Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 325.875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

stijlvolle speakers, zien er mooi uit :)

de MaxxMark foto's doen het hier niet, maar de hele website ook niet dus misschien is dat het...

[ Voor 26% gewijzigd door mr.paaJ op 04-09-2009 23:42 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:54

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:24:
Pioneer, Wharfedale EVO2, PS3 Slim etc (Had Pioneer BluRay maar de nieuwe PS3 doet het mooier dus is weggegaan)
*knip*
Wat is dat voor een standaard waar je tv aan hangt/mee staat?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spectral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Hier dan mijn slaapkamer, welke ik ook gebruik als game- en home cinemakamer.
Ik woon nog bij mijn ouders dus alles moest op één kamer…
Daarom dat de speakers ook niet perfect in opstelling staan met de tv.
Maar mijn kijkpositie klopt wel aardig…

Foto's zijn niet heel denderend.
Mede doordat er wel of te veel licht in de kamer was of weer net te weinig, dus daarvoor mijn excuses.

De apparatuur:
  • TV: Philips 42PFL9603 (Full HD, Ambilight, etc)
  • Receiver: Denon AVR-2809 Black
  • DVD-speler: JVC XV-N30BK
  • Blu-ray speler: BDP-320
  • Console 1: Sony Playstation 3 60GB-versie (met een 250GB harde schijf)
  • Console 2: Xbox 360 Elite
Speakers komen van Magnat en vormen een 5.1 set.
Zowel de twee zuil-, de twee achter- en de centerspeakers zijn van de Magnat Motion 990 serie.
De sub is een 200A van dezelfde Motion serie.

Foto’s van de front- en rearspeakers zijn zonder stofkap om te laten zien hoe de Magnats er “naakt” uit zien. Maar vind het zelf wat te schreeuwerig en daarom zitten de kappen er meestal op zoals te zien bij de rearspeakers :)

Alle apparatuur loopt overigens naar de Denon en vanaf de Denon één HDMI kabel naar de tv.
  • PS3, XBox 360 en Blu-ray speler via HDMI naar de Denon.
  • DVD-speler via RCA (voor beeld) en via digitale coax (geluid) naar de Denon.
  • PC via optische toslink naar de Denon.
  • TV dus één HDMI kabel vanaf de Denon en één digitale coax naar de Denon voor geluid over de speakers.
Het totaalplaatje van de tv, consoles, receiver, dvd-speler, Blu-ray speler, pc en rechtsvoor speaker.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ts6bWbjEHx4PF2rrjXLSqLWP/full.jpg

Foto genomen vanaf de kijk- / game- / luisterpositie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B5RPgQQohG2AMcUUdQhd6xuB/full.jpg

En een foto genomen vanaf mijn bed. Zoals je ziet is de luisterpositie goed als je kijkt naar de opstelling van de speakers. Maar de tv staat naar rechts, maar ik kan er mee leven…
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xIX2Qp45Z8HxEkqneIMbntR0/full.jpg

Close-up van de receiver, Blu-ray speler, dvd-speler, Playstation 3 en de Xbox 360 Elite:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JnuAyhcQVbf9LM4ACRGpJVJv/full.jpg

De subwoofer en linksvoor speaker met het andere deel van de dvd-collectie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VJvj4wRBbxtKnzGuvOMpTkFH/full.jpg

En hier twee foto's met de kleine links- en rechtsachter luidsprekers, maar omdat deze zo dicht op mijn bed staan zijn ze precies groot genoeg.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6rM94Mi408q6LtRqQ7X4LoYb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hmURpt27YZzgMUjtX479aCKh/full.jpg

Toch maar eens een Logitech Harmony aanschaffen :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2nQEM9HYb5T6Gc4pFgOclF2k/full.jpg

Zoals gezegd is de opstelling niet je van het, maar het voldoet voor hoe het nu is.
Hoop dat ik over een paar maanden een echt goede positionering kan posten als ik op mezelf woon. En dan ook alle DVD's en Blu-rays bij elkaar, want die staan nu verdeeld over de kamer (achter de tv, naast de kast en op de boekenplanken). Volgende upgrade is overigens een nieuwe speakerset. Oog is gevallen op de Focal Chorus-reeks.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 05-09-2009 14:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

niet je van het? dat is zeker een understatement.
en verder nog een beetje een puber kamer (sorry...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

bram1984 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:02:
Leuk gedaan die lichtwand :)

Ik snap alleen niet (met alle Ikea LED's die ik hier langs zie komen) waarom sommige mensen niet gewoon een AmbiLight kopen?
Zie ik het belangrijkste tegenargument niet langskomen voor ieder zichzelf respecterende home cinema; er is geen plasma versie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ksi schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:32:
niet je van het? dat is zeker een understatement.
Speakeropstelling klopt eigenlijk als je vanaf het bed (luister- en kijkpositie) kijkt. De center staat wellicht wat hoog, maar de foto vertekent wat aangezien het bed ook zo'n 70cm hoog is. Dus eigenlijk is alleen de tv wat apart aangezien die te ver naar rechts staat. Maar als je op bed ligt en met een schuin hoofd naar de tv kijkt dan klopt het op zich allemaal nog wel. Heb één keer geprobeerd de speakers een plaats op te schuiven. Dat de tv als middelpunt is gekozen en niet de kijkpositie, dus dat de rechtsvoor de links voor werd bijvoorbeeld. Maar dat werkte niet zoals gepland...
ksi schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:32:
en verder nog een beetje een puber kamer (sorry...).
Ben ik zeker met je eens.
Maar reden is simpel: toen ik 12 was kwam ik in deze kamer en uit die tijd stammen de meeste dingen nog, dus vandaar dat het wat puberaal aan doet. Ik ben ook uitgekeken op die Lego dingen en dergelijke, maar heb gewoon geen zin om ze weg te halen. Als eerste omdat ik dus niet van plan ben nog (veel) langer thuis te wonen. En als tweede dat ik geen spullen heb om de lege gaten dan op te vullen. Zelfde als die discolichten: dingen zijn al lang niet meer aangesloten, maar als ik ze er af haal dan houdt ik van die lelijke gaten over en dat wil ik toch ook weer niet. Dus ik doe het er maar mee...

Overigens zijn die wapens en schedels wél echt mijn ding, dus die komen gewoon terug als ik op mezelf woon. Alleen komen dat soort dingen hopelijk beter uit in een kamer zonder gele vloerbedekking en behang. Denk dat grijs/antraciet structuurverf en laminaat toch een stuk beter bij mij passen.

Maar zoals gezegd hoop ik toch zeker voor eind 2009 opnieuw foto's te posten van mijn eigen huisje. Dus niet meer behelpen met alles in één kamer.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 05-09-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 09:59
ja dat klinkt goed alleen als je opjezelf woont heb je dan wel genoeg spullen om de "lege gaten"op te vullen
in ieder geval je kamer ziet er fantastisch uit.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

kaasplank1 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:14:
ja dat klinkt goed alleen als je opjezelf woont heb je dan wel genoeg spullen om de "lege gaten"op te vullen
"Probleem" met de huidige kamer zijn de afmetingen: kamer is zo'n 4 meter hoog. Dus veel spullen nodig om die ruimtes nu op te vullen. Maar als ik op mezelf woon zal dat zijn in een huisje/appartement met normale hoogtes. Dus dan zouden alleen de DVD's al genoeg kunnen zijn om één wand te "vullen". Plus dat ik niets van mijn huidige meubilair mee neem op mijn bed en tv meubel na, dus met die nieuwe dingen kan ik ook een hoop "vullen".
In principe begin ik gewoon helemaal opnieuw, dus moet wel goed komen met inrichting en decoratie dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:18:
[...]

"Probleem" met de huidige kamer zijn de afmetingen: kamer is zo'n 4 meter hoog. Dus veel spullen nodig om die ruimtes nu op te vullen. Maar als ik op mezelf woon zal dat zijn in een huisje/appartement met normale hoogtes. Dus dan zouden alleen de DVD's al genoeg kunnen zijn om één wand te "vullen". Plus dat ik niets van mijn huidige meubilair mee neem op mijn bed en tv meubel na, dus met die nieuwe dingen kan ik ook een hoop "vullen".
In principe begin ik gewoon helemaal opnieuw, dus moet wel goed komen met inrichting en decoratie dan :)
Niet alles hoeft opgevuld te worden, tenminste ik vind hoe minder hoe beter. Gewoon wat spul weggooien en even naar de bouwmarkt een pot verf kopen en bij de ikea wat decoratie en het ziet er tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:08:
[...]

Niet alles hoeft opgevuld te worden, tenminste ik vind hoe minder hoe beter. Gewoon wat spul weggooien en even naar de bouwmarkt een pot verf kopen en bij de ikea wat decoratie en het ziet er tof uit.
Eens, alleen vind ik wel dat planken volledig gevult moeten zijn. Mijn Motorhelmen en laarzen staan op een plank in de woonkamer, maar als ik net gereden heb en ze nog niet schoon heb gemaakt, vind ik het toch wel erg leeg daar. Terwijl een lege muur niet lelijk is.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:36
Mijn bijdrage nogmaals:

Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/5072/dscf2477x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/4921/dscf2479.jpg

Specs:
Samsung 40 inch LCD tv
2 floorstands van Mordaunt short

Wat je niet ziet:
HDX-1000
2 x Mordaunt shorts rears
1 x Mordaunt Short center
Xbox 360
Nintendo Wii
Maranz SR3001 receiver
UPC HDDVR Mediabox
Logitech Harmony 555 :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:08:
[...]Niet alles hoeft opgevuld te worden, tenminste ik vind hoe minder hoe beter. Gewoon wat spul weggooien en even naar de bouwmarkt een pot verf kopen en bij de ikea wat decoratie en het ziet er tof uit.
Eens. Helemaal omdat ik nu een strakke inrichting wel mooi vind met één contrasterende wand.
Maar ik ga nu geen geld uitgeven om mijn kamer anders in te richten als het toch maar tijdelijk is. Mede omdat ik het dan in één keer goed wil doen en dat het dan gewoon letterlijk duizenden euro's gaat kosten (kamer is dus nogal groot en redelijk veel moet er vervangen worden). En met de gedachte dat ik al zeker elf jaar in deze kamer leef kan ik het die laatste maanden nog wel vol houden. Des te meer "creativiteit" en "inspiratie" als ik straks mijn gang mag gaan in een nieuw huisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:49:
[...]

Eens. Helemaal omdat ik nu een strakke inrichting wel mooi vind met één contrasterende wand.
Maar ik ga nu geen geld uitgeven om mijn kamer anders in te richten als het toch maar tijdelijk is. Mede omdat ik het dan in één keer goed wil doen en dat het dan gewoon letterlijk duizenden euro's gaat kosten (kamer is dus nogal groot en redelijk veel moet er vervangen worden). En met de gedachte dat ik al zeker elf jaar in deze kamer leef kan ik het die laatste maanden nog wel vol houden. Des te meer "creativiteit" en "inspiratie" als ik straks mijn gang mag gaan in een nieuw huisje :)
Als je inderdaad al zeker weet dat je binnenkort het huis uit gaat is het wel vol te houden. Ik wil ook binnen 2 jaar het liefst wel het huis uit, maar dit hotel bevalt me eigenlijk ook nog wel en is daarbij lekker goedkoop. Ik heb het denk ik 3 maanden geleden allemaal zelf opnieuw geschilderd, omdat ik de groene muren toch echt zeer zat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Possible schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:47:
Mijn bijdrage nogmaals:

[afbeelding]
[afbeelding]

Specs:
Samsung 40 inch LCD tv
2 floorstands van Mordaunt short

Wat je niet ziet:
HDX-1000
2 x Mordaunt shorts rears
1 x Mordaunt Short center
Xbox 360
Nintendo Wii
Maranz SR3001 receiver
UPC HDDVR Mediabox
Logitech Harmony 555 :)
Erg mooi voorall je meubels :), maar waarom heb je hem opgehangen zo laag ?, denk als die iets hoger had gehangen het mooier eruit had gezien

Nu kon je hem netzogoed op de standaard houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
^^
Omdat hij nu mooi op kijkhoogte hangt gok ik. Ik zie dat het tv meubel niet een van de laagste is dus.
Aan de muur ziet het er strakker uit imo.

p.s. heb je dat meubel niet 2e hands gekocht ergens, komt me zo bekend voor.

[ Voor 20% gewijzigd door Nowa op 05-09-2009 23:20 ]

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

@ FeaR1986

dat zwaard boven je bed kan gevaarlijk zijn :p

ik heb eenzelfde montage maar dan met een ander zwaard (Vaelen), en kreeg na 1/2 jaar last van metaalmoeheid
de bovenste haakjes begaven het met een week tijd ertussen, het schroefdraad brak af en het zwaard kwam eraf
(1e keer was een week terug, 2e keer was vanochtend (werd wakker met een knal zge maar)

ik dacht, ik zeg het maar even ;)

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Mektheb schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:13:
[...]

Erg mooi voorall je meubels :), maar waarom heb je hem opgehangen zo laag ?, denk als die iets hoger had gehangen het mooier eruit had gezien

Nu kon je hem netzogoed op de standaard houden :)
Zoals Nowa ook zegt, hij hangt nu op kijkhoogte. Als een tv hoger komt te hangen, vind ik dat storend :)

PS: Het meubel is gewoon nieuw gekocht, namelijk bij trendhopper.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mektheb schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:13:
Erg mooi voorall je meubels :), maar waarom heb je hem opgehangen zo laag ?
Laag? Een tv hang je toch gewoon op kijkhoogte op? Het is geen schilderij waar je staand naar kijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Oscar Mopperkont schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:25:
[...]

Laag? Een tv hang je toch gewoon op kijkhoogte op? Het is geen schilderij waar je staand naar kijkt ;)
Dat is maar net hoe je het neerzet,in dit geval is het kastje hoog dus kan ik het wel begrijpen
Maar waarom doet iedereen net alsof ik loop te bashen ?
zeg alleen ik zelf nu geen verschil tussen hangen / standaard zelf zie inverband met de verhouding
verder ziet het er erg mooit uit maar heb nu geen idee vanaf hoe hoog hij hangt en vanaf waar je zit en kijkt
kan er niet even zelf gaan zitten he, maar kwa hoe ik het zag had ik zoiets naja ietsje hoger had mooier gestaan ( is maar een mening zeg niet hij het moet veranderen of laat staan hij erna moet luisteren :P)
Kortom mooi setup alleen ik had het net iets anders gedaan :P
( ik had hem dus op de hoogte van waar de speakers beginnen gehangen als VB) is wel iets hoger maar toch niet storend lijkt me maar alsnog gewoon een mening niks van aan trekken :P

[ Voor 27% gewijzigd door Mektheb op 06-09-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 15:51
Is je dressior ook van Trendhopper?
Zoiets zoek ik namelijk ook.
Possible schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:20:
[...]

Zoals Nowa ook zegt, hij hangt nu op kijkhoogte. Als een tv hoger komt te hangen, vind ik dat storend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mektheb schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:35:
Dat is maar net hoe je het neerzet,in dit geval is het kastje hoog dus kan ik het wel begrijpen
Maar waarom doet iedereen net alsof ik loop te bashen ?
Volgens mij wordt er niet gebashed (zie de ;) in mijn post bv). Maar je hebt wel een punt dat het mis ook op de standaard had gekunt. Weet niet wat mooier staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschil is dat je die lelijke voet niet ziet en dat scheelt al een hoop daarom hangt ie. (Denk ik) en dat is bij mij ook de reden dat ik hem heb ''hangen''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Mag een 'Post hier foto's en specs van je toekomstige home cinema' ook? :)

Zoals het ontwerp er nu uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/4204/37284770.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/5011/24196187.jpg

Zal een scherm van rond de 2 meter breed zijn met een Full HD Optoma of vergelijkbaar, Denon 1909 of vergelijkbaar. Xbox 360 heb ik al en er zal een Popcorn Hour-achtig spelertje komen. Speakers ben ik nog niet over uit. En in de categorie 'beter goed gejat dan slecht bedacht' van dat mooie licht achter het wandje, maar dat kreeg ik in de software niet helemaal mooi voor elkaar :)

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat ziet een 50" tv er dan ineens lullig uit...

Maar ben benieuwd hoe dicht je in de buurt van het ontwerp kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Oscar Mopperkont schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:08:
Wat ziet een 50" tv er dan ineens lullig uit...

Maar ben benieuwd hoe dicht je in de buurt van het ontwerp kan komen :)
Ik ook :)

Ik heb nu in mijn kamer een Panasonic 37' HD-Ready. Maarja, als je dat in een 8,5 meter lange woonkamer gaat zetten blijft er van de term 'Home Theater' niet veel over. En aangezien Full HD beamers tegenwoordig in dezelfde prijsklasse zitten als een redelijk formaat plasma, waarom niet.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het persoonlijk wel zonde vinden om alles zo strak te hebben en dan twee van die (lelijke) apparaten op m'n meubel te zetten (xbox en een receiver) Die zou ik zeker proberen in het meubel te verwerken. Receiver kan sowieso met een IR oogje en de 360 kan vast op een wat meer discrete plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Ik vind de aanblik van dat soort apparatuur wel mooi, maar de kast is groot genoeg, en dan inderdaad met extenders en dergelijken aan de gang. Bedankt voor de suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 14:32
Super mooi gedaan man! Wanneer hoop je dat te verwezenlijken?

En met welk programma heb je dat gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Remy669 schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:33:
Super mooi gedaan man! Wanneer hoop je dat te verwezenlijken?

En met welk programma heb je dat gedaan? :)
Oplevering staat voor december of januari, daarna natuurlijk nog een maand of 2 de boel bouwen en inrichten, dus nog even geduld :/

Plaatjes zijn in een recente versie 3D Studio Max gemaakt. Ik had geen zin om uitgebreid te gaan zitten modelen, dus het meeste zijn gewoon vierkante of andere primaire vormpjes met een texture eroverheen. Het ging me er meer om dat ik de kleurtjes en indeling vooraf kon bepalen. Wat ik heb gemerkt is dat global illumination (skylight belichting in 3dsmax) ontzettend veel uitmaakt, je krijgt dan overal mooie zachte schaduwen en gelijke belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Possible schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:20:
[...]

wat ik van je wilde weten
is de salon tafel ook bij trendhopper gekocht ?

heb namelijk het dressoir al besteld maar ben nog op zoek naar een hoogglans salontafel

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrData;

Mooi ontwerp, makkelijk zo dat inrichten van de woning, voordat je in de werkelijkheid gaat beginnen.

Maar ik mis je rear-surrounds. Ik zie je center, maar ik zie de rear surrounds nog niet. Ga je die hangen, of ga je een systeem met stands proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:27:
@MrData;

Mooi ontwerp, makkelijk zo dat inrichten van de woning, voordat je in de werkelijkheid gaat beginnen.

Maar ik mis je rear-surrounds. Ik zie je center, maar ik zie de rear surrounds nog niet. Ga je die hangen, of ga je een systeem met stands proberen ?
Thanks! Uit luiheid de surrounds ik die niet getekend, maar dat gaan stands worden. Achter die bank zit een raam, dus dat gaat dan een beetje lastig worden. Het geheel een beetje netjes verduisteren gaat sowieso een klus apart worden denk ik, iemand nog tips? Speciale gordijnen, of andere constructies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Zaterdag is mijn HT-S6205 setje binnengekomen bestaande uit:

- TX-SR507 5.1-Channel A/V Surround Home Theatre Receiver
- SKC-528 Full-Range Bass Reflex Center Speaker
- SKF-528 Full-Range Bass Reflex Front Speakers
- SKR-528 Full-Range Bass Reflex Surround Speakers
- SKW-501 Bass Reflex Powered Subwoofer
- UP-A1 Dock for the iPod

Daarnaast worden deze bijgestaan door wat randapparatuur:

- Xbox 360 Elite
- PS3
- Tele 2 (tja tis goedkoop maar HD zit er niet in....)

Na wat wikken en wegen heb ik advies gekregen van enkele tweakers waarvoor dank!

Dit is de oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/4810/dsc00441m.jpg

En toen kwam dit binnen:
Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/3213/dsc00444f.jpg

En daar zat dit in:
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/9962/dsc00446bg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/6412/dsc00448q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/1277/dsc00447y.jpg

En toen na wat hakken en zagen stond het er zo bij
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/6148/dsc00452gp.jpg

Ben blij met mijn eerste echt home cinema set!!!
Nu nog even flink klooien met de instellingen want pfffffffff wat een knopjes en mogelijkheden allemaal. En dan heb ik nog een "simpele" reciever.

[ Voor 255% gewijzigd door marketeer op 07-09-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 09:26
Ik denk dat dat "Full-Range" met een klein korreltje zout moet worden genomen maar verder leuke set-up! d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
MrData, een FullHD Optoma geeft meestal een lichtobrengst van rond de 2000-3000 ANSIlumen.

Als je echt zo'n grote glazen pui hebt, krijg je niet zo'n helder plaatje als je in 3D Max hebt geschetst, tenzij je nog goede zonwerende gordijnen ophangt om te verduisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

marketeer schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:46:
Zaterdag is mijn HT-S6205 setje binnengekomen bestaande uit:

- TX-SR507 5.1-Channel A/V Surround Home Theatre Receiver
- SKC-528 Full-Range Bass Reflex Center Speaker
- SKF-528 Full-Range Bass Reflex Front Speakers
- SKR-528 Full-Range Bass Reflex Surround Speakers
- SKW-501 Bass Reflex Powered Subwoofer
- UP-A1 Dock for the iPod

Daarnaast worden deze bijgestaan door wat randapparatuur:

- Xbox 360 Elite
- PS3
- Tele 2 (tja tis goedkoop maar HD zit er niet in....)

Na wat wikken en wegen heb ik advies gekregen van enkele tweakers waarvoor dank!

Dit is de oude situatie:
[afbeelding]

En toen kwam dit binnen:
[afbeelding]

En daar zat dit in:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En toen na wat hakken en zagen stond het er zo bij :P
[afbeelding]

Ben blij met mijn eerste echt home cinema set!!!
Nu nog even flink klooien met de instellingen want pfffffffff wat een knopjes en mogelijkheden allemaal. En dan heb ik nog een "simpele" reciever.
Hoe heb je uiteindelijke de achter speakers staan dan? En kan je nog even een foto'tje maken van waar je zit, en misschien een overzichts foto. :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Theo27 schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:25:
[...]

wat ik van je wilde weten
is de salon tafel ook bij trendhopper gekocht ?

heb namelijk het dressoir al besteld maar ben nog op zoek naar een hoogglans salontafel
Hoi,

De salon tafel komt bij Xenario vandaan. Het tvmeubel / dessoir komt bij Trendhopper vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
M3rcury schreef op maandag 07 september 2009 @ 08:24:
[...]
Hoe heb je uiteindelijke de achter speakers staan dan? En kan je nog even een foto'tje maken van waar je zit, en misschien een overzichts foto. :)
Aanvulling op de HT-S6205 reportage :-)

Even om te lachen, de achterkant van de rode muur :+
Dit gaan we dan nog even afwerken met een plaat of wat gootjes.
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/2683/dsc00575m.jpg

Daarna de achterkant, ze staan nu nog even op de bank. Maar wellicht een speaker standaard.
Tevens kijken of ik ze misschien links achter de Mac aan de muur moet hangen.
Maar dat klonk nog niet echt lekker tijdens het testen.
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/9999/dsc00576o.jpg

En dan nog even het totaal overzicht. Plak plak shop shop.
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/6020/breed.jpg
Of klik deze voor het grote formaat: http://img242.imageshack.us/img242/6020/breed.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door marketeer op 07-09-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Marketeer

Mooi set die s6205, ben zelf ook op zoek naar zoiets dergelijks, maar had zo'n dikke receiver eigenlijk al afgeschreven. Ik heb namelijk hetzelfde meubel staan ( _/-\o_ ikea), maar volgens ikea en mijn metingen is de ruimte tussen de planken <15cm ( |:( ikea), terwijl de sr507 volgens onkyo 15,1 cm is.

Mijn vraag is dus: Hoe heb je de receiver ertussen gekregen (pootjes eraf gehaald?) en is er nog genoeg koeling (koelsleuven zitten volgens mij aan de boven en onderkant bij de sr507)?

Zou je daar ook nog een fototje van kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:37:
@ Marketeer

[...]
Mijn vraag is dus: Hoe heb je de receiver ertussen gekregen (pootjes eraf gehaald?) en is er nog genoeg koeling (koelsleuven zitten volgens mij aan de boven en onderkant bij de sr507)?

Zou je daar ook nog een fototje van kunnen maken?
Als die 507 ongeveer de helft zo warm wordt als mijn 875, dan nog wordt ie erg warm. En wat ik daarmee wil zeggen is dat ik me aansluit bij deze vraag, want ik zie hem wel heel krapjes in de ruimte staan. Hij lijkt wel bijna helemaal niet te ventileren, alsthans zo op de foto. Hoe heb je een en ander geregeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:23:
[...]

Als die 507 ongeveer de helft zo warm wordt als mijn 875, dan nog wordt ie erg warm. En wat ik daarmee wil zeggen is dat ik me aansluit bij deze vraag, want ik zie hem wel heel krapjes in de ruimte staan. Hij lijkt wel bijna helemaal niet te ventileren, alsthans zo op de foto. Hoe heb je een en ander geregeld ?
Inderdaad mijn probleem was ook de IKEA kast, maar toch gewoon gedaan :P Ik heb inderdaad de pootjes eraf gehaald, en er anti slip schijfjes onder geplaatst. Nu heb ik onder en boven ongeveer 1,5 cm ruimte en uiteraard is de hele achterkant open om de warme lucht via de achterkant af te laten vloeien. Daarnaast check ik inderdaad af en toe even de warmte maar tot nu toe geen pijnlijke vingers aan overgehouden. 8) Maar eerlijk is eerlijk ik hou het wel nog even goed in de gaten.
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/3600/dsc00581z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/7177/dsc00582vf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/9681/dsc00584q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/9044/dsc00585q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 09-10 10:51
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/v6ummf.jpg

LCD: LG 32 5700
Home Cinema: JVC TH-A9R (wordt alleen voor geluid gebruikt)
Dvd: LG DVX492H
Decoder: Humax IR-FOX C
Console: Playstation 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 19:27
Hierbij mijn setje:

[img]http://img7.imageshack.us/i/img0377ul.jpg/]Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/4919/img0377ul.jpg

TV: Samsung LE46A656
Receiver: Onkyo SR-607
Versterker: Raysonic buizenversterker
Front speakers: Scan Speak Ultimo
Achter speakers: Cambridge Audio S30
Subwoofer: Peerless SUB 6 MKII
Sub amp: Conrad 300 watt
Media Player: WD TV HD

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 13:20
Prachtige, maar wat zijn je oude speakers? Die zien er best mooi uit en ben al een tijd op zoek naar zulke. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
tiswat schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:56:
[...]
Prachtige, maar wat zijn je oude speakers? Die zien er best mooi uit en ben al een tijd op zoek naar zulke. :)
Dat was van een 2.1 zet van LG de J10HD.

Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2007/09/02/lg_j10hd_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 13:20
marketeer schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:17:
[...]

[afbeelding]
Bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weetikveel! schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:59:
Hierbij mijn setje:

[img]http://img7.imageshack.us/i/img0377ul.jpg/][afbeelding]

Ik heb ook Scan Speak luidsprekers staan (Reference Monitor), bevalt zeer goed moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25
Hierbij mijn setje:

Mooie equalizer op je TV :9 Hoe heb je dat gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hierbij mijn setje:

Ziet er goed uit, wat heb je draaien op je pc trouwens? Media speler of iets?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Media Player: WD TV HD ? Lijkt me tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 19:27
Nee het is niet de wd tv hd :P , was wel mooi geweest trouwens...

M'n pc is met de onkyo receiver verbonden met spdif en hdmi, en de onkyo weer verbonden met de tv :) .

Wat je ziet is windows media player met Analyzed visualisatie.

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:43

ST10©DE

Dus.............

P. Mekes schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:56:
Eindelijk dan mijn setup:

.............

Wat er nog in de planning staat:
- een center speaker, alleen onduidelijk welke
- een NAD T587 BluRay speler
Tsjek, de center speaker is er en, nog belangrijker, de NAD T587 staat er sinds vandaag ook! Binnenkort nieuwe pics!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

weetikveel! schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:26:
Nee het is niet de wd tv hd :P , was wel mooi geweest trouwens...

M'n pc is met de onkyo receiver verbonden met spdif en hdmi, en de onkyo weer verbonden met de tv :) .

Wat je ziet is windows media player met Analyzed visualisatie.
Thnx ziet er goed uit. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb precies de zelfde witte ikea kast en heb een onkyo 576. Ik heb de pootjes helemaal verwijdert en hem plat op de bodem gezet.
Ik heb in de bodem gaten gemaakt voor ontluchting. Hij blijft nu mooi op tempratuur.

Ik zal binnenkort ook wel even foto's laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Nico111 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:42:
Ik heb precies de zelfde witte ikea kast en heb een onkyo 576. Ik heb de pootjes helemaal verwijdert en hem plat op de bodem gezet.
Ik heb in de bodem gaten gemaakt voor ontluchting. Hij blijft nu mooi op tempratuur.

Ik zal binnenkort ook wel even foto's laten zien.
Daar ben ik wel benieuwd naar!! Heb gister 3 a 4 uur zitten gamen en hij werd rechts idd wat warm maar niet zo warm dat ik mijn vingers er niet op kan zetten. Hij gaat het wel volhouden is mijn gevoel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige opstelling:

Wat zien we?
  • LG 37LF66 Televisie
  • Canton Ergo RC-L speakers
  • Thorens TD 147 Jubilee platenspeler
  • Zelfbouw phono-buizen-voorversterker
  • Zelfbouw KT88-buizen-eindversterker
  • Marantz ST400 Tuner
  • iTube Dock voor iPod.
  • Marantz DV7001
  • en aan de muur hangt nog een thermostaat van het merk Cenvax.
Niet zichtbaar:
W&M Audio LS-01 Speakercable
W&M Audio AC-01 Interlinks phono pre-amp
Van Den Hul - The Name Interlink voor cd speler

Daarnaast heb ik op de slaapkamer nog een setje staan:En op de werkkamer staat:
  • Sansui Tuner/Versterker
  • Keff iQ3
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_p1UXcL72T8M/SqZImdgOggI/AAAAAAAAAFo/OMNsD9HhOQ4/s720/IMG_3000.JPG

Jonn

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ John:

Hoe bevallen die Canton Ergo's ?

Die zijn toch niet van de nieuwe serie ? Want volgens mij hebben die een nummer in de serie, toch ?

Ik heb nl. de Cantor Ergo CM 655 center-speaker. En ik moet zeggen dat die me heel erg goed bevalt. Mooi neutraal en vol geluid, past daarom ook goed mij mijn DIY speakers/fronts. Deze centre is makkelijk "Full-band" aan te sturen, één van de redenen dat ik hem kocht (wil proberen sub-wooferloos een systeem te bouwen met alleen maar full-band speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:37
^^

Ik heb ze ook, initieel ooit besmet geraakt door Jonn, over deze fantastische luidspreker. Het is inderdaad al de wat oudere serie, zonder cijfer in de omschrijving.

En wat betreft je full-band ervaring kan ik ook dat beamen, naar mijn idee heb je bij deze serie speakers geen woofer nodig.

looks good, sounds great! @ Jonn Tot binnenkort

[ Voor 91% gewijzigd door loewie1984 op 08-09-2009 14:54 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:50:
@ John:

Hoe bevallen die Canton Ergo's ?

Die zijn toch niet van de nieuwe serie ? Want volgens mij hebben die een nummer in de serie, toch ?

Ik heb nl. de Cantor Ergo CM 655 center-speaker. En ik moet zeggen dat die me heel erg goed bevalt. Mooi neutraal en vol geluid, past daarom ook goed mij mijn DIY speakers/fronts. Deze centre is makkelijk "Full-band" aan te sturen, één van de redenen dat ik hem kocht (wil proberen sub-wooferloos een systeem te bouwen met alleen maar full-band speakers).
Nee dit zijn de oude Ergo's RC-L speakers. Ik moet er bij zeggen dat de crossover freq niet super was, daarom zijn de filters ooit aangepast. Dit heb ik overigens niet zelf gedaan. toen zijn er ook ander C's in gekomen, waardoor het een en ander een stuk rustiger klinkt met meer detail. Mij bevallen ze in elk geval enorm.
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_p1UXcL72T8M/SqZU0OHZXeI/AAAAAAAAAIA/8nq7rY1EGMs/s512/cantonfilter.jpg
loewie-643- schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:51:
looks good, sounds great! @ Jonn Tot binnenkort
Anytime

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:58:
[...]

Nee dit zijn de oude Ergo's RC-L speakers. Ik moet er bij zeggen dat de crossover freq niet super was, daarom zijn de filters ooit aangepast. Dit heb ik overigens niet zelf gedaan. toen zijn er ook ander C's in gekomen, waardoor het een en ander een stuk rustiger klinkt met meer detail. Mij bevallen ze in elk geval enorm.
[afbeelding]
Dan hebben ze bij de nieuwe series toch duidelijke verbeteringen aangebracht. Want de cross-over levert (bij mijn Center) helemaal geen enkel probleem op. Alles bij elkaar is ie standaard prima neutraal en geeft ie vlgs. mij een behoorlijk rechte freq.response. Heb overigens geen freq.spectrum van de serie kunnen vinden. Heeftv één van jullie beiden een idee waar dergelijke technische info te vinden zou zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:01:
[...]

Dan hebben ze bij de nieuwe series toch duidelijke verbeteringen aangebracht. Want de cross-over levert (bij mijn Center) helemaal geen enkel probleem op. Alles bij elkaar is ie standaard prima neutraal en geeft ie vlgs. mij een behoorlijk rechte freq.response. Heb overigens geen freq.spectrum van de serie kunnen vinden. Heeftv één van jullie beiden een idee waar dergelijke technische info te vinden zou zijn ?
Helaas, ik ook nog niet. Wat overigens wel werkt is de bijgeleverde room compensation box. Een klein kastje waarmee laag en hoog beide met twee stappen hoger of lager gezet kunnen worden
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_p1UXcL72T8M/SqZd1resEhI/AAAAAAAAAIk/YRNDD10fCR8/s512/canton_unit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:22:
700725100/700725022_6_9INa.jpeg"]afbeelding[/url]]

Spec's:

Pioneer PDP SX5080D KURO
Marantz SR7002
En tevreden van die Marantz SR7002. Heb me net eentje besteld via internet maar had graag nog wat firsthand ervaringen gekregen. Reden dat ik die kocht is nood aan 2xhdmi out en problemen met Onkyo en mijn Panasonic P50V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 05-10 16:46
Hierbij mijn setje:

Heb jij met jouw TV ook last als je vanaf de zijkant kijkt, zwart meer paarsig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:40:
[...]

Heb jij met jouw TV ook last als je vanaf de zijkant kijkt, zwart meer paarsig is?
plasma >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 05-10 16:46
?
LE46A656 is een LCD hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvds
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04-2021
wimpie007 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:56:
[...]

?
LE46A656 is een LCD hoor....
Daarom juist. Bij plasma heb je dat niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickvds schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:00:
[...]

Daarom juist. Bij plasma heb je dat niet ...
ja idd :-) plasma heeft dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat een prachtig spul komt hier af en toe voorbij, chapeau!

Mijn setup heb ik vandaag uitgebreid, eerst bestaande uit Sony KDL32V4000 KDL32U4000 en PS3, nu voor het geluid een Sony STR-DH500 receiver en 2x Mordaunt-Short Avant 902i. Reden voor deze uitbreiding is dat films toch heel wat minder zijn zonder het geluid. Wel was het een studentenbudget, dus vandaar gegaan voor de goedkoopste receiver. De boxen kwam ik vervolgens tegen in de mediamarkt, showroom model waar iemand de frontjes af had gejat, daarom 50% korting kunnen krijgen. :9

Eerst de receiver uitpakken:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelledekker.nl/tweakersnet/IMG_0055.jpg

Hij gaat makkelijk open, dus kijken we ook even binnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelledekker.nl/tweakersnet/IMG_0074.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jelledekker.nl/tweakersnet/IMG_0057.jpg

Videotje: http://www.youtube.com/watch?v=iDixx5qBAiQ

En zo staat het allemaal in mijn slaapkamer gepropt.
Afbeeldingslocatie: http://www.jelledekker.nl/tweakersnet/DSC09760.jpg

Verder valt het me op dat de kwaliteit van de PS3 echt veel hoger is via de optical naar de receiver dan via de tv naar de receiver. Nooit eerder geweten dat die klikjes in het menu zoveel verschillend konden klinken, en zeker met een Blu-ray is het impressive.

Voor met gamen wilde ik nog mijn oude Creative p580 speakers als surround aansluiten, ik la echter op de site van creative dat deze 8Watt zijn. Misschien toch niet zo'n goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:01
Dipsausje schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:00:
De boxen kwam ik vervolgens tegen in de mediamarkt, showroom model waar iemand de frontjes af had gejat, daarom 50% korting kunnen krijgen. :9
Geniaal. zonder frontjes zijn ze sowieso een stuk mooier :)
Geen 5.1 uit ruimtebesparing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
bas r schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:05:
[...]

Geniaal. zonder frontjes zijn ze sowieso een stuk mooeier :)
Geen 5.1 uit ruimtebesparing?
Uit mijn eerdere post:
Voor met gamen wilde ik nog mijn oude Creative p580 speakers als surround aansluiten, ik la echter op de site van creative dat deze 8Watt zijn. Misschien toch niet zo'n goed idee.
Maar het is inderdaad ook ruimtegebrek, kijk altijd tv en films vanuit bed, en daar is geen ruimte voor surround speakers (beetje nutteloos als je achter de speakers zit). Met gamen zit ik altijd veel dichter op het scherm en dan zou het wel kunnen. Alleen die 8W speakertjes aansluiten op een 100W versterker zal vast niet lang goed gaan. :X

Dus misschien met kerst weer eens kijken, nu is het budget er weer even doorheen.

Edit: jammer 3FM is hier zowel op de Coax als in de ether erg slecht te ontvangen, nu moet ik 3FM via de web playlist van mijn computer streamen naar m'n PS3 om het fatsoenlijk te ontvangen... |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Dipsausje op 09-09-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:16
Dipsausje schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:27:
[...]

Uit mijn eerdere post:

[...]

Maar het is inderdaad ook ruimtegebrek, kijk altijd tv en films vanuit bed, en daar is geen ruimte voor surround speakers (beetje nutteloos als je achter de speakers zit). Met gamen zit ik altijd veel dichter op het scherm en dan zou het wel kunnen. Alleen die 8W speakertjes aansluiten op een 100W versterker zal vast niet lang goed gaan. :X

Dus misschien met kerst weer eens kijken, nu is het budget er weer even doorheen.

Edit: jammer 3FM is hier zowel op de Coax als in de ether erg slecht te ontvangen, nu moet ik 3FM via de web playlist van mijn computer streamen naar m'n PS3 om het fatsoenlijk te ontvangen... |:(
Dat maakt volgens mij helemaal niets uit. Die versterker kan 100W leveren, als de boxjes maar max 8W trekken kan de versterker ze volgens mij echt niet slopen. Correct me if i'm wrong, maar volgens mij is dat geen probleem.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Who Am I? schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:36:
Dat maakt volgens mij helemaal niets uit. Die versterker kan 100W leveren, als de boxjes maar max 8W trekken kan de versterker ze volgens mij echt niet slopen. Correct me if i'm wrong, maar volgens mij is dat geen probleem.
Klopt. Andersom is wat minder verstandig, dan sloop je de boel wegens het clippen van de versterker een stuk eerder. Waarmee niet is gezegd dat je nu klakkeloos op maximum volume moet gaan draaien uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:44:
[...]

Klopt. Andersom is wat minder verstandig, dan sloop je de boel wegens het clippen van de versterker een stuk eerder. Waarmee niet is gezegd dat je nu klakkeloos op maximum volume moet gaan draaien uiteraard ;)
Ok bedankt voor de tip, ik dacht dat het beide kanten op al gauw problemen gaf. Zal eens de tulp-stekkers eraf gaan snijden en het uit proberen.

Meteen een update erin: tulpjes eraf slopen gaat niet echt lekker, kom er zo niet achter wat de + en - is. Ook zijn dit volgens mij echt heel goedkope boxjes geweest, ik heb nog nooit eerder zulk dun koperdraad gezien. Sterker nog, ik denk niet dat ik dit vast kan zetten in de versterker, trek je meteen weer eruit of kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Dipsausje schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:14:
[...]

Ok bedankt voor de tip, ik dacht dat het beide kanten op al gauw problemen gaf. Zal eens de tulp-stekkers eraf gaan snijden en het uit proberen.

Meteen een update erin: tulpjes eraf slopen gaat niet echt lekker, kom er zo niet achter wat de + en - is. Ook zijn dit volgens mij echt heel goedkope boxjes geweest, ik heb nog nooit eerder zulk dun koperdraad gezien. Sterker nog, ik denk niet dat ik dit vast kan zetten in de versterker, trek je meteen weer eruit of kapot.
Maakt volgens mij ook niet uit, als het niet werkt kan je ze gewoon omdraaien. De draadjes hoeven ook niet zo dik te zijn, er hoeft tenslotte maar 8W door te kunnen ;)

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Verder valt het me op dat de kwaliteit van de PS3 echt veel hoger is via de optical naar de receiver dan via de tv naar de receiver. Nooit eerder geweten dat die klikjes in het menu zoveel verschillend konden klinken, en zeker met een Blu-ray is het impressive.
Hmm, dat is naar mijn mening ook niet helemaal de juiste manier om het aan te sluiten. Als je eenmaal een reciever hebt leid je alle connecties rechtstreeks je reciever in (Via HDMI) en vervolgens koppel je je reciever via HDMI weer aan je TV.

Je reciever stript het geluid en stuurt het beeld door naar de TV.

In theorie is de HDMI connectie instaat tot een nog veel hogeren kwaliteit van de SPDIF (optical) connectie aan kan. Zoals multichannel PCM op 192Khz en DTS-HD/Dolby-TrueHD.

Dus PS3 -> HDMI -> Reciever -> HDMI -> TV.

Als je het met HDMI de TV in laat gaan en vervolgens met optisch dit weel koppeld naar de reciever (of tulp??) dan zitten er inderdaad vele stappen tussen welke alleen maar de kwaliteit kunnen verminderen. Helaas ondersteund je reciever geen HDMI 1.3 waarmee je CEC link kunt doen. Dan zou je TV en Reciever kunnen overleggen over wie het geluid produceert en eventueel het nivo daarvan regelen. Ook kun je dan via de TV de uitgangen van je Reciever selecteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Quindor op 09-09-2009 17:43 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who Am I? schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:24:
[...]
Hij gaat makkelijk open, dus kijken we ook even binnen:
[afbeelding]
Niet te geloven, dat er zo weinig in zo'n apparaat kan zitten en dan toch nog wat geluid kan produceren....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Quindor schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:39:
[...]

Hmm, dat is naar mijn mening ook niet helemaal de juiste manier om het aan te sluiten. Als je eenmaal een reciever hebt leid je alle connecties rechtstreeks je reciever in (Via HDMI) en vervolgens koppel je je reciever via HDMI weer aan je TV.

Je reciever stript het geluid en stuurt het beeld door naar de TV.

In theorie is de HDMI connectie instaat tot een nog veel hogeren kwaliteit van de SPDIF (optical) connectie aan kan. Zoals multichannel PCM op 192Khz en DTS-HD/Dolby-TrueHD.

Dus PS3 -> HDMI -> Reciever -> HDMI -> TV.

Als je het met HDMI de TV in laat gaan en vervolgens met optisch dit weel koppeld naar de reciever (of tulp??) dan zitten er inderdaad vele stappen tussen welke alleen maar de kwaliteit kunnen verminderen. Helaas ondersteund je reciever geen HDMI 1.3 waarmee je CEC link kunt doen. Dan zou je TV en Reciever kunnen overleggen over wie het geluid produceert en eventueel het nivo daarvan regelen. Ook kun je dan via de TV de uitgangen van je Reciever selecteren.
Mijn receiver doet alleen HDMI pass-through, oftewel hij stuurt het beeld en geluid 1-op-1 door naar de tv, er zit geen chip in om het geluid uit het HDMI signaal op te pikken. Verder zit de PS3 direct via optisch op de receiver, dus niet via de tv. En ik weet dat er ook standaarden zijn die via optisch niet doorgegeven worden, echter dat zijn signalen die mijn receiver toch al niet aan kan. Voorlopig heb ik ook nog geen 5.1, je kan niet alles krijgen voor €350 heh...

Dus zo:
PS3 >> HDMI (beeld) >> TV
PS3 >> Optisch (geluid) >> Receiver
En ook:
TV >> 2x RCA >> Receiver

Dus ook de tv stuurt het geluid door naar de receiver, alleen de PS3 stuurt het geluid nooit naar de tv, enkel naar de receiver.

@the blob, ik vind het eigenlijk nog aardig wat, het is het goedkoopste wat je maar kan krijgen heh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Hier is mijn setup. Voor mijn studentenkamer eigenlijk wat te groot allemaal maar het is gekocht met toekomstperspectief :P

Sorry voor het slechte camerawerk alvast.

Voor
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj26/Sonicfury405/IMG_0174.jpg

Subwoofer + reciever
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj26/Sonicfury405/IMG_0175.jpg

De Reciever zelf
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj26/Sonicfury405/IMG_0176.jpg

Achter
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj26/Sonicfury405/IMG_0177.jpg

Wat zie je?

Jamo HCS 3 Speakerset
Samsung LE40B650
Onkyo 507
Logitech z5500 Sub
Superduber WC computer :)

Mijn excuus voor de te groote foto's...

[ Voor 8% gewijzigd door Sonicfury op 09-09-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:17
Hier dan mijn slaapkamer, ben net 18jaar dus het is niet het allerduurste en mooiste maar ben er zeker blij mee!

De apparatuur:
•TV: Panasonic PX80 42" Plasma
•Receiver: Pioneer VSX D514
•DVD-speler: Pioneer DV-656A
•Console: Sony Playstation 3 40GB-versie (met een 250GB harde schijf)

Speakers:
Front: 2x Kef Q5
Rear: 2x Scandyna Micropod
Center: Wharfedale Diamond 9CS

Verder gebruik ik mijn pc om films etc te streamen, hier hangt ook nog een mooi setje speakers aan namelijk de Bose Companion 3 serie.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/wri1xw.jpg

Het meubel inc de apparatuur (kabel van de center speaker moet ik nog even wegwerken!)

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/1q3keb.jpg

De computer met de bronnen die ik via het netwerk naar mijn ps3 stuur Inc de Bose speakers.

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/se7yog.jpg

Nog een overzicht van de apparatuur en speakers.

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/i3s4r8.jpg

De luisterpositie en de Scandyna Rear speakers. (worden waarschijnlijk vervangen voor Kef IQ10 speakers.)

Hoor graag wat jullie er van vinden, ben er zelf zeer blij mee voor mijn 18jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

WesleyZ schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:41:
Hier dan mijn slaapkamer, ben net 18jaar dus het is niet het allerduurste en mooiste maar ben er zeker blij mee!

De apparatuur:
•TV: Panasonic PX80 42" Plasma
•Receiver: Pioneer VSX D514
•DVD-speler: Pioneer DV-656A
•Console: Sony Playstation 3 40GB-versie (met een 250GB harde schijf)

Speakers:
Front: 2x Kef Q5
Rear: 2x Scandyna Micropod
Center: Wharfedale Diamond 9CS

Verder gebruik ik mijn pc om films etc te streamen, hier hangt ook nog een mooi setje speakers aan namelijk de Bose Companion 3 serie.

Foto's:
[afbeelding]

Het meubel inc de apparatuur (kabel van de center speaker moet ik nog even wegwerken!)

[afbeelding]

De computer met de bronnen die ik via het netwerk naar mijn ps3 stuur Inc de Bose speakers.

[afbeelding]

Nog een overzicht van de apparatuur en speakers.

[afbeelding]

De luisterpositie en de Scandyna Rear speakers. (worden waarschijnlijk vervangen voor Kef IQ10 speakers.)

Hoor graag wat jullie er van vinden, ben er zelf zeer blij mee voor mijn 18jaar.
Duur en mooi is relatief. Wat voor de een duur is voor de andere goedkoop.

Maar ik vind het zeker een mooie set _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Inderdaad, mooie set hoor WesleyZ! Dat heb je goed voor elkaar zo te zien! :D

[ Voor 5% gewijzigd door Quindor op 09-09-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Dipsausje schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:26:
[...]
Mijn receiver doet alleen HDMI pass-through, oftewel hij stuurt het beeld en geluid 1-op-1 door naar de tv, er zit geen chip in om het geluid uit het HDMI signaal op te pikken. Verder zit de PS3 direct via optisch op de receiver, dus niet via de tv. En ik weet dat er ook standaarden zijn die via optisch niet doorgegeven worden, echter dat zijn signalen die mijn receiver toch al niet aan kan. Voorlopig heb ik ook nog geen 5.1, je kan niet alles krijgen voor €350 heh...

Dus zo:
PS3 >> HDMI (beeld) >> TV
PS3 >> Optisch (geluid) >> Receiver
En ook:
TV >> 2x RCA >> Receiver

Dus ook de tv stuurt het geluid door naar de receiver, alleen de PS3 stuurt het geluid nooit naar de tv, enkel naar de receiver.
Ah ja, dat is weer iets nieuws van tegenwoordig volgens mij (eerder nooit tegen gekomen) een reciever met HDMI erop, zonder dat ie er ook maar iets mee doet, zelfs niet het geluid erafstrippen. Maakt naar mijn mening die complete HDMI poorten op dat ding volledig nutteloos... Ik kan er iig geen nut voor bedenken als een heel erg dure HDMI switch, maar aangzien een TV met 3 a 4 poorte komt tegenwoordig, waarvoor??

Anyway, in jou situatie heb je het inderdaad helemaal prima aangesloten! En uiteindelijk HDMI of Optisch qua geluid, maakt weinig tot niets uit! Heel netjes! :)

Verwijderd

Quindor schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:31:
[...]

Ah ja, dat is weer iets nieuws van tegenwoordig volgens mij (eerder nooit tegen gekomen) een reciever met HDMI erop, zonder dat ie er ook maar iets mee doet, zelfs niet het geluid erafstrippen. Maakt naar mijn mening die complete HDMI poorten op dat ding volledig nutteloos... Ik kan er iig geen nut voor bedenken als een heel erg dure HDMI switch, maar aangzien een TV met 3 a 4 poorte komt tegenwoordig, waarvoor??

Anyway, in jou situatie heb je het inderdaad helemaal prima aangesloten! En uiteindelijk HDMI of Optisch qua geluid, maakt weinig tot niets uit! Heel netjes! :)
Dat soort receivers zijn volgens mij alleen gemaakt met een marketing gedachte in het achterhoofd.

Maarruh, over het weinig of niets uitmaken van optisch tegenover hdmi ... darover zjin vele topics/posts te vinden. De meningen zijn daarover nogal verdeeld, dus ik zou het niet zo stellig zeggen als jij dat nu doet.

(PS: Ik ben van het kamp die zegt dat het wel verschil uitmaakt).

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
Wat een prachtig spul komt hier af en toe voorbij, chapeau!

Mijn setup heb ik vandaag uitgebreid, eerst bestaande uit Sony KDL32V4000 en PS3, nu voor het geluid een Sony STR-DH500 receiver en 2x Mordaunt-Short Avant 902i. Reden voor deze uitbreiding is dat films toch heel wat minder zijn zonder het geluid. Wel was het een studentenbudget, dus vandaar gegaan voor de goedkoopste receiver. De boxen kwam ik vervolgens tegen in de mediamarkt, showroom model waar iemand de frontjes af had gejat, daarom 50% korting kunnen krijgen. :9

afbeeldingen....

Of het is een typefout of je bent genaaid maar die LCD is echt geen V4000, dat is een U4000.

• Dipsausje
  • Niet online
Neefdave schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:03:
[...]
Of het is een typefout of je bent genaaid maar die LCD is echt geen V4000, dat is een U4000.
Typfout.. :o

• Quindor

Quindor

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:08:
[...]
Dat soort receivers zijn volgens mij alleen gemaakt met een marketing gedachte in het achterhoofd.

Maarruh, over het weinig of niets uitmaken van optisch tegenover hdmi ... darover zjin vele topics/posts te vinden. De meningen zijn daarover nogal verdeeld, dus ik zou het niet zo stellig zeggen als jij dat nu doet.

(PS: Ik ben van het kamp die zegt dat het wel verschil uitmaakt).
Stomme marketing ook altijd.

Om niet een hele discussie te starten. Ik ben het denk ik deels met je eens en tegelijk deels oneens.

HDMI is zeker instaat tot een hogere kwaliteit dan SPDIF, zeker buiten het 2.0/Stereo om. Aangezien er dan hogere bandbreedtes mogelijk zijn over HDMI dan over SPDIF. Maar aan de andere kant is het ook weer zo dat het gross van wat er over de HDMI kabel heen zal gaan, net zo goed over de SPDIF kabel heen kan. Dolby Digital of DTS zijn digitale singalen, wat het transport medium daarvoor is, maakt totaal niets uit. Alleen als je bijvoorbeeld met je playstation PCM streamed of 1 van de HD formaten, dan gaat het verschil maken.

Over DAT verschil, gaan we inderdaad maar geen discussie starten, of je dat hoort of niet hoort, etc. etc. Ligt ook volledig aan je setup, etc.

Het is zelfs zo dat je via een passthrough van bijvoorbeeld je NVdia GT200 core, je SPDIF kunt inhaken op je HDMI en zo alles over 1 kabel transporteren. :)

Ik verwacht dat we het hier wel over eens zijn. Over de toegevoegde waarde van HD formaten, etc. That's a whole different discussion.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://bug.sohosted.com/ht/1.jpg
Om een of andere bizzare reden bleef de center speaker mooi staan op de tv :)

Afbeeldingslocatie: http://bug.sohosted.com/ht/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bug.sohosted.com/ht/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bug.sohosted.com/ht/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bug.sohosted.com/ht/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bug.sohosted.com/ht/6.jpg

Wat zie je?

- Samsung 37" TV
- Logitech Z-5500
- Telenet HD Digicorder (digitale tv ontvanger)
- PS3
- Sennheiser draadloze hoofdtelefoon

Achteraan de opstelling staan de rear speakers nog. ( uiteraard :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 21:15 ]

• Who Am I?
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:11:
[afbeelding]
Om een of andere bizzare reden bleef de center speaker mooi staan op de tv :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je?

- Samsung 37" TV
- Logitech Z-5500
- Telenet HD Digicorder (digitale tv ontvanger)
- PS3
- Sennheiser draadloze hoofdtelefoon

Achteraan de opstelling staan de rear speakers nog. ( uiteraard :P )
Sennheiser RS 140? O+ Echt een superding!

Verwijderd

Sennheiser RS 140? O+ Echt een superding!
Jep, dat is hem! _/-\o_

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 12:07

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

zou je ook wat overzichtsfoto's kunnen plaatsen? eerste indruk is mooie/sfeervolle inrichting, ziet er goed uit!

Verwijderd

Firestorm schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:26:
zou je ook wat overzichtsfoto's kunnen plaatsen? eerste indruk is mooie/sfeervolle inrichting, ziet er goed uit!
Morgen, eerste werk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 16:49
Iemand nog advies voor concurrentie Kef Q11 om te gaan beluisteren?
Prijs moet ongeveer 500 de stuk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:54
WesleyZ schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:41:

Hoor graag wat jullie er van vinden
Mooi bureau! Ik heb precies hetzelfde maar dan donkerbruin. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ktxcVlqbDIfNRrbXusfDrnHO/full.jpg

De rest is ook mooi, petje af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

original4u schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 07:59:
Iemand nog advies voor concurrentie Kef Q11 om te gaan beluisteren?
Prijs moet ongeveer 500 de stuk zijn. :)
Klipsch RF-82 Vond kef (de iQ-70) in de lage tonen een hoop missen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
M3rcury schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:35:
Klipsch RF-82 Vond kef (de iQ-70) in de lage tonen een hoop missen :)
Dat zeg je nog heel bescheiden! Ik deel die mening ook "ietsjes" ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Hier de foto's van mijn verbouwing van van een IKEA meubel.

Ik wou graag dit meubel houden, maar had toen wel het probleem dat de hoogt maar iets van 15 cm was. Ik had mijn oog laten vallen op de Onkyo 576 omdat deze mooi aansluit met mijn PS3. De receiver is ook 15 cm dus ik moest ruimte creëren zodat hij wel genoeg adem zou krijgen.

Ik heb er voor gekozen om de pootje van de receiver te verwijderen en hem zo op zijn bodemplaat te zetten. Hierdoor kreeg ik ongeveer 2 a 2,5 cm aan de boven kant. Maar omdat er onder de receiver ook een lucht rooster zit heb ik precies met die afmetingen een gat gemaakt in de bodem van het meubel.

Ik heb uit het bovenste deel van de sandwitch plaat een vierkant gezaagd. Hieronder zat karton en dat heb ik er uit getrokken. Uit de onderste plank heb ik ronden gaten gezaagd.

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/2696/foto0020t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/9046/foto0019fn.jpg

En zo is het geworden. De reciever heeft genoeg ruimte aan de zijkanten en de voor en achter kant is helemaal open. De receiver wordt niet veel warmer als hij gewoon vrij zou staan op zijn pootjes in een geheel open ruimte. Scheelde iets van 6 graden.

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/9366/dsc02689p.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/6394/dsc02690.th.jpg

Sorry voor de links van imageshack. Ik kreeg de foto's niet direct zichtbaar in mijn post van af die site.

[ Voor 32% gewijzigd door Nico111 op 11-09-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

marketeer schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:17:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2007/09/02/lg_j10hd_3.jpg

Hmm, hele mooie speakers. Jammer dat ze er niet in een 5.1 set zijn... Ben al heel lang op zoek naar een klein strak (gewoon hoekig) 5.1 setje dat mooi staat bij mijn Pioneer PDP LX-5090, maar kan niks vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 11-09-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gevraagd enkele overzicht foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://bug.sohosted.com/ht/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bug.sohosted.com/ht/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bug.sohosted.com/ht/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bug.sohosted.com/ht/10.jpg
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.