Hoe mooier de plaat hoe meer commentaar

Allereerst complimenten voor de stijl die je neer zet, erg gaaf.
Ik heb nog wel een aantal puntjes die ik zelf niet erg tof vind aan jouw scene.
- Ten eerste lijkt het heel erg alsof de objecten echt los van elkaar staan. De lantarenpalen lijken niet op de grond te staan, maar er over heen geplakt. De stoepranden hebben geen "diepte", het is erg duidelijk een texture op een vlak oppervlak. Als ik jou was zou ik proberen wat bump of normalmaps te gebruiken om wat meer oppervlakteverschil te krijgen in de stoepranden.
- Ik weet niet wat er met die boom is gebeurt, maar ik heb nog nooit een boom zo belicht gezien

. Als je kijkt naar de schaduwen in de rest van de scene lijkt het allemaal erg raar. Ik denk dat dit op te lossen is door de blaadjes translucent te maken, aangezien blaadjes absoluut niet 100% licht filteren. Dit zou er ook voor zorgen dat de boom niet aan de zon kant donker wordt.
- De "blaadjes" en vlaggetjes op de stoep en de weg lijken niet echt op de weg te liggen, maar er net iets boven te zweven. Ik heb wel een idee waarom dat zo is, waarschijnlijk krijg je last van z-fighting als je ze nog lager plaatst, maar ik zou toch proberen om de schaduwen rond die blaadjes zo klein mogelijk te maken. Vaak zijn blaadjes die op de grond liggen een beetje met de grond "versmolten", zeker als het heeft geregend. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de volgende afbeelding, kun je zien dat er geen schaduwen onder de blaadjes zitten:
http://farm1.static.flick...53842251_7f7648bd51_o.jpg
- Depth of Field is altijd een belangrijk effect, maar moet absoluut niet verkeerd gebruikt worden. Wat er op dit moment gebeurt in je scene kan niet (imho). "Alles" is scherp, maar je hebt ineens een gigantische blur in de verte. Geen enkele camera kan dit veroorzaken, de scherptediepte heeft nooit zo'n sterke overgang. Ik vermoed dat je de DOF in 2D hebt gedaan, probeer dan je blur van de DOF veel lager te zetten. Het contrast tussen de scherpte van de 2 bomen die je ziet (een scherpe in de voorgrond en een onscherpe op de achtergrond) is wat mij betreft te veel.
- Het asfalt/beton heeft een te groffe structuur, ik zou proberen de tiling eens op 2 te zetten, zodat het allemaal wat kleiner wordt.
Nogmaals, dit is niet om af te zeiken

, maar om een goede plaat nog
goederbeter te maken.
EDIT: vraagje: waarmee render je eigenlijk?