Hier dan mijn slaapkamer, welke ik ook gebruik als game- en home cinemakamer.
Ik woon nog bij mijn ouders dus alles moest op één kamer…
Daarom dat de speakers ook niet perfect in opstelling staan met de tv.
Maar mijn kijkpositie klopt wel aardig…
Foto's zijn niet heel denderend.
Mede doordat er wel of te veel licht in de kamer was of weer net te weinig, dus daarvoor mijn excuses.
De apparatuur:
- TV: Philips 42PFL9603 (Full HD, Ambilight, etc)
- Receiver: Denon AVR-2809 Black
- DVD-speler: JVC XV-N30BK
- Blu-ray speler: BDP-320
- Console 1: Sony Playstation 3 60GB-versie (met een 250GB harde schijf)
- Console 2: Xbox 360 Elite
Speakers komen van Magnat en vormen een 5.1 set.
Zowel de twee zuil-, de twee achter- en de centerspeakers zijn van de Magnat Motion 990 serie.
De sub is een 200A van dezelfde Motion serie.
Foto’s van de front- en rearspeakers zijn zonder stofkap om te laten zien hoe de Magnats er “naakt” uit zien. Maar vind het zelf wat te schreeuwerig en daarom zitten de kappen er meestal op zoals te zien bij de rearspeakers
Alle apparatuur loopt overigens naar de Denon en vanaf de Denon één HDMI kabel naar de tv.
- PS3, XBox 360 en Blu-ray speler via HDMI naar de Denon.
- DVD-speler via RCA (voor beeld) en via digitale coax (geluid) naar de Denon.
- PC via optische toslink naar de Denon.
- TV dus één HDMI kabel vanaf de Denon en één digitale coax naar de Denon voor geluid over de speakers.
Het totaalplaatje van de tv, consoles, receiver, dvd-speler, Blu-ray speler, pc en rechtsvoor speaker.
Foto genomen vanaf de kijk- / game- / luisterpositie:
En een foto genomen vanaf mijn bed. Zoals je ziet is de luisterpositie goed als je kijkt naar de opstelling van de speakers. Maar de tv staat naar rechts, maar ik kan er mee leven…
Close-up van de receiver, Blu-ray speler, dvd-speler, Playstation 3 en de Xbox 360 Elite:
De subwoofer en linksvoor speaker met het andere deel van de dvd-collectie:
En hier twee foto's met de kleine links- en rechtsachter luidsprekers, maar omdat deze zo dicht op mijn bed staan zijn ze precies groot genoeg.
Toch maar eens een Logitech Harmony aanschaffen
Zoals gezegd is de opstelling niet je van het, maar het voldoet voor hoe het nu is.
Hoop dat ik over een paar maanden een echt goede positionering kan posten als ik op mezelf woon. En dan ook alle DVD's en Blu-rays bij elkaar, want die staan nu verdeeld over de kamer (achter de tv, naast de kast en op de boekenplanken). Volgende upgrade is overigens een nieuwe speakerset. Oog is gevallen op de Focal Chorus-reeks.
[
Voor 6% gewijzigd door
FeaR op 05-09-2009 14:10
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.