Net een gezellige bungalow 
Ben wel benieuwd naar je koptelefoon, binnenkort even luisteren ergens!
Ben wel benieuwd naar je koptelefoon, binnenkort even luisteren ergens!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Wat dacht je van de Monitor Audio Radius serie, die hebben ze in hun eigen advertenties vaak naast de 5090 hangen... En dat staat toch wel erg fraai vind ik...Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:57:
[...]
[afbeelding]
Hmm, hele mooie speakers. Jammer dat ze er niet in een 5.1 set zijn... Ben al heel lang op zoek naar een klein strak (gewoon hoekig) 5.1 setje dat mooi staat bij mijn Pioneer PDP LX-5090, maar kan niks vinden...
Ziet er goed uit hoor! Bij je vorige foto's dacht ik dat je misschien in een kelder zat, vanwege de bakstenen achter je TV. Nu zie ik dat je juist op een zolder zit:P Erg mooi. Opgeruimd ookAnoniem: 172623 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:04:
Zoals gevraagd enkele overzicht foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Wat ziet dát er gezellig uit!Anoniem: 172623 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zien er idd goed uit, maar is wel weer een beetje duur. Zoek eigenlijk ook nog een beetje een "betaalbaar" setje, omdat ik een (zeer oud) appartement heb en het geluid toch niet echt hard kan zetten. Ben bovendien al vrij snel tevreden met de geluidskwaliteit. Zal binnenkort eens een foto plaatsen van mijn "setting". TV hang namelijk aan een schouw en is breder dan de schouw.Maarce schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:50:
[...]
Wat dacht je van de Monitor Audio Radius serie, die hebben ze in hun eigen advertenties vaak naast de 5090 hangen... En dat staat toch wel erg fraai vind ik...
Haha, ik vond dat er bij de Kef voor normale muziek nog een subwoofer naast MOET, en dat wilde ik juist vermijden (bij films mis ik die nu nog welBrad Pitt schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:39:
[...]
Dat zeg je nog heel bescheiden! Ik deel die mening ook "ietsjes" ja
No signature required.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Focal Chorus 716V of Dali Lektor 6 zijn ook wel leuke speakers.original4u schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 07:59:
Iemand nog advies voor concurrentie Kef Q11 om te gaan beluisteren?
Prijs moet ongeveer 500 de stuk zijn.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
[ Voor 16% gewijzigd door Guldan op 12-09-2009 20:18 ]
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Heb zelf de Mordaunt Short Alumni set staan. Ziet er mooi uit (hoogglans) en klinkt ook erg lekker.HvB83 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 20:24:
Welke speakers in die prijsklasse klinken beter en doen het ook bij de vriendin goed kwa ontwerp?
Ik heb zelf twee KEF iQ 30's op een NAD versterker, en ik moet zeggen, ik vind het geluid _juist_ ideaal. Niet teveel bas, maar wel lekker subtiel aanwezig. Mooi in het hoog, strak in het midden!HvB83 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 20:24:
Er wordt hier behoorlijk afgegeven op KEF zie ik, maar is het dan zo dramatisch met dat spul dat je ook met een redelijke sub niet normaal HT kunt bekijken, en muziek al helemaal kunt vergeten?
Ik ben binnenkort namelijk ook aan een nieuwe set toe en heb tot nu toe nog niks beluisterd, maar de KEF's vind ik kwa design wel duidelijk mooier dan wat ik verder in die prijsklasse ben tegengekomen. Maar misschien kijk ik ook teveel met oogkleppen op. Welke speakers in die prijsklasse klinken beter en doen het ook bij de vriendin goed kwa ontwerp?
Mjah, idd.. als ik tijd hebt hang ik ze op zoals ze in een echte 7.1 setup moeten zitten.Xander schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 20:20:
Zit je niet _veel_ te dicht op die rearspeakers?
Anoniem: 314947
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 314947 op 13-09-2009 00:32 ]
Anoniem: 192323
Damn, dat ziet er heerlijk sfeervol uit! Bungalow idee, en dat voor een slaap kamer.Anoniem: 172623 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 192323 op 13-09-2009 00:44 ]
Eens! Iedereen heeft een andere smaak. Op mijn muziek klonken de kefs gewoon weg niet, maar ook de focals miste heel wat in het midden het lage middengebied (terwijl fear die mee was die toch echt beter vond klinken)SyS_ErroR schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:23:
[...]
Ik heb zelf twee KEF iQ 30's op een NAD versterker, en ik moet zeggen, ik vind het geluid _juist_ ideaal. Niet teveel bas, maar wel lekker subtiel aanwezig. Mooi in het hoog, strak in het midden!
Wat anderen van "mijn merk" vinden, maakt dan ook weinig meer uit. Ga gewoon lekker luisteren, en laat jezelf verrassen!
Het heeft ook te maken met de omgeving waarin de speakers worden gebruikt. Mijne zijn juist gekomen met het oog op "relatief weinig bas", omdat ze hier thuis helemaal gek werden van die oude logitech sub.
No signature required.
En nog veel belangrijker, welke apparatuur gebruik je er verder mee.M3rcury schreef op zondag 13 september 2009 @ 08:20:
[...]
Eens! Iedereen heeft een andere smaak. Op mijn muziek klonken de kefs gewoon weg niet, maar ook de focals miste heel wat in het midden het lage middengebied (terwijl fear die mee was die toch echt beter vond klinken)
Kef is echt niet slecht, waarom denk je dat het in heel veel woningen staat!
[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 13-09-2009 14:11 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Toch zie je de "oude" Q-serie vaker als de nieuwere iQ. Nu kan dat ook komen doordat de serie natuurlijk nieuwer is en daardoor nog minder is verkocht. Maar in de oude serie zat naar mijn inziens toch iets meer laag dan in de nieuwe. Blijft wel dat ik nog steeds onder de indruk ben van het sprankelende hoog wat Kefjes weer kunnen gevenM3rcury schreef op zondag 13 september 2009 @ 08:20:
[...]
Eens! Iedereen heeft een andere smaak. Op mijn muziek klonken de kefs gewoon weg niet, maar ook de focals miste heel wat in het midden het lage middengebied (terwijl fear die mee was die toch echt beter vond klinken)
Kef is echt niet slecht, waarom denk je dat het in heel veel woningen staat!
[ Voor 5% gewijzigd door lowfi op 13-09-2009 15:24 ]
Hehe.. Die vraag had ik verwacht.. slecht rekenwerk is het antwoord. Ik kan de tv nu wel recht hangen maar dan zie je aan de rechterkant het ophangsysteem..lowfi schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:23:
@ St@m
waarom heb je dat kabelgootje niet recht onder de tv gehangen? Of zit het LG logo niet in het midden?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Als je uit die Q11's geen bas krijgt ligt het ofwel aan jou, ofwel trekt je amp het gewoon niet, maar die Q11's zijn echte beesten waar absoluut geen sub bij moet om laag te krijgen.FeaR1986 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 01:24:
[...]
Focal Chorus 716V of Dali Lektor 6 zijn ook wel leuke speakers.
Verder deel ik de mening dat het laag van de nieuwe KEF speakers niet om over naar huis te schrijven is. Sterker nog: in sommige KEF speakers ben ik het laag nog niet eens tegen gekomen
Ik zeg net dat de Q-serie meer bas heeft dan de iQ-serie. Dus ik heb nooit ontkent dat de KEF geen laagweergave heeft. Het is alleen in vergelijking met anders merken speakers (Klipsch, Magnat, Elac, etc) vele malen minder.Desolation Angel schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:30:
[...]
Als je uit die Q11's geen bas krijgt ligt het ofwel aan jou, ofwel trekt je amp het gewoon niet, maar die Q11's zijn echte beesten waar absoluut geen sub bij moet om laag te krijgen.
Anoniem: 170013
Heel erg tevredenlapino schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:05:
[...]
En tevreden van die Marantz SR7002. Heb me net eentje besteld via internet maar had graag nog wat firsthand ervaringen gekregen. Reden dat ik die kocht is nood aan 2xhdmi out en problemen met Onkyo en mijn Panasonic P50V10.
Anoniem: 261649
Anoniem: 172623
Bedankt!Damn, dat ziet er heerlijk sfeervol uit! Bungalow idee, en dat voor een slaap kamer.![]()
Toppertje!
Mijn slaapkamertje gaat echt helemaal nergens over geen sfeer of iets. Zal binnen kort maar ook eens weer wat foto's schieten.
Anoniem: 314947
klopt, bij kef is waarschijnlijk ook een belletje gaan rinkelen en hebben ze de oude iq5 en iq7 onder de loep genomen wat resulteerde in de iq5se en iq7se. bij de se serie is het laag echt wel goed aanwezig.jaguarxj16 schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:08:
Bij Kef is het, naar mijn mening, erg model afhankelijk. Zo heb ik de iq5se en heb absoluut geen behoefte aan een subwoofer. Daarnaast vind ik de kef's ook gewoon fraai staan in de kamer.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Of je SUb gaat niet zo hard of je Wii kan goed tegen trillingen ;-)
Sub gaat wel hard, maar sub staat niet zo hard. Het is geen beste sub, dus als ie een beetje aanstaat dan trillen de ramen in de wc deur. Buren zijn er niet zo heel blij meewimpie007 schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:09:
[...]
Of je SUb gaat niet zo hard of je Wii kan goed tegen trillingen ;-)
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
dat mag zeker :-)sprunky schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:29:
Hallo gitaarwerk.
Dat ziet er best leuk uit dus ik heb er wel intresse inMocht het nou echt weggaan.
Ik kom zelf ook uit Dordrecht dus kan in de avond wel langs komen wanneer het jouw uitkomt?
Laat het maar weten.
Tis inderdaad zonde, beetje pijn in mijn hart wel erbij.Xander schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:41:
@Gitaarwerk: Tof project was dat ja, zonde dat je hem de deur uit doet!
't is dat ik er op het moment ook geen plek voor heb en het niet erg sociaal voelt om hem op te komen halen en vervolgens een aantal jaar op zolder te stallen, maar anders......
Waarom zoveel de deur uit trouwens? Hobby aan het afbouwen?
Anoniem: 250661
Dat is knap!Gitaarwerk schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:00:
Ik moet sowieso zien of mijn oren nog goed genoeg zijn :-).
Precies. Toen ik samen met een vriend voor hem ging luisteren naar wat luidsprekers ook naar (zo'n beetje de hele lijn) Kef geluisterd en terwijl ik vond dat er zo goed als nul bass uit kwam vond hij het geluid juist heel mooi helder en natuurlijk. Is ook enorm smaakgebonden natuurlijk, en wat je al gewend bent. Het miste (voor mij) gewoon wat "oomph", hij vond het mooi. Welnu, prima toch.FeaR1986 schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:41:
Het is alleen in vergelijking met anders merken speakers (Klipsch, Magnat, Elac, etc) vele malen minder.
Enne niet alleen mij quoten: goed zoeken en je vind nog twee posts met dezelfde "mening".
Nickname does not reflect reality
Anoniem: 100386
Hmmm, bass is maar wat je ermee bedoeld. Bedoel je bass, als in de bass-geluiden in dance-muziek etc (de beat dus). Ik spreek dan over disco-bass. Of bedoel je gewoonweg lage tonen. Daar zit nogal een verschil in. Mijn speakers doen bv. minder opvallend de beat/bass in dance muziek, omdat ze simpelweg veel lager gaan dan dat (80 Hz).Brad Pitt schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:20:
[...]
Precies. Toen ik samen met een vriend voor hem ging luisteren naar wat luidsprekers ook naar (zo'n beetje de hele lijn) Kef geluisterd en terwijl ik vond dat er zo goed als nul bass uit kwam vond hij het geluid juist heel mooi helder en natuurlijk. Is ook enorm smaakgebonden natuurlijk, en wat je al gewend bent. Het miste (voor mij) gewoon wat "oomph", hij vond het mooi. Welnu, prima toch.
Maar uit een Kef komt (gemiddeld gesproken dan hè) gewoon veel minder bass dan uit concurrerende merken, zo leek het wel. Voor muziek wellicht heel mooi (ook afhankelijk van wat je draait, ik zou het niet willen hebben, hou van wat heviger laag), voor films echter zonder sub op zeker niet toereikend. Nogmaals, YMMV...
Ik heb precies het zelfde met mijn setje b&w's. Elke keer klagen vrienden weer dat ze de bas missen en dat hun Z5500 dat veel beter kan..Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:26:
[...]
Hmmm, bass is maar wat je ermee bedoeld. Bedoel je bass, als in de bass-geluiden in dance-muziek etc (de beat dus). Ik spreek dan over disco-bass. Of bedoel je gewoonweg lage tonen. Daar zit nogal een verschil in. Mijn speakers doen bv. minder opvallend de beat/bass in dance muziek, omdat ze simpelweg veel lager gaan dan dat (80 Hz).
Bij mij gaat het dus om lage tonen. De beat valt dan minder op, omdat die tonen zich al in het gebied bevinden waar de frquentiegrafiek horizontaal loopt, dus de beat wordt min-of-meer even hard weergegeven als de rest (en valt dus niet op zichzelf staand op). Maar als je bij mij een goede opname hoort van een contrabas, dan kan het best eens "waaien in huis" waar andere speakers die tonen al laat wegvallen.
Anoniem: 69361
Anoniem: 185891
Goeie speakers geven weer wat in de muziek zit. Niet minder, maar ook niet meer. Dat jij van extra bass of punch houdt kan, maar dat betekent niet dat je dan ook speakers moet kopen die van zichzelf al een versterkte bassweergave hebben. Het gaat er vooral om dat je een speaker koopt die het laag goed KAN weergeven als het in de muziek zit. In dat geval kun je met een toonregeling de bass wat versterken. Het gros van de speakers die van zichzelf al veel "laag" hebben wordt boemerig en dreunerig als je er hard muziek op draait, en zeker als je de bass nog wat versterkt.Brad Pitt schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:20:
Precies. Toen ik samen met een vriend voor hem ging luisteren naar wat luidsprekers ook naar (zo'n beetje de hele lijn) Kef geluisterd en terwijl ik vond dat er zo goed als nul bass uit kwam vond hij het geluid juist heel mooi helder en natuurlijk. Is ook enorm smaakgebonden natuurlijk, en wat je al gewend bent. Het miste (voor mij) gewoon wat "oomph", hij vond het mooi. Welnu, prima toch.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik denk dat het eerder een kwestie van interesse is. Veel mensen vinden het simpelweg niet bijster interessant hoe het geluid precies klinkt, dus letten ze er niet echt op en dus horen ze het ook niet.Anoniem: 185891 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:39:
"Ach dat hoor ik toch niet."
Dat is zo'n flauwekul argument... Waarom zou ik die het wel hoort bijzonderder zijn dan de rest? Of, anders gezegd; wat maakt mijn oren dan zo goed dat ik het wel hoor als de rest van de mensheid het niet hoort? Of is het een kwestie van 'zijn jullie nou zo dom of ben ik nou zo slim'?
In feite verklaren ze je met die uitspraak impliciet voor gek.
Anoniem: 118498
Ik hou helemaal niet van extra bass, vind boemerig gedoe vreselijk. Uit de beluisterde Kef's kwam alleen weinig laag. Als je wél dingen hoort met een ander merk (Klipsch in dit geval) en niét met de Kef's is dat toch prima? Dat mensen hier lyrisch zijn over hun Kef's snap ik wel. Een ander standpunt moet echter ook kunnen.Exirion schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:50:
Goeie speakers geven weer wat in de muziek zit. Niet minder, maar ook niet meer. Dat jij van extra bass of punch houdt kan, maar dat betekent niet dat je dan ook speakers moet kopen die van zichzelf al een versterkte bassweergave hebben
Ik snap jullie beiden wel, we moeten ons namelijk al zovaak verdedigen waarom we veel geld uit geven aan een audioset waar volgens de meeste "geen" bas uit komt. Toen ik mijn nieuwe set had was dat ook het eerste wat iedereen uit mijn omgeving te zeggen had.. (bijna allemaal Z5500 bezitters oid)Brad Pitt schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:13:
[...]
Ik hou helemaal niet van extra bass, vind boemerig gedoe vreselijk. Uit de beluisterde Kef's kwam alleen weinig laag. Als je wél dingen hoort met een ander merk (Klipsch in dit geval) en niét met de Kef's is dat toch prima? Dat mensen hier lyrisch zijn over hun Kef's snap ik wel. Een ander standpunt moet echter ook kunnen.
Mensen zijn toch (te) snel aangevallen als het gaat om producten die je zelf in huis hebt staan. Aan de ene kant wel logisch dat het rot aan voelt als iemand de speakers "af kraakt" die jij net voor €500,- de stuk hebt gekocht. Maar zoals al vaker gezegd: smaken verschillen, maar discussies blijf je toch altijd houden...Brad Pitt schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:13:
[...]
Dat mensen hier lyrisch zijn over hun Kef's snap ik wel. Een ander standpunt moet echter ook kunnen.
Ik vind B&W speakers over het algemeen wat te warm, maar een tijd geleden eens mogen luisteren naar de 802D's. Qua uiterlijk vind ik ze echt foei en foeilelijk, maar het geluid wat daar uit kwam. Echt niet normaal. Zooi mooi strak laag en zo zuiver hoog, eigenlijk geen woorden voor hoe perfect dat wel niet klonk. Nu is die prijs van die speakers daar ook naar natuurlijk en ook de versterker en dergelijke die het spul aanstuurden zat in prijsklasse (veel) te hoog. Maar wat een geluidGiem schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:52:
[...]
Nu moet ik ook zeggen dat ik mijn B&W's mooier vind klinken dan een Kef.. maarja dat is ook persoonlijke voorkeur en smaak..
Waren dat die dingen met kabels zo dik als je vuist? Zo ja, dat is echt extreem hoe netjes strak geluid daar uit komtFeaR1986 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:35:
Ik vind B&W speakers over het algemeen wat te warm, maar een tijd geleden eens mogen luisteren naar de 802D's. Qua uiterlijk vind ik ze echt foei en foeilelijk, maar het geluid wat daar uit kwam. Echt niet normaal. Zooi mooi strak laag en zo zuiver hoog, eigenlijk geen woorden voor hoe perfect dat wel niet klonk. Nu is die prijs van die speakers daar ook naar natuurlijk en ook de versterker en dergelijke die het spul aanstuurden zat in prijsklasse (veel) te hoog. Maar wat een geluid
No signature required.
Ik ben ook heel knap :-) *ahem*
[ Voor 35% gewijzigd door gitaarwerk op 15-09-2009 20:56 ]
Anoniem: 191050
Wat is dat voor bureau?marketeer schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:36:
[...]
Aanvulling op de HT-S6205 reportage :-)
Daarna de achterkant, ze staan nu nog even op de bank. Maar wellicht een speaker standaard.
Tevens kijken of ik ze misschien links achter de Mac aan de muur moet hangen.
Maar dat klonk nog niet echt lekker tijdens het testen.
[afbeelding]
[...]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
2de hands aan proberen te komen, anders zijn ze inderdaad veel te duurFeaR1986 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:35:
[...]
Mensen zijn toch (te) snel aangevallen als het gaat om producten die je zelf in huis hebt staan. Aan de ene kant wel logisch dat het rot aan voelt als iemand de speakers "af kraakt" die jij net voor €500,- de stuk hebt gekocht. Maar zoals al vaker gezegd: smaken verschillen, maar discussies blijf je toch altijd houden...
[...]
Ik vind B&W speakers over het algemeen wat te warm, maar een tijd geleden eens mogen luisteren naar de 802D's. Qua uiterlijk vind ik ze echt foei en foeilelijk, maar het geluid wat daar uit kwam. Echt niet normaal. Zooi mooi strak laag en zo zuiver hoog, eigenlijk geen woorden voor hoe perfect dat wel niet klonk. Nu is die prijs van die speakers daar ook naar natuurlijk en ook de versterker en dergelijke die het spul aanstuurden zat in prijsklasse (veel) te hoog. Maar wat een geluid
Jup, met die kabel van €450,- de 1,5 meter en langer kon niet in verband met kwaliteitsverlies over die lengtesM3rcury schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:39:
[...]
Waren dat die dingen met kabels zo dik als je vuist? Zo ja, dat is echt extreem hoe netjes strak geluid daar uit komt
De 802's zijn in de aanbieding bij de Hobo Hifi. Nu geen €6000,- de stuk maar nog "maar" €5300,-.Giem schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:52:
[...]
2de hands aan proberen te komen, anders zijn ze inderdaad veel te duur
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Anoniem: 185891
Wat zou zo'n stoel nog kosten? En is zoiets demonteerbaar (tot op zeker hoogte dan)?
Anoniem: 160310
Ik heb de mijnes voor 340 afgehaald, 2e hands, kopie, zag er goed uit. Je kunt ze in alle prijsklasses krijgen.Anoniem: 185891 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 07:32:
[...]
Wat zou zo'n stoel nog kosten? En is zoiets demonteerbaar (tot op zeker hoogte dan)?
[ Voor 17% gewijzigd door gitaarwerk op 16-09-2009 09:46 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
liever de tong gebrand dan lauwe soep
[ Voor 11% gewijzigd door sjaakwortel op 16-09-2009 20:24 . Reden: typo ]
[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 16-09-2009 20:26 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
[ Voor 16% gewijzigd door mr.paaJ op 16-09-2009 22:44 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Ik lees Vincent....mr.paaJ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:48:
Zelfbouw dan zeker? Beetje vage foto's maar lijkt er goed uit te zien
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
fair enough :-)OMD schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:25:
Ik gebruik alleen losless files + de cd-speler ben ik voor aan het sparen
Dus de Iphone wordt niet gebruikt voor muziek, mijn pc doet dat.
@ Gitaarwerk:
Heb ze juist net rechtgezet haha, vind het iets openlijker klinken zo op de een of andere manier. In mijn vorige woning had ik ze wel gedraaid staan.
Ga jij maar eens echt luisteren naar een 320KBPS en een Lossless file. Welke van hetzelfde goed! gemasterde album afkomt op een redelijk tot goede koptelefoon. Zeker weten dat jij verschil hoort in warmte en diepgang. Dat is niet alleen beleving!Gitaarwerk schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:58:
[...]
fair enough :-)
btw..ja, de mp3 discussie. Ik zeg ook altijd dat ik het hoor, maar er zijn studies dat het gewoon hetzelfde kwaliteit heeft. Ik geloof mezelf minder moet ik zeggenah well ^_^
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat is een bijzonder goed planGitaarwerk schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:14:
Zou kunnenik heb niet zo een hele goede koptelefoon ;-). Ik denk altijd te horen dat het geluid een diepgang wel mist ja, maar moet eerst eens goed materiaal hebben wil ik mijn punt echt kunnen verdedigen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ligt natuurlijk ook aan de muziek die je leuk vindt. Als je van Top 40 houdt zal 99% van de opnames sowieso overgecomprimeerde meuk zijn en is het onmogelijk verschil te horen. Maar ik snap je wel hoor, dat welTouchdomex schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:18:
Dat is een bijzonder goed planHet nadeel is dat je op een begeven moment gewoon verwend raakt en niet meer normaal of met plezier kan luisteren naar 320KBPS materiaal als je de CD/Vinyl kent
Scheelt dat 99% van de top 40 meuk niet op Vinyl uitkomtBrad Pitt schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:22:
[...]
Ligt natuurlijk ook aan de muziek die je leuk vindt. Als je van Top 40 houdt zal 99% van de opnames sowieso overgecomprimeerde meuk zijn en is het onmogelijk verschil te horen. Maar ik snap je wel hoor, dat wel
Dat nadeel heb ik al.. probeer alles in flac te vinden, maar dat is nog niet zo makkelijk.. omdat iedereen denkt dat 256 al meer dan voldoende is... of 128Touchdomex schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:18:
[...]
Dat is een bijzonder goed planHet nadeel is dat je op een begeven moment gewoon verwend raakt en niet meer normaal of met plezier kan luisteren naar 320KBPS materiaal als je de CD/Vinyl kent
[ Voor 19% gewijzigd door Giem op 17-09-2009 10:44 ]
Anoniem: 169551
Systeem werkt weer anders. Daarom heb ik ook bewust in mijn posts gezet dat je de muziek moet kennen. Oftewel je moet weten wat er in de muziek zit en hoe het klinkt. Blind zou ik ook geen verschil kunnen aanwijzen denk ik. Maar op het moment dat je mij vraagt 2 van mijn eigen bestanden te beoordelen is voor mij de kans wel groot dat ik hem raad.Anoniem: 169551 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:11:
Ik ga niet betwisten of je wel of niet het verschil kunt horen tussen MP3 en de originele versie van een plaat.
Er is echter wel een test geweest waarin gerenomeerde audiofielen met muzikale oren het verschil probeerden aan te duiden tussen een MP3 en het origineel.
Resultaat:
MP3 op 128Kbp/s De meerderheid kon onderscheid horen. (Lang niet iedereen.)
MP3 op 192Kbp/s Er was geen meerderheid die het verschil kon horen. M.a.w. de hoeveelheid mensen die verschil horen lag dusdanig dicht in de buurt van het gemiddelde dat er net zo goed over geluk kan worden gesproken.
MP3 op 320Kbp/s De meeste wezen de MP3 versie aan als orgineel. Maar het verschil was marginaal en kon net zo goed duiden op geluk / toeval.
Dus het mp3 verhaal is al getest door mensen waarvan word gezegd dat ze verstand hebben van zaken.
Ik meen dat het testje op hifi.nl was te lezen.
Ikzelf denk wel enig verschil te horen. (tussen mijn USB stick en mijn onkyo spelertje a 200 euro.)
Maar als je mij zou geblindoekt zou vragen welk het orgineel is denk ik het niet te kunnen aanwijzen.)
Just my 0,02
Wise enough to play the fool
is ie vanmorgen eindelijk bezorgd. De Pioneer KRP-500A. Gelukkig nog eentje weten te bemachtigen. Straks als m'n vader thuis is, kan 'ie naar boven en aan de muur. Foto's volgen dan uiteraard ookJolly_Jumper schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:51:
een 50 inch full hd plasma. Merk hoef ik denk ik niet te noemen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Tenzij die voet gratis was zou dat wat zonde van het geld zijn geweestJvS schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:32:
scherm, voet, tuner
Bijna, zullen wel speakers zijn, volgens kunnen er op een KRP ook alleen sidemounts, verklaard ook de maat van de doos. Bij Pioneer is niets gratis wat betreft extra's. Voor een voet moet je gewoon apart lappen, net zoals sidemount of undermount luidsprekers.JvS schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:32:
scherm, voet, tuner
[ Voor 18% gewijzigd door ConZito op 18-09-2009 14:44 ]
Anoniem: 255763
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 255763 op 18-09-2009 14:47 ]
Ik was nog niet van plan te upgraden, maar vanwege het bekende Pioneer-verhaal, heb ik mezelf maar gedwongen er nog snel eentje aan te schaffen en aangezien ik wederom een losse tuner wilde, kwam ik vanzelfsprekend bij deze uitAnoniem: 255763 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:46:
netjes hoor een pioneer tv, en dan nog een 50 inch:)
alleen jammer dat pioneer stopt met produceren van tv's
[ Voor 75% gewijzigd door Jolly_Jumper op 18-09-2009 18:50 ]
Helemaal? Ik dacht alleen met plasma.Anoniem: 255763 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:46:
netjes hoor een pioneer tv, en dan nog een 50 inch:)
alleen jammer dat pioneer stopt met produceren van tv's
Heb zelf een LX5090 staan, zo nog wel een tijd duren eer er iets op de markt is dat ik net zo goed trek als dit scherm.Jolly_Jumper schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:48:
Het zijn inderdaad de zijspeakers ja. En inderdaad, bij Pioneer betaal je overal voor
.
[...]
Ik was nog niet van plan te upgraden, maar vanwege het het bekende Pioneer-verhaal, heb ik mezelf maar gedwongen er nog snel eentje aan te schaffen en aangezien ik wederom een losse tuner wilde, kwam ik vanzelfsprekend bij deze uit.
Ze stoppen met alle schermen inderdaad.
Zoals ik al zeiGitaarwerk schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:30:
Ziet er leuk uit Giem, alleen had wel gehoopt dat je wellicht een betere smaak had qua programma's op televisie
Wellicht kunnen we via EPG bij TV, en via de artiesten-info bij digitale radio, een soort van "virusscanner maken". Die virusscanner zorgt ervoor dat het betreffende kanaal tijdelijk niet meer in de zenderlijst voorkomtGiem schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:33:
[...]
Zoals ik al zeide tv was ingepikt
![]()
Ik heb thuis niks meer te zeggen over de ab.. alleen als hij het eens niet doet dan
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq