Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:39
Thanks On_E, die staat in de wachtrij voor morgen als ik weer aan t werk ga :)

Heb zelf ook weer eens iets nieuws opgenomen:
https://soundcloud.com/thomgaal/audiosurf-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11
Wie heeft er hier welke pioneer spullen (voornamelijk controllers) en hoe bevalt dit?

Vroeger altijd met vinyl gedraaid en daarna overgestapt op traktor timecode (eerst timecode only, daarna met x1 en nu al best lang de s4). Bevalt allemaal prima maar ik merk dat als ik elders moet draaien dat het altijd weer even wennen is met pioneer.

Ik wil dus eigenlijk dat pioneer/rekordbox mijn standaard set-up wordt maar ik heb geen zin om een kapitaal uit te geven aan cdjs.

XDJ ook nog redelijk aan de prijs maar komt wel het meest in de buurt van een cdj setup of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ik probeer al 2 weken in contact te komen met Native instruments om Final scratch en de OSX (10.3) drivers opnieuw te kunnen downloaden. Ze reageren gewoon niet. Iemand die op zijn zolder die CD's nog liggen heeft en die een iso kan maken?

* Yalopa gaat er van uit dat software vragen die geleverd werd met zeer specifieke hardware in mijn bezit, en al 10 jaar discontinued is niet als ware verzoek gezien wordt...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:53
El_V schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:45:
Wie heeft er hier welke pioneer spullen (voornamelijk controllers) en hoe bevalt dit?

Vroeger altijd met vinyl gedraaid en daarna overgestapt op traktor timecode (eerst timecode only, daarna met x1 en nu al best lang de s4). Bevalt allemaal prima maar ik merk dat als ik elders moet draaien dat het altijd weer even wennen is met pioneer.

Ik wil dus eigenlijk dat pioneer/rekordbox mijn standaard set-up wordt maar ik heb geen zin om een kapitaal uit te geven aan cdjs.

XDJ ook nog redelijk aan de prijs maar komt wel het meest in de buurt van een cdj setup of niet?
Als hobby DJ gewoon een setje cdj1000 mk3 (2e hands) gekocht. Nadeel is dat ik dan weer cd's moet branden maarja voor die paar tracks die ik per maand koop is het het werk ook niet. Jij kan dan gewoon je timecode gebruiken aangezien je die toch al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04
Yalopa schreef op maandag 30 januari 2017 @ 05:49:
ik probeer al 2 weken in contact te komen met Native instruments om Final scratch en de OSX (10.3) drivers opnieuw te kunnen downloaden. Ze reageren gewoon niet. Iemand die op zijn zolder die CD's nog liggen heeft en die een iso kan maken?

* Yalopa gaat er van uit dat software vragen die geleverd werd met zeer specifieke hardware in mijn bezit, en al 10 jaar discontinued is niet als ware verzoek gezien wordt...
Hoe heb je geprobeerd in contact te komen met ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik probeer ze te bereiken via hun support kanalen (web form) en mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Yalopa schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:46:
Ik probeer ze te bereiken via hun support kanalen (web form) en mail.
Ik zou even een bericht op het community forum posten, mogelijk is er ook iemand anders die je kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Stel, je zoekt nog een leuk mengpaneeltje:
V&A aangeboden: Gemini umx-7 mengpaneel
Niks mis mee, maar ik liep tegen een impulsaankoop op :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is there a fight this guy won't pick
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gD2LCbV.jpg

On another note: Ik wil stiekem toch weer CDJ's gaan aanschaffen. Waarom? Gewoon voor de leuk om thuis af en toe weer te pielen :)

[ Voor 45% gewijzigd door BtM909 op 02-02-2017 15:48 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:59
Gewoon met een controller gemaakt hoor ;)
https://soundcloud.com/vincent-campfens/paradox-van-fortuin

Tegenwoordig lijkt het wel 50/50 qua releases tussen vinyl only en digital only, tenminste wat ik zoek. Niet zo handig... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
BtM909 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:45:
Is there a fight this guy won't pick
[afbeelding]

On another note: Ik wil stiekem toch weer CDJ's gaan aanschaffen. Waarom? Gewoon voor de leuk om thuis af en toe weer te pielen :)
Haha! Ik zag er ook al een voorbijkomen waarop Mr. Donald 'FAKE NOOS' Trump de sync button illegaal verklaarde :P

Om toch nog even soort van on topic te gaan:
Ik heb nu zo'n 3 jaar geleden mijn set incl. CDJ's aangeschaft, destijds overgestapt vanaf een controller. Man wat zijn het een heerlijke apparaten. Ik gebruik ze niet meer zo vaak als toen, denk van zo'n 3x - 4x per week naar zo'n eens in de 2 weken (heb ook veel minder tijd om m'n muziekcollectie bij te houden, dat speelt zeker een rol), maar ben er nog steeds ontzettend blij mee. Precies zoals je zegt, om af en toe mee te pielen. Het blijft leuk tijdverdrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Even vraagje:
Ik gebruik rekordbox met pulselocker, het pro plan. Dan moet ik offline tracks kunnen spelen. Nu zie ik nergens hoe dat moet, alsik op de pulselocker site de offline knop vind (als die er al is, bij playlists niet) krijg ik een verhaaltje over dat ik rekordbox moet openen etc.
In rekordbox kan ik wel toevoegen aan verzameling, staat het dan ook offline? beetje schimmig allemaal. De workflow zoals pulselocker zelf aangeeft (maak ze oppulselocker site offline, download die ze, dan in rekordbox een 'offline map') krijg ik igg niet aan depraat. Iemand?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb een mix gemaakt met wat favorieten en klassiekers uit mijn jeugd. Erg leuk project om te maken en aardig tevreden met het resultaat. Qua stijl voornamelijk (progressive) trance, en wat techno en acid tussendoor.

https://soundcloud.com/micka-dj/antiquus

Lengte: 02:49:05

Tracklist:
01. Speedy J - Symmetry
02. Kasey Taylor - Out With the Old (Kassey Voorn's Vintage Interpretation)
03. G-Pal - Ophra
04. Danny Howells & Dick Trevor ft. Erire-Breathe (Danny Howells Drifting Dub)
05. Humate - Love Stimulation - Humate (Tom Middleton Remodel)
06. Eye Wall - Bad Deal - DJ Remy & Roland Klinkenburg Remix
07. The Last Atlant - In Leaps
08. Way Out West - The Gift (Way Out West Remix)
09. DJ Metatron - Rave Child
10. Lostep - Burma
11. Paul van Dyk - Together We Will Conquer
12. Dousk - Estrange
13. Swayzak - Bueno
14. Leftfield - Cut for Life
15. Lost Tribe - Gamemaster
16. Hardfloor - Acperience 1 (Robert Babicz Spacefunkmix)
17. James Holden & Julie Thompson - Nothing (93 Returning Mix)
18. Solar Fields - In Motion
19. Sasha - Who Killed Sparky
20. Choice - Acid Eiffel
21. Underworld - Dark & Long (Dark Train)
22. Three Drives - Greece 2000
23. Emmanuel Top - Acid Phase
24. Ficta - Eli
25. Push - Till We Meet Again (Album Mix)
26. L.S.G. - Netherworld (Jules Vernes Mix)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Oorverdovende stilte in ons Tweaker DJ topic... Daarom;

Korte vraag:
Wie heeft er goede tips & tricks voor het organiseren van muziekcollecties? Er is online ontzettend veel over te vinden, maar ben ook benieuwd naar jullie ideeën en maniertjes om inspiratie op te doen! Zelf gebruik ik iTunes / Rekordbox voor het bijhouden van mijn collectie.

Lange uitleg:
Ik ben afgelopen weekend begonnen met het opschonen van mijn collectie. Heb totaal zo'n 4.000 nummers. Tijd voor een grote (voorjaars)schoonmaak, aardig nodig en al veeeels te lang niet gedaan! Hiermee bezig bedacht ik me dat het ook wel eens een idee zou zijn om gelijk wat structuur in mijn collectie aan te brengen. Op het moment is die er NIET, al mijn muziek staat in de map 'Music'. Grijp steeds vaker mis en loop vast tijdens het mixen. Heeft er overigens ook mee te maken dat ik steeds minder aan het draaien ben, waardoor ik nieuwe nummers minder goed leer kennen, en de oudere wat in de vergetelheid raken.

Anyhow - ik heb een soort plan gemaakt met een indeling per track die ik wil gaan toepassen, in 3 'classes'.

Class 1: hoofdgenre
Class 2: subgenre
Class 3: wat kenmerken van het nummer, zoals energy level, mood, vocal, classic, etc.

Class 1 denk ik daadwerkelijk in de 'Genre' id3 tag van een nummer te plaatsen.
Class 2 & 3 zouden dan in de 'Comments' id3 tag van een nummer komen.

Voorzien jullie valkuilen of hebben jullie suggesties voor verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Gaargod schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:01:

Korte vraag:
Wie heeft er goede tips & tricks voor het organiseren van muziekcollecties? Er is online ontzettend veel over te vinden, maar ben ook benieuwd naar jullie ideeën en maniertjes om inspiratie op te doen! Zelf gebruik ik iTunes / Rekordbox voor het bijhouden van mijn collectie.

Lange uitleg:
Ik ben afgelopen weekend begonnen met het opschonen van mijn collectie. Heb totaal zo'n 4.000 nummers. Tijd voor een grote (voorjaars)schoonmaak, aardig nodig en al veeeels te lang niet gedaan! Hiermee bezig bedacht ik me dat het ook wel eens een idee zou zijn om gelijk wat structuur in mijn collectie aan te brengen. Op het moment is die er NIET, al mijn muziek staat in de map 'Music'. Grijp steeds vaker mis en loop vast tijdens het mixen. Heeft er overigens ook mee te maken dat ik steeds minder aan het draaien ben, waardoor ik nieuwe nummers minder goed leer kennen, en de oudere wat in de vergetelheid raken.

Anyhow - ik heb een soort plan gemaakt met een indeling per track die ik wil gaan toepassen, in 3 'classes'.

Class 3: wat kenmerken van het nummer, zoals energy level, mood, vocal, classic, etc.

Goede vraag, ik zit met hetzelfde. Zou eigenlijk beter playlists aan kunnen maken op decennium, genre, artiest, etc., maar dat wordt een megaklus. (Windows 10/Traktor hier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Ik gebruik Bliss hiervoor. Ook ik had een ongesorteerde collectie en met deze software was dat zo voorbij :*)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Patje040175 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:39:
Ik gebruik Bliss hiervoor. Ook ik had een ongesorteerde collectie en met deze software was dat zo voorbij :*)
Thanks, daar ga ik van 't weekend eens even naar kijken tussen al het F1 en MotoGP geweld door 8)

Een snelle scan van de website bezorgde me wel een koude rilling over de rug bij het lezen van de zin 'bliss can organize your music files, renaming your files and folders' - dit heb ik een keer meegemaakt met iTunes die hiermee aan de gang ging! Man wat was ik blij dat ik een backup had. Anyway - neem aan dat dit slechts een optie is binnen het bliss-programma dus ga er goed op letten.

Vooralsnog ben ik lekker mijn collectie aan het opruimen, ben nu zo'n 500 nummers lichter en pas halverwege. Bijkomend voordeel is dat ik ook weer oude tracks herontdek, heerlijk is dat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Altijd een backup van je muziek maken :*) Het renamen van je files is idd instelbaar, je kan Bliss ook gebruiken om alleen cover-art toe te voegen :)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Ik sorteer(de) men muziek altijd op genre/subgenre/releasemaand :)
De rest van het sorteren deed ik on the fly in men DJ-programma (key/bpm/artist/...)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:22
Wil weer een dj controller aanschaffen. Heb in het verleden al wat ervaring met traktor. Het is voor thuisgebruik.

Zit te twijfelen tussen de Gemini G4V en Traktor s4. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

aaaido schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:48:
Wil weer een dj controller aanschaffen. Heb in het verleden al wat ervaring met traktor. Het is voor thuisgebruik.

Zit te twijfelen tussen de Gemini G4V en Traktor s4. Iemand tips?
Ik heb mijn Gemini G4V op marktplaats gezet, puur omdat ik de jogwheels niet gebruik. Ik heb nu een Vestax VCM 600 Black edition gekocht en met Traktor heb ik voor mijn gevoel nu veel meer controle. Ook heb ik Ableton live 9 suite en ben bezig om daar een DJ template voor te maken, aan gezien de vestax van huis uit een ableton controller is.

Wat betreft de G4V, het is een prima controller en met de mapping die ik erbij heb ook goed te gebruiken in traktor. Qua build is de G4V beter, all metal.

De S4 daarentegen is beter geïntegreerd in traktor (logisch, gemaakt door NI). Verder kan ik op het gebied van de S4 je geen tips geven omdat ik die nooit gehad heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Patje040175 op 31-03-2017 11:09 ]

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
Gaargod schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:01:

Korte vraag:

Lange uitleg:

Door de jaren heen ook al paar keer alles opnieuw geordend. Eerst had ik alles op genre staan, maar dan krijg je van die tracks die in meerdere genres passen en je ze dus nooit meer kan vinden... Ook raak je verdwaald in alle genres - subgenres.

Uiteindelijk uitgekomen door simpelweg te groeperen op het label. Momenteel +-9000 tracks en dit werkt nog goed. Genres zijn uiteindelijk een beperking die je aan jezelf oplegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Edwin__ schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:48:
[...]

Door de jaren heen ook al paar keer alles opnieuw geordend. Eerst had ik alles op genre staan, maar dan krijg je van die tracks die in meerdere genres passen en je ze dus nooit meer kan vinden... Ook raak je verdwaald in alle genres - subgenres.

Uiteindelijk uitgekomen door simpelweg te groeperen op het label. Momenteel +-9000 tracks en dit werkt nog goed. Genres zijn uiteindelijk een beperking die je aan jezelf oplegt.
Net klaar met alles in playlists gooien. Goed punt wat je noemt mbt. meerdere genres. Nummers waarmee je meerdere kanten op kunt staan bij mij ook in meerdere playlists nu. Ik ga er mee aan de slag en kijk waar ik verder sortering kan aanbrengen, of juist niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Edwin__ schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:48:
[...]

Groeperen op label werkt inderdaad best goed. Je weet wat voor stijl een label ongeveer heeft, terwijl dit niet strict 100% gebonden hoeft te zijn aan één genre.

Je kan ook een soort van energy level schaal maken. 1 voor relaxte warm-up tracks, 4 voor 'dak eraf'. Is natuurlijk wel veel werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
Tigerblood schreef op zondag 2 april 2017 @ 16:21:
[...]

Groeperen op label werkt inderdaad best goed. Je weet wat voor stijl een label ongeveer heeft, terwijl dit niet strict 100% gebonden hoeft te zijn aan één genre.

Je kan ook een soort van energy level schaal maken. 1 voor relaxte warm-up tracks, 4 voor 'dak eraf'. Is natuurlijk wel veel werk :+
Ja, voor DJ werk is het laatste wellicht mogelijk. Maar je creeert daarmee wel gelijk een barriere om spontane dingen te doen. Draai zelf alleen nog vinyl, en daarvan staat bijna alles door elkaar.

Gister thuis wat plaatjes erop gelegd, dan gaat dat als volgt :)
YouTube: Aphex Twin Didgeridoo
YouTube: Rude Awakening - Incomplete Darkness (Kay D. Smith Remix)
YouTube: Bjarki - B03 [TRIP]
YouTube: BMB - Dead Sun - LTECH002
YouTube: Void Settler - Her Naked Thin Glass-Made Clock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:22
Patje040175 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:06:
[...]

Ik heb mijn Gemini G4V op marktplaats gezet, puur omdat ik de jogwheels niet gebruik. Ik heb nu een Vestax VCM 600 Black edition gekocht en met Traktor heb ik voor mijn gevoel nu veel meer controle. Ook heb ik Ableton live 9 suite en ben bezig om daar een DJ template voor te maken, aan gezien de vestax van huis uit een ableton controller is.

Wat betreft de G4V, het is een prima controller en met de mapping die ik erbij heb ook goed te gebruiken in traktor. Qua build is de G4V beter, all metal.

De S4 daarentegen is beter geïntegreerd in traktor (logisch, gemaakt door NI). Verder kan ik op het gebied van de S4 je geen tips geven omdat ik die nooit gehad heb.
Heb uiteindelijk voor een s4 gekozen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Update: vandaag 8 uur experimenteren met mijn DJ set:
- Serato DJ upgrade gedaan en gekoppeld aan cloud in pulse voor streamen in controller van alle genres en locale mp3 uit bib van circa 10 gigabyte.
- BPM mappen in serato DJ gemaakt op alle genres van 60-80bpm in stappen van tien (81-90bpm) tot 150bpm en groter.
- Sync geoefend
- alle functies uitgeprobeert (beatgrid, scratchen,loopings, etc.)
- Bibliotheek gesorteerd.
- Soundcloud (deep house) tracks gedownload 50 free tracks: doel 50-100 tracks komende maanden/jaren downloaden.
- Voortgangsblad "blije passies activiteiten in KM's (uren)) gemaakt in exel

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:22

Ves

A gadget addicted Bounty

Hoe was de ervaring met Pulse?

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Ves schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:18:
Hoe was de ervaring met Pulse?
Ik zit in demo, tot nu toe goed, kan uit cloud afspelen playlisten op serato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Puslelocker werkt best goed, soms wat onslachtig maar ook tijdens het draaien kon ik aangevraagde nummers opzoeken en erbij zetten.
Rekordbox had er watmoeite mee, de updates doen wonderen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:00
Na een jaartje niet bezig geweest te zijn met muziek, toch maar weer eens wat rollende techno beats aan elkaar geplakt :D

Voor de liefhebbers:
https://soundcloud.com/kevje/kev-techno-april-2017

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik meld mij ook maar even in dit topic :)

Ik ben al een tijdje aan het spelen met de software van Algoriddim op de iPad (Djay pro) en dat bevalt eigenlijk prima voor thuisgebruik! Vooral de spotify integratie is erg tof. Split audio kabel van traktor en gaan met die banaan. Laatst was ik op een feest waarvan ik de (professionele) DJ goed ken. Gevolg: Ik stond daar ineens samen met hem te draaien op een toffe pioneer set :o. Waanzinnig van genoten en nu aan het overwegen om wat meer in mijn muziek hobby te investeren, veel oefenen en dan wellicht af en toe ergens draaien :)

Deze hobby gaat geld kosten. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Even een setje deponeren.

Voor de mensen die de oude Progressional Education (RSTRCTD Sessions) sets misschien nog kennen, een bekende vibe.

Leslie Jones [RSTRCTD] - Progression 001

Genre: Progressive House

Klein greepje uit de tracklist:

Bent - As You Fall
Jono Fernandez - Everytime
Yuri Kane - Around You
Kyau & Albert - Riding On A Star (Album Version)
Sergey Tkachev - Alien & Butterfly
Proff - My Personal Summer
Jaytech - Metro

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:44
Gevraagd: Allen & Heath Xone 42 mixer zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jovas schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:00:
Gevraagd: Allen & Heath Xone 42 mixer zwart!
Daar heb je https://tweakers.net/aanbod/ voor he :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:11

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand misschien ervaring met 1 van deze 4 of hopelijk alle 4 de modellen?

Ik wil graag opnieuw mijn hobby met mixen oppakken. Vroeger analoog begonnen, daarna tijdje gewoon via de PC met Traktor en Virtual DJ (met het gebrek van geen midi controller). Ik wil sowieso digitale muziek mixen dus laptop/PC zal sowieso het meest gebruikt gaan worden,maar ideaal zou zijn als er een keer ergens een feestje is dat het mengtafeltje mee kan en ook direct vanaf USB of RCA input ook muziek kan afspelen, met filters, pre listen, gain per kanaal, BPM meter ja en eventueel autosync :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Welke modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

MIDI controller hoeft trouwens geen poep te kosten.
Ben ooit met een Behringer BCR 2000 controller & NI Audio4DJ geluidskaart begonnen.
Deze controller bestaat bijna alleen maar uit rotary encoders.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OTVi0mZ.jpg

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
paranoia68 schreef op zondag 16 april 2017 @ 01:26:
Update: vandaag 8 uur experimenteren met mijn DJ set:
- Serato DJ upgrade gedaan en gekoppeld aan cloud in pulse voor streamen in controller van alle genres en locale mp3 uit bib van circa 10 gigabyte.
- BPM mappen in serato DJ gemaakt op alle genres van 60-80bpm in stappen van tien (81-90bpm) tot 150bpm en groter.
- Sync geoefend
- alle functies uitgeprobeert (beatgrid, scratchen,loopings, etc.)
- Bibliotheek gesorteerd.
- Soundcloud (deep house) tracks gedownload 50 free tracks: doel 50-100 tracks komende maanden/jaren downloaden.
- Voortgangsblad "blije passies activiteiten in KM's (uren)) gemaakt in exel
Joe! Zelf ook bezig om deze zeer oude hobby weer leven in te blazen. Heb een zeer grote hip-hop en hardere house collectie, maar vind qua draaien de tech-house/deephouse kant eigenlijk het leukst. Nu schrijf je dat je 50 tracks van SoundCloud hebt gedownload, nu mijn vraag: hoe heb je die gevonden? Gisteren ff zitten kloten, maar kon geen makkelijke search doen op free downloadable tracks op genre, of mis ik iets? Thanks alvast :-)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Nu schrijf je dat je 50 tracks van SoundCloud hebt gedownload, nu mijn vraag: hoe heb je die gevonden? Gisteren ff zitten kloten, maar kon geen makkelijke search doen op free downloadable tracks op genre, of mis ik iets? Thanks alvast :-)
Ik shazam veel nummers uit slam.nl (boomroom) en van andere deephouse internetzenders. Tevens volg ik heel veel artiesten (twitter(#Deephouse), soundcound, facebook, youtube(via mp3 converters) etc) En veel nummers hebben op soundcloud opties om te delen of downloaden(zie downloadlink/button) bij nummer. Niet alle zijn gratis sommige moet je idd kopen. Maar als ik denk dan 4 op de 10 gratis zijn. Dus voor 50 nummers download moet je ongeveer 125 nummer bekijken...;)

[ Voor 10% gewijzigd door digidokter.net op 11-05-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
paranoia68 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:47:
[...]

Ik shazam veel nummers uit slam.nl (boomroom) en van andere deephouse internetzenders. Tevens volg ik heel veel artiesten (twitter(#Deephouse), soundcound, facebook, youtube(via mp3 converters) etc) En veel nummers hebben op soundcloud opties om te delen of downloaden(zie downloadlink/button) bij nummer. Niet alle zijn gratis sommige moet je idd kopen. Maar als ik denk dan 4 op de 10 gratis zijn. Dus voor 50 nummers download moet je ongeveer 125 nummer bekijken...;)
Dank voor je snelle antwoord en de tips. Wat betreft soundcloud, dat verwachtte ik inderdaad al een beetje, maar had stiekem de hoop dat ik een makkelijke search methode voor gratis tracks per genre gemist had ;) Vind het overigens geen enkel probleem om te betalen voor tracks, maar gratis bibliotheek uitbreiding is altijd leuk (in mijn geval dan, ik heb nog niet zoveel) en bovendien kan je dan ook weer beginnende producers promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

TTHEEBO1 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:06:
[...]

Dank voor je snelle antwoord en de tips. Wat betreft soundcloud, dat verwachtte ik inderdaad al een beetje, maar had stiekem de hoop dat ik een makkelijke search methode voor gratis tracks per genre gemist had ;) Vind het overigens geen enkel probleem om te betalen voor tracks, maar gratis bibliotheek uitbreiding is altijd leuk (in mijn geval dan, ik heb nog niet zoveel) en bovendien kan je dan ook weer beginnende producers promoten.
Graag gedaan, _/-\o_
Mix jij ook, heb je een mix online staan? Ben benieuwd? PM me dan de link? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
paranoia68 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:19:
[...]

Graag gedaan, _/-\o_
Mix jij ook, heb je een mix online staan? Ben benieuwd? PM me dan de link? _/-\o_
Haha, nee, daar ben ik nog lang niet 😀

Heb zo'n 15 jaar geleden even kort (1/2 jaartjes) met vinyl gedraaid, vooral hardcore en hardstyle (en een beetje hip-hop) toen. Was nooit echt een natuurtalent qua beatmatchen enzo, maar had er wel veel plezier in.

Nu recent weer begonnen met software, eerst alleen op de iPad (Djay Pro) en nu ook op m'n mac. Ideaal icm spotify integratie, maar begin de hardware nu toch wel te missen. Met keyboard shortcuts kom je wel ergens, maar als je een beetje wil scratchen (ik zal ook hip-hop gaan draaien), of bijv. filters en EQ tegelijk wil gebruiken voor transities kom je niet heel ver...

Ga nu dus waarschijnlijk een DDJ RB aanschaffen en dan waarschijnlijk later pas weer wat opnemen. Kan nog wel ff duren, want ik heb een kleintje (10 maanden) thuis en ben zowel qua tijd als qua geluidsproductie dus redelijk beperkt.

Zal het overigens zeker hier delen als ik wat heb opgenomen, want feedback is altijd welkom natuurlijk. Zal binnenkort ook eens wat setjes uit dit topic beluisteren voor inspiratie 😀👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Oops... ja ging om de Numark mixtrack platinum of de Pioneer DDJ-SB2 met Serato intro.
Uiteindelijk de Numark gekozen vanwege het display in de jog wheel. Ik vind dit echt een handige feature. Alleen achteraf mis ik gewoon een hoop functionaliteit dat ik vroeger gewend was met Traktor DJ Studio.

Ik vraag mij dus nu ook sterk af of ik alsnog de controller terugstuur en voor een duurder uitgebreider model ga.
Serato intro vind ik zelf echt poep. Features die verstopt zitten of alleen werken als de controller unplugged is een totaal mislukte file browser. Nu weet ik niet hoe Traktor dit tegenwoordig heeft, want wel meer bedrijven zijn overgestapt naar een soort van platte en clean interface waar je je een gek zoekt naar de benodigde functies!

Ook mis ik de optie om zonder tussenkomst van een PC/laptop te kunnen mixen. Het is gewoon handig om ook via 1 of 2 USB sticks/drives en/of RCA-in te kunnen mixen.

Filtering en samples en opties hiermee is met de Numark en vermoedelijk Pioneer inc dezelfde Serato intro veel te beperkt.

Ik moet wel zeggen het is een leuke en fijne controller voor het geld. Maar als iemand toch wat betere opties weet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian97
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:49
n00bs schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:25:
[...]

Oops... ja ging om de Numark mixtrack platinum of de Pioneer DDJ-SB2 met Serato intro.
Uiteindelijk de Numark gekozen vanwege het display in de jog wheel. Ik vind dit echt een handige feature. Alleen achteraf mis ik gewoon een hoop functionaliteit dat ik vroeger gewend was met Traktor DJ Studio.

Ik vraag mij dus nu ook sterk af of ik alsnog de controller terugstuur en voor een duurder uitgebreider model ga.
Serato intro vind ik zelf echt poep. Features die verstopt zitten of alleen werken als de controller unplugged is een totaal mislukte file browser. Nu weet ik niet hoe Traktor dit tegenwoordig heeft, want wel meer bedrijven zijn overgestapt naar een soort van platte en clean interface waar je je een gek zoekt naar de benodigde functies!

Ook mis ik de optie om zonder tussenkomst van een PC/laptop te kunnen mixen. Het is gewoon handig om ook via 1 of 2 USB sticks/drives en/of RCA-in te kunnen mixen.

Filtering en samples en opties hiermee is met de Numark en vermoedelijk Pioneer inc dezelfde Serato intro veel te beperkt.

Ik moet wel zeggen het is een leuke en fijne controller voor het geld. Maar als iemand toch wat betere opties weet :-)
Ik werk zelf met de Pioneer DDj-SB2 in combinatie met een licentie van Virtual DJ Pro, gewoon omdat ik dit altijd gewend ben en Serato ook waardeloos vond werken. (Ben meer Drive-in DJ dan puur House/Techno)

Als ik je voorkeuren zo hoor over een extra RCA of zonder tussenkomst van laptop denk ik gelijk aan de Pioneer DJ XDJ-RX. Al zal deze waarschijnlijk niet echt in je prijsrange vallen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Julian97 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:54:
[...]

Ik werk zelf met de Pioneer DDj-SB2 in combinatie met een licentie van Virtual DJ Pro, gewoon omdat ik dit altijd gewend ben en Serato ook waardeloos vond werken. (Ben meer Drive-in DJ dan puur House/Techno)

Als ik je voorkeuren zo hoor over een extra RCA of zonder tussenkomst van laptop denk ik gelijk aan de Pioneer DJ XDJ-RX. Al zal deze waarschijnlijk niet echt in je prijsrange vallen...?
Dat is idd een zeer zeer mooi en compleet apparaat, maar gaat een beetje :+ ver boven mijn budget :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 19:39
Heren, al enige tijd ben ik zoek naar het juiste stukje software om mijn muziek te kunnen indexeren op BPM snelheid.

De genre is hardcore/uptempo. en het zou mooi zijn als ik alles kan indexeren onder bpm.

Nu heb ik verschillende software gebruikt en geprobeerd. maar deze kloppen niet altijd.
Ik maak gebruik van een Pioneer DDJ-S1 dj controller. en de controller software: Serato.

Als iemand goeie input heeft voor de juiste software om op BPM te indexeren dan zou ik hier erg mee geholpen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Heeft Serato daar zelf geen functionaliteit voor? Ik gebruik zelf Traktor, en die pakt 99% goed. Sorteer ik vervolgens de BPM-kolom in de lijst en boem, keurig op volgorde.
Heb je Mixed in Key al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Kaj. schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:26:
Heeft Serato daar zelf geen functionaliteit voor? Ik gebruik zelf Traktor, en die pakt 99% goed. Sorteer ik vervolgens de BPM-kolom in de lijst en boem, keurig op volgorde.
Heb je Mixed in Key al geprobeerd?
Serato doet dit wel, maar enkel pas op het moment dat het gehele nummer ingeladen is in de controller.
om nou al mijn nummers 1 voor 1 in de controller te laden is mij iets teveel werk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

marcel19 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:23:
Heren, al enige tijd ben ik zoek naar het juiste stukje software om mijn muziek te kunnen indexeren op BPM snelheid.

De genre is hardcore/uptempo. en het zou mooi zijn als ik alles kan indexeren onder bpm.

Nu heb ik verschillende software gebruikt en geprobeerd. maar deze kloppen niet altijd.
Ik maak gebruik van een Pioneer DDJ-S1 dj controller. en de controller software: Serato.

Als iemand goeie input heeft voor de juiste software om op BPM te indexeren dan zou ik hier erg mee geholpen zijn. :)
Je kunt in Serato in je bibliotheek gewoon alle bestanden selecteren en op "Analyse Files" drukken :)

edit: zie net zelfs dat ze een optie "Analyse entire Library" hebben :+

Serato Analyze

[ Voor 90% gewijzigd door IJsrace op 28-06-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Bloederig schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:46:
[...]

Je kunt in Serato in je bibliotheek gewoon alle bestanden selecteren en op "Analyse Files" drukken :)

edit: zie net zelfs dat ze een optie "Analyse entire Library" hebben :+

[afbeelding]
Thanx dit was me echt niet eerder opgevallen. nou moet ik ook zeggen als je een donkere button maakt op een zwarte achtergrond. is het wel verdomd moeilijk vinden :P

thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Even semi technisch vrsagje: iemand ervaring met djm2000 nxs combi met cdj2000 nxs of xdj1000nxs? Ik vrsag me af waarom je de djm zou aansluiten aan de pc voor rekordbox in olaats van op de spelers (en die weer via rekordbox). Dat wil zeggen, in situaties dat je niet stand alone wil draaien. Je mist dan toch een hoop effecten enzo?

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Snap ik ook niet... waarom zou je uberhaupt met een laptop gaan draaien als je zo'n setup hebt?

Ik heb zelf 2x XDJ1000mk2's en welliswaar geen DJM meer (had een 900nxs) maar een Xone DB4 en ik heb echt alles wat je maar nodig hebt. Spelers onderling gelinkt, alles vanaf 1 usb en makkelijk zoeken. Ideaal. Schermen zijn super duidelijk, hoge resolutie en multicolor waveforms etc. Voor mij geen laptop meer dus...

[ Voor 10% gewijzigd door ElayZ op 05-07-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:16
Zijn hier toevallig Xone 42 gebruikers? En dan vooral diegene die er een externe 'effectenbak' achter hebben hangen (via send/return).

Ik krijg op die manier nl. de effecten van Traktor niet lekker doorgelust..
Krijg een raar soort phase geluid te horen zodra ik de send/return open draai op de mixer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
b.o.n.s schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:59:
Zijn hier toevallig Xone 42 gebruikers? En dan vooral diegene die er een externe 'effectenbak' achter hebben hangen (via send/return).

Ik krijg op die manier nl. de effecten van Traktor niet lekker doorgelust..
Krijg een raar soort phase geluid te horen zodra ik de send/return open draai op de mixer.
Komt dit wellicht omdat de Xone42 een analog mixer is, en je er via Traktor een digital signal mee terug stuurt? Dit vermoeden had ik altijd. Heb zelf nl. een Xone92 hier staan en wellicht hetzelfde issue gehad:

Ik had een Pioneer RMX-500 erop aangesloten via send / return. Deze had ook zo'n 'phase' geluid als ik 'm activeerde. Omdat dit een digitale unit is.
Ik heb ook 'n Boss DD-5 Delay (ook via Send / Return), deze heeft het niet. Omdat deze ook weer 'n analog signal terugstuurd?

Bovenstaand is slechts een vermoeden, wellicht kan iemand er verder over uitleggen _/-\o_

(Ik heb de RMX500 inmiddels verkocht, vandaar de verleden tijd gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Gaargod schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:27:
[...]

Komt dit wellicht omdat de Xone42 een analog mixer is, en je er via Traktor een digital signal mee terug stuurt? Dit vermoeden had ik altijd. Heb zelf nl. een Xone92 hier staan en wellicht hetzelfde issue gehad:
Hoe wil jij een "digital signal" via analoge TRS kabels je Xone insturen dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Tigerblood schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:39:
[...]

Hoe wil jij een "digital signal" via analoge tulpstekkers je Xone insturen dan? 8)7
Goeie! Zoals ik zei, het was slechts een vermoeden van mijn kant :)
Kan het zijn dat Traktor (of in mijn geval de RMX500) het signaal toch 'verandert' waardoor het anders klinkt als het teruggestuurd word?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Gaargod schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:43:
[...]

Goeie! Zoals ik zei, het was slechts een vermoeden van mijn kant :)
Kan het zijn dat Traktor (of in mijn geval de RMX500) het signaal toch 'verandert' waardoor het anders klinkt als het teruggestuurd word?
Waarschijnlijk klopt je audio chain gewoon niet. Lijkt me sterk dat de combinatie niet werkt want ik zie grote namen regelmatig met een Xone draaien in combinatie met die nieuwe RMX-1000 van Pioneer.

Misschien even Googlen, ik kwam bijvoorbeeld dit topic tegen:
http://xoneforum.allen-heath.com/forum_posts.asp?TID=657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Tigerblood schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:45:
[...]

Waarschijnlijk klopt je audio chain gewoon niet. Lijkt me sterk dat de combinatie niet werkt want ik zie grote namen regelmatig met een Xone draaien in combinatie met die nieuwe RMX-1000 van Pioneer.

Misschien even Googlen, ik kwam bijvoorbeeld dit topic tegen:
http://xoneforum.allen-heath.com/forum_posts.asp?TID=657
Ik zeg ook nergens dat het niet werkte ;)
Het werkte top, maar er klonk toch een soort (zwak) 'phase' geluid als ik het signaal via de RMX500 stuurde.

Bij de DD5 verandert het geluid verder niet - op de gewenste FX na natuurlijk.

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Gaargod schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:27:
[...]

Ik had een Pioneer RMX-500 erop aangesloten via send / return. Deze had ook zo'n 'phase' geluid als ik 'm activeerde. Omdat dit een digitale unit is.
Ik heb ook 'n Boss DD-5 Delay (ook via Send / Return), deze heeft het niet. Omdat deze ook weer 'n analog signal terugstuurd?

Bovenstaand is slechts een vermoeden, wellicht kan iemand er verder over uitleggen _/-\o_

(Ik heb de RMX500 inmiddels verkocht, vandaar de verleden tijd gebruikt).
Hoe het exact zit weet ik zelf niet, maar er is gewoon een minimale delay/phase in het geluid met de s/r open op de Xone. Het geluid vanuit de mixer is ook niet zo vol zodra de s/r volledig open staat.

Ik heb online al meerdere zaken hierover gelezen, maar een mixer als de Xone 42/92 etc. moet dit toch op orde hebben zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
ElayZ schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:00:
Snap ik ook niet... waarom zou je uberhaupt met een laptop gaan draaien als je zo'n setup hebt?

Ik heb zelf 2x XDJ1000mk2's en welliswaar geen DJM meer (had een 900nxs) maar een Xone DB4 en ik heb echt alles wat je maar nodig hebt. Spelers onderling gelinkt, alles vanaf 1 usb en makkelijk zoeken. Ideaal. Schermen zijn super duidelijk, hoge resolutie en multicolor waveforms etc. Voor mij geen laptop meer dus...
Ik lees jou reactie nog eens..
Mis je de effecten niet nu je een DB4 hebt staan.. of heb je daar iets anders voor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElayZ
b.o.n.s schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:30:
[...]

Ik lees jou reactie nog eens..
Mis je de effecten niet nu je een DB4 hebt staan.. of heb je daar iets anders voor?
Het is grappig dat je dat vraagt, ook icm met de discussie hierboven. De effecten van de DJM900 mis ik niet nee... Ik vind de Pioneer FX veel te grof zogezegd, hakken er direct zoveel in dat iedereen duidelijk direct hoort dat je met een effect bezig bent zegmaar...

Ik houdt van subtiele overgangen en FX die niet te rigoureus zijn maar de mix completer maken. En de DB4 heeft zo ongeveer de beste FX van de planeet. En een aparte FX unit per kanaal + 2 losse Xone filters. :*) :9~ Ik heb de DB4 juist gekocht vanwege de effecten (en de loop recorders per kanaal).

Stukje verloop en mijn redeneringen: ik kwam van een Xone 92 waarmee ik icm met een Audio 10 met Traktor Scratch gedraaid heb. Toen uiteindelijk besloten dat ik laptop-loos draaien eigenlijk toch leuker vindt. Intussen ook CDJ's erbij gekocht. Vervolgens miste ik wel de Traktor FX. Dus ik heb ook geklooid met externe units zoals hierboven besproken wordt. Een Boss DD7 delay pedaaltje gehad en een RMX1000 overwogen (maar toch nooit gekocht ivm beschreven problemen icm de S/R op de 92) enz.

[edit] overigens, dat vreemde geluid met een RMX komt inderdaad doordat je van digitaal naar analoog signaal gaat en dat een aantal keer ogmezet moet worden. Enige manier om dat weer te voorkomen is geen S/R te gebruiken maar een RMX1000 direct tussen de CDJ (of XDJ of TT of wat ook) en de mixer te zetten. Maarja, met 2 decks heb je dan 2 RMX's nodig...

Anyway, uiteindelijk (met pijn in m'n hart) de Xone 92 verkocht en een DJM900 aangeschaft met de gedachte van dan heb ik FX en hij is Traktor certified, dus dan kan die Audio 10 (en die DD7 en alle k*t kabels) ook de deur uit en heb ik een compactere/simpelere setup (ook ivm meenemen).

Gelijk toen ik de DJM900 had en aansloot viel me al op dat het geluid een stuk doffer ofzo was dan van de Xone. Ik had er wel over gelezen en gedacht van zal allemaal wel, Pioneer is niet voor niks marktleider, het geluid zal echt wel goed zijn...

Maar geloof me, de Xone 92 klinkt echt vele malen beter. Die DJM900 klinkt gewoon softer/doffer/wolliger ofzo, minder sprankelend. Ik weet niet hoe ik het anders moet omscrhijven. Als je niets anders gewend bent heb je er ook geen last van denk ik maar als je het verschil gehoord hebt valt het je op...

Afijn, iets van anderhalf jaar ofzo met de DJM gedraaid. Weinig timecode meer gebruikt eigenlijk. En ik ondertussen ging steeds meer balen van het geluid en de grove FX van de DJM. De Pioneer FX zijn heel moeilijk subtiel te gebruiken. Het resulteert, als je al een klein beetje aan een knop draait al snel in een overkill aan FX (vind ik). Het feit dat de filters LPF/HPF in 1 zijn (vanuit t midden naar links draaien voor low en voor high naar rechts, als ik t goed zeg) vond ik ook vervelend. Plus het geluid van de filter is gewoon niet zo mooi.

Sorry, het wordt een beetje lang verhaal dit merk ik... tis al laat :9 Maargoed, getwijfeld om m weg te doen en weer een 92 terug te kopen en dan maar zonder FX... maar dat werd m ook niet. Dus op een gegeven moment kwam ik een leuke deal tegen voor een DB4, die tot dan toe redelijk onbetaalbaar was, 2800eu ofzo. De DJM kon ik 2e hands nog makkelijk goed verkopen dus de knoop was vrij snel doorgehakt.
De BD4 is in mijn beleving in feite een Xone 92 maar dan met waanzinnig goede FX. Ideaal dus! 8) Het verbaasd mij eerlijk gezegd ook dat veel (techno) DJ's - die zonder laptop draaien - toch standaard bij de 92 zijn gebleven en je de DB4 weinig ziet op feesten. Adam Beyer bijvoorbeeld heeft wel een DB4 weet ik (postte hij ooit eens op FB) maar draait standaard met een 92 + DD7 Delay + RV-6 reverb.

Dat de DB4 nooit meer mainstream is geworden als vervanger van de 92 komt misschien doordat het best een complexe mixer is. Als je er nog nooit mee gedraaid hebt zijn het wel heel veel knopjes en mogelijkheden (plus de 92 blijft gewoon een meesterlijke analoge mixer). Inmiddels heeft Allen&Heath overigens de PX5 uitgebracht als meer mainstream mixer, ik vermoed in een poging om de 92 te vervangen...

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 16-07-2017 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Heel verhaal inderdaad, maar maakt niet uit (top) ;-)

De effecten van een DJM zijn inderdaad wat grof, maar ik denk zelf wel dat de echo, reverb en delay goed bruikbaar zijn. (al heb ik al een hele tijd niet op een Pio gedraaid en vooral met Traktor).

Wel grappig, ik kende de DB4 niet en blijkbaar heeft die dus wel effecten inderdaad..
Maar.. hehe.. out-of-price-range zie ik.

Jou hele verhaal voor wat betreft simpelere/cleanere setup is dus ook mijn idee.
Ik heb deze week de kleine XDJ's gekocht ter vervanging van mijn draaitafels (en dus ook mijn timecode setup).

Nu loop ik dus tegen het delay-verhaal aan wat jij dus koppelt aan de analoge-digitale conversie (wat logisch klinkt natuurlijk).

Zelf heb ik dus een Xone 42, met de filters waar ik echt gek op ben.
Maar af en toe een delay/reverb mis ik nu dus in mijn mix.

Haal ik een 2e hands DJM daarvoor (700/750/800?) of niet?

De filter sectie van Pioneer is inderdaad niet te vergelijken met de Xone wat jij al aangeeft.

Lastig.

Ps. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
ElayZ schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:00:

txs, ook de setup waar ik voor ga. Ga morgen een db4 halen. Kun je er trouwens twee koptelefoons tegelijk op aansluiten?
Soms is een laptop handig, bijvoorbeeld bij feestjes waarbij iedereen continu van alles aanvraagt. Pulselocker erbij hoppa. ALvoelt een xdj setup wel stabieler :-) Een keer gedraaid met cdjs 2000 maar wel met laptop. Je gebruikt de cdjs/xdjs dan eigenlijk als HID,dus de laptop raak je bijna niet aan (alleen om gekke dingen op te zoeken).

btw, een db4 is 2e hands gelijk geprijst als een djm900 nx1; nieuw is de db4 fors goedkoper dan de pioneer 900nx2... pioneer: meermainstream, kom je overal tegen, de nx2 schijnt goed geluid te hebben. db4: beter of iig gelijk geluid, veel meer effecten en mogelijkheden, jezietzeechter nergens staan. Enfin, ik ga het allemaal wel ervaren.

[ Voor 27% gewijzigd door Boefmans op 16-07-2017 20:28 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat zijn de ervaringen met de traktor Z1? Ik ben jaren terug gestopt met draaien, toen nog vinyl, helemaal op het laatst Final scratch. Neen dan is er de gelegenheid om nog eens te draaien. ik overweeg om een Z1 aan te schaffen omdat die zeer compact is, en functioneert als een klassieke mixer.

Hoe zet je BVB 2 tracks in sync in traktor, met de muis? Of moet ik af van het idee dat een dj moet kunnen beatmatchen en dat gewoon overlaten aan de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 18:29

Emiel1984

Made in NL

Ik zoek een dj tafel geschikt voor een kind van 7, waarvoor geen pc nodig is. Zou graag enkel met android telefoon aansluiting willen en/of usb flash voor muziek keuze.

Tot nu toe vind ik heel weinig. Steeds weer is of de prijs veel te hoog of is er toch een pc nodig.

Het hoeft niet professioneel te zijn. Voornamelijk gebruik met koptelefoon en niet met externe speaker(s).

Het is echt bedoelt als speelgoed. Budget is rond de 100 maar mag meer zijn als het product echt beduidend beter is.

Tips zijn zeer welkom

[ Voor 10% gewijzigd door Emiel1984 op 17-07-2017 13:02 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Hercules compact dj control wellicht? 90 euro ofzo. Of voor 160 het grotere broeirtje. VOlgens mij pakt diewel android.

Voor ipads zijn er meer, vaakook wel duurder. Puur usb spelers, is volgens mij een hele andere leage (om hem/haar nu met xdjs te laten spelen ;)
Niet een oud laptopje over? dan maak je het jezelf wel makkelijker,ook om er muziek op te zetten enzo.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Boefmans schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:54:
[...]

txs, ook de setup waar ik voor ga. Ga morgen een db4 halen. Kun je er trouwens twee koptelefoons tegelijk op aansluiten?
Soms is een laptop handig, bijvoorbeeld bij feestjes waarbij iedereen continu van alles aanvraagt. Pulselocker erbij hoppa. ALvoelt een xdj setup wel stabieler :-) Een keer gedraaid met cdjs 2000 maar wel met laptop. Je gebruikt de cdjs/xdjs dan eigenlijk als HID,dus de laptop raak je bijna niet aan (alleen om gekke dingen op te zoeken).

btw, een db4 is 2e hands gelijk geprijst als een djm900 nx1; nieuw is de db4 fors goedkoper dan de pioneer 900nx2... pioneer: meermainstream, kom je overal tegen, de nx2 schijnt goed geluid te hebben. db4: beter of iig gelijk geluid, veel meer effecten en mogelijkheden, jezietzeechter nergens staan. Enfin, ik ga het allemaal wel ervaren.
En? Wat is het geworden?

[edit] btw, wat wel goed is om te realiseren (ja ook de DB4 heeft minpunten) je kunt 1 effect tegelijk per kanaal doen (en de filter natuurlijk) dus je kunt geen echo en delay tegelijk op hetzelfde kanaal gebruiken... Is geen ramp maar wel jammer.

Klopt overigens natuurlijk dat je met CDJ's/XDJ's en DB4/DJM gewoon met laptop kunt draaien. Zit gewoon USB en geluidskaart enz in. HID werkt best ok op zich. Ik had hiervoor CDJ900's die heb ik poosje terug verkocht en die XDJ1000mkII gehaald juist ivm het zoeksysteem (zit gewoon qwerty toetsenbordje on screen en ook heel handig: zoeken in key of met tags/filters, geniaal systeem). 2 headphones kan ook maar dat heb je vast inmiddels al wel gezien. 1 mini jack en 1 grote.

NX2 is overigens inderdaad verbeterd qua geluid al heb ik dat zelf nooit (thuis) van dichtbij kunnen vergelijken. Maar Pioneer heeft eindelijk de vele klachten over geluidskwaliteit aangepakt.
b.o.n.s schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:56:
[...]

Heel verhaal inderdaad, maar maakt niet uit (top) ;-)

De effecten van een DJM zijn inderdaad wat grof, maar ik denk zelf wel dat de echo, reverb en delay goed bruikbaar zijn. (al heb ik al een hele tijd niet op een Pio gedraaid en vooral met Traktor).

Wel grappig, ik kende de DB4 niet en blijkbaar heeft die dus wel effecten inderdaad..
Maar.. hehe.. out-of-price-range zie ik.

Jou hele verhaal voor wat betreft simpelere/cleanere setup is dus ook mijn idee.
Ik heb deze week de kleine XDJ's gekocht ter vervanging van mijn draaitafels (en dus ook mijn timecode setup).

Nu loop ik dus tegen het delay-verhaal aan wat jij dus koppelt aan de analoge-digitale conversie (wat logisch klinkt natuurlijk).

Zelf heb ik dus een Xone 42, met de filters waar ik echt gek op ben.
Maar af en toe een delay/reverb mis ik nu dus in mijn mix.

Haal ik een 2e hands DJM daarvoor (700/750/800?) of niet?

De filter sectie van Pioneer is inderdaad niet te vergelijken met de Xone wat jij al aangeeft.

Lastig.

Ps. Bedankt voor je reactie!
Zeker lastige keuze. Persoonlijk denk ik als je de 42 wegdoet voor een 700/750/800 dat je spijt gaat krijgen tzt... Precies om de redenen die ik noemde. Met name 't geluid en de filters. Je zou de pedaaltjes kunnen overwegen (DD7 en RV6) maarja dat ben je ook al gauw een paar honderd kwijt, zit je met enorme kabelbende plus die FX zijn ook vrij lastig te bedienen, zijn ook niet quantized. Wel iets om rekening mee te houden.
Yalopa schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:48:
Wat zijn de ervaringen met de traktor Z1? Ik ben jaren terug gestopt met draaien, toen nog vinyl, helemaal op het laatst Final scratch. Neen dan is er de gelegenheid om nog eens te draaien. ik overweeg om een Z1 aan te schaffen omdat die zeer compact is, en functioneert als een klassieke mixer.

Hoe zet je BVB 2 tracks in sync in traktor, met de muis? Of moet ik af van het idee dat een dj moet kunnen beatmatchen en dat gewoon overlaten aan de software?
Ik heb een Z1 liggen die ik heel af en toe gebruik, op ski vakantie met collega's bijv als ik niet teveel mee kan nemen. Ik heb er dan altijd een X1 bij voor tracks selecteren en FX enz. Is prima compacte setup.

[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 17-07-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 18:29

Emiel1984

Made in NL

Boefmans schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:01:
Hercules compact dj control wellicht? 90 euro ofzo. Of voor 160 het grotere broeirtje. VOlgens mij pakt diewel android.

Voor ipads zijn er meer, vaakook wel duurder. Puur usb spelers, is volgens mij een hele andere leage (om hem/haar nu met xdjs te laten spelen ;)
Niet een oud laptopje over? dan maak je het jezelf wel makkelijker,ook om er muziek op te zetten enzo.
Dankje. Het lijkt echter erop dat de Hercules compact dj niet compatible is met android of iOS. Bij de duurdere Hercules universale dj wordt dit wel aangegeven.

Had zelf de volgende gevonden nog maar heb het idee dat het tegenvalt.

http://m.intertoys.nl/m20...CimfDFuDKe2I6caAjHk8P8HAQ

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Weet niet of die wel android doet.
Die universal hercules is 150. Wat ik al zeg, wellicht beter om een oude pc van stal te halen?

Ik heb de db4 nu, nog niet heel goed kunnen testen. De fx is impressive. Nu ff doorsparen voor de xdjs :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Boefmans schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:00:
Weet niet of die wel android doet.
Die universal hercules is 150. Wat ik al zeg, wellicht beter om een oude pc van stal te halen?

Ik heb de db4 nu, nog niet heel goed kunnen testen. De fx is impressive. Nu ff doorsparen voor de xdjs :)
Nice! _/-\o_ Ben benieuwd wat je er van vind.

Beter oud laptopje inderdaad met Djay of iets simpels. Overigens werkt Traktor op de iPad ook best aardig evt icm met de Z1 waar eerder over gesproken werd. Then again, tis voor een kind van 7... :9
Boefmans schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:01:
...om hem/haar nu met xdjs te laten spelen ;)
Mijn zoontje van 3 staat regelmatig op een stoel aan de jogwheels en knopjes te draaien enzo. Vind ie prachtig. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Emiel1984 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:11:
[...]

Dankje. Het lijkt echter erop dat de Hercules compact dj niet compatible is met android of iOS. Bij de duurdere Hercules universale dj wordt dit wel aangegeven.

Met beatmatchen kan je niet, geen pitch control. Cross fading werkt alleen bij 2 verschillende bronnen (bluetooth en de mp3/fm radio) . Het is gewoon een veredelde bluetoothspeaker.
Er zijn wel dj programma's voor Android, maar weet niet hoe het zit met hardware ondersteuning (check http://www.androidauthori...-apps-for-android-622809/)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
ElayZ schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 01:14:
[...]

Nice! _/-\o_ Ben benieuwd wat je er van vind.
Niet normaal de instellingen en mogelijkheden van de db4, de effecten, eq control, filters, en (bijna) alles per channel in te stellen. Net even de manual doorgeakkerd... je kunt de routing ook instellen van de effecten (post of prefader, post of pre eq...)...echt niet normaal dit. Aan allerlei kleine details is ook gedacht (hoe je de headphones wilt: als je cue'd cue'd die de anderen uit of niet... hoor je enkel de cue of ook de mix (en in welke verhouding), hoor je de mix als jegeen cue aanhebt... das maar een van de vele voorbeelden.

Dit gaat lekker klooien worden :-) en wat een verschil met de standaard pioneer 900nxs (de nxs2 ken ik niet); totaal andere klasse.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Haha ja het is echt totaal andere klasse gewoon. Je kunt zo verschrikkelijk veel met dat ding.Inderdaad de routing volledig aanpassen, allen inputs over de kanalen wisselen enz. Ook die FX zijn geniaal, je kunt er heel veel aan aanpassen en veel verschillende kiezen. Er zit niet gewoon 1 delay op, nee je kunt gewoon uit 20 soorten delays kiezen ofzo. Wat mij betreft echt 'the mother of all mixers' 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
En per kanaal he. Ik zag net een paar filmpjes, omg dst wordt veel oefenen :)

Overigens kun je qua geluid wel twee effecten per kanaal doen, door een bron naar twee kanalen te routen.

[ Voor 41% gewijzigd door Boefmans op 20-07-2017 07:34 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Pioneer komt vandaag met een (voor vele van ons denk ik zeer interessante) nieuwe mixer: de DJM-750mk2

SPECIFICATIES PIONEER DJM-750 MK2:
De DJM-750 MK2 mixer heeft veel features die overgenomen zijn van de DJM-900NXS2, zoals de fader/toonregelings curves, Send/Return sectie, de Magvel crossfader, 4 color FX filters en 11 van de BPM effecten. Tevens heeft de DJM-7500MK2 de frequentieselectiemogelijkheden zodat je de BPM effecten alleen op een bepaald frequentie gedeelte van de audio laat werken. Intern werkt de DJM-750MK2 met 64-bits technieken en er worden goede 32-bits A/D en D/A-converters gebruikt.
Daarnaast kun je de DJM-750MK2 gebruiken als geluidskaart voor je computer en ondersteunt hij tijdcode. Een licentie voor Rekordbox DJ en Rekordbox DVS is bijgesloten dus na aankoop van tijdcode vinyl kun je er zo mee aan de slag (als je al spelers hebt).

Belangrijkste kenmerken
Wordt geleverd met Rekordbox DJ en Rekordbox DVS
Inbegrepen accessoires
- Stroomkabel, USB-kabel, gebruiksaanwijzing (snelstartgids), licentiesleutels
Frequentiebereik
- 20 - 20.000 Hz
Samplingfrequentie
- 48 kHz
- A/D-converter: 32 bit
- D/A-converter: 32 bit
- Signaal-ruisverhouding Line: 105 dB
- Vervorming: < 0,005 % (LINE)
Kanalen
- Aantal: 4
- ISO
- 3 band
- EQ/ISO-bereik
- Ingebouwde, om schakelbare 3-bands equalizer: -26 dB ~ +6 dB / 3-bands isolator: -∞ ~ +6 dB
Sound Color FX
- Dub Echo, Filter, Noise en Sweep
Beateffecten
- Delay, Echo, Flanger, Helix, Ping Pong, Pitch, Spiral, Reverb, Roll, Trans, Vinylbreak
- Hij beschikt over de effect frequentie filter
- Crossfadertype: Magvel Fader
- CURVE-toewijsbaar: Ja
- Fader Curve: instelbaar in 3 standen
Ingangen
- 4 PHONO (RCA)
- 4 LINE/LINE (RCA)
- 1 MIC (XLR en TRS-jack van 1/4")
Send/Return
- 1 SEND (TS-jack van 1/4")
- 1 RETURN (TS-jack van 1/4")
USB
- 1 USB B-poort + 1 USB A-poort
Uitgangen
- 2 Master (XLR, RCA)
- 1 Booth (TRS-jack van 1/4")
- 2 Hoofdtelefoon aansluitingen (stereo jack van 6,3mm, stereo mini-jack van 3,5 mm)
Specificaties
- Breedte: 320 mm
- Hoogte: 107,9 mm
- Diepte: 387,9 mm
- Gewicht: 6,6 kg
Prijs: 1199 Niet duur wat mij betreft als ik zie wat je er voor krijgt.

Ik dacht ik meld het even :)

[ Voor 9% gewijzigd door ElayZ op 01-08-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Niet duur? Vroeger kostte de DJM-800 misschien 100 euro duurder en dan had je het flagship model. Nu krijg je het "my first Pioneer" model voor 1199. Ik vind het nogal een smak geld voor een middenklasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Verschillen in mogelijkheden en kwaliteit zijn wel groot hoor, een djm800 kun jr niet vergelijken met een 750mk2. Nou zou ik dir laatste ook nooit kopen, dan beter doorsparen voor het echte werk of 2e hands :)
Pioneer is natuurlijk wel relatief duur, bertje de apple van de dj zooi.

Edit: eindelijk de xdj's binnen, even wat gepiel om ze effectief aan te sluiten op de db4 (ism met rekordbox dus hid mode). Manoman wat een verschil, loopt allemaal. Stuk. Soepeler.

Mooie aan de db4 is dat, doordat je inout kanalen moeiteloos kan switchen, je zonder risico effecten kan uitchecken op een lopend nummer (door een van de decks op twee kanalen tegelijk te zetten).
Volgende week draaien op een feestje, dan kan ik er echt mee spelen :)

[ Voor 44% gewijzigd door Boefmans op 30-08-2017 22:03 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Rekordbox 5 is uit... Al mensen met ervaringen? Ik ben 'm nu aan het downloaden, vanavond eens even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Weer eens een nieuwe mix opgenomen:

01. Helios - Nothing It Can
02. Asura - Eternal Sunshine (Remix)
03. Joey Fehrenbach - Hindsight
04. Nick Warren & Tripswitch - Savannah
05. Sahar Z - Orenda
06. Modd - Vtown
07. Aparde - Vast
08. Stephan Bodzin - Sungam (Patrice Bäumel Remix)
09. Khen - Imaginal Cells (Guy J Remix)
10. Bernstein - Spirited Away
11. Armen Miran & Hraach - The Traveller
12. Brian Cid - Mancha
13. Way Out West - Tuesday Maybe (Guy J Remix)
14. Petrichor - Nukumori
15. Serge Devant - In Time
16. Rodriguez Jr. - Cily
17. Marc Romboy - Counting Comets (Ruede Hagelstein Remix)
18. Love Over Entropy - Sea
19. David Hohme - Fear less (Hraach Remix)
20. Ellroy – Make A Wish
21. Slam - Eterna (Petrichor Remix)
22. Coqorico – Comptine
23. Gab Rhome - Venus
24. Mariano Mateljan - Clouded Visions (Archie Hamilton & Dan Farserelli Remix)
25. Jay Bliss - Time Travelling
26. Beacon - Fault Lines (Dauwd Remix)
27. Sahar Z & Chicola - Morning Glory
28. Bicep - Rain
29. Hernry Saiz & Petar Dundov - Infinite Promises
30. Mark Slee - Nocturne Belle (Tim Green Remix)
31. Stereo Underground - Glacier Meadows
32. Pryda - Origins
33. Tripswitch - Divine Falsehoods (Hypnotherapy Remix)
34. Underworld - Low Burn

[ Voor 84% gewijzigd door Michali op 05-10-2017 13:07 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
ElayZ schreef op zondag 16 juli 2017 @ 02:30:
[...]

Gelijk toen ik de DJM900 had en aansloot viel me al op dat het geluid een stuk doffer ofzo was dan van de Xone. Ik had er wel over gelezen en gedacht van zal allemaal wel, Pioneer is niet voor niks marktleider, het geluid zal echt wel goed zijn...

Maar geloof me, de Xone 92 klinkt echt vele malen beter. Die DJM900 klinkt gewoon softer/doffer/wolliger ofzo, minder sprankelend. Ik weet niet hoe ik het anders moet omscrhijven. Als je niets anders gewend bent heb je er ook geen last van denk ik maar als je het verschil gehoord hebt valt het je op...
Draai ook zo goed als altijd op een Xone, geluidskwaliteit inderdaad vele malen beter dan Pioneer (tenzij volledig digitaal doorgelust vanaf cdj's en digitale output van DJM in een externe dure DAC). Liever nog de nieuwe Rane, maar paar weken terug voor het eerst op deze tank gedraaid en die is qua geluid helemaal O+ O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NeZ8oKG.jpg

Je hoort gewoon direct het verschil tussen goed/slecht geproduceerde/geëxporteerde platen, mp3's/wav's etc. Nog nooit eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Lekker setje hoor. :-)

ik nu dus aan het klooien met xdj1000mk2 met xonedb4,veel lol mee. Door verbouweing in huis ligt te ff stil, voordeel is wel dat er ruimte komt om een tafeltje op maat te bouwen _/-\o_

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11
Ook een mixje opgenomen (tijdens een klein festivalletje wat ik met war vrienden heb georganiseerd):

[Soundcloud: https://soundcloud.com/beppiekraftwerk/the-village-warehouse]
edit: volgens mij is de soundcloud plugin stuk https://soundcloud.com/beppiekraftwerk/the-village-warehouse

Tracklist:
Beyonce - Hot Sauce In My Bag Swag (Vandalized Edit)
Migos - T-shirt (Yung Felix Remix)
J Hus - Did You See (The Busy Twist Remix)
NKC - Hague Basement
Kingdom - Stalker Ha
SNØW & ZED BIAS x AIDONIA - TEK TIME (EDIT)
Fetty Wap - My Way (Vandalized Edit)
Cardi B - Bodak Yellow (Uproot Andy RMX)
KKing Kong - Drenas
KKing Kong - NO CHÃO
XXXTENTACION - Look At Me (MALA FAVELA SIROJ EDIT)
MHD - La Puissance (King Doudou Edit)
Dotorado Pro - African Scream
DJ Mujava - Township Funk (Sinden Remix)
Omulu + King Doudou - Baile Saboroso (Daniel Haaksman Edit)
Kid Antoine - Expected Encounter
Dubbel Dutch - No Futuro
Tarquin, TSVI & Luru feat. Jammz - Come to the Dance
Carnage - WDYW (FS Green Remix) FS Green Remixes & Edits
Dougie F ft. DJ Fire - Jasmine (Dubbel Dutch RMX)
Dubbel Dutch x Ciara - Sorry (Rico Uno Inevitable Riddim Bootleg)
Major Lazer - Keep It Goin Louder feat. Nina Sky (Diplo Remix)
PNB ROCK FT. FETTY WAP X ZUTZUT - SPEND THE NIGHT EDIT
Buraka Som Sistema - Kalemba (Wegue Wegue) feat Pongo Love
Rye Rye ft. M.I.A - Bang (King Kong ''Having A Hard Time'' Remix)
Dinamarca - Paraíso
Mura Masa - Lotus eater (Vandalized Edit)
Dinamarca - Juguete
Nicki Minaj & Mike WiLL Made-It – Black Barbies
Schlachthofbronx - Up
Dinamarca - Sunbeam
Dinamarca - Fine Day

[ Voor 3% gewijzigd door El_V op 09-10-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ik vind mijn Xone:42 ook nog altijd genieten. Al had ik graag een DB gehad.
Al dik een jaar niet meer gedraaid, sinds de verhuizing staat het spul in dozen naast de voormalige tafel, die nu al babykledingkast in gebruik is. :')

Al is vrouwlief de boel aan het opruimen zodat ik het weer neer kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Michali schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:21:
Weer eens een nieuwe mix opgenomen:

[audio]
[...]
Da's een mooie tracklist! Die ga ik even opzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Ik heb in het verleden hier wel eens gepost, maar ik dacht dat het eens tijd werd voor een update. Ik heb altijd met Traktor gewerkt, en de laatste 2 jaar heb ik met een Kontrol S8 gedraaid. Daarvoor een uitstapje van een paar maanden met een DDJ-T1, daarvoor 3 jaar een S4 en daarvoor SL1210's. De S8 is een apparaat op zich, maar ik heb uiteindelijk toch besloten om te switchen naar Pioneer. Ik wil even achterwege laten waarom, dat is persoonlijk, en een andere discussie.

Mijn S8 heb ik een week of 2 geleden verkocht via Marktplaats. Kreeg er nog 700,- voor (met decksaver). De S8 was wel pristine, die zag er echt uit als nieuw, altijd erg zuinig op geweest.

En dan Pioneer dus!

Ik heb vorige week bij Tonecontrol in Haarlem een demo model DDJ-RZ gekocht. Die stond op de website voor 1899,-, maar ik heb 'm weten af te dingen naar 1800,- inclusief decksaver. De RZ heeft eens 3 dagen bij iemand thuis gestaan maar die vond 'm te groot. De RZ ziet er verder als nieuw (en ongebruikt) uit, ruikt zelfs nog nieuw, en mijn keuze ging toch voor een nieuw apparaat + voor de winkel (en garantie) ook op mijn naam, de volle 3 jaar garantie - tov. een optie die ik op marktplaats had (een voor 1500 die anderhalf jaar oud was, ook met decksaver en een UDG flightbag).

Dus ik ben nu bijna een week verder met de DDJ-RZ, en het is een prachtig apparaat. Rekordbox is wel even wennen ten opzichte van Traktor natuurlijk, maar het heeft een aantal erg interessante features. Ik wil nog gaan kijken of het enigszins mogelijk is om een mapping te maken in Traktor (het is met name de effect sectie van Traktor die ik toch wel fijner vond nog).

Ik vroeg me verder af of er nog meer mensen in deze groep zijn die een RZ hebben?

Als laatste wil ik dan nog even afsluiten met mijn laatste mix (alweer 22 dagen geleden gepost op SC, zit nu net even er tussenin en moet nog wennen voor ik iets weet te mixen wat SC-waardig is). Deze heb ik voor Saturo Sounds gemixt als monthly-resident.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/frederique-rijsdijk/sweet-dreams-by-frederique-rijsdijk-sept-2017-saturo-sounds]

Tracklist:

Kastis Torrau - Neo (Original Mix)
Dave Seaman - Voodoo Disarray (Johannes Brecht Remix)
Orsen - Through the Woods (Original Mix)
Orsen - Wakey Wakey (Original Mix)
Chaty, Alerch - Strangest Ride (Quivver Remix)
Dahu, MPathy - Sonder (Soul Button Remix)
Nick Devon, Dahu - Kaleidoscope (Original Mix)
Tone Depth, Jerome Isma-Ae - Kiera (Original Mix)
Cid Inc. - Shake Before Use (Ezequiel Arias Space Mix)
Klaam - Oneness (Original Mix)
NekliFF - You Gotta Feel (Nairo Remix)
Dish Dash - Voodoo (Original Mix)
Cid Inc. - Roihu (Original Mix)
Dahu - Hesia (Original Mix)
Darren Emerson, Nick Muir, John Digweed - Tracer (Ruede Hagelstein Remix)
Darlyn Vlys, Forrest - Colours (Ruede Hagelstein Remix)
Michael A - Depth (Original Mix)
Tale Of Us, Vaal - Monument (Original Mix)
Smash TV, Kotelett & Zadak - Keep (Original Mix)
Smilla - Drehmoment (Boris Brejcha Remix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
En Pioneer komt weer met iets nieuws:

Epic stuff als je het mij vraagt, iets waar ik persoonlijk al lang naar heb uitgekeken, een standalone sampler & sequencer met pro dj link.

Wat vinden jullie er van? Ik ga sparen in ieder geval... :9
SPECIFICATIES PIONEER DJS-1000
Je zou de DJS-1000 heel goed kunnen beschrijven als een Toraiz SP-16 in een NSX2 tabletop jasje. Op de plek waar je op basis van zijn footprint een jog wheel verwacht, vind je 16 performance pads. De DJS-1000 is in tegenstelling tot de TSP-16 wel echt een instrument voor live gebruik; een live remix tool.

DJS-1000: EEN LIVE TABLETOP SAMPLER EN REMIX STATION
Net als op de TSP-16 heb je op de DJS-1000 toegang tot 32 banken met elk 16 samples van maximaal 32 seconden. En elke bank heeft 16 sequences die je kunt programmeren met deze samples. Elk spoor kan zijn eigen effect krijgen en met allerlei andere functies krijg je alle tools in handen om de DJS-1000 echt als een 'stage instrument' te gebruiken en live remixes te maken.

ONDERSCHEIDENDE DJS-1000 FEATURES
Uiteraard verschilt de DJS-1000 op meerdere punten van de TSP-16. Enkele belangrijke, onderscheidende kenmerken van de DJS-1000 zijn (naast het 7 inch full-color display en de rotary ernaast):

Beat sync. De DJS-1000 kun je via ProDJ Link aansluiten op je set, zodat alles in sync komt met de tracks die je speelt
Dry/wet en aan/uit controls voor effecten op de master output, zoals je van de DJM's gewend bent
Record loop: je kunt de output van de DJS-1000 'opslaan' en toewijzen aan een pad, zodat je dit in je set kunt gebruiken
Pitch control, inclusief de mogelijkheid voor Master Tempo en Pitch bend (nudge). Zo kun je ook syncen met vinyl.
Scene jump, zodat je met een druk op de knop van bank kan wisselen
Play / Cue Gate Playback
Grafische sequence viewer
Herkenning: je kunt icoontjes toewijzen aan samples in je display
ANDERE DJS-1000 HIGHLIGHTS
Je kunt de DJS-1000 ook op een geweldige manier combineren met de RMX-500 en RMX-1000. Daarvoor gebruik je de THRU aansluiting op de achterkant (zie afbeelding achterzijde). Je kunt bovendien externe synths aansturen met de DJS-1000, dankzij de DIN-MIDI poort.
Pioneer DJ stelt gratis een tool ter beschikking voor je creatieve uitspattingen: de DJS-TSP Project Creator tool. Deze kun je downloaden via PioneerDJ.com
Details Pioneer DJS-1000

Afspeelbare media USB-opslagapparaat (flashgeheugen/HDD enz.)
Afspeelbare bestanden WAV, AIFF (16 bit/24 bit, 44.1 kHz)
Ondersteunde bestandsindelingen
voor USB-opslag FAT, FAT32, HFS+
Invoerpoorten INGANG x 1 (L/MONO en R TS-plug van ¼ inch)
Uitvoerpoorten
UITGANG1 x 1 (RCA)
THRU / UITGANG2 x 1 (TS-plug van ¼ inch)
PHONES x 2 (stereoplug van 1/4 inch, stereo-miniplug van 3,5 mm)
Andere poorten
USB (Type A) x 1, USB (Type B) x 1
MIDI IN (5P DIN), MIDI OUT / THRU (5P DIN)
LINK x 1 (LAN 100Base-TX)
Stroomvereisten AC 110–220 V (50 Hz/60 Hz)
Elektriciteitsverbruik 20 W
Maximale buitenafmetingen
(B x D x H) 320,0 mm × 421,6 mm × 110,1 mm
Gewicht 5,4 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
ElayZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:27:
Epic stuff als je het mij vraagt, iets waar ik persoonlijk al lang naar heb uitgekeken, een standalone sampler & sequencer met pro dj link.

Wat vinden jullie er van? Ik ga sparen in ieder geval... :9
De Toraiz SP-16 had dat ook, en die is al bijna 1,5 jaar op de markt ;)
https://www.pioneerdj.com...aiz-sp-16/black/overview/

Snap dat dit makkelijk is om in een DJ booth te plaatsen, maar damn wat is 'ie lelijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Wat een heerlijk lelijk "Fisher Price" ding, maar volgens mij wel alles wat ik zoek.

Iemand enig idee waar mijn nieren het meeste opbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
haha lol. Mooi ding inderdaad, maar ga ik geen ruimte voor hebben. Ik denk dat als je de knoppen op wat minder kleurtjes zet het fisherprice effect wellicht wat minder is :-)

Over de pioneer sz: heb em ook overwogen, toch gekozen voor losse spullekes.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Rip pulselocker.
Helaas jammer hoe ze t gestopt zijn, kan niet eens de playlistst meer zien. Was niet megaveel maar toch wat muziek kwijt.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:00
@boefmans Misschien ligt het aan mij dat ik niet actief aan het DJ'en ben de laatste heel veel jaren, maar ik heb nog nooit van Pulselocker gehoord :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Boefmans schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:24:
Rip pulselocker.
Helaas jammer hoe ze t gestopt zijn, kan niet eens de playlistst meer zien. Was niet megaveel maar toch wat muziek kwijt.
Volgens deze Facebook post kun je playlists nog exporteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:33
Emiel1984 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:11:
[...]

Heb zelf de Universal DJ pas hier via Tweakers tweedehands aangeschaft voor mezelf om aan te klloeien en voor mijn zoontje ook van 7.
Gebruik hem wel icm PC en virtual DJ want de djuced software vind ik niet zo fijn.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Tigerblood schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:18:
[...]

Volgens deze Facebook post kun je playlists nog exporteren.
Txs. Viel. Me. In de gauwigheid ook op dat ik de nummers die al. In rekordbox staan nog werken. We gaan t zien, geeft wel een nog grotere boost om zelf te hoarden :)

En laten we wel zijn, afhankelijk van het type feest zullen sommigen onder ons toch wel eens de telefoon aan de mixer hangen met spotify? Mag niet en is hoop gedoe.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Ik heb mijn mix voor december online staan. Lekkere deep house / progressive house. Enjoy :-)

[Soundcloud: https://soundcloud.com/frederique-rijsdijk/december-2017-mix]

Tracklist in de SC link!

• Gaargod
Even een schaamteloze zelfpromotie kick in dit topic! Zondagavond jl. een goed uur aan (deep) tech / techno / tech house (geef het een naam!) opgenomen. Veel luisterplezier.

https://www.mixcloud.com/TeeG/teeg-20171210/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 16:33
Tis na heel wat jaartjes tijd voor wat onderhoud aan mijn SL-1210's. Liefst zou ik er vergulde cinch aansluitingen op laten zetten, even goed de pitch schoonmaken, etc. Op marktplaats zijn er diverse aanbieders te vinden, maar het is onmogelijk een goed beeld te krijgen van de kwaliteit. Ook vind ik de prijzen (150 euro per draaitafel) erg hoog.

Heeft iemand een tip voor een onderhoudsbedrijf dat mijn SL1210;s en liefst gelijk ook maar oude Vestax mixer kan servicen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Laatst online: 14:58
Kijk eens bij Green Vinyl, heb daar ooit mijn 0% pitch trap/klik laten verwijderen en kostte me toen zo'n 80,- per unit.

Ik weet niet of vergulde tulpjes je echt een verbetering van signaal gaat geven, maar met een beetje handigheid is die evt ook zelf te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
vlaaing peerd schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:25:
Kijk eens bij Green Vinyl, heb daar ooit mijn 0% pitch trap/klik laten verwijderen en kostte me toen zo'n 80,- per unit.

Ik weet niet of vergulde tulpjes je echt een verbetering van signaal gaat geven, maar met een beetje handigheid is die evt ook zelf te vervangen.
Ik denk dat een mod waardoor de rca kabel geheel afkoppelbaar wordt, meer de moeite waard is. Die kabels zitten vanuit de fabriek toch vast aan de SLs? Er is een mod dat men aan de achterkant een losse aansluiting creëert zodat je de SL met iedere willekeurige rca kabel kan aansluiten aan je mixer/versterker etc. Geen idee wie dat doet en waar je dat het beste kan laten doen, maar het bestaat.
Pagina: 1 ... 95 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.