Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 375.082 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279403

Vanb de Kwantum maar die wisselen nog wel eens met meubels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12
Even de stand van zaken melden t.o.v. m'n laatste post. De versterker (Primaluna Prologue 2) is voorzien van een paar nieuwe voorversterkerbuisjes (Tungsol ECC83) met een, naar mijn gehoor, verbetering in met name het middengebied. Verder de cd-speler (MHZS CD88E) met de soldeerbout bewerkt (opamp en filter ongedaan gemaakt) met meer details en een betere plaatsing van stemmen en instrumenten als duidelijk hoorbaar resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/353/29133082ox6.jpg

Ten slotte de oude speakers vervangen voor een paar nieuwe, of beter gezegd, andere speakers (Amphion Argon 2 in kersenfineer). Kon ik een tijdje terug als ex-demomodel voor een gunstige prijs van iemand overnemen. Ik moet zeggen: toen ik ze net had, viel met name de laagweergave wat tegen. Een paar weken later bleek het laag pas echt los te komen en spelen de speakers nu de sterren van de hemel :)

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/9919/93035958nm3.jpg

De stands zijn van RVS (designed by me -inspired by Target HR70- and made by m'n zwager in ruil voor m'n ouwe speakers), staan op gepunte RVS bouten M8 en zijn afgevuld met zilverzand. Gevolg: ze staan zo vast als een huis. Op de vraag of het in akoestische zin ook voordelen heeft, durf ik geen antwoord te geven. Wel ziet het er iig tof uit :)

En zo zit ik 's avonds vanuit m'n luistertroon, achter de rode poef waar de AB op ligt, tot in de late uurtjes muziek te luisteren:
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/2020/94780744js9.jpg

De setup is nu zo wel compleet. Wellicht dat ik nog wat met buizen ga rommelen, maar voorlopig lekker genieten van muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Gideon schreef op zondag 15 februari 2009 @ 21:45:
Even de stand van zaken melden t.o.v. m'n laatste post. De versterker (Primaluna Prologue 2) is voorzien van een paar nieuwe voorversterkerbuisjes (Tungsol ECC83) met een, naar mijn gehoor, verbetering in met name het middengebied. Verder de cd-speler (MHZS CD88E) met de soldeerbout bewerkt (opamp en filter ongedaan gemaakt) met meer details en een betere plaatsing van stemmen en instrumenten als duidelijk hoorbaar resultaat.

[afbeelding]

Ten slotte de oude speakers vervangen voor een paar nieuwe, of beter gezegd, andere speakers (Amphion Argon 2 in kersenfineer). Kon ik een tijdje terug als ex-demomodel voor een gunstige prijs van iemand overnemen. Ik moet zeggen: toen ik ze net had, viel met name de laagweergave wat tegen. Een paar weken later bleek het laag pas echt los te komen en spelen de speakers nu de sterren van de hemel :)

[afbeelding]

De stands zijn van RVS (designed by me -inspired by Target HR70- and made by m'n zwager in ruil voor m'n ouwe speakers), staan op gepunte RVS bouten M8 en zijn afgevuld met zilverzand. Gevolg: ze staan zo vast als een huis. Op de vraag of het in akoestische zin ook voordelen heeft, durf ik geen antwoord te geven. Wel ziet het er iig tof uit :)

En zo zit ik 's avonds vanuit m'n luistertroon, achter de rode poef waar de AB op ligt, tot in de late uurtjes muziek te luisteren:
[afbeelding]

De setup is nu zo wel compleet. Wellicht dat ik nog wat met buizen ga rommelen, maar voorlopig lekker genieten van muziek :)
Ziet er strak uit en t zal vast heel mooi klinken maar voor een Home Cinema mis ik hier toch een vitaal onderdeel. Waar precies worden de bewegende beelden vertoond?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
bornin7ty2 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:58:
[...]

Ziet er strak uit en t zal vast heel mooi klinken maar voor een Home Cinema mis ik hier toch een vitaal onderdeel. Waar precies worden de bewegende beelden vertoond?
Goeie vraag! Normaalgesproken kijk ik nauwelijks films en ben ik meer een muziekliefhebber. De TV (platte Sony, type weet ik zo ff niet) staat daarom ook ergens anders in de huiskamer. Als ik echter met vrienden een filmpje ga kijken of een concertregistratie op DVD op zet, maak ik de vensterbank leeg en zet de TV daarboven op. Beetje met meubels schuiven en we hebben een homecinema :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gideon op 15-02-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Gideon schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:20:
[...]
Beetje met meubels schuiven en we hebben een homecinema :)
In stereo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Zijn setup klinkt waarschijnlijk een stuk beter dan het meeste surround spul wat hier langskomt hoor ;). Enige wat ik eventueel zou missen is een subwoofer voor de LFE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 09:46
Anoniem: 159816 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 01:56:
[...]
Zijn setup klinkt waarschijnlijk een stuk beter dan het meeste surround spul wat hier langskomt hoor ;). Enige wat ik eventueel zou missen is een subwoofer voor de LFE.
Oh dat zal best. Maar spreken van een homecinema met twee relatief kleine speakers vind ik wat ver gaan. Een leuke surround-set zal met een vette film véél meer op een homecinema lijken dan met twee kwalitatief vast wel prima luidsprekers. Geen surround + geen diepe LFE-tonen = geen homecinema IMHO.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 06:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Stereosets zijn ook welkom en leuk om naar te kijken. Dit is een al wat uitgekauwdere discussie (zie de ´policy´ in de topicstart).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
Anoniem: 159816 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 01:56:
Enige wat ik eventueel zou missen is een subwoofer voor de LFE.
Voor de echte roffels zou een mooie sub idd niet misstaan. Maar ik moet zeggen dat de speakers wat mij betreft al voldoende laag weergeven om als realistisch over te komen (tot aan wandelende glazen op de tafel aan toe). Achterspeakers zouden voor het surroundeffect wellicht beter zijn, maar daarin schiet m'n versterker tekort. Maar goed, voor concert-DVD's heb ik die toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JvS schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:50:
Stereosets zijn ook welkom en leuk om naar te kijken.
Wordt toch ook nergens ontkend?
Dit is een al wat uitgekauwdere discussie (zie de ´policy´ in de topicstart).
Pfff, één kritieke opmerking en het is alweer paniek bij bepaalde forumleden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 13:58

SeatRider

Hips don't lie

Jeroenz18 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:24:
Ben nog niet verhuisd naar mijn eigen woning (yes op mezelf gaan wonen _/-\o_ ) ... maar geef jullie alvast een kleine preview / teaser hoe het nu "hangt" en wat er te verwachten is:

Truss:
[afbeelding]

[afbeelding]

TV meubel (240 cm breed, IKEA Besta)
[afbeelding]

Wat er komt te hangen / staan:

Licht (hangt normaal in discotheken, clubs enz .. maar altijd leuk voor thuis):
12 x Par 20 spots ( 50 watt halogeen aan een 12 kanaals dmx dimmer gekoppeld )
1 x DJ scan - dmx gestuurd ( omgebouwd naar LED )
2 x Par 56 RGB led - dmx gestuurd
16 meter Deco-Truss
W00t! Waar haal je die deco-trussen vandaan? Ik zou dat dus absoluut wel thuis willen!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 07:28
SeatRider schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:09:
[...]

W00t! Waar haal je die deco-trussen vandaan? Ik zou dat dus absoluut wel thuis willen!
Duitsland.... linkje!

Reken voor de constructie die ik heb ruim 550 euro...

Inmiddels ben ik ook verhuisd, binnenkort begin ik aan de dimmer + spots bekabeling _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:05:
[...]

Oh dat zal best. Maar spreken van een homecinema met twee relatief kleine speakers vind ik wat ver gaan. Een leuke surround-set zal met een vette film véél meer op een homecinema lijken dan met twee kwalitatief vast wel prima luidsprekers. Geen surround + geen diepe LFE-tonen = geen homecinema IMHO.
Ah, dus ik heb geen homecinema met een 88" projectie scherm omdat ik 2 kleine fronts met een 10" sub heb (op een stereo versterker). Wat een hoop onzin. Home cinema is een breed begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
Mensen die de Argon over één kam scheren met andere 'kleine speakers' hebben ze nooit gehoord.

Gideon: Gefeliciteerd! Je hebt de speakers waar ik zelf al best een poos dagelijks van geniet :) In mijn zoektocht was er toentertijd niets, maar dan ook niets, dat aan deze speakers kon tippen, en daarbij heb ik me écht niet laten tegenhouden door prijskaartjes (binnen het redelijke uiteraard) :)

* Wormaap heeft ook de Argon2 in kersenfineer.
Zodra ik in mijn nieuwe huisje zit maak ik wel weer wat fotootjes :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 159816 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:29:
[...]
Ah, dus ik heb geen homecinema met een 88" projectie scherm omdat ik 2 kleine fronts met een 10" sub heb (op een stereo versterker). Wat een hoop onzin. Home cinema is een breed begrip.
Ach ja, als je thuis naar een film kijkt op een 22 inch Daewoo LCD via een setje stereo Logitech speakers heb je óók een homecinema. Snap dat men zich hier nogal snel op de teentjes getrapt voelt en je geen eigen mening mag hebben en alleen positief en wooooooow-commentaar mag geven, weten we dat ook weer. Mijn excuses. Valt me nog mee dat er niet wéér "en waar zijn jouw foto's dan?" wordt gezegd als je niet meteen overly positive bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:15

Royz

Kleurenblind!!

Op zich vind ik ook wel dat een thuisbioscoop niet iets is als een 22inch Daewoo LCD. Maar daar zal iedereen inderdaad anders over denken ;).

Definitie van een home cinema is wat mij betreft dat de ervaring van de bioscoop wordt evenaard en dat gebeurd bij lange na niet met een 22 inch daewoo

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurkaN
  • Laatst online: 20-05 10:05
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:36:
[...]

Ach ja, als je thuis naar een film kijkt op een 22 inch Daewoo LCD via een setje stereo Logitech speakers heb je óók een homecinema. Snap dat men zich hier nogal snel op de teentjes getrapt voelt en je geen eigen mening mag hebben en alleen positief en wooooooow-commentaar mag geven, weten we dat ook weer. Mijn excuses. Valt me nog mee dat er niet wéér "en waar zijn jouw foto's dan?" wordt gezegd als je niet meteen overly positive bent.
Waar zijn jouw foto's dan? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:15

Royz

Kleurenblind!!

BurkaN schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:06:
[...]

Waar zijn jouw foto's dan? :>
Gelukkig heb ik de mijne wel ooit gepost :p

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:52
Wat ik me nou al een tijdje af vraag (zonder weer een kabeldiscussie los te maken), wat heeft het voor zin om dikkere/betere/duurdere kabels te gebruiken dan wat er in de versterker zelf naar de aansluitingen aan de achter gaat? Zoals je op dit plaatje ziet zitten er binnen in de versterker gewoon 'dropveters' die naar de aansluitingen aan de achterkant gaan. Vervolgens draai je daar kabels in die 4x zo dik zijn :)
Als dit door welke reden dan ook onzin is, zeg het alsjeblieft :)

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Who Am I? schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:28:
[...]
Wat ik me nou al een tijdje af vraag (zonder weer een kabeldiscussie los te maken), wat heeft het voor zin om dikkere/betere/duurdere kabels te gebruiken dan wat er in de versterker zelf naar de aansluitingen aan de achter gaat? Zoals je op dit plaatje ziet zitten er binnen in de versterker gewoon 'dropveters' die naar de aansluitingen aan de achterkant gaan. Vervolgens draai je daar kabels in die 4x zo dik zijn :)
Daar zeg je wat, dat heb ik dus ook nooit begrepen, waarom het vanaf de output ineens zo belangrijk wordt...
Als het binnenin maar gewoon wat gebundelde kopervezeltjes zijn (af en toe lijkt het net flexibele installatie draad).

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36

compubink

...====...

Je hebt natuurlijk nog wel te maken met de afstand naar de boxen.... Intern zal dat verlies te verwaarlozen zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
- Philips Ambilight 37PFL9632
- Yamaha RX-V650 Receiver
- Yamaha DVD-S550
- Humax IRHD-5000c
- PS3
- Popcorn media tank A110
- WD externe HD
- B&W LCR60 S3 (Center)
- 4 x B&W DM601 S3 (front + rear)
- REL Quake (achter rechter front)
- Atacama stands

Afbeeldingslocatie: http://communities.zeelandnet.nl/data/timelezz/upload/fotos/01.jpgAfbeeldingslocatie: http://communities.zeelandnet.nl/data/timelezz/upload/fotos/02.jpgAfbeeldingslocatie: http://communities.zeelandnet.nl/data/timelezz/upload/fotos/03.jpgAfbeeldingslocatie: http://communities.zeelandnet.nl/data/timelezz/upload/fotos/04.jpgAfbeeldingslocatie: http://communities.zeelandnet.nl/data/timelezz/upload/fotos/05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49
ik ben van plan om een onyo tx sr 606 te gaan kopen icm 2 x kef iQ 7.

Nu kan ik deze combinatie nergens vinden om te beluisteren, wel heb ik de iQ 7 gehoord op een yamaha versterker.
Zal het veel verschil maken qua sound of ik speel op een yamaha of een onkyo?
M.a.w. beinvloedt de versterker de sound die uit de boxen komt veel of is dit te verwaarlozen zodat ik die Onkyo blind/doof kan kopen icm de kef iq7's

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

De lengte ;), hoe dik/breed denk je dat de printbanen zijn? Zelfs al staan je luidsprekers zeer dichtbij de versterker, de kabels ernaartoe zullen al snel langer zijn dan de verbindingsstukjes in de versterker. Net als de bekabeling in de luidsprekers, die zijn ook zelden van extreme dikte, wel vaak verzilverd, zoals bij PC voedingen.

[ Voor 16% gewijzigd door _XipHiaS_ op 17-02-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
[...]

Weinig; enige wat je doet is verdere verliezen beperken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498

en de mensen die de dikke kabels produceren / promoten / verkopen etc. willen ook in een leuke auto en mooi huis zitten. Dus een mooiere omgeving, begint bij de aankoop van heilige kabels :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:23
we krijgen zo weer een kabel gedoe. Alleen voor E2,- de meter haal je een leuke 2.5mm kabel van koper. En ik zeg altijd maar zo : koper is koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Koper is niet koper.. maar discussieer gerust verder in het topic wat hiertoe bestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Hoop dat deze vraag hier mag, weet iemand waar je die mooie home theatre-bankstellen kunt krijgen, bij voorkeur in een halve maan plaatsbaar, met uitklapbare voetensteunen en beker/chipshouders tussen de stoelen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:21

Vrijdag

De Zwarte

timelezzzz schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:57:
- Philips Ambilight 37PFL9632
- Yamaha RX-V650 Receiver
- Yamaha DVD-S550
- Humax IRHD-5000c
- PS3
- Popcorn media tank A110
- WD externe HD
- B&W LCR60 S3 (Center)
- 4 x B&W DM601 S3 (front + rear)
- REL Quake (achter rechter front)
- Atacama stands

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Strak hoor :) Maar waarom staat je tv zoveel naar links eigenlijk?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30

Tank80

Cyanide&&Happiness

SeatRider schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:01:
Hoop dat deze vraag hier mag, weet iemand waar je die mooie home theatre-bankstellen kunt krijgen, bij voorkeur in een halve maan plaatsbaar, met uitklapbare voetensteunen en beker/chipshouders tussen de stoelen in :)
bedoel je deze tent?

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdb.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 21:44
Ik zie dat je speakerkabels uit de muur komen.
Welke aansluitdoos heb je daar voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zal die er binnenkort ook wel opzetten dan. Ben ik dáár in ieder geval van af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:07
Foto's heb ik hier (op de zaak) niet, maar die zal ik binnenkort indien gewenst wel plaatsen. Eigenlijk heb ik maar een heel simpel setje, maar voor mij voldoet het prima. (in de ruimte van +- 4*3)

Er staat een gewone ouderwetse 4:3 verhouding 52cm teveetje, met daaraan een kastje voor digitale tv (kan ik tenminste radio over de kabel ontvangen op m'n kamertje en 't beeld stoort dan ook niet zoals het dat met de standaard coax aansluiting wel deed) Dit kastje is de standaard Humax die je van Ziggo krijgt bij digitale tv.

Een Philips (typenummer weet ik zo niet, maar ding is ook al zo'n 6 jaar oud) 5*60 Watt surround versterker, met daarbij behorende boxen. De center en de 2 Front speakers zijn prima, en qua formaat ook wel zo dat die de zware tonen prima weergeven. Nog geen behoefte gehad om een subwoofer neer te zetten.
Aan die versterker zit ook een Philips DVD spelertje, speelt veel films beter af dan mijn vorige Finlux Dvd spelertje. (Deze Finlux had moeite met een gebrande film, die ontzettend ging storen en raar ging doen. In de Philips speelde deze zonder horten/ stoten af. Er zit dus wel degelijk verschil in de "simpele" dvd-spelers.)

Alles is weggewerkt in een TV-meubeltje van de LeenBakker, de kabels zijn mooi rondgeleid, zodat je daar (bijna) niets van ziet. Verder ligt er nog een eenvoudige kabel van de versterker naar mijn bureau. Zodat ik mijn laptop aan kan sluiten op de versterker. Is wel zo leuk spelletjes spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Hee daar heb ik ooit eens echte bioscoopstoelen vandaan. Maar dit was inderdaad ongeveer wat ik zoek, maar dan 4 stoelen, liefst in een lichte bocht opgesteld. En er hoeft geen koelkast in :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bioscoopstoelen.nl/shop/images/D/cc_805_dobb.jpg?1234953870179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
TroonStaal schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:46:
[...]

Strak hoor :) Maar waarom staat je tv zoveel naar links eigenlijk?
Omdat mijn bank er dan midden voor staat, bovendien vond ik het mooier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
Sjoerdb. schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:38:
[...]

Ik zie dat je speakerkabels uit de muur komen.
Welke aansluitdoos heb je daar voor gebruikt?
Geen, die muur is nep (montageplaten) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 15:53
SeatRider schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:45:
[...]

Hee daar heb ik ooit eens echte bioscoopstoelen vandaan. Maar dit was inderdaad ongeveer wat ik zoek, maar dan 4 stoelen, liefst in een lichte bocht opgesteld. En er hoeft geen koelkast in :)

[afbeelding]
Dan kan je hier eens kijken: Home Cinema Modules

Die maken compleet modulair opgebouwde bioscoop inrichtingen, en hebben ook stoelen in een lichte bocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-05 14:01
Heeft iemand hier de (vrij nieuwe) Kef C5 of C7 speakers ?
Ik wil ze zelf gaan halen maar was even benieuwd of iemand ze al had en of ze bevielen !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eigenaren van luidsprekers zullen altijd zeggen dat ze bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-05 14:01
Hmm daar heb je een punt, maar die speakers, ik heb nu B&W boxen, hele oude : DM330
Is dat vergelijkbaar ? of zal ik daar niet eens bij in de buurt komen ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny K.
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:18
Nou, hier zijn de mijne dan.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2vkz51z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/4ugtvo.jpg

Eindelijk een eigen huis. Ik woon er nog niet zo heel lang. Toch zal het niet veel voller worden dan dit. Ik ben pro minimalisme (dat krijg je als je jarenlang in een te kleine overvolle kamer hebt gezeten ;) )

What you see:

Onkyo Txsr 506 Receiver
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2hi5g6f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2uzz9r9.jpg

Mediacenter gebouwd in HIPER HMC-2K53A kast draaiend op Ubuntu 8.10 + XBMC
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2lbkoi8.jpg
Die wordt bestuurd met de Periboard 705
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2r6h4c0.jpg

Sega Dreamcast
Nintendo Wii
Sony Playstation 3
LC power Media center HDD bracket (m'n oude bakkie voordat ik aan de Hiper ging)
Tele2 Tv Gold decoder

Dit alles via de receiver op echte Entrop speakers in 5.1 opstelling.

De rest van m'n consoles staan in m'n gameroom ;) Da's weer een heel ander verhaal :P

2do: Kabels nog beter wegwerken.

Anoniem: 185891

Donny K. schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:36:

Sega Dreamcast

Een paar dingen die mij opvallen:

- Minimalisme! _/-\o_
- Mooie vloer!
- Dreamcast! _/-\o_
- Die centerspeaker... Die ziet er een beetje 'car-audio' uit. Wat is het idee daarachter? :)
- Wat zijn Entrop speakers? Zit daar nu een supertweeter op of zo?

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 13:06
Inderdaad mooie vloer. Waar staat de .1 van je 5.1? Of draai je zonder subwoofer?

Anoniem: 170903

[afbeelding]

[afbeelding]

Eindelijk een eigen huis. Ik woon er nog niet zo heel lang. Toch zal het niet veel voller worden dan dit. Ik ben pro minimalisme (dat krijg je als je jarenlang in een te kleine overvolle kamer hebt gezeten ;) )
Heb je niet enorm veel last van echo? Het appartement waar ik nu woon is ook nog vrij leeg. (Zetels zijn al 1,5 maand geleden besteld, maar deze hebben een levertijd van ongeveer 3 maanden. Ook moeten er dan nog een tapijt en gordijnen komen, maar dat moet even wachten op budget.) Daardoor heb ik enorm veel last van echo. Muziek klinkt niet zo goed en zelfs mijn broer (waarmee ik op het appartement woon) versta ik soms niet.

Anoniem: 79082

[afbeelding]

[afbeelding]

What you see:

Onkyo Txsr 506 Receiver
[afbeelding]
[afbeelding]

Mediacenter gebouwd in HIPER HMC-2K53A kast draaiend op Ubuntu 8.10 + XBMC
[afbeelding]
Die wordt bestuurd met de Periboard 705
[afbeelding]

Sega Dreamcast
Nintendo Wii
Sony Playstation 3
LC power Media center HDD bracket (m'n oude bakkie voordat ik aan de Hiper ging)
Tele2 Tv Gold decoder

De rest van m'n consoles staan in m'n gameroom ;) Da's weer een heel ander verhaal :P

2do: Kabels nog beter wegwerken.
Ik mis je TV?
Merk/type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny K.
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:18
Anoniem: 185891 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 07:19:
[...]

Een paar dingen die mij opvallen:

- Minimalisme! _/-\o_
- Mooie vloer!
- Dreamcast! _/-\o_
- Die centerspeaker... Die ziet er een beetje 'car-audio' uit. Wat is het idee daarachter? :)
- Wat zijn Entrop speakers? Zit daar nu een supertweeter op of zo?
Yep, Supertweeters inderdaad. Deze speakers zijn custom made (door een audiofiel die puur en alleen speakers op maat maakt en deze het "merk" Entrop meegeeft). Ze voldoen geluidstechnisch daarom precies aan m'n eisen. De center speaker is dus ook een Entrop stijltje en ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. Mocht het vervelen, kan ik 'm nog laten aanpassen.
RexP schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:03:
Inderdaad mooie vloer. Waar staat de .1 van je 5.1? Of draai je zonder subwoofer?
Thanks. Ben erg trots op m'n vloer. Heb ik heel wat weken voor moeten poetsen en lakken. Maar het resultaat mag er wezen. Ik draai zonder aparte woofer. De vier speakers die ik nu heb staan genereren zoveel bas, dat een aparte woofer niet meer nodig was. Het is dus eigenlijk een 5. opstelling ;)
Anoniem: 170903 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:20:
[...]

Heb je niet enorm veel last van echo? Het appartement waar ik nu woon is ook nog vrij leeg. (Zetels zijn al 1,5 maand geleden besteld, maar deze hebben een levertijd van ongeveer 3 maanden. Ook moeten er dan nog een tapijt en gordijnen komen, maar dat moet even wachten op budget.) Daardoor heb ik enorm veel last van echo. Muziek klinkt niet zo goed en zelfs mijn broer (waarmee ik op het appartement woon) versta ik soms niet.
Nope. De Echo (galm) verdween als sneeuw voor de zon toen de gordijnen hingen en de bank op z'n plek stond. Ik wilde zelfs nog voor een extra kleed gaan, maar dat was achteraf gezien dus niet meer nodig.
Stom. Helemaal vergeten te vermelden. het is een Samsung PS50A557

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 20:06

NvM

SanderPS3 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:13:
Heeft iemand hier de (vrij nieuwe) Kef C5 of C7 speakers ?
Ik wil ze zelf gaan halen maar was even benieuwd of iemand ze al had en of ze bevielen !
Ik heb zelf als rears de C3, C6 als center en de C4 subwoofer. Ze bevallen mij zo goed, dat ik binnenkort mijn fronts vervang voor de C7.

Een erg goede prijs/kwaliteit luidspreker serie, in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Zo na de teaser van een 2 weken terug zit ik nu eindelijk in mijn woning.

Vandaag alle spots aangesloten op de dimmer, en alles is nu DMX gestuurd (via een bedieningspaneel of via computer).

Hieronder een paar sfeer foto's:

Afbeeldingslocatie: http://weblog.jeroenzelle.nl/final/_DSC7907.jpg

Afbeeldingslocatie: http://weblog.jeroenzelle.nl/final/_DSC7910.jpg

Afbeeldingslocatie: http://weblog.jeroenzelle.nl/final/_DSC7914.jpg

Er komt nog een projectiescherm over 2 weken te hangen, en moet de kabels nog bij elkaar binden.

Het is bijna klaar, precies zoals ik wilde _/-\o_

(Dat grote apparaat op de 1e foto is een scan, kan diverse kleurtjes en gobo's projecteren ... ook DMX gestuurd O-) )

[ Voor 9% gewijzigd door jeroenzelle op 21-02-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

haha, ziet er cool uit. Ik zou het nooooooit als huiskamer willen hebben en vind het niet echt gezellig overkomen, maar wel cool hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Vrijgezel? >:)

Ziet er wel cool uit voor de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Anoniem: 131383 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:18:
Vrijgezel? >:)

Ziet er wel cool uit voor de rest
Jups :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Ben blij dat ik je buurman niet ben ... geloof ik :o :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

JvS schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:06:
haha, ziet er cool uit. Ik zou het nooooooit als huiskamer willen hebben en vind het niet echt gezellig overkomen, maar wel cool hoor :).
Een PA set in je woonkamer lijkt me ook niet echt ideaal....

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 250661 op 22-02-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom staan je luidsprekers zo hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 06:47

silitek

Tubes Only

Anoniem: 159816 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:31:
In staande positie op oor/ luister hoogte, denk ik 8) ....

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 159816 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:31:
Da's denk ik gewoon uit PA gewoonte (daarbij is het natuurlijk logisch om boven de mensen uit te komen met speakers :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Waarom PA? Omdat je luid wil, omdat het er 'vet' uitziet, omdat je er goedkoop aan kon geraken?

BTW, tijdje geleden zag ik 16 stuks 1200HMI Clay Paky's te koop staan voor 200 euro/stuk _dat_ is een groot apparaat.

* nuclear waste is blij dat ie thuis gewoon hifi heeft, PA mag ik al genoeg mee werken :p

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Topicstarter
Jeroenz18 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 20:16:
Zo na de teaser van een 2 weken terug zit ik nu eindelijk in mijn woning.

Vandaag alle spots aangesloten op de dimmer, en alles is nu DMX gestuurd (via een bedieningspaneel of via computer).

Hieronder een paar sfeer foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er komt nog een projectiescherm over 2 weken te hangen, en moet de kabels nog bij elkaar binden.

Het is bijna klaar, precies zoals ik wilde _/-\o_

(Dat grote apparaat op de 1e foto is een scan, kan diverse kleurtjes en gobo's projecteren ... ook DMX gestuurd O-) )
Ziet er gaaf uit zeg, let the party begin 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 12:00
Gave set-up Jeroenz18! Nu nog 2 leuke 15" punch bas subjes eronder en je kan een aardig feestje bouwen :)

Zou er alleen wel een goede versterker onder knallen, aangezien een versterkertje met te weinig vermogen ook niet goed voor je speakers is (wat vaak door mensen onderschat wordt). Over het algemeen mag een versterker 1.5 x zo krachtig zijn als dat de speaker kan hebben.

Ik wil in mijn woonkamer ook niet mijn bedrijfs PA zooi hebben staan (hmm kan ik zelf niet meer zitten :P ).
Maar in tegenstelling tot de doorsnee 5.1 setjes geven 2 leuke kastjes wel een strakker geluid (mits kwaliteit etc) :)

[ Voor 2% gewijzigd door Wackoz op 22-02-2009 20:25 . Reden: Zo dan ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wackoz schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:32:
Gave set-up Jeroenz18! Nu nog 2 leuke 15" punch bas subjes eronder en je kan een aardig feestje bouwen :)

Zou er alleen wel een goede versterker onder knallen, aangezien een versterkertje met te weinig vermogen ook niet goed voor je speakers is (wat vaak door mensen onderschat wordt). Over het algemeen mag een versterker 1.5 x het vermogen van de speaker hebben.

Ik wil in mijn woonkamer ook niet mijn bedrijfs PA zooi hebben staan (hmm kan ik zelf niet meer zitten :P ).
Maar in tegenstelling tot de doorsnee 5.1 setjes geven 2 leuke kastjes wel een strakker geluid (mits kwaliteit etc) :)
Een luidspreker heeft geen vermogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle

Zou er alleen wel een goede versterker onder knallen, aangezien een versterkertje met te weinig vermogen ook niet goed voor je speakers is (wat vaak door mensen onderschat wordt). Over het algemeen mag een versterker 1.5 x het vermogen van de speaker hebben.

Thanks iedereen :) .

Kwa de luisterhoogte ... ze staan op speaker statieven, misschien binnenkort iets lagere en kleinere kopen. Maar het geluid is ook perfect als je op de bank ligt.

Verder is het inderdaad wel normaal beter om een zwaardere versterker eronder te hebben. Maar heb daarmee geexperimenteerd, en de kleinere versterker was beter en klonk beter.

Waarom PA? Ik heb deze luidsprekers al ruim 5 jaar lang, nooit problemen mee gehad. Klinkt beter dan de goedkope series PA speakers, dit is gemaakt door HK Audio ... een gerenommeerd duits merk in de PA industrie. Doen niet onder voor "normale" 5.1 sets kwa geluidskwaliteit.
Ze waren 5 jaar terug ruim 650 euro per stuk :X

Op den duur ga ik ze vervangen door kleinere speakers, en die kunnen ook licht naar voren gekanteld worden zodat het beter gericht is op de bank positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Jeroenz18 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:47:
Waarom PA? Ik heb deze luidsprekers al ruim 5 jaar lang, nooit problemen mee gehad. Klinkt beter dan de goedkope series PA speakers, dit is gemaakt door HK Audio ... een gerenommeerd duits merk in de PA industrie. Doen niet onder voor "normale" 5.1 sets kwa geluidskwaliteit.
Ze waren 5 jaar terug ruim 650 euro per stuk :X

Op den duur ga ik ze vervangen door kleinere speakers, en die kunnen ook licht naar voren gekanteld worden zodat het beter gericht is op de bank positie.
Ik zeg niet dat PA slecht klinkt (zeker niet, Turbosound Flashlight is erg erg leuk materiaal bv.!) maar het is gewoon niet gemaakt voor dit soort toepassingen...

Een beetje zoals een douche in je badkamer hebben die ze in kerncentrales gebruiken om hun pakken stralingsvrij te maken in het sas... (of whatever die douches daar ook doen.. :p)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Juist dit soort speakers speelt prima met kleine vermogens, omdat ze vaak een enorme gevoeligheid hebben van 100db/watt. Dat van die 1,5 keer het vermogen van een speaker moeten hebben is een urban legend. Je krijgt speakers zowel stuk met een lichte versterker die zwaar overstuurd speelt, als met een zware versterker die veel te hard staat,

In beide gevallen moet je overigens echt je best doen en geen van beide gevallen is de situatie 'gevaarlijk' (met deze gevoeligheden dus zelfs minder, omdat je vertserker minder hard hoeft te staan :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
JvS schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:41:
[...]
Juist dit soort speakers speelt prima met kleine vermogens, omdat ze vaak een enorme gevoeligheid hebben van 100db/watt. Dat van die 1,5 keer het vermogen van een speaker moeten hebben is een urban legend. Je krijgt speakers zowel stuk met een lichte versterker die zwaar overstuurd speelt, als met een zware versterker die veel te hard staat,

In beide gevallen moet je overigens echt je best doen en geen van beide gevallen is de situatie 'gevaarlijk' (met deze gevoeligheden dus zelfs minder, omdat je vertserker minder hard hoeft te staan :)).
Inderdaad ... klopt ook.

Ik heb de versterker altijd op de helft van het vermogen staan, en dan zelfs stuurt mijn mengpaneel nog geen eens de helft uit naar de versterker.

Hij staat hoe dan ook altijd maximaal op 1/4 van het volume wat de versterker uit kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gister mijn nieuwe AV-meubel binnen gehad.
Morgen even nieuwe foto's maken en hier posten.
Een flinke vooruitgang al zeg ik het zelf.

Zal een voor en een na foto plaatsen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb afgelopen donderdag mijn B&W 804 Nautilus opgehaald. En DAMN wat klinken die goed. Afgelopen zaterdag met mijn pa even wat cd's erbij gepakt om hem eens te testen hoe hij klinkt in mn kamer echt SU-PER! Ben er enorm blij mee. ik hoop volgende week ergens met daglicht wat foto's ervan te kunnen nemen, ik heb nu alleen avondfoto's, da's toch minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

semicon schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:22:
Ik heb afgelopen donderdag mijn B&W 804 Nautilus opgehaald. En DAMN wat klinken die goed. Afgelopen zaterdag met mijn pa even wat cd's erbij gepakt om hem eens te testen hoe hij klinkt in mn kamer echt SU-PER! Ben er enorm blij mee. ik hoop volgende week ergens met daglicht wat foto's ervan te kunnen nemen, ik heb nu alleen avondfoto's, da's toch minder mooi.
maar al wel aantrekkelijk genoeg als teaser :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Ik heb van het weekend me Hepta's binnen gekregen zou wel is even paar plaatjes schieten :D

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik wil bij het verhuizen gaan overstappen op een wat hoger segment wat audio betreft, ik heb momenteel een 50" plasma gekocht en ik raak daarbij een beetje uitgekeken op het HK + JBL 5.1 setje wat ik hierbij heb.

Ook het oog wil wat en daarom zou ik graag een paar mooie grote speakers in de nieuwe huiskamer willen hebben, maar mijn vraag aan jullie is, wij kijken voornamelijk films, is het dan wel aan te raden om een setje KEF of B&W te kopen? Of kan ik beter een kant en klaar mid-end/high end 5.1 setje kopen van een bekend merk?

Ik heb zelf twee B&W 704 op het oog, kent iemand hier deze speakers toevallig? Me vriendin kan deze wel waarderen wat het uiterlijk betreft, dus dat scheelt al weer :P

Omdat dit relatief grote speakers zijn, zal ik hier ook wel een versterker/reciever moeten kopen die in de prijsklasse 1000-2000 euro zit.

Verhuizen + meubels zij ook duur, dus mijn insteek was om te beginnen met reciever + 2 front speakers en dan de oude JBL rears + sub te gebruiken en deze later te vervangen om zo de investering wat te verspreiden..

Kan iemand mij hierin adviseren? Hopelijk mag ik dit hier zo in dit topic vragen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Workaholic op 26-02-2009 10:42 ]

Mijn V&A

Anoniem: 215257

Workaholic schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:38:
Kan iemand mij hierin adviseren? Hopelijk mag ik dit hier zo in dit topic vragen :)
Eigenlijk is het niet de bedoeling dat je het hier vraagt, ik adviseer je om óf gewoon bij een HiFi zaak te gaan luisteren en zelf je films/muziek mee te nemen, of start hier even een eigen topic. Het hoort in ieder geval niet hier.

de vergelijking tussen B&W en KEF, kan je niet maken. Dat is als moeten kiezen uit een ferrari scuderia of een fiat panda. Er zit daarom ook een gigantisch verschil in de prijs. Dus als je het geld hebt, dan zijn de B&W speakers de absolute topper wat betreft zuiver en scherp geluid.

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
@Xforce: Dat hangt natuurlijk af van over welke KEFs je het hebt. In dezelfde prijsklasse vind ik de KEFs juist veel mooier dan de B&Ws. Kwestie van smaken verschillen...

Maar inderdaad, dit kan beter in een ander topic, waar het antwoord aan Workaholic dat van BlackFlower zal zijn: ga naar een HiFi zaak, en ga luisteren!

[ Voor 5% gewijzigd door dtjv op 26-02-2009 10:50 ]

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30

Tank80

Cyanide&&Happiness

Workaholic schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:38:
Ik wil bij het verhuizen gaan overstappen op een wat hoger segment wat audio betreft, ik heb momenteel een 50" plasma gekocht en ik raak daarbij een beetje uitgekeken op het HK + JBL 5.1 setje wat ik hierbij heb.

Ook het oog wil wat en daarom zou ik graag een paar mooie grote speakers in de nieuwe huiskamer willen hebben, maar mijn vraag aan jullie is, wij kijken voornamelijk films, is het dan wel aan te raden om een setje KEF of B&W te kopen? Of kan ik beter een kant en klaar mid-end/high end 5.1 setje kopen van een bekend merk?

Ik heb zelf twee B&W 704 op het oog, kent iemand hier deze speakers toevallig? Me vriendin kan deze wel waarderen wat het uiterlijk betreft, dus dat scheelt al weer :P

Omdat dit relatief grote speakers zijn, zal ik hier ook wel een versterker/reciever moeten kopen die in de prijsklasse 1000-2000 euro zit.

Verhuizen + meubels zij ook duur, dus mijn insteek was om te beginnen met reciever + 2 front speakers en dan de oude JBL rears + sub te gebruiken en deze later te vervangen om zo de investering wat te verspreiden..

Op de site van B&W hebben ze voor de verschillende series ook afgestemde 5.1 sets staan bestaande uit de speakers uit die serie. Uiteraard kan je hiermee prima je gespreide investeringsplan uitvoeren. zie hier Bij de 704 staat bijvoorbeeld rechtsonder ook nog aangegeven wat de bijpassende overige speakers zijn, zie hierMocht je voor een set gaan met de 704's als basis en je vergelijkt dit met je huidige set, dan weet je niet wat je mee gaat maken! En verder, laat je idd goed adviseren in een goede hifizaak!

Je imiteert me mateloos.

• Workaholic
  • Niet online
Maakt het trouwens nog uit of je de speakerkapjes gebruikt ja of nee? De B&W speakers zien er bijvoorbeeld veel beter uit zonder dat rooster. Kan me voorstellen dat " stof " ergens raakt waarbij de speaker minder goed speelt? Of is dit laatste onzin?

Genoeg offtopic, ik ga morgen naar hobo! :D

Mijn V&A

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
dtjv schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:49:
@Xforce: Dat hangt natuurlijk af van over welke KEFs je het hebt. In dezelfde prijsklasse vind ik de KEFs juist veel mooier dan de B&Ws. Kwestie van smaken verschillen...
Ik moet wel zeggen dat in de zelfde prijsklasse KEF's juist minder klinken, voordat je een goede hebt zoals een vergelijkbare B&W zit je qua prijs hoger. Bij de VAD hifi beurs vielen mij de KEF's enorm tegen moet ik zeggen (midden/hoog was PERfect maar het hele laag was weg, jennifer warnes klonk gewoon echt niet zoals bedoeld, iets wat ik en mij pa absoluut vreemd vonden aangezien je het over speakers van ruim 3k p.s. of hoger hebt, dacht dat het die 203 of 205 jongens waren, zelfde ervaring gehoord bij de iQ90's).

En zelfs dat blijft misschien een kwestie van smaak, ik weet alleen dat ik niet de enige was. Ik hoorde in de luisterkamer er meer over praten.

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 21:04
Workaholic schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:58:
Maakt het trouwens nog uit of je de speakerkapjes gebruikt ja of nee? De B&W speakers zien er bijvoorbeeld veel beter uit zonder dat rooster. Kan me voorstellen dat " stof " ergens raakt waarbij de speaker minder goed speelt? Of is dit laatste onzin?

Genoeg offtopic, ik ga morgen naar hobo! :D
Ik zou me daar niet druk om maken.... Regelmatig af stoffen is ook een optie :p

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik geef nog een tip op dat vlak: Dynaudio :)

En als we het daar toch over hebben... Ik ben onlangs verhuisd, dus wordt weer tijd om m'n setup te showen hier...
Heeft eindelijk een beetje ruimte gekregen :D

Anoniem: 250661

Anoniem: 118498 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:46:
de vergelijking tussen B&W en KEF, kan je niet maken. Dat is als moeten kiezen uit een ferrari scuderia of een fiat panda. Er zit daarom ook een gigantisch verschil in de prijs. Dus als je het geld hebt, dan zijn de B&W speakers de absolute topper wat betreft zuiver en scherp geluid.
Er zijn nog steeds mensen die denken dat een stickertje van B&W op een speakers staat, dat het garandeert dat het dan ook gelijk goed klinkt. Het is veel beter om te gaan luisteren, en dan pas naar een merk te gaan kijken. Een merk met een wat lager budget voor marketing kan juist veel beter klinken.....

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:45
Anoniem: 250661 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:22:
[...]

Er zijn nog steeds mensen die denken dat een stickertje van B&W op een speakers staat, dat het garandeert dat het dan ook gelijk goed klinkt. Het is veel beter om te gaan luisteren, en dan pas naar een merk te gaan kijken. Een merk met een wat lager budget voor marketing kan juist veel beter klinken.....
.... Kan ja. Ik ging ook redelijk bevooroordeeld een winkel in, denkend van ik ga alle kleinere merken op zijn minst een kans geven. Toch bleef ik met mijn budget van 200 euro p/s toch terugkomen op de B&W 600 serie. Nu zijn die wellicht niet briljant, maar wel beter dan de alternatieven die ik toen had gehoord. De rest vond ik veel ingetogener klinken, iets waar ik niet naar op zoek was.

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 04:19
Ik heb trouwens bij mijn speakers (KEF iQ30) een aantal rubberdopjes gekregen, die je onder de speakers kan lijmen.

Mijn IQ30's staan op mijn bureau, is het verstandig om die eronder te zetten, of zeggen jullie "laat ze maar weg?". Wil eigenlijk geen lijmresten (bijvoorbeeld) onder mn speakers, maar wil ook niet dat de speaker echt krast!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:45
SyS_ErroR schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:22:
Ik heb trouwens bij mijn speakers (KEF iQ30) een aantal rubberdopjes gekregen, die je onder de speakers kan lijmen.

Mijn IQ30's staan op mijn bureau, is het verstandig om die eronder te zetten, of zeggen jullie "laat ze maar weg?". Wil eigenlijk geen lijmresten (bijvoorbeeld) onder mn speakers, maar wil ook niet dat de speaker echt krast!
Kleine rondjes vilt die je er los onder legt werken net zo goed, is op zich wel aan te raden zodat je tafel niet meetrilt en ongewenste bijgeluiden maakt.

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 04:19
Dat is ook nog een idee inderdaad ja, gewoon wat los vilt.. :)
Dankjewel! :)

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Anoniem: 118498 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:46:
Ik geloof niet dat jij weet waar je over spreekt. Het is niet dat het ene merk beter presteert en het andere minder. B&W en Kef zitten beide in dezelfde prijs/kwaliteits caterogie. Ze geven alleen ieder hun eigen sound! Waar Kef bijv. meer staat voor een wat neutralere sound dan B&W. Niet dat de ene slecht is en de andere goed! Het is puur een smaakkwestie, wat zoek je in een speaker en op wat voor een versterker ga je hem aansluiten.

[voorbeeldmodus]
Bekijk de Kef muon's eens. Het geld wat die kosten daar koop je een ferrari voor.
[/voorbeeldmodus
]

Beide merken hebben hun Instapklasse, Budgetklasse, Middenklasse en Topklasse

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neothor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10-2023
Iemand mischien weer een fototje :P
We willen foto's zien!!

Last.fm | LinkedIn | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

neothor schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:15:
Iemand mischien weer een fototje :P
We willen foto's zien!!
Okee.... hier een (fabrieksfoto) van het apparaat dat hier ter test staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.hometheatersound.com/equipment/pics/200811_psaudio_pp.jpg
Het is de PS Audio Powerplant Premier (PPP for short). De eerste geluidsindruk is meer dan positief, alleen voor de portemonee niet want het gaat er meer op lijken dat ik hem niet meer wil teruggeven aan de winkel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 13:09
Ik ben al een tijdje op zoek naar nieuw speakers voor mijn onkyo 705.
Op dit moment heb ik:
Front. 2x infinity overture 3
Back. 2x infinity overture 1
en een centerspeaker van KEF (geloof de q95c)

Nu viel mijn oog al wat langer op de b&w 683 en de M1 als surroundspeakers.
Na wat rondkijken op internet valt op dat de b&w's in nederland bija overal hetzelfde kosten.
700 euro/st voor de 683 en 200/st voor de m1 (zelfs de m1's die toch al wat ouder zijn...) bij mekaar dus 1800 euro.........
Kijk ik echter in engeland (zeker nu de pond zo laag staat) dan ben ik toch blij verrast..

Heb net 2x de 683 en 2x de m1 besteld voor 977 pond wat neerkomt op 1103 euro 8)
Kost me wel een weekendje londen met de vriendin maar ach :P

Zal vanavond foto's van de huidige situatie plaatsen.

Iemand ervaring met garantie bij aankopen in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:25
Geef eens een link naar die site, en komen daar nog verzendkosten bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 13:09
Firedre schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:46:
Geef eens een link naar die site, en komen daar nog verzendkosten bij?
Nou ik zei al dat ik ze zelf ging halen :) ze verzenden namelijk niet naar nederland (heb geen hifizaak gevonden in engeland die dat wel deed...).
Maar we zouden toch al een weekendje londen boeken dus gaan we nu met de auto!

De zaak is Superfi
http://www.superfi.co.uk/

De prijzen waren wel salesprijzen en waren tot vandaag geldig.
Volgens mij varieren de normale prijzen tussen de 850 en 900 pond.

[ Voor 6% gewijzigd door rsvmark op 27-02-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 17:04
hoe denken jullie over deze afstandsbediening?

http://www.engadgethd.com...ht-protecto-remote-lines/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabian92ff
  • Laatst online: 04-05 19:18
We want more pictures!! :P Gooi die HT's online :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fabian92ff schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:27:
We want more pictures!! :P Gooi die HT's online :D
U vraagt, wij draaien! :Y

Sinds twee weken mijn nieuwe AV meubel binnen.
Meteen ff de kamer opnieuw getext (pleuriswerk).
Moet alleen de kabels nog iets beter wegbinden, maar ze worden nu ook wel wat extra belicht door de flits.
Normaal zie je ze minder.

Nu mijn 50" Pioneer plasma nog ff aanschaffen en het komt goed _O-
Nieuwe Center (KEF iQ6c) is onderweg trouwens. *O*

Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f168/RoderikVR6/IMG_0277.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 79082 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:13:
[...]

U vraagt, wij draaien! :Y

Sinds twee weken mijn nieuwe AV meubel binnen.
Meteen ff de kamer opnieuw getext (pleuriswerk).
Moet alleen de kabels nog iets beter wegbinden, maar ze worden nu ook wel wat extra belicht door de flits.
Normaal zie je ze minder.

Nu mijn 50" Pioneer plasma nog ff aanschaffen en het komt goed _O-
Nieuwe Center (KEF iQ6c) is onderweg trouwens. *O*

[afbeelding]
Erg mooie set . Strak meubel ook, en het schaakspel trouwens niet te vergeten ;).
Hoe bevalt die media tank als ik vragen mag?
Die plant, daar weet ik even niets van te zeggen :D.

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 27-02-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_XipHiaS_ schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:34:
[...]

Erg mooie set . Strak meubel ook, en het schaakspel trouwens niet te vergeten ;).
Hoe bevalt die media tank als ik vragen mag?
Die plant, daar weet ik even niets van te zeggen :D.
Thanks voor de complimenten!
De Tvix met 1 Tb HD bevalt prima! Speelt fatsoenlijk HD materiaal en streaming vanaf je pc ook prima te doen :Y
En de plant... Het is een wonder dat ie nog leeft! Ik heb niet zo'n groene vingers zullen we maar zeggen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabian92ff
Danku! :9

Trouwens, ziet er mooi uit Aggie, zal wel smullen zijn met een 50" dadelijk (miss niet iets té groot ? >:) ) maarrgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:21

Vrijdag

De Zwarte

Er bestaat niet zoiets als een té groot schermoppervlak :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42893

Na hier een tijdje meegelezen te hebben zal ik ook eens een foto plaatsen van mijn HT.
Foto is genomen vanaf m'n luie bank :P

Afbeeldingslocatie: http://www.jdms.nl/fotos/Thuisbios.jpg

IIyama Prolite C270WT (42" is onderweg >:) )
Yamaha RX-V659
JBL SCS-178 setje (Word zodra financieel mogelijk is verbeterd naar JBL E80 ofzo)
HTPC (AMD AM2 5000+/2GB/Radeon4850/1Tb/...)
100" electrisch projectiescherm
oude 800x600 beamer van hitachi

Huis staat nu te koop, als we een nieuw huisje hebben gevonden ga ik opnieuw knutselen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 42893 op 28-02-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabian92ff
TroonStaal schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 09:08:
Er bestaat niet zoiets als een té groot schermoppervlak :P
Nou als je halve meter voor een 50" gaat zitten bijv, moet je eens een filmpje gaan kijken. Waarschijnlijk heb je dan daarna geheid nekpijn >:) . Maar ik vind altijd: zó groot mogelijk , en niet groter dan dat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ook maar eens een plaatje posten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~speed32/stereo.jpg

Wat zien we? Xanadu aw16 speakers, buizenversterker Meixing MC-368B90.
Pioneer 37 LCD.

Wat zien we niet? Een mediacenter, de enige input voor de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:53
Anoniem: 79082 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:52:
[...]

Thanks voor de complimenten!
De Tvix met 1 Tb HD bevalt prima! Speelt fatsoenlijk HD materiaal en streaming vanaf je pc ook prima te doen :Y
En de plant... Het is een wonder dat ie nog leeft! Ik heb niet zo'n groene vingers zullen we maar zeggen _O-
Waar komt dat schaakspel vandaan?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.