Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 375.070 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Erg mooie setups allemaal!

Waarom zie ik toch steeds 'discussies' over speakermerken terugkomen?

De merken Kef, B&W, Klipsch, Dynaudio, Wharfedale, Monitor Audio etc... maken allen zeer goede bovengemiddelde speakers in ELK prijssegment. Ze presteren ook meestal gelijkwaardig binnen een prijssegment, MAAR de ene zal voor persoon A beter klinken, de andere voor persoon B.
Spijtig genoeg staat het 'sjiek' om van merken zoals B&W te zeggen dat ze 'slecht' zijn.
Echter, iemand die binnenstapt in de hi-end audio wereld zal 100% zeker met een setje 685 zeeeeer tevreden zijn. Maar ook een ervaren luisteraar kan hier zeer tevreden mee zijn, ALS dit zijn/haar smaak is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Sponz schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:13:
Ook maar eens een plaatje posten.

[afbeelding]

Wat zien we? Xanadu aw16 speakers, buizenversterker Meixing MC-368B90.
Pioneer 37 LCD.

Wat zien we niet? Een mediacenter, de enige input voor de versterker.
Mooi! En bijzonder!

Ik vind wel dat zo'n prachtige combi ook een prachtige bron verdiend. Wel eens gedacht aan een streaming player van bijvoorbeeld Linn of Naim (handig icm je mediacenter), of evtentueel een losse dac? Dat ga je met deze speakers + versterker zeker horen.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Verbal Kint schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:44:
[...]

Mooi! En bijzonder!

Ik vind wel dat zo'n prachtige combi ook een prachtige bron verdiend. Wel eens gedacht aan een streaming player van bijvoorbeeld Linn of Naim (handig icm je mediacenter), of evtentueel een losse dac? Dat ga je met deze speakers + versterker zeker horen.
Thx
Ja een los dacje (fubar usb) zit erbij, niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Visgek24 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:20:
[...]

Waar komt dat schaakspel vandaan?
Ik denk dat ik die ook heb, glazen schaakspel, lijkt verdacht veel op die hier ergens boven. Destijds gekocht bij de expo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54506

Ook maar weer even mijn setup posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.mroberti.nl/temp/HT01_small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.mroberti.nl/temp/HT02_small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.mroberti.nl/temp/HT03_small.JPG

Wat zie je:

TV: Sony Bravia HD-ready 32 inch
Voorversterker: Denon PMA-1500AE
Eindversterker: Zelfbouw Menno van der Veen UL40-S2P
DAC: Zelfbouw Scott Nixon TubeDac
Streaming muziek: Logitech Squeezebox (aangesloten op de DAC)
CD-speler: Denon DCD-700AE
Digitale TV: Samsung DCB-H360R
Streaming film + Blu-ray: Playstation 3
Speakers: Audio Physic Spark 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Mooi spul die Audio Physics! Heel herkenbaar ook, je pikt ze er zo uit. Hebben lang op een short-list van me gestaan, maar ze hebben het toch niet gered. (Bij twee vrienden van mij wel overigens, die hebben allebei een set Tempo's)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:01
Verbal Kint schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:29:
Mooi spul die Audio Physics! Heel herkenbaar ook, je pikt ze er zo uit. Hebben lang op een short-list van me gestaan, maar ze hebben het toch niet gered. (Bij twee vrienden van mij wel overigens, die hebben allebei een set Tempo's)
Ik blijf het mooi spul vinden. Heb zelf 2 Scorpio's en n Celsius center speaker. Binnenkort maak hier ook foto's van :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Laatst online: 07:50
Ik weet niet waar ik mijn vraag moet stellen dus ik doe het hier maar. Ik heb nu 2x B&W CM7 en een rotel receiver. Ik ben hier zeer tevreden over ook met films kijken. Ik heb helaas niet de ruimte in mijn kamer om er nog 2 grote boxen neer te zetten of op te hangen voor surround sound.

Is het mogelijk om b.v. 2x een bose box (double cubes) als surround op te hangen? Denken jullie dat dat redelijk gaat klinken? Ik heb geen subwoofer want mijn CM7's produceren al bass.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
De beloofde foto's van mijn aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://www.angelomichel.nl/b_and_w_804_nautilus_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.angelomichel.nl/b_and_w_804_nautilus_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.angelomichel.nl/b_and_w_804_nautilus_03.jpg

Speakers B&W 804 Nautilus
Versterker Denon AVR2600 ( a+b aangesloten, hoe noem je dat? :+ )
CD Speler ook van Denon (nog een oudeje)
Samsung 'el' cheapo' DVD speler :P

Ze klinken echt super! Ik heb van level42 tot Jennifer Warnes gedraait en van Yello naar Dire Straits. Echt alles klinkt giga goed (ik overdrijf niet, ben gewoon enorm enthousiast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-05 21:29
Darki3 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:56:
Ik weet niet waar ik mijn vraag moet stellen dus ik doe het hier maar. Ik heb nu 2x B&W CM7 en een rotel receiver. Ik ben hier zeer tevreden over ook met films kijken. Ik heb helaas niet de ruimte in mijn kamer om er nog 2 grote boxen neer te zetten of op te hangen voor surround sound.

Is het mogelijk om b.v. 2x een bose box (double cubes) als surround op te hangen? Denken jullie dat dat redelijk gaat klinken? Ik heb geen subwoofer want mijn CM7's produceren al bass.
Kijk ook eens naar de b&w M1, lijken me beter matchen dan die bose doosjes (ben geen bose fan....)
Is al een wat ouder model maar wordt nog steeds als erg goed omschreven.
Ik heb ze zelf net besteld samen met de b&w 683 als fronts.

Dit is de M1
Afbeeldingslocatie: http://www.simplysonos.co.uk/acatalog/m1_small.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door rsvmark op 28-02-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Laatst online: 07:50
rsvmark schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:46:
[...]

Kijk ook eens naar de b&w M1, lijken me beter matchen dan die bose doosjes (ben geen bose fan....)
Is al een wat ouder model maar wordt nog steeds als erg goed omschreven.
Ik heb ze zelf net besteld samen met de b&w 683 als fronts.

Dit is de M1
[afbeelding]
Die bose waren maar als voorbeeld :). Ik had die kleine speakers van B&W nog niet gezien. Echt een mooie oplossing. Gebruik jij hierbij dan nog een subwoofer apart of ook alleen je fronts + deze speakers ?

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 19:18
Anoniem: 54506 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 14:33:

....

Lijkt op die 1e foto wel of die speakers krom zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Darki3 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:06:
[...]

Die bose waren maar als voorbeeld :). Ik had die kleine speakers van B&W nog niet gezien. Echt een mooie oplossing. Gebruik jij hierbij dan nog een subwoofer apart of ook alleen je fronts + deze speakers ?
Die fronts zijn best grote jongens dus ik kijk het even aan.
Heb nu twee infinitys overture 3 als fronts en deze hebben een aktief laag, heb dus tot nu toe geen sub nodig gehad.
Deze
Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.111/505700001-505750000/505707801-505707900/505707880_6_dSIo.jpeg

En deze gaat het worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.bigtv.ru/photo/big/bw_683_black_ash.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door rsvmark op 28-02-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fabian92ff schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:13:
[...]

Lijkt op die 1e foto wel of die speakers krom zijn 8)7
De speakers hellen 7 graden naar achteren toe. Niet vanwege een kromme vloer of speaker, maar dat hoort zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ook maar eens een plaatje posten.

[afbeelding]

Wat zien we? Xanadu aw16 speakers, buizenversterker Meixing MC-368B90.
Pioneer 37 LCD.

Wat zien we niet? Een mediacenter, de enige input voor de versterker.
Dat ziet er goed uit. Maar zou zeker even wat aan de bedrading doen, dat zou nog strakker staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 54506 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 14:33:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je:

TV: Sony Bravia HD-ready 32 inch
Voorversterker: Denon PMA-1500AE
Eindversterker: Zelfbouw Menno van der Veen UL40-S2P
DAC: Zelfbouw Scott Nixon TubeDac
Streaming muziek: Logitech Squeezebox (aangesloten op de DAC)
CD-speler: Denon DCD-700AE
Digitale TV: Samsung DCB-H360R
Streaming film + Blu-ray: Playstation 3
Weer veel mooi spul komt er langs. Had je een bepaalde rede om de denon als pre in te zetten, of had je die reeds in je bezit voordat je met buizen apperatuur begon?
Heb je nog punten die je wilt veranderen/verbeteren?

[ Voor 3% gewijzigd door _XipHiaS_ op 28-02-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

semicon schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:42:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ze klinken echt super! Ik heb van level42 tot Jennifer Warnes gedraait en van Yello naar Dire Straits. Echt alles klinkt giga goed (ik overdrijf niet, ben gewoon enorm enthousiast).
Mooie luidsprekers, volgende aanschaf wordt denk ik een betere stereobak of eindbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79082

Kn4kw0r5t schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat ik die ook heb, glazen schaakspel, lijkt verdacht veel op die hier ergens boven. Destijds gekocht bij de expo.
Kans bestaat dat het van de expo komt idd, maar wij hebben het destijds bij een reeds opgezegd ECI abo gekregen. Niks aparts dus, al is het een redelijke tafelopvuller _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 17:23

Absoluut mooie speakers, en a+b aansluiten noem je bi-wiren... ik zou echt voor een andere versterker gaan sparen bij deze 804's!
Ik wist niet wat ik hoorde toen ik van Denon AVR naar Rotel combo ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_XipHiaS_ schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:21:
[...]

Weer veel mooi spul komt er langs. Had je een bepaalde rede om de denon als pre in te zetten, of had je die reeds in je bezit voordat je met buizen apperatuur begon?
Heb je nog punten die je wilt veranderen/verbeteren?
Deze had ik reeds in bezit.

Verbeterpunten zijn in ieder geval een echte voorversterker. Dit wordt de zelfbouw MCML05 ook van Menno van der Veen. Ik moet alleen nog even sparen.

De akoestiek is ook iets wat beter kan, maar daarvoor zal ik moeten verhuizen.

En misschien een andere DAC. Eentje met meer inputs zodat ik er meer apparatuur op kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
@_XipHiaS_/OCTiMod: Ik had deze Denon al voordat ik deze jongens ging kopen inderdaad. Het liefst wil ik gewoon een goede Rotel (dat schijnt echt dé perfecte combi te zijn). Nog even sparen hé :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 17:23
semicon schreef op zondag 01 maart 2009 @ 09:15:
@_XipHiaS_/OCTiMod: Ik had deze Denon al voordat ik deze jongens ging kopen inderdaad. Het liefst wil ik gewoon een goede Rotel (dat schijnt echt dé perfecte combi te zijn). Nog even sparen hé :P.
Rotel, Classé, Linn en NAD zijn allemaal goede matches voor B&W speakers.
Maar ieder zijn voorkeur is anders natuurlijk, meeste mensen gaan voor een Engels type versterker op B&W
Japanse versterkers zoals Denon en Marantz klinken over het algemeen wat wolliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, was even hard zoeken naar foto's van de oude situatie... Topicje of 14 geleden ;)
Maar heb ze gevonden...

Eerst maar eens een opsomming van de apparatuur:
Receiver: Harman/Kardon AVR7000
DVD: Harman/Kardon DVD30
CD: Harman/Kardon HD750
Platenspeler: ProJect Debut III met externe ProJect pre-amp
Front Speakers: Dynaudio Audience 52SE
Center: Dynaudio Audience 122
Subwoofer: REL Q150
HTPC: Dign HV5 kast met AMD3000; 1,5 gig en radeon 9600
TV: Was in eerste instantie een Loewe Aventos 3981HD/DR+, maar die staat al een jaartje bij de leverancier. Dus nu een JVC 28inch nogwat. Wel digitale TV dmv een Samsung 270 ontvanger

Woonde dus tot voor kort bij mijn ouders... Waar het zo opgesteld stond:
Afbeeldingslocatie: http://xs137.xs.to/xs137/09090/100_0536479.jpg

Na de verhuizing naar m'n eigen huisje wat meer ruimte:
Afbeeldingslocatie: http://xs137.xs.to/xs137/09090/dsc_2668589.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs137.xs.to/xs137/09090/dsc_2669624.jpg

Edit: REL vergeten te vermelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar je dat AV meubel vandaan hebt?

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
OCTiMod schreef op zondag 01 maart 2009 @ 09:33:
[...]

Maar ieder zijn voorkeur is anders natuurlijk, meeste mensen gaan voor een Engels type versterker op B&W
Japanse versterkers zoals Denon en Marantz klinken over het algemeen wat wolliger.
De PMA1500AE's klinken (voor mij, op de Mission's), ver van wollig :), ook niet in combinatie met een oude AVR-3801 (die binnenkort wordt vervangen, al ben ik er nog altijd niet uit voor wat. Een 2809, SC-LX71 of een PR-SC886).

@MikeyMan: Cool meubel heb je daar :). Komen je speakers er nog een beetje mooi uit in de grotere ruimte?

[ Voor 8% gewijzigd door _XipHiaS_ op 01-03-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessiebessie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
DrumandBass schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:08:
Volgensmij komt die bij de Ikea vandaan als ik dat zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 20:40

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik zie hier erg vaak wat foto's voorbij komen van de wat enthousiastere audiofielen welke een power conditioner gebruiken die bijna lijkt op een gewone stekkerdoos.

Is dit de PS Audio Juicebar of Power center ofzow?

Ik zoek namelijk ook nog zo'n ding.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 01-03-2009 15:45 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Wat mij hier opvalt is dt hier erg veel zeer mooi spul voorbij komt met behoorlijke prijskaartjes, maar, dat deze vaak geplaatst worden in mooi uitziende, minimalistische, ruimtes met veel glas/tegels/kale muren/lederen zetels... kortom, in ruimtes die akoestisch te wensen lijken over laten op het eerste gezicht.

Zijn er hier ook mensen die hun ruimte akoestisch hebben aangepast maar dit niet getoond hebben op hun foto's? Ik denk dan aan extra gordijnen tegen de muren, speciale dempende 'schilderijtjes', stoffen zetels ipv lederen exemplaren, speciaal veel rommel expres in de kamer laten liggen, meubels met veel rondingen ipv strak en vierkant... Of zetten jullie allemaal speakers van meer dan 1000 euro per stuk met marantz versterkers in een galmende lege niet doordachte ruimte?

Viel me gewoon op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OCTiMod schreef op zondag 01 maart 2009 @ 09:33:
[...]

Ik vindt mijn PM-16 _totaal_ niet wollig, in tegen stelling tot mijn oude Cambridge Audio. Dus ik zou gewoon eerst eens gaan luisteren naar alle merken voordat je oogkleppen (of oor ;)) op doet.

@ Hierboven: acoustiek is belangrijk ja, maar er zijn niet altijd alle mogelijkheden mogelijk. En daarnaast zal men toch eerst de spulletjes aanschaffen die geluid geven voordat men met acoustische aanpassingen begint. Is nogal zinloos om honderden euro's aan aanpassingen uit te geven voor bijvoorbeeld een logitech setje :) .

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-03-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

Anoniem: 159816 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:23:
[...]

Ik vindt mijn PM-16 _totaal_ niet wollig, in tegen stelling tot mijn oude Cambridge Audio. Dus ik zou gewoon eerst eens gaan luisteren naar alle merken voordat je oogkleppen (of oor ;)) op doet.

@ Hierboven: acoustiek is belangrijk ja, maar er zijn niet altijd alle mogelijkheden mogelijk. En daarnaast zal men toch eerst de spulletjes aanschaffen die geluid geven voordat men met acoustische aanpassingen begint. Is nogal zinloos om honderden euro's aan aanpassingen uit te geven voor bijvoorbeeld een logitech setje :) .
Hij zegt ook "in het algemeen", en ik ben het wel met hem eens. Marantz klinkt wat wolliger (warmer) dan bijvoorbeeld Rotel wat niet gelijk negatief is. Veel mensen houden juist van een wollig, warm geluid !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Merken hebben geen algemeen geluid. Alleen een algemeen geluidsimago. De audiowereld hangt een beetje aan elkaar van dit soort sprookjesverhalen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-05 20:37

the mod man

iets van beeldmaker

Tunboy schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:13:
Wat mij hier opvalt is dt hier erg veel zeer mooi spul voorbij komt met behoorlijke prijskaartjes, maar, dat deze vaak geplaatst worden in mooi uitziende, minimalistische, ruimtes met veel glas/tegels/kale muren/lederen zetels... kortom, in ruimtes die akoestisch te wensen lijken over laten op het eerste gezicht.

Zijn er hier ook mensen die hun ruimte akoestisch hebben aangepast maar dit niet getoond hebben op hun foto's? Ik denk dan aan extra gordijnen tegen de muren, speciale dempende 'schilderijtjes', stoffen zetels ipv lederen exemplaren, speciaal veel rommel expres in de kamer laten liggen, meubels met veel rondingen ipv strak en vierkant... Of zetten jullie allemaal speakers van meer dan 1000 euro per stuk met marantz versterkers in een galmende lege niet doordachte ruimte?

Viel me gewoon op...
Ik heb eerder in dit topic (vorige deel pagina 2) mijn opstelling gepost. De foto's van toen waren gemaakt net nadat ik m'n boxen had geinstaleerd. Ik zal zo nu wat foto's posten hoe het er nu bijstaat en hoe het zit met de akoestiek :P

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/548/050ki1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/8029/048jo7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/8149/047ra8.jpg

beetje sfeer
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/5885/046rx2.jpg

De belichting is in het echt beter.

Disclaimer. Er is geen extra rotzooi gemaakt en er is ook niet opgeruimd. DIt zijn authentieke beelden van de studeer/slaapkamer als er wat aan het huiswerk wordt gedaan. O-)

[ Voor 18% gewijzigd door the mod man op 01-03-2009 17:51 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DrumandBass schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:08:
Yepz, natuurlijk!

Dit is de stolmen kast van Ikea... Een crime om te monteren, maar wel geslaagd naar mijn mening...
_XipHiaS_ schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:14:
[...]

@MikeyMan: Cool meubel heb je daar :). Komen je speakers er nog een beetje mooi uit in de grotere ruimte?
Komen zeker beter uit... Was even knutselen met indraaien ivm de -nu open- reflexpoorten, maar helemaal tevreden!

Overigens, ondanks het formaat, kunnen deze speakers sowieso erg goed gebruikt worden in grote ruimtes... Ze kunnen ook heel wat meer power hebben dan ze nu krijgen trouwens ;)

Was trouwens helemaal vergeten m'n REL Q150 te vermelden, die staat er ook nog bij ;)
Edit: En het geheel wordt bediend met een Harmony 525. Alle aansluitkabels zijn overigens van Profigold, en de speakerkabel is QED25th anniversary spul.

[ Voor 57% gewijzigd door MikeyMan op 01-03-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 16:24

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nice! :P Ik hoop ook eens zo'n aanwinst te doen. Lijkt mij een erg goede upgrade voor m'n 603's. Hoe heet die kleur? Ze lijken wel enigszins bij mijn 6'jes te passen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

EDIT:

Weg in verband met K*T PhotoBucket en Wanadoo en hun bandbreedte.

[ Voor 118% gewijzigd door FeaR op 21-03-2009 19:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Je plaatjes doen het niet??

Ze doen het weer 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door the mod man op 01-03-2009 19:19 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Heeft ws met zijn webspace te maken ofzow want ik heb ze net nog bekeken.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

En nu weer wel...
Op één of andere manier vind Wanadoo het niet leuk als ik zo veel plaatjes post. :X
Terwijl ik nog lang niet over mijn limiet zit.
Dus nu maar even de links aangepast naar mijn PhotoBucket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Wanadoo zal het wel niet leuk vinden dat je crosspost. ;)

j/k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Da_maniaC schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:40:
Wanadoo zal het wel niet leuk vinden dat je crosspost. ;)

j/k
HAP :Y)

Mwah... crosspost.
De post hier is minder compleet dan in het "Post je Game-room" -topic.

Maar dat probleem krijg je als je nog op jezelf woont en je home cinema-kamer dezelfde is als je game-room -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:41
FeaR1986, stoort het je niet bij films dat de center speaker (of beter gezegd, het gehele geluidsbeeld) niet gelijk staat met/bij de tv?
Dit is door anderen in dit topic ook al gevraagd over andere foto's/kamers, maar hier is het niet echt dat je zegt een paar centi-/decimeter afwijkend :9

Vriend van me heeft ook Magnat, leuk spul, zeker voor de prijzen waarvoor je het kan krijgen

[ Voor 25% gewijzigd door DnnSke op 01-03-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DnnSke schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:50:
FeaR1986, stoort het je niet bij films dat de center speaker (of beter gezegd, het gehele geluidsbeeld) niet gelijk staat met/bij de tv?
De afstand is zeker een meter of 2,5 - 3 als ik zo in moet schatten, dus zoals gezegd ideaal staat het niet. Maar ik woon nog huis dus dan moet je roeien met de riemen die je hebt.

Ik stoor me er verder niet aan omdat ik altijd dvd lig te kijken.
Maar denk dat het ook meer ligt aan dat ik niet beter gewend ben en het heb leren accepteren.
Maar als ik op mezelf ga aan het eind van het jaar dan wordt het echt goed neergezet.

En Magnat.... tjsa, ik wil ze toch gaan vervangen door KEF en Klipsch.
Heb het idee dat ik iets tekort kom in de hoge tonen en vind de Magnats ook redelijk agressief klinken. Nu is dat in sommige gevallen wel oké, maar lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

JvS schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:14:
Merken hebben geen algemeen geluid. Alleen een algemeen geluidsimago. De audiowereld hangt een beetje aan elkaar van dit soort sprookjesverhalen.
Het blijft geluid (smaak) .... maar om het nou sprookjes te noemen dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Anoniem: 159816 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:23:
[...]

Mijn Logitech setje klinkt nochtans zeer goed in onze woonkamer, in mijn akoestisch slechte studentenkamer klinkt die echter k*t.
Zo ook met m'n Behringer 3031A monitors...

Beide geen dure sets dus die goed klinken als ze maar de juiste ruimte krijgen. In een galmende kamer klinkt zelfs de B&W Nautilus (slak) 'vervelend' en zal je deze snel willen het raam uitflikkeren, ondanks zijn 70000 euro prijskaartje....

Akoestiek hoeft trouwens niet veel te kosten. Voorbeelden"
Stoffen zetels met ouderwetser design ipv lederen strakke vierkante extra lage modellen.
Houten meubels ipv metalen en glazen.
Gordijnen ipv jaloezieen etc.
Gordijnen, ook naast de ramen.
Plaatsing van de luisterpositie, speakers en woofers.
Kamerplanten
Decoratie.
Schiderijen van zeer dun doek met erachter dempingsmatten.
Tapijten overal.

Dit alles kan voor zeer weinig geld en verhoogt akoestische kwaliteiten.

Kwa uitzicht hou ik ook echt wel van minimalistisch, maar ik zou nooit 3000+ euro kunnen uitgeven aan geluid, puur voor de kwaliteit, en dit vervolgens neerplanten in een vierkante, lege, kale, harde ruimte.
Vandaar dat ik me hierover dus verbaasde bij sommige van de Home Cinema's die ik hier zie passeren.

Ik heb trouwens ooit ergens eens iets gezien van schilderijen die je zelf kan laten bedrukken op elke mogelijke grootte en die gemaakt waren van speciale dempende materialen. Speciaal voor bedrijven en grote hallen enzo maar ook voor de woonkamer. Kent iemand dit (en de prijs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:20
Weet iemand ook of er kastjes bestaan die van optisch naar 3x 3.5mm gaan?

Heb een surroundset voor de PC (met 3x 3.5mm (groen, zwart, oranje) en zou die graag willen gebruiken met een apparaat met optische uitgang.

3.5mm is niet eens een vereiste, op de set zelf zit gewoon 6x RCA (Cinch) namelijk.

Een versterker/receiver is me te duur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ThinkPadd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:20:
Weet iemand ook of er kastjes bestaan die van optisch naar 3x 3.5mm gaan?

Heb een surroundset voor de PC (met 3x 3.5mm (groen, zwart, oranje) en zou die graag willen gebruiken met een apparaat met optische uitgang.

3.5mm is niet eens een vereiste, op de set zelf zit gewoon 6x RCA (Cinch) namelijk.

Een versterker/receiver is me te duur >:)
Ja, dat heet een decoder, en das ook duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
FeaR1986 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:52:
Hier dan mijn slaapkamer, welke ik ook gebruik als game- en homecinemakamer.
Ik woon nog bij mijn ouders dus alles moest op één kamer…
Daarom dat de speakers ook niet perfect in opstelling staan met de tv.
Maar mijn kijkpositie klopt wel aardig…

Tot op heden ben ik gewoon tevreden met wat ik heb.
De oude Sony receiver is een paar weken geleden vervangen voor de Denon die nu op de foto’s staat.
Eerst volgende wat op de planning staat zijn KEF front en rear speakers en een Klisch center speaker. Maar eerst even sparen, want de aanschaf van de Denon heeft een behoorlijk gat in het budget geslagen…
Netjes hoor, Ik sta er echt van te kijken van wat sommigen op hun slaapkamer hebben terwijl ze nog bij hun ouders wonen.
Ik was vroeger al blij toen ik een 26 centimeter tv-tje te pakken kreeg, en ik was helemaal uit mn dak van de video 2000 video-recorder die later kwam :P

Nostalgie :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Occy74 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:53:
[...]

Netjes hoor, Ik sta er echt van te kijken van wat sommigen op hun slaapkamer hebben terwijl ze nog bij hun ouders wonen.
Thnx.

Maar denk dat het vooral komt omdat ik nog bij mijn ouders woon dat ik "zo veel" heb staan.
Als ik op mezelf zou wonen heb ik het geld er wellicht niet meer voor.
Vandaar dat ik nu een leuk setje aan het verzamelen ben zodat ik als ik op mezelf ga daar geen geld meer aan uit hoef te geven.

Plus dat ik naar mijn werk fiets en dus geen motor/auto heb.
Al wil ik wel een motor gaan halen (ooit....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bij je ouders wonen scheelt inderdaad. Ik woon ook nog thuis (17).

[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 03-03-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132825

Anoniem: 228903 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:01:
Ik kon het toch niet laten om een nieuwe tv te kopen, ik heb gekozen voorr de pioneer 500KRP-A omdat deze nog net onze hoek in kon, deze zal na onze verbouwing later dit jaar verhuizen naar onze slaapkamer waarna onze waarschijnlijk maar helaas de laatste pioneer tv, de 600KRP-A zal komen

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook mijn oude tv's heb ik in mijn kantoortje geplaatst, zo kan ik samen met mijn zoontje online tegen elkaar racen op de xbox360 en de ps3

[afbeelding]

Alle kabels uit mijn vorige post zijn inmiddels vervangen door de monster m1000hd
Justin, mag ik vragen waaorm je gekozen hebt voor de KRP 500, en niet voor de LX 5090? Zit nog in dubio, heb nl de bestelling net geplaats voor de 5090 maar kan nog wijzigen. Kan niet beslissen of het prijsverschil de extra mogelijkheden waard is (alles loopt via de denon naar de pioneer straks)

On topic: zit vol smart te wachten op de aflevering van een vrijwel volledige vervanging van wat ik nu heb:
TV meubel Clear van Goossens, 220 x 60 x 55 zodat alles inclusief media center pc erin past...
TV Pioneer 50"plasma LX 5090 (of de KRP 500a, moch iemand mij de juiste argumenten kunnen aanreiken), ter vervanging van de Samsung LE32N71
B&W 684 fronts (al in bezit)
B&W HTM 62 center speakers
B&W 686 surround speakers
Denon AVR 2309 (ter vervanging van de huidige 1907)
Rel Strata 5 subwoofer
Denon 1800 Bluray speler
Zelfbouw media center (AMD 2+ 7750, 4 Gig, etc.)
Linksys DMA 2100 media extender
Nintendo WII
Logitech 895 t.b.v. universele RF bediening
Shitload aan kabels van monster, helaas kwam ik pas achter het topic over bekabeling toen ik ze al had aangeschaft...

Lekkere diepe lounge bank is al aanwezig. Als dit geen genieten wordt weet ik het ook niet meer...
24 maart is de grote dag, pic's volgen zsm... Helas nog 3 weken geduld omdat dan het tv meubel pas komt... tot die tijd nog forums afstruinen en nadenken over de Pioneer switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb gister mijn HT uitgebreid met een PS3, als streaming player en bluray speler. Nu blijkt dat je er nog op kan gamen ook! ;)

Killzone2 op 2 vierkant meter. :9~

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Laatst online: 30-12-2024
Jeroenz18 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:24:
Ben nog niet verhuisd naar mijn eigen woning (yes op mezelf gaan wonen _/-\o_ ) ... maar geef jullie alvast een kleine preview / teaser hoe het nu "hangt" en wat er te verwachten is:

Truss:
[afbeelding]

[afbeelding]

TV meubel (240 cm breed, IKEA Besta)
[afbeelding]

Wat er komt te hangen / staan:

Licht (hangt normaal in discotheken, clubs enz .. maar altijd leuk voor thuis):
12 x Par 20 spots ( 50 watt halogeen aan een 12 kanaals dmx dimmer gekoppeld )
1 x DJ scan - dmx gestuurd ( omgebouwd naar LED )
2 x Par 56 RGB led - dmx gestuurd
16 meter Deco-Truss

Geluid (voornamelijk dj apparatuur):
2 x HK Audio Powerworks RS122 toppen
1 x JB-Systems MX 4 MKII mengpaneel
1 x Pioneer CDJ-100 cd speler
1 x Samson Audio Servo 200 versterker
1 x Roku Soundbridge (muziek speler via netwerk, haalt muziek op van mijn server)
1 x Server met 250 gb aan muziek ( totaal 2 tb opslag )

Projectie:
1 x Sanyo PLV-Z1x hd ready beamer
1 x Beamax 200 x 119 cm (16:9) spanscherm

Het zal nog wel enige tijd duren voordat alles is aangesloten, maar dan post ik wel de eindfoto's.
van mij mag je ook een paar tussenfoto`s posten hoor.
Veel setups die ik voorbij zie komen zijn huiskamers met de nadruk op de tv, op zich niks mis mee. Maar het wordt z`on altaar vind ik. (lcd tv op ikea meubel met 2 dikke speakers ernaast en dikke versterker in meubel die geen lucht krijgt.) ;(
Die altaartjes zijn toch vaak hetzelfde en jij maakt er teminste een tempel van met die trussen ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 16:01

Wat zien we? Xanadu aw16 speakers
Beetje laat maar toch! Schitterende Speakers _/-\o_

Toen ik m'n versterker ging kopen stonden deze xanadu's er op aan gesloten.
Wat een geluidje.

Door die transmissie lijn lekker vol geluid bij lage volumes O+

Zulke speakers ga ik nog een keer kopen.

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 08:19
Ook ik zal weer eens wat pics posten van mijn set:

Specs:
-Samsung 40 inch LCD Tv (6 series)
-Maranz SR-3001 receiver
-Mordaunt Short speakers.
-HDX-1000 NMT Mediaplaye
-Logitech Harmony Remote
-UPC DVR
-Xbox 360
-Wii

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.34/398850001-398900000/398859701-398859800/398859709_5_ZX5m.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.134/398850001-398900000/398859601-398859700/398859644_5_fBLs.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.175/398850001-398900000/398859901-398860000/398859944_5_hRUL.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.175/398850001-398900000/398860001-398860100/398860030_5_Qf4b.jpeg

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280847

mooie set man, lekker strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282555

Possible schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:57:

Specs:
-Maranz SR-3001 receiver
-HDX-1000 NMT Mediaplaye
-Logitech Harmony Remote
-UPC DVR
-Xbox 360
-Wii

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wauw, echt prachtig. De meubels, de elektronica, de inrichting, de afwerking. _/-\o_

Werkt een Logitech Harmony trouwens ook i.c.m. een xbox 360? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Anoniem: 282555 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:27:
[...]

Wauw, echt prachtig. De meubels, de elektronica, de inrichting, de afwerking. _/-\o_

Ja, perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Specs:
-Maranz SR-3001 receiver
-HDX-1000 NMT Mediaplaye
-Logitech Harmony Remote
-UPC DVR
-Xbox 360
-Wii

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook je inrichting is zeer mooi!
Daar houd ik persoonlijk ook erg van; modern, opgeruimd, strak en wit/grijs + houten vloer/meubelen etc. d:)b
Da_maniaC schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:38:
Ik zie hier erg vaak wat foto's voorbij komen van de wat enthousiastere audiofielen welke een power conditioner gebruiken die bijna lijkt op een gewone stekkerdoos.

Is dit de PS Audio Juicebar of Power center ofzow?

Ik zoek namelijk ook nog zo'n ding.... :)
Heeft iemand hier mssn nog een antwoord op? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 02-03-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Anoniem: 282555 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:27:
[...]

Thanks! Ja de Logitech Harmony werkt inderdaad met de Xbox 360 (ik heb de Harmony 555)
Da_maniaC schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:53:
[...]

Ook je inrichting is zeer mooi!
Daar houd ik persoonlijk ook erg van; modern, opgeruimd, strak en wit/grijs + houten vloer/meubelen etc. d:)b

[...]

Thanks!
Ik zal deze week nog even nieuwe fotos posten :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Da_maniaC schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:53:
Zelf ga ik de PS Audio Powerplant behouden, maar dat is dus niet zo'n stekkerblok (ja, eigenlijk wel, maar dan aan de achterkant :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32

Specs:
-Maranz SR-3001 receiver
-HDX-1000 NMT Mediaplaye
-Logitech Harmony Remote
-UPC DVR
-Xbox 360
-Wii

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moest je dit nou posten ? , nu heb ik een vriendin die de kamer wil verbouwen...

top erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43246

Bij deze een paar pics van mijn HT. Het is wel nog lang niet klaar.

Samsung 46" LCD
JBL scs 200.6
Sony STR456 QS series receiver
Sony DVD
No name hdmi DVD player
Logitech Harmony
humax receiver digitale tv

voor:

Afbeeldingslocatie: http://derkx.be/images/huis/CIMG0455.jpg

Afbeeldingslocatie: http://derkx.be/images/huis/CIMG0457.jpg

na:
Afbeeldingslocatie: http://derkx.be/images/huis/CIMG0526.jpg

Afbeeldingslocatie: http://derkx.be/images/huis/CIMG0528.jpg

Afbeeldingslocatie: http://derkx.be/images/huis/DSC_0047.jpg

Afbeeldingslocatie: http://derkx.be/images/huis/DSC_0039.jpg

eethoek:

Afbeeldingslocatie: http://derkx.be/images/huis/DSC_0081.jpg

Afbeeldingslocatie: http://derkx.be/images/huis/DSC_0086.jpg

ps. De led verlichting is rgb. En in het echt minder dominant als op de foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 12:36
Geen geweldige apparatuur, maar wel een verdomd strakke inrichting! Hoe klinkt die keukentafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Anoniem: 43246 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:20:

Samsung 46" LCD
JBL scs 200.6
Sony STR456 QS series receiver
Sony DVD
No name hdmi DVD player
Logitech Harmony
humax receiver digitale tv

voor:

[afbeelding]

[afbeelding]

na:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

eethoek:

[afbeelding]

[afbeelding]

ps. De led verlichting is rgb. En in het echt minder dominant als op de foto ;)
Mooi strak interieur,
Apparatuur ken ik niet dus kan ik ook niets over zeggen. Wel een mooie joekel van een tv (heb zelf ook een 46' bravia)
Die led verlichting brengt me zelf ook op een idee alleen ga ik voor een andere kleur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal de uitgebreide specs van de ht nog toevoegen. Het is inderdaad geen hoogstaande audio. Deze had ik al uit mijn studententijd. De lcd (full-hd) heb ik wel gekocht met het oog op high-end. Was een rib uit mijn lijf, wetende dat ik wel de komende jaren niet weer naar de winkel moet omdat ik een oude lcd heb.

Momenteel financieel even andere prioriteiten dan de audio. Maar deze zal de komende jaren zeker aangepakt worden. ;)
rsvmark schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:20:
[...]

Mooi strak interieur,
Apparatuur ken ik niet dus kan ik ook niets over zeggen. Wel een mooie joekel van een tv (heb zelf ook een 46' bravia)
Die led verlichting brengt me zelf ook op een idee alleen ga ik voor een andere kleur :P
Ik wissel regelmatig van kleur met de led verlichting. Echter is dit momenteel "de kleur van het seizoen" zullen we maar zeggen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 43246 op 03-03-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

[afbeelding]
Meubels zijn wat te kil/koud naar mijn mening door het glimmende wit, al breekt dat zwarte tapijt wel weer mooi waardoor het weer meer richting warm gaat.
Al hoewel het dus niet voor 100% mijn smaak is vind ik het wel zeer strak en geslaagd.

Die verlichting achter je gordijnen is ook heel stijlvol.
Ik kan zulke dingen altijd wel waarderen...
Hoe heb je dat gemaakt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 12:58
ThinkPadd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:41:
Bij je ouders wonen scheelt inderdaad. Ik woon ook nog thuis (17) en heb een 32" TV, 2 laptops, een dikke PC, en een smartphone.

Vaste lasten heb ik toch niet :)

Deze post is absoluut niet bedoeld om mee te patsen van "Check mij al deze l33t3 shit hebben"trouwens..
In dat geval zou de volgende zin hebben volstaan:

Bij je ouders wonen scheelt inderdaad, ik woon ook nog thuis (17).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:38:
[...]

Meubels zijn wat te kil/koud naar mijn mening door het glimmende wit, al breekt dat zwarte tapijt wel weer mooi waardoor het weer meer richting warm gaat.
Al hoewel het dus niet voor 100% mijn smaak is vind ik het wel zeer strak en geslaagd.

Die verlichting achter je gordijnen is ook heel stijlvol.
Ik kan zulke dingen altijd wel waarderen...
Hoe heb je dat gemaakt als ik vragen mag?
Zijn smd ledstrips. Heb ik destijds gekocht bij powerledshop.com. Zitten 60 smd leds per meter. Is gewoon een rol die je kunt inkorten zoals jij wil. Ik heb 1 x 4.5m en 1 x 3m achter de glas gordijnen geplaatst.

Ik heb eerst gekeken naar strips die losse rode, groen en blauwe leds heeft, maar de kleurmenging was niet mooi.

qua controller kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb een redelijk basis controller. Je kun ze zelfs met de juiste controllers op je tv aansluiten (ambilight) maar of je dat wilt ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 43246 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:56:
[...]Zijn smd ledstrips. Heb ik destijds gekocht bij powerledshop.com. Zitten 60 smd leds per meter. Is gewoon een rol die je kunt inkorten zoals jij wil. Ik heb 1 x 4.5m en 1 x 3m achter de glas gordijnen geplaatst.

Ik heb eerst gekeken naar strips die losse rode, groen en blauwe leds heeft, maar de kleurmenging was niet mooi.

qua controller kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb een redelijk basis controller. Je kun ze zelfs met de juiste controllers op je tv aansluiten (ambilight) maar of je dat wilt ? 8)
Hoe bedoel je de "kleurmening"?
Als je een kleur wilt maken waarbij meerdere led's op moeten lichten?

Maar verder vind ik het wel leuk en denk dat ik ook maar eens zo'n setje ga bestellen.
Wilde altijd nog blauw licht onder mijn bed vandaan hebben :P

En schakelen met ambi-light zou helemaal tof zijn.
Ik vind die dingen nu eenmaal leuk (vandaar dat ik ook een Living Colors Lamp heb en dergelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Leuke vaas. Je vriendin was vorig jaar intercedent zeker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
JvS schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:48:
[...]
Leuke vaas. Je vriendin was vorig jaar intercedent zeker? :+
Inderdaad :D Heeft ze toevallig dit jaar ook een tafelkleed gekregen ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
FeaR1986 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:12:
[...]

Hoe bedoel je de "kleurmening"?
Als je een kleur wilt maken waarbij meerdere led's op moeten lichten?
Das wel te regelen met LED verlichting met DMX sturing, dan kan je zelf verschillende patronen creeren en evt laten bewegen op basis van geluid. Nadeel is wel wanneer je dit niet goed doet, het op een veredelde hoerenkeet begint te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19

*knip*
Moooi ;) hoor (veel dingen van moooi toch?)
Naar mijn mening iets te ver doorgetrokken. Het oogt niet gezellig.
En dan vergeet je nog je OrigenAE kast te noemen? Erg mooi, heb hem zelf ook ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Possible schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:16:
[...]

Inderdaad :D Heeft ze toevallig dit jaar ook een tafelkleed gekregen ? :+
Haha, nee ik ben zelf consultant geweest bij Yacht. Onderdeel van Randstad. Moet eerlijk zijn dat het voor mij geen straf was om de vaas en tafelkleed te krijgen. Marcel Wanders vind ik persoonlijk een van de sterkste ontwerpers van het moment.
descon schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:29:
[...]

Das wel te regelen met LED verlichting met DMX sturing, dan kan je zelf verschillende patronen creeren en evt laten bewegen op basis van geluid. Nadeel is wel wanneer je dit niet goed doet, het op een veredelde hoerenkeet begint te lijken.
Met kleurmenging bedoel ik dat met losse kleuren leds en geen rgb leds je pas de gewenste kleur krijgt op een afstand van 15cm. Daarboven zie je de kleuren R G B allemaal los. Met rgb leds krijg je meteen de juiste kleur omdat deze zelf verkleuren.
noks schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 00:40:
[...]

Moooi ;) hoor (veel dingen van moooi toch?)
Naar mijn mening iets te ver doorgetrokken. Het oogt niet gezellig.
En dan vergeet je nog je OrigenAE kast te noemen? Erg mooi, heb hem zelf ook ;D
De foto's gemaakt overdag zijn inmiddels verouderd. Zoals je kunt zien op de avond foto's staan er inmiddels wel wat meer spullen. Ik zal binnenkort wel een paar nieuwe foto's maken. Ook van de spullen in de HT kast. Wel zo handig in een HT forum ;)

Ik heb alleen de lamp boven de salontafel van Moooi (Random Light / Bertjan Pot) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Net een nieuwe set gekocht, mijn eerste hifi set welteverstaan :).
De cd speler is een Marantz cd5003. Als versterker heb ik voor de iets zwaardere PM7003 gekozen, bij de PM5003 was alle diepte verdwenen. De PM5003 viel me heel erg tegen in vergelijking met de PM7003. Als speakers heb ik 2x de B&W 685 gekozen, echt een heel ruimtelijk en mooi warm geluid samen met de PM7003. Als interlink heb ik de Van Den Hul The Name gekozen en als speakerdraad Van Den Hul Clearwater Silver.

Ik moet nu helaas werken dus morgen kan is de set installeren en thuis beluisteren! Foto's komen ook morgen op de site. Geen verkeerde beginners set voor een student dacht ik zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Reticulum op 05-03-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Laatst online: 10:08
haagseblowin schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:38:
Net een nieuwe set gekocht, mijn eerste hifi set welteverstaan :).
De cd speler is een Marantz cd5003. Als versterker heb ik voor de iets zwaardere PM7003 gekozen, bij de PM5003 was alle diepte verdwenen. De PM5003 viel me heel erg tegen in vergelijking met de PM7003. Als speakers heb ik 2x de B&W 685 gekozen, echt een heel ruimtelijk en mooi warm geluid samen met de PM7003. Als interlink heb ik de Van Den Hul The Name gekozen en als speakerdraad Van Den Hul Clearwater Silver.

Ik moet nu helaas werken dus morgen kan is de set installeren en thuis beluisteren! Foto's komen ook morgen op de site. Geen verkeerde beginners set voor een student dacht ik zo.
Leuke speakers ( heb ze zelf ook als eerste hifi ervaring :P ) Gaan de komende weken met de dag beter klinken is mijn ervaring :)

[ Voor 7% gewijzigd door disinfector op 05-03-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

disinfector schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:28:
[...]

Leuke speakers ( heb ze zelf ook als eerste hifi ervaring :P ) Gaan de komende weken met de dag beter klinken is mijn ervaring :)
Ik heb ze ook als eerste echte hifi speakers :9~ Wel populaire speakers dus.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 08:07

cky

the mod man schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:31:
[...]

Ik zou heel graag willen weten waar je dat tvmeubel vandaan hebt, en evt prijs plus diepte :)
prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

cky schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:33:
[...]

Ik zou heel graag willen weten waar je dat tvmeubel vandaan hebt, en evt prijs plus diepte :)
prachtig!
Mijn meubel die op pagina tien staat?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
the mod man schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:31:
[...]

Bij mij worden het mijn eerste Hifi speakers denk ik, al twijfel ik nog tussen 685 met subwoofer, of gewoon effe wat doorsparen voor de 683 en dan hopelijk geen sub nodig hebben...
(iemand ooit voor dezelfde keuze gestaan?)

Trug ontopic:
@Salo: Wat een mooie inrichting! Niet akoestisch perfect waarschijnlijk (zie m'n vorige posts) maar toch wel erg sfeervol en netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
de 685 heeft al redelijk wat baskracht in zich zitten, ik weet niet of een sub het geluid ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211485

haagseblowin schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 00:41:
de 685 heeft al redelijk wat baskracht in zich zitten, ik weet niet of een sub het geluid ten goede komt.
ik heb initieel de 684 neergezet, die geven eigenlijk al aardig wat laag mee. Heb ze net uitgebreid met de 686 en de TM61, maar wel met een aparte sub (Rel strata 5)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 08:07

cky

the mod man schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:49:
[...]

Mijn meubel die op pagina tien staat?
oops bedoel die van salo, dus salo bij deze! welk tvmeubel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ikea Friel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck Cuddler
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04 12:04
het lijkt er wel op JvS maar de Friel heeft een ander poten stelsel en is niet afgerond aan de zijkanten het is dus een andere meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 43246 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:54:
[...]

Haha, nee ik ben zelf consultant geweest bij Yacht. Onderdeel van Randstad. Moet eerlijk zijn dat het voor mij geen straf was om de vaas en tafelkleed te krijgen. Marcel Wanders vind ik persoonlijk een van de sterkste ontwerpers van het moment.
Ik werk zelf ook bij Randstad hoor :). Alleen zijn de meeste mensen bij de holding intercedent en die zijn vaak weer vrouw of komen niet op tweakers.net ;). Vond het overigens ook leukere cadeau's dan de gemiddelde waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cky schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 00:51:
[...]

oops bedoel die van salo, dus salo bij deze! welk tvmeubel?
Dit meubel komt van Knibbeler Meubelen. Die zitten in het zuiden (Roermond en Heerlen). Ik heb heel lang gezocht voor een zwevend meubel. En zelfs overwogen om er een te laten maken. Maar toen ik de prijzen hoorde schrok ik wel even ;) . Deze is 240cm lang en 56cm diep zonder deurtjes. De middelste twee zijn klapdeuren naar onder toe en de buitenste zijn lades. Heb ik destijds gekocht voor 699,- moet nu 799,- kosten zag ik laatst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
De speakers staan in deze opstelling natuurlijk veel te dicht op elkaar, dat komt het geluid niet echt ten goede. Het is meer gebrek aan ruimte in mijn huidige kamer dus laat ik ze zo staan tot ik op mezelf gaat wonen (zeer binnenkort). Vanmiddag even met dozen wezen schuiven waarop ik de speakers voor een lange betonnen muur had gezet zo'n +/- 3 meter van mekaar en 30cm van de muur. Lijkt een hele andere set dan, veeel betere lage tonen en veel ruimtelijker. Had nooit kunnen weten dat plaatsing dus zo belangrijk is. Ik was echter gewoon vergeten om steunen bij me budget te reken dus die moeten nog even wachten (arme student).
Hier dan de beloofde foto's van mijn nieuwe set.
Wat je ziet is
- Marantz PM7003 versterker
- Marantz CD5003 cd-speler
- Bowers & Wilkins 685 Speakers
- Van Den Hul 'the name' interlink
- VDH Clearwater speakerdraad

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/33kavww.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/fynar7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/t8arkl.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Reticulum op 06-03-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had je in plaats van die onzinnig dure kabels maar gewoon een stel stands moeten kopen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Haha viel mee ik had maar 6 meter nodig, 60 euro is te overleven.. De van den hul interlink kreeg ik gratis mee dus uiteindelijk massel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Reticulum op 06-03-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 20:06

NvM

(arme student)
Studenten hebben het maar zwaar tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdveek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 08:10
Hier mijn setup

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/6tfndz.gif

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/30rryg7.gif

TV - Samsung LE40A656 (isf gecalibreerd)
Receiver - Harman Kardan AVR 255
Bluray - Panasonic DMP-BD30
Decoder - Samsung DCH-R360
Speakers - Harman Kardon HKST11BQ met bijpassende standaards

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212665

mvdveek schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:07:
Hier mijn setup

[afbeelding]

[afbeelding]

Receiver - Harman Kardan AVR 255
Bluray - Panasonic DMP-BD30
Decoder - Samsung DCH-R360
Speakers - Harman Kardon HKST11BQ met bijpassende standaards
Leuke set maar resoneert het kastje niet behoorlijk mee door de plaatsing van de sub?

Iemand anders poste trouwens foto's van een Marantz/B&W combinatie, zeer mooi spul. Met een paar stands gaat het nóg veel beter klinken. Ik heb ongeveer een jaar gedraaid met 601's S3 en na de aanschaf van een paar Atacama Nexus 5 stands werd het geluid veel beter.

Ik zou overigens zelf ook weer eens een foto moeten posten van mijn huidige set, maar ik ben een beetje te lui om foto's te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
mvdveek schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:07:

Zou je de instellingen van je TV kunnen vermelden? Ik heb een 32A456, heb zelf al wat zitten knoeien met de instellingen maar vraag me af of er nou veel verschillen zitten tussen jouw instellingen en de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdveek
Nog niet opgemerkt in ieder geval. De fotolijstjes blijven ook altijd gewoon goed en zonder rinkelen op hun plaats staan. Misschien omdat de kast zelf redelijk zwaar is.
Wil hopelijk dit jaar wel uit gaan breiden met twee B&W CM9 frontspeakers en misschien ook een CM Centre2. En dan wordt het volgend jaar een zwaardere receiver :)

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdveek
ThinkPadd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:28:
[...]

Zou je de instellingen van je TV kunnen vermelden? Ik heb een 32A456, heb zelf al wat zitten knoeien met de instellingen maar vraag me af of er nou veel verschillen zitten tussen jouw instellingen en de mijne.
Hier de instellingen

MOVIE
5,98,55,1,51,50
detailed:
off,off,0
custom :
red 23,0,0
green 33,73,0
blue 0,0,43
yellow 43,43,0
cyaan 0,50,48
magenta 38,0,37
whitebalance : 16,15,14,41,47,45
fleshtone 0
off,off
picture options :
warm1, 16:9, off,off,off

Heb er eerst ook mee lopen kloten, maar beeld was toch nooit naar mijn zin. Dus daarom de calibratie. Weet ik tenmiste dat alles is zoals het moet zijn.
Settings overnemen zal wss niet het verwachte resultaat leveren maar mss helpt het je in een goeie richting

[ Voor 23% gewijzigd door mvdveek op 06-03-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 15:03
mvdveek schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:33:
[...]

Hier de instellingen

MOVIE
5,98,55,1,51,50
detailed:
off,off,0
custom :
red 23,0,0
green 33,73,0
blue 0,0,43
yellow 43,43,0
cyaan 0,50,48
magenta 38,0,37
whitebalance : 16,15,14,41,47,45
fleshtone 0
off,off
picture options :
warm1, 16:9, off,off,off

Heb er eerst ook mee lopen kloten, maar beeld was toch nooit naar mijn zin. Dus daarom de calibratie. Weet ik tenmiste dat alles is zoals het moet zijn.
Settings overnemen zal wss niet het verwachte resultaat leveren maar mss helpt het je in een goeie richting
Hoe stel je je (Samsung) TV zo gedetailleerd in dan? In mijn menu's zijn veel minder opties aanwezig :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:42
Dit is mijn setje:

Sony KDL-40Z4500 LCD TV
Marantz SR6003 receiver
Panasonic DVD-S47 DVD/CD speler
Humax IRHD-5000C HD Decoder
Sony Playstation 3

Dali 505 front speakers
Kef Cresta 2 rear en center speakers
Paradigm PDR-10 subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1627iih.jpg

De plaatsing is niet echt ideaal te noemen maar zo als het hier staat is de enige manier om het te plaatsen aangezien mijn woonkamer weinig ruimte en geen rechte wanden heeft. De center speaker heb ik maar achter de tv gezet omdat ik anders niet weet waar ik deze kwijt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

kwiebus schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 00:34:
Dit is mijn setje:

Sony KDL-40Z4500 LCD TV
Marantz SR6003 receiver
Panasonic DVD-S47 DVD/CD speler
Humax IRHD-5000C HD Decoder
Sony Playstation 3

Dali 505 front speakers
Kef Cresta 2 rear en center speakers
Paradigm PDR-10 subwoofer

[afbeelding]

De plaatsing is niet echt ideaal te noemen maar zo als het hier staat is de enige manier om het te plaatsen aangezien mijn woonkamer weinig ruimte en geen rechte wanden heeft. De center speaker heb ik maar achter de tv gezet omdat ik anders niet weet waar ik deze kwijt moet.
Kun je niet je center op het meubel plaatsen en daar bovenop de TV?
Anders is een ander meubel de enigste optie zo te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Of een soort stand maken voor je center zodat hij net boven je tv uitkomt? Dan heb je tenminste nog hoge tonen in je center, en minder resonanties dan nu. Maar als je tevreden bent met alles zoals het nu is, laat het dan maar gewoon staan hoor, wij moeten je niet zeggen wat je moet doen :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.