Ik heb in het verleden hier wel eens gepost, maar ik dacht dat het eens tijd werd voor een update. Ik heb altijd met Traktor gewerkt, en de laatste 2 jaar heb ik met een Kontrol S8 gedraaid. Daarvoor een uitstapje van een paar maanden met een DDJ-T1, daarvoor 3 jaar een S4 en daarvoor SL1210's. De S8 is een apparaat op zich, maar ik heb uiteindelijk toch besloten om te switchen naar Pioneer. Ik wil even achterwege laten waarom, dat is persoonlijk, en een andere discussie.
Mijn S8 heb ik een week of 2 geleden verkocht via Marktplaats. Kreeg er nog 700,- voor (met decksaver). De S8 was wel pristine, die zag er echt uit als nieuw, altijd erg zuinig op geweest.
En dan Pioneer dus!
Ik heb vorige week bij Tonecontrol in Haarlem een demo model DDJ-RZ gekocht. Die stond op de website voor 1899,-, maar ik heb 'm weten af te dingen naar 1800,- inclusief decksaver. De RZ heeft eens 3 dagen bij iemand thuis gestaan maar die vond 'm te groot. De RZ ziet er verder als nieuw (en ongebruikt) uit, ruikt zelfs nog nieuw, en mijn keuze ging toch voor een nieuw apparaat + voor de winkel (en garantie) ook op mijn naam, de volle 3 jaar garantie - tov. een optie die ik op marktplaats had (een voor 1500 die anderhalf jaar oud was, ook met decksaver en een UDG flightbag).
Dus ik ben nu bijna een week verder met de DDJ-RZ, en het is een prachtig apparaat. Rekordbox is wel even wennen ten opzichte van Traktor natuurlijk, maar het heeft een aantal erg interessante features. Ik wil nog gaan kijken of het enigszins mogelijk is om een mapping te maken in Traktor (het is met name de effect sectie van Traktor die ik toch wel fijner vond nog).
Ik vroeg me verder af of er nog meer mensen in deze groep zijn die een RZ hebben?
Als laatste wil ik dan nog even afsluiten met mijn laatste mix (alweer 22 dagen geleden gepost op SC, zit nu net even er tussenin en moet nog wennen voor ik iets weet te mixen wat SC-waardig is). Deze heb ik voor Saturo Sounds gemixt als monthly-resident.
[
Soundcloud: https://soundcloud.com/frederique-rijsdijk/sweet-dreams-by-frederique-rijsdijk-sept-2017-saturo-sounds]
Tracklist:
Kastis Torrau - Neo (Original Mix)
Dave Seaman - Voodoo Disarray (Johannes Brecht Remix)
Orsen - Through the Woods (Original Mix)
Orsen - Wakey Wakey (Original Mix)
Chaty, Alerch - Strangest Ride (Quivver Remix)
Dahu, MPathy - Sonder (Soul Button Remix)
Nick Devon, Dahu - Kaleidoscope (Original Mix)
Tone Depth, Jerome Isma-Ae - Kiera (Original Mix)
Cid Inc. - Shake Before Use (Ezequiel Arias Space Mix)
Klaam - Oneness (Original Mix)
NekliFF - You Gotta Feel (Nairo Remix)
Dish Dash - Voodoo (Original Mix)
Cid Inc. - Roihu (Original Mix)
Dahu - Hesia (Original Mix)
Darren Emerson, Nick Muir, John Digweed - Tracer (Ruede Hagelstein Remix)
Darlyn Vlys, Forrest - Colours (Ruede Hagelstein Remix)
Michael A - Depth (Original Mix)
Tale Of Us, Vaal - Monument (Original Mix)
Smash TV, Kotelett & Zadak - Keep (Original Mix)
Smilla - Drehmoment (Boris Brejcha Remix)