Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 325.858 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07
Die Silverstone kast is inderdaad heel erg mooi zo samen met die Marantz Receiver. Cool gedaan, mooi bij elkaar gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OswaldDeformed schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:46:
HQ zijn absoluut goede kabels voor het geld. Ik kwam laatst ook nieuwe König 1.3C kabels tegen, € 14,69 voor 1,5 meter. Voelen ook stevig en solide aan.

[afbeelding][afbeelding]
Heb laatste bij de action voor 3,- een 2 meter hdmi kabel gekocht hehe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik ga volgende week na mijn tentamens de boel even verbouwen, en dan ook wat foto's hier plaatsen. Denk dat ik nu wel een setje heb dat waardig is om te laten zien :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homecinema4all
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-08 10:51
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:58:
Omdat de vorige foto's een beetje slecht waren hier een aantal nieuwe:

Samsung LE37M86B
Jamo S 606 HCS 3 speaker set (net opgehaald)
[afbeelding]

onkyo TX-SR 507
Playstation 3
Xbox 360
UPC hd media box
binnenkort een blu ray speler van sony erbij
[afbeelding]

en de poes word een beetje moe van al dat geluid :)
[afbeelding]
Word die Onkyo 507 niet een beetje te warm?
Bij mij werd deze al enorm warm toen deze vrij kon ventileren van boven ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homecinema4all
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:38:
[...]

Heb laatste bij de action voor 3,- een 2 meter hdmi kabel gekocht hehe :D
Hmmm, ik heb vorige week een tweede IXOS HDMI kabel van 3 meter gekocht voor € 79,95 :)

Type: XHT288-300

Specs:

http://www.ixos.co.uk/eu/...D=102&Category=3&SubCat=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt dus 76,95 teveel uitgegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

homecinema4all schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:08:
[...]

Word die Onkyo 507 niet een beetje te warm?
Bij mij werd deze al enorm warm toen deze vrij kon ventileren van boven ?!?
hij word redelijk warm ja, maar ik moet de achterkant nog uit dat meubel zagen zodat die zijn warmte iets meer kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homecinema4all
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:26:
je hebt dus 76,95 teveel uitgegeven ;)
Nee, ik heb een kwaliteitskabel gekocht. ;)

Ik heb in het verleden veel problemen ondervonden met goedkope kabels en die fout maak ik niet meer.

Goede apparatuur vereist goede bekabeling.

Ik vind de prijs nog niet eens zo hoog eigenlijk, heb al veel duurdere gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
@homecinema4all: Oei, oei, je begeeft je op dit forum op zeer glad ijs...

Neem hier (of bij diens voorgangers) eens een kijkje om te zien wat voor een ongelooflijk pandemonium kabels kunnen opwekken.

Overigens heb je eeen leuke set staan (met prima bekabeling, ;))

Edit: link fixed. Sorry...

[ Voor 6% gewijzigd door dtjv op 24-08-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtjv schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:34:

Neem [url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1347835"]hier[/url] (of bij diens voorgangers) eens een kijkje om te zien wat voor een ongelooflijk pandemonium kabels kunnen opwekken.

Deze link bedoel jij: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
HDMI kabel moet gewoon van dusdanige kwaliteit zijn dat het over het aantal meters dat noodzakelijk is nogsteeds FullHD beeld en geluid kan doorgeven. Bepaalde goedkopere kabels kunnen op langere afstanden daar wat moeite mee hebben, dat je apparaten 1080p bijvoorbeeld niet pakken, maar het op 720p wel doen. Vergelijk het met ethernet, dat verliest ook elke meter aan bandbreedte.

Neemt niet weg dat elke fatsoenlijke HDMI-kabel drie meter makkelijk moet kunnnen overbruggen.

Nu we het er toch over hebben, in hoeverre is het dramatisch als ik een RCA kabel naar de LFE input voor mijn front bundel met de normale luidsprekerkabels, vier adertjes van 5mm2. Volgens mij kan het geen kwaad, al zou er een klein beetje crosstalk zijn, waarschijnlijk niet noemenswaardig.

[ Voor 23% gewijzigd door ConZito op 24-08-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homecinema4all
dtjv schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:34:

Neem hier (of bij diens voorgangers) eens een kijkje om te zien wat voor een ongelooflijk pandemonium kabels kunnen opwekken.

Edit: link fixed. Sorry...
De uitspraak die ik doe is gebaseerd mijn ervaringen met goedkope kabels waarmee ik problemen heb ondervonden.

Iedereen is vrij in de keuze van zijn of haar kabels tegen de kosten die hij/zij daaraan wil spenderen.

Ik wil dan ook niemand tegen het hoofd stoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
homecinema4all schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:26:
De uitspraak die ik doe is gebaseerd mijn ervaringen met goedkope kabels waarmee ik problemen heb ondervonden.

Iedereen is vrij in de keuze van zijn of haar kabels tegen de kosten die hij/zij daaraan wil spenderen.
Helemaal met je eens. Na drié brakke HDMI kabels (van 13-16 Euro) te hebben gehad en vele uren zoeken waarom er opeens geen beeld meer was alles er uit gerukt en kabels van 45 Euro er in geprikt. Ik vond dat geen enkel probleem, ik voel me er fijner bij, ik weet dat het nul komma nul uitmaakt qua beeld en geluid maar so be it, ieder zijn ding. Voor mij nooit meer budget instap gedoe. En ja ik snap dat ook deze kabels kapot kunnen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:02
homecinema4all schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:26:
[...]

Ik wil dan ook niemand voor het hoofd stoten ;)
Met wat voor kabels heb je dan problemen ondervonden?
Over het algemeen wordt aangenomen dat het bij kabels voor digitaal signaal niet uitmaakt hoe 'goed' de kabel is: het signaal komt aan of niet, er is geen tussenweg. Ik heb persoonlijk nooit problemen met zeer goedkope kabels voor digitale signalen gehad. Ook niet over grote afstanden (10+ meter).

Als je niks te doen hebt, kun je dit stukje tv erover kijken, http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=4296485

[ Voor 8% gewijzigd door bas-r op 24-08-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
bas r schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:34:
Over het algemeen wordt aangenomen dat het bij kabels voor digitaal signaal niet uitmaakt hoe 'goed' de kabel is: het signaal komt aan of niet, er is geen tussenweg.
De connector/materiaal-kwaliteit van goedkopere kabels is vaak minder. Tweemaal een draadbreuk gehad (en nee, niets vreemds mee gedaan) en een brakke connector gehad. Met veel moeite een replacement gekregen omdat de betreffende webshop zei dat er op kabelbreuk geen garantie zat. Sure. De nieuwe kabel(s) meteen aan mijn broer gegeven (waar ze het, uiteraard, gewoon perfect doen) en zelfs andere gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Meerdere basic HMDI kabels van 4 euro hier en geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Over het algemeen wordt aangenomen dat het bij kabels voor digitaal signaal niet uitmaakt hoe 'goed' de kabel is: het signaal komt aan of niet, er is geen tussenweg.
Dat is inderdaad wat iedereen in deze discussie al snel roept. Toch ligt het allemaal wat lastiger omdat het hier over hoge frequenties gaat. Bij 1080p is de frequentie 750MHz en theoretisch kan HDMI 1.65GHz signalen aan. Bij dergelijke frequenties vervormen signalen door invloeden waar je bij laagfrequent electronica niet eens bij stilstaat. Elke kabel heeft een weerstand en een capaciteit en gedraagt zich bij die frequenties als filter. Ook afscherming is erg belangrijk, maar dat spreekt voor zich.

Ik heb heel lang gewerkt met een HDMI kabel van een paar euro en dat ging prima, ook op 1080p. In m'n nieuwe woning heb ik een HDMI kabel van 5m nodig en dat ging met een kabel van 20 euro niet goed. Ik kreeg de gekste meldingen van de TV en soms viel het beeld even op zwart, als ik uberhaupt al beeld kreeg. Een kabel van 70 euro werkte wel in alle opzichten perfect. Dat betekent niet dat iedereen met een kabel van 5 meter altijd voor een dure kabel moet gaan, want het hangt er natuurlijk ook vanaf in wat voor omgeving je zit. Ik zit in de stad met allerlei zendmasten in de buurt, en bij mij is een goedkope kabel niet afdoende om HDMI over grote afstanden goed te laten werken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homecinema4all
[...]

Met wat voor kabels heb je dan problemen ondervonden?
Over het algemeen wordt aangenomen dat het bij kabels voor digitaal signaal niet uitmaakt hoe 'goed' de kabel is: het signaal komt aan of niet, er is geen tussenweg. Ik heb persoonlijk nooit problemen met zeer goedkope kabels voor digitale signalen gehad. Ook niet over grote afstanden (10+ meter).

Als je niks te doen hebt, kun je dit stukje tv erover kijken, http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=4296485
Bij mij was het een kabel van Vivanco ( was zelfs € 45,00 ).
De connector brak gewoon half doormidden.

De kabels zelf zit volgens mij ook niet heel veel verschil in, zeker niet op korte afstanden.
Het is vooral de meer solide opbouw van de aansluitconnectoren waar ik op let na het Vivanco gedoe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
Hoe vaak verwisselen jullie HDMI kabels? Ik hoor steeds verhalen over kabelbreuken en afgebroken connectors, maar volgens mij kan dat alleen maar als je erg vaak je kabels los haalt en weer aan sluit. Aangesloten kabels kunnen volgens mij niet zo heel snel afbreken...toch?

Ik gebruik overigens HDMI kabels van 25euro voor 1m en een van 3m voor 35euro (kreeg korting van een aardige verkoper toen ik zei 'phoe...dat is wel gelijk heel erg veel geld, ben maar een arme student...blabla' O-) ) Het is wel een erg goede Hifi zaak. Krijg er op de een of andere manier altijd korting :P

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
Who Am I? schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:37:
Hoe vaak verwisselen jullie HDMI kabels? Ik hoor steeds verhalen over kabelbreuken en afgebroken connectors, maar volgens mij kan dat alleen maar als je erg vaak je kabels los haalt en weer aan sluit. Aangesloten kabels kunnen volgens mij niet zo heel snel afbreken...toch?

Ik gebruik overigens HDMI kabels van 25euro voor 1m en een van 3m voor 35euro (kreeg korting van een aardige verkoper toen ik zei 'phoe...dat is wel gelijk heel erg veel geld, ben maar een arme student...blabla' O-) ) Het is wel een erg goede Hifi zaak. Krijg er op de een of andere manier altijd korting :P
als je ergens altijd korting krijgt betekend dat gewoon dat ze te hoge prijzen hanteren :X

gebruik trouwens zelf een hdmi kabel van dealextreme en voelt zeer solide aan en werkt ook al een tijd perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
homecinema4all schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 18:01:
Aangezien nu zo beetje mijn set compleet is, wil ik ook even wat specs en foto’s laten zien.

Foto1:
Marantz SR5003 homecinema versterker
Silverstone CW02 – HTPC ( Q6600, 4 Gb ram, 320 + 750 + 750 HD’s, ATI HD4650, LG bluray )
Mooie combi die Marantz en die behuizing van je HTPC. Lijkt wel voor elkaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik wil m'n kabels netjes gaan maken maar om een of andere manier krijg ik jeuk bij de gedachte ik 3.50 euro moet betalen voor een enkele spade/banaanplug (die je zelf af moet werken, dus aanbrengen met klemtang en dan met krimpkous afwerken).

[ Voor 26% gewijzigd door ConZito op 24-08-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 20:56

R-B

Blokkert

Nou Nou, zie steeds vaker die Jamo 606 voorbij komen!

Heb daar zelf ook naar gekeken, hoe zijn de ervaringen hier? (zie zo 2 á 3 vrij recente opstellingen staan)

Wie die zelf ook ooit aanschaffen ter vervangen van mijn bende *speakers* nu :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homecinema4all
R-B schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:47:

Heb daar zelf ook naar gekeken, hoe zijn de ervaringen hier? (zie zo 2 á 3 vrij recente opstellingen staan)

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee.

Zeer veel bang for the buck zal ik maar zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zien we op plaatje 1; (Het is maar een beginnetje. Maar ergens moet je beginnen)
1) Panasonic TX-P50X10E
2) Sony Dav F200
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/259jymq.jpg

Plaatje 2; (de Slaapkamer)
1) Samsung PS-42C62H (en ja die spiegel is enorm!)
2) Digitale TV decoder van Tele 2.
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2vud8w1.jpg

Yet 2 come;

1) PS3
2) Digitale HD decoder UPC
3) Lacie Lacinema
4) Ooit een mooi surround setje beneden (dan kan de Sony naar de slaapkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:47:

een zeer goede set! tot nu toe niets meer dan lof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20

ST10©DE

Dus.............

mastercard schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:58:
[...]

gebruik trouwens zelf een hdmi kabel van dealextreme en voelt zeer solide aan en werkt ook al een tijd perfect...
Hier ook, een zeer degelijke kabel van dealextreme, bevalt prima. Moet je rare dingen mee doen wil je die kapot maken.
ConZito schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:28:
Ik wil m'n kabels netjes gaan maken maar om een of andere manier krijg ik jeuk bij de gedachte ik 3.50 euro moet betalen voor een enkele spade/banaanplug (die je zelf af moet werken, dus aanbrengen met klemtang en dan met krimpkous afwerken).
Zoek op ebay eens op nakamichi banaan stekkers. Deze heb ik aangeschaft na een tip op dit forum en bevallen prima. Ook geen klemtang nodig, alleen een klein schroevendraaiertje.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:28:
[...]

een zeer goede set! tot nu toe niets meer dan lof!
Kan ik alleen maar bevestigen...

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:21:
[...]

Mooie combi die Marantz en die behuizing van je HTPC. Lijkt wel voor elkaar gemaakt.
In het zilveren kabels-topic heb ik ook een stukje geplaatst over een HDMI kabel die ik uit de VS liet komen. Deze kabel kostte 10,-- per meter, inclusief verzendkosten met FedEX vanuit de States. De kabel was er dan ook binnen 3 werkdagen (!). Zo heb ik (iets minder dan) 75,-- euro betaald voor een kabel van 7,6 meter.

Zie Verwijderd in "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen ..."

Verderop in dat topic staan een paar posts die min-of meer bevestigen dat goedkopere kabels voor de langere afstand vaak niet voldoen. Maar de conclusie moet toch zijn dat die Monster idioterie onnodig is, en dat 10 euro per meter eigenlijk best redelijk is qua prijs.

De prijzen die ik hier zie voor kabels zijn soms nog hoger dan 10 euro de meter (75 euro voor 3 meter last ik volgens mij hierboven). En in dat geval zou ik toch aanraden eens te kijken naar mijn post, en eventueel ook zo'n kabel te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lokale HiFi/video winkel wilde graag snel van zijn "oude" van den Hull HDMI kabels af omdat die Flat-serie de nieuwe standaard zou worden. In verband met slechte ervaring met budget bekabeling toch maar die paar tientjes extra neergelegd. Die 10 meter moest sowieso een goed merk zijn ivm de lengte.
1 meter, 30 euro,
3 meter, 45 euro,
10 meter 70 meen ik
Wellicht van de week even een camera lenen om mijn instap "HiFi" setje eens op de gevoelige plaat te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:36:
[...]

In het zilveren kabels-topic heb ik ook een stukje geplaatst over een HDMI kabel die ik uit de VS liet komen. Deze kabel kostte 10,-- per meter, inclusief verzendkosten met FedEX vanuit de States. De kabel was er dan ook binnen 3 werkdagen (!). Zo heb ik (iets minder dan) 75,-- euro betaald voor een kabel van 7,6 meter.

Zie Verwijderd in "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen ..."

Verderop in dat topic staan een paar posts die min-of meer bevestigen dat goedkopere kabels voor de langere afstand vaak niet voldoen. Maar de conclusie moet toch zijn dat die Monster idioterie onnodig is, en dat 10 euro per meter eigenlijk best redelijk is qua prijs.

De prijzen die ik hier zie voor kabels zijn soms nog hoger dan 10 euro de meter (75 euro voor 3 meter last ik volgens mij hierboven). En in dat geval zou ik toch aanraden eens te kijken naar mijn post, en eventueel ook zo'n kabel te bestellen.
Goeie bekabeling is een must, dat het duur moet zijn is natuurlijk onzin. Alhoewel de regel meestal wel is hoe beter hoe duurder.
Bref na 3 keer "prut" 10meter hdmi kabel tebruiken en getrokken zo zat dat we Monstercable hebben gekocht a 150euro. Het werkt. Signaal is perfect, geen ruis, snelle detectie van de projecter kwa signalen. Ach en wat doet die 50/90euro extra op een kabel als je setup tig keer zo veel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:09:
[...]

Goeie bekabeling is een must, dat het duur moet zijn is natuurlijk onzin. Alhoewel de regel meestal wel is hoe beter hoe duurder.
Bref na 3 keer "prut" 10meter hdmi kabel tebruiken en getrokken zo zat dat we Monstercable hebben gekocht a 150euro. Het werkt. Signaal is perfect, geen ruis, snelle detectie van de projecter kwa signalen. Ach en wat doet die 50/90euro extra op een kabel als je setup tig keer zo veel waard is.
is toch 50/90 euro :) als ik dat kan besparen doe ik dat :)
50/90 euro is misschien niets als je veel geld over hebt, maar voor de meeste mensen is het best wel veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijne discussie maar die voegt hier op dit topic weinig toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Inderdaad! Naar het kabeltopic jullie! ;)

[ Voor 27% gewijzigd door ConZito op 25-08-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wellicht off-topic, maar ik wil toch even een goede bevestiging hebben:

Ik ga zaterdag de H/K AVR-255 halen, en op den duur ook een PS3.
Op allekabels.nl staat een aanbieding betreffende een 1,5m HDMI kabel voor € 1,35 (!) per stuk.
Het antwoord zal ongetwijfeld op een van de 50 pagina's van het HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? staan, maar dit is nogal veel zoekwerk, aangezien ik het topic niet vanaf het begin af aan gevolgd heb.

Mijn vraag is of deze cheap ass kabel alle nieuwe HD audioformaten vanaf de PS3 probleemloos kan doorgeven?

Ik dank u zeer voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:25:
Wellicht off-topic, maar ik wil toch even een goede bevestiging hebben:

Ik ga zaterdag de H/K AVR-255 halen, en op den duur ook een PS3.
Op allekabels.nl staat een aanbieding betreffende een 1,5m HDMI kabel voor € 1,35 (!) per stuk.
Het antwoord zal ongetwijfeld op een van de 50 pagina's van het HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? staan, maar dit is nogal veel zoekwerk, aangezien ik het topic niet vanaf het begin af aan gevolgd heb.

Mijn vraag is of deze cheap ass kabel alle nieuwe HD audioformaten vanaf de PS3 probleemloos kan doorgeven?

Ik dank u zeer voor het antwoord.
Ja dat kan. Het zal een kabel zijn waar je niet al te onvoorzichtig mee zal moeten omspringen, en de verzendkosten staan waarschijnlijk niet in verhouding tot de prijs van de kabel. Maar het zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:02
Nou gaat het nog over kabels. Pff foto's niet dat ge-ouwehoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
tiswat schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:44:
Nou gaat het nog over kabels. Pff foto's niet dat ge-ouwehoer.
Haha moest gewoon snel een foto maken van m'n kamer. Met E71, crappy camera. Post als kamer is opgeruimd wel goede foto's.

Laptop: Acer Aspire 5930G
Printer: Laserjet 4MP (oldskool FTW, 1 cent printkosten p.p.)
Home cinemadinges: JVC TH-A25
Screen: Philips 170B
Mouse: Logitech G9.
Desk: Zelf gemaakt. Hout van Karwei en poot ook. Balkjes en schroeven bij pa gejat.

Overige: Kop koffie met 1 zoetje, portomonee, sleutels, Digi dinges van SNS, schoolboeken, notitieblokje en pen, overige zooi. PC (3000+, 1 GB, 200GB).

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/seyauq.jpg
Andere hoek met deur enz. erbij
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2dslk4o.jpg
Uitzicht en scherm, beetje donkere foto (E71, zucht)
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/t8x8q8.jpg
Mijn trots, zelfgemaakt VGA ding en stopcontact voor beamer (die er ooit komt). Wat een hoop tranen, eerste keer ooit met decoupeerzaag en accuboor etc.
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/20ixb11.jpg
Deur, speakertjes en airco. Vindt erg mooi dat het symetrisch is. Vond wel leuk plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/1fwu8n.jpg
Bed en tafeltje met alle afstandsbedieningen en laatjes binnen handbereik :*). En uiteraard een plant voor de broodnodige directe luchtzuivering. :9
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2h3zx4w.jpg

Weinig te vertellen verder. Sorry voor slechte fotokwaliteit. Met E71 gemaakt, bedacht me dat als ik het tacktisch deed ik de rommel buiten de foto's hield ;) .

[ Voor 40% gewijzigd door jasperaap op 25-08-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Waar is de Home Cinema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
Onder de printer, ben toch al lekker foto's aan 't maken. Moment:
Balkjes etc. zie je bijna niet zitten normaal. Maar ach, ben er nog steeds trots op dat ik dit 2/3 jaar geleden heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/258ta1s.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door jasperaap op 25-08-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasperaap schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:33:
[...]

Onder de printer, ben toch al lekker foto's aan 't maken. Moment:

[afbeelding]
Ik zie nog steeds geen home cinema ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Ik zie 2 doosjes, ik denk speakers een een DVD speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:56:
Inderdaad! Naar het kabeltopic jullie! ;)
sowwy ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
Swagger schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:43:
Ik zie 2 doosjes, ik denk speakers Laserprinter Laserjet 4MP van HP een een DVD speler?
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:41:
[...]

Ik zie nog steeds geen home cinema ;)
Haha, da's zo'n alles in één ding van 200 euro toen van JVC. Heel oud. En dat tweede witte blok is een antieke Laserprinter 4MP (zwart wit). Omdat ik heel veel verslagen etc. print. Lekker goedkoop en heel strak printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Ik bedoel eigenlijk op je vorige foto naast de airco.

Wel slecht verwoord van mij :P

[ Voor 24% gewijzigd door Swagger op 25-08-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

De nieuwste aanwinst voor mijn home cinema is binnen :D

De Pioneer BDP-320:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VuYyNHt8W3sMju9fgPavQG5E/full.jpg

Pioneer BDP-320 Blu-ray speler onder de huidige DVD-speler die nog even blijft staan voor niet regio-vrije media. Plus dat het een makkelijk ding is aangezien het de laatste 30 gekeken DVD's onthoudt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pBwMauHzvBuUWWwr3ezzD8XS/full.jpg

Totaal met de receiver en consoles. Is dus een XBox 360 Elite, Playstation 3 (launch model), Pioneer BDP-320, JVC XV-N30BK en een Denon AVR-2809.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VMqhIBnJVtnz6iZqBz9FcBDf/full.jpg
Kabels moet ik nog wegwerken, maar dat doe ik het weekend wel...

Zal over een paar weken eens foto's maken van het totaal op de (slaap)kamer, dus ook met speakers en dergelijke. Al is dat niet heel boeiend aangezien het maar Magnats zijn.
Staat nu namelijk geen bed aangezien het nieuwe bed pas over een week komt en het huidige bed al is verkocht. Ik slaap nu op zo'n Aerobed geval ding achtig iets. Plus dat ik de kabels nog wat beter weg wil werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
Swagger schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:32:
Ik bedoel eigenlijk op je vorige foto naast de airco.

Wel slecht verwoord van mij :P
Ja klopt, dat zijn 2 speakers vanaf de JVC. Heb de draad achter de wand door laten lopen.

Edit: Ik had dit beter in post je gameroom kunnen posten, maar ach.. Wie maalt erom.

[ Voor 14% gewijzigd door jasperaap op 25-08-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 20:56

R-B

Blokkert

Dat heeft dan ff lang geduurd, maar:

Daar is dan eindelijk je BD-player :D

Zou echt keer tijd worden :9

[ Voor 50% gewijzigd door R-B op 25-08-2009 22:20 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

R-B schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:34:
Eindelijk fear, je lijkt echt een wijf!
Explain.... :?

Ah...
Wist het al zeker 6-7 weken dat het de BDP-320 zou worden ten opzichte van de BDP-51FD. En tussen die twee ging de keuze, dus valt op zich nog wel mee.
Maar als die BDP-320 dan een maand niet op voorraad is bij de winkel waar je besteld hebt, tsja dan kan het lang duren :+

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 25-08-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voorproefje van de home cinema in het nieuwe appartement. Kabels moeten nog worden weg gewerkt.. moeten nog andere meubels in.. en tevens een audio rack maken voor alle apparatuur.

De dvd speler, ION media center, xbox en wii moeten er ook nog allemaal bij..

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/got/hifi/new/CIMG1486.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/got/hifi/new/CIMG1487.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/got/hifi/new/CIMG1493.JPG

Specs :

Classé voor versterking
Parasound eind bak
Marantz 7001 CD speler
B&W 804S

De bedoeling is om de parasound en de marantz om te ruilen voor classe spul.. me vriendin is ook wel weg van het design van dit merk.

[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 26-08-2009 10:06 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je nu wel een goede opstelling? De rechter speaker staat zo ver weg. Tevens staan ze zo dicht tegen de muur, lijkt me een beetje jammer van de speakers. Dat weerhield mij ervan zo'n duur spul aan te schaffen als je toch niet de goede opstelling kan krijgen...

Wel gaaf spul, de 804's zijn erg mooi, Classe is schitterend! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zaterdag ga ik mijn Cinedublin ophalen en neerzetten, dan zal ik is wat mooie foto's posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:42

vanDaal

-ismeereentje

Workaholic schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:03:
Voorproefje van de home cinema in het nieuwe appartement.
Schilderwerk zelf gedaan? Het ziet er imho een beetje slordig uit namelijk. Daarnaast komt de indeling nu wat rommelig over, maar wellicht dat een audiorack daar wat verandering in brengt.

Wel gave apparatuur trouwens :Y

[ Voor 6% gewijzigd door vanDaal op 26-08-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal erg mooie spullen die je hebt staan, maar ik vrees dat je je spullen geen eer doet als je je luidsprekers zo in de hoeken zet.. Verder ziet de ruimte er vrij "hard" uit, heb je daar geen last van?

edit:
Zie dat ik niet de enige ben die er zo over denkt...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Eriksk schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:27:
Heb je nu wel een goede opstelling? De rechter speaker staat zo ver weg. Tevens staan ze zo dicht tegen de muur, lijkt me een beetje jammer van de speakers. Dat weerhield mij ervan zo'n duur spul aan te schaffen als je toch niet de goede opstelling kan krijgen...

Wel gaaf spul, de 804's zijn erg mooi, Classe is schitterend! :>
Ik heb helaas weinig keus voor wat betreft de plaatsing.. voor de schouw staat hij tussen de bank in..

Als ik iets koop doe ik het liever meteen goed, de speakers zijn stiekem gekocht voor het nieuwe huis, dit is een appartement. We willen hier een half jaar wonen om rustig te kunnen orienteren op de huizenmarkt/hypotheken etc.

De televisie hangt een beetje ongelukkig in het hoekje en ik kan daardoor de speakers hier niet op afstemmen, de speakers staan meer in allebei de hoeken van de kamer voor het muziekbeeld en niet als toevoeging voor de tv :).

Ik zou ze wat van de muur kunnen zetten maar dan ziet het er niet uit :( Het klinkt al erg goed.. dus het kan alleen maar beter worden denk ik zo :)

Als ik de linker speaker overigens meer van de muur afzet dan klopt het "center" beeld nog minder als ik op de bank zit. De bank staat namelijk al meer naar links vanwege de tv. Dus ik denk dat ik het zo laat staan.
vanDaal schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:38:
[...]

Schilderwerk zelf gedaan? Het ziet er imho een beetje slordig uit namelijk. Daarnaast komt de indeling nu wat rommelig over, maar wellicht dat een audiorack daar wat verandering in brengt.

Wel gave apparatuur trouwens :Y
Schilderwerk moet nog gedaan worden :) Audio rack moet er inderdaad komen.. het zomaar opstapelen is niet echt mooi te noemen.. laat staan dat het goed is voor de warmte.

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 26-08-2009 11:12 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Workaholic schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:03:
Voorproefje van de home cinema in het nieuwe appartement. Kabels moeten nog worden weg gewerkt.. moeten nog andere meubels in.. en tevens een audio rack maken voor alle apparatuur.

De dvd speler, ION media center, xbox en wii moeten er ook nog allemaal bij..

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Specs :

Classé voor versterking
Parasound eind bak
Marantz 7001 CD speler
B&W 804S

De bedoeling is om de parasound en de marantz om te ruilen voor classe spul.. me vriendin is ook wel weg van het design van dit merk.
Heb je bewust voor die kaarsenstandaard gekozen? Je hebt een behoorlijk strakke inrichting (wat ik echt supermooi vind!), en dan heb je van die ronde dingen daar staan. Dat is het dan weer NET niet.

En een _/-\o_ voor je apparatuur _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:24:
[...]

Heb je bewust voor die kaarsenstandaard gekozen? Je hebt een behoorlijk strakke inrichting (wat ik echt supermooi vind!), en dan heb je van die ronde dingen daar staan. Dat is het dan weer NET niet.

En een _/-\o_ voor je apparatuur _/-\o_
Zoals ik al zei, dit is een voorproefje ;) Kon het niet laten om alvast mijn apparatuur aan te sluiten :)

Me vriendin is nog druk bezig met de inrichting.. er komt dus ook een spiegel op de schouw in dezelfde stijl als die kaarsen.. verder nog een eet tafel met barokstoelen.. ze heeft dus niet echt een moderne smaak ;)

Ik heb weinig te zeggen over de inrichting, kleuren etc :P Dat was de voorwaarde voor het mogen kopen van grote speakers voor in de woonkamer ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 26-08-2009 11:31 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Workaholic schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:29:
[...]

Zoals ik al zei, dit is een voorproefje ;) Kon het niet laten om alvast mijn apparatuur aan te sluiten :)

Me vriendin is nog druk bezig met de inrichting.. er komt dus ook een spiegel op de schouw in dezelfde stijl als die kaarsen.. verder nog een eet tafel met barokstoelen.. ze heeft dus niet echt een moderne smaak ;)

Ik heb weinig te zeggen over de inrichting, kleuren etc :P Dat was de voorwaarde voor het mogen kopen van grote speakers voor in de woonkamer ;)
Ben ik gelukkig nog blij dat mijn vriendin nog niet bij mij in woont, die was het niet eens met mijn klipsch RF-82 :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Mijn vriendin maakt er echt absoluut geen probleem van, maar die ziet en hoort ook duidelijk de verschillen. Sowieso zitten we redelijk op een lijn wat betreft inrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ConZito schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:43:
Mijn vriendin maakt er echt absoluut geen probleem van, maar die ziet en hoort ook duidelijk de verschillen. Sowieso zitten we redelijk op een lijn wat betreft inrichting.
Ik hoop binnen nu en een jaar te verhuizen om te gaan samen wonen met mijn vriendin, ik weet zeker dat ik alles mag gaan sjouwen, en dat zei zegt waar het moet komen. Zelfde als meneer Work dus }:O

Om mijn post toch nog iets nuttig te maken alvast hoe het nu staat, van het weekend even schuiven en wat kabels wegwerken en dan komen er duidelijkere foto's.
Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/4634/image093b.jpg

Edit:

Specs:

37PFL5603D
PS3 80GB
Denon 1909
Klipsch RF-82
1 of ander digitale tv kastje van ziggo
Popcorn Hour A-110 met een 1Tb Disk

:)

[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 26-08-2009 11:51 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Tweakers,

Bij deze wil ik ook eens laten zien wat ik als student thuis heb staan. Het meeste is 2de hands aangekocht maar ik ben best tevreden met wat ik heb. enfin foto's zeggen meer dan woorden.

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1049.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1050.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1051.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1052.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1054.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1055.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1056.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1057.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1058.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1059.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1060.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1061.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1062.JPG

U ziet
  • speakers: B&W preference 4
  • Receiver: Marantz SR5300
  • DVD speler:Marantz 6001
  • CD speler: Marantz CD-53
  • Tapedeck: Marantz SD1020
  • Platenspeler Numark TT USB (Toendertijd gekocht om mijn platen collectie te digitaliseren)
  • Hoofdtelefoon: Draadloze Philips cineos
  • PC (Intel pentium D940, 4 GB ram, 3 TB schijfruimte, Philips 17" TFT Samsung 24" LCD, Logitech MX 5500 revolution setje)
  • Dell laptop
  • Scanner
  • TV
  • Een deel van de cd's die hier worden afgespeeld
speakers zijn aangesloten via Van Den Hul speakercable
apparaten zijn verbonden met kabels van HQ

Alles is digitaal aangesloten behalve de platenspeler en het tapedeck

Ik ben nu aan het sparen voor een projector een een perjectiescherm met motor
Verder heb ik de 6.1 recever genomen omdat ik later wat meer speakers wil bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrus26
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 02:49
M3rcury ik zie dat je de klipsch RF serie hebd. Ik heb nl de klipsch RF-62. Nu is men vraag staan bij jouw de spikes onder de boxen en wat vind jij van het geluid dat ze produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:32
Pieter Kimpen schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:51:
Tweakers,

[...] reeks lelijke foto's [...]
Ik wil niet zeuren maar misschien kan je ze even opnieuw plaatsen in betere kwaliteit? En gedraaid?

[ Voor 70% gewijzigd door Ramon op 26-08-2009 22:18 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 18:13

nFo

FeaR1986 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:41:
De nieuwste aanwinst voor mijn home cinema is binnen :D

De Pioneer BDP-320:
[afbeelding]

Pioneer BDP-320 Blu-ray speler onder de huidige DVD-speler die nog even blijft staan voor niet regio-vrije media. Plus dat het een makkelijk ding is aangezien het de laatste 30 gekeken DVD's onthoudt.
[afbeelding]

Totaal met de receiver en consoles. Is dus een XBox 360 Elite, Playstation 3 (launch model), Pioneer BDP-320, JVC XV-N30BK en een Denon AVR-2809.
[afbeelding]
Kabels moet ik nog wegwerken, maar dat doe ik het weekend wel...

Zal over een paar weken eens foto's maken van het totaal op de (slaap)kamer, dus ook met speakers en dergelijke. Al is dat niet heel boeiend aangezien het maar Magnats zijn.
Staat nu namelijk geen bed aangezien het nieuwe bed pas over een week komt en het huidige bed al is verkocht. Ik slaap nu op zo'n Aerobed geval ding achtig iets. Plus dat ik de kabels nog wat beter weg wil werken.
In de PS3 zit toch ook een Blue Ray lezer ? :?

Verwijderd

Iemand ervaring hier met de jamo x3m 10?

Wilde deze namelijk aanschaffen en een harman kardon set.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

nFo schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:08:
In de PS3 zit toch ook een Blue Ray lezer ? :?
Maakt meer lawaai en is standaard niet met een IR remote te bedienen. Ik ga ook een aparte Bluray-speler kopen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Exirion schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:16:
[...]

Maakt meer lawaai en is standaard niet met een IR remote te bedienen. Ik ga ook een aparte Bluray-speler kopen :)
Daar heeft Logitech nu een oplossing voor: http://www.logitech.com/i...tes/devices/5732&cl=nl,nl

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

cyrus26 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:43:
M3rcury ik zie dat je de klipsch RF serie hebd. Ik heb nl de klipsch RF-62. Nu is men vraag staan bij jouw de spikes onder de boxen en wat vind jij van het geluid dat ze produceren.
spikes staan er nog niet onder, omdat ik een zeil als vloer heb, en dus bang ben dat ze er doorheen gaan. Ik wil ze er wel onder gaan zetten, maar dan moet ik nog even van die voetjes halen. Geluid vind ik persoonlijk echt geweldig. Ik zat zelf te twijfelen tussen de focal 716w en deze, maar in het middengebied is de focal niet toereikend genoeg, vond het alleen jammer dat tijdens het luisteren de klipsch in de hoge tonen ietwat schel werd. Maar blijkbaar kwam dat door de rotel die ze hadden staan, want op mijn denon heb ik daar totaal geen last van :)

No signature required.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

I know, maar ik vind het te duur en het is weer een extra kastje met een adapter. Bovendien blijf je met het lawaai zitten. Ik heb liever een stille slimline Bluray speler.

Verwijderd

homecinema4all schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 18:01:
Aangezien nu zo beetje mijn set compleet is, wil ik ook even wat specs en foto’s laten zien.

Foto1:
Marantz SR5003 homecinema versterker
Silverstone CW02 – HTPC ( Q6600, 4 Gb ram, 320 + 750 + 750 HD’s, ATI HD4650, LG bluray )
Panasonic DMP-BD35 ( staat overigens te koop op tweakers :) )

[afbeelding]

Foto 2:
Jamo S606
Jamo sub

[afbeelding]

Foto 3:
Jamo S606

[afbeelding]

Foto 4:
Panasonic TH42PX60
Jamo S60-CEN centerspeaker
Philips DCR2020 - digitale TV ontvanger

[afbeelding]
Hoe is je ervaring met de Jamo speakers? Had namelijk voor zelfde zitten kijken ook.

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Ramon schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:17:
[...]
Ik wil niet zeuren maar misschien kan je ze even opnieuw plaatsen in betere kwaliteit? En gedraaid?
"U vraagt, wij draaien"

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

M3rcury schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:28:
[...]

spikes staan er nog niet onder, omdat ik een zeil als vloer heb, en dus bang ben dat ze er doorheen gaan. Ik wil ze er wel onder gaan zetten, maar dan moet ik nog even van die voetjes halen. Geluid vind ik persoonlijk echt geweldig. Ik zat zelf te twijfelen tussen de focal 716w en deze, maar in het middengebied is de focal niet toereikend genoeg, vond het alleen jammer dat tijdens het luisteren de klipsch in de hoge tonen ietwat schel werd. Maar blijkbaar kwam dat door de rotel die ze hadden staan, want op mijn denon heb ik daar totaal geen last van :)
Ik heb nog vier voetjes, jij waarschijnlijk ook als je met 2 euro even naar een huisgenoot loopt; pak 4x 50ct en leg die onder de spikes. sla er eventueel vantevoren een putje in met een spijker...

Verwijderd

Ook weer even een foto dan van hoe het er nu bij staat. Kamer was eerst groen en vond dit wel wat mooier.

Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/397/img2291e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/579/img2293j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/1328/img2300c.jpg

Onder het kastje zitten ikea dioder leds. Op de foto zie je de balkjes erg weerkaatsen, maar dit valt in het echt wel mee.

- 42 inch Samsung hd ready
- Sony dav-dz260
- Wii
- Xbox 360 elite

Maar ben aan het kijken voor een harman kardon setje met een paar leuke luidsprekers erbij.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:35
Wow echt mooi die ikea dioder leds :)

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

NWitkamp, ik ben benieuwd naar je zit/kijk-positie icm die ledjes.
Graag een fotootje :p

0110101001111010

Verwijderd

Yotta schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:18:
NWitkamp, ik ben benieuwd naar je zit/kijk-positie icm die ledjes.
Graag een fotootje :p
Nja dan zit ik op me bed :) niet ideaal, maar over jaar of 2 hoop ik toch op mezelf te wonen. En dan zal ik wel meer ruimte hebben

ledjes kan ik ook kleur van instellen, geloof iets van 7 kleuren..

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Exirion schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:29:
[...]
I know, maar ik vind het te duur en het is weer een extra kastje met een adapter. Bovendien blijf je met het lawaai zitten. Ik heb liever een stille slimline Bluray speler.
Niet alleen qua lawaai is een stand-alone in het voordeel. Moet wel zeggen dat ik hier een launch PS3 heb en deze dus sowieso wat minder stil is dan de latere modellen en helemaal in vergelijking met de PS3 Slim. Ik heb expres niet voor een te laag model gekozen als bijvoorbeeld van Panasonic. Dit omdat zo'n 30mm fan die zij gebruiken snel hoge tonen kan veroorzaken. Dan liever een hogere/grotere speler, maar wel met grotere en dus stillere fan er in. Plus dat de Pioneer goed uit alle tests komt en als referentie word gezien voor spelers in deze prijsklasse.

Ander voordeel van de Pioneer vind ik dat de deinterlacer en scaler voor DVD-materiaal beter zijn dan in de PS3. Dus ook voor DVD kijken is de PS3 dan niet meer nodig. Al heb ik nog wel een losse DVD-speler, maar moet nog even uitzoeken of de Pioneer of de DVD speler die door de Denon loopt betere kwaliteit geven. Verder hebben sommige scenes in bijvoorbeeld Earth te veel grain als ik deze op de PS3 af speel, maar met de Pioneer heb ik hier minder last van op één of andere manier. Beeld is sowieso wat rustiger dan op de PS3.

Verder heb je nog punten als dat een stand-alone speler nog geen 35 Watt verbuikt tijdens het kijken van een film. Terwijl de PS3 daar veel meer voor nodig heeft. Geloof dat mijn launch-model zo'n 150 Watt trekt.

En als laatste zijn het de kleine puntjes als dat de PS3 geen HD Audio kan bitstreamen en de stand-alone speler wel. Er zit wel degelijk verschil in LPCM en bitstream, dus dan liever bitstream. Helemaal aangezien ik geen Denon AVR-2809 aan schaf om deze dan niets te laten coderen.
En ook de lamheid van mijn kant dat ik geen zin heb om telkens games uit de PS3 te halen als ik een keer film wil kijken of andersom.

Niet dat de PS3 een verkeerd apparaat is, maar er is nu beter te krijgen. Dat was met de PS2 ook zo: in het begin was het super dat je er DVD's mee kon afspelen, maar in de loop der tijd kwamen er meer en betere spelers op de markt en was de DVD-speler in de PS2 eigenlijk niets meer waard. Voor mij is dat punt nu ook gekomen met de Blu-ray in de PS3.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Mooie apparatuur!

Over je salontafel: die heb ik ook (Ikea toch?) en ik waarschuw je alvast even. Pas op met die tafel. Elke keer dat je ertegenaan stoot met iets hards, of erlangs schuurt, beschadigt hij. Die witte laag die erop zit komt er echt heel erg makkelijk af. Aan de andere kant, hij kost geen fluit :+
FeaR1986 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:06:
[...]

En als laatste zijn het de kleine puntjes als dat de PS3 geen HD Audio kan bitstreamen en de stand-alone speler wel. Er zit wel degelijk verschil in LPCM en bitstream, dus dan liever bitstream. Helemaal aangezien ik geen Denon AVR-2809 aan schaf om deze dan niets te laten coderen.
En ook de lamheid van mijn kant dat ik geen zin heb om telkens games uit de PS3 te halen als ik een keer film wil kijken of andersom.

Niet dat de PS3 een verkeerd apparaat is, maar er is nu beter te krijgen. Dat was met de PS2 ook zo: in het begin was het super dat je er DVD's mee kon afspelen, maar in de loop der tijd kwamen er meer en betere spelers op de markt en was de DVD-speler in de PS2 eigenlijk niets meer waard. Voor mij is dat punt nu ook gekomen met de Blu-ray in de PS3.
Is het niet mogelijk dat Sony dat nog gaat toevoegen middels firmware? Of heb je daar echt een aparte chip ofzo voor nodig?

[ Voor 53% gewijzigd door Sluuz op 27-08-2009 17:22 ]

PSN: Sluuz

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sluuz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:21:
[...]
Is het niet mogelijk dat Sony dat nog gaat toevoegen middels firmware? Of heb je daar echt een aparte chip ofzo voor nodig?
Volgens mij is dat niet mogelijk met een software update.
Sowieso ligt het aan de chip, want die is in de PS3 Slim ook anders dan in de "oude" modellen. En staat me iets bij dat je HDMI 1.3A moet hebben en de PS3 heeft tot nu toe altijd 1.3 gehad. Maar denk niet dat de oude PS3 ook zal gaan kunnen bitstreamen...

• bockwurst2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-08-2021
foto's posten is dat ingewikkeld?? ik vind dit een wel een leuke topic.......

Verwijderd

Ik heb al eens eerder foto's geplaatst in een eerdere topic.
Verschil: nieuwe speakers en platenspeler.

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/1525/dsc03339e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/4100/dsc03355p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/9237/dsc03347j.jpg

Sony KDL-32E4000 (incl. Alphacrypt)
Monitor Audio RS6 Zwart
Cambridge Audio P50
Thorens TD 160
Playstation 3

Ben erg blij met het resultaat.

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 14:39
bockwurst2 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:29:
foto's posten is dat ingewikkeld?? ik vind dit een wel een leuke topic.......
Dan moet je even in de startpost kijken op pagina 1, daar staat fijn uitgelegd hoe het moet ;)

• bockwurst2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-08-2021
thnx

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:52:
[afbeelding]
Ziet er leuk uit. Grappig om te zien dat sommigen een klein kapitaal neerleggen voor een audiomeubel terwijl de andere helft van de huishoudens het liefst geen meubel heeft staan tussen de luidsprekers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:04:
[...]

Ziet er leuk uit. Grappig om te zien dat sommigen een klein kapitaal neerleggen voor een audiomeubel terwijl de andere helft van de huishoudens het liefst geen meubel heeft staan tussen de luidsprekers.
Less is more;) nee eerlijk, is gewoon een keuze. Ik had het idee dat dit mooier stond bij de rest van het interieur. Daarnaast staat al mijn restapparatuur in de kast, helemaal rechts in de kamer. een audiomeubel heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:18:
[...]

Less is more;) nee eerlijk, is gewoon een keuze. Ik had het idee dat dit mooier stond bij de rest van het interieur. Daarnaast staat al mijn restapparatuur in de kast, helemaal rechts in de kamer. een audiomeubel heb ik niet nodig.
Mooie opstelling. Ik denk dat ik zelf de tv wat lager zou hangen en wat meer verlichting zou installeren, maar voor de rest erg mooi neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:37:
[...]

Mooie opstelling. Ik denk dat ik zelf de tv wat lager zou hangen en wat meer verlichting zou installeren, maar voor de rest erg mooi neergezet.
De tv hangt op 90 cm. Voor de kijker op de bank is het midden van het scherm de ooghoogte. Daar mijn kamer bijna 3m. hoog is, geeft het al snel een vertekend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:46:
Daar mijn kamer bijna 3m. hoog is, geeft het al snel een vertekend beeld.
Hoe hoger de kamer, hoe relatief lager de tv juist optisch hangt he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:27:
[...]

Volgens mij is dat niet mogelijk met een software update.
Sowieso ligt het aan de chip, want die is in de PS3 Slim ook anders dan in de "oude" modellen. En staat me iets bij dat je HDMI 1.3A moet hebben en de PS3 heeft tot nu toe altijd 1.3 gehad. Maar denk niet dat de oude PS3 ook zal gaan kunnen bitstreamen...
Het ligt inderdaad aan de chipset.
Ik heb gisteren gekeken en geluisterd naar de Pioneer VSX-LX52 i.c.m. met de LX52 blu-ray speler. Damn, wat is die laatste traag zeg! Alles! Als het laadje dicht is staat er tien seconden later dat die sluit. Voor mij gaat het een ps3 slim worden.

Zal waarschijnlijk i.c.m. met de Monitor Audio 90HD10 en Pioneer VSX-LX52 (looks maken het verschil in geluid weer goed met de Marantz sr6003). B&W M1 serie was ook goed... nog even luisteren en dan kan ik hier ook foto's posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Die underglow bij NWitkamp is vet! Ik wil zoiets ook bij me volgende meubel....maar dan OF rgb OF warm wit...ik denk dak als met blauw aan kom kakken me vriendin me een schop onder me hol geeft:P

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:39:
[...]

ledjes kan ik ook kleur van instellen, geloof iets van 7 kleuren..
Doet ie alleen blauwig wit of ook wat warmer wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eriksk schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 07:25:
[...]
Zal waarschijnlijk i.c.m. met de Monitor Audio 90HD10 en Pioneer VSX-LX52 (looks maken het verschil in geluid weer goed met de Marantz sr6003). B&W M1 serie was ook goed... nog even luisteren en dan kan ik hier ook foto's posten ;)
Als je toch nog gaat luisteren en prijzen van 200-300 euro/ luidspreker niet te hoog vindt, kun je in de winkel ook even vragen naar Focal Dome's. De sub is niet fantastisch, maar een setje van 5 Dome sats en een (om maar iets te noemen) Rel T3 "moet" haast wel goed klinken!

Een surroundset met radius 90's is wel leuk, maar niet echt fantastisch. Ik heb bij een vriend van me de 180HD's opgehangen in stereo en in combinatie met een klein subje komt er wel aardig geluid uit. Echter, alleen wanneer het volume hoog staat! De 270HD doen het als fronts al een stuk beter en hoeven niet eens veel duurder te zijn. http://link.marktplaats.nl/273841670 (niet van mij overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Ik heb geen plaats voor vloerstaanders... helaas. Ik heb namelijk ook geluisterd naar de Focal 816/826 (V/W) en dat is hèt!

Sorry, maar Focal Dome is echt 'bagger' (teleustelling). Dat was de reden om te luisteren! Naast de B&W M1 vielen ze totaal in het niet. Toen er een Rel Quake bijgezet, werd het beter , maar B&W bleef beter. Later nog eens de MA 90HD toegevoegd en die waren echt beter dan de Focals. Volgens mij was het laag beter dan de B&W. Er zat verschil in, maar ik kan het niet echt beschrijven. Die twee vond ik dicht bij elkaar liggen.

De Dome's missen erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:58
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:46:De tv hangt op 90 cm. Voor de kijker op de bank is het midden van het scherm de ooghoogte. Daar mijn kamer bijna 3m. hoog is, geeft het al snel een vertekend beeld.
Op de overzichtsfoto zou ik ook denken dat je tv alleen op een ideale hoogte hangt wanneer je kaars- en kaarsrechtop zit. Persoonlijk zou ik iets lager uitkomen. Doet maar weinig af aan je fraai ingerichte cinemahoek: mooie sfeer, geen apparatuur in beeld (voor mij een pré), geen walgelijk IKEA-meubel en als die Sony in betaalbaar formaat op 50" was, had ik 'm zelf gekocht (ipv Samsung 50B850, die ik op uiterlijk heb geselecteerd).

Wat me verder opvalt: waar ik normaal gesproken speakers zonder kap uitgesproken lelijk vind (het is smaak, de ander vindt het prachtig), vind ik ze in jouw opstelling niet erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze houden snel "op" ja. Vandaar dat ik zei dat een goede sub een must was. Jammer dat die 270HD's niet kunnen staan. Dan zou je nog kunnen luisteren naar de 180HD's, maar ik vrees dat weinig winkels zowel de 90HD's als de 180HD's in een luisterruimte opstellen omdat ze al zo veel op elkaar lijken. (klank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wagenveld schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:31:
[...]

Doet ie alleen blauwig wit of ook wat warmer wit?
Hij heeft de kleuren groen, blauw, roze, lichtblauw, geel/goud, wit en rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poplitius schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:37:
[...]

Op de overzichtsfoto zou ik ook denken dat je tv alleen op een ideale hoogte hangt wanneer je kaars- en kaarsrechtop zit. Persoonlijk zou ik iets lager uitkomen. Doet maar weinig af aan je fraai ingerichte cinemahoek: mooie sfeer, geen apparatuur in beeld (voor mij een pré), geen walgelijk IKEA-meubel en als die Sony in betaalbaar formaat op 50" was, had ik 'm zelf gekocht (ipv Samsung 50B850, die ik op uiterlijk heb geselecteerd).

Wat me verder opvalt: waar ik normaal gesproken speakers zonder kap uitgesproken lelijk vind (het is smaak, de ander vindt het prachtig), vind ik ze in jouw opstelling niet erg storend.
Ik heb de hoogte inderdaad gemeten met een kaarsrechte houding. Iets lager had inderdaad gekund, maar dit stoort me absoluut niet. De speakers staan nu 4 dagen en ik heb hevige twijfels de kappen wel of niet te gaan gebruiken. Met de kappen erop oogt het nogal simpel en saai, het moet niet te saai worden( ik heb al een redelijk, 'rustige' ruimte gecreëerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 19:37
Dag allemaal :),

Nog niet eerder hier iets gepost, maar net mijn tijdelijke thuis in Finland opgefrist met wat kleine speakertjes, en kon het niet laten deze hier te laten zien. Na een week hier was ik het zat mijn TV-series en muziek te luisteren via laptopspeakers. Dus hieronder een indruk van hoe het er nu bij staat.

Eerst een totaaloverzichtje: (laptop is een 4 jaar oud beestje: toshiba m40x)
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/9278/p1000542m.jpg

Close up: iPhone 3G in universal apple dock welke een stereo output heeft.
Verder een Creative T10 setje.
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/850/p1000547vng.jpg

Close up2: (1 TB usb harddisk voor opslag van muziek en tv shows)
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/9405/p1000548m.jpg

Close up3,4: (skype tools voor communicatie met het thuisfront)
Sennheiser PC150 en een simpele microsoft webcam.
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/8868/p1000550sno.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/4746/p1000555utz.jpg

2JZ TT6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:52:
Verschil: nieuwe speakers en platenspeler.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Sony KDL-32E4000 (incl. Alphacrypt)
Monitor Audio RS6 Zwart
Cambridge Audio P50
Thorens TD 160
Playstation 3

Ontzettend gave tv! Net een foto/schilderij-lijst.
Ik wist niet dat ze die hadden.
Jammer dat ik met zo'n uitermate lelijke Sony 32V4000 zit opgescheept ;)

Verder heb je een mooi plafond. Ook fijn ook dat al je apparatuur is die kast staat. Ben jaloers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Eriksk schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 07:25:
[...]

Het ligt inderdaad aan de chipset.
Ik heb gisteren gekeken en geluisterd naar de Pioneer VSX-LX52 i.c.m. met de LX52 blu-ray speler. Damn, wat is die laatste traag zeg! Alles! Als het laadje dicht is staat er tien seconden later dat die sluit. Voor mij gaat het een ps3 slim worden.
Het zijn inderdaad niet de snelste spelers op de markt die Pioneers. Maar dat "even" wachten krijg je wel weer terug in de vorm van goede beeldkwaliteit. Al heb ik geen last van het voorbeeld dat jij noemde. Wel dat de speler lang nodig heeft om op te starten en dan nog eens als er een film in zit en geladen moet worden. Ik heb mijn Pioneer vergeleken met mijn oude PS3 en die Pioneer wint het toch echt. Beeld is wat rustiger en heb ook het idee dat de PS3 de grain in sommige films meer laat zien dan de Pioneer dat doet. Zo stoorde ik me soms echt aan de grain in films op de PS3, maar op de Pioneer zie ik dat niet eens. Kan ook zijn dat ik gewend ben nu :+

Maar die BDP LX-52 is zijn geld eigenlijk niet echt waard. Kan je beter die BDP-320 halen en geld in je zak houden. Of een andere speler kopen voor het budget van de BDP LX-52, want dan zijn merken als Denon beter. De LX-52 verschilt alleen in design en dat deze 7.1 jitter-vrij weer kan geven (BDP-320 "maar" 2.0). Plus dat de LX-serie een mooie geborstelde alu afstandsbediening heeft. Dat waren in ieder geval de punten waarom ik de LX-52 niet de meerprijs waard vond. Maar jij ging sowieso al niet meer voor de Pioneer :P.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.