• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 09:46
Ves schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:26:
Het is geweldig. Wel wennen, omdat er meer knoppen opzitten dan ik met mijn oude mixer gewend was.

Gebruik het met Rekordbox dus niet zo feature rijk als met Serato, maar niettemin geniet ik ervan.

Een ding viel mij op nu ik meer op Twitch naar DJs kijk. Er zijn belachelijk veel die een DJM-S9 hebben, of zelfs al de S11. En dan heb ik het niet over de bekende namen die met Threestyle en DMC meedoen.

EDIT: Vergeet ook niet nieuwetje: https://alpha-audio.net/2...n-completely-burned-down/

Ze leveren onderdelen voor veel DJ apparatuur. Het zal interessant zijn om te zien wat het doet met het aanbod de komende maanden.
Cool. Ik ben totaal niet bekend met dergelijke mixers, heb zelf een db4. (ook te veel knoppen overigens :-D)

mixing a drink and music

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

Xone's zijn sowieso lekkere mixers.

Weet nog dat ik de eerste keer de Xone 92 zag, ik moest daarna even zitten, want er waren zoveel mogelijkheden met de knoppen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:16
Heerlijk idd. Toen ik in 2014 m'n dj set samenstelde zat ik behoorlijk te twijfelen om de Xone92 te bestellen. Was gewend aan Pioneer, en kreeg na een half uurtje klooien met de Xone niet direct een fijn gevoel. Toch aangeschaft en ben er nog elke keer als ik 'm gebruik zo blij mee, wat een heftig apparaat en heerlijk in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eljerro
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-02 12:19
Hier ook een Xone fan :). Ik ben bijzonder blij met m'n Xone:96 (en hiervoor met de PX:5). Ook ik moest de mixer eerst leren kennen. Met name in het begin was het echt even zoeken hoe het allemaal werkte met de 4 band eq. Toen ik dat eenmaal doorhad was ik om. Als ik nu ergens draai op een DJM van Pioneer mis ik die extra controle. Ik merk ook dat dan denk dat ik de nieuwe James Zabiela ben en teveel met de effecten speel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over het opnemen van m'n set. Ik heb afgelopen zomer een tweedehands budget set bij elkaar gesprokkeld: twee Reloop RMP3's en een Ecler Nuo 5 (mooie vondst voor 120€). Nu zoek ik eigenlijk een goedkope audio interface de record out van m'n Nuo5 op te nemen (met m'n macbook, dus graag usb-c als dat kan). Ik kan alleen door de bomen het bos niet meer zien en vroeg me af wat voor interface/geluidskaart ik hiervoor het best kan kopen.

Groet,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Alles met een line in zal wel werken. Ik gebruik een imic van Griffin. Dat gaat al mee sinds OS X 10.3. Ze hebben er ondertussen eentje op usb c ook.

Kost niet veel en doet wat het moet.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@TheThomas ik gebruik deze nu een jaar of 5;
https://www.bax-shop.nl/e...nger-uca222-usb-interface

Ik gebruik 'm met een verloopstukje naar USB-C.

Zal inmiddels vast ook wel een opvolger van zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:06

On_E

Housemusic

[Soundcloud: George Hefner - Back to Vinyl Vol. 2 by George Hefner]

Vanochtend een setje opgenomen, ongetwijfeld niet perfect maar wel weer een selectie van mijn favoriete plaatjes. Uiteindelijk ben ik mijn eigen grootste fan haha. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 13:34
Twee weken geleden voor het eerst in lange tijd weer eens ergens kunnen draaien (online radio station). Set is net online gezet.

Van 95bpm naar 170bpm :) voornamelijk club georiënteerde muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:24
@El_V Niet om het 1 of het ander, maar je mix heeft een behoorlijke highpass filter zo lijkt het :o

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_V
kevz schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:47:
@El_V Niet om het 1 of het ander, maar je mix heeft een behoorlijke highpass filter zo lijkt het :o
lag aan die mixer daar :( was echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Recent begonnen met het delen van een reeks aan mixen. Deze week voor een trancy vibe gegaan.
Tracks van Bicep, HDMIRROR, Lorenzo Senni maar ook Armin van Buuren en Comis Gate.

https://www.mixcloud.com/bpkraft/910-trancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Vroeger altijd gedraaid met vinyl, door tijd gebrek heel wat jaren niks aan gedaan en nu wil ik het toch wel weer langzamerhand oppakken en wil ik me ook eens wagen op het gebied van Mixen en digital controllers. Het is voor mij echt puur hobby. Zat er aan te denken om een DDJ-1000 aan te schaffen icm met Recordbox, en een laptop ( had gekeken naar de XDJ-RX2 mar ik moet zeggen dat de grote jog weels op de DDJ-1000 toch het lekkerst werken ) zit alleen te twijfelen over de laptop. Macbook air of Macbook pro ( allebei 2020 modelen ) Zoals ik het zie zou een MB air het werk ook kunnen doen, en voor mij het is echt een laptop voor Recordbox only en verder niet, maar kan die het ook aan ? zijn er mensen die er ervaring mee hebben. het zou zonde zijn als je een uurtje heb lopen draaien, dat je MB air in zo staat is, dat je eitjes kan koken op dat ding vanwege de hitte omdat het ding op full power zat te werken. Pro is toch een stuk duurder, en we blijven toch de zuinige hollander :-).
iemand die ook op MB air werkt en er ervaringen mee heeft ? ook wat betreft hitte verwerking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als je die laptop enkel en alleen koopt om recordbox op te zetten en hem anders niet zou kopen, zou een laptoploze setup uitzoeken, met 2500 eur kan al heel wat. Zelf heb ik de xdj700 die goed genoeg zijn (maar dus idd niet de beste jogweels) en een 2de hands djm800.

Als je toch een Apple laptop wil gebruiken kijk als recordbox en de drivers van je controller supported zijn met de nieuwe m1 chips van Apple. Daarop verder, nu nog geld steken in een Intel based Mac zou ik echt niet meer doen.

Nog een puntje, als je verwacht dat een air sneller heet wordt dan een pro... vergeet het maar, het is op de pro dat ik eitjes kan bakken na een day at the office, met m’n air nooit last van gehad..

[ Voor 67% gewijzigd door Yalopa op 14-02-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Yalopa schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:41:
Als je die laptop enkel en alleen koopt om recordbox op te zetten en hem anders niet zou kopen, zou een laptoploze setup uitzoeken, met 2500 eur kan al heel wat. Zelf heb ik de xdj700 die goed genoeg zijn (maar dus idd niet de beste jogweels) en een 2de hands djm800.
etc etc
bedankt voor je advies, heb even gekeken naar de xdj700, is ook wel een mooi product, de keuze wordt zo niet makkelijker :D . Wat betreft de M1, je heb gelijk, maar als ik als zie hoe Pioneer is met zijn ontwikkeling voor meegaan met software hou ik mijn hart vast ( Nu pas een update voor Big Sur voor rekordbox )

Keuzes keuzes, het helpt ook niet echt lekker dat de winkels dicht zijn zodat je even de spullen in het echt kan zien. Anders even wachten tot Maart misschien gaat het dan weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huis-r
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03-2021
Hey guys,

Ik ben inmiddels een jaartje onderweg op mijn DDJ-400. Nu heb ik recent bij een collega-dj gedraaid op zijn XZ. Nu is dat geintje nog wat te duur voor mij, maar toch wil ik graag upgraden. Ik zit alleen enorm te twijfelen tussen een RX2 en een DDJ-1000, waarom twijfel ik?

RX2 = Stand-alone dus geen zorgen meer over een laptop
DDJ-100 = 4 channels dus ik kan me altijd verder ontwikkelen in de loop der tijd, en een enorme plus is de size van de jogwheels.

Hebben jullie ervaring met bovenstaande overweging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:25
huis-r schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:27:

Hebben jullie ervaring met bovenstaande overweging?
Ik ben zelf ooit begonnen met 2 decks, zowel analoog als digitaal.
Vervolgens overgestapt op digitaal wegens ruimtegebrek. Na verloop van tijd miste ik toch de mogelijkheid om wat meer spelen met de muziek. Ik vind het leuk om onderdelen uit bepaalde tracks door te laten klinken in de volgende track (bv de bass eronder laten of de melodie/zang), maar dan had ik geen 3e track mogelijk om voor te sorteren of extra toe te voegen.

UIteindelijk voor een 4 kanaals mixer gegaan (1e generatie traktor kontrol S4) en nooit spijt van gehad. Zoveel meer mogelijkheden.
Vervolgens overgestapt naar een A&H Xone 42, met Xone 2D en Kontrol X1's. Daar doe ik het nu ook al weer diverse jaren mee. Bevalt prima en kon redelijk eenvoudig overal draaien door alleen de laptop met X1's en geluidskaart mee te nemen.
Ik vind meer kanalen zeer prettig. Jogwheel zit wel op de 2D, maar zou ik ook niet echt missen, tenzij je écht graag zelf wilt beatmatchen.
Voordeel van de RX2 is dat je geen laptop meer mee sleept, maar ik zou persoonlijk de meerkanalen kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Laatst online: 05-06 08:53
Vraagje hier, ik zie door de hoeveelheid verschillende controllers het bos niet meer.

Ik draai vinyl icm tijdcode van Traktor met muziek vanaf de laptop. Sinds kort is mijn (anologe) mixer toe aan vervanging en zit ik te kijken wat voor opties ik heb om tijdcode te blijven gebruiken, maar dan zonder het volgende:

- De shitload aan kabels tussen m'n traktor, mengpaneel en laptop
- De laptop zelf overal en nergens meeslepen begint me ook de strot uit te hangen

Ik zie wel traktor-capable mixers, maar ik kan niet bevestigen of ik daarmee dan ook zonder laptop de muziek kan invoeren. Dat terwijl dit technisch gezien meer dan mogelijk zou moeten zijn.

Het liefst gebruik ik USB of CD als media om met tijdcode vinyl aan te sturen.

Hebben jullie tips mbt tijdcode vinyl, maar dan zonder laptop?

Overigens ben ik niet gebonden aan traktor, wil ook wel overstappen naar Serato oid, maar de laptop moet er echt tussen uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eljerro
Zonder laptop kun je geen DVS draaien. De optie zonder laptop welke dichtste bij de vinyl ervaring komt is de Denon SC5000M/6000M. Dit zijn stand alone units en werken met Engine OS (Denon's eigen platform) en Serato. Deze units hebben een draaiende platter.

Overigens zorgt een traktor certified mixer er al wel voor dat je van alle ellende met betrekking tot de kabels af bent. Er is slechts 1 usb kabel nodig om alles aan te sluiten en met DVS te kunnen draaien. Ook de meeste Pioneer DJM mixers welke je tegenwoordig in het veld tegenkomt zijn vaak traktor certified en dus plug&play. Mocht je een windows laptop hebben dan is wel een driver vereist, maar deze kun je op voorhand al installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:50

13art

Moderator Mobile
Sinds kort heb ik een XDJ-RX2. Leuk ding, redelijk goed te begrijpen hoe alles werkt, op 1 ding na. De 'active loop'.

Wanneer ik binnen rekordbox een active loop instel aan het einde van een track instel als hotcue, synchroniseer met mijn usb stick, dan pakt hij de active loop niet aan het einde van de track. De loop staat er wel in, maar niet als active loop.

Wanneer ik de active loop instel al een memory punt, pakt hij die loop wel, maar dat is dan ook het enige wat hij pakt. Dan is het een heel gedoe om het nummer aan het begin te laten beginnen omdat hij bij het laden meteen die loop/cue pakt.

Dit zou toch makkelijk moeten kunnen? Ik kom er alleen niet achter hoe. Met google kom ik ook al niet veel verder. Ergens zou een instellen 'load 1st cue' moeten zijn oid, maar die kan ik niet vinden. Iemand enig idee hoe ik dit goed in stel?

Edit:
Ik heb tot nu toe twee oplossing bedacht.
1) In het begin een memory cue zetten, die wordt dan eerder geladen dan de memory loop aan het einde.
2) Auto cue uitzetten. Nadeel hier van is dat het nummer dat je inlaadt meteen begin met spelen.

Hoe dan ook, in beide gevallen is er een extra handeling nodig om het geheel prettig werkend te krijgen. Maar goed dan is optie 1 het meest voor de hand liggend.
Beetje jammer dat een active loop alleen werkt bij een memory loop en niet als hot cue loop 7(8)7

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 12-03-2021 20:14 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Helaas zit dit ingebakken in de memory cue. Serato heeft wel de functie, maar die hebben een special loop sectie naast de hot cues.

Het verzoek is wel neergelegd bij Pioneer DJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 08:24
In Traktor kan je de aankomende opgeslagen loop reeds activeren door de 'move' knop in te drukken. Kan zoiets niet met Pioneer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:50

13art

Moderator Mobile
VChunky schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:17:
In Traktor kan je de aankomende opgeslagen loop reeds activeren door de 'move' knop in te drukken. Kan zoiets niet met Pioneer?
Je kan bij Pioneer wel springen naar verschillende opgeslagen cue points, maar niet vooraf al activeren. Wel kan je dus in de memory een loop opslaan en daar van aangeven dat hij die moet activeren wanneer aangekomen bij die loop. Maar dat werkt dus alleen met een loop opgeslagen in het memory en dus niet als diezelfde loop is opgeslagen als een hot cue. Overigens werkt het binnen Rekordbox wel ook op die manier, maar op spelers zelf zoals de xdj-rx2 dus niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
eljerro schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:18:
Zonder laptop kun je geen DVS draaien. De optie zonder laptop welke dichtste bij de vinyl ervaring komt is de Denon SC5000M/6000M. Dit zijn stand alone units en werken met Engine OS (Denon's eigen platform) en Serato. Deze units hebben een draaiende platter.

Overigens zorgt een traktor certified mixer er al wel voor dat je van alle ellende met betrekking tot de kabels af bent. Er is slechts 1 usb kabel nodig om alles aan te sluiten en met DVS te kunnen draaien. Ook de meeste Pioneer DJM mixers welke je tegenwoordig in het veld tegenkomt zijn vaak traktor certified en dus plug&play. Mocht je een windows laptop hebben dan is wel een driver vereist, maar deze kun je op voorhand al installeren.
Ik denk dat ik inderdaad voor een DVS certified mixer ga, dan moet ik nog maar even de laptop voor lief nemen.

Dan heb ik nu de gelegenheid om te kiezen voor Traktor, Serato of Pioneer DVS. Als ik me zo inlees is het redelijk lood om oud ijzer welke van de 3 ik neem. Of is er nog iemand die vind dat één van deze systemen een duidelijk voordeel heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:58
vlaaing peerd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:13:
[...]

Ik denk dat ik inderdaad voor een DVS certified mixer ga, dan moet ik nog maar even de laptop voor lief nemen.

Dan heb ik nu de gelegenheid om te kiezen voor Traktor, Serato of Pioneer DVS. Als ik me zo inlees is het redelijk lood om oud ijzer welke van de 3 ik neem. Of is er nog iemand die vind dat één van deze systemen een duidelijk voordeel heeft?
Als je dan toch gaat kiezen zou ik voor traktor gaan. De reden is simpel, Traktor is volledig naar eigen wens in te richten met macro's en eigen midi instellingen

De andere 2 zijn aardig voor je bepaald. Maar als dat voor je voldoende is dan kun je daar ook prima mee werken.

Ik zit zelf nu met Serato vanwege dat Pioneer controllers het fijnste werken. Maar ik mis de midi-click out van traktor. Wat was dat handig zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eljerro
vlaaing peerd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:13:
[...]

Zelf maak ik al jaren gebruik van Traktor Scratch en kan je dat systeem aanbevelen. Ik gebruik ook externe controllers (2x Kontrol D2) om Traktor te bedienen en raak mijn laptop tijdens het draaien nauwelijks aan.

Maar als je als je veel op locatie draait is het wellicht het handigst om voor Pioneer (rekordbox) te kiezen. Dan heb je namelijk maar een library te managen. Ik merk zelf dat het soms irritant is mijn usb's te preppen in rekordbox terwijl je playlists gemaakt zijn in Traktor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:58
eljerro schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:22:
[...]

Zelf maak ik al jaren gebruik van Traktor Scratch en kan je dat systeem aanbevelen. Ik gebruik ook externe controllers (2x Kontrol D2) om Traktor te bedienen en raak mijn laptop tijdens het draaien nauwelijks aan.

Maar als je als je veel op locatie draait is het wellicht het handigst om voor Pioneer (rekordbox) te kiezen. Dan heb je namelijk maar een library te managen. Ik merk zelf dat het soms irritant is mijn usb's te preppen in rekordbox terwijl je playlists gemaakt zijn in Traktor.
Als je op de mac zit, gebruik iTunes voor je playlists. Dat heeft mij al meermaals gered met het switchen van software. Hier zit er mogelijk weer een switch aan te komen naar recordbox. maar dan moeten er eerst weer inkomsten/feesten mogelijk zijn. Budget is op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
Na lange tijd vooral weer muziek luisteren en de verzameling uitbreiden weer een nieuw setje opgenomen. Misschien kan iemand het hier waarderen, tijdens het fietsen ofzo 8)

https://soundcloud.com/vi...s/verlichting-van-schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:13
Ik was even benieuwd naar welke monitor speakers iedereen nou gebruikt, en op basis waarvan heb je die gekozen. Zo neutraal mogelijk of naar persoonlijke smaak?

In other news, Maandag jarig, mezelf een XDJ-XZ gegund. Normaal ga ik dan langs Bax, om de hoek hier, die zijn ook 7 tientjes goedkoper dan de concurrent maar nog eens 5% korting vanwege verjaardag. Al met al scheelt dat €180,- t.o.v. ToneControl. Echter is de XZ sinds 2 weken uitverkocht en een levertijd van 26 weken.

Ik een mail naar ToneControl gestuurd met die toch best aanzienlijke €180,- goedkoper en of ze iets aan de prijs willen doen. Kort maar krachtig: Nee, omdat wij hem op voorraad hebben hoeven we ons niet aan de laagste prijs garantie te houden en willen we ook niets doen aan de extra korting die jij krijgt.

Goed, volledig in hun recht natuurlijk, maar jammer dat er niet te onderhandelen valt. Vanmorgen dan toch maar besteld bij ToneControl, niet echt andere optie, maar bij die bestelling zal het dan ook wel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Imo terecht van hen. De dag dat Bax hem op stock heeft gaan hun prijze weer omhoog, waardoor ze minstens even duur zijn als de rest.

Mijn monitor speakers zijn overigens B&W 603. Ik heb 1 goeie hifi set en daar hangt alles aan. Incl de dj setup

[ Voor 30% gewijzigd door Yalopa op 14-04-2021 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
JeroenNietDoen schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:40:
Ik was even benieuwd naar welke monitor speakers iedereen nou gebruikt, en op basis waarvan heb je die gekozen. Zo neutraal mogelijk of naar persoonlijke smaak?
Dit topic is al wat gedateerd, maar is een goede inleiding richting speakeraankoop:

Het welke-monitorspeaker-moet-ik-kopen?-topic

Het hangt er van af waarvoor je 'm gebruikt. Als je 'm alleen voor DJ-ing nodig hebt is natuurgetrouwe weergave minder een issue dan bv bij muziek produceren. Sterker nog, misschien zijn mega-boomboxen wel beter omdat het de bass-heavy situatie van live gigs meer simuleert.

Wil je je tracks zo veel mogelijk horen zoals de producer het heeft bedoeld dan zou ik wel voor reference monitors gaan.

Daarnaast pleit ik bij DJ-en meer voor grote speakers, bas is in EDM erg belangrijk en daar wil je niet teveel of te weinig van in je mix draaien (al zouden eigenlijk al je nummers neutraal op de tone-balance moeten staan).

Om deze redenen vind ik het niet altijd noodzakelijk dat een DJ monitorspeakers koopt. Als jij voor hetzelfde geld een veel betere HiFi speaker kan vinden, zou ik dat eerder overwegen.

Ik zou zeggen, lees het topic even door en als je vragen hebt, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
vlaaing peerd schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:23:
[...]

Dit topic is al wat gedateerd, maar is een goede inleiding richting speakeraankoop:

Het welke-monitorspeaker-moet-ik-kopen?-topic

Het hangt er van af waarvoor je 'm gebruikt. Als je 'm alleen voor DJ-ing nodig hebt is natuurgetrouwe weergave minder een issue dan bv bij muziek produceren. Sterker nog, misschien zijn mega-boomboxen wel beter omdat het de bass-heavy situatie van live gigs meer simuleert.

Wil je je tracks zo veel mogelijk horen zoals de producer het heeft bedoeld dan zou ik wel voor reference monitors gaan.

Daarnaast pleit ik bij DJ-en meer voor grote speakers, bas is in EDM erg belangrijk en daar wil je niet teveel of te weinig van in je mix draaien (al zouden eigenlijk al je nummers neutraal op de tone-balance moeten staan).

Om deze redenen vind ik het niet altijd noodzakelijk dat een DJ monitorspeakers koopt. Als jij voor hetzelfde geld een veel betere HiFi speaker kan vinden, zou ik dat eerder overwegen.

Ik zou zeggen, lees het topic even door en als je vragen hebt, hoor ik het graag.
Nou het is niet zozeer dat ik zoekende ben naar aankoopadvies. Ook geen leek hoor. Maar ik ben gewoon erg benieuwd wie welke speakers heeft gekozen en met welk uitgangspunt dat gedaan is. Heb je gekozen voor een zo neutraal mogelijk geluid of laat je dat ook beinvloeden door persoonlijke smaak (je eigen luister plezier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een setje KRK Rokit 5's staan, deze hangt aan een klein A&H mengpaneeltje waar mijn PC (via USB) en m'n XDJ-RX2 aan hangen.

Destijds voor gekozen omdat ze op prima volume kunnen draaien en goed klinken waar ik ze voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
JeroenNietDoen schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:54:
[...]
Maar ik ben gewoon erg benieuwd.
Ah zo. Ik heb gekozen voor een zo vlak mogelijke frequency repons. Maar ik gebruik het dan ook voor produceren. Daarnaast heb ik een grotbox en een cheapo logitech 2.1 om te A/B-en

Adam A7X
Yamaha HS8 + sub
Alesis Monitor One (op dit moment de linkervoeding opgeblazen helaas)
Linear Phase 12" boembakken (modelnaam onbekend)
Avantone Mixcube
Logitech Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Edit: niet relevant

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 15-04-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik heb Adam T5V’s staan. Omdat die goede recensies kreeg. :)

Ben er ook zeer tevreden over, voor DJen én produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:52:
[...]

Vrijwel iedereen heeft de voorkeur voor neutrale luidsprekers als je dubbelblind test.
Hmm toch vind ik daar nuance in zitten. Neem de Yamaha HS serie, Dat wordt wel gezien als een voorbeeld van zeer neutrale speaker en om die redenen razend populair, met name in producing. Ik persoonlijk wil ze niet hebben. Ik vind ze saai en vermoeiend. Als ik een middagje ga draaien wil ik wel een neutralere speaker maar die mag best ook gewoon lekker klinken. Dus zocht je een zeer neutrale speaker of heb je een keuze gemaakt naar persoonlijke smaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
On_E schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:03:
Ik heb Adam T5V’s staan. Omdat die goede recensies kreeg. :)
Ik vind het probleem vooral dat er zo verschrikkelijk veel keuze is. Kijk alleen even naar het 5" lagere segment: KRK, Mackie, Yamaha, Devine, Presonus, Adam, Pioneer, Alesis, Kali, JBL, M-Audio om er een aantal te noemen.

Reviews zijn vaak promoted. Z Reviews en Digital Stereophony zijn 2 aardige bronnen om een selectie mee te maken.

Ik heb inmiddels 2 goede ervaringen met Mackie en denk dat ik daar dan ook wel bij blijf. Bang om iets anders te proberen en dat het tegenvalt. Hoewel ik die Adam T5V graag zou willen testen.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 15-04-2021 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit: doet er niet toe

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 15-04-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljerro
Ik heb een setje KRK's Rokit 5's. Ik mix voornamelijk via de koptelefoon dus heb ze er meer staan voor erbij . Ik woon nog in een appartementen complex dus op volume draaien zit er hier gewoon niet in.

Echter gaan we binnenkort verhuizen naar een huis met een kelder welke we om gaan toveren tot lounge / bar/ mancave. Naast de vraag hoe ik dit akoestisch ga inrichten ben ik ook aan het kijken voor wat extra speakers. De bedoeling is om de bestaande KRK's te gebruiken als monitor in de DJ booth en 2 nieuwe en wat grotere monitoren erbij te plaatsen. Nu lees ik her en der op dat monitor speakers niet voor deze doeleinden bedoeld zijn en ik beter kan kijken naar een kleine PA set. Wat zouden jullie doen? De ruimte is ongeveer 42m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die krk speakers kan je prima als booth monitor inzetten in deze relatief kleine ruimte. Ik heb ze zelf ook en heb ze al meermaals gebruikt op privé huiskamer feestjes, als monitor.. Ze kunnen echter geen ruimte vullen, dus voor dat doel kan je idd kijken naar een klein (actief) pa setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
JeroenNietDoen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 06:21:
[...]

Hmm toch vind ik daar nuance in zitten. Neem de Yamaha HS serie, Dat wordt wel gezien als een voorbeeld van zeer neutrale speaker en om die redenen razend populair, met name in producing.
De HS serie is behoorlijk vlak en heeft minder afloop dan de meeste budget nearfields.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZNwIMTG.jpg

Hierdoor is ie (relatief aan budget monitoren) helder aan de bovenkant en ik kan uit ervaring vertellen dat dit inderdaad leidt tot luistermoeheid. Als ik ze vergelijk met de Adam A7X dan voelt die laatste een stuk rustiger aan.

Het effect met produceren draait dat om, je neigt wat helderer af te mixen op de Adam's en wat vlakker in de high end op de Yamaha's. Hierdoor maak je dus op de Yamaha's tracks waar je juist minder luistermoe van wordt.

Ook valt me op dat als ik vanaf de Adam's terugga naar de Yamaha, ik zeer vaak probleemjes in de midrange en high end hoor, terwijl ik dat andersom niet heb. Daardoor zijn de Yamaha's erg geschikt om problemen in de mix te verhelpen en dat is in zekere zin een knipoog naar de befaamde NS-10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
eljerro schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:55:
Nu lees ik her en der op dat monitor speakers niet voor deze doeleinden bedoeld zijn en ik beter kan kijken naar een kleine PA set. Wat zouden jullie doen? De ruimte is ongeveer 42m2.
klopt, ze heten niet voor niets Nearfield monitors. Ze zijn bedoeld om dicht bij je oren te plaatsen zodat je zoveel mogelijk direct van de bron het geluid hoort en minder van de weerkaatsing. Veel homestudio's zijn dermate klein dat deze manier van monitoring noodzakelijk is.

Wat dat betreft is het ook goed dat een nearfield na een aantal meters afsterft.

Het aantal vierkante meters wat je hebt is erg mooi, zeker als de kelder rechthoekig is zul je in de lengte weinig (minder) last hebben van staande golven. Ik raad aan om bij de planning alvast rekening te houden dat je de boxen het best in de lengterichting kan plaatsen.

PA speakers thuis ben ik nooit zo'n fan van geweest, ik vind de geluidskwaliteit vaak minder dan een goede hifi set. PA is ook meer bedoeld voor geluidsdruk in grote zalen met veel publiek terwijl hifi meer gericht is op accurate weergave (alhoewel de verschillen tegenwoordig minder is geworden).

Met je kamergrootte zou ik me orienteren op speakers met +/- 8"woofers, veel groter dan dat zal ook in een kamer van 42m2 uiteindelijk problemen gaan geven of je moet zeer gericht de kamer akoestisch behandelen.

Hoewel dit topic meer gericht is op huiskamer, zitten er wel wat handige tips in voor plaatsing.

Het middelgrote hoe-plaats-ik-mijn-stereo-speakers-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

eljerro schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:55:
Ik heb een setje KRK's Rokit 5's. Ik mix voornamelijk via de koptelefoon dus heb ze er meer staan voor erbij . Ik woon nog in een appartementen complex dus op volume draaien zit er hier gewoon niet in.

Echter gaan we binnenkort verhuizen naar een huis met een kelder welke we om gaan toveren tot lounge / bar/ mancave. Naast de vraag hoe ik dit akoestisch ga inrichten ben ik ook aan het kijken voor wat extra speakers. De bedoeling is om de bestaande KRK's te gebruiken als monitor in de DJ booth en 2 nieuwe en wat grotere monitoren erbij te plaatsen. Nu lees ik her en der op dat monitor speakers niet voor deze doeleinden bedoeld zijn en ik beter kan kijken naar een kleine PA set. Wat zouden jullie doen? De ruimte is ongeveer 42m2.
Eea ligt helemaal aan je opstelling. Je zou je krk's nog plm 1/1.5 meter van je af kunnen zetten. Daarna zou ik op zeker gaan kijken naar nearfields (tot een metertje of 4) en daarna naar farfield monitors. Ik zou never een PA set gebruiken, die hebben echt een ander doel. Maar in een kelder: denk aan je akoestiek.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
JeroenNietDoen schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:40:
Focal. Ik heb gewerkt met behoorlijk wat verschillende monitors, maar deze zijn voor mij het prettigste om mee te DJen. Vooral vanwege de balans tussen neutraliteit, luistergenot en prijs.

Ze hebben ook net de Alpha Evo lijn uitgebracht. Kan niet anders dan kwaliteit zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit: Dit verhaal doet er niet toe, ben er net op gewezen dat geluidskwaliteit is niet relevant is voor nearfield applicaties bij DJ's

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 15-04-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:56:
[...]

Erin van Erin's Audio Corner heeft sinds kort een Klippel NFS en heeft de Focal Twin6 Be gereviewed. Niet een luidspreker die ik neutraal zou nomen. De prijs is ook veel te hoog voor de prestaties.

Als je goede monitoren zoekt in deze prijsklasse ben je echt veel beter af met Genelec en Neumann.
Zal best. Genelec en Neumann zijn zeker ook goed. In deze prijsklasse bevind ik mij echter niet. Dit is het segment voor professionele recording studio's. Dat heeft weinig te maken met de vraag waarop ik reageerde.

Daarnaast, al die grafieken en lijntjes doen mij niet zoveel (vanuit het DJ perspectief). Het moet gewoon helder helder en vooral prettig klinken. Dat zijn andere eisen dan een producer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit: laat maar, koop wat je wil

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 15-04-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

en bovenstaande discussie stopt hier.

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 15-04-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Na een jaartje te hebben gekloot op een DDJ 800 was ik toe aan wat nieuws, nu twijfelde ik enorm tussen de XZ en losse spelers. XZ vanwege het gemak, losse spelers mocht ik ooit gigs gaan draaien ben ik ready.

Uiteindelijk gekozen voor losse spelers, ik vond het namelijk erg krom dat er op de XZ geen performance pads zitten, en ik gebruik deze op de DDJ 800 erg veel. Snap dat niet zo goed eigenlijk.

Anyway een setje CDJ 2000 NXS2 + DJM 900 NXS2 aangeschaft incombinatie met een setje EVE AUDIO SC207. Ik draaide tot nu toe altijd op een JBL partbox 300, extreme goeie bass, mid/highs mwah. Dus wereld van verschil voor mij!

Next update zal een RMX 1000 worden, maar eerst ff me weg vinden op de CDJ's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Welke reden had je om voor de CDJs te gaan i.p.v. de concurrent SC6000?

[ Voor 8% gewijzigd door Ves op 10-05-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 12:53
Hier is de knoop ook doorgehakt. Upgrade van de XDJ-RX2 naar de XZ! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 12:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RE9TlFZZ-rfctcE85cgLZQVt6yM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h96ZWfunIbRgkOGQIb10GUct.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is ie dan! Potentieel de laatste van Nederland want kon hem nergens anders meer op voorraad vinden dan bij Fritz! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Ves schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:36:
Welke reden had je om voor de CDJs te gaan i.p.v. de concurrent SC6000?
Heb niet het idee dat Denon op langere tijd stabiel is. Vaak krijgen deze na een x aantal jaar veel kuren, terwijl het pioneer spul van zelfs 10 jaar oud vaak prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
Jeffrey0416 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Vaak krijgen deze na een x aantal jaar veel kuren
Heb je hier een bron voor? Gericht op de Prime apparaten uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
VChunky schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Heb je hier een bron voor? Gericht op de Prime apparaten uiteraard :)
Op reddit kwam de prime 4 ter spraak.

Issue's die ik voorbij zag komen

- Faders instabiel
- Software hangt soms vast tijdens een set
- interne harddisk werd niet meer herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
Aha, op reddit kwamen de pioneer spelers ter sprake.

Issues die ik voorbij zag komen:

- Glitchy pitch bend met jogwheel
- Onbetrouwbare vinyl mode
- Haperen van het scherm
- USB error tijdens een set

Ik denk dat een keuze tussen Pioneer en Denon op dit moment vooral gebaseerd is op het ecosysteem en gevoel. Tot nu toe (sinds introductie SC5000) is de kwaliteit van de hardware echt niet onderscheidend gebleken. Als de Denons binnen nu en een aantal jaar allemaal massaal kapot gaan heb je wel een punt natuurlijk, want Pioneers hebben zich wel bewezen op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:27
Hallo vrienden,

Wie kan er wat licht schijnen op het volgende:

Ik wou mijn huidige djm 500 (antiek) vervangen voor een djm 900 srt of djm 900 nxs2 maar nu rekordbox 6 uit is liggen de kaarten iets anders.

Een nieuw te verkrijgen budget pioneer djm 750 mk2 unlocked rekordbox 6 performance mode en dvs. Dus dan geen abbo kosten!

Dat klinkt interessant en kan ik serato aan de wilgen hangen maar:

Is de hid modus voor de oudere cdj's dan ook unlocked?

Ofwel, kan ik nadat een pioneer djm750mk2 rekordbox 6 unlocked ook oudere cdj's (lees: cdj2000/nxs/nxs2 xdj1000mk2) in hid modus gebruiken in rekordbox 6?
Of moet ik dan alsnog het subscriptie plan aanschaffen om ook de oudere cdj machines te gebruiken in hid modus?

Ik vraag mij dit af omdat een cdj3000 net als de djm750mk2 ook een "hardwaredongle" unlocker is voor rekordbox 6. De overige cdj machines staan in het rijtje "paid" voor dj control. Al lijkt het mij waarschijnlijk dat 1 hardware unlocker genoeg is, met pioneer weet je het maar nooit.

Ik ben al wat daagjes aan het googlen naar de verlossende antwoorden maar het levert nog niet wat op.

Op moment gebruik ik naast de cdj's ook serato dvs met een setje sl1200 dus de performance met dvs unlock in rekordbox 6 dan is alvast mooi meegenomen.

Het is zo onduidelijk allemaal.

Linkje met de rekordbox compatible devices:

https://rekordbox.com/nl/support/link/

Linkje met hardware ontgrendeling:

https://rekordbox.com/nl/support/faq/v6/#faq-q1525

Linkje met verschillen abbo/unlock/free

https://rekordbox.com/nl/plan/

[ Voor 5% gewijzigd door Chrisje1983 op 17-05-2021 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eljerro
Ik denk ook dat de mixer voldoende is om alles te unlocken (HID en DVS). Wat je er daarnaast gebruikt maakt in principe weinig uit. Zorg wel dat de firmware in de CDJ up-to-date is. En vergeet niet dat als je overstapt naar Rekordbox je andere control vinyl nodig hebt dan je nu gebruikt met Serato ;).

Ik zou dit nog wel even verifiëren bij aankoop (en anders heb je altijd nog de 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen. Ik draai nogal eens muziek op onze sportclub. We hebben twee velden en voor buiten hebben we 1 mobiele speaker maar daar een mixertje op en draadloze microfoons.

Dat is allemaal net niet genoeg om zelfs maar het volledige 1e veld te bereiken. Ik zou daarom graag een simpele PA willen aanschaffen (liefst 2e hands) met een paar speakers en waarmee ik dan op zijn minst 1 veld kan voorzien van muziek e.d. Dit wordt vooral gedaan bij toernooien en events. Ik heb ook wel eens apparatuur gehuurd, hiervoor (en ook voor feesten binnen, of de bruiloft waar ze me dan eens voor vroegen), maar zou liever een simpele set (speakers, mixer, microfoons enz) willen aanschaffen. De muziek komt van 2 laptops.

Wie o wie heeft ideeën? (en mag ik deze vraag hier niet stellen, dan wordt deze post vanzelf verwijderd).

Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 11:27
Chrisje1983 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:20:
Hallo vrienden,

Wie kan er wat licht schijnen op het volgende:

Ik wou mijn huidige djm 500 (antiek) vervangen voor een djm 900 srt of djm 900 nxs2 maar nu rekordbox 6 uit is liggen de kaarten iets anders.

Een nieuw te verkrijgen budget pioneer djm 750 mk2 unlocked rekordbox 6 performance mode en dvs. Dus dan geen abbo kosten!

Dat klinkt interessant en kan ik serato aan de wilgen hangen maar:

Ofwel, kan ik nadat een pioneer djm750mk2 rekordbox 6 unlocked ook oudere cdj's (lees: cdj2000/nxs/nxs2 xdj1000mk2) in hid modus gebruiken in rekordbox 6?
Of moet ik dan alsnog het subscriptie plan aanschaffen om ook de oudere cdj machines te gebruiken in hid modus?

Ik vraag mij dit af omdat een cdj3000 net als de djm750mk2 ook een "hardwaredongle" unlocker is voor rekordbox 6. De overige cdj machines staan in het rijtje "paid" voor dj control. Al lijkt het mij waarschijnlijk dat 1 hardware unlocker genoeg is, met pioneer weet je het maar nooit.

Ik ben al wat daagjes aan het googlen naar de verlossende antwoorden maar het levert nog niet wat op.

Op moment gebruik ik naast de cdj's ook serato dvs met een setje sl1200 dus de performance met dvs unlock in rekordbox 6 dan is alvast mooi meegenomen.
Pioneer DJ hardware welke de RB 6 versie unlocked naar HID/Preformance mode zijn:
  • CDJ-3000
  • DJM-V10/V10-LF
  • DJM-S11/S7
  • DJM-750MK2/450/250MK2
  • DDJ-1000/800/400/200
  • DDJ-FLX6
  • DDJ-RZX/RZ/RX/RR/RB/WeGO4
  • DDJ-XP1/XP2
  • XDJ-XZ/RX2/RX/RR
  • INTERFACE 2
  • RB-DMX1
Als jij een DJM-750MK2 koopt zal deze de RB 6 versie dus automatisch unlocken voor de HID/Preformance mode. Of je hiernaast (oude) CDJ-2000 players gebruikt maakt verder niet uit, de DJM-750MK2 is bepalend.

Tot grote ergenis van DJM-900NXS/NXS2/SRT plus CDJ-2000NXS/NXS2 gerbuikers, die met deze prof line setup gek genoeg geen unlock op RB 6 krijgen. De grof betaalde DJ's werken meestal in Export modus vanaf USB stick en halen hun schouders mogelijk op bij dit soort veranderingen.

Ik heb zelf 2 stuks CDJ-2000NXS spelers met een DJM-900SRT mixer met interne Serato geluidskaarten. Erg handig omdat je zowel volledig van RB 5 als van Serato met optioneel control vinyl/CD's gebruik kunt maken. Helaas ook voor deze set geen 'gratis' unlocked RB 6, onbetaald alleen in Export modus te gebruiken.

Het is daarom dat veel DJ's nog bij RB 5 blijven hangen, waarvoor ze ooit betaald hebben. Het subscription plan van RB was bij vele tegen het zere been omdat het per jaar immers net zo veel kost als een eenmalige levenslange licentie voor RB 5. Een aantal zijn zelfs overgestapt naar Serato, in de hoop dat zij niet ook het idee voor een subscription plan krijgen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Chrisje1983 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:20:

Ja, HID komt vrij als je Performance mode unlocked. Door subscription of hardware unlock apparaat. Dus als een DJM-750KM2 is aangesloten kan je gebruik maken van performance mode and Rekordbox DVS.
Meestal beveel ik mensen de XP2 aan als "goedkope" oplossing.

Je kan trouwens ook gebruik maken van Pro Link.
[b]Chrisje1983 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:20:[/bOp moment gebruik ik naast de cdj's ook serato dvs met een setje sl1200 dus de performance met dvs unlock in rekordbox 6 dan is alvast mooi meegenomen.
Als je die 750MK2 haalt wel. Je kan in principe de Serato control vinyl gebruiken maar het zal je niet de beste ervaring geven. Je zal vooral driften merken.

EDIT: Zie nu pas de post van Theo74 :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ves op 20-05-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Duidelijk jongens, bedankt voor de antwoorden.

Ik ga nog even de kat uit de boom kijken, de 750mk2 is al sinds 2017 op de markt.
De djm 900 nxs2 sinds 2016 en geen unlock, de djm 900 srt is tweedehands lastig verkrijgbaar en ook geen unlock dus dat zou 250 euro extra in rb5 of een abbo betekenen.

Ik hoop en gok op een release van een nieuwe lijn djm opvolgers in de relatief nabije toekomst.

Serato vinyl werkt inderdaad met rekordbox 5, maar niet 100%, tijd drift niet, maar de track positie van de naald doet rekordbox niets mee. Maar dvs vinyl kost niet zo veel, dus geen probleem. Ik ben niet zo'n fan van de library in serato, dus vandaar dat een mixer met rekordbox unlock mij wel wat lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Chrisje1983 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:35:
Duidelijk jongens, bedankt voor de antwoorden.

Ik ga nog even de kat uit de boom kijken, de 750mk2 is al sinds 2017 op de markt.
De djm 900 nxs2 sinds 2016 en geen unlock, de djm 900 srt is tweedehands lastig verkrijgbaar en ook geen unlock dus dat zou 250 euro extra in rb5 of een abbo betekenen.

Ik hoop en gok op een release van een nieuwe lijn djm opvolgers in de relatief nabije toekomst.

Serato vinyl werkt inderdaad met rekordbox 5, maar niet 100%, tijd drift niet, maar de track positie van de naald doet rekordbox niets mee. Maar dvs vinyl kost niet zo veel, dus geen probleem. Ik ben niet zo'n fan van de library in serato, dus vandaar dat een mixer met rekordbox unlock mij wel wat lijkt.
Voorlopig is de V10 nog steeds de nieuweling onder de DJ mixers van Pioneer DJ. Daarnaast zijn er 1 of 2 nieuwe 2ch mixers gelanceerd welke hoofdzakelijk op de Hip Hop/Scratch DJ zijn gericht.
Sinds dat Pioneer DJ aan een nieuwe investeringsmaatschappij is verkocht lijkt de klad een beetje in de nieuwe innovaties te zitten. Immers hebben we ook langer dan normaal op de CDJ-3000 moeten wachten. Een speler die in mijn ogen na jaren van ontwikkelen geen héle grote update op het CDJ-2000NXS standaard lijkt.

Ik twijfel er wel eens aan om mijn CDJ-900SRT weg te doen want ik blijf de geluidskwaliteit op de uitgangen van de DJM mixers ondermaats vinden. Ook de toen extra dure DJM-900SRT versie van bijna €2.500,00 gaat te makkelijk over zijn nek in de hoge tonen bij hogere uitgangssterkte. Terwijl mijn oude analoge Dateq LPM-7.3 warm en zuiver klinkt op alle niveau’s van in- en uitsturen.
Ooit was het idee om over te stappen op een Allen&Heath maar ook die blijken niet heilig, het is zonder meer een goed merk maar de mixers tot ca. €1.500,00 worden eerder gehyped door de UK DJ dan dan ze echt veel beter zijn dan de mixers van Pioneer DJ.

Als je een RB Preformance mode gebruiker bent dan zit je qua mixer toch redelijk aan de Pioneer DJ hardware vast, een beetje als in het Apple ecosysteem. Omdat ik ook de volledige Serato DJ Pro software heb, compleet met alle Plug-Ins (bij de aanschaf van de DJM-900SRT cadeau) heb ik hier al menig maal mee gewerkt maar ik blijf toch terugvallen op RB. Als is het om de audio speed search in de wave forms naast de tracks wat Serato niet heeft. Daarnaast heb ik ook het idee dat RB nummers strakker op de beat houdt en Serato soms iets lijkt te zwalken. Maar misschien ligt dit aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ja pioneer heeft helaas monopoly wat nooit meer echt doorbroken werdt. Ik heb ook nog een setje sl1200 met een ecler hak 380 staan, heel fijn muzikaal mixertje en ben ook nooit zo'n plastic (cdj's vooral) pioneer fan geweest maar je kan niet veel anders. Aan de andere kant, mijn djm500 is nog helemaal goed, wel 3 jaar terug alle faders vervangen terwijl er eigenlijk 2 nodig waren. Die kan weer een 15 jaar door.

Denon mixers is het in mijn ogen ook niet. Allen en heath layout ben ik geen fan van, dateq, ja de xtc mixer vond ik destijds erg fijn maar is het nu ook niet meer voor mij. Ik ben zo gewend aan de db meters per kanaal dat ik ze niet meer wil missen.

Moet wel zeggen dat als je bij alle djms de channels en master op 0db houd het wel meevalt, die headroom boven de 0 db zit er niet voor niets. Wel lullig als elke dj flink in het rood draait en uitstuurt en jij daarna netjes op 0 uitstuurt en de vloer leeg loopt.

Ik heb destijds op mijn djm500 alle 0db leds op channels en master verwisseld voor gele leds, zie in 1 oogopslag als ik goed zit.

Het is wel een beetje afwegingen doen ja, elke djm mankeert wel wat aan in mijn ogen. Dat weet pioneer ook natuurlijk, en de prijzen ja, die zijn met de jaren flink omhoog geduwd. Ik heb de bonnen nog van de djm (in guldens) en de cdj's. Maar ze kunnen het maken want ze hebben geen concurrent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Als je misschien wat ouder bent en daardoor uit de vinyl-tijd komt dan ben je redelijk gewend aan de analoge ‘sound’ waarbij je het met een goede setup redelijk bont moest maken om te oversturen.
Mixers als Dateq en Rodec waren de standaard in Nederland, kwalitatief hoog niveau, gebouwd als een tank.

De DJM serie van Pioneer DJ en zeker ook hun alles in 1 controllers hebben een door meer DJ’s gemelde ondermaatste kwaliteit output. Je kunt inderdaad keurig op 0dB blijven maar dan nog. Moet je de Sound Color FX ‘Filter’ maar eens opendraaien naar high-pass. Een kakofonie van kraken, spetteren en vervormen. Tenminste, dat hoor ik op mijn actieve Genelec monitoren terug via de by-pass van mijn Scarlett.
Wissel ik mijn DJM-900SRT om voor mijn Dateq LPM-7.3 en werk met de filterbank van de DDJ-SP1 dan blijft alles keurig en mooi strak klinken.
Gelukkig maak ik opnames van mijn mixen via de interne recorder van RB dus dan blijft alles keurig binnen de lijntjes en is het geluid prima. Maar voor een live optreden is het soms echt hinderlijk voor de oren van het publiek. Natuurlijk kun je het geluid temmen met een processor limiter en andere trukendozen maar ergens wil je toch goed geluid uit een mengpaneel van €2.500,00 horen. Helaas lijkt Pioneer in deze serie mixers meer gefocust op de digitale features en RB koppelingen.
Hierdoor ben ik eigenlijk best benieuwd of de V10 serie beter presteert maar de mogelijkheid om dit te testen heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Chrisje1983 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:16:
Denon mixers is het in mijn ogen ook niet. Allen en heath layout ben ik geen fan van, dateq, ja de xtc mixer vond ik destijds erg fijn maar is het nu ook niet meer voor mij. Ik ben zo gewend aan de db meters per kanaal dat ik ze niet meer wil missen.
Ik begrijp wat je zegt over Denon mixers. Qua materiaalgebruik is het het net niet. Over de lay-out van A&H: Ik neem aan dat je het dan hebt over de Xone:92 of 96? Misschien is de PX5 of Xone:43 een optie? Die zijn wat simpeler en conventioneler qua lay-out.

Sowieso met mixers, zou ik altijd eerst ergens een test setje gaan draaien om te zien wat de mixer allemaal kan en hoe de workflow in de praktijk uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Tigerblood schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:43:
[...]

Ik begrijp wat je zegt over Denon mixers. Qua materiaalgebruik is het het net niet. Over de lay-out van A&H: Ik neem aan dat je het dan hebt over de Xone:92 of 96? Misschien is de PX5 of Xone:43 een optie? Die zijn wat simpeler en conventioneler qua lay-out.

Sowieso met mixers, zou ik altijd eerst ergens een test setje gaan draaien om te zien wat de mixer allemaal kan en hoe de workflow in de praktijk uitpakt.
Ik bedoel inderdaad de dj mixers niet de Xone 92 en 96, dat zouden leuke minimale mixertjes zijn voor een livesetje, maar 4 bands eq en sends wil ik niet op een dj mixer hebben.

Wil echt in het pioneer kamp blijven, het ging mij vooral om het unlocken van rb6, dvs en de hid modus zonder een abbo te nemen en het gemak van een soundcard in de mixer, zodat een draaiende laptop of kabels ompluggen niet nodig is als ik ouderwets vinyl wil gebruiken.

Ik heb voor nu alsnog maar een djm 900 srt aangeschaft en laat rekordbox nog maar even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Iets te laat op record gedrukt, maar een kleine 40 mins aan random platen op de maandag. :)

[Soundcloud: REC-2021-05-24 by George Hefner]

Soms gaat zonder tracklist ineens best lekker, had eigenlijk nog wel ff verder moeten gaan maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-06 12:08

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Jeffrey0416 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Op reddit kwam de prime 4 ter spraak.

Issue's die ik voorbij zag komen

- Faders instabiel
- Software hangt soms vast tijdens een set
- interne harddisk werd niet meer herkend
Ik heb de Prima 4 nu bijna 2 jaar en ik vind hem fantastisch. Geen last van kwaliteitsissues en ik denk dat je op Reddit ook genoeg over de Pioneers kunt vinden. Alle twee de stand alone units are super en elke heeft zijn voor en nadelen. Wel heb je voor de Prime4 enorm veel waar voor je geld, alleen zit je niet in het Pioneer ecosysteem wat (helaas) nog vrijwel overal standaard is in het clubcircuit. Ik zelf ben een bedroom DJ, dus dat maakt me niet uit. Wat ik zelf echt een gouden feature vindt is de beatjump van de Denon. Met één druk op de knop tot 64 bars vooruit of achteruit springen, waardoor ik veel flexibeler ben met het kiezen van mijn mixmoment.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XB-Nh6bpFgNz3iBeZtvcx1d1h7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9m5I4eOxLcN7y88wDVD4aoHr.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook een Denon fan. Begonnen met een Prime 4. Uiteindelijk smaakte dat toch naar meer. Kijk nu nog met een schuin oog naar de LC's voor kanaal 3 en 4. Vind dat switchen toch niet ideaal.

Al met al zeer tevreden met Denon. Ja Engine Prime is wat gelimiteerd t.o.v. RB maar dat verschil wordt met de dag kleiner. Bovendien zijn features zoals WiFi streaming en OTA updates onmisbaar geworden. En qua hardware is het eigenlijk sinds de vorige generatie al geen eerlijke vergelijking meer ;)

En dan die mixer.. Het is een prima mixer, maar vooral heel gemiddeld. Hij blinkt eigenlijk nergens in uit. Ik wacht met smart op een Denon tegenhanger van de DJMV10.. one can only hope!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Nice! Maak je ook gebruik van Dropbox/streaming services of dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
Ves schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:11:
Nice! Maak je ook gebruik van Dropbox/streaming services of dat niet?
Ik gebruk Beatport Link af en toe. Erg leuk om gewoon een beetje te freestylen tussen genre's en tracks die ik niet ken. Ik kan het alleen maar aanbevelen, ik heb simpelweg vaker zin om te draaien doordat ik zonder voorbereiding gewoon los kan gaan. Zo heb ik laatst voor het eerst echt d&b lopen draaien, iets dat ik zonder streaming waarschijnlijk niet had gedaan.

Als ik een serieuzere set draai (feestje oid) dan blijf ik bij de tracks die ik goed ken / voorbereid heb dus dan valt streaming meestal af. Al is het wel erg handig voor verzoekjes.

Dropbox gebruik ik niet, maar zou prima kunnen natuurlijk. Voor opslag gebruik ik interne SSD's, USB sticks en backups op mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljerro
Strakke setup! Hoe zet je de muziek over van je Engine Prime db naar de interne ssd's? Gaat dat ook via de prime software? En men zegt dat de spelers overweg kunnen met rekordbox usb's.. werkt dat ook echt?

Ik ben zelf ook in de markt aan het kijken voor een set spelers. Ik twijfel nog heel erg tussen de Pioneer CDJ3000's en de SC6000's. Eigenlijk vind ik de 3000's veels te duur maar ben wel fan van het eco systeem en de build kwaliteit van de units. Ik heb in het verleden een set DN S1000 spelers gehad en die begonnen na een jaar of 3-4 toch echt wel kuren te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

eljerro schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:36:
Strakke setup! Hoe zet je de muziek over van je Engine Prime db naar de interne ssd's? Gaat dat ook via de prime software? En men zegt dat de spelers overweg kunnen met rekordbox usb's.. werkt dat ook echt?
Ja dat klopt. Het maakt een aparte database op de USB stick aan.

YouTube: Importing a Rekordbox USB Directly into PRIME Series Hardware
Ik ben zelf ook in de markt aan het kijken voor een set spelers. Ik twijfel nog heel erg tussen de Pioneer CDJ3000's en de SC6000's. Eigenlijk vind ik de 3000's veels te duur maar ben wel fan van het eco systeem en de build kwaliteit van de units. Ik heb in het verleden een set DN S1000 spelers gehad en die begonnen na een jaar of 3-4 toch echt wel kuren te krijgen.
Dat is wat meeste mensen tegenhoud. Veel kleine issues die een grote drempel vormen
DiscoNootje schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:33:
[...]

Ik gebruk Beatport Link af en toe. Erg leuk om gewoon een beetje te freestylen tussen genre's en tracks die ik niet ken. Ik kan het alleen maar aanbevelen, ik heb simpelweg vaker zin om te draaien doordat ik zonder voorbereiding gewoon los kan gaan. Zo heb ik laatst voor het eerst echt d&b lopen draaien, iets dat ik zonder streaming waarschijnlijk niet had gedaan.

Als ik een serieuzere set draai (feestje oid) dan blijf ik bij de tracks die ik goed ken / voorbereid heb dus dan valt streaming meestal af. Al is het wel erg handig voor verzoekjes.
Eens! Streaming is een leuke optie als aanvulling op je eigen collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Ik heb in het verleden een set DN S1000 spelers gehad en die begonnen na een jaar of 3-4 toch echt wel kuren te krijgen.
Dat was dan ook wel een instapper van Denon,als ik kijk op Marktplaats hoeveel spelers van Pioneer er al niet een play/cue is vervangen bij gewoon thuisgebruik.
Jaren een Denon HS 5500 gehad en nooit problemen, nu een Pioneer DDJ 1000 en ook geen problemen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiscoNootje

Je connect je mac of PC via USB A/C aan de speler en daarmee sync je muziek naar de SSD. Zo gepiept.

RB USB's kunnen idd gelezen worden. Niet alles wordt meegenomen. Zo worden memory cues niet meegenomen want de Prime speler kent die functie simpelweg niet. Het beste zou zijn om je RB stick in een prime speler te prikken en er even mee spelen, bijv. in een Bax-shop winkel.

Daar staat tegenover dat de Prime spelers veel meer functionaliteit bieden. Performance pads, rolls, slicer, WiFi, OTA updates etc. etc.

Als je van plan bent om in clubs te draaien dan is de keuze voor Pioneer snel gemaakt natuurlijk. Je betaald bijna het dubbele en je krijgt los van het 'ecosysteem voordeel' er nog minder voor terug ook. Doet me een beetje denken aan Apple Vs. Android, behalve dat Apple's Ecosysteem meer biedt dan alleen maar de standaard te zijn dus gaat de vergelijking niet helemaal op.

Bouwkwaliteit is nagenoeg hetzelfde. Ik vind de jogwheel van Pioneer beter/robuuster aanvoelen, maar Denon ziet er veel strakker uit. Als ik de RMA verzoekjes op de Denon forums bekijk dan kun je die op een hand tellen, en Denon springt er nagenoeg direct bovenop. De lange termijn zal uitwijzen hoe solide de hardware daadwerkelijk is natuurlijk..

Achteraf blij met Denon. Ik ben wel een week bezig geweest om alles goed over te zetten, maar ik zou niet meer terug willen. En dat is eigenlijk vooral vanwege de prijzen die Pioneer durft te vragen, beetje schandalig als je het mij vraagt. Als de prijs goed was had ik het gebrek aan innovatie nog wel voor lief genomen. Eigenlijk zijn de CDJ-3000's gewoon XDJ 1000 MK3's en als ze die prijs hadden gehanteerd had ik het begrepen. Nu betaal je 4600 (of 9200) euro voor minder functionaliteit dan de 4 jaar oude SC5000's, dat is toch niet uit te leggen aan de nieuwe generatie DJs? Waarom kan zoiets simpels als dual layer niet worden geimplementeerd? Omdat Pioneer in sommige gevallen dan slechts 2 decks verkoopt i.p.v. 4. Tsja.. dan ben je mij kwijt.

[ Voor 9% gewijzigd door DiscoNootje op 07-06-2021 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eljerro
Thanks! Ik zit niet perse vast aan een eco systeem (draai nu in een DVS setup in combinatie met Traktor). Ik draai (als het straks weer normaal is) met enige regelmaat buiten de deur en daar staan eigenlijk altijd Pioneers. Als die Denon's inderdaad rekordbox lezen kan ik wellicht gewoon dit gebruiken ipv prime (ik heb voldoende aan Playlists, Cue's en Hot Cues, al het andere gebruik ik niet) Ik denk inderdaad dat ik het beste eens ga testen bij een bax winkel.

[ Voor 77% gewijzigd door eljerro op 08-06-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesDuurzaam
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-06-2021
Vraagje (of wellicht niet zo klein): hoe stel je jezelf als DJ in de picture? Behalve dan veel uren maken, op social media zichtbaar zijn etc. Voor een bevriende DJ (en leverancier van techniek) heb ik een website gebouwd: https://www.hj-event-productions.nl . Deze krijgt redelijke aandacht (voor een nieuwe site), mede door SEO en streams op Twitch (a.s. vrijdag ook weer, zie deze Pool Party).

Tevens heeft hij zijn netwerk, maar om echt door te stoten en boven hobby-niveau qua inkomsten uit te komen, hebben we meer nodig. Wie heeft hier de tips qua websites, traffic opbouwen, fora, etc.? Suggesties in alle hoedanigheden zijn welkom!

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Geen idee wat je stijl is, maar dit antwoord moet je zien met de assumptie dat je voor een bepaalde muzikale stijl gaat (en niet voor trouwfeesten etc)

Alles draait om netwerken. Dj’s die je kennen en ergens kunnen introduceren (omdat ze zelf die dag niet kunnen), organisatoren die hun programma willen vullen etc zijn volgens mij de belangrijkste zaken. Zeker als je in een specifieke stijl draait. Als je kan aantonen dat je op vergelijkbare events gedraaid hebt helpt dat.

Als je ergens staat is netwerken met de hoger gerankte dj’s enorm behulpzaam. (Tot op zekere hoogte). Maak altijd duidelijk wat zij er zelf aan hebben, maw mik niet al te hoog, ga primair voor semi local. Volg die gasten, like hun stuff, maak een praatje maar verveel ze niet, je bent immers de zoveelste.

Maar vooral zorg dat je craft op hoog niveau is.

Verwacht niet teveel van je gage maar doe geen uitverkoop. Met alles gratis blijf je in de gratis vijver vissen. Het is een overbeviste vijver, dus zorg dat je daar niet te lang blijft. Gebruik bovenstaande tips om niet in die vijver te blijven hangen.

Maar bovenal, blijf plezier hebben als je ergens staat. Een norse platendraaier straalt af op het publiek, het publiek beïnvloed de drankverkoop en de drankverkoop zal in veel gevallen invloed hebben op wat de organisatie denkt van de centen die ze ik jou performance gestoken hebben.

In die context moet je durven het verkeerde feest weigeren, met de duidelijkheid dat het feest niet jou stijl is, en dat je voorbij de stretch van wat jij met je performance wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Wat je volgens mij nog niet benoemd hebt is produceren. Zorgen dat je gedraaid wordt door andere DJ's (via via, of spammen). Als je nooit eigen nummers hebt breek je tegenwoordig volgens mij niet meer door als DJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@AllesDuurzaam toen ik net begon met draaien draaide ik wel eens op de 'Fresh Air' feesten in de Stalker in Haarlem, in 2013. Hier kon je je als beginnend DJ voor aanmelden, je kreeg dan een slot van 1 a 1,5u toegewezen en kon dan lekker je ding draaien. Dit werd georganiseerd door 2 resident DJ's uit de Stalker. Zo een beetje gaan netwerken, en als je boven de rest uitsteekt kon je een beter tijdslot krijgen / voor andere clubnights / festivaldagen uitgenodigd worden etc. De Stalker is helaas niet meer, maar mogelijk dat er nog soortgelijke events zijn. Afhankelijk van het genre, kan hij ook een mix insturen naar bepaalde feestorganisaties natuurlijk.

Daarnaast heb ik in 2013 in Amsterdam nog eens een club(je) afgehuurd met 4 vrienden en zo ons eigen feest georganiseerd voor een goede 100 man. Dit waren dan vooral vrienden, maar er was ook vrije inloop. Dit was redelijk succesvol, maar wegens andere interesses / uit elkaar vallen van de vriendengroep is het bij die ene keer gebleven. Met dit soort events creëer je weer word of mouth etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tja producen helpt idd enorm, maar is echt een andere kunst die je niet zomaar ff leert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

het wordt langzaamaan tijd voor een volgend deel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
d.bakker84 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:00:
Wat je volgens mij nog niet benoemd hebt is produceren. Zorgen dat je gedraaid wordt door andere DJ's (via via, of spammen). Als je nooit eigen nummers hebt breek je tegenwoordig volgens mij niet meer door als DJ.
Achja, wat is doorbreken? En wat je zegt is zo'n beetje hetzelfde als dat je goed moet kunnen kleien om architect te kunnen worden. Twee totaal verschillende competenties.
De meeste 'echte' producers kunnen gewoon niet zo goed DJ'en en dat valt op. Goede DJ's kunnen daarentegen gewoon platen laten produceren door anderen zonder dat iemand het door heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

VChunky schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Achja, wat is doorbreken? En wat je zegt is zo'n beetje hetzelfde als dat je goed moet kunnen kleien om architect te kunnen worden. Twee totaal verschillende competenties.
De meeste 'echte' producers kunnen gewoon niet zo goed DJ'en en dat valt op. Goede DJ's kunnen daarentegen gewoon platen laten produceren door anderen zonder dat iemand het door heeft ;)
Wat ik uit de vraagstelling begreep was hoe je meer kans maakt om een bekende DJ te worden. Ik had daar in mijn hoofd de DJ's die draaien op de wat grotere festivals en feesten. En inderdaad, dat zijn over het altemeen tegenwoordig proceducers die vaak niet eens heel goed kunnen DJen. Zonder eigen platen (die je inderdaad ook kunt kopen) kom je daar volgens mij tegenwoordig niet meer.

Wil je echter gewoon een goede DJ zijn die op de locale festivals / feestjes / clubs de bekende nummers draait, dan gaat mijn verhaal inderdaad niet op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VChunky
d.bakker84 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Ik had daar in mijn hoofd de DJ's die draaien op de wat grotere festivals en feesten.

Wil je echter gewoon een goede DJ zijn die op de locale festivals / feestjes / clubs de bekende nummers draait, dan gaat mijn verhaal inderdaad niet op.
Even selectief gequote. Maar er is nog een hele wereld die je vergeet. De DJ's die in clubs onbekende nummers draaien. Waar mensen naartoe gaan om nieuwe dingen te horen en verrast te worden. Waar mensen komen om muziek te luisteren en te dansen.
De DJ's die met een grote grijns hun nieuwste aanwinst proberen op het publiek :P

Helaas is deze wereld niet zo groot in NL juist vanwege commercialisering, terwijl het voor mij de essentie is van de DJ wereld en het ontstaan er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb wat research gedaan. De website neigt toch meer naar een trouwfeest DJ dan naar "DJ's die met een grote grijns hun nieuwste aanwinst proberen op het publiek"

Zelf platen producen lijkt me niet het juiste pad. Kan je niet netwerken met organisaties die trouwfeesten / bedrijfsfeesten organiseren? Ik denk aan event bureaus, catering, misschien zelfs hotels of locaties waar dit soort events plaats vind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Aansluiten bij een boekingskantoor. Dan wordt je ingezet als opvulling tussen de rest en als je dat goed doet wordt je vanzelf de hoofdact. Wil niet zeggen dat je er dan staat vanwege naamsbekendheid bij het publiek, maar eerder het vertrouwen dat mede-organisatoren in je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
Ik sluit me aan bij de meeste hier. Als je niet produced is de kans op doorbreken relatief klein. Maar niet onmogelijk.

Kijk maar eens naar James Hype. Naar mijn mening een van de beste House DJs van dit moment. 'Groot' geworden door zijn DJ techniek en dat laten zien op Youtube.

[ Voor 9% gewijzigd door DiscoNootje op 19-06-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Was wel weer tijd voor een house setje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 22:08
teacher schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:30:
[mbr]het wordt langzaamaan tijd voor een volgend deel....[/mbr]
Done! Deze kan gesloten worden.

We gaan verder in How to become a DJ: Deel XVIII

(TS zal ik bijwerken de komende tijd)

[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 04-07-2021 09:50 ]