Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgenomen op video ook.. duurt 10 jaar voordat het een keer ge-encode is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 11:44
kevz schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 02:32:
Lekkere setjes hierboven. Goed gemixed en soepele flow en overgangen. Zelf wat voorkeur voor Timo Voorn's, maar allebij best fijn :D
Thanks, mooi om te horen!
Verder nog kritiek op bepaalde dingen? Overgangen, algehele flow? Platen combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
Zondag terug naar NL vliegen en dan draaien op Woodstock, de boel afsluiten na Mano Le Tough.
Heel veel zin in, want 'vroeger' reden we altijd vanuit Maastricht om te feesten in Woodstock, hele toffe locatie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:43
Denimo schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:13:
[...]

Thanks, mooi om te horen!
Verder nog kritiek op bepaalde dingen? Overgangen, algehele flow? Platen combinatie?
Overgangen zijn gewoon soepel. Misschien sluiten niet alle tracks 100% aan, zo zouden eerdere tracks wat dichter op elkaar gemixed kunnen zijn, maar take it with a grain of salt. platen stijl staat me wel aan en alles past ook in de set zegmaar. Wel vond ik 28:50 wat vreemd klinken, waarschijnlijk 2 tracks out of key gemixed. 2e helft voelt wat vlotter aan, minder bass-loze overgangen denk ik. Opzich is dat nier erg ofzo, 't is dan wat meer een opbouwende mix kwa energie... Wat waarschijnlijk je doel was O-)

Ohja, bonus punten voor die Maceo Plex track, zo baas 8)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33

-_D_-

Polsbandje

addictive schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:02:
Zondag terug naar NL vliegen en dan draaien op Woodstock, de boel afsluiten na Mano Le Tough.
Heel veel zin in, want 'vroeger' reden we altijd vanuit Maastricht om te feesten in Woodstock, hele toffe locatie O+
Héééééél misschien kom ik kijken, afhankelijk van hoe gek mijn zaterdagavond wordt.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
renio schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:41:
merci voor de reacties... vreesde beetje om in dit topic over huwelijks-DJ-vragen te beginnen... ben zelf eigenlijk niet-commerciële house DJ qua ingesteldheid maar voor de fun doe ik andere feestjes ook wel eens graag. Echter afgelopen ben ik toch wel diep moeten zakken in mijn eigenwaarde... een 25 jubileum feest met toestanden van Frans Bauer, The Kelly Family en consoorten... I know... ik zit me al hele dagen in een hoekje te schamen hahahaha :) vreselijk kortzichtig volk ook trouwens... 1 iets minder favo-plaatje opleggen zorgde meteen voor een leegloop van de dansvloer. Leg je meteen daarna terug zo'n hoempapa-knaller van bv Laura Lynn op en huppakee! De tent was weer te klein.
Echt frustrerend dat sommige mensen zo meteen afhaken en niet eventjes doorbijten op 1 nummer dat ze misschien net iets minder leuk vinden. Waarschijnlijk hadden ze toch te weinig gezopen.
We kunnen niet allemaal op Mysteryland ofzo staan... :+
Maar is bij bedrijfsfeesten ook vaak zo.

Ik heb gisteravond op feest van mn werk gedraaid, begonnen met uurtje deephouse en techhouse platen. Maar al snel kwamen de verzoekjes voor ouwe disco platen en Tsunami enzo... ach ja zolang iedereen los gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
-_D_- schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:40:
[...]

Héééééél misschien kom ik kijken, afhankelijk van hoe gek mijn zaterdagavond wordt.
In dat geval hoop ik dat je een kut zaterdag hebt.

:+ O+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33

-_D_-

Polsbandje

addictive schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 22:06:
[...]

In dat geval hoop ik dat je een kut zaterdag hebt.

:+ O+ :>
De zaterdag was goed, maar all the way in Maastricht haha! Dat ga ik niet elke week doen, gigs zo ver weg :P Maar vertel; hoe was het?

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 11:44
Thanks voor de feedback nog @kevz.

Met dat setje ben ik nu in de finale beland van een DJ-contest. Deze laatste ronde is een stemronde en ik heb daarbij jullie hulp wel echt nodig!
Zouden jullie via de link hieronder op mij, Timo Voorn, willen stemmen? Kost 1 klik en zou mij echt heel blij maken! Thanks in advance :)

https://www.facebook.com/...ermalink/413415622134458/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:30
Goedemiddag, ik heb afgelopen week m'n eerste DJ controller aangeschaft, een Pioneer DDJ-SB met Serato DJ Intro. Aangesloten op m'n laptop, werkt allemaal prima. Echter heb ik (nog) geen studiomonitoren of andere speakers met een RCA ingang. Wat ik wel heb is een Logitech Z5500. Kan iemand me vertellen hoe ik deze kan aansluiten op mijn DDJ-SB? Ik heb een RCA -> 3.5mm kabel gekocht, maar deze werkt niet. De Z5500 heeft een digitale coax, optische en 3.5mm direct input. Binnenkort wil ik studiomonitoren aanschaffen, maar voor de time being, weet iemand hoe ik de aansluiting kan maken? Misschien van RCA naar één digitale coax (betere kwaliteit dan direct in 3.5mm?)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 07:24
RCA naar digitaal is een rare, dan ga je namelijk eerst van analoog (RCA) naar digitaal, en daarna (in de Z5500 zelf) weer terug naar analoog, daar wordt de geluidskwaliteit zeker niet beter van. De RCA naar 3.5mm zou het makkelijkste moeten zijn, let er daarmee wel op dat je je outputs op je SB goed hebt staan in Serato en op de control pod van de Z5500 kiest voor de line-in.

Test ze ook is los van elkaar als je kunt, de Z5500 aansluiten op je telefoon, werkt dat wel, dan is de kans groot dat het probleem bij de Pio ligt. Werkt dat niet dan zit het probleem bij de Z5500 en kan je verder zoeken. De kans dat een (nieuwe) kabel niet werkt is zo onwaarschijnlijk klein dat je het probleem beter eerst ergens anders kunt zoeken.

In ieder geval heel veel plezier met je Pioneer!

[ Voor 4% gewijzigd door Nilsepils op 22-06-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 13:38
Iemand nog interesse in een Xone 92? Doe de mijne de deur uit...beetje overkill voor alleen studio gebruik...

Xone 92 - zilveren UK editie te koop

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Interesse, jazeker! Maar mijn portemonnee is er niet mee eens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
styxz schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:46:
Iemand nog interesse in een Xone 92? Doe de mijne de deur uit...beetje overkill voor alleen studio gebruik...

Xone 92 - zilveren UK editie te koop
Ga je daar geen spijt van krijgen... ?

Ik heb mijn 92 ook verkocht en een DJM900NXS er voor in de plaats gekocht en toch mis ik de 92 nog altijd...
Veel beter geluid en die filters he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 13:38
Ik wil naar een xone 42....da's meer dan genoeg op mijn zolderkamertje. Als ik ergens draai gebruik ik altijd de mixer op locatie of van een maatje.

Ik zou zelf nooit meer overstappen naar Pioneer...geluid en filters ben ik helemaal met je eens.

Geld wat ik overhoud kan ik mooi een APC40 van kopen :)

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na afgelopen weekend op Awakefest (Gary B2B Jonas Kopp & Dave Clarke _O_ ) te zijn geweest kriebelt het ontzettend om mijn setup uit te breiden. Ik beschik momenteel over een Traktor S2 waar ik heel blij mee ben. Toch zou ik graag m'n sets at dynamischer willen maken door te kunnen spelen met meer decks zodat ik kan loopen en tracks combineren.

Ik weet dat Traktor ook beschikt over Remix Decks, maar om heel eerlijk te zijn ben ik daar nog niet zo bekend mee, ondanks dat de S2 daar een paar basis mogelijkheden voor biedt. Ik ben niet zo'n persoon die een miljoen acapella's of van die electro-house mashups wilt maken, maar ik vind het wel tof om elementen van nummers te combineren. Zoals bijvoorbeeld Joris Voorn live loops en mash-ups maakt.

Kortom, controle over decks C + D en eventuele mogelijkheid om meer functies te mappen zoals meer effecten
De Xone:K2 vind ik er wel interessant uit zien. Veel mogelijkheden en volgens reviews vrij robuust. Voorn gebruikt hem toevallig ook in dat filmpje. Aan de andere kant biedt ook Native Instruments soortgelijke populaire controllers aan zoals de X1 (maar die heeft geen crossfaders, lijkt me niet zo handig om het volume van kanaal C + D op deze manier aan te passen?) en de F1 (maar ik las op het internet dat je een een 4-deck controller / mixer nodig hebt om op kanaal C en D het volume een te passen, omdat het geen master is...).

Advies? :D M'n budget is maximaal 200 euro.

E: bonus vraag: hoe zit het met de headphone cue via deze setup? Het is niet mogelijk om deck C + D via m'n S2 te horen via deze setup?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Zo, tussen al dat voetbal door moet er natuurlijk ook nog gemist worden! Vandaag is zeker het tweede deel voor de Neuro fanaten lekker... (zie tracklist Mixcloud).

Streaming: http://www.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-06-07-2014/

Download: http://dnbshare.com/downl...o.com_06-07-2014.mp3.html

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
styxz schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:56:
Ik wil naar een xone 42....da's meer dan genoeg op mijn zolderkamertje. Als ik ergens draai gebruik ik altijd de mixer op locatie of van een maatje.

Ik zou zelf nooit meer overstappen naar Pioneer...geluid en filters ben ik helemaal met je eens.

Geld wat ik overhoud kan ik mooi een APC40 van kopen :)
ik heb precies die stap gemaakt maar dan vanaf de xone 4d. :)
ondertussen heb ik de apc40, en de push :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Kreeg een mail van Bax:

Uw unieke 5% kortingscode is:

7fKFrQ54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Korting is altijd lekker maar niks nodig.

[ Voor 83% gewijzigd door moca op 11-07-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:11
Wellicht dat iemand mij kan helpen met een vraag over het gedrag van "nudging" bij CDJs, waar ik na veelvuldig zoeken niets over kan vinden. Mijn Stanton CMP.800 gedraagt zich namelijk anders dan ik eigenlijk wil:

Wanneer ik met een Pioneer CDJ, of in Traktor aan de platters draai, dan lijken deze enkel de "phase" van een liedje te beinvloeden. Als ik een nummer ge-beatmatched heb, en ik een halve omwenteling naar voren draai, en dan een halve omwenteling naar achteren, is mijn spelende liedje weer terug in dezelfde "beatmatch", precies zoals "het hoort".
Mijn CMP.800 (en schijnbaar andere goedkope cd-spelers) gaan bij het draaien langzaam de BPM opvoeren. Als ik de platter 1 rondje laat maken, dan gaat de BPM met (zeg) 10% achteruit, een tweede rondje staat deze op -20%, etc, totdat ik na 10 rondjes helemaal naar stilstand kan gaan. Bij het loslaten verspringt de BPM instantaan naar +0%. Dit heeft tot het ongelukkige gevolg, dat als ik éérst een halve ronde naar voren draai (bpm gaat naar, zeg, +5%) en dan een halve ronde terug (bpm gaat weer geleidelijk terug naar +0%), dat mijn nummer niet meer is gematched.

Ik hoop dat ik dit enigszins begrijpelijk heb uit kunnen leggen. Mijn vraag is nu: Is er een benaming of een zoekterm voor deze verschillende gedragingen? Zou er een optie kunnen zijn om de CMP.800s te laten gedragen zoals Pioneers?

Weet iemand of alle goedkope CD spelers ditzelfde gedrag hebben? In deze review is goed te horen dat de Usolo FX ditzelfde gedrag toont: (spring naar 1:21) http://videos.huffingtonp...usolo-fx-review-517342704, maar ik vermoed dat deze spelers (en bijv. de American Audio Radius) allemaal vergelijkbare firmware gebruiken (en dus ditzelfde kwaaltje hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
Hallo,

Ik heb recent een Xone k2 gekocht als midi controller.

Hiervoor heb ik een x1 mk2 gehad.

Ik gebruik een 8 kanaals externe geluidskaart.

Wanneer ik de Xone k2 inplug op mijn pc kan ik geen muziek meer afspelen, het lijkt wel alsof de geluidskaart van de Xone interfereerd met mijn externe geluidskaart.

Kent iemand dit probleem, kan ik de geluidskaart van de Xone uitzetten oid?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:11
Ervanuitgaande dat je Windows (7) gebruikt, druk eens op Start en zoek op "Sound" / "Geluid", kies de gelijknamige app, en zet je favo geluidskaart als "Default". (Binnen je muziekprogramma zal je waarschijnlijk ook weer apart je geluidskaart moeten kiezen).

Heb je een NI Audio 8? Merk je verschil met de geluidskwaliteit, of het output volume t.o.v. de Xone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
Kosonik, ik heb nog niet geprobeerd de geluidskaart van de xone te gebruiken.
Ik wil namelijk gewoon mijn externe geluidskaart gebruiken.
Het gaat om een ESI Gigaport HD+ USB.

Maar ik heb al op internet gegrasduind, het lijkt erop dat win7 64 bit de boosdoener is.

Wordt vervolgd...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Kosonik schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:33:
Wellicht dat iemand mij kan helpen met een vraag over het gedrag van "nudging" bij CDJs, waar ik na veelvuldig zoeken niets over kan vinden. Mijn Stanton CMP.800 gedraagt zich namelijk anders dan ik eigenlijk wil:

Wanneer ik met een Pioneer CDJ, of in Traktor aan de platters draai, dan lijken deze enkel de "phase" van een liedje te beinvloeden. Als ik een nummer ge-beatmatched heb, en ik een halve omwenteling naar voren draai, en dan een halve omwenteling naar achteren, is mijn spelende liedje weer terug in dezelfde "beatmatch", precies zoals "het hoort".
Mijn CMP.800 (en schijnbaar andere goedkope cd-spelers) gaan bij het draaien langzaam de BPM opvoeren. Als ik de platter 1 rondje laat maken, dan gaat de BPM met (zeg) 10% achteruit, een tweede rondje staat deze op -20%, etc, totdat ik na 10 rondjes helemaal naar stilstand kan gaan. Bij het loslaten verspringt de BPM instantaan naar +0%. Dit heeft tot het ongelukkige gevolg, dat als ik éérst een halve ronde naar voren draai (bpm gaat naar, zeg, +5%) en dan een halve ronde terug (bpm gaat weer geleidelijk terug naar +0%), dat mijn nummer niet meer is gematched.

Ik hoop dat ik dit enigszins begrijpelijk heb uit kunnen leggen. Mijn vraag is nu: Is er een benaming of een zoekterm voor deze verschillende gedragingen? Zou er een optie kunnen zijn om de CMP.800s te laten gedragen zoals Pioneers?

Weet iemand of alle goedkope CD spelers ditzelfde gedrag hebben? In deze review is goed te horen dat de Usolo FX ditzelfde gedrag toont: (spring naar 1:21) http://videos.huffingtonp...usolo-fx-review-517342704, maar ik vermoed dat deze spelers (en bijv. de American Audio Radius) allemaal vergelijkbare firmware gebruiken (en dus ditzelfde kwaaltje hebben?)
Kan je dit niet "bypassen" door de scratch functie op te zetten van de platter? Of heeft die speler dat niet? Ik weet dat ook bij mijn cheap oem cd spelers thuis de platter niet meer is dan een veredelde pitch bend anders :p
Het kan natuurlijk ook zijn dat je op de pioneers het via de slipmode doet, slipmode is op spelers enkel te vinden op pioneer (softwarematig kan het bij bijna elk dj pakket). (Denk er net aan dat slipmode gewoon intern de plaat laat doorlopen en verder normaal afspeelt zodra je met de scratch/fx etc stopt).

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Sinds tijden heb ik ook weer een mixje gemaakt, beetje dubby / minimal / techouse achtige zaken :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/juliuslovesmusic/julius-the-great-blue-heron]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wellicht een stomme vraag: heeft iemand goede ervaringen met gear + speakerset huren rondom Oss / Nijmegen?

Ik kom genoeg tegen en de prijzen variëren dusdanig dat ik niet zomaar de dichtstbijzijnde wil pakken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
BtM909 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:28:
Wellicht een stomme vraag: heeft iemand goede ervaringen met gear + speakerset huren rondom Oss / Nijmegen?

Ik kom genoeg tegen en de prijzen variëren dusdanig dat ik niet zomaar de dichtstbijzijnde wil pakken.
hoeveel geluid heb je nodig? maatje van me heeft wel een leuk setje staan in den bosch namelijk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
http://youtu.be/sui24hHDZDI?t=3m44s

kan er mij iemand zeggen welk effect 'm op 3:56 gedurende een seconde of 2 toepast? Ik weet dat het een vrij gebruikelijk effectje is maar kan niet achterhalen welke naam die draagt (en of zoiets met Traktor / S4 te behalen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

1/16 beatrepeat op het midsegment I guess..

PS, onze eerste festival zit erop ( lost & sound ). Het leek even een zware dobber te worden, maar niets was minder waar.. Van te voren wisten we niet dat er zo fucking veel geregeld moest worden. van te laat aangevraagde vergunningen tot dranghekken en barriers bij de ingang ( tering zwaar die dingen ). Uiteindelijk 2500 bezoekers getrokken en veel positive reacties gehad.. volgend jaar weer :)

[ Voor 84% gewijzigd door Erikie op 29-07-2014 16:56 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Erikie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:49:
1/16 beatrepeat op het midsegment I guess..

PS, onze eerste festival zit erop ( lost & sound ). Het leek even een zware dobber te worden, maar niets was minder waar.. Van te voren wisten we niet dat er zo fucking veel geregeld moest worden. van te laat aangevraagde vergunningen tot dranghekken en barriers bij de ingang ( tering zwaar die dingen ). Uiteindelijk 2500 bezoekers getrokken en veel positive reacties gehad.. volgend jaar weer :)

[video]
Dat is een serieus zieke line-up, nice! Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ter info: ik kreeg vandaag een mailtje dat het forum van AboutDJ.nl weer in de lucht is.
Ik dacht ik meld t maar ff. :)

[edit]

Sinds lange tijd weer eens een set opgenomen:
Genre: techhouse>techno
[Soundcloud: https://soundcloud.com/elayz/after-sun-juli-2014]

Gewoon lekker ff oldskool met 2 decks en een mixer gedraaid en me uitgeleefd, top!
Feedback is welkom uiteraard.

BTW ik vind t heerlijk draaien zonder Traktor... :X :9 Ik zat helemaal in de flow zonder naar schermpje te turen de hele tijd...

[ Voor 67% gewijzigd door ElayZ op 02-08-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
ElayZ schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:54:
Ter info: ik kreeg vandaag een mailtje dat het forum van AboutDJ.nl weer in de lucht is.
inderdaad, aboutdj is weer in de lucht.. ben benieuwd of het weer een actief forum gaat worden.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/diminish/vinny-jones-podcast-august-2014]

maar weer is een setje opgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 02:17
Ik heb vanmiddag een lange radioshow gedaan en deze is ook opgenomen. Ik dacht: waarom share ik 'm niet gewoon even? Dus bij deze! Ik hoop dat jullie er iets aanvinden, zitten veel verschillende genres in verwerkt. Ook is de liveset te downloaden.

Ik ben ervan op de hoogte dat er, helaas, af en toe wat lag in de stream zit. Dit komt doordat ik niet met kabel was verbonden, helaas. Toch is het, vind ik, een lekker setje geworden en zeker de moeite waard om te luisteren. Kritiek is uiteraard welkom!

http://www.mixify.com/djm...-rage-mix-event-recording

[ Voor 3% gewijzigd door djmelvee op 12-08-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
w00t!

Vanmiddag bericht gekregen dat ik de mixwedstrijd heb gewonnen van Deep Cutz voor de komende Helloween editie (5 jarig bestaan). Source Direct zal hier onder andere optreden!

Event link:

https://www.facebook.com/events/666707956708159

Winnende mix:

http://www.mixcloud.com/j...utz-mixing-contest-entry/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Was gevraagd om een podcast voor Deep House Amsterdam op te nemen, zitten ook twee tracks van mij in, wie het raad, mag het zeggen ;)

Link: https://soundcloud.com/de...m-hell-dunkel-podcast-002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Gefeliciteerd Jesh! leuke mix ook :)

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ben ik ook weer eens, ik heb een nieuwe mix gemaakt. Al met al een aardig lange mix geworden, 44 tracks in 164 minuten. Ik wilde weer eens proberen om een hoop stijlen te mixen, en over het resultaat ben ik zeker tevreden, het is een hele aparte mix geworden.

Hij is iig. hier te vinden:
https://soundcloud.com/micka-dj/a-fraction-of-eternity

Tracklist:
01. Kruder & Dorfmeister - Boogie Woogie
02. Connect.Ohm - 9980 (Cell Remix)
03. Solar Fields - Sky Trees
04. Audioglider - Dynamic Uno
05. Donato Dozzy & Nuel - Aqua 8
06. Julien Neto - VI Feat. Keith Kenniff
07. Autechre - Silverside
08. Deaf Center - Lamp Mien
09. Andy Stott - Sleepless
10. Yagya - Rigning 2
11. Morphology - Into The Unknown
12. Raime - The Last Foundry
13. Alan Backdrop - VR Plan
14. Mika Vainio - S-Bahn
15. Hol Baumann - Hours
16. Alan Backdrop - Siere
17. Yagya - Rigning 3
18. Intrusion - Montego Bay
19. Deepchord - Red Lantern (Parts 1 & 2)
20. Terre Thaemlitz - Grand Central, Pt. I (Deep into the Bowel of House)
21. Desolate - Florescence
22. Dousk - Sidewalk Lovin'
23. Maher Daniel & Gab Rhome - Farewell At The Gates Of Dawn
24. Stereociti - A Day
25. Jon Charnis - Prophecy
26. Daniel Bortz, Nils Corssen - The Misery Feat. Nils Corssen (Nu And Pauli Vs Acid Remix)
27. Kassem Mosse - Untitled B1
28. Cliff Lothar - Running Out Of Time
29. Blond-ish - No Place Like Gnome
30. Delano Smith - Odyssey
31. Kassey Voorn - Voices
32. Guy J - Dizzy Moments
33. Marcel Dettmann - Outback
34. Kerridge - Death Is Upon Us
35. Abdulla Rashim - Path Inwards
36. Deadbeat - Second Quarter
37. Anders Ilar - Ludwijka 1
38. Answer Code Request - Field Depth
39. Abdulla Rashim - Red Uprise
40. Petar Dundov, Gregor Tresher - Taurus
41. Delano Smith - Trust In Something
42. Answer Code Request - By The Bay
43. Morphology - Arcturus
44. John Beltran - Morning At The Window
Ik hoop dat jullie het wat vinden, was in ieder geval erg mooi project en leuk om te maken. :)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Jesh
a fly schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:18:
Gefeliciteerd Jesh! leuke mix ook :)
Cheers! Helaas bleek Source Direct dubbel geboekt te zijn, dus nu hebben ze Paradox als vervanger geregeld...

Zeker niet minder vet!

_/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Jesh op 28-08-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Michali schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:56:
Ben ik ook weer eens, ik heb een nieuwe mix gemaakt. Al met al een aardig lange mix geworden, 44 tracks in 164 minuten. Ik wilde weer eens proberen om een hoop stijlen te mixen, en over het resultaat ben ik zeker tevreden, het is een hele aparte mix geworden.

Tracklist:

[...]

Ik hoop dat jullie het wat vinden, was in ieder geval erg mooi project en leuk om te maken. :)
Hele vette mix! Heel erg van genoten. Nu rest mij nog 1 vraag. Hoe / met wat heb je hem gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Mobb_Deep schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:46:
[...]

Hele vette mix! Heel erg van genoten. Nu rest mij nog 1 vraag. Hoe / met wat heb je hem gemaakt?
Thanks! Leuk om te horen. :) Ik heb hem gemaakt met Ableton Live (9). Een paar stukken zijn volledig gemixt via de applicatie zelf en verder van een Vestax VCM 600 controller gebruik gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48

Ga ik zeker luisteren. Ik ken eerlijk gezegd alleen die Autechre track die erin zit. Maar nieuwe muziek is altijd welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Pioneer is bezig met een grote uitverkoop... de complete DJ tak is voor een slordige 550 miljoen verkocht aan het bedrijf KKR Co LP.
Afbeeldingslocatie: https://www.bax-shop.nl/images/Pioneer_DJ_verkocht_KKR_nieuws.jpg
bron
Toekomstvisie Pioneer DJ

De grote vraag voor ons en de eindgebruiker (u) is natuurlijk: wat gaat er nu met Pioneer gebeuren? Zullen de investeerders nog kritischer naar de markt gaan kijken en op basis hiervan producten gaan lanceren? Zullen ze een meer afwachtende houding aannemen, of zullen ze echt weer de 'pioniers' worden waar ze voorheen om bekend stonden? En wat gaat dit voor de algehele naam betekenen? Blijft Pioneer het merk dat zich in het topsegment blijft bemoeien, of zullen ze zich nog meer op de home DJ gaan focussen omdat andere merken zich ook in dat segment bevinden?

We horen graag wat u als eindgebruiker verwacht van deze overname, niet alleen of dit positief of negatief zal zijn, maar ook wat u in de toekomst kunt gaan verwachten. Speculeren blijft namelijk interessant, want welke opties worden met deze overname geopend? Zorgt het voor een briljante nieuwe visie, of juist traditioneel vasthouden aan de visie die het bedrijf nu heeft?
Wat gaat Pioneer doen?

Zoals reeds bekend, gaat Pioneer zich vooral storten op de automotive sector. Dit betekent dat ze voornamelijk autoradio's, navigatiesystemen, car-audio versterkers, subwoofers en autospeakers zullen blijven produceren, al dan niet in samenwerking met bepaalde autofabrikanten. Al eerder liet Pioneer wat DJ-invloeden in de automotive sector doorvloeien door het Mixtrax-principe, waarbij tracks automatisch gemixed werden op basis van genre en BPM's.

Verder had Pioneer zich eerder ook al in de wereld van draagbare audio gemengd met onder andere de Steez-collectie draagbare speakers. Na enkele jaren moesten ook deze het veld ruimen.
Wat denken jullie hier van? Zal de DJ wereld een ander tijdperk in gaan?

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 02:17
Ik denk dat we hier in principe niet al te veel van gaan merken, aangezien iedereen wel ziet dat het bedrijf succesvol is op de manier hoe het nu draait. Het is niet voor de niets de nummer 1 in DJ hardware. Het lijkt mij, en hoop ook, dat er niet al te veel veranderingen komen. Al zijn lagere prijzen nooit erg. :+

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:19
Jesh schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:02:
[...]

Cheers! Helaas bleek Source Direct dubbel geboekt te zijn, dus nu hebben ze Paradox als vervanger geregeld...
kjieooooeel! Was altijd zwaar fan van Paradox, imo 1 van de weinige die syncope dnb maakt zonder automatisch 90's gevoel erin. Geniet ervan + results in drievoud posten hiero :9

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:46

OB1

http://youtu.be/kPmnsqjalbc
Had niks te doen en kreeg een geniaal idee. :P
Overgang is ongeveer even slecht als David Guetta zou doen, om het realistisch te houden.

[ Voor 37% gewijzigd door OB1 op 17-09-2014 21:05 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
BtM909 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:28:

Eig muziek op de wolfskuil.

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:13:
Wat denken jullie hier van? Zal de DJ wereld een ander tijdperk in gaan?
Dat was het toch al veel langer?
DJ gaat steeds meer versmelten met produceren.
Wat dat betreft is het een kwestie van tijd wanneer er DJ controllers uit gaan komen waarmee je ook volledig Live kan gaan bedienen.
Vraag zal zijn of Pioneer die kant op mee wil gaan groeien. De huidige leiding zat er goed bovenop. Als na die overname gaan stoelendansen dan is nog maar de vraag wat er komt te zitten en of die wel genoeg feeling met hun klanten hebben om ze tevreden te stellen/houden. Als er een stelletje boekhouders gaan zitten dan melken die de bestaande producten totaal uit en zijn er geen ideeën meer voor nieuwe creatieve innovatieve producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ziet er cool uit de Traktor Kontrol S8! Ga ik wel even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:10

Alaksandus

Vae puto deus fio

Die S8 is dus echt een 8 kanaals controller. 4 decks en 4 voor remix. Ziet er op zich erg mooi uit. Maar kan je nog wel fatsoenlijk beatmatchen? Volgens mij moet je hier wel de sync gaan gebruiken. Beatmatchen is lastig met zo'n strip.

Gelukkig hebben ze de cue mix en cue vol wel beter bereikbaar gemaakt dan bij de S2 en S4.

Afbeeldingslocatie: http://image.midifan.com/data/attach/album/2014/0914/2211_1410630517.jpg

Op reddit zag ik een verkoopprijs van 1099 - 1199 (kan bron niet meer vinden). Maar dan ga ik toch liever voor de combi S4 + F1 of Maschine MK2

[ Voor 26% gewijzigd door Alaksandus op 22-09-2014 21:23 . Reden: Een foto zegt zoveel meer.. ]

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Alaksandus schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:00:
Die S8 is dus echt een 8 kanaals controller. 4 decks en 4 voor remix. Ziet er op zich erg mooi uit. Maar kan je nog wel fatsoenlijk beatmatchen? Volgens mij moet je hier wel de sync gaan gebruiken. Beatmatchen is lastig met zo'n strip.

Gelukkig hebben ze de cue mix en cue vol wel beter bereikbaar gemaakt dan bij de S2 en S4.

[afbeelding]

Op reddit zag ik een verkoopprijs van 1099 - 1199 (kan bron niet meer vinden). Maar dan ga ik toch liever voor de combi S4 + F1 of Maschine MK2
Ja voor beatmatchen moet je niet dit ding hebben denk ik. Dan moet je idd sync gebruiken en dan een touch strip om te nudgen. Voor mij wel prima, prijs is wel aan de hoge kant, maar wil hem wel eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
8 kanaals traktordingetje is wel gaaf ja. Maar ik ga toch vrij snel de platters missen. Blijf toch bij mijn X1 / 1D setup. Bovendien heb ik de S4 ook niet voor niets weg gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Dit is toch ook wel een persoonlijke mijlpaal. Op 6 december draaien als Florinsz Janvier tussen de giganten op het legendarische Time Warp!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/1077809_740197412683309_584460089093608778_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Verdomme, das toch wel een prachtig lijstje om tussen te mogen staan zeg. Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

ElayZ schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:54:

[edit]

Sinds lange tijd weer eens een set opgenomen:
Genre: techhouse>techno
[audio]

Gewoon lekker ff oldskool met 2 decks en een mixer gedraaid en me uitgeleefd, top!
Feedback is welkom uiteraard.

BTW ik vind t heerlijk draaien zonder Traktor... :X :9 Ik zat helemaal in de flow zonder naar schermpje te turen de hele tijd...
Heerlijke mix, prima voor op de achtergrond voor een middagje modelleren d:)b

R.D50

• Mobb_Deep
Whyte schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:09:
Dit is toch ook wel een persoonlijke mijlpaal. Op 6 december draaien als Florinsz Janvier tussen de giganten op het legendarische Time Warp!

[afbeelding]
Ik zag je er tussen staan en dacht, hoe krijgt hij dat nou weer voor elkaar, gefeliciteerd! Nijs!

• addictive

[afbeelding]
Feli Flo, echt heel nice! O+

• Noxa
  • Laatst online: 22:24
Is het toegestaan om een marktplaats advertentie te pluggen waarin ik mijn gear verkoop?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je die in je sig zet wil ik er wel overheen kijken ;)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali

[afbeelding]
Nice, mooi gedaan! :) Ben zelf ook van de partij, maar dan aan de andere kant van de draaitafels. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 22:24
teacher schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:29:
Als je die in je sig zet wil ik er wel overheen kijken ;)
Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Het weekend zit er weer op, some D&B to close it down!

Streaming: http://www.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-28-09-2014/

Download: http://dnbshare.com/downl...o.com_28-09-2014.mp3.html

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Zag dit forum en dacht ga hem toch even delen :) mijn ikea-dj-booth! :D

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1z6xmxd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/e8wvte.jpg

Gr b00ster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gaaf apparaat die pioneer!!
Geeft dat nu hetzelfde gevoel als de CDJ2000's???

en ben je tevreden over serato?

Ik draai nu met een Traktor S4, maar toen ik laatst in een tent op CDJ-2000's draaide, voelde dat toch een stuk 'degelijker'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
RonnieB82 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:01:

Ik draai nu met een Traktor S4, maar toen ik laatst in een tent op CDJ-2000's draaide, voelde dat toch een stuk 'degelijker'...
Heb zelf nog nooit gedraaid met CDJ2000's dus zou het niet weten. Serato bevalt zeer goed! Ik kom zelf van Virtual DJ en heb Traktor nog nooit gebruikt (Mijn historie: Hercules MK2 + Vdj, Hercules RMX + Vdj, Numark Mixtrack Pro + Vdj, Numark N4 + Vdj en nu de Pioneer DDJ-SX met Serato :P) Verwacht niet dat ik ooit nog ga upgraden naar CDJ2000's (voor mij is en blijft het draaien een hobby).

Ben verder wel erg te spreken over deze controller hoor! het voelt toch wel als echt Pioneer (de Cue en Play knoppen, Jogwheels etc.). Ik verwacht ook wel, dat als ik nu moet draaien op een clubset, dat ik er wel mee uit de voeten kom! ;)

Groet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:01:

Ik heb sinds kort CDJs. Ik vind de kwaliteit echt zwaar onder de maat juist. Voelt goedkoop aan. Het is een gevoel, zal vast allemaal wel lang mee gaan en in orde zijn. Het voelt alleen niet als 1800 euro zeg maar.
Het geluid dat die jogwheels maken als je ze terug draait.. Kweet niet, klinkt alsof die dingen leeg zijn van binnen. Voelt als speelgoed van mn kids.
Het is een enorm verschil met mn mixer en mn SL1200s iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:53
Afgelopen weekend een festivalletje georganiseerd wat voor de derde keer op rij weer is uitverkocht! Aftermovie staat online:

Ik heb zelf de hoofdzaal mogen afsluiten, was erg lekker na een hele avond druk rondrennen en stressen. Helaas de set niet opgenomen maar de tracklist staat nog op mijn usb (handig dat rekordbox) dus ik ga proberen hem deze week alsnog op te nemen.

Al met al een erg geslaagde avond weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Ik heb een klein vraagstuk: alle optredende dj's weten dat het een ongeschreven regel is om tijdens een gig platen te draaien van een artiest die later dan jij moet draaien. Je wilt er natuurlijk niet met zijn shine van door gaan. Maar hoe denken jullie er over wanneer je NA de artiest in kwestie draait? Ik heb een awesome oude knaller gevonden van de artiest waar ik na afsluit op ADE, welke geweldig zou zijn als een van de laatste platen van m'n set. Gegeven dat 'ie 'm niet zelf draait, denken jullie dan dat 't geoorloofd zou zijn om 'm te draaien?

Ik kan het natuurlijk altijd gewoon vragen aan de artiest voor of na z'n set, of 'ie 't oké vindt. Is ook mijn plan, tenzij jullie hier allemaal van mening zijn dat het écht niet kan :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
gewoon draaien man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Na moet kunnen whyte. Voor is meestal no go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Yup, gewoon erin knallen als hij hem niet gedraaid heeft!

Je draait namelijk geen platen van de DJ die na je draait, omdat de kans dan groot is dat hij die plaat ook al wil draaien in zijn set. En eenzelfde plaat meerdere keren op een avond is natuurlijk iets wat je wilt voorkomen!
(Ik heb ook wel eens een zanger gehad, die me op voorhand vroeg om bepaalde platen niet te draaien, omdat die in zijn reppetoire zaten)

Als die DJ klaar is met draaien, dan kan je natuurlijk los gaan met alle platen die hij niet gedraaid heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ook als het geen plaat is van de dj na mij wil ik wel eens over mijn hart strijken als de opvolgende vraagt of ik nog van plan ben plaat X te draaien en of hij die mag draaien. ;)

Vandaag trouwens het aller-aller-allerleukste en meest bijzondere optreden gedaan ever. Ik mocht 2 uurtjes draaien voor een grote groep dove kinderen. Hun eerste disco. Echt fantastisch. Kinderen voor / in de boxen, met ballonnen om alles extra te voelen en liggend op de grond om daar de muziek te voelen.

Ik heb echt genoten van het genot dat ze hadden. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Draaien Flo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 10:58

djac1

Computer freak

Jongens.

Ik krijg meer de indruk na een dj-contest, dat dit niet helemaal eerlijk verloopt.

De organisatie is er alleen maar op promotie uit tijdens de contesten.

Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Het is een leuke manier om ergens te draaien waar je niet zomaar staat, maar te vaak gaat het alleen om zoveel mogelijk vriendjes mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

vinden jullie van m'n nieuwe setup? :D

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfa1/10731614_296700073858621_785939196_n.jpg

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Erikie schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:19:
vinden jullie van m'n nieuwe setup? :D

[afbeelding]
Nice! Das toch die nieuwe APC40 van AKAI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

jup :) M'n akai apc20 ging dood :( dus vandaar maar deze upgrade wat stiekem de andere controllers een beetje overbodig heeft gemaakt. Wat ik nu ga proberen is om van de novation launchpad een dedicated effectenpanel te maken, en de arturia keyboard als dedicated bass controller en de beatstep voor oa beatrepeat

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Een deephouse/futurehouse mixtape voor de liefhebber :)

[Soundcloud: https://soundcloud.com/oulsen/make-it-happen-5]

Opgenomen met de volgende apparatuur:
CDJ1000 x2
Behringer DDM4000
Traktor met Maya44usb soundcard(timecode)
Dell XPS15 laptop en via audacity opgenomen(line-in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mensen die ervaring hebben met Traktor in Ableton routen via SoundFlower en een virtuele MIDI clock output vanuit Traktor naar Ableton? Gebruik het nu al 2 jaar. Al mijn kanalen worden in audio uitgezet in Ableton, waarbij ik voor ieder kanaal in Ableton een EQ heb gemaakt die de Xone:92 qua frequenties nadoet. Verder een Space Echo en Reverb op Sends 1 en 2 en alles gaat via m'n twee Xone:K2 MIDI-controllers. De Space Echo is een emulatie van de ouwe Roland bakken en deze Max For Live plugin geeft dus ook meer dan 100% feedback en is self-oscillating!

Voordeel (en nadeel) van deze setup is het feit dat je je set achteraf kunt nabewerken, bij wijze van volume bijwerken en het algemene volume wat omhoog brengen. Ik mix dan ook Techno/Ambient/Electro en allerlei andere vage muziek.

Vraag me af of iemand hier ook ervaring mee heeft, lijkt me leuk om wat like-minded people hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Ik routte Ableton juist door Traktor. midiclock was niet nodig omdat ik beatmatch met (timecoded) vinyl. Helaas trekt m'n macbook het niet meer,want ableton bestaat nu uit 8 sporen, waarvan 2 drumtracks, 1 bass, 1 effect en 4 synths ( diva & bazille ) ( totaal iets van 60 synths en 10 drumcomputers :D ) . Daarnaast bugt de nieuwe chipset ( hashwell ) audio8dj niet meer dus die klapt er na een x aantal minuten uit :( . Het wilde wel eens voorkomen dat ik verschillende projecten in ableton had en daarom een plaatje erin knalde om vervolgens (met pijn en moeite) een nieuw ableton project in te laden.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Die Diva synth gebruikt aardig wat power, tenminste bij windows.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Jup, maar je kunt je synths best redelijk goed optimizen, draft modus, poly op minimaal aantal keys zetten en stacking uitzetten. dan gaat het best aardig.voor Bazille geld t zelfde.

voor een testje heb ik drie tracks live gemixt met verschillende instanties van de synthesizers. let niet op de mastering en de midilaunch fouten, aangezien ik de latency op 2048 moet zetten.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer/novelle-part-3]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JDFS schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:11:
Mensen die ervaring hebben met Traktor in Ableton routen via SoundFlower en een virtuele MIDI clock output vanuit Traktor naar Ableton? Gebruik het nu al 2 jaar. Al mijn kanalen worden in audio uitgezet in Ableton, waarbij ik voor ieder kanaal in Ableton een EQ heb gemaakt die de Xone:92 qua frequenties nadoet. Verder een Space Echo en Reverb op Sends 1 en 2 en alles gaat via m'n twee Xone:K2 MIDI-controllers. De Space Echo is een emulatie van de ouwe Roland bakken en deze Max For Live plugin geeft dus ook meer dan 100% feedback en is self-oscillating!

Voordeel (en nadeel) van deze setup is het feit dat je je set achteraf kunt nabewerken, bij wijze van volume bijwerken en het algemene volume wat omhoog brengen. Ik mix dan ook Techno/Ambient/Electro en allerlei andere vage muziek.

Vraag me af of iemand hier ook ervaring mee heeft, lijkt me leuk om wat like-minded people hier te vinden.
Ik gebruik Push af en toe met Traktor. Ik gebruik geen soundflower. Ik sync via midi en route ableton via een K2 m'n mixer in.

Overigens Traktor geupgrade naar 2.7.. geen succes.. X1's flippen.. 15 min later nokte alles er mee.

[YouTube: http://youtu.be/kQfX5FrRUt0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

NI is lekker bezig laatste tijd.. -not :(

[ Voor 45% gewijzigd door Erikie op 29-10-2014 11:12 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat m'n controllers meer stroom gebruiken met Pro 2.7.. Ik heb net een podcast opgenomen en dat ging goed met de stroom op m'n USB hub. Kan ook toeval zijn natuurlijk. Lampjes die normaal uit waren branden nu zachtjes. Op de X1's branden alle effect knoppen bijv continu gedimd waar ze eerst gewoon uit waren en alleen branden als je een effect aan had staan. Ook brand alles feller en dit kan ik niet dimmen.. Aan de andere kant, hoeveel stroom kan het nou gebruiken..

Is natuurlijk allemaal voor die S8 veranderd.. dat ding moet eruit zien als een kerstboom en dus branden alle lichtjes standaard.

Anyway, podcastje maar weer :) Enjoy :)

[Soundcloud: https://soundcloud.com/sandor-vennink/sandor-vennink-october-techno-podcast]

Track List: October Techno Podcast

Num. Title Artist
1 Proud (Original Mix) Kleber
2 Down (Matt Sassari Remix) Diction
3 Episode Of 1992 (Original Mix) Layton Giordani
4 We Beg to Differ (Original) Diction
5 Monkey Drive (Skober Remix) Frank Savio
6 Reflexion (Mikael Jonasson Remix) Matt Minimal
7 Behind The Shadow (Gabriel D'Or & Bordoy Remix) Kardinal, Lowkey
8 Dawl (Skober Remix) Hystericmaniak
9 Living Dead (Skober Remix) Lucas Freire
10 I Know Where Ive Been (Original Mix) Nicole Moudaber
11 Rave (Original Mix) Sam Paganini
12 Dark Network (Bjoern Willing Remix) Kai Pattenberg
13 Nails (Original Mix) Pedro Delgardo, Lorenzo D'Ianni
14 Ciberguerra (Joseph Dalik Remix) Christian E
15 Sanctuary (Klaudia Gawlas Remix) Stevie Wilson
16 Lost in Space (Fabrice Torricella Remix) Syntec, Tom Cerrox
17 Take Care (Hackler & Kuch Remix) Ronny Vergara
18 Factory Music (Hans Bouffmyhre Remix) Slam
19 Downburst (Stevie Wilson Re-mash) Motron
20 The End of an Era, Pt. 2 (Original Mix) Spiros Kaloumenos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:47:
NI is lekker bezig laatste tijd.. -not :(
Hoekommet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

omdat m'n audio 8dj niet meer goed met de haswell chipsets werkt.. ( en ik hoor meerdere problemen met andere hardware ). En ik heb het idee dat NI zich heeft toegewijd tot de edm massa, je ziet / hoort het ook aan de NI software synthesizers.

Wel tof dat ze mij in een betagroep hebben geplaatst en mij beta drivers hebben laten testen. Deze fixen het probleem wat ik eerst had ( audio8 destroys all usb devices connection ). dus wat dat betreft werken ze wel aan de problemen, het gaat allemaal alleen niet zo snel.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:56

Tracklist:

[...]

Nu al een tijdje aan het luisteren en ik vind hem heerlijk! :)

Heb je nog meer van dit doort mixes of plannen om deze te gaan maken? :9~
Pagina: 1 ... 88 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.