• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
Had altijd een Sennheiser HD25 maar ben overgestapt naar de NOCS NS900: http://nocs.se/products/ns900-live-1

Vind deze chiller zitten en beter uitgedacht (kleine dingetjes, zoals de krul kabel zit dicht aan de plug en het gewicht van de kabel hangt daarom aan de mixer en niet een de hoofdtelefoon te trekken).

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:20
El_V schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:57:
Het gaat hier veel over gear maar koptelefoons komen volgens mij niet heel veel ter sprake terwijl het IMO toch wel belangrijk spul is voor een dj ;). Ik ben daarom ook erg benieuwd wat iedereen hier gebruikt en hoe het bevalt!
Vanaf 2008 altijd de Technics rp dh1200 gehad, 3 paar. Vorig jaar een Pioneer HDJ 2000 MK2 cadeau gehad, en die bevalt toch stukken beter dan de Technics. Zit goddelijk veel meer comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:21

BaRF

bijna kerst

HellBeast schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:54:
Ik weet dat dit de meeste mensen niet kan bekoren qua genre, maar vooruit maar:

[video]

en

[video]
Ach memories O+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Hey,

Ik had een poosje terug een BCD3000 gehaald maar krijg nu problemen met de controller i.c.m. windows 8/10 :/ dus ben opzoek naar iets nieuws want ik ga begin April voor een vriend van me draaien op zijn verjaardag :) Nu ben ik een beetje aan het marktplaatsen en zie ik de volgende modellen veel voorbij komen die er wel interessant uitzien iemand advies ?

Hercules RMX
Hercules Instinct
Hercules Air (diverse modellen)

Allemaal setjes die voor ~35-50 euro te krijgen zijn. Als ik het zo bekijk is de RMX het meest professioneel en de Instinct een zeer compact setje. Ik zit erg te twijfelen wat slim is. Een RMX is iets uitgebreider voor als ik er wat fanatieker mee bezig ga maar de Instinct ziet er ook niet verkeerd uit, lekker compact en weer niet teveel poes pas. Jullie thoughts? Mijn budget zit rond de 35-70 euro momenteel dus alternatieve suggesties zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 11:11
Afgelopen week mee geweest met het Polar Festival tijdens de BNN Snowtrip in Les Deux Alpes. Mooie ervaring en toffe locatie om te mogen draaien, alleen wel lichtelijk aan moeten passen met wat ik normaal draai :)

De week ervoor nog snel een nieuwe setje opgenomen:

[Soundcloud: https://soundcloud.com/beppiekraftwerk/traxx-4-the-club]
veel nummers uit de classical traxx movement. een soort van clubsound met invloeden van over de hele wereld (baile funk, dembow, jersey, dancehall, juke, bass, grime)

tracklist staat op soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Ik heb zelf de hercules RMX gehad. Prima model, zeker voor dat geld. Het was het apparaatje waardoor de liefde voor het draaien toch weer aangewakkerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 14:58
De RMX is al erg klein, dus als de instinct nog kleiner is, zou ik die overslaan want dan krijg je je vingers nog nauwelijks tussen de knoppen. Op de video is ook erg conveniently geen handbediening in beeld.

Heb zelf een tijdje op een RMX zitten spelen in de winkel en dat beviel goed, ook die vond ik al erg compact, maar alle functies die je nodig hebt zitten erop en het doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het draaien met in-ears ipv traditionele headphones?

Ik moest laatst zelf (noodgedwongen) met m'n in-ears (van die Beats gevalletjes) draaien omdat ik m'n koptelefoon vergeten was. En ik vond 't- in tegenstelling tot mijn verwachting- eerlijk gezegd best relaxed... dus dat zette me aan het denken, zijn er ook meer profi in-ears speciaal voor dit doel? Blijkt dat Pioneer gewoon iets dergelijks heeft, DJE-2000K: http://www.pioneerdj.com/.../dje-2000/black/overview/

Voordat ik nu meteen weer geld over de balk ga smijten, heeft iemand deze (of andere?) en hoe bevallen ze? En dan specifiek met draaien, dus niet om gewoon in de trein muziek te luisteren ofzo, dat geloof ik allemaal wel. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Beste Tweakers... sinds enkele dagen durf ik er ook voor uit te komen, ik heb een draaitafeltje gekocht :D

Ik ben al heel lang geïnteresseerd in het draaien van plaatjes maar heb er nooit iets mee gedaan, waarom weet ik eigenlijk niet, is er nooit van gekomen ofzo.

Nu kom ik al enkele jaren bij mijn buren over de vloer, en de buurman is nogal gek op het draaien van techno/dubstep/etc en voor een hobbyist kan ie dat best leuk moet ik zeggen. Enkele weken terug had ik het idee om eindelijk eens te zeggen: "joh, zou jij mij dat kunnen leren?" en hij werd helemaal enthousiast! Dus wij aan de slag op zijn Numark NS7 (vrij oude versie, maar zeker een gave tafel!)

Dus, paar keer 'gelest' bij hem, leren beatmatchen en nummers vloeiend in elkaar over te laten lopen. Leren om vocals of gekke geluidjes te isoleren van 1 track en deze onder andere tracks mee te laten liften zodat je iets nieuws krijgt. En zo af en toe toch best iets geinigs voor elkaar gekregen.

Ik vond het zo leuk dat ik heb besloten zelf een kleine tafel te kopen, na veel research en anderen raadplegen kwam ik op de Pioneer DDJ SB2 uit, betaalbare DJ controller met genoeg opties voor de beginner en moet bekennen dat ik verslaafd ben...!

Heb dit topic aan m'n bookmarks toegevoegd en ga dit wat meer in de gaten houden. Ik merk wel, zit de hele dag op werk te denken: "oeh... vanavond weer ff een uurtje klooien!" :D

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Persoonlijk vond ik het tot nu toe helemaal niks. Maar ik krijg bij in-ears altijd na een uurtje last van mijn oren. Wss nooit goed zittende gehad. Daarnaast draag ik tegenwoordig meestal ook gehoorbescherming en heb ik regelmatig de koptelefoon af. Ff sfeer proeven ipv voorluisteren. Dat kan met in-ears ook wel, maar het er in weer krijgen is dan wel lastiger.
Naast dat het met die bescherming gewoon niet meer kan.
En het ziet er toch minder “dj” uit, van die oordopjes (laat de discussie nu maar losbarsten dat dj’s met in-ears geen echte dj’s zijn). :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Prosac schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:59:
Persoonlijk vond ik het tot nu toe helemaal niks. Maar ik krijg bij in-ears altijd na een uurtje last van mijn oren. Wss nooit goed zittende gehad. Daarnaast draag ik tegenwoordig meestal ook gehoorbescherming en heb ik regelmatig de koptelefoon af. Ff sfeer proeven ipv voorluisteren. Dat kan met in-ears ook wel, maar het er in weer krijgen is dan wel lastiger.
Naast dat het met die bescherming gewoon niet meer kan.
En het ziet er toch minder “dj” uit, van die oordopjes (laat de discussie nu maar losbarsten dat dj’s met in-ears geen echte dj’s zijn). :P ;)
Goed punt inderdaad wbt gehoorbescherming, had ik nog niet aan gedacht. Voordeel van in-ears is dan misschien juist wel weer dat je het volume zachter kunt houden doordat het goed (beter?) afsluit?

En hoe het eruit ziet en of je dan wel een 'echte' dj bent of niet: couldn't care less... :9

[edit] @ M-Opensource, mooi om te horen. Klinkt alsof je 'het virus' al behoorlijk te pakken hebt. oOo

[ Voor 5% gewijzigd door ElayZ op 29-03-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Weer eens een nieuwe mix online gezet, veel ambient en psychedelic electronic. Tempo 75-95 bpm.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElayZ
Vers van de pers: Pioneer komt met (standalone!) sampler/sequencer: TORAIZ SP-16:
Afbeeldingslocatie: http://11234-presscdn-0-32.pagely.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/04/pioneer-dj-toraiz-sp-16-640x360.jpg

http://djtechtools.com/20...first-sampler-syncs-cdjs/
16-Step Sequencer: The TORAIZ SP-16 has a sequencer that allows DJs to quickly drop sounds into 16-step loops, and then modulate the sounds with the knobs below the touch screen. The buttons change based on the colors assigned to each sound – and you’ll be able to save and play back up to 256 patterns.
Touch Screen Control: The main display on the unit is a 7-inch full-color touch screen with detailed sample information, which allows browsing and loading of samples. The display also shows real-time waveforms and full details of the sample’s characteristics.
TORAIZ SP-16

Multicolor Performance Pads with Velocity: You’ll recognize these pads from the nicer DDJ units – they’re the same pads! Load up to 16 samples to the pads, then finger drum freely to layer sounds on the fly. The lights reflect the colors you’ve assigned to each sound. Yes, there’s velocity detection.
Analog filters from Dave Smith Instruments: An amazing addition to the TORAIZ SP-16 is the addition of analog filters from Dave Smith’s iconic Prophet-6 synthesizer. The filters have control knobs for Drive, Cut Off and Resonance.
Pro DJ Link and MIDI clock: Quickly add the TORAIZ SP-16 to aCDJ or XDJ set-up using Pro DJ Link – the sampler will snap one-shots and loops to the beat of the master deck so you can layer multiple sounds over your tracks and they’ll always be in sync. It also has a MIDI clock so you can connect other devices via USB and stay in sync – and according to the press release, Pioneer will add connectivity with DAWs and synths at a later date.
8GB of onboard flash memory and real-time processing The TORAIZ SP-16 delivers 16-voice polyphony (every sample can be played at the same time), even while using time stretch or editing the sound using the touch screen amp envelope. The 8GB of flash memory means that you can store a fair amount of content onboard – no need for a laptop.
Geweldig nieuws wat mij betreft. Dit is echt iets waar ik naar op zoek was al langere tijd. Een sampler met DJ's in gedachten en niet alleen producers (with all due respect...). Gewoon lekker stand-alone ipv laptop en ableton enz enz. :)

[edit] prijskaartje zal rond de 1500 liggen en verwachting is dat hij in juni leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
ElayZ schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:08:
[...]

En hoe het eruit ziet en of je dan wel een 'echte' dj bent of niet: couldn't care less... :9
uiteraard, ik draai met een zichtbare laptop. Krijg vaak genoeg commentaar en dan wijs ik maar op het publiek dat staat te dansen. :P

Ben overigens momenteel weer helemaal in de “oude” muziek gedoken. Al maanden geen muziek meer gekocht, maar mijn libraries van 2 jaar en ouder ingedoken. Echt pareltjes tegengekomen vanuit bijvoorbeeld de hoogtijdagen van de trance (97-2003, arbitrair). Nummers die toen wat wegvielen tegen de kneiterhits als Southern Sun of Silence, maar die in mijn oren toch nog prima zouden kunnen in de hedendaagse sets. Zeker met het gevoel dat bijvoorbeeld een Job Jobse kan overbrengen in zijn sets (en denk aan de tracks van Paul Twin of Metatron). Nu nog testen of het ook echt past in het 120-125 bpm tijdperk ipv 132+ van toen. :P

Grappig trouwens dat ik regelmatig op facebook (raad de plaat) verzoeken tegenkom om “deze kneiterplaat” te vinden en dat het dan gaat om Exceeder of Oxia’s Domino.
Dan voel ik me toch oud. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Laatst online: 22-09 14:58
Ik zie het probleem niet met een plaat draaien uit vroegere tijden als het in de mix past. Tuurlijk moet je nieuwe ontwikkelingen bijhouden, maar als alleen maar je doel is om het allerlaatste van het allerlaatste te draaien ben je nog verder van huis. Bovendien heb je dan altijd iets wat de broekies niet in hun collectie hebben.

En inderdaad, als de vloer in beweging is, lijkt me dat genoeg bewijs dat er wat stuurmannen aan wal muggen zitten te ziften danwel mieren in het ootje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ik maak er ook geen probleem van. Ik doelde meer op het feit dat een track van bijvoorbeeld een Magik cd van Tiesto toch nog steeds blijkt te passen in de meer "deephouse, techhouse" stijl die ik draai.

Dat gezegd hebbende.. wat is het toch godsgruwelijk lastig om te beschrijven wat je draait. Ik beschrijf mezelf liever in de vorm van een bekende dj, dan stijl
Want als ik deephouse zeg, zeggen mensen weer "oh leuk Kygo!" terwijl ik meer David August of richting minimal bedoel.

Beatport fucked everything up.

edit: 1500 euro voor die live-sampler. Damn.. das geen "ff kijken of het wat is" bedrag. }:O

[ Voor 8% gewijzigd door Prosac op 05-04-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik draai regelmatig oude platen, zitten geweldige tracks tussen die bij menigeen vaak niet bekend is. En zoals Peerd ook zegt; als het in de mix past, waarom zou je het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Gewoon doen natuurlijk. Nogmaals, ik was gewoon oprecht blij dat ik nog zoveel leuks van 10+ jaar oud tegen kwam.. uit mijn Tiesto/Marco V/Armin periode.

En de constatering dat Tiesto toen al frontrunner was. Tegenwoordig loopt hij er wat achteraan, met zijn "lets get freaky!!!" en dan Kolsch draaien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
Zeer binnenkort ga ik een DDJ RB aanschaffen, maar daar heb ik uiteraard ook monitors bij nodig. Je voelt de vraag waarschijnlijk al aankomen, welke monitors zijn geschikt voor het draaien? Zelf kwam ik uit op deze set van Hercules, iemand toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Heb weer een nieuwe mix op soundcloud gezet, voornamelijk progressive en tech house tracks. Wilde vooral voor een hypnotiserende flow gaan. Veel recente tracks overigens.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/micka-dj/vibrations-in-the-fifth-dimension]

Tracklist:
01. Dolle Jolle - Balearic Incarnation (Todd Terje's Extra Doll Mix)
02. The Micronaut - Modulation Transfer Function - Be Svendsen/MonoLink Remix
03. Robert Babicz - Melancholy
04. SAAND - Mysterious Power (Powel Remix)
05. HVOB – Tender Skin (DJ Tennis Remix)
06. Maher Daniel, Audiofly - Love's Inside
07. Cid Inc. - Orbiter
08. Mind Against - Space Thru Me
09. The Field - The Follower
10. Moscoman – Imagine Life
11. Serge Devant - Intentions
12. Georg Holm, Orri Páll Dýrason, Hilmar Örn Hilmarsson & Kjartan Holm - Lila
13. Polynation - Why You (Love Over Entropy Remix)
14. Clavis - Banza
15. Rodriguez Jr. - Sulfuric State
16. Audiofly, Dance Spirit - Angel Eyes
17. Lake People - The 1st Day
18. Chicola - Her song
19. Loui Fernandez - Little Helper 221-3
20. Baio - All The Idiots (DJ Tennis Remix)
21. Sefton - The Road Not Taken
22. Chicola - Nux Vomica
23. Simos Tagias & Jorgio Kioris - Exist (Cid Inc. Remix)
24. Guy J - Last of Us
25. Butch - Medusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Afbeeldingslocatie: http://factmag-images.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2016/05/playdifferently-model-1-top.jpg

Richie Hawtins Playdifferently's Model 1. Zie de helft van de dj's die ik volg op facebook met het ding in handen (en een bedankje erbij).
Zag er wel interessant uit allemaal, maar vind 3000+ euro's voor een mixer toch wel een beetje aan de prijzige kant. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:34
De marketing machine draait op volle toeren ja. Hier wat details op DJTT:
http://djtechtools.com/20...el-1-hands-richie-hawtin/

En 'ze' gaan er zo mee aan de gang in de Boiler Room: https://boilerroom.tv/ses...ly-richie-hawtin-friends/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Had zomaar weer eens zin om een Deep / Techie setje in elkaar te rammelen. Wat nieuwe en oude klappers door elkaar:

Tracklist:
  • 01 - Pretty Lights - Finally Moving
  • 02 - Purple Disco Machine - My House (Original Mix)
  • 03 - Homework - Whipped Cream (Original Mix)
  • 04 - Nhan Solo - Tell You (Original Mix)
  • 05 - Hooverphonic - Badaboum (Alle Farben Remix)
  • 06 - Oscar OZZ - Vegas (Interpretation)
  • 07 - Touch Go - Opposites Attract (Original Mix)
  • 08 - Elderbrook - How Many Times (Andhim Remix)
  • 09 - Ana Tijoux - 1977 (Funky Judge Rmx)
  • 10 - Green Velvet & Riva Starr - Robots (Weiss Remix)
  • 11 - DINKS - Turn Around (Rework)
  • 12 - Fabian Dresen Feat. Quartz Clocks - Know You (Original Mix)
  • 13 - Piemont - To The Point (Original Mix)
  • 14 - Sugarstarr Ft. Alexander - Hey Sunshine (Antonio Giacca Remix)
  • 15 - Simion - Give You Love (Dario D Attis Rmx)
  • 16 - Ronald Christoph - Take Off, Baby! feat. Orlando (Original Mix)
  • 17 - David Jach - Second Mind (Original Mix)
  • 18 - Kruse & Nuernberg - Stealing Feeling (Original Mix)
  • 19 - Andhim - Melte
  • 20 - Super Flu - Super Flu 3 Isaac (Original Mix)
  • 21 - Betoko & Louie Fresco Ft. Fritz Helder - Late At Night (Leftwing & Kody Rmx)
  • 22 - Niko Schwind - Grippin World (Feat. Lil Magdalene)
  • 23 - Louie Austen - Hoping (Herberts High Dub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Even dikke schop in dit topic, Allen & Heath heeft weer een nieuwe mixer gepresenteerd. Tot nu toe is er officieel nog geen info bekend gemaakt maar er is wel een besloten event in Berlijn geweest.
Afbeeldingslocatie: http://11234-presscdn-0-32.pagely.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/07/xone-px5-allenheath-640x360.jpg
Zie ook DJ Techtools.

Verwacht wordt dat de PX5 als vervanging van de 92 wordt neergezet. Een paar dingen die mij opvallen:
  • Interne Xone:fx effecten, pre/post fader
  • Enkele analoge HP/BP/LP filter
  • Interne audio interface, 20 channel 24bit 96KHz
  • Helaas wel een enkele USB interface, dus van digitaal naar digitaal DJ wisselen is nog steeds ruk :(
  • Send&Return zowel analoog als digitaal aanwezig. Ook als insert te gebruiken, dus via interne effecten :9
  • Maar 1 return/mic channel helaas
Al met al best wel tof, maar ik denk niet dat ik snel mijn 92 de deur uit zal doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00

Wom

Wat is de beste plaats om tweedehands DJ gear te kopen? Ben op zoek naar 2 CDJ's en een mixer, maar via Marktplaats al wat vreemde gevallen gehad zodat ik het niet zo vertrouw.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Toch vooral MP. En dan maar uitgaan van zelf ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Wom schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:37:
Wat is de beste plaats om tweedehands DJ gear te kopen? Ben op zoek naar 2 CDJ's en een mixer, maar via Marktplaats al wat vreemde gevallen gehad zodat ik het niet zo vertrouw.
Uit eigen ervaring, op de een of andere manier wordt DJ-apparatuur inderdaad af en toe door wat vage gasten verkocht. Rare dingen als een EFX-500 ophalen van iemand die ik moest uitleggen wat je ermee kon. Of platenspelers van iemand ophalen die niet wist hoe je kon zien of je pitch wel netjes gecalibreerd was.

Maar over het algemeen inderdaad gewoon langsgaan. De dingen die je koopt zijn over het algemeen toch wel zo duur dat je het niet af wilt laten hangen van of iemand het wel netjes inpakt of niet, nog los van mensen die je mogelijk op willen lichten.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:03

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een paar maandjes twee CDJ-900's gehad ter uitbreiding van mijn SL1200's. Na een week of 3 niet eens meer aangehad te hebben, heb ik ze weer verkocht. Om meerdere redenen.

Ten eerste had ik totaal geen referentie. Wanneer ik vinyl draai, dan zijn de platenhoezen voor mij heel belangrijk als herkenning van een track. Met de CDJ's moet ik door een lijstje scrollen, wat heel inspiratieloos voor mij werkte. De tweede reden is content. Ik heb heel veel CD's naar wav formaat geript, maar heel veel tracks zijn (veel) korter dan de LP versie, of er is in geknipt, om zo veel mogelijk tracks op 1 verzamel CD te krijgen. Dat is super irritant. Ik zit er ook niet op te wachten om mijn 500+ platen te rippen, want dat gaat me heel veel tijd kosten en dan heb ik een 1 op 1 kopie van wat ik toch al heb.

De CDJ's zelf zijn als losstaand product zeker wel goed. RekordBox is handig en ik snap dat als je nog geen vinylcollectie hebt en je begint net, dat de CDJ's de beste keuze zijn. Ik heb nu alles eigenlijk wel geprobeerd, Controller, Time-code vinyl, CDJ's en SL1200's, maar vinyl staat bij mij nog steeds op nummer 1. Ik ben dan ook geen persoon die helemaal losgaat met effecten op mixers.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ik heb de omgekeerde weg bewandeld, begonnen met vinyl, maar ik was er compleet zat van zo beperkt te worden tijdens een set, als iets niet werkte, kon ik niet uit een ander stapeltje putten, ik had die tas bij me, meer niet. Na een verhuizing al het vinyl verkocht en zelfs niet meer gedraaid, uiteindelijk bleek digitaal de oplossing.
De laatste tijd koop ik wel weer vinyl, omdat het exclusief is. Daarnaast probeer ik mijn digitale tracks niet met een opwelling te kopen, maar staan ze vaak eerst een tijdje in het winkelmandje om steeds maar te beluisteren. Juist om niet teveel keuze te hebben weer al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Met vinyl gaat bij mij ook alles op de automatische piloot en dat geeft een soort rust. Bij de CDJ's heb ik teveel knoppen, opties, een interface, settings waar ik op moet letten, tracknamen die ik moet onthouden, irritante BPM counter waar ik niet op wil kijken maar toch doe. Wanneer die dingen eenmaal beginnen te irriteren, dan gaat het mis. En dat terwijl het apparaat echt een goed product is. Conclusie: het ligt aan mij.

Ik ben trouwens benieuwd of de invoering van digitaal draaien nog verder gaat evolueren. Wat kunnen ze nog toevoegen? Een modus waarbij je niet naast de beat kan mixen, omdat het dan digitaal wordt gecorrigeerd? Track suggesties, die goed passen als volgende plaat in je mix? Het isoleren van samples uit een track en die dan vooraan als sample beschikbaar maken om mee te scratchen of mixen? Ik ben wel van mening dat het je allemaal veel te makkelijk wordt gemaakt. Alleen de platenkeuze blijft dan over voor de DJ om zich mee te onderscheiden.

[ Voor 39% gewijzigd door HellBeast op 18-07-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
HellBeast schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:53:

Ik ben trouwens benieuwd of de invoering van digitaal draaien nog verder gaat evolueren. Wat kunnen ze nog toevoegen? Een modus waarbij je niet naast de beat kan mixen, omdat het dan digitaal wordt gecorrigeerd? Track suggesties, die goed passen als volgende plaat in je mix? Het isoleren van samples uit een track en die dan vooraan als sample beschikbaar maken om mee te scratchen of mixen? Ik ben wel van mening dat het je allemaal veel te makkelijk wordt gemaakt. Alleen de platenkeuze blijft dan over voor de DJ om zich mee te onderscheiden.
Met beatmatch heb je al de mogelijkheid om tracks gelijk te laten lopen, wordt door het programma gecorrigeerd. Overigens ook gewoon op CDJ's.

Track suggesties nog niet echt, maar met het Camelot systeem kun je tracks al bij elkaar zoeken op basis van de toonsoort. Het zogenaamde harmonisch mixen. Dan kun je nog vloeiender overgangen realiseren. Ik analyseer al mijn tracks wel op toonsoort, maar vind het vaak ook wel leuk om ff iets compleet anders te doen. Bij vocale tracks mixen is het wel heul erg handig.
Met traktor kun je zelf (ook tijdens een set) samples maken van tracks en die isoleren en hergebruiken. Kan ook wel gewoon middels loops.

Veel is dus al beschikbaar. ;)
Aangezien iedereen tegenwoordig een dj wil zijn, moet je je wel onderscheiden door middel van je platenkeuze en volgorde. Dat is ook het enige dat het publiek belangrijk vindt. Natuurlijk is het grappig dat je met een vinyltje staat te zwaaien tijdens een set, maar als je kutplaten draait, dan boeit dat ook uiteindelijk niet. Datzelfde geldt overigens voor digitale dj's, leuk die laptop, maar als je vervolgens ook maar gewoon 2 tracks elke 6 minuten over mixt, dan heeft dat ook totaal geen meerwaarde (echter boeit het het publiek niet als je vervolgens een topmix weg zet though).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik merk dat ook op feesten waar ik kom. Zelfs wanneer een DJ helemaal de mist in gaat, dan valt het 90% van de mensen geeneens op. Als DJ moet je toch een een bepaalde liefde hebben voor de muziek en dan luister je er ook heel anders naar. Het merendeel van de mensen steekt anders in elkaar. Ik hoor liever een goede mix met matige tracks, dan alle hitjes als een dweil aan elkaar gemixt. Dan erger ik me dood.

Veel vinyl DJ's dachten dat digitaal draaien, toen het net werd geintroduceerd, niet geaccepteerd zou worden door het publiek. Maar het publiek kan het geen reet interesseren, zolang ze maar voorgeschoteld krijgen wat ze verwachten qua tracks. Er is echt maar een paar procent van de mensen op een feest die echt naar de mix luisteren. Dat kan dan een voordeel en een nadeel zijn. Of je irriteert je, of je geniet er juist nog meer van. Wat ik wel vind, is dat ik liever naar iemand kijk die vinyl staat te mixen, dan naa iemand die achter CDJ's of een controller staat. Je weet dat je met vinyl geen hulpmiddelen hebt en alles op skill aankomt. En dan is het leuker kijken, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Ik ben er inderdaad ook echt van overtuigd dat platenkeuze met stip op nr 1 dé factor is waar je je als DJ mee onderscheidt. Tuurlijk is een vette mix, effectje en sampletje hier en daar van toegevoegde waarde. Maar als je tracks in eerste instantie al niet boeiend waren of niet op dat moment pasten, dan vind alsnog niemand het interessant..

Ik ben juist overgestapt naar vinyl via CD's van Traktor. Zoals eerder hier gezegd werd was Traktor voor mij geen toegevoegde waarde meer. Eerste draaide ik veel techno een deephouse, een beetje de sub genres die zich erg goed voor 4 decks en samples leenden. Mijn interesse qua muziek verschoof meer naar house, disco en detroit techno. Toen ik op een gegeven moment alleen nog maar 1 X1 en mijn laptop mee sleepte ben ik naar CDJ's overgestapt. Uiteindelijk vond ik het ook super irritant dat veel vette tracks die ik vond alleen op vinyl uitgebracht werden, dus toen ik heb ik een setje Technics 1200's gehaald.

Toevallig heb ik van het weekend voor het eerst met vinyl op locatie gedraait. Was best wel spannend want zo af en toe fuck nog wel eens een mix :P Maar juist omdat ik (naar mij eigen bescheiden mening ;) ) met veel zorg uitgezochte platen draai die ik allemaal echt helemaal te gek vind, en de hele selectie ook goed bij elkaar past slaat het ondanks de af en toe technisch toch wel slechte mix (:X) goed aan.

Sowieso is met platen draaien veel toffer dan met CDJ's of traktor draaien, wel duur trouwens :+

[edit]
Om nog even op HellBeast hierboven te reargeren: Als die slecht gemixte hitjes nu allemaal super obscure vette nummers zijn die ik nog nooit gehoord heb, dan kan ik er tot bepaalde hoogte nog wel mee leven. Bijvoorbeeld Sadar Bahar, vorig jaar op een Nomads festival gezien geloof ik. Stond echt als een natte dweil te mixer maar die platen :9~ Was echt te gek :P
Ben het er zeker wel mee eens dat 9/10 mensen in het publiek dat allemaal niet zo opmerken..

[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Edward op 18-07-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Even een vraagje aan de vinyl draaiers. Wat gebruiken jullie om je platen mee schoon te maken? Ik zie verschillende oplossingen met fluids. ( dit en dit bijvoorbeeld ).

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
HellBeast schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:27:
Even een vraagje aan de vinyl draaiers. Wat gebruiken jullie om je platen mee schoon te maken? Ik zie verschillende oplossingen met fluids. ( dit en dit bijvoorbeeld ).

Iemand tips?
Die Knosti heb ik in het vinyl topic vaak langs zien komen. Ik gebruik zelf alleen een zon koolstofborsteltje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb inmiddels al veel gelezen, maar meningen zijn sterk verdeeld en de oplossingen variëren van een eigen mengseltje maken met gedistilleerd water en alchohol voor een paar euro, tot een complete Okki nokki platenwasmachine van 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Slecht 1 post gevonden over DJ gear in het vliegtuig.
Ik wil graag de MIDI controller mee naar Australië. En dan ook niet in de handbagage. Gaat dat problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
Saturnus schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:51:
Ik wil graag de MIDI controller mee naar Australië. En dan ook niet in de handbagage. Gaat dat problemen opleveren?
Wat voor problemen verwacht je precies? Je mag toch gewoon elektronica meenemen? Zeker in de incheckbagage zal dit geen probleem zijn, in je handbagage zul je hooguit het apparaat aan moeten zetten om de demonstreren dat deze werkt.

Laptop, telefoons, tablets, opladers etc neemt iedereen toch ook gewoon mee :)

[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein Edward op 19-07-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
HellBeast schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:32:
Ik heb inmiddels al veel gelezen, maar meningen zijn sterk verdeeld en de oplossingen variëren van een eigen mengseltje maken met gedistilleerd water en alchohol voor een paar euro, tot een complete Okki nokki platenwasmachine van 400 euro.
Ik ben echt geen fan van het 'wassen' van vinyl. Je wast toch de bovenste laag van je vinyl voor een deel weg, waardoor hij poreuzer wordt en meer vatbaar voor slijtage. Helemaal als er alcohol aan te pas komt. Als de vloeistof niet juist verwijderd wordt uit de groeven gaat het vinyl uitbijten en ook blifjt er een soort residu achter. Echte professionele cleaners hebben dan ook een soort stofzuigerachtig element die de vloeistof weer uit de groeven zuigt zodat er niks achter blijft. Veel van die vloeistoffen beloven dat ze niet schadelijk zijn etc, maar ik waag me er niet aan. Af en toe haal ik een koolborstel over een plaat heen maar bij een beetje stof laat ik het gewoon zitten. Een beetje stof heeft toch nauwelijks effect op de playback.

[ Voor 16% gewijzigd door Tigerblood op 19-07-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Kapitein Edward schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:46:
[...]

Wat voor problemen verwacht je precies? Je mag toch gewoon elektronica meenemen? Zeker in de incheckbagage zal dit geen probleem zijn, in je handbagage zul je hooguit het apparaat aan moeten zetten om de demonstreren dat deze werkt.

Laptop, telefoons, tablets, opladers etc neemt iedereen toch ook gewoon mee :)
Zeker akkoord. Echter een familielid reageerde er nogal heftig op. Vandaar het navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:03:
Ik merk dat ook op feesten waar ik kom. Zelfs wanneer een DJ helemaal de mist in gaat, dan valt het 90% van de mensen geeneens op. Als DJ moet je toch een een bepaalde liefde hebben voor de muziek en dan luister je er ook heel anders naar. Het merendeel van de mensen steekt anders in elkaar. Ik hoor liever een goede mix met matige tracks, dan alle hitjes als een dweil aan elkaar gemixt. Dan erger ik me dood.
Ik kan mij hier helemaal in vinden. Je gaat als DJ echt toch anders luisteren naar overgangen vanwege de liefde voor muziek. Wanneer ik dan continue intro-outro/backspin overgangen hoor dan kan ik alleen maar zuchten aangezien draaien alles behalve moeilijk is en vooral als het ook nog eens de hitjes zijn. Nog erger is het wanneer je een avond moet draaien op een feest en een andere DJ je vertelt dat je niet moet draaien met sync als je het niet begrijpt, 85 bpm en 170 bpm om maar een voorbeeld te noemen. Mijn avond kon toen niet meer stuk wat voor een een simpele mensen er ook rond lopen :P

Gelukkig zijn er naast cafe DJs ook goede DJs te vinden.
Saturnus schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:51:
Australië is wel redelijk streng voor zover ik weet met wat er het land in komt. Ik heb zelf voor thuis een Traktor S2 die op zich wel in een koffer past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:40

On_E

Housemusic

Het bleek alweer jaren geleden dat ik voor het laatst een mix heb opgenomen dus vond het wel tijd voor een nieuwe.

http://soundcloud.com/nyx_1978/george-hefner-in-deep-space

Simpel gemixt trouwens dus hoef wat dat betreft geen feedback ofzo, wil 'm gewoon even delen omdat er misschien meer liefhebbers zijn van de gespeelde genres. (minimal, deep house) :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:47

GforceNL

Out of memory....

Deze week een ddj-RR binnen gehad. Tot dusver nog niet echt tevreden over Rekordbox. Op w10 niet draaiend te krijgen vanwegen een vage "system clock" error en op osx niet een van de meest stabiele programma's.

Had de controller eerder aan de praat in traktor dmv het laden van een mapping van de RX dan in rekordbox zelf.

Wat ik trouwens grootste nadeel van Rekordbox vind is dat hij van alle geanalyseerde platen hij de bpm juist detecteert, maar 9 van de 10 platen de beats niet ziet en daardoor offbeat beatgrid. Heb weinig zin om mijn hele collectie handmatig te gridden, vooral omdat traktor dit bij 9/10 wél goed doet.

Reactie van Pioneer: "only grid the tracks you want to play"

Tot dusver voel ik me een beta tester, ik denk dat hij daarom ook terug gaat.

Mixer zelf is een super degelijk dingetje, dus als Rekordbox je ding is, zeker een aanrader

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ook sinds lange tijd maar weer eens een mixje opgenomen, genre techhouse>techno:
[Audio: https://www.mixcloud.com/eloyzoet/eloy-dj-mix-juli-2016/]

@ GforceNL, vreemd dat je zoveel problemen hebt. Ik gebruik recordbox al sinds een van de eerste versies om tracks te analyseren en gridden om met USB op mn CDJ's te draaien, zelden problemen met verkeerde BPM's. Heb ik met Traktor veel vaker... (hardcore platen van boven de zeg 140 bpm doet hij standaard op de helft, zeg 75 bpm ofzo waardoor je alles op 2x moet gaan zetten...)

[ Voor 61% gewijzigd door ElayZ op 28-07-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

ElayZ schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:48:
Ook sinds lange tijd maar weer eens een mixje opgenomen, genre techhouse>techno:
[audio]

@ GforceNL, vreemd dat je zoveel problemen hebt. Ik gebruik recordbox al sinds een van de eerste versies om tracks te analyseren en gridden om met USB op mn CDJ's te draaien, zelden problemen met verkeerde BPM's. Heb ik met Traktor veel vaker... (hardcore platen van boven de zeg 140 bpm doet hij standaard op de helft, zeg 75 bpm ofzo waardoor je alles op 2x moet gaan zetten...)
BPM problemen zijn in Traktor op te lossen door de range aan te passen via:

Settings -> Analyze options -> BPM Range.

De problemen die ik heb met Rexordbox zijn niet BPM gerelateerd, de snelheid detecteert hij prima.

hieronder een plaatje van het probleem. Tractor gridt netjes op de maat, waar je paarse streepjes staat zet Recordbox de beatmarkers. Bij de tracks waar hij dit doet moet ik dus handmatig in export modus de grids aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EimUnXaSAMutKeCphl36kgWV/full.jpg

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 11:11
Bij mij zet rekordbox (maar ook traktor) de beatgrids niet heel erg goed neer.. ik kan niet zeggen dat de een het beter dan de ander doet. Maar dat komt misschien ook doordat ik muziek met veel en wat meer alternatieve ritmes draai. Hardcore werd overigens wel altijd goed gezet door traktor, je moet inderdaad de bpm range aanpassen.

Ik vind het overigens geen probleem. De bpm klopt meestal wel en ik gebruik geen functies waarvoor de beatgrid goed moet staan. Op het moment dat ik cues ga zetten dan corrigeer ik de grid wel. Dit doe ik alleen voor de tracks die ik veel draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Oh, ja ik snap m nu. Klopt heb ik ook wel eens maar is gelukkig maar een enkele track (1 op een setlist van 20 ofzo) die fix ik dan handmatig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Pioneer komt met een nieuwe turntable: PLX500 met een ingebouwde geluidskaart met USB voor dvs via rekordbox, en dat voor 350$... 😍

http://www.pioneerdj.com/...-drive-turntable-for-djs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 14:16
ElayZ schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:29:
Pioneer komt met een nieuwe turntable: PLX500 met een ingebouwde geluidskaart met USB voor dvs via rekordbox, en dat voor 350$... 😍

http://www.pioneerdj.com/...-drive-turntable-for-djs/
Zo, netjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:43

DJT

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:13:
Ik kan mij hier helemaal in vinden. Je gaat als DJ echt toch anders luisteren naar overgangen vanwege de liefde voor muziek. Wanneer ik dan continue intro-outro/backspin overgangen hoor dan kan ik alleen maar zuchten aangezien draaien alles behalve moeilijk is en vooral als het ook nog eens de hitjes zijn. Nog erger is het wanneer je een avond moet draaien op een feest en een andere DJ je vertelt dat je niet moet draaien met sync als je het niet begrijpt, 85 bpm en 170 bpm om maar een voorbeeld te noemen. Mijn avond kon toen niet meer stuk wat voor een een simpele mensen er ook rond lopen :P

Gelukkig zijn er naast cafe DJs ook goede DJs te vinden.
Mooi gezegd; inderdaad hoort 90% van het publiek mixfouten niet. Het gaat dus voor 90% om de platenkeus 10% om de mixkwaliteiten van een DJ. Ik zoek als DJ tracks die goed werken bij het publiek waar ik voor draai, of die tracks ook in elkaar te mixen zijn is van secundair belang. Daarom lopen niet al mijn mixen helemaal lekker maar dat is dan wel een bewuste keuze/risico geweest. Ik kan ook tracks bij elkaar zoeken die lekker mixen om die 5% nerds in het publiek tevreden te houden maar daarmee verlies ik mijn bestaansrecht als DJ.

/sidenote; Een mix die niet lekker loopt daarmee bedoel ik geen 'trainwreck' maar meer melodien/baslijnen die niet goed op elkaar aansluiten. Een trainwreck is sowieso te voorkomen met de sync knop dus dat zou niemand meer mogen overkomen.

/aanvulling; DJ gear naar Australie kan prima hoor, ze zijn alleen erg streng met etenswaren, bloemen, planten, drugs, etc.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door DJT op 03-08-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJT schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:53:
[...]

Mooi gezegd; inderdaad hoort 90% van het publiek mixfouten niet. Het gaat dus voor 90% om de platenkeus 10% om de mixkwaliteiten van een DJ. Ik zoek als DJ tracks die goed werken bij het publiek waar ik voor draai, of die tracks ook in elkaar te mixen zijn is van secundair belang. Daarom lopen niet al mijn mixen helemaal lekker maar dat is dan wel een bewuste keuze/risico geweest. Ik kan ook tracks bij elkaar zoeken die lekker mixen om die 5% nerds in het publiek tevreden te houden maar daarmee verlies ik mijn bestaansrecht als DJ.

/sidenote; Een mix die niet lekker loopt daarmee bedoel ik geen 'trainwreck' maar meer melodien/baslijnen die niet goed op elkaar aansluiten. Een trainwreck is sowieso te voorkomen met de sync knop dus dat zou niemand meer mogen overkomen.

/aanvulling; DJ gear naar Australie kan prima hoor, ze zijn alleen erg streng met etenswaren, bloemen, planten, drugs, etc.. :)
Ik denk ook alleen dat ze overduidelijke fouten horen zoals 2 nummers die totaal niet bij elkaar passen wat sommige "DJ's" ook daadwerkelijk proberen. Tijdens Have A Nice Day in Eibergen ook gewoon divers kunnen draaien en mensen bleven gewoon dansen. Er zit denk ik ook een groot verschil in cafe volk en festival volk gok ik om het beestje maar een naam te geven dat het cafe volk nauwelijks wat boeit wat er gedraaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:13:
[...]

Kan mij vooral ergeren aan die hitjes draaiers, en dan ook nog erg simpel mixen. Dit is helaas de standaard geworden in veel uitgaans gelegenheden.

Ik draai dan alleen hobbymatig met vinyl, maar probeer toch altijd wel interessante combinaties te maken tussen tracks. Dit vooral door meerdere genres door elkaar te draaien en een balans te houden tussen dansbare en meer experimentele tracks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin__ schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Kan mij vooral ergeren aan die hitjes draaiers, en dan ook nog erg simpel mixen. Dit is helaas de standaard geworden in veel uitgaans gelegenheden.

Ik draai dan alleen hobbymatig met vinyl, maar probeer toch altijd wel interessante combinaties te maken tussen tracks. Dit vooral door meerdere genres door elkaar te draaien en een balans te houden tussen dansbare en meer experimentele tracks.
Met hitjes lok je wel al dat hersenloze volk zonder een echte muzieksmaak :P Ik draai soms ook wel hitjes maar probeer voornamelijk dan toegankelijke muziek te draaien van onbekende artiesten om er zo een eigen draai aan te geven en om mijzelf te onderscheiden aangezien de meeste DJ's toch Beatport top 100 hitjes boven kwaliteit kiezen waardoor je soms een déjà vu moment als je uitgaat. Ook zie je vaak dat sommige grote artiesten continue dezelfde nummers draaien, ik begrijp dat sommige mensen bepaalde nummers willen horen maar dat ze een bijna dezelfde set draaien is ook wel storend, zeker als je ziet wat ze er voor betaald krijgen :P

Tijdens mijn set @ Have a nice Day heb ik het volgende gedraaid:
1. Wildones - Ready or Not
2. The Vandal Squad & Heff, DialedIn - From The Hood
3. Organ Donors - Mad As Hell
4. Sub Focus - Turn Back Time (Geck-edit)
5. 2Faded - Hands in the air
6. Laidback Luke & Mike Cervello - Front 2 the Back
7. Alex Kidd & Danny Williamson - Subqulture
8. Organ Donors & Acti - Mind=Blown
9. Done Heavy - Journey
10. Zeds Dead - Hadouken (Valentino Khan Remix)
11. BLOQSHOT - Move
12. Low & Lee - Pan
13. AC Slater - Squeak It Up (feat. TT the Artist)

Geen idee of mensen bekend zijn met de bovenstaande nummers maar ik ben de meeste nummers niet tegen gekomen afgezien van een dagje Qult bij Q-Base een paar jaar terug. Het is echt zo zonde dat grote artiesten soms bepaalde nummers niet willen draaien omdat ze bang zijn dat het niet aanslaat. Zo kan ik mij nog iets herinneren over hardstyle DJ's die geen oude nummers wouden draaien omdat de jeugd deze nummers niet zou kennen, en nu heb je complete areas met classics waar genoeg man/jeugd op af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:13
2 weken draaide ik op Garbicz in Polen, echt een sick festival. Ik draai de wat langzamere elektronische muziek zoals ik dat zelf noem.

[Slakkentechno]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:08:
[...]

Zeker akkoord. Echter een familielid reageerde er nogal heftig op. Vandaar het navragen.
0,0 problemen gehad.

Weet iemand nog wat die site is in web 1.0 design die muziekgenres vergelijkt?
(Zal qua genre en style nu wel flink verouderd zijn, mits geüpdatet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Gelukt! :)
Mijn eerste mix is klaar op mijn week oude Pioneer DDJ-sb2 en met marantz SR5010 met Jamo boxen.
Geluid via tullip vanaf controller naar mic op PC, als geluidskwaliteit slcht is, laat even weten. Dan gebruik ik de line in?! Heb upload op soundcloud in wav....

Steam:

https://soundcloud.com/user-1500874/anthony68sversion-of-don-diablo-ultra-music-festival-miami-united-states-2016-03-21?utm_source=soundcloud&utm_campaign=share&utm_medium=email
[Edit] je kan hem niet meer beluisteren heb limiet bereikt van 3 uur! :(

(PS, hoe kan ik soundcloud link hier embedden, de gegeven codes werken niet ook wordpresscode niet 8)7 |:( ?)

Playlist:
Tracklist:
01. Rudimental - Never Let You Go (Don Diablo Remix) [ASYLUM ]
+ Michael Jackson - They Don't Care About Us (Acappella) [SONY ]

02. Don Diablo - Tonight [SPINNIN' / UPRISE ]

03. Don Diablo - Tonight (VIP Mix) [SPINNIN' / UPRISE ]

04. ID - Ready Or Not [HEXAGON]

05. Don Diablo - Knight Time  [SPRS ]
+ Daft Punk - Around The World (Acappella)  [VIRGIN ]

06. Blonde ft. Alex Newell - All Cried Out (Don Diablo Remix)  [FFRR ]

07. ATICA - Go Back [CONFESSION ]
+ Basement Jaxx - Where's Your Head At? (Acappella) [XL]

08. Alex Metric & Oliver - Hope  [OWSLA /BIG BEAT ]
+ Miike Snow - Genghis Khan (Hook N Sling Remix) [ATLANTIC ]

09. Joe Stone ft. Montell Jordan vs. Madonna & Don Diablo - How Ghosts Do It (Don Diablo Rehex)  [SPINNIN' / BOY TOY ]

10. ID - ID [HEXAGON]

11. Don Diablo ft. Jungle Brothers - I'll House You (VIP Mix)  [UPRISE /SPINNIN' ]

12. /ˈLo͞osid/ - Clouds [MONSTERCAT]

13. Danny Byrd - We Can Have It All (Sigma Remix) [HOSPITAL ]

14. Jack U ft. Kiesza - Take Ü There (Netsky Remix) [ATLANTIC ]

15. Flume ft. Andrew Wyatt - Some Minds (Woo Man Edit)  [FUTURE CLASSIC ]

16. Don Diablo - AnyTime [SPRS ]
+ Don Diablo ft. Maluca - My Window [SPINNIN' ]

17. Ed Sheeran - Don't (Don Diablo Remix) [ASYLUM ]

18. Madison Mars - Theme O [HEXAGON ]

19. Tiesto & KSHMR ft. Vassy - Secrets (Don Diablo VIP Mix)  [MUSICAL FREEDOM ]

20. ID - ID [HEXAGON]

21. ID - ID [HEXAGON]
+ Fatboy Slim - Right Here, Right Now (Acappella) [SKINT ]

22. Oliver Heldens & ID - ID [Heldeep]

23. Don Diablo - On My Mind  [SPINNIN' ]

24. Alex Adair - Make Me Feel Better (Don Diablo & CID Remix)  [HEXAGON ]
+ Mark Knight & Koen Groeneveld - Put Your Hands Up (Acappella)  [TOOLROOM ]

25. Marlon Roudette - When The Beat Drops Out (Don Diablo Remix)  [SYCO]

26. Darude - Sandstorm [NEO RECORDS ]
+ Don Diablo ft. Emeni - Universe (Acapella) [SPINNIN' DEEP ]
+ Valentino Khan - Deep Down Low (Acappella) [OWSLA ]
+ ID - ID [HEXAGON]

26. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine [GEFFEN ]
+ Don Diablo - Origins [SPINNIN' ]
+ Bottai - L'Enfant [ULTRA ]

27. Tiësto & Don Diablo ft. Thomas Troelsen - Chemicals  [MUSICAL FREEDOM ]

28. Don Diablo & Khrebto - Got The Love [SPINNIN' ]

29. Corderoy - Close My Eyes (Don Diablo Edit) [HEXAGON ]

30. Alan Walker ft. Iselin Solheim - Faded [NCS ]

31. Don Diablo & Matt Nash ft. Noonie Bao - Starlight (Could You Be Mine) [AXTONE ]
+ The Wombats - Give Me A Try (Don Diablo Remix) [HEXAGON ]

O-) _/-\o_

Trouwens wie van jullie gaat op 4 en 5 maart naar de DJ fair in jaarbeurs 2017?! Ik ga zeker is mijn eerste keer! :)

[ Voor 79% gewijzigd door digidokter.net op 21-08-2016 14:54 . Reden: foute link ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Wel te beluisteren mijn versie sessionmix van de Martin Garrix@Ultra2016:
Soundcload:https://soundcloud.com/user-1500874/anthony68-mixversion-of-martin-garrix-ultra-music-festival-miami-united-states-2016-03-18

Playlist:
Martin Garrix @ Ultra Music Festival Miami, United States 2016-03-18

Tracklist
01 Martin Garrix ft. ID – ID  ( Intro Edit )  
02 Martin Garrix ft. Ed Sheeran – Rewind Repeat It  
03 Martin Garrix vs. Jay Hardway – Poison vs. Wizard (Martin Garrix Mashup)
w/ Mark Knight & Koen Groeneveld – Put Your Hands Up (Acappella)  
04 Afrojack & Martin Garrix – Turn Up The Speakers  
w/ Martin Garrix & MOTi – Virus (How About Now) (Acappella)  
05 Martin Garrix ft. ID – ID  
06 Martin Garrix – ID  
07 The Weekend – Can’t Feel My Face (Martin Garrix Remix)  
08 Martin Garrix & Jay Hardway – Spotless  
w/ Mightyfools – Footrocker (Get Your, Get Your Hands Up Acappella)  
09 Martin Garrix & Avicii – ID
10 Sander Van Doorn & Martin Garrix & DVBBS ft. Aleesia – Gold Skies  
11 Volt & State vs. Martin Garrix ft. Usher – Sandcastles vs. Don’t Look Down (Nicky Romero Mashup)  
12 Martin Garrix – Forbidden Voices  
13 Martin Garrix & Matisse & Sadko – Dragon  
14 Martin Garrix ft. Ludacris – ID  
15 Martin Garrix – ID  
16 Martin Garrix – ID  
17 Martin Garrix vs. Dimitri Vegas & Like Mike – Tremor (Sensation 2014 Anthem)  
w/ Avicii & Martin Garrix ft. Simon Aldred – Waiting For Love (Acappella)  
18 Martin Garrix & Marshmello ft. Bebe Rexha – ID  
19 Martin Garrix ft. John & Michel – Now That I’ve Found You

_/-\o_

Toelichting:
Ik heb Beadgridding nog niet helemaal onder controle en probeer overgangen te verbergen met FX's maar dat hoor je terug. Ik ben niet helemaal tevreden over de mix. Ik ben beginnend 'DJ' maar ben wel entousiast: werk met Serato DJ met de remote app (werkt aleen niet met WIFI! wel bekabeld). Ik heb sync ook nog niet helemaal door. Heb een paar Youtube video's gezien en echt sync'en is best moeilijk. 8)7 |:(

[ Voor 9% gewijzigd door digidokter.net op 21-08-2016 15:03 ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paranoia68 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:59:
Toelichting:
Ik heb Beadgridding nog niet helemaal onder controle en probeer overgangen te verbergen met FX's maar dat hoor je terug. Ik ben niet helemaal tevreden over de mix. Ik ben beginnend 'DJ' maar ben wel entousiast: werk met Serato DJ met de remote app (werkt aleen niet met WIFI! wel bekabeld). Ik heb sync ook nog niet helemaal door. Heb een paar Youtube video's gezien en echt sync'en is best moeilijk. 8)7 |:(
Hoewel ik het niemand kan aanraden om sync te gebruiken heb ik misschien een idee waarom sync niet werkt voor jou. Waarschijnlijk heeft Serato net als Traktor soms moeite om de beatgrid op de juiste plek te zetten (zie hieronder).

Grid onjuist:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gi4um9f.png

Grid juist:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q2WP83t.png

Wat er dus gebeurd wanneer je wilt beginnen aan een overgang is het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nHqaEU0.png

Zoals je kunt zien is de grid van het onderste deck verkeerd waardoor je wel op sync kunt drukken maar de software (of het nou Traktor, Serato of Rekordbox is) zal gewoon de beatgrid gebruiken waardoor de beat nooit gelijk gaat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWSteal
paranoia68 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:59:
Wel te beluisteren mijn versie sessionmix van de Martin Garrix@Ultra2016:
Soundcload:https://soundcloud.com/user-1500874/anthony68-mixversion-of-martin-garrix-ultra-music-festival-miami-united-states-2016-03-18

Playlist:
Martin Garrix @ Ultra Music Festival Miami, United States 2016-03-18

Tracklist
01 Martin Garrix ft. ID – ID  ( Intro Edit )  
02 Martin Garrix ft. Ed Sheeran – Rewind Repeat It  
03 Martin Garrix vs. Jay Hardway – Poison vs. Wizard (Martin Garrix Mashup)
w/ Mark Knight & Koen Groeneveld – Put Your Hands Up (Acappella)  
04 Afrojack & Martin Garrix – Turn Up The Speakers  
w/ Martin Garrix & MOTi – Virus (How About Now) (Acappella)  
05 Martin Garrix ft. ID – ID  
06 Martin Garrix – ID  
07 The Weekend – Can’t Feel My Face (Martin Garrix Remix)  
08 Martin Garrix & Jay Hardway – Spotless  
w/ Mightyfools – Footrocker (Get Your, Get Your Hands Up Acappella)  
09 Martin Garrix & Avicii – ID
10 Sander Van Doorn & Martin Garrix & DVBBS ft. Aleesia – Gold Skies  
11 Volt & State vs. Martin Garrix ft. Usher – Sandcastles vs. Don’t Look Down (Nicky Romero Mashup)  
12 Martin Garrix – Forbidden Voices  
13 Martin Garrix & Matisse & Sadko – Dragon  
14 Martin Garrix ft. Ludacris – ID  
15 Martin Garrix – ID  
16 Martin Garrix – ID  
17 Martin Garrix vs. Dimitri Vegas & Like Mike – Tremor (Sensation 2014 Anthem)  
w/ Avicii & Martin Garrix ft. Simon Aldred – Waiting For Love (Acappella)  
18 Martin Garrix & Marshmello ft. Bebe Rexha – ID  
19 Martin Garrix ft. John & Michel – Now That I’ve Found You

_/-\o_

Toelichting:
Tip; oefen zonder auto-sync features. Het is allemaal leuk en aardig die digitale features van de software, maar je ontwikkeld er weinig vaardigheden mee. Aan het begin zal het lastig zijn om te beatmatchen, maar na verloop van tijd heb je dit onder de knie en kan je je meer op creatieve overgangen gaan focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:34
Ik heb ook weer wat nieuws in elkaar geknutseld, via Mixcloud hier te luisteren:
https://www.mixcloud.com/TeeG/09082016/

Nog een tip voor het beatmatchen: laad dezelfde track in deck A & B, en probeer hetzelfde nummer vloeiend in elkaar te laten overgaan. Op die manier hoef je (nog) niet te luisteren naar / letten op de (tempo)verschillen tussen de nummers, maar focus je dus puur op het 'bijdraaien' van de 'plaat' totdat ze gelijk lopen. Dit werkte voor mij best aardig toen ik met CD's begon te draaien. Vervolgens bouw je verder naar verschillende nummers met zelfde tempo, nummers met verschillende tempo's etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 13:59
Beatmatchen kan uiteindelijk iedereen, daar ga je jezelf niet in onderscheiden. Harmonisch mixen en creatief combineren des te meer. Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk altijd auto-sync en stuur bij waar het nodig is. Kan ik mij veel meer focussen op belangrijkere dingen :)
Zo ook een nieuwe mix gemaakt:

https://soundcloud.com/vincent-campfens/perceptie-van-ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zou toch ook zorgen dat je de basics goed hebt voordat je verder gaat. Beatmatchen kan uiteindelijk iedereen, totdat de technlogie je in de steek laat en je voor aap staat doordat je niet meer kan corrigeren.

Beatmatchen = basic

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beatmatchen kan inderdaad iedereen leren. Tegenwoordig staan ook bijna overal de CDJ 2000 Nexus waar een sync knop op zit waardoor het niveau van de gemiddelde DJ stukken lager is. Het gaat er uiteindelijk om dat je muziekkeuze aansluit op het publiek en dat je tussen de "hits"/bekende nummer je kunt onderscheiden met muziek. Zo probeer ik zelf ook niet naar sets van bekende artiesten te luisteren omdat ik mij niet wil laten beïnvloeden door tijdens een set hetzelfde te draaien. Er zijn er al zovelen die dat doen en dan kan je beter gewoon het origineel opzetten in plaats van een copycat boeken naar mijn mening :P

Ik heb misschien nog wel een vraag voor de mensen die ooit mee hebben gedaan aan DJ contests of nog steeds mee doen. Ik doe deze woensdag mee aan een DJ contest tijdens de introductieweek en nu kreeg ik een week geleden mede gedeeld dat de winnaar bepaald wordt door een bepaald aantal stemmen van doegroepouderen. Iets waar ik persoonlijk op tegen ben omdat er niet de beste DJ uit voor komt maar gewoon diegene die de meest populaire tracks draait (hitjesparade gegarandeerd)/ vriendjespolitiek. Nu ken ik wel wat mensen maar ben ik bang dat ik ook mee moet gaan in die trend om kans te maken op de hoofdprijs. Heeft iemand nog tips over hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een wedstrijd zoeken waar een kenners pannel de beste DJ bepaald?

// vanaf hier kan het als een rant overkomen, het is niet persoonlijk..

Net doordat iedereen kan op de sync knop duwen is er idd geen zak meer aan, want wie op de sync knop duwt kan ook zijn set minutieus voorbereiden en weet al tussen welke tracks hij na elkaar gaat zetten, waar hij zn overgangen gaat maken etc. que points zijn netjes op de stick gezet, enkel nog de faders gebruiken en eventueel de voorspelbare effectjes gebruiken. dat je geen tracks kiest op voeling van het publiek is ook al niet belangrijk want het publiek is er enkel om hun vriendje naar de eerste plaats te stemmen...

Wat rest is idd wie het meeste vriendjes meebrengt om te stemmen...

//

Mik hoger; mik op een publiek dat interesse heeft in jouw muziek, zoek je plekken daarop uit, hoop binnen te geraken desnoods gratis onderaan de affiche (je staat er op dat is al iets) en gebruik je kunde om hoger op de affiche te geraken. Je netwerk zal trager ontstaan, maar het zal een netwerk zijn waar je iets aan hebt, en waar je elkaar helpt om de muziek.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:09:
Een wedstrijd zoeken waar een kenners pannel de beste DJ bepaald?

// vanaf hier kan het als een rant overkomen, het is niet persoonlijk..

Net doordat iedereen kan op de sync knop duwen is er idd geen zak meer aan, want wie op de sync knop duwt kan ook zijn set minutieus voorbereiden en weet al tussen welke tracks hij na elkaar gaat zetten, waar hij zn overgangen gaat maken etc. que points zijn netjes op de stick gezet, enkel nog de faders gebruiken en eventueel de voorspelbare effectjes gebruiken. dat je geen tracks kiest op voeling van het publiek is ook al niet belangrijk want het publiek is er enkel om hun vriendje naar de eerste plaats te stemmen...

Wat rest is idd wie het meeste vriendjes meebrengt om te stemmen...

//

Mik hoger; mik op een publiek dat interesse heeft in jouw muziek, zoek je plekken daarop uit, hoop binnen te geraken desnoods gratis onderaan de affiche (je staat er op dat is al iets) en gebruik je kunde om hoger op de affiche te geraken. Je netwerk zal trager ontstaan, maar het zal een netwerk zijn waar je iets aan hebt, en waar je elkaar helpt om de muziek.
Ik vat het niet persoonlijk op hoor. Ik kan zelf prima zonder sync knop draaien en moet er niet aan denken om met een lijstje te gaan werken aangezien je zo niet kunt inspelen op de bezoekers en daarnaast is het alleen maar afleiding. Ik heb wel wel enkele connecties aangezien ik bij een groepje zit wat zelf feesten organiseert en geboekt wordt waardoor ik ook op Have A Nice Day heb kunnen draaien.

Dit is gewoon een enkele DJ contest waar studentengroepen mogen stemmen (150 in totaal). Het probleem is is dat er op het plein waar het gehouden wordt verschillende activiteiten georganiseerd waardoor je een stroom aan mensen kan verwachten (of niet wanneer teveel met andere activiteiten bezig zijn). Hierdoor is het naar mijn mening niet eerlijk als niet iedere DJ hetzelfde publiek krijgt.

p.s. Ook sta ik rond een tijd te draaien wanneer er nog geen alcohol geschonken mag worden. Persoonlijk hou ik liever een koud biertje in mijn handen vast wanneer ik naar muziek sta te luisteren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 10:58

djac1

Computer freak

Saturnus schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 05:26:
[...]

0,0 problemen gehad.

Weet iemand nog wat die site is in web 1.0 design die muziekgenres vergelijkt?
(Zal qua genre en style nu wel flink verouderd zijn, mits geüpdatet.)
http://everynoise.com/engenremap.html

Deze?

Anders deze?

http://techno.org/electronic-music-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:28
Hallo allen,

Even een klein vraagje;
Vroeger heb ik veel gedraaid (vinyl - SL1200's / CD - Denon DN2500F), maar al vele jaren (zeker 15 jaar) niets meer mee gedaan.
Nu begint het af en toe toch weer te kriebelen :)

Ben dus op zoek naar een leuk setje om het weer op te pakken!

Na wat zoekwerk heb ik 2 DJ controllers op het oog; De Pioneer DDJ @B2 en de Denon DJ MC4000

Ik las hierboven al iemand die tevreden was over de Pioneer :)

Iemand die tips heeft mbt de keuze? Ik sta natuurlijk ook open voor andere suggesties!

In principe zoek ik niets byzonders, gewoon een leuk setje om af en toe wat mee te doen. Mocht het daarna ECHT hard gaan kriebelen dan wil ik er best wat geld in stoppen, maar voor nu is het budget zo rond max 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Nou nog maar eentje dan, heb de smaak echt weer te pakken. :)

http://soundcloud.com/nyx...uintessons-in-my-basement

Zoals gewoonlijk weer minimal en techno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

stefanass schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:49:

Na wat zoekwerk heb ik 2 DJ controllers op het oog; De Pioneer DDJ @B2 en de Denon DJ MC4000

Ik las hierboven al iemand die tevreden was over de Pioneer :)

Iemand die tips heeft mbt de keuze? Ik sta natuurlijk ook open voor andere suggesties!

In principe zoek ik niets byzonders, gewoon een leuk setje om af en toe wat mee te doen. Mocht het daarna ECHT hard gaan kriebelen dan wil ik er best wat geld in stoppen, maar voor nu is het budget zo rond max 500 euro.
Heb zelf mijn Pioneer (met Recordbox) terug gestuurd en er een Traktor Kontrol S4 voor in de plaats gekocht.

De Denon is een leuk dingetje, ook even mee mogen draaien.

Heb trouwens mijn Traktor Kontrol S2 MK1 nog te koop staan mocht je een goedkoop instap dingetje zoeken. :P

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
GforceNL schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:17:
[...]

Heb zelf mijn Pioneer (met Recordbox) terug gestuurd en er een Traktor Kontrol S4 voor in de plaats gekocht.

De Denon is een leuk dingetje, ook even mee mogen draaien.

Heb trouwens mijn Traktor Kontrol S2 MK1 nog te koop staan mocht je een goedkoop instap dingetje zoeken. :P
Traktor Kontrol ziet er ook goed uit, met het voordeel dat je er wel een "full" software versie bij krijgt, maar er zit natuurlijk wel een aardig verschil in de prijs (Niet direct een probleem als het het waard is).

Had je een specifieke reden om de Pioneer om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Jazeker, Rekordbox staat wat mij betreft nog in de kinderschoenen. In m'n eerdere Posts hierover klaag ik vooral over het beatgridden van Rekordbox, traktor pakt hem 9 vd 10 keer goed, Rekordbox andersom.

Een nieuwe S2 kost op dit moment 379, de S4 iets over de 500 als je op de aanbiedingen let. Heb nu een S4 omdat ik op termijn weer draaitafels aan wil schaffen. Anders was ik gewoon verder blijven draaien met de S2.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
Thanks voor de info! Ga binnenkort naar een specialist om eea uit te proberen en zal de Traktor Kontrol ook op het lijstje erbij zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen tijd meer en meer de deep house kant aan het opzoeken en omdat ik ook in die stijl ben gaan mixen een nieuw soundcloud profiel aangemaakt. Dit is mix nummer 3 en ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden. :)

Als er mensen zijn die graag de tracklist willen, pm dan even. :)

https://soundcloud.com/sterqverhael/het-goede-leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hallo iedereen,
Erg lang geleden dat ik heb gepost in dit topic. :)
Ik heb in verband met een vergrote interesse in muziek productie en het samenwonen met mijn vriendin de afgelopen paar jaar al mijn DJ-gear verkocht.
Nu bleef het toch een beetje jeuken om af en toe even een plaatje te draaien en zodoende ben ik weer een beetje aan het rondsnuffelen gegaan om te kijken wat er allemaal nieuw is in de DJ markt.

Het verbaasd me dat er in mijn optiek, de afgelopen 8 jaar bar weinig innovatie of vernieuwing is gekomen in de DJ wereld. Ik zou ook echt niet weten waar verder geïnnoveerd zou moeten worden hoor maar waren er in 2006 Midi controllers te koop, is daar vandaag de dag niet veel in veranderd.
Tuurlijk stond het toen net in de kinderschoenen, werd je er nog mee uitgelachen en is het vandaag de dag gemeengoed en zijn er degelijke controllers... het meerendeel is toch niet voor mij weggelegd denk ik zelf.
Ik vind bijvoorbeeld de Denon MCX8000 een waanzinnig mooi apparaat maar ik krijg toch een beetje de kriebels omdat het qua toepassing altijd voor de Home DJ of compacte On-the-road DJ zal blijven.
(Ik zou zo'n apparaat niet met een gerust gevoel meenemen naar een 'gig' laatstaan dat er 9 van de 10 keer geen ruimte is en er weer gewoon een Pioneer vlootje wordt weggezet).

Nu zat ik zelf wel te denken om te kijken of ik een zeer compacte DJ setup kon samenstellen die ik dan ook in een paar tellen kan opruimen en aan de kant kan zetten indien ik de ruimte even ergens anders voor nodig heb. Indien ik het wil gebruiken sluit ik het spul met 2 USB kabels aan op iedere hedendaagse laptop en je bent klaar.
Ik ben zodoende op zoek gegaan naar een Denon DN-SC2000 controller. Een zeer compacte maar stevige media tabletop Midi controller.

Ik blijf echter steken bij de keuze van de mixer. Indien ik voor een pure Midi mixer zou gaan dan zou ik mijn vrijheid toch lichtelijk beperken en ik ben bang dat het niet aan zal voelen als een echte mixer.
Deze mixer staat bijvoorbeeld al een poos te koop hier op tweakers en zou qua formaat leuk aansluiten op de compacte DJ setup en heeft ook nog VU-meters. Toch zit ik mij af te vragen of ik niet liever een echte/audio mixer zou gebruiken....

Bij een echte mixer zag ik na wat zoekwerk dat er eindelijk wat types op de markt leken te komen met Post-Fader FX units. Tot grote vreugde ging ik rondzoeken maar volgens mij wordt dit enkel nog toegepast op de Pioneer DJM-900 NXS?

Wat denken jullie? Zijn er nog waanzinnige nieuwe Midi mixers waar ik naar zou moeten kijken? Of zou ik voor een echte audio mixer moeten gaan zodat ik audio en Midi mogelijkheden heb...en de vrijheid om (in geval van een gig in de toekomst) ook nog andere apparatuur aan te kunnen sluiten?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Da_maniaC schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:30:
Hallo iedereen,
Erg lang geleden dat ik heb gepost in dit topic. :)
Ik heb in verband met een vergrote interesse in muziek productie en het samenwonen met mijn vriendin de afgelopen paar jaar al mijn DJ-gear verkocht.
Nu bleef het toch een beetje jeuken om af en toe even een plaatje te draaien en zodoende ben ik weer een beetje aan het rondsnuffelen gegaan om te kijken wat er allemaal nieuw is in de DJ markt.

Het verbaasd me dat er in mijn optiek, de afgelopen 8 jaar bar weinig innovatie of vernieuwing is gekomen in de DJ wereld. Ik zou ook echt niet weten waar verder geïnnoveerd zou moeten worden hoor maar waren er in 2006 Midi controllers te koop, is daar vandaag de dag niet veel in veranderd.
Tuurlijk stond het toen net in de kinderschoenen, werd je er nog mee uitgelachen en is het vandaag de dag gemeengoed en zijn er degelijke controllers... het meerendeel is toch niet voor mij weggelegd denk ik zelf.
Ik vind bijvoorbeeld de Denon MCX8000 een waanzinnig mooi apparaat maar ik krijg toch een beetje de kriebels omdat het qua toepassing altijd voor de Home DJ of compacte On-the-road DJ zal blijven.
(Ik zou zo'n apparaat niet met een gerust gevoel meenemen naar een 'gig' laatstaan dat er 9 van de 10 keer geen ruimte is en er weer gewoon een Pioneer vlootje wordt weggezet).

Nu zat ik zelf wel te denken om te kijken of ik een zeer compacte DJ setup kon samenstellen die ik dan ook in een paar tellen kan opruimen en aan de kant kan zetten indien ik de ruimte even ergens anders voor nodig heb. Indien ik het wil gebruiken sluit ik het spul met 2 USB kabels aan op iedere hedendaagse laptop en je bent klaar.
Ik ben zodoende op zoek gegaan naar een Denon DN-SC2000 controller. Een zeer compacte maar stevige media tabletop Midi controller.

Ik blijf echter steken bij de keuze van de mixer. Indien ik voor een pure Midi mixer zou gaan dan zou ik mijn vrijheid toch lichtelijk beperken en ik ben bang dat het niet aan zal voelen als een echte mixer.
Deze mixer staat bijvoorbeeld al een poos te koop hier op tweakers en zou qua formaat leuk aansluiten op de compacte DJ setup en heeft ook nog VU-meters. Toch zit ik mij af te vragen of ik niet liever een echte/audio mixer zou gebruiken....

Bij een echte mixer zag ik na wat zoekwerk dat er eindelijk wat types op de markt leken te komen met Post-Fader FX units. Tot grote vreugde ging ik rondzoeken maar volgens mij wordt dit enkel nog toegepast op de Pioneer DJM-900 NXS?

Wat denken jullie? Zijn er nog waanzinnige nieuwe Midi mixers waar ik naar zou moeten kijken? Of zou ik voor een echte audio mixer moeten gaan zodat ik audio en Midi mogelijkheden heb...en de vrijheid om (in geval van een gig in de toekomst) ook nog andere apparatuur aan te kunnen sluiten?
Je gaat van het ene uiterste naar het andere. Je linkt naar echt een super compacte midi controller, en daarna begin je over post fader fx.

Een aantal suggesties van compacte controller naar full featured audio mixer:
Native Instruments Traktor Kontrol Z1 (compact, midi only)
Native Instruments Traktor Kontrol Z2 (redelijk compact, ook als audio mixer te gebruiken)
Pioneer XDJ-RX (all-in-one systeem, ook met analoge audio inputs)
Allen & Heath Xone PX5 Volledig analoge mixer met FX unite mét fx pre/post send)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Tigerblood schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:45:
[...]

Je gaat van het ene uiterste naar het andere. Je linkt naar echt een super compacte midi controller, en daarna begin je over post fader fx.

Een aantal suggesties van compacte controller naar full featured audio mixer:
Native Instruments Traktor Kontrol Z1 (compact, midi only)
Native Instruments Traktor Kontrol Z2 (redelijk compact, ook als audio mixer te gebruiken)
Pioneer XDJ-RX (all-in-one systeem, ook met analoge audio inputs)
Allen & Heath Xone PX5 Volledig analoge mixer met FX unite mét fx pre/post send)
Ik sta inderdaad open voor alle opties. Heb ook alle opties wel een keertje geprobeerd voorheen...maar de hedendaagse Midi controllers zijn niet meer die van een jaar of 4-5 geleden (eg. een stuk beter nu). :)

Die PX5 is wel een zeer mooie mixer zeg! Die ga ik eens even in de gaten houden....
Wat een enorm prijsverschil vergeleken met zo'n DJM 900 NXS.

[ Voor 58% gewijzigd door Da_maniaC op 30-09-2016 21:04 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Je wilt over meerdere mogelijkheden kunnen beschikken begrijp ik. Ik heb datzelfde. Misschien dat mijn gear een idee kan geven: Ik heb een Xone DB4 voor gigs en thuis, wat mij betreft dé ultieme DJ mixer. Daarbij 2 CDJ900's en X1. Zodat ik zowel met als zonder laptop kan draaien. (Naar gigs cdjs en met usb draaien en thuis complexere mixjes maken met 4 decks en drumcomputer etc icm Traktor). Dan heb ik ook nog een Z1 op de kop getikt via marktplaats tijdje terug als ultra mobiele setup. Ideaal voor vakantie bijv of verjaardagen. (Icm JBL Xtreme speaker perfect voor als je huisje huurt ergens ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Heb een ambient, modern classical, post-rock mix gemaakt:

Vooral bedoeld voor de vroege ochtend. ;)

Tracklist:
01. Model 500 - Starlight (Echospace Dub)
02. The Black Dog - Dials and Dialers 2
03. Vid - Sprayed Into Nostalgic Obsolescence
04. Cio D'Or - Off
05. Darshan Ambient - Unusual Thursday
06. Explosions in the Sky - Landing Cliffs
07. Subheim - Night Walk
08. Leandro Fresco - Los Años Que Vivimos En Peligro
09. Vibrasphere - All Green Seasons
10. Emancipator - The Key
11. Easily Embarrassed - Leaving Terra
12. Bersarin Quartett - Ist es das, was du willst
13. Russian Circles - Memorial (feat. Chelsea Wolfe)
14. Arca - Wound
15. Röyksopp - Oh No
16. Hammock - Gold Star Mothers
17. Olafur Arnalds & Nils Frahm - Life Story
18. Sigur Rós - Fjögur Píanó

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Laatst online: 17-09 09:37
vrienden tweakers! Even een kort n00b vraagje over iets waar ik geen bal verstand van heb!

Als ik een beetje wil mixen/DJen, met een pc. Als ik google word ik een beetje tuut. :)

wat ik het liefst zou doen:
- pc
- dj controller met toslink out en normale uitgangen
-handige software
- spotify als een van de bronnen.

Enige wat ik tegenkom is:
- apple
- combinatie (hercules universal) met ipad en pc (ook een optie maar dat hercules heeft ook wel nadelen).

Maw, ik zal toch niet de eerste en enige zijn die een pc op een controller wil aansluiten met gebruik van spotify? Gaat dat bij de meeste software of controllers in het geheel niet of zo vanzelfsprekend wel dat ik er niets over kan vinden? (ik heb geen zin om andere abbos af te sluiten, waarmee het ook kan).

concrete vraag: welke combinatie software/controller zou dit een beetje lekker kunnen?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Boefmans schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:55:
vrienden tweakers! Even een kort n00b vraagje over iets waar ik geen bal verstand van heb!

Als ik een beetje wil mixen/DJen, met een pc. Als ik google word ik een beetje tuut. :)

wat ik het liefst zou doen:
- pc
- dj controller met toslink out en normale uitgangen
-handige software
- spotify als een van de bronnen.

Enige wat ik tegenkom is:
- apple
- combinatie (hercules universal) met ipad en pc (ook een optie maar dat hercules heeft ook wel nadelen).

Maw, ik zal toch niet de eerste en enige zijn die een pc op een controller wil aansluiten met gebruik van spotify? Gaat dat bij de meeste software of controllers in het geheel niet of zo vanzelfsprekend wel dat ik er niets over kan vinden? (ik heb geen zin om andere abbos af te sluiten, waarmee het ook kan).

concrete vraag: welke combinatie software/controller zou dit een beetje lekker kunnen?
Er zijn naar mijn weten maar twee apps die Spotify gebruik toestaan, Algoriddim en Pacemaker. Geen van beide hoogvliegers. Ik zou nog amper weten of deze apps controllers ondersteunen. Het is ook niet gek dat grotere spelers zoals Serato en Traktor zich hier niet aan wagen, omdat een Spotify abonnement geen licentie geeft om tracks publiekelijk ten gehore te brengen.

Ook is je wens naar een DJ controller met TOSLINK out een hopeloze missie. Het is allemaal XLR, 1/4' unbalanced en RCA. TOSLINK is sowieso nutteloos, omdat in de meeste gevallen de audio interface in je controller of externe soundcard al de D/A conversie doet.

TL;DR: Je schetst een situatie die niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
txs. Zoals ik al aangaf, een n00bvraag :-)
De hercules universal lijkt wel spotifiy te ondersteunen, mits met ipad? Zomaken ze er in ieder geval wel reclame voor...

tolsink out zou lekker zijn maar is geen dealbreaker ofzo... enfin ik ga wel even op mp ea kijken waar het schip strand.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
Michali schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:34:

[audio]

Tracklist:

[...]
Die gaat beluisterd worden :) Je vorige mixen erg fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:46
Michali schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:34:

[audio]

Tracklist:

[...]
Hier ook gedownload, vooral een fan van Fraction of Eternity. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snip, geen aanbod op het forum

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 10-11-2016 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
Wat zijn de ervaringen hier met pulselocker? Zodra ik wat tijd heb ga ik even een trial doen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Vandaag met een DDJ-SR gespeeld. Erg lekker was dat. Zelf in bezit van een Vestax VCI-100MKII.

Is er ondertussen al software waarbij de waveform van de 2 decks boven elkaar ligt en je de waveform flink kan uitzoomen? Dat is hetgeen waarom ik bij djDecks blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:15
Serato DJ?
Afbeeldingslocatie: https://m.cdn.sera.to/v2/backgrounds/gui.serato-dj-1.9.3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Daar draaide de DDJ-SR vandaag mee. :) Maar die waveforms zijn niet verder uit te zoomen toch? Met djDecks kijk ik wel eens 160 beats voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Ik wil geen apart topic openen, dus stel ik de vraag hier.

Ik wil géén dj worden, maar ik wil wel een audiomix maken voor op (dans)feestjes.
Ik ga naar te veel trouw -en andere feestjes waar de dj er niks van bakt, da's altijd spijtig.
Een goeie "feestjes-dj" heeft niet als doel om de beste mix te draaien, maar wel gewoon om het ritme er in te houden zodat er veel volk op de dansvloer staat. In My Humble Opinion.

genre: 90s, 90s retro, house, "summer house" (kygo achtig) en alles wat hedendaags goed is hé.

Het soort mix dat ik wil maken, is zoiets:

- Alle liedjes duren maximaal 2 minuten, enkel de beste stukjes worden gespeeld.
- Een kleine sample van de 1 à 2 volgende liedjes wordt gemixed doorheen het huidig liedje:

TIMELINE
liedje A: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
liedje B: xx xx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
liedje C: xx xx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
liedje D: xx xxxxxxxxxxx

Voor feestjes is dat ideaal om veel mensen op de dansvloer aan het dansen te krijgen 8)
Non stop hits die je mee kan brullen.

Hoe kan ik zoiets zo makkelijk mogelijk maken? Ik heb geen ervaring, ben wel software matig aangelegd en een quick learner. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ? ? op 19-12-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Simpel en gratis: Audacity
Uitgebreid, maar eenmaal onder de knie, best veel mogelijkheden: Ableton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Ik gebruik audacity voor knip en plak werk, maar kan je daar makkelijk samples uithalen? Ik zoek zoiets dat de "maten" zelf vindt, of kan audacity dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

? ? schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:41:
Ik gebruik audacity voor knip en plak werk, maar kan je daar makkelijk samples uithalen? Ik zoek zoiets dat de "maten" zelf vindt, of kan audacity dat ook?
Volgens mij is dit typisch iets wat je in Ableton wil doen. Daar heb je iets meer controle dan audacity qua beatgridden en slicen en dergelijke. Volgens mij kan wat jij wil zelfs in Ableton intro, die je voor relatief weinig geld (of misschien zelfs gratis) krijgt bij goedkope midi controllers.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:15
Saturnus schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:50:
Daar draaide de DDJ-SR vandaag mee. :) Maar die waveforms zijn niet verder uit te zoomen toch? Met djDecks kijk ik wel eens 160 beats voor uit.
Ik ken Serator verder niet, dus durf niet te zeggen of je verder kunt inzoomen. Maar er zijn hier vast gebruikers die je dit kunnen vertellen...
? ? schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:31:
<knip>
Hoe kan ik zoiets zo makkelijk mogelijk maken? Ik heb geen ervaring, ben wel software matig aangelegd en een quick learner. ;)
Je zou ook kunnen kijken naar MixMeister. Niet gratis helaas, maar wel helemaal gericht op het aan elkaar plakken van plaatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:31
Met Mixmeister gaat het eenvoudig wat je wil, met Ableton zal je toch wat ervaring met het programma moeten hebben maar heeft wel veel meer mogelijkheden.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Als alternatief voor mixmeister is er wel het gratis "pacemaker editor"
Voordeel van mixmeister / ableton is dat je de tracks onder elkaar ziet waar je bij dit programma de tracks over elkaar gelegd ziet.

• Saturnus
  • Niet online
nielsgaastra schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:48:
[...]

Ik ken Serator verder niet, dus durf niet te zeggen of je verder kunt inzoomen. Maar er zijn hier vast gebruikers die je dit kunnen vertellen...
Ben vandaag weer in de winkel geweest met eigen hoofdtelefoon en muziek. Uitzoomen blijkt te kunnen in Serato DJ, maar niet ver genoeg. Ik heb niet letterlijk geteld maar ik gok dat het nog geen 64 beats zijn.

Suggesties voor andere software welkom.
VirtualDJ, Mixx en DjayPro staan op de shortlist.

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Saturnus schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:36:
[...]

Ben vandaag weer in de winkel geweest met eigen hoofdtelefoon en muziek. Uitzoomen blijkt te kunnen in Serato DJ, maar niet ver genoeg. Ik heb niet letterlijk geteld maar ik gok dat het nog geen 64 beats zijn.

Waarom wil je zo ver vooruit kijken dan? gewoon interesse vraag

• Tigerblood
Saturnus schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:36:
[...]

Simpel, Traktor. Je hebt één running wave form en daar net onder een overzicht van de hele track in wave form. Ook kun je de running wave form in- en uitzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
RobertoBravo schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:14:
[...]

Waarom wil je zo ver vooruit kijken dan? gewoon interesse vraag
Een combinatie van tracks die soms 1 of 4 beats afwijken plus dat ik graag lange overgangen maakt zorgt dat ik graag visueel mix.
Tigerblood schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:36:
[...]

Simpel, Traktor. Je hebt één running wave form en daar net onder een overzicht van de hele track in wave form. Ook kun je de running wave form in- en uitzoomen.
Heb je dan de waveform van biede tracks horizontaal naast elkaar plaatsen?
Zoals hier helemaal boven aan in het programma:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/saturnusdj/ssl/Nightshade_SSL_X1.5_main_playlist.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Nieuw jaar, nieuwe mix.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/nyx_1978/george-hefner-wegen-bauchschmerzen-ins-krankenhaus]

Hypnotiserend en minimaal zoals altijd. Hier en daar een foutje, maar niks ernstigs imo. :)

[ Voor 9% gewijzigd door On_E op 04-01-2017 19:20 ]

Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.