![]() |
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 34 |
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic". |
Wat willen we graag |
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
|
Wat willen we liever niet |
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
|
Wat hebben we al gehad |
Een berg links naar voorgaande topics: Post hier foto's en specs van je home-cinema! Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 24 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 25 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 26 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 27 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 28 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 29 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 30 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 31 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 32 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 33 |
Foto's uploaden, posten, resizen, etc |
Voor de mensen met wat minder forum ervaring De benodigde webspace Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen. Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all) Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us Houd er wel rekening mee dat ImageShack sinds een tijdje popups heeft, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. De benodigde 'tags' De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken: [img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480). [img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster. Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt). Deze code dien je dan te gebruiken: [url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg] [img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url] Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie). Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede. |
En verder |
En verder veel plezier Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio Directe link |
Wel een Fatboy
Als ik de ruimte had, had ik ook zo'n zitzak gekocht, die dingen zitten/hangen echt geweldig!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Sinds kort ook m'n nieuwe receiver en speakers binnen
Helaas bij gebrek aan een zinnige camera en een misschien wat donker ingericht kastje niet helemaal lekker zichtbaar 

Het gaat hier om;
Het gaat hier om;
- IKEA kastje Benno
(middelste plank 2 CM verlaagd om de Onkyo meer lucht te geven)
- Samsung 32" LCD TV
- HDX 1000
- Xbox 360 met HDMI
- Onkyo SR-TX 606
- JBL E80 front
- JBL EC25 center
- JBL E20 surround
Anoniem: 79082
Ik heb nog wat vragen met betrekking tot je receiver en audio meubel.Anoniem: 288441 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:41:
Volg dit topic al een tijdje, heb dan ook maar eens fotos genomen (slechte kwaliteit), ben op het moment 20 jaar en nog studerend.
Wat je ziet:
Panasonic TH-42PZ800
B&W 684
DENON AVR-1909
PS3, HD Digicorder
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben heeeel tevreden over mijn setup, wat een beeld dat die PZ800 geeft, blu ray is hierop gewoon adembenemend. Heb voor een 2.0 gekozen omdat ik op het moment te weinig plaats heb voor een 5.1 maar beschik wel binnekort over een 2de kamer waar ik mijn veel te groot bed en kast in kwijt kan, maar dan zou ik nog niet voor een 5.1 gaan, ben zo onder de indruk van mijn b&w's dat ik het maar bij een 2.0 laat. Wat een geluid dat die geven zowel muziek als films, zaaalig gewoon
Voeg me anders even toe op msn: ossforce et planet punt nl
Thanks!
@Elect , miss met iets meer licht fototjes maken ?
Zag hier ook ooit eens iemand met een LG 42PG3000. Een plasma televisie met een resolutie van 1024x768. Omdat ik mijn Xbox 360 op deze televisie wil aansluiten is een beetje HD wel vereist, zoals deze televisie dus met zijn HD-ready sticker. Maar, een resolutie van 1024x768 is toch 4:3 formaat? Hoe gaat dit dan in zijn werk op een breedbeeld televisie, en, is dit wel te verdragen dan op een 42", of zal ik toch voor een kleinere (LCD) tv moeten gaan? Was trouwens benieuwd naar die Plasma LG vanwege zijn lage prijs, van ongeveer 550 euro.
De pixels zijn bij Plasma niet langwerpig, maar drie-hoekig. Dus de resolutie is niet 4:3 maar gewoon breedbeeld en de input kan ook gewoon 720p of 1080p breedbeeld je TV scaled dat dan mooi in 16:9 dus geen probleemKn4kw0r5t schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:08:
Zag hier ook ooit eens iemand met een LG 42PG3000. Een plasma televisie met een resolutie van 1024x768. Omdat ik mijn Xbox 360 op deze televisie wil aansluiten is een beetje HD wel vereist, zoals deze televisie dus met zijn HD-ready sticker. Maar, een resolutie van 1024x768 is toch 4:3 formaat? Hoe gaat dit dan in zijn werk op een breedbeeld televisie, en, is dit wel te verdragen dan op een 42", of zal ik toch voor een kleinere (LCD) tv moeten gaan? Was trouwens benieuwd naar die Plasma LG vanwege zijn lage prijs, van ongeveer 550 euro.
HD4Life @ Full-HD
Anoniem: 228903
Dit is onze home cinema, weg werken gebeurt medio mei dan gaan we verbouwen, en dan word alles eindelijk netjes weggewerkt.
speakers surround: KEF TDM-34DS
kabels surround: Nordost Spellbinder
front speakers: JAMO D6THXultra
kabels front: Van den hull The Clearwater
Subwoofer: Velodyne SPL-1500R
subwoofer kabel: Oehlbach type 1037
Reciever: Onkyo TX905-NR
Blu-Ray: Pioneer LX70A
bekabeling: Monster M1000HD 2.4 meter
TV: een of andere sony full hd tv
Projector: Sony VPL-VW50 full HD 24 p
aansluiting: Monster M1000HD 7.62 meter
gaming: PS3

speakers surround: KEF TDM-34DS
front speakers: JAMO D6THXultra
Reciever: Onkyo TX905-NR
Blu-Ray: Pioneer LX70A
TV: een of andere sony full hd tv
Projector: Sony VPL-VW50 full HD 24 p
gaming: PS3
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 228903 op 02-02-2009 21:42 ]
Veel verschillende merken kabels. zelf hou ik het liever bij één merk. Heb jij nog een bepaalde voorkeur voor een merk?Anoniem: 228903 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:46:
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Anoniem: 100386
Anoniem: 228903 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:46:
Dit is onze home cinema, weg werken gebeurt medio mei dan gaan we verbouwen, en dan word alles eindelijk netjes weggewerkt.
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #3waterking schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:03:
[...]
Veel verschillende merken kabels. zelf hou ik het liever bij één merk. Heb jij nog een bepaalde voorkeur voor een merk?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 03-02-2009 10:08 ]
De subwoofer oehlbach kabel en de monster hdmi kabels daar heb ik goede ervaringen mee
De speaker kabels:
Ik heb inmiddels het afgelopen jaar het volgende geprobeerd:
alles monster THX bekabeling
alles Oehlbach bekabeld
alles van den hull the clearwater bekabeld
hierna op een audio forum gestuit over surround i.c.m. de Nordost spellbinder, voor surround doe ik die niet meer weg, surround klonk in mijn beleveving een stuk beter
Omdat we bij de verbouwing nog een nieuwe tv en projector van pioneer gaan kopen en nieuwe fronts heb ik behalve de monster hdmi bekabeling niet veel mee gedaan nog.
De van den Hull gaat dus weg, wellicht komen er hiervoor ook Nordost bekabeling maar niet de spellbinder, welke wel weet ik nog niet.
De speaker kabels:
Ik heb inmiddels het afgelopen jaar het volgende geprobeerd:
alles monster THX bekabeling
alles Oehlbach bekabeld
alles van den hull the clearwater bekabeld
hierna op een audio forum gestuit over surround i.c.m. de Nordost spellbinder, voor surround doe ik die niet meer weg, surround klonk in mijn beleveving een stuk beter
Omdat we bij de verbouwing nog een nieuwe tv en projector van pioneer gaan kopen en nieuwe fronts heb ik behalve de monster hdmi bekabeling niet veel mee gedaan nog.
De van den Hull gaat dus weg, wellicht komen er hiervoor ook Nordost bekabeling maar niet de spellbinder, welke wel weet ik nog niet.
Mja, met zo'n brute set-up zou ik er ook geen dropveters tussen leggen hoor. Als zoiets prima werkt en het je goed doet voelen, prima toch? Of gaat dit er nu bij iedereen bij worden gezet die de moeite neemt foto's te maken? In dat geval weet ik alvast dat ook maar niet te doen.
Nickname does not reflect reality
Anoniem: 100386
Nogal zwart-wit vind je niet ?Brad Pitt schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:44:
[...]
Mja, met zo'n brute set-up zou ik er ook geen dropveters tussen leggen hoor. Als zoiets prima werkt en het je goed doet voelen, prima toch? Of gaat dit er nu bij iedereen bij worden gezet die de moeite neemt foto's te maken? In dat geval weet ik alvast dat ook maar niet te doen.
Vd Hull/Monster/whatever is (in een gecontroleerd laboratorium-onderzoek meettechnisch bewezen) complete nonsense; Het is het geld absoluut niet waard. En zelfs in meerdere dubbelblinde luitertests zijn deze kabels niet bewezen beter en/of maar iets anders dan andere.
Maar dropveters, da's weer het andere uiterste, en dat weet je zelf ook. Dus die vergelijking is behoorlijk krom. Als je dan nog persé analoog wilt aansluiten, dan heb je aan 1 losse (in coax-bouwvorm)-kabels voldoende. Deze kan je zelf maken eventueel, maar je kan ze ook kopen voor 10 à 20 euro, of misschien wel minder. En da's minder dan 10% van de waarde van de overpriced KabelVooDoo ((c) Voodooless) toestanden

En foto's van mijn set-up, die hebben jaren op de site gestaan; Inclusief zelfs een thread waarin de bouw van mijn speakers + filters werd beschreven. Ik ben al aan de beurt geweest, nu jij nog ....
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 03-02-2009 12:05 ]
Zo, na een lange tijd lurken hier dan mijn setup. Sinds afgelopen zomer heb ik met toeval mijn eerste stappen binnen de "hifi" gemaakt. Toen ik een keer nieuwsgierig een goede audio zaak ben binnen gestapt, zat ik naar een paar minuten al lekker te luisteren naar een setje dat ik ooit misschien wel eens zou willen hebben. Dat waren de B&W 686 en een denon avr1708 met een voor mij onbekende CD speler. Ik was echt verbaasd over het geluid, ik wist niet uit welke speakers het geluid kwam en het klonk ongelooflijk goed. Dat was heel wat anders als mijn logitech z10 en mijn oordopjes.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik uiteindelijk een setje B&W 685's gekocht met de denon avr-1708 ( prijs kwaliteit aanrader ) Omdat ik nog geen degelijke cd speler had is er ook een squuzebox gekomen. En een tijdje later heb ik er een beresford DAC bij gekocht.
Speakers hebben eerst een tijdje pal naast mijn tv op het tv meubel gestaan. Maar gelukkig heb ik een goede vriend kunnen over halen om wat stands in elkaar te knutselen (zaagplan is aanwezig als er interesse is.) Dit kwam het geluid veel ten goede, echt veel meer dan ik gedacht had.
tijd voor foto's
Overzichtje:

Luister positie

Close-up van de spullen

mijn nieuwe liefde:

Wat je ziet:
front speakers: B&W 685
reciever: denon avr-1708
DAC: Beresford Tc-7510
TV: LG 26"
Xbox 360
Wat je niet ziet:
Synology disk station voor squuezecenter.
Het geheel klinkt op het moment zoals ik gehoopt had toen ik het kocht. Al kunnen mijn eisen in de tussen tijd wat naar boven bijgesteld zijn natuurlijk. Het enige nadeel op dit moment is dat ik het volume graag open gooi. Het blijft heerlijk klinken
Bij aanschaf was het de bedoeling om de set ooit surround te gaan uitbreiden. Voorlopig heb ik daar geen ruimte voor en eerlijk gezegd mis ik het ook niet.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik uiteindelijk een setje B&W 685's gekocht met de denon avr-1708 ( prijs kwaliteit aanrader ) Omdat ik nog geen degelijke cd speler had is er ook een squuzebox gekomen. En een tijdje later heb ik er een beresford DAC bij gekocht.
Speakers hebben eerst een tijdje pal naast mijn tv op het tv meubel gestaan. Maar gelukkig heb ik een goede vriend kunnen over halen om wat stands in elkaar te knutselen (zaagplan is aanwezig als er interesse is.) Dit kwam het geluid veel ten goede, echt veel meer dan ik gedacht had.
tijd voor foto's
Overzichtje:

Luister positie

Close-up van de spullen

mijn nieuwe liefde:

Wat je ziet:
front speakers: B&W 685
reciever: denon avr-1708
DAC: Beresford Tc-7510
TV: LG 26"
Xbox 360
Wat je niet ziet:
Synology disk station voor squuezecenter.
Het geheel klinkt op het moment zoals ik gehoopt had toen ik het kocht. Al kunnen mijn eisen in de tussen tijd wat naar boven bijgesteld zijn natuurlijk. Het enige nadeel op dit moment is dat ik het volume graag open gooi. Het blijft heerlijk klinken
Bij aanschaf was het de bedoeling om de set ooit surround te gaan uitbreiden. Voorlopig heb ik daar geen ruimte voor en eerlijk gezegd mis ik het ook niet.
Mag ik vragen waar je die Beresford DAC hebt gekocht? Ik kan die maar nergens vinden in Nederland en de Cambridge Audio DACmagic is hier belachelijk duur. (hier zo'n 400 euro, in Engelend zo'n 200 pond
)
Pics van mijn set volgen over 2 week, als de boel klaar is!
Wat valt te verwachten?
Cyrus amp, Dynaudio Speakers, Squeezebox Duet, Rega cd-speler, Sony tv, Toshiba DVD (de beste. ooit.)...
Pics van mijn set volgen over 2 week, als de boel klaar is!
Wat valt te verwachten?
Cyrus amp, Dynaudio Speakers, Squeezebox Duet, Rega cd-speler, Sony tv, Toshiba DVD (de beste. ooit.)...
Mja, maar ik kan er niet goed tegen als ik dan zes foto's zou plaatsen en alléén een linkje naar een ander forum als reactie zou krijgen omdat ik (na zeer slechte ervaringen met no-name kabels) toevallig Supra HDMI-kabels er in heb zitten. Waarvan ik wéét dat die onzinnig duur zijn en niéts qua geluid/beeld toevoegen, dus da's het probleem nietAnoniem: 100386 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:03:
[...]
Ik ben al aan de beurt geweest, nu jij nog ....
Als iemand de moeite neemt zijn setup te plaatsen kan je ook iets zeggen over de set zélf, i.p.v. alleen een (op zich terechte maar da's weer wat anders) opmerking te maken over de kabels. Maar da's mijn mening hoor.
[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 04-02-2009 10:41 ]
Hej da's leuk, heb zelf ook de 685jes icm Denon, alleen dan met een stereo receiver, de DRA-700AE, zat toch nog wel iets verschil in in vergelijk met de 1708 vond ik zelf, maar het klinkt sowieso top. Gebruik ze zelf echt als boekenplank luidspreker en daar staan ze koud op, maken die spikes bij jou veel verschil?
Je imiteert me mateloos.
Ik had achteraf misschien ook beter voor een stereo reciever kunnen gaan, maar ik was nogal overtuigd dat ik er ooit meer speakers aan ging knopen en voor de video mogelijkheden natuurlijk. Dus heb ik hem alleen vergeleken met zijn nieuwe versie de 1908, die er mooier uitziet en nog wat minimale extras heeft die ik de meerprijs niet waard vond.Tank80 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:06:
[...]
Hej da's leuk, heb zelf ook de 685jes icm Denon, alleen dan met een stereo receiver, de DRA-700AE, zat toch nog wel iets verschil in in vergelijk met de 1708 vond ik zelf, maar het klinkt sowieso top. Gebruik ze zelf echt als boekenplank luidspreker en daar staan ze koud op, maken die spikes bij jou veel verschil?
Voor de rest maakten de spikes niet zo zeer het verschil, eigenlijk zo goed als niks. Maar toen ze van de tv tafel op de standaards werden gezet was het verschil zeer groot. als je er plaats voor hebt kan ik het zeker aanraden ( 2e hands of zelf maken. ) Nieuw uit de winkel vind ik ze in verhouding te duur.
@murphsy:
de dac heb ik via ebay besteld http://cgi.ebay.nl/Beresf...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 maar je zou ook eens kunnen kijken op dit forum http://theartofsound.net/...ad4636260704169c188f6&f=3 onder de gebruikers naam Sensimilia is de verkoper (stan) vrij actief, en volgens mij geeft hij ook korting aan leden van dat forum. Later dit jaar brengt hij ook nog een versie met usb ondersteuning uit zoals de CA ook heeft.
Anoniem: 124681
Planning is niet helemaal uitgekomen:Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:03:
@ Flipmode90: mooie kast![]()
Wat foto's van mij mini-HT:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Note: de kleur van de achterwand lijkt in real life veel meer op de kleur van het schuine plafond / de zijwanden
Apparatuur:
- Panasonic 42PX80
- Cambridge Audio 340R
- Cheap ass Onkyo DVD speler
- Philips CD304 CD speler (vintage!)
- 2 x Monitor Audio BR2 (kabel: Wyrewizzard Spellbinder)
- Onkyo low-budget rears
- BK Minotaur glossy black
- Auralex Subdude
- Atacama Nexus 6 stands
Rears worden deze maand nog vervangen door 2 Monitor Audio BR2's op Nexus 6 stands, center mis ik niet echt. Dan maar eens kijken naar een leuke blu ray speler, en misschien ga ik ooit nog eens projecteren.
Op korte termijn ook een nieuw (hoogpolig) kleed uitzoeken, en de 1e reflectie op de zijwanden dempen, waarschijnlijk met Auralex panelen . .

Kingpin VFS180

Kingpin VFS180

Epson TW700
To do:
- Goede foto's van de nieuwe setup maken (als de projector aan het plafond hangt)
- Hoogpolig kleed zoeken
- Rears vervangen
strak meubelAnoniem: 124681 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:30:
[...]
Planning is niet helemaal uitgekomen:
[afbeelding]
Kingpin VFS180
[afbeelding]
Kingpin VFS180
[afbeelding]
Epson TW700
To do:
- Goede foto's van de nieuwe setup maken (als de projector aan het plafond hangt)
- Hoogpolig kleed zoeken
- Rears vervangen
Klik!BlowFish schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:42:
[...]
strak meubel.. waar komt die vandaan ?
Ziet er zeer mooi uit AllStar!
Alleen, je zou eens een nieuwe camera mogen aanschaffen

Heb ondertussen ook het een en ander verzameld op mijn kamer, (zolderkamer in een studentenhuis). Af en toe wel hele mooie (en vooral dure) sets die hier langskomen. Mijn eigen set-up:
- Denon AVR-1508
- Tannoy Mercury 5.0 set bestaande uit F3 als fronts, FC custom als center en F1's als surround
- Sharp Aquos LC-32X20E
- Harmony 555 om alles aan te sturen
- Wii
- BluRay/HD-DVD speler in desktop-PC
En om de kabel-discussie weer op gang te brengen: heb hier Monster XP kabel naar de speakers liggen die me ongeveer 3 euro per meter heeft gekost.
Binnenkort waarschijnlijk naar Stassen HiFi om een Wharfedale Diamond SW150 of een JBL Northridge E250P (die in de aanbieding is bij hun HiFi-outlet) te halen die de geluidsset mag komen versterken.
Heb een PC met DVI->HDMI aan de TV gehangen en heb in mijn PC een Asus Xonar D2 hangen die optisch naar de Denon praat.
Ben nu al een half jaar heel tevreden met deze set, maar moet alleen nog eens de surround-speakers een definitieve plek geven, die zwerven nu eigenlijk een beetje rond, wanneer ik weer eens niet tevreden ben over de indeling van mijn kamer. Als ik binnenkort overdag thuis ben (wsl met de carnavalsvakantie) dan zal ik eens foto's maken van mijn boeltje!
- Denon AVR-1508
- Tannoy Mercury 5.0 set bestaande uit F3 als fronts, FC custom als center en F1's als surround
- Sharp Aquos LC-32X20E
- Harmony 555 om alles aan te sturen
- Wii
- BluRay/HD-DVD speler in desktop-PC
En om de kabel-discussie weer op gang te brengen: heb hier Monster XP kabel naar de speakers liggen die me ongeveer 3 euro per meter heeft gekost.
Binnenkort waarschijnlijk naar Stassen HiFi om een Wharfedale Diamond SW150 of een JBL Northridge E250P (die in de aanbieding is bij hun HiFi-outlet) te halen die de geluidsset mag komen versterken.
Heb een PC met DVI->HDMI aan de TV gehangen en heb in mijn PC een Asus Xonar D2 hangen die optisch naar de Denon praat.
Ben nu al een half jaar heel tevreden met deze set, maar moet alleen nog eens de surround-speakers een definitieve plek geven, die zwerven nu eigenlijk een beetje rond, wanneer ik weer eens niet tevreden ben over de indeling van mijn kamer. Als ik binnenkort overdag thuis ben (wsl met de carnavalsvakantie) dan zal ik eens foto's maken van mijn boeltje!
Nieuwe camera is niet nodig, heb genoeg leuk spul liggen hier, maar was te lui, dus even met de iPhone foto's gemaakt. Foto's in mijn eerdere post zijn beter toch?fabian92ff schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:05:
Ziet er zeer mooi uit AllStar!Alleen, je zou eens een nieuwe camera mogen aanschaffen
Zodra alles op zijn plek staat / hangt zorg ik voor goede foto's, dan zal ik ook eens kijken of ik van het geprojecteerde beeld een mooie foto kan maken . .
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 04-02-2009 22:24 ]
Nou ok, daar gaat 'ie dan...
Al een poos niet echt veel gepost hier op het forum, maar uiteraard wel geregeld het forum bezocht en ook in dit topic meegekeken en genoten van de vele gave setups die hier worden geplaatst.
Hopelijk zijn en blijven de plaatjes zichtbaar
.
Dus ik vond dat ik nu ook maar eens wat moeite moest doen om mijn setup plaatsen, zodat anderen, net als ik door dit topic, misschien hierdoor ook weer inspiratie kunnen opdoen.
Ben er al een poos mee bezig, en het is nog altijd niet helemaal af. (Loshangende kabels op de back's zijn inmiddels wel verbonden
).
Receiver wordt nog vervangen en verder moet ik de projector nog even kalibreren.

Ben geen fotograaf
, maar hoop dat het geheel zo een beetje overkomt.
Suggesties, vragen maar ook kritiek zijn van harte welkom, want ik moet nog wat aan de aankleding doen, (dacht aan filmposters, ingelijst of op canvas en misschien wat actionfigures).
Projector: Sony HS50.
Receiver: Denon 3801 (wordt iets van een Denon AVR-2809 waarschijnlijk).
Amp's: Denon PMA-1500AE.
Blu-Ray: Sony S550.
HDMI kabeltjes Belkin 5 meter en Philips 1m5.
Fronts: Mission m35i.
Surrounds: Mission m34.
Back's: Mission m32i.
Center: Mission m3c2.
Sub: zelfbouw.
Surround stand's en antie-vloer-sloop-onderleggers: Atacama.
Audio en CD/DVD racks: Spectral.
Scherm: Beamax 92".
IR verlenging: Marmitek Powermid.
Kleedje: Kwantum.
Tapijt tegen de wand: Kwantum.
Projectorsteun: Zelfbouw, oa misbruikte gamma tafelpoot.
HTPC: SN95G5.
Verlichting: 2 regelbare groepen, met remote en wandswitch van KlikAanKlikUit.
Luidsprekerbekabeling: Conrad Silverline 2x4mm2
Interconnects: AudioQuest A-Snake.
Al een poos niet echt veel gepost hier op het forum, maar uiteraard wel geregeld het forum bezocht en ook in dit topic meegekeken en genoten van de vele gave setups die hier worden geplaatst.
Hopelijk zijn en blijven de plaatjes zichtbaar
Dus ik vond dat ik nu ook maar eens wat moeite moest doen om mijn setup plaatsen, zodat anderen, net als ik door dit topic, misschien hierdoor ook weer inspiratie kunnen opdoen.
Ben er al een poos mee bezig, en het is nog altijd niet helemaal af. (Loshangende kabels op de back's zijn inmiddels wel verbonden
Receiver wordt nog vervangen en verder moet ik de projector nog even kalibreren.

Ben geen fotograaf
Suggesties, vragen maar ook kritiek zijn van harte welkom, want ik moet nog wat aan de aankleding doen, (dacht aan filmposters, ingelijst of op canvas en misschien wat actionfigures).
Tapijt tegen de wand: Kwantum.
Verlichting: 2 regelbare groepen, met remote en wandswitch van KlikAanKlikUit.
Luidsprekerbekabeling: Conrad Silverline 2x4mm2
Interconnects: AudioQuest A-Snake.
[ Voor 11% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-02-2009 14:39 ]
@hierboven: blijft die center zo wel netjes staan op de sub, als het volume wat omhoog gaat?
En heeft dat geen nadelige gevolgen voor het geluid als beiden even hun krachten op volle toeren moeten laten horen?
Verder ziet er goed uit, ik ben uiteraard jaloers met mijn kleine 4-bij-3-kamertje.
Gebruik hier ook mission op een Denon receiver. Maar die Mission's zijn wat oude(re) monitoren, wel vrij bekend, de 760i.
En heeft dat geen nadelige gevolgen voor het geluid als beiden even hun krachten op volle toeren moeten laten horen?
Verder ziet er goed uit, ik ben uiteraard jaloers met mijn kleine 4-bij-3-kamertje.
Gebruik hier ook mission op een Denon receiver. Maar die Mission's zijn wat oude(re) monitoren, wel vrij bekend, de 760i.
Jazeker, de center gaat geen kant op. Tenminste, de sub heb ik beter moeten blokkeren, want die reed gewoon weg ondanks z'n gewicht en "geremde" wieltjes (en nam de center dan wel mee dusDnnSke schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:42:
@hierboven: blijft die center zo wel netjes staan op de sub, als het volume wat omhoog gaat?
[ Voor 8% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-02-2009 11:38 ]
Hee, zo'n tv heb ik een tijdje terug hier de deur uitgedaan... In je eentje trek je dat niet lol.. Ik denk dat je wel weet wat ik bedoelcky schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:43:
infinity refrence boxen, canton plus c subwoofers, en een 37 sony.
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 275797
Ik snap niet dat een subwoofer zou moeten gaan bewegen. Hoe hard dat ding ook staat, zit ongeveer voelbare beweging nul in. Een normale grote speaker met grote woofers gaat toch ook niet aan de wandel!? Aannemende dat normaal gesproken een subwoofer op spikes staat dan he. Iets er op zetten heb ik dan ook nog nooit als problematisch ervaren.
Mooi hoor_XipHiaS_ schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:17:
Nou ok, daar gaat 'ie dan...
Hopelijk zijn en blijven de plaatjes zichtbaar.
Ben er al een poos mee bezig, en het is nog altijd niet helemaal af. (Loshangende kabels op de back's zijn inmiddels wel verbonden).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben geen fotograaf, maar hoop dat het geheel zo een beetje overkomt.
Suggesties altijd van harte welkom, want ik moet nog wat aan de aankleding doen, (dacht aan filmposters, ingelijst of op canvas en misschien wat actionfigures).

Dat gele blik naast je apparatuur, dat heb ik ook
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik weet precies wat je bedoelt! 90 KG. heb mijn kastje moefen verstevigenOccy74 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:11:
[...]
Hee, zo'n tv heb ik een tijdje terug hier de deur uitgedaan... In je eentje trek je dat niet lol.. Ik denk dat je wel weet wat ik bedoel
Deze betreffende subwoofer stond op niet geremde wieltjesAnoniem: 275797 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 01:57:
Ik snap niet dat een subwoofer zou moeten gaan bewegen. Hoe hard dat ding ook staat, zit ongeveer voelbare beweging nul in. Een normale grote speaker met grote woofers gaat toch ook niet aan de wandel!? Aannemende dat normaal gesproken een subwoofer op spikes staat dan he. Iets er op zetten heb ik dan ook nog nooit als problematisch ervaren.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Tja, ik had ook graag dat hij bleef staanAnoniem: 275797 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 01:57:
Het is 7.1, maar er is nog niet veel content die dat aanvoert, dus merendeel wordt dat geMatrixed. Hopelijk wordt dat met Blu-ray op den duur wat meer.TroonStaal schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 07:35:
[...]
Mooi hoorHeb je nu een 7.1 set of zijn die speakers op de bar tijdelijk? En heb je misschien ook een foto van hoe het er uitziet als het aanstaat? Het scherm is niet echt goed te zien namelijk.
Dat gele blik naast je apparatuur, dat heb ik ook, was een kerstpakket geweest
Hier is het voornamelijk gedaan om het "gat" achter tussen links en rechts wat op te vullen.
De center wordt aangestuurd door de amp in de receiver, overige kanalen door de PMA's.
Omdat we nu eenmaal niet met z'n allen op de beste plek in het midden kunnen zitten
Dus zo trek je het geluid een beetje de goede kanten op als je wat meer naar een kant zit.
Een beetje zoals de center dat voor midden-voor doet.
Dus ja, die speakers blijven op dat muurtje staan, misschien niet het allermooiste gezicht voor het muurtje, maar daar heb ik deze ruimte nou eenmaal voor. Het gaat om de best mogelijke indeling voor de film beleving. En niet zoals in een woonkamer, waar je ook met andere zaken rekening moet houden.
En ja, zo is dit blik hier ook beland, echter nu in een kast gedumpt, want het stond wat in de weg. (Ding zit vol met "reserve-bekabeling", rubber nopjes, stekkertjes en alles wat met deze uit de hand lopende hobby zoal van pas kan komen.
Hier even snel het scherm met een soepje:

Andere details zoals,
Dradenbende:

Projectorsteun:

En ja, er zit daar een touwtje, voor 't geval dat... Want het onderste deel van een oude hergebruikte ophanging (en daarmee dus de hele projector) kan met één klemschroefje losgenomen worden, handig maar eng
Lichtbediening:

[ Voor 29% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-02-2009 14:44 ]
Zeau.. Dipinfectortje.. beetje pronken met mijn speakervoetjes
als er vragen zijn over die speakervoetjes die Disinfector heeft ik heb alle info..
als er vragen zijn over die speakervoetjes die Disinfector heeft ik heb alle info..
Bij deze.http://rapidshare.de/files/44797120/zaagp.rar.html
Stel me er verder geen moeilijke vragen over ik heb ze alleen geverfd
@ _XipHiaS_: Coole bioscoop. Ik had wel een vraagje: zie ik nou goed dat je 3 Denon PMA-1500AE's hebt? En zo ja, mag ik vragen waarom? In combinatie met de surround versterker lijkt me dat je toch ook losse eindversterkers had kunnen kopen? Voor hetzelfde geld levert dat dan toch een beter geluid op?
En heeft het wel zin? Voor je hoofdluidsprekers geloof ik het direct, maar voor je surrounds? Of wil je nog SACD's gaan draaien?
In ieder geval kun je nu ook als je een keer je receiver wilt vervangen een losse processor kopen (moet je alleen nog iets voor je center), da's wel gaaf...
En heeft het wel zin? Voor je hoofdluidsprekers geloof ik het direct, maar voor je surrounds? Of wil je nog SACD's gaan draaien?
In ieder geval kun je nu ook als je een keer je receiver wilt vervangen een losse processor kopen (moet je alleen nog iets voor je center), da's wel gaaf...
Dank je.dtjv schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:58:
@ _XipHiaS_: Coole bioscoop. Ik had wel een vraagje: zie ik nou goed dat je 3 Denon PMA-1500AE's hebt? En zo ja, mag ik vragen waarom? In combinatie met de surround versterker lijkt me dat je toch ook losse eindversterkers had kunnen kopen? Voor hetzelfde geld levert dat dan toch een beter geluid op?
Goed gezien 3 stereo versterkers. Ik wilde eerst met de receiver een stapje hoger, met name voor de betere versterkers. Maar vond het toch wat jammer om daar een hoog bedrag voor neer te tellen, want bij nieuwe audioformaten zit je dan dat je bij een upgrade eigenlijk ook de nog prima werkende interne amp's vervangt en weer betaald.
Vandaar dat ik voor 3x stereo setup ben gegaan. En daardoor zal ik waarschijnlijk ook voor een receiver uit een "lagere" reeks gaan, omdat het qwa eindversterking niet meer zoveel uitmaakt, en dat centertje trekken ze wel
Bij de nieuwere receivers zal het al behoorlijk beter zijn, maar het verschil met mijn huidige 3801 is enorm, gewoon een goed gecontroleerd geluid dat ook bij hogere volumes veel strakker blijft dan bij de interne amp's.
En dat zal dan grotendeels door de voeding komen, want mijn speakers zijn supermakkelijk aan te sturen lijkt me.
Een losse processor is inderdaad ook leuk, maar die dingen zijn meestal weer enorm veel duurder, terwijl het processordeel van een 2809 of 3808 voor mij voldoende is voor de nieuwe HD audio formaten en dus ook de HDMI aansluitingen. Maar ook een Integra DTC 9.8 of Emotiva MMC zijn nog altijd een mogelijkheid. Maar dan moet er weer een mono voor de center bijkomen.
Mono blokken zijn zeker ook mooi, maar deze stereo versterkers hebben al een gescheiden transformator en aparte -amp direct- ingangen. Dus de kast en de printplaat is verder alles wat ze delen. Het regelgedeelte, de volume potmeter enz. worden omzeild.
Gemiddelde interessante monoblokken kunnen ook aardig aan de prijs zijn, en in bijv. digitale amp's of een enkele 5x HT amp had ik geen zin. Ook over professionele amps van bijv. Crown heb ik nagedacht, maar dan zit je vaak weer met ventilatoren. (ok, die zijn Tweakbaar).
Zelfbouw stereo pre en eind heb ik ook al eens een paar keer gedaan in een ver verleden, maar daar had ik in dit geval even geen "zin" in.
Verder vind ik ze ook nog eens erg mooi:

[ Voor 19% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-02-2009 15:14 ]
@ _XipHiaS_
Ziet er zeer nice uit!! Ben jaloers als de malle nu. Hoe bevallen die missions eigenlijk?
Ziet er zeer nice uit!! Ben jaloers als de malle nu. Hoe bevallen die missions eigenlijk?
Dank je,gebruikershaes schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:07:
@ _XipHiaS_
Ze bevallen mij prima, voor mij een goede prijs/kwaliteitverhouding, zeker gezien de hoeveelheid die er rondom in zo'n cinematje gaan zitten. Uiteraard ook andere merken als B&W, MonitorAudio, Kef enz. enz. overwogen, maar dit voldeed prima. Detail zat, maar niet hinderlijk schel en voldoende maar niet irritante laagweergave. Zelfs die kleine back's natuurlijk even als front's geprobeerd, best leuk wat daar nog uitkomt
Had voorheen 6.1 met tijdelijk een m3c1 als back, maar dat vulde niet mooi uit zoals de twee huidige back's dat doen.
Heb wel gemerkt dat ik in deze ruimte toch al snel een dB of 5 hoger (of eigenlijk lager -getal natuurlijk) instel op de receiver om de meter net zo ver te laten uitslaan op de luisterplek dan in de vorige kleinere ruimte.
Komt uiteraard door grotere ruimte, afstand en betere demping.
Maar qua geluidsbeeld is dit vele malen beter.
[ Voor 30% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-02-2009 17:29 ]
Ok, want op Whathifi worden ze de lucht in geprezen en was ff benieuwd of het klopte. Zoek namelijk ook nog wat groters en betaalbaar om mijn Mordaunt-short's 904i te vervangen.
Hier de review http://whathifi.com/Review/Mission-m33i/
Eigenaars en recensies zullen alle luidsprekers goed vinden. Dit hoeft niet te betekenen dat jij ze mooi gaat vinden helaas.
Ja dat is waar, maar zo peil ik ff of het de moeite waard om erachter aan te gaan.
Dan moet je niet uitgaan van een test door Whathifi, dat magazine is subjectief en commercieel.gebruikershaes schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:58:
Ja dat is waar, maar zo peil ik ff of het de moeite waard om erachter aan te gaan.
Het lijkt er zelfs op dat ze alle producten goedkeuren van de merken die adverteren in hun magazine. De rest is een verkapte advertorial. Bijv de versterker die ik heb wordt afgekraakt (ik meen 2 van 5 sterren) terwijl die beter is dan menig 5 sterren geval. Ik heb overigens niks tegen Mission of de andere merken die ze als goed aanprijzen.
Kan je aanraden wat iedereen je zou zeggen, ga zelf luisteren. Wat de één mooi vind klinken kan het voor een ander net niet helemaal zijn. Veel reviews lezen is op zich goed om een lijst samen te stellen van luidsprekers die je wilt gaan beluisteren. Daarnaast zal de ruimte en opstelling ook van grote invloed zijn op het geluid. Dus het luisteren van eenzelfde speaker in verschillende ruimtes is ook een goed idee, en dan het liefst zo opgesteld zoals je ze thuis ook kunt neerzetten. Ruimte tot muren ernaast en erachter in acht nemend die je ze thuis ook kunt geven. Vooral als een speaker een basreflex aan de achterkant heeft.gebruikershaes schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:02:
Ok, want op Whathifi worden ze de lucht in geprezen en was ff benieuwd of het klopte. Zoek namelijk ook nog wat groters en betaalbaar om mijn Mordaunt-short's 904i te vervangen.
Verder kun je ook beter ervaringen van gebruikers lezen, hier of op bijv. avsforum, want dat zegt veel meer dan een kortstondige luistersessie van een testpanel. Zeker als de speakers nog moeten worden ingespeeld.
En, neem je eigen muziek mee. En bedenk van tevoren je budget.
[ Voor 13% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-02-2009 22:58 ]
Even een vraagje tussendoor. Maar welke speakers zijn er eigenlijk te zien op het plaatje in de TS?
Vind het namelijk erg mooie speakers
Was dat niet een pioneer plasma promo plaatje?
Super! Ik heb wel een andere vraag, maar die is niet moeilijk!disinfector schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:40:
[...]
Bij deze.http://rapidshare.de/files/44797120/zaagp.rar.html
Stel me er verder geen moeilijke vragen over ik heb ze alleen geverfd
...en waarom?
Ze zijn het niet, maar die van B&W hebben er wel wat van weg, de FPM5, FPM6 en VM6.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:23:
Even een vraagje tussendoor. Maar welke speakers zijn er eigenlijk te zien op het plaatje in de TS?
[ Voor 61% gewijzigd door _XipHiaS_ op 06-02-2009 10:45 ]
Thnx, zijn idd Pioneer boxen, de Pioneer S-VLF3-II. Vind ze alleen een beetje duur eigenlijk. Dan maar eens even verder zoeken.JvS schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:40:
Was dat niet een pioneer plasma promo plaatje?
Wat zie je ?
Samsung Syncmaster T240HD
Xbox 360 Premium
Nintendo Wii
Humax IR FOX C
Sony AV Receiver STR-KS1000
Sony DVD Recorder RDR-HX825
Dell XPS M1330
Philips TV (geen idee welk type)
Samsung LE27S7
De bedrading op de is bovenste foto's niet weggewerkt maar dat is maar tijdelijk.
[ Voor 1% gewijzigd door oZe NL op 06-02-2009 12:43 . Reden: fout in de code van afbeeldingen ]
Wanneer de tv aan staat:oZe NL schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:40:
Philips TV (geen idee welk type)
Snel achter elkaar 1,2,3,6,5,4 typen op de afstandsbediening.
Je zal direct een soort testbeeld zien en het volume zal omhoog gaan.
Na een paar seconden krijg je dan diverse informatie over de tv.
En onder andere het typenummer
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
ik zal het proberen, en als het lukt wijzig ik de post ff.FeaR1986 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:33:
[...]
Wanneer de tv aan staat:
Snel achter elkaar 1,2,3,6,5,4 typen op de afstandsbediening.
Je zal direct een soort testbeeld zien en het volume zal omhoog gaan.
Na een paar seconden krijg je dan diverse informatie over de tv.
En onder andere het typenummer
Die surround set van sony hebben wij ook. Gister wat foto's van onze kamer geschoten die wel in dit draadje passen.

Foto is klikbaar en bevat ook wat stitch foutjes.

De rechter front speaker staat om de hoek in een boekenkast.
De achterspeakers zijn op deze foto's ook haast niet zichtbaar. De rear right zit achter de plant, de rear left hangt naast de krabpaal net buiten de foto.
Het is een Sony 40v4000, Sony htp-36ss en een digitenne tuner.
[ Voor 3% gewijzigd door Justawitte op 06-02-2009 15:02 ]
Voor de liefhebbers, nog even een uitdraai van de eerste voorlopige Rec.709/6504K kalibratie met Spyder3Elite en DVE-Blu-Ray:

Dit is eerst nog even vanuit het gewone menu gedaan, maar ik heb ook al even in het service menu gekeken.
Ik kan daar in kleinere stapjes corrigeren, dus de laatste fijntuning zal daar gebeuren.
Vervelende bij deze projector is dat rood nogal clipt bovenin en er zijn op de verschillende forums dan ook aardig wat personen te vinden die een roodfiltertje hebben gebruikt (cc20 roodfilters als ik me niet vergis).
Ik heb het probleem voorlopig een beetje van de 80 naar de 90 kunnen verplaatsen door overige kleuren maar even flink omlaag te halen, maar of dit een handige voorlopige oplossing is weet ik niet, ik moet hierin nog de nodige ervaring opdoen.
Verdere afwijkingen, vooral onderin, zijn grotendeels aan de Spyder3Elite te wijten.
Ik ga dus eerst even wat films bekijken en dan verder zoeken naar ervaringen en tips voor het kalibreren van deze projector.

Dit is eerst nog even vanuit het gewone menu gedaan, maar ik heb ook al even in het service menu gekeken.
Ik kan daar in kleinere stapjes corrigeren, dus de laatste fijntuning zal daar gebeuren.
Vervelende bij deze projector is dat rood nogal clipt bovenin en er zijn op de verschillende forums dan ook aardig wat personen te vinden die een roodfiltertje hebben gebruikt (cc20 roodfilters als ik me niet vergis).
Ik heb het probleem voorlopig een beetje van de 80 naar de 90 kunnen verplaatsen door overige kleuren maar even flink omlaag te halen, maar of dit een handige voorlopige oplossing is weet ik niet, ik moet hierin nog de nodige ervaring opdoen.
Verdere afwijkingen, vooral onderin, zijn grotendeels aan de Spyder3Elite te wijten.
Ik ga dus eerst even wat films bekijken en dan verder zoeken naar ervaringen en tips voor het kalibreren van deze projector.
verschillende fotos van verschillende dagen veel duidelijker heb ik ze er niet op staanYounes schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:38:
[...]
Super! Ik heb wel een andere vraag, maar die is niet moeilijk!Heb je misschien een grote duidelijkere foto van 1 van de stands?

LCD: LG 32 5700
Home cinema systeem: JVC TH-A9R (wordt alleen voor geluid gebruikt)
HTPC: Asus x59sl laptop
Consoles:Playstation, Playstation 2 (wordt als dvd speler gebruikt), NES, SNES
Mooi spul allemaal! Hoe bevalt de Velodyne sub, ik ben ook op zoek naar een leuke sub, dat is eigenlijk het enige dat er nog mist in mijn HT. Waarom heb je voor deze gekozen en heb je ook nog vergeleken met / geluisterd naar andere subs?Anoniem: 228903 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:46:
(..)
(..)
Great minds think alike!
Anoniem: 282555
Ik heb de 26" versie van die LG televisie die jij hebt, maar kan bijna geen één zender mooi full-screen kijken zonder zwarte balken. Heb jij hier ook last van?Verbal Kint schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:41:
[...]
Mooi spul allemaal! Hoe bevalt de Velodyne sub, ik ben ook op zoek naar een leuke sub, dat is eigenlijk het enige dat er nog mist in mijn HT. Waarom heb je voor deze gekozen en heb je ook nog vergeleken met / geluisterd naar andere subs?
Ziet er netjes uit verder
Jow de nes....nice:Pgfo schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:19:
[afbeelding]
LCD: LG 32 5700
Home cinema systeem: JVC TH-A9R (wordt alleen voor geluid gebruikt)
HTPC: Asus x59sl laptop
Consoles:Playstation, Playstation 2 (wordt als dvd speler gebruikt), NES, SNES
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Niks mis met H/K tochSuperdaantje schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:17:
Helaas weer afgezaagde H/K Home cinema. Set is uitgebreid met een Mac Mini (als HTPC) Pioneer DJ pro setje om lekker te kunnen draaien op de CDJ's. Remote harmony one. En Wii om gezellig te kunnen gamen. Verder word alles bediend met een Harmony One.
Meer foto's en overzicht van de gebruikte apparatuur vind je op Hier...
[afbeelding]
Anoniem: 185891
Ik heb ook weer een update.:)
Momenteel bestaat de HT set uit het volgende:
DVD en CD speler: Sony DVD9000ES
Laserdisc speler: Pioneer DVL-909
Games: Xbox360
Voorversterker: Sony TA-E9000ES
Eindversterker frontspeakers: Electrocompaniet AW100DMB
Eindversterker center en surround speakers: Sony TA-N9000ES
Frontspeakers: Infinity Kappa 7
Center speaker: B&W CDM-C SE
Surroundspeakers: Elac 213.4pi
Subwoofer: SVS 20-39 PCi
Projector: Sanyo PLV-Z5
Scherm: Kingpin
Ook staat er een stereosysteem opgesteld, te weten:
CD speler: Micromega Solo H
Versterking: Unison Research S6
Speakers: Audio Physic Step SLE
De apparatuur en beeld- en geluidskwaliteit is dik in orde. De ruimte ziet er echter niet bijzonder goed uit, want alles staat nog maar in een soort van proefopstelling. De bedoeling is er een echte HT van te gaan maken op termijn. Verven, andere vloerbedekking, noem het maar op.
Maar voor wat het is, ben ik er al erg blij mee.

In de woonkamer staat nog steeds dezelfde set als altijd:
CD speler: Meridian 508
Versterker: AVM Competition AMP
Speakers: Reference 3A Master 5
En in het kantoortje cq de studeerkamer staat:
CD speler: Marantz CD6000OSE
DAC: gemodificeerde Van Medevoort DA222
Versterking: Graaf Venticinque
Speakers: B&W CDM1incl Standesign stands
Her en der staan nog wat dingetjes zoals enkele Musical Fidelity tonnetjes of een Electrocompaniet voorversterker die momenteel niet in gebruik zijn.
Zo af en toe wissel ik wel eens wat om, maar deze samenstellingen zijn toch de beste gebleken.
De apparatuur en beeld- en geluidskwaliteit is dik in orde. De ruimte ziet er echter niet bijzonder goed uit, want alles staat nog maar in een soort van proefopstelling. De bedoeling is er een echte HT van te gaan maken op termijn. Verven, andere vloerbedekking, noem het maar op.

Her en der staan nog wat dingetjes zoals enkele Musical Fidelity tonnetjes of een Electrocompaniet voorversterker die momenteel niet in gebruik zijn.
Zo af en toe wissel ik wel eens wat om, maar deze samenstellingen zijn toch de beste gebleken.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 185891 op 08-02-2009 13:01 ]
Da's een hele mooie verzameling hard èn software. Mooi dat alles waterpas staatAnoniem: 185891 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
MediaPlaya, zou je je bericht kunnen wijzigen en dan op Check Images kunnen drukken?
De hele pagina verspringt omdat hij je plaatjes moet laden.
De hele pagina verspringt omdat hij je plaatjes moet laden.
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik vind de HKTS11 prachtig. Die Sub is gwoon een juweeltje
Scherp gezien._XipHiaS_ schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:38:
[...]
Da's een hele mooie verzameling hard èn software. Mooi dat alles waterpas staat.
@ Thinkpad: het is aangepast. Wat houdt het eigenlijk in, dat check images?
Anoniem: 22659
Dmv check images wordt in je bericht de grootte van de foto's meegenomen. Hierdoor wordt ruimte gereserveerd in je post zonder dat je foto's zelf geladen zijn. Hierdoor verspringt de pagina niet tijdens het laden. Als iedereen dat hier zou doen, dan hebben we een bijna ideaal GoTAnoniem: 185891 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:02:
Scherp gezien.
@ Thinkpad: het is aangepast. Wat houdt het eigenlijk in, dat check images?
Geweldig om te zien hoe je zo'n kleine ruimte zo vol kan zetten. Is het geluid niet te "enorm" voor de ruimte (en heb je geen last van de cv die aanslaat? mijn ervaring is dat die dingen nogal een takkeherrie maken)? Ik hoop dat ik in het volgende huis ook zoiets kan bewerkstelligenAnoniem: 185891 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
HENG HENG
@ Spacecowboy:
De ruimte is groter dan het lijkt. Het is een zolderruimte van +/- 7m bij 3,5m, met een spits dak dat op z'n hoogste punt zo'n 4 meter hoog zal zijn. Achter het gordijn loopt het zoals je ziet nog een stuk door, en achter de kasten hetzelfde. Dat is momenteel bergruimte. Dus het valt alleszins mee vwb de 'enormheid' van het geluid, alles is prima in orde wat dat betreft. Vol staat het wel ja.
De ketel, ja dat is een ander verhaal. Die moet óf ergens anders heen maar dat is erg lastig, of er moet een soort van kast omheen met geluiddempend materiaal. Ook veel werk maar waarschijnlijk veel beter realiseerbaar. Gelukkig slaat ie niet heel vaak aan.
De ruimte is groter dan het lijkt. Het is een zolderruimte van +/- 7m bij 3,5m, met een spits dak dat op z'n hoogste punt zo'n 4 meter hoog zal zijn. Achter het gordijn loopt het zoals je ziet nog een stuk door, en achter de kasten hetzelfde. Dat is momenteel bergruimte. Dus het valt alleszins mee vwb de 'enormheid' van het geluid, alles is prima in orde wat dat betreft. Vol staat het wel ja.
De ketel, ja dat is een ander verhaal. Die moet óf ergens anders heen maar dat is erg lastig, of er moet een soort van kast omheen met geluiddempend materiaal. Ook veel werk maar waarschijnlijk veel beter realiseerbaar. Gelukkig slaat ie niet heel vaak aan.
Vorige keer waren de foto's zwaar mislukt, dus nogmaals met goede foto's (kon ik meteen m'n nieuwe digitale camera een beetje leren kennen):
De game/filmopstelling:

Wat je ziet:
-een Sony 32W4000
-een Sony PS3
-een Logitech Z5500 speakerset
De zitplek:

Wat je ziet:
-2 rear speakers van de Z5500 set
-Een Ikea Poäng stoel met bijbehorend voetenbankje
De computeropstelling:

Wat je ziet:
-Dell 2407wfp-hc monitor
-de computer (in een CM Stacker 832)
-MS internet keyboard
-Logitech MX510 muis
-Sennheiser PC150 headset
-Saitek AV8R flight stick
De computer van binnen:
De game/filmopstelling:

Wat je ziet:
-een Sony 32W4000
-een Sony PS3
De zitplek:

Wat je ziet:
De computeropstelling:

Wat je ziet:
-Dell 2407wfp-hc monitor
-MS internet keyboard
-Logitech MX510 muis
De computer van binnen:

[ Voor 43% gewijzigd door Jorn1986 op 08-02-2009 14:01 . Reden: Foutje met afbeeldingen, zou nu goed moeten zijn... ]
Foto's werken niet! Zijn links naar imageshack.
Edit: Inmiddels gefixt.
Edit: Inmiddels gefixt.
[ Voor 22% gewijzigd door AE86 op 08-02-2009 14:02 ]
Anoniem: 238860
Waarom heb je een 5.1 set als je de fronts en de center op nog geen 20 centimeter van elkaar zet?Jorn1986 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:52:
Vorige keer waren de foto's zwaar mislukt, dus nogmaals met goede foto's (kon ik meteen m'n nieuwe digitale camera een beetje leren kennen):
De game/filmopstelling:
[afbeelding]
Wat je ziet:
-een Sony 32W4000
-een Sony PS3
De zitplek:
[afbeelding]
Wat je ziet:
De computeropstelling:
[afbeelding]
Wat je ziet:
-Dell 2407wfp-hc monitor
-MS internet keyboard
-Logitech MX510 muis
De computer van binnen:
[afbeelding]

Anoniem: 79082
Na verschillende deeltjes meegelezen/gekwijld te hebben
zal ik mijn set ook maar eens posten.
Kleine kanttekening: De center speaker en bookshelves (niet op de foto) worden op zeer korte termijn vervangen door 2 keer de KEF iQ3 en 1 keer de KEF iQ6c.
Hier mijn opstelling:

Wat zie je:
- TV: Sony KDL40W2000 40" Full HD
- Frontspeakers: 2x KEF iQ9
- Centerspeaker: Sony 5.1 setje (wordt op zeer korte termijn vervangen door KEF iQ6c)
- Subwoofer: Sony 5.1 setje (wordt op zeer korte termijn verwijderd)
- Receiver: Sony STR-DA1200ES
- Digitale Ontvanger: Samsung DCB-H360RS HD ontvanger
- HT PC: TViX M-6500A
- Console/Blu-Ray: Sony PS3
- HDMI switch: Aten VS481
- Remote: Logitech Harmony 1000
- Meubel: Ikea (ook aan vervanging toe)
Wat zie je niet:
- Bookshelves: Sony 5.1 setje (wordt op zeer korte termijn vervangen door KEF iQ3)
Kleine kanttekening: De center speaker en bookshelves (niet op de foto) worden op zeer korte termijn vervangen door 2 keer de KEF iQ3 en 1 keer de KEF iQ6c.
Hier mijn opstelling:

Wat zie je:
- TV: Sony KDL40W2000 40" Full HD
- Frontspeakers: 2x KEF iQ9
- Centerspeaker: Sony 5.1 setje (wordt op zeer korte termijn vervangen door KEF iQ6c)
- Subwoofer: Sony 5.1 setje (wordt op zeer korte termijn verwijderd)
- Receiver: Sony STR-DA1200ES
- Digitale Ontvanger: Samsung DCB-H360RS HD ontvanger
- HT PC: TViX M-6500A
- Console/Blu-Ray: Sony PS3
- HDMI switch: Aten VS481
- Remote: Logitech Harmony 1000
- Meubel: Ikea (ook aan vervanging toe)
Wat zie je niet:
- Bookshelves: Sony 5.1 setje (wordt op zeer korte termijn vervangen door KEF iQ3)
Zoals je misschien ziet op de foto's is het een slaapkameropstelling. Heb niet echt de ruimte om de linksvoor en rechtsvoor speaker goed te plaatsen. Maargoed ik vind het al indrukwekkend genoeg om geluidseffecten helemaal om me heen te horen dankzij de speakers linksachter en rechtsachter.Anoniem: 238860 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:45:
[...]
Waarom heb je een 5.1 set als je de fronts en de center op nog geen 20 centimeter van elkaar zet?
Ben nog niet verhuisd naar mijn eigen woning (yes op mezelf gaan wonen
) ... maar geef jullie alvast een kleine preview / teaser hoe het nu "hangt" en wat er te verwachten is:
Truss:

TV meubel (240 cm breed, IKEA Besta)

Wat er komt te hangen / staan:
Licht (hangt normaal in discotheken, clubs enz .. maar altijd leuk voor thuis):
12 x Par 20 spots ( 50 watt halogeen aan een 12 kanaals dmx dimmer gekoppeld )
1 x DJ scan - dmx gestuurd ( omgebouwd naar LED )
2 x Par 56 RGB led - dmx gestuurd
16 meter Deco-Truss
Geluid (voornamelijk dj apparatuur):
2 x HK Audio Powerworks RS122 toppen
1 x JB-Systems MX 4 MKII mengpaneel
1 x Pioneer CDJ-100 cd speler
1 x Samson Audio Servo 200 versterker
1 x Roku Soundbridge (muziek speler via netwerk, haalt muziek op van mijn server)
1 x Server met 250 gb aan muziek ( totaal 2 tb opslag )
Projectie:
1 x Sanyo PLV-Z1x hd ready beamer
1 x Beamax 200 x 119 cm (16:9) spanscherm
Het zal nog wel enige tijd duren voordat alles is aangesloten, maar dan post ik wel de eindfoto's.
Truss:

16 meter Deco-Truss
1 x Roku Soundbridge (muziek speler via netwerk, haalt muziek op van mijn server)
Projectie:
Het zal nog wel enige tijd duren voordat alles is aangesloten, maar dan post ik wel de eindfoto's.
Hoge 1337-ness factor die trussen
Zou het zelf nooit thuis ophangen vanwege esthetische redenen, maar goed
Sinds vandaag heb ik eindelijk een fatsoenlijk projectiescherm, vele malen beter dan dat statiefscherm wat ik eerst had.
Pics (nogal brak, ik heb dan ook geen topcam, mijn prioriteiten liggen elders
):

Scherm opgerold.

Scherm uitgerold.

Plaatje in het donker. Had even Return of the king gepakt om te zien hoe het er uitziet.

Vooraanzicht met flits.

Eén van de rears.

Apparatuur met wat recent aangeschafte dvd's en nog wat cd's.
Specs:
Projector: Infocus 4805
Dvd speler: Marantz DV 4001-s
Receiver: Marantz SR-3001s
Fronts: Jamo 606
Kabels: 20 meter Oehlbach 2,5mm
Rears: Mission E-30
Scherm: Projecta ProCinema High Contrast S
Center: Kef Qc6
Pics (nogal brak, ik heb dan ook geen topcam, mijn prioriteiten liggen elders

Scherm opgerold.

Scherm uitgerold.

Plaatje in het donker. Had even Return of the king gepakt om te zien hoe het er uitziet.

Vooraanzicht met flits.

Eén van de rears.

Apparatuur met wat recent aangeschafte dvd's en nog wat cd's.
Specs:
Projector: Infocus 4805
Dvd speler: Marantz DV 4001-s
Receiver: Marantz SR-3001s
Fronts: Jamo 606
Kabels: 20 meter Oehlbach 2,5mm
Rears: Mission E-30
Scherm: Projecta ProCinema High Contrast S
Center: Kef Qc6
Na veel uitzoek werk en overwegingen had ik besloten om de volgende set te halen:
Een onkyo 606 reciever samen met Harman Kardon hts11 satteliet systeem
De prijs voor deze set samen ( Apart besteld ) komt op 720€ uit en samen komen deze compenenten goed uit de reviews..
Nu zag ik vandaag deze set voorbij komen Onkyo HT-S9100THX
Dit is een set zonder blue ray speler ( Wat ik zoek heb zelf al play3 )
Maar met 7 luidsprekers ( Ook wel leuk ) incl reciever voor hetzelfde geld...
Technisch is er weinig verschil volgensmij, alleen qua design wel.
Nu is dus alleen de vraag of de speakers en subwoofer van hetzelfde danwel betere kwaliteit zijn dan de harman kardon hts11. Aangezien het voor deze prijs toch wel erg interresant word om de Onkyo HT-S9100THX te halen. Naar men gevoel een completer systeem. ( meer waar voor je geld )
Maar zou graag reacties willen zien van mensen die 1 van deze combinaties heeft, ik heb al in meerdere audio zaken gekeken maar de Onkyo HT-S9100THX is moeilijk vindbaar de harman kardon daarin tegen wel en deze klinkt dan ook super
Een onkyo 606 reciever samen met Harman Kardon hts11 satteliet systeem
De prijs voor deze set samen ( Apart besteld ) komt op 720€ uit en samen komen deze compenenten goed uit de reviews..
Dit is een set zonder blue ray speler ( Wat ik zoek heb zelf al play3 )
Maar met 7 luidsprekers ( Ook wel leuk ) incl reciever voor hetzelfde geld...
Technisch is er weinig verschil volgensmij, alleen qua design wel.
Nu is dus alleen de vraag of de speakers en subwoofer van hetzelfde danwel betere kwaliteit zijn dan de harman kardon hts11. Aangezien het voor deze prijs toch wel erg interresant word om de Onkyo HT-S9100THX te halen. Naar men gevoel een completer systeem. ( meer waar voor je geld )
Maar zou graag reacties willen zien van mensen die 1 van deze combinaties heeft, ik heb al in meerdere audio zaken gekeken maar de Onkyo HT-S9100THX is moeilijk vindbaar de harman kardon daarin tegen wel en deze klinkt dan ook super
Vandaag ja? Sowieso is die vraag hier niet helemaal op zijn plek denk ik.V525 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:07:
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 09-02-2009 16:12 ]
Goed uitzoek werk dat van vandaag, maar je hebgt gelijk het is niet op zen plek.
Verkeerde fora gepost. Mijn excuses
Verkeerde fora gepost. Mijn excuses
Oh, ik dacht heel even dat je deze tread bedoelde: linkBrad Pitt schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:11:
[...]
Vandaag ja? Sowieso is die vraag hier niet helemaal op zijn plek denk ik.
Verander op zijn minst de tekst een heel klein beetje per thread.....

electrocompanietAnoniem: 185891 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:03:
man, die lui maken ongelofelijke apparatuur.. cool!
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Speakers voor de slaapkamer zijn onderweg en komen deze week binnen 
Gok donderdag het zijn geworden :
Hepta Spring MKII Hoogglans piano kleurtje
Kan niet wachten en er komen natuurlijk plaatjes bij
Gok donderdag het zijn geworden :
Hepta Spring MKII Hoogglans piano kleurtje
Kan niet wachten en er komen natuurlijk plaatjes bij
Sinds vorige week ook een paar speakers aangesloten aangezien de kwaliteit van die interne speakers echt op niets trekt.
De kamer met mijn spots aan :

De kamer zonder licht:

Dvd collectie (beginnend)

Bed (vanaf hier kijk/luister ik)

maar meestal zit ik aan mijn bureau en kijk ik vanaf hier

Specs :
Nintendo Wii
Sony kdl-40D3500
Sony ps3
Sony ps2
Sony RDR-HX9500
Kef Q80
Kenwood KA-5020
De kamer met mijn spots aan :

De kamer zonder licht:

Dvd collectie (beginnend)

Bed (vanaf hier kijk/luister ik)

maar meestal zit ik aan mijn bureau en kijk ik vanaf hier

Specs :
Nintendo Wii
Sony kdl-40D3500
Sony ps3
Sony ps2
Sony RDR-HX9500
Kef Q80
Kenwood KA-5020
25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)
wat voor mediacenter is dat op je tv?Anoniem: 79082 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:00:
Na verschillende deeltjes meegelezen/gekwijld te hebbenzal ik mijn set ook maar eens posten.
Hier mijn opstelling:
[afbeelding]
.........
FantastischJeroenz18 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:24:
Ben nog niet verhuisd naar mijn eigen woning (yes op mezelf gaan wonen) ... maar geef jullie alvast een kleine preview / teaser hoe het nu "hangt" en wat er te verwachten is:
Truss:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
16 meter Deco-Truss
Projectie:
Money for nothin' and your chicks for free
Ziet er tot nu toe strak uit, maar is het niet wat overdone om zo'n partyruimte in je eigen huis te beginnen ? Kan me voorstellen dat de buren gaan klagen als je keiharde technofeesten organiseertJeroenz18 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:24:
Ben nog niet verhuisd naar mijn eigen woning (yes op mezelf gaan wonen) ... maar geef jullie alvast een kleine preview / teaser hoe het nu "hangt" en wat er te verwachten is:
Truss:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
16 meter Deco-Truss
Projectie:
Nice die videokaart die daar gewoon maar ligt, volgens mij nog een verdomd goede ook.Nock372 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:28:
Sinds vorige week ook een paar speakers aangesloten aangezien de kwaliteit van die interne speakers echt op niets trekt.
... fotos
Specs :
Nintendo Wii
Sony kdl-40D3500
Sony ps3
Sony ps2
Sony RDR-HX9500
Kef Q80
Kenwood KA-5020
Anyhow, klinken de Kef's niet relatief slecht zo dicht tegen de muur?
O valt wel mee hoorAnoniem: 157535 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:33:
[...]
Ziet er tot nu toe strak uit, maar is het niet wat overdone om zo'n partyruimte in je eigen huis te beginnen ? Kan me voorstellen dat de buren gaan klagen als je keiharde technofeesten organiseert
De speakers zet ik zelden hard ... de versterker is "maar" 2 x 66 watt @ 8 ohm. Speakers 300 watt rms.
En tuurlijk knalt het wel als je het hard aanzet
Ik ga het meer gebruiken als ik straks een filmpie ga kijken

Das mijn oude 8800gts 640mb met tec koelingsemicon schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:25:
[...]
Nice die videokaart die daar gewoon maar ligt, volgens mij nog een verdomd goede ook.![]()
Anyhow, klinken de Kef's niet relatief slecht zo dicht tegen de muur?
Kwa geluidskwaliteit kan ik echt niet klagen.
Al heb ik soms wel het idee dat er iets te veel laag uitkomt.
Maar ik zal ze is verplaatsen en zien wat het doet ik heb ze ook nog niet lang (een weekje fso)
25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)
Ik kon het toch niet laten om een nieuwe tv te kopen, ik heb gekozen voorr de pioneer 500KRP-A omdat deze nog net onze hoek in kon, deze zal na onze verbouwing later dit jaar verhuizen naar onze slaapkamer waarna onze waarschijnlijk maar helaas de laatste pioneer tv, de 600KRP-A zal komen
Ook mijn oude tv's heb ik in mijn kantoortje geplaatst, zo kan ik samen met mijn zoontje online tegen elkaar racen op de xbox360 en de ps3
Alle kabels uit mijn vorige post zijn inmiddels vervangen door de monster m1000hd

Ook mijn oude tv's heb ik in mijn kantoortje geplaatst, zo kan ik samen met mijn zoontje online tegen elkaar racen op de xbox360 en de ps3

Alle kabels uit mijn vorige post zijn inmiddels vervangen door de monster m1000hd
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 228903 op 13-02-2009 12:08 ]
Zéééér mooie TV (design)Anoniem: 228903 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:01:
.... pioneer tv, de 600KRP-A zal komen
[afbeelding]
.....
Anoniem: 279403
wat gezelliger gemaakt....
In de oude opstelling was het echt een verbetering. In de nieuw situatie zoals hieronder kan ik de 2de Gimini niet kwijt rechts naast het meubel lijkt wel een dode hoek of zo want als ik er daar 1 zet en als enigste laat spelen hoor je hem nauwelijks erg raar (en dus ook geen mooie bas). Nu staat er 1 in de hoek naast de 2 banken en dat gaat prima. Dus de tweede Gimini gaat waarschijnlijk de deur uit.
Dan nu de opstelling. Het is veranderd omdat de ruimte hiervoor gewoon te kleine was, het zat niet fijn daar, het was ongezellig en met het geluid kwam ik er niet uit. Het is nu dus een echte woonkamer opstelling die een stuk gezelliger is en veel ruimtelijker klinkt! Helaas niet perfect maar wel fijn om te zitten en een filmpje te kijken bijvoorbeeld. Verder nog dik tevreden en veel films kijken!

In de oude opstelling was het echt een verbetering. In de nieuw situatie zoals hieronder kan ik de 2de Gimini niet kwijt rechts naast het meubel lijkt wel een dode hoek of zo want als ik er daar 1 zet en als enigste laat spelen hoor je hem nauwelijks erg raar (en dus ook geen mooie bas). Nu staat er 1 in de hoek naast de 2 banken en dat gaat prima. Dus de tweede Gimini gaat waarschijnlijk de deur uit.
Dan nu de opstelling. Het is veranderd omdat de ruimte hiervoor gewoon te kleine was, het zat niet fijn daar, het was ongezellig en met het geluid kwam ik er niet uit. Het is nu dus een echte woonkamer opstelling die een stuk gezelliger is en veel ruimtelijker klinkt! Helaas niet perfect maar wel fijn om te zitten en een filmpje te kijken bijvoorbeeld. Verder nog dik tevreden en veel films kijken!

Wat voor meubel is dat? Ben op zoek naar net zoiets..
Dit topic is gesloten.