Magix music maker is hiervoor ideaal. Kun je heel makkelijk tracks inladen en stukjes knippen/plakken onder elkaar zetten etc.Kaap schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:19:
Misschien beetje offtopic, maar zijn er onder jullie ook die edits, simpele remixes of simpele mashups maken? Welke software gebruiken jullie daarvoor? Nou kan ik met Sound Forge/Audicity ook wel simpele edits maken, lees: knippen en plakken, maar het is erg beperkt als je geen beatgrids/bpm etc hebt.
Nou wil ik echt niet de producing tak induiken en met al die dure uitgebreide DAW's aan de gang gaan en eerst een cursus van een half jaar te volgen eer je uberhaupt een track ingelezen krijgtIets low entry met een low/mid learning curve.
Idd om te janken
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
FTFYKaap schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:17:
Hoe val ik het hardste op om stemmen te ronselen van mensen die niets weten over muziek Mag Top 100
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Juist, maar dit jaar is het gewoon echt triest. 2 gasten die op de grote festivals hele groepen dames met ipads stemmen lieten ronselen. Iedereen weet dat Maarten Vorwerk hun ghost producer is, en op podium staan ze als 2 clowns beetje mee te schreeuwen "ooeee oeee" enzo. Dat heeft dan gewonnen.
Dit jaar was het dan ook dat andere producers van zich lieten horen met hun afkeuren.
Dit jaar was het dan ook dat andere producers van zich lieten horen met hun afkeuren.
yay! Nu been ik compleet..
+octatrack . doei ableton, doei vinyl 
traktor scratch!
Ik krijg 'm morgen ook binnen, ideaal met Rekordox en ook de mogelijkheid om gelijk je mix op te nemenrenio schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:02:
Heb me onlangs een Pioneer XDJ-RX aangeschaft, top ding tot nu toe.. al is het wennen zo van een Traktor S4 af te stappen.
Ik zou nu mijn gigantische MP3 collectie op een andere manier moeten gaan aanspreken. Bij Traktor gebruik ik klassieke folder-indeling (en benader ik die in Traktor zijn file browser). In Pioneer's Rekordbox gaat dus alles via playlists als ik het goed begrijp en ik lees her en der dat het best is om vanaf iTunes te beginnen werken. Ik zie er enorm tegenop om eigenlijk heel mijn muziekcollectie vanaf nu in iTunes (of Rekordbox) te moeten indelen maar ik vrees dat het bijna niet anders kan.... mensen met dergelijke ervaring of aanwijzingen hoe ik er het best mee om kan gaan? Bedoel dan voornamelijk hoe over te stappen van Traktor / file-folder-based naar een playlist-arranged principe (iTunes, Rekordbox)...
Voor de leuk en vermaak, mijn opgenomen setje van vorigeweek zaterdag. Ik mocht twee uur openen voor De Sluwe Vos. Bijna helemaal vinyl-only (eerste 2 tracks en nog 1tje in het midden niet). Het begint met wat Ambient / Beats, daarna dubby om daarna toch wat "steviger" te gaan aangezien De Sluwe er altijd wel een feestje van maakt 
[Soundcloud: https://soundcloud.com/avondgarde/julius-live-on-vinyl-avondgarde-31-oktober-2015]
p.s. hij is downloadbaar
[Soundcloud: https://soundcloud.com/avondgarde/julius-live-on-vinyl-avondgarde-31-oktober-2015]
p.s. hij is downloadbaar
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
Om even terug te komen op mijn eerdere verzoek over een goed recording apparaat; Ik heb nu een Tascam DR-05 gekocht. Dit ding geeft echt een superkwaliteit. En dat voor onder de 100 euro.

Kan Wav en mp3 opnemen. 24bit\96khz. De input is wel gevoelig, maar als je een monitor out hebt op je mixer, dan kun je de levels goed stellen. Echt een aanrader.

Kan Wav en mp3 opnemen. 24bit\96khz. De input is wel gevoelig, maar als je een monitor out hebt op je mixer, dan kun je de levels goed stellen. Echt een aanrader.
Beauty is in the eye of the beerholder
Met wat vrienden heb ik op 13 december een feestje in Radion, Amsterdam. Wel echt even heel wat anders dan wat er voornamelijk te horen is. Hier een introductie:
Ik heb na en enorm lange tijd weer eens een 'studio set' in elkaar gezet. Ik weet niet of er liefhebbers van wat stevige techno zijn hier? 
https://soundcloud.com/kevje/kev-techno-november-2015
01. Mauro Picotto & Riccardo Ferri - Village
02. Gary Beck - Say What (Adam Beyer Remix)
03. Bart Skils - For Your Eyes
04. Gary Beck - Leo
05. Layton Giordani - LT6
06. Spiros Kaloumenos - Armageddon (Advent & Industrialyzer Remix)
07. Drumcomplex & Roel Salemink feat. My Evil Twin - Apocalypse 9 (LowKey & Kardinal Remix)
08. Mauro Picotto & Riccardo Ferri - Moonquake
09. Marco Bailey - Intense Substance (Gary Beck Remix)
10. Pfirter - Vasodilatador
11. Stephan Barnem - Half Square
12. Jon Gurd - Tomorrow Is
13. Kamikaze Space Programme - Battery
14. Subjected - Nastes
15. Him_Self_Her - Dont Fail Me Now (Dubspeeka Remix)
16. Emmanuel - One Million Enemies
17. JPLS - Submerge
18. Mekas - Pervert Disco (Flug Remix)
19. Inigo Kennedy - Arcing
20. Frankyeffe - Yes Or Not (The Advent & Industrialyzer Remix)
21. Green Velvet & The Japanese Popstars - Matter of Time (Coyu remix)
22. The Advent & Industrialyzer - Black Box
23. KiNK - Fantasia (Truncate Remix)
24. Moderat - Bad Kingdom (Marcel Dettmann Remix)
25. Kevin McPhee - In Circles (Kamikaze Space Programme's Drum Tool Remix)
26. Hans Bouffmyhre & Lex Gorrie - Floating (The Advent In Touch Up Remix)
27. The Advent & Industrialyzer - Jack Of Hearts
28. Shelley - Talk About Drums
29. Bjarki - I Wanna Go Bang
30. Bodzza - Liquid
31. Mauro Picotto - New Time, New Place (Gary Beck Remix)
https://soundcloud.com/kevje/kev-techno-november-2015
01. Mauro Picotto & Riccardo Ferri - Village
02. Gary Beck - Say What (Adam Beyer Remix)
03. Bart Skils - For Your Eyes
04. Gary Beck - Leo
05. Layton Giordani - LT6
06. Spiros Kaloumenos - Armageddon (Advent & Industrialyzer Remix)
07. Drumcomplex & Roel Salemink feat. My Evil Twin - Apocalypse 9 (LowKey & Kardinal Remix)
08. Mauro Picotto & Riccardo Ferri - Moonquake
09. Marco Bailey - Intense Substance (Gary Beck Remix)
10. Pfirter - Vasodilatador
11. Stephan Barnem - Half Square
12. Jon Gurd - Tomorrow Is
13. Kamikaze Space Programme - Battery
14. Subjected - Nastes
15. Him_Self_Her - Dont Fail Me Now (Dubspeeka Remix)
16. Emmanuel - One Million Enemies
17. JPLS - Submerge
18. Mekas - Pervert Disco (Flug Remix)
19. Inigo Kennedy - Arcing
20. Frankyeffe - Yes Or Not (The Advent & Industrialyzer Remix)
21. Green Velvet & The Japanese Popstars - Matter of Time (Coyu remix)
22. The Advent & Industrialyzer - Black Box
23. KiNK - Fantasia (Truncate Remix)
24. Moderat - Bad Kingdom (Marcel Dettmann Remix)
25. Kevin McPhee - In Circles (Kamikaze Space Programme's Drum Tool Remix)
26. Hans Bouffmyhre & Lex Gorrie - Floating (The Advent In Touch Up Remix)
27. The Advent & Industrialyzer - Jack Of Hearts
28. Shelley - Talk About Drums
29. Bjarki - I Wanna Go Bang
30. Bodzza - Liquid
31. Mauro Picotto - New Time, New Place (Gary Beck Remix)
Van de week via marktplaats een Xone92 gekocht voor 200 euro
De advertentie was van een bedrijf die hun opslag een het opruimen was, paar potmeters zouden kraken maar daar heb ik nog geen last van gehad :-)
Toen ik vroeg waarom ze er zo weinig voor vroegen zeiden ze: "We hebben erg veel zooi waar we vanaf willen en we hebben geen zin om voor alles 20 biedingen te krijgen. Veel te veel gedoe, veel liever iemand zoals jij die het gewoon dezelfde dag nog komt ophalen!" Prima dus!
Toen ik vroeg waarom ze er zo weinig voor vroegen zeiden ze: "We hebben erg veel zooi waar we vanaf willen en we hebben geen zin om voor alles 20 biedingen te krijgen. Veel te veel gedoe, veel liever iemand zoals jij die het gewoon dezelfde dag nog komt ophalen!" Prima dus!

Dat is een mooi koopje 200€ voor een Xone92.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
200 euro voor een Xone92.. foi, dat is toch wel lichtelijk jaloersmakend.
Je kan natuurlijk ook eens een kijkje nemen op http://google.nl
Via de site kan je contact opnemen met dj jean om hem als dj te huren.
gr,
Marcel
Via de site kan je contact opnemen met dj jean om hem als dj te huren.
gr,
Marcel
[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 15-12-2015 12:29 . Reden: :O ]
Ik begrijp niet waarom je dj jean zou huren als je hier zoveel toppertjes hebt.
Er stond eerst iets anders
Wise enough to play the fool
Ik kan voor een leuke prijs een set Pioneer CDJ 350's kopen. Omdat ik nu nog steeds vinyl draai, heb ik geen idee of dit model inmiddels al antiek is. Is dit een leuke instapper of zouden jullie hem overslaan?
Even controleren of de pitch nauwkeuriger is dan 1/10 %, sommige lagere modellen hebben een lage pitchresolutie en daar word je niet vrolijk van.
Heeft ie dat, dan is de CDJ350 veel knal voor de knaak.
Heeft ie dat, dan is de CDJ350 veel knal voor de knaak.
Bedankt voor de info. Even kijken hoe ik dat het makkelijkst kan testen. Of is er een serienummer reeks ofzo waar ik op kan letten?
Gewoon de tempo +/- meter op de display, of deze tot 1 of 2 cijfers achter de komma nauwkeurig is.
Ik heb even gekeken op een plaatje en de CDJ350 lijkt tot aan 1/100e nauwkeurig te gaan. De lagere modellen 100, 200, 300 hebben maar 1/10e en zijn niet nauwkeurig genoeg om naadloos te pitchen.
Veel succes met je CDJ's, ikzelf ben van TT naar CD weer terug naar TT's gegaan, mede vanwege m'n grote collectie en mede omdat ik het gewoon lekkerder vind draaien.
Ik heb even gekeken op een plaatje en de CDJ350 lijkt tot aan 1/100e nauwkeurig te gaan. De lagere modellen 100, 200, 300 hebben maar 1/10e en zijn niet nauwkeurig genoeg om naadloos te pitchen.
Veel succes met je CDJ's, ikzelf ben van TT naar CD weer terug naar TT's gegaan, mede vanwege m'n grote collectie en mede omdat ik het gewoon lekkerder vind draaien.
Ik heb nu een NI audio 4 met traktor en timecode vinyl, maar ik merk dat ik geen zin heb om steeds weer de PC aan te moeten zetten en dan klikken en scrollen en typen op een toetsenbord. Dan lijkt me CDJ's voor mij een stuk praktischer.
Exact ook mijn reden om gewoon lekker CDJ's + mixer te gebruiken. Gedoe met kabels en laptop enz.HellBeast schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:07:
Ik heb nu een NI audio 4 met traktor en timecode vinyl, maar ik merk dat ik geen zin heb om steeds weer de PC aan te moeten zetten en dan klikken en scrollen en typen op een toetsenbord. Dan lijkt me CDJ's voor mij een stuk praktischer.
Geen idee wat ze er voor vragen maar zijn prima instap spelers hoor die CDJ350.
Als je in praktijk weinig CD's zal draaien kun je ook nog eens kijken naar die nieuwe XDJ's (wel prijzig nog, maar naar verhouding met bijv CDJ2000 goedkoop)
Grappig om te lezen, ik merk ook dat dat een grote reden is waarom ik weinig draai. Mijn laptop is een desktop replacement en eigenlijk vrij stationair. Geen zin om los te koppelen, naar boven te lopen, aan te zetten, software starten, maar ook het kijken naar de laptop voor track info etc stoort me meer en meer.
Ik overweg mijn SX2 lekker te verkopen en dan alsnog voor de XDJ-RX te gaan, waarover ik vorig jaar dus ook twijfelde, maar koos voor de SX2 vanwege Serato Flip. Inmiddels gebruik ik Rekordbox DJ i.p.v. Serato dus die vlieger gaat ook al niet meer op.
Liever zou ik natuurlijk 2 XDJ-1000's of CDJ-900's hebben, maar goed, een dergelijke set met een DJM-900 is ruim over de 3000,-. Het is dat ik de babykamer ook moest financieren, maar god, had ik mijn vorige set maar gewoon gehad
Ik overweg mijn SX2 lekker te verkopen en dan alsnog voor de XDJ-RX te gaan, waarover ik vorig jaar dus ook twijfelde, maar koos voor de SX2 vanwege Serato Flip. Inmiddels gebruik ik Rekordbox DJ i.p.v. Serato dus die vlieger gaat ook al niet meer op.
Liever zou ik natuurlijk 2 XDJ-1000's of CDJ-900's hebben, maar goed, een dergelijke set met een DJM-900 is ruim over de 3000,-. Het is dat ik de babykamer ook moest financieren, maar god, had ik mijn vorige set maar gewoon gehad
Ik twijfel nog op dit moment. Thuis heb ik twee CDJ2000’s staan met een Denon DN-X600 2chan. digitale mixer. De laatste tijd zet ik steeds vaker de CDJ’s in HID modus en de X600 fungeert dan als geluidskaart en midicontroller voor Traktor. Ik vind de softwarematige EQ’s en filters stiekem beter klinken dan die van de X600. Dit zijn isolators.
Echter moet ik vanwege de beperkte aantal knoppen een hoop functies met een shift knop gebruiken en dat resulteert soms in omslachtige workflow. Ik heb al overwogen om een losse NI X1 controller bij mijn set toe te voegen, maar ook dat is niet zaligmakend. Ik wil graag mijn set futureproof maken door een NI Traktor S8 aan te schaffen. De CDJ’s zet ik dan in als jog controls.
Ik heb mij al ingelezen op de functies en mogelijkheden van de S8. Bv de stand alone functie van de S8 zodat een vriend met cdtjes of rekordbox usbtje alsnog bij mij thuis kan mixen.
Wel ben ik nog een beetje huiverig om volledig op software over te gaan m.b.t. crashes. De CDJ2000’s zijn bv nog niet één keer vastgelopen o.i.d. Daarentegen heb ik op feestjes waarbij een dj met traktor software draait al meermaals meegemaakt dat de muziek wegviel door een crash. Dit zal ook wel te maken met software/hardware configuratie van een laptop maar ik ben daardoor wel huiverig.
Mijn vraag is hoe stabiel is de S8 met een degelijke laptop waar enkel traktor wordt aangestuurd.
Tevens heb ik hier en daar gelezen dat bij een software crash de Stand alone functie van de S8 ook uitvalt. Is dit inmiddels met een update opgelost.
Zijn er al geruchten van NI standalone Controller die een laptop overbodig maakt? Ik wil het liefst kunnen mixen met een dichtgeklapte laptop. Ik dacht dat het met een S8 i.c.m. met CDJ2k’s in HID al aardig in de buurt hiervan kan komen.
Als alternatief is er de XDJ-RX, waar ik op zich wel van gecharmeerd was. Ik heb er van de zomer een keertje een setje opgedraaid, maar de feeling is toch anders en wil ik zoals reeds eerder gezegd naar 4 kanalen overstappen.
Echter moet ik vanwege de beperkte aantal knoppen een hoop functies met een shift knop gebruiken en dat resulteert soms in omslachtige workflow. Ik heb al overwogen om een losse NI X1 controller bij mijn set toe te voegen, maar ook dat is niet zaligmakend. Ik wil graag mijn set futureproof maken door een NI Traktor S8 aan te schaffen. De CDJ’s zet ik dan in als jog controls.
Ik heb mij al ingelezen op de functies en mogelijkheden van de S8. Bv de stand alone functie van de S8 zodat een vriend met cdtjes of rekordbox usbtje alsnog bij mij thuis kan mixen.
Wel ben ik nog een beetje huiverig om volledig op software over te gaan m.b.t. crashes. De CDJ2000’s zijn bv nog niet één keer vastgelopen o.i.d. Daarentegen heb ik op feestjes waarbij een dj met traktor software draait al meermaals meegemaakt dat de muziek wegviel door een crash. Dit zal ook wel te maken met software/hardware configuratie van een laptop maar ik ben daardoor wel huiverig.
Mijn vraag is hoe stabiel is de S8 met een degelijke laptop waar enkel traktor wordt aangestuurd.
Tevens heb ik hier en daar gelezen dat bij een software crash de Stand alone functie van de S8 ook uitvalt. Is dit inmiddels met een update opgelost.
Zijn er al geruchten van NI standalone Controller die een laptop overbodig maakt? Ik wil het liefst kunnen mixen met een dichtgeklapte laptop. Ik dacht dat het met een S8 i.c.m. met CDJ2k’s in HID al aardig in de buurt hiervan kan komen.
Als alternatief is er de XDJ-RX, waar ik op zich wel van gecharmeerd was. Ik heb er van de zomer een keertje een setje opgedraaid, maar de feeling is toch anders en wil ik zoals reeds eerder gezegd naar 4 kanalen overstappen.
Hoezo was de feeling anders op de RX als ik vragen mag
Ik had de opmerking over 'de feeling' achteraf gezien beter kunnen weglaten aangezien ik destijds behoorlijk teut was en dus meer dan normaal gekleurd. Vat me niet verkeerd op maar de RX voelde een beetje als een toy aan. Waardoor exact weet ik niet meer. Het is mij bijgebleven. Misschien de afmeting? Heel subjectief. Wat ik me nog wel goed kan herinneren is dat het scherm in de zomerzon buiten heel slecht afleesbaar was zonder zonwering. Soms is een eerste indruk een zeer verkleurde.
een DDJ-RZ a la XDJ-RX daarentegen zou ik serieus overwegen
een DDJ-RZ a la XDJ-RX daarentegen zou ik serieus overwegen
ik draai sinds een maand of 4 met XDJ-RX, na jaren op Traktor S4 met laptop gedraaid te hebben en zou niet anders meer willen. Zeker door het feit dat je alles in 1 hebt wat als mobile-dj mooi meegenomen is. Ook het zoeken op titel/artiest in een library van +10.000 nummers valt me erg goed mee (was ik huiverachtig over wegens gebrek aan een keyboard op de XDJ-RX tov een laptop).
Het feit dat de XDJ-RX zelfde layout en rekordbox gebruikt als op een CDJ/DJM setup, maar dan voor minder dan de helft van de prijs van zo'n setup, was ook een argument om voor de XDJ-RX te kiezen. De keren dat ik persoonlijk 3 tracks tegelijk mixte (en dus 3 of 4 kanalen 'nodig' had) kan ik op 1 hand tellen en wellicht had het publiek het zelfs nauwelijks in te gaten
Het feit dat de XDJ-RX zelfde layout en rekordbox gebruikt als op een CDJ/DJM setup, maar dan voor minder dan de helft van de prijs van zo'n setup, was ook een argument om voor de XDJ-RX te kiezen. De keren dat ik persoonlijk 3 tracks tegelijk mixte (en dus 3 of 4 kanalen 'nodig' had) kan ik op 1 hand tellen en wellicht had het publiek het zelfs nauwelijks in te gaten

[ Voor 33% gewijzigd door renio op 07-01-2016 09:19 ]
De laptop is voor mij ook de grote storende factor. Thuis alles lekker natuurlijk, maar op gigs altijd weer je laptop ertussen proppen is niet echt geweldig.
Toch wil ik vinyl mixen met m'n eigen tracks, dus een variant erop waarbij je je tracks van een ander medium in kan laden zou wel welkom zijn.
Toch wil ik vinyl mixen met m'n eigen tracks, dus een variant erop waarbij je je tracks van een ander medium in kan laden zou wel welkom zijn.
Ik denk zelf dat we meer van die all in one devices gaan zien. Er is overduidelijk behoefte aan een betaalbaar alternatief dat toch de workflow van club setups biedt.
Overigens proberen mijn DDj-SX2 te verkopen is wel een tegenvaller. Nieuwprijs staat op 899,- maar men denkt dat meteen dat een 2de hands maar 500 hoeft te kosten ofzo.
Als ik er 10 keer op gedraaid heb ist veel
Als ik er 10 keer op gedraaid heb ist veel
Ik wil ook best wel premium betalen voor een DDJ-RZ met 1/2/3 lcd schermen en build in rekordbox. Oftewel een XDJ-RZ. Wel voor iets minder dan de prijs van 2x CDJ2K en een DJM900Kaap schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:53:
Ik denk zelf dat we meer van die all in one devices gaan zien. Er is overduidelijk behoefte aan een betaalbaar alternatief dat toch de workflow van club setups biedt.
Er komt trouwens een Nexus 2 aan van de DJM900. Foto was reeds per ongeluk al geleaked maar Pioneer heeft een teaser online gezet die de leak alleen maar bevestigd.
Daarmee verwacht ik dat we dit jaar ook een revisie van de CDJ2000 gaan zien, vermoedelijk met het touchscreen van de XDJ-1000 erin.
Daarmee verwacht ik dat we dit jaar ook een revisie van de CDJ2000 gaan zien, vermoedelijk met het touchscreen van de XDJ-1000 erin.
Ik zit heel erg te twijfelen over Pioneer CDJ-350's of Pioneer CDJ-850's. Zijn de 850's het prijsverschil waard? Ik kom niet veel verder dan: grotere platter, display met waveform en 3 regels om in tracks te scrollen en een aantal loop functies. Of zijn er meer verschillen? Ik heb niet de wens om het spul te vervoeren, dus het feit dat de 350's kleiner zijn maakt voor mij niet zoveel uit. Wel draai ik al 22 jaar vinyl (damn ik wordt oud, haha) en heb ik nog nooit eeder op CDJ's gedraaid, dus ik weet niet of de grotere platter voordelen biedt als je van Vinyl afkomt.
Tenzij CD's een must is kun je ook kijken naar de XDJ-700. Zit kwa prijs ertussen in maar is het kleine broertje van de XDJ-1000, volledig geënt op Rekordbox.HellBeast schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:41:
Ik zit heel erg te twijfelen over Pioneer CDJ-350's of Pioneer CDJ-850's.
CD's is geen must, wat ik wel veel heb gelezen is dat de layout van de 850's vrijwel identiek is aan de duurdere CDJ's, die je in clubs en op feestjes tegenkomt. Dus als je je weg op de 850's weet te vinden, dan zou je dat op een duurder type ook redelijk moeten kunnen. Geen idee of dat ook voor de XDJ-1000 geldt?
Nog even wat achtergrond info: af en toe wordt ik gevraagd om op een feestje te draaien, maar moet ik altijd 2 SL1200's zien te regelen, omdat ik enkel met Vinyl draai. De ene keer lukt dat, maar soms lukt het niet en dan kan ik niet. Mijn insteek is dus om bekend te raken met de CDJ's die populair zijn, zodat ik geen nee meer moet verkopen als er geen draaitafels beschikbaar zijn.
Nog even wat achtergrond info: af en toe wordt ik gevraagd om op een feestje te draaien, maar moet ik altijd 2 SL1200's zien te regelen, omdat ik enkel met Vinyl draai. De ene keer lukt dat, maar soms lukt het niet en dan kan ik niet. Mijn insteek is dus om bekend te raken met de CDJ's die populair zijn, zodat ik geen nee meer moet verkopen als er geen draaitafels beschikbaar zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door HellBeast op 08-01-2016 09:50 ]
Zowel de CDJ-850 als de XDJ-1000 hebben een look en feel die gelijk is aan de CDJ-2000 die je in een club tegenkomt. De CDJ-350 en XDJ-700 zijn stukken kleiner en hebben kleinere jogwheels.
thanks Kaap, Ik zal hem opnemen als optie en wat gaan inlezen. Wel zie ik dat ze tweedehands nauwelijks worden aangeboden.
Een paar maanden terug stonden er wel een aantal tweedehands XDJ-1000's op Marktplaats, maar toen was de nieuwprijs net verlaagd van 1100 naar 900 euro, dus dan levert tweedehands verkopen niet zoveel op. Ook zijn het gewoon hele fijne spelers, dus ik denk dat niemand ze kwijt wil
De interface en features van de XDJ-1000 zijn praktisch gelijk aan de CDJ-2000nexus, het display is zelfs nog hogere resolutie, alleen mis ik voor sommige controls toch wel de fysieke knoppen. Maar puur voor thuis oefenen zodat je in de club op 2000's kan draaien zijn ze ideaal, als je budget het toelaat. En anders is de XDJ-700 inderdaad ook nog een optie, dan heb je alleen een kleiner jogwheel, geen beat jump/loop move en geen variabele vinyl break.
[ Voor 11% gewijzigd door Tsunami op 08-01-2016 12:29 ]
Maakt de lay-out echt zo veel uit dan? In mijn ervaring heb je de lay-out van andere of nieuwere CDJs binnen 1 minuut wel door, zelfs als je van een oude CDJ-1000 komt. Het belangrijkste verschil is hoe je moet navigeren met USB scroll dial en that's it. Cue'en, jog wheel, pitch control en hot cues zijn toch allemaal gesneden koek.
Daarnaast vind ik 900 euro voor een omhooggevallen MIDI controller zoals de XDJ-1000 echt enorm grof geld. Er zit geen audio interface in, je kan er geen oude (mp3) CDs mee afspelen. Dan kun je beter een set tweedehands CDJ-900 op de kop proberen tikken of meteen gaan voor een full-feature controller zoals de S4 of S8 als je het mij vraagt.
Daarnaast vind ik 900 euro voor een omhooggevallen MIDI controller zoals de XDJ-1000 echt enorm grof geld. Er zit geen audio interface in, je kan er geen oude (mp3) CDs mee afspelen. Dan kun je beter een set tweedehands CDJ-900 op de kop proberen tikken of meteen gaan voor een full-feature controller zoals de S4 of S8 als je het mij vraagt.
Vandaag iemand langs gehad die mijn SX2 over wou nemen. Toch nog snel verkocht gekregen voor een goede prijs, €750,-.
Het gaat niet alleen om layout, ook om de gewenste workflow. En dat is Rekordbox in deze.Tigerblood schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:42:
Maakt de lay-out echt zo veel uit dan? In mijn ervaring heb je de lay-out van andere of nieuwere CDJs binnen 1 minuut wel door, zelfs als je van een oude CDJ-1000 komt. Het belangrijkste verschil is hoe je moet navigeren met USB scroll dial en that's it. Cue'en, jog wheel, pitch control en hot cues zijn toch allemaal gesneden koek.
Niet iedereen heeft interesse in een laptop setup.Tigerblood schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:42:
[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 09-01-2016 18:56 ]
Prima. Maar CDJ-900 is dan nog steeds een betere optie dan de XDJ naar mijn mening.Kaap schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:18:
Vandaag iemand langs gehad die mijn SX2 over wou nemen. Toch nog snel verkocht gekregen voor een goede prijs, €750,-.
[...]
Het gaat niet alleen om layout, ook om de gewenste workflow. En dat is Rekordbox in deze.
[...]
Niet iedereen heeft interesse in een laptop setup.
Desalniettemin vind ik Rekordbox persoonlijk echt een drama. Het is wel iets beter geworden in de laatste versie maar het is nog steeds verre van optimaal. Analyse is traag, transfer is traag en buggy, tag editor gooit regelmatig roet in het eten als je de tags weer opent in iTunes of Traktor. Het is het allemaal net niet.
CDJ900 is ook een 400,- duurdere optie dan de XDJ. En als het enige wat je afspeelt USB is dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.
Lurk al heel lang in dit topic. Ooit (begin jaren negentig) fanatiek ge-DJ't, daarna de sl 1200's aan de wilgen gehangen. Nu heel veel zin om weer lekker een plaatje aan te zetten.
Mijn set gaat bestaan uit een een midi-controller met twee sl1200's plus een oude pioneer cd speler. De controller wordt een Pioneer SX2.
Nu heb ik een typische 35+ vraag: Heeft iemand een suggestie voor een goed meubel waar dit alles op kan? Ik zoek een beetje stevig bureau of iets dergelijks.
(de monitoren zet ik op stands)
Mijn set gaat bestaan uit een een midi-controller met twee sl1200's plus een oude pioneer cd speler. De controller wordt een Pioneer SX2.
Nu heb ik een typische 35+ vraag: Heeft iemand een suggestie voor een goed meubel waar dit alles op kan? Ik zoek een beetje stevig bureau of iets dergelijks.
Kijk eens op djtechtools of ikeahack daar vind je mooie oplossingen of google eens op Kallax dj.dekeizer schreef op maandag 11 januari 2016 @ 07:15:
Waarom de DDJ SX2 en 2 SL1200's?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Een set CDJ-900 tweede hands kost rond 1400 euro. Een set XDJ-1000 nieuw 1700 euro. Keuze snel gemaakt.Kaap schreef op maandag 11 januari 2016 @ 06:09:
CDJ900 is ook een 400,- duurdere optie dan de XDJ. En als het enige wat je afspeelt USB is dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.
Ik ben niet bekend met de bouwkwaliteit van de XDJ maar is het niet zo dat deze ook aanzienlijk meer plastic aanvoelt dan de betere CDJ modellen?
[ Voor 17% gewijzigd door Tigerblood op 11-01-2016 16:30 ]
Ja, zo kan ik ook een Audi voor de prijs van een nieuwe KIA kopen. Je kunt ook op zoek naar een set 2de hands XDJ-1000's dan.Tigerblood schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:28:
[...]
Een set CDJ-900 tweede hands kost rond 1400 euro. Een set XDJ-1000 nieuw 1700 euro. Keuze snel gemaakt.
Maar 2de hands blijft 2de hands, je weet niet hoe slecht ze er echt aan toe zijn behalve dan een beoordeling van het uiterlijk en of ze op dat moment goed functioneren. Als ik dan een verschil van 300,- tussen 2de hands of nieuwe spullen met 3 jaar garantie moet beoordelen, dan heb ik inderdaad de keuze snel gemaakt: namelijk nieuwe spullen.
Ja, wederom, er zit nogal een prijsverschil tussen de modellen. Jij bent onder de indruk dat de XDJ in hetzelfde segment zit als de CDJ-2000, en dat is helemaal niet zo.Tigerblood schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:28:
[...]
Ik ben niet bekend met de bouwkwaliteit van de XDJ maar is het niet zo dat deze ook aanzienlijk meer plastic aanvoelt dan de betere CDJ modellen?
[ Voor 23% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-01-2016 16:52 ]
Veel muziek digitaal, en natuurlijk een paar platenkoffers vol

Ik draai zelf al jaren met een S2, Zowel onder Windows 7/8/10 als onder OSX moet ik de eerste keer nog mee maken dat Traktor vast loopt.seez schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:20:
[ Voor 6% gewijzigd door GforceNL op 12-01-2016 09:39 ]
<Zinloze tekst hier>
Ik heb onder Windows nog nooit een vastloper van traktor gehad, alleen wat kraakproblemen bij een externe geluidskaart van NI. Overstappen op de Maya44 (en nu ingebouwde in de Xone2D) heeft het opgelost.
Met de macbook eigenlijk alleen maar (kortstondig) problemen als Apple weer nieuwe software voorziet. NI loopt daar toch altijd ff net achteraan met updates.
Met de macbook eigenlijk alleen maar (kortstondig) problemen als Apple weer nieuwe software voorziet. NI loopt daar toch altijd ff net achteraan met updates.
Ik kwam deze aanbieding tegen op correct.nl. Volgens mij heel goedkoop voor nieuwe cdj 350's. Toch ga ik denk ik voor een model met een groter display en een grotere jogwheel.
Pioneer kondigd CDJ-2000 NXS2 en nieuwe mixer aan:
http://djtechtools.com/20...dj-2000nxs2-djm-2000nxs2/
Met FLAC support, touch screen & MIDI input.
Benieuwd wat dit met de prijs van de CDJ-2000 NXS gaat doen.
De nieuwe Technics SL-1200G/GAE krijgen een aardig prijskaartje van $4000 per stuk volgens djtechtools.
Ik was wel redelijk blij dat er een nieuwe technics aangekondigd werd. Hoewel ik voornamelijk digitaal draai, heb ik een kleine collectie vinyl met nummers die (nog) niet of nooit digitaal worden uitgebracht. Ik vind het dan ook wel sjiek om ze echt te draaien ipv te digitaliseren.audiojunk schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:24:
De nieuwe Technics SL-1200G/GAE krijgen een aardig prijskaartje van $4000 per stuk volgens djtechtools.
Nou ben ik nog altijd op zoek naar een goede platenspeler, maar 4000 dollar is echt belachelijk.
gewoon een super OEM draaitafel halen.
heb je iets fatsoenlijks voor een kwart van het geld
http://www.techno-muziek....uper-oem-draaitafels.html
heb je iets fatsoenlijks voor een kwart van het geld
http://www.techno-muziek....uper-oem-draaitafels.html
Ik zou eerder een 2de hands SL1200 op de kop proberen te tikken. Al weet ik niet wat ik zou doen met een kleine collectie. Wat versta je daaronder? 100 platen? 200?
Ben ook benieuwd...Gaargod schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:42:
Pioneer kondigd CDJ-2000 NXS2 en nieuwe mixer aan:
De CDJ2000NXS2's zijn maar liefst 550eu duurder geprijsd op dit moment dan de gewone CDJ2000NXS (en DJM900NXS2 is 500eu duurder) pittig verschil! Zal nog wel iets gaan zakken vermoed ik maar ik vraag me af of de nieuwe features dit verschil waard zijn....
Nee joh, stuk of 30 platen die ik heb gekocht omdat ze hoogstwaarschijnlijk of gegarandeerd nooit digitaal zouden uitkomen. Ik vind die platen dan na maanden nog steeds zo gaaf, dat ik ze op plaat koop.HellBeast schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:13:
Ik zou eerder een 2de hands SL1200 op de kop proberen te tikken. Al weet ik niet wat ik zou doen met een kleine collectie. Wat versta je daaronder? 100 platen? 200?
Met zo weinig platen zou ik wel goed nadenken om SL 1200's aan te schaffen. Lijkt me dure grap om voor die 30 platen zoveel uit te geven. Als ik nu opnieuw zou moeten beginnen en ik had nog geen vinyl ervaring en een grote platencollectie, dan had ik qua kosten voor een digitale oplossing gekozen.
Begrijp me niet verkeerd, want vinyl is echt mijn ding, maar over de 1000 euro uitgeven om 30 platen te kunnen mixen is toch wel een behoorlijke investering.
Begrijp me niet verkeerd, want vinyl is echt mijn ding, maar over de 1000 euro uitgeven om 30 platen te kunnen mixen is toch wel een behoorlijke investering.
Nee, daarom duurt de zoektocht naar een platenspeler ook zo lang. 't is puur voor thuis en een paar spaarzame platen.
Of ik moet de collectie van mijn vader ooit overnemen.
Ik heb ooit wel een flinke vinylcollectie gehad, maar allemaal de deur uit gedaan toen het digitale tijdperk begon. Incluis platenspelers.
Of ik moet de collectie van mijn vader ooit overnemen.
Ik heb ooit wel een flinke vinylcollectie gehad, maar allemaal de deur uit gedaan toen het digitale tijdperk begon. Incluis platenspelers.
Ik ben op zoek naar Technics SL1200/1210 draaitafels, het nieuwere type vanaf 2001.
De farbrikage datum kun je op het serienummer checken, het eerste getal is het jaar, de letter erna de maand.
Nieuwere types beginnen met GExxxxxxxxxxxx
De farbrikage datum kun je op het serienummer checken, het eerste getal is het jaar, de letter erna de maand.
Nieuwere types beginnen met GExxxxxxxxxxxx
Zou ook niet weten waarom je deze zou kopen, ze komen toch (helaas) nooit meer terug al clubstandaard.audiojunk schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:24:
Beter zoals eerder geschreven een 2e hands setje kopen van oude model.
Heb ze ook weer gekocht afgelopen jaar, 2 voor 650 euro. Koper had ze op zolder staan en wist de waarde er niet van.
Dat is gewoon even afromen met een zgn limited edition bla. Overdreven prijs.audiojunk schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:24:
De Pioneer PLX1000 is een Technicskloon met wat verbeteringen, die kosten zo'n 650,- per stuk.
Maar je kan ook gewoon voor een ander merk directdrive draaitafels gaan die een beetje vergelijkbare torque hebben. De duurdere Stanton's en Reloops van rond de +/-350,- en hoger hebben dezelfde kwaliteit als je een anders uitziende layout geen probleem vindt.
Die Pioneer PLX1000 schijnt helemaal niet zo goed te zijn.
https://forums.pioneerdj....ERSONATING-FEEDBACK-FAIL-
Ik zou dan inderdaad voor de goedkopere Reloop of Stanton gaan.
Ik zelf gebruik timecode en dan is een Denon HS5500, S3700 of SC3900 veel leuker.
https://forums.pioneerdj....ERSONATING-FEEDBACK-FAIL-
Ik zou dan inderdaad voor de goedkopere Reloop of Stanton gaan.
Ik zelf gebruik timecode en dan is een Denon HS5500, S3700 of SC3900 veel leuker.
De PLX-1000 is een Super OEM tweede generatie met misschien enkele minieme verschillen t.o.v. de Reloop RP-7000. Het is zeker geen Technics kloon, ondanks de uiterlijke overeenkomsten.vlaaing peerd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:53:
[...]
Dat is gewoon even afromen met een zgn limited edition bla. Overdreven prijs.
De Pioneer PLX1000 is een Technicskloon met wat verbeteringen, die kosten zo'n 650,- per stuk.
Maar je kan ook gewoon voor een ander merk directdrive draaitafels gaan die een beetje vergelijkbare torque hebben. De duurdere Stanton's en Reloops van rond de +/-350,- en hoger hebben dezelfde kwaliteit als je een anders uitziende layout geen probleem vindt.
Heeft iemand een suggestie voor monitor speakers die groot genoeg zijn om op een feestje (30 a 50 man) te gebruiken? Dus die zowel geschikt zijn voor thuismixen als feestje? Ik heb naar de de duurdere KRK's gekeken, maar die zijn me net iets te hoog. Bijv de DB technologies cromo 12 zijn goed en goedkoop, maar weer teveel PA.
Je hoeft ook geen studiomonitoren te gebruiken voor DJ-en. Dat is niet nodig en klinkt ook helemaal niet hifi.dekeizer schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:23:
Heeft iemand een suggestie voor monitor speakers die groot genoeg zijn om op een feestje (30 a 50 man) te gebruiken? Dus die zowel geschikt zijn voor thuismixen als feestje? Ik heb naar de de duurdere KRK's gekeken, maar die zijn me net iets te hoog. Bijv de DB technologies cromo 12 zijn goed en goedkoop, maar weer teveel PA.
Ze moeten dus wel van een bepaalde grootte zijn maar ook op thuisniveau kunnen, daarvoor raad ik een versterker + speaker combo aan.
- Wat is er mist met PA?
- Wat is je budget?
- Helemaal niets, onhandige opmerking. (Soms vind ik PA speakers rommelig en niet zuiver klinken, maar dit kan natuurlijk prima met de kwaliteit te maken hebben)vlaaing peerd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:00:
[...]
- Wat is er mist met PA?
- Wat is je budget?
- Budget 400 - 550 (set)
Suggesties zeer welkom!
[ Voor 3% gewijzigd door dekeizer op 15-01-2016 10:08 ]
Over de S2 heb ik niets alarmerend gelezen, de S8 wel. Echter zijn dat vooral berichten van een jaar geleden.gforcegti schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:38:
[...]
Ik draai zelf al jaren met een S2, Zowel onder Windows 7/8/10 als onder OSX moet ik de eerste keer nog mee maken dat Traktor vast loopt.
Overweeg de S8 te huren, goed te configureren en als het dan een set van 6 uur overleeft dan koop ik er een.
Zeker geen Technics cloon:Tigerblood schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:11:
[...]
De PLX-1000 is een Super OEM tweede generatie met misschien enkele minieme verschillen t.o.v. de Reloop RP-7000. Het is zeker geen Technics kloon, ondanks de uiterlijke overeenkomsten.
YouTube: #002 Hold onto your Technics! Pioneer PLX-1000 review and teardown.
Kijk even naar de grootte die je wil hebben, ik denk dat je met 12" of 15" full ranges in elk geval hard genoeg kan. Een goeie budget optie is de Devine Trono serie en heb je voor weinig geld zuiver klinkende 15 inch speakers.dekeizer schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:08:
[...]
- Helemaal niets, onhandige opmerking. (Soms vind ik PA speakers rommelig en niet zuiver klinken, maar dit kan natuurlijk prima met de kwaliteit te maken hebben)
- Budget 400 - 550 (set)
Suggesties zeer welkom!
Je kan ook merken als DAP, Yamaha, JBL nemen, maar daar kom je in je budget waarschijnlijk niet hoger dan 10" en dat kan te weinig zijn voor een ruimte met 50 man.
Blijf in elk geval weg van budgetmerken als Skytec, daar zit ongelofelijk veel rommel tussen.
Dan nog een versterker, daar zou ik altijd voor een kwaliteitsmerk gaan, bv de DAP Palladium P700. Die kan op 8 Ohm zowel 12" als 15" speakers aan. Deze zit dat goed afgestemd op de set, en kun je ook nog op redelijk laag volume goed geluid hebben, met hoger vermogen word dat als snel op allerlaagste stand.
Als je deze combineert met de Trono's dan heb je een maximale set tegen de 450,- aan met goed fullrange geluid.
belangrijk: wat je ook als combo kiest, check altijd of de weerstand/vermogen matcht met de speaker. Weet je het niet zeker, vraag de reseller dan na. Of plemp het hier natuurlijk even neer.
Edit: Ik zie dat je voor iets meer geld ook de DAP MC15 kan halen, dan zit je denk ik net iets over de 550,- heen, maar is wel wat beter qua sound en bouwkwaliteit.
[ Voor 6% gewijzigd door vlaaing peerd op 15-01-2016 11:02 ]
Thx, geweldige adviezen, vanavond even lekker rondsurfen.vlaaing peerd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:49:
[...]
Als je deze combineert met de Trono's dan heb je een maximale set tegen de 450,- aan met goed fullrange geluid.
belangrijk: wat je ook als combo kiest, check altijd of de weerstand/vermogen matcht met de speaker. Weet je het niet zeker, vraag de reseller dan na. Of plemp het hier natuurlijk even neer.
Edit: Ik zie dat je voor iets meer geld ook de DAP MC15 kan halen, dan zit je denk ik net iets over de 550,- heen, maar is wel wat beter qua sound en bouwkwaliteit.
Een snelle search op google levert alleen topics op uit 2014 en de problemen die ik vind, zijn allemaal gerelateerd aan oudere versies van Traktor.seez schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:18:
[...]
Over de S2 heb ik niets alarmerend gelezen, de S8 wel. Echter zijn dat vooral berichten van een jaar geleden.
Overweeg de S8 te huren, goed te configureren en als het dan een set van 6 uur overleeft dan koop ik er een.
Je kunt natuurlijk ook een S8 bestellen bij de grotere shops die 30 dagen retour garantie hebben(bax etc). dan kun je op je gemak uit proberen en hou je het geld om te huren in je zak.
<Zinloze tekst hier>
Denon MCX800 controller zonder computer.
YouTube: The All NEW Denon MCX8000 DJ Controller - #DenonDJ #NAMM2016 #MCX8000
Decks in spiegelbeeld, wat irritant!audiojunk schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:13:

Dit weekend komen mijn KRK's. ;-)
Heeft iemand een suggestie voor een goed merk gebalanceerde kabels om de KRK's op een midi controller aan te sluiten? Ik heb booth out met grote jacks. Er is veel aanbod, maar de kwaliteit is moeilijk te achterhalen.
Heeft iemand een suggestie voor een goed merk gebalanceerde kabels om de KRK's op een midi controller aan te sluiten? Ik heb booth out met grote jacks. Er is veel aanbod, maar de kwaliteit is moeilijk te achterhalen.
Ik heb kabels van Procab bij Bax shop gekocht, bevallen prima en niet duur.
op een midicontroller?dekeizer schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:03:
Dit weekend komen mijn KRK's. ;-)
KRK's hebben een mixed aansluiting van XLR en grote jack, je kan dus gewoon jack-jackkabels gebruiken. Er zit wel veel verschil in isolatie en kwaliteit en mono/stereo, koop ze wel specifiek voor monitorgebruik.
Mooi ding, wel jammer van die gespiegelde decks idd. Mogen externe producenten trouwens geen Traktor controllers meer maken ofzo? Waarom altijd Serato..audiojunk schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:13:
kijk ook eens naar de syrincs m3dekeizer schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:35:
[...]
Thx, geweldige adviezen, vanavond even lekker rondsurfen.
Deze stond altijd heel goed aangeschreven op/door new-line.nl (check ook hun forum voor meer info). Ik weet alleen niet zeker meer of deze nog geleverd kunnen worden.. kun je iig wel feestje mee geven
Ik had toendertijd ook interesse in die Syrincs M3 set, maar dat is er nooit van gekomen. Nu ik zo is rondkijk zijn ze niet meer leverbaar. Ook de website lijkt inactief te zijn.
Weet iemand meer over dat bedrijf, of was het meer een 'one off' dat 2.1 setje? Wel jammer eigenlijk.
Weet iemand meer over dat bedrijf, of was het meer een 'one off' dat 2.1 setje? Wel jammer eigenlijk.
Wel mappings, maar niet meer dedicated Traktor. Je ziet ook dat Traktor een hele andere kant op aan het gaan is. Geen jogwheels meer, S.T.E.M.S. en meer. Veel meer naar de remixende DJ gespitst.Empathy schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:03:
[...]
Mogen externe producenten trouwens geen Traktor controllers meer maken ofzo? Waarom altijd Serato..
Interessante video. Zelf heb ik een reloop rp 6000 en 7000. Zijn hier ook Teardown video's van? Ik kan ze niet vinden.seez schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:20:
[...]
Zeker geen Technics cloon:
YouTube: #002 Hold onto your Technics! Pioneer PLX-1000 review and teardown.
Ja, helaas niet echt mijn ding.. Heeft iemand ervaring met Serato? Een aantal jaar terug was het nog inferieur aan Traktor, geen idee hoe het nu is?Kaap schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:54:
[...]
Wel mappings, maar niet meer dedicated Traktor. Je ziet ook dat Traktor een hele andere kant op aan het gaan is. Geen jogwheels meer, S.T.E.M.S. en meer. Veel meer naar de remixende DJ gespitst.
Ik vind Serato zeker niet minder dan Traktor en met sommige dingen beter, bv brake effect als je op stop drukt, het filter vind ik mooier klinken en tegenwoordig heb je zelfs een curve voor je linefaders.
Ik denk dat Serato dan ook meer voor turntablism geschikt is en Traktor voor gewoon mixen.
Ik denk dat Serato dan ook meer voor turntablism geschikt is en Traktor voor gewoon mixen.
Vroeger was het echter wel anderom, (buiten Itch dan), kon je beter voor DVS naar Traktor. Serato heeft mooiere effects en filters. VDJ heeft alles maar is een vrij duur pakket, is wel wat volwassener geworden sinds 8.0. Bij Serato is het vaak lang wachten op ondersteuning voor bepaalde controllers etc, dat gaat vlotter bij VDJ en Traktor door de custom mapping mogelijkheden. Heb ze allemaal wel eens gebruikt maar heb zelf niet perse een voorkeur.
En er is nog keuze; Mixvibes, Deckadance, iDJ, Recordbox, The One...
En er is nog keuze; Mixvibes, Deckadance, iDJ, Recordbox, The One...
[ Voor 7% gewijzigd door BlaSfem0n op 22-01-2016 11:06 ]
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
mwah, ik heb beide uitgeprobeerd. Ik ben geen hardboard turntablist ala hype, maar scratch en juggle wel's wat naast het reguliere mixen. In het begin had ik wel sterke voorkeur voor Traktor omdat die echt stukken nauwkeuriger was, maar op dit moment is geen van beide noemenswaardig beter of slechter.audiojunk schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:59:
Ik vind Serato zeker niet minder dan Traktor en met sommige dingen beter, bv brake effect als je op stop drukt, het filter vind ik mooier klinken en tegenwoordig heb je zelfs een curve voor je linefaders.
Serato is misschien wat populairder is onder de scratchers, maar dat komt vnl omdat ze sponsor zijn van de DMC en dat soort zaken.
Dus om de turntablist- of mixmogelijkheden hoef je geen voorkeur te hebben, ik zou het puur baseren op voorkeur voor interface en opties.
Ha ja dat is ook zeker een optie. Ik haal het meeste spul bij ToneControl in Haarlem.gforcegti schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:42:
[...]
Een snelle search op google levert alleen topics op uit 2014 en de problemen die ik vind, zijn allemaal gerelateerd aan oudere versies van Traktor.
Je kunt natuurlijk ook een S8 bestellen bij de grotere shops die 30 dagen retour garantie hebben(bax etc). dan kun je op je gemak uit proberen en hou je het geld om te huren in je zak.
Sinds lange tijd weer een stapel CD's rippen. Voor gebruik in Serato en op termijn ook recordbox. Opslagruimte is geen issue. Ik was van plan maar voor .WAV te gaan, maar het lijkt erop dat AIFF meer tagging opties kent. Iemand ervaring?
Ik weet dat dit de meeste mensen niet kan bekoren qua genre, maar vooruit maar:
en
en
Zeker wel!HellBeast schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:54:
Ik weet dat dit de meeste mensen niet kan bekoren qua genre, maar vooruit maar:
[video]
Belgische rave tijd
Haha, ok. Ik ben zelf ook een Club X fanaat geweest.
Cherrymoon, Carat, La RoccaHellBeast schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:26:
[...]
Haha, ok. Ik ben zelf ook een Club X fanaat geweest.
Cherrymoon ben ik wel een paar keer geweest, maar was een behoorlijk stukkie fietsen.
Vorige week mijn DJM-800 en mijn 2 CDJ 1000 MK3's verkocht omdat ik de spullen toch alleen op zolder had staan en het zelf praktischer vond een compacter systeem te hebben en te gaan werken met mp3 ipv elke keer een cd te branden. Voor het geld waarvoor ik mijn eigen spullen verkocht heb, heb ik weer een XDJ-RX terug kunnen komen.
Nu dus een beetje aan het stoeien met Rekordbox. Enige minpuntje van dit deck is dat je de mp3's eerst door recordbox moet halen om het maximale uit de XDJ-RX te halen.
Nu vraag ik mij echter af of het ook mogelijk is om de tracks te laten analyseren en dan in eigen mappen te zetten op een USB stick.
Zoals ik het nu gedaan heb is de bestanden importeren in recordbox, analyseren, in afspeelmappen zetten, en die mappen synchroniseren met de usb stick. Maar dan staat elk nummer in een aparate artiesten map. Terwijl ik het juist prettig vind werken om bijvoorbeeld mappen "EDM/jan 2016" en "Hardstyle/jan 2016" te maken waar ik dan de nummers aan de hand van bestandsnamen terug kan vinden. Nu lukt het alleen op genre, artiesten naam of tracknaam (en nog wat andere opties). Maar ik zou ze dus ook graag in eigen gemaakte mappen/folders hebben maar wel dat ze dan goed geanalyseerd zijn. Is dit mogelijk of moet ik gewoon maar even gaan wennen aan een andere manier van nummers zoeken en wennen aan het alleen werken met afspeellijsten?
Nu dus een beetje aan het stoeien met Rekordbox. Enige minpuntje van dit deck is dat je de mp3's eerst door recordbox moet halen om het maximale uit de XDJ-RX te halen.
Nu vraag ik mij echter af of het ook mogelijk is om de tracks te laten analyseren en dan in eigen mappen te zetten op een USB stick.
Zoals ik het nu gedaan heb is de bestanden importeren in recordbox, analyseren, in afspeelmappen zetten, en die mappen synchroniseren met de usb stick. Maar dan staat elk nummer in een aparate artiesten map. Terwijl ik het juist prettig vind werken om bijvoorbeeld mappen "EDM/jan 2016" en "Hardstyle/jan 2016" te maken waar ik dan de nummers aan de hand van bestandsnamen terug kan vinden. Nu lukt het alleen op genre, artiesten naam of tracknaam (en nog wat andere opties). Maar ik zou ze dus ook graag in eigen gemaakte mappen/folders hebben maar wel dat ze dan goed geanalyseerd zijn. Is dit mogelijk of moet ik gewoon maar even gaan wennen aan een andere manier van nummers zoeken en wennen aan het alleen werken met afspeellijsten?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat lijkt me onmogelijk, Rekordbox werkt namelijk met exacte locaties van bestanden.
Zodra je dan handmatig aan de haal gaat met plaatsing van de bestanden gaat Rekordbox allerlei errors geven en zit je met gebakken peren.
Het is een beetje een onpraktisch systeem maar door sterren en kleuren te gebruiken is er nog best snel en efficient met Rekordbox te werken.
Je zou wel bijvoorbeeld in combinatie met iTunes een systeem kunnen proberen te maken waarbij je de toegevoegde muziek door smart playlists laat organiseren, bijvoorbeeld op basis van BPM, wanneer toegevoegd, toonhoogte of andere eisen.
Vervolgens laat je Rekordbox de iTunes library .xml uitlezen en krijg je dynamisch bijgewerkte playlists met rekordbox informatie zoals de waveform, memories en hotcue's.
Zodra je dan handmatig aan de haal gaat met plaatsing van de bestanden gaat Rekordbox allerlei errors geven en zit je met gebakken peren.
Het is een beetje een onpraktisch systeem maar door sterren en kleuren te gebruiken is er nog best snel en efficient met Rekordbox te werken.
Je zou wel bijvoorbeeld in combinatie met iTunes een systeem kunnen proberen te maken waarbij je de toegevoegde muziek door smart playlists laat organiseren, bijvoorbeeld op basis van BPM, wanneer toegevoegd, toonhoogte of andere eisen.
Vervolgens laat je Rekordbox de iTunes library .xml uitlezen en krijg je dynamisch bijgewerkte playlists met rekordbox informatie zoals de waveform, memories en hotcue's.
[ Voor 8% gewijzigd door Bonthouse op 07-02-2016 22:00 ]
De fysieke locatie na export moet je echt loslaten. Je moet met Rekordbox playlists aan de gang gaan. Hoe ik het gedaan heb is als volgt:l3art schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:44:
Op mijn harde schijf staat een map muziek. Onder die map staan submappen die refereren naar genres. In die mappen heb ik dan nog een onderverdeling staan die iets zegt over de leeftijd "Actueel", "Maybes" en "Old". Bij een ander zou dat kunnen verwijzen naar jaartallen.
Deze verdeling heb ik vervolgens ook aangehouden binnen Rekordbox, maar de mappen en submappen zijn dan playlists. Door dan de playlists te exporteren, en dus de filtercategorie "Playlist" mee te laten exporteren, kijk je op je player toch naar een soort mappenstructuur. En doordat je playlists gaat exporteren, maakt je het alleen maar sneller dan dat je een aantal tracks gaat selecteren.
Gefeliciteerd met de RX trouwens. Ik hoop die van mij deze week te ontvangen van Mediamarkt. Heb hem met de BTW actie kunnen bestellen voor 1237,-. Moest er alleen eventjes op wachten. Voor diegene die denkt van "WTF Kaap, alweer iets nieuws?". Ja klopt, na jaren geleden DVS, vorig jaar Serato, maar ik kan er maar niet aan wennen om met een laptop te werken. Staat me toch tegen. Dus snel weg dat ding

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 08-02-2016 06:33 ]
Dank, u beiden voor het antwoord, ik was al wel bang dat het zoiets zou gaan worden. Ach is ook wel mee te leven.Kaap schreef op maandag 08 februari 2016 @ 06:29:
[...]
De fysieke locatie na export moet je echt loslaten. Je moet met Rekordbox playlists aan de gang gaan. Hoe ik het gedaan heb is als volgt:
Tekst
Gefeliciteerd met de RX trouwens. Ik hoop die van mij deze week te ontvangen van Mediamarkt. Heb hem met de BTW actie kunnen bestellen voor 1237,-. Moest er alleen eventjes op wachten. Voor diegene die denkt van "WTF Kaap, e iets nieuws?". Ja klopt, na jaren geleden DVS, vorig jaar Serato, maar ik kan er maar niet aan wennen om met een laptop te werken. Staat me toch tegen. Dus snel weg dat ding
Heb zelf de rx inclusief stofkap kunnen kopen voor 1200. Was net een week gebruikt. Mooie deal dus. Komende tijd maar eens met alle functies gaan stoeien.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Vorige week een AIAIAI TMA-2 met 50% korting kunnen bestellen. Ik heb hem inmiddels een paar dagen binnen en de eerste indruk bevalt erg goed! Fijn geluid en dempt erg goed.. plus natuurlijk het strakke design.
Het gaat hier veel over gear maar koptelefoons komen volgens mij niet heel veel ter sprake terwijl het IMO toch wel belangrijk spul is voor een dj
. Ik ben daarom ook erg benieuwd wat iedereen hier gebruikt en hoe het bevalt!
Hiervoor heb ik 10 jaar met een Stanton dj pro 2000 gedraaid. Degelijk maar betrouwbaar.. de eerste heeft het pas na 8 jaar begeven en heeft heel wat optredens (inclusief de nodige bierknoei incidenten) overleeft.
Ik zal al langer op een AIAIAI te azen (onder andere vanwege het design) omdat ik eens een keer wat anders wilde. Maar gezien mijn huidige stanton pas 2 jaar oud is vond ik het voorheen te duur.. met de 50% kortingsactie heb ik de verleiding niet kunnen weerstaan en de Modeselektor editie besteld.
Het gaat hier veel over gear maar koptelefoons komen volgens mij niet heel veel ter sprake terwijl het IMO toch wel belangrijk spul is voor een dj
Hiervoor heb ik 10 jaar met een Stanton dj pro 2000 gedraaid. Degelijk maar betrouwbaar.. de eerste heeft het pas na 8 jaar begeven en heeft heel wat optredens (inclusief de nodige bierknoei incidenten) overleeft.
Ik zal al langer op een AIAIAI te azen (onder andere vanwege het design) omdat ik eens een keer wat anders wilde. Maar gezien mijn huidige stanton pas 2 jaar oud is vond ik het voorheen te duur.. met de 50% kortingsactie heb ik de verleiding niet kunnen weerstaan en de Modeselektor editie besteld.
Dit topic is gesloten.