Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 347.444 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 10:56
Hoeveel kost zo'n rekje? Ik heb met mn pa zelf een kastje gemaakt van hout, ik wilde eerst MDF nemen maar hout is mooier en was niet eens veel duurder. In totaal zo'n 60 euro voor betaald.

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/2929/img0719m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 12-04 10:56
xXDimiXx schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:44:
Ik ben er alleen nog niet uit of ik de frontjes van de zuilen eraf houd, of dat ik ze erop zal zetten :S
Ik zou de fronts erop houden omdat ze dan minder gevoelig zijn voor beschadiging, en staat wat neutraler.
Maargoed ieder zn smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 19:17

EraZor

Don't mention the war

Brad Pitt schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:05:
[...]

Je kan 800 Euro nou ook weer niet echt goedkoop noemen, ondanks dat het een prima speler is. De nieuwe LG 390 Blu-ray speler is ook razendsnel btw. Tuurlijk, kan (veel) minder dan de Oppo, maar kóst dan ook ietsjes minder.
Hou ook de Vizio VBR-100 in de gaten... ook een veelspeler, mèt analoge outputs, dus ook te gebruiken met oudere receivers. En... een zeer aangenaam prijskaartje (oh, en een mooi ding!)

Volgende maand in de VS bij de Wal-Mart te krijgen, dus ik vermoed ook snel via ebay e.d.

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/4/2009/01/504x_bluray.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door EraZor op 16-07-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

EraZor schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:09:
[...]

Hou ook de Vizio VBR-100 in de gaten... ook een veelspeler, mèt analoge outputs, dus ook te gebruiken met oudere receivers. En... een zeer aangenaam prijskaartje (oh, en een mooi ding!)

Volgende maand in de VS bij de Wal-Mart te krijgen, dus ik vermoed ook snel via ebay e.d.
Nou, da's geen veelspeler imho. Alleen de stabndaardformaten CD, DVD-Video en BD. Niets bijzonders aan verder, geen speciale/gerenommeerde video-processor oid. Kortom een normale BD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 19:17

EraZor

Don't mention the war

Tsja geen alles speler idd...maar speelt alles behalve sa-cd. Ken verder voor dat geld geen spelers met analoge outputs en BD live....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:29
Eriksk schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:40:
Die is strak!
Mag ik vragen waar je die hebt besteld en voor hoeveel? Een snelle google levert me weinig op.
De source van het plaatje verraad het eigenlijk al... ;)

http://cdendvdopbergsystemen.nl/

Let niet op de look van de site :). Heb inmiddels al wel een mail dat hij maandag verstuurd zal worden en dat ik hem dus dinsdag kan verwachten!
Bulls schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:34:
Hoeveel kost zo'n rekje? Ik heb met mn pa zelf een kastje gemaakt van hout, ik wilde eerst MDF nemen maar hout is mooier en was niet eens veel duurder. In totaal zo'n 60 euro voor betaald.
€ 69,99 ex. verzenden (15 euro). Je kan hem ook ophalen bij ze.

En hij is inderdaad verstelbaar, bij mij zal er alleen maar Blu-Ray en enkele DVD's in komen.

[ Voor 33% gewijzigd door Bart op 16-07-2009 17:31 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:21
EraZor schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:09:
[...]
Speelt die niet alleen regio1 DVD's af dan? Vind zoiets als dit bestellen via eBay best tricky. Garantie is natuurlijk lastig(er) e.d. Koop zoiets liever gewoon hier in een winkel. Dan maar wat duurder.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is wat ik van Oppo aan informatie kreeg mbt te EU versie van de Oppo BDP-83 (mijn "wensspeler" O+ );

Mijn eerste informatieverzoek (eigenlijk tweede, op de eerste kwam nooit antwoord);
Sent: Monday, July 13, 2009 11:48 AM
To: <service@opposhop.com>
Subject: Oppo bdp-83

Oppo bdp-83

This is my second inquiry;

Will an EU version of the aforementioned bdp-83 player be made available ? And if so,
when will it become available for purchase ?
Het antwoord daarop was;
Dear Customer,

Thanks for you interest in OPPO Blu-ray player.

The European version is being prepared for launch. As soon as we get more info, we will
contact you.
Please register for our newsletter, so we can send you the updates on Blu-ray player.
Ik ben al aangemeld voor hun nieuwsbrief, die gaf geen duidelijkere aanwijzingen dan deze mail. Daarop stuurde ik een een vervolgvraag (beetje overdrijven kan ook geen kwaad ;) );
Hi, thank you kindly for the answer.

Could you give an estimation on when the EU version will be available. I know quite a few
potential customers asking about these, and i'd like to inform them correctly about the
real EU product (without having to resort to pointing them to sites that offer "modded
versions").
Hierop kwam vandaag dit antwoord;
Dear customer,

All we can say at the moment that it will be in 2009. (hopefully soon)
Voor mij is dit voldoende, ik had toch in de planning om voor einde dit jaar een nieuwe te kopen; Maar ik heb toch hoop dat het eerder wordt :). Maar goed, ik denk ik deel deze info met andere mogelijk geinteresseerden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:04:
Maar goed, ik denk ik deel deze info met andere mogelijk geinteresseerden :)
De échte geïnteresseerden hadden dit al van je kunnen lezen op buitenlandse fora ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:07:
[...]

De échte geïnteresseerden hadden dit al van je kunnen lezen op buitenlandse fora ;)
True, true :9

Alhoewel die laatste gegevens nog niet bekend waren, had bleef raden of ie nog kwam dit jaar (EN of het een gestripte versie zou zijn). Uit deze korte berichtjes blijkt (in mijn ogen) dat het een volledige bdp-83 wordt en dat ie dit jaar er nog komt :)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 16-07-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256748

Heb de set nog een beetje veranderd.
Ik had de monitor audio gs10 staan op atacama nexus6 stands maar ik vond deze speakers toch een beetje te "upfront". Ze klonken heel goed maar met mijn muziek was het een beetje teveel van het goede.

Vandaar voor de iet wat rustigere/warmere klank(t.o.v. de GS10) van de CM7 van b&w gekozen.
Alles klinkt nu voor mij zoals het hoort. Niet super spectaculair maar ik luister gewoon weer naar de muziek. Ik erger me aan niks van de speaker en zo heb ik het graag.

enkele foto's.
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/8348/sdc10309o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/7898/sdc10310.jpg

Wat je ziet is

Pioneer pdp-lx5090
INDI hd receiver
Sony ps3
Squeezebox classic
Musical Fidelity A5.5 versterker en cd-speler
B&W cm7
W&M ls-03 luidsprekerkabel en W&M interlink

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 256748 op 17-07-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:56:
[...]

Nog even een follow-up hiervan. Volgens de track&trace van FedEx is de kabel al in de route om afgeleverd te worden. Geschatte aflevertijd is vanavond 18:00 uur. Damn, da's echt snel :o

Kan niet anders zeggenm dat het een goede tip was van Koeitje !

edit:
Ze zijn al langs geweest :o Alleen te vroeg, ik was nog op mijn werk. Eventjes gebeld, en morgen komen ze het geoon op mijn werk afleveren.

De HDAVslim is voor 134,00 te krijg, en ook al naar mij onderweg :)
Dus binnenkort weer nwe pic van de HT-systemen in mijn huis.
(En later dit jaar wellicht met Oppo bdp-83)
Nou kabel is binnen. Nogmaals bedankt voor de tip Koeitje, dit is pas een kwaliteitskabel. Goeden pluggen, en de draad zelf is zo dik als m'n duim, perfect geshield super stekkers super goed afgemonteerd (geperst rubber vatting). Zeker weten een zeer hoge kwaliteit, geen enkele twijfel aan mogelijk. Kan niet anders dan aanbevelen; snelle levering, hoge kwaliteit èn goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Erg vet RobinOO.

Blijven erg mooie speakers die CM7 zeker zo in het zwart. Ook al zouden ze niet lekker klinken, wat ze ongetwijfeld doen, dan nog is het waard om ze in je kamer te zetten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-04 23:55
Bulls schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:41:
[...]

Ik zou de fronts erop houden omdat ze dan minder gevoelig zijn voor beschadiging, en staat wat neutraler.
Maargoed ieder zn smaak :)
Ik ben het wel met je eens. Zonder fronts ziet het er wel leuk uit, maar wat te druk. Ik zet ze er toch maar weer op :)

Live life to the fullest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:25
Ook ik zal weer eens wat foto's maken van mijn setje:

Overview:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/17/1247837265-240.jpg

aanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/17/1247837303-780.jpg

aanzicht met center:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/17/1247837344-440.jpg
De center haal ik namelijk alleen naar voren als ik film ga kijken. De reden hiervoor is puur voor de inrichting & vriendin :)

Overview 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/17/1247837371-30.jpg

Rear links achter het gordijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/17/1247837437-80.jpg

Rear rechts:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/17/1247837511-580.jpg
Ook deze rear komt naar voren als we film gaan kijken. Normaliter ligt deze op de stoel (wordt nooit gebruikt)

En tot slot mijn kat die in de meeste gevallen er altijd zo bij ligt:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/17/1247837558-940.jpg

Wat ziet men:
-Samsung LE40A656 LCD TV
-2 x Mordaunt Shorts MS904
-1x Mordaunt Short Premiere center
2x Mordaunt Short Premiere rears
1 x Mordaunt short subwoofer

Wat ziet men niet:
Marantz 3001 5.1 receiver.
UPC HD DVR Mediabox
Xbox 360
Nintendo Wii
HDX-1000 Mediaplayer

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:59

Koppensneller

winterrrrrr

Monorail Cat! :P

[ Voor 18% gewijzigd door Koppensneller op 17-07-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens01
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-10-2022
Lovin' the cat! Integraal onderdeel van een goede thuisbios. Die van mij heeft dezelfde houding bij het films kijken, alleen kijkt ie wat vrolijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 23:38

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hij houdt zich vast voor het geval dat ie door die zuil wordt weg geblazen lol

maare wat een sets allemaal zeg.. ben ook zo aan het rond kijken voor iets moois, maar wilde er max 500-750 voor geven. Geloof dat er geen enkele set hier binnen dat budget valt lol :D

Prijzen de speakers zijn ook mooi; 337 per stuk (alleen per set te bestellen) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

Masterljike foto die van je kat !
Floris-K schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:39:
Hij houdt zich vast voor het geval dat ie door die zuil wordt weg geblazen lol

maare wat een sets allemaal zeg.. ben ook zo aan het rond kijken voor iets moois, maar wilde er max 500-750 voor geven. Geloof dat er geen enkele set hier binnen dat budget valt lol :D

Prijzen de speakers zijn ook mooi; 337 per stuk (alleen per set te bestellen) :')
Er is ook een optie tweedehands, er is zoveel goed spul voor de helft van de prijs te krijgen en met vooral speakers die eigenlijk geen slijtage hebben (na 25 jaar misschien) kun je hier met weinig geld erg goed spul kopen. Je moet wel weten waar je naar moet kijken natuurlijk.

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 250276 op 17-07-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269152

Afbeeldingslocatie: http://funnyanimals.zayebo.com/files/2009/03/monorail-cat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:26

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Heb zelf eigenlijk nog een vraag, beetje te weinig om er een heel topic voor te openen.
Ga binnenkort op mezelf en ben nu een beetje aan het orienteren naar een tv-meubel en dan kijkend naar de toekomst ivm apparaatuur. Maar nu zoek ik voor niet al te veel geld een zwart hoogglans kast. Alleen kan echt niets vinden via internet wat mijn smaak is en qua geld. Want anders loop ik al tegen kasten aan van 500/600 euro en dat is me net te gek!

Dus mijn vraag is, weten jullie nog goedkope meubelzaken eventueel via internet waar je het een en het ander qua meubels kunt kopen of eventueel delen zodat ik zelf iets kan fabriceren? Graag in hoogglans zwart uiteraard. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:06
Je moet de foto met die kat op canvas laten drukken :P

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
haha ja dat zou inderdaad wel grappig zijn ja:D

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Rephlexer schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:21:

De muur was ook reeds in dit kleur toen ik het gekocht heb.
Maar misschien heb ik ergens nog een restje verf staan, zal eens checken.
[...]
En? Toevallig al gevonden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
@Possible, gave inrichting van je woonkamer!!
(en je kat is écht te gaaf! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:18

FeaR

In GoT we trust

Wellicht niet geheel in het juiste topic, maar toch:

Was net even de DVD's en Blu-rays aan het opruimen/ordenen en viel me toch wat op.
Op negen van de tien DVD's in mijn bezit is er altijd een Dolby Digital 5.1 codec aanwezig, op die ene andere ook een DTS codec. Dus over het algemeen meer Dolby Digital dan DTS. Maar bij mijn Blu-rays is het exact andersom: Eigenlijk hebben negen van de tien Blu-rays DTS HD en maar een paar Dolby TrueHD.

Maar wat ik me dus afvroeg:
Vanwaar de keuze om DTS HD te gaan gebruiken als "standaard" ten opzichte van de DVD.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06-2017
Possible schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:20:

Overview:
[afbeelding]

Wat ziet men:
-Samsung LE40A656 LCD TV
-2 x Mordaunt Shorts MS904
-1x Mordaunt Short Premiere center
2x Mordaunt Short Premiere rears
1 x Mordaunt short subwoofer

Wat ziet men niet:
Marantz 3001 5.1 receiver.
UPC HD DVR Mediabox
Xbox 360
Nintendo Wii
HDX-1000 Mediaplayer
toon volledige bericht
hey vraagje is dat de xxl dressior van goossens/ betermeubel? Heb jij je spullen (xbox, wii etc) in de kast gezet of heb je ze ergens anders geplaatst?
Wilde namleijk zelf ook die gaan halen (de rooie variant), alleen zag ik dat de achterwand van hout is ipv board, zat me dus af te vragen hoe het op te lossen met de kabels.
Heb jij er een gat ingeboord (zo ja waarmee?).of heb je een andere oplossing gevonden? (of vergis ik me en is het een totaal ander meubel stuk)

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
jazzVL schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:29:
[...]

hey vraagje is dat de xxl dressior van goossens/ betermeubel? Heb jij je spullen (xbox, wii etc) in de kast gezet of heb je ze ergens anders geplaatst?
Wilde namleijk zelf ook die gaan halen (de rooie variant), alleen zag ik dat de achterwand van hout is ipv board, zat me dus af te vragen hoe het op te lossen met de kabels.
Heb jij er een gat ingeboord (zo ja waarmee?).of heb je een andere oplossing gevonden? (of vergis ik me en is het een totaal ander meubel stuk)
Mijn dressoir komt bij Trendhopper vandaan. De spullen zoals mijn xbox, HDX, & HD DVR heb ik aangesloten op een IR Extender zodat ik mijn kastjes dicht kan houden als ik bijvoorbeeld tv aan het kijken ben. De achterwand van mijn dressoir was gewoon gemaakt van board, dus heb hier gewoon een gat ingezaagd voor de kabels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:15:
Wellicht niet geheel in het juiste topic, maar toch:

Was net even de DVD's en Blu-rays aan het opruimen/ordenen en viel me toch wat op.
Op negen van de tien DVD's in mijn bezit is er altijd een Dolby Digital 5.1 codec aanwezig, op die ene andere ook een DTS codec. Dus over het algemeen meer Dolby Digital dan DTS. Maar bij mijn Blu-rays is het exact andersom: Eigenlijk hebben negen van de tien Blu-rays DTS HD en maar een paar Dolby TrueHD.

Maar wat ik me dus afvroeg:
Vanwaar de keuze om DTS HD te gaan gebruiken als "standaard" ten opzichte van de DVD.
Volgens mij bezit ik meer BD's met TrueHD op dit moment. Dus ik zie niet hetzelfde als jij.

Maar volgens blu-raystats is de verdeling onder lossless geluid: ~41% DTS-MA, ~34% TrueHD en ~25% Lineair PCM. Dus je hebt gelijk, alleen de verhoudingen die jij ziet kloppen niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 18-07-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:18

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:25:
[...]
Volgens mij bezit ik meer BD's met TrueHD op dit moment. Dus ik zie niet hetzelfde als jij.

Maar volgens blu-raystats is de verdeling onder lossless geluid: ~41% DTS-MA, ~34% TrueHD en ~25% Lineair PCM. Dus je hebt gelijk, alleen de verhoudingen die jij ziet kloppen niet.
Wel typisch dan dat ik bijna alleen titels heb met DTS HD.
En daar let ik echt niet op als ik een Blu-ray koop.
Sterker nog: heb wat Blu-rays waar alleen HD 5.1 op staat of LPCM 5.1.
Maar als ik de Blu-ray dan afspeel dan is het opeens DTS HD, dus het staat nog niet eens altijd goed aangegeven op de cover 8)7

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdveek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 08:10
Zo, weer tijd om een paar nieuwe pics te plaatsen :)
Begin wel even met eentje van mijn laatste post.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a61a36feb89a/4a61a36feb0cd-DSC01420_%28Medium%29.JPG

Wat er te zien is
TV - Samsung LE40A656 (isf)
Receiver - Harman Kardon AVR 255
Front Speakers - Bowers & Wilkins CM9
Center speaker - Bowers & Wilkins CMCentre2
Rears - Harman Kardon HKTS11b
Bluray - Panasonic DMP-BD30
Decoder - Samsung DCH-R360
Gamen - Wii
Netfiler - Belkin PureAV Homecinema Power Console PF50
Remote - Harmony One
Furniture - Self made

Nu voor de updates :)

De receiver is vervangen dooreen Rotel RSP-1570 en een RMB-1575
De Bluray player is vervangen door een Pioneer BDP-LX91
Mijn rear speakers zijn nu 2 mooie B&W CM5's
En heb er een HDX-1000 met 1Tb bij.
Ook een nieuwe muur gemaakt om de kabels netjes in weg te werken en waar ik ook nog wat dvd's in kwijt kan.

Erg blij met het eindresultaat :D

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a61a3d33872e/4a61a3d337f61-DSC01505_%28Medium%29.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a61a485200a4/4a61a48505ac3-DSC01507_%28Medium%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a61a3ef1b970/4a61a3ef0e297-DSC01510_%28Medium%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a61a3c30e3c4/4a61a3c300cef-DSC01504_%28Medium%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a61a3ff314f7/4a61a3ff23e20-DSC01587_%28Medium%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a61a40d1a962/4a61a40d0cea1-DSC01588_%28Medium%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a61a41a8bd94/4a61a41a8b5c7-DSC01592_%28Medium%29.JPG

Ben benieuwd naar feedback, kritiek, whatever :)

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heel mooi! Maar.... welke kleur is de muur nou, roze of geel of roomwit :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Soort natuurkleur lijkt het wel, maar ziet er netjes uit!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:36

Jrz

––––––––––––

Possible schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:20:
En tot slot mijn kat die in de meeste gevallen er altijd zo bij ligt:

[afbeelding]
Hoe zorg jij er nou voor dat je kat de bank niet aan vlarden krabt?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Jrz schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:45:
[...]

Hoe zorg jij er nou voor dat je kat de bank niet aan vlarden krabt?
Ik heb een krappaal gekocht :) Ze krappen gelukkig niet aan de bank/stoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Goede upgrade mvdveek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 10:32
Possible schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:57:
[...]

Ik heb een krappaal gekocht :) Ze krappen gelukkig niet aan de bank/stoelen
Krappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Yes, aan een krabpaal kan je krabben, een krappaal is gewoon gemaakt om te krappen hè. Lijkt me logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikepro
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-01-2023
Erg mooie setup mvdveek !!

Vooral de speakers zijn erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
@mvdveek, Ik vind die B&W speakers (fronts, rears en de center) echt heel subtiel qua design, ben er altijd al weg van geweest. Alleen is de prijs nét ietsje boven m'n budget. Sowieso ziet je kamer er nu een stuk rustiger en strakker uit na de metamorfose :)

[ Voor 10% gewijzigd door xXDimiXx op 18-07-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
Brad Pitt schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:48:
[...]

Yes, aan een krabpaal kan je krabben, een krappaal is gewoon gemaakt om te krappen hè. Lijkt me logisch ;)
Maar krappen is toch iets anders dan krabben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

xXDimiXx schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:22:
@mvdveek, Ik vind die B&W speakers (fronts, rears en de center) echt heel subtiel qua design, ben er altijd al weg van geweest. Alleen is de prijs nét ietsje boven m'n budget. Sowieso ziet je kamer er nu een stuk rustiger en strakker uit na de metamorfose :)
Subtiel? Ik vind ze erg mooi, maar alles behalve subtiel! Zeker in een kamer die wat aan de kleine kant oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvds
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04-2021
Ik vind ze ook wel mooi, goede setup ook. Enkel spijtig dat je high end materiaal hebt voor je geluid en het afspelen van je Blu-ray's en dit dan ziet op een iets minder kwalitatieve samsung lcd. Dat is mijn mening dan weer natuurlijk. Verder heb je de kabels zeer netjes weggewerkt achter de muur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
Anoniem: 238860 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:22:
[...]

Subtiel? Ik vind ze erg mooi, maar alles behalve subtiel! Zeker in een kamer die wat aan de kleine kant oogt.
Ik bedoelde qua kleur (Zwart lak) en dan zo'n aluminium tweeter-afwerking, vind ik zeer subtiel. Maar ik was ook niet al te duidelijk wat ik met subtiel bedoelde. Je hebt wel gelijk als het gaat om de grootte, maar toch staan ze wel mooi daar in de living.

[ Voor 1% gewijzigd door xXDimiXx op 18-07-2009 16:01 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:50
Zeker een mooie opstelling! met die cm9's alleen heb even een vraag hoe kom je aan die prachtige stenen incl spike's die onder je front speakers staan? ben al lang naar zoiets opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdveek
Thx voor de complimentjes.
Nieuwe tv gaat er ook ooit nog wel komen. Eerst even sparen voor een nieuwe subwoofer en dan een mooie pioneer plasma, of mss wel een beamertje ofzo.
Tv is verder wel gecalibreerd dus dat brengt de kwaliteit van het beeld wel weer wat omhoog.
Had gister Coraline op staan en dat zag er iig erg strak uit.

@Wesley
Das geen steen. Dat is een plint die standaard met de speaker meegeleverd wordt. Die plint vind ik wel een mooie toevoeging als de cm9 met de cm7 vergelijkt.

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:50
Klopt net even op internet gekeken ziet er echt prachtig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 13:18

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Nou ik heb hier weer een update in mn home setje :) sommige zullen wel denken ouwe meuk maar je moet het eens horen ;)

Afijn, dit was het eerst:

LG 26LC42 66cm
Pioneer VSX-917V-K
Pioneer DV-400V-K
Samsung DCB-B270R
Tangent Millennium 5-pack:
- 2x Millennium 200 front, 2x Millennium Mini Back & Millennium Centre
Philips 22RH426 front

Maar gezien ik wat meer wilde en het oog ook wat, want een moderne zuil achter een oudere Philips kast is niet alles :P zoals dit: http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/P1020489s.jpg

Dus heb ik een andere Philips set op de kop getikt, de grotere broer van de 426, jawel de 427!

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/front2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/front.png

Een klein verschil tussen de 2 :

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/verschil.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/verschil2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/verschil3.png

En uiteindelijk heb ik wat geschoven met de setup. De 2 Mini's die eerst back waren staan nu gezamelijk als center te spelen. De 'echte' center is nu in de kast beland. De 2 Millennium 200's staan nu surround back waarbij de 22rh426 set als surround staan (links/rechts midden).
Uiteraard zijn de grotere 22rh427's nu de front en heb ik via de Pioneer MCACC een calibratie gedaan. Klonk aardig maar er klopte iets niet.
Nu heeft Philips bedacht geen markering op de draad te doen dus hier en daar stond een box uit fase O-) Na weer een zelf-calibratie was het beduidend beter!

Plaaaaaatjes!

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/opzet.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/opzet2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/opzet3.png

Ik wil binnenkort de kisten van de beide Philips sets nog wat verbeteren door de kist 'doder' te maken met plakbitumen en een paar verstevigingen tussen de frontbaffle en de achterkant. Dit schijnt de bass weergave nog veel beter en strakker te maken tesamen met het feit dat het boemerige eruit gaat.

Subwoofer is écht niet nodig... je schud genoeg uit je stoel en het LFE kanaal bij films word nu over de fronts gestuurd.... schitterend _/-\o_

Film kijken word met elke wijziging gewoon veel gaver en het kost geen ene zak 8)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:30
Voodoo_man schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:32:

Dus heb ik een andere Philips set op de kop getikt, de grotere broer van de 426, jawel de 427!
Heb dezelfde 427's hier als front draaien! :p

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275731

Sinds gisteren ben ik de apetrotse eigenaar van een nieuwe versterker en front speakers. Fase gewijs gaat de rest van de surround setup ook vervangen worden, vooralsnog gebruik ik de center en rears van een logitech setje.

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://img2.pict.com/fd/e9/58/1233638/0/640/s5002560.jpg

Hangplek en rear speakertjes
Afbeeldingslocatie: http://img2.pict.com/68/3d/84/1233635/0/640/s5002558.jpg

De versterker, 5 minuten uit de doos en onder het stof :S
Afbeeldingslocatie: http://img2.pict.com/bf/86/75/1233633/0/640/s5002555.jpg

Speakers met stofkap
Afbeeldingslocatie: http://img2.pict.com/19/9f/d9/1233641/0/640/s5002562.jpg

En zonder
Afbeeldingslocatie: http://img2.pict.com/70/10/f2/1233643/0/640/s5002563.jpg

En een deel van het materiaal wat hier bekeken en beluisterd wordt:
Afbeeldingslocatie: http://img2.pict.com/7e/ae/f0/1233664/0/640/s5002564.jpg

U ziet:
TV: Panasonic TH-42PZ85
Versterker: Marantz SR-5003
Speakers: Focal Chorus 816
Allesspeler/mediacenter: PS3
Surround speakers: satellieten uit de Z-5500

Zoals gezegd ga ik de hele set nog opbouwen uit de chorus reeks, maar daar moet eerst voor worden gespaard. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
  • Laatst online: 10-01 21:29
Nou ik heb hier weer een update in mn home setje :) sommige zullen wel denken ouwe meuk maar je moet het eens horen ;)

*knip*

Film kijken word met elke wijziging gewoon veel gaver en het kost geen ene zak 8)
Leuke post. De duurste systemen showen is geen kunst, maar een weergave van hoe bereid je bent om in de buidel te tasten.
Dit vind ik persoonlijk een echte tweakers post, waarvoor hulde!

Zo heb ik zelf veel plezier van een ouwe Denon AVC A1D receiver in combinatie met 2 Audiolab (uit Friesland) Gulan speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

Exirion

Gadgetfetisjist

[afbeelding]

[afbeelding]
De 426 herken ik meteen want dat waren mijn eerste speakers, eind jaren 80 ;) Ze klinken inderdaad echt niet slecht want wat het laag betreft kun je ze aardig op hun staart trappen. Voor muziek zijn het midden en hoog niet echt geweldig dus je zult er met iets moderners (hoeft niet bloedduur te zijn) echt wel op vooruit. Toch leuk dat iemand dergelijke speakers nog in een HT setup gebruikt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 13:18

Barreljan

...Zoom-Zoom...

@Patchoro
Ik kan wel in de buidel tasten maar dat vond ik nou niet nodig ;) Dat is juist het leuke zoals je zegt

het hoog en midden heb ik al wat anders afgesteld met de reciever :) naar het schijnt zijn er voor beide sets nog wat 'mild' modificaties mogelijk in het filter, ben benieuwd wat dat doet

Deze sets zijn beide gemaakt in de jaren 70 zover ik heb ik kunnen achterhalen. In de latere jaren zijn de drivers (met name de woofers) iets anders geworden.

dank voor jullie reply's!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:26

-Stef-

Slainthe!

Anoniem: 275731 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:23:
Sinds gisteren ben ik de apetrotse eigenaar van een nieuwe versterker en front speakers.
Wellicht dat je met ruimtegebrek kampt maar volgens miij komen je fronts stukken beter tot hun recht als je ze niet strak tegen de muur plaatst maar een halve meter (of in elk geval iets verder dan nu) naar voren.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
Sinds gisteren ben ik de apetrotse eigenaar van een nieuwe versterker en front speakers. Fase gewijs gaat de rest van de surround setup ook vervangen worden, vooralsnog gebruik ik de center en rears van een logitech setje.

Overzicht:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Speakers met stofkap
[afbeelding]

En zonder
[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:

Zoals gezegd ga ik de hele set nog opbouwen uit de chorus reeks, maar daar moet eerst voor worden gespaard. :D
toon volledige bericht
Luidsprekers zijn echt heel erg mooi om te zien, nette setup! Weet niet wat je hiervoor had natuurlijk, maar gok dat dit een aardig goed zal klinken en nog SOIA luisteren ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Stef- schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:19:
Wellicht dat je met ruimtegebrek kampt maar volgens miij komen je fronts stukken beter tot hun recht als je ze niet strak tegen de muur plaatst maar een halve meter (of in elk geval iets verder dan nu) naar voren.
Dat gaat inderdaad niet werken, dan staan ze ruim voor het meubeltje waar de tv op staat, en is het looppad wat ik daar heb weg. Bovendien staan ze dan wel erg prominent in de kamer. Zou het nog uitmaken dat er aan de achterkant van de Focals geen baspoort zit? Alles zit aan de voorkant.

Mn vriendin las je comment ook, en die kreeg bijna een beroerte :D "Een halve meter?? Echt niet!" 8)
ConZito schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:08:
Luidsprekers zijn echt heel erg mooi om te zien, nette setup! Weet niet wat je hiervoor had natuurlijk, maar gok dat dit een aardig goed zal klinken en nog SOIA luisteren ook :D
Ik gebruikte hiervoor de hele Z-5500 van Logitech, waar ik nu dus de center en rears nog van gebruik. De vooruitgang is bijna geen vergelijking, het is zo veel beter geworden! En inderdaad, ook de hardcore doet het lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Zou nog wel een keer je center meepakken uit dezelfde serie, dat maakt net zo'n verschil als die zuilen tov. die Z5500 speakers.

En als je BR aan de voorkant zit dan hoef je ze niet persee heel ver voor de muur te plaatsen. Het is alleen zo dat de muur in bepaalde situaties je lage frequenties kan boosten. Gewoon luisteren en experimenteren, haal ze voor de gein een keertje naar voren, hoor je geen verschil is er geen verschil, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die center staat absoluut op de planning, maar daarvoor moet ik eerst weer even sparen :) Ik was van plan speakers te halen van hooguit 300,- per stuk, maar dat is iets meer geworden. ;) Het budget voor de center is dus opgedroogd.

Ik ga inderdaad even spelen met de plaatsing van de speakers, maar het moet er ook een beetje fraai uit blijven zien. Ik houd u op de hoogte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Trouwens voor de gein een aansluitschema gemaakt hoe al die troep in m'n huis aan elkaar zit.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/4i939.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ConZito schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:53:
Trouwens voor de gein een aansluitschema gemaakt hoe al die troep in m'n huis aan elkaar zit.

[afbeelding]
Geinig, ik heb afgelopen weekend precies zo'n schema gemaakt want met alle HDMI/component/toslink/coax-digitaal/coax-analoog zooi die via m'n voorversterker loopt was het een zooitje geworden om aan te sluiten :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ConZito schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:53:

[afbeelding]
Omg, wat een spaghetti :o

Bij mij loopt alles via de Onkyo (TX-SR875), die fungeert als centraal aansluit,- en doorsluit-receiver. Vandaar dat het een receiver heeft wss ;) Erg praktisch moet ik zeggen.

Alles (behalve de CD-speler) is via HDMI aangesloten; Dus bv. PC-->HDMI-->Onkyo, maar ook de BD-speler op die manier. Andere apparatuur wordt ook op die manier angesloten. De CD-speler heeft geen HDMI, dus die loopt via Toslink. De enige "loop back" in mijn systeem is een toslink van de TV naar de receiver. Dit omdat HDMI geen audio-return functie heeft (onhandig eigenlijk).

Al mijn speakers zitten ook aan dat apparaat. Heb zelfs nog ruimte over voor nog een stel (surr. backs, ik vindt 5.0 voorlopig zat). Subwoofer gebruik ik niet, da's niet nodig met mijn fronts ( >:) ) Overigens, subwooferloos vindt ik strakker klinken, maar da's waarschijnlijk smaak (hoewel je waarschijnlijk ook meettechnische verschillen zou kunnen vaststellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Spaghetti :?

Volgens mij toch echt wel de meest economische manier om de spullen aan te sluiten. CD-speler netjes via RCA, de PS3 en Decoder via HDMI direct naar de TV en vanuit de TV netjes een TOSje naar de receiver. Vanuit daar pakken we weer RCA naar de eindbakken en naar alle speakers koper...

Alle bronnen eerst via de receiver zou zelfs meer kabels opleveren, omdat ik dan een extra HDMI kabel nodig heb. Daarbij nu loopt ook alles over de receiver, dus ik snap je punt niet zo.
Exirion schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:11:
[...]

Geinig, ik heb afgelopen weekend precies zo'n schema gemaakt want met alle HDMI/component/toslink/coax-digitaal/coax-analoog zooi die via m'n voorversterker loopt was het een zooitje geworden om aan te sluiten :P
Leek me wel handig om op digitaal te hebben, handig voor als ik weer wat ga verschuiven. Het zijn opzich best wel wat kabels zo natuurlijk. Sowieso vier aders per front en vier voor de center, dan nog de nodig RCA meuk, maarja als je het netjes verwerkt dan heb je er ook geen last verder.

Die TOS van die PS3 heb ik alleen niet nodig volgens mij, dus dat ga ik vanavond even uitzoeken. En kijken of er een surround back achter de bank kan liggen, de kabels liggen er toch :)

[ Voor 45% gewijzigd door ConZito op 20-07-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 28-04 21:16

Aldmar

Niks...

ConZito schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:24:
Spaghetti :?

Volgens mij toch echt wel de meest economische manier om de spullen aan te sluiten. CD-speler netjes via RCA, de PS3 en Decoder via HDMI direct naar de TV en vanuit de TV netjes een TOSje naar de receiver. Vanuit daar pakken we weer RCA naar de eindbakken en naar alle speakers koper...
Volgens mij sluist niet elke tv 5.1 geluid door naar zijn toslink-out. Vaak wordt alleen stereo doorgelust en/of wordt het omgezet naar stereo... Mijn Bravia doet het iig niet. Het surround sound van de PS3, wat via HDMI binnenkomt, wordt omgezet naar stereo... De toslink van je PS3 heb je dan nog wel nodig, als je surround sound wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik ben ook bang dat je gelijk hebt. Kom er vanavond achter, de PS3 zit nu dus idd. netjes via de TOS. Zou mooi zijn als die Pio dat wel gewoon netjes zou doen, kan het ook niet in de handleiding vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ConZito schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:11:
Ik ben ook bang dat je gelijk hebt. Kom er vanavond achter, de PS3 zit nu dus idd. netjes via de TOS. Zou mooi zijn als die Pio dat wel gewoon netjes zou doen, kan het ook niet in de handleiding vinden.
Er zijn nog geen tv's gesignaleerd die dit doen voor zover ik weet. Heeft volgens mij (en anderen hier op t.net) te maken met stukje marktbescherming, aangezien het gemiddelde huishouden dan geen "dikke" receiver meer nodig heeft, maar kan volstaan met een enkele optische kabel naar een goedkoop setje en de rest via de HDMI ingangen van de TV aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Laatst online: 02-05 15:55
@Voodoo_man, wat een vette Philips speakers. Ik ben zelf ook op zoek naar wat oudere boxen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:06
Anoniem: 100386 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:11:
[...]

...
De CD-speler heeft geen HDMI, dus die loopt via Toslink. De enige "loop back" in mijn systeem is een toslink van de TV naar de receiver. Dit omdat HDMI geen audio-return functie heeft (onhandig eigenlijk).

....
Volgens mij was het zo dat de HDMI 1.4 standaard wel een audio return functie had.

Eventjes opgezocht. Toen de speceficaties bekend werden en het nieuwsbericht hier op de frontpage werd gepost waren er veel mensen die niet snapten waarom die audio return functie er was of wat het toevoegde. Dit is dus het antwoord, de TV stuurt geen 5.1 geluid over de toslink.

[ Voor 35% gewijzigd door Who Am I? op 20-07-2009 12:43 ]

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Who Am I? schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:39:
[...]

Volgens mij was het zo dat de HDMI 1.4 standaard wel een audio return functie had.

Eventjes opgezocht. Toen de speceficaties bekend werden en het nieuwsbericht hier op de frontpage werd gepost waren er veel mensen die niet snapten waarom die audio return functie er was of wat het toevoegde. Dit is dus het antwoord, de TV stuurt geen 5.1 geluid over de toslink.
Leuk, maar daar heb ik niets aan; Mijn receiver heeft HDMI1.3, en alleen de TV hoeft een loop-back dus het is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Aldmar schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:51:
Volgens mij sluist niet elke tv 5.1 geluid door naar zijn toslink-out.
Klopt. Ik heb zelf een Philips 9703 (47") en die heeft een toslink output maar ivm licenties lust ie niet alle surround formaten goed door. Daarom gebruik ik de toslink puur voor TV kijken. De andere apparaten die via HDMI/component naar de TV lopen heb ik een directe coax/toslink verbinding met de voorversterker gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 100386 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:11:
Al mijn speakers zitten ook aan dat apparaat. Heb zelfs nog ruimte over voor nog een stel (surr. backs, ik vindt 5.0 voorlopig zat). Subwoofer gebruik ik niet, da's niet nodig met mijn fronts ( >:) ) Overigens, subwooferloos vindt ik strakker klinken, maar da's waarschijnlijk smaak (hoewel je waarschijnlijk ook meettechnische verschillen zou kunnen vaststellen).
We zijn zeer benieuwd hoor. Wanneer krijgen we eens foto's te zien van al dat geweldig moois?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:57

Sick Nick

Drop the top!

Exirion schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:54:
[...]

Klopt. Ik heb zelf een Philips 9703 (47") en die heeft een toslink output maar ivm licenties lust ie niet alle surround formaten goed door. Daarom gebruik ik de toslink puur voor TV kijken. De andere apparaten die via HDMI/component naar de TV lopen heb ik een directe coax/toslink verbinding met de voorversterker gegeven.
Ik heb dezelfde tv, hier stuurt ie prima Dolby Digital en DTS door via de toslink. De input komt vanaf een HTPC via HDMI. Zie m'n filmpje maar (in HD op youtube zelf):

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
47PFL9703 Dolby Digital ouput through SPDIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sick Nick schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:11:
Ik heb dezelfde tv, hier stuurt ie prima Dolby Digital en DTS door via de toslink. De input komt vanaf een HTPC via HDMI. Zie m'n filmpje maar (in HD op youtube zelf):

[video]
OK, nieuwere firmware denk ik (die van mij is van mei 2008) :) Voor mij is het niet zo heel relevant omdat ik inmiddels maar 2 HDMI apparaten gebruik (PS3 en Apple TV, DVD-speler is verdwenen). De Wii en PS2 gebruiken component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:58:
[...]

We zijn zeer benieuwd hoor. Wanneer krijgen we eens foto's te zien van al dat geweldig moois?
Geweldig moois dat weet ik niet. Maar mijn front-speakers had je al eens gezien hoor, er was zelfs een topic over van toen ik ze maakte.

speaker

Maar ik moet nog nieuwe foto's maken van de rest, want er is wel wat veranderd sinds die tijd ;)

Mijn Xonar HDAV kan ik morgen ophalen, en dan installeren. De nieuwe foto's komen er dus wel aan dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 20-07-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Super ben wel benieuwd naar meer info, heb je nog een linkje naar het topic?
En zonder sub draaien? Beetje vreemd eigenlijk of gaan deze boxen richting 30Hz lineair, lijkt me zo op het eerste oog van niet eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ksi schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:24:
Super ben wel benieuwd naar meer info, heb je nog een linkje naar het topic?
En zonder sub draaien? Beetje vreemd eigenlijk of gaan deze boxen richting 30Hz lineair, lijkt me zo op het eerste oog van niet eigenlijk?
Dat topic heb je niet veel meer aan, de foto's staan er niet meer in. Die stonden in mijn fotoalbum hier op t.net. Ik besloot mijn abbo niet te verlengen, dus ik heb ze eraf gehaald. En de nieuwe karmashop-foo-album bestond nog niet. Dus niets meer aan te doen voorlopig (alhoewel ik de foto's nog wel heb).

Volgens de bouwinstructies is de freq.weervgave 30 hz - 30000 hz. Als ik de grafiek goed kan ontcijferen is dat de -6 db op 30 Hz, en hij gaat lager. Als ik mij goed herinner was te tuninfrequentie van de poort erg laag, rond de 25 Hz. De resonantiefreq van de bassspeaker zelf was 19Hz zelfs. Dus hij gaat laag, maar het is geen boom-bass zoals je in de disco hoort.

Maar goed foto's komen, het is tenslotte een pics-topic ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 20-07-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwooding
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01 12:54
Ben ik weer,

Ik ben van plan deze vakantie een nieuw meubel te maken:
Dit is m'n eerste idee:

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/2530/meubel7.th.png

Afmetingen:
116x50x50 (HxBxD)

Graag jullie mening:)

PS. let niet op de wand of vloer, kon ff niet zo snel textures vinden ;)

[ Voor 21% gewijzigd door rwooding op 23-07-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik vind die combinatie wel leuk zo :p

Apparaten zijn al snel 42/43 cm breed, een beetje speling in de breedte van het apparatenvlak kan geen kwaad en dan kom je met deze poten wel op iets meer dan 50 cm uit.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 19:09

Overzicht:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Speakers met stofkap
[afbeelding]

En zonder
[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:

toon volledige bericht
Oef wat klinken ze he die focals!! Ik heb zelf de 716v echt zo heerlijk open klinken ze! En dan ook samen met een marantz. Heb ik ook staan.

Mooi setje.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwooding
mr.paaJ schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:36:
Ik vind die combinatie wel leuk zo :p

Apparaten zijn al snel 42/43 cm breed, een beetje speling in de breedte van het apparatenvlak kan geen kwaad en dan kom je met deze poten wel op iets meer dan 50 cm uit.
Correctie op de afmetingen:

Buitenmaten: 116,0x68,8x50,0 (HxBxD)
Binnenmaten: Afstandplank X49,4x50,0 (HxBxD).

Als plaatmatriaal zal het MDF worden van 22mm

PS. m'n DVD-2500BT is nu lekker DVD regio vrij :P

[ Voor 4% gewijzigd door rwooding op 23-07-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdveek
@rwooding
Ziet er prima uit. Waar je rekening mee kan houden is dat hij mss iets kan zwenken aan de bovenkant. Een plaatje ergens aan de achterkant kan al een stuk meer stabieliteit opleveren. Verder raad ik je aan om te kijken of je je planken verstelbaar kunt maken. Ik heb ook zo'n soort kast gemaakt en ik zit dus nu altijd vast aan bepaalde maten. Niet handig als je er andere apparaten in wil zetten.
Succes met de bouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dennismaus schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:55:
[...]

Oef wat klinken ze he die focals!! Ik heb zelf de 716v echt zo heerlijk open klinken ze! En dan ook samen met een marantz. Heb ik ook staan.

Mooi setje.
Bedankt! :)

Het klinkt inderdaad heerlijk, ik heb nog geen seconde spijt gehad van de aankoop. Er gaat een wereld voor me open, zelfs met albums uit mn eigen collectie waarvan ik dacht dat ik ze door en door kende. :) Nu de set nog compleet maken met center en surrounds... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwooding
Hierbij mijn 2e ontwerp.

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/7482/smallu.gif

Afmetingen:
133,8cm x 65cm x 57cm (hxbxd)

Ook nu stel ik jullie mening weer zeer op prijs :)

[ Voor 5% gewijzigd door rwooding op 25-07-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 12:48
rwooding schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:02:

Graag jullie mening:)

PS. let niet op de wand of vloer, kon ff niet zo snel textures vinden ;)
Mooi strak. Ik zou geen deurtje ervoor plaatsen. Als je idd wat ruimte rondom je audio apparatuur hebt ziet het er allemaal wat luchtiger uit.

Ah, ander ontwerp ondertussen, eerste is mijn favoriet, alles wat gesloten is, is zo, ja, gesloten.. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Saab op 25-07-2009 17:27 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
rwooding schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:57:
Hierbij mijn 2e ontwerp.

[afbeelding]

Afmetingen:

heel strak, aleen zou ik inderdaad 1 vak open houden voor de looks en ventilatie want audio anno 2009 mag gezien worden voor design

Verder is het ook afhankelijk hoe het totaal plaatje is natuurlijk waar het komt te staan vs andere meubels maar het ziet er stoer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
Hierbij mijn 2e ontwerp.

[afbeelding]

Afmetingen:

Ik zou minimaal 1 deurtje open laten. Met alle2 dicht lijkt het net een...mini kleerkastje :S
Maar voor de rest vind ik hem wel strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwooding
Hierbij mijn 2e ontwerp.

[afbeelding]

Afmetingen:

bedankt allen, voor jullie opmerking/mening.

Ten eerste mag hifi gezien worden, daar ben ik het helmaal mee eens.
Ik heb drie kids en dan is het wel handig om de mogelijkheid te hebben je meubel te kunnen sluiten.

Gesloten stand is alleen op de momenten dat het spul buiten bedrijf is hoor, in bedrijf mag/moet het luik wel omhoog. Ben er achter gekomen dat een avr 4308 in gesloten ruimte redelijk warm word.

de deurtje schuiven naar binnen, dus geen last van openstaande deuren.

De bedoeling was eerst DIY, maar daar ga ik deze keer wel vanafzien.

Maar nogmaals bedankt _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door rwooding op 26-07-2009 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Ik heb inmiddels heel wat setjes in meubels geplaatst. Veelal zijn ze te ondiep om alle kabels netjes in kwijt te kunnen zonder dat deze achter een receiver "gefrot" moet worden. Als je het ontwerp 100% zelf in de hand hebt zou ik rekening houden met de volgende dingen;

Diepte van meubel
%Circulatie van lucht/warmte, niet nodig om je dure hdmi kabel in je meubel te duwen
Interne verbinding tussen de vakken
%Zo kun je bijvoorbeeld een stukje coaxiaal/glasvezel kabel tussen een receiver en audiobron plaatsen zonder dat deze het meubel achterlangs verlaat.
Achterplaat die demontabel (per vak) is
%Op die manier kun je je apparaten in het meubel plaatsen bij installatie. Je haalt vervolgens de hele achterkant eraf om alle verbindingen te maken. Als vervolgens alles naar wens is aangesloten, plaats je de achterkant weer terug. Op deze manier kun je de achterkant eventueel aanpassen aan de apparatuur, zonder dat je je hele meubel moet slopen.
Houd ruimte over voor een eventuele IR repeater.
%Uit ervaring blijkt dat men vaak apparaten wil bedienen, maar het mooier vindt om het meubel gesloten te houden. Met een InfraRood ontvangertje, en zender in de kast zou dat kunnen!
Gebruik bij "lelijke gaten" borstelachtig materiaal
%Spectral gebruikt, wanneer er door een gleuf kabels moeten, een soort van zwarte, kunststof borstel. De kabels kunnen daar prima door, maar het zorgt er voor dat je niet naar je achterwand aan het kijken bent wanneer je een gat maakt voor kabeldoorvoer.
Gebruik iets van een viltsoort tussen de vloer en het meubel.
% Na het plaatsen van alle apparaten, moet het meubel naar zijn/haar definitieve plak geschoven worden. Wanneer het meubel is voorzien van kleine rubberen voetjes, kan dat nog wat gesjouw/zweet opleveren. Schuiven gaat veel makkelijker.

Dit zijn mijn tips, denk er maar eens over na of je er een (paar) van wilt toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op verzoek nog een paar plaatjes van mijn meubel plus kabelbende:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_2459_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_2461_2.jpg

Dat de stekkerdozen in het meubel weggewerkt zijn scheelt al een hoop zooi. En dat het meubel op wieltjes staat is erg handig als je er bij moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
Exirion schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat de stekkerdozen in het meubel weggewerkt zijn scheelt al een hoop zooi. En dat het meubel op wieltjes staat is erg handig als je er bij moet ;)
Ziet er strak uit! Is het een zelfbouw- meubel? Vind het vooral mooi dat de meubel dezelfde kleur heeft als de apparatuur. Vind de voorkant in i.i.g mooier dan de achterkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

xXDimiXx schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:21:
Ziet er strak uit! Is het een zelfbouw- meubel? Vind het vooral mooi dat de meubel dezelfde kleur heeft als de apparatuur. Vind de voorkant in i.i.g mooier dan de achterkant :P
Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 35 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Binnenkort Definitive Technology 7000SC's en 7001SC's luisteren :o

Als ik de reviews moet geloven is het porno en nogsteeds aangenaam verrast door het geluid dat er uit mijn center en rears komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 14:16
Exirion schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:12:
Je receiver werkt met XLR pluggen??

Waarom je PS2 en Wiii aansluiten via component en je AppleTV en PS3 via HDMI??

Als ik het goed zie gaat die HQ componentkabel naar je tv??

[ Voor 3% gewijzigd door Daan00 op 27-07-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Anoniem: 30670 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:48:
Tijd voor een REL Stadium III sub ;) ...
Ik zal binnenkort een nieuwe shots maken van mijn home cinema setup.
Er komt vervanging na een belachelijk "ongelukje" wat de denon AVC-A10se de dood heeft gekost...naast de hd-dvd speler en de sanyo projector.... Een direct bliksem inslag op koppelaar (alle stroomlijnen hier in zuidfrankrijk lopen boven gronds) heeft onze complete video surviance systeem, verwarming en homecinema gesloopt...ondanks de zogenaamde "bliksem inslag stekker dozen". Die dingen werken alleen voor bepaalde pieks in het stroomnet.
clique!
Om even snel op de hoogte te houden. De kogel is door de kerk. Denon 4308A + 2500bt + Epson EH-TW3800 voor samen net 4000euro (plus alle hdmi kabels en dat zijn wat meters bij ons). Een zeer nette prijs als je het me vraagt van onze dealer hier in zuid frankrijk. Electronica blijft stervens duur hier in frankrijk met goeie service.
Over 2weken alles thuis gebracht en geinstalleerd + bij behoordende calibratie op 85dBspl op de sweet spot zoals in echte bioscopen het geval is.

En de REL Stadium krijgt een revisie. Hij klapte soms zonder enige reden er uit. Geen idee waar het kan liggen (al voor de bliksem inslag).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 28-07-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Daan00 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:10:
Je receiver werkt met XLR pluggen??
Ja, verbinding tussen voorversterker en eindversterkers
Waarom je PS2 en Wiii aansluiten via component en je AppleTV en PS3 via HDMI??
Omdat de PS2 en Wii geen HDMI hebben? De Apple TV en PS3 doen 1080p over HDMI.
Als ik het goed zie gaat die HQ componentkabel naar je tv??
Ja, evenals de HDMI kabel uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Je had ook kunnen replyen met "Duh" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ConZito schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:05:
Je had ook kunnen replyen met "Duh" :+
Ik deed een poging correct en vriendelijk te reageren, maar jij verpest het weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Side-note: wie maakt er even een nieuw deel aan?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

teacher schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:33:
Side-note: wie maakt er even een nieuw deel aan?
Ik stem voor ConZito!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator