Als je de BDP-320 aansluit op een receiver via HDMI dan kan je toch wel 7.1 geluid krijgen? Het 2.0 geldt toch alleen als je rechtstreeks het geluid via de BDP-320 geeft.FeaR1986 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:06:
[...]
***knip*** De LX-52 verschilt alleen in design en dat deze 7.1 jitter-vrij weer kan geven (BDP-320 "maar" 2.0). ***knip***
En dan ook nog alleen maar als je een PQLS-compatible receiver hebt, ook eentje van Pioneer dus.FeaR1986 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:06:
[...]
De LX-52 verschilt alleen in design en dat deze 7.1 jitter-vrij weer kan geven (BDP-320 "maar" 2.0).
Uiteraard heb je dan gewoon 7.1 jaThe Undertaker schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:35:
[...]
Als je de BDP-320 aansluit op een receiver via HDMI dan kan je toch wel 7.1 geluid krijgen? Het 2.0 geldt toch alleen als je rechtstreeks het geluid via de BDP-320 geeft.
[ Voor 57% gewijzigd door Brad Pitt op 29-08-2009 11:08 ]
Nickname does not reflect reality
OwjaThe Undertaker schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:35:
[...]
Als je de BDP-320 aansluit op een receiver via HDMI dan kan je toch wel 7.1 geluid krijgen? Het 2.0 geldt toch alleen als je rechtstreeks het geluid via de BDP-320 geeft.
Lees nu mijn verhaal door en lijkt inderdaad of de BDP-320 geen 7.1 geluid ondersteunt.
Maar zoals Brad Pitt al uitlegt is dit alleen die jitter-vrije weergave. En dat is inderdaad alleen in combinatie met Pioneer receivers welke PQLS ondersteunen.
BDP-320 is gewoon een super apparaat en niet voor niet de maatstaf in deze prijsklasse, dat is wat je moet onthouden
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Hierbij zoals beloofd mijn speelgoed.
De grijze paaltjes waren in de aanbieding voor € 40,- per paar, i.p.v. € 100,- voor zwarte. Gelukkig passen ze mooi bij vloer en de rest van het interieur.

TV: Philips 42PFL8404
Receiver: Harman/Kardon AVR-255
DVD speler: Philips DVP5980
Ontvanger: Humax iHDR-5050c
Speakers: Harman/Kardon HTFS7
Mixer: Pioneer DJM-400
CDJ's: Pioneer CDJ-200
Headphone: Technics RPD-H1200
Monitoren: AccuPro MPS-816 (járen oud, maar heerlijke herrie)
Op het verlanglijstje staat nog een PS3 Slim
De grijze paaltjes waren in de aanbieding voor € 40,- per paar, i.p.v. € 100,- voor zwarte. Gelukkig passen ze mooi bij vloer en de rest van het interieur.
TV: Philips 42PFL8404
Receiver: Harman/Kardon AVR-255
DVD speler: Philips DVP5980
Ontvanger: Humax iHDR-5050c
Speakers: Harman/Kardon HTFS7
Mixer: Pioneer DJM-400
CDJ's: Pioneer CDJ-200
Headphone: Technics RPD-H1200
Monitoren: AccuPro MPS-816 (járen oud, maar heerlijke herrie)
Op het verlanglijstje staat nog een PS3 Slim

yup.bram1984 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:10:
Doen ze het nu wel? Bij mij wel.
Mokerhard motiefje op de muur, trek het goed! Waar hebbie dat weg dan?
al veel mooie setups voor bij zien komen en nu dan ook maar eens mijn setup.
Meubel: DIY, hoogglans autolak, basis MDF
Toshiba 32 inch, lcd tv, te klein bevonden in dit huis....
Yamaha receiver, met Polk speakers, R50 en CSi30 center
Surround door een JBL control set, verstopt achter de bank :-)
Mediaspeler, pocorn A-110 middels LAN aangesloten op een DS207+ met 2x 1tb (in de meterkast verstopt, lekker rustig.
Verder nog een Yamaha dvd recorder, werkloos net als de DVD speler............
Cheap ass telefoon voor VOIP
Panasonic HDC SD20 HD camcorder
Tv gaat vervangen worden door een grotere, de kijkastand is namelijk een meter of 6,5. Een samung 6000 serie led 40 inch heeft mijn aandacht op dit moment maar ben er nog niet uit.
verder wil ik mijn speakers nog gaan vervangen door een wat meer muzikale speaker. Maar dan moet de receiver ook.............. mmm heel vervelend :-)
oke pixels !
net aan de muur maar nog zonder achterplaat

met achterplaat en speakers aangesloten

zij aanzicht
Yamaha receiver, met Polk speakers, R50 en CSi30 center
Surround door een JBL control set, verstopt achter de bank :-)
Mediaspeler, pocorn A-110 middels LAN aangesloten op een DS207+ met 2x 1tb (in de meterkast verstopt, lekker rustig.
Verder nog een Yamaha dvd recorder, werkloos net als de DVD speler............
Cheap ass telefoon voor VOIP
Panasonic HDC SD20 HD camcorder
Tv gaat vervangen worden door een grotere, de kijkastand is namelijk een meter of 6,5. Een samung 6000 serie led 40 inch heeft mijn aandacht op dit moment maar ben er nog niet uit.
verder wil ik mijn speakers nog gaan vervangen door een wat meer muzikale speaker. Maar dan moet de receiver ook.............. mmm heel vervelend :-)
oke pixels !
net aan de muur maar nog zonder achterplaat

met achterplaat en speakers aangesloten

zij aanzicht

Ziet er zeer strak uit, neem aan dat die speaker draden nog weg gaan?
Heb je toevallig ook foto's van hoe de kabels zijn weggewerkt? Ben daar wel zeer benieuwd naar.
Heb je toevallig ook foto's van hoe de kabels zijn weggewerkt? Ben daar wel zeer benieuwd naar.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
waar heb jij je meubels vandaan? Ziet er super strak uit.
jjonkie schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:15:
heb je niet een ongelooflijk klein scherm ?? of lijkt dat maar zo.. ( aangezien ik geen bank zie die voor de tv staat )
Edit: verder ziet het er wel netjes uit
maar viel me gewoon op van die tv
Edit: verder ziet het er wel netjes uit
[ Voor 25% gewijzigd door Millie-ano op 30-08-2009 23:04 ]
jjonkie schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:15:
Je mag ook lezen in plaats van alleen maar plaatjes kijkenTv gaat vervangen worden door een grotere, de kijkastand is namelijk een meter of 6,5.
En dan nu naar 40 inch? Lijkt me nog steeds erg klein. ik zit op ruim 2,5 meter naar een 42 inch te kijken.
Verwijderd
Andere casa, dus moest er wat (na vele jaren) nieuws gekocht worden:
TV: Sony 40z5500
BluRay: Panasonic BD60
DVD: Sony NS405
Reciever: Onkyo 577
Speakers: Energy Take Classic 5.1
Game-console: Nintendo Wii
Meubel: Ikea Besta-combo
LED's: Ikea mulit-led
De Onkyo 577 was eigenlijk een 507. Maar de 507 kon men even niet leveren, dus had men (zonder extra kosten) een 577 voor mij besteld. De DVD-speler wordt gebruikt als CD-speler.

TV: Sony 40z5500
BluRay: Panasonic BD60
DVD: Sony NS405
Reciever: Onkyo 577
Speakers: Energy Take Classic 5.1
Game-console: Nintendo Wii
Meubel: Ikea Besta-combo
LED's: Ikea mulit-led
De Onkyo 577 was eigenlijk een 507. Maar de 507 kon men even niet leveren, dus had men (zonder extra kosten) een 577 voor mij besteld. De DVD-speler wordt gebruikt als CD-speler.

Inderdaad!jjonkie schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:15:
32 inch, lcd tv, te klein bevonden in dit huis...
Hoe veel verder weg is je kijkpositie vanaf waar de foto op houdt zal ik maar zeggen?
Kan zijn dat mijn inschattingsvermogen echt brak is of dat de foto vertekend, maar lijkt onderhand wel 4-5 meter kijkafstand.
Zou dan eerder voor een 50" gaan (als het geen 60" is) in plaats van voor een 40".
Maar dat ben ik

Verder wel heel strak. Iets te koud naar mijn mening, maar een kleedje doet wonderen
Ik quote 'de kijkafstand is namelijk een meter of 6,5'FeaR1986 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 01:19:
Hoe veel verder weg is je kijkpositie vanaf waar de foto op houdt zal ik maar zeggen?
Kan zijn dat mijn inschattingsvermogen echt brak is of dat de foto vertekend, maar lijkt onderhand wel 4-5 meter kijkafstand.
Dat staat er toch gewoon bij.. 6,5 meterjjonkie schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:15:
Begrijpend lezen is er niet altijd bij zo te zien.
Net of jij altijd zo scherp bent om tegen half twee 's nachts....bram1984 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:21:
Begrijpend lezen is er niet altijd bij zo te zien.
Maar blijf er bij dat 40" dan nog steeds niet te doen is. Die extra 8" ten opzichte van die 32" zal niet heel veel uit gaan maken.
Op die afstand is een 50 inch nog wayyyy te klein IMHO, maar ja, het moet allemaal wel (binnen het budget) passen natuurlijk
Nickname does not reflect reality
40 inch niet te doen..... nee dat is afzien hoor ! :-)
40/42 is voor mij groot genoeg. 46 is echt het maximum voor mij.
Ik kan het nu ook prima zien, maar een paar slagen groter is gewoon mooier,
Je bent de tweede met die vraag, terwijl er boven je reactie toch écht verschillende quotes staan waarin de afstand nógmaals genoemd wordt.FeaR1986 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:39:
[...]
Net of jij altijd zo scherp bent om tegen half twee 's nachts....
Maar blijf er bij dat 40" dan nog steeds niet te doen is. Die extra 8" ten opzichte van die 32" zal niet heel veel uit gaan maken.
Daarnaast zit ik ook niet achter mijn computer om half twee 's nachts..

Ach, net of jij nooit (lees)fouten maakt...bram1984 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:51:
[...]
Je bent de tweede met die vraag, terwijl er boven je reactie toch écht verschillende quotes staan waarin de afstand nógmaals genoemd wordt.
Waarom anders geen beamer?jjonkie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:48:
40 inch niet te doen..... nee dat is afzien hoor ! :-)
Dat lijkt me toch eigenlijk wel ideaal met de huidige set-up
Wellicht de speakers iets verder naar buiten omdat het beeld er anders overheen valt.
Maar je hebt nu 32", wilt naar 40" met een maximum van 46". Dat zijn toch best wel wat verschillen qua grootte... Als je nu zegt van ik wil 40" maar het mag nog 42" worden, dan is dat gat nog uit te leggen, maar 46" is toch weer heel wat groter.
Maar goed, ben benieuwd wat de keuze gaat worden
Verwijderd
Op meer dan 6 meter zou ik absoluut voor groter gaan. Er staat nu op een metertje of 3 een 42" bij ons in huis, als mn kijkafstand zou verdubbelen zou ik dat zeker aan de kleine kant vinden. Het is ook een kwestie van wennen trouwens, maar ik heb het idee dat een grote TV erg snel went.
Mijn advies is een 58 inch plasma of liever zelfs een 63 inch. 50 inch voldoet nog nipt. Of wacht nee een 50 inch voldoet ook niet.
<50 no way hoesee, behalve als je nog steeds the A-team en Dukes of Hazzard kijkt..
<50 no way hoesee, behalve als je nog steeds the A-team en Dukes of Hazzard kijkt..
ik hoor het al.....63 inch........... nee dat gaat niet gebeurenen. Ik zal eens met een stuk karton aan de slag om eens een 42 en 46 inch op te hangen. Dan ga ik even kijken hoe dat er uit ziet.
Ik heb er ongeveer 1200 euro voor over.
Eisen, FullHD, meerdere HDMI, zo plat mogelijk.
Ik heb er ongeveer 1200 euro voor over.
los natuurlijk van dat je moeite moet doen om nog een 'geen full-hd' scherm te vinden in de grotere maten, maar full hd op jouw afstand ga je niet merken, dat is echt pas bij de gigantische maten (en zelfs dan twijfelachtig)[b][message=32497299,noline]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Verwijderd
Dan zit je eigenlijk bij een beamer, platter als een projectorscherm wordt het niet[b][message=32497299,noline][...]
Maar of dat voor 1200 gaat lukken .....Wellicht een F-HD beamer via een v&a of markplaats ?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 17:27 ]
hele stomme vraag misschien...
jep.. dit is namelijk het "Post hier foto's en specs van je home cinema!" topic, en niet het "stel vragen over toekomstige subwoofers" topic
jep.. dit is namelijk het "Post hier foto's en specs van je home cinema!" topic, en niet het "stel vragen over toekomstige subwoofers" topic
[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 31-08-2009 18:16 ]
snip.... Hier hebben we http://tweakers.net/aanbod/ voor
[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 31-08-2009 23:24 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Heb even nog een vraagje ik ben van de week bij iemand thuis speakers tegengekomen van B&W, maar kan niet vinden welk type dit is en wat ze waard zijn.
Ze zijn denk ik 50 cm hoog en hoeveel luidsprekers hij had weet ik niet precies meer 1 of 2 en een tweeter en 1 was geel. De achterkant van de speaker liep rond.
Kan iemand mij helpen? of is er ook een B&W forum ?
Ze zijn denk ik 50 cm hoog en hoeveel luidsprekers hij had weet ik niet precies meer 1 of 2 en een tweeter en 1 was geel. De achterkant van de speaker liep rond.
Weet je dat er op internet al een tijdje zoiets als Google bestaat?Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:52:
Heb even nog een vraagje ik ben van de week bij iemand thuis speakers tegengekomen van B&W, maar kan niet vinden welk type dit is en wat ze waard zijn.
check dit eens http://lmgtfy.com/?q=B%26W+forum
Non taken
Verwijderd
Zoals ik al beschreef kon ik zelf niet vinden welk type dit was. Dus met jou antwoord kan ik nergens heen natuurlijk.bornin7ty2 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:55:
[...]
Weet je dat er op internet al een tijdje zoiets als Google bestaat?
check dit eens http://lmgtfy.com/?q=B%26W+forum
Dat is lastig, want B&W speakers hebben negen van de tien keer zo'n gele kevlar tweeter. Dat ronde van de achterkant heeft de huidige 800-serie ook, maar die zijn over de meter hoog dus dat is dan zeker niet wat je bedoelt...Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:52:
Verwijderd
Nee een meter zijn ze niet. En de 800 serie had ik al doorgezocht, maar kon hem daar ook niet tussen vinden.FeaR1986 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:33:
[...]
Dat is lastig, want B&W speakers hebben negen van de tien keer zo'n gele kevlar tweeter. Dat ronde van de achterkant heeft de huidige 800-serie ook, maar die zijn over de meter hoog dus dat is dan zeker niet wat je bedoelt...
Weet je ongeveer hoe oud ze zijn?Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:35:
[...]
Nee een meter zijn ze niet. En de 800 serie had ik al doorgezocht, maar kon hem daar ook niet tussen vinden.
Dus redelijk nieuw of moeten we toch aan iets van 5-10 jaar terug denken?
Verwijderd
Nja kwam ze tegen bij iemand onder z'n bureau en ze hadden die maar boven gezet omdat ze nu nieuwe hadden. Ik ga er dus vanuit dat ze misschien 5 jaar oud zijn ofzo. Ze lijken een beetje op de 805. Maar heb misschien wel interesse om ze over te nemen.FeaR1986 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:40:
[...]
Weet je ongeveer hoe oud ze zijn?
Dus redelijk nieuw of moeten we toch aan iets van 5-10 jaar terug denken?
Wilde net posten of het vloerstaanders zijn (al leek me 50cm wel klein) of dat je met die 50cm aan de hoge kant zat en of het ook minder kon zijn. Want die 805 is inderdaad nog geen 42cm hoog, heeft die gele kevlar tweeter en die ronde achterkant. Model 805 is alleen wel uit (eind) 2006, dus die dingen zijn maximaal 3 jaar oud....Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:44:
[...]
Nja kwam ze tegen bij iemand onder z'n bureau en ze hadden die maar boven gezet omdat ze nu nieuwe hadden. Ik ga er dus vanuit dat ze misschien 5 jaar oud zijn ofzo. Ze lijken een beetje op de 805. Maar heb misschien wel interesse om ze over te nemen.
Verwijderd
Alleen zaten die tweeter er niet zo boven op. En zie dat ze 1200 zijn en dat lijkt me ook vrij stug dat ze die zo bij de computer zetten en niet meer gebruiken.FeaR1986 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:48:
[...]
Wilde net posten of het vloerstaanders zijn (al leek me 50cm wel klein) of dat je met die 50cm aan de hoge kant zat en of het ook minder kon zijn. Want die 805 is inderdaad nog geen 42cm hoog, heeft die gele kevlar tweeter en die ronde achterkant. Model 805 is alleen wel uit (eind) 2006, dus die dingen zijn maximaal 3 jaar oud....
Om nog maar eens eigenwijs te doen: weet je zeker dat het B&W speakers waren?Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:00:
[...]
Alleen zaten die tweeter er niet zo boven op. En zie dat ze 1200 zijn en dat lijkt me ook vrij stug dat ze die zo bij de computer zetten en niet meer gebruiken.
Want die gele kevlar tweeter wordt ook door andere (studio)merken gebruikt. Weet zo niet 1-2-3 welke dat waren, maar ook die zijn redelijk hoog en rond van vorm.
Verwijderd
Ja dit weet ik wel zeker. Ach ik bel ze van de week wel gewoon even op. Toch bedankt.FeaR1986 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:03:
[...]
Om nog maar eens eigenwijs te doen: weet je zeker dat het B&W speakers waren?
Want die gele kevlar tweeter wordt ook door andere (studio)merken gebruikt. Weet zo niet 1-2-3 welke dat waren, maar ook die zijn redelijk hoog en rond van vorm.
Ok, laat ik dan maar beginnen 
Wat heb je allemaal staan aan apparatuur?
Is bijna niet te zien
Wat heb je allemaal staan aan apparatuur?
Is bijna niet te zien
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Leuk gedaan die lichtwand 
Ik snap alleen niet (met alle Ikea LED's die ik hier langs zie komen) waarom sommige mensen niet gewoon een AmbiLight kopen?
Ik snap alleen niet (met alle Ikea LED's die ik hier langs zie komen) waarom sommige mensen niet gewoon een AmbiLight kopen?
Verwijderd
Haha..Goedje..
Wel, Yamaha ampje die beetje oud is..need a new one asap.
Yamaha YST 320 subje..
B&W 602.5 S3 speakers..which are moving backwards the second I get some extra cash to replace them
Samsung PS50A550 tv'tje..which is awesome..
Voor de rest..Popcornhour en ne NAS in de kelder die ge niet ziet
Things to replace..de amp en de speakers..I need 5.1 surround
Ik heb gewoon al men geld in de verbouwingen moeten steken de laatste 2 jaar
Cheers, Bafke
Yamaha YST 320 subje..
B&W 602.5 S3 speakers..which are moving backwards the second I get some extra cash to replace them
Cheers, Bafke
Gekocht hebben, moet ik eigenlijk zeggen.
Verwijderd
1) Omdat niet iedereen meekleurende LED's wil.bram1984 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:02:
2) Dat veel van de AmbiLights maar aan 2 en niet 4 kanten LED's hebben
3) Je teveel geld extra betaald voor de AmbiLight bij een Philips
4) Er zijn voorkeuren van mensen waardoor je qua TV mogelijk niet bij een Philips komt.
5) Er zijn meer toepassingen dan LED's pal achter je TV
Ik zie dat je nog niet zo lang op GoT komt, maar op Tweakers doen we elkaar altijd de groetenVerwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:03:
Haha..Goedje..
Yamaha YST 320 subje..
Cheers, Bafke
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
1) AmbiLight is ook in één kleur in te stellen, bovendien kun je de mate van meekleuren instellen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:10:
[...]
1) Omdat niet iedereen meekleurende LED's wil.
2) Dat veel van de AmbiLights maar aan 2 en niet 4 kanten LED's hebben
3) Je teveel geld extra betaald voor de AmbiLight bij een Philips
4) Er zijn voorkeuren van mensen waardoor je qua TV mogelijk niet bij een Philips komt.
5) Er zijn meer toepassingen dan LED's pal achter je TV
2) Als je toch per sé alle kanten wil hebben, kun je bij een Philips ook alleen de onder- en bovenkant voorzien van LED's. Dan heb je ook nog eens het voordeel dat de zijkanten wél mee kleuren.
3) Naast het feit dat je een 42" al hebt voor minder dan € 1000,- (vind ik persoonlijk niet duur), betaal je in veel gevallen voor Philips iets meer door de beeldkwaliteit die vaak nét ietsje hoger ligt dan veel andere merken. Het oude 7603 model bijvoorbeeld (32"). Ik geloof dat die op een gegeven moment verkocht werd voor € 599,- en aanzienlijk scherper was dan andere merken die € 200,- duurder waren. M.a.w. AmbiLight zit maar voor een héél klein deel (en soms helemaal niet) in de prijs verwerkt.
4) Zoals? Ik kan hierbij alleen dingen als Bravia Sync. etc. bedenken.
Verwijderd
2) Dus dan heb je een half werkende full Ambilight. Het is of 2 of 4, niet 2+bram1984 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:37:
[...]
1) AmbiLight is ook in één kleur in te stellen, bovendien kun je de mate van meekleuren instellen.
2) Als je toch per sé alle kanten wil hebben, kun je bij een Philips ook alleen de onder- en bovenkant voorzien van LED's. Dan heb je ook nog eens het voordeel dat de zijkanten wél mee kleuren.
3) Naast het feit dat je een 42" al hebt voor minder dan € 1000,- (vind ik persoonlijk niet duur), betaal je in veel gevallen voor Philips iets meer door de beeldkwaliteit die vaak nét ietsje hoger ligt dan veel andere merken. Het oude 7603 model bijvoorbeeld (32"). Ik geloof dat die op een gegeven moment verkocht werd voor € 599,- en aanzienlijk scherper was dan andere merken die € 200,- duurder waren. M.a.w. AmbiLight zit maar voor een héél klein deel (en soms helemaal niet) in de prijs verwerkt.
4) Zoals? Ik kan hierbij alleen dingen als Bravia Sync. etc. bedenken.
3) was niet mijn sterkste tegenargument
4) vormgeving van andere TV's kan mooier zijn, beeldkwaliteit kan beter zijn, bediening etc, etc.. Allemaal erg subjectief, maar op mij tot nu toe erg van toepassing.
Ondanks dat ik hier weer dolgraag op weer reageren, laat ik het hier maar bij. 
Meer foto's graag!
Meer foto's graag!
Mochten er mensen zijn die net zoals ik geen meubel konden vinden, laat staan een compact meubel wat hoog genoeg is voor HIFI spullen..................
Geen idee of hetzelfde idee al een keer geposted is, zo staat het er bij mij in ieder geval bij:

LACK meubel van Ikea gemodificeerd om de juiste hoogte te verkrijgen

Kosten:
49,- voor meubel bij Ikea
8,60 voor 12 mm draadeinden met bijbehorende moeren en revetten.
Geen idee of hetzelfde idee al een keer geposted is, zo staat het er bij mij in ieder geval bij:
Kosten:
[ Voor 43% gewijzigd door Snoekieboe op 01-09-2009 17:39 . Reden: Plaatjes gefixed ]
8000WP op Z-W & 1800WP op Z
Nu wel..... google sites vindt deeplinken niet zo leuk denk ikbram1984 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:55:
De plaatjes doen het niet bij mij.
Kijk dat zie er strak uit! Wij hebben ook nog een nieuw meubel nodig namelijk.
Hoe breed is dat meubel?
Hoe breed is dat meubel?
Meubel is 149cm breed.
Maar check anders even HIER
Maar check anders even HIER
[ Voor 8% gewijzigd door Snoekieboe op 01-09-2009 18:03 ]
Respect inderdaad hoe je dat hebt gemaakt. Ziet er echt geweldig uit, nog een paar 'making-of' foto's?
Uhhm stond binnen 20 minuten in elkaar inclusief modificaties dus er was niet veel tijd om foto's te maken
Zo veel tijd kost het niet om 2 zijwanden weg te laten en 4 draadeinden op 30cm af te zagen op een afkortzaag.
Het meeste werk was nog om de moeren op het draadeind te draaien :-)
Zo veel tijd kost het niet om 2 zijwanden weg te laten en 4 draadeinden op 30cm af te zagen op een afkortzaag.
Het meeste werk was nog om de moeren op het draadeind te draaien :-)
Ik ga het is even in de groep gooien. Dit is zeker een optie, en helemaal voor dát geld.
Netjes gedaanSnoekieboe schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:47:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie combinatie ook dat hoogglans wit met die zwarte apparatuur en dan met name de looks van de Martantz
Op de foto lijkt dat inderdaad het geval maar ik heb het net nog gecontroleerd en ik kan je verzekeren dat die bout er loodrecht in staat.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:13:
De bout linksvoor staat wel wat scheef helaas...
Alle bestaande gaten in het meubel heb ik uitgeboord met een 12mm speed-boor om voldoende plek te maken voor de 12 mm draadeinden. Als er al iets scheef mocht staan dan heeft ikea zijn gaten al niet op de goede plek gehad.
Maar zoals ik al zei, gezichtsbedrog want hij staat kaarsrecht.
zelf heb ik hetzelfde meubel en zit er nu ook voer te denken om iets soortgelijks te doen. alleen is het meubel nog wel sterk genoeg om een tv te kunnen dragen? (70cm breedbeeld bakbeest)
Dan zou je altijd nog 2 extra draadeinden in het midden van het meubel kunnen maken.
Ik kan er hier thuis op staan ( weeg 75 kilo ) maar wellicht dat je voor een langdurige belasting dus die extra ondersteuning zou kunnen toevoegen.
Ik kan er hier thuis op staan ( weeg 75 kilo ) maar wellicht dat je voor een langdurige belasting dus die extra ondersteuning zou kunnen toevoegen.
Verwijderd
misschien leuk voor de mensen die niet bang zijn van wat meer werk.
op de site van tony gee (geen onbekende onder de audio DIY mensen) staan 2 mooie DIY meubels alle twee afgevuld met zand voor nog dat extra beetje (vullen hoeft natuurlijk niet.)
http://www.humblehomemadehifi.com/Flexy.html
http://www.humblehomemadehifi.com/Flexy_Ref.html
zie dit niet als reclame gewoon als een tip hoe het ook kan.
op de site van tony gee (geen onbekende onder de audio DIY mensen) staan 2 mooie DIY meubels alle twee afgevuld met zand voor nog dat extra beetje (vullen hoeft natuurlijk niet.)
http://www.humblehomemadehifi.com/Flexy.html
http://www.humblehomemadehifi.com/Flexy_Ref.html
zie dit niet als reclame gewoon als een tip hoe het ook kan.
Hoe heb je dat wandje aangelegd? Gips of hout?Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:44:
Wel ik zal mijn huiskamertje ook maar eens posten.
Het is mijn visie op een welbekend thema denk ik.
Spuw uw gal.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bafke
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Ok, dit is wel een heel erg late reactie, sorry daarvoorTangLeFuzZ schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:43:
[...]
Ik zie je front speakers niet, heb je die ook zo hoog opgehangen als de rear speakers? Zoja, dan zou ik het meubel wat verplaatsen en de fronts op hoofdhoogte (tijdens het zitten) hangen...
Ik heb inderdaad de front speakers net zo hoog hangen als de back speakers. Waarom zou je dan het meubel verplaatsen? En waarom dan de fronts op hoofdhoogte?
Trouwens, ik heb maar 1 comment gehad op mijn post, zou het op zich wel leuk vinden als er nog wat reacties kwamen
kipusoep in "Post hier foto's en specs van je home ci..."
Verwijderd
Leuk, die meubel heb ik ook. Was ook al aan het kijken naar een receiver, maar hij is normaal maar 15 cm hoog ofzo dus heel lastig.Snoekieboe schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:47:
Mochten er mensen zijn die net zoals ik geen meubel konden vinden, laat staan een compact meubel wat hoog genoeg is voor HIFI spullen..................
[afbeelding]
[afbeelding]
Kosten:
Alleen aangezien jij er al in geboord hebt... Is het meubel hol aan de binnenkant? zit ook te denken zo iets te doen, maar dan er niet doorheen te laten komen aan de bovenkant.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 00:48 ]
Verwijderd
Mooie HK set ben ook opzoek naar zo ietskipusoep schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:17:
[...]
Ok, dit is wel een heel erg late reactie, sorry daarvoor
Ik heb inderdaad de front speakers net zo hoog hangen als de back speakers. Waarom zou je dan het meubel verplaatsen? En waarom dan de fronts op hoofdhoogte?
Trouwens, ik heb maar 1 comment gehad op mijn post, zou het op zich wel leuk vinden als er nog wat reacties kwamen![]()
kipusoep in "Post hier foto's en specs van je home ci..."
Hehe, helaasVerwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 00:46:
[...]
Mooie HK set ben ook opzoek naar zo ietsmocht je hem weg doen voor niets wel interesse.
Bafke, ziet er ERG goed uit gast! Heerlijk rustige kamer....kun je misschien eens posten hoe je voorzetwandje in elkaar zit/opgehangen is? Ik wil zoiets ook gaan maken maar weet niet goed waar ik moet beginnen (behalve een plaat MDF te halen)...hoe heb je bijvoorbeeld je tv stevig aan de plaat gekregen? Wil niet dat me 46W4500 naar beneden komt vallen...is zo slecht voor t laminaat;)Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:44:
Wel ik zal mijn huiskamertje ook maar eens posten.
Het is mijn visie op een welbekend thema denk ik.
Spuw uw gal.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bafke
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Verwijderd
Wel voor iedereen die wil weten hoe dit gemaak tis.lj_tree schreef op woensdag 02 september 2009 @ 07:34:
[...]
Bafke, ziet er ERG goed uit gast! Heerlijk rustige kamer....kun je misschien eens posten hoe je voorzetwandje in elkaar zit/opgehangen is? Ik wil zoiets ook gaan maken maar weet niet goed waar ik moet beginnen (behalve een plaat MDF te halen)...hoe heb je bijvoorbeeld je tv stevig aan de plaat gekregen? Wil niet dat me 46W4500 naar beneden komt vallen...is zo slecht voor t laminaat;)
Ik heb een mdf plaat besteld die groot genoeg was -> 2* 2.40m.
Normaal zijn die platen kleiner en dan moet je al heel mooi beginnen werken om de montage niet te laten opvallen.
De hele achterkant is vastgemaakt met kepers van 6*10cm (geloof me ie hangt goed in de muur vast.).
Het Ikea kastje heb ik er op voorhand opgevezen langs achteren. wederom geen bouten gespaard, ie bougeert gn mm.
De hele kast ervoor raakt dan ook de grond niet, makes cleaning easy and the wife happy
Dit laat je genoeg plek erachter om alle kabels door te sleuren.
Het licht is gewoon kerstverlichting van de rol.
Koste me 18 euries ofzo om da lichtje te fixen
Dan de plaat ertegen houden en met bouten in de op voorhand bevestigde kepers vijzen. Dan moet je die gatjes wel wat opvullen/ afschuren mar dit was de beste oplossing dat ik kon vinden.
Eindelijk is mijn HT worthy om hier te posten 
Mijn HT ziet er als volgt uit:

En de specs zijn als volgt:
Projector: JVC RS-10
Versterker: Yamah RX-V3800
Speakers: 5x Martin Logan Fresco i
Subwoofer: DIY Peerles XLS-10
Scherm: Screen Research 96" (110" diagonaal) Akoestisch transparant scherm met ClearPix2 doek (THX certified en ISF certified)
Speaker bekabeling: Nordost Wyrewizard Spellbinder
Bronnen: Xbox360, HTPC
Room Treatment: Auralex Sonoflats en Auralex Metrofusors verwerkt in pilaren rondom de kamer. Ieder van de pilaren is overspannen met Auralex SonoSuede stof.

Scherm: Screen Research 96" (110" diagonaal) Akoestisch transparant scherm met ClearPix2 doek (THX certified en ISF certified)
Room Treatment: Auralex Sonoflats en Auralex Metrofusors verwerkt in pilaren rondom de kamer. Ieder van de pilaren is overspannen met Auralex SonoSuede stof.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
complimenten
dit ziet er echt gaaf uit!!! zal wat gekost hebben ;-)
maar je hebt de ruimte ook goed gebruikt
Meeste geld gaat in de aparatuur zitten, niet zo zeer in de kamer. Een handige vader, wat tijd, en een beetje geld is genoeg om de kamer om te bouwen naar zoietsHenkS schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:25:
complimenten
Al met al heeft het materiaal (hout, verf, lijm, etc) iets in de richting van 700eu gekost. Qua tijd heeft het een maand of 4 verbouwen gekost (vooral savonds werken). Enige grote investering die hierin niet is opgenomen is de vloerbedekking. Dat is nog een extra euro of 600.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Heb je meer info over de sub? Mijn DIY XLS 10 is bijna af en ben wel nieuwsgierig.MaxxMark schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:16:
Eindelijk is mijn HT worthy om hier te posten
[afbeelding]
Klinkt verder heel goed
Meer foto's?
Ik heb mijn sub al een aantal jaartjes ondertussen.
Het is ene Peerless XLS-10 met daarbij een passive radiator (XLS-10 400gr). Dus1 active 1 passive (de lichte variant). En een Hypex HS-200 versterker er in.
Ik heb hem verzwaard door de binnenkant te bekleden met lood, en 2 extra compartimenten te maken waarin zilverzand gedaan wordt (boven en onder de versterker). Al met al weegt hij een kilo of 45.
De afmetingen zijn (ongeveer) 644x344x344mm. En ik heb gebruik gemaakt van 22mm MDF (lekker stevig
Inhouds afmetingen zijn (ongeveer) 179x300x600. De rest is voor de versterker/zilverzand
Bij het doormeten van mn kamer hebben we ook de sub plaatsing bekeken en gekeken waar hij het best presteert. Hieruit bleek dat de sub standaard al erg vlak reageert.
Meer foto's doe ik binnenkort. Heb even geen camera meer liggen
Het is ene Peerless XLS-10 met daarbij een passive radiator (XLS-10 400gr). Dus1 active 1 passive (de lichte variant). En een Hypex HS-200 versterker er in.
Ik heb hem verzwaard door de binnenkant te bekleden met lood, en 2 extra compartimenten te maken waarin zilverzand gedaan wordt (boven en onder de versterker). Al met al weegt hij een kilo of 45.
De afmetingen zijn (ongeveer) 644x344x344mm. En ik heb gebruik gemaakt van 22mm MDF (lekker stevig
Inhouds afmetingen zijn (ongeveer) 179x300x600. De rest is voor de versterker/zilverzand
Bij het doormeten van mn kamer hebben we ook de sub plaatsing bekeken en gekeken waar hij het best presteert. Hieruit bleek dat de sub standaard al erg vlak reageert.
Ik zou inderdaad ook graag wat meer foto's zien, vind het echt een nette ruimte!
Ah oke lijkt erg op mijn bouwsel. Ik heb een Peerless XLS-10 en passive rad. 265gr. Versterker is een t.amp TA600 (non-bridged, gebruik maar 1 kanaal 300W/4ohm). Crossover is een DBX 223XL, eigenlijk een PA crossover. Ingesteld op low-sum van R/L signaal wat aangeleverd wordt door een losse DAC aan de spdif output van mn preamp.MaxxMark schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:44:
Ik heb mijn sub al een aantal jaartjes ondertussen.
Zit nog een beetje met het probleem dat het volume van de sub niet gelijk geregeld wordt met de rest van het systeem.

De behuizing is opgetrokken uit 18MM MDF en meet ongeveer 60x35x35 CM. Het achterste deel bestaat uit 3 compartimenten met zilverzand. Binnenkant is bekleed met noppenfoam.. Ik overweeg nog loodbitumen maar weet niet waar ik dat zo snel vandaan ga halen.
Nu ben ik nog bezig met schuren/grondverf en gatenvuller.. Deksel moet nog erop.
Ik denk wel dat ik een apart plateau aan het maken kom om de sub te ontkoppelen van de vloer. Wellicht twee plaatjes MDF met stevig foam, rubber en/of vilt ertussen.
En hoe is de Xbox beleving op die beamer, zal wel geweldig zijn.
Gaude et aude
Pics doen het hier nietMaxxMark schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:14:
Ik heb nog even een foto gemaakt vanaf de andere kant
[afbeelding]
Nu wel ja, net kreeg ik een connection reset
, overigens enkel bij de pics vanaf maxxmark.com. En was ook meer een FYI
Mjah klopt, het draait vanaf een Ziggo Zakelijk lijn. En daar zijn wat troubles meewasted247 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:29:
Nu wel ja, net kreeg ik een connection reset, overigens enkel bij de pics vanaf maxxmark.com. En was ook meer een FYI
Als het goed is moet het nu gewoon weer werken (voor zolang het duurt
Voordat ik deze kamer heb gemaakt en ik deze projector had, had ik al een Barco Graphics (801s) hangen, dus ik ben al heel wat jaartjes gewend verwend om op een groot scherm te gamen.thefabiman88 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:40:
En hoe is de Xbox beleving op die beamer, zal wel geweldig zijn.
Maar de beleving is wel super! Vooral de surround beleving in games is heel erg tof
Verwijderd
Pioneer, Wharfedale EVO2, PS3 Slim etc (Had Pioneer BluRay maar de nieuwe PS3 doet het mooier dus is weggegaan)

En de media:

En de media:

Verwijderd
Welk meubel is dat?Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:24:
Pioneer, Wharfedale EVO2, PS3 Slim etc (Had Pioneer BluRay maar de nieuwe PS3 doet het mooier dus is weggegaan)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de media:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.