Hij heeft een dikke reciever ja, valt naar mijn mening veel meer uit te halen dan een set satelieten te gebruiken.bram1984 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:48:
Dikke receiver. Ik vind alleen die speakertjes enorm afleiden, als ik naar de tv kijk.
Misschien wel met oog op de toekomst? Beter teveel dan te weinig zeggen ze altijdAnoniem: 250276 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:39:
[...]
Hij heeft een dikke reciever ja, valt naar mijn mening veel meer uit te halen dan een set satelieten te gebruiken.
HD4Life @ Full-HD
mooie setups allemaal hier zeg
ik zal als ik m'n spullen volgende week binnen heb ook eens wat posten.
maar ik zie hier bij sommige dat ze verlichting hebben aangebracht in hun kast (ik zag ergens een post die ik even niet zo snel terug kan vinden een zwarte kast met paarsachtige sfeerverlichting erin)
maar is dat zo'n LEDtube verlichting (ala philips) bij de bouwmarkt vandaan of heeft het een speciale naam oid?
maar ik zie hier bij sommige dat ze verlichting hebben aangebracht in hun kast (ik zag ergens een post die ik even niet zo snel terug kan vinden een zwarte kast met paarsachtige sfeerverlichting erin)
maar is dat zo'n LEDtube verlichting (ala philips) bij de bouwmarkt vandaan of heeft het een speciale naam oid?
Had je dat niet gezien in Post je gameroom! - Deel 2 of in amBX Gaming System. Beide posts hebben namelijk iets paars/blauwigs achter hun scherm hangen.shameete schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:42:
mooie setups allemaal hier zegik zal als ik m'n spullen volgende week binnen heb ook eens wat posten.
Die ene heeft dus gebruik gemaakt van de Philips AMBX-set en de andere heeft gebruik gemaakt van de LED's van de Ikea
Maar wacht jij nog steeds op je Onkyu van iBood? Dat is wel lang...
Ook nog succes verder met als je nog een losse Blu-ray speler wilt gaan halen
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Vandaag kunnen oppikken in mediamarkt voor 5 euro. Niet per meter, maar VIJF euro voor een rol van 72meter speakerkabel van 2x4mm!! Klein foutje van Mediamarkt denk ik, maar ondertussen heb ik deftige kabel voor mijn nieuwe speakers 

heel erg fraai en iets wat ik ook zoek. mag ik vragen bij welke meubelboerderij en wat je ervoor betaald hebt?
ChrisW schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:03:
Eindelijk mijn nieuwe kast ontvangen en meteen maar ingeruimd![]()
[afbeelding]
-Panasonic 50G10
-Denon 2309
-Kef iQ50
-Humax 5000c
-Popcorn A110
-Playstation3 slim
-Harmony One
Ziet er nu eindelijk een beetje netjes uit zonder al die kabeltroep
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
nee, niet achter het scherm, maar ín de kast...FeaR1986 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:50:
[...]
Had je dat niet gezien in Post je gameroom! - Deel 2 of in amBX Gaming System. Beide posts hebben namelijk iets paars/blauwigs achter hun scherm hangen.
Die ene heeft dus gebruik gemaakt van de Philips AMBX-set en de andere heeft gebruik gemaakt van de LED's van de Ikea![]()
Maar wacht jij nog steeds op je Onkyu van iBood? Dat is wel lang...
Ook nog succes verder met als je nog een losse Blu-ray speler wilt gaan halen
was volgens mij een zwarte lage kast met paarsige verlichting erin, heel subtiel.
over die Onkyo... die komt eraan..

vandaga kreeg ik een mailtje van Ibood dat ie onderweg is
Hahahaha iemand bij Mediamarkt heeft twee producten door elkaar gehaald of kan geen verkoopwaardes schattenlapino schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:04:
Vandaag kunnen oppikken in mediamarkt voor 5 euro. Niet per meter, maar VIJF euro voor een rol van 72meter speakerkabel van 2x4mm!! Klein foutje van Mediamarkt denk ik, maar ondertussen heb ik deftige kabel voor mijn nieuwe speakers
[afbeelding]
Maar mooie deal
och .. da's nog niks 
stond maandag ff bij de BCC binnen en zo'n verkopertje stond ff stoer te wezen en dacht een paar klanten zo uit zijn hoofd wel even te kunnen vertellen dat die Onkyo zo'n € 200 moest kosten, terwijl hij naar een Onkyo TX-SR607 wees ... zal wel gedacht hebben dat 't een TX-SR307 was
't Is dat ik net de APK voor mijn auto had moeten aftikken anders had ik hem zo meegenomen, zelfs zonder strikje
/me waarschijnlijk over 1,5 week alsnog een Onkyo TX-SR607 gaat aanschaffen
stond maandag ff bij de BCC binnen en zo'n verkopertje stond ff stoer te wezen en dacht een paar klanten zo uit zijn hoofd wel even te kunnen vertellen dat die Onkyo zo'n € 200 moest kosten, terwijl hij naar een Onkyo TX-SR607 wees ... zal wel gedacht hebben dat 't een TX-SR307 was
't Is dat ik net de APK voor mijn auto had moeten aftikken anders had ik hem zo meegenomen, zelfs zonder strikje
/me waarschijnlijk over 1,5 week alsnog een Onkyo TX-SR607 gaat aanschaffen
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
@hierboven.. dan nog had ik 'm echt meegenomen, al verkoop je 'm maar door voor de helft meer 
zou zomaar kunnen dat het de prijs per meter wasmac1987 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:02:
[...]
Hahahaha iemand bij Mediamarkt heeft twee producten door elkaar gehaald of kan geen verkoopwaardes schatten.
Maar mooie deal.
[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 07-10-2009 20:12 ]
Ach hij is nu te koop voor 359. Dan nog is 200 natuurlijk een mooi bedragshameete schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:11:
@hierboven.. dan nog had ik 'm echt meegenomen, al verkoop je 'm maar door voor de helft meer![]()
[...]
zou zomaar kunnen dat het de prijs per meter was
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Even mijn setje, nadat ik dit topic heb doorgekeken.
Audio:
- Sony TA-FA3ES (versterker)
- Sony MDS JE530 (MD)
- Sony SA3ES (tuner)
- Belt drive met ortofon concorde pro
- Bose Acoustimass sub
- 2x Bose 161
- Vogel's audiorack
Video:
- LG 37LF2500 (94 CM Full HD)
- Cisco 8455DVB HD PVR (HD PVR)
- Xbox Classic (XBMC om divx films en dvd's over het netwerk te streamen)
Er loopt vanaf de PVR en Xbox een audioverbinding naar de FA3ES om het als home cinema te gebruiken.
Tv is pas sinds een paar dagen aanwezig, deze komt nog aan de muur heb het ontwerp klaar moet alleen nog even gebouwd worden.

En zo zou het uiteindelijk moeten worden.

Audio:
- Sony TA-FA3ES (versterker)
- Sony MDS JE530 (MD)
- Sony SA3ES (tuner)
- Belt drive met ortofon concorde pro
- Bose Acoustimass sub
- 2x Bose 161
- Vogel's audiorack
Video:
- LG 37LF2500 (94 CM Full HD)
- Cisco 8455DVB HD PVR (HD PVR)
- Xbox Classic (XBMC om divx films en dvd's over het netwerk te streamen)
Er loopt vanaf de PVR en Xbox een audioverbinding naar de FA3ES om het als home cinema te gebruiken.
Tv is pas sinds een paar dagen aanwezig, deze komt nog aan de muur heb het ontwerp klaar moet alleen nog even gebouwd worden.

En zo zou het uiteindelijk moeten worden.

de opstelling doet me een beetje denken aan een rasechte stereotoren
Platenspeler
Cd-speler
Tuner
Cassettedeck
Versterker
en evt. daaronder nog een taperecorder
en aan de achterzijde natuurlijk een shitload aan tulpstekkertjes
Platenspeler
Cd-speler
Tuner
Cassettedeck
Versterker
en evt. daaronder nog een taperecorder
en aan de achterzijde natuurlijk een shitload aan tulpstekkertjes
[ Voor 57% gewijzigd door Shanquish op 08-10-2009 07:55 ]
Update van vorige keer:
- Transrotor ZET-3 platenspeler en Pro-Ject Speedbox erbij
- Jasmine Phono (Phonoversterker)
- Squeezebox werkend draaien.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
echt super om te zien.... voordat ik mijn nieuwe setup kan tonen zal het juli 2010 zijn, want dan ben ik verhuisd en ga ik ff alles opnieuw doen :-) nu al zin in... kriebel kriebel..
maar vraag, ik volg dit topic al enige tijd en ergens in dit topic werd er ook over niet al te dure HDMI kabels gesproken maar toch van goede kwaliteit. welk merk was dit ook alweer? ik kan t niet meer terugvinden
tnx alvast
maar vraag, ik volg dit topic al enige tijd en ergens in dit topic werd er ook over niet al te dure HDMI kabels gesproken maar toch van goede kwaliteit. welk merk was dit ook alweer? ik kan t niet meer terugvinden
tnx alvast
ik heb ze van belkin, zijn perfect en kosten ongeveer 10 euries
@Wicked-Game: vette draaitafel! Gebruik je de interne phonotrap van je Marantz versterker, of heb je nog een externe pre-pre?
Ik gebruik een Phonoversterker van Jasmine, op foto 2 zie je hem net staan. 2 blauwe lampjes boven in.dtjv schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:07:
@Wicked-Game: vette draaitafel! Gebruik je de interne phonotrap van je Marantz versterker, of heb je nog een externe pre-pre?

Alleen staan ze bij mij naast elkaar.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
die bedoelde ikJordy van e schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:11:
ik heb ze van belkin, zijn perfect en kosten ongeveer 10 euries
Zulke foutjes mogen ze bij mij ook wel een keer makenlapino schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:04:
[afbeelding]
Live life to the fullest!
Idd dit is nog minder dan de schrotprijs van koper. Ik denk dat je bij het oudijzer al het 5 a 10 voudige er voor teug krijgtxXDimiXx schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:32:
[...]
Zulke foutjes mogen ze bij mij ook wel een keer maken
[ Voor 13% gewijzigd door Doppert op 08-10-2009 12:54 ]
http://raptr.com/Doppert/about
Hou heel erg van zulke forums dus kan het natuurlijk niet laten om ook even te posten.
Men set is heel erg in aanbouw. afgelopen week aardig wat verandering ingekomen en met me verjaardag gaat het weer op de schop.
Eerst de fotos
De linkerfrontspeaker + versteker+ dvd speler+ nog wat dozen

De andere frontspeaker rechts

19 inch monitor met daaronder sony center speaker, g15, g5 en de benodigde troep

Mijn nieuwe aanwinst overgenomen uit de woonkamer

En dan natuurlijk de PC

Even totaallijstje:
Men set is heel erg in aanbouw. afgelopen week aardig wat verandering ingekomen en met me verjaardag gaat het weer op de schop.
Eerst de fotos
De linkerfrontspeaker + versteker+ dvd speler+ nog wat dozen

De andere frontspeaker rechts

19 inch monitor met daaronder sony center speaker, g15, g5 en de benodigde troep

Mijn nieuwe aanwinst overgenomen uit de woonkamer

En dan natuurlijk de PC

Even totaallijstje:
- versterker: jvc 7012r
- Dvd speler: onbekend
- Speakers: 2x jamo 350 watt power, sony centerspeaker, jbl scs 178 sub
- monitor: 19 inch onbekend
- logitech g15 en g5
- samsung omnia
- een hoop zooi en leuke dvds
- pc met:
-amd phenom II 940 @stock
-Msi k9a2 cf-c
-sapphire hd4870 1gig
-500 gig seagate
-canon mp370 smartbase printer
-technics hoofdtelefoon
[ Voor 37% gewijzigd door homemix25 op 09-10-2009 17:40 ]
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Ziet er erg stijlvol uit, alleen ik had die TV eens stuk lager gehangen. Krijg je geen last van je nek zo?Wicked-Game schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:04:
Update van vorige keer:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn huidige spullekes..
Panasonic TH42PZ85
UPC HDDVR (Cisco 8485DVB)
Freecom MP35
Pioneer DVR-530H
Onkyo TX-SR507
Jamo A407 5.1 speakerset
Ps3 80GB
zo was het vorig jaar...

ik was 3 jaar daarvoor op mezelf gegaan en qua inrichting vond ik dat toen mooi
inmiddels is het nodige verandert, en wat apparatuur / meubels verkocht en aangekocht.
sinds deze week ben ik de Onkyo, de Jamo én een nieuwe HDDVR settop box rijker, dus was het wel weer 's tijd om de nieuwe spullekes te showen.

de kabelkluwen ga ik dit weekend netjes wegwerken, stoor me er nu al aan
Panasonic TH42PZ85
Freecom MP35
Pioneer DVR-530H
Onkyo TX-SR507
Jamo A407 5.1 speakerset
Ps3 80GB
zo was het vorig jaar...

ik was 3 jaar daarvoor op mezelf gegaan en qua inrichting vond ik dat toen mooi
inmiddels is het nodige verandert, en wat apparatuur / meubels verkocht en aangekocht.
sinds deze week ben ik de Onkyo, de Jamo én een nieuwe HDDVR settop box rijker, dus was het wel weer 's tijd om de nieuwe spullekes te showen.

de kabelkluwen ga ik dit weekend netjes wegwerken, stoor me er nu al aan

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 09-10-2009 20:26 ]
Die Onkyo zo vlak onder de Pioneer gaat niet lang werken denk ik zo...
Onkyo's staan redelijk bekend om hun heethoofdigheid. Dus ik zou er niet van opkijken als je Onkyo een keer in de beveiliging springt omdat het te warm is. Dus zou of die Pioneer iets hoger zetten (op pootjes of wat dan ook) maar het liefst ergens anders plaatsen. Onder de PS3 zou bij wijze van spreken al beter zijn dan op de Onkyo. Maar het liefst nergens anders vlak boven en/of op.
Just my two cents
Onkyo's staan redelijk bekend om hun heethoofdigheid. Dus ik zou er niet van opkijken als je Onkyo een keer in de beveiliging springt omdat het te warm is. Dus zou of die Pioneer iets hoger zetten (op pootjes of wat dan ook) maar het liefst ergens anders plaatsen. Onder de PS3 zou bij wijze van spreken al beter zijn dan op de Onkyo. Maar het liefst nergens anders vlak boven en/of op.
Just my two cents
[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 09-10-2009 21:37 ]
daar kun je best wel eens gelijk in hebben, meteen even m'n hand op de pioneer gelegd en dat was best ahm... warmFeaR1986 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:36:
Die Onkyo zo vlak onder de Pioneer gaat niet lang werken denk ik zo...
Just my two cents
en dat het geheel in een kastje staat helpt er natuurlijk ook niet aan mee.
die pioneer gaat morgen verhuizen zojuist eraf gehaald, maar hij past nét niet onder de PS3.

daar gaan we 's goed over verzinnen waar ik die dan 's kan gaan laten....
maarre... tnx voor de tip
[ Voor 9% gewijzigd door Shanquish op 09-10-2009 23:56 ]
Het is niet erg als je Onkyo een keer in de beveiliging springt, want die optie zit er niet voor niets op. Dus van zulke acties zou je kunnen leren. Maar dan nog is het niet heel bevorderlijk als je Onkyo bijvoorbeeld net tegen de beveiliging aan zit te hikken. Kan in theorie geen kwaad, maar voorkomen is toch beter dan genezen.
Ik had mijn consoles eerst zo staan:

En het is nooit verkeerd gegaan, nog nooit een apparaat in de beveiliging gesprongen. Dus niet één van de consoles omdat deze opgewarmd werd door de andere. Want het gebeurt vaak zat dat beide consoles aan staan. En ook de Denon kon zijn warmte wel redelijk kwijt omdat de DVD-speler verhoogd stond en niet de hele oppervlakte van de Denon bestreek. Maar voor de zekerheid toch maar een ander kastje in elkaar geknutseld (excuses voor de donkere foto's):

Apparaten hebben veel meer ruimte nu en kunnen de warmte beter kwijt. Plus dat de Pioneer Blu-ray speler nu ook geplaatst kon worden. Al is het bovenop de DVD-speler, maar die gebruik ik toch niet meer en staat er meer voor de opvulling en show. Wellicht was het met de oude opstelling nog jaren goed gegaan, maar better safe than sorry
Ik had mijn consoles eerst zo staan:

En het is nooit verkeerd gegaan, nog nooit een apparaat in de beveiliging gesprongen. Dus niet één van de consoles omdat deze opgewarmd werd door de andere. Want het gebeurt vaak zat dat beide consoles aan staan. En ook de Denon kon zijn warmte wel redelijk kwijt omdat de DVD-speler verhoogd stond en niet de hele oppervlakte van de Denon bestreek. Maar voor de zekerheid toch maar een ander kastje in elkaar geknutseld (excuses voor de donkere foto's):

Apparaten hebben veel meer ruimte nu en kunnen de warmte beter kwijt. Plus dat de Pioneer Blu-ray speler nu ook geplaatst kon worden. Al is het bovenop de DVD-speler, maar die gebruik ik toch niet meer en staat er meer voor de opvulling en show. Wellicht was het met de oude opstelling nog jaren goed gegaan, maar better safe than sorry
mja.. ernaast gaat dus mooi niet grrr..., de kast is nét 3 cm te smal (of de onkyo 3 cm te breed, net hoe je het hebben wil
)
onder de onkyo gaat ook haast niet, de pioneer is net te kort waardoor de achterzijde van de onkyo op wel heel weinig vlees staat....
zijn er speciale afstandspootjes te koop voor dit soort probleemgevallen?
maar 's een nachtje over slapen....
onder de onkyo gaat ook haast niet, de pioneer is net te kort waardoor de achterzijde van de onkyo op wel heel weinig vlees staat....

[ Voor 10% gewijzigd door Shanquish op 10-10-2009 00:08 ]
Centerspeaker naar op de kast en de Pioneer dan op de UPC Digitale ontvanger?
Of wellicht dat de centerspeaker nog naast de Pioneer en de UPC Digitale ontvanger kan?
Of wellicht dat de centerspeaker nog naast de Pioneer en de UPC Digitale ontvanger kan?
Anoniem: 53391
Mijn setje:

Versterker: Marantz SR8002
Speler: Denon DVD-2500BT
Speakers (v.l.n.r.): B&W CM1, CMC, ASW 10CM, CM1
TV: Panasonic TH-42PZ80
De subwoofer net nieuw, dus de doos staat er nog
en wow wat klinkt die supergaaf!
Zeppelin heb ik normaal op een andere plek staan, maar ik wou hem erbij hebben voor het totaalplaatje
En jullie zien het: ben een B&W fanboy
En let niet op de kabelzooi
Damn, en dan te bedenken dat vroeger dit mijn setje was:

Versterker: Marantz SR8002
Speler: Denon DVD-2500BT
Speakers (v.l.n.r.): B&W CM1, CMC, ASW 10CM, CM1
TV: Panasonic TH-42PZ80
De subwoofer net nieuw, dus de doos staat er nog
Zeppelin heb ik normaal op een andere plek staan, maar ik wou hem erbij hebben voor het totaalplaatje
En jullie zien het: ben een B&W fanboy
En let niet op de kabelzooi
Damn, en dan te bedenken dat vroeger dit mijn setje was:
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 53391 op 10-10-2009 00:36 ]
da's mooi spul zeg 
daar stond ie in het begin, toen had ik nog de oude DVR van UPC waardoor de speaker net niet pastte.
wellicht zet ik 'm onder de Onkyo, of ik zet 'm gewoon tijdelijk in de slaapkamer neer, ik gebruik 'm toch haast nooit, en dvd's kan de ps3 ook prima afspelen.
nee, de centerspeakers ligt prima zo, als ie op de kast ligt ziet het er nogal rommelig uit.FeaR1986 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:20:
Centerspeaker naar op de kast en de Pioneer dan op de UPC Digitale ontvanger?
daar stond ie in het begin, toen had ik nog de oude DVR van UPC waardoor de speaker net niet pastte.
wellicht zet ik 'm onder de Onkyo, of ik zet 'm gewoon tijdelijk in de slaapkamer neer, ik gebruik 'm toch haast nooit, en dvd's kan de ps3 ook prima afspelen.
Waarom heb je niet de Onkyo SR-576 aangeschaft? Deze kan namelijk geluid via PCM ontvangen en beeld en geluid gezamenlijk via een HDMI kabel.shameete schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:24:
Mijn huidige spullekes..
Panasonic TH42PZ85
Freecom MP35
Pioneer DVR-530H
Onkyo TX-SR507
Jamo A407 5.1 speakerset
Ps3 80GB
Deze sluit dus prachtig aan bij je PS3 en het prijs verschil is niet groot.
[ Voor 3% gewijzigd door Nico111 op 10-10-2009 09:35 ]
Anoniem: 53391
De 507 kan bitstream truehd en dts hd via hdmi verwerken en de 576 doet dat niet.Nico111 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:35:
[...]
Waarom heb je niet de Onkyo SR-576 aangeschaft? Deze kan namelijk geluid via PCM ontvangen en beeld en geluid gezamenlijk via een HDMI kabel.
Het verschil is slechts die twee extra boxen die je achter nog kunt aansluiten. En volgens mij is de 576 ook een oudere versterker (wat overigens niet wil zeggen dat hij slechter is qua geluid)
Wat je wel kan doen is klosjes onder de poten van de Onkyo zetten. Ik heb zelf ook het probleem met ruimte, en ik heb de receiver op de dvd gezet met klosjes onder de achterpoten. Gaat prima en je ziet er bij mij niet erg veel van, zie foto:shameete schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:06:
mja.. ernaast gaat dus mooi niet grrr..., de kast is nét 3 cm te smal (of de onkyo 3 cm te breed, net hoe je het hebben wil)

Bij jou zul je er helemaal niks van zien want je hebt de boel in een kast staan. Hopelijk heb je er wat aan
Anoniem: 28549
Tijd voor een update. Gisteren bij Correct een Onkyo tx-sr607 en een Harman Kardon hkts11 home cinema surround set gekocht. Ze geven tijdelijk 600 euro korting op Correct prijs voor beiden. Daarmee liggen ze onder goedkopere internetwinkels, dus mooie deal lijkt me
.
Gelijk aangesloten en zeer tevreden tot nu toe:

Wat zie je?
. Eea weer een stuk rustiger en opgeruimder tov vorige posting.
Gelijk aangesloten en zeer tevreden tot nu toe:

Wat zie je?
- Sharp LC-32RD8E
- Homemade Home Theater PC met Windows 7
- Onkyo TX-SR607
- Harman Kardon HKTS 11
- Logitech Harmony One
- Playstation 3
- Nintendo Wii
Jullie zijn wel creatief zeg 

Dat is een oplossing, maar test wel goed of je DVD-speler of wat dan ook het gewicht kan hebben. Een beetje receiver is al snel over de 10 kilo en dan heb je kans dat de DVD-speler wat in gaat drukken vanaf de bovenkant. Nu druk je voornamelijk op de zijkanten en zit het loopwerk van een DVD-speler in het midden, dus dat zal wel goed gaan. Maar let er dus wel op dat de DVD-speler niet zo ver inzakt dat het loopwerk aan gaat lopen, want dat is alles behalve goed natuurlijkxXDimiXx schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:02:
[...]
Wat je wel kan doen is klosjes onder de poten van de Onkyo zetten. Ik heb zelf ook het probleem met ruimte, en ik heb de receiver op de dvd gezet met klosjes onder de achterpoten. Gaat prima en je ziet er bij mij niet erg veel van, zie foto: [afbeelding]
Bij jou zul je er helemaal niks van zien want je hebt de boel in een kast staan. Hopelijk heb je er wat aan
Gaat dat goed een PS3 op de subwoofer? Dit in verband met de trillingen van de subwoofer in combinatie met de harde schijf van de PS3? En natuurlijk met de magneet in de woofer en dat ook in combinatie met de harde schijf van de PS3. Nu zal het probleem met die magneet wel meevallen, want harde schijven worden daar niet zo maar door gewist en zo sterk zal de magneet ook niet zijn. Maar die trillingen... het wordt al afgeraden om een subwoofer in een kast te zetten (al snap ik dat sowieso niet) als daar andere apparatuur in staat in verband met trillingen en jij zet je PS3 gewoon op de subwooferAnoniem: 28549 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:19:
Tijd voor een update. Gisteren bij Correct een Onkyo tx-sr607 en een Harman Kardon hkts11 home cinema surround set gekocht.
[afbeelding]
Anoniem: 28549
@FeaR1986
hmz nooit bij stilgestaan. Ik kan hem nog naast mijn televisie zetten. Eigenlijk nog te kort in bezit om daarmee ervaringen op te doen.
Iemand anders ideeën?
hmz nooit bij stilgestaan. Ik kan hem nog naast mijn televisie zetten. Eigenlijk nog te kort in bezit om daarmee ervaringen op te doen.
Iemand anders ideeën?
oude situatie:

nieuwe situatie:

nieuwe situatie:

Allemachtig wat een rotzooitje, snel opruimen jij 
En iets moois verzinnen wellicht voor die bak onder je receiver? Weet niet wat daar inzit maar ziet er zo raar uit!
En iets moois verzinnen wellicht voor die bak onder je receiver? Weet niet wat daar inzit maar ziet er zo raar uit!
Ik vind het een hele verbetering, veel cleaner. Mooi meubel ook.SNEAK-NL schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:14:
oude situatie:
[afbeelding]
nieuwe situatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel nog even je kabels wegwerken
Ik denk niet dat het goed is als je consoles op je subwoofer staan. Die trillingen lijken me sowieso niet bevorderlijk voor je consoles. Alleen al om er zeker van te zijn dat er niks kan gebeuren zou ik ze er af halen.Anoniem: 28549 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:12:
@FeaR1986
Iemand anders ideeën?
* LuPo mompelt iets van "voorkomen is beter dan genezen."
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
die bak is nog even 'noodzaak', zit duplo in van zoonlief en dat verstopt nog een berg bekabeling, de bedoeling is nu weer te sparen voor 2 kastjes van 65cm breed aan elke zijde ernaast.osc4r schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:16:
dan is het compleet
Sorry ik had het verkeerd gelezen.Anoniem: 53391 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:45:
[...]
De 507 kan bitstream truehd en dts hd via hdmi verwerken en de 576 doet dat niet.
Het verschil is slechts die twee extra boxen die je achter nog kunt aansluiten. En volgens mij is de 576 ook een oudere versterker (wat overigens niet wil zeggen dat hij slechter is qua geluid)
Jij hebt de 507 en ik dacht dat je de 506 had.
Was me nog niet echt bewust van dat de nieuwe generatie er waren.
@ Sneak-NL:
Dat meubel is echt strak. Hoe zit dat met de tv? Het lijkt net alsof het 1 geheel is met de tv.
Met een klein zwart kabelgootje boven de plint kun je die laatste kabels ook wegwerken, verder kan ik me geen verbetering bedenken.
Waar is de subwoofer heen trouwens?
Dat meubel is echt strak. Hoe zit dat met de tv? Het lijkt net alsof het 1 geheel is met de tv.
Met een klein zwart kabelgootje boven de plint kun je die laatste kabels ook wegwerken, verder kan ik me geen verbetering bedenken.
Waar is de subwoofer heen trouwens?
If it ain't broken, don't fix it
@SNEAK-NL:
Waar is je sub heen in de nieuwe situatie?
edit: 2 minuten over dit berichtje gedaan->spuit11
[ Voor 33% gewijzigd door macciez op 10-10-2009 12:48 ]
Do what you love, do it often
de sub staat rechts naast de zuil net buiten de foto
en de tv hangt aan de achterwand, maar idd valt de lijst helemaal weg met al die glans
en de tv hangt aan de achterwand, maar idd valt de lijst helemaal weg met al die glans
[ Voor 54% gewijzigd door SNEAK-NL op 10-10-2009 12:54 ]
Op de eerste foto van zijn nieuwe situatie kun je nog net het begin van de subwoofer zien. Ik wilde ook al bijna posten waar de sub naar toe was, totdat ik de tegel zag.macciez schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:48:
@SNEAK-NL:
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
die had ibood niet in de aanbiedingNico111 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:35:
[...]
Waarom heb je niet de Onkyo SR-576 aangeschaft? Deze kan namelijk geluid via PCM ontvangen en beeld en geluid gezamenlijk via een HDMI kabel.
maar ik heb het wel het idee dat de 607 wat meer áf is (passthrough naar de HDMI aansluiting, en een OSD menu)
maar de 507 doet prima waarvoor ie is aangenomen, geluid naar de speakers brengen.
de pioneer en de 507 hebben geruild van plek, en de Freecom is ertussen gekomen.

vanaf de bank.

1x raden wat de volgende aankoop wordt

[ Voor 34% gewijzigd door Shanquish op 10-10-2009 14:40 ]
@SplashJoin: Wat een onrustig zootje! En probeer eens wat eenheid te creeren?
@martyworld: Fraai gedaan!
@SNEAK-NL: Allemachtig. Het is een stuk opgeruimder en strakker. Des te meer valt die losse receiver op dat goedkope Ikeatafeltje en die kabeltoestand erg op. Ennuh.. dat geldt ook voor het hout van die luidsprekers..
@martyworld: Fraai gedaan!
@SNEAK-NL: Allemachtig. Het is een stuk opgeruimder en strakker. Des te meer valt die losse receiver op dat goedkope Ikeatafeltje en die kabeltoestand erg op. Ennuh.. dat geldt ook voor het hout van die luidsprekers..
Anoniem: 320334
Hierbij mijn Cinema setup-je:

En de bijbehorende specs:
Verantwoordelijke voor de crappy foto`s is mijn HTC Hero...
Meubel is gemaakt door mijn vriendin.
Bij het claimen van deze muur voor de setup heb ik overigens wel alle recht verloren op verdere indeling en plaatsing van overige accesoires meubels etc
Denon 3808
Panasonic 46pz85
Humax irhd 5000c
Popcornhour c-200
Xbox 360
Harmony 785
2x living colour bolletjes voor de sfeer
Front and Rears JBL e80
Center JBL ec25
Sub JBL ES250
Al met al ben ik best tevreden met deze film setup.

Bij het claimen van deze muur voor de setup heb ik overigens wel alle recht verloren op verdere indeling en plaatsing van overige accesoires meubels etc
Denon 3808
Panasonic 46pz85
Humax irhd 5000c
Popcornhour c-200
Xbox 360
Harmony 785
Front and Rears JBL e80
Center JBL ec25
Sub JBL ES250
leiden die philips kleurlampen op je speakers niet enorm af als je naar de tv zit te kijken?
voor de rest vind ik het een mooie inrichting, ook de bouw van je huis/appartement an sich is erg gaaf zo met dat trappetje
voor de rest vind ik het een mooie inrichting, ook de bouw van je huis/appartement an sich is erg gaaf zo met dat trappetje
Waarom zou dat afleiden? De meeste mensen hebben kamerverlichting, en niet zelden zijn dat staande lampen of wandlampen die rond de TV opgesteld staanshameete schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:19:
leiden die philips kleurlampen op je speakers niet enorm af als je naar de tv zit te kijken?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Mee eens, ziet er netjes uit. Enige wat ik me dan wel afvraag is waarom je dingen op die kast zet terwijl het daaronder zo leeg is?shameete schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:19:
ik vraag dat omdat die living colors lampen van kleur veranderen, normale kamerverlichtings lampen doen dat over het algemeen nietExirion schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:37:
[...]
Waarom zou dat afleiden? De meeste mensen hebben kamerverlichting, en niet zelden zijn dat staande lampen of wandlampen die rond de TV opgesteld staanIk heb zelf ook een aantal Living Colors lampen die tegen de wanden schijnen, waaronder 2 die op de frontspeakers staan. Bevalt prima.
het lijkt mij hinderlijk, zeker omdat het er 2 zijn.
maar ik kan het mis hebben
LivingColors lampen doen dat ook alleen maar als je er om vraagt, hoor.shameete schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:44:
[...]
ik vraag dat omdat die living colors lampen van kleur veranderen, normale kamerverlichtings lampen doen dat over het algemeen niet
Ik heb zo'n ding bovenop m'n tv staan. Vind het juist prettig tijdens tv kijken.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Mooie setup! Net als mij, hou jij volgens mij ook wel van symetrie in je kamer, of heb ik dat mis? Ik vind het trouwens echt mooi, die verhoging waar je eethoek zich bevindt, echt stijlvolAnoniem: 320334 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:54:toon volledige bericht
Hierbij mijn Cinema setup-je:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij het claimen van deze muur voor de setup heb ik overigens wel alle recht verloren op verdere indeling en plaatsing van overige accesoires meubels etc![]()
Denon 3808
Panasonic 46pz85
Humax irhd 5000c
Popcornhour c-200
Xbox 360
Harmony 785
Front and Rears JBL e80
Center JBL ec25
Sub JBL ES250
@FeaR1986: Ik heb er wel op gelet dat de receiver niet de boel plet natuurlijk, maar dat gaat prima. Ding is wel 18 kilo trouwens
[ Voor 4% gewijzigd door xXDimiXx op 10-10-2009 17:09 ]
Euh? Dat doen ze alleen in de "demo stand" hoor. Normaal staan ze gewoon op de kleur die je instelt met de afstandsbedieningshameete schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:44:
ik vraag dat omdat die living colors lampen van kleur veranderen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hmm grappig. Je zou dit eens naar Philips door moeten sturenExirion schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:02:
[...]
Euh? Dat doen ze alleen in de "demo stand" hoor. Normaal staan ze gewoon op de kleur die je instelt met de afstandsbediening
Anoniem: 320334
Lampen staan inderdaad vast op 1 kleur, geloof dat menig bezitter dezelfde kleur gebruik om wat warme/sfeer licht te creeren. Bij het film kijken dim ik ze.shameete schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:19:
De center klinkt brak in het meubel, receiver vind ik erg mooi en mag daardoor vol in het zicht, de popcorn kan inderdaad wel in het meubel maar dan vind ik het zo leeg links :-)Dipsausje schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:39:
[...]
Mee eens, ziet er netjes uit. Enige wat ik me dan wel afvraag is waarom je dingen op die kast zet terwijl het daaronder zo leeg is?
Het meubel was oorspronkelijk nog bezet met een wii en ps3 echter vond ik dat overkill en moesten ze weer weg. De ruimte is er voor nieuw speelgoed in de toekomst.
Symetrie is niets mis mee, echter heb ik hier niets meer over te zeggen, de vrouw doet inrichting en verdiend alle credits.xXDimiXx schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:58:
[...]
Mooie setup! Net als mij, hou jij volgens mij ook wel van symetrie in je kamer, of heb ik dat mis? Ik vind het trouwens echt mooi, die verhoging waar je eethoek zich bevindy, echt stijlvol
So far, thanks voor de reacties!
Ik heb ook nooit gezegd dat het niet kan, maar je moet er wel op letten. Mijn oude Sony DVD-speler had namelijk aan de linkerkant de lade en dat liep dus wel aan toen ik mijn receiver van 21 kilo er op zettexXDimiXx schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:58:
[...]
@FeaR1986: Ik heb er wel op gelet dat de receiver niet de boel plet natuurlijk, maar dat gaat prima. Ding is wel 18 kilo trouwens

Ach... Sony DVD-speler afgeschreven en die JVC gekocht die ik nu nog steeds heb. Nog steeds geen spijt van na 7 jaar, dus ik klaag niet
De livingcolor lampen blijven standaard op de kleur staan die je hebt ingesteld. Dus geen regenboog effect. Wil je kleurverandering, (demomode) kan dat door de aanknop 5 sec ingedrukt te houden.shameete schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:44:
[...]
ik vraag dat omdat die living colors lampen van kleur veranderen, normale kamerverlichtings lampen doen dat over het algemeen niet![]()
het lijkt mij hinderlijk, zeker omdat het er 2 zijn.
maar ik kan het mis hebben
http://raptr.com/Doppert/about
@Shameete: Wat een mooi tv-meubel! Waar heb je die vandaan??
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Hier een voorsmaakje van mijn home cinema in aanbouw: de zelfgemaakte bamboo-speaker-stands op maat van mijn gloednieuwe KEF IQ30's:

Word in de zeer nabije toekomst aangevuld met:
M-audio bx10s subwoofer
Kef Q6C centre
HLLY T-amp (2x90w)
...
en een apartement om daar omheen te zetten

Word in de zeer nabije toekomst aangevuld met:
M-audio bx10s subwoofer
Kef Q6C centre
HLLY T-amp (2x90w)
...
en een apartement om daar omheen te zetten
welke type tv is dat en waar heb jij dat meubel gekocht?osc4r schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:16:
welke type tv is dat en waar heb jij dat meubel gekocht?SNEAK-NL schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:14:
oude situatie:
[afbeelding]
nieuwe situatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
over die living colors lampen; tja.. ik heb die niet staan en ik zie ze wel in de winkel staan maar dus in demo mode....
als ze op 1 kleur staan dan is het inderdaad niet vervelend en zelfs waarschijnlijk rustgevend ?
als ze op 1 kleur staan dan is het inderdaad niet vervelend en zelfs waarschijnlijk rustgevend ?
bij de Winckelaer in Strijen gekocht, uit de Key Largo collectieVince22 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:37:
@Shameete: Wat een mooi tv-meubel! Waar heb je die vandaan??
[ Voor 28% gewijzigd door Shanquish op 10-10-2009 23:22 ]
Het is erg fijne verlichting. Bij de computer heb ik er ook eentje staan:shameete schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:21:

En nou ik hier dan toch weer post ook maar meteen m'n nieuwe audioaanwinsten bij de computer

8" XTZ subwoofer

Cambridge Audio 340R receiver, crossover ingesteld op 80Hz. Klinkt helemaal lekker
pioneer pdp lx 5090, meubel is van spectral en dan serie catenagoosche schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:20:
[...]
welke type tv is dat en waar heb jij dat meubel gekocht?
Pfft een 340R...amateur bij je PC heb je op z'n minst een 540R als volume knopExirion schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:46:toon volledige bericht
[...]
Het is erg fijne verlichting. Bij de computer heb ik er ook eentje staan:
[afbeelding]
En nou ik hier dan toch weer post ook maar meteen m'n nieuwe audioaanwinsten bij de computer
[afbeelding]
8" XTZ subwoofer
[afbeelding]
Cambridge Audio 340R receiver, crossover ingesteld op 80Hz. Klinkt helemaal lekker
Hoe bevalt die XTZ, hoor er alleen maar goede dingen over.
Ik had een losse Arcam DAC en een Denon versterkertje maar dat is nu dus door de 340R vervangen. Genoeg power voor die mini speakers op m'n bureauConZito schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 00:47:
Pfft een 340R...amateur bij je PC heb je op z'n minst een 540R als volume knop
Ik ben begonnen met de 10" versie en die beviel te goed om 'm bij de computer neer te zetten dus die staat in de woonkamer, op een plek waar ik 'm zo goed mogelijk hoor als ik op de bank zit. M'n fronts hebben in principe niet echt een sub nodig, maar de plaatsing van de sub maakt het laag in m'n kamer voor films een stuk leuker. Heeft alles met de akoestiek van de kamer te maken, maar die sub doet het erg verdienstelijk voor de prijs die je betaalt.Hoe bevalt die XTZ, hoor er alleen maar goede dingen over.
Toen maar de 8" versie gekocht voor bij het bureau. Dan krijg je dus een 15 kilo zware kast met 25mm MDF en bracing, plus een nette versterker en pianolak afwerking voor een bedrag van 160 euro. Ongelooflijk veel waar voor je geld dus
Als ik binnenkort tijd heb (en beide subs helemaal ingespeeld zijn) wil ik eens een review van beide modellen gaan schrijven. Overigens kun je de 12" versie momenteel voor 399 euro kopen.
Zeer orgineel zeg tof!Tunboy schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:16:
Hier een voorsmaakje van mijn home cinema in aanbouw: de zelfgemaakte bamboo-speaker-stands op maat van mijn gloednieuwe KEF IQ30's:
De rest van de kamers ook netjes weer. Blijft ook altijd leuk om even bij iemand anders naar binnen te gluren haha.
@marco leuk indeling met die trap zoals al gezegd, mooie opstelling
@shameete logitech harmony?
Zijn de enige bamboo-speaker-stands die ik ken. Heb er toch geen andere kunnen vinden op het net. Origineel is het dus zeker!
Afwerkingsgraad had hoger kunnen zijn maar ik wou ze gewoon zo snel mogelijk af hebben, misschien maak ik er ooit wel nieuwe he.
Nadeel is dat ze na verloop van tijd hun kleur zullen verliezen, dan zijn ze ofwel beige, ofwel moet ik ze dan verven...
Anoniem: 100386
Je kan ze maken met 1 dikke bamboe natuurlijk. Je kan behoorlijk dikke bamboe "palen" kopen bij een goed gesorteerd tuincentrum.
Ik zal ook weer eens een update posten van mijn setje. Hier kun je zien hoe het er alweer bijna een halfjaar geleden uitzag. Er is in de tussentijd veel gebeurd, en ik heb advies van verschillende mensen overgenomen dus dit is het nu. En ik ben er als 15-jarige enorm blij mee. Dat mag ook wel als je nagaat hoeveel ik het aan gespendeerd heb en hoeveel werk erin zit.
Apparatuur:
Receiver: Sony STR-DG820
TV: Philips 32PFL7403D
DVD-Speler: Aristona DV439
Decoder: Humax IR-HD5000C
Speakers: Front 2x B&W DM110, Surround 2x JVC SP-S300

Voor aanzicht van mijn setje. Ik heb zelf twee speakerstands gemaakt voor mijn front speakers. Ik had ze eerst op de grond staan, maar dat trilde nogal veel, en ik kreeg een opmerking van iemand dat ze op oorhoogte plaatsen beter was. Dus dat heb ik maar gedaan

Mijn nieuwe reciever. Ik heb deze eigenlijk een beetje blind gekocht omdat ik hem nergens kon beluisteren. En dan nog wie heeft nog 20 jaar oude B&W speakers staan. Maar ik had al een ouder Sony stereoversterker, en ik ben er heel blij mee, want hij geeft lekker geluid, alleen kan het wel een beetje helderder.

Hier nog mijn supergoedkope maar wel regiovrije dvd-speler en nog wat dvd's. Deze gaat hopelijk eind van het jaar vervangen worden door een LG blue-ray speler.

Mijn eveneens zelfgemaakte speakerstands voor mijn surround speakers. Moet alleen nog zon sky disc toren hebben. En de speakers zijn een beetje kapot. Ik wil ze sowiso nog vervangen door kleinere. Waarschijnlijk een paar H/K die lekker klein zijn.
Wat ik dus nog wil veranderen:
-Een B&W centerspeaker, waarschijnlijk tweedehands, want nieuw zijn ze zo duur
-Nieuwe Surroundspeakers, een paar kleinere vooral.
-Een blue-ray speler, LG-BD350
-En een nieuwe grotere TV maar die komt denk ik volgend jaar zomer pas, het liefst een 50' inch Panasonic plasma, maar dromen mag
Het grootste probleem eigenlijk is geld voor mij, want ik heb gewoon niet zoveel geld om alles te vevangen waneer ik wil, maar ik ben er op dit moment wel heel blij mee
Apparatuur:
Receiver: Sony STR-DG820
TV: Philips 32PFL7403D
DVD-Speler: Aristona DV439
Decoder: Humax IR-HD5000C
Speakers: Front 2x B&W DM110, Surround 2x JVC SP-S300

Voor aanzicht van mijn setje. Ik heb zelf twee speakerstands gemaakt voor mijn front speakers. Ik had ze eerst op de grond staan, maar dat trilde nogal veel, en ik kreeg een opmerking van iemand dat ze op oorhoogte plaatsen beter was. Dus dat heb ik maar gedaan

Mijn nieuwe reciever. Ik heb deze eigenlijk een beetje blind gekocht omdat ik hem nergens kon beluisteren. En dan nog wie heeft nog 20 jaar oude B&W speakers staan. Maar ik had al een ouder Sony stereoversterker, en ik ben er heel blij mee, want hij geeft lekker geluid, alleen kan het wel een beetje helderder.

Hier nog mijn supergoedkope maar wel regiovrije dvd-speler en nog wat dvd's. Deze gaat hopelijk eind van het jaar vervangen worden door een LG blue-ray speler.

Mijn eveneens zelfgemaakte speakerstands voor mijn surround speakers. Moet alleen nog zon sky disc toren hebben. En de speakers zijn een beetje kapot. Ik wil ze sowiso nog vervangen door kleinere. Waarschijnlijk een paar H/K die lekker klein zijn.
Wat ik dus nog wil veranderen:
-Een B&W centerspeaker, waarschijnlijk tweedehands, want nieuw zijn ze zo duur
-Nieuwe Surroundspeakers, een paar kleinere vooral.
-Een blue-ray speler, LG-BD350
-En een nieuwe grotere TV maar die komt denk ik volgend jaar zomer pas, het liefst een 50' inch Panasonic plasma, maar dromen mag
Het grootste probleem eigenlijk is geld voor mij, want ik heb gewoon niet zoveel geld om alles te vevangen waneer ik wil, maar ik ben er op dit moment wel heel blij mee
HD4Life @ Full-HD
Nog 1 vraag over die color lights van Phillips.
Kan je met 1 afstandbediening 2 lampen tegelijk aansturen of moet je 2 remotes gebruiken?
Kan je met 1 afstandbediening 2 lampen tegelijk aansturen of moet je 2 remotes gebruiken?
Je kunt er maximaal 6 of 7 aan 1 remote koppelen. Ik heb er in de woonkamer 3 gekoppeld, maar in de praktijk is het bereik niet zo heel geweldig. Het gebeurt dan ook vaak dat ik nog even dichterbij een lamp moet gaan staan als ie niet tegelijk met de rest aan gaat.Nico111 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:07:
Nog 1 vraag oer die color lights van Phillips.
Deze bamboe's komen recht uit de tuin, zelfteelt dusAnoniem: 100386 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:56:
Je kan ze maken met 1 dikke bamboe natuurlijk. Je kan behoorlijk dikke bamboe "palen" kopen bij een goed gesorteerd tuincentrum.
3 stokken geeft meer het gevoel van een bamboebos, 1 stok is natuurlijk meer clean. Misschien als ik ooit kef IQ10 als rear koop dat ik er dan single-pole-bamboo-stands voor maak he.
Catena? geld teveel?SNEAK-NL schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:58:
[...]
pioneer pdp lx 5090, meubel is van spectral en dan serie catena
( ben spectral dealer )
Onwijse mooie meubels, doet een foto geen recht aan.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Is het bij die KEFs mogelijk om die onderste voet er onderuit te halen. Ik wil graag de nieuwe iQ50/70/90 serie maar dan zonder die lelijke voet. ? Volgens mij zag ik net in dit draadje dat ze er inderdaad af kunnen. Maar kunnen dan de spikes er nog wel onder ?ChrisW schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:03:
Eindelijk mijn nieuwe kast ontvangen en meteen maar ingeruimd![]()
[afbeelding]
-Panasonic 50G10
-Denon 2309
-Kef iQ50
-Humax 5000c
-Popcorn A110
-Playstation3 slim
-Harmony One
Ziet er nu eindelijk een beetje netjes uit zonder al die kabeltroep
[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 11-10-2009 14:20 ]
Heb je nu twee Imac's staan? Voor jou en je vriendin?Exirion schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:46:toon volledige bericht
[...]
Het is erg fijne verlichting. Bij de computer heb ik er ook eentje staan:
[afbeelding]
[afbeelding]
8" XTZ subwoofer
[afbeelding]
Mooie speakers! (micropods?)Past er leuk bij. Deze kan je zeker alleen gebruiken voor je computer als je een aparte versterker gebruikt?
whehe, vertel mij nix, weet je glijk waarom ik moet sparen om de kast kompleet te makenOMD schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:57:
[...]
Catena? geld teveel?![]()
( ben spectral dealer )
Onwijse mooie meubels, doet een foto geen recht aan.
Klopt, m'n vriendin is sinds dit voorjaar ook aan de iMacNico111 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:40:
Heb je nu twee Imac's staan? Voor jou en je vriendin?
Standaard zijn ze passief, maar je kunt er ook eentje kopen met ingebouwde versterker waar je dan een passieve op aan kunt sluiten. Je hebt dan een actief setje. Geen idee hoe dat klinkt, maar vast niet zo goed als met een fatsoenlijke losse versterker.Mooie speakers! (micropods?)Past er leuk bij. Deze kan je zeker alleen gebruiken voor je computer als je een aparte versterker gebruikt?
Oh....ik dacht even dat jullie het over Spectral apparatuur hadden.....ik begon al bijna te kwijlen....SNEAK-NL schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:28:
[...]
whehe, vertel mij nix, weet je glijk waarom ik moet sparen om de kast kompleet te maken
Hoe heb je de receiver aangesloten, digitaal zeker neem ik aan? Ik heb onwijs gezeik met digitale artifacts over digitale coax. Dus af en toe kraakjes en plopjes, trek het slecht. Heb helaas geen tos liggen om daarmee te testen. Eigenlijk wil ik die externe DAC van Cambridge gewoon hebben. KeuzesExirion schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:41:
[...]
Klopt, m'n vriendin is sinds dit voorjaar ook aan de iMac
[...]
Standaard zijn ze passief, maar je kunt er ook eentje kopen met ingebouwde versterker waar je dan een passieve op aan kunt sluiten. Je hebt dan een actief setje. Geen idee hoe dat klinkt, maar vast niet zo goed als met een fatsoenlijke losse versterker.
Klopt.ConZito schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:33:
Hoe heb je de receiver aangesloten, digitaal zeker neem ik aan?
Heb je al kunnen traceren of het probleem bij je ingang ligt of bij de geluidskaart? De Arcam Blackbox 50 gaat hier iig binnenkort de deur uitIk heb onwijs gezeik met digitale artifacts over digitale coax. Dus af en toe kraakjes en plopjes, trek het slecht. Heb helaas geen tos liggen om daarmee te testen. Eigenlijk wil ik die externe DAC van Cambridge gewoon hebben. Keuzes
Geluidskaart, als ik iets doe op de pc veroorzaakt dat een plopje. Andere sources geen last van, dus DAC/externe geluidskaart via USB in een enkel leuk doosje.
[ Voor 6% gewijzigd door ConZito op 12-10-2009 08:14 ]
Ja dat kan.raymonvdm schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:11:
[...]
Is het bij die KEFs mogelijk om die onderste voet er onderuit te halen. Ik wil graag de nieuwe iQ50/70/90 serie maar dan zonder die lelijke voet. ? Volgens mij zag ik net in dit draadje dat ze er inderdaad af kunnen. Maar kunnen dan de spikes er nog wel onder ?
Bij mij staan er twee iQ70's in de woonkamer, nog gewoon met de voet en spikes er onder. Dat staat toch minder vreemd dan dat ik in eerste instantie verwachtte.
Drie dagen opzoek naar een aardlus...alles bekabelen en doen...is het de resonantie van het dressoir veroorzaakt door de fan in de receiver...
Zucht
Zucht
Waarom is dat ding toch zo populair? Ik heb nog geen bijzonder lovende reviews gezien. Wat moest die kosten, 400 euro..ConZito schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:33:
[...]Eigenlijk wil ik die externe DAC van Cambridge gewoon hebben. Keuzes
USB geluidskaart met een fatsoenlijke DAC. Ding kost met goed shoppen inderdaad rond de 350~400 euro. Voor dat geld is het in Windowsland best lastig shoppen voor een fatsoenlijk vergelijkbaar product met zoveel inputs/outputs.bulldoze schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:05:
[...]
Waarom is dat ding toch zo populair? Ik heb nog geen bijzonder lovende reviews gezien. Wat moest die kosten, 400 euro..
Anoniem: 157535
Weet niet welke reviews je dan leest, maar hij komt overal heel erg goed uit de testen. Heb hem zelf ook aangeschaft een paar maandagen geleden, en hij geeft je gewoon veel waar voor je geldbulldoze schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:05:
[...]
Waarom is dat ding toch zo populair? Ik heb nog geen bijzonder lovende reviews gezien. Wat moest die kosten, 400 euro..
Inderdaad, maar ik heb simpelweg gewoon iets nodig om m'n geluidskaart uit die PC te trekken, dus ik zit te kijken naar een simpel USB geluidskaartje dat een fatsoenlijk digitaal signaal uitpoept. Voor die Azur 540Rv2 die hier nu voor m'n neus staat krijg ik toch niets meer terug. En daarbij luistert het IMHO ook niet zo heel erg nauw allemaal, als het maar niet jittert.
Asus Xonar U1 bijvoorbeeld, ook handig voor onderweg aangezien die KRKtjes nog wel eens mee op stap gaan
Asus Xonar U1 bijvoorbeeld, ook handig voor onderweg aangezien die KRKtjes nog wel eens mee op stap gaan
[ Voor 13% gewijzigd door ConZito op 12-10-2009 18:16 ]
Ik heb sinds kort een Onkyo TX-SR507 + 2x Elac FS 57
Nu neus ik hier een beetje rond en zie ik eigenlijk bijna geen Elacs terwijl ze toch echt goed klinken. Zou dit komen omdat ze die niet overal verkopen? Ik kwam ze ook met toeval tegen
Nu neus ik hier een beetje rond en zie ik eigenlijk bijna geen Elacs terwijl ze toch echt goed klinken. Zou dit komen omdat ze die niet overal verkopen? Ik kwam ze ook met toeval tegen
Dude, had ik maar geweten dat je daarvan af wouConZito schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:13:
Voor die Azur 540Rv2 die hier nu voor m'n neus staat krijg ik toch niets meer terug.

Dat Elacs goed klinken is natuurlijk smaak afhankelijk. Want zo vind ik het aanwezige laag van de Elac BS-243-serie wel erg aanwezig. Maar goed, een ander kan dat anders ervaren natuurlijk.jordz. schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:21:
Ik heb sinds kort een Onkyo TX-SR507 + 2x Elac FS 57![]()
Maar je hebt wel gelijk betreffende de verkooppunten van Elac, je komt ze niet vaak tegen. En als je ze ziet dan is het meestal de FS/BS-serie en heb al van verschillende mensen gehoord dat ze die qua uiterlijk echt niet liggen: te agressief/futuristisch met die kristalmembraan tweeters.
Overigens...
Is het niet tijd om een deeltje 37 op te gaan richten aangezien we nu al over de 1000 posts zijn?
Natuurlijk is dat persoonlijke smaak. Voor mij zijn dit speaker waar ik naar op zoek was. Momenteel alleen fronts en in deze prijscategorie. Jammer dat ze niet bij meerdere winkels staan, zou namelijk wel is de duurdere lijnen willen horen.FeaR1986 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:15:
Dat Elacs goed klinken is natuurlijk smaak afhankelijk. Want zo vind ik het aanwezige laag van de Elac BS-243-serie wel erg aanwezig. Maar goed, een ander kan dat anders ervaren natuurlijk.
Maar je hebt wel gelijk betreffende de verkooppunten van Elac, je komt ze niet vaak tegen. En als je ze ziet dan is het meestal de FS/BS-serie en heb al van verschillende mensen gehoord dat ze die qua uiterlijk echt niet liggen: te agressief/futuristisch met die kristalmembraan tweeters.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Met hem

Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.