Hey na hier tijdje rond gekeken tehebben zal ik ook maar een keer me set-up posten.
Ondanks dat ik hier nieuw ben en nu pas lid wordt ben ik toch een fan van het audio gebueren.
Een aantal jaren geleden toen ik 16 was kocht ik mijn eerste speakers namelijk de jbl mx1500.
Twee jaar later werden deze vervangen door een paar jbl hp490 (7 hoekig model met glazen boven plaat)
Niet veel later kwam der een harman/kardon avr3000 receiver omdat ik surround wou aanschaffen.
Deze set bestond nu dus uit deze componenten.
De surround set werd compleet gemaakt met de jbl lx2002 als rears een center uit de lx serie en een rel qauke subwoofer.
Na een paar jaar dit gehad tehebben raakte ik uitgekeken en geluisterd,surround was toch niet helemaal mijn ding kijk niet veel films en dus totaal overbodig.
Om een lang verhaal kort temaken de complete set is verkocht op de receiver na.
Ik besloot dus om gewoon weer stereo tegaan spelen in de eerste instantie omdat ik tevreden was over jbl kocht ik een paar jbl northridge e100 een jaar later gingen ze weer de deur uit.
Ik wou echt van muziek gaan genieten en niet genoegen nemen met iets wat me eigenlijk niet beviel het geluid van de jbl's ze klonken niet slecht maar kon altijd beter.
Na een zoek toch en een paar winkels verder ging ik voor de volgende speakers om de keuze uit temaken.
Focal chorus 826.
Bns (type weet ik niet meer)
Triangle antal ex en triangle altea ex (deze bleken toen niet meer leverbaar volgens winkel)
Op de bns en wat andere speakers knapte ik wat af lieten me meerdere speakers beluisteren waren erg geduldig daar.
De triangle's die ik wou beluisteren omdat ik het uiterlijk mooi vond hadden ze niet kende het merk verder niet daarom was ik benieuwd wat die voor sound stage neer zette.
Wel hadden ze de quartet staan van triangle die ik heb beluisterd maar toch echt meer kosten dan dat ik van plan was.
Daarom viel uit endelijk de keuze op de focal chorus 826 dus die gingen samen met mij mee naar nijmegen.
na een half jaar geluisterd tehebben hiernaar (op de avr3000) was ik toch wel tevreden hier over maar het geluid van de quartet's kon ik me ook nog goed voor de geest halen.
Het geluid van de focal's was wel mooi en ik bleef toch maar kijken op het internet of ik nergens de triangle's kon vinden al was het maar even om ze tebeluisteren.
En ik vond ze natuurlijk ook weer stonden de quartet's daar tespelen op een buizen versterker.
Ik ging voor een goede stereo versterken en natuurlijk kijk je dan ook naar andere spullen die der staan.
ik een paar versterkers beluisterd (primare,vincent,advance aucoustics,arcam)
en ook even de triangle antal beluisterd maar van binnen had ik de keuze al gemaakt het zou vandaag geen versterker worden was ik bang voor....
4 dagen later vrachtwagen voor de deur de triangle quartet's werden bezorgt (paste niet in de auto samen)
Ik heb ze nu sind's november 2008 en ze bevallen goed
Absoluut totaal geen spijt van klinken in mijn oren zeer mooi

maargoed smaken verschillen natuurlijk en gelukkig dat dat er is.
En nu is ben ik dus weer verder aan het sparen voor een goede 2 kanaals kwaliteit versterker.
Op de laatste foto zie je staan.
Harman/Kardon avr 3000
Harman/Kardon hd750 cdspeler
Harman/Kardon dvd22
Luidspreker kabels zijn monitor audio REFERENZ LS502 2X6.0MM met wbt stekker deraan gesoldeerd. (voldoet prima)
De verbinding van de avr naar de cd speler gaat via een van der hul interlink.
De optische uitgang van de dvd gaat via een profigold kabel.
Net als de analoge uitgang van de dvd speler trouwens (anders gaat de receiver niet op stereo als je een muziek dvd op hebt staan maar automatisch op surround)
Hoofdtelefoon is een sennheiser hd600
Wat niet op de foto's tezien is een ps3 en de tv deze moet toch vervangen worden maar een andere versterker is het eerste op me verlang lijstje.
en ook een nieuw stereo meubel welke ik zelf wil gaan bouwen
gegroet
[
Voor 11% gewijzigd door
Anoniem: 313943 op 12-08-2009 22:29
]