Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 325.538 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-03 22:11
Exirion schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:46:
[...]

Het is erg fijne verlichting. Bij de computer heb ik er ook eentje staan:

[afbeelding]

En nou ik hier dan toch weer post ook maar meteen m'n nieuwe audioaanwinsten bij de computer ;)

[afbeelding]

8" XTZ subwoofer

[afbeelding]

Cambridge Audio 340R receiver, crossover ingesteld op 80Hz. Klinkt helemaal lekker :Y)
Heb je nu twee Imac's staan? Voor jou en je vriendin?

Mooie speakers! (micropods?)Past er leuk bij. Deze kan je zeker alleen gebruiken voor je computer als je een aparte versterker gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 20:26

SNEAK-NL

galloooooooooooo

OMD schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:57:
[...]

Catena? geld teveel? :o

( ben spectral dealer )

Onwijse mooie meubels, doet een foto geen recht aan.
whehe, vertel mij nix, weet je glijk waarom ik moet sparen om de kast kompleet te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Nico111 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:40:
Heb je nu twee Imac's staan? Voor jou en je vriendin?
Klopt, m'n vriendin is sinds dit voorjaar ook aan de iMac :)
Mooie speakers! (micropods?)Past er leuk bij. Deze kan je zeker alleen gebruiken voor je computer als je een aparte versterker gebruikt?
Standaard zijn ze passief, maar je kunt er ook eentje kopen met ingebouwde versterker waar je dan een passieve op aan kunt sluiten. Je hebt dan een actief setje. Geen idee hoe dat klinkt, maar vast niet zo goed als met een fatsoenlijke losse versterker.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

SNEAK-NL schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:28:
[...]

whehe, vertel mij nix, weet je glijk waarom ik moet sparen om de kast kompleet te maken :+
Oh....ik dacht even dat jullie het over Spectral apparatuur hadden.....ik begon al bijna te kwijlen.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
Exirion schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:41:
[...]

Klopt, m'n vriendin is sinds dit voorjaar ook aan de iMac :)

[...]

Standaard zijn ze passief, maar je kunt er ook eentje kopen met ingebouwde versterker waar je dan een passieve op aan kunt sluiten. Je hebt dan een actief setje. Geen idee hoe dat klinkt, maar vast niet zo goed als met een fatsoenlijke losse versterker.
Hoe heb je de receiver aangesloten, digitaal zeker neem ik aan? Ik heb onwijs gezeik met digitale artifacts over digitale coax. Dus af en toe kraakjes en plopjes, trek het slecht. Heb helaas geen tos liggen om daarmee te testen. Eigenlijk wil ik die externe DAC van Cambridge gewoon hebben. Keuzes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ConZito schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:33:
Hoe heb je de receiver aangesloten, digitaal zeker neem ik aan?
Klopt.
Ik heb onwijs gezeik met digitale artifacts over digitale coax. Dus af en toe kraakjes en plopjes, trek het slecht. Heb helaas geen tos liggen om daarmee te testen. Eigenlijk wil ik die externe DAC van Cambridge gewoon hebben. Keuzes :+
Heb je al kunnen traceren of het probleem bij je ingang ligt of bij de geluidskaart? De Arcam Blackbox 50 gaat hier iig binnenkort de deur uit :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Geluidskaart, als ik iets doe op de pc veroorzaakt dat een plopje. Andere sources geen last van, dus DAC/externe geluidskaart via USB in een enkel leuk doosje.

[ Voor 6% gewijzigd door ConZito op 12-10-2009 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 06:20
raymonvdm schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:11:
[...]

Is het bij die KEFs mogelijk om die onderste voet er onderuit te halen. Ik wil graag de nieuwe iQ50/70/90 serie maar dan zonder die lelijke voet. ? Volgens mij zag ik net in dit draadje dat ze er inderdaad af kunnen. Maar kunnen dan de spikes er nog wel onder ?
Ja dat kan.

Bij mij staan er twee iQ70's in de woonkamer, nog gewoon met de voet en spikes er onder. Dat staat toch minder vreemd dan dat ik in eerste instantie verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Drie dagen opzoek naar een aardlus...alles bekabelen en doen...is het de resonantie van het dressoir veroorzaakt door de fan in de receiver...

Zucht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

ConZito schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:33:
[...]Eigenlijk wil ik die externe DAC van Cambridge gewoon hebben. Keuzes :+
Waarom is dat ding toch zo populair? Ik heb nog geen bijzonder lovende reviews gezien. Wat moest die kosten, 400 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
bulldoze schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:05:
[...]
Waarom is dat ding toch zo populair? Ik heb nog geen bijzonder lovende reviews gezien. Wat moest die kosten, 400 euro..
USB geluidskaart met een fatsoenlijke DAC. Ding kost met goed shoppen inderdaad rond de 350~400 euro. Voor dat geld is het in Windowsland best lastig shoppen voor een fatsoenlijk vergelijkbaar product met zoveel inputs/outputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

bulldoze schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:05:
[...]
Weet niet welke reviews je dan leest, maar hij komt overal heel erg goed uit de testen. Heb hem zelf ook aangeschaft een paar maandagen geleden, en hij geeft je gewoon veel waar voor je geld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Inderdaad, maar ik heb simpelweg gewoon iets nodig om m'n geluidskaart uit die PC te trekken, dus ik zit te kijken naar een simpel USB geluidskaartje dat een fatsoenlijk digitaal signaal uitpoept. Voor die Azur 540Rv2 die hier nu voor m'n neus staat krijg ik toch niets meer terug. En daarbij luistert het IMHO ook niet zo heel erg nauw allemaal, als het maar niet jittert.

Asus Xonar U1 bijvoorbeeld, ook handig voor onderweg aangezien die KRKtjes nog wel eens mee op stap gaan :+

[ Voor 13% gewijzigd door ConZito op 12-10-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 12:08
Ik heb sinds kort een Onkyo TX-SR507 + 2x Elac FS 57 :)
Nu neus ik hier een beetje rond en zie ik eigenlijk bijna geen Elacs terwijl ze toch echt goed klinken. Zou dit komen omdat ze die niet overal verkopen? Ik kwam ze ook met toeval tegen :)

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ConZito schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:13:
Voor die Azur 540Rv2 die hier nu voor m'n neus staat krijg ik toch niets meer terug.
Dude, had ik maar geweten dat je daarvan af wou :X Ik ben erg op zoek geweest naar een tweedehands 340R/540R v2/v3, dus had 'm zo van je overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

jordz. schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:21:
Ik heb sinds kort een Onkyo TX-SR507 + 2x Elac FS 57 :)
Nu neus ik hier een beetje rond en zie ik eigenlijk bijna geen Elacs terwijl ze toch echt goed klinken. Zou dit komen omdat ze die niet overal verkopen? Ik kwam ze ook met toeval tegen :)
Dat Elacs goed klinken is natuurlijk smaak afhankelijk. Want zo vind ik het aanwezige laag van de Elac BS-243-serie wel erg aanwezig. Maar goed, een ander kan dat anders ervaren natuurlijk.
Maar je hebt wel gelijk betreffende de verkooppunten van Elac, je komt ze niet vaak tegen. En als je ze ziet dan is het meestal de FS/BS-serie en heb al van verschillende mensen gehoord dat ze die qua uiterlijk echt niet liggen: te agressief/futuristisch met die kristalmembraan tweeters.

Overigens...
Is het niet tijd om een deeltje 37 op te gaan richten aangezien we nu al over de 1000 posts zijn?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 12:08
FeaR1986 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:15:
Dat Elacs goed klinken is natuurlijk smaak afhankelijk. Want zo vind ik het aanwezige laag van de Elac BS-243-serie wel erg aanwezig. Maar goed, een ander kan dat anders ervaren natuurlijk.
Maar je hebt wel gelijk betreffende de verkooppunten van Elac, je komt ze niet vaak tegen. En als je ze ziet dan is het meestal de FS/BS-serie en heb al van verschillende mensen gehoord dat ze die qua uiterlijk echt niet liggen: te agressief/futuristisch met die kristalmembraan tweeters.
Natuurlijk is dat persoonlijke smaak. Voor mij zijn dit speaker waar ik naar op zoek was. Momenteel alleen fronts en in deze prijscategorie. Jammer dat ze niet bij meerdere winkels staan, zou namelijk wel is de duurdere lijnen willen horen.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.