Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:40
Ik ga morgen wel verder klooien. Ben nu zover dat Traktor hem toch ziet als geluidskaart, door iets anders in te stellen in de audioinstellingen van de Macbook. Maar bij drukken op play gaat er niks spelen.
Nu gaar van het zoeken.

Anders kijken of ik terug kan naar een oude softwareversie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
Ik draai nu zelf al een aantal jaartjes muziek thuis, maar ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ik hierin een volgende stap wil gaan zetten. Ik vind het altijd erg leuk om met anderen muziek uit te wisselen, en dus ook het draaien van muziek lijkt mij erg leuk. Helaas heb ik niet echt vrienden die dezelfde hobby hebben.

Een oefenruimte is niet helemaal het idee wat ik zoek, want ik heb alle apparatuur al zelf staan, en hier ontbreekt ook het sociale aspect. Ik zat ook te lezen over een dj-school, maar dat is een heel tijdelijk iets met vrij hoge kosten.

Wat ik dus zoek zijn eigenlijk een soort van ontmoetingsplek voor like-minded mensen, waar je je DJ-skills kan verbeteren maar waar ook een sociaal aspect aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
[b][message=59692222,noline
Wat ik dus zoek zijn eigenlijk een soort van ontmoetingsplek voor like-minded mensen, waar je je DJ-skills kan verbeteren maar waar ook een sociaal aspect aan zit.
Waar woon je?
In Groningen had (heb?) je een dj-friday. Elke week een feestje op een andere locatie en iedereen die een beetje kon draaien mocht zich aanmelden voor een setje van een uur (of 2). Regelmatig aan mee gedaan, gewoon leuk om je muziek eens op een feestje voor anderen te draaien en like-minded mensen te ontmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Nee, dank je! Die gaan we eens proberen nog.
Inmiddels wel een oude Maya44 geluidskaart aan de gang gekregen, dus ik kan in elk geval 2-kanaals draaien.

Mijn vrouw heeft al wel gezegd er niet moeilijk over te doen als ik nieuwe apparatuur moet kopen om mijn hobby weer naar behoren uit te kunnen voeren. :9 :+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
Prosac schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:44:
[...]

Waar woon je?
In Groningen had (heb?) je een dj-friday. Elke week een feestje op een andere locatie en iedereen die een beetje kon draaien mocht zich aanmelden voor een setje van een uur (of 2). Regelmatig aan mee gedaan, gewoon leuk om je muziek eens op een feestje voor anderen te draaien en like-minded mensen te ontmoeten.
Ik woon in Zuid-Holland. Dat is inderdaad wel een beetje het idee wat ik zoek. Ik wil nog niet direct voor een serieus publiek draaien, maar eerst ervaring opdoen met een wat grotere setup dan wat ik thuis heb staan. Ook het nieuwe mensen leren kennen met dezelfde hobby lijkt me leuk. Ik draai meestal een mix tussen techno / electro / IDM

Ik draai thuis alleen vinyl, en dus is het ook wel goed om met CD-spelers overweg te leren gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door PWSteal op 12-08-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Edwin__

als je al met vinyl overweg kan dan zal CDJ geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 15:46
Prosac schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:44:
[...]

Waar woon je?
Hoe kan je dat regelen? Woon in Groningen en zou graag wat vaker willen draaien. Heb er zelf niet van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Even de pagina opzoeken op Facebook, gaat meestal via die weg. Denk dat als je ze een berichtje stuurt, dat dan wel het eea mogelijk is.
Laatste evenement was 21 juni jongstleden, dus ze zijn nog actief. Denk na de zomerperiode weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Yalopa schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:16:
Ik zoek een zo elegant mogelijke oplossing om mijn 2 de SL1200 terug te plaatsen waar hij thuishoort (in mn DJ corner dus), zonder dat ik de XDJ's weg moet doen. De kast uitbreiden is helaas geen optie, er is simpelweg geen plaats meer (ik woon klein), dus ik vermoed dat de XDJ's in de hoogte geplaatst moeten worden

[Afbeelding]

hoe zouden julie dit oplossen?
Yalopa schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:45:
@Gaargod ja zoiets had ik in mn hoofd, misschien kan ik dat als vertrekpunt nemen. Ik ga even verderop kleur en maten...

iets compleet anders mag natuurlijk ook :p
Moeilijker dan ik dacht, voor heel wat spelers is er een stand maar voor de XDJ 700 vind ik er geen. Ik kan ze natuurlijk kopen voor een groter model, maar dat is dan weer lomp. bovendien kom ik bij momenten aan +100 euro per stuk, de voet is dikwijls apart, en liefst heb ik ze in het wit....

het zal weer een compromis worden ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eljerro
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-06 14:59
Wellicht een plank op pootjes op het meubel monteren?

Zoals dit bijvoorbeeld?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ook een idee, tnx

• PWSteal
Yalopa schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:38:
@Edwin__

als je al met vinyl overweg kan dan zal CDJ geen issue zijn.
Nee dat denk ik ook niet, heb voorheen ook al tijdje met Traktor gedraaid. Maar toch altijd even wennen aan layout van zo een apparaat en hoe het reageert. Zou alleen maar makkelijker moeten zijn met CDJ's :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
MIx opgenomen om te vieren dat gelukt is om na een proces van bijna 5 jaar om een visum te regelen voor m'n vriendin en 4 jaar oude dochter om naar Nederland te komen:

https://soundcloud.com/micka-dj/family

Tracklist:
01. Lauren Ritter - Glass Hour
02. Jan Blomqvist - Empty Floor
03. Double Touch - Cape Cove
04. Mees Dierdorp - Smile For You
05. Francis Xavier - 75% Chance of Acid
06. Pryda - Project L.O.V.E.
07. Petar Dundov - Dream of You
08. Joep Menke - Asiri
09. Lapien - Moonset
10. Tara Brooks - Deeper Into Eunoia (feat. Andrea Restivo)
11. ADAM TK - A4
12. Leafar Legov - Our Love Is Strong
13. YokoO - The Days I Miss You (feat. Sten Erland Hermundstad)
Overigens pure improvisatie in 1 take opgenomen. Met een Xone 96, 2x Xone K2, 2x Reloop 7000 MKII en een Eventide H9 Max.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:55
Collega's,

De laatste keer dat ik een USB voor mijn muziek collectie aanschafte was bij de release van de eerste CDJ2000. Op dat moment werd geadviseerd om geen grotere USB dan 128GB te gebruiken omdat een grotere USB problematiek kon geven met het inladen van de gegevens.

Vanuit het kroegen leven ben ik steeds meer actief op bruiloften.
Hier wil ik mijn muziek collectie in de breedste zin graag bij mij hebben maar dat red ik niet met mijn huidige 128GB USB sticks.

Iemand die weet of de limiet nog steeds geldt? Of iemand die sowieso met grotere USB sticks werkt dan 128GB?

Alvast dank.

• eljerro
Vanaf de Nexus zit geen limiet meer op het aantal GB en platen op een USB Drive. Let wel op dat je de USB drive moet formatteren in FAT (NTFS wordt niet ondersteund). Het is overigens wel aan te raden om de drive en collectie te configureren/managen via rekordbox (gratis te downloaden).

Check van te voren wel even met de locatie of deze een Nexus of NXS2 versie van de speler heeft staan :).

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

UninPro schreef op donderdag 26 september 2019 @ 06:52:
Collega's,

De laatste keer dat ik een USB voor mijn muziek collectie aanschafte was bij de release van de eerste CDJ2000. Op dat moment werd geadviseerd om geen grotere USB dan 128GB te gebruiken omdat een grotere USB problematiek kon geven met het inladen van de gegevens.

Vanuit het kroegen leven ben ik steeds meer actief op bruiloften.
Hier wil ik mijn muziek collectie in de breedste zin graag bij mij hebben maar dat red ik niet met mijn huidige 128GB USB sticks.

Iemand die weet of de limiet nog steeds geldt? Of iemand die sowieso met grotere USB sticks werkt dan 128GB?

Alvast dank.
Op mijn XDJ-RX2 gebruik ik een USB-SSD (pricewatch: Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw) van 500Gb zonder problemen, deze is voor ongeveer 200Gb gevuld.
Een SSD is wel aan te raden, ik heb een 1Tb normale disk als backup, en die is merkbaar trager.

De RX2 heeft daar geen problemen mee, en toen ik laatst in een kroeg draaide met 2 NEXUS spelers slikte ze dat ook zonder problemen.

Het is uiteraard wel belangrijk dat je je collectie met rekordbox voorbereid.

[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 26-09-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:55
Thanks voor de reacties @eljerro & @GeleFles !
Het verhaal Rekordbox is uiteraard bekend. Het ging mij even op het lezen van een grotere USB.
Op dit moment gebruik ik SSD en USB door elkaar en gebruik ik de link functie om naar beide desks te importeren. Het is erg lang goed gegaan omdat ik afhankelijk van de locatie (club/bar/privé feest) de juiste USB of SSD kon kiezen. Deze grootste is dus 128GB.

Maar dan ga ik een grotere USB aanschaffen. Een portable SSD is voor mij niet praktisch.
Ik wil gewoon met oordopjes, headphone en de sticks in mijn zak op pad kunnen (oa. bruiloft in het buitenland volgende week). Hopelijk werkt het dan allemaal met 1 USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Yalopa schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:35:
[...]

[...]

Moeilijker dan ik dacht, voor heel wat spelers is er een stand maar voor de XDJ 700 vind ik er geen. Ik kan ze natuurlijk kopen voor een groter model, maar dat is dan weer lomp. bovendien kom ik bij momenten aan +100 euro per stuk, de voet is dikwijls apart, en liefst heb ik ze in het wit....

het zal weer een compromis worden ..
Wellicht ken je iemand die goed kan timmeren? Dan kun je een kastje op maat laten maken.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
eljerro schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:00:
Vanaf de Nexus zit geen limiet meer op het aantal GB en platen op een USB Drive. Let wel op dat je de USB drive moet formatteren in FAT (NTFS wordt niet ondersteund). Het is overigens wel aan te raden om de drive en collectie te configureren/managen via rekordbox (gratis te downloaden).

Check van te voren wel even met de locatie of deze een Nexus of NXS2 versie van de speler heeft staan :).
En als het een oude Nexus is... Leest die geen flacs (aan den lijve ondervonden). Ik gebruik zelf 256gb sticks werkt prima. Lees je wel ff in op het merk enzo.

Neem wel twee usbs mee (kopie) en/of laptopje voor de backup?

[ Voor 4% gewijzigd door Boefmans op 20-10-2019 19:16 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
iemand ervaring met corrupte usb? Rekordbox pakt mijn main USB niet meer. CDJ's nog wel netjes.
Best irritant aangezien ik er nu dus geen nieuwe muziek op kan zetten. Ik gebruik daar nu mijn back-up USB maar voor. Echter heb ik op mijn primaire USB tracklists staan van mijn vorige laptop die niet mee gemigreerd zijn naar de nieuwe (en dus ook niet op mijn back-up staan).

Tips om dit toch nog te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb er helaas ervaring mee, de USB stick ligt in de vuilnisbak. Ik heb echter mijn collectie altijd centraal op een laptop gehouden en mn backup op orde gehouden. Mijn 2 sticks zijn ook altijd samen up toe date, om dit soort grappen te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljerro
Idem, al 2x een usb richting de vuilnisbak gestuurd. Daarom gebruik ik zelf 3 sticks (32gb) welke identiek zijn aan elkaar zodat ik altijd zeker ben dat ik iets heb wat werkt.

Geeft je ook wat zekerheid als de spelers niet gelinked zijn of wanneer er een ander model (zoals een CDJ850) in de booth staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Ik had al wat gezocht en was er bang voor :( Ik had de hoop, omdat de cdj hem wel nog pakt, iets te kunnen reparen.

Tijd voor twee extra sticks dus. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljerro
Ik gebruik de SanDisk Cruzer Ultra. Dingen werken prima (heb ze inmiddels al weer 3 jaar) en zijn ook nog eens snel (wat fijn is wanneer je export vanuit rekordbox).

Dit is wellicht een interessante video voor je: YouTube: The Best USB Drives, SD Cards, and External Hard Drives for DJs | Ti...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Ik heb hele goede ervaringen met de sandisk extreme pro (ik gebruik een 32 gb, een 128 gb en een 256gb versie :D).

Het maakt weldegelijk uit welkeje neemt, eenvriend van me kocht even snel een random usb stick van 32gb(usb 3.0!), muziek erop zetten kostte 7 uur ten opzichte van 30 minuten bij mijn stick. Leek wel alsof het geen usb 3.0 was...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:16
El_V schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:57:
Ik had al wat gezocht en was er bang voor :( Ik had de hoop, omdat de cdj hem wel nog pakt, iets te kunnen reparen.

Tijd voor twee extra sticks dus. Tips?
Mijn USB was gelukkig nog te redden met slechts het verlies van 2 of 3 files dmv een chkdsk G: /f maar ik neem aan dat je dit al geprobeerd hebt?

Ik had nog een ongebruikte SSD liggen en heb daarvoor een case gekocht waarmee ik deze via USB3 kan aansluiten welke ik nu gebruik, dit werkt voor mij prima (en supersnel) en zit als backup voor mn USB sticks in mn standaard uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Boefmans schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:08:
Ik heb hele goede ervaringen met de sandisk extreme pro (ik gebruik een 32 gb, een 128 gb en een 256gb versie :D).

Het maakt weldegelijk uit welkeje neemt, eenvriend van me kocht even snel een random usb stick van 32gb(usb 3.0!), muziek erop zetten kostte 7 uur ten opzichte van 30 minuten bij mijn stick. Leek wel alsof het geen usb 3.0 was...
Het zou niet mogen maar helaas heb ik ook die ervaring. Een copy actie vanuit rekordbox op een USB 3.0 (32GB) vanaf een nieuwe Macbook Pro duurt gewoon uren, terwijl je zou verwachten dat het minuten is. In mijn geval Toshiba USB sticks.

Misschien toch eens een ander merk testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Yalopa schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:28:
[...]

Het zou niet mogen maar helaas heb ik ook die ervaring. Een copy actie vanuit rekordbox op een USB 3.0 (32GB) vanaf een nieuwe Macbook Pro duurt gewoon uren, terwijl je zou verwachten dat het minuten is. In mijn geval Toshiba USB sticks.

Probeer de sandisks eens zou ik zeggen, die zijn mooi snel iig :-) TOch raar idd, benieuwd of iemand weet hoe dat zit...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 10:00
Ik gebruik al ruim 2,5 jaar met veel plezier (en snelheid (8>) een Sandisk Cruzer Extreme 64gb met mijn CDJ900-NSX'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
ff andere kwestie: iemand ervaring met djj-xp in combinatie met 2 xdj's mk2? (die zonder laptop worden gebruikt)

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qCybLTP.jpg beatmatchen op gehoor, wish me luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

doe die voorlaatste kolom ook nog weg :p

Veel succes, het is even wat oefenen. Gezien de huidige stand van tech, rekordbox en prepped USB sticks... waarom wil je dit per sé nog kunnen?

[ Voor 65% gewijzigd door Yalopa op 01-11-2019 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-09 13:42

Ves

A gadget addicted Bounty

Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:37:beatmatchen op gehoor, wish me luck!
Wat je hebt afgeplakt, kan dat niet worden verborgen wanneer je de library vergroot? Traktor en Rekordbox hebben dat.
Yalopa schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:51:

Veel succes, het is even wat oefenen. Gezien de huidige stand van tech, rekordbox en prepped USB sticks... waarom wil je dit per sé nog kunnen?
Altijd goed om te kunnen voor het geval de tech faalt op een of andere manier.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:38
Veel succes. Ik heb voor mijn verjaardag een Pioneer DDJ-SB3 op de verlanglijst gezet. Ik heb verder geen dj skills anders dan dat ik meestal op feestjes de leuke plaatjes weet te selecteren.

Graag wil ik gaan leren beatmatchen om uiteindelijk eens wat leuke thema mixen te maken (back to the 80s - trance classics - back to 90s etc). Hierdoor gaan uiteraard veel genres door elkaar dus ik heb veel te leren.

Ben nu veel naar jaarmixen aan het luisteren om te zien waar de goede overgangen zitten en hoe twee plaatjes op elkaar aansluiten. Daarbij vaak ook op het ritme mee aan het tikken.

Ben benieuwd wanneer ik eenmaal aan de slag kan kan :)

p.s. alle tips voor beginners zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Steefmeister schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:25:
[...]

Het is hier eerder benoemd maar herhaal het toch ff: op udemy staat een vrij leuke en toegankelijke cursus van Ross: https://www.udemy.com/share/101WDyBEAYcFpRQX4=/

Een open deur die mij bijvoorbeeld goed hielp is om de filters (of bass-treble knoppen) goed te gebruiken bij overgangen....

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik ben producen en DJ aan het mixen door live on the fly trance te maken.
Teminste, ik heb net apparatuur gekocht waarmee ik dat kan gaan oefenen. Dus nog een lange weg te gaan.
Maar wel cool en minder statisch dan alleen maar tracks mixen.
Als ik dit ook nog kan gaan combineren met DJ'en zelf dat zou helemaal ideaal zijn. Drop een track, zet alles klaar voor je eigen live improv en morph dan van track naar je eigen spul en weer terug.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljerro
Steefmeister schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:25:
[...]

Het allerbelangrijkste is platenkennis. Je kunt echt super strak mixen, maar als de platen niet bij elkaar passen dan heeft het allemaal niet zo heel veel zin. En probeer zo veel mogelijk live te draaien op bijv. (online) radiostations. Voor jezelf oefenen is leuk, maar als er wat "druk" opstaat heb je daar op de langere termijn veel profijt van.

Zo host ik zelf al 16 jaar een show (niets bijzonders, gewoon 2 uur draaien op een stream) en de ene week lopen de platen zo in elkaar over, de andere week ben je wat meer zoekende.. en moet je er toch iets van proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Pioneer heeft naar de gebruikers geluisterd en de grote broer van de RX2 uitgebracht:
https://www.pioneerdj.com...em/xdj-xz/black/overview/

Deze lijkt wel helemaal compleet; 4 kanalen, meer effecten, grote (afstelbare) jogs...

Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Nee hoor. Het is geen double layer dus je bent nog steeds gebonden aan 2 spelers en moet er 2 extern aansluiten. Of 2 vanaf de laptop bedienen. Het is gewoon een XDJ-RX2 met een 4 kanaal mixer.

Heel slim gespeeld door Pioneer DJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik word echt niet warm van dat single scherm. Heb deze zomer enkele malen op de RX2 gedraaid (voor publiek) en ik kreeg telkens stres tijdens het mixen omdat er voor mij geen duidelijke linkerspeler / rechterspeler was.

komop Pioneer zoveel kost dat extra scherm niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ves schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:57:
Nee hoor. Het is geen double layer dus je bent nog steeds gebonden aan 2 spelers en moet er 2 extern aansluiten. Of 2 vanaf de laptop bedienen. Het is gewoon een XDJ-RX2 met een 4 kanaal mixer.

Heel slim gespeeld door Pioneer DJ.
Dat las ik achteraf ook inderdaad.. zeker een gemiste kans, de Prime 4 kan het wel.
Met een laptop erbij is het wel mogelijk om 4 decks met de controller te bedienen, maar het hele idee van een all-in-one is dat je geen laptop meer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
GeleFles schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:40:
[...]

Dat las ik achteraf ook inderdaad.. zeker een gemiste kans, de Prime 4 kan het wel.
Met een laptop erbij is het wel mogelijk om 4 decks met de controller te bedienen, maar het hele idee van een all-in-one is dat je geen laptop meer nodig hebt.
Idee dat het meer is voor mensen die:
- wel djm900 nx2 en grote jogwheel willen
- niet de volle setup willen kopen daarvoor
- een 4 kanaals mixer prettig vinden (voor de flexibiliteit ofzo).

Alsje het daar tegen af zet, is het geen slechte deal. Ik heb ook db4 4kanaals mixer met twee spelers, de twee extra kanalen (weet niet of dat met pioneer kan btw) kan ik gebruiken om van een spelend kanaal te kijken wat de effecten doen (in mijn cue) of om extra dingen aan te sluiten (niet direct spelers maar bv een telefoon voor die rare nummers die mensen soms aanvragen).

ALs dit ding dat allemaal kan, heeft het echt wel meerwaarde. Ik ken niet zoveel mensen die echt met 4 kanalen/spelers mixen in de praktijk (behalve mss tijdelijk een nummer ertussendoor zonder dat je flow verstoord wordt)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een DJM800 heeft gewoon een FX monitor knop, dus daar hoor je wat de effecten doen. Die knop zie ok op dit apparaat niet terug op de plek waar ik hem zou verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik weet niet of ik dit hier mag posten, maar in de V&A heb ik advertentie geplaatst. Ik verkoop mijn XDJ RX2 met nog garantie tot november 2021. Over de prijs valt te onderhandelen. Ik verkoop het liever hier dan via marktplaats.

V&A aangeboden: Pioneer DJ XDJ-RX2 + Prodector met 24 maanden garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 23:02
Ik heb een probleempje met rekordbox wat mijn eigen fout is, maar ik niet opgelost krijg.

Ik heb standaard de mijn documenten folder op mijn NAS staan. Echter lijkt het dat rekordbox niet goed overweg kan met een netwerkdrive.
Als ik een song wil inladen vanop de nas wil dit niet lukken. Als ik diezelfde naar de c schijf kopieer lukt het zonder issues.

Maar een extra issue is het inladen van de samples bij starten van rekordbox. Hij zegt dat hij de samples niet kan inladen en maakt altijd bij het opstarten een nieuwe samples folder aan, zit nu ondertussen al aan samples (43) lege folders.
Rekordbox heb ik dus op de c schijf geïnstalleerd maar op 1 of ander manier gaat hij toch zaken op de docs folder op de nas zetten. Weet iemand hoe ik die samples folder ook kan redirecten naar de c?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[...]

Ik zou vandaag idd gewoon een nieuwe kopen. Dit maakte ik gisteren mee:

Tijdens het kopiëren van 50 nieuwe tracks naar mn USB stick met Rekordbox heb ik:
  • Een half uur gewacht
  • De afwas gedaan
  • Een andere stick genomen en een set van net geen 2 h opgenomen
  • Die set genormalised en geëxporteerd als MP3
Toen zat ik op 98% dus nog wat gewacht..

Aangezien ik bij wijze van backup 2 identieke sticks heb (zelfde merk capaciteit en inhoud) was ik van plan de 2de te laten kopiëren tijdens de nacht.

Per stom toeval nam ik een ander merk USB->USB-c adapter. In 2 minuten was de ganse stick, met exact dezelfde muziek klaar.

Ik ga dit binnenkort eens opnieuw testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljerro
Waar kopen jullie de digitale muziek?

Ik zelf zit al jaren lang op beatport maar ik begin me steeds meer te ergeren aan pre-order en release only (zodat je een heel album moet kopen) downloads. Ook de laatste aanpassingen aan de interface staan me tegen. Ik heb ook een account op Juno, maar die coveren niet altijd de labels/muziek welke ik draai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

kazzzdafke schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:01:
Ik heb een probleempje met rekordbox wat mijn eigen fout is, maar ik niet opgelost krijg.

Ik heb standaard de mijn documenten folder op mijn NAS staan. Echter lijkt het dat rekordbox niet goed overweg kan met een netwerkdrive.
Als ik een song wil inladen vanop de nas wil dit niet lukken. Als ik diezelfde naar de c schijf kopieer lukt het zonder issues.

Maar een extra issue is het inladen van de samples bij starten van rekordbox. Hij zegt dat hij de samples niet kan inladen en maakt altijd bij het opstarten een nieuwe samples folder aan, zit nu ondertussen al aan samples (43) lege folders.
Rekordbox heb ik dus op de c schijf geïnstalleerd maar op 1 of ander manier gaat hij toch zaken op de docs folder op de nas zetten. Weet iemand hoe ik die samples folder ook kan redirecten naar de c?
Je hebt waarschijnlijk folder redirection aanstaan voor je my documents.. Dat snapt recordbox niet goed. Als je dat uitzet, dan krijg je de foutmelding niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ja da klopt, maar mijn NAS.
Maar.. als ik deze terug naar mijn C: schijf ga zetten, zijn er dan geen issues met andere apps die nu de link naar de NAS hebben?
Ook nadeel is de beschikbare schijfruimte. Ik wil dit op de C beperken tov de NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

eljerro schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:54:
iTunes / Apple Music.. daar zit ook mn ganse Library en het is toch een stukje voordeliger dan Beatport...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Hier een tabelletje van test aankoop, dan wel over online muziekleveranciers, maar bij de meeste kan je ook de muziek downloaden/aankopen. Op een aantal consoles of de meeste applicaties kan je de muziek live streamen.. Er zit wel verschil tussen de kwaliteit:

muziek

De details over een dienst kan ik geven op aanvragen :)

Als je echt waarde hecht aan hoogste kwaliteit: De beste kwaliteit wordt geleverd door FLAC
codecbestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Laatst online: 21-09 10:00
Beatport
Bandcamp
iTunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01

VHS

iTunes is niet lossless toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Yalopa schreef op maandag 2 december 2019 @ 06:48:
[...]

Per stom toeval nam ik een ander merk USB->USB-c adapter. In 2 minuten was de ganse stick, met exact dezelfde muziek klaar.

Ik ga dit binnenkort eens opnieuw testen...
Lees het vaak dat van een bepaalde USB stick wordt gezegd dat die snel is en lekker 3.x maar eindstand is de schrijf tijd om naar te huilen.
Heb zelf de Sandisk Extreme Pro en dat is een verademing na de Corsair Survivor Stealth

Ik zelf zit al jaren lang op beatport maar ik begin me steeds meer te ergeren aan pre-order en release only (zodat je een heel album moet kopen) downloads. Ook de laatste aanpassingen aan de interface staan me tegen. Ik heb ook een account op Juno, maar die coveren niet altijd de labels/muziek welke ik draai.
Mijn eerste plek is Bandcamp omdat ik nu al mijn muziek verzamel in AIFF. Daarna volgt Traxsource omdat die iets meer afdragen aan de producers/artiesten. Juno is daarna en dan is het een strijd tussen Google Play en iTunes. Beatport als het nergens anders is.
Ik benader producers ook vaak direct via Soundcloud om te vragen of het ergens anders dan op Beatport komt. Sommige zijn bereid de track als promo te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
watisverschil /voor/nadelen tussen flac en aiff?

Edit: https://forums.stevehoffm...ff-any-difference.769411/

Geen verschil in kwaliteit als ik het zo lees, groot verschil in bestandsgrootte. Ik hou t dus ff bij FLAC.

[ Voor 67% gewijzigd door Boefmans op 04-12-2019 14:30 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je op CDJs draait, alleen de CDJ-2000NXS2 ondersteunt FLAC. Vandaar dat velen nog AIFF gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsunami op 04-12-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nieuwe mix online gezwierd:
https://www.mixcloud.com/...sunday-mix-december-2019/

Tracklist:
1 Moody Blues Saison
2 All About You Honeydripper
3 Playing Games Jazzawesz & Pat Lezizmo
4 Darlin' Playa Phonk D
5 UNKNOWN
6 No Mantra Tibi Dabo
7 Tesejerague El Mundo
8 On The Spot Replika
9 All At Sea (Karol XVII & MB Valence remix) Ross Couch
10 Song For Eva (Shan Sunrise mix) Conny
11 Love At First Sight (Ross Couch 'Second Look' remix) Ross Couch
12 Disco Gnome Thugfucker
13 Piece Of Soul Bas Roos & Guy Steve
14 UNKNOWN
15 For You (original mix) Groove Armada
16 Keep On Moving Daniel Leseman
17 On The Beach (Atjazz Love Soul remix) Leon Ware
18 UNKNOWN
19 Love Tonight (original mix) Sebb Junior
20 Closer To You Lovebirds & Mousse T.
21 UNKNOWN
22 The Sweetness Of That Song Jimpster
23 Lalalalaland Satoshi Fumi
24 Hurry (Blue Six dub) Naked Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Er is eigenlijk helemaal niet zo verschil tussen het mixen van twee decks of het mixen van 5 tracks met samples of mijn RC505 loopmachine. Toch?

Ik ga het toch wagen om dit ook hier te posten want als ik alles live doe is het denk ik geen producen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
Misschien dat iemand me kan adviseren. Ik zoek een dj koptelefoon die extreem goed de omgevingsgeluiden kan blokkeren en over de oren zit. Ik heb onlangs de sennheiser hd 25 II gekocht, dit voldeed helemaal niet, hij was on ear, blokkeerde nagenoeg geen omgevingsgeluid. Geluidskwaliteit wel mooi. Deze heb ik helaas weer teruggestuurd.

Ik zit te denken aan een Pioneer xdj-x7 (of x5) Heeft iemand deze en hoe bevalt deze bij het draaien in een lawaaierige omgeving. Ik ga binnenkort weer bij de radio draaien en daar hebben de monitoren een vertraging van een halve seconde, dan is het erg afleidend dat je de monitoren door je koptelefoon heen kunt horen. Alvast bedankt voor de tips en ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als monitoren een latency hebben van 500 ms dan moet dat opgelost worden. Monitoren horen 0,0 latency te hebben...

Het is misschien een vreemde kronkel, maar kijk eens naar de Sony wx 1000 m3? Met noice cancelation komt er werkelijk niets meer van buiten. Op de mX2 kan je NC gebruiken in combinatie met bedrade connectie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
Yalopa schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:49:
Als monitoren een latency hebben van 500 ms dan moet dat opgelost worden. Monitoren horen 0,0 latency te hebben...

Het is misschien een vreemde kronkel, maar kijk eens naar de Sony wx 1000 m3? Met noice cancelation komt er werkelijk niets meer van buiten. Op de mX2 kan je NC gebruiken in combinatie met bedrade connectie..
Betrof monitoren van de studio zelf op de dj booth zaten geen monitoren. Maar was erg afleidend toen.

Zijn er dj's die anc gebruiken? Zit namelijk niet vaak op dj koptelefoons (ben het niet tegen gekomen). Filtert die sony ook in een echt luide omgeving het omgevingsgeluid? Lijkt me lastiger bij hogere db dan bij meer omgevingsgeluid. Als je daar meer info over hebt dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eljerro
destroyer6670 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:34:

Ik zit te denken aan een Pioneer xdj-x7 (of x5) Heeft iemand deze en hoe bevalt deze bij het draaien in een lawaaierige omgeving. Ik ga binnenkort weer bij de radio draaien en daar hebben de monitoren een vertraging van een halve seconde, dan is het erg afleidend dat je de monitoren door je koptelefoon heen kunt horen. Alvast bedankt voor de tips en ervaringen!
Ik heb zelf een x7 welke prima bevalt, ook op lawaaierige stages met brakke monitoren. Ik zou sowieso kijken of je de monitoren van de radio studio wat zachter kunt zetten, als deze hard staan zul je namelijk nog altijd de bass voelen resoneren, wat net zo irritant is.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
Zit nog te twijfelen tussen de x5 en x7. Nogal wat prijsverschil. Geen idee of dat ook echt te rechtvaardigen is. Denk dat ik binnenkort eentje ga bestellen en mocht het tegenvallen dan retourneer ik hem weer.

Monitoren zachter is wel handig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Highlight van mijn sessie van zaterdag avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

On_E

Housemusic

Eindelijk weer eens een mix gemaakt, 2 keer gered door de sync knop maar lekkere plaatjes. :+

[Soundcloud: George Hefner - Commuter Friends by George Hefner]
Minimal, Deep Tech
125-127 BPM

[ Voor 7% gewijzigd door On_E op 22-12-2019 19:02 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Tsunami schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:07:
Als je op CDJs draait, alleen de CDJ-2000NXS2 ondersteunt FLAC. Vandaar dat velen nog AIFF gebruiken.
Daar kwam ik idd ook achter, in een club draaien met enkel de nxs (ipv nx2), ikheb zelf xdjs staan die wel flac kunnen. Toen toch maarlaptop aangesloten :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
destroyer6670 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:34:
Misschien dat iemand me kan adviseren. Ik zoek een dj koptelefoon die extreem goed de omgevingsgeluiden kan blokkeren en over de oren zit. Ik heb onlangs de sennheiser hd 25 II gekocht, dit voldeed helemaal niet, hij was on ear, blokkeerde nagenoeg geen omgevingsgeluid. Geluidskwaliteit wel mooi. Deze heb ik helaas weer teruggestuurd.

v-moda of audiotechnica mx40. Heb beiden, zijn beiden goedvoor wat jezoekt. Pioneers schijnen wel oke te zijn maar relatief te duur voor wat je krijgt.

Zelf heeft mijn voorkeur nude v-moda, klinken lekkerder. De Audiotechnicas'zijn ook prima maar wat minder bass (zijn meer echte studiohoofdtelefoons wat dat betreft). Ik heb ze allebei in harde clubs gebruikt, ging prima.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Ik ben al lange tijd na aan het denken om pioneer spullen te halen. Momenteel heb ik vinyl en een traktor S4 maar dit is niet te vergelijken met set-ups waar ik normaal buiten te door op draai (de standaard pioneer clubsets). Ik draai echter niet super veel buiten de deur en merk dat ik daardoor altijd wat ongemakkelijk ben op CDJ's. Beatmatchen en simpel mixen gaat uiteraard wel maar ik kom toch nooit helemaal lekker los. En zit continu met het gevoel alsof ik niet optimaal gebruik maak van wat er beschikbaar is.

Omdat de set-up thuis zo anders is oefen ik thuis ook niet heel vaak meer (sowieso een geklooi om timecode te starten) en beperkt de voorbereiding zich vaak tot een beetje rekordboxen. Om deze reden wil ik thuis ook graag aan de pioneer. De all-in-ones vallen bij mij al af omdat deze qua set-up toch weer net afwijken. Vanwege de prijs ben ik daarom op zoek naar een gebruikte set.

Twijfel die ik nog heb: CDJ 2000 vs CDJ 2000 Nexus. Voornaamste veschil is volgens mij de quantize/sync functie. Sync zal ik niet gebruiken, quantize lijkt me alleen handig voor loopjes? Mis ik dan iets?

Qua mixer kom ik uit op DJM 750MK2, DJM 800 (of 850) of DJM 900 Nexus. Waarbij volgens mij het voornaamste verschil zit in geluidskwaliteit en feit dat DJM 900 Nexus ook effect mee kan syncen.

Mis kan ik dan verder nog zaken? Tips waar ik op moet letten bij aanschaf?
Alvast dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
eljerro schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:34:
[...]

Ik heb zelf een x7 welke prima bevalt, ook op lawaaierige stages met brakke monitoren. Ik zou sowieso kijken of je de monitoren van de radio studio wat zachter kunt zetten, als deze hard staan zul je namelijk nog altijd de bass voelen resoneren, wat net zo irritant is.

Succes!
Ben ook voor de x7 gegaan. De zilveren. Het oog wil ook wat en vond deze er erg tof uitzien.
Geluid tot nu toe bevalt goed. Isolatie is ook wel te doen, op lage tonen na. Moet ze nog uitgebreid testen en wennen aan de sound signature. Mocht ik wat meer ervaring ermee hebben dan zal ik dat delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

El_V schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:59:

Twijfel die ik nog heb: CDJ 2000 vs CDJ 2000 Nexus. Voornaamste veschil is volgens mij de quantize/sync functie. Sync zal ik niet gebruiken, quantize lijkt me alleen handig voor loopjes? Mis ik dan iets?

Qua mixer kom ik uit op DJM 750MK2, DJM 800 (of 850) of DJM 900 Nexus. Waarbij volgens mij het voornaamste verschil zit in geluidskwaliteit en feit dat DJM 900 Nexus ook effect mee kan syncen.

Mis kan ik dan verder nog zaken? Tips waar ik op moet letten bij aanschaf?
Alvast dank voor het meedenken.
Ik had een vergelijkbaar probleem. Thuis alles vinyl, maar toen kwam een zomer met redelijk wat mogelijkheden om te draaien, overal pioneer dus. All in one of controller wilde ik ook niet.

Ik ben voor nieuwe XDJ 700's gegaan, de reden was dat ze functioneel alles wel leken te hebben wat de NX'en hadden, ze een stuk minder plaats nodig hadden en last but not least, dit zijn gewoon computers dus ik was wat bang om verouderde dingen te kopen.. (en de NX'en kon en wou ik niet betalen)

Toen mijn mixer (20 jaar oud 100% analoog) op dat moment ook last had van crossfaderbleed heb ik 2de hands een volledig gereviseerde DJM800 gekocht voor zeer weinig van iemand waarvan ik voor mezelf uitgemaakt had dat hij geen kapotte mixer kon verkopen. De DJM800 heeft minder FX dan de nieuwere, maar FX gebruikte ik toch niet (ondertussen gebruik ik ze een heel klein beetje). Het geluid is beter dan wat ik had

Waar moet je volgens mij aan denken? DJ's zijn geen lieve mensen voor hun apparatuur, zorg dat je op voorhand van elke knop weet wat ie zou moeten doen zodat je hem kan testen. Ik heb al veel equipment gezien waarvan wel een knop fysiek kappot is, dat is gewoon jammer...

Quantize is handig voor loopjes, eens je het hebt gebruik je het, maar dat geld voor elke functie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Bedankt voor je reactie. Denk dat ik dan toch prima uit kan met de 2000 + djm 800. Scheelt een hoop in aanschaf.

En goed testen was sowieso het plan als ik zo'n smak geld uit ga geven :) Maar je kunt vaak aan de foto's en advertentie wel een beetje opmaken hoe iemand met zijn set is omgegaan. Tot onder het stof of bekrast in een afgeragde flightcase tot super netjes weggewerkt, altijd in studio en onder stofkappen gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Ondertussen een beetje gevoel bij de prijzen gekregen en heb mij net bedacht dat ik nog even afwacht tot de opvolger in de verkoop gaat (als ik de trend van releasedatums van de vorige cdj2000's kijk dan zou dat ieder moment kunnen zijn). Ik verwacht dat de nexus dan flink gaat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Het kan zo nog 6-12 maanden duren. Vorig jaar rond deze tijd/NAMM dacht men ook dat Pioneer DJ met een nieuwe CDJ zou komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ves op 05-01-2020 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eljerro
De nieuwe Denon SC6000 en x1850:

https://www.denondj.com/sc6000
https://www.denondj.com/x1850

Die nieuwe spelers zien er (in mijn ogen) stukken professioneler uit en zijn compatibel met Rekordbox. Dit zou wel eens een NXS2-killer kunnen zijn. Erg benieuwd waar Pioneer DJ mee op de proppen gaat komen, want de laatste generatie spelers is nu wel een beetje gedateerd aan het raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

De SC5000s waren al compatible with Rekordbox.

Grootste veranderingen vergeleken met de SC5000 zijn:
  • Groter scherm. Van 1 naar 10.1 inch
  • Jogwheel van 8 naar 8,5 inch
  • Harddrive installatie net als met de Prime 4
  • Betere performance pad knoppen
  • Donkere afwerking
De achilleshiel blijft nog steeds Engine Prime maar hardware wise creëert Denon DJ nu meer afstand tussen hen en Pioneer DJ. Ze zitten kwa prijs lager en bieden ook meer functionaliteiten dan de CDJ-2000N2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
YouTube: Pioneer DJ DJM-V10 Mixer Review - Allen & Heath Killer?

Pioneer heeft een nieuwe mixer, 6 kanaals. Beetje afgekeken van model1 en als directe (maar erg dure) concurentie van A&H(die door kenners toch echt als beter dan pioneer wordt beschouwd volgens de kenners).

Zitten zeker mooie features op, bijvoorbeeld die sent-returns.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

“640K ought to be enough for anyone”

Is het wat ik wellicht dacht als ik 25 jaar geleden mijn eerste Rodec zonder EQ had. Daarna kwam een gare JBsystems met EQ, dan een goeie mixer met EQ en nu een DJM800. De upgrades kwamen omdat hetgeen ik had stuk was, niet uit upgrade honger of technische verliefdheid...

Telkens dacht ik, dat is ruim voldoende, wat moet ik nog meer hebben... telkens was ik blij als ik dan alsnog een mixer met meer features had

Ook nu denk ik, wat moet je met al die features, de DM800 heeft alles wat ik maar zou willen, maar de dag dat mijn DJM800 dood gaat en dergelijk beest (zijn woorden niet de mijne) hier zal staan zal ik mijn mening ongetwijfeld weer bijstellen.

Zolang mijn huidige mixer goed werkt blijft mijn portefeuille gesloten (en ontoereikend want dat ding gaat wellicht hopen geld kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
El_V schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:17:
Ondertussen een beetje gevoel bij de prijzen gekregen en heb mij net bedacht dat ik nog even afwacht tot de opvolger in de verkoop gaat (als ik de trend van releasedatums van de vorige cdj2000's kijk dan zou dat ieder moment kunnen zijn). Ik verwacht dat de nexus dan flink gaat zakken.
ik zou xdj1000s (mk2) ook in de vergelijking meenemen, en je even verdiepen in A&H mixers (ook vaak goed 2e hands te scoren en klinken veel beter dan pioneer)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[...]

Zucht...

Na 8h zit ik krap boven de 33% van mijn export in recordbox en is er 14 GB gekopieerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Yalopa schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:23:
[...]

Zucht...

Na 8h zit ik krap boven de 33% van mijn export in recordbox en is er 14 GB gekopieerd...
Ik lees dit soort verhalen heel veel, ook op Reddit. De ticks die volgens iedereen,ook in mijn ervaring, goed werken zijn de sandisks extreme . Ik heb een 256 GB versie en er 160gb opgezet, ging aardig vlot.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Boefmans schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:51:
[...]

Ik lees dit soort verhalen heel veel, ook op Reddit. De ticks die volgens iedereen,ook in mijn ervaring, goed werken zijn de sandisks extreme . Ik heb een 256 GB versie en er 160gb opgezet, ging aardig vlot.
Beetje late reactie :P Maar ik kan dit beamen. Ik werd ook echt gek van het trage exporteren van Rekordbox. Ik heb zelf een Corsair Flash voyager GTX gekocht (2 jr geleden ofzo? Toen ze uit kwamen iig) en vorig jaar een Sandisk Extreme bijgekocht dus ik kan goed vergelijken.

De Corsair kost wat meer maar dan heb je ook wat... De Sandisk extreme is vergelijkbaar qua prestaties maar de Corsair is van metaal en daardoor beter geschikt voor road use vind ik. De Sandisk heeft zo'n in/uitschuif mechanisme, wat naar mijn idee toch sneller stuk gaat. Ik gebruik die Corsair al een paar jaar nu, vele feestjes verder en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Linkje naar de Pricewatch

En nee ik heb geen aandelen ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door ElayZ op 01-02-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
ElayZ schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:01:
[...]

Beetje late reactie :P Maar ik kan dit beamen. Ik werd ook echt gek van het trage exporteren van Rekordbox. Ik heb zelf een Corsair Flash voyager GTX gekocht (2 jr geleden ofzo? Toen ze uit kwamen iig) en vorig jaar een Sandisk Extreme bijgekocht dus ik kan goed vergelijken.

De Corsair kost wat meer maar dan heb je ook wat... De Sandisk extreme is vergelijkbaar qua prestaties maar de Corsair is van metaal en daardoor beter geschikt voor road use vind ik. De Sandisk heeft zo'n in/uitschuif mechanisme, wat naar mijn idee toch sneller stuk gaat. Ik gebruik die Corsair al een paar jaar nu, vele feestjes verder en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Linkje naar de Pricewatch

En nee ik heb geen aandelen ofzo
txs, goede tip. Omdat ik die sandisks fijn vindt en snel durf ik geen andere te kopen. Deze een keer proberen dus. OVerigens is een van mijn sandisks ook metaal, maar welk uitschuifsysteem idd.

Nu wachten tot een 512GB beetje betaalbaar is :D

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Weer eens een nieuwe mix opgenomen:

https://soundcloud.com/micka-dj/subconscious

34 tracks in bijna 3 uur. Stijl: progessive, deep house, techno.

Opgenomen met m'n Xone 96, 2x Xone K2 en een Eventide H9 Max effect processor.

Tracklist:
01. Koelle - Falling Upwards (feat. Margret)
02. Tangerine Dream - Los Santos City Map
03. Rowee - Udara
04. Hraach & Armen Miran - Krunk
05. Budakid - On An Empty Page
06. My Favorite Robot - Barricade (DJ Tennis Remix)
07. Rudy UK - Qualia (Sam Goku Remix)
08. Slow Hearts - Dandelion
09. Daniel Bortz - Pictures (Tuff City Kids Remix)
10. Life Less Ordinary - Moments (YokoO's Soft Retouch)
11. WhoMadeWho - Montserrat (Artbat Edit)
12. Dominik Eulberg - Hühnergott
13. Makebo - Sentiment
14. Zone+ - Baia
15. Kora (CA) - Alpha
16. Baal - Lumen
17. Trikk - Bela
18. Savvas - Ephemeris
19. Condriac - Istok
20. Zone+ - Neenar
21. Daniel Bortz - Take My Hand
22. Love Over Entropy - Tonii (Dixon Retouch)
23. Baunder - 38 & 46
24. Adam Port - Muyè
25. Kollektiv Turmstrasse - Ordinary (Lake People's Circle Motive Remix)
26. Armen Miran - Gravitation
27. Slow Hearts - Nightflight
28. Gorje Hewek & Izhevski - De Erweckens Bruderschaft
29. Newman - The Sky And The Earth
30. Einmusik - Sakura
31. Tunnelvisions - Tropical Hotline
32. Jones Meadow - Sands
33. Hosini - Flyga
34. Lost Desert - First Burn (Carousel Edit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Michali schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 00:38:
Weer eens een nieuwe mix opgenomen:

https://soundcloud.com/micka-dj/subconscious

34 tracks in bijna 3 uur. Stijl: progessive, deep house, techno.

Opgenomen met m'n Xone 96, 2x Xone K2 en een Eventide H9 Max effect processor.

Tracklist:

[...]
Nice. XOne 96 is een mooie mixer. Hoe werkt dat met die k2s qua beatmatching enzo?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Boefmans schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:15:
[...]

Nice. XOne 96 is een mooie mixer. Hoe werkt dat met die k2s qua beatmatching enzo?
Ik draai met Traktor scratch, met 2 Reloop RP 7000 MKII, en ook wel normale platen tussendoor. En ik laat Traktor ook auto beat syncen als ik meer melodieuze muziek draai, bij draaien van techno doe ik meestal zelf beatmatchen omdat ik bij die stijl het vaak een wat organische touch vind geven als tracks miniem uit sync lopen en dit zelf te corrigeren.

Maar bij zo'n progressive mix vind ik dat juist weer storend, dan wil ik het zo strak mogelijk hebben en gebruik ik liever alle technologische tools om daarbij te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
AH oke. Ik merk bij CDJ/s XDJs dat automatisch syncen bij mij vaka niet helemaal lekker werkt (wel qua tempo, maar soms de maat off) dus dan tiime ik het liever zelf, uiteraard helpen bpm metertjes om het tempo precies goed in te stellen.
Ik zie die controllers a la k2 vaak voorbij komen, maar heb eigenlijk geen idee hoe ze werken qua workflow tov de meer draaitafelgerichte controllers van bv pioneer. Nu ben ik ook van de rekordbox :D

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michali
Die K2's zijn pure midi controllers, dus alle software en devices die dat ondersteunen kun je er in principe mee aansturen.

Voor Traktor Pro is er ook geen standaard mapping (er is wel iets, maar voor mij niet hoe ik het wil hebben). Ik heb ze dus helemaal custom gemapped in Traktor, zowel input voor triggeren van functies als output voor oplichten van de leds als een bepaalde functie actief is in Traktor. Wel een werkje aangezien de standaard interface van Traktor voor die mapping niet de meest gebruiksvriendelijke is, maar je kan gelukkig vrijwel alles wel zo mappen.

Ze werken erg fijn samen met de Xone 96, want je kan een K2 eraan verbinden met een UTP kabel, en vervolgens de 2de K2 weer met een UTP naar de andere. Vervolgens hoef ik alleen 1 USB kabel vanuit de 96 op m'n laptop aan te sluiten, wat ideaal is. Timecode vinyl werkt dan vervolgens ook out of the box met de 96.

[ Voor 21% gewijzigd door Michali op 05-02-2020 11:13 ]

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:18
Na tig jaar geen draaitafel meer te hebben aangeraakt begint het toch weer te jeuken. Vroeger veel gedraaid op feesten op de Technic sl1200 en mengpaneel. Tijden zijn flink veranderd zo te zien. Ben me een beetje aan het oriënteren op de aanschaf van een niet te duur instap setje om digitaal te gaan draaien en er weer een beetje in te komen. De ddj 400 sprak mij wel aan. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, er is zoveel te krijgen en werkt met verschillende software.
Het hoeft niet professioneel allemaal. Gewoon wat mixjes maken voor mezelf en vrienden. Kan dit systeem via een iPad werken of moet je perse een pc/laptop hebben?
Advies word gewaardeerd.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Hooli-gan heb je die technics niet meer staan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:18
Yalopa schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:10:
@Hooli-gan heb je die technics niet meer staan dan?
Hahaha, nee. Was dat maar zo. Ruim 20 jaar al niet meer. Wilde een scooter of auto, geen idee meer. Alles weg gedaan, inclusief 100’n vinyl. Allemaal Terrortraxx, Mokum Records, etcetera etcetera. Heb nog een handjevol staan, als ik ze nog kan vinden. Dat waren misdrukken, of nummers die verboden werden of waar ik echt geen afscheid van kon nemen.

Ik ben inmiddels bijna 42. De tijd vliegt voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
Voor een ddj400 heb je wel een laptop nodig, en eigen muziek. Met een ddj200 kun je volgens mij ook Spotify gebruiken, maar dat ding is wel erg kaal.
Je kunt ook voor stand alone units gaan, die zijn wel duurder en je hebt nog steeds een computer nodig om een en ander voor te bereiden.

iets anders: net coloorcaps besteld voor de mixer, ben erg benieuwd :-)

Heeft iemand ervaring met cdj2000 nx2 of xdj1000 mk2 in combinatie met de xp1? is het waard om een xp1 of 2 erbij te pluggen? (ik draai met usbs)

[ Voor 28% gewijzigd door Boefmans op 28-02-2020 10:05 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment kan ik draaien op de pioneer rx1 in combinatie met de rmx, dit werkt prima. Ik wil de xone k2 (allen&heath) toevoegen aan mijn set, maar ik heb geen idee hoe. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De Xone is een midicontroller voor o.a. Ableton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 19-09 12:47
Nieuwe in dit topic hier.... zelf amateur hobby DJ. Ik draai hooguit 3x per jaar voor publiek.

Waarvan de laatste keer op de Denon DJ SC6000 prime. Wat een heerlijk apparaat is dat. Tracks laden echt super snel in, het grote scherm is heerlijk om mee te werken. Als ik het geld zou hebben.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
Wie heeft wat rips en advies voor me? Ik wil, ivm corona, een livestream maken van mijn dj set thuis. Ik heb een xdj-rx2, laptop, externe geluidskaart om geluid op te nemen. Er zit een webcam ingebouwd.

Ik wil naar youtube streamen waarbij ik geluidskwaliteit belangrijk vind. Hoor graag van jullie ervaringen. Liefst zonder extra kosten voor software oid.

Ik ga obs proberen, kijken of ik via rekordbox de audiostream kan opvangen en anders via de externe geluidskaart het geluid via de audio output streamen. Hopelijk vanavond tijd voor.

Voor spiegelreflex zag ik op youtube dat je capture stick nodig hebt, maar wellicht ook andere oplossingem voor te bedenken. Denk in eerste instantie de webcam makkelijkst.

[ Voor 38% gewijzigd door destroyer6670 op 21-03-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi guys. ben beginnend DJ. dit is mijn 2e mix. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

https://soundcloud.com/wo...st-mix-carnaval-edm-house

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:27
destroyer6670 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 10:33:
Wie heeft wat rips en advies voor me? Ik wil, ivm corona, een livestream maken van mijn dj set thuis. Ik heb een xdj-rx2, laptop, externe geluidskaart om geluid op te nemen. Er zit een webcam ingebouwd.

Ik wil naar youtube streamen waarbij ik geluidskwaliteit belangrijk vind. Hoor graag van jullie ervaringen. Liefst zonder extra kosten voor software oid.

Ik ga obs proberen, kijken of ik via rekordbox de audiostream kan opvangen en anders via de externe geluidskaart het geluid via de audio output streamen. Hopelijk vanavond tijd voor.

Voor spiegelreflex zag ik op youtube dat je capture stick nodig hebt, maar wellicht ook andere oplossingem voor te bedenken. Denk in eerste instantie de webcam makkelijkst.
Dit toevallig gister en vandaag ook gedaan, maar alleen naar Twitch ipv Youtube.

Youtube btw vandaag even getest maar na een half uur werd mn stream geblocked vanwege copyright..

Ik gebruik Streamlabs OBS en een usb webcam. De output van mn pioneer set naar naar de line in van mn pc.

Weet niet of je op je laptop een line in ingang hebt..of een out die je ook als ingang kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
Ari Gold schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:43:
[...]

Dit toevallig gister en vandaag ook gedaan, maar alleen naar Twitch ipv Youtube.

Youtube btw vandaag even getest maar na een half uur werd mn stream geblocked vanwege copyright..

Ik gebruik Streamlabs OBS en een usb webcam. De output van mn pioneer set naar naar de line in van mn pc.

Weet niet of je op je laptop een line in ingang hebt..of een out die je ook als ingang kan instellen.
Mijn net aangemaakte youtube kanaal heeft pas na 24 uur een stream key. Ik heb obs geinstalleerd. Voor laptop heb ik een externe geluidskaart eraan met meerdere inputs. Ik las in pioneer forum dat je ook geluid uit rekordbox, als je aio mixer erop aansluiy, ook direct kunt opnemen. Dit ga ik morgem proberen. En deel mijn ervaringen ook, wat wel em niet werkt.

Ben nog bezig geweest met EpocCam om video (zonder geluid) te streamen vanaf telefoon, maar die krijg ik nog niet aan de praat.
Pagina: 1 ... 98 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.