Tigerblood schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:23:
[...]
Sorry, maar Serato is toch meer voor de Hip-Hoppers / scratch DJ en.Traktor domineert de electronische dance scene 100%. Ik kan echt geen enkele grote naam noemen die met Serato op het podium van een dancefestival staat.
Het is met DJ software om het even, vooral bij bedroom mixers ligt de voorkeur vaak bij wat men gewend is.
Native Traktor loopt eigenlijk al het langste mee en werd snel opgepakt in de elektronische dance scene.
Serato kwam met een eigen software versie welke beter werkte met digitaal gecodeerde vinyl platen.
Recordbox is het Apple OS van Pioneer met een zelfde soort strategie van een marktleider in DJ hardware.
(
Boosdenkers vinden Recordbox een ripp-of van Serato of Traktor en willen hier uit principe niet aan.)
De recent besproken DDJ-1000 is een goed voorbeeld van hoe Pioneer dit nu aan wil pakken in de markt.
Je maakt een goed stuk hardware wat bijna zo werkt als de dure lijn en geeft hier prof. software bij cadeau.
De controller werkt uit de doos naadloos met Recordbox en met andere software beperkt of na veel gedoe.
Dit wil niet zeggen dat deze combinatie slecht is maar het stoot bepaalde gebruikers wel tegen de borst.
In de grote clubs of op grote feesten staat meestal een uitgebreide Nexus 2 set, eigenlijk de standaard.
Als professionele en veel optrende DJ heb je daardoor praktisch alle muziek ingelezen in Recordbox.
In plaats van je laptop en controller naar een optreden te moeten slepen is een USB stick voldoende.
Hierdoor heb je ook geen risico van laptops die door hoge omgevingswarmte of koude raar gaan doen.
Zelf vind ik DJAY Pro ook prima werken, zelfs naadloos met iTunes en Spotify Premium/Family voor de Hollandse avond. En om de DDJ-1000 weer aan te halen, ook deze krijg je hier best goed werkend op.
Verder zal het zo zijn dat DJ software soms ook de grote merken en populaire modellen volgen, immers wil een ieder zijn marktaandeel toch houden lijkt mij. Werkt software nu niet (goed) samen met nieuwe en populaire hardware, of zijn er onvolkomendheden dan kan dit volgende maand weer anders zijn via een update.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.