Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Loei123 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:46:
[...]

Nu al een tijdje aan het luisteren en ik vind hem heerlijk! :)

Heb je nog meer van dit doort mixes of plannen om deze te gaan maken? :9~
Thanks! :)

Meestal als ik een idee of plan om bepaalde stijl mix te maken ga ik weer aan de slag, maar meestal gaat het dan snel een eigen leven leiden. Check eens wat andere mixen op m'n account daar zou ik zeggen, een paar favorieten van mezelf zijn Insanity Saved Me, The Rabbit Hole en Transcendence.

Er gaan er zeker nog meer in de toekomst komen, maar wanneer en wat voor stijl kan ik niet garanderen. :P

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:56
Haha ga ik zeker doen!

Ik wil je nog wel vragen wat voor genre deze track is rond 22 minuten van Fraction of Eternity: Julien Neto ft. Keith Keniff - VI

Ik vind het super maar kan niks vinden wat ook maar in de buurt komt :(, excuses als mijn vraag volledig offtopic is :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b00ster schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:46:
Zag dit forum en dacht ga hem toch even delen :) mijn ikea-dj-booth! :D

[afbeelding]

[afbeelding]

Gr b00ster.
+1 voor foto erboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Laatst online: 29-05 22:54
Loei123 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:31:
Haha ga ik zeker doen!

Ik wil je nog wel vragen wat voor genre deze track is rond 22 minuten van Fraction of Eternity: Julien Neto ft. Keith Keniff - VI

Ik vind het super maar kan niks vinden wat ook maar in de buurt komt :(, excuses als mijn vraag volledig offtopic is :$
Dat kun je het beste scharen onder Modern Classical. Een paar namen die je kunt opzoeken: Helios (Keith Kenniff), Deaf Center, Sven Weisemann (aka Desolate). En dat album van Julien Neto, Le Fumeur De Ciel, is ook zeker de moeite waard.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08

XanderDrake

Build the future!

Vroegâr heb ik dit topic veel gelezen maar deed nooit echt mee met de discussie. Ondertussen heb ik wel iets waar ik jullie inzichten goed bij kan gebruiken.
Ik heb begin van de week een setje DJ draaitafels overgenomen van mensen die ze hadden staan op zolder (gekregen van iemand anders, zelf nooit gebruikt want geen versterker/mengpaneel).
Het zijn één Reloop RP 3000 MKIII en één Reloop RP 4000 MKII. Ik legde er een klein bedrag voor neer, want je weet niet wat de staat is. Elementen respectievelijk Stanton 500 en Ortofon omb 3.
De 4000 is in erg goede staat, amper krasjes, goede torque, snel op snelheid. De 3000 was een twijfelgeval, sowieso ouder modelletje, paar butsjes op de randen, maar tijdens het testen op locatie ook prima afgesteld, geen vertragingen goed op snelheid en krachtig, etc.

Nou heb ik thuis alles aangesloten en langer getest, nu blijkt dat de 3000 bij een sessie na 45-60 minuten zijn kracht in de motor verliest, niet meer snel optrekt en de 45 toeren+pitch niet lekker meer vasthoud. Dat hoor je in de muziek en zie je ook aan de "bolletjes" aan de zijkant van het plateau, ze staan op 45 toeren+Quartz lock op dat moment niet goed stil. Nou had ik dit ingecalculeerd, ook qua prijs, dus het is geen ramp. Alleen ben ik wel benieuwd of hier nog iets aan te doen is? Kan ik hem schoonmaken of bijv een tweedehands motor element regelen voor een paar tientjes? (Beetje sleutelen vind ik geen probleem)

Of moet ik er geen seconde vuil aan maken, hem gewoon aan de kant zetten en zoeken naar een andere 4000?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Zo het is nu ineens oorverdovend stil hier. Ik heb rondgekeken maar van onderdelen maar vind niets. Ik neem aan dat de enige andere mogelijkheid een goede schoonmaak beurt?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik had je bericht wel gelezen maar kan er niet veel zinnigs over zeggen ben ik bang... Ik zou gewoon een andere draaitafel gekocht hebben.

Succes er mee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

OK, ach ja.

Vandaag had ik dat, nadat de tafel eerst weer vertraagde, hij het weer oppikte en weer degelijk draaide. Zowel op 33 als 45 rpm. Vreemd. Misschien toch vies of stoffig ofzo. Ik ga hem es open schroeven, met beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:38
Traktro Pro 2.7.1 is er....lost alle LED probleempjes op in ieder geval. Het is niet de eerste keer dat NI na een paar dagen een nieuwe update uitbrengt (2.6.8....). Gaat lekker, ze beginnen een beetje op Allen&Heath te lijken. Nieuwe drivers voor Maverick (!) waren er pas in juli dit jaar en niet stabiel (aggregeren van geluidskaart werkt niet). Hardware wordt zo wel heel snel obsolete....begon ooit al eens met mijn Xone DX :S

Toch maar weer terug naar CDJs...?

Het leven is hard...een stoeprand ook.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
styxz schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:05:
Traktro Pro 2.7.1 is er....lost alle LED probleempjes op in ieder geval. Het is niet de eerste keer dat NI na een paar dagen een nieuwe update uitbrengt (2.6.8....). Gaat lekker, ze beginnen een beetje op Allen&Heath te lijken. Nieuwe drivers voor Maverick (!) waren er pas in juli dit jaar en niet stabiel (aggregeren van geluidskaart werkt niet). Hardware wordt zo wel heel snel obsolete....begon ooit al eens met mijn Xone DX :S

Toch maar weer terug naar CDJs...?
Dat worden dan "XDJ's" denk ik :)

http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/pioneer-xdj-1000

EIN-DE-LIJK!!! zo op het eerste gezicht ziet dit er echt uit als ideale player/controller :)

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Pusherman_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:41:
[...]

Dat worden dan "XDJ's" denk ik :)

http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/pioneer-xdj-1000

EIN-DE-LIJK!!! zo op het eerste gezicht ziet dit er echt uit als ideale player/controller :)
999€ 't stuk (pak nu nog aan 899€ straatprijs)... en dan nog 1200€ voor een DJM-800 want je wil er natuurlijk een beetje 'pro' en premium uitzien met Pioneer gear om toch maar niet 'gewoon' met een controller en laptop 'voor lul' te moeten staan... tja.

• Pusherman_
renio schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:15:
[...]

...om toch maar niet 'gewoon' met een controller en laptop 'voor lul' te moeten staan... tja.
Wat proef ik hier voor een onderliggende toon? is dat hoe jij je voelt met een controller of laptop, of denk je dat andere dj's zich zo voelen?

Ik draai zelf ook vaak genoeg met mijn Traktor S4 en laptop op locatie en heb nog nooit het gevoel gehad dat ik voor lul stond. Krijg ook vaak vragen of reacties van mensen die het leuk of interessant vinden wat voor apparatuur dat is, aangezien iedereen de standaard CDJ+DJM of CDJ+Xone opstelling inmiddels wel kent.

Ik moet er ook niet aan denken om te gaan slepen met CDJ's of XDJ's, maar een S4 en laptop meenemen is goed te doen.

Ik zie het als verschillende manieren om muziek te maken/draaien.
Op de meeste locaties waar apparatuur staat staan gewoon CDJ's+DJM, maar ik vind het zelf absurd om een thuis opstelling van €5000 te creëren op basis van CD technologie wat ik al 4 jaar niet meer gebruik.

€999*2 is nog steeds een forse investering, dat ben ik helemaal met je eens. Maar al een stuk beter te doen dan €1700*2 voor CDJ2000nx.

Wat ik bv erg prettig vind aan de XDJ's zijn de touchscreens met qwerty zoek mogelijkheden. Dat is dus iets waar ik altijd tegen aan loop als ik op CDJ's draai. Het zoeken is zoveel omslachtiger dan bij bv. Traktor.

[ Voor 3% gewijzigd door Pusherman_ op 13-11-2014 10:50 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Sowieso, voor lul staan? Screw em.
Alleen échte snobs troeven af op spullen, die figuren kan je per definitie negeren.
Het gaat erom wat je er mee kan :) Als je ziet wat artiesten kunnen met MS Paint en een Wacom tablet, dan heb je daar toch ook respect voor? Wie gaat dat miepen: "de echte artiest gebruikt photoshop"?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

XanderDrake schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:54:
Sowieso, voor lul staan? Screw em.
Alleen échte snobs troeven af op spullen, die figuren kan je per definitie negeren.
In de pro-AV wereld wordt er anders wel aardig gegeild op merken en hoef je met budgetmerken niet zo snel aan te komen.

Als je denkt dat je met een paar DAP CD-spelertjes en een JB-Systems mixer een gig geboekt krijgt die ook maar een beetje leuk geld oplevert, dan kom je bedrogen uit. Dat is leuk voor hobby-draai-klusjes, maar niet voor het serieuze geld.

In een club willen ze eigenlijk alleen Pioneer zien en MacBooks. Terwijl iedereen weet dat je met ander materiaal misschien zelfs bétere sets neerzet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik kan me er wel in vinden.
Een setje CDJ's vind ik een stuk degelijker eruit zien/voelen als een S4. (ik draai zelf ook met een S4 omdat ik het Pioneer spul te duur vind voor het drive-in werk wat ik ermee doe)

Maar nu traktor met zijn software steeds meer begint te bokken...
Ik had afgelopen weekend dat de S4 elke 5 seconde herstartte, daarvoor heb ik m'n macbook een keer moeten herstarten. (gelukkig nog voordat er gasten waren)
Het maakt me niet uit hoeveel je met een setup kan, als ik er niet 100% op kan vertrouwen, dan moet het van mij snel de deur uit.

Toen ik 10 jaar geleden begon, had ik 2 Gemini CD-20's, qua functies helemaal prima voor drive-in werk.
Maar na een paar maanden, begon op een avond 1 van de spelers zonder reden te skippen...
een half uurtje op 1 speler gedraaid, en een andere huis/tuin/keuken cd speler kunnen regelen, zodat ik alsnog door kon draaien.
Uiteindelijk bleek een gare lens de oorzaak.
Maar door zulk soort dingen verlies ik het vertrouwen in die hardware, dat was ook het laatste feestje dat ik met die spelers heb gedraaid.
De week erna gelijk denon spelers aangeschaft. (welke me 5 jaar lang geen moment in de steek hebben gelaten)

Ook omdat ik met de S4 nu af en toe wat gekke dingen heb, twijfel ik toch of ik Pioneer spul aan moet gaan schaffen...

• Pusherman_
qua mogelijkheden en kwaliteit blijven DAP of Gemini inderdaad gewoon achter bij gevestigde merken als Pioneer, Native Instruments, A&H etc.

Ik weet nog dat bv 10 a 15 jaar geleden in elke kroeg (dus ook voor standaard kroegmuziek) Denon frontloader cdspelers en een DateQ mixer (onverwoestbaar) hingen. Echter deze merken zijn nooit zo mee gegaan in de ontwikkeling en vernieuwingen die nodig waren om bv Pioneer te kunnen beconcurreren.

Zo zijn kwaliteit en innovatie en betrouwbaarheid gewoon heel belangrijk gebleven. De DAPS en Gemini's zijn gewoon simpele kopieerders voor thuis DJ's en echt niet gemaakt voor het intensieve club / on the road gebruik.

Wat RonnieB82 ervaart met Traktor, dat heb ik exact hetzelfde. Ik had de S4mk2 gekocht. Deze liep ook continu vast en was echt waardeloos. Snel weer verkocht en een S4mk1 van marktplaats gehaald.
Ik merk helaas ook dat de Traktor software en hardware minder betrouwbaar wordt en achterblijft. Native Instruments wil de boel veel te veel zelf controleren, dus je ziet dat alle hardware fabrikanten apparaten voor Serato maken.

Traktor komt als antwoord met een S8. Een overpriced apparaat zonder jogwheels. Dus echt puur gericht op sync en elk liedje van te voren thuis helemaal beatgridden en uitkleden. Leuk voor house stylen, maar voor hiphop mis je bv een scratch mogelijkheid. Ook allround dj's gaan het moeilijker krijgen om van een feestknaller naar een Hazes track te mixen.

Al deze dingen zijn met een XDJ wel gewoon nog prima te doen zoals altijd en overal waar je draait staan CDJ's, dus je muziekcollectie, cue points etc. werken overal hetzelfde. Op een Pioneer hoef ik nooit handmatig te beatgridden en dat soort onzin.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
@ Pusherman_
ik draai zelf ook als allround dj met S4 MK1 en een laptop (geen mac). Er zat inderdaad een 'ondertoon' in m'n vorige post maar ik voel me niet 'voor lul staan' met mijn gerief. Integendeel eigenlijk, ik vind het best cool dat je helemaal zo geen dure investeringen moet maken om een goed feest te kunnen bouwen (al moet ik nu wel toegeven: mocht ik iedere week ergens moeten gaan draaien en dus er ook meer aan verdienen, dan zou ik het risico van een laptop die crasht niet willen nemen en wel standalone hardware zoals XDJs en DJM aanschaffen).
Maar wat eigenlijk beetje wel m'n punt is: nu komt Pioneer ineens met een overpriced USB MP3 speler aanzetten terwijl al jarenlang menig DJ een stel CDJs van 1500 euro als MP3 speler aan het gebruiken was (vaak ook nog in HID mode gelinked met een laptop ipv met USB sticks).

Anyways... ik heb nog maar 1 keer in 3 jaar een vastloper gehad met m'n S4 en laptop setup (welke na reboot van 1 minuut opgelost was). De flexibileit welke een laptop me als allround DJ geeft zie ik nog niet mogelijk op XDJ met touchscreen waar je op een mini-on-screen-keyboard moeten typen. Maar eerlijk is eerlijk.. mocht ik ieder weekend ergens moeten gaan draaien dan zou ik waarschijnlijk Pioneer wel sponsoren ;)

[ Voor 0% gewijzigd door renio op 14-11-2014 09:40 . Reden: typo ]

• Pusherman_
Ik ben het volkomen met je eens dat Pioneer een uitmelk business strategie heeft. Met hun mk1, mk2, NX etc. modellen.
Waarom hebben ze bij de lancering van de CDJ2000 niet meteen een XDJ uitgebracht? Natuurlijk omdat hun marge op een apparaat van €1700 veel groter is dan op een apparaat van €999.

De kosten van het CD loopwerk in CDJ's is in de afgelopen jaren zo geperfectioneerd en goedkoper geworden dat ik me niet kan voorstellen dat het qua hardware meer dan €50 extra moet kosten in een controller.

Gelukkig merken ze nu dat er toch wel een hoop concurrentie is op de controller markt en brengen ze het apparaat uit dat ze al 4 jaar geleden hadden moeten uitbrengen, maarja dit is al beter dan niets.

Ik ben alleen een beetje bang wat er nu nog meer gaat komen. Niet dat ik nu 2 van die dingen koop en er over een half jaar al weer een opvolger of uitgebreide versie is ofzo.

Het liefst zou ik een DDJ-SZ achtig apparaat hebben, maar dan met XDJ style decks.

Ook ben ik benieuwd naar wat ze gaan doen met hun mixers...

/edit

ook al een paar nadelen ontdekt...
  1. Geen Digitale Coaxiale output
  2. Nog steeds geen ondersteuning voor andere filesystems dan FAT, FAT32, HFS+ (geen NTFS dus)

[ Voor 8% gewijzigd door Pusherman_ op 13-11-2014 12:27 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ja, ik zie ook zo over een (half) jaar een XDJ-2000 uitkomen... :P
Met net weer wat extra functies wat deze XDJ-1000 eigenlijk makkelijk had kunnen hebben.
Die digitale output is daar dan al een mooi voorbeeld van, er lijkt me naast marketing geen reden om die niet in te bouwen.
(waarom zou je op moderne mixers/media players nog analoog willen)

NTFS support zie ik trouwens niet zo snel komen, de spelers hebben schrijfrechten nodig op de schijf, en NTFS schrijven mag niet zomaar als je geen windows bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:03:
Ik ben het volkomen met je eens dat Pioneer een uitmelk business strategie heeft. Met hun mk1, mk2, NX etc. modellen.
Waarom hebben ze bij de lancering van de CDJ2000 niet meteen een XDJ uitgebracht? Natuurlijk omdat hun marge op een apparaat van €1700 veel groter is dan op een apparaat van €999.

De kosten van het CD loopwerk in CDJ's is in de afgelopen jaren zo geperfectioneerd en goedkoper geworden dat ik me niet kan voorstellen dat het qua hardware meer dan €50 extra moet kosten in een controller.
Nou ik denk dat er in een CDJ in zijn totaliteit niet eens voor 50 euro hardware zit.. de helft is lucht en de andere helft is oude technologie. Nou ok, dat display is misschien niet heel goedkoop..

Wat ik mij afvraag is of je die XDJ met Traktor HID kan gebruiken. Die liefde is een beetje bekoeld en Pioneer pushed Serato tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Zullen anders vast wel custom mappings voor komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Pusherman_ schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:55:
Zullen anders vast wel custom mappings voor komen...
Maar met custom (midi/hid?) mapping heb je vaak toch alleen communicatie van de speler naar Traktor? Dus dan mis je track info, waveform etc op de CDJ. Of sla ik nu de plank mis?

Verwijderd

thijz schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:16:
[...]

Maar met custom (midi/hid?) mapping heb je vaak toch alleen communicatie van de speler naar Traktor? Dus dan mis je track info, waveform etc op de CDJ. Of sla ik nu de plank mis?
Volgens mij klopt het wat je zegt. Het zou mij echt verbazen als er Traktor HID op zit. Het zit ook niet op de 900NXS en de XDJ-1000 is volgens mij de "900 versie". Ook NI moet e.e.a. doen en waarom zouden ze een Pioneer product supporten? Koop maar een S8 ;)

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:19
Pusherman_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:17:
en een DateQ mixer (onverwoestbaar) hingen.
Behalve dan de faderknoppen die er bij een flip afsprongen en je zodoende in de loop van de avond blaren kon kweken op die metalen pins.

• Pusherman_
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:15:
[...]

Volgens mij klopt het wat je zegt. Het zou mij echt verbazen als er Traktor HID op zit. Het zit ook niet op de 900NXS en de XDJ-1000 is volgens mij de "900 versie". Ook NI moet e.e.a. doen en waarom zouden ze een Pioneer product supporten? Koop maar een S8 ;)
hmm daar had ik idd nog niet aan gedacht... dat is wel jammer...

vlaaing peerd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:38:

[...]

Behalve dan de faderknoppen die er bij een flip afsprongen en je zodoende in de loop van de avond blaren kon kweken op die metalen pins.
ik zorgde idd dat die altijd wat strakker zaten met een klein stukje ducttape over de metalen pins... zo kon je de faderknoppen er nog wel afhalen voor schoonmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:38:
[...]

Ik heb een Apollo gehad.. waardeloos. Ongelooflijk slechte faders (4x vervangen voor bakken met geld). In een latere versie hebben ze die vervangen ook. Sowieso compleet useless als DJ mixer, maar ik wist toen niet beter :P Je had toen ook weinig andere keus.
Ze doen nu nauwelijks nog wat op DJ gebied he.. Rodec zie je ook nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heeft er iemand wel eens met ern stanton scs4dj gespeeld?
Is dat wat?

* teacher is daar benieuwd naar...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:03

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb tussen 1996 en 2001 actief gedraaid, maar dat was allemaal met vinyl. Nu heb ik weer mijn draaitafels aangesloten (Technics SL1210 MK2) en het is toch weer leuk om daar mee bezig te zijn. Omdat ik de feel van vinyl niet wil missen, maar toch ook wel iets van het nieuwe digitale wil proeven, heb ik een 2dehands Audio 4 DJ gekocht om met timecode te kunnen stoeien. Ik ben heel erg benieuwd in ieder geval. Dit weekend zou de kaart wel binnen moeten zijn.

Ik voel me wel een ouwe zak als ik zo het topic doorlees, haha

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Ik tussen 91 en 97... Eerst begonnen met acid en breakbeat, daarna naar gabber en hardcore.
Jep.. Dik 20 jaar geleden.. Oef!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:53
HellBeast schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:29:
Ik heb tussen 1996 en 2001 actief gedraaid, maar dat was allemaal met vinyl. Nu heb ik weer mijn draaitafels aangesloten (Technics SL1210 MK2) en het is toch weer leuk om daar mee bezig te zijn. Omdat ik de feel van vinyl niet wil missen, maar toch ook wel iets van het nieuwe digitale wil proeven, heb ik een 2dehands Audio 4 DJ gekocht om met timecode te kunnen stoeien. Ik ben heel erg benieuwd in ieder geval. Dit weekend zou de kaart wel binnen moeten zijn.

Ik voel me wel een ouwe zak als ik zo het topic doorlees, haha
goede laptop erbij en dan werkt het als een tiet. ideale oplossing.

Gebruik het thuis ook. Alleen op feestjes een tijdje geprobeerd maar dat heb ik al lange tijd opgegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb er gisteren mee gespeeld en ik moet zeggen dat het fantastisch werkt. Geen merkbare vertraging en de geluidskwaliteit is super. Er zijn wel een paar andere dingen waar ik me aan stoor.

Ten eerste zit ik nu als een zombie naar het scherm te kijken. De informatie die erop staat leid ontzettend af. Ik wil dan dus ook de BPM uitzetten en de track informatie (die lange waveform) ook weg hebben. alleen een lijst met tracks is voor mij voldoende.

Het invoeren en zoeken van tracks gaat nu nog erg langzaam. Een toetsenbord en muis bij mijn draaitafel is nog erg buitenaards voor mijn gevoel. Ik heb een klein mini wireless keyboardje, maar ook daarmee gaat het niet zo vlot. Is er geen app voor de Ipad waarmee je in Traktor je tracks kunt opzoeken en laden naar de deck die je wilt? Lijkt me veel fijner dan een keyboard en muis.

Ik was gisteren echt verbaast over hoe goed het verder werkt. Jullie werken hier misschien al jaren mee, maar ik vond het echt opzienbarend en leuk. Ik liet het ook gelijk aan een vriend, die ook alleen vinyl draait, zien via whatsapp ( zie filmpje) en die had ook zoiets van: WTF! Cool!

(Let verder niet op het mixen, dit was met mijn telefoon in mijn hand en gewoon om even te laten zien)

[YouTube: http://youtu.be/wG4dMSNSbNM]

[ Voor 7% gewijzigd door HellBeast op 28-11-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
netjes, ook ik ben vaste vinyljunk sinds eind jaren '90 en na wat geklooi met CDJ's uiteindelijk op Traktor tijdcode uitgekomen. Tegenwoordig draai ik dan ook gemengd echt vinyl en tijdcode en bevalt me meer dan prima.

BPM en interface is inderdaad irritant, gewoon tracks inladen en aanzwengelen. Bij thuis mixen op lager volume vind ik de pieptoon van de tijdcode vinyl nog wel's storend.

Er was een tijdje een dip, maar inmiddels zijn er weer veel meer vinylreleases (in dnb dan), dus was een goeie zet om m'n draaitafels niet de deur uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

vlaaing peerd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:14:
Bij thuis mixen op lager volume vind ik de pieptoon van de tijdcode vinyl nog wel's storend.
Dat had ik ook al door. Daar kun je niet veel aan doen, omdat het geluid uit het element komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Ik heb ook een tijdje timecode geprobeerd, maar niet mijn ding.

Ik heb nu zon stanton scs4dj gescoord, ben benieuwd hoe dat gaat...

@hellbeast tellurians - navigator!
Illustrator ep staat hier ook in de bak!

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 28-11-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

teacher schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:48:

@hellbeast tellurians - navigator!
Illustrator ep staat hier ook in de bak!
Ik draai hetzelfde genre als jij. Oldschool/UC/Hardcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben mijn zolderkamer wat aan het veranderen. Hier de voorlopige set-up.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/efMD4HYwjtshgGLHXZikYdCr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CYaJ6IdBK902EcYxJZuiZhMi/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
HellBeast schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:55:
...

Het invoeren en zoeken van tracks gaat nu nog erg langzaam. Een toetsenbord en muis bij mijn draaitafel is nog erg buitenaards voor mijn gevoel. Ik heb een klein mini wireless keyboardje, maar ook daarmee gaat het niet zo vlot. Is er geen app voor de Ipad waarmee je in Traktor je tracks kunt opzoeken en laden naar de deck die je wilt? Lijkt me veel fijner dan een keyboard en muis.
...
Kijk anders eens of je een X1 op de kop kunt tikken (misschien 2e hands?). Dat is wel echt een prettige aanvulling als je timecode draait. Hiermee kun je heel makkelijk in je tracks zoeken en inladen en ook de FX bedienen.

BTW, je moet maar eens even spelen met alle settings in eht menu van Traktor, maar je kunt ongeveer alles aan/uit zetten wat je wel/niet wilt zien. Helemaal naar smaak dus.
tip; ram es op de spatiebalk, daarmee krijg je de browse modus; vooral playlist met bovenin alleen heel klein je decks. Misschien handig voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
kortingscode bax 5%

enjoy

AZhQ4mEp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Erikie

www.erikie.nl

ElayZ schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:20:
[...]

Kijk anders eens of je een X1 op de kop kunt tikken (misschien 2e hands?). Dat is wel echt een prettige aanvulling als je timecode draait. Hiermee kun je heel makkelijk in je tracks zoeken en inladen en ook de FX bedienen.

BTW, je moet maar eens even spelen met alle settings in eht menu van Traktor, maar je kunt ongeveer alles aan/uit zetten wat je wel/niet wilt zien. Helemaal naar smaak dus.
tip; ram es op de spatiebalk, daarmee krijg je de browse modus; vooral playlist met bovenin alleen heel klein je decks. Misschien handig voor jou?
of een xone 1d of k2. Ik weet trouwens niet of dit werkt : met de laatste minuut op je vinyl kun je door je tracklist heen browsen. Ik weet alleen niet of dit een functie was op final scratch of traktor. moet je even proberen. werkte super handig ( ik gebruikte het niet meer ivm 1d ).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Erikie schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:23:
[...]

of een xone 1d of k2. Ik weet trouwens niet of dit werkt : met de laatste minuut op je vinyl kun je door je tracklist heen browsen. Ik weet alleen niet of dit een functie was op final scratch of traktor. moet je even proberen. werkte super handig ( ik gebruikte het niet meer ivm 1d ).
Final Scratch/Serato heeft dat in ieder geval wel, Traktor weet ik niet. Maar ik moet zeggen dat ik het toch één van de minst handige features vind. Als ik geen vaste tracklist heb, dan heb ik echt meer nodig dan alleen naar boven en naar beneden kunnen scrollen. Kunnen switchen tussen crates, sorteren op BPM of artiest of zoeken naar een track zijn dan toch wel een must.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 20:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Op Traktor is het er ook. Op de CD track 3.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ves schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:24:
Op Traktor is het er ook. Op de CD track 3.
Op de timecode vinyls heeft Traktor t ook. Maar ik vond t echt niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:02

Bartaz

Likes cookies!

Twee weken geleden speelde ik bij de nieuwe, knusse locatie Kitsch in Tilburg.
De promoters hebben een paar dagen geleden mijn 2 uurs set geupload naar Soundcloud.

Bij deze dus een schaamteloze promotie:

Bartholomeus @ STRKT 25/11/2014
[Soundcloud: https://soundcloud.com/bartholomew/bartholomeus-strkt-25112014]

Door een opslaglimiet bij de promoter zijn Soundcloud was ie offline, nu weer online d.m.v. eigen upload

[ Voor 17% gewijzigd door Bartaz op 13-12-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:58

kle

Leer een boel van jullie jongens, tnx :)

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik heb nu al een tijdje met de nieuwe Pioneer XDJ 1000 kunnen spelen maar had toch wel wat beters verwacht van Pioneer. Het voelt een beetje goedkoop aan vergeleken met de cdj2000 Nexus. Ondanks het dezelfde functionaliteit heeft, werkt het toch vrij anders door de touchscreen. Vreselijk als je de knoppen niet kan voelen. Dit had ik vooral met de cue/call knoppen, welke niet meer onder het schermpje zit als fysieke knop. Erg jammer....

• vlaaing peerd
ow, ja dat trek ik ook niet om de hele tijd met touchscreens te werken. Eigenlijk een cruciale designfout waar ze geen rekening houden met de bezigheden van de DJ.

Het heeft wel als voordeel dat alles goed belicht is, maar met knoppen kun je er blind aan draaien/drukken terwijl je bv bezig kan zijn te kijken naar de cue van de andere X/CDJ. Met touch moet je toch op het schermpje blijven letten, want je zit zo aan een andere functie te draaien.

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Heeft er toevallig ook iemand al gedraaid op de nieuwe turntabels van Pioneer?

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Even een vraagje voor de vinyl liefhebbers. Ik koop tegenwoordig steeds meer vinyl, want ik kom echt toffe vinyl-only platen tegen en het heeft toch wel “wat”. Echter.. ik bezit nu een collectie van een x-aantal platen, die ik niet draai, omdat ik nog geen platenspeler heb :+.
Wat is nu een leuke, niet al te dure platenspeler voor naast mijn setup (ik draai voornamelijk met traktor). En een direct-drive is beter dan een belt-drive?
Ik kan wel een goedkoop dingetje halen bij de Aldi. Maar ik wil natuurlijk wel graag pitch-control erop. Ik heb al zitten kijken naar Technics e.d. maar ik ga voor “ernaast” geen platenspeler van 500+ € kopen. ;)

• Pusherman_
Sowieso direct drive pakken, met belt drive kan je niet lekker je 'dj' werk doen.

Kijk of je van marktplaats een van de Super OEM draaitafels kunt plukken voor een mooie prijs:
  • Stanton ST/STR8-150
  • American Audio HTD 4.5
  • Citronic PD-45/45mk2
  • Synq XTRM1
  • Akiyama Acura DJ-4000
  • Reloop RP6000MK5
  • Ominitronic DD5250
  • Kam DDX5000
  • BST PRO-PR4.5
  • Koolsound TDJ-04
De Synq XTRM1 is bv €350 bij dj winkels

• Mobb_Deep
Sowieso direct drive

Of natuurlijk een (setje) 2e hands Technics SL1210 / 1200MK2, mocht je 2e hands tafels kopen (heb ik ook gedaan) check dit filmpje even. Hier heb ik veel aan gehad.

https://www.youtube.com/watch?v=lHhJlTmcgqs

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:53
gewoon een (tweedehands) setje van die Super OEM's halen uit de lijst van Pusherman_

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
@Prosac2010

Ik ben zelf begonnen met twee Reloop RP4000's, overgekocht van iemand op dit forum. Heb zelf toen de naalden+kop vervangen door een paar betere. Je zou bijv. voor de Reloop RP6000MK5 kunnen gaan, maar persoonlijk had ik niks het design ervan.

Het is dat ik er geen ruimte meer voor heb anders stonden ze nog opgesteld. Vinyl en de platenspelers liggen allemaal nu veilig in een opslagbox tot ik weer de ruimte ervoor heb.

NI Gift! http://www.native-instrum...ials/happy-holidays-2014/

[ Voor 8% gewijzigd door rhodium op 18-12-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een vraag voor de midi experts hier.
Ik draai op Traktor Pro 2 en gebruik een Mixtrack Pro (ch1) voor decks A en B, een Behringer CMD MICRO (ch2) voor decks C en D, een Behringer CMD LC-1 (ch8) voor de cues en een M-Audio Fast Track 8R als geluidskaart.
De midikanalen raken elkaar niet, hooguit zijn er een paar knoppen die dezelfde functie aansturen. De rotary encoder die de tracklist door scrollt zit op de Mixtrack en heeft een probleem: zodra ik de LC-1 aankoppel, slaat de selectiebalk één regel over.
Haal ik hem er weer af, is er niks aan de hand.

Op de LC-1 zit geen mapping naar die functie en het apparaat zit op een totaal ander kanaal.
Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Laat ik ook eens een mixje posten..

Genre: Progressive/Tech/Deep/House/Techno
Houdt van: Digweed, Sasha, Holden - die hoek een beetje.

Leren draaien met SL's en een Dateq LPM7.3, tegenwoordig met een Traktor S4 en Beatport.

1 Apendics Shuffle - Finding Harmony
2 You're a Fish - A Balter
3 Keep it Closed - David Papr & Willy Real
4 Habbits (Original Mix) - SQL
5 Dark Weather (Kan Roth Remix) - Jan Hendez
6 In The Clearing (Dahu Remix) - Varysoo
7 Wide Atlantic (Original Mix) - Agrande
8 Still Linger In My Dreams - Cubicolor
9 Equilibre - Francois Rengere
10 El Paso (Yapacc Remix) - Daso & Pawas
11 Kerberos - Stephan Bodzin & Marc Romboy
12 Four (Cid Inc Remix) - Triangle (helaas fout ingemixt.. jammerrrrr)

http://mixes.isafeelin.or...ecembermix-2014-12-22.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
@Kaj

Ik ben niet zo bekend met mapping & scripts in traktor, dus of dit relevant is moet je zelf maar over oordelen:
In VDJ kan bijv. een shiftknop van controller A ook voor B gelden. Misschien moet je het conflict meer in die richting zoeken?
Je kunt ook met een programma 'miditrace' kijken wat er daadwerkelijk aan midi commands wordt verstuurd.
http://www.virtualdj.com/download/miditrace.exe

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 02:17
Als je Digitale DJ Software gaat gebruiken, gebruik dan op zijn minst Serato of (aanrader) Traktor. Erg fijne programma's zonder dat het amateuristisch overkomt. Al ligt het er wel weer aan wat voor muziek je draait, als café DJ is VDJ bijvoorbeeld weer ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

djmelvee schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:21:
Als je Digitale DJ Software gaat gebruiken, gebruik dan op zijn minst Serato of (aanrader) Traktor. Erg fijne programma's zonder dat het amateuristisch overkomt. Al ligt het er wel weer aan wat voor muziek je draait, als café DJ is VDJ bijvoorbeeld weer ideaal. :)
Heb je tegenwoordig nog wel eens VDJ (8) gebruikt? Zelfs de DVS ervan staat vrij goed op punt nu. Standaard effects zijn wel nog altijd vrij matig, maar VST support lost dat wel voor een deel op. Denk niet dat die moet onderdoen voor Serato (betaal bij voor elke scheet extra) of Traktor (enkel ons NI gerief is goed genoeg). Maar er zijn nog andere kapers op de kust. Mixvibes etc...
En Pioneer zal wellicht ook wel nog Rekordbox uitbreiden totdat het een volwaardig DJ software pakket wordt...

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Vond de beatgrid effect in Virtual DJ altijd wel leuk. Virtual DJ is trouwens ook niet goedkoop vergeleken met Traktor of Serato.
Gebruik zelf zowel Traktor als Serato met mijn Vestax VCI400 en allebei hebben ze hun voor en nadelen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zijn er nog djDecks gebruikers hier?

[ Voor 24% gewijzigd door Saturnus op 30-12-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
audiojunk schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:03:
Gebruik zelf zowel Traktor als Serato met mijn Vestax VCI400 en allebei hebben ze hun voor en nadelen.
Digitaal heeft altijd zijn nadelen, ik zweer het liefst nog steeds bij fysieke decks. Zodra ik thuis zit en een klein mixje wil opnemen of iets dergelijks gebruik ik echter meestal wel Traktor, omdat dat voor zoiets gewoon goed genoeg is. Om daar nou mijn hele setup van de studio naar mijn huis te moeten halen is ook weer zo wat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

a fly schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:19:
@Kaj

Ik ben niet zo bekend met mapping & scripts in traktor, dus of dit relevant is moet je zelf maar over oordelen:
In VDJ kan bijv. een shiftknop van controller A ook voor B gelden. Misschien moet je het conflict meer in die richting zoeken?
Je kunt ook met een programma 'miditrace' kijken wat er daadwerkelijk aan midi commands wordt verstuurd.
http://www.virtualdj.com/download/miditrace.exe
Had ik ook al aan gedacht, maar er staat ook nergens een shiftknop gemapt. :) Zelfs mijn cursortoetsen slaan nu een regel over, dus er zit echt global iets mis maar helaas de afgelopen dagen niet echt tijd gehad om er nog eens goed in te duiken.

Ik zal in elk geval miditrace eens proberen, misschien helpt dat voor wat meer inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Het kan ook nog een usb conflict zijn. Heb ik weleens last van gehad toen ik mijn K2 als geluidskaart gebruikte.

@djmelvee

Fijn dat echte decks (voor het gemak ga ik van vinyl uit) zonder nadelen komen. Alleen maar voordelen zoals onverwoestbaar, makkelijk om een zeer grote collectie mee te nemen, ...
[...knipje...]
Overigens doet Native Instruments z'n best om een vendor lock-in te creëren, waar Atomix probeert altle hardware te ondersteunen.

Beatgrid is leuk, ik hebhad in de vorige versie van vdj een paar knoppen gescript om het effect alleen over low of mid te gooien. En van al mn tracks de bpm foutief ingesteld door het /2 te doen, omdat het effect mooier klinkt op 88 dan 176bpm.

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 03-01-2015 16:31 ]

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
a fly schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:09:
Het kan ook nog een usb conflict zijn. Heb ik weleens last van gehad toen ik mijn K2 als geluidskaart gebruikte.

@djmelvee

Fijn dat echte decks (voor het gemak ga ik van vinyl uit) zonder nadelen komen. Alleen maar voordelen zoals onverwoestbaar, makkelijk om een zeer grote collectie mee te nemen, ...

Overigens doet Native Instruments z'n best om een vendor lock-in te creëren, waar Atomix probeert alle hardware te ondersteunen.

Beatgrid is leuk, ik hebhad in de vorige versie van vdj een paar knoppen gescript om het effect alleen over low of mid te gooien. En van al mn tracks de bpm foutief ingesteld door het /2 te doen, omdat het effect mooier klinkt op 88 dan 176bpm.
*knip* dit is een zinloze en kinderachtige discussie eigenlijk, geen zin in :)

[ Voor 27% gewijzigd door teacher op 03-01-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Los van het feit dat het "verheffen" is..... ;)

Het is toch niet zo dat er in dit topic (en op heel got) kinderachtig gedaan moet worden over de al 3 miljard keer besproken "analoog - digitaal" discussie en welke er beter is.

Edit je post even zelf zodat ie niet meer op de man is, dan is heel got jullie dankbaar... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey all.

Ik ben op zoek naar mijn eerste midi-controller. Hij moet zo goed mogelijk lijken op de CDJ-2000's.

Is de Pioneer DDJ SB-S de beste optie? Jammer dat hij ingebouwd geluidskaart heeft, ik heb namelijk een Native Instruments Komplete Audio 6 die ik samen met mijn KRK Rokits gebruik.

Of ik kan natuurlijk een Pioneer XDJ-R1 voor 2 maanden "lenen" van Bax-shop >:)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:59:
Hey all.

Ik ben op zoek naar mijn eerste midi-controller. Hij moet zo goed mogelijk lijken op de CDJ-2000's.

Is de Pioneer DDJ SB-S de beste optie?
DDJ-SZ komt aardig in de buurt maar is ook stuk duurder of een DDJ-SX(2).

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:59:
Hey all.

Pioneer heeft laatst onder het motto "u vraagt, wij draaien" de XDJ-1000 uitgebracht.

989 euro voor een one deck midi controller. Koopje! _O-

Ik ben zelf niet echt onder de indruk van de all-in-one controllers van Pioneer. Velen voelen erg plastic aan en zijn meer compatible met Serato dan Traktor.

Persoonlijk zou ik je aanraden om door te sparen voor óf een Native Instruments S8 óf een soort hybride setup met 2 CDJ-900 (die zowel HID als audio interface bieden via USB. Werkt erg goed i.c.m. Traktor) en een standalone mixer. Ik denk dat je voor 1200-1500 wel een tweedehands set CDJ 900s kan scoren tegenwoordig.

[ Voor 5% gewijzigd door Tigerblood op 03-01-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tigerblood schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:28:
[...]

Pioneer heeft laatst onder het motto "u vraagt, wij draaien" de XDJ-1000 uitgebracht.

989 euro voor een one deck midi controller. Koopje! _O-

Ik ben zelf niet echt onder de indruk van de all-in-one controllers van Pioneer. Velen voelen erg plastic aan en zijn meer compatible met Serato dan Traktor.

Persoonlijk zou ik je aanraden om door te sparen voor óf een Native Instruments S8 óf een soort hybride setup met 2 CDJ-900 (die zowel HID als audio interface bieden via USB. Werkt erg goed i.c.m. Traktor) en een standalone mixer. Ik denk dat je voor 1200-1500 wel een tweedehands set CDJ 900s kan scoren tegenwoordig.
Ik snap sowieso niet wat mensen doen met die overkill CDJ's thuis? Een mix zal nóóit beter klinken op CDJ's vergeleken met een mix gemaakt in een DAW.

Elke respectabele club/cafe w/e heeft of een paar oude CDJ-800 of gewoon de nieuwe CDJ-2000 nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:22:
[...]

Ik snap sowieso niet wat mensen doen met die overkill CDJ's thuis? Een mix zal nóóit beter klinken op CDJ's vergeleken met een mix gemaakt in een DAW.

Elke respectabele club/cafe w/e heeft of een paar oude CDJ-800 of gewoon de nieuwe CDJ-2000 nexus.
Als je graag met Rekordbox werkt of wilt werken met spelers die identiek of erg lijken op de spelers die je in de clubs en op feesten tegenkomt, dan is zo'n CDJ-900 of 2000 voor thuis een goede keuze, als je budget het toelaat. Ook kun je altijd nog CDs draaien wat natuurlijk niet gaat met een MIDI controller.

Een mix in een DAW is sowieso geen echte mix als je het mij vraagt. Heeft niks meer met DJ'en te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tigerblood schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:33:
[...]

Als je graag met Rekordbox werkt of wilt werken met spelers die identiek of erg lijken op de spelers die je in de clubs en op feesten tegenkomt, dan is zo'n CDJ-900 of 2000 voor thuis een goede keuze, als je budget het toelaat. Ook kun je altijd nog CDs draaien wat natuurlijk niet gaat met een MIDI controller.

Een mix in een DAW is sowieso geen echte mix als je het mij vraagt. Heeft niks meer met DJ'en te maken.
Ik kom nu pas erachter dat zelfs de CDJ-2000 nexus "maar" een ingebouwde 48kHz geluidskaart hebben.
Dat terwijl bijna alles in 192khz wordt gerendeerd. Alle muziek wordt dus downscaled :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:42:
[...]

Ik kom nu pas erachter dat zelfs de CDJ-2000 nexus "maar" een ingebouwde 48kHz geluidskaart hebben.
Dat terwijl bijna alles in 192khz wordt gerendeerd. Alle muziek wordt dus downscaled :F
Je gaat nergens muziek vinden aan 192kHz. CDs zijn 44.1kHz. 320 kbps bitrate mp3s van Beatport zijn 44.1 kHz. Volgens mij gaan ook high quality streaming services die FLAC en WAV aanbieden niet hoger dan 96kHz en daar ga je ook niet echt de muziek vinden die je als DJ wilt draaien denk ik. Sowieso is de sampling frequency verre van zaligmakend als het aankomt op geluidskwaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door Tigerblood op 03-01-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tigerblood schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:33:
[...]

Je gaat nergens muziek vinden aan 192kHz. CDs zijn 44.1kHz. 320 kbps bitrate mp3s van Beatport zijn 44.1 kHz. Volgens mij gaan ook high quality streaming services die FLAC en WAV aanbieden niet hoger dan 96kHz en daar ga je ook niet echt de muziek vinden die je als DJ wilt draaien denk ik. Sowieso is de sampling frequency verre van zaligmakend als het aankomt op geluidskwaliteit.
Ik koop NOOIT mp3 van Beatport. Ik koop altijd AIFF. Die zijn dus 96kHZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

44.1khz is de bemonsteringsfrequentie van bijv. een cd en dat is natuurlijk wat anders dan bijv 192kbps mp3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:40:
44.1khz is de bemonsteringsfrequentie van bijv. een cd en dat is natuurlijk wat anders dan bijv 192kbps mp3...
CD's zijn ouderwets |:(

Elk DAW kan 192kHz renderen. Mijn usb-kaart bijvoorbeeld kan enkel max 96kHz afspelen maar high-end kaarten kunnen ook 192kHz afspelen in real time.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Maar nog steeds betere kwaliteit dan de meeste digitale downloads en Spotify. Sowieso, al dat technisch geneuzel over sampling frequency, bit depth etc. is voor het grootste deel vooral theorie. In praktijk ga je het verschil niet merken tussen een 320k mp3 en een super high quality opname met een sampling frequency van 192kHz en 32-bit. Zowel je oren als je apparatuur hebben hun beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tigerblood schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:45:
[...]

Maar nog steeds betere kwaliteit dan de meeste digitale downloads en Spotify. Sowieso, al dat technisch geneuzel over sampling frequency, bit depth etc. is voor het grootste deel vooral theorie. In praktijk ga je het verschil niet merken tussen een 320k mp3 en een super high quality opname met een sampling frequency van 192kHz en 32-bit. Zowel je oren als je apparatuur hebben hun beperkingen.
Er is wel degelijk een verschil tussen de MP3's van Beatport en de Aiff's.

Een AIFF bestand is ongeveer 10mb per 1 minuut

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wKfP911.jpg

Net zo'n groot verschil als 1080P vs 4K :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
Ik wil ook best een 64kbps mp3 voor je omzetten naar een 320kbps mp3. Daar gaat het alleen echt niet beter van klinken, daar wordt hij alleen maar groter van.

Bestandsgrootte is direct gekoppeld aan de bitrate en lengte van een bestand (dat is namelijk waar bitrate voor staat, bestandsformaat per seconde). Maar een hogere bitrate hoeft niet altijd beter te klinken, op een gegeven moment kunnen je oren gewoon niet meer horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nilsepils schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:57:
Ik wil ook best een 64kbps mp3 voor je omzetten naar een 320kbps mp3. Daar gaat het alleen echt niet beter van klinken, daar wordt hij alleen maar groter van.

Bestandsgrootte is direct gekoppeld aan de bitrate en lengte van een bestand (dat is namelijk waar bitrate voor staat, bestandsformaat per seconde). Maar een hogere bitrate hoeft niet altijd beter te klinken, op een gegeven moment kunnen je oren gewoon niet meer horen.
Ja dat zeggen mensen nu ook over resoluties. We zijn nog lang niet daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Jij snapt het gewoon niet. Laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tigerblood schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:02:
Jij snapt het gewoon niet. Laat maar...
Waar het nu om draait:

Armin van Buuren (of een ander producer) renderd in 32-bit 192kHz gaat naar een set CDJ's 2000 en die kunnen maar max 48kHz afspelen. Quality loss.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/amkdtjF.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:43
Ik dacht dat dit het DJ topic was? Wat heeft produceren op 192khz jou aan nachtmerries gegeven? :P

4K is overgens ook nutteloos tenzij je op 1.5 meter van je 42" tv af zit. Voor DJ'en vind ik 320k mp3 prima. Al had ik de luxe om een enorme muziek library in .wav op te slaan dan had ik dat wel gedaan, maar dat kan nou eenmaal niet bij mij :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevz schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:13:
Ik dacht dat dit het DJ topic was? Wat heeft produceren op 192khz jou aan nachtmerries gegeven? :P

4K is overgens ook nutteloos tenzij je op 1.5 meter van je 42" tv af zit. Voor DJ'en vind ik 320k mp3 prima. Al had ik de luxe om een enorme muziek library in .wav op te slaan dan had ik dat wel gedaan, maar dat kan nou eenmaal niet bij mij :)
Yep helaas kost een wav/aiff bestand 75 cent meer dan een normale mp3.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zVaj1us.jpg

Ik moet alvast doorsparen voor dit: pricewatch: Kingston DataTraveler HyperX Predator 3.0 1TB Zilver ;)

Dit werkt ook goed:
pricewatch: Lexar Jumpdrive S73 128GB Zwart
pricewatch: Sandisk Extreme Pro USB 3.0 128GB Grijs

Edit: 2000 Nexus is maar USB 2.0 :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik ben het wel gedeeltelijk met Sebas eens dat de kwaliteit van een 320kbps MP3'tje erbarmelijk slecht is. Als je thuis redelijk goeie monitoren hebt staan dan kun je duidelijk het verschil horen. Dit hoor je op locatie als publiek ook duidelijk, mits er een fatsoenlijk geluids systeem staat. Hoeft ook niet eens Funktion One te zijn ofzo, op de EV/QSC/Dynacord setjes die wij meestal huren/lenen hoor je dit ook duidelijk. Het verschil tussen een losless WAV/AIF/whatever 44.1kHz en 192kHz vind ik dan wel weer verwaarlossbaar. 44.1kHz bied genoeg resolutie naar mijn mening.
Ikzelf maak sinds een tijdje alleen nog maar gebruik van WAV files, meestal bij Juno gekocht. Geen idee of er kwaliteitsverschil tussen de bekende aanbieders is..

Tony Andrews heeft op youtube hier ook een mooi pleidooi over (en over de dramatische kwaliteit van pioneer mixers :P)

[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Edward op 08-01-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
thijz schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:11:
Ik ben het wel gedeeltelijk met Sebas eens dat de kwaliteit van een 320kbps MP3'tje erbarmelijk slecht is. Als je thuis redelijk goeie monitoren hebt staan dan kun je duidelijk het verschil horen. Dit hoor je op locatie als publiek ook duidelijk, mits er een fatsoenlijk geluids systeem staat. Hoeft ook niet eens Funktion One te zijn ofzo, op de EV/QSC/Dynacord setjes die wij meestal huren/lenen hoor je dit ook duidelijk. Het verschil tussen een losless WAV/AIF/whatever 44.1kHz en 192kHz vind ik dan wel weer verwaarlossbaar. 44.1kHz bied genoeg resolutie naar mijn mening.
Ikzelf maak sinds een tijdje alleen nog maar gebruik van WAV files, meestal bij Juno gekocht. Geen idee of er kwaliteitsverschil tussen de bekende aanbieders is..

Tony Andrews heeft op youtube hier ook een mooi pleidooi over (en over de dramatische kwaliteit van pioneer mixers :P)
Ligt het niet aan de belabberde mastering van sommige tracks in plaats van de mp3 compressie? Er zijn op internet heel veel blind tests gedaan en keer op keer blijkt dat de overtuiging dat men verschil kan waarnemen tussen lossy en lossless, de wens de vader van de gedachte is. Neem bijvoorbeeld dit onderzoek: http://archimago.blogspot...et-blind-test-part-4.html
Hilarisch hoe sommigen 100% overtuigd zijn dat de 320k mp3 de lossless variant is.

Om de kwaliteit van 320 kbps mp3s "erbarmelijk slecht" te noemen is dus gewoon klinkklare onzin. De meeste mensen zullen het verschil niet horen, en als ze het verschil wel kunnen horen is er een grote kans dat men nog steeds de lossy variant preferereert omdat men zo gewend is aan de compressie en tekortkomingen van mpeg compressie.

Tony Andrews is sowieso een clown van het niveau tweedehands autoverkoper. Die man zegt dingen die totaal ingaan tegen wetenschappelijk bewijs en technologische feiten, gewoon omdat hij er zogenaamd 'verstand' van heeft omdat hij groot uitgevallen speakertjes verkoopt aan wat bekende clubs. Als Funktion One nou spectaculair was, maar dat valt ook vies tegen. Ik durf echt geld op in te zetten dat mensen in een volle club met een Funktion One systeem niet het verschil zullen merken tussen een 320 kbps mp3 en een lossless file, In zo'n ruimte, met zo'n vermogen is dat gewoon onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Om even op het geluid in de Club in te haken:

http://www.djbroadcast.nl..._dik_kan_het_klinken.html

Het zal, net zoals vele andere onderwerpen, een combinatie van factoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tigerblood schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:31:Ligt het niet aan de belabberde mastering van sommige tracks in plaats van de mp3 compressie?
Dat sowieso. :P
Alleen is dat de schuld van de producer. Niet de mastering engineer.
Er zijn op internet heel veel blind tests gedaan en keer op keer blijkt dat de overtuiging dat men verschil kan waarnemen tussen lossy en lossless, de wens de vader van de gedachte is. Neem bijvoorbeeld dit onderzoek: http://archimago.blogspot...et-blind-test-part-4.html
Hilarisch hoe sommigen 100% overtuigd zijn dat de 320k mp3 de lossless variant is.
Ooit op gearslutz een hele discussie (en flamewar) gevolgd waarbij een van de ontwerpers van de mp3 standaard ook meedeed. Hij vertelde dat ze jarenlang bezig zijn geweest en bij elke iteratie ze gigantisch veel luistertesten hebben gedaan. Oftwel mp3 is grotendeels bepaald door wat mensen horen.
De nuancering is dat niet elke mp3 encoder hetzelfde klinkt en dat je daar eerder het verschil moet zoeken.
Als je met FLAC/AIFF/WAV werkt heb je daar iig geen last van.

Discussie over HD audio gaat hier offtopic maar er wordt heel veel onzin verkondigd. Kwestie van goede bronnen opzoeken die netjes uitleggen dat de soep lang niet zo heet wordt gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:15:
[...]

Dat sowieso. :P
Alleen is dat de schuld van de producer. Niet de mastering engineer.

[...]

Ooit op gearslutz een hele discussie (en flamewar) gevolgd waarbij een van de ontwerpers van de mp3 standaard ook meedeed. Hij vertelde dat ze jarenlang bezig zijn geweest en bij elke iteratie ze gigantisch veel luistertesten hebben gedaan. Oftwel mp3 is grotendeels bepaald door wat mensen horen.
De nuancering is dat niet elke mp3 encoder hetzelfde klinkt en dat je daar eerder het verschil moet zoeken.
Als je met FLAC/AIFF/WAV werkt heb je daar iig geen last van.

Discussie over HD audio gaat hier offtopic maar er wordt heel veel onzin verkondigd. Kwestie van goede bronnen opzoeken die netjes uitleggen dat de soep lang niet zo heet wordt gegeten.
Ik hoor het verschil tussen een MP3 en een Aiff van Beatport, that's it.
Gear: Audio Komplete 6 + KRK RP 5 G2

Afbeeldingslocatie: http://www.roflcat.com/images/cats/xDeal_With_It.jpg.pagespeed.ic.RX4hPJpUjr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Heeft iemand dit al gezien?

Shut up and take my money!!!

[ Voor 13% gewijzigd door HellBeast op 10-01-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:49:
Heeft iemand dit al gezien?

Shut up and take my money!!!

[video]
Wanneer snappen al die 'DJ's' dat het niet om draaien gaat maar om producen 8)7

Als je live wilt performen gebruik dan gewoon Omnisphere Live Mode+ Midi keyboard:

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:45:
Ik hoor het verschil tussen een MP3 en een Aiff van Beatport, that's it.
Dat zal vast wel. Alhoewel je lang niet overal een verschil zal horen.
Qua techniek is er veel te leren. Vooral wat marketing praat is en wat wel klopt.
Zelf ben ik al ruim 20 jaar bezig en leer nog regelmatig dingen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:36:
[...]

Wanneer snappen al die 'DJ's' dat het niet om draaien gaat maar om producen 8)7
DJ's draaien, producers producen. Lijkt me helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:33
* JeroenNietDoen kruipt vanonder zijn steen :w
Na meer dan een jaar ga ik je hier gelijk moeten geven ;)

Het geld van mijn CDJ-900's, DJM-900 en KRK's is destijds goed besteed aan de kinderkamer, de draaikamer zelf trouwens ook :P

Toch mis ik het draaien heel erg, en meer en meer. Ik mis die uitlaatklep more than ever :Y Van de week besloten om het gewoon weer op te gaan pakken. Nadat ik het aan vriendinlief voorzichtig vertelde had was zij eigenlijk wel blij, want ook zij vond dat ik die uitlaatklep nodig heb. Duidelijk is wel dat, nu er een kleine is, er geen plek meer is voor een fullsized clubset. Maar anno 2015 vind ik dat ook niks meer voor thuis daar de waarde zo snel daalt. Ik wil dus voor een setup gaan die ik makkelijk weg kan steken in de kast.

Ik zag de XDJ-R1 voorbij komen, en dat sprak mij heel erg aan. Rekordbox based controller, geweldig. Maakt het ook makkelijk om buiten de deur weer te draaien daar daar alles CDJ is. Doch, de vele slechte verhalen over de R1 maken mij erg huiverig. En vroeg me af of hier mensen met ervaring zitten?

Zodoende ook verder kijken, maar dat is dan echt controller+laptop combo. De SX2 heb ik inmiddels elke video review wel van bekeken, geweldig apparaat lijkt het me. Ik zou hem alleen liever in een 2 kanaals uitvoering zien. Dat zou groot zat zijn. De DDJ-SR zou je dan zeggen, maar die vind ik meer een 2 kanaals uitvoering van de SX. De nieuwe en extra features op de SX2 maken de SR niet echt een optie voor me. Ideaal gezien zou een SR2 release misschien de oplossing bieden :P Maar ik ga er vanuit dat daar nog niks over bekend zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Waarom pak je, totdat je het zeker weet, niet een Traktor S4 mk1 voor een leuk bedragje van marktplaats ofzo? Dan kun je voor een relatief kleine investering even proeven aan het digitaal draaien en alvast weer even het gevoel krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Ik weet even niet meer wat je draaide, maar zou wel naar iets gaan met 4 kanalen (zoals hierboven). Ik denk dat je anders snel begint te vervelen met maar 2 kanalen.

Oog op de toekomst enzo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:33
Freestyle, Hardstyle, Hardcore, Early Hardcore. Geen materiaal waar je 3 of 4 decks tegelijk draait, hoogstens wat samples, maar dat kan je op een 2 kanaals controller ook omdat je virtueel wel 4 decks hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Pusherman_ schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:47:
Waarom pak je, totdat je het zeker weet, niet een Traktor S4 mk1 voor een leuk bedragje van marktplaats ofzo? Dan kun je voor een relatief kleine investering even proeven aan het digitaal draaien en alvast weer even het gevoel krijgen...
Ik was laatst bij een demo avond i.v.m. de lancering van de Traktor S8 en heb daar een paar mensen gesproken die totaal niet te spreken waren over de bouwkwaliteit van de S4 MK1. Snel defecte faders, verf op de faceplate die losliet, te losse jog wheels. Echt geen goede verhalen. Dus om nou net die aan te raden, ik zou hem links laten liggen na het horen van deze verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
Ik heb anders nergens last van gehad in de 3 jaar dat ik hem nu heb. Heb één enkele keer een fader gehad die super vreemd reageerde maar dat bleek achteraf gewoon stof te zijn, was met wat perslucht zo opgelost.

En volgens mij zit er nergens verf op dat ding, zeker op de faceplate niet (alleen brushed aluminium en doorzichtig plastic).

Ik vind het echt een heel erg fijn apparaat!

Overigens is een vriend van me ook erg te spreken over de DDJ-T1, al is dat ook wel een ouder modelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Zelf ook 3 jaar een S4 gehad. Heerlijk apparaatje, plezier in draaien weer helemaal terug gevonden. Enige dat ik heb gehad was problemen met de usb-connectie, als ik aan de usb kabel zat, dan kon de verbinding ineens weg zijn (ja, diverse kabels geprobeerd).
Opgestuurd en 4 dagen later had ik een nieuw exemplaar in huis van NI. Erg netjes.

Ben ook erg nieuwsgierig naar de S8, maar blijf liever bij de Xone42 + 1D + 2x X1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Nilsepils schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:01:
En volgens mij zit er nergens verf op dat ding, zeker op de faceplate niet (alleen brushed aluminium en doorzichtig plastic).
Zoals ik al zei, het is maar wat ik heb gehoord van anderen die aanwezig waren die avond. Heb geen reden om aan hun ervaringen te twijfelen. Met de verf bedoelde ik de witte functiebeschrijvingen etc.
Prosac2010 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:12:
Ben ook erg nieuwsgierig naar de S8, maar blijf liever bij de Xone42 + 1D + 2x X1. :)
Het is een erg goed concept maar er zijn nog wel wat dingen die beter kunnen. De wave overview op de lcd screens mag iets groter, er is geen mogelijkheid om de wave in full spectrum kleuren op de lcd screens weer te geven, het leek ook niet mogelijk om key informatie op het scherm te krijgen terwijl een nummer aan het spelen is (zoals titel, artiest, bpm en resterende tijd boven de waveform te zien zijn)Erg vervelend als je met het andere deck een bijpassende track wil zoeken. Ook was er een erg irritante vertraging in het per kanaal filter effect.

Hardwarematig is het een beest. Groot, zwaar, voelt zeer solide aan. Maar zoals bij de meeste dingen van NI is het waarschijnlijk verstandig om op de MK2 te wachten zodat ze lering hebben getrokken uit de feedback en fouten in de MK1 versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Tigerblood op 14-01-2015 14:45 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.