gewoon gebruik van de cdjs die er staan. Ik zou als hobbyist niet direct voor ableton kiezen :)

Bij deze wil ik meteen ook nog even gebruik maken om een setje te posten wat ik op Solar heb gedraaid.
We mochten met ons collectief (The Village) een dagdeel een podium hosten. Setje gaat muzikaal een beetje alle kanten op maar wou graag goed de 'breedte' van ons collectief neerzetten.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/beppiekraftwerk/solar-weekend-festival-2015]
Tracklist:
1. Odesza - How Did I Get Here
2. Banda Westfalica – K Le Pasa (Crooked Bois Remix)
3. Gyptian ft. Angela Hunte - Vixen (Dubbel Dutch Hyperwine Refix)
4 Brandy - Hardly Breathing (Dubbel Dutch Riddim Tool)
5. M.I.A. - Swords
6. Nicki Minaj - Truffle Butter (Banginclude's Kizomba Version)
7. Jamie xx - I Know There's Gonna Be (Good Times) [ft. Young Thug and Popcaan]
8. Odesza - Sun Models ft. Madelyn Grant
9. Bicep - Just
10. Borealis - Streamsnare
11. Jamie xx - Seesaw [ft. Romy]
12. Tame Impala - Let It Happen
13. Kingdom - Stalker Ha
14. Jeremih - Girls Go Wild
15. El Nicki Pla - Tu Si Grita (Banginclude's Dominican Club Bootleg)
16. Kid Antoine - Expected Encounter
17. DOtOradO'PrO' - African Scream
18. Dubbel Dutch - No Futuro
19. Aaliyah - Are You That Somebody

• Ronwiel
  • Niet online
Op zich een logische keus: Pioneer. Echter na het opstarten van serato en traktor. Neig ik meer naar traktor. Daarnaast os de layout van de ddj serie erg cramped.

Iemand een idee wat de lifecycle van native instruments producten is? Ben benieuwd of er van de F1 een mk2 komt. Hij is inmiddels als drie jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:53
voor de traktor s4 gaan dan. alles in een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Als je voor Traktor wilt gaan zijn je keuzes erg beperkt. S4 of S8, die laatste ligt echter buiten je budget. Maar als je dan toch op de Traktor wagen wilt springen en iets met "live" muziek maken wilt doen, verdiep je dan eens in Traktor's nieuwe stokpaardje "STEM", en probeer daar op aan te sluiten. Dan zou ik wel adviseren om door te sparen voor de S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Nu online

OB1

Of voor de Traktor X1 + 2* F1 gaan, zeker als je stems e.d. wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ik vind een gewone mixer aangevuld met X1's (of Xone 2D) ook prima. Traktor sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Kaap schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:23:
Als je voor Traktor wilt gaan zijn je keuzes erg beperkt. S4 of S8, die laatste ligt echter buiten je budget. Maar als je dan toch op de Traktor wagen wilt springen en iets met "live" muziek maken wilt doen, verdiep je dan eens in Traktor's nieuwe stokpaardje "STEM", en probeer daar op aan te sluiten. Dan zou ik wel adviseren om door te sparen voor de S8.
S8 is inderdaad gaaf, maar ik heb m'n budget al moeten verhogen toen ik zag dat de S2 de filter en gain gecombineerd heeft. In dat geval lijk ik beter uit met een S4 + F1. Zowel qua functionaliteit en prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Na lange tijd weer eens een mix opgenomen. Voor de liefhebbers van het Freestyle genre:

[Soundcloud: https://soundcloud.com/djkaap/explicit-2]

Tracklist:
The Pussy Lovers (Kaap's Old Dirty Basterd Intro)
DJ Isaac - Recharged (Short Edit)
Humanoise - Dj TooL
Crystal Lake - FHRITP (Pro Mix)
Lny Tnz , Ruthless , Jebroer - Paranoia (Club Mix)
Yellow Claw Ft. Ayden - Till It Hurts (Lny Tnz Remix)
Pat B & STTRBSTN - Heartbeat (Westland Harder Bootleg)
The Viper, Ruthless & Darkraver - We Want Some P#ssy (Pro Mix)
The Horrorist - Flesh Is The Fever (Dutch Movement Remix)
Lny Tnz & Paul Elstak Ft Mc Ruffian - Louder
Da Tekno Warrios - Keep Ya Hands High
Dutch Movement - Da Pussy Syndrome Part 3
Dr. Rude - Class Action
Immaginazione 2 - La Musica Del Futuro (Addict Bootleg)
Humanoise - Bring That Shit Back (classics mashup)
Addict - Classicsmash #2
Ruthless & Dave S - My Little Drummachine
Paul Elstak Aka Da Warrior & Dr Phunk - Move That Body
Artic - Remember '97
Rotterdam Terror Corps - We're Gonna Blow Your Mind
Neophyte & The Stunned Guys - Get This Motherfucker

• Gaargod
  • Laatst online: 15:22
Na ruim een jaar in dit topic gelurked (en geluisterd ;)) te hebben, toch maar eens een keer iets posten.

Inmiddels een jaar of 3 bezig met draaien, begonnen met een Pioneer DDJ-T1 4-dekcs Traktor mixer. Raakte hier toch wel wat op uitgekeken, en ben een klein jaartje terug overgestapt op CDJ's en sindsdien vanaf CD & USB aan het draaien.
Wat draai ik zoal: Minimal, Tech House, Techno, Dub en verder alles wat ik zelf leuk vind. Hier een opname van een recente sessie die ik op Mixloud heb gezet:
https://www.mixcloud.com/TeeG/sunday-session-16-08-2015/

Benieuwd wat jullie ervan vinden, comments zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Gaargod schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:54:
Na ruim een jaar in dit topic gelurked (en geluisterd ;)) te hebben, toch maar eens een keer iets posten.

Inmiddels een jaar of 3 bezig met draaien, begonnen met een Pioneer DDJ-T1 4-dekcs Traktor mixer. Raakte hier toch wel wat op uitgekeken, en ben een klein jaartje terug overgestapt op CDJ's en sindsdien vanaf CD & USB aan het draaien.
Wat draai ik zoal: Minimal, Tech House, Techno, Dub en verder alles wat ik zelf leuk vind. Hier een opname van een recente sessie die ik op Mixloud heb gezet:
https://www.mixcloud.com/TeeG/sunday-session-16-08-2015/

Benieuwd wat jullie ervan vinden, comments zijn welkom :)
Heb het eerste uur geluisterd ben daarna afgehaakt, naar mijn mening teveel stijlen door elkaar. Ik begrijp dat je niet 3 uur lang in hetzelfde genre blijft hangen maar vond dit iets te. Of het was juist je bedoeling om lekker afwisselend te draaien. Maar zoals ik zei, mijn mening :).

edit: check deze zet, misschien begrijp je dan meer wat ik bedoel:

[Soundcloud: https://soundcloud.com/faciendo/fac-rad-062-maxcim-live]

[ Voor 6% gewijzigd door Mobb_Deep op 25-08-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Kaap schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:34:
Na lange tijd weer eens een mix opgenomen. Voor de liefhebbers van het Freestyle genre:

[audio]

Tracklist:
The Pussy Lovers (Kaap's Old Dirty Basterd Intro)
DJ Isaac - Recharged (Short Edit)
Humanoise - Dj TooL
Crystal Lake - FHRITP (Pro Mix)
Lny Tnz , Ruthless , Jebroer - Paranoia (Club Mix)
Yellow Claw Ft. Ayden - Till It Hurts (Lny Tnz Remix)
Pat B & STTRBSTN - Heartbeat (Westland Harder Bootleg)
The Viper, Ruthless & Darkraver - We Want Some P#ssy (Pro Mix)
The Horrorist - Flesh Is The Fever (Dutch Movement Remix)
Lny Tnz & Paul Elstak Ft Mc Ruffian - Louder
Da Tekno Warrios - Keep Ya Hands High
Dutch Movement - Da Pussy Syndrome Part 3
Dr. Rude - Class Action
Immaginazione 2 - La Musica Del Futuro (Addict Bootleg)
Humanoise - Bring That Shit Back (classics mashup)
Addict - Classicsmash #2
Ruthless & Dave S - My Little Drummachine
Paul Elstak Aka Da Warrior & Dr Phunk - Move That Body
Artic - Remember '97
Rotterdam Terror Corps - We're Gonna Blow Your Mind
Neophyte & The Stunned Guys - Get This Motherfucker
Prima set d:)b

Alleen die remix van Flesh is the fever is een beetje heiligschennis, maar ok :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je een sterke blikvanger die in één oogopslag laat zien waar jij als DJ voorstaat?
Wacht dan niet langer en bestel nu tijdelijk een logo voor € 14,95 inclusief btw!

Onze specialiteiten zijn onder andere:

- Logo ontwerp € 14,95 incl. btw
- facebook header ontwerp € 14,95 incl. btw
- visitekaart ontwerp € 24,95
- flyer ontwerp €34,95 incl. btw

Voor meer internetdiensten kun je een kijkje nemen op www.ikbeneenkneus.nl en voor vragen kun je ten alle tijde contact met ons opnemen via info@ikbeneenkneus.nl

Met vriendelijke groet,
Mimi van Ikbeneenkneus.nl

***Als je wilt dat je bezoekers niet wegklikken maar doorklikken, moet je zorgen voor een overtuigende eerste indruk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 25-08-2015 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Een lekkere, wat diepere mix deze keer. Voor de liefhebbers :-)

[Soundcloud: https://soundcloud.com/frederique-rijsdijk/august-mix-3]

Tracklist:

Goliath (Live Version) (Krink Remix) by BAAL *
No Gravity by Luca Bacchetti
Eleven by Locked Groove
Acamar by Frankey & Sandrino
Irrlicht (Pauke Schaumburg Remix) by Fait Du Prince
Whispers by Fabio Giannelli
Stuck In Reverse by Fabio Giannelli
Spectral (Ruede Hagelstein's Remix) by Edu Imbernon & Droog
Sum by DKA
Runnerpark (Original Mix) by Dosem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:42
Mensen die rekordbox gebruiken kunnen zich aanmelden voor het Early Adopter Program. Dan kun je de beta's van rekordbox testen. Er zou binnenkort weer wat nieuwe features worden toegevoegd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Erikie

www.erikie.nl

Eindelijk vakantie.. kan ik weer met mn speelgoed aan de gang :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 29-08-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder terug te lezen in het topic. White! Ik zag dat je draaide op voltt!!
Snel ingelogd om te vragen of je hebt opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ikhoudervan

Even een actiefoto.

Klein underground feestje.... Goede sfeer, leuke mensen.. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Volgende week geef ik met mn vriendin een feestje. Omdat we geen budget hadden voor een DJ besloot ik dat ik nog eens zelf zou draaien. De SL1200's en 2 curver bakken house vinyl van onder het stof gehaald en kijken wat het gaf. Het was alsof ik nooit gestopt was, zalig gevoel, de mix zat direct goed en voor ik het wist was ik anderhalf uur later. Nu staat het spul gewoon op de eettafel, en na volgend weekend gaat het weer naar de zolder, maar tot die tijd ga ik me nog eens goed amuseren :)

// ik vind dit eigenlijk veel leuker dan te proberen producen, maar ja, draaien zonder publiek is lullig :p en om nu 3K te spenderen aan een setup waarmee ik meer dan 15 jaar oude platen kan draaien....

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AriMan DDBB VIDEOCLIP

YouTube: AriMan DDBB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Yalopa schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:18:
Volgende week geef ik met mn vriendin een feestje. Omdat we geen budget hadden voor een DJ besloot ik dat ik nog eens zelf zou draaien. De SL1200's en 2 curver bakken house vinyl van onder het stof gehaald en kijken wat het gaf. Het was alsof ik nooit gestopt was, zalig gevoel, de mix zat direct goed en voor ik het wist was ik anderhalf uur later. Nu staat het spul gewoon op de eettafel, en na volgend weekend gaat het weer naar de zolder, maar tot die tijd ga ik me nog eens goed amuseren :)

// ik vind dit eigenlijk veel leuker dan te proberen producen, maar ja, draaien zonder publiek is lullig :p en om nu 3K te spenderen aan een setup waarmee ik meer dan 15 jaar oude platen kan draaien....
geeft vast wel een leuk gevoel en achteraf leuk dat je je spullen nog niet verkocht had.
Ik twijfel soms (voornamelijk als ik naar feestjes / clubs geweest ben) of ik toch niet zou investeren in een volledige CDJ/DJM gebasseerde setup (niet enkel voor de heb of de looks maar ook om als er zich eens een opportuniteit zou voordoen dat ik dan gerust kan stellen dat ik helemaal uit de voeten kan op CDJs). Nu draai ik met traktor laptop en S4 en ben daar nog steeds tevreden van al klinken effects en zo van DJM wel een niveau hoger en leuker. Maar om nu >3000 euro neer te tellen voor 2 uit de kluit gewassen midi-controllers (de CDJs om MP3kes af te spelen) vind ik eigenlijk wel gek 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Anders kijken naar de XDJ-RX. Controller oplossing voor CDJ DJ's die thuis een rekordbox oplossing willen maar geen 3K aan CDJ setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
bedankt Kaap... bedankt om mij wellicht binnenkort 1500 euro lichter te maken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
renio schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:15:
bedankt Kaap... bedankt om mij wellicht binnenkort 1500 euro lichter te maken :p
ik snap je punt niet, als je al SL1200's hebt, waarom dan nog nieuwe gear kopen om je vinyl te draaien? Die SL's zijn niet kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

misschien doelde je op deze uitspraak van mij:
om nu 3K te spenderen aan een setup waarmee ik meer dan 15 jaar oude platen kan draaien....
Ik bedoel dus dat als ik opnieuw zou gaan draaien, ik meer wil draaien dan die oude vinyl collectie, dan wil ik gewoon actuele tracks draaien die nu meestal digitaal uitkomen. Een goede controller zou leuk zijn, maar ik zou vasthouden aan het principe dat ik nog steeds ook vinyl wil draaien. Dan kom je uit op 2 CDDJ's + eventueel een nieuwe mixer...

Aangezien ik er vroeger niet in geslaagd ben om veel gigs te verzamelen ga ik dat nu ook niet doen, ik ga er dan ook niet in investeren, en hou me beschikbaar voor vinyl only deep house feestjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
4 kanaalsmixer + Kontrol X1 moet ook wel willen Yalopa. laptopje en X1 voor je digitale tracks, vinyl ernaast.
Desnoods koop je een 2 kanaals mixer en ga je timecode draaien op je SL's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
2nd Prosac2010. Ik ben in de tijden dat vinyl minder verkrijgbaar was ook overgestapt op tijdcode vinyl (Traktor scratch). Ik vind het nog steeds een perfecte oplossing, gewoon lekker met een plak vinyl onder de poten je digitale tracks draaien.

Hoef je je vinyl niet de deur uit te doen en je kan je Technics gewoon gebruiken voor digitale meuk. Kost je zo'n € 250~300,- incl geluidskaart, bekabeling en tijdcode platen.

[ Voor 6% gewijzigd door vlaaing peerd op 01-09-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hier ligt een final scratch 1,5, ook de ibook met mac 10,3 ligt hier nog, en werkt nog... dus been there :)

Als je dan gaat draaien kan je eerst beginnen met de ganse set af te breken, zonder de DJ te hinderen die op dat moment zn laatste tracks aan het draaien is.. Geen probleem als je een grote naam bent en zegt dat het zo moet zijn (dan zetten ze een 2de set klaar), iets minder realistisch als beginnende naam.

neen, ik ga lekker de stijle leercurve van het producen blijven bewandelen, mij daar heel veel op frustreren en om de X tijd eens een trackje op soundcloud zette, :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Een Kontrol Z2 is natuurlijk ook een optie, kun je zowel je oude platen draaien en de nieuwe met timecode.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Mobb_Deep
Yalopa schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:49:
Hier ligt een final scratch 1,5, ook de ibook met mac 10,3 ligt hier nog, en werkt nog... dus been there :)

Als je dan gaat draaien kan je eerst beginnen met de ganse set af te breken, zonder de DJ te hinderen die op dat moment zn laatste tracks aan het draaien is.. Geen probleem als je een grote naam bent en zegt dat het zo moet zijn (dan zetten ze een 2de set klaar), iets minder realistisch als beginnende naam.

neen, ik ga lekker de stijle leercurve van het producen blijven bewandelen, mij daar heel veel op frustreren en om de X tijd eens een trackje op soundcloud zette, :D
Aangezien we toch op Tweakers zitten, je kunt eventueel ook op Linux xwax installeren (werkt samen met de geluidskaarten van Serato en Native Instruments. Super basic, maar doet precies wat het moet doen.

* Timecode vinyl support
* Tracks afspelen
* Geen BPM meter, EQ of effecten

Het enige vreemde is dat ik bij mijn audio4dj de rode en het witte stekkertje moet omdraaien van mn plaatenspeler naar de audio4dj kabels, anders draait de track in reverse :z.

http://xwax.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Nilsepils schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:01:
Overigens is een vriend van me ook erg te spreken over de DDJ-T1, al is dat ook wel een ouder modelletje.
Ook een aantal maanden gehad, voor mijn S4 stuk ging. Veel meer solide gebouwd (ala Pioneer), ook intern een stuk mooier (ik heb er eens een gerepareerd). De S4 is van binnen een ramp, en ik was NI ook helemaal zat toen mijn S4 voor de 2e keer binnen een paar maanden stuk ging (2 verschillende dingen).

De DDJ-T1 had prima voor langer kunnen zijn, maar ik begon me een beetje zorgen te maken om het feit dat Pioneer na maanden vragen van T1 eigenaren, nog steeds geen 64bit driver heeft gemaakt voor de audio interface. Dus je moet met Traktor de 'legacy' 32-bit executable gebruiken om dat te kunnen laten werken (ergens in 2.8.x zijn ze 64-bit gegaan). Niet dat 32 of 64 bit denk ik zo veel uitmaakt overigens, maar als ze ineens besluiten om die 32-bit versie te laten vallen heb je geen Traktor updates meer.

Uiteindelijk toch weer een NI gekocht, de S8 op dit moment. Heerlijk apparaat. Andere klasse natuurlijk.. maar ze hebben wel geleerd. De S8 is meer een tank dan de S4.

• JeroenNietDoen
Rekordbox 4.0 introductie. R.I.P. Serato :>
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lrub2gajCu8]

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenNietDoen op 10-09-2015 10:13 ]

• audiojunk
En weer 2 nieuwe controllers DDJ- RX en DDJ-RZ

YouTube: Pioneer DJ DDJ-RZ & DDJ-RX Official Introduction

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Het kan aan mijn muzieksmaak liggen...

Maar het valt me op dat in dit soort voorbeeldfilmpjes het (net als bij traktor) vrijwel niet meer gaat om muziek aan elkaar te mixen op een mooie melodieuze manier (en daar kan je natuurlijk samples, effecten, trucjes etc. bij gebruiken), maar het lijkt meer op een soort twitchy muziek maken met allemaal losse geluidjes en hele korte samples op elkaar volgend.

Ik vind het vreselijke zenuwen filmpjes, die gasten van DJtechtools.com hebben dat ook vaak.

Als ik kijk naar de grote festivals en feesten (zowel mainstream EDM als Deephouse, Techhouse of Techno) dan wordt er ook nooit zo gedraaid.

Zouden ze dat dan alleen doen om te laten zien wat je allemaal met welk knopje en effect kan?
Hoe dans je op dit soort meuk?

• JeroenNietDoen
Muziek is juist uitgekozen om het filmpje te ondersteunen, het gaat niet om de muziek. Misschien wel 1 van de belangrijkste aspecten van een filmpje is de muziekkeuze.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Maar als ik even bedenk wat je vroeger nodig had om hetzelfde te bereiken: dikke amiga, cubase, akai s950, tr606, quadraverbje erbij..... Ik vind het wel mooi spul.

Veels te ingewikkeld voor mij overigens... :+

• audiojunk
Cubase voor de Amiga ken ik niet , je bedoelt waarschijnlijk de Atari 1040st :*)

• audiojunk
Een nieuwe Traktor controller van N.I de S5

http://www.native-instrum...llers/traktor-kontrol-s5/

• teacher

teacher

Dysgaf!

audiojunk schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:04:
Cubase voor de Amiga ken ik niet , je bedoelt waarschijnlijk de Atari 1040st :*)
Op de amiga's draaiden we protracker en later octamod octamed (als ik het mij goed herinner). Cubase draaiden we voor het eerst op een windows 3.10 of 11 pc. Een atari hebben we nooit gehad volgens mij.

#tijdjeterug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:33

HellBeast

Oh My GoT!

teacher schreef op donderdag 10 september 2015 @ 23:17:
[...]

en later octamod (als ik het mij goed herinner).
Octamed was dat. Heerlijk. Lekker boeren en scheten samplen en daar muziek mee maken. 8)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Fasttracker was het helemaal natuurlijk. Man, wat een epische "muziek" heb ik daarmee gemaakt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Fasttracker en Screamtracker... wat een nostalgie :X

Afbeeldingslocatie: http://adlib.wave460.net/trackers/st3_000.png

als je die interface er van terug ziet dan snap ik niet hoe ik daar muziek live mee stond te maken op feestjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Leuk verleden :) ietsje verser is dit:

Ligt het aan mijn gevoeligheid voor dergelijke marketing filmpjes of is dit gewoon vet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
renio schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:07:

[afbeelding]
Hahaha... mooi man. Was zelf altijd aan de Impulse Tracker. Eerlijk gezegd heb ik nog steeds wel voorkeur voor verticaal stepbased sequencen, zou mooi zijn als je zo'n tracker binnen VST omgeving kon draaien. (komt u maar binnen Kaos).

En live draaien deed je natuurlijk niet op een BSOD-gevoelige Win95, gewoon WAV uitdraaien, op je hyperrrrmoderne CDJ100 inmixen met je vinyl, dan was je wel de man.

edit:

Schijnbaar is die er, Revisit:

Afbeeldingslocatie: https://revisit.info/screenshots/revisit15001.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 14-09-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:58:
Ligt het aan mijn gevoeligheid voor dergelijke marketing filmpjes of is dit gewoon vet?
Antwoord is uiteraard 'ja'. :D
Zou voor DJs wel tof zijn als je Reaktor FX zou kunnen gebruiken in Traktor.
*idee doorsturen doet naar NI*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Laatst online: 15:22
Mobb_Deep schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

Heb het eerste uur geluisterd ben daarna afgehaakt, naar mijn mening teveel stijlen door elkaar. Ik begrijp dat je niet 3 uur lang in hetzelfde genre blijft hangen maar vond dit iets te. Of het was juist je bedoeling om lekker afwisselend te draaien. Maar zoals ik zei, mijn mening :).

edit: check deze zet, misschien begrijp je dan meer wat ik bedoel:

[audio]
Mobb_Deep, bedankt voor het luisteren en voor je reactle. Ik kreeg dat commentaar van meerdere mensen te horen! Normaal probeer ik wat meer in dezelfde stijl te blijven, dit was een probeerseltje.
Lekkere set trouwens van Maxcim :)

Heb inmiddels ook weer wat nieuws online staan: https://soundcloud.com/thomgaal/swing

Recentelijk een Boss DD7 Delay Pedal aan m'n setup toegevoegd, die ook her & der te horen is in bovenstaande mix. Leuk speelgoed zo'n ding, toch weer wat extra's om handen. Ik gebruik 'm via de Send / Return van m'n Xone:92 mixer, werkt uitstekend.

Zijn er nog topic deelnemers hier die met ADE draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Heeft iemand een suggestie of tip voor een opneemapparaat om mixes mee op te nemen op een analoge mengtafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
renio schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:07:

[afbeelding]

als je die interface er van terug ziet dan snap ik niet hoe ik daar muziek live mee stond te maken op feestjes :+
Hoor ik 'tracker' ? :9

Werk al jaren met Renoise, waardige opvolger van Fasttracker. Werkt met alle moderne VST's en is in de loop der tijd echt een degelijk en stoer programma geworden.

Afbeeldingslocatie: http://www.synthtopia.com/wp-content/uploads/2011/03/renoise-546x382.png

[ Voor 10% gewijzigd door kaos001 op 22-09-2015 13:23 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
HellBeast schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:05:
Heeft iemand een suggestie of tip voor een opneemapparaat om mixes mee op te nemen op een analoge mengtafel?
Toevallig heb ik afgelopen weekend een Tascam DR-40 gekocht, wordt deze week bezorgd dus daar kan ik binnenkort ervaringen over delen :)

Waar je in ieder geval goed op moet letten is of de max line-level input van je recorder het signaal van je mixer aan kan. Bij veel handheld recorders is dit te laag voor bijvoorbeeld Xone mixers, zodat je opname gaat clippen. Andere mixers weet ik eigenlijk niet, want ik heb zelf een Xone ;) Even goed de specificaties lezen dus! Als dit allemaal je niet zoveel zegt moet je even op de termen 'line signal' en 'headroom' googlen :)

Bijvoorbeeld:
Xone 92 nominal record output level: -10dBV
Tascam DR-05 nominal input level: -20dBV, max input level -4dBV
Tascam DR-40 nominal input level: +4dBu, max input level +20dBu

En een plaatje met het verschil tussen dBV en dBu
Afbeeldingslocatie: http://www.sengpielaudio.com/StudioDomesticLevel.gif

Zou bij de DR-40 in ieder geval goed moeten gaan 8)

Of je gebruikt een audio interface met een laptop/pc, als je alleen thuis wilt opnemen wellicht een multifunctionelere oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

thijz schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:04:
[...]

Toevallig heb ik afgelopen weekend een Tascam DR-40 gekocht, wordt deze week bezorgd dus daar kan ik binnenkort ervaringen over delen :)

Waar je in ieder geval goed op moet letten is of de max line-level input van je recorder het signaal van je mixer aan kan. Bij veel handheld recorders is dit te laag voor bijvoorbeeld Xone mixers, zodat je opname gaat clippen. Andere mixers weet ik eigenlijk niet, want ik heb zelf een Xone ;) Even goed de specificaties lezen dus! Als dit allemaal je niet zoveel zegt moet je even op de termen 'line signal' en 'headroom' googlen :)

Bijvoorbeeld:

[afbeelding]

Of je gebruikt een audio interface met een laptop/pc, als je alleen thuis wilt opnemen wellicht een multifunctionelere oplossing..
Bedankt voor je tip. Het ziet er wel als een deftige recorder uit. Ik heb een oude Rodec CX1100. Ik zal eens uit moeten zoeken hoe dat zit met de output level. Ik gebruik nu al een laptop om op te nemen, maar ik vind het een gedoe en onpraktisch.

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Iets leuks, makkelijk in gebruik en niet al te duur is ook de Reloop Casette

review:

http://www.digitaldjtips....ape-usb-mixtape-recorder/

Echt MIXTAPES maken :P

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Die had ik ook al gezien. Een leuk ding, maar kan alleen in mp3 opnemen. Ik wil in wav kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vandaag is Rekordbox 4 uitgekomen. Daarmee is ook de Rekordbox DJ plugin beschikbaar gekomen. Zodoende kunnen mensen met Pioneer controllers nu ook met de Rekordbox database werken op precies dezelfde manier als de CDJ's dat doen. Mensen die thuis met een Pioneer controller draaien en buiten de deur met CDJ's kunnen nu dus gewoon met 1 tool werken i.p.v. thuis Serato en voor je gig nog wat tracks door Rekordbox heen halen alvorens je playlist te exporteren naar USB.

* JeroenNietDoen is daar heel blij mee *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:33:
Vandaag is Rekordbox 4 uitgekomen. Daarmee is ook de Rekordbox DJ plugin beschikbaar gekomen. Zodoende kunnen mensen met Pioneer controllers nu ook met de Rekordbox database werken op precies dezelfde manier als de CDJ's dat doen. Mensen die thuis met een Pioneer controller draaien en buiten de deur met CDJ's kunnen nu dus gewoon met 1 tool werken i.p.v. thuis Serato en voor je gig nog wat tracks door Rekordbox heen halen alvorens je playlist te exporteren naar USB.

/me is daar heel blij mee *O*
De sampler feature is wel erg vet. Slice mode aan en dan copy/paste naar de sampler. Top. Jammer dat het Pioneer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Hipster instelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Ik had een tijdje terug een BCD3000 gehaald. Hiermee heb ik toen een setje opgenomen van 20 minuutjes en daarna wilde ik toen ik op Campzone zat nog een beetje oefenen maar toen bleek me controller kapot te zijn -_- Opgestuurd en 3 weken verder had ik hem eindelijk weer binnen en net op tijd want ik zou een simpele housemix maken voor me vaders 50ste verjaardag om daar ook live te draaien :) Heerlijk een paar daagjes snuffelen naar muziek en daar is het volgende uit gekomen.

Feedback is erg gewild!!! er zit ergens in het midden een overgang in die out of sync was maar verder loopt die goed. Einde ben ik nog niet helemaal tevreden mee omdat het een erg uptempo nummer is waar ik nog een nummertje achter had willen plakken maar ik had geen tijd meer voordat ik naar het feest van me vader ging. Wil hem in de toekomst nog wel een keer opnieuw opnemen met beter einde. Alleen beetje jammer is dat de BCD3000 niet echt werkt op Windows 8 :/ dus op laatste moment me vaders laptop moeten pakken want anders had ik een BSOD elke 30 minuten :|

[ Voor 8% gewijzigd door -Cn- op 06-10-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:58
Ook weer eens een nieuw setje gemaakt.. Geen controller fratsen, effecten of snelle mixen, maar gewoon een diepe flow. Probeer hiermee een redelijke eigen stijl te ontwikkelen en het gaat steeds beter. Nu nog wat promotie :p
https://m.soundcloud.com/...ens/illusies-van-grandeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
VChunky schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:51:
Ook weer eens een nieuw setje gemaakt.. Geen controller fratsen, effecten of snelle mixen, maar gewoon een diepe flow. Probeer hiermee een redelijke eigen stijl te ontwikkelen en het gaat steeds beter. Nu nog wat promotie :p
https://m.soundcloud.com/...ens/illusies-van-grandeur
Lekker mixje hoor! Valt goed in de smaak hier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Kapitein Edward schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:04:
[...]

Bijvoorbeeld:

[afbeelding]

Ik gebruik al jaren een DR-05, gaat prima als je hem gewoon goed instelt. Zowel met Xone 92 gebruikt als met DJM900. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
ElayZ schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:29:
[...]

Ik gebruik al jaren een DR-05, gaat prima als je hem gewoon goed instelt. Zowel met Xone 92 gebruikt als met DJM900. :Y
Dat is mooi om te weten! Ik las op het internet heel verschillende verhalen dus had maar voor de zekere optie gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Misschien beetje offtopic, maar zijn er onder jullie ook die edits, simpele remixes of simpele mashups maken? Welke software gebruiken jullie daarvoor? Nou kan ik met Sound Forge/Audicity ook wel simpele edits maken, lees: knippen en plakken, maar het is erg beperkt als je geen beatgrids/bpm etc hebt.

Nou wil ik echt niet de producing tak induiken en met al die dure uitgebreide DAW's aan de gang gaan en eerst een cursus van een half jaar te volgen eer je uberhaupt een track ingelezen krijgt :P Iets low entry met een low/mid learning curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Mixmeister is daar een leuk en makkelijk programma voor, verder kun je ook nog kijken naar Ableton Live maar is wel wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
audiojunk schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:18:
Mixmeister is daar een leuk en makkelijk programma voor
Mee getest, inderdaad heel simpel, bijna cheesy zelfs, maar werkt voor wat ik ermee wil doen :Y

Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Zo was ik ook begonnen, met Mixmeister. Daarna overgestapt op Ableton Live, dat werkt wel een klein beetje 't zelfde maar natuurlijk met veel meer mogelijkheden :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Heb me onlangs een Pioneer XDJ-RX aangeschaft, top ding tot nu toe.. al is het wennen zo van een Traktor S4 af te stappen.
Ik zou nu mijn gigantische MP3 collectie op een andere manier moeten gaan aanspreken. Bij Traktor gebruik ik klassieke folder-indeling (en benader ik die in Traktor zijn file browser). In Pioneer's Rekordbox gaat dus alles via playlists als ik het goed begrijp en ik lees her en der dat het best is om vanaf iTunes te beginnen werken. Ik zie er enorm tegenop om eigenlijk heel mijn muziekcollectie vanaf nu in iTunes (of Rekordbox) te moeten indelen maar ik vrees dat het bijna niet anders kan.... mensen met dergelijke ervaring of aanwijzingen hoe ik er het best mee om kan gaan? Bedoel dan voornamelijk hoe over te stappen van Traktor / file-folder-based naar een playlist-arranged principe (iTunes, Rekordbox)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Je hebt in Rekordbox linksonder, onder "Playlists", ook een "Explorer" waarmee je gewoon folders kunt bekijken. Tracks zijn dan alleen niet geanalyseerd.

Draai je op die RX met Rekordbox erbij, of via een USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Ik probeer met voor te nemen om zonder laptop verder te gaan in het DJ leven (dus zuiver met USB sitck op Pioneer XDJ-RX)... ook al zal ik door verzoek-nummertjes geplaagd blijven worden op huwelijken/verjaardagsfeestjes en dergelijke. Alhoewel... ergens denk ik wel dat de afwezigheid van een laptop de mensen je minder als een wandelende juke-box zullen aanzien en minder geneigd gaan zijn om verzoeknummertjes aan te vragen.

Dus alles op een joekel van een USB vlamen.. en daar ben ik nu net mee bezig. Gisteren toch de zure appel doorgebeten en mentaal de knop omgedraaid en volledig losgegaan in iTunes.

Ik ben alsvolgt te werk gegaan:

Traktor
1. De playlists die ik al had (Allround, House, Dance, Pop, RnB etc...) ge-exporteerd naar M3U lijsten (MP3 bestanden laten staan waar ze staan).

2. Aangezien de ratings (die Traktor in MP3 ID3 tag schrijft) niet door iTunes ingelezen worden (omdat iTunes XML gebruikt) wou ik zeker recupereren (zo geef ik aan welke 'energy-level' ik aan een track geef). Dus heb ik in Traktor via Track collection browse list gesorteerd op Rating kolom en eerst alle 5-sters tracks geselecteerd en in een 5-star playlist gesleept. Zo ook voor 4, 3, 2 en 1 ster tracks.. elk in een eigen 'ster' playlist. Dan deze playlist ook exporteren (net zoals vorige punt 1).

iTunes
3. Alle playlists (die uit Traktor als M3U exported werden) geïmporteerd. De ratings-playlists importeren zorgt ervoor dat de ID3-tag-ratings in iTunes library gereflecteerd worden.

4. Playlists aanmaken voor iedere hoofdmap binnen mijn MP3 collectie (heb mapjes voor ieder hoofdgenre: RnB, House, Techno, Pop, Dance etc...) en daar zitten nog tal van nummers die ik toch bij me wil hebben op USB stick (voor zo goed als mogelijk beantwoorden van verzoeknummertjes door nitwits...). Dergelijke playlists lopen dan al snel over de 1000-tracks per playlist limiet (van Rekordbox, niet iTunes)... dus splits ik deze playlists op per 1000 tracks (bv Pop 1, Pop 2).

Rekordbox
5. Niks bijzonders hier, gewoon Sync Manager zijn ding laten doen: iTunes library wordt door Rekordbox uitgelezen, Rekordbox analyseert heel de meuk (volle dag bezig) en daarna exporteert Rekordbox alles op USB stick.

...ik hoop dat ik op deze manier alles gecovered heb en qua workflow en scenario's tijdens gigs op mijn gemak ben... zowel voor specifieke feestjes waar ik bv weet welke genre van toepassing is (bv Tech House) en voor bv huwelijksfeesten waar elk mogelijk genre en verzoekje de revue kan passeren.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik maak zelf gebruik van alleen Rekordbox en smartlists.
Dus heb ik bijvoorbeeld Top40 nummers voeg ik in rekordbox Top40 toe als tag aan Album.
Smartlist selecteren op alleen deze nummers en eventueel BPM ranges maken (70-90, 90-100, etc) of op basis van genre o.i.d. (whatever floats your boat), geen idee of deze lists ook een max hebben van 1000 maar dit vind ik persoonlijk al veels te veel voor een playlist.

Qua backup etc maak ik elke maand een backup van mijn Rekordbox database (via het programma) en heb de mappenstructuur op mijn PC en backup hdd exact hetzelfde als de playlists, dus mocht de database van Rekordbox niet meer werken, backup kapot o.i.d. dan hoef ik alleen de playlists aan te maken en de nummers er weer in te slepen.

Voorbeeld:
1. Top 40 (map in Rekordbox en map in windows)
1.1 Top 40 2014 (playlist in Rekordbox en submap in windows)
1.2 Top 40 2015 (playlist in Rekordbox en submap in windows)
1.3 Top 40 BPM (smartlist Rekordbox en geen map in windows)
2. e.t.c.

Zo zal iedereen een eigen manier hebben en er zullen mensen zijn die mijn manier omslachtig vinden, maar het werkt vooralsnog voor mij :) Ik wou het even delen, ik ben wel benieuwd hoe andere mensen het doen.

Ook heb ik altijd 2 usb sticks (op het moment van 32gb, binnenkort 64gb) die een exacte kopie van elkaar zijn. Dit doe ik om problemen te voorkomen als je draait op cdj2000 bijvoorbeeld en de link is bagger ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verder komt binnenkort Rekordbuddy 2 uit. Deze kan libraries tussen itunes, Traktor, Serato en Rekordbox exporteren. Tevens komt er eigenlijk een windows variant van uit. Beetje laat nu ik definitief van Serato afstap en overga op Rekordbox DJ.
Pagina: 1 ... 92 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.