Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Gisteren een isolatie mix opgenomen, ruim 3 uur melodische, melancholische en hypnotische tracks:'

https://soundcloud.com/micka-dj/unity

Tracklist:
01. Marconi Union - Burned
02. Guhus - Daemons & Clouds
03. Arutani - Runaway (Ameli Paul Remix)
04. Ron Flatter - Amantes amentes
05. Quart - Inspiration (Richard Earnshaw's Inner Spirit Extended Mix)
06. Volen Sentir - Manasarovar
07. The Mountain Howl - Melt
08. Gorje Hewek & Izhevski - Vetter (Peremen)
09. Donato Dozzy - 12H.5 (Remix)
10. Jones Meadow - E18 (Extended Mix)
11. Jeremy Olander - Vanadis
12. Xinobi - Wonderful People
13. Christopher Schwarzwalder - Meru
14. Ant Smif - Indigo Klenja
15. Bedouin - Metaphor
16. Brian Cid - Fill The Void
17. Isaac Tichauer - Higher Level (Bicep Remix)
18. Ruede Hagelstein - She Loves (Live Version)
19. nthng - Sighting of an Angel
20. Savvas - Desires Of The Soul (Extended Mix)
21. NuKreative - Out Of The Shadows
22. COMA - Bits and Pieces (Lauer Absorber Mix)
23. Kiwi, Ghost Culture - I Feel Better (12" version)
24. Eluize - Drama
25. Mikron - Ghost Node
26. Max Cooper - Repetition
27. Dorisburg - Virvlar III
28. Brian Cid - Be One
29. Super Flu - mygut (Solomun Remix)
30. Brascon - Apart
31. Modd - Noli
32. Arnaud Le Texier - Granular Therapy
33. Luigi Tozzi - Automa
34. Toh Imago - La Napoule (Nathan Micay's Life in Every Breath Remix)
35. Marc DePulse - Opium (feat. John M)
36. AES DANA - Nuphar Log
37. Phillip Wilkerson - The Edge of Being

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:15
Om in deze tijd vanuit huis een nieuwe hobby op te pakken ben ik aan het kijken geweest naar een DJ controller. Na het nodige uitzoekwerk uitgekomen op een DDJ-400 maar het valt me op dat deze nergens meer te verkrijgen is. Levertijd, als de website dit aangeeft, staat mogelijk pas over 2 weken.

BAX meldt overigens bij de B-stock modellen dat het product niet meer leverbaar is...

Is dit een teken dat Pioneer een nieuw model gaat aankondigen? Is de DDJ-400 in principe al uitgefaseerd? Als dit het geval is, dan wacht ik liever nog even op het vernieuwde/vervangende model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kan er ook mee te maken hebben dat door corona de wereldwijde productie en logistiek keten compleet verstoord is...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Rekordbox 6 is vandaag rereleased. Kopen kan niet meer, enkel nog een maandelijkse subscription. De meest uitgebreide versie gaat 15 EUR / maand kosten als je geen device hebt die de functionaliteit "unlocked"..

https://rekordbox.com/en/plan/

Toch pijnlijk voor hobbyisten die Rekordbox als performing software gebruiken. De music manager blijft gratis, dus een USB stick preppen kost gelukkig geen geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:57
Yalopa schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:51:
Rekordbox 6 is vandaag rereleased. Kopen kan niet meer, enkel nog een maandelijkse subscription. De meest uitgebreide versie gaat 15 EUR / maand kosten als je geen device hebt die de functionaliteit "unlocked"..

Toch pijnlijk voor hobbyisten die Rekordbox als performing software gebruiken. De music manager blijft gratis, dus een USB stick preppen kost gelukkig geen geld...
Ja en verreweg de meeste controllers zijn unlocked. Alleen niet helemaal helder nog voor mij hoe hid mode werkt met xdjs/cdj2000 combi.

Ik ga eerst eens nog een keer de library backuppen op een 2e laptop en daar es proberen, zodat ik deel5 nog in de lucht hou.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Valderrama schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:42:
Om in deze tijd vanuit huis een nieuwe hobby op te pakken ben ik aan het kijken geweest naar een DJ controller. Na het nodige uitzoekwerk uitgekomen op een DDJ-400 maar het valt me op dat deze nergens meer te verkrijgen is. Levertijd, als de website dit aangeeft, staat mogelijk pas over 2 weken.

BAX meldt overigens bij de B-stock modellen dat het product niet meer leverbaar is...

Is dit een teken dat Pioneer een nieuw model gaat aankondigen? Is de DDJ-400 in principe al uitgefaseerd? Als dit het geval is, dan wacht ik liever nog even op het vernieuwde/vervangende model.
Klinkt logisch, aangezien dit nu de instapper is (daast de ddj200 maar dat is wel erg kaal en beperkt).
de ddj800 is natuurlijk meteen een fors stuk duurder (wel verkrijgbaar), de oudere ddj-rb kun je mss voor een mooie prijs op de kop tikken (al dan niet 2e hands), kan bijna hetzelfde als de 400. De indeling is iets minder CDJ stijl, maar ik had er met mijn overstap naar cdjs/xdjs totaal geen problemen mee.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:44

Ves

A gadget addicted Bounty

Boefmans schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:04:
[...]

Ja en verreweg de meeste controllers zijn unlocked. Alleen niet helemaal helder nog voor mij hoe hid mode werkt met xdjs/cdj2000 combi.
Voor HID zal je een subscription moeten hebben.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 10:32
Yalopa schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:51:

Gelukkig heb ik versie 5.6 nog wel als installatiebestand op mijn laptop. Hij upgrade ook naar een nieuwere versie. Dus lijkt me dat versie 5 nog wel te gebruiken blijft (gewoon niet auto-update aanzetten en naar 6 gaan lijkt me) Wel balen dat ze nu overgegaan zijn op abonnementsmodel. Snap het wel, maar ik ga er zelf niet extra voor betalen. Gelukkig heb ik de rx2 dus is rekordbox voor alleen voorbereiden genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 08:10
Afgelopen maandag Djay Pro gekocht voor 35 euro. Deze was in de aanbieding in de MS store. Ik denk dat ik binnenkort eens random wat 15 minuten mixjes probeer te gaan maken met steeds een ander thema.

Ik ben complete beginner dus ben benieuwd wat het gaat worden.

En... wanneer ik weer eens tijd heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
destroyer6670 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:46:
[...]

Gelukkig heb ik versie 5.6 nog wel als installatiebestand op mijn laptop. Hij upgrade ook naar een nieuwere versie. Dus lijkt me dat versie 5 nog wel te gebruiken blijft (gewoon niet auto-update aanzetten en naar 6 gaan lijkt me) Wel balen dat ze nu overgegaan zijn op abonnementsmodel. Snap het wel, maar ik ga er zelf niet extra voor betalen. Gelukkig heb ik de rx2 dus is rekordbox voor alleen voorbereiden genoeg.
Pioneer DJ is enige maanden geleden overgenomen door een andere investeringsmaatschappij en die hebben op management niveau waarschijnlijk een andere visie op het verdienmodel in de DJ industrie. Maar waarschijnlijk niemand heeft het management van Pioneer DJ verteld dat dit een hele domme zet is.

Het resultaat van een maandelijkse fee voor software zal eerder resulteren in een maandelijkse leegloop van betalende Rekordbox gebruikers. Buiten het feit dat de Rekordbox software zelf niet eens perfect is en nog vaak bugs kent. Sterker nog, de eerste serieuze bugs in de Analyze optie van Rekordox 6.0 zijn al gemeld...

Als je een dure Nexus set van €7.000,00 hebt moet je met Rekordbox 6 ineens €9,99 per maand gaan betalen om in Preformance/HID mode te kunnen werken, terwijl een aantal Pioneer DJ speelgoed controllers unlocked zijn voor deze functie. Belachelijk!

Rekordbox 6 heeft de deuren naar de Cloud opengezet, absoluut een aanvulling maar helaas alleen richting Dropbox, waar je ook per maand voor moet betalen om hier een fatsoenlijke hoeveelheid dat op te kunnen parkeren. Waarom kan je niet kiezen voor een Cloud dienst die je al hebt, of beter nog, waarom krijg je voor deze optie a €14,99 per maand geen Rekordbox Cloud aangeboden? Dat zou de prijs nog iets verantwoorden...

En dan geen paniek voor de (betaalde) Rekordbox 5.x.x. gebruikers, deze versie blijft gewoon actief en ook gewoon werken zoals altijd. Mooi gesproken maar een kind kan inzien dat Rekordbox 5 met de tijd wordt uitgefaseerd...

Wie op het internet links en rechts de reacties op Rekordbox 6 heeft gelezen zal weten dat er best veel enthousiaste reacties zijn maar ook massale negatieve reacties. Ik hoop dat Pioneer DJ zelf ook meeleest en hier wat mee doet. Door op z'n minst de gratis versie verder open te zetten qua opties, of om t.z.t. een werkbaar beperkte afkoopversie te lanceren. Want dat er klachten zijn over Rekordbox 6 weet de concurrentie ook...

Tot die tijd houd ik mijn Serato DJ Pro licentie dicht in de buurt en ben ik zelfs al aan het verkennen of ik toch niet terug ga naar deze prima software met dan misschien iets minder opties maar wel 1 vaste prijs.

Pioneer DJ kan beter eens opschieten met een opvolger voor de CDJ-2000NXS2. Dat ding loopt bijna nog op kolen maar is en wordt wel massaal aangeschaft waardoor de miljoenen ook binnen kunnen stromen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Steefmeister schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:14:
Afgelopen maandag Djay Pro gekocht voor 35 euro. Deze was in de aanbieding in de MS store. Ik denk dat ik binnenkort eens random wat 15 minuten mixjes probeer te gaan maken met steeds een ander thema.

Ik ben complete beginner dus ben benieuwd wat het gaat worden.

En... wanneer ik weer eens tijd heb :)
Waarschijnlijk in de aanbieding omdat de populaire koppeling met de betaalde Spotify diensten komt te vervallen. Algorithm had deze functie nog als enige op de DJ Software markt.
Jammer want daar heb ik DJ Pro ooit voor aangeschaft, omdat ik heel af en toe wel eens een feestje draai met verzoekplaten en dan wil je alles bij je hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Theo74 op 16-04-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 08:10
Theo74 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:56:
[...]

Waarschijnlijk in de aanbieding omdat de populaire koppeling met de betaalde Spotify diensten komt te vervallen. Algorithm had deze functie nog als enige op de DJ Software markt.
Jammer want daar heb ik DJ Pro ooit voor aangeschaft, omdat ik heel af en toe wel eens een feestje draai met verzoekplaten en dan wil je alles bij je hebben.
Ah noo dat is wel echt balen. Ff checken of ik nog geld terug kan krijgen.

--edit-- gelukt. Dan toch verder met Serato en de muziek die ik zo beschikbaar heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Steefmeister op 16-04-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Steefmeister schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:43:
[...]

Ah noo dat is wel echt balen. Ff checken of ik nog geld terug kan krijgen.

--edit-- gelukt. Dan toch verder met Serato en de muziek die ik zo beschikbaar heb.
Ik begrijp de juridische insteek van Algorithm maar vind het nogmaals erg jammer tegelijk. Het is echt een waardevolle aanvulling voor metname die feesten en fuiven waarop je als DJ eigenlijk niet zit te wachten maar door het draaien wat iedereen wil wel leuk geld kan verdienen. Daar is (was) Spotify echt je vriend.

Misschien dat er ooit nog een frauduleuze oplossing komt die het streamen in DJ software toch weer mogelijk maakt zoals de Spotify rippers er al even zijn. Zeker niet mijn advies want de muzikant moet ook wat verdienen en ik betaal braaf mijn Spotify abonnement en DJ Pool downloads maar helemaal de kraan dicht is wel cru...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Theo74 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:42:
[...]

Pioneer DJ is enige maanden geleden overgenomen door een andere investeringsmaatschappij en die hebben op management niveau waarschijnlijk een andere visie op het verdienmodel in de DJ industrie. Maar waarschijnlijk niemand heeft het management van Pioneer DJ verteld dat dit een hele domme zet is.
Sorry, dat is niet maanden geleden maar een maand geleden https://djmag.com/news/pi...en-sold-what-does-it-mean

En denk je echt dat bedrijven binnen 45 dagen besluiten om zo'n beslissing te nemen. Nee hoor. Dit zat er zeker al sinds januari aan te komen: https://djtechtools.com/2...e-system-from-pioneer-dj/

En vorig jaar met ADE werd er ook al gespeculeerd dat ze deze richting op gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Ves schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:59:
[...]

Sorry, dat is niet maanden geleden maar een maand geleden https://djmag.com/news/pi...en-sold-what-does-it-mean

En denk je echt dat bedrijven binnen 45 dagen besluiten om zo'n beslissing te nemen. Nee hoor. Dit zat er zeker al sinds januari aan te komen: https://djtechtools.com/2...e-system-from-pioneer-dj/

En vorig jaar met ADE werd er ook al gespeculeerd dat ze deze richting op gingen.
Je houdt je huiswerk goed bij, chapeau!

De tweede overname van Pioneer DJ is inderdaad kort geleden gebeurd maar ik geloof ook niet dat met deze recente overname gelijk het besluit kwam om Rekordbox 6.0 ad-hoc op subscription fees te zetten.

Maar al denkt het management van Pioneer DJ al jaren over dit concept, ik ben nog steeds van mening dat dit een slechte zet is omdat je veel betalende en kleinere Rekordbox klanten in een klap de rug toe keert.
Als je al jaren software gebruikt van €129,00 en je moet ineens 12x€14,99 per jaar gaan betalen om deze software volledig te blijven gebruiken dan stappen er een hoop gebruikers over naar de concurrentie.
Wederom eenmalig betalen voor 'compleet nieuwe' Rekordbox 6.0 software was nog acceptabel geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boefmans
Theo74 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:43:
[...]

Ik begrijp de juridische insteek van Algorithm maar vind het nogmaals erg jammer tegelijk. Het is echt een waardevolle aanvulling voor metname die feesten en fuiven waarop je als DJ eigenlijk niet zit te wachten maar door het draaien wat iedereen wil wel leuk geld kan verdienen. Daar is (was) Spotify echt je vriend.

Misschien dat er ooit nog een frauduleuze oplossing komt die het streamen in DJ software toch weer mogelijk maakt zoals de Spotify rippers er al even zijn. Zeker niet mijn advies want de muzikant moet ook wat verdienen en ik betaal braaf mijn Spotify abonnement en DJ Pool downloads maar helemaal de kraan dicht is wel cru...
BPM Supreme is best goedkoop en heeft vrij veel, ik los het daarnaast ook op door laptop met Spotify op een van de kanalen op de mixer te zetten. Dan maar even geen beatmatching maar dat is in het stadium van verzoekjes die ik niet zelfs niet in de collectie heb niet zon probleem :)

En met betrekking tot verschil met 5 en 6: feitelijk maken ze 6 gratis als je een beetje recente controller hebt, daar was 5 ook al vaak gratis voor, en de duurste versie biedt wel dingen die we nooit hadden. Het voelt wel vrij duur idd.

[ Voor 10% gewijzigd door Boefmans op 17-04-2020 22:37 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Boefmans schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:35:
[...]

BPM Supreme is best goedkoop en heeft vrij veel, ik los het daarnaast ook op door laptop met Spotify op een van de kanalen op de mixer te zetten. Dan maar even geen beatmatching maar dat is in het stadium van verzoekjes die ik niet zelfs niet in de collectie heb niet zon probleem :)

En met betrekking tot verschil met 5 en 6: feitelijk maken ze 6 gratis als je een beetje recente controller hebt, daar was 5 ook al vaak gratis voor, en de duurste versie biedt wel dingen die we nooit hadden. Het voelt wel vrij duur idd.
Op zich de beste van de minst wenselijke oplossingen. Bijvoorbeeld je tablet er bij zetten en deze met mini-Jack naar Tulp kabel aansluiten op een beschikbaar kanaal van je mixer.
In mijn geval toch alleen voor de ‘feestjes’ waar je als een drive-in DJ werkt en nummers hard instart en dus niet op bpm inmixt.

Wat betreft RB 6.0 is het helaas niet zo dat de gratis variant al prima werkt als je een beetje controller hebt. Natuurlijk heeft RB 6.0 een lijst met “RB 6.0 unlocked controllers“ opgesteld die in Preformance/HID modus werken zonder maandelijkse fee maar notabene een dure Nexus set valt hier buiten. Om daarmee in Preformance/HID modus te kunnen draaien op RB 6.0 moet je €9,99 per maand gaan betalen en dat is zuur.
Het is daarom dat ik van mening ben dat RB 6.0 met zijn maandelijkse fee een maandelijkse exodus van betaalde gebruikers over zich zelf heeft afgeroepen en dat weet de concurrentie ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Klopt, idd voor de feestjes met dronken gastvrouwen die loveboat willen horen ofzo. Dan sluit ik het liefst wel laptopje aan (want usb) is wat beter dan jacks enzo. Maar idee is hetzelfde.

Ik vind het ook heel raar dat je met cdj's of xdjs niet standaard hid mode kan gebruiken. Ik gebruik dat zelf eigenlijk bijna nooit want de XDJs kunnen alles lezen en ik werk hetliefst met usb. Maar heb wel eens ergens gestaan waar ze oude nexussen hadden, forget FLAC en die stonden juist in mijn lijstje. En ja, voor die ene keer per jaar dat we dat meemaken ga ik geen abo afsluiten of alle muziek omzetten naar andere formaten.

Slimme is wel dat ze meer mensen naar hun hardware trekken, vooral de niet professionele of semi professionele doelgroep. Ik vind rekordbox qua software nu wel echt het beste werken, ook in combinatie met de controllers enzo. (ook slim dat ze bijna alle stapjes van 200 euro tot 7000 in weten te vullen). Dit kan Denon wel wat gaan helpen, zeker als die software ook beter gaat worden. (overigens heb ik geen mixer van pioneer, die zijn niet zo goed qua geluid, behalve de nx2 en die nieuwe v6 natuurlijk, maar voor dat geld heb je 2 goede A&H mixers).

Benieuwd wat dit voor demarkt gaat doen. Ik stap nog ff niet over (of op een extra laptop om eens te proberen), ik hoor nogal horrorverhalen over omzetten bibliotheek (ik heb 60000 nummers ofzo).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Misschien dat er mensen zijn hier die mij kunnen helpen. Ik ben namelijk, na 25 jaar vinyl, in de digitale wereld gestapt. Dit heb ik gedaan door mezelf een RX2 kado te doen. Sporadisch op 2000's gemixt met een 900 in het midden, maar daar hield het op. Er zijn wel wat dingen die me tegenvallen, maar het meeste zal wennen zijn. Dat turen op schermpjes, cue points zetten en rekordbox bedienen bijvoorbeeld. ,

Het voornaamste is het geluid. Natuurlijk ben ik verwend, gewend aan analoog geluid en draai ik al tientallen jaren met professionele apparatuur. Mijn oude setup is twee 1210's mk2's, een dateq xtc in het midden en krk's als monitors. Maar van een RX2 had ik toch wel wat verwacht. Digitaal is alles prima. Als de tracks van hoge kwaliteit zijn, lager dan 192kbps wordt al veel minder, is het allemaal wel te doen. Filters klinken redelijk etc.

Maar op het moment dat ik echt los ga met mijn vinyl krijgt de RX2 het echt moeilijk. Filters beginnen te haperen en te vervormen, tijdens het mixen lijkt het laag weggedrukt te worden en op het midden wordt het een brei. Dit terwijl ik absoluut niet in het rood kom. Het lijkt gewoon teveel informatie om te verwerken. Terwijl een opname van vinyl direct naar usb via de RX2 wel strak klinkt.

Is er iets wat ik aan instellingen kan veranderen of zijn er andere tips om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kan het zijn dat de filters (je bedoeld EQ gok ik) van Pioneer een verder bereik hebben dan de XTC? Ik heb het in elk geval vastgesteld toen ik naar een Pioneer ging dat het bereik hoger was dan mijn analoge mixer.

Kijk ook eens als er op je RX2 geen output boost heeft. Een DJM 800 heeft achteraan een klein schakelaartje waar je tot 12 db verschil op kan halen.

Zelf heb ik de exacte combinatie (RX2 + SL1200) al meermaals op een feestje voor me gehad en eigenlijk heb ik er nooit echt mee ervaren wat jij hierboven beschrijft. Heel vreemd dat je aangeeft dat je de geluidsproblemen enkel hebt als je op vind draait en niet op MP3...

Heb je het ook specifiek op je KRK monitors of ook op andere speakers? zelf vind ik KRKs (ik heb er ook) niet geweldig als DJ monitor, ze kunnen geen hoog volume aan wat op een feestje echt een probleem is. Ik gebruik ze in mn home studio en daar zijn ze ok omdat ze op veel lager volume staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ik heb het niet over de EQ (die ik ingesteld heb op isolator), maar over de sound color fx en beat effects. Vooral de sound fx heeft er moeite mee. Soms kapt 'ie er zelfs mee, wat betekent dat als ik de sound color fx naar 11 uur draai ineens het geluid wegvalt. De EQ controls komen niet over het midden

Ik gebruik de krk's ook thuis. Nog niet geprobeerd met andere overigens. De channels levels komen niet of nauwelijks in het oranje en de master komt nog geeneens halverwege. Ik heb wel settings voorbij zien komen in het menu voor wat betreft de output boost. Je denkt dat het zou helpen als ik die zou verlagen? (gevonden in de handleiding -> MASTER ATTENUATOR +12db, -6db, 0db (standaard))

Ik heb de KRK's trouwens aangesloten op de master met XLR. Zou het helpen als ik het eens over boot probeer? Moet ik wel andere kabels aanschaffen..

EDIT: Lees op het pioneer forum dat de output settings alleen gelden voor de digitale lines. Ook lees ik dat het doel moet zijn om op de mixer het level van de channel en het level van de master gelijk te krijgen. Bij mij toont de master vrijwel niets, alleen als ik wat harder draai. Morgen maar eens wat meer induiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Tarabass op 21-04-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik draai thuis op mn DJM800 altijd met channel en master in het oranje -> ik ga daar zo hard mogelijk, maar blijf uit het rood. Mijn versterker krijgt dan een goed signaal om mee aan de slag te gaan en versterkt dus geen stilte. vervormen doet het niet. Misschien dat ook eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Yalopa schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:12:
Ik draai thuis op mn DJM800 altijd met channel en master in het oranje -> ik ga daar zo hard mogelijk, maar blijf uit het rood. Mijn versterker krijgt dan een goed signaal om mee aan de slag te gaan en versterkt dus geen stilte. vervormen doet het niet. Misschien dat ook eens proberen?
Ik ga dit inderdaad eens proberen, en een beetje spelen met de master output settings :)

Ben in ieder geval blij dat jij deze ervaringen niet met mij deelt..

Edit: Net geprobeerd en het klinkt dan wel wat beter. Alsof de mixer heet beter kan verwerken.Heb de master attenuator op -12db gezet. Probleem is nu wel dat ik minder ruimte heb om hem harder of zachter te zetten. Daar moet ik nog even iets voor bedenken. Ik heb de krk's natuurlijk rechtstreeks aan de RX2 hangen. Het klinkt nu net wat beter, maar nog niet fantastisch..

[ Voor 25% gewijzigd door Tarabass op 22-04-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:43
JeroenNietDoen schreef op maandag 8 februari 2016 @ 06:29:
[...]
Gefeliciteerd met de RX trouwens. Ik hoop die van mij deze week te ontvangen van Mediamarkt. Heb hem met de BTW actie kunnen bestellen voor 1237,-. Moest er alleen eventjes op wachten. Voor diegene die denkt van "WTF Kaap, alweer iets nieuws?". Ja klopt, na jaren geleden DVS, vorig jaar Serato, maar ik kan er maar niet aan wennen om met een laptop te werken. Staat me toch tegen. Dus snel weg dat ding :Y
Dit was mijn ena laatste post 4 jaar geleden. De realiteit is dat ik die RX gecancelled had omdat ik het draaien gewoon niet echt kon combineren met het gezinsleven. Kleine sliep s’middags, er kon geen tijd gemaakt worden.

Fast forward 4 jaar verder. Uiteraard bleef het altijd kriebelen, zeker met vrienden die gewoon op Bassrulers, Beachboom en City of Dance staan. Die kleine gaat naar de basisschool, BSO en doet geen dutjes meer. De ruimte is er nu. Tevens heb ik vanwege een blessure mijn outdoor hobby moeten stoppen. Ik zit ook dankzij die blessure sinds December thuis en heb niks om handen. Zodoende besloten om dit dan toch weer op te pakken.

Van een maatje van wie zijn studio gebouwd wordt kan ik de komende maanden een setje KRK RP8s lenen. Ik ga zelf een dezer dagen een XDJ RX2 aanschaffen. Jammer dat open dag van Bax nog ruim een maand weg is, 7% is leuk op dat bedrag maar ik heb geen zin om nog zolang te wachten.

Deze week Rekordbox geïnstalleerd en al mijn muziek geïmporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Yalopa schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:12:
Oke, even een update. Ik heb wat muziek opgenomen op USB, rechtstreeks vanaf de controller. Het gaat om MP3's, dus geeneens vinyl. Als ik de channels net in het oranje laat komen is de opname goed, en als ik de wave bekijk van de opname komt deze nergens "tegen het plafond". Ga ik echter opnemen met de channels net niet in het rode dan piekt de opname veel meer, wat logisch is, maar gaat ook net "door het plafond". De master volume noch de master attenuator heeft daar invloed op.

Bij het draaien van de set klinkt het allemaal net wat beter, maar de opname niet :(

Wat ik nog wil proberen is de monitoren op de booth aansluiten alsook een middenweg vinden in het volume van de channels. En nog wat rommelen met het volume van de KRK's, die kan ik nog iets zachter zetten zodat de master harder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Neem op via de line out (master / rec), dan heb je meer controle over je signaal. Achteraf je signaal wat optrekken met audacity kan altijd, clipping kan je er niet meer uithalen.. En ja monitors aan booth, daar dient die uitgang voor. Op de booth kan je individueel je monitor volume regele

[ Voor 21% gewijzigd door Yalopa op 25-04-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Mixcloud heeft een live streaming site op gezet. Vergeleken met sites zoals Twitch, Periscope, Facebook, YouTube en minder bekende sites is het hier wel toegestaan om muziek te stream.

https://djmag.com/longrea...-%E2%80%93%C2%A0heres-why

https://help.mixcloud.com...-I-go-live-with-Mixcloud-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:43
Ves schreef op zondag 26 april 2020 @ 03:06:
Mixcloud heeft een live streaming site op gezet. Vergeleken met sites zoals Twitch, Periscope, Facebook, YouTube en minder bekende sites is het hier wel toegestaan om muziek te stream.

https://djmag.com/longrea...-%E2%80%93%C2%A0heres-why

https://help.mixcloud.com...-I-go-live-with-Mixcloud-
Bij Twitch wordt het al langer gedoogd. Je ziet tegenwoordig best veel DJs live op Twitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zou zeggen op Facebook ook. Vriend van mij streamt al jaren op Facebook een radioshow, ben er zelf ook wel een paar keer te gast geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Gebruiken de meesten niet services waarmee ze én op Insta én op Facebook én op YouTube én op Twitch etc. tegelijk streamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

JeroenNietDoen schreef op zondag 26 april 2020 @ 07:59:
[...]

Bij Twitch wordt het al langer gedoogd. Je ziet tegenwoordig best veel DJs live op Twitch.
Klopt, dat was voorheen op IG ook. Door de populariteit is o.a. IG strenger gaan opletten.
https://www.papermag.com/...censoring-2645789312.html

Twitch wordt inderdaad gedoogd maar het staat in hun term of use dat het niet mag. Dus als er druk komt van de muziek wereld zullen zijn ook meer shutdowns toepassen.

Geeft niet weg dat als je minder bekende nummers draait de kans kleiner is dat het gebeurd. Zelfde als je een mix op YouTube zet
Tarabass schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:44:
Gebruiken de meesten niet services waarmee ze én op Insta én op Facebook én op YouTube én op Twitch etc. tegelijk streamen?
Sommige wel, via onder andere restream. Recently kiezen meeste voor het platform waar ze de meeste volgers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor een festival wat heelaas niet kan doorgaan eind deze maand ben ik gevraagd om een dijset van mezelf te filmen. De setup zullen 2 platenspelers + mixer zijn. om te filmen heb ik een iPhone 11 die ik wel ergens kan vastmaken aan een statief.

Technisch is het dus geen issue maar wat brengt ik in beeld en hoe hou ik het interessant style wise want ik zit eerder in de deep / chill / beach hoek. Het is niet dat er elke 5 sec een beweging te zien is ik laat de platen spreken, niet de knoppen.

vogel perspectief
dan zie je alles wat er op de mixer en platenspelers gebeurt.

Frontaal zicht
Dan zie je mij en een beetje wat er allemaal gebeurd.

Zijzicht
interessant perspectief maar misschien nog minder te zien

Het is de bedoeling dat alles in 1 take gebeurd. ik ga geen uren liggen editen. Veranderen van camerastandpunt is moeilijk, ik heb geen cameraman :)

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljerro
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-06 14:59
Als je maar 1 camera hebt zou ik gaan voor een combinatie vogel perspectief / frontaal zicht. Dus de iPhone op statief voor je neus en dan wat hoger uitrichten. Dan zien de mensen wat er gebeurd + zien jou staan. Het beste is nog proberen om een 2e camera aan te sluiten (bijv. je build-in camera van je laptop). Dan kun je een beetjes switchen, of een picture in picture maken.

Zelf heb ik afgelopen weekend op een virtueel feestje mogen draaien. Ik heb 2 camera's gebruikt (webcam en build-in van laptop) en hierboven op nog wat visuals toegevoegd (animated gif's). Hier werd zeer positief op gereageerd (als is mixen + het doen van visuals wel een uitdaging). Software welke ik gebruikt heb is OBS Studio.

Hier een opname van een van die sets zodat je een idee krijgt hoe dat er uit ziet: https://www.twitch.tv/videos/602322684

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 10:07
Ik heb ook weer eens een mix gemaakt, voor als je echt niets beters te doen hebt dan muziek luisteren :)
https://soundcloud.com/vincent-campfens/verhalen-van-afstand

Weer wat nieuwe dingen geprobeerd met tempo / ambient, best tevreden mee.

[ Voor 18% gewijzigd door VChunky op 13-05-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:04

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik zit enorm te twijfelen; Ik heb ooit wat lopen mixen met vinyl ( SL1200 ) bij vrienden, destijds ( 25 jaar terug ) had ik niet het geld om zelf draaitafels van dat kaliber te kopen.

Die hobby is altijd blijven jeuken en mijn vinylcollectie wordt ook nog steeds groter om mee te mixen.

De hele set komt thuis te staan en ik verwacht dat de kans nagenoeg 0 is dat ik hem ooit mee ga verslepen ergens naar toe. Als in; Ik blijf huiskamer DJ en was niet van plan de hort er mee op te gaan.

Alleen wat is wijsheid wat betreft het aanschaffen van draaitafels op dit moment. Ik twijfel enorm tussen de 2 Reloop RP7000MK2 (nieuw) tegenover toch SL1200 of SL1210's aanschaffen via marktplaats of een 2e hands store.

Sterker; Er worden zelfs nog SL1200MK2 aangeboden op Amazon.nl. Alhoewel ik daarbij heel erg mijn twijfels heb omdat de prijs te laag is en de informatie niet lijkt te kloppen bij de advertentie.

De Reloop is een superOEM van Hanpin die op youtube door diverse partijen als positief wordt getest. Echter; van dezelfde superOEM worden de Pioneer PLX-1000 afgedaan als troep waarbij met name de digitale pitch fader het moet ontgelden. En waarbij de Pioneer last heeft van feedback en resonanties.

En aan de andere kant heb je bijna een heilige discussie tussen Technics vs de rest.

Wat is nu wijsheid om aan te schaffen. Ik schaf nu hopelijk wat aan wat ik niet, hopelijk, meer hoef te vervangen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als ik kijk voor hoeveel de mk2 nu weg gaat, kan je bijna beter een mk7 aanschaffen. Dan heb je nieuw uit de doos. Leuk mengpaneel erbij en klaar :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eljerro
Ik ken de Pioneers en SuperOEMS persoonlijk niet, maar als ik de verhalen lees op het www dan lijken me dit hele degelijke tafels.Verhalen over feedback en resonantie moet je altijd een beetje in perspectief zetten aangezien er vaak niet bij staat hoe de rest van de setup er uit ziet. Ga eens in een winkel testen en laat ze een Pioneer en een SuperOEM voor je aansluiten.

Zelf heb ik 15 jaar geleden mijn huidige set SL1200MK2's gekocht en deze doen het nog uitstekend. Dus als je een goede 2e hands set kunt bemachtigen is dit het overwegen waard. Echter vraagt men er echt veel geld voor.. Ik heb mijn set destijds voor 900 euro nieuw gekocht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-08 11:54
Ik heb altijd van die super OEM bakken gehad (Citronic) en ben daar super tevreden over geweest. Super krachtige en consistente motor. Als ik dan ergens op technics moest draaien moest ik altijd weer wennen met corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

teacher schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:10:
Als ik kijk voor hoeveel de mk2 nu weg gaat, kan je bijna beter een mk7 aanschaffen. Dan heb je nieuw uit de doos. Leuk mengpaneel erbij en klaar :Y
Dat prijsverschil is alleen bizar te noemen. Een MK7 zit zo rond de 900 euro terwijl een Reloop RP7000 rond de 420 euro zit. Dus voor de prijs van 1 MK7 heb je twee Reloops en een instap cartridge.

En de MK2 2e hands zijn ook nog best aan de prijs en waardevast.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
mkleinman schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:35:

De Reloop is een superOEM van Hanpin die op youtube door diverse partijen als positief wordt getest. Echter; van dezelfde superOEM worden de Pioneer PLX-1000 afgedaan als troep waarbij met name de digitale pitch fader het moet ontgelden. En waarbij de Pioneer last heeft van feedback en resonanties.

En aan de andere kant heb je bijna een heilige discussie tussen Technics vs de rest.

Wat is nu wijsheid om aan te schaffen. Ik schaf nu hopelijk wat aan wat ik niet, hopelijk, meer hoef te vervangen.
Ik weet niet waar je hebt gelezen dat de PLX-1000 troep is. Van wat ik me herinner is de PLX-1000 een Super OEM waarbij Pioneer extra eisen heeft gesteld aan de isolatie van de toonarm en er zit een extra laag rubber ana de binnenkant van de behuziing om rumble te voorkomen.

Ik heb zelf Super OEMs thuis staan en vind ze erg fijn draaien. Technics draaien ook fijn, maar ik vind ze niet echt beter dan de Super OEMs. Je hebt te maken met twee verschillende motors, waarbij de Super OEM motor gewoon een stuk sterker is waardoor je wat minder voorzichtig hoeft bij te sturen om je platen gelijk te trekken. Persoonlijk vind ik de extra torque op de Super OEM fijn, omdat je niet snel te sterk bijstuurt. Ook de start-up torque vind ik een voordeel als je een plaat 'in laat vallen', ligt meteen op snelheid als je de plaat loslaat.

Heeft de Pioneer een meerwaarde t.o.v. andere Super OEMs voor thuisgebruik? Niet echt, afgezien van je voorkeur qua design. Ik zou aanraden om een keer naar een winkel met een showroom te gaan waar je draaitafels kan testen.

Denon heeft ook nog de VL-12 Prime. Is geen Super OEM toruwens. Komt uit een andere fabriek. Ziet er erg futuristisch uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Tigerblood op 30-05-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Tigerblood schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:01:
[...]

Ik weet niet waar je hebt gelezen dat de PLX-1000 troep is. Van wat ik me herinner is de PLX-1000 een Super OEM waarbij Pioneer extra eisen heeft gesteld aan de isolatie van de toonarm en er zit een extra laag rubber ana de binnenkant van de behuziing om rumble te voorkomen.
Het kwam op diverse youtube filmpjes voorbij. En dit filmpje had ik in mijn bookmarks staan: YouTube: Pioneer PLX-1000 vs Technics MK5

Die feedback is best fors, ik kan alleen niet beoordelen hoe ernstig dat is. Dat zal denk ik in een thuissituatie heel erg mee vallen.

Update: Verder volg ik het kanaal Just Technics op youtube al een tijdje, hij vergelijkt diverse turntables met elkaar. Waar ook de Denon en Reloop in elk geval voorbij komen :)

Note: Over de SL1210 MK7 is hij ook niet heel positief.
Ik heb zelf Super OEMs thuis staan en vind ze erg fijn draaien. Technics draaien ook fijn, maar ik vind ze niet echt beter dan de Super OEMs. Je hebt te maken met twee verschillende motors, waarbij de Super OEM motor gewoon een stuk sterker is waardoor je wat minder voorzichtig hoeft bij te sturen om je platen gelijk te trekken. Persoonlijk vind ik de extra torque op de Super OEM fijn, omdat je niet snel te sterk bijstuurt. Ook de start-up torque vind ik een voordeel als je een plaat 'in laat vallen', ligt meteen op snelheid als je de plaat loslaat.

Heeft de Pioneer een meerwaarde t.o.v. andere Super OEMs voor thuisgebruik? Niet echt, afgezien van je voorkeur qua design. Ik zou aanraden om een keer naar een winkel met een showroom te gaan waar je draaitafels kan testen.

Denon heeft ook nog de VL-12 Prime. Is geen Super OEM toruwens. Komt uit een andere fabriek. Ziet er erg futuristisch uit.
[YouTube: Review: Denon DJ VL12 Prime Turntable | Tips and Tricks]
De Denon VL12 is volgens mij al weer uit productie genomen.

Ik neig nu zelf naar de Reloop RP7000.

[ Voor 9% gewijzigd door mkleinman op 30-05-2020 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
mkleinman schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:39:
[...]

Het kwam op diverse youtube filmpjes voorbij. En dit filmpje had ik in mijn bookmarks staan: YouTube: Pioneer PLX-1000 vs Technics MK5

Die feedback is best fors, ik kan alleen niet beoordelen hoe ernstig dat is. Dat zal denk ik in een thuissituatie heel erg mee vallen.

Update: Verder volg ik het kanaal Just Technics op youtube al een tijdje, hij vergelijkt diverse turntables met elkaar. Waar ook de Denon en Reloop in elk geval voorbij komen :)

Note: Over de SL1210 MK7 is hij ook niet heel positief.

[...]

De Denon VL12 is volgens mij al weer uit productie genomen.

Ik neig nu zelf naar de Reloop RP7000.
Feedback klinkt inderdaad vrij dramatisch in dat filmpje. Maar ik ken die gast verder niet en kan dus ook niet zijn kennisniveau inschatten. Op mij komt het wat amateuristisch over. Ik kijk en lees liever wat reviewers die ik vertrouw hierover zeggen. Reviewers waarvan ik weet dat ze niet vooringenomen zijn omdat ze Technics adepten zijn. Sites zoals DJ Worx, DJ Tools, DJ Tech Tips en bijvoorbeeld reviews van DJCity op Youtube.

Hier wordt bijvoorbeeld duidelijk dat de nieuwe 1200 MK7 zelfs slechter presteert dan de Super OEMs:
YouTube: Technics SL-1200MK7 | Review | Tips and Tricks

Ik kwam ook een filmpje tegen van Just Technics waarin hij de Reloop RP 700 vergelijk met de Technics 1200 MK7, maar kon nou niet echt zeggen dat ik overtuigd was door de toon die hij gebruikt. Eerst kraakte hij de build quality van de MK7 af en daarna zegt hij dat hij toch een tweede ging kopen. Kan ik niet veel mee.

Ik heb de ontwikkeling qua draaitafels al een tijd niet meer gevolgd maar heb even wat rondgekeken na jouw post eerder. Super OEM is nagenoeg hetzelfde gebleven vergeleken met 10 jaar terug, maar bijvoorbeeld de Reloop RP 7000 MK2 heeft extra rubber in de behuizing en onder de platter gekregen en ook een verbeterde isolatie in de toonarm om feedback en rumble te verkleinen. Dus er is wel iets verbeterd in al die jaren. Ik denk sowieso dat je voor thuisgebruik je niet echt druk hoeft te maken over eventuele feedback, tenzij je een Funktion One PA systeem in je huiskamer hebt staan :+

[ Voor 5% gewijzigd door Tigerblood op 30-05-2020 20:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Update van mijn kant: Ik heb vandaag een SL1210 M3D gekocht compleet met headshell, Stanton element + naald, alle toebehoren en de originele doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyax
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-06 20:15
Aangezien ik ook aan het rondkijken ben voor een setje platenspelers om wat meer te kunnen mixen met vinyl thuis. Zo ben ik een beetje aan het rond kijken voor een leuk setje Technics SL1200 / SL1210 MK2 platenspelers.

Nu kwam ik op marktplaats Tec customs Ltd. in ''s-Hertogenbosch tegen en ik vroeg me af of iemand bekend is met hun en jullie ervaringen zijn ? Ze bieden namelijk meerdere verschillende types Technics platenspelers te koop aan.

Alvast bedankt.

Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zal wellicht een van de laatste zijn die zegt dat een SL12MKII te duur is voor een platenspeler die minstens 20 jaar oud is maar soit..

Het zijn nu nog steeds topdingen die nu duurder 2dehands gaan dan toen nieuw. Toen waren ze het absoluut waard, het was het beste wat je kon krijgen, er was niets beters.... Nu blijft het een iconisch model dat behoorlijk simpel in onderhoud is, mocht dat nodig zijn (wat ik in 25 jaar nooit moest dt doen). Het is nog steeds de referentie, waar andere modellen zich aan spiegelen.

Wellicht worden ze nu technisch een beetje voorbijgestoken door modellen van nu, er is die OEM reeks, er is pioneer (het duurste model, niet het goedkoopste, dat is getest en was shit), Ondertussen is ook de SL1200 geëvolueerd naar MK7

Bottom line, de SL1200 is een vaste waarde, en dat betaal je. Als DJ is het wellicht de laatste speler die je koopt en als je hem zou willen verkopen dan haal je je aankoop bedrag wellicht terug. Een miskoop zal het volgens mij niet zijn, maar als je een andere kwaliteitstafel koopt en je komt SL1200MKII's tegen dan gaat dat geen invloed hebben op je kunsten, tenzij natuurlijk de pitch lock (waar je als oldscool SL120MKII DJ ook wel wat op vind..

Probeer enkele erfgenamen van de SL1200MKII ook eens :). ben je niet zeker... niemand is ooit ontslagen om IBM te kiezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyax
Yalopa schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:07:
Ik zal wellicht een van de laatste zijn die zegt dat een SL12MKII te duur is voor een platenspeler die minstens 20 jaar oud is maar soit..

...

Probeer enkele erfgenamen van de SL1200MKII ook eens :). ben je niet zeker... niemand is ooit ontslagen om IBM te kiezen :D
Ik heb ook een setje Super OEM platenspelers gehad en daar was niks mis mee ook dat werkte prima maar ik wil graag toch een setje Technics SL1200 MK2 / SL1210 MK2 platenspelers. Daarom dacht ik even vragen of mensen bekend zijn met deze Tec customs want anders ga ik elders kijken :) .

Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

mkleinman schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:31:
Update van mijn kant: Ik heb vandaag een SL1210 M3D gekocht compleet met headshell, Stanton element + naald, alle toebehoren en de originele doos.
En nog een update. Vanavond ook #2 gehaald. Ook een SL1210M3D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

nieuwe mix online gezet

https://www.mixcloud.com/...oulful-old-new-june-2020/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Track Title -   Artist
Mama    -   Cuartero
Houston We Have a Problem   -   Genius Of Time
Would You Mind  -   Ku Haresma
Kawaii 2 (Instrumental) -   Rick Wade
Soulitude   -   Tekkla
No One Can Stop Us (Martin Patiño Remix)    -   Corrado Bucci
Never Get Enough    -   T.U.R.F.
Love the Way    -   Danism
Situation   -   Sebb Junior
You Dance (feat. Ella)  -   Mattei & Omich
Why Don't   -   David Penn & KPD
El Sueño    -   Dennis Cruz
The Dancer (Greatest Mix)   -   Ministry of Funk
Baianá (Pablo Fierro Edit)  -   Barbatuques
Solaris (12'' Mix)  -   DJ Gregory
Madan (Exotic Disco Mix By Martin Solveig)  -   Salif Keita
Return to Oz (ARTBAT Remix) -   Monolink
Lights Go Down (Original Mix)   -   Alfonso Muchacho
I Want Your Soul  (Original )   -   Armand Van Helden
1988    -   Versus
Drowsy With Hope (K-Klass Ultra Vocal Mix)  -   Shakedown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Aangezien er hier meer XDJ-RX2 eigenaren zijn:

Afgelopen weekend heb ik ergens gedraaid, en viel me op dat mijn gespeelde nummers niet als 'played' werden gemarkeerd. Hierdoor kon ik dus niet zien welke nummers ik al gespeeld had...

Heb de handleiding er even bijgepakt, daarin staat dat als een nummer langer dan een minuut gespeeld heeft, deze gemarkeerd moet worden als 'played' (en zou ook in de history terecht moeten komen).

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik speelde gewoon vanaf een USB-disk, dus niet aan rekordbox op een laptop oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 15:47

On_E

Housemusic

Grappig. Ik wilde posten dat ik echt superblij ben met mijn net aangeschafte PLX-1000 draaitafels, staat hier een paar posts boven dat ze ‘troep’ zijn. :D

Ik ben er iig echt blij mee, sinds de jaren 90 niet meer met vinyl gemixt dus ik moet er weer even inkomen, maar die decks voelen echt top aan. Enige wat nog opvalt is de ‘fluit’ toon die ik nog steeds op de achtergrond hoor, zeker als ik met timecode vinyl draai. Ik kan me herinneren dat je alles goed moet aarden om het zoveel mogelijk weg krijgen, maar naar mijn idee heb ik dat al gedaan.

Andere tips om die fluit weg te krijgen?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljerro
Ik heb hier exact het zelfde en ik draai timecode op SL1200's. Die fluit toon komt vanuit je naald/element en daar kun je weinig aan doen behalve zorgen dat alles goed staat afgesteld en tijdig je naald een keertje vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 10:32
GeleFles schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:32:
Aangezien er hier meer XDJ-RX2 eigenaren zijn:

Afgelopen weekend heb ik ergens gedraaid, en viel me op dat mijn gespeelde nummers niet als 'played' werden gemarkeerd. Hierdoor kon ik dus niet zien welke nummers ik al gespeeld had...

Heb de handleiding er even bijgepakt, daarin staat dat als een nummer langer dan een minuut gespeeld heeft, deze gemarkeerd moet worden als 'played' (en zou ook in de history terecht moeten komen).

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik speelde gewoon vanaf een USB-disk, dus niet aan rekordbox op een laptop oid.
Zelf niet meegemaakt. Misschien dat er een instelling verkeerd staat? Bij mij wordt alles gewoon gemarkeerd. Gisteravond nog bij de radio gedraaid met mijn rx2 en toen ging dit ook goed. Geen idee op welke firmware versie ik zit, als je er behoefte aan hebt kan ik het wel opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

eljerro schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:42:
Ik heb hier exact het zelfde en ik draai timecode op SL1200's. Die fluit toon komt vanuit je naald/element en daar kun je weinig aan doen behalve zorgen dat alles goed staat afgesteld en tijdig je naald een keertje vervangen.
Ik vond het echt een drama om die toonarm, het gewicht e.d. goed in te stellen... Mijn element/naald zou idealiter op 4 gram gewicht ingesteld moeten staan volgens de bijlage, maar of dat zo is, geen idee. Zelfs een half uur durende YT tutorial maakte het mij niet helemaal duidelijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljerro
Het vergt met name wat geduld :). Wat voor type element/naald heb je erop zitten? Ik heb zelf ortofon concorde's (elektro) en deze zijn erg gemakkelijk af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

eljerro schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:57:
Het vergt met name wat geduld :). Wat voor type element/naald heb je erop zitten? Ik heb zelf ortofon concorde's (elektro) en deze zijn erg gemakkelijk af te stellen.
Ik heb ook die Concordes (DJ).

De toonarm horizontaal krijgen met het gewicht is geen probleem, maar hoe stel ik daarna de ‘druk’ op de naald in dan? (Die 4 gram dus)

Ik heb m nu op ong 3,7 staan en de anti-skate ook. Het voelt goed maar of ik het nou goed heb gedaan, echt geen idee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat wordt uitgelegd in het filmpje :)

Mijn concordes staan trouwens op 2.5 gram, meer dan genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08 20:07

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Hey all,

Ik ben zelf iets meer aan het hobby'en met wat plaatjes draaien, gewoon voor de lol en om te voelen hoe het nou precies in elkaar steekt. Ik ben nu aan het oefenen op een DDJ-1000 welke mij erg bevalt. Ik maak nu ongeveer mixes van een uurtje zonder al te veel moeite, leuke afwisselingen en niet iedere keer de zelfde transitie etc. Ik wil er nog wat tijd in steken maar het begint een steeds serieuzere (en leukere!) vorm aan te nemen. Ook erg fijn je eigen mixes draaien in de sportschool, op zoek naar dingen die nog beter kunnen etc :P

Echter heb ik een vraag m.b.t muziekcollecties in het algemeen. Ik merk persoonlijk dat mijn muzieksmaak gewoon heel anders is dan mijn vrienden. Denk aan Progressive / Deep, whatever smaakje House, Dance, edm, pop, techno etc. Persoonlijk ben ik groot fan van DJ's zoals Dannic en Laidback Luke. Waarbij mijn vriendengroepje veel meer naar rap / top 40 NL etc. luistert, veel langzamer ritme waar ik persoonlijk niet naar luister en weinig ervaring mee heb.

Mijn vraag richting de Tweakers welke al wat vaker op meerdere gelegenheden hebben gedraaid: waar luistert Nederland anno 20 naar? Is dit nog steeds erg afhankelijk van de gelegenheid of is er een opkomende trend richting rap muziek etc. op de dansvloer?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Onder de 20 wordt warm van rapper Boef en Broedeliefde of een van hun vriendjes waar ze wel eens samen een plaatje mee maken. Kijk maar naar Youtube trending van de afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

jadjong schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:39:
Onder de 20 wordt warm van rapper Boef en Broedeliefde of een van hun vriendjes waar ze wel eens samen een plaatje mee maken. Kijk maar naar Youtube trending van de afgelopen week.
Jup ik had al zo'n vermoeden. Ik ben net iets ouder met 24 maar man, wat voel ik een disconnect met die muzieksmaak en "generatie" :P

Misschien ben ik er te koppig voor, het lijkt mij dat je toch wel wilt draaien waar je zelf ook enthousiast van word.

[ Voor 12% gewijzigd door Yariva op 31-08-2020 16:44 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Als je ingehuurd wordt om een feestje te bouwen dan moet je aan zetten wat het publiek leuk vindt, als je wordt ingehuurd omdat jouw naam op de poster meer kaarten verkoopt moet je doen wat je zelf leukt vindt.

Overigens kan er best uitdaging zitten in andere muziek, probeer maar eens Snoop Dogg, Marvin Gaye en Whitesnake aan elkaar te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

jadjong schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:44:
Als je ingehuurd wordt om een feestje te bouwen dan moet je aan zetten wat het publiek leuk vindt, als je wordt ingehuurd omdat jouw naam op de poster meer kaarten verkoopt moet je doen wat je zelf leukt vindt.

Overigens kan er best uitdaging zitten in andere muziek, probeer maar eens Snoop Dogg, Marvin Gaye en Whitesnake aan elkaar te knopen.
Duidelijk, tijd om uit de comfort zone te stappen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

jadjong schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:44:
Als je ingehuurd wordt om een feestje te bouwen dan moet je aan zetten wat het publiek leuk vindt,
Als je niet duidelijk zegt wat je ding is dan ga je feesten tegen je zin draaien.. Ik ben er duidelijk over, heb je mn mixcloud al gecheckt? is het dat wat je wil? ok dan. Wil je wat anders? prima, genoeg andere DJ's.. Ik maak er een punt van om geen set te draaien waar ik niet achter sta, nog nooit een probleem mee gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Wel dan word de boel helemaal onduidelijk.

Je wilt een feestje gezellig maken en verstand hebben van de muziek die je draait / bij je heb zodat je kan anticiperen en vooruitdenken. Denk ik dan met 0% ervaring :P

Het klinkt alsof dit per individu / mindset verschilt. Of je spendeert een bak aan tijd en geld in het leren van (sub)genres en laat hierbij je eigen smaak voor wat het is. Of je zegt "nee" tegen een gelegenheid waarbij muziek word gedraaid waar jij niets mee hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Het ligt er maar net aan wat voor een DJ je wilt zijn.
In de 20 jaar die ik draai (met 20-35 feestjes per jaar), heb ik nog nooit een avond 1 vast genre gedraaid :)

Er is een groot verschil tussen een DJ die alleen zijn eigen stijl draait (vaak in clubs en op grote feesten), of een DJ die diverse genres op een avond draait. (feestavonden in kroegen, bij verenigingen of bruiloften etc.)

Ik val in de laatste categorie en meestal betekend dat ook dat ik meer mee moet nemen dan alleen een USB stick met muziek. Samen met een vriend heb ik een hele show in de opslag staan met genoeg licht en geluidsapparatuur om een feestje tot 300 man te verzorgen.

Het verschil tussen een 'wedding DJ' en een gewone DJ is in mijn ogen de muziekcollectie en kennis en niet zozeer de kwaliteit in het mixen.
Als ik op een gemiddelde avond meer dan 10 nummers aan elkaar heb gebeatmatch om te mixen, dan is dat bijzonder veel; daar geven de gasten ook niet om. Mijn inziens ligt bij mij de 'skill' veel meer bij de platenkeuze en het aanvoelen van het publiek.
Dát is voor mij de uitdaging en wat het leukt maakt. (en dus niet de technisch perfecte mix maken)

Al ben ik de laatste tijd (vanwege corona) thuis ook wat meer aan het draaien, en dan mix ik het liefst wat chille (deep)house. Toevallig kreeg ik 2 weken geleden dus een feestje waarbij ik eerst wat rustige achtergrondmuziek moest verzorgen (en later wat meer uptempo en herkenbaar), dus heb ik 2 uurtjes heerlijk deep house staan mixen, tot ik daarna weer naar top 40, 80/90's en nederlandstalig kon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Yariva schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:25:
Wel dan word de boel helemaal onduidelijk.

Je wilt een feestje gezellig maken en verstand hebben van de muziek die je draait / bij je heb zodat je kan anticiperen en vooruitdenken. Denk ik dan met 0% ervaring :P

Het klinkt alsof dit per individu / mindset verschilt. Of je spendeert een bak aan tijd en geld in het leren van (sub)genres en laat hierbij je eigen smaak voor wat het is. Of je zegt "nee" tegen een gelegenheid waarbij muziek word gedraaid waar jij niets mee hebt?
Een feest wordt niet gezellig met een DJ die dingen tegen zn zin doet. in mijn geval wil dat zeggen muziek draaien waar ik niet achter sta. Ik zeg dus neen tegen feesten waar ze iets willen wat ik niet doe. Wellicht zou ik meer kunnen doen, maar ik heb geen behoefte aan verzoeknummertjes van een dronkaard draaien.

Dat is mijn mening, gelukkig zijn er genoeg mensen die wel bereid zijn om alles te doen, ik respecteer die mensen evengoed, zij hebben andere beweegredenen....

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 21:07
Nieuwe gear: de Pioneer CDJ-3000 is vanaf nu te koop.

https://www.pioneerdj.com...essional-dj-multi-player/

Denkt er al iemand over een upgrade? :)

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14

Wauw... wat een ding man. Voor mijn setup heb ik nog voldoende aan m'n XDJ1000MKII's maar ik zou hier graag eens een keer op draaien. Die Key shift functie is wel heel tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
Ik was ook lang aan het twijfelen om CDJ's/XDJ's aan te schaffen voor thuis en hoopte stiekem nog op een nieuwere versie van de XDJ-1000 of XDJ-700. Maar nu met Corona zal ik al helemaal niet buiten de deur draaien en de CDJ-3000 is gewoon te duur (en technisch gezien geen CDJ meer).

Wel nog op een klein festival kunnen draaien waar ik voor de verandering eens een house setje deed :D Wat beter geschikt voor smiddags dan techno.
https://soundcloud.com/ch...ers/vinsen-dry-house-wine

En ingaande op de discussie over aanpassen aan het publiek: ik kan dus echt geen platen draaien die ik zelf niet leuk vind. Ik draai omdat ik mijn gekozen muziek gewoon op een dik geluidssysteem wil horen en hoop dat het publiek het ook leuk vindt. Anders zetten ze maar een spotify playlist op 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door VChunky op 10-09-2020 15:01 ]

• Boefmans
Eigenlijk is de cdj3000 de opvolger van de xdj inderdaad. Leuk om te hebben maar niet voor die prijs, dan is het gat met de xdj1000 MK2 echt te groot. Ik ben wel bang dat ze hiermee de xdj voorlopig niet doorontwikkelen (die soft cue functie of hoe dat ook heet lijkt me bv super handig).

Ik heb thuis de mk2's in combinatie met een db4 mixer. Draait imo beter dan een djm900 met cdj2000 Nexus (niet de nx2 natuurlijk).

Over niet leuke muziek draaien: afhankelijk van het publiek kan een feestje er heel leuk van worden hoor, net voor wie je staat toch? Al zijn er wel grenzen natuurlijk, maar als een grote vriendengroep bv een eigen ' clubnummer' heeft van feesten van vroeger waar ze herinneringen aan hebben,ach..

mixing a drink and music

• VChunky
Boefmans schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:38:
Over niet leuke muziek draaien: afhankelijk van het publiek kan een feestje er heel leuk van worden hoor, net voor wie je staat toch? Al zijn er wel grenzen natuurlijk, maar als een grote vriendengroep bv een eigen ' clubnummer' heeft van feesten van vroeger waar ze herinneringen aan hebben,ach..
Nee, laat mij lekker met rust en plaatjes draaien. En dat is denk ik een essentieel verschil in wat voor soort DJ je bent en wil zijn. Er is geen goed of fout overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ElayZ schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:30:
[YouTube: A New Dimension – Pioneer DJ Official Introduction: CDJ-3000 Professional DJ multi player]

Wauw... wat een ding man. Voor mijn setup heb ik nog voldoende aan m'n XDJ1000MKII's maar ik zou hier graag eens een keer op draaien. Die Key shift functie is wel heel tof.
Het grotere scherm spreekt me wel aan, maar het key shift gebeuren kan ik niet gebruiken in mijn stijl. Lijkt me wel handig als je een tech house / progressive remix style hebt waar je heel veel met loopjes werkt. De 2 wave forms op 1 scherm vind ik ook handig, en de 3 band analyzer is ook wel leuk. De hot que positie is beter dan vroeger. Het CD slot is weg, maar wie gebruikte dat nog?

in elk geval voor mij (deep house / chill house) is dit een apparaat overladen met features die ik niet nodig heb. Dit gezegd zijnde, mijn set is nu ook overladen met features en ik gebruik ze soms ook wel :p

Prijs is wel heftig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljerro
Tof ding weer.. alleen die prijs.. Benieuwd of deze ook in HID mode gebruikt kan worden binnen Traktor (de NXS2 kan dit volgens mij wel).

Over de niet leuke muziek draaien: Als je ergens staat te draaien zul je soms wat aanpassingen moeten maken in de muziek die je draait. Als je set/muziek niet aan slaat en als je stug je eigen ding blijft doen doe je uiteindelijk niemand een plezier. Ik heb bijv. een mapje op mijn USB's waar wat commerciëlere house muziek in staat voor als de zaak vast dreigt te lopen. Dit heeft de avond al een aantal keren gered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Gaargod schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:14:
Nieuwe gear: de Pioneer CDJ-3000 is vanaf nu te koop.

https://www.pioneerdj.com...essional-dj-multi-player/

Denkt er al iemand over een upgrade? :)
Belachelijk duur als je het mij vraagt.
Maar goed, ongetwijfeld wel top om mee te draaien, dat dan weer wel. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElayZ
Boefmans schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:38:
...

Ik heb thuis de mk2's in combinatie met een db4 mixer. Draait imo beter dan een djm900 met cdj2000 Nexus (niet de nx2 natuurlijk).

...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7UVQ47m1Ir9CGcGWJO9qGFRDec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCoNwicC2X2vfVNfsefpJjVH.jpg?f=fotoalbum_large

:*) absoluut!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

In het afgelopen half jaar is ook de Denon DJ Prime GO uitgekomen. Beetje onopgemerkt door de hele situatie maar dat vind ik een erg aantrekkelijk apparaat. Heel klein formaat maar wel all in one. Heb vroeger veel gedraaid en deze lijkt me ideaal voor thuis omdat hij niet veel ruimte inneemt. Daarnaast ook makkelijk mee te nemen en werkt rond de 4 uur op de ingebouwde batterij. Speaker mee op batterij en knallen maar :) Wat vinden jullie?

YouTube: Denon DJ Prime GO - Full Demo and Review

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXIVgaFH6tz4bOLKnS9-E6e3z2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgSKuurqIzudaBHI7ouN1SUL.jpg?f=fotoalbum_large

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor +1000 euro ziet het er op foto goedkoop uit. Ik zeg niet dat het dat is natuurlijk..

Als ik wat dieper kijk, zie ik toch volgende IMO minpuntjes

Het scherm; waneer je iets verkoopt op batterij suggereer je dat je het overal kan meenemen. het scherm ligt vlak dus bij mooi weer misschien niet goed leesbaar.
Alles is klein; als je zoals ik grote handen hebt is dat niet handig
1 USB poort maar hopelijk kan het ding een volle track inladen en mag je dan de stick verwijderen om er dan snel een nieuwe in te proppen
De EQ staat a-typisch, het zal vast wennen, maar als je al lang bezig bent verwacht je een bepaalde layout.

Natuurlijk, neem dit mee op een uitstapje met vrienden en je hebt direct een feestje. Ik herinner me nog de dagen dat op Dour festival waar in/voor een caravan gasten met hun SL1200's en generatoren een feestje aan het bouwen waren, wellicht is dit net iets handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Met de CDJ3000 gaat Pioneer DJ veel terrein verliezen. Niet alleen door de prijs maar ook de (missende) features. Clubs, cafe's draaien slecht door de Corona. Die kunnen niet 4500 investeren in een nieuwe set die niet meer bied dan de SC6000.
Er zijn geen festivals waar Pioneer DJ zijn nieuwste speeltje kan promoten.

Ook de plaatsing van de hot cues, niet slim.

Voor de consument is het beter om de SC6000 te kopen omdat je dan echt met een stand alone te maken heb (interne HDD, inloggen stream services, dual layer). Het scheelt je gewoon tot €1400 vergeleken met de CDJ3000. En je hoeft naast de Dropbox kosten niet een subscription te nemen van 10-15 om gebruik te kunnen maken van de online locker.
De komende 18-24 maanden gaan interessant worden.
Brakkie schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:23:
In het afgelopen half jaar is ook de Denon DJ Prime GO uitgekomen. Beetje onopgemerkt door de hele situatie maar dat vind ik een erg aantrekkelijk apparaat. Heel klein formaat maar wel all in one. Heb vroeger veel gedraaid en deze lijkt me ideaal voor thuis omdat hij niet veel ruimte inneemt. Daarnaast ook makkelijk mee te nemen en werkt rond de 4 uur op de ingebouwde batterij. Speaker mee op batterij en knallen maar :) Wat vinden jullie?
De Primo Go is een leuk product voor een specifieke doelgroep. Voor thuis zou ik eerder kijken naar de Prime 4 of 2.
De GO is echt ideaal voor het meenemen naar kleine events buitenhuis. Of als back-up als je een Mobile DJ bent. Wat ik uit reviews haal ik dat het ook niet zo zwaar is als je zou denken.
Het enige wat ik er niet aan mag zijn de kleine jogwheels. Liever de maar van de DDJ-1000
eljerro schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:28:
Tof ding weer.. alleen die prijs.. Benieuwd of deze ook in HID mode gebruikt kan worden binnen Traktor (de NXS2 kan dit volgens mij wel).
Wat lees is het tot nu toe alleen Rekordbox en Serato in HID, maar Traktor zou ook wel moeten (of snel volgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ves schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:23:
Met de CDJ3000 gaat Pioneer DJ veel terrein verliezen. Niet alleen door de prijs maar ook de (missende) features. Clubs, cafe's draaien slecht door de Corona. Die kunnen niet 4500 investeren in een nieuwe set die niet meer bied dan de SC6000.
Er zijn geen festivals waar Pioneer DJ zijn nieuwste speeltje kan promoten.

Ook de plaatsing van de hot cues, niet slim.

Voor de consument is het beter om de SC6000 te kopen omdat je dan echt met een stand alone te maken heb (interne HDD, inloggen stream services, dual layer). Het scheelt je gewoon tot €1400 vergeleken met de CDJ3000. En je hoeft naast de Dropbox kosten niet een subscription te nemen van 10-15 om gebruik te kunnen maken van de online locker.
De komende 18-24 maanden gaan interessant worden.

[...]
Voor de consument, helemaal eens. De Denons zijn meer bang for buck.

MAAR je eerste statement ben ik niet met je eens. Ik geloof niet dat Pioneer veel terrein gaat verliezen op professioneel niveau - Corona of niet - een (professionele) club eigenaar zet gewoon 4 Pioneers neer, de 2000’s of over een tijdje de 3000’s. Die gaat echt niet lopen vergelijken.

Die club eigenaar boeit het namelijk geen ene reet of een deck een bepaalde feature X Y Z heeft... zoals dat dual deck enzo. Een club eigenaar zet gewoon neer wat de meeste (prof) DJ’s gewent zijn en om vragen. En dat zijn geen Denons... Thats just the way it is. Tuurlijk zijn ze tering duur, daarom zal ik (en ik vermoed jij en de meeste hier) ze nooit kopen. Maar zakelijk gezien valt dat te bezien als het een kern element is van je (horeca) gelegenheid of evenementen bedrijf. Vergeet niet dat deze Pio’s gericht zijn op het allerhoogste professionele segment.

Zie ook deze video van (een van mijn favoriete) Youtubers, Dirty Secretz. Hij legt t goed uit wat mij betreft.

YouTube: Pioneer CDJ-3000 Reaction Livestream

[ Voor 1% gewijzigd door ElayZ op 13-09-2020 20:22 . Reden: Typo’s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Heb je een timestamp? Anders is het veel zoeken.

Denk hieraan. Als je meer DJs hebt die een SC als Rider vragen dan de CDJ omdat ze de SC thuis hebben dat gaat dat veranderen.
Tot nu toe huren bedrijven de SC omdat het niet vaak gevraagd wordt als Rider.
Daarom vind ik dat de komende 18-24 maanden interessant worden. Wat gaat men voor thuis aanschaffen? Welke grote DJs maken de overstap? Hoe ontwikkelt Pioneer DJ Rekordbox verder? Hoe ontwikkelt Denon Prime verder?

Denon is heel slim and focust zich veel op de opkomende DJs, want dat is de volgende generatie superstar DJs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Kijk even vanaf 22:55 daar gaat hij in op de vergelijking met Denon en direct daarna over prijs (vanaf 27 min).

Ben met je eens dat het interessant wordt de komende maanden. Goed punt ook wat je aangeeft wbt Denon, wel slim om op nieuwe generatie te focussen. Wie weet...

Toch twijfel ik of die volgende generatie superstar dj’s op Denons zal draaien. De huidige Denon decks zullen echt geweldig zijn en veel meer en eerder nieuwere features brengen. Maar al te vaak zie je dat nieuwe features eerst door kleinere spelers of nieuwkomers in een markt gebracht worden en als t aanslaat, iets algemeen goed wordt en ver genoeg doorontwikkeld is, dan gaan de mainstream merken het brengen. Met auto’s vaak hetzelfde. Dat fenomeen zal niet zo snel veranderen denk ik. Maar ik kan t mis hebben uiteraard. Wie weet als de bekendheid toeneemt inderdaad en het meer op riders gevraagd wordt.
Het kan zeker ook omslaan wanneer de grootste speler(s) in een markt niet (snel genoeg) innoveren. (Nokia vs Apple en Google vroeger bijv). Maar dat doet Pioneer op zich wel, de 3000 bevat toch wel degelijk veel nieuws tov de voorganger denk ik.

Persoonlijk, als ik morgen ergens zou moeten draaien en er staan Denons, ik zou er niet mee om kunnen gaan verwacht ik... elke willekeurige C/XDJ blindelings.

[ Voor 10% gewijzigd door ElayZ op 13-09-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Nu eist elke pannenkoek een DJM/4xCDJ set in de club en festival. Verwacht het komende jaar niet dat DJ's op hun strepen kunnen gaan staan als de rider niet nageleefd wordt, je moet blij zijn dat je ergens iets mag doen... Zelfs Carl en Armin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
jadjong schreef op maandag 14 september 2020 @ 06:43:
Nu eist elke pannenkoek een DJM/4xCDJ set in de club en festival. Verwacht het komende jaar niet dat DJ's op hun strepen kunnen gaan staan als de rider niet nageleefd wordt, je moet blij zijn dat je ergens iets mag doen... Zelfs Carl en Armin.
Wat wil je hier mee zeggen? Dat club eigenaren dus massaal goedkopere decks gaan aanschaffen en installeren omdat DJ's niets te willen hebben (wat jou betreft) ? Volg m ff niet geloof ik...

[edit]

btw, de decks zijn absoluut niet de grootste kostenpost ivm Corona voor dit soort ondernemers.

[ Voor 9% gewijzigd door ElayZ op 14-09-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
ElayZ schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:28:
[...]

Wat wil je hier mee zeggen? Dat club eigenaren dus massaal goedkopere decks gaan aanschaffen en installeren omdat DJ's niets te willen hebben (wat jou betreft) ? Volg m ff niet geloof ik...

[edit]

btw, de decks zijn absoluut niet de grootste kostenpost ivm Corona voor dit soort ondernemers.
Nee. Dat de CDJ2000 die er nu staat er nog even blijft staan en Pioneer/DJ-dinges pech heeft met zijn 3000. Eerst maar eens de verliezen van de afgelopen zes maanden wegwerken voordat er iets aangeschaft wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 01:34
De CDJ2000 series zijn ook gewoon top, ik draai daar liever op dan een XDJ1000 ivm de missende hot cue's. De laatste paar jaar in barren/restaurants veel op de RX2 gedraaid ... ook een top ding (alleen voelt alles net wat goedkoper dan de 2000 series) Als deze nou meerdere schermen had gehad dan had ik "Load Lock" niet aan hoeven te hebben en zou dat qua "workflow"mijn voorkeur hebben. Wel mis ik het grotere formaat jog-wheel en de afstelling hiervan...

Nieuwe CDJ3000 leuk maar duur en de enige functie die ik echt kan waarderen is de preview van de lopende track voor b2b sessies. Alle andere dingen zijn voor mij totaal niet nodig eigenlijk; Hotcue,Echo,Delay-Color Filter meer gebruik ik in de praktijk eigenlijk niet en zelfs dan zeer sporadisch (er zijn uiteraard ook dj's die wel alles gebruiken!).

Ik vermoed dat Pioneer een hoop meer RX2 sets heeft verkocht de afgelopen jaren en ik denk dat dit nog wel even zo blijft (tot de RX3).

Trouwens nog even kudo's voor de drive in DJ's !! dat is echt een vak apart! zelf draai ik disco/eclectic maar ik zou niet kunnen wat jullie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Tja, hoe lang is Denon al bezig met proberen de plek van Pioneer in te nemen?
Volgens mij hebben ze in de USA wel wat meer marktaandeel dan in Europa, maar de Pioneer set blijft voor mijn gevoel de vaste rider voor het grootste deel van de DJ's.

Ondanks dat Denon al sinds jaar en dag meer features heeft, denk ik dat de bouwkwaliteit, de 'feel' en de manier waarop de functies werken niet vergelijkbaar is met Pioneer.

Ik heb zelf een aantal jaar ervaring gehad met Denon DN-S3000, DN-S3500 en de X1500S mixer (drive-in dj, dus ik nam altijd m'n eigen spul mee).
Toch vond en vind ik dat Pioneer er degelijker uit ziet en voelt, vergeet niet dat een groot deel van de markt de verhuur is, waarbij er niet voorzichtig met de spelers omgegaan word... die dingen moeten flink wat doorstaan!

Toen ik vorig jaar mijn RX2 kocht, heb ik ook nog naar de Prime 4 gekeken, welke op papier in alle opzichten beter is. Toch vond ik hem in de shop te plastic aanvoelen, de knoppen voelde niet lekker en was mijn keus voor de RX2 snel gemaakt...

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

ElayZ schreef op zondag 13 september 2020 @ 23:22:
Kijk even vanaf 22:55 daar gaat hij in op de vergelijking met Denon en direct daarna over prijs (vanaf 27 min).

Persoonlijk, als ik morgen ergens zou moeten draaien en er staan Denons, ik zou er niet mee om kunnen gaan verwacht ik... elke willekeurige C/XDJ blindelings.
Paar dagen terug gekeken en kan het niet met hem eens zijn op sommige punten.

Dual layer
Je kan ook gewoon 4 decks aansluiten en de dual layer niet gebruiken. Hij praat alsof dit geen optie is voor de SC-spelers. 4 spelers scheelt trouwens €2800 ten opzichte van de CDJ3000. Is toch een maand salaris of 5 DJs inhuren (lokale namen)

Steaming diensten
je kan ook gewoon met een externe HDD of USB komen aanlopen als je geen gebruik wilt maken van streaming.

Hot Cues
Dat er DJs zijn die hun arm rusten aan de onderkant van een CDJ. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand echt zijn hand/onder arm erop laat rusten om zo de joywheel te laten bewegen.

Ook de uitleg die hij heeft van het aanraken van de cues. Als je er misschien eenmaal in de buurt bent, ja. Maar de eerst keer of je hand weg bewegen ervan, je gaat voor de snelste beweging.

Analyse
Doet er vrij luchtig terwijl dit wel heel wat is.
Stel je krijgt een promo in je hand gedrukt. Met beatmatchen zal het niet al te moeilijk zijn, maar er zijn genoeg die zich blind staren om de grids.
Als je een paar loop/cue tricks wilt doen gaat het al een stuk minder soepel.
GeleFles schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:29:
Tja, hoe lang is Denon al bezig met proberen de plek van Pioneer in te nemen?
Volgens mij hebben ze in de USA wel wat meer marktaandeel dan in Europa, maar de Pioneer set blijft voor mijn gevoel de vaste rider voor het grootste deel van de DJ's.

Ondanks dat Denon al sinds jaar en dag meer features heeft, denk ik dat de bouwkwaliteit, de 'feel' en de manier waarop de functies werken niet vergelijkbaar is met Pioneer.

Ik heb zelf een aantal jaar ervaring gehad met Denon DN-S3000, DN-S3500 en de X1500S mixer (drive-in dj, dus ik nam altijd m'n eigen spul mee).
Toch vond en vind ik dat Pioneer er degelijker uit ziet en voelt, vergeet niet dat een groot deel van de markt de verhuur is, waarbij er niet voorzichtig met de spelers omgegaan word... die dingen moeten flink wat doorstaan!

Toen ik vorig jaar mijn RX2 kocht, heb ik ook nog naar de Prime 4 gekeken, welke op papier in alle opzichten beter is. Toch vond ik hem in de shop te plastic aanvoelen, de knoppen voelde niet lekker en was mijn keus voor de RX2 snel gemaakt...
Sinds de SC5000 is de kwaliteit omhoog gegaan. En met het release van die media speler wordt Denon DJ echt als een bedreiging gezien. Het ziet er minder als speelgoed uit. InMusic (moeder bedrijf) heeft flink wat invloed gehad sinds ze hen hebben gekocht.
Ik was zelf heel skeptisch over de SC5000 tot ik een kleine 30 min bezig was in BAXshop. Toen zag ik de potentie met enkel 1 zwak punt, Engine Prime.

Eens dat Pioneer DJ in Europa nog groot is. Net als Native Instruments dat was met Traktor. Daarom ben ik zo benieuwd naar de komende 24 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Heb afgelopen week een downtempo/slowhouse mix opgenomen van net geen 2 uur:

https://soundcloud.com/micka-dj/noushkas-magnificent-dream

Ik probeerde er een mooi emotioneel verhaal van te maken, het gaat dan ook met fases van wat meer uplifting en vrolijke tracks naar vrij diep en melancholisch. Zelf wel het gevoel dat het resultaat dicht zit bij wat ik van te voren in gedachten had.

Op m'n SC profiel kun je overigens ook een foto zien van m'n huidige setup.

• Boefmans
jadjong schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:46:
[...]

Nee. Dat de CDJ2000 die er nu staat er nog even blijft staan en Pioneer/DJ-dinges pech heeft met zijn 3000. Eerst maar eens de verliezen van de afgelopen zes maanden wegwerken voordat er iets aangeschaft wordt.
Ik kom nog cdj2000's tegen, vaker (gelukkig) de cdj2000 nexus. Ik denk dat we dus ook nog heel veel jaren de cdj2000 nx2 gaan zien. Is meer een uitfaseersituatie denk ik.

Punt over professionele clubs etc. klopt denk ik wel, die gaan gewoon de cdj3000 kopen. Zo ook voor mensen voor wie het geld geen ding is.
Ik vind het verschil met de xdj1000 mk2 echt te klein, wellicht gaan we die ook hier en daar tegenkomen. als je op (welke versie dan ook) cdj2000 kan spelen, kun je ook draaien op een 3000 of een xdj1000 (mk2).

mixing a drink and music

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tyax
Tyax schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Ik heb ook een setje Super OEM platenspelers gehad en daar was niks mis mee ook dat werkte prima maar ik wil graag toch een setje Technics SL1200 MK2 / SL1210 MK2 platenspelers. Daarom dacht ik even vragen of mensen bekend zijn met deze Tec customs want anders ga ik elders kijken :) .
Ook even een update van mijn kant inmiddels in het bezit van 2x een SL1210 MK2 platenspeler :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Nice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Nou, mijn eerste vinyl mix sinds de jaren 90.

[Soundcloud: George Hefner - Back to Vinyl Vol. 1 by George Hefner]

Zeker richting het einde gaat t wel eens even mis, maar ik ben ook nog wel wat roestig. In ieder geval zelf staan swingen tijdens het draaien. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ff random wat punten geluisterd... klinkt vet :). Deze week de ganse set maar eens luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-08 19:08
Ik hem momenteel een DJ setup bestaande uit 2x Technics SL1210MKII en een Pioneer DJM-850. Draai al ongeveer 4 jaar vinyl only, echter het probleem is dat mijn muzieksmaak nogal breed is. Mijn sets zijn nu al aardig eclectisch, maar ik voel me soms beperkt in het uitwerken van muzikale ideeën. Ik heb nu iets van 400+ platen liggen, maar de Discogs wantlist is tegen de 2000 aan en lijkt alleen maar te groeien.

Nu zit ik er aan te denken om een timecode vinyl setup te gaan aanschaffen. De reden is dat ik niet meer volledig afhankelijk wil zijn van vinyl, aangezien het een erg dure hobby is en ik mijzelf wat meer wil gaan voorbereiden om eventueel op feestjes te gaan draaien (als die weer mogen natuurlijk). Daarnaast vind ik het zonde om 1500~2000 euro aan CD spelers uit te geven terwijl mijn Technics nog prima werken.

Mijn oog is gevallen op Traktor Scratch A6, mede doordat ik al wat ervaring heb met Traktor en dit prettig vind werken. Hierbij zit een externe geluidskaart die ik aansluit tussen de Technics en mijn mengpaneel. Maar ik kan niet echt vinden hoe dit werkt met het switchen tussen vinyl only en digitaal?

Moet ik dan mijn laptop aansluiten als ik vinyl only wil draaien? Of is het nodig dat ik de audio kabels moet omhangen van de Technics direct mijn mengpaneel in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eljerro
Jou DJM850 is Traktor Scratch certified, dus je hebt helemaal geen interface nodig. Het enige wat je nodig hebt zijn 2 tijdcode platen en de software zelf. Je kunt op je mixer van input wisselen (usb/phono), dus zonder laptop draaien kan prima.

https://support.native-in...aces-for-Timecode-Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Heb ook weer een nieuwe mix opgenomen:

https://soundcloud.com/micka-dj/hallucigenia

45 tracks in 3:38 uur, qua stijl een mix van progressive, techno, deep house en ambient.
01. Aril Brikha - Thrive on Chaos
02. Daniel Avery - Lone Swordsman
03. Mike Thor & Amari - Borax (Oliver Koletzki Rework)
04. Nōpi - Parallel Words (GMJ & Matter Remix)
05. Desert Dwellers - Realms of Splendor (Roderic Remix)
06. Mass Digital - The Edge of My Shade
07. Avoure - Red Sun
08. BlueAnt - Apertura
09. Odd Parents - Learn to Fly (Maceo Plex Flight Home Remix)
10. Matthias Meyer - Strangely Enough
11. Ross from Friends - Epiphany
12. Lake Turner - No Way Back Forever
13. Eluize - Laze
14. Joe Turner - Stay (Joe Turner Club Edit)
15. Tom VR - It Swims Here
16. Scuba - This Is For You
17. Recondite - Equal
18. Nebula (AR) - Clairvoyant Dreams
19. Tim Green - Shiratani
20. Matter - Expedite
21. Fairmont - Plastic Head TV
22. Savvas - Pulsar
23. Thoma Bulwer - Peace Of Mind
24. Foreign Guest - Human Sequencer
25. Rodriguez Jr. - What Is Real (Deep in the Playa Mix) (feat. Liset Alea)
26. Agents Of Time - Drive Me Crazy
27. Fairmont - Peppi
28. Edit Select & Teste - Ascend (Matrixxman Remix)
29. Cid Inc. - Ten
30. Xinobi - The Moment
31. Ellroy - 94
32. nthng - I Just Am
33. Aoud - Se Mkii
34. Britta Arnold - Peafowl Karaoke
35. Mathame - Never Give Up (Diplo vs Mathame Extended Mix)
36. Pao Calderon - I Want To Be With You
37. Pete Tong - Aquarius
38. Cio D'Or - Goldbrokat (Donato Dozzy Techno Remix)
39. AFFKT - Poala
40. Toh Imago - La Napoule (Nathan Micay's Life in Every Breath Remix)
41. Leafar Legov - The Slip
42. East Forest - Voyager
43. Aril Brikha - Dance of a Trillion Stars
44. Fiora, Robot Koch - Let It Go By
45. Daniel Avery & Alessandro Cortini - Enter Exit
Feedback altijd welkom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Nieuw speelgoed voor mijn verjaardag. Zal hoogst waarschijnlijk mijn DDJ-1000 verkopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDDGN77EqEVe29FGGYZXEvYjeDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HXk9QNChCZ1AicgpkN9DTxb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Hoe bevalt die?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Het is geweldig. Wel wennen, omdat er meer knoppen opzitten dan ik met mijn oude mixer gewend was.

Gebruik het met Rekordbox dus niet zo feature rijk als met Serato, maar niettemin geniet ik ervan.

Een ding viel mij op nu ik meer op Twitch naar DJs kijk. Er zijn belachelijk veel die een DJM-S9 hebben, of zelfs al de S11. En dan heb ik het niet over de bekende namen die met Threestyle en DMC meedoen.

EDIT: Vergeet ook niet nieuwetje: https://alpha-audio.net/2...n-completely-burned-down/

Ze leveren onderdelen voor veel DJ apparatuur. Het zal interessant zijn om te zien wat het doet met het aanbod de komende maanden.

[ Voor 23% gewijzigd door Ves op 09-11-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nieuwe deep house mix van mijn kant...

https://www.mixcloud.com/yalopa/oktober-2020/

enjoy :)