Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Vraagje: als je niet anders dan S4 + laptop met traktor gewoon bent... en je moet op een feest draaien waar typische Pioneer DJM en CDJ opgesteld staat...

hoe haalbaar is dat? Met m'n eigen laptop dan (niet met USB sticks)? Over 2 weken moet ik draaien op feest met dergelijke setup. Kan ook vragen om plaats te maken in DJ booth voor m'n eigen S4 en laptop maar ik wil er mij ook misschien wel aan wagen om met laptop en DJM en CDJs te draaien (zou weliswaar niet kunnen oefenen van te voren).
[ Voor 4% gewijzigd door renio op 15-01-2015 13:09 ]
Of je voor eerst met CDJ op een feest moet draaien, lijkt mij niet zo heel handig. Maar hangt ook erg van het feest afrenio schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:08:
S4 MK1, 3 jaar in gebruik, niks op aan te merken.
Vraagje: als je niet anders dan S4 + laptop met traktor gewoon bent... en je moet op een feest draaien waar typische Pioneer DJM en CDJ opgesteld staat...
[afbeelding]
hoe haalbaar is dat? Met m'n eigen laptop dan (niet met USB sticks)? Over 2 weken moet ik draaien op feest met dergelijke setup. Kan ook vragen om plaats te maken in DJ booth voor m'n eigen S4 en laptop maar ik wil er mij ook misschien wel aan wagen om met laptop en DJM en CDJs te draaien (zou weliswaar niet kunnen oefenen van te voren).
kan iemand me iets zeggen over config in traktor? Wat dien ik als audio en mapping setup te doen? Op de foto in vorige post zie ik een rode USB kabel van laptop naar een externe geluidskaart gaan denk ik... de CDJ zitten dus op die geluidskaart aangesloten hé...?
Op basis van de foto (want dat is de werkelijke situatie), welke config moet ik instellen in traktor?
Ik neem meestal gewoon een deel van mijn setup zelf mee (1D + 1/2 X1) en maak gebruik van de aanwezige mixer. Mixer = mixer (min of meer), dus daar kom je dan wel uit.
Ik vermoed dat die SL's er staan voor DVS, dus best kans dat ze die niet weg kunnen/willen halen voor je, tenzij jij de hele avond alleen staat.renio schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:08:
S4 MK1, 3 jaar in gebruik, niks op aan te merken.
[afbeelding]
Beauty is in the eye of the beerholder
[Soundcloud: https://soundcloud.com/rodmalmok/rod-time-warp-utrecht-6-12-2014]
[ Voor 5% gewijzigd door oohh op 19-01-2015 13:29 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Precies! Map daarnaast nog een button of keyboard letter aan het commando "Append to preparation list" en je kan supersnel je favorietenlijst vullen...Nilsepils schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:18:
Als het goed is heb je links in je browser een playlists dropdown. Daar kun je gewoon een playlist maken en er een favorieten noemen. Of bijvoorbeeld preparation lijst gebruiken. Die kan je vervolgens ook bovenin pinnen zodat je er snel bij kan!
Het leven is hard...een stoeprand ook.
Verwijderd
Is een Pioneer DDJ SB het "closest that you get can get" controller?Prosac2010 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:40:
Ik kan je adviseren om idd niet blind die cdj's te gaan gebruiken met traktor, een beetje oefening is altijd wel prettig (bovendien moet je volgens mij ook nog het e.e.a. instellen/installeren).
Ik neem meestal gewoon een deel van mijn setup zelf mee (1D + 1/2 X1) en maak gebruik van de aanwezige mixer. Mixer = mixer (min of meer), dus daar kom je dan wel uit.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 17:51 ]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, heb niet met die dingen gewerkt. Afgaande op uiterlijk, denk ik dat al die midi-controllers van Pioneer wel in de buurt komen van CDJ's + Mixer.
Echter.. ik dacht met een S4 ook wel met CDJ's te kunnen werken, maar vond het toch wel prettig dat ik de CDJ's een middag tevoren ff kon proberen.
Verwijderd
Yep volgens mij hoorde ik ergens dat ze zelfde knopjes gebruiken als op de 2000's.Prosac2010 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:52:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, heb niet met die dingen gewerkt. Afgaande op uiterlijk, denk ik dat al die midi-controllers van Pioneer wel in de buurt komen van CDJ's + Mixer.
Echter.. ik dacht met een S4 ook wel met CDJ's te kunnen werken, maar vond het toch wel prettig dat ik de CDJ's een middag tevoren ff kon proberen.
En eventjes langs Bax-shop gaan om de 2000's uit te proberen
Verwijderd
Ik heb paar jaartjes terug een Technics RP-DH1200 gekocht (want Armin van Buuren draait ermee, herppp derppp fanboyism) maar hij klinkt slechter dan mijn gaming headset
Als ik nou een pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) nam kon ik ze voor draaien en voor gamen gebruiken
Pioneer HDJ-2000. Kost wat maar dan heb je ook wat.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:10:
Btw welke hoofdtelefoons gebruiken jullie voor het draaien?
Verwijderd
Nah is net zo erg als Beats. Niks gaat boven Sennheiser/Audio-TechnicaTigerblood schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:01:
[...]
Pioneer HDJ-2000. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Hoezo? Ik heb geen ervaring met Pioneers, maar als het (voor jou) goed klinkt, waarom niet?Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:10:
[...]
Nah is net zo erg als Beats. Niks gaat boven Sennheiser/Audio-Technica
Ik heb zelf een Sennheiser HD-25-II, maar gebruik af en toe een AIAIAI TMA-1. Vrienden van mij zeggen weleens dat low teveel aanwezig is op die AIAIAI, maar vind dat eigenlijk wel lekker. De Sennheiser is inderdaad wat meer balanced, maar het ligt er gewoon wat jij prettig vindt.
Heb ook Beats gehad. Het klonk niet slecht (wel heel veel low), maar was meer een impulsaankoop en vond het design eigenlijk heel erg lelijk. Maar die Technics van jou zijn ook niet de mooiste, hopelijk klinken ze een beetje
Ik heb een Sennheiser HD25 II en een Xone XD-53Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:10:
Btw welke hoofdtelefoons gebruiken jullie voor het draaien?
Beide bevallen meer dan prima, de sennheiser vind ik wel wat helderder, maar regelmatig vind ik de over-ears van de xone wel ff prettig.
Dit is een DJ topic. Jij vraagt naar DJ headphones. De HDJ-2000 is een ideale DJ headphones doordat hij op hoog volume nog steeds zuiver klinkt en goede isolatie biedt. Bovendien is het de meest comfortabele headphones die ik ooit heb gehad. Licht, drukt niet te hard op je oren. Ook allemaal belangrijke zaken voor DJ gebruik. En voor casual listening is ie ook meer dan goed genoeg.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:10:
[...]
Nah is net zo erg als Beats. Niks gaat boven Sennheiser/Audio-Technica
Ik heb die Technics ook gehad vroeger en dat ding waren super oncomfortabel. De oorkussen drukten veels te hard op m'n oren en het geluid was veel te mid-centric. De weergave van kick drums was gewoon bagger waardoor je er lastig mee kon beatmatchen. Blij toen ik er vanaf was.
Dat jij denkt dat de ATH-M50 een DJ headphones is, tja dat zegt eigenlijk al genoeg...

[ Voor 35% gewijzigd door Tigerblood op 19-01-2015 19:31 ]
Verwijderd
Kan ik toch niet weten omdat ik het niet heb?Tigerblood schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:25:
[...]
Dit is een DJ topic. Jij vraagt naar DJ headphones. De HDJ-2000 is een ideale DJ headphones doordat hij op hoog volume nog steeds zuiver klinkt en goede isolatie biedt. Bovendien is het de meest comfortabele headphones die ik ooit heb gehad. Licht, drukt niet te hard op je oren. Ook allemaal belangrijke zaken voor DJ gebruik. En voor casual listening is ie ook meer dan goed genoeg.
Ik heb die Technics ook gehad vroeger en dat ding waren super oncomfortabel. De oorkussen drukten veels te hard op m'n oren en het geluid was veel te mid-centric. De weergave van kick drums was gewoon bagger waardoor je er lastig mee kon beatmatchen. Blij toen ik er vanaf was.
Dat jij denkt dat de ATH-M50 een DJ headphones is, tja dat zegt eigenlijk al genoeg...
De Technics RP-DH1200 kunnen ook ontzettend hard, en ken mensen die bijna 10 jaar ermee hebben gedaan
Low klinkt goed zodat je goed kan beatmatchen. Voor normaal naar muziek luisteren is het minder prettig imo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 19:56 ]
Artikel: http://www.bax-shop.nl/ni...j-rx-all-in-one-dj-system
Productpagina: http://www.bax-shop.nl/dj...-rx-all-in-one-dj-systeem
[ Voor 21% gewijzigd door JeroenNietDoen op 20-01-2015 10:05 ]
Verwijderd
Ziet er nice uit maar € 1499? Nee dankje. Een DDJ SB-S is al overkillKaap schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:37:
Pioneer heeft vandaag zijn eerste product voor de Namm 2015 bekend gemaakt, de opvolger van de XDJ-R1.
Artikel: http://www.bax-shop.nl/ni...j-rx-all-in-one-dj-system
Productpagina: http://www.bax-shop.nl/dj...-rx-all-in-one-dj-systeem
[video]
Maar wat dan wel vreemd is is je verhaal over je dure koptelefoons. Waarom zon overkill als een simpel setje in-ears die bij je telefoon kwamen ook geluid produceren
[ Voor 51% gewijzigd door JeroenNietDoen op 20-01-2015 13:36 ]
Verwijderd
Is daar iets mis mee? Hoe vaak heb je een Top 100 DJ gezien die zijn tracks verpest met onnodige effects.Kaap schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:33:
Tja, sommigen zijn tevreden met een DJ Tech, Behringer of Hercules controlletje.
DDJ SB-S is rond de 200€ dus je kan een laptop van 1300€ nemen
Verwijderd
100€ hoofdtelefoon noem ik nou niet bepaald "overkill"Kaap schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:33:
Maar wat dan wel vreemd is is je verhaal over je dure koptelefoons. Waarom zon overkill als een simpel setje in-ears die bij je telefoon kwamen ook geluid produceren
pricewatch: Sennheiser HD 800 (Zwart) <------ dat is pas overkill (er is GEEN koptelefoon die beter geluid produceert dan speakers)
Net zoals er niets mis is met een controller van 1500, of een club standaard set CDJ's+DJM. Maar waar jij wel een vooroordeel over hebt, en dan valt over mijn reactie
Alles is een kwestie van persoonlijke voorkeur. De discussie over prijs, merken, kwaliteitscategorieen en club standaard is al zo vaak gevoerd, die heeft nooit, en gaat niemand ooit, winnen.
Verwijderd
Nee ik ben er helemaal mee eens dat elke respectabel club een setje 2000's moet hebben staan.Kaap schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:49:
[...]
Net zoals er niets mis is met een controller van 1500, of een club standaard set CDJ's+DJM. Maar waar jij wel een vooroordeel over hebt, en dan valt over mijn reactie
Alles is een kwestie van persoonlijke voorkeur. De discussie over prijs, merken, kwaliteitscategorieen en club standaard is al zo vaak gevoerd, die heeft nooit, en gaat niemand ooit, winnen.
Alleen kopen mensen dure sets voor thuis en ze denken dat ze daar mee ver zullen komen (zonder producen kom je niet verder dan een hobby)
Is dat dan het probleem van die set, de prijs van die set, of die mensen zelf? Concreet: wat zegt het dan over bijvoorbeeld die XDJ-RX die ik postte? Ik zie niet in hoe je laatste post relevant is met je opmerking over overkill.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:52:
[...]
Alleen kopen mensen dure sets voor thuis en ze denken dat ze daar mee ver zullen komen
[ Voor 9% gewijzigd door JeroenNietDoen op 20-01-2015 13:57 ]
Verwijderd
Een Pioneer XDJ-R1 is bijna helft van de prijs en kan cd's afspelen (voor wie dat nog belangrijk vindt)Kaap schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:54:
[...]
Is dat dan het probleem van die set, de prijs van die set, of die mensen zelf? Concreet: wat zegt het dan over bijvoorbeeld die XDJ-RX die ik postte?
Dus? Je hebt voor 19,- euro een midi controller van DJ Tech. Welk punt probeer je nu te maken Sebas? Welke discussie wil je nu eigenlijk voeren en wat wil je bewijzen?Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:57:
[...]
Een Pioneer XDJ-R1 is bijna helft van de prijs en kan cd's afspelen (voor wie dat nog belangrijk vindt)
Verwijderd
Ja dat bedoel ik :PKaap schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:04:
[...]
Dus? Je hebt voor 19,- euro een midi controller van DJ Tech. Welk punt probeer je nu te maken Sebas? Welke discussie wil je nu eigenlijk voeren en wat wil je bewijzen?
Maarja laat dan maar
Draaien is een hobby. En iedereen geeft aan zijn hobby zijn eigen invulling. Iedereen heeft een eigen budget en eigen voorkeuren hoe die die hobby uitvoert. Niets is slecht en niets is het beste, want alles is aan een ander persoonlijk van voorkeur.
En het is juist die discussie die hier al zo vaak is gevoerd, en dat moeten we helemaal niet doen, want niemand wint die discussie.
Even goede vrienden
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 20-01-2015 16:02 ]
-BPM gelijk zetten. Met rekordbox geanalyseerd en een scherm wat het precies weergeeft is hetzelfde als via mn controllers. Geldt ook voor het daadwerkelijke beatmatchen trouwens.
-Zoekmogelijkheden naar tracks zijn ongeveer gelijk (Geen search vs geen key-matching)
-Beide geven 'altijd zelfde setup' garantie (maar controllers zijn wel zwaarder dan usb-sticks).
Eigenlijk waren er verder maar een paar kleine verschillen voor mij:
De playtoets lijkt 20ms sneller tracks te starten dan die van mn controllers. Het voelt als vooruitgespoeld maar misschien ben ik gewend aan de lag.
De cuepoints moeten opnieuw worden ingesteld óf geript worden uit VDJ.
"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"
Nu wil ik er een nieuwe of andere laptop aan gaan hangen, enkel voor de SX. Ik ben aan het rondkijken voor een Apple. Ik vroeg mij af of er gebruikers waren die zeker zijn dat het niet met een macbook air mogelijk is om de sx te laten draaien met serato. Een MBP is ook een optie alleen lees ik op het Apple draadje dat je dan bij de 2012 versie komt ivm GPU problemen. Ik zou dus het liefst de air kopen voor Serato.
Een nieuw model vind ik te duur, air of MBP...
Geen idee of er advies is in deze....
Op zich zou dat ideaal zijn ja. Geen ervaring helaas. Ik moet wel zeggen, met Windows blijf je toch meestal gezeik houden met latency problemen als je een DVS setup wilt gebruiken. Apple heeft me nooit zo getrokken maar ik denk toch dat ik een overstap ga wagen naar de Macbook Air als ik in de toekomst een nieuwe laptop ga aanschaffen. OS X handelt live audio gewoon veel beter.Kaap schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:32:
Ik vroeg me af of een surface lekker zou werken. Iemand dat al uitgeprobeerd? Hoef je niet zon hele laptop voor je neus te hebben.
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"
[Soundcloud: https://soundcloud.com/studio80radio/rebel-radio-23-01-2015#t=59:55]
Enjoy
(Deze past op de NI S4, VCI 300,350, DJM350,400 Stanton M207 en kan, ook nog op anderen.)
Je kan uiteraard ook alleen de Innofader gebruiken
Ik heb hem hier al een lange tijd in de kast liggen, gekocht voor mij S4, maar nooit de moeite genomen om te installeren, met de geboorte van de kleine is de hobby een beetje tot rust gekomen.
Hij mag weg voor 25€, nieuwprijs rond de 150€, dus echt een koopje.
Innobender website
Marktplaats
Ik zet hem even hier neer, want anders komt hij niet bij het juiste publiek terecht, het is best wel iets specifieks.
[ Voor 3% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 10-02-2015 13:13 ]
* PSN=Chef_NL** *
Verwijderd
Ik heb nu de KRK RP5 G2 en dacht erover om misschien te upgraden. Ze moeten goed zijn voor DJ&Produceren. Misschien komen ze binnenkort met de G4-serie?
Verwijderd
Máar KRK is echt de standard in de muziekwereld. Waarom overstappen van merk, net nu ik begin te wennen aan het geluid?thijz schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:15:
Ik zou ook eens kijken naar andere monitoren dan KRK. Bijvoorbeeld Yamaha's, Adam, Fostex, Dynaudio etc.
In het kort zijn de verschillen tussen de g2 en g3:
- iets andere baffle
- extra knopje voor lf level
- iets ander ontwerp aan de binnenkant.
Ik denk niet dat ik een verschil zou horen tussen de 2.
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Zag dat veel mensen zeggen dat de G3 beter klinkt dan de G2teacher schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:54:
Als je net begint te wennen, waarom wil je dan upgraden? Mis je iets qua geluid?
In het kort zijn de verschillen tussen de g2 en g3:
- iets andere baffle
- extra knopje voor lf level
- iets ander ontwerp aan de binnenkant.
Ik denk niet dat ik een verschil zou horen tussen de 2.
Volgende bezoek bij Bax-shop in Goes eventjes testen
KRK is vooral de standaard bij thuis hobbyisten, niet in de professionele muziekwereld. Ze zien er natuurlijk wel hip uit en bieden veel waar voor het geld, maar dat doen andere merken als Fostex en een categorie hoger Genelec en Dynaudio ook. Overigens valt er waarschijnlijk niet heel erg veel te wennen aangezien het doel van een monitor is om een zo neutraal mogelijk geluid weer te geven, wat de een wat beter lukt dan de ander. Het kan nooit kwaad om even rond te kijken/luisteren.Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:12:
[...]
Máar KRK is echt de standard in de muziekwereld. Waarom overstappen van merk, net nu ik begin te wennen aan het geluid?
Ik denk eerder de standaard bij de meeste thuis producers. KRK's hebben geen vlakke respons en zijn daarom niet helemaal eerlijk, andere (duurdere) monitoren doen dat beter. Persoonlijk vond ik Yamaha's HS80M beter klinken en de meerprijs waard, maar dat is heeel erg persoonlijk natuurlijk. KRK maakt voor het geld prima monitoren, maar ik vond het zelf niet erg fijn klinken. Ik ben daarmee ook wel een beetje een zeikerd trouwens..Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:12:
[...]
Máar KRK is echt de standard in de muziekwereld. Waarom overstappen van merk, net nu ik begin te wennen aan het geluid?
Ik zou vooral even met wat muziek die je goed kent in goede kwaliteit (WAV) naar de winkel gaan of bij vrienden luisteren en zelf kiezen wat je fijn vind
Verwijderd
Maarja lang leve http www.bax-shop.nl je kunt daar honderden speakers testenthijz schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:58:
[...]
Ik denk eerder de standaard bij de meeste thuis producers. KRK's hebben geen vlakke respons en zijn daarom niet helemaal eerlijk, andere (duurdere) monitoren doen dat beter. Persoonlijk vond ik Yamaha's HS80M beter klinken en de meerprijs waard, maar dat is heeel erg persoonlijk natuurlijk. KRK maakt voor het geld prima monitoren, maar ik vond het zelf niet erg fijn klinken. Ik ben daarmee ook wel een beetje een zeikerd trouwens..
Ik zou vooral even met wat muziek die je goed kent in goede kwaliteit (WAV) naar de winkel gaan of bij vrienden luisteren en zelf kiezen wat je fijn vind
Moet binnenkort een keer langsgaan.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 03:16 ]
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe betrouwbare die tegen een stootje kan.
Ik vind het trouwens raar dat er niet een knappe oplossing bestaat van een stekkerblok met overspanningsbeveiliging met ingebouwde usb hub. Dat zou echt ideaal zijn.
Goh, een aantal producers van kutherrie hebben KRK's (wel grotendeels VXT's zo te zien) thuis staan. Dan zal het wel 'de standaard zijn in de muziekwereld'.Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:31:
g
[...]
Maarja lang leve http www.bax-shop.nl je kunt daar honderden speakers testen![]()
Moet binnenkort een keer langsgaan.
"Thuis Producers" met KRK-speakers![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
enzovoort,enzovoort,enzovoort *sorry voor plaatjespam*
Wat je ziet is dat hipsters gewoon doorgaan met hun oude speakers en dat oude legendes een andere merk gebruiken of dat ze zelfs custom-made speakers hebben.
Marketingafdeling van KRK heeft het in ieder geval wel goed voor elkaar
Verwijderd
Wat doe je hier als je het kutherrie vindt dan? Denk dat een legende zoals Fedde le Grand wel wat meer heeft bereikt dan jij in je muzieklevenFlorinsz schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:32:
[...]
Goh, een aantal producers van kutherrie hebben KRK's (wel grotendeels VXT's zo te zien) thuis staan. Dan zal het wel 'de standaard zijn in de muziekwereld'.
Marketingafdeling van KRK heeft het in ieder geval wel goed voor elkaar.
Geef mij maar wat subtielere/smooth EDM ipv big room rampestamp house, dat blijft veel langer interessant
zoiets bijv; https://soundcloud.com/da...-music-feb-2015-promo-mix
Kon vroeger prima met Fedde en z'n muziek door een deur hoor. Maar wat ze tegenwoordig uitpoepen met z'n allen...Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:36:
[...]
Wat doe je hier als je het kutherrie vindt dan? Denk dat een legende zoals Fedde le Grand wel wat meer heeft bereikt dan jij in je muziekleven![]()
[video]
En supervolwassen van je om gelijk zo op de man te spelen
Verwijderd
Dat is inderdaad poep muziek van Spinnin Records. Ze zijn laatste jaren erg erg achteruit gegaan.Florinsz schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:51:
[...]
Kon vroeger prima met Fedde en z'n muziek door een deur hoor. Maar wat ze tegenwoordig uitpoepen met z'n allen...
[audio]
En supervolwassen van je om gelijk zo op de man te spelen
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 03:17 ]
danku.
Zeker. 't Is meer even zeuren op de kwaliteit van populaire muziek van tegenwoordig, or the lack there ofteacher schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:53:
[mbr]houden we het een beetje fris hier?[/mbr]
danku.
Ach, wie weet begint de simpleton house in populariteit af te nemen net als Wubwubstep. Even kort aandacht van de hipsters en dan zakt het weer af
Kwa speakers maakt het ook geen bal uit, zo lang je je eigen muziek een beetje test op verschillende geluids systemen in vergelijking met wat goed gebalanceerde tracks, denk ik dan
Verwijderd
We zijn alleen aan het discussieren, of mag dat ook al niet meer.teacher schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:53:
[mbr]houden we het een beetje fris hier?[/mbr]
danku.
Hoe bedoel je "ook al" niet meer? Wat mag er nog meer niet, wat eerst wel mocht?Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:28:
[...]
We zijn alleen aan het discussieren, of mag dat ook al niet meer.
Dus, vanaf nu geen getroll, niet meer op de man enzo.
Ontopic:
Laatst de stanton scs4dj meegenomen naar een (klein) feestje. Als je iemand 2 minuten uitlegt hoe je een nummer in de decks zet, en wat knopjes aanwijst kan die lekker draaien. Stond dus een handje mensen omheen, en die hadden er veel pret mee. En dat voor een betrekkelijk goedkoop apparaat.
Ach, dat is met CDJ's toch ook zo? Elke aap kan op CDJ's draaien. Niet dat het direct lekker klinkt, maar iedereen kan het wel. Alleen het prijsverschil is natuurlijk wel grootteacher schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:22:
Precies, dat bedoel ik dus...
Dus, vanaf nu geen getroll, niet meer op de man enzo.
Ontopic:
Laatst de stanton scs4dj meegenomen naar een (klein) feestje. Als je iemand 2 minuten uitlegt hoe je een nummer in de decks zet, en wat knopjes aanwijst kan die lekker draaien. Stond dus een handje mensen omheen, en die hadden er veel pret mee. En dat voor een betrekkelijk goedkoop apparaat.
Beetje dubby, minimal(house) achtige zaken:
En nog een URL naar het artikel: http://www.overdose.am/20...m-a-deep-place-by-julius/
Edje Fedje heeft trouwens Yamaha's HS < herstel, yamaha's NS10's > monitors achter 'm staan. Mocht je werkelijk nog een keuze willen maken dan raad ik je aan om even door te lezen op dit topic. Mocht je uiteindelijk zelf eentje hebben gekocht dan stellen we uiteraard ook jouw mening erover op prijs.
Wat de jongens hier zeggen is wel degelijk waar, de KRK's zijn nogal overrated. De freq response is niet zo vlak (gebooste bas) en daarom niet zo geschikt voor producen als veel budgetgenoten. Als je echter uitsluitend als DJ bezig bent dan let freq response niet zo nauw en dan is het misschien wel prettig om wat extra bas te hebben.
Kijk in elk geval nog naar Mackie, Yamaha, Adam, Alesis, Fostex, Focal, Tannoy en dat soort merken, je zou jezelf tekort doen als je die gewoon blind zou overslaan.
Thanks voor de URL naar dat Topic, ga m zeker nog eens checken heb zelf KRKs in een veel te kleine kamer staan op dit moment... Volgens mij is Adam recent failliet geghaanvlaaing peerd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:07:
[...]
Kijk in elk geval nog naar Mackie, Yamaha, Adam, Alesis, Fostex, Focal, Tannoy en dat soort merken, je zou jezelf tekort doen als je die gewoon blind zou overslaan.
Check dit trouwens even gaan
Dat klopt, maar heeft inmiddels een doorstart gemaakt en is weer operatief.Mobb_Deep schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:58:
[...]
Volgens mij is Adam recent failliet geghaan
Dit is wel een klein beetje overdreven hea fly schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:38:
Sterker nog, ik vind dan de speakers van mijn monitor of laptop zelfs aanzienlijk beter klinken.
Pardon? Je legt me nu wel woorden in de mond. Ik zeg nergens dat ze vreselijk zijn. Ik heb de RP5's en helaas blijkt het mensen die geen affiniteit met audio hebben het ook op te vallen dat bijvoorbeeld stemmen heel erg op de achtergrond blijven bij het kijken van films & series. Voor muziek zijn ze top, maar dat bekend niet dat ze overal geschikt voor zijn.djmelvee schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:44:
[...]
Dit is wel een klein beetje overdreven heZo vreselijk zijn ze niet, ligt eraan welke Rokit set je aanschaft.
Verwijderd
Studio reference monitors.a fly schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 02:55:
[...]
Pardon? Je legt me nu wel woorden in de mond. Ik zeg nergens dat ze vreselijk zijn. Ik heb de RP5's en helaas blijkt het mensen die geen affiniteit met audio hebben het ook op te vallen dat bijvoorbeeld stemmen heel erg op de achtergrond blijven bij het kijken van films & series. Voor muziek zijn ze top, maar dat bekend niet dat ze overal geschikt voor zijn.
Geen Hi-fi
Mijn RP5 G2 klinken nog steeds beter dan elke hoofdtelefoon/tv-speakers die ik ooit heb gehad.
Precies mijn punt
Eigenlijk een héél slecht discussiepunt voor dit topic; maar ik wilde het alleen vermelden gezien er gezocht werd naar studiomonitors voor thuisgebruik. Die doen vaak toch net iets meer dan alleen voor studiomonitor spelen.
Relax, ik leg je helemaal geen woorden in de mond. Je hebt gelijk dat ze minder geschikt zijn voor films, maar het is te doen hoor. Voor muziek zijn ze inderdaad perfect, maar daar zijn ze uiteraard ook voor gemaakt.a fly schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 02:55:
[...]
Pardon? Je legt me nu wel woorden in de mond. Ik zeg nergens dat ze vreselijk zijn. Ik heb de RP5's en helaas blijkt het mensen die geen affiniteit met audio hebben het ook op te vallen dat bijvoorbeeld stemmen heel erg op de achtergrond blijven bij het kijken van films & series. Voor muziek zijn ze top, maar dat bekend niet dat ze overal geschikt voor zijn.
Verwijderd
http://www.bax-shop.nl/di...teem/product-details.html
Ik heb gisteren een knoop doorgehakt en een Teensy 3.1 besteld om een midicontroller mee te bouwen. Heb ook de bijbehorende sloot aan encoders, pots en buttons, sensoren en nog meer besteld. Het duurt nog wel een maand voordat het meeste binnen is, maar ben al erg enthousiast
Nu wil ik graag 'dans' muziek draaien, waar het de bedoeling is compleet verschillende tempo's achter elkaar te draaien.
Bijvoorbeeld:
Track A: 3/4 maat, 84bpm (28 bars/minuut) waltz
Track B: 4/4 maat, 128bpm (32bars/minuut) tango
Heeft iemand hier ervaring mee, misschien handige links of tips?
Ben zelf een complete beginner, maar wil wel graag leren
In jou geval zul je al snel teveel verschillende muziek(stijlen) hebben om sets inelkaar te lijmen op basis van beatmatchen. Verder moet je ook kijken of je de muziek die je gaat draaien wel eer aandoet als je dat grofweg doorelkaar gaat gooien. Dance is er namelijk op geproduceerd, maar een oude tango natuurlijk niet.
Om toch continuiteit te creeren in je sets kun je o.a.:
- ritmeloze stukken in een nummer gebruiken om over te faden,
- liedjes eindigen vaak op de 1 van de eerstvolgende maat, het nieuwe nummer exact op deze 1 ingooien.
- atmosferische stukken (met tapijtgeluid) introduceren om een overgang mogelijk te maken.
- toch afentoe wél een paar nummers bijelkaar zoeken die dmv beatmatchen gemixt kunnen worden.
- een microfoon aansluiten en als het ene nummer is afgelopen keihard "boooya shakalaka" schreeuwen zodra je de volgen erin gooit.
- de klassieke fade out/fade in.
Vanuit DJ perspectief is het minder uitdagend om op die manier te draaien, maar ik denk dat je bij non-EDM muziek je het ook niet te moeilijk moet maken en meer de liedjes zelf moet laten spreken.
De boooya shakalaka techniek zal ik voorlopig maar als joker achterwege houden
Dan ga ik inderdaad gewoon beginnen met faden.
Misschien als ik een paar dezelfde stijl nummers achter elkaar draai, dat ik wat meer kan spelen.
Volgens mij leent Kizomba zich er wel voor
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Maar ik dacht misschien kan ik het wel iets leuker maken, zolang het maar duidelijk blijft wat er gedraaid wordt
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik ga dit weekend op een klein vriendenfeestje draaien, maar heb nog nooit met controller gedraaid (vinyl des te meer, 5-10 jaar geleden). Kan ik gekochte muziek uit iTunes op stick zetten en inladen in die software?
tnx
You don't need eyes to see, you need vision
Weet niet hoe het zit met de DRM bij iTunes, maar het zou moeten lukken ja. Snelheid via usb is snel genoeg om mp3's te laden on the fly. Best toch wel de tracks eerst eens laten scannen door de software, afhankelijk van de snelheid van je pc/laptop (het scant bpm/key etc).Yalopa schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 06:59:
Iemand bekend met de pioneer DDJ-ERGO? en bijgeleverde software?
Ik ga dit weekend op een klein vriendenfeestje draaien, maar heb nog nooit met controller gedraaid (vinyl des te meer, 5-10 jaar geleden). Kan ik gekochte muziek uit iTunes op stick zetten en inladen in die software?
tnx
Wat zit er eigenlijk bij de ERGO? VDJ of Serato? Niet dat dat veel verschil zal maken maar bij VDJ kan je je set zelfs opnemen met een LE versie
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Het is een Early Hardcore mix, dus als je daar niet van houdt, dan zou ik lekker doorscrollen. Het is allemaal vinyl (SL1210's met Rodec CX-1100)
audio
Eindelijk....nu nog wat makkelijker vanaf Beatport naar je Beatport Pro boodschappenmandje ipv een link naar de website. Snap nog niet waarom dit niet gewoon geintegreerd is...maar goed, al een stuk beter dan de website op je phone...
Het leven is hard...een stoeprand ook.
Vanmorgen eens mijn ongenoegen geuit tegen Baxshop en Tonecontrol. De prijzen van Pioneer producten zijn afgelopen week voor de 2de keer in 2 maanden verhoogd. Laatste week van januari ging alles met zon 17% omhoog, en afgelopen week nog eens 5%.
Ik ben me sinds januari aan het oriënteren op een controller, en dat wordt hoogstwaarschijnlijk de SX2. Die was eerst te koop voor 849,-. Eind januari werd dat 999,-, en sinds deze week 1049,-. 200,- in prijs gestegen, dat vind ik wel erg veel.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Klote griekenDag Jeroen, begrijpelijk dat het je opvalt. De reden voor de prijsverhogingen is de zwakke euro. Vrijwel alle merken hebben de afgelopen maanden prijsverhogingen doorgevoerd. Zo ook Pioneer. En natuurlijk is de prijsstijging relatief groot ten opzichte van de veranderingen in de koers van de euro, maar op een gegeven moment is er sprake van een 'omslagmoment' waarop opgetelde kleine verliezen in een keer worden gecorrigeerd. Helaas is dat waar we mee te maken hebben!
Alles dat vanuit VS of Azie moet komen is 10-20% gestegen in prijs. Ik denk dat ik maar even de beurs dicht laat totdat de Grieken eruit worden gekegeld of zo
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Veel analsiten verwachten dat de € gelijk komt met de $ of zelfs nog lager.
Helaas voor ons zit die inflatie al ver boven de 2%
http://www.native-instrum...ent&utm_source=newsletter
499 Eu, hoop geld pff

Zag ik dat nou goed, dit ding is ook al ingericht op die nieuwe 3-sporen tracks?
Dit topic is gesloten.