![]() |
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 35 |
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic". |
Wat willen we graag |
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
|
Wat willen we liever niet |
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
|
Wat hebben we al gehad |
Een berg links naar voorgaande topics: Post hier foto's en specs van je home-cinema! Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 24 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 25 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 26 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 27 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 28 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 29 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 30 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 31 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 32 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 33 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 34 |
Foto's uploaden, posten, resizen, etc |
Voor de mensen met wat minder forum ervaring De benodigde webspace Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen. Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all) Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us Houd er wel rekening mee dat ImageShack sinds een tijdje popups heeft, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. De benodigde 'tags' De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken: [img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480). [img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster. Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt). Deze code dien je dan te gebruiken: [url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg] [img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url] Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie). Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede. |
En verder |
En verder veel plezier Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio Directe link |
Nog bedankt voor die links met de logo's... Wie weet dat ik ook nog een paar leuke afdrukFeaR1986 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:11:
[...]
Op Ebay had ik dus al gekeken en daar lag ook het probleem.
Die borden zijn an zich niet zo heel duur met prijzen tussen de $12,- en $18,-.
Alleen per bord komt er $7,- verzendkosten bij en dat vind ik wat te veel.
Zoals gezegd wil ik een bord of vijf bestellen en dan heb ik $35,- aan verzendkosten!
Dit omdat ze per stuk verzonden worden in verband met beschadigen als ze op elkaar liggen ofzo
Zal het HT-forum ook eens in de gaten gaan houden, want inkoopacties zijn altijd leuk![]()
[...]
Hier zo'n Ebay-store
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
Ok, dan ga ik na het lange lurken ook eindelijk maar eens posten.
Waar ik op uitkijk:

Waarvan ik kijk:

Versterker met DVD-speler:

Front luidspreker:

Center luidspreker:

Surround luidspreker:

Specs:
Harman Kardon AVR 2000 receiver
Cyberhome 314 DVD-speler
el cheapo HD-recorder van de Blokker (goed genoeg om de videorecorder te vervangen)
Panasonic geen idee welk type TV
Klipsch Synergy F3 luidsprekers
Klipsch Synergy C3 Center
Klipsch Synergy B2 surrounds
oh en een WII.
Eigenlijk ging ik op een subje uit voor bij het samenraapsel aan luidsprekers (ouwe akai's, een sony center en wat vaags als surround) wat ik had, en kwam in plaats daarvan met een volledig nieuwe set luidsprekers thuis. Ben wel fan van het hoornprincipe, de F3's produceren ook voldoende laag om zonder sub van films te kunnen genieten. Versterker moet nog een keer vervangen worden, die is eigenlijk te licht voor de luidsprekers. Al zullen m'n benedenburen dat vast niet erg vinden.
Waar ik op uitkijk:

Waarvan ik kijk:

Versterker met DVD-speler:

Front luidspreker:

Center luidspreker:

Surround luidspreker:

Specs:
Harman Kardon AVR 2000 receiver
Cyberhome 314 DVD-speler
el cheapo HD-recorder van de Blokker (goed genoeg om de videorecorder te vervangen)
Panasonic geen idee welk type TV
Klipsch Synergy F3 luidsprekers
Klipsch Synergy C3 Center
Klipsch Synergy B2 surrounds
oh en een WII.
Eigenlijk ging ik op een subje uit voor bij het samenraapsel aan luidsprekers (ouwe akai's, een sony center en wat vaags als surround) wat ik had, en kwam in plaats daarvan met een volledig nieuwe set luidsprekers thuis. Ben wel fan van het hoornprincipe, de F3's produceren ook voldoende laag om zonder sub van films te kunnen genieten. Versterker moet nog een keer vervangen worden, die is eigenlijk te licht voor de luidsprekers. Al zullen m'n benedenburen dat vast niet erg vinden.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Mijn setup, het mag dan misschien wel enigzins minder zijn als de gemiddelde Tweaker, maar voor een student lijkt me dit nog niet zo slecht. Wat je ziet is:

Ondanks dat deze Sony boksjes prima geluid leveren, ben ik eigenlijk toch opzoek naar boxen met net iets meer sensatie. Het is een beetje lastig te omschrijven, maar ik mis als het ware een beetje "diepte" in het geluid. Dus mocht iemand van jullie een mooi setje (liefst staande) boxen kunnen aanraden dan hoor ik dat graag. Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
- TV: Samsung LE32A456C2D
- Versterker: Sony FH-15R
- Speakers: Sony SS-L50
- DVD speler: HEDVD 3600 - (niet meer in gebruik i.v.m. mediacenter)
- Videorecorder: Philips geval - (niet meer in gebruik)
- Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+
- Moederbord: MSI K9N NEO-F V2
- Geheugen: GEIL 2048 MB DDR2 (800mhz)
- Grafische Kaart: Asus 7600GS
- Harde Schijf: 640gb Samsung
- Voeding: HKC 400W - (vervanging is onderweg)
- Behuizing: Antec NSK 4480B II
Ondanks dat deze Sony boksjes prima geluid leveren, ben ik eigenlijk toch opzoek naar boxen met net iets meer sensatie. Het is een beetje lastig te omschrijven, maar ik mis als het ware een beetje "diepte" in het geluid. Dus mocht iemand van jullie een mooi setje (liefst staande) boxen kunnen aanraden dan hoor ik dat graag. Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Ik zou beginnen met de speakers niet op de grond te zetten, hierdoor verdwijnen veel tonen gewoon via vloer. Als je die op een standaard zou zetten of een tafeltje klinkt het denk ik al een stuk beter. Daarnaast zou ik ook kijken naar een versterker. Wat je nu hebt is een (met alle respect) een oud beestje dat waarschijnlijk lang niet genoeg prik kan geven aan de luidsprekersNiels9 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:07:
Mijn setup, het mag dan misschien wel enigzins minder zijn als de gemiddelde Tweaker, maar voor een student lijkt me dit nog niet zo slecht. Wat je ziet is:En de mediacenter bevat de volgende hardware:
- TV: Samsung LE32A456C2D
- Versterker: Sony FH-15R
- Speakers: Sony SS-L50
- DVD speler: HEDVD 3600 - (niet meer in gebruik i.v.m. mediacenter)
- Videorecorder: Philips geval - (niet meer in gebruik)
[afbeelding]
- Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+
- Moederbord: MSI K9N NEO-F V2
- Geheugen: GEIL 2048 MB DDR2 (800mhz)
- Grafische Kaart: Asus 7600GS
- Harde Schijf: 640gb Samsung
- Voeding: HKC 400W - (vervanging is onderweg)
- Behuizing: Antec NSK 4480B II
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou sowieso geen nieuwe luidsprekers aan deze versterker hangen
TV is wel mooi dingetje om vanuit bed TV op te kijken
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
zeer comfy ziet dat eruit langtall, ook al is het niet direct mijn stijl.
Edit: en @Fear, heb zelf nog wel van die bordjes liggen die ik niet gebruik. Zowieso blu-ray disc en dolby truHD... (voor de liefhebber ook een b&w plaatje).
Edit: en @Fear, heb zelf nog wel van die bordjes liggen die ik niet gebruik. Zowieso blu-ray disc en dolby truHD... (voor de liefhebber ook een b&w plaatje).
[ Voor 52% gewijzigd door ksi op 08-05-2009 18:28 ]
Bedankt voor je reactie, en tips. Echter ben ik een leek wat HiFi betreft en heb ik echt geen flauw idee wat er zoals op de markt te vinden is wat betreft goeie kwaliteit versterkers. Bovendien zal het kostenplaatje altijd een beperkende factor spelen omdat ik niet omkom in het geld zeg maarWho Am I? schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:17:
[...]
Ik zou beginnen met de speakers niet op de grond te zetten, hierdoor verdwijnen veel tonen gewoon via vloer. Als je die op een standaard zou zetten of een tafeltje klinkt het denk ik al een stuk beter. Daarnaast zou ik ook kijken naar een versterker. Wat je nu hebt is een (met alle respect) een oud beestje dat waarschijnlijk lang niet genoeg prik kan geven aan de luidsprekers![]()
Ik zou sowieso geen nieuwe luidsprekers aan deze versterker hangenDat haal je er gewoon niet uit wat er in zit
TV is wel mooi dingetje om vanuit bed TV op te kijken
Sowieso willen we dit linkje niet kwijtraken, en buiten dat,FeaR1986 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:49:
[...]
Als er meer liefhebbers zijn voor de "goedkope" manier (dus uit laten printen op zwaar papier).
Hier kan je de meest gebruikte logo's wel vinden.
Dit zijn alleen de logo's van de audio-formaten. En niet van audio-merken als Denon, H/K, etc.
Ik had nog een idee:
Deze plaatjes gewoon op een laserprinter uitprinten, en dan laten plastificeren. Geeft evengoed een heel mooi aanzicht, en hij is stevig!
Nu nog van merken zien te vinden
Ik moet zeggen dat ik hier altijd met veel plezier naar sets kijk van mensen en de meeste van die sets zijn echt heel mooi. Het hifi gebeuren is nog maar kort een soort hobby van mij en ik heb er ook nog niet veel geld voor gehad. Voorlopig zit het uitbreiden ervan er ook niet echt in. Ik ben tot nu toe redelijk tevreden met wat ik heb.

Wat u ziet:
- Samsung 37le436 LCD tv.
- Sony PS3
- Logitech Z-5500
- Acoustic Audio H-CD12 speakers. Ik weet hoe slecht deze speakers bekend staan maar ik heb ze gratis gekregen van mijn neef en vind ze toch wel lekker klinken.
- Akai stereo. Hier staan de speakers op aangesloten en ik weet dat dit een erg slechte "versterker" is voor deze speakers maar ik moet het er nu maar mee doen. Ik ben gelukkig niks anders gewend, dat maakt een hoop goed
- Mijn pc, aangesloten op tv en die word gebruikt als dagelijks pc scherm en natuurlijk voor films/series.
- Stoelen zijn van de Poang serie van Ikea.
- Zwarte tafeltjes zijn van de Lack serie ook van Ikea.
Het lijkt alsof de zon heel erg storend aanwezig is op de foto's maar ik kan de zon volledig buitensluiten dankzij het velux gordijntje. Ik weet dat de foto's van erg lage kwaliteit zijn.

Wat u ziet:
- Sony PS3
- Logitech Z-5500
- Acoustic Audio H-CD12 speakers. Ik weet hoe slecht deze speakers bekend staan maar ik heb ze gratis gekregen van mijn neef en vind ze toch wel lekker klinken.
- Akai stereo. Hier staan de speakers op aangesloten en ik weet dat dit een erg slechte "versterker" is voor deze speakers maar ik moet het er nu maar mee doen. Ik ben gelukkig niks anders gewend, dat maakt een hoop goed
- Mijn pc, aangesloten op tv en die word gebruikt als dagelijks pc scherm en natuurlijk voor films/series.
Het lijkt alsof de zon heel erg storend aanwezig is op de foto's maar ik kan de zon volledig buitensluiten dankzij het velux gordijntje. Ik weet dat de foto's van erg lage kwaliteit zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Martijn1990 op 08-05-2009 19:47 ]
Sorry? Ik heb hem een tijd gelede in een ander topic gepost. Is het verboden om hem in 2 topics te plaatsen? Zo ja dan verwijder ik ze wel, geen probleem.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je de tv hebt opgehangen. Ik sta op het punt een E5500 aan te schaffen, maar in de winkel lijkt deze aanzienlijk verder van de muur af te komen dan bij jou het geval is.Anoniem: 213454 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:40:
De home cinema in mijn nieuwe huiskamer. Een mooie studentenwoning samen met mijn vriendin.
http://img222.imageshack.us/img222/897/dsc02143b.jpg
even de img tags verwijderd. Deze plaatjes zijn 3872px × 2592px!
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Nee man, prima zo.Martijn1990 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:56:
Sorry? Ik heb hem een tijd gelede in een ander topic gepost. Is het verboden om hem in 2 topics te plaatsen? Zo ja dan verwijder ik ze wel, geen probleem.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Staat in de TS eigenlijk:
Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
Maar geeft niet voor deze keer, is al wel ruim meer dan 100 posts, maarja als er helemaal niets is veranderd tjaa.. Maar ach, we vergeven het je
Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
Maar geeft niet voor deze keer, is al wel ruim meer dan 100 posts, maarja als er helemaal niets is veranderd tjaa.. Maar ach, we vergeven het je
ik heb die speakers zelf ook nog ergens staan, geluid is inderdaad prima van die dingen. Ik zou zelf eerst eens beginnen met die speakers wat beter te plaatsen, daarna kan je altijd nog andere speakers kopen, zo zullen ze verre van optimaal klinken. Overigens zou ik die versterker niet als eerste vervangen, betere speakers zou denk ik een verstandigere investering zijn, die versterker kan daarna nog wel, dat je er dan niet uit haalt wat er in zit is jammer, maar speakers gaan toch 25 jaar mee, dus die versterker die eruit haalt wat erin zit komt vanzelf wel een keer en een betere versterker scheelt minder dan betere speakers.Niels9 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:07:
Mijn setup, het mag dan misschien wel enigzins minder zijn als de gemiddelde Tweaker, maar voor een student lijkt me dit nog niet zo slecht. Wat je ziet is:
blablabla
. Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Gaat het hier om van die echte, dus besteld uit Amerika?ksi schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:23:
Of zelfgedrukt of laten drukken op dikker karton/papier.
Maar hoe dan ook:
Zet even je DM-functie aan, dat praat wat makkelijker.
My React --> Voorkeuren --> Direct Messages --> die aanvinken
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb wel interresse in het b&w plaatje ( ik weet ik heet geen fearEdit: en @Fear, heb zelf nog wel van die bordjes liggen die ik niet gebruik. Zowieso blu-ray disc en dolby truHD... (voor de liefhebber ook een b&w plaatje).

I can't wait to shoot!
Hier kan ik zo slecht tegen! Ik volg deze draad al vanaf deel 15 en kom met regelmaat reposts tegen waarbij een klein verschil is met eerdere posts. Daar hoor je niemand over. De post van de beste man waar het hier om gaat vind ik indrukwekkend vanwege de grote speakers. Dat wil ik best nog een keer zien! Daarnaast zijn er ook mensen die deze post voor het eerst zien. Repost of niet. Er zijn genoeg mensen die er nog wel van kunnen genieten en die het waarderen, want blijkbaar waardeer jij het niet!fabian92ff schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:07:
Staat in de TS eigenlijk:
...en waarom?
Daarbij vertellen ze er meteen bij dat het een repost is en wat er veranderd is. - dat laatste mis ik vooral.Younes schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:45:
[...]
Hier kan ik zo slecht tegen! Ik volg deze draad al vanaf deel 15 en kom met regelmaat reposts tegen waarbij een klein verschil is met eerdere posts. Daar hoor je niemand over. De post van de beste man waar het hier om gaat vind ik indrukwekkend vanwege de grote speakers. Dat wil ik best nog een keer zien! Daarnaast zijn er ook mensen die deze post voor het eerst zien. Repost of niet. Er zijn genoeg mensen die er nog wel van kunnen genieten en die het waarderen, want blijkbaar waardeer jij het niet!
Nu heb ik even gekeken maar het zijn de zelfde foto's - als het nieuwe foto's waren van de zelfde set had het al meerwaarde.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31652663
en of een topic nu dicht zit of niet, je kan hem nog steeds bekijken, of er mensen zijn die het voor het eerst zien maakt dus niet veel uit. Je kan prima het topic volgen en tegelijk vanaf topic 1 doorbladeren tot dat je bij bent waar je begon met volgen.
btw persoonlijk vind ik juist de photo's met kleine wijzigingen grappig en dat vooral wat er veranderd is en waarom.
IceManX schreef: sowieso
Volgens mij heb je niet helemaal in de gaten wat Younes bedoelt met zijn opmerking, maar goed ik ben juist blij dat diegene foto's post. Er komt namelijk genoeg onzin voorbij, en repost of niet het zijn weer een paar mooie foto's die het topic vullen. Dus ik ben het eens met de opmerking van Younes. Back ontopic.
Ik vind die 18 posts offtopic gezeik om de reposts eerlijk gezegd veel vervelender dan die ene repost zelf...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anoniem: 213454
Allereerst zijn de kabels ingevreesd, met een wat groter gat aan de achterkant waar ik mijn kabels heb gebundeld. De beugel heb ik zelf zo plat mogelijk laten maken door een erg, handige zwager van mij. Vanaf de voorkant gezien oogt het optisch gezien inderdaad erg slank. Dit komt natuurlijk ook doordat de tv aan de zijkanten mooi naar binen inlopen, daar is over nagedacht. E5500 is overigens een erg mooi panel, 100 Hz en DLNA zijn ook mooie verbeteringen. De e5500 is ook slanker dan de E4000.Ethirty schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:56:
[...]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je de tv hebt opgehangen. Ik sta op het punt een E5500 aan te schaffen, maar in de winkel lijkt deze aanzienlijk verder van de muur af te komen dan bij jou het geval is.
Misschien niet echt home theater waardig (klein Bose setje
), maar ik moet het toch echt hiermee doen. En aangezien jullie geilen op foto's, doe ik het toch
Invallend licht is er normaal gesproken niet omdat ik meestal het Velux gordijntje naar beneden heb, maar nu wel vanwege de foto. Het is me bekend dat de foto's van slechte kwaliteit zijn.

Vanaf de bank genomen.

Stukje Planet Earth aan het kijken

AB

Bank, foto van naast de tv genomen.

PC die digitale films/muziek aanstuurt naar het zitgedeelte.
Eergister kwam mijn overbuurman met een grote doos met daarin Bose apparatuur. Nu ben ik bekend met de prijs/kwaliteitverhouding van Bose, maar toch fijn om dat gratis te krijgen! Er zaten drie satellites in, en twee van die schepsels die je op de foto ziet. Tevens ook stands om de satellites in de lucht te houden. Die satellites heb ik echter niet in gebruik omdat mijn versterker (ooit voor 5 euro op de rommelmarkt
) dusdanig slecht is dat er bij lage tonen enkel gekraak door de speakertjes komt. Bij deze dingen heb je geen extra versterker nodig, dus voor mij een uitkomst.
Wij zien:
Samsung LE32A436 (en AB doh)
Samsung DVD-speler voor de sier (gejat van broer)
Microsoft Xbox 360 Elite (en controller doh)
Een wasbak met daarop helemaal rechts een badeend
Computer met een 24 incher van Samsung. (T240)
En de 2 Bose bakstenen natuurlijk.

Vanaf de bank genomen.

AB

Eergister kwam mijn overbuurman met een grote doos met daarin Bose apparatuur. Nu ben ik bekend met de prijs/kwaliteitverhouding van Bose, maar toch fijn om dat gratis te krijgen! Er zaten drie satellites in, en twee van die schepsels die je op de foto ziet. Tevens ook stands om de satellites in de lucht te houden. Die satellites heb ik echter niet in gebruik omdat mijn versterker (ooit voor 5 euro op de rommelmarkt
Wij zien:
[ Voor 4% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 09-05-2009 16:41 . Reden: leestekens ]
Anoniem: 115165
Mijn nieuwe LCD-TV meubel. Zelf gemaakt

Subwoofer krijgt momenteel dezelfde afwerking, foto's komen nog. Beamer opstelling hangt ook al. Nog geen foto's van.
Samsung LCD-TV 102 CM
Yamaha RX-V457
Yamaha S557
Digitenne box
Pioneer 5.1 speakers.
Infocus X10 Beamer
CT 221 Subwoofer
Monacor SAM-2

Subwoofer krijgt momenteel dezelfde afwerking, foto's komen nog. Beamer opstelling hangt ook al. Nog geen foto's van.
Samsung LCD-TV 102 CM
Yamaha RX-V457
Yamaha S557
Digitenne box
Pioneer 5.1 speakers.
Infocus X10 Beamer
CT 221 Subwoofer
Monacor SAM-2
Netjes 
Wat voor dikte gebruik je voor de achterplaat om het gewicht van de tv te dragen? Of zit er een verstevigde constructie achter?
Wat voor dikte gebruik je voor de achterplaat om het gewicht van de tv te dragen? Of zit er een verstevigde constructie achter?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
De achterwand is 18 MM MDF aan 2 kanten gefineerd met eiken fineer. De wand schuifd in het onderblok en in de zijkant. Daarna aan de binnenkant vastgeschroefd. Staat als een huis! In de planken zit bovenin een lamello en aan de zijkant nog een schroef die je niet ziet.
Mooie versterker.:D Heb zelf de Yamaha RX-V559.
Gaude et aude
Idd erg fijne versterker. Heb de mijne nu al zo'n 5 jaar volgens mij, net als me dvd speler en speakers. In de toekomst ga ik nog nieuwe fronts bouwen (die mooi spelen in combinatie met me monster-sub:P) en dan heb ik tegen die tijd ook wel nieuwe versterker nodig.
Mooi meubel, je hebt ook de tv mooi opgehangen. Ziet er gelikt uit zo!Anoniem: 115165 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:57:
Mijn nieuwe LCD-TV meubel. Zelf gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Samsung LCD-TV 102 CM
Yamaha RX-V457
Yamaha S557
Digitenne box
Pioneer 5.1 speakers.
Infocus X10 Beamer
CT 221 Subwoofer
Monacor SAM-2
P.S. Miss nog wat extra lak op je meubel? Dan ziet het er nog gelikter uit (in de directe zin van het woord)
MVG, Frank
Nou, voor het eerst dat ik in dit topic post. Hierbij m'n bescheiden setje:
Oude situatie (componenten zaten toen nog op m'n nachtkastje
) :

Tussentijdse situatie (had toen de blu ray nog niet)

Nieuwe situatie

Media receiver plasma, dvd-speler (niet meer in gebruik) en CD-speler

Blu ray speler en receiver

Centertje

Wat draadwerk 1:

Wat draadwerk 2:

Zijaanzicht draadwerk:

Aansluiting front:

Televisie:

Totaal plaatje apparaten:

Wat zie je allemaal?
- Pioneer PDP 436XDE plasmascherm
- Pioneer BDP LX71 Blu Ray speler
- NAD T562 DVD-speler (niet meer in gebruik, niet meer aangesloten)
- NAD C521i CD-speler (nog half in gebruik, wel aangesloten)
- NAD T752 receiver
- Kef IQ50 (2x)
- Kef Q6C center speaker
- Nintendo Wii
- Van den Hul CS122 speakerkabels
Niet afgebeeld:
- Kef PSW2000 subwoofer
- 2 Bose Acoustimass cubes (surround speakers)
Waarom 2 verschillende merken door elkaar gemixed?
Tot enige tijd terug had ik alleen de plasma en de 3 NAD componenten (en wat speakers). Pioneer blu ray is er dus bijgekomen en ander Pioneer apparatuur moet naar mate de tijd vordert alle NAD apparatuur vervangen.
Oude situatie:
Als front en center had ik dus ook 3 dubbele Bose Acoustimass cubes, maar die zijn dus vervangen door de Kef speakers
. Ook zat de media receiver nog voor de plasma zelf en daaronder zat toen nog de subwoofer.
Upgrade/downgrade (plannen):
Alle NAD spul dus de deur uit
en een Pioneer receiver kopen, hoogstwaarschijnlijk ééntje uit de LX serie en als m'n budget het toelaat (ben maar een arme student) een 50 inch full hd plasma. Merk hoef ik denk ik niet te noemen
. PS3 is ook de deur uit gegaan. Werd niet echt goed van die hardblazende fan:).
Ruimte: alle spul zit gestalt in m'n slaapkamer van krap 3x3.5m.
Oude situatie (componenten zaten toen nog op m'n nachtkastje

Nieuwe situatie

Centertje

Wat draadwerk 1:

Wat draadwerk 2:

Zijaanzicht draadwerk:

Aansluiting front:

Televisie:

Wat zie je allemaal?
- NAD T752 receiver
- Kef IQ50 (2x)
- Kef Q6C center speaker
- Nintendo Wii
Niet afgebeeld:
- Kef PSW2000 subwoofer
Tot enige tijd terug had ik alleen de plasma en de 3 NAD componenten (en wat speakers). Pioneer blu ray is er dus bijgekomen en ander Pioneer apparatuur moet naar mate de tijd vordert alle NAD apparatuur vervangen.
Oude situatie:
Als front en center had ik dus ook 3 dubbele Bose Acoustimass cubes, maar die zijn dus vervangen door de Kef speakers
Alle NAD spul dus de deur uit
[ Voor 4% gewijzigd door Jolly_Jumper op 09-05-2009 22:11 ]
Anoniem: 280847
zeer mooie setup man, feli hoor. Maar met je nad de deur uit te smijten boet je volgens mij wel in aan kwaliteit. Maar ja als het moet dan moet het.
Haha. Ja dat zou je denken hea. Maar dat is niet mogelijk met deze beits. De lak gaat dan op ten duur loslaten. Op de foto's word de afwerking erg anders weergegeven dan in werkelijk.frankK800i schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:31:
[...]
Mooi meubel, je hebt ook de tv mooi opgehangen. Ziet er gelikt uit zo!
P.S. Miss nog wat extra lak op je meubel? Dan ziet het er nog gelikter uit (in de directe zin van het woord)
Momenteel ook me subwoofer gestript van het mahonie fineer en zal deze met 20mm eiken beplakken. Ook wederom met dezelfde afwerking als me meubel. Foto's zullen komen.
Waar is je PS3 gebleven?Jolly_Jumper schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:51:
Wat zie je allemaal?
- NAD T752 receiver
- Kef IQ50 (2x)
- Kef Q6C center speaker
- Nintendo Wii
Niet afgebeeld:
- Kef PSW2000 subwoofer
Oude situatie:
Als front en center had ik dus ook 3 dubbele Bose Acoustimass cubes, maar die zijn dus vervangen door de Kef speakers. Ook zat de media receiver nog voor de plasma zelf en daaronder zat toen nog de subwoofer.
Alle NAD spul dus de deur uiten een Pioneer receiver kopen, hoogstwaarschijnlijk ééntje uit de LX serie en als m'n budget het toelaat (ben maar een arme student) een 50 inch full hd plasma. Merk hoef ik denk ik niet te noemen
. PS3 is ook de deur uit gegaan. Werd niet echt goed van die hardblazende fan:).
MVG, Frank
Ja, vind 't ook zonde om de NAD spul weg te doen, maar ik wil graag alles van één merk hebben.Anoniem: 280847 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:01:
zeer mooie setup man, feli hoor. Maar met je nad de deur uit te smijten boet je volgens mij wel in aan kwaliteit. Maar ja als het moet dan moet het.
PS3 heb ik verkocht op Ebay..
[ Voor 102% gewijzigd door Jolly_Jumper op 09-05-2009 22:32 ]
Ik wil m'n Onkyo receiver terug 
(HT-S3105, moest opgestuurd worden omdat 1 optische input niet werkte, toen kreeg ik hem terug, maar kwam er 0,0 geluid uit het apparaat, welke input ik ook koos, nu is hij dus weer opgestuurd).
Zodra die weer terug is zal ik wel even foto's maken
Kan al wel een voorproefje geven
(HT-S3105, moest opgestuurd worden omdat 1 optische input niet werkte, toen kreeg ik hem terug, maar kwam er 0,0 geluid uit het apparaat, welke input ik ook koos, nu is hij dus weer opgestuurd).
Zodra die weer terug is zal ik wel even foto's maken
Kan al wel een voorproefje geven
- Heb een Samsung LE32A456 32" (hangt aan de muur
)
- Onkyo HT-S3105 voor het geluid
- Xbox 360 (via Component aangesloten)
- HP DV5-1160ed laptop aangesloten via HDMI op de TV, en met een externe USB geluidskaart dmv een optische kabel op m'n receiver.
- En nog een Humax IR FOX C voor Digitale TV
Alsof het er voor gemaakt is je kamer.Kn4kw0r5t schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:33:
Misschien niet echt home theater waardig (klein Bose setje), maar ik moet het toch echt hiermee doen. En aangezien jullie geilen op foto's, doe ik het toch
Invallend licht is er normaal gesproken niet omdat ik meestal het Velux gordijntje naar beneden heb, maar nu wel vanwege de foto. Het is me bekend dat de foto's van slechte kwaliteit zijn.
[afbeelding]
Vanaf de bank genomen.
[afbeelding]
[afbeelding]
AB
[afbeelding]
[afbeelding]
Eergister kwam mijn overbuurman met een grote doos met daarin Bose apparatuur. Nu ben ik bekend met de prijs/kwaliteitverhouding van Bose, maar toch fijn om dat gratis te krijgen! Er zaten drie satellites in, en twee van die schepsels die je op de foto ziet. Tevens ook stands om de satellites in de lucht te houden. Die satellites heb ik echter niet in gebruik omdat mijn versterker (ooit voor 5 euro op de rommelmarkt) dusdanig slecht is dat er bij lage tonen enkel gekraak door de speakertjes komt. Bij deze dingen heb je geen extra versterker nodig, dus voor mij een uitkomst.
Wij zien:
Vind het echt mooi ingericht
Zucht...
Ik heb een vraagje over je Keffjes (fronts)Jolly_Jumper schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:51:
Oude situatie (componenten zaten toen nog op m'n nachtkastje) :
[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuwe situatie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Centertje
[afbeelding]
Wat draadwerk 1:
[afbeelding]
Wat draadwerk 2:
[afbeelding]
Zijaanzicht draadwerk:
[afbeelding]
Aansluiting front:
[afbeelding]
Televisie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie je allemaal?
- NAD T752 receiver
- Kef IQ50 (2x)
- Kef Q6C center speaker
- Nintendo Wii
Niet afgebeeld:
- Kef PSW2000 subwoofer
Oude situatie:
Als front en center had ik dus ook 3 dubbele Bose Acoustimass cubes, maar die zijn dus vervangen door de Kef speakers. Ook zat de media receiver nog voor de plasma zelf en daaronder zat toen nog de subwoofer.
Alle NAD spul dus de deur uiten een Pioneer receiver kopen, hoogstwaarschijnlijk ééntje uit de LX serie en als m'n budget het toelaat (ben maar een arme student) een 50 inch full hd plasma. Merk hoef ik denk ik niet te noemen
Hoe vind je ze zelf klinken? Ik zit er namelijk over te denken om ze ook aan te schaffen, alleen hoor ik sommigen zeggen dat ze was mat klinken, niet erg veel bas en teveel nadruk op de middentonen. Klopt dat, of heb je er zelf een andere mening over? Ik vind ze er wel erg mooi uitzien
Live life to the fullest!
Zowel hoog, midden als laag zijn opzich prima. Nadruk ligt zoals je zelf aangeeft wel meer op de middentonen, maar voor de bass doet m'n psw2000 wel z'n werk
. Voor een normale woonkamer zit er zeker wel voldoende laag in en alle instrumenten zijn goed van elkaar te onderscheiden. Een mooi, rustig en vol geluid (zeker vergeleken met m'n vorige speakers). Ook al zou je geen subwoofer hebben, dan zijn 't zeker aanraders, ook gezien de prijs.
Anoniem: 296052
@ jolly_jumper
Heb je de IQ70 ook beluisterd? Waar heb je deze IQ50 speakers vandaan?
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 296052 op 10-05-2009 12:03 ]
@jolly_jumper: Bedankt voor de info. Ik denk wel dat ik ze ga halen. Het gaat er bij mij vooral om dat de lage tonen goed doorkomen, want ik wil er geen subwoofer bij aanschaffen. Ik heb nu Magnat Motion 144 speakerzuilen, daar zit flink wat bas in, maar de hoge tonen komen er niet goed uit.
Helaas was de IQ70 voor mij geen optie, omdat die nét iets te groot zijn (qua diepte) en deze pasten wel mooi in m'n kamer(tje). Ik heb ze gekocht bij http://www.abetterprice.nl/portal.asp voor 259 euro p/s.Anoniem: 296052 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:01:
@ jolly_jumper
Geen dank. Je zult er zeker een goede aankoop mee doenxXDimiXx schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:10:
@jolly_jumper: Bedankt voor de info. Ik denk wel dat ik ze ga halen. Het gaat er bij mij vooral om dat de late tonen goed doorkomen, want ik wil er geen subwoofer bij aanschaffen. Ik heb nu Magnat Motion 144 speakerzuilen, daar zit flink wat bas in, maar de hoge tonen komen er niet goed uit.
ik ben ook al lang aan het overwegen om deze IQ50's te bestellen.
Ze zouden mijn logitech setje (z5400) vervangen.
Ik ben ook nog aan het twijfelen welke stereo versterker ik zou pakken.
Heeft er iemand een idee met welke versterker deze speakers goed klinken
Tja, er gaat niks boven zelf luisteren (maar dat wist je natuurlijk al), alleen waarnaar dan.. Marantz lijkt me puur op basis van "audiocliche's" een aardig startpunt. Is wat aan de warmere kant namelijk, dus als de speakers zelf dan niet direct als echte basstampers bekend staan dat kan dat goed matchen. Arcam bijvoorbeeld ook.
Great minds think alike!
Is het beeld nu significant beter met deze Pio blu ray dan met de PS3?Jolly_Jumper schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:51:
Significant gaat niet lukken natuurlijk. Heb zelf de Pioneer 51fd (zelfde beeld als de 71) en ook een Kuro en het beeld is wel iets beter. Wat rustiger, bewegingen vind ik fijner verlopen. De upscaler is wel stukken beter want die is echt waanzinnig overrated in de PS3, vind ik dan hèhondapower schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:36:
Is het beeld nu significant beter met deze Pio blu ray dan met de PS3?
Nickname does not reflect reality
Anoniem: 185410
Als je een 50 inch plasma van Pioneer bedoelt kun je nog wel eens bedrogen uitkomen want die zijn overal zo'n beetje "op". (krp500-A wil je wss??) Pioneer heeft z'n beste dagen op het gebied van tv's inmiddels achter zich gelaten.Jolly_Jumper schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:51:
een 50 inch full hd plasma. Merk hoef ik denk ik niet te noemen.
Een beetje audiozaak heeft wel meer dan 1 merk versterker staan en is heus niet te beroerd om deze even te versjouwen als de versterker in een andere ruimte staat. Onder audiozaak versta ik dan geen correct/saturn oid. Ik bedoel dan een winkel waar je op je gemakje kan zitten luisteren.mdeb schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:43:
ik ben ook al lang aan het overwegen om deze IQ50's te bestellen.
Ik heb op mijn televisie niet of nauwelijks verschil in beeld gezien, maar dat komt wellicht omdat ik al een iets oudere plasma heb. In de huiskamer, waar we een Pioneer 508XD hebben, is echt wel een beetje verschil in kwaliteit te zien, maar niet echt significant.hondapower schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:36:
[...]
Is het beeld nu significant beter met deze Pio blu ray dan met de PS3?
Ik doel inderdaad op de KRP500A ja..en ben (uiteraard) ook op de hoogte van 't hele Pioneer plasma verhaalAnoniem: 185410 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:23:
[...]
Als je een 50 inch plasma van Pioneer bedoelt kun je nog wel eens bedrogen uitkomen want die zijn overal zo'n beetje "op". (krp500-A wil je wss??) Pioneer heeft z'n beste dagen op het gebied van tv's inmiddels achter zich gelaten.
[ Voor 29% gewijzigd door Jolly_Jumper op 13-05-2009 01:10 ]
Anoniem: 275997
Ik lees al geruime tijd mee met dit topic en heb veel ideeen hier opgedaan, erg leuk om al de opstellingen voorbij te zien komen. Nu m'n nieuwe woning met bijbehorende Home Cinema setup een beetje vorm begint te krijgen voel ik me toch verplicht om deze hier te showen.
Wat is er te zien :

Alle draadjes zijn netjes in de muur verwerkt.

Onkyo TX-SR875, Squeezebox en Mezzo 6

Genies aan de achterwand, wederom alle draadjes netjes weggewerkt

Opmerkingen en vragen zijn welkom
Wat is er te zien :
- Onkyo TX-SR875
- Mordaunt Short Mezzo 6
- Mordaunt Short Genies
- Samsung 50 inch plasma (4Series)
- Logitech Squeezebox
- Logitech Harmony
- XBOX 360
- Windows 7 Media Center (Onder de bank)
- D-link 2 TB NAS (Staat in Meterkast verbonden met 1 Gbit netwerk)
- Mordaunt Short MS-409 Sub (Staat tussen de 2 banken in)
- Anysee DVBT USB tuner verbonden met Windows 7 MC

Alle draadjes zijn netjes in de muur verwerkt.

Onkyo TX-SR875, Squeezebox en Mezzo 6

Genies aan de achterwand, wederom alle draadjes netjes weggewerkt

Opmerkingen en vragen zijn welkom
Nette setup en erg goed afgewerkt(weggewerkt) maar is het niet eens tijd voor een logitech harmony

@hieronder oops
[ Voor 5% gewijzigd door the mod man op 13-05-2009 12:58 ]
I can't wait to shoot!
Zoals je hierboven kan lezen en zien heb ik die al, (laatste plaatje, 2e ab). Heb echter nog niet echt de tijd gehad om hem helemaal in te stellen, vandaar dat de andere ab's er nog liggen (heb er trouwens nog meerthe mod man schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:50:
[...]
Nette setup en erg goed afgewerkt(weggewerkt) maar is het niet eens tijd voor een logitech harmony
Anoniem: 250661
@ Daniel N
Ik had die rear speakers wel op gelijke hoogte neergehangen...staat wat rommelig nu.
Verder nette set up!
Ik had die rear speakers wel op gelijke hoogte neergehangen...staat wat rommelig nu.
Verder nette set up!
Waarschijnlijk is het 7.1.. Dus dan moeten de speakers achter op verschillende hoogtes 
(3 op foto, 4e zal er wel net buiten vallen)
(Damn, wat een 1337 tijd
)
(Damn, wat een 1337 tijd

[ Voor 11% gewijzigd door R-B op 13-05-2009 13:43 ]
Klopt is 7.1 aangesloten, geluid leek ook beter op die hoogte maar dat kan ook tussen de oren zitten.R-B schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:37:
Waarschijnlijk is het 7.1.. Dus dan moeten de speakers achter op verschillende hoogtes
(Damn, wat een 1337 tijd)
Op onderstaande foto zijn de surrounds wat beter zichtbaar. Ben wel blij met resultaat

inderdaad! ziet er zeer goed verzorgt uit. Mag je trots op zijn denk ik zo
Vandaag is rood xD
erg netjes allemaal ! echt nice
kipplan erbij en olee
hahaha
Leuk erg leuk xD
erg netjes allemaal ! echt nice
Leuk erg leuk xD
Erg netjes.
Ik zou alleen bang zijn dat die kast bovenop m'n TV flikkert
Mis je alleen niet een rolgordijn bij dat kleine linkerraam? Lijkt me dat het toch redelijk storen.
Ziet er uit zoals ik mijn kamer in zou willen richten
Mis je alleen niet een rolgordijn bij dat kleine linkerraam? Lijkt me dat het toch redelijk storen.
prutsert
@ Daniel_N:
Hoe lang is de speakerkabel van de linker speaker naar je versterker toe?
...en waarom?
Kastje zit goed vast--WaaZaa-- schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:34:
Erg netjes.
Die zal denk ik zo'n 2,5 meter zijn... Heb wat draad extra genomen om de speakers nog wat te kunnen verschuifen. Waarom?Younes schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:45:
@ Daniel_N:
Nou, ik vraag me af of het wat uitmaakt als de kabel van speaker 1 langer of korter is dan die van speaker 2, want het geluid komt niet vroeger of later aan bij een van de 2 speakers als de kabels van een van de twee speakers korter of langer is. Ik vraag me af hoe het geluid bij beide speakers tegelijk, of misschien wel beter gezegd, synchroon aankomt?Anoniem: 275997 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:18:
[...]
Kastje zit goed vastIk heb nog helemaal geen grodijnen voor het raam, dat moet ik allemaal nog doen. Wat je boven het grote raam ziet zitten is een ventilatie rooster.
[...]
Die zal denk ik zo'n 2,5 meter zijn... Heb wat draad extra genomen om de speakers nog wat te kunnen verschuifen. Waarom?
...en waarom?
Stel de ene kant is 10 meter lang qua draad en de andere kant is 1 meter. Scheelt 9 meter. Hoeveel trager denk je dat het geluid dan aankomt bij die lange kabel? Het signaal door de kabel gaat niet met de snelheid van het geluid hè...Younes schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:17:
Nou, ik vraag me af of het wat uitmaakt als de kabel van speaker 1 langer of korter is dan die van speaker 2, want het geluid komt niet vroeger of later aan bij een van de 2 speakers als de kabels van een van de twee speakers korter of langer is. Ik vraag me af hoe het geluid bij beide speakers tegelijk, of misschien wel beter gezegd, synchroon aankomt?
Nickname does not reflect reality
Anoniem: 238860
Theoretisch zal het niet 'synchroon' aankomen, aangezien er ongeveer 2 meter verschil in kabel zit. Maar het signaal gaat met lichtsnelheid(!) door de kabel, dus de vertraging in seconden bedraagt een getal met 8 nullen voor de komma, iets wat je dus never nooit niet gaat merken.Younes schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:17:
[...]
Nou, ik vraag me af of het wat uitmaakt als de kabel van speaker 1 langer of korter is dan die van speaker 2, want het geluid komt niet vroeger of later aan bij een van de 2 speakers als de kabels van een van de twee speakers korter of langer is. Ik vraag me af hoe het geluid bij beide speakers tegelijk, of misschien wel beter gezegd, synchroon aankomt?
Soms staat bij een home cinema set een speaker 3 meter verder van je oor dan de andere speakers, het geluid gaat met geluidssnelheid naar je oor. Hier hebben we het dus over honderdste seconden, wat wel te merken is (als je heeeeeeeeel goed oplet
Mijn gedachte klopt dus wel, maar een mens kan dit verschil nooit horen. Als je wel verschil wilt horen, dan moet het verschil in kabellengte enorm zijn dus.
...en waarom?
Inderdaad, als we het even simpel maken, de omtrek van de aarde is 40.000 km
leg je 1 kabel eerst helemaal rond de aarde is je verschil ca. 1/10 seconde
leg je 1 kabel eerst naar spanje en weer terug is het 1/100
leg je 1 kabel eerst naar belgie en weer terug is het 1/1000
leg je 1 kabel over een marathonparcours is het 1/10000
m.a.w. dit is absoluut verwaarloosbaar
leg je 1 kabel eerst helemaal rond de aarde is je verschil ca. 1/10 seconde
leg je 1 kabel eerst naar spanje en weer terug is het 1/100
leg je 1 kabel eerst naar belgie en weer terug is het 1/1000
leg je 1 kabel over een marathonparcours is het 1/10000
m.a.w. dit is absoluut verwaarloosbaar
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Er wordt hier trouwens gesproken over een snelheid zo snel als het licht, maar dan heb je het over fotonen? Het signaal gaat toch over een koperen lijn dus spreken we hier over elektronen? Is de laatste even snel als de eerste? Ik heb nooit scheikunde of natuurkunde gestudeerd dus het kan heel goed zijn dat ik het fout heb hoor
...en waarom?
Mordaunt Short Genies
echt super boxjes kan ik zeggen omdat ik ze ook heb en toen ik eenmaal mijn Qed Silver Anniversary kabels binnen had kwamen ze helemaal goed tot hun recht. Sommige klagen dat de sub geen 20Hz kan maar ik heb het nog nooit nodig gehad. De sub voel je echt goed en buren ook
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Stroom gaat met de snelheid van het licht. Spanning.... dat is een ander verhaal.Younes schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:01:
Er wordt hier trouwens gesproken over een snelheid zo snel als het licht, maar dan heb je het over fotonen? Het signaal gaat toch over een koperen lijn dus spreken we hier over elektronen? Is de laatste even snel als de eerste? Ik heb nooit scheikunde of natuurkunde gestudeerd dus het kan heel goed zijn dat ik het fout heb hoor
De snelheid van de elektronen (driftsnelheid) is meestal iets in de orde van millimeters/centimeters per seconde. Over de signaalsnelhied: Wikipedia: Velocity of propagationYounes schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:01:
Van wat ik me nog herinner drukken de (valentie) electronen elkaar als het ware door de koperen kabel heen.
Je moet het zien als een pijpje die je helemaal gevult hebt met knikkers. als je er dan een knikker aan de ene zijde in de buis stopt komt er gelijktijdig aan de andere zijde een knikker uit.
Je hebt alleen wel last van koperverliezen in de kabel, maar dat kan je meestal instellen op de tuner/versterker (dB versterking)
Je moet het zien als een pijpje die je helemaal gevult hebt met knikkers. als je er dan een knikker aan de ene zijde in de buis stopt komt er gelijktijdig aan de andere zijde een knikker uit.
Je hebt alleen wel last van koperverliezen in de kabel, maar dat kan je meestal instellen op de tuner/versterker (dB versterking)
Dat is ook wat ik me herinner. Het mooiste voorbeeld is dan toch de CRT beeldbuis. De electronen worden vanaf het kanon door het luchtledige op de fosforlaag geschoten en sluiten daarna netjes achteraan in de rij om de cirkel weer rond te maken.bassiexp schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:30:
Van wat ik me nog herinner drukken de (valentie) electronen elkaar als het ware door de koperen kabel heen.
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Misschien kun je wel een leuke tweedehandse versterker op internet vinden? Op Marktplaats (of iets dergelijks) zie ik dagelijks genoeg leuk spul voor weinig geld langskomen. Want die Acoustic Audio H-CD12 speakers op een Akai is natuurlijk een no-go.Martijn1990 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:45:
Ik moet zeggen dat ik hier altijd met veel plezier naar sets kijk van mensen en de meeste van die sets zijn echt heel mooi. Het hifi gebeuren is nog maar kort een soort hobby van mij en ik heb er ook nog niet veel geld voor gehad. Voorlopig zit het uitbreiden ervan er ook niet echt in. Ik ben tot nu toe redelijk tevreden met wat ik heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat u ziet:
- Sony PS3
- Logitech Z-5500
offtopic:
Overigens begrijp ik de kritische reacties op jouw repost wel. Als iedereen net als jij zijn/haar set in deze nieuwe draad weer gaat posten, dan zouden we al weer goed op weg zijn naar nóg een nieuw deel.
Overigens begrijp ik de kritische reacties op jouw repost wel. Als iedereen net als jij zijn/haar set in deze nieuwe draad weer gaat posten, dan zouden we al weer goed op weg zijn naar nóg een nieuw deel.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Bedankt voor het idee, ik zal is kijken.
Offtopic: Ik snap het zelf ook wel en ik wist eerlijk gezegd niet eens dat ik het hier al een keer gepost had. Dacht dat ik het in een heel ander topic had gepost bij Show je gameroom. Nogmaals mijn excuses hiervoor.
Offtopic: Ik snap het zelf ook wel en ik wist eerlijk gezegd niet eens dat ik het hier al een keer gepost had. Dacht dat ik het in een heel ander topic had gepost bij Show je gameroom. Nogmaals mijn excuses hiervoor.
Op herhaling maar weer..

Nog opzoek naar een nieuwe voor/eind combinatie, ben in onderhandeling voor een Parasound C2 en A51

Nog opzoek naar een nieuwe voor/eind combinatie, ben in onderhandeling voor een Parasound C2 en A51
Is dat XBMC met de Aeon skin dat je hebt draaien?
Die foto's zijn in ieder geval niet op dezelfde dag genomen. Aangezien de Kryssbo op de eerste en tweede foto wel te zien is, en op foto 3 nergens meer te bekennen is.Workaholic schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:41:
Op herhaling maar weer..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat is er verder veranderd?
Vandaag ook een redelijk aankoop gedaan en eindelijk is alles wat compleet:

U ziet:
- Marantz SR4001
- Marantz DV3001s
- Sony 32" HD-ready TV
- 2x KRK RP8 (powered speakers)
- Xbox 360
- SynQ SMX2
- 2x Pioneer CDJ-800 MKII
Verder ziet u niet:
- Audiotrak Maya EX5 draadloos via USB aan mijn laptop aangesloten
Degene met een deskundig oog ziet ook dat er nergens kabels te zien zijn
Dat komt omdat ik ze gewoon erg lelijk vind en altijd slordig vind uitzien.
Voorlopig gaat mn voorkeur ook zeker uit naar stereo ipv 5.1 (of hoger). Niet alleen om de hele kabelmassa maar omdat ik voornamelijk muziek luisteren en een 5.1 set kan (naar mijn ervaring) totaal niet op tegen de kwaliteit die ik nu heb.

U ziet:
- Marantz SR4001
- Marantz DV3001s
- Sony 32" HD-ready TV
- Xbox 360
- SynQ SMX2
Verder ziet u niet:
Degene met een deskundig oog ziet ook dat er nergens kabels te zien zijn
Voorlopig gaat mn voorkeur ook zeker uit naar stereo ipv 5.1 (of hoger). Niet alleen om de hele kabelmassa maar omdat ik voornamelijk muziek luisteren en een 5.1 set kan (naar mijn ervaring) totaal niet op tegen de kwaliteit die ik nu heb.
Blog (Linux-related)
Netjes hoor xD zou alleen wat stadns kopen voor die speakers xD
Ik had eerst het idee dat ik B&W (683-serie) speakers voor me had.
Zag daarna pas dat het andere speakers waren.
Zoals hierboven al wordt gesuggereerd: misschien is het nog leuk om ze op een paar luidsprekerstandaards te zetten? Ik denk dat dat het geluid ook ten goede zal komen. Ze staan nu voor het goede namelijk te dicht op elkaar.
Zoals hierboven al wordt gesuggereerd: misschien is het nog leuk om ze op een paar luidsprekerstandaards te zetten? Ik denk dat dat het geluid ook ten goede zal komen. Ze staan nu voor het goede namelijk te dicht op elkaar.
Mektheb schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:39:
Netjes hoor xD zou alleen wat stadns kopen voor die speakers xD
Precies, veel trillingen worden nu doorgegeven aan je meubel. Je kan ook tegels op je meubel leggen en punten onder je speakers.LuPo schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:01:
Ik had eerst het idee dat ik B&W (683-serie) speakers voor me had.Zag daarna pas dat het andere speakers waren.
Mooie dj set heb je daar. Zit er nog meer apparatuur op aangesloten (gezien de 4 kanalen), of wil je nog uitbreiden ? Anders zou je namelijk ook een 2 kanaals Allen & Heath mixer kunnen kopen (erg goede analoge outs).
Voorlopig staat het wat op een laag pitje, ben er al lang mee bezig en heb ook lang met vinyl gedraaid. De mixer had ik gekocht toen ik ook nog mijn draaitafels had. Momenteel kan ik bijna nooit meer in het weekend (door het werk) ergens gaan draaien en dan raak je er snel uit.Anoniem: 157535 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 11:23:
Mooie dj set heb je daar. Zit er nog meer apparatuur op aangesloten (gezien de 4 kanalen), of wil je nog uitbreiden ? Anders zou je namelijk ook een 2 kanaals Allen & Heath mixer kunnen kopen (erg goede analoge outs).
De mixer hangt aan de KRK's via XLR en voor ik de reciever had, werd alles (TV, PC, DVD,..) via de mixer gespeeld.
Blog (Linux-related)
Anoniem: 302582

Orion Flatscreen 82 cm
Samsung Dolby surround 5.1 set
Acer aspire 5520 2.0 GHz DualCore/ 4Gb RAM/250GB HDD
Anoniem: 185891
Zijn die dingetjes tegen het plafond je speakers? Zo ja, kan dat überhaupt goed klinken qua plaatsing?
Anoniem: 208789
Zoals vele al zeggen je zou je setup kunnen verbeteren door je fronts op stands te zetten, ik weet niet of dit gepast is maar mijn eigen stands zijn heel erg fijn en ik heb nog een setje over:DSK schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:35:
Vandaag ook een redelijk aankoop gedaan en eindelijk is alles wat compleet:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
U ziet:
- Marantz SR4001
- Marantz DV3001s
- Sony 32" HD-ready TV
- Xbox 360
- SynQ SMX2
Verder ziet u niet:
Degene met een deskundig oog ziet ook dat er nergens kabels te zien zijnDat komt omdat ik ze gewoon erg lelijk vind en altijd slordig vind uitzien.

Het zijn stands met een marmeren voet van 30 x 20 cm 4 cm dik dus lekker solide en daarop een metalen plaat op aluminium buizen van 80 en 30 mm doorsnee (achterelkaar dus), maar dat kun je niet goed zien.
Leuke set-up Screwface, ik ben ook van plan om die boekenplank speakers te kopen.
Heb jij enig idee waar ik dat spul het goedkoopst kan krijgen? En zou ik voorlopig genoeg hebben aan 3.1 setje? Want om direct 5.1 te kopen van B en W is me wat te duur.
Ik heb overigens alles al beluisterd en deze B en W kwamen er toch het beste uit I.C.M. een Denon versterker die ik uit Duitsland ga halen.
Heb jij enig idee waar ik dat spul het goedkoopst kan krijgen? En zou ik voorlopig genoeg hebben aan 3.1 setje? Want om direct 5.1 te kopen van B en W is me wat te duur.
Ik heb overigens alles al beluisterd en deze B en W kwamen er toch het beste uit I.C.M. een Denon versterker die ik uit Duitsland ga halen.
[ Voor 22% gewijzigd door Ph3n0m op 17-05-2009 17:23 ]
Anoniem: 208789
B&W is nergens goedkoop te krijgen 
Ik heb het gekocht bij een tilburgse winkel Iear, je kan uitgaan van de adviesprijs -10% dit zal ongeveer bij elke dealer wel mogelijk zijn en als je veel tegelijk koopt kun je misschien wat meer korting krijgen. Nieuw althans als je een demo model op de kop kan tikken heb je geluk maar ik had dat geluk niet. Via internet kon ik destijds niks vinden.
Ik heb het gekocht bij een tilburgse winkel Iear, je kan uitgaan van de adviesprijs -10% dit zal ongeveer bij elke dealer wel mogelijk zijn en als je veel tegelijk koopt kun je misschien wat meer korting krijgen. Nieuw althans als je een demo model op de kop kan tikken heb je geluk maar ik had dat geluk niet. Via internet kon ik destijds niks vinden.
De lamp staat gewoon niet op de foto, die staat nog steeds rechtsLuPo schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:24:
[...]
Die foto's zijn in ieder geval niet op dezelfde dag genomen. Aangezien de Kryssbo op de eerste en tweede foto wel te zien is, en op foto 3 nergens meer te bekennen is.![]()
Wat is er verder veranderd?
Ik heb zo'n 20 % korting kunnen bedingen op mijn B&W 804s speakers en de kabels bijna gratis gekregen.Anoniem: 208789 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:09:
Zeker in deze tijd is er veel onderhandelingsruimte mogelijk
ik volg dit topic al een tijdje, en ik dacht laat ik mijn "homecinema" eens posten

wat is het:
TV: Samsung 2333HD 23" full HD
Speakers: Canton CD-10, aangesloten op een versterker van een philips minisetje
mijn "mediacenter" die ik gebruik om 720P video mee af te spelen... een MSI Wind clone
een externe DVD brander
niet zo geweldig als de gemiddelde Home Theater met 7.1 receiver en een full HD Beamer, maar daar heeft een 16 jarige jongen nou eenmaal geen geld voor

wat is het:
TV: Samsung 2333HD 23" full HD
Speakers: Canton CD-10, aangesloten op een versterker van een philips minisetje
mijn "mediacenter" die ik gebruik om 720P video mee af te spelen... een MSI Wind clone
een externe DVD brander
niet zo geweldig als de gemiddelde Home Theater met 7.1 receiver en een full HD Beamer, maar daar heeft een 16 jarige jongen nou eenmaal geen geld voor
[ Voor 0% gewijzigd door accountabc op 17-05-2009 21:01 . Reden: typo ]
Voor iemand van 16 heb je een leuk setje hoor, en je moet maar denken, het is een leuk begin!
idd, als 16 jarige is het niet slecht.. 
Ik kocht ook rond dieleeftijd mijn eerste tv en me eerste receiver + dvd speler. De receiver is vorige week dan eindelijk vervangen voor een ander prachtexemplaar
Binnenkort, als het beetje opgeruimd is, nieuwe foto's shooten
Ik kocht ook rond dieleeftijd mijn eerste tv en me eerste receiver + dvd speler. De receiver is vorige week dan eindelijk vervangen voor een ander prachtexemplaar
Binnenkort, als het beetje opgeruimd is, nieuwe foto's shooten
Als mijn nieuwe eind versteker er is (Denon POA 2200) al ik ook mijn setje maar posten.
Beeld is bij mij erg onderverdeeld : een 15'4 laptop scherm. Ach als mede 16 jarige moet je ergens beginnen (sparen en hard werken voor een beamer)
Beeld is bij mij erg onderverdeeld : een 15'4 laptop scherm. Ach als mede 16 jarige moet je ergens beginnen (sparen en hard werken voor een beamer)
[ Voor 22% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-05-2009 23:43 ]
Bedankt voor jullie reacties;).over een paar maanden krijg ik een pc en kan ik de tv eindelijk via HDMI aansluiten. VGA @1920*1080 trilt nou eenmaal een beetje
ik moest ook eerst een beetje opruimen moet ik bekennen. Normaal liggen die boeken die nu in de kast liggen verspreid over de vloer
ik moest ook eerst een beetje opruimen moet ik bekennen. Normaal liggen die boeken die nu in de kast liggen verspreid over de vloer

[ Voor 34% gewijzigd door accountabc op 18-05-2009 00:12 ]
Hier ook standaard 17.5% korting op de adviesprijs. Begonnen met 2.0 (685) toen naar 4.0 (683) en vervolgens naar 4.1 (DIY). Nu nog de center en we zijn compleetAnoniem: 208789 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:09:
dit is mijn Audio hoek, wat je ziet is ronde audio kast, met daar in een 6 jaar oude Sony Versterker en daar boven op een nog oudere, pre mp3, Sony DVD player, daar onder mijn centre speaker en PS3 en externe harddrive.
deze kast is zelf gemaakt en nog in aanbouw, ik vindt het nog een beetje te doorzichtig en zie alle apparatuur nog te duidelijk staan, en komt naar mijn mening te rommelig over,
gemaakt van alu geperforeerd en rond gewalst 2mm plaat, met MDF leggers, en er moet nog een ronde rode glas plaat op ipv de grijze plaat
daarnaast de Samsung 46" tv die op een eigengemaakte driepoot staat. ontworpen aan de hand van het idee van een schilderij ezel maar dan voor een tv,
gemaakt van alu rechthoek profiel, volledig verrijdbaar op drie wieltjes die in de matte perspex voeten verborgen zitten, en het geheel is aanpasbaar voor later als er een grotere tv aan komt te hangen
links en rechts staan mijn Yamaha speakers, en er tussen staat mijn trusty roomba, en rechts mijn C3PO ook in aanbouw.
deze kast is zelf gemaakt en nog in aanbouw, ik vindt het nog een beetje te doorzichtig en zie alle apparatuur nog te duidelijk staan, en komt naar mijn mening te rommelig over,
gemaakt van alu geperforeerd en rond gewalst 2mm plaat, met MDF leggers, en er moet nog een ronde rode glas plaat op ipv de grijze plaat
daarnaast de Samsung 46" tv die op een eigengemaakte driepoot staat. ontworpen aan de hand van het idee van een schilderij ezel maar dan voor een tv,
gemaakt van alu rechthoek profiel, volledig verrijdbaar op drie wieltjes die in de matte perspex voeten verborgen zitten, en het geheel is aanpasbaar voor later als er een grotere tv aan komt te hangen
links en rechts staan mijn Yamaha speakers, en er tussen staat mijn trusty roomba, en rechts mijn C3PO ook in aanbouw.

[ Voor 9% gewijzigd door absrnd op 26-07-2009 15:37 ]
Anoniem: 250276
SonyAnoniem: 250661 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:21:
Zie ik daar nou een philips sub in die kast?
Dan ook maar mijn spulletjes...

Zichtbaar-
Samsung Le32blabla?
Denon 1908
UPC ellende box met dvr
Xbox 360 voornamelijk om te streamen
Pro-ject tubebox mkII
Pro-ject 6.9
Elac BS 204
Atacame Nexus

Zichtbaar-
Samsung Le32blabla?