Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tigerblood schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:12:
[...]

Ik denk dat een mod waardoor de rca kabel geheel afkoppelbaar wordt, meer de moeite waard is. Die kabels zitten vanuit de fabriek toch vast aan de SLs? Er is een mod dat men aan de achterkant een losse aansluiting creëert zodat je de SL met iedere willekeurige rca kabel kan aansluiten aan je mixer/versterker etc. Geen idee wie dat doet en waar je dat het beste kan laten doen, maar het bestaat.
Ik heb het nog niet op een Technics gezien, maar technisch gezien ( :/ wat een zin ...) is dat uiteraard mogelijk. Ik denk echter dat Dekeizer graag vergulde tulpjes wil hebben voor het zuivere doorgifte van het audiosignaal.

Los ervan of gouden connectors ingelegd door elfjes in de maneschijn uberhaupt een verbetering gaat opleveren is een extra connector ertussen sowieso niet beter voor je geluid. Dat is een beetje als dure sportvelgen monteren en daarna er wieldoppen opzetten.

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 21:01

Falcon10

Hit it i would !

Heb een waarschijnlijk domme vraag, waar de pro's hier wel een antwoord op weten :

Heb afgelopen week een tweedehandse Pioneer XDJ-R1 aangeschaft, nadat ik paar weken geleden eens op een feestje even met dat ding mocht "spelen".
Vond het enorm handig dat er een koppeling was met de laptop aldaar via USB, waar de muziek (mp3) op stond en vanwaar je de tracks uit de librery naar de 2 decks kon slepen, dit gebeurde via het programma RekordBox, wat ook van Pioneer is.

Het gaat dus over dit systeem :
Afbeeldingslocatie: https://media.sweetwater.com/images/items/750/XDJR1-large.jpg

Nu heb ik op de site van RekordBox de laatste versie gedownload, me geregistreerd etc, programma geinstalleerd, en vervolgens het ding aangesloten met de USB kabel, en op de 2 decks de MIDI input ingedrukt, zodat de input via de USB poort/laptop dus komt.

Raar genoeg, geeft dit geen effect.

Ik krijg op de laptop de tracks wel naar de beide decks gesleept, waar ze ook beginnen afspelen, maar op het fysieke toestel zelf, worden de tracks niet ingeladen, en ik kan dus geen van de knoppen op het mengpaneel gebruiken.

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn ?

Ik lees op de site van Rekordbox dat je voor recordbox dj een betaalde licentie zou nodig hebben voor het programma, maar ik lees op verschillende sites ook weer dat de licentie gratis zou zijn als je een Pioneer toestel hebt. Dus niet helemaal duidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon10 op 28-12-2017 18:09 ]

-| Hit it i would ! |-

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Volgens https://rekordbox.com/en/support/link.php werkt de XDJ-R1 inderdaad alleen met rekordbox dj, welke je apart moet kopen. De opvolgers van de R1, de RX en RX2, komen beide wel met een rekordbox dj licentie.

De R1 is alweer een oud apparaat in Pioneer-land, en is in principe bedoeld om te gebruiken als standalone unit met USB-sticks.

[ Voor 28% gewijzigd door Tsunami op 28-12-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Rekordbox bestaat eigenlijk uit twee delen:
- een library programma waarmee je olaylists kunt erxporteren naar een usb stick, voor de players (cdj)
- een dj mode, performance mode, die is niet altijd gratis. Wel bij de meeste controllers die je nu aanschaft.
Ik denk als je even rondneust je die vast goedkoop kunt vinden van mensen die er een over hebben.

Een lice tie kost. Normaal 140 euro, een ddj rb met licentie 260, makkelijke keuze lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door Boefmans op 30-12-2017 10:45 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:39
Heeft iemand zich wel eens verdiept in wat er nou wel en niet mag?
Stel ik wil een eigen mixje op youtube zetten zodat bekenden hem makkelijk op kunnen zoeken. Ik heb geen doelstelling om er geld mee te verdienen. Kan ik dan nog gezeur krijgen van de rechthebbenden?
Ik moet misschien ook nog even bekijken of soundcloud een beter alternatief is.

*edit: Wat verder gezocht en zoals verwacht zal er niet heel snel een haan naar kraaien als het klein blijft.
https://www.higherlevel.n...echt-mix-op-internet-6608

[ Voor 37% gewijzigd door Dennisdn op 02-03-2018 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Had weer eens een mix gemaakt, beetje experimenteel deze keer, met tempo tussen 65-160 BPM, en qua stijlen IDM, techno, breaks en nog wat gerelateerde stijlen.

https://soundcloud.com/mi...ic-dance-of-shiva-himself

Tracklist:
01. Bill Ferngren - The Bright Spot
02. Helios - Isostacy
03. Solace - Saudade
04. Synkro - Presence
05. Abakus - Igmatik
06. Nosaj Thing - N R 5
07. Edamame - Sable
08. Steffi - Different Entities
09. Laurel Halo - Situation
10. Call Super - Trokel
11. The Dice Man - Polygon Window
12. Skee Mask - Autotuned
13. Pinch - Qawwali
14. Commit & Matrices - From Way Up Here
15. BOP - Enjoy The Moment (Unquote Remix)
16. Nathan Fake - Remain (Olga Wojciechowska Rework)
17. Lot.te - La marée
18. Objekt - Ganzfeld
19. Moderat - Last Time (Jon Hopkins Remix)
20. Max Cooper - Order From Chaos
21. Kuedo - In Your Sleep
22. Prayer - Seeing
23. Bicep - Ayr
24. Nevermen - Mr Mistake (Boards of Canada Remix Instrumental)
25. m-seven - Invisible

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Gaaf, lang niet meer op dit forum topic geweest! Goed om te zien dat hij nog steeds bestaat... :*)
Heb ondertussen zelf een Pioneer XDJ-RX2 aangeschaft i.c.m. twee Pioneer s-dj60x'en.. _/-\o_ :D

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/dAPUXJ/dj.jpg

Was een lange weg hier naar toe, zo uit m'n hoofd:
- Hercules MK2
- Hercules RMX
- Numark Mixtrack Pro
- Numark N4
- Pioneer DDJ SX

En nu dus deze XDJ-RX2! ;) >:)
Nog andere trance DJ's hier op dit forum? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:52
Nice setup @b00ster :) Merk je wat van die wandbedekking / dempende matjes? Lijkt zo weinig.
Hier geen trance, maar 'slechts' house & techno in zijn vele verschijnings (beluisterings?)vormen.

Jammer dat dit topic zo dood is. Zelfs de aankondiging van de Xone:96 van Allen&Heath kwam niet voorbij... Is de 'hype' van het DJ worden voorbij? Of zijn we allemaal weer ondergronds aan het gaan / druk aan het werk aan nieuwe producties & mixen?

[ Voor 6% gewijzigd door Gaargod op 06-07-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Gaargod schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:04:
Nice setup @b00ster :) Merk je wat van die wandbedekking / dempende matjes? Lijkt zo weinig.
Hier geen trance, maar 'slechts' house & techno in zijn vele verschijnings (beluisterings?)vormen.

Jammer dat dit topic zo dood is. Zelfs de aankondiging van de Xone:96 van Allen&Heath kwam niet voorbij... Is de 'hype' van het DJ worden voorbij? Of zijn we allemaal weer ondergronds aan het gaan / druk aan het werk aan nieuwe producties & mixen?
Het helpt wel redelijk, ik huur een nieuwbouw woning met hoog plafond in elke ruimte.
Het is moeilijk om hier een goed geluid te krijgen zonder weerkaatsing. Zit er nog wel aan te denken om basstraps in de hoeken te hangen, dit zou het geluid nog beter moeten maken.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 17:28
Nou hopelijk kan ik ook wat aan het topic gaan bijdragen.

Ik ben al heeeul lang fan van alles in de techno scene en heb hier en daar wat mogen spelen op setups van vrienden en/of clubs. Nu heb ik eindelijk de ruimte voor een eigen draaitafel waarbij het doel voornamelijk zo veel mogelijk te leren is. (Alles wat ik hiervoor heb gemaakt was voornamelijk digitaal)

Mijn startersbudget is zo'n 2000 euro (ex BTW) en dan wil ik eigenlijk alles wel rond hebben.
Ik dacht zelf aan:
- XDJ-RX2
- Sennheiser HD-25

Speakers heb ik hier nog staan. En een macbook met een heleboel nummertjes die ik zo in rekordbox kan laden. :)

Ik verwacht niet zo snel met meer dan 2 kanalen te mixen dus denk dat ik hier voorlopig wel mee vooruit kan.
Mis ik nog iets? Of zou ik beter met losse XDJ's+goedkope mixer kunnen starten?

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
KirovAir schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:26:
Nou hopelijk kan ik ook wat aan het topic gaan bijdragen.

Ik ben al heeeul lang fan van alles in de techno scene en heb hier en daar wat mogen spelen op setups van vrienden en/of clubs. Nu heb ik eindelijk de ruimte voor een eigen draaitafel waarbij het doel voornamelijk zo veel mogelijk te leren is. (Alles wat ik hiervoor heb gemaakt was voornamelijk digitaal)

Mijn startersbudget is zo'n 2000 euro (ex BTW) en dan wil ik eigenlijk alles wel rond hebben.
Ik dacht zelf aan:
- XDJ-RX2
- Sennheiser HD-25

Speakers heb ik hier nog staan. En een macbook met een heleboel nummertjes die ik zo in rekordbox kan laden. :)

Ik verwacht niet zo snel met meer dan 2 kanalen te mixen dus denk dat ik hier voorlopig wel mee vooruit kan.
Mis ik nog iets? Of zou ik beter met losse XDJ's+goedkope mixer kunnen starten?
Ik zou zeker de XDJ-RX2 aanraden! Denk dat je voor die prijs geen beter los spul (cdj / mixer) kan halen met vergelijkbare functionaliteit... Let wel op waar je hem aanschaft, hij is regelmatig in de aanbieding. Ik heb tijdens black friday de RX2 aangeschaft voor 1460 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
b00ster schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:50:
[...]

Ik zou zeker de XDJ-RX2 aanraden! Denk dat je voor die prijs geen beter los spul (cdj / mixer) kan halen met vergelijkbare functionaliteit... Let wel op waar je hem aanschaft, hij is regelmatig in de aanbieding. Ik heb tijdens black friday de RX2 aangeschaft voor 1460 euro...
Nice! Ik zag je setup al. :9~
Ik ben net even langs de lokale Mediamarkt gegaan waar er eentje als showmodel stond en ik moet zeggen dat hij echt super aanvoelt. Was er al bijna de winkel mee uitgelopen maar moet eerst even een bureau/studiomeubel zien te versieren nog. :P

Edit:
Ik zag ook de ddj-1000 staan bij MM.
https://www.pioneerdj.com.../ddj-1000/black/overview/
Nu toch wel aan het twijfelen. Deze variant schijnt exact de nxs2 jogwheels te hebben, is een stukje goedkoper maar kan dus niet stand-alone draaien. Ik verwacht voorlopig nog niet de deur uit te gaan dus daardoor is dit een potentiële optie.

[ Voor 21% gewijzigd door KirovAir op 09-07-2018 08:50 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
KirovAir schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:47:
[...]

Nice! Ik zag je setup al. :9~
Ik ben net even langs de lokale Mediamarkt gegaan waar er eentje als showmodel stond en ik moet zeggen dat hij echt super aanvoelt. Was er al bijna de winkel mee uitgelopen maar moet eerst even een bureau/studiomeubel zien te versieren nog. :P

Edit:
Ik zag ook de ddj-1000 staan bij MM.
https://www.pioneerdj.com.../ddj-1000/black/overview/
Nu toch wel aan het twijfelen. Deze variant schijnt exact de nxs2 jogwheels te hebben, is een stukje goedkoper maar kan dus niet stand-alone draaien. Ik verwacht voorlopig nog niet de deur uit te gaan dus daardoor is dit een potentiële optie.
ddj-1000 is idd ook een erg mooie, ik heb de XDJ-RX2 genomen omdat ik juist van mn laptop af wil. Draai zelf ook alleen thuis maar vindt draaien zonder laptop (en het scherm van de RX2) toch wel beter.. _/-\o_
Uiteraard zit er redelijk prijsverschil tussen de twee, denk dat je met de ddj-1000 ook geen miskoop begaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Die DDJ-1000 is ook een gaaf ding zeg. Doet me ergens denken aan mijn eerste controller, de Pioneer DDJ-T1. Was ook niet standalone, moest icm. Traktor / laptop, en ook 4 kanaals / 2 decks. Niet zo fancy als dit natuurlijk, maar soit, oudere generatie! Heb 't daar prima op geleerd. Ook wel paar x meegesleept naar 'n kroeg / club voor de paar gigs die ik heb gehad :).

Daarna overstap gemaakt naar 2x CDJ-900 Nexus + Xone:92 die ik nu nogsteeds met heel veel plezier gebruik. Ik heb er ook wel eens over gedacht om weer een 'stapje terug' te gaan (huidige setup neemt best veel ruimte in) maar kan geen afstand doen van die Xone! Werkt gewoon te lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Wat is jullie mening op de nieuwe Pioneer DDJ 400. Is gewoon om op wat huisfeestjes (techno) nummers te draaien. Prima dingetje lijkt me?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01

VHS

Wat is nu eigenlijk de beste software om op een pc te mixen? Virtual DJ of toch iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
VHS schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 02:44:
Wat is nu eigenlijk de beste software om op een pc te mixen? Virtual DJ of toch iets anders?
't Komt neer op Traktor of Serato. Ik weet niet of er andere programma's zijn tegenwoordig. Je hebt ook Ableton Live, maar dat is een geval apart.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Kun je tegenwoordig niet gewoon met rekordbox mixen? Ik heb er zelf geen praktijkervaring mee, maar dacht dat ze die optie nu ook hebben.
Afhankelijk van hoe moeilijk (makkelijk :P ) je het je zelf wilt maken, je kunt ook met Spotify aan de slag: https://www.algoriddim.com/spotify

@KW25 dat ding ziet er prima uit als startset. Misschien kun je eens wat hands-on ervaring opdoen in een (speciaal)zaak (Bax (nu Summersale!!), Tonecontrol bijv.), dan krijg je toch de beste indruk :)
Als je naar een speciaalzaak gaat kun je wellicht ook nog even je eigen laptop inpluggen, als je dan van tevoren wat tracks door rekordbox heen haalt kun je zo aan de slag. Denk dat ze dat bij een MediaMarkt dan weer niet doen / toelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
Nou hij is binnen en de eerste mixjes zijn al gemaakt. :9 Nog niks goed genoeg om te delen maar ik vermaak me prima zo!
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b4a600663e68/5b4a60066365c-IMG_5889.JPG
Uiteindelijk voor de DDJ-1000 gegaan i.p.v de XDJ-RX2 omdat ik mezelf nog niet buitenshuis zie draaien en dus de laptop niet zo'n probleem vind. De full-size jogwheels zijn top! Enkel nog even wennen aan de rekordbox UI.

[ Voor 34% gewijzigd door KirovAir op 14-07-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
KirovAir schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:42:
Nou hij is binnen en de eerste mixjes zijn al gemaakt. :9 Nog niks goed genoeg om te delen maar ik vermaak me prima zo!
[afbeelding]
Uiteindelijk voor de DDJ-1000 gegaan i.p.v de XDJ-RX2 omdat ik mezelf nog niet buitenshuis zie draaien en dus de laptop niet zo'n probleem vind. De full-size jogwheels zijn top! Enkel nog even wennen aan de rekordbox UI.
Gaaf ding hoor! Hoop dat de XDJ-RX3 (al ie ooit komt) ook full size jogs heeft.. _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Ha, direct komt er weer een DJSoftware-flamewar op gang :P

VDJ, Serato en Traktor zijn zowat de grootste, je hebt nu ook Recordbox van Pioneer dat als (volledig) pakket kan werken. Allen hebben voor- en nadelen. Weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar ik dacht zo:

VDJ: "beste" voor video-dj's
Serato: "beste" voor gewoon dj/club, misschien ook wel beste effects/filters
Traktor: "beste" voor turntablists, heeft ook beste live-mixing opties(alhoewel voor puur live-mixing Ableton wellicht een betere keus is?)

Als je geen controllers of dergelijke hebt is VDJ niet slecht denk ik. Werk er zelf ook mee omdat ik vrij goedkoop een pro licentie kon krijgen, en dan kan je alle controllers gebruiken, heb je ondersteuning voor video-dj'ing én DVS en life-time updates. Ben wel jaloers op de betere filters en effects van de andere pakketten :P

[ Voor 3% gewijzigd door BlaSfem0n op 16-07-2018 09:09 ]

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
BlaSfem0n schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:08:
[...]
Serato: "beste" voor gewoon dj/club, misschien ook wel beste effects/filters
Traktor: "beste" voor turntablists, heeft ook beste live-mixing opties(alhoewel voor puur live-mixing Ableton wellicht een betere keus is?)
Sorry, maar Serato is toch meer voor de Hip-Hoppers / scratch DJ en.Traktor domineert de electronische dance scene 100%. Ik kan echt geen enkele grote naam noemen die met Serato op het podium van een dancefestival staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Wat ik zo lees, is dat rekordbox hard aan de weg timmert en op veel vlakken niet meer onderdoet of zelfs beter is dan serato en traktor...

Over de discussie controller vs losse setup:ik heb zelf na lang twijfelen gekozen voor de losse setupmet xdjs; mede omdat ik een A&H xone db4 op de kop kon tikken. De mogelijkheden van die mixer zijn niet normaal, flexibeler dan een (veel nieuwere) pioneer 900nx2 en vergelijkbare geluidskwaliteit.

Ik dacht ook, ik doe het maar meteen goed want anders ga ik later toch wel lopen upgraden.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:30

Ves

A gadget addicted Bounty

KW25 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:43:
Wat is jullie mening op de nieuwe Pioneer DDJ 400. Is gewoon om op wat huisfeestjes (techno) nummers te draaien. Prima dingetje lijkt me?
Leuk dingetje om op huisfeestjes te draaien. Layout is een beetje gelijk aan wat er in een club zou staan. Lijkt of Pioneer die richting neemt voor de controllers die voor Rekordbox zijn gemaakt.
Om alleen op een PC te mixen zou ik kijken naar het goedkoopste.
Je hebt de volgende DJ software
Serato
Traktor
Rekordbox
Virtual DJ
Djay
Mixx
Mixvibes
Denon Prime

Veel mensen kijken alleen naar Traktor, Serato en Rekordbox omdat dat de grote namen zijn.
Boefmans schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:58:
Wat ik zo lees, is dat rekordbox hard aan de weg timmert en op veel vlakken niet meer onderdoet of zelfs beter is dan serato en traktor...
Correct, in Rekordbox's nieuwste beta heb je de mogelijkheid om nummer die een key hebben die gelijk of in de buurt is automatisch te laten oplichten. De frequentie van updates ligt ook hoger vergeleken bij Serato, Traktor en Denon Prime. Onderbouw je problemen, suggesties goed en er wordt echt geluisterd op het Pioneer forum.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hallo all,

Lang geleden!
Ik dacht, laat ik mij hier eens richten met een vraag:
Lang verhaal kort, ik heb mijn dj set niet meer, maar nog wel een laptop met een Hercules DJ Jogvision.
Deze komt standaard met Serato DJ lite en dat werkt opzich prima.
Ik merk nu echter wanneer ik uitstuur naar mijn PA set (ga rechtstreeks een Behringer EP2500 in) dat ik in het laag toch wat power mis.
Nu is het natuurlijk totaal niet handig om continu op de channel EQ te boosten met de Bass gain. Heeft iemand een idee of ik dit ergens op kan lossen?
Zowel de controller driver als de Serato software hebben geen Master EQ zover ik weet.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mijn eerste reactie zou zijn; kan je PA wel voldoende laag leveren?.

stel dat het daar niet aan ligt moet je dus een EQ tussen je uitgang op je laptop en de ingang van je PA zetten. Je kan een hardware EQ er tussenzetten (maar dat had je vast al bedacht) of je kan er een softwarematige tussenzetten.

zoiets?: https://sourceforge.net/projects/equalizerapo/

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
Mochten de starters/intermediates nog een opfriscursus zoeken, ik heb zelf deze even aangeschaft en gevolgt en moet zeggen tot nu toe prima materie. Beter dan alles wat ik op youtube kon vinden. :)
https://www.udemy.com/online-dj-course/
(Ik ben geen affiliate van de beste man hoor, vond het gewoon vrij aangename lessen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Bedankt voor de tip. Ziet er leuk uit! Ik ga eerst een aantal maanden op reis, maar als ik terug ben ga ik beginnen met draaien. Heb er nu al zin in :)

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Yalopa schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:58:
Mijn eerste reactie zou zijn; kan je PA wel voldoende laag leveren?.

zoiets?: https://sourceforge.net/projects/equalizerapo/
Ja de PA heeft power genoeg. Er lijkt wat anders te zijn aan het signaal door Serato of de Herculesmix ASIO interface. Als ik rechtstreeks een ouderwetse CD speler aansluit gaat het signaal net wat harder en is het laag krachtiger. Versterker clipped dan ook heel ligt op 75% volume (wat ik gewend ben met deze speakers). Via de Herculesmix gebeurd dit niet en kan alles vol open.

Werkt die equaliser apo ook bij gebruik van een ASIO interface?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
KirovAir schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:29:
Mochten de starters/intermediates nog een opfriscursus zoeken, ik heb zelf deze even aangeschaft en gevolgt en moet zeggen tot nu toe prima materie. Beter dan alles wat ik op youtube kon vinden. :)
https://www.udemy.com/online-dj-course/
(Ik ben geen affiliate van de beste man hoor, vond het gewoon vrij aangename lessen)
Heb hem ook gekocht. Denk dat ik er ook nog wel e.e.a. van kan leren!
Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Dennisdn schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:15:
Heeft iemand zich wel eens verdiept in wat er nou wel en niet mag?
Stel ik wil een eigen mixje op youtube zetten zodat bekenden hem makkelijk op kunnen zoeken. Ik heb geen doelstelling om er geld mee te verdienen. Kan ik dan nog gezeur krijgen van de rechthebbenden?
Ik moet misschien ook nog even bekijken of soundcloud een beter alternatief is.

*edit: Wat verder gezocht en zoals verwacht zal er niet heel snel een haan naar kraaien als het klein blijft.
https://www.higherlevel.n...echt-mix-op-internet-6608
Ik zou dit ook wel graag willen weten.. Wie helpt ons? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

5 sec google: https://support.google.com/youtube/answer/2797466?hl=en-GB
Which types of work are subject to copyright?
....
Sound recordings and musical compositions
....
Can I use a copyright-protected work without infringing?
In some circumstances, it is possible to use a copyright-protected work without infringing the owner's copyright. For more about this, you may want to learn about fair use. You can also get permission to use someone else's content in your video.

Your video can still be claimed by a copyright owner, even if you have:
Given credit to the copyright owner
Refrained from monetising the infringing video
Noticed similar videos that appear on YouTube
Purchased the content on iTunes, a CD or DVD
Maar goed een beetje gezond verstand en je kun zelf bedenken dat waneer je gebruik, maakt van materiaal, je er de toestemming moet voor hebben.

"fair use" zal een interpretatie van de rechter zijn. Als js 20 tracks in een mix steekt en er is er eentje die moeilijk doet heb je het vlaggen...

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 18-08-2018 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:33
Tigerblood schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Sorry, maar Serato is toch meer voor de Hip-Hoppers / scratch DJ en.Traktor domineert de electronische dance scene 100%. Ik kan echt geen enkele grote naam noemen die met Serato op het podium van een dancefestival staat.
Het is met DJ software om het even, vooral bij bedroom mixers ligt de voorkeur vaak bij wat men gewend is.
Native Traktor loopt eigenlijk al het langste mee en werd snel opgepakt in de elektronische dance scene.
Serato kwam met een eigen software versie welke beter werkte met digitaal gecodeerde vinyl platen.
Recordbox is het Apple OS van Pioneer met een zelfde soort strategie van een marktleider in DJ hardware.
(Boosdenkers vinden Recordbox een ripp-of van Serato of Traktor en willen hier uit principe niet aan.)

De recent besproken DDJ-1000 is een goed voorbeeld van hoe Pioneer dit nu aan wil pakken in de markt.
Je maakt een goed stuk hardware wat bijna zo werkt als de dure lijn en geeft hier prof. software bij cadeau.
De controller werkt uit de doos naadloos met Recordbox en met andere software beperkt of na veel gedoe.
Dit wil niet zeggen dat deze combinatie slecht is maar het stoot bepaalde gebruikers wel tegen de borst.

In de grote clubs of op grote feesten staat meestal een uitgebreide Nexus 2 set, eigenlijk de standaard.
Als professionele en veel optrende DJ heb je daardoor praktisch alle muziek ingelezen in Recordbox.
In plaats van je laptop en controller naar een optreden te moeten slepen is een USB stick voldoende.
Hierdoor heb je ook geen risico van laptops die door hoge omgevingswarmte of koude raar gaan doen.

Zelf vind ik DJAY Pro ook prima werken, zelfs naadloos met iTunes en Spotify Premium/Family voor de Hollandse avond. En om de DDJ-1000 weer aan te halen, ook deze krijg je hier best goed werkend op.

Verder zal het zo zijn dat DJ software soms ook de grote merken en populaire modellen volgen, immers wil een ieder zijn marktaandeel toch houden lijkt mij. Werkt software nu niet (goed) samen met nieuwe en populaire hardware, of zijn er onvolkomendheden dan kan dit volgende maand weer anders zijn via een update.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 15:36
Nieuw speelgoed :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/anZJpZKHpkHAleXpGj0bqEjU/full.jpg

2x CDJ800 MK2 + DJM 350. Niet de nieuwste gear, maar wel een flinke upgrade vanaf mijn oude Hercules RMX (en voor een hele mooie prijs ;) ). Wel nu cdtjes branden, maar ik wilde draaien zonder laptop leren en minder afhankelijk zijn van moderne zaken zoals waveforms en een goede BPM counter. Nu op gehoor alles mixen en matchen, dan is elke andere set waar ik evt. ooit op zal draaien hopelijk goed te doen. :)

Wat zijn jullie verwachtingen voor Pioneer, Denon en andere merken in de toekomst? Ik wil graag over een paar jaar upgraden naar een usb-compatible set (met natuurlijk ook wat nieuwere functies), maar vind €1500+ voor een standalone 'enthousiast' set nogal duur. Zowel Pioneer als Denon hebben voor ongeveer €1000 geen moderne standalone optie (ouder spul zoals de XDJ R1 daargelaten). Denken jullie dat er binnen een bepaalde tijd nieuwe standalone sets of usb decks uit zullen komen van de 'professionele' merken? In deze tijd dat je een minicomputer in je zak hebt voor €100,- vind ik meer dan €1500 voor twee mediaspelers met een mixer nogal prijzig. :P

[ Voor 5% gewijzigd door brick5492 op 30-08-2018 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
brick5492 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:15:

[afbeelding]

2x CDJ800 MK2 + DJM 350. Niet de nieuwste gear, maar wel een flinke upgrade vanaf mijn oude Hercules RMX (en voor een hele mooie prijs ;) ). Wel nu cdtjes branden, maar ik wilde draaien zonder laptop leren en minder afhankelijk zijn van moderne zaken zoals waveforms en een goede BPM counter. Nu op gehoor alles mixen en matchen, dan is elke andere set waar ik evt. ooit op zal draaien hopelijk goed te doen. :)

Wat zijn jullie verwachtingen voor Pioneer, Denon en andere merken in de toekomst? Ik wil graag over een paar jaar upgraden naar een usb-compatible set (met natuurlijk ook wat nieuwere functies), maar vind €1500+ voor een standalone 'enthousiast' set nogal duur. Zowel Pioneer als Denon hebben voor ongeveer €1000 geen moderne standalone optie (ouder spul zoals de XDJ R1 daargelaten). Denken jullie dat er binnen een bepaalde tijd nieuwe standalone sets of usb decks uit zullen komen van de 'professionele' merken? In deze tijd dat je een minicomputer in je zak hebt voor €100,- vind ik meer dan €1500 voor twee mediaspelers met een mixer nogal prijzig. :P
Allereerst gefeliciteert met je nieuwe set, je zal er vast veel plezier aan beleven. En dat deze dan nog met CD's werkt is toch geen probleem? Een paar jaar geleden deed niemand anders en stond de andere helft zelfs nog met een tas vol vinyl in de booth.
Als je de verhalen mag geloven zijn DJ's welke nog echt goed met vinyl kunnen mixen in trek bij bepaalde feesten. Daar hechten ze er klaar blijkelijk waarde aan om een DJ te zien werken i.p.v. een VIP persoon welke zonder ervaring tijdens zijn ingestudeerde beat sync setje de mooi-boy uit staat te hangen. *O*

Om op je vraag terug te komen zijn de All-In-One spelers een beetje een apart eiland binnen digitaal DJ-en.
Dit komt omdat het professioenle gros sowieso aan de Nexus/Recordbox sets gebakken zit en de rest al jaren met aparte hardware en een programma als Traktor of Serato werkt.
Bovenstaande gezegd hebbende geloof ik niet dat de All-In-One spelers op korte termijn de markt zullen domineren. Met name omdat het 'afgesloten' concept van dit soort spelers weinig tot geen mogelijkheid geven tot flexibiliteit. Je moet het met de hardware doen die voor je staat, aparte apparaten en/of software gebruiken is mogelijk maar vaak nog beperkt.
Mogelijk dat er ooit meer volwassen All-In-One's komen, zeker niet onmogelijk, maar dan zou dit bijvoorbeeld Pioneer moeten zijn die een volwassen Nexus All-In-One lanceert. Verwacht dan wel een Nexus prijs.

Als ik jou was zou ik voorlopig van je nieuwe set blijven genieten en over een jaar eens rondkijken op de tweedehandsmarkt of er bijvoorbeeld een gebruikte XDJ-RX2 met aantrekkelijke prijs voorbij komt.
Deze materie wordt immers met hoge snelheid vervangen voor steeds weer nieuwe modellen dus het aanbod van oudere modellen is hierdoor ook redelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

@ de XDJ-RX2 gebruikers; wat voor een library hebben jullie eraan hangen?

Ik ben een drive-in DJ, en draai momenteel met een Traktor4 en een macbook.
Omdat ik eigenlijk geen laptop op de booth wil hebben, zit ik te denken om de XDJ-RX2 aan te schaffen.
Nu zie ik dat ie vooral gebruikt word bij 'club-DJs' thuis, die vaak een kleine set aan muziek op een usb stick bij zich dragen.

Mijn collectie drive-in muziek is een stuk breder, en staat dus op een externe HD ipv een flash drive.
Ik ben vooral benieuwd hoe de RX2 omgaat met zo'n grote library. (30000+ mp3 en flac files)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Bedankt! Ga zeker veel plezier beleven aan deze set, draaien hierop is zoveel gaver dan met mijn laptop en minicontroller. :D Ik vind het juist leuk dat je extra moeite moet doen om een goede mix te krijgen, het idee is om alles zo basic mogelijk aan te leren en dan langzaam (in de toekomst) op te bouwen en te wennen aan extra features. Misschien zelfs nog Vinyl in de toekomst als ik daar eens zin en budget voor heb. :P

Die XDJ RX serie zat ik idd ook al naar te kijken. Denk dat het even sparen wordt en ondertussen genieten van dit mooie stukje techniek. En dan over een paar jaar uitkijken naar een XDJ RX(2) of XDJ 700 set. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Theo74 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:33:
[...]

Als je de verhalen mag geloven zijn DJ's welke nog echt goed met vinyl kunnen mixen in trek bij bepaalde feesten. Daar hechten ze er klaar blijkelijk waarde aan om een DJ te zien werken i.p.v. een VIP persoon welke zonder ervaring tijdens zijn ingestudeerde beat sync setje de mooi-boy uit staat te hangen. *O*
lol, mooie zin :p

De dj's die ik ken draaien allemaal nog / opnieuw met vinyl, aangevuld met hier en daar een digitale track. Die doen vinyl omdat het fun is :) Ik doe ook vinyl only, omdat ik geen zin heb om geld te steken in dure pioneers. Als je op vinyl kan draaien dan moet je geen schrik hebben om digitaal te draaien. In fact. ik heb het on the fly geleerd op een feestje. Vriend vroeg me als ik zin had om effe over te pakken in een club waar enkel CDJ's stonden (en zijn stick niet eens de mijne), eerste mix zat slecht, de daaropvolgende gingen probleemloos. De fancy FX ken ik niet, maar in mijn stijl passen die toch niet. (laidback, oldscool deep house)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
RonnieB82 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:23:

Omdat ik eigenlijk geen laptop op de booth wil hebben, zit ik te denken om de XDJ-RX2 aan te schaffen.
Nu zie ik dat ie vooral gebruikt word bij 'club-DJs' thuis, die vaak een kleine set aan muziek op een usb stick bij zich dragen.

Mijn collectie drive-in muziek is een stuk breder, en staat dus op een externe HD ipv een flash drive.
Ik ben vooral benieuwd hoe de RX2 omgaat met zo'n grote library. (30000+ mp3 en flac files)
Als jouw externe HDD ingelezen is in Rekordbox dan kun je deze zonder moeite aan een RX2 hangen.
Rekordbox schrijft de extra info lokaal weg op de HDD als ik mij niet vergis, net zoals op een USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Yalopa schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:55:
[...]
De dj's die ik ken draaien allemaal nog / opnieuw met vinyl, aangevuld met hier en daar een digitale track. Die doen vinyl omdat het fun is :) Ik doe ook vinyl only, omdat ik geen zin heb om geld te steken in dure pioneers. Als je op vinyl kan draaien dan moet je geen schrik hebben om digitaal te draaien. In fact. ik heb het on the fly geleerd op een feestje. Vriend vroeg me als ik zin had om effe over te pakken in een club waar enkel CDJ's stonden (en zijn stick niet eens de mijne), eerste mix zat slecht, de daaropvolgende gingen probleemloos. De fancy FX ken ik niet, maar in mijn stijl passen die toch niet. (laidback, oldscool deep house)
Populair gesproken moet je onthouden op welke knopjes je moet drukken om naadloos digitaal te kunnen mixen. Lopen je mixen eenmaal synchroon dan gaat de rest vanzelf en kun je je uitleven op het testen van de effecten, loops, filters, etc.

Analoog leren mixen met platen vergt enige skills om dit strak te kunnen doen. Immers bestaat er dan geen beat synch of master tempo dus elke handeling aan de plaat hoor je vrijwel direct.
Daarnaast is het vergaren van je muziekcollectie niet zo simpel en goedkoop als met digitale bestanden.

Zelf stond ik vroeger wekelijks de nieuwe import en releases te prikken waar je per plaat/nummer €15,00 tot €25,00 voor betaalde. Was je vaste klant en vonden de verkopers je waardig genoeg, dan kreeg je nog wel eens een bootleg of white label toegestopt. Muziek die illegaal was of nog uit moest komen, dan had jij unieke tracks die niet iedereen had. Nieuwe platen plakte je in het midden soms af zodat een ander niet kon zien wat je draaide. Jij deed veel moeite voor een goede collectie dus die wilde je niet vrijgeven aan anderen.
Ach ja, de tijd zonder internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizard91
  • Laatst online: 11-12-2023
Hoi Allemaal,

Wist niet eens dat dit topic er was. Ben nu zo een 3 jaar geleden begonnen met mixen puur omdat ik een interesse in muziek had. Begonnen op een Hercules en toen een hele goede deal kunnen maken op 2 x CDJ900NXS + 1 DJM900NXS, pas geleden ook nog een Audio Technica LP120 aangeschaft maar heb de draai ( :P ) met vinyl helaas nog niet gevonden. (Wel verslavend om aan te schaffen)

Helaas loop ik tegen het volgende probleem aan, de laatste tijd verlies ik mijn motivatie om te mixen.
Niet dat ik het niet meer leuk vindt maar ik voel dat er geen vooruitgang meer inzit, alles wat ik bij elkaar mix klinkt in mijn oren niet goed genoeg meer. Hebben jullie tips omdat weer een beetje op de rails te krijgen?

Hier mijn meest recente mix :)

https://soundcloud.com/wnttalk/wntt-d

• Boefmans

weet niet of de vergelijking helemaal opgaat, maar mijn xdj1000's doen het heel soepel met een usb stick van 128gb, die bijna vol staat :-)

mixing a drink and music

• Gaargod

Ik gebruikte mijn CDJ-900NXS'en met een externe HDD, maar ben na een paar maanden toch overgestapt op een (64GB) USB stick. Dat werkt toch net een stukje sneller / soepeler / vloeiender.

Misschien kun je het in een winkel (speciaalzaak zoals ToneControl / Bax) eens testen? Die staan wel open voor dat soort dingen. Denk dat je er in een Mediamarkt niet mee aan hoeft te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
wellicht is de nieuwe xdj-rr iets voor je, kan zowel met usb als met laptop :-)

Overigens merk ik groot verschil tussen usb sticks, ik gebruik zelf sandisk extreme go's (niet eens de pros die nog sneller zijn) en daarin gaat muziek overzetten prima.
Een vriend van me kwam met een usbtje aan, we wilden er wat muziek opzetten, was gewoon niet te doen. (was een usb 3.1 ook) :-) duurde echt 18 uur ofzo.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Zelfde ervaring. Ik gebruik de SanDisk Cruzer Extreme, die werkt extreem (;)) snel. Ook wel eens andere cheape USB stickjes gebruikt maar de snelheid valt vaak tegen idd! Dan maar voor ff wat meer geld knappe spullen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Wizard91 schreef op maandag 3 september 2018 @ 01:15:
Hoi Allemaal,

Wist niet eens dat dit topic er was. Ben nu zo een 3 jaar geleden begonnen met mixen puur omdat ik een interesse in muziek had. Begonnen op een Hercules en toen een hele goede deal kunnen maken op 2 x CDJ900NXS + 1 DJM900NXS, pas geleden ook nog een Audio Technica LP120 aangeschaft maar heb de draai ( :P ) met vinyl helaas nog niet gevonden. (Wel verslavend om aan te schaffen)

Helaas loop ik tegen het volgende probleem aan, de laatste tijd verlies ik mijn motivatie om te mixen.
Niet dat ik het niet meer leuk vindt maar ik voel dat er geen vooruitgang meer inzit, alles wat ik bij elkaar mix klinkt in mijn oren niet goed genoeg meer. Hebben jullie tips omdat weer een beetje op de rails te krijgen?

Ik heb je mix even snel 'geprikt' om het in vinyl termen te benoemen en kwam er achter dat jij redelijk Lounge/Ambient style mixed met veelal stabiele overgangen. Een enkele keer lopen de beats er een beetje uit maar niet noemenswaaridg.
Op zich prima muziek ineen leuke mix maar persoonlijk zou ik na een uur ook mijn motivatie kwijt zijn. Mogelijk is dit helemaal jouw stijl, maar misschien ook wel niet en kan dit ergens je 'probleem' zijn.

Je zou je muziekcollectie aan kunnen vullen met het zelfde soort genre maar dan iets meer up tempo/pittig.
Meer richting deep house en lichte techno. Door nieuwe muziek die je misschien ook aanspreekt krijg je ook weer zin om dit tot een mooie mix te maken. Maar goed, dit is mijn beleving, smaak is persoonlijk.

Daarnaast zit je 900 vol met effectknoppen die ik zo snel even nergens terug hoorde. Geef eens een slinger aan de Flanger knop, gebruik je filters in de overgangen of bij de herhalende stukken en pak eens een loop.
Laat de nummers en de mix hierdoor net even anders klinken met een eigen twist, een idee van remixen.

Mocht je toch compleet uitgeblust raken van mixen, geef mij dan vooral een PM als je je set wilt verkopen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hoi Allemaal,

De platen zijn goed, helemaal de stijl die ik zelf ook graag ode. Ik heb niet echt naar de mix techniek geluisterd want ik kan je mix niet downloaden voor in de auto, anders deed ik dat met plezier. Nu vraagt deze stijl om rust, en wat mij betreft is dat dan ook rust in de mix. Extremiteiten zijn niet nodig, in tegenstelling tot wat hierboven gezegd. Deze muziek stijl heeft weinig baat bij FX overload. Als een DJ uit verveling de FX gaat gebruiken dan gaat hij vooral zn audience vervelen vind ik.

Hoeveel feestjes draai je? Daar is ook motivatie te vinden. Leukere events & clubs proberen te doen, meer feestjes per maand...

• Wizard91
  • Laatst online: 11-12-2023
Theo74 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:17:
[...]

Ik heb je mix even snel 'geprikt' om het in vinyl termen te benoemen en kwam er achter dat jij redelijk Lounge/Ambient style mixed met veelal stabiele overgangen.Op zich prima muziek ineen leuke mix maar persoonlijk zou ik na een uur ook mijn motivatie kwijt zijn. Mogelijk is dit helemaal jouw stijl, maar misschien ook wel niet en kan dit ergens je 'probleem' zijn.

Daarnaast zit je 900 vol met effectknoppen die ik zo snel even nergens terug hoorde. Geef eens een slinger aan de Flanger knop, gebruik je filters in de overgangen of bij de herhalende stukken en pak eens een loop.
Laat de nummers en de mix hierdoor net even anders klinken met een eigen twist, een idee van remixen.

Mocht je toch compleet uitgeblust raken van mixen, geef mij dan vooral een PM als je je set wilt verkopen. :Y
Bedankt voor je antwoord :) Persoonlijk vind ik mijn muziek keuze al vrij "hard" vergeleken met wat ik het liefst zou willen draaien (Denk Nicolas Jaar/Bonobo) maar ik neem je advies zeker mee. Heb zelf ook een zwak voor Techno en House waar ik vaak inspiratie vandaan haal. Heb de afgelopen weken ook geprobeerd een wat hardere mix te maken in die termen maar op de een of andere manier kwam mijn muziek keuze weer bij hetzelfde uit. Misschien moet ik eens een mapje maken met alleen techno zodat ik echt niet anders kan.

Qua effecten gebruik ik eigenlijk alleen de Filter en de Loop functie (ook in deze mix), ander effecten vind ik persoonlijk niet nodig omdat ik met mijn stijl echt op de muziek wil focussen. Maar ook deze tip neem ik mee en zal er eens mee gaan spelen.
Yalopa schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:56:
[...]
De platen zijn goed, helemaal de stijl die ik zelf ook graag ode. Ik heb niet echt naar de mix techniek geluisterd want ik kan je mix niet downloaden voor in de auto, anders deed ik dat met plezier. Nu vraagt deze stijl om rust, en wat mij betreft is dat dan ook rust in de mix. Extremiteiten zijn niet nodig, in tegenstelling tot wat hierboven gezegd. Deze muziek stijl heeft weinig baat bij FX overload. Als een DJ uit verveling de FX gaat gebruiken dan gaat hij vooral zn audience vervelen vind ik.

Hoeveel feestjes draai je? Daar is ook motivatie te vinden. Leukere events & clubs proberen te doen, meer feestjes per maand...
Zal meteen de download functie aanzetten, elke feedback is zeer welkom! Ik draai gemiddeld 2/3 keer per maand meestal een bar waar ik meerendeel Disco en House draai (Oud en Jong Publiek) en af en toe een nachtclub. Heb wel als doelstelling wat meer nachtclubs te draaien en dan vooral als warm-up.

• Theo74
Wizard91 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 00:22:
[...]

Bedankt voor je antwoord :) Persoonlijk vind ik mijn muziek keuze al vrij "hard" vergeleken met wat ik het liefst zou willen draaien (Denk Nicolas Jaar/Bonobo) maar ik neem je advies zeker mee. Heb zelf ook een zwak voor Techno en House waar ik vaak inspiratie vandaan haal. Heb de afgelopen weken ook geprobeerd een wat hardere mix te maken in die termen maar op de een of andere manier kwam mijn muziek keuze weer bij hetzelfde uit. Misschien moet ik eens een mapje maken met alleen techno zodat ik echt niet anders kan.

Qua effecten gebruik ik eigenlijk alleen de Filter en de Loop functie (ook in deze mix), ander effecten vind ik persoonlijk niet nodig omdat ik met mijn stijl echt op de muziek wil focussen. Maar ook deze tip neem ik mee en zal er eens mee gaan spelen.

[...]

Zal meteen de download functie aanzetten, elke feedback is zeer welkom! Ik draai gemiddeld 2/3 keer per maand meestal een bar waar ik meerendeel Disco en House draai (Oud en Jong Publiek) en af en toe een nachtclub. Heb wel als doelstelling wat meer nachtclubs te draaien en dan vooral als warm-up.
Nogmaals jouw muziekstijl c.q. smaak kan niet worden betwist. Zo kwam ik vroeger in de platenwinkels en begon standaard lachend met de vraag of er nog platen over waren die niemand leuk vind behalve ik.
Ik draaide toen op een aantal locaties waarvan het gros verwachte dat ik main stream muziek draaide, dus als ik wat dieper of serieuzer ging werd er al snel moeilijk gekeken. Dat deed ik dan maar thuis, als compensatie, of een enkele keer in een nachtbar waar de eigenaar dezelfde smaak had als ik. Dat was top.

Wat @Yalopa schreef, dat FX gebruik in jouw muziekstijl misschien wel vermeden moet worden tot het minimale vind ik ten dele waar. Natuurlijk kun je met een rustige muziekstijl niet los met effecten en filters alsof je in een snoeiharde technoset staat maar er zijn zeker tal van manieren om lichte effecten toe te passen waardoor je muziekstukken leuker kan maken en overgangen met loops langer of mooier kan laten klinken. Het is maar net waar je eigen voorkeur ligt en wat uiteindelijk ook weer niet te aanwezig klinkt.

Voel je verder nooit verplicht om muziek te mixen die je niet ligt, jij draait wat je leuk vind en als dit misschien nog een stap rustiger is dan je mix uit de link naar Soundcloud, so be it.
Anders wordt het als jij op locaties moet draaien waar men een bepaalde sound wenst, dan zul je je hier op aan moeten passen, anders pas je als DJ niet in de scene.
Draai je bijvoorbeeld in voorprogramma's dan heb je vaak meer vrijheid in muziekkeuze. Er zijn vaak nog niet veel mensen, publiek stroomt langzaam binnen en wil nog even praten, dus dan is rustigere muziek juist prima. Ik deed wel eens voorprogramma's waar ik op een zelfde manier veel alternatieve house in 120BPM draaide, muziek die het gros niet kende maar wel erg goed klonk. De eigenaar boekte mij hierom bewust, omdat hij mijn voorprogramma leuker vond dan de snoeiharde house DJ's die erna begonnen. Misschien ook wel een stukje leeftijd... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Weet iemand waar je een Stanton DJ PRO 2000 kabel haalt of heeft iemand nog een liggen?

Afbeeldingslocatie: https://www.skratchworx.com/images/headphones_2010/st_2000_7.jpg

https://www.schreeven.nl/...o-2000-2050000000799.html heb ik gevonden maar de kwaliteit ziet er wat minder uit vergeleken met het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:24
Saturnus schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:07:
Weet iemand waar je een Stanton DJ PRO 2000 kabel haalt of heeft iemand nog een liggen?

[Afbeelding]

https://www.schreeven.nl/...o-2000-2050000000799.html heb ik gevonden maar de kwaliteit ziet er wat minder uit vergeleken met het origineel.
Bax-shop maar lijkt dezelfde (alleen foto gespiegeld) en duurder. Wel van het merk Stanton, https://www.bax-shop.nl/k...noer/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Je zou Bax Shop kunnen bellen en vragen of deze vervangkabel origineel is.
Dit zou de hogere prijs kunnen verklaren, wat vaak wel betere kwaliteit geeft.

[ Voor 44% gewijzigd door Theo74 op 18-09-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
brick5492 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:03:
[...]

Bedankt! Ga zeker veel plezier beleven aan deze set, draaien hierop is zoveel gaver dan met mijn laptop en minicontroller. :D Ik vind het juist leuk dat je extra moeite moet doen om een goede mix te krijgen, het idee is om alles zo basic mogelijk aan te leren en dan langzaam (in de toekomst) op te bouwen en te wennen aan extra features. Misschien zelfs nog Vinyl in de toekomst als ik daar eens zin en budget voor heb. :P

Die XDJ RX serie zat ik idd ook al naar te kijken. Denk dat het even sparen wordt en ondertussen genieten van dit mooie stukje techniek. En dan over een paar jaar uitkijken naar een XDJ RX(2) of XDJ 700 set. :)
Als je de xdj700 overweegt, raad ik je aan door te sparen voor de xdj1000 :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
Hoi Allemaal,

Ik loop zelf ook wel eens tegen het punt aan van motivatie. Ik zit nog in de fase dat mijn mixwerk nog niet goed genoeg is om publiekelijk te laten horen ( ik draai alleen vinyl ), maak nog net wat teveel slordigheids foutjes, plaat die af en toe wat scheef loopt, of te chaotische transitie.
Maar ik merk bij mezelf dat ik veel motivatie haal door met iemand anders samen muziek te draaien. Dan wil ik mezelf gaan bewijzen, en dus ga ik extra oefenen.

Helaas ken ik maar heel weinig mensen met dezelfde interesse in muziek als ik. Ik draai meestal een combinatie van acid, electro, IDM, techno en industrial. Dus weinig mensen die daarin mee kunnen gaan..

[ Voor 10% gewijzigd door PWSteal op 23-09-2018 18:24 ]

• kevz
  • Nu online
Ik heb weer eens na een jaartje een Mixje gebouwd. Ben er zelf wel blij mee eigenlijk haha, vandaar dat ik hem wil delen (Tracklist staat op Soundcloud):

En een vraagje: Heeft iemand ervaring met de Xone K2 als 'beginner/intermediate' mixer icm Traktor? Er zijn genoeg 2 kanaals controllers, maar laat techno zich nou net leunen voor 4+ kanaals mixen ala Chris Liebing en Speedy J. Ik zie wel dat de K2 echt al 6+ jaar op de markt is (oud en vertrouwt kopen, of wachten op nieuw spul?), maar tegelijkertijd zie ik ook niet zo veel soortgelijks wat even flexibel is...

Mijn YouTube

• Theo74
Edwin__ schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:16:
[...]

Ik loop zelf ook wel eens tegen het punt aan van motivatie. Ik zit nog in de fase dat mijn mixwerk nog niet goed genoeg is om publiekelijk te laten horen ( ik draai alleen vinyl ), maak nog net wat teveel slordigheids foutjes, plaat die af en toe wat scheef loopt, of te chaotische transitie.
Maar ik merk bij mezelf dat ik veel motivatie haal door met iemand anders samen muziek te draaien. Dan wil ik mezelf gaan bewijzen, en dus ga ik extra oefenen.

Helaas ken ik maar heel weinig mensen met dezelfde interesse in muziek als ik. Ik draai meestal een combinatie van acid, electro, IDM, techno en industrial. Dus weinig mensen die daarin mee kunnen gaan..
Als alternatief kun je mixen gaan maken en deze uploaden op Soundcloud en/of Mixcloud. Deel deze mixen via Facebook, Twitter, etc. aan de mensen waarmee je ook wilt delen. Op deze manier maak je mixen waarvan je weet dat deze beluisterd kunnen gaan worden. Dat kan ook motiveren om meer je best te doen.

Het mixen met vinyl is best lastig en vergt wat meer 'gevoel' en ervaring dan digitaal Beat-Sync mixen. Dit komt met de tijd, hoe meer je het doet des te meer krijg je het onder controle.
Muziek mixen op toonhoogte en op het juiste moment zodat je geen chaos krijgt kun je voorkomen door vooraf je platen eerst bij elkaar te zoeken en de overgangen te bepalen. Doe een proefmix en kijk hiermee
welke platen goed in elkaar overlopen en op welk moment je de overgang naar de volgende plaat in moet starten.

Als je een perfecte mix wilt maken kun je ook steeds twee platen mixen en deze gelijk opnemen met bijvoorbeeld Audacity. Lukt de overgang niet dan cancel je de opname en begin je overnieuw, tot je setje perfect klinkt. Dit doe je met alle setjes van twee platen, 1+2 / 2+3 / 3+4 etc.
Uiteindelijk plak en knip je alle losse perfecte mix-opnames aan elkaar tot een lange mix.

• PWSteal
Theo74 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:40:
[...]

Als alternatief kun je mixen gaan maken en deze uploaden op Soundcloud en/of Mixcloud. Deel deze mixen via Facebook, Twitter, etc. aan de mensen waarmee je ook wilt delen. Op deze manier maak je mixen waarvan je weet dat deze beluisterd kunnen gaan worden. Dat kan ook motiveren om meer je best te doen.

Het mixen met vinyl is best lastig en vergt wat meer 'gevoel' en ervaring dan digitaal Beat-Sync mixen. Dit komt met de tijd, hoe meer je het doet des te meer krijg je het onder controle.
Muziek mixen op toonhoogte en op het juiste moment zodat je geen chaos krijgt kun je voorkomen door vooraf je platen eerst bij elkaar te zoeken en de overgangen te bepalen. Doe een proefmix en kijk hiermee
welke platen goed in elkaar overlopen en op welk moment je de overgang naar de volgende plaat in moet starten.

Als je een perfecte mix wilt maken kun je ook steeds twee platen mixen en deze gelijk opnemen met bijvoorbeeld Audacity. Lukt de overgang niet dan cancel je de opname en begin je overnieuw, tot je setje perfect klinkt. Dit doe je met alle setjes van twee platen, 1+2 / 2+3 / 3+4 etc.
Uiteindelijk plak en knip je alle losse perfecte mix-opnames aan elkaar tot een lange mix.
Toen ik nog digitaal draaide wel eens wat dingen op soundcloud gezet, en weleens wat online radio showtjes op uitgezonden. Maar raakte gewoon uitgekeken op digitaal mixen, wou weer wat nieuws gaan leren.

Met oefenen pak ik gewoon willekeurig dingen uit de kast (heb nu +- 275 platen) en onthou wel de dingen die goed bij elkaar passen. Dus sommige overgangen gaan echt enorm makkelijk aangezien je gewoon exact weet hoe die tracks in elkaar passen.

Een mix hoeft voor mij niet perfect te zijn, maar ik ben gewoon eerlijk tegen mezelf dat het nog niet goed genoeg is. Dus het aan elkaar plakken zie ik ook niet zo zitten, in feite leer je daar niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:39
[...]

Daarvoor heb je ook speciale software. In Mixmeister Fusion bijvoorbeeld kun je zelf eenvoudig perfecte eindeloze Ben-Liebrand-achtige mixen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Dennisdn schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:40:
[...]
Daarvoor heb je ook speciale software. In Mixmeister Fusion bijvoorbeeld kun je zelf eenvoudig perfecte eindeloze Ben-Liebrand-achtige mixen maken.
Klopt, alleen is dit denk ik niet de manier wat Edwin__ wil gebruiken. Hij wil zijn overgangen met vinyl strakker en beter passend krijgen, zonder invloed van digitale technieken.
Edwin__ schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:40:
[...]

Een mix hoeft voor mij niet perfect te zijn, maar ik ben gewoon eerlijk tegen mezelf dat het nog niet goed genoeg is. Dus het aan elkaar plakken zie ik ook niet zo zitten, in feite leer je daar niets van.
Met het knippen en plakken in bijvoorbeeld Audacity leer je misschien niet het mixen, maar met het opnemen van de losse overgangen wel. Als je graag strakke overgangen wilt maar bang bent om een opname ineens te verpesten met 1 of 2 slechte overgangen dan is knippen en plakken wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Dennisdn schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:40:
[...]

Leuk programma maar heeft al een tijdje geen update gehad en is best duur.
Ik zou eerder kiezen voor Ableton Live.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
audiojunk schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:53:
[...]

Leuk programma maar heeft al een tijdje geen update gehad en is best duur.
Ik zou eerder kiezen voor Ableton Live.
En Ableton Live kost niet zo veel? :+

Je kan door dat kopieren en plakken wel de tijd nemen om dingen te proberen. Track layouts door de waveform zijn makkelijk te zien, je kan spelen met mixen in key en de key ook veranderen etc.
Mijn set hierboven is letterlijk 'gebouwd' zoals ik aangaf; Ik koop een berg tracks, zoek er een aantal bij elkaar en ga dan kijken hoe ik de flow ga opbouwen terwijl ik zoveel mogelijk alles in key blijf mixen. Uiteindelijk krijg je dan zo'n soepel klinkende 'podcast mix'. Maar daar gaat dan wel veel meer tijd overheen dan live mixen.

Maar ik kan me verder niet echt voorstellen wat je met Ableton wil doen als je met vinyl wil draaien? Ik heb zelf geen ervaring met vinyl, maar ik denk dat je simpelweg moet blijven draaien totdat je op Jeff Mills niveau zit 8)
Overigens: Kan een platenspeler niet verschillen in kwaliteit en vooral stabiliteit/snelheid in het afspelen? Of is dat iets van vroegah op budget spul?

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
kevz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:08:
[...]

En Ableton Live kost niet zo veel? :+

Je kan door dat kopieren en plakken wel de tijd nemen om dingen te proberen. Track layouts door de waveform zijn makkelijk te zien, je kan spelen met mixen in key en de key ook veranderen etc.
Mijn set hierboven is letterlijk 'gebouwd' zoals ik aangaf; Ik koop een berg tracks, zoek er een aantal bij elkaar en ga dan kijken hoe ik de flow ga opbouwen terwijl ik zoveel mogelijk alles in key blijf mixen. Uiteindelijk krijg je dan zo'n soepel klinkende 'podcast mix'. Maar daar gaat dan wel veel meer tijd overheen dan live mixen.

Maar ik kan me verder niet echt voorstellen wat je met Ableton wil doen als je met vinyl wil draaien? Ik heb zelf geen ervaring met vinyl, maar ik denk dat je simpelweg moet blijven draaien totdat je op Jeff Mills niveau zit 8)
Overigens: Kan een platenspeler niet verschillen in kwaliteit en vooral stabiliteit/snelheid in het afspelen? Of is dat iets van vroegah op budget spul?
Ja, platenspelers verschillen per type. Ik heb 2x Technics sl1210mkII, welke vrij standaard zijn in de DJ-wereld. Echter blijf je altijd bezig met bijsturen etc, en vlakbij de +0% pitch is het sowieso wat lastig, omdat je pitch fader dan net wel of niet naar 0 klikt ;)

Uiteindelijk komt het gewoon neer op voldoende oefenen, en vooral goed luisteren naar wat er gebeurt. Hoe vaker je dit doet hoe makkelijker dit gaat. Deed ik er paar maanden terug nog bijna minuut over om een plaat recht te laten lopen, heb ik hem nu al vaak in aantal seconden.

Daarnaast ben ik van mening als je eenmaal redelijk met vinyl kan draaien, kan je ook met CD-spelers uit de voeten. Het principe is hetzelfde, alleen heb je veel minder gedoe met bijsturen, plaat ingooien, exact zien wat er in een track gaat gebeuren.

• Tigerblood
Hoe doen de meeste bijsturen met platenspelers? Ik deed vroeger ook het bekende bijzwiepen of afremmen, maar ik heb toen de techniek met kleine "pitch nudges" geleerd en dat werkt een stuk fijner. Je geeft de pitch een kleine boost naar boven of beneden. Ideaal om hele kleine phasing verschillen recht te trekken, zonder dat je dat gezwiep hoort in je mix.

• PWSteal
Tigerblood schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 14:19:
Hoe doen de meeste bijsturen met platenspelers? Ik deed vroeger ook het bekende bijzwiepen of afremmen, maar ik heb toen de techniek met kleine "pitch nudges" geleerd en dat werkt een stuk fijner. Je geeft de pitch een kleine boost naar boven of beneden. Ideaal om hele kleine phasing verschillen recht te trekken, zonder dat je dat gezwiep hoort in je mix.
Probeer zoveel mogelijk met pitch fader te doen. Grootste nadeel van bijzwiepen is dat je ook ermee kan uitschieten, dus dan moet je daarna weer afremmen. Doe meestal +- 0.5% pitch omhoog of omlaag voor 1 a 2 tellen, en daarna weer terug naar originele positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Edwin__ schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:20:
[...]

Probeer zoveel mogelijk met pitch fader te doen. Grootste nadeel van bijzwiepen is dat je ook ermee kan uitschieten, dus dan moet je daarna weer afremmen. Doe meestal +- 0.5% pitch omhoog of omlaag voor 1 a 2 tellen, en daarna weer terug naar originele positie.
Bijsturen doe je op gevoel via de zijkant van het draaiplateau, of inderdaad door te spelen met de pitchschuif.
Het nadeel van spelen met de pitchschuif kan zijn dat je het eerder ingestelde tempo nadelig kan beinvloeden waardoor je langer blijft bijpitchen. Maar goed, dit zal per persoon en ervaring schelen.
Een grote dooddoeners zijn overigens de 'DJ's' die met vinyl bijsturen tijdens lange tonen, dat hoor je direct.

Een kleine annekdote:
Wie kent het niet dat hij ergens moe(s)t draaien en er achter kwam dat de SL1200 pitchfaders of compleet versleten waren, of dat men de bekende 'hardcore upgrade' had doorgevoerd zodat je een heel hoog pitchbereik had.
Resultaat: geen plaat kreeg je strak ingemixed, zo verliep het tempo. De stroboscoop balletjes op de draaischijf zag je allemaal schuiven, welk tempo je ook koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
brick5492 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:15:

[Afbeelding]

De black friday dagen komen er ook weer aan. Heb vorig jaar rond die tijd 250 euro bespaard op de aanschaf van m'n Xdj-rx2. Tot op heden nog geen spijt van gehad - echt een top apparaat. Ben zelf wel jaloers op de jogs van de ddj-1000, hopelijk maken ze een keertje een all-in-one met Nexus jogs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
b00ster schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:17:
[...]

De black friday dagen komen er ook weer aan. Heb vorig jaar rond die tijd 250 euro bespaard op de aanschaf van m'n Xdj-rx2. Tot op heden nog geen spijt van gehad - echt een top apparaat. Ben zelf wel jaloers op de jogs van de ddj-1000, hopelijk maken ze een keertje een all-in-one met Nexus jogs! :)
Een week geleden heb ik een deal aangeboden gekregen voor een set van 2 CDJ 350 en een DJM 350 voor een prijs die ik niet kon weerstaan. :P Dus heb nu nog een 800 als 3e deck aan de mixer hangen (aux), maar op korte termijn ga ik de 800's toch weer verkopen. :)

De XDJ RX2 is idd een prachtig apparaat, misschien ooit als upgrade vanaf mn huidige set, maar voor nu ben ik dus even klaar met nieuw spul kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

b00ster schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:17:
[...]

Denk niet dat ze dat gaan doen, dan verliezen geld op de NXS2 of het product wordt belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
De Denon spelers zijn belachelijk in rpijs gedaald... Veel features voor het geld.

mixing a drink and music

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 20:16
Heb een vraagje:
ik heb 2 CDJ-850K spelers staan, een DJM700 en op dit moment twee Mackie MR5 studio monitors als tijdelijke speakers tot mijn zolder af is en ik wat meer plaats heb voor studio/dj mix tafel.

Ik heb nu die Mackie MR5 speakers aangesloten op de send channel (nummer 14 op onderstaande foto) van de DJM700 (TRS), maar als ik mijn effects loslaat (channel selector op master of op het kanaal zelf) hoor ik die niet door de speakers. Luister ik via headphones naar de master (selector dan op master) en speel dan met effects hoor ik ze door mijn koptelefoon, maar niet door de speakers. Zie hieronder de aansluitingen voor DJM700:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ol44fTu.png

Heb op dit moment ook nog een M-Audio Fast Track Pro liggen (studio), maar geen idee of ik daar iets mee kan doen om via master output toch effecten te laten lopen door de audio interface en dan via TRS output daar mijn speakers mee aan te sturen...

Iemand een idee naar oplossing?

Zou ook graag mixes kunnen opnemen ook, maar dat zou kunnen dan via de Digital Out waarschijnlijk? Of heb ik daar nog wat extra voor nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door realstiner op 15-11-2018 11:27 ]

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Waarom koop je XLR >> TRS kabels?

En mix opnemen gaat via de REC out (deze heeft altijd hetzelfde volume, ongeacht of je aan de Master Volume draait tijdens je set)

[ Voor 67% gewijzigd door addictive op 15-11-2018 13:48 ]

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 20:16
Heb geen XLR>TRS kabel, heb dus TRS > TRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
realstiner schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:24:
Heb een vraagje:
ik heb 2 CDJ-850K spelers staan, een DJM700 en op dit moment twee Mackie MR5 studio monitors als tijdelijke speakers tot mijn zolder af is en ik wat meer plaats heb voor studio/dj mix tafel.

Ik heb nu die Mackie MR5 speakers aangesloten op de send channel (nummer 14 op onderstaande foto) van de DJM700 (TRS), maar als ik mijn effects loslaat (channel selector op master of op het kanaal zelf) hoor ik die niet door de speakers. Luister ik via headphones naar de master (selector dan op master) en speel dan met effects hoor ik ze door mijn koptelefoon, maar niet door de speakers. Zie hieronder de aansluitingen voor DJM700:
[Afbeelding]

Heb op dit moment ook nog een M-Audio Fast Track Pro liggen (studio), maar geen idee of ik daar iets mee kan doen om via master output toch effecten te laten lopen door de audio interface en dan via TRS output daar mijn speakers mee aan te sturen...

Iemand een idee naar oplossing?

Zou ook graag mixes kunnen opnemen ook, maar dat zou kunnen dan via de Digital Out waarschijnlijk? Of heb ik daar nog wat extra voor nodig?
opnemen gaat het beste via digital out.
Hebbej de monitoren geen xrl ingang? dan zou ik de master gebruiken en xrl kabels regelen. Zo niet, neem dan iig kabels met aan een kant xrl, dan kun je de master out gewoon gebruiken. Scheelt een hoop gedoe. Of is er een andere reden dat je de sent wil gebruiken?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik hoop met onderstaande niet de topic regels te breken.

dat doe je helaas wel. Een advertentie maken in https://tweakers.net/aanbod/ en in dit topic er naar verwijzen is wel ok.

[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 09-12-2018 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
[...]

Theo74 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:24:
[...]

Klopt, alleen is dit denk ik niet de manier wat Edwin__ wil gebruiken. Hij wil zijn overgangen met vinyl strakker en beter passend krijgen, zonder invloed van digitale technieken.

[...]

Met het knippen en plakken in bijvoorbeeld Audacity leer je misschien niet het mixen, maar met het opnemen van de losse overgangen wel. Als je graag strakke overgangen wilt maar bang bent om een opname ineens te verpesten met 1 of 2 slechte overgangen dan is knippen en plakken wel een optie.
Edwin__ schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:40:
[...]

Toen ik nog digitaal draaide wel eens wat dingen op soundcloud gezet, en weleens wat online radio showtjes op uitgezonden. Maar raakte gewoon uitgekeken op digitaal mixen, wou weer wat nieuws gaan leren.

Met oefenen pak ik gewoon willekeurig dingen uit de kast (heb nu +- 275 platen) en onthou wel de dingen die goed bij elkaar passen. Dus sommige overgangen gaan echt enorm makkelijk aangezien je gewoon exact weet hoe die tracks in elkaar passen.

De ''oude'' garde als Eddie de Clercq, Dimitri waren helemaal niet zulke goede mixers. Eddie vooral ramde gewoon een plaat volkomen uit de toon en beat op de dansvloer. Het waren (zijn) goede DJs omdat platenkeuze veel belangrijker is. Ze wisten feilloos wat het publiek wilde horen. Ik vind ableton en een uurtje Richie Hawtin best leuk, maar zo ongelooflijk steriel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
Geen V&A op het forum.

[ Voor 94% gewijzigd door FeaR op 11-12-2018 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Rene44 schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:54:

De ''oude'' garde als Eddie de Clercq, Dimitri waren helemaal niet zulke goede mixers. Eddie vooral ramde gewoon een plaat volkomen uit de toon en beat op de dansvloer. Het waren (zijn) goede DJs omdat platenkeuze veel belangrijker is. Ze wisten feilloos wat het publiek wilde horen. Ik vind ableton en een uurtje Richie Hawtin best leuk, maar zo ongelooflijk steriel.
Ik heb menig (bekende/geroemde) DJ live flink uit de overgangen horen schieten, vaak door toedoen van drank en/of te veel showelement willen toevoegen. Groot geluk dat de bassen vaak zo hard stonden dat dit nauwelijks hoorbaar was voor de toeschouwers. Maar opgenomen op CD zou dit zeker opvallen en hinderlijk slecht zijn.

Tegenwoordig hebben we een heuse term voor muziek op een leuke manier in de mix trappen zonder enige overgang: The Drop. Sommige DJ's hebben bergen CUE's in hun software om soms te pas en te onpas een 'Drop' uit te voeren. En de hele zaal reageerd euforisch... Het is bijna een nieuwe manier van mixen.

Digitale en naadloos plus op toonhoogte geplakte muziekmixen klinken vaak steriel en daardoor weinig dynamisch c.q. dansbaar. Moderne digitale mixen van Ben Liebrand zijn daar en tegen wel goed te doen omdat ze zich goed laten lenen om puur naar te luisteren. Sterker nog, zo goed als deze man nummers op elkaar af kan stemmen en in elkaar over kan laten gaan, digitaal of niet, dat hoor je niet bij elke DJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Theo74 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:17:
[...]
Sterker nog, zo goed als deze man nummers op elkaar af kan stemmen en in elkaar over kan laten gaan, digitaal of niet, dat hoor je niet bij elke DJ.
Ben Liebrand is een meesterlijke knip/plakker qua mixes, maar heeft weinig te maken met echte DJ sets. Hij lust alles naadloos in elkaar in Ableton, waardoor het geen enkel 'live' element heeft. M.a.w. het is meer een productie dan een performance.

Als je het over naadloos en frictieloos hebt, dan is er naar mijn mening geen grotere dan Hernan Cattaneo. Als je een set van hem hoort of liever nog, live bijwoont, dan lijkt het echt een grote flow. Moeiteloos rijgt hij tracks aan elkaar, geen Ableton, nauwelijks cue point bashing. Soms klinkt het daardoor wat vlak, maar als je er eenmaal in zit, dan is het echt genieten vind ik. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
Als ik uitga (en nuchter ben) vind ik het nog steeds leuk als ik de DJ hoor bijsturen. Meestal subtiel en soms ook niet, maar tegenwoordig met strakke beatgrids, SYNC en MASTER LOCK hoor ik dat nog zelden.
Ook leuk dat het niemand opvalt binnen de groep, op die ene maat na die ook plaatjes draait dan :)

Binnenkort maar eens wat van Hernan Cattaneo beluisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
seez schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:41:
[MBR]Geen V&A op het forum.[/]
In de vorige post stond, dat ik wel een advertentie kon maken en in dit topic naar verwijzen?
seez schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:12:

[mbr]dat doe je helaas wel. Een advertentie maken in https://tweakers.net/aanbod/ en in dit topic er naar verwijzen is wel ok.[/mbr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
seez schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:46:
[...]

In de vorige post stond, dat ik wel een advertentie kon maken en in dit topic naar verwijzen?

[...]
Ik gok dat men bedoeld dat een verwijzing naar V&A niet betekend dat je praktisch de hele aanbieding in een topic kopieerd. Wel een strakke prijs overigens, voor een mooie set. Ruilen voor een nieuwe DDJ-1000? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
Ik denk het ook.

Zojuist verkocht. Oef bitterzoet hoor. Ik heb namelijk afgelopen weekend de xdj-rx2 gekocht en hoewel ik er meer mee kan zijn de jogs toch echt een stapje terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
seez schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:24:
Ik denk het ook.

Zojuist verkocht. Oef bitterzoet hoor. Ik heb namelijk afgelopen weekend de xdj-rx2 gekocht en hoewel ik er meer mee kan zijn de jogs toch echt een stapje terug
Heb je toevallig nog gekeken naar die nieuwe controllers van native instruments? Deze hebben jog wheels met haptic feedback en de S4 het ook nog eens motor aangedreven jogs. Heb ze zelf nog niet ik het echt gezien maar het klinkt wel interessant. Vooral als je nog veel gebruik maakt van jog wheels.

• seez
Jazeker, mooi spul alleen had ik een must have eis en daarbij viel de S4 Mk3 (en zo'n beetje alle andere controllers) af. Laptoploos kunnen mixen. Daarbij ben ik de Pioneer workflow gewend.

Inmiddels draai ik niet meer op feestjes. De RX2 staat in de woonkamer. Wanneer ik even zin heb zwendel ik de power knop aan, usb stick erin en gaan met de banaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Late reacties van mijn kant, maar ik bezoek dit topic niet meer zo vaak.
Traktor is prima en werkt heel goed, maar als je van plan bent op locatie CDJ's te gaan gebruiken, dan zou ik altijd Rekordbox pakken. Dan kun je direct in hetzelfde programma je playlists naar USB exporteren en ben je klaar om te gaan.
KW25 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:43:
Ik krijg er zo eentje binnen. Ik heb jarenlang op een prijzige Xone controller gedraaid met Traktor (en daarvoor een tijdje op een Kontrol S4), maar om een of andere reden herkent mijn laptop het ding niet meer en zijn al mijn settings uit Traktor verdwenen. Ook de faders zijn gaar, dus ik ga 'm binnenkort even ter reparatie bij Tonecontrol langs brengen en als hij dan terug is, verkoop ik 'm.

Afgelopen zomer heb ik op CDJ2000's gedraaid ergens en daarvoor moest ik me even verdiepen in Rekordbox. Toen dacht ik bij mezelf: waarom niet gewoon een simpele Pioneer controller met Rekordbox pakken? Dan wen je aan de CDJ/DJM layout en tegelijkertijd heb je het voordeel wat ik hierboven beschrijf.

Ik verbaas me sowieso over de prijs van de DDJ-400. Het ding is echt meer dan prima en je kan er alles mee. Oké, geen 4 decks maar dat vind ik geen ramp om thuis even snel wat tracks aan elkaar te mixen. Een controller mee zeulen is ook niet meer van deze tijd. Tegenwoordig kun je met CDJ's ook gewoon prima loops maken en ze werken gewoon via USB.

Er zit een volledige Rekorbox licentie bij die je los € 139,- kost en wat helemaal fijn is, is dat hij gewoon USB powered is. Je kan dus overal waar je wil met ding aanklooien.

Ik ga vanavond lekker pielen in ieder geval. :)

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 13-12-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
bram1984 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:32:
Late reacties van mijn kant, maar ik bezoek dit topic niet meer zo vaak.

[...]

Traktor is prima en werkt heel goed, maar als je van plan bent op locatie CDJ's te gaan gebruiken, dan zou ik altijd Rekordbox pakken. Dan kun je direct in hetzelfde programma je playlists naar USB exporteren en ben je klaar om te gaan.

[...]

Ik krijg er zo eentje binnen. Ik heb jarenlang op een prijzige Xone controller gedraaid met Traktor (en daarvoor een tijdje op een Kontrol S4), maar om een of andere reden herkent mijn laptop het ding niet meer en zijn al mijn settings uit Traktor verdwenen. Ook de faders zijn gaar, dus ik ga 'm binnenkort even ter reparatie bij Tonecontrol langs brengen en als hij dan terug is, verkoop ik 'm.

Afgelopen zomer heb ik op CDJ2000's gedraaid ergens en daarvoor moest ik me even verdiepen in Rekordbox. Toen dacht ik bij mezelf: waarom niet gewoon een simpele Pioneer controller met Rekordbox pakken? Dan wen je aan de CDJ/DJM layout en tegelijkertijd heb je het voordeel wat ik hierboven beschrijf.

Ik verbaas me sowieso over de prijs van de DDJ-400. Het ding is echt meer dan prima en je kan er alles mee. Oké, geen 4 decks maar dat vind ik geen ramp om thuis even snel wat tracks aan elkaar te mixen. Een controller mee zeulen is ook niet meer van deze tijd. Tegenwoordig kun je met CDJ's ook gewoon prima loops maken en ze werken gewoon via USB.

Er zit een volledige Rekorbox licentie bij die je los € 139,- kost en wat helemaal fijn is, is dat hij gewoon USB powered is. Je kan dus overal waar je wil met ding aanklooien.

Ik ga vanavond lekker pielen in ieder geval. :)
Om mezelf even te quoten: heerlijk apparaatje hoor. Ongelooflijk wat je voor die prijs krijgt. Het werkt allemaal heel intuïtief en ik heb het idee dat Rekordbox een veel lichter programma is dan Traktor.

Loopjes gaan heel gemakkelijk via de pads of gewoon de bekende gele loop knop en er is ook geen tekort aan effecten.

Ik ben een blij mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Idd, ik heb zelf zelfs het instapmodel (de Rb), gebruik ik niet zo vaak (in de woonkamer staan de xdjs met een zone mixer), laatst wel voor een klein feestje meegenomen en je kunt er idd bijna alles mee.

mixing a drink and music

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb weer een mix online gezet. 75 tracks in 4,5 uur, qua stijlen vrij divers. Begint aardig melancholisch en mysterieus, en bouwt rustig op. Gemaakt met Ableton Live.

https://soundcloud.com/micka-dj/the-eye-of-the-beholder

Tracklist:
01. The Gentleman Losers - The Good Bird Singin’ in the Twilight Tree
02. Khotin - Water Soaked In Forever
03. Melorman - One
04. Isan - Every Since And Then
05. Turtle, Eliza Shaddad - Blood Type
06. Diskjokke - Sengon
07. Roll the dice - Hydra
08. Husky Rescue - Colors
09. Hector Plimmer - Bulb
10. Laurent Garnier - Communications From The Lab
11. Andy Stott - New Romantic
12. The Oddness - Breathing Fire
13. Solvent - Loss for words (Vector Lovers Remix)
14. Meanderthals - Andromeda (Prelude to the future)
15. Kenneth Bager - No Water (Dub Mix)
16. Between Interval - Gravity Core
17. Roly Porter - In System
18. Voices From The Lake - Orange Steps
19. Vril - Statera Rerum
20. Kelly Lee Owens - Bird
21. Mungolian Jetset - Mungolian Jetset presents Jaga Jazzist vs Knights Of Jumungus: Toccata
22. Beacon - IM U (Nitemoves Remix)
23. Machinegewehr - A Girl You Know
24. Loscil - Red Tide
25. Yris Den - Strafen
26. Bongbeck - Winter Sleep (Kalipo Remix)
27. Global Communication - 9:25
28. Martin Nonstatic - Tree of life
29. Just Her - Follow You Down (Yost Beatless Mix)
30. Calibre - Sand Promise
31. Jon Fay - 1271
32. Leafar Legov - Cenote
33. Aukai - Colorado
34. Thomas Fehlmann - Window
35. Indian Wells - Voices
36. Pachanga Boys - We Could Rhyme
37. Valentin Stip - Pendule
38. Be Yokai - Facemissed
39. Yagya - DeepChord Redesigns 4
40. Leo Pol - Break My Dub
41. Tosca - Amber November (Brendon Moeller Rub)
42. Portable Sunsets - Straylight (Dave DK Remix)
43. Brian Cid - Fantasio
44. Susumu Yokota - GENSHI
45. Deepchord DC14 side B
46. Subheim - Neon
47. Iori - Magnetic
48. Dorisburg - Gripen
49. Kelly Lee Owens - Elliptic
50. Extrawelt - Gott Ist Schrott
51. Budakid - Matahari
52. dreamAwaken - Family Dub
53. Sebastian Busto - Chimera
54. Dominik Eulberg - Oleanderschwärmer
55. Forest Drive West - Circles
56. David Garcet - Ero
57. Forest Drive West - Transmission
58. Pausal - Murmuration II
59. DJ Richard - Dissolving World
60. The Black Dog - Cognitive Dissonance
61. The Sight Below - At First Touch
62. Qlons - Algun Lugar
63. Edwin Oosterwal - Vamp
64. Donato Dozzy - Quadra Sette
65. Svreca - Ebisu (Dasha Rush Remix)
66. Lapalux - Reverence
67. Skee Mask - Shred 08
68. Answer Code Request - Ab Intus
69. Nocturnal Sunshine - Foundation
70. Flame 1 - Fog
71. Answer Code Request - Sphera
72. Donato Dozzy - Mindless Fullness
73. Answer Code Request - Res
74. Donato Dozzy - Cleo
75. Carbon based lifeforms - Everwave

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
Ik loop tegen opname problemen aan :(
Wie kan mij helpen.

In mijn vorige setup liep er vanuit mijn booth out op de mixer een tulp kabel naar 3.5mm mini jack zo in de LINE IN ingang van mijn geluidskaart (desktop pc)
Zo kreeg ik een nette stereo opname voor opname of live streaming.

Echter ben ik geswitched naar de XDJ-RX2 en Laptop combinatie.

De XDJ-RX2 heeft alleen 2x 6.3mm jack voor de booth. Dat is geen probleem, want daar kan je kabels voor kopen.
Echter de meeste zo niet alle laptops hebben tegenwoordig een gedeelde 3.5mm mic in / headphone
Ik krijg of geen geluid door deze input of het is enkel 2x Mono.

Een mogelijke oplossing is natuurlijk een externe geluidskaart
en nu komt het... welke?

- Line 2 USB (+/- 15 euro)
http://www.musictribe.com...rfaces/LINE-2-USB/p/P0BBP
Dit zou moeten volstaan maar ik weet niet of de geluidskwaliteit goed is en of het goed werkt met win 10 en andere opname software zoal OBS

-UCA222 (+/- 20) + kabel van 6.3mm naar tulp
http://www.musictribe.com...Interfaces/UCA222/p/P0A31

-Sound Blaster X-fi HD (+/- 75 euro + kabel van 6.3mm naar tulp
https://en.creative.com/p...-digital-music-premium-hd

Laatste optie lijkt het best geluid op te nemen maar kost het meest.
Daarentegen weet ik ook niet of de XDJ-RX2 überhaupt studiokwaliteit geluid kan weergeven. tenslotte zit er geen digital out bij

Ik gebruik de controller in stand-alone modus. Dus geen Rekordbox DJ, anders kon ik de interne MASTER OUTPUT opnemen.
NB. record functie gebruik ik niet, omdat het niet mogelijk is te live streamen.

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@seez, ik gebruik zelf die UCA222 en die bevalt me zeer goed. Jaren terug voor paar tientjes op de kop getikt bij Bax Shop.

Ik gebruik 'm vanaf de Record uitgang met tulp stekkers op m'n Xone92, via de USB naar een MacBook Pro waarop Audacity draait die opneemt, MP3 stereo 320kbps.

Hier (spam spam spam) kun je luisteren hoe een opname klinkt :p
https://www.mixcloud.com/TeeG/20181117/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
haha thanks "add to listen later"
Morgen op werk eens even beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
seez schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:40:
Ik loop tegen opname problemen aan :(
Wie kan mij helpen.

In mijn vorige setup liep er vanuit mijn booth out op de mixer een tulp kabel naar 3.5mm mini jack zo in de LINE IN ingang van mijn geluidskaart (desktop pc)
Zo kreeg ik een nette stereo opname voor opname of live streaming.

Echter ben ik geswitched naar de XDJ-RX2 en Laptop combinatie.

De XDJ-RX2 heeft alleen 2x 6.3mm jack voor de booth. Dat is geen probleem, want daar kan je kabels voor kopen.
Echter de meeste zo niet alle laptops hebben tegenwoordig een gedeelde 3.5mm mic in / headphone
Ik krijg of geen geluid door deze input of het is enkel 2x Mono.

Een mogelijke oplossing is natuurlijk een externe geluidskaart
en nu komt het... welke?

- Line 2 USB (+/- 15 euro)
http://www.musictribe.com...rfaces/LINE-2-USB/p/P0BBP
Dit zou moeten volstaan maar ik weet niet of de geluidskwaliteit goed is en of het goed werkt met win 10 en andere opname software zoal OBS

-UCA222 (+/- 20) + kabel van 6.3mm naar tulp
http://www.musictribe.com...Interfaces/UCA222/p/P0A31

-Sound Blaster X-fi HD (+/- 75 euro + kabel van 6.3mm naar tulp
https://en.creative.com/p...-digital-music-premium-hd

Laatste optie lijkt het best geluid op te nemen maar kost het meest.
Daarentegen weet ik ook niet of de XDJ-RX2 überhaupt studiokwaliteit geluid kan weergeven. tenslotte zit er geen digital out bij

Ik gebruik de controller in stand-alone modus. Dus geen Rekordbox DJ, anders kon ik de interne MASTER OUTPUT opnemen.
NB. record functie gebruik ik niet, omdat het niet mogelijk is te live streamen.

Wat is wijsheid?
Even een statusupdate (mocht iemand mee lezen) . Volgens onderstaande zou het in theorie ook moeten werken zonder een additionele geluidskaart. Op Reddit stelde ik ook de vraag en kreeg als antwoord:
"For streaming though, obviously that wouldn't work, but i know from past experience that there is an RX2 ASIO driver that your laptop will pick up when connected with USB. Either using ASIO4ALL or whatever, theoretically, you should be able to hook up the RX2 ASIO soundcard driver as a recording device. There is also another program that might help. I think it's called VB-CABLE, but basically, it creates a virtual input and output that you can map other existing input and output channels to."

Van het weekend ga ik proberen om met VB CABLE driver het e.e.a. uit te proberen.

Als workaround heb ik nu als volgt werkend.
Ik heb nog een halfwerkende Denon DN-X600 mixer met een onboard 4in/4out geluidskaart. Deze heb ik op een WIN7 laptop geïnstalleerd. De geluidskaart werd netjes gedetecteerd, maar stuurde helaas geen signaal uit. Na wat pielen met de instellingen kreeg ik het voor elkaar dat het signaal wat in CD1 binnenkomt via de Masterbus door USB naar de win 7 laptop word gestuurd waar het door OBS wordt opgepikt. Een strakke passthrough zonder ruis en merkbare latency.
Met andere woorden.... het werkt en ik hoef geen nieuw geluidskaart of kabels te kopen
Ik ben er alleen nog niet, want de laptop waarop ik OBS en live stream ga uitzenden is een WIN10 laptop en ik heb geen flauw idee of een EOL mixer zoals de X600 nog zal werken.
Dit is echter plan b, want het zou gewoon mooi zijn als er geen extra geluidskaart voor nodig is.

Ik heb het als volgt werkend
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xJbwy0R/21.png

[update]
Werkt ook als een zonnetje op win 10. Echter ga ik toch een externe interface kopen. de mixer neemt teveel ruimte in beslag en een gedoe. Interface die ik ga gebruiken is van behringer (UCA222)

Het is mij niet gelukt de master van RX2 direct uit te lezen :(

[ Voor 3% gewijzigd door seez op 28-12-2018 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01

VHS

seez schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:42:
Als ik uitga (en nuchter ben) vind ik het nog steeds leuk als ik de DJ hoor bijsturen. Meestal subtiel en soms ook niet, maar tegenwoordig met strakke beatgrids, SYNC en MASTER LOCK hoor ik dat nog zelden.
Ook leuk dat het niemand opvalt binnen de groep, op die ene maat na die ook plaatjes draait dan :)

Binnenkort maar eens wat van Hernan Cattaneo beluisteren
Hernan's kerstkadootje _/-\o_ in 2016, van een lange liveset eerder dat jaar in Bloemendaal:
https://www.podbean.com/site/UserDownload/PB65E503STDUY
808MB en bijna 6 uur muziek!

Fijne oud en nieuw iedereen!! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Pssst @VHS, die wordt ook wel gewaardeerd in het Grote Techno topic denk ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 15:46
Vandaag voor het eerst hier. Ben de laatste tijd veel aan het oefenen met mixen op ddj-400. Lijkt veel op het echte spul maar om thuis te spelen voor mij genoeg (op dit moment) de keren dat ik gedraaid heb was op echte apparatuur van Pioneer, met rekordbox. Deze heb ik ook op mijn laptop staan.

Ik produceer al jaren en heb sinds kort mijn muziek ook op bijna alle kanalen gezet. Onder artiestennaam Taureaux. Ben half Frans en vond dit lekker underground klinken. Ben can plan om ook onder mijn eigen naam uit te brengen. Mijn stijl laat zich niet heel makkelijk categoriseren. Van techno, chillout, tech house naar dance.

Draaien doe ik ook breed, van top 40, uptempo disco naar techno, trance en als het echt gezellig wordt (na commerciële muziek) ook nog happy hardcore (en dan nog een oldschool hardcore plaat om af te sluiten)

Lijkt me leuk om met andere dj(s) in buurt van Groningen in contact te komen. Wellicht kunnen we elkaar helpen om ergens te komen draaien. Dat wil ik erg graag gaan doen. En anders voor de gezelligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:45
Is er iets bekend in het geruchtencircuit oid over een opvolger van de Pioneer CDJ-2000NXS2?

Ik ben van plan er een te kopen, maar het zou jammer zijn als er kort daarna een opvolger aangekondigd wordt.

Gevonden op Wikipedia:
CDJ-1000 MK2: released July 2003
CDJ-1000 MK3: released March 2006
CDJ-2000: announced September 2009
CDJ-2000 Nexus: released September 2012
CDJ-2000 NXS2: released February 2016

Afgaande op deze history zou je de NXS2 opvolger in 2019 kunnen verwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
@dj_raoul, volgens dit artikel op DJTechTools blijft de NXS2000 nog wel een jaar of 2 á 3 DE go to (club)standaard.
https://djtechtools.com/2...oneer-dj-cdj-xdj-for-you/

Verder is dit reddit topic misschien interessant voor je;
https://www.reddit.com/r/...ease_of_next_pioneer_cdj/

Volgende week is de NAMM2019 conference, mogelijk dat daar nog wat wordt aangekondigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
Boom, Denon komt als eerste met een 4 kanaals All-in-one controller!

"Denon DJ Prime 4"
YouTube: Denon DJ Prime 4 Feature Overview
YouTube: Denon DJ Prime 4 Performance Video - Ethan Leo
Afbeeldingslocatie: https://prime4.denondj.com/media/wysiwyg/denondj/catalog/prime-4/DenonDJ-img-Prime4TopIntro.jpg
+/- €1700

[ Voor 33% gewijzigd door seez op 24-01-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

De Prime 4 is HET apparaat voor een mobile DJ. Door de Zone functie kan een DJ makkelijk het muziek opsplitsen. In een ruimte lounge playlist en in de hoofd ruimte dans muziek.

Wat het ook aantrekkelijk maakt is dat je een USB stick die gesynchroniseerd is met Rekordbox erin kan steken en je cue points and loops behoudt.

Denon maakt slimme stappen door de koper niet in één keer te dwingen een platform te gebruiken maar nog een tussenstap aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Technisch gezien een mooi apparaat, maar persoonlijk vind ik het er uit zien als een stuk speelgoed van de Intertoys. Het design en met name de gebruikte kleuren voor de verlichting van buttons en jogwheels komt echt mega cheap over. Die gekleurde naden tussen player, mixer en fx gedeeltes zijn ook puur esthetisch, want het is natuurlijk één apparaat en geen losse componenten. Die gejatte turntablevoetjes eronder zijn me helemaal een doorn in het oog.

Denon moet vooral doorgaan met het ontwikkelen van innovatieve DJ gear en zo de concurrentie aangaan met Pioneer en Native Instruments, maar qua design hebben ze echt een gigantische inhaalslag te maken. Dit is echt geen gezicht.
Pagina: 1 ... 96 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.