[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste
Acties:
  • 204.981 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:07
Ik zal kijken, het lukt me niet helemaal om de kleur echt lego-geel te krijgen, op een of andere manier wordt tie niet fel genoeg :/

Edit:
Anders maar kijken of ik over kan stappen op een andere renderer... bij voorkeur eentje die max niet laat crashen, wat ik een paar keer gehad heb met het renderen van deze animatie, gelukkig dat ik altijd render naar losse frames en niet naar een avi :X

Edit2:
Ik probeer nu met behulp van after effects de kleuren een beetje normaal te krijgen, heb niet heel erg veel zin om weer 3 uur frames te gaan staan renderen :P

[ Voor 67% gewijzigd door naam op 11-10-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marabunta2048 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:49:
Ik zal kijken, het lukt me niet helemaal om de kleur echt lego-geel te krijgen, op een of andere manier wordt tie niet fel genoeg :/

Edit:
Anders maar kijken of ik over kan stappen op een andere renderer... bij voorkeur eentje die max niet laat crashen, wat ik een paar keer gehad heb met het renderen van deze animatie, gelukkig dat ik altijd render naar losse frames en niet naar een avi :X

Edit2:
Ik probeer nu met behulp van after effects de kleuren een beetje normaal te krijgen, heb niet heel erg veel zin om weer 3 uur frames te gaan staan renderen :P
ja render altijd naar frames. iets waar ik laatst ook pas achter kwam... is op zo ongelofelijk manieren beter dan direct naar avi renderen.

vray vind ik een goeie renderer, standaard mental ray van max is ook niet echt slecht.. maxwell natuurlijk, maar dat duurt enorm lang..

als je het niet lukt om bv in vray een look te krijgen die je wil, moet ik toch echt zeggen dat het ligt aan de artiest. zoek wat tutorials op probeer wat dingen, het kan er gegarandeerd mee.
zoek fotos op van lego blokjes, of beter nog koop ze zelf, kijk hoe de reflecte werkt, wat voor specular erop zit, welke vorm sterkte etc etc. en maak het na, leer wat over het creeeren van materials in vray en gaan met die banaan.

succes. neem de tijd ingeval om een renderen en shaders te leren kennen, dat je gaat niet 1 2 3 lukken, kan je best nog wat weekjes(als niet maanden) mee kwijt zijn... hoort er nou eenmaal bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Ja, VRay is wat mij betreft een van de beste render-engines. Je kunt het allemaal heel realistisch laten uitrekenen, maar je kunt er ook een boel mee faken. Je kunt al echt superstrakke platen maken met rendertijden van maar 3-5 minuten. Het kost wel erg veel tijd om met VRay te leren werken, maar als je het eenmaal goed kunt, is het echt heel prettig en snel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hymn

wanneer kunnen we je warcraft filmpje eens zien, ik ben aardig benieuwd moet ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:35:
@Hymn

wanneer kunnen we je warcraft filmpje eens zien, ik ben aardig benieuwd moet ik zeggen :).
Hijs bijna klaar!
Moet nog 1 scene animeren en renderen maar dat is 'vrij snel' klaar.
Daarna nog de audio doen dus pak hem beet over een week of misschien 2 weken :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

*zet in agenda*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

*idem*

ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Een final-achtige render uit maxwell:

Afbeeldingslocatie: http://www.marabunta2048.nl/Tweakers3d/Overig/legoFinalSmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ziet er tof uit marabunta, wat me alleen een beetje stoort steeds is het blauwige van (gok ik) de lucht waardoor het geheel een beetje mossig groen wordig ofzo :P
kan/wil je daar wat verandering in aanbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
dit komt idd door het blauw van de lucht :P zal kijken of ik er iets aan kan veranderen :P (in photoshop)

Ik heb hem opnieuw geupload met een kleurcorrectie in photoshop, de schaduw is nu niet blauw meer maar grijs, benieuwd of dit ook het groenige weghaald :)

@Stallone, hoe de problemen met de dof ontstaan zijn geen idee, misschien kan je een losse z-depth pass renderen en later via photoshop deze weer samenvoegen met je render? (als dof)

[ Voor 68% gewijzigd door naam op 13-10-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Je model ziet er netjes uit! Vergeet niet dat je belichting en omgeving ook belangrijk zijn. Vooral voor je materialen, ze zijn nu een beetje saai/plat zonder omgeving. Ook je compositie is niet echt interessant. Aan deze dingen zou ik nog aan werken als ik jou was. Verder goed werk!

Hier een andere w.i.p. van mijn short. Het ziet er een beetje saai uit zonder DoF. Ik mag het als afstudeeropdracht afronden bij een bedrijf in Amsterdam. 2 Karakters zijn al helemaal gerigged. De dief karakter wil ik graag opnieuw doen, was er niet echt blij mee. Zoals je ziet is het park gedeelte op de achtergrond nog niet voorzien van gras en niet eens getextured.
Heb het op photobucket gezet omdat de vorige host niet al te snel was.
Afbeeldingslocatie: http://i970.photobucket.com/albums/ae186/aydinyanik/Scene8.jpg

1280x720 render:
http://www.ayanik.net/projects/change10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Tof Yanik, ziet er zoals gewoonlijk weer prachtig uit :)
Kan je iets vertellen over je light setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Pixarish!

Alleen de weg vind ik een beetje vreemd "aanvoelen". Alsof het een soort crepepapier is oid. Een beetje een bolling zou ook niet misstaan, dan kan het regenwater tenminste ook weglopen langs de kant :)

De vuiltextures vind ik geweldig!

Kom je dan toch eindelijk eens naar A'dam toe, Y? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

marabunta2048 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:46:
@Stallone, hoe de problemen met de dof ontstaan zijn geen idee, misschien kan je een losse z-depth pass renderen en later via photoshop deze weer samenvoegen met je render? (als dof)
Ja moet dat nog eens proberen. Heb jij trouwens je auto gemoddeld met "losse legoblokjes?" Gewoon lego maken en daarna bouwen zegmaar :P ?

Moet ook nog eens lego doen, zoals elke 3Der :+
Yanik schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:23:
[...]

Hier een andere w.i.p. van mijn short. Het ziet er een beetje saai uit zonder DoF. Ik mag het als afstudeeropdracht afronden bij een bedrijf in Amsterdam. 2 Karakters zijn al helemaal gerigged. De dief karakter wil ik graag opnieuw doen, was er niet echt blij mee. Zoals je ziet is het park gedeelte op de achtergrond nog niet voorzien van gras en niet eens getextured.
[afbeelding]

1280x720 render:
_/-\o_ Geweldig. De styl, grafische look... uitstekend! Doet mij erg denken aan de film Lost&Found. Sinds ik die heb, wil ik ook zoiets maken in die styl. Lijkt behoorlijk veel op die van jou. Alleen ben ik nog niet zover. :P

Hoe heb je trouwens de stoepranden getextured? En dan met name die vuile plekjes, hoe heb je die aangebracht?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@Yanik,
dat de omgeving niet bijster intresant is komt omdat het een uitgerenderde still is uit de turntable die op de vorige pagina staat ;)

@stallone,
Het bestaat inderdaad uit allemaal losse lego blokjes, die ik met behulp van de handleiding heb gemaakt en waarvan dit uiteindelijk het resultaat is :)

[ Voor 39% gewijzigd door naam op 13-10-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Bedankt allemaal.
apNia schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:37:
Tof Yanik, ziet er zoals gewoonlijk weer prachtig uit :)
Kan je iets vertellen over je light setup?
De light setup is best simpel:
- Ik heb 1 spot als zon heel ver staan(Key Light). Ik heb de schaduwen wat zachter gezet(de density), vond die donkere/zwarte schaduwen niet zo mooi staan.
- Verschillende spots voor de highlights op objecten, je moet ze dan achter de objecten plaatsen met een sterke multiplier. Plaats ze in de viewport zo totdat je een mooi randje om je objecten ziet. Include per spot alleen de objecten die highlights nodig hebben anders wordt de hele scene overbelicht.
- 1 Grote (Fill Light) Sky Portal gebruikt om de donkere plekken wat meer licht te geven.
- AO Pass en Final Gather voor een extra touch.
- Verschillende kleuren gebruiken voor de lampen aan de hand van de omgeving.

Belichten moet je een beetje met gevoel doen. Niet alles hoeft realistisch te zijn.

@ Stallone
Het texturen is best simpel. Ieder stukje rand heeft de vorm van een langwerpige box, ik neem aan dat je weet hoe je zoiets moet unwrappen. Ik heb de uiteinden en het stuk waar contact wordt gemaakt met het wegdek wat dirt gegeven(met wat grunge brushes als masker), de rest is concrete met wat photoshop werk. Ik heb 2 of 3 variaties gemaakt voor zo'n randstuk, alleen in die still zie je maar 1 variatie.

Bijna alle objecten die je ziet in de scene zijn geunwrapped.

@ Stukfruit
Je hebt gelijk over het wegdek. Ik weet niet of ik daar veel aan ga zitten aangezien het nooit van dit standpunt en van dichtbij zichtbaar is. Heb nu even andere prioriteiten als het gaat om texturen(moet nog heel wat texturen).
En ja vanaf volgende week maandag zit ik iedere werkdag in A'dam/Amstelveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Hoe mooier de plaat hoe meer commentaar :) Allereerst complimenten voor de stijl die je neer zet, erg gaaf.

Ik heb nog wel een aantal puntjes die ik zelf niet erg tof vind aan jouw scene.
- Ten eerste lijkt het heel erg alsof de objecten echt los van elkaar staan. De lantarenpalen lijken niet op de grond te staan, maar er over heen geplakt. De stoepranden hebben geen "diepte", het is erg duidelijk een texture op een vlak oppervlak. Als ik jou was zou ik proberen wat bump of normalmaps te gebruiken om wat meer oppervlakteverschil te krijgen in de stoepranden.

- Ik weet niet wat er met die boom is gebeurt, maar ik heb nog nooit een boom zo belicht gezien ;). Als je kijkt naar de schaduwen in de rest van de scene lijkt het allemaal erg raar. Ik denk dat dit op te lossen is door de blaadjes translucent te maken, aangezien blaadjes absoluut niet 100% licht filteren. Dit zou er ook voor zorgen dat de boom niet aan de zon kant donker wordt.

- De "blaadjes" en vlaggetjes op de stoep en de weg lijken niet echt op de weg te liggen, maar er net iets boven te zweven. Ik heb wel een idee waarom dat zo is, waarschijnlijk krijg je last van z-fighting als je ze nog lager plaatst, maar ik zou toch proberen om de schaduwen rond die blaadjes zo klein mogelijk te maken. Vaak zijn blaadjes die op de grond liggen een beetje met de grond "versmolten", zeker als het heeft geregend. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de volgende afbeelding, kun je zien dat er geen schaduwen onder de blaadjes zitten: http://farm1.static.flick...53842251_7f7648bd51_o.jpg

- Depth of Field is altijd een belangrijk effect, maar moet absoluut niet verkeerd gebruikt worden. Wat er op dit moment gebeurt in je scene kan niet (imho). "Alles" is scherp, maar je hebt ineens een gigantische blur in de verte. Geen enkele camera kan dit veroorzaken, de scherptediepte heeft nooit zo'n sterke overgang. Ik vermoed dat je de DOF in 2D hebt gedaan, probeer dan je blur van de DOF veel lager te zetten. Het contrast tussen de scherpte van de 2 bomen die je ziet (een scherpe in de voorgrond en een onscherpe op de achtergrond) is wat mij betreft te veel.

- Het asfalt/beton heeft een te groffe structuur, ik zou proberen de tiling eens op 2 te zetten, zodat het allemaal wat kleiner wordt.

Nogmaals, dit is niet om af te zeiken >:), maar om een goede plaat nog goederbeter te maken.

EDIT: vraagje: waarmee render je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Met de pc natuurlijk.

Maarre mooie plaat. Ik vind alleen die zonneschermen te nep/hard. Voelt niet aan als stof.
Verder enorm mooi, mooie stijl, mooie sfeer :) En eensch met hierboven genoemde punten.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Bedankt voor de feedback ZaPPZion en Guillome.

- Dat van zwevende lantaarnpalen komt denk ik door de Ambient Occlusion pass, die plaatst nou net een donker randje op het punt waar de lantaarnpaal en grond contact maken. En aangezien de onderkant van de lantaarnpaal afgerond is wordt dit effect versterkt. In een orthographic viewport kan ik zien dat ie niet zweeft.
Stoeprand heeft diepte verloren doordat hij overbelicht is, de AO haalt dan meer van de vorm terug, maar niet van de texture. Hij heeft zeker wel diepte alleen is het weggewassen.

- Boom is inderdaad te donker, dat komt door de Ambient Occlusion pass, ik heb in die "test" render ieder materiaal dezelfde AO shader gegeven, en dat moet niet gebeuren in de final. De AO zorgt ervoor dat alles in drukke gebieden veel donkerder wordt. Ook heeft geen blaadje doorzichtigheid waardoor het nog donkerder wordt en je rare randjes krijgt.

- De vlaggetjes zitten wel goed op de grond, maar de blaadjes kunnen inderdaad een tikkeltje lager.

- DoF in achtergrond is geen DoF, maar gewoon de achtergrond in Photoshop. Ik render deze scene normaal met DoF, was vergeten een ZDepth pass uit te renderen.

- Het asfalt zal ik proberen te fixen, ik heb het procedureel gedaan omdat bitmaps zelfs met tiling er niet interessant uitzien.

- Paarse zonnescherm ben ik zelf ook niet echt blij mee, zal het proberen aan te passen.
EDIT: vraagje: waarmee render je eigenlijk?
Mental Ray in 3dsmax, op een i7 920. Ieder frame kost me rond de 10 minuten op lage settings. 25 minuten op hoge settings.

In mijn short zal er geen 1 shot zijn van dit standpunt, de camera zal voornamelijk boven de stoep staan. dingen die je rechts in beeld ziet zullen nauwelijks in beeld komen, en als ze in beeld komen dan zit er veel motion blur over of is het niet in focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:55

polthemol

Moderator General Chat
Yanik schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:23:
[...]
[afbeelding]

1280x720 render:
wat me opvalt is dat de eerste en 2de paal (naja verticaal object dus) bij de stoeprand naar links overhellen, de 3de en 4de weer naar rechts en daarna lijkt het terug allemaal recht te staan. Scheef is cool, maar vanaf dat ik het ontdekt heb blijf ik denken dat je er een doel mee hebt omdat het er erg systematisch uitziet :P

(en kudos voor je stijl ! vind de scene er erg mooi uitzien).

Is het misschien niet cool trouwens als je die zonneschermen zongebleekt maakt ? Dat de kleuren wat meer uitgebeten zijn, denk dat het ook meer overeen gaat komen met je kleurkeuze voor de gebouwen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Kleine update van de peug:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/PGconcept3.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.target-view.nl/images/ironnewTHMB.jpg
Dit is de final render van BattleSuit Mark 2, de originele picture kun je hier bekijken :
http://target-view.com/in...&section=viewimage&img=12
Deze character kan zijn armor veranderen in een motor :)

Ook heb ik een manual geschreven voor de maya package
en die kun je dan weer hier bekijken
http://target-view.com/in...&section=viewimage&img=52

Kritiek etc graag van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marabunta2048 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:41:
-Schopt topic- waarom reageert er hier niemand? -O-
ach laat ik maar reageren dan :)
leuk design, maar wat ga je er precies mee doen, of waar is het voor bedoelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@ionisys,

Dankje :), ik wil er een filmpje van maken zoals je op youtube zoveel tegenkomt van hoe het model in elkaar valt blokje voor blokje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.target-view.nl/images/darker1THMB.jpg
Mijn laatste project : Dark Knight Razor is ook alweer tot zijn einde gekomen :)
originele picture
en de handleiding voor het besturen vand de motor en guns

veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marabunta2048 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:45:
@ionisys,

Dankje :), ik wil er een filmpje van maken zoals je op youtube zoveel tegenkomt van hoe het model in elkaar valt blokje voor blokje :P
ben benieuwd, geef me de link maar door als ie klaar is...
hey misschien is Target View wel iets voor jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
is een soort 3d community? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor 3d and photoshop artists :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
aha :) photoshop ben k geen ster in :P en 3d doe ik alleen in 3ds max (op de site wordt maya gebruikt zo te zien? :) ), en zo goed zijn mn 3d skills ook niet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

is CGTalk dan niet de plek bij uitstek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:58:
is CGTalk dan niet de plek bij uitstek?
CG is zekers een goeie, maar elke site heeft zijn eigen ding zeg ik maar en het is maar net of jij je daar thuis voelt toch ?
maar okay, da's mijn eigen mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik denk dat het aantal leden van CGTalk al genoeg zegt als antwoord op die vraag :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Met stukfruit :)

Ben ook al lid op cgtalk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marabunta2048 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:15:
Met stukfruit :)

Ben ook al lid op cgtalk ;)
me too hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Fruit misschien weet jij dit, of iemand anders.

Ik wil vanuit 3Ds Max 2010 COLLADA exporten voor Papervision, maar er lijkt maar 1 exporter voor te zijn; Collada Max NextGen. (ColladaMax (dus niet NextGen!) support alles TOT 2010)

En die is nou net nergens te vinden. Dit is alles wat ik kon vinden, maar dat is volgens mij ColladaMax nog steeds, en support t/m 2009.

je mag niet de via-Blender-kaart spelen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:33:

Ik wil vanuit 3Ds Max 2010 COLLADA exporten voor Papervision, maar er lijkt maar 1 exporter voor te zijn; Collada Max NextGen. (ColladaMax (dus niet NextGen!) support alles TOT 2010)

En die is nou net nergens te vinden. Dit is alles wat ik kon vinden, maar dat is volgens mij ColladaMax nog steeds, en support t/m 2009.

pfew en fbx is geen optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
@ Polthemol
Je had gelijk over die palen, goed gezien. Heb ze nu wat willekeuriger gepositioneerd.

Klein updateje. Ik heb de volgende rij getextured en wat dingen gefixt. Belichting van de donkere bladeren en andere overbelichte delen fix ik helemaal op het eind, heb nu geen zin/tijd om voor iedere testrender de belichting en AO in te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ayanik.net/short/applelicious.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ayanik.net/short/scene9.jpg

Ik heb de bump op de weg ook wat aangepast, maar denk niet dat het veel veranderd is. Ik zal de weg ook wat gaan uitbollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Ik moest het even kwijt.. Super mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

pfew kan ik niks over vinden, maar fbx lijkt een fileformat... ik wil juist specifiek COLLADA omdat die goed ondersteunt wordt door Papervision3D...

edit: op de site van OpenCOLLADA kwam ik een werkende tegen: http://opencollada.org/home.html
't is allemaal er verwarrend, ColladaMax, ColladaMax NextGen, OpenCollada :)

[ Voor 20% gewijzigd door apNia op 15-10-2009 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Prachtig Yanik!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
@Yanik: Geweldig mooi! _/-\o_

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Wauw, begint echt wat te worden Yanik, vooral die appels zien er fantastisch uit :)
Heb wel een paar dingetjes gevonden waar je misschien wat mee kan doen;
Wat me in de 2e render opvalt is dat de texture op het balkonnetje (?) nogal de aandacht trekt omdat ie vrij scherp is.
Verder is de texture op de tak van de boom op de voorgrond een beetje raar, volgens mij ziet het er mooier uit als je de nerven in de lengte laat lopen ipv in de breedte zoals het nu is.
Plantenbak op de voorgrond ziet er ook nog wel heel erg schoon uit in vergelijking met de rest.

Maar het zijn verder natuurlijk fantastische renders, texturing + belichting is zo goed gedaan dat het hier en daar zelfs naar fotorealisme neigt terwijl het voornamelijk bedoeld is als een cartoon achtige scene (correct me if i'm wrong), het kistje waar de appels in liggen bijvoorbeeld ziet er eng goed uit.

Heb erg mn best moeten doen om aandachtspuntjes te vinden maar de tijd die het mij gekost heeft ben je wel waard de laatste tijd.
Mocht je wat tijd over hebben hou ik me aanbevolen voor een 1920x1080/1200 versie van de 2e render ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mental op 15-10-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10+ Yanik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Als je een vrijgrote scene hebt waar je aan werkt... alleen heb ik alles gemaakt met de losse pols. (standaard max unit setup). Ga ik hier later problemen krijgen met de belichting? (mental ray). Het beste volgens mij is om dan gewoon met "reallife" formaten te werken (cm / meters / feeds / inches) maar dat heb ik dus niet gedaan.

Gaat dit een probleem worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Mental schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:55:
Wauw, begint echt wat te worden Yanik, vooral die appels zien er fantastisch uit :)
Heb wel een paar dingetjes gevonden waar je misschien wat mee kan doen;
Wat me in de 2e render opvalt is dat de texture op het balkonnetje (?) nogal de aandacht trekt omdat ie vrij scherp is.
Verder is de texture op de tak van de boom op de voorgrond een beetje raar, volgens mij ziet het er mooier uit als je de nerven in de lengte laat lopen ipv in de breedte zoals het nu is.
Plantenbak op de voorgrond ziet er ook nog wel heel erg schoon uit in vergelijking met de rest.

Maar het zijn verder natuurlijk fantastische renders, texturing + belichting is zo goed gedaan dat het hier en daar zelfs naar fotorealisme neigt terwijl het voornamelijk bedoeld is als een cartoon achtige scene (correct me if i'm wrong), het kistje waar de appels in liggen bijvoorbeeld ziet er eng goed uit.

Heb erg mn best moeten doen om aandachtspuntjes te vinden maar de tijd die het mij gekost heeft ben je wel waard de laatste tijd.
Mocht je wat tijd over hebben hou ik me aanbevolen voor een 1920x1080/1200 versie van de 2e render ;)
Thanks allemaal! Ben helemaal happy vandaag :9. De bump op het balkon stond inderdaad veel te hoog(lees 10x te hoog), goed dat je het zag. Vandaar die witte spikkels(highlights). Heb het al veranderd. Boom uv's heb ik ook gefixt.
Plantenbak heeft inderdaad meer dirt nodig, zal dat zo aanpassen.

Over het realisme, ik probeer het zo toony mogelijk te laten lijken, maar ik kan het gewoon niet laten om overal detail toe te voegen.

Grotere render(1920x1200) kun je misschien in de avond verwachten. Maar ik plaats mijn naam er wel op in een hoekje als je het niet erg vindt. En zou je het ook niet kunnen verspreiden, wil het eigenlijk pas aan het publiek tonen wanneer ik klaar ben met afstuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Kleine update:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/PGconcept4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/PGconcept5.jpg
De lijn in 't midden is nu volgens mij weg. Flanken wat verder gemaakt, koplampen (lichten etc. moeten er nog in, maar 't omhulsel en glas is er) en achterlichten gemaakt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
.Sjoerd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:32:
Kleine update:
[afbeelding]
[afbeelding]
De lijn in 't midden is nu volgens mij weg. Flanken wat verder gemaakt, koplampen (lichten etc. moeten er nog in, maar 't omhulsel en glas is er) en achterlichten gemaakt.
Voorkant gaat de goede kant op. Zou wel de frame van het dak/ramen wat dikker/steviger maken en zorg ook dat ze diepte krijgen. Het dak en de achterkant is heel erg plat van vorm, dit past niet bij de voorkant, want daar heb je enorm veel rondingen. Weet niet of het mogelijk is in sketchup, maar als je klaar bent, met de vorm, moet je de harde randjes een bevel/chamfer/fillet geven zodat je mooie strakke glimmende randjes krijgt.

@ Mental
Hierro de 1920x1200 wallpaper met de aanpassingen.
http://www.ayanik.net/short/change_wallpaper.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ik zal het is proberen.
bevel/chamfer/fillet
watte? denk niet dat dat kan in sketchup

Die boom ziet er idd nu een stuk beter uit. Zijn van die kleine dingetjes waar je maar net op moet letten. :9

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

|:( sketchup

is er nog een logische reden dat je de godganse tijd met SketchUp blijft aanmodderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Na deze auto ga ik met een ander pakket aan de gang. ;)
Volgens mij had ik dat al gezegd... :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

.Sjoerd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 07:33:
Na deze auto ga ik met een ander pakket aan de gang. ;)
Volgens mij had ik dat al gezegd... :+
ik zou zeggen stopt nu met deze wagen en herstart ze in een andere app. Zonde van je tijd om hier mee te klooien. Ik weet zeker dat je in een echte app hele mooie dingen gaat kunnen maken. Want hoe knap het ook is dat je dit weet te maken in SU, het ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
^Dat dus...

Je zult jezelf dankbaar zijn later. Op het begin zal het wel lastig zijn en zul je terug willen grijpen naar SU, omdat het niet snel genoeg gaat, maar blijf volhouden, doordat je oplossingen probeert te zoeken voor de problemen die je ervaart, zul je in een razend tempo de werking van andere functies ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

tja, ik denk dat de meeste mensen mijn gedachte wel delen, maar niemand het durfde te zeggen. Het is hard, maar wel eerlijk. En eerlijkheid duurt het langst. ;)

Ik ben er echt van overtuigd dat als jij een studentenlicentie van 3dsmax koopt (= zo'n 150 euro) van je verdiende centjes als vakkenvuller je binnen no time 1000x mooiere beelden weet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik denk het ook, want Sjoerd je bent erg dedicated bezig, maar dit is net als een componist op een speelgoedkeyboard zetten, het zal niet goed tot z'n recht komen wat die componist in zich heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
apNia schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:33:

I wish I knew :) maar Blender heeft inderdaad een hele mooie Collada imp/exporter voor 2.6 :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalllone schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:55:
Als je een vrijgrote scene hebt waar je aan werkt... alleen heb ik alles gemaakt met de losse pols. (standaard max unit setup). Ga ik hier later problemen krijgen met de belichting? (mental ray). Het beste volgens mij is om dan gewoon met "reallife" formaten te werken (cm / meters / feeds / inches) maar dat heb ik dus niet gedaan.

Gaat dit een probleem worden?
juist niet...
hoe kleiner het object hoe beter je er effects op kunt krijgen zonder geheugen problemen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee joh dat geldt voor het aantal poly's wat je hebt. Het is niet als ie in units klein is, dat het ineens minder geheugen kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ik ben er echt van overtuigd dat als jij een studentenlicentie van 3dsmax koopt (= zo'n 150 euro) van je verdiende centjes als vakkenvuller je binnen no time 1000x mooiere beelden weet te maken.
Moet ik even mijn profiel aanpassen... Ik ben al 3 maanden geen vakkenvuller meer. en heb al 3 maanden geen cent te makken (kan net aan m'n abonnement en peuken betalen :9

Toch stiekem een update:
Voordeuren er in, neus is zo goed als af, diffusor erbij, uitlaten (ingetogen kracht is daarvoor het toverwoord), reflectoren daarboven.
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/PGconcept7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/PGconcept8.jpg

Maar ik zal jullie er niet meer mee lastigvallen totdat ik iets als 3ds max heb..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen, die geintereseert zijn in lipsync met motionbuilder met behulp van enkel je Microfoon.
Heb vandaag een Tutorial gemaakt en je kunt een preview hiervan bekijken op Target View

Veel kijk plezier gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vraagje aan wat gamedevvers, na jarenlang 2D gamedev begin ik nu langzaam steeds meer into 3D gamedev te raken, in mijn geval met Flash. Nou wil ik zometeen een character hebben die meerdere animatiesequences kent, oa rennen, doodgaan, etc. Hoe gaat dat normaliter in 3Ds Max (of Maya?) in z'n werking; Zitten ALLE animaties dan op 1 timeline? Of doen ze elke animatie op een losse timeline, ALS dit al mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Om je animatie uit Max te gebruiken in Flash moet je toch sowieso alle animaties uitrenderen en dan is het aan jou hoe je dat in Flash gaat programmeren dat het ook werkt (al is Flash niet het perfecte platform voor 3D games ben ik bang, maar dat weet ik verder ook niet). Dus ik zou ervoor gaan om alle animaties gewoon in een apart gerenderde timeline te proppen.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Neejoh ik heb het niet over prerendered animaties, ik import dmv Papervision3D een Collada file die ik uit Max heb gepoept in Flash. 't Gaat dus om realtime rendering, en dus realtime controle over de timeline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Ik heb weer eens een projectje gehad op de tu en dus ook weer een animatie gemaakt :) .
Deze keer heb ik maar wél met normaltextures gewerkt (moet ze in Blender echt UV mappen :S, met orco doet hij er niks mee lijkt het wel) en vind het eindresultaat best mooi geworden. Alleen dat gras wordt bij mij echt nooit wat :P .
Het is voor een constructief vak, dus het gaat voor de docenten niet om de animatie maar om de berekeningen erachter (heb ook nooit les gehad in 3d dingen). Om mezelf maar alvast een beetje in te dekken :P .

@Yanik: erg mooi :) .

[ Voor 22% gewijzigd door -j-k- op 19-10-2009 16:40 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:53:
Voor de mensen, die geintereseert zijn in lipsync met motionbuilder met behulp van enkel je Microfoon.
Heb vandaag een Tutorial gemaakt en je kunt een preview hiervan bekijken op Target View

Veel kijk plezier gewenst :)
Als jij geld wilt hebben voor zo'n tut, mag je er wel voor zorgen dat je 100x beter verstaanbaar bent. Want aan het gemompel wat ik hier hoor, zou ik echt geen centjes geven. Misschien beter om de tut te dubben met een nieuw ingesproken tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:49:
[...]

Als jij geld wilt hebben voor zo'n tut, mag je er wel voor zorgen dat je 100x beter verstaanbaar bent. Want aan het gemompel wat ik hier hoor, zou ik echt geen centjes geven. Misschien beter om de tut te dubben met een nieuw ingesproken tekst?
beetje onduidelijk, maar nog wel te volgen vind ik.
ik denk alleen niet dat mensen gaan betalen voor iets wat ze ook gratis ergens kunnen opzoeken...
probeer iets extra's te bieden als je zo geld wil verdienen.. just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En niet teveel met de naam van een site spammen. Laat het om de content gaan ipv de zoveelste spam-link. Als mensen je site en de content erop goed vinden, dan komen ze in de toekomst vast wel terug.
apNia schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:01:
Vraagje aan wat gamedevvers, na jarenlang 2D gamedev begin ik nu langzaam steeds meer into 3D gamedev te raken, in mijn geval met Flash. Nou wil ik zometeen een character hebben die meerdere animatiesequences kent, oa rennen, doodgaan, etc. Hoe gaat dat normaliter in 3Ds Max (of Maya?) in z'n werking; Zitten ALLE animaties dan op 1 timeline? Of doen ze elke animatie op een losse timeline, ALS dit al mogelijk is?
Tegenwoordig gewoon met losse timelines :)
-j-k- schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:09:
Ik heb weer eens een projectje gehad op de tu dus ook weer een animatie gemaakt :) .
Deze keer heb ik maar wél met normaltextures gewerkt (moet ze in Blender echt UV mappen :S, met orco doet hij er niks mee lijkt het wel) en vind het eindresultaat best mooi geworden. Alleen dat gras wordt bij mij echt nooit wat :P .
Het is voor een constructief vak, dus het gaat voor de docenten niet om de animatie maar om de berekeningen erachter (heb ook nooit les gehad in 3d dingen). Om mezelf maar alvast een beetje in te dekken :P .
[video]
Gebruik dan ook eens particles voor dat gras :P ;) (hoeft niet heel zwaar te zijn, je kan het laten versimpelen op afstand).

Ik vind de camerastanden wel wat vreemd, maar ziet er goed uit verder :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
@stukfruit: particles kreeg ik op deze schaal niet aan de gang. Het gaat om een oppervlak van 125663.7 m^2 (een rondje met een straal 200m). Ik heb geprobeerd om met ongeveer 1 miljoen particles gras te simuleren maar van dichtbij was er nog steeds te weinig gras. Mijn rendertijden waren toen al ernstig toegenomen, dus dat heb ik toen maar laten zitten :) .

Wat vind je precies vreemd aan de camerastanden? Mijn gedachte erachter was om eerst een overzicht van zowel de buiten- als de binnenkant te geven en vervolgens de constructieve elementen te belichten. In de sporthal zie je bijvoorbeeld hoe de windkracht aan de korte zijde wordt afgedragen via schoren en de fundering. Het overzicht in de sporthal gaat trouwens wel een beetje erg snel vind ik achteraf :P .

@hieronder: thanks :*)

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 10-09 14:45
-j-k- schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:09:
Ik heb weer eens een projectje gehad op de tu dus ook weer een animatie gemaakt :) .
[video]
Wow cool :) erg gaaf gedaan met die details zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Stukfruit schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:54:
Tegenwoordig gewoon met losse timelines :)
En hoe krijg je losse timelines in Max? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Je kan je animaties saven en loaden in max. Zit onder File (load / save animations).

Wel even goed mee spelen, want je moet je objecten e.d. ook meenemen in de save. En je keys, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Lekker aan het riggen, moet nog veel bugs fixen mbt weights maar het grootste gedeelte is klaar :)
moet ook mijn inverse foot rig versimpelen, daar bokt hij een beetje op :P

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/4285/testtit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vet hoor Schuey!
Ik weet dat het azijnpissen is, maar die ogen killen de rest van het werk. Kwam na een simpele Google op http://www.creativecrash....odeling-for-3d-characters

Kan je dat eens proberen? :)
Als ik namelijk m'n vinger voor die ogen houd zie ik gewoon dat je so close bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thx, ja die ogen moet minder reflectie krijgen, dan is dat opgelost. Verder heb ik mijn ogen toevallig genoeg precies zo als in die tutorial gemaakt, beetje standaard methode ;) (en ietsje minder opvallend blauw, kijken wat dat doet, in sommige film shots zie je het weer feller dan de andere, even een compromis vinden!)

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 20-10-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice shuey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik ben echt belachelijk hard onder de indruk van deze TED speech: http://www.ted.com/talks/...to_real_digital_face.html

Vanuit wat informatie met polarized lenzen hebben ze echt toffe informatie kunnen extracten. Samen met wat harde algoritmes heb je geen acteurs meer nodig ;)

Let op, filmpje aan het einde is het gezicht dus CG!

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 20-10-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat filmpje van Emily staat al een tijdje online, maar ze cheaten want doordat alleen het gezicht zelf nep is en de rest van de omgeving (plus haar lichaam en haar) echt, denken je hersenen sneller dat het gezicht ook echt is. Terwijl je (in de grotere versie) toch eigenlijk best goed kan zien waar de scheiding tussen nep en echt begint.

Wel leuk trouwens om te zien dat zo'n speciale foto van de speculars er juist weer uitziet alsof het nep is :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Hallo,

Ik ben nieuw in de wereld van 3d(naja, ik heb nog niet zoveel ervaring), en ik ben nu de hele avond wezen aansukkelen met 3ds max. Ik heb geprobeerd mijn wiel zo echt mogelijk te laten lijken, en daarom heb ik ook raytracing gebruikt.
http://i33.tinypic.com/29y056o.jpg (ik heb de gewoonte dingen in HD te renderen)
Ik ben dus echt beginnent, en kijk vaak watertandend naar dit topic, dus tips zijn zeker welkom

ik snap persoonlijk niet waarom de onderkanten van de spaken zo raar lijken.

[ Voor 4% gewijzigd door windwarrior op 21-10-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Omdat je moet leren hoe de chamfer functie werkt :)

Welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

erm, ja ik had wel geprobeerd clamfer te gebruiken, maar daar werdt het niet beter van

oh trouwens ik heb hem ook nog geanimeerd

[ Voor 39% gewijzigd door windwarrior op 20-10-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Wow vette animatie man!! :9~ _/-\o_

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

windwarrior schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:42:
Hallo,

Ik ben nieuw in de wereld van 3d
[...]
(ik heb de gewoonte dingen in HD te renderen)
[...]
:S

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

verbeterd O-) , ik bedoelde eigenlijk dat ik nog niet zoveel ervaring had, enzo, dit is niet echt het eerste dat ik maak hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Voor een beginner is dit vet hoor. Ik weet nog goed hoe ik mijn eerste bal over de tafel rolde. Begon in een hoek en stopte precies in de andere hoek. Gerenderd in 320x240. Men, dacht gelijk dat ik ook even Shrek movies ging maken. (en het filmpje doorsturen naar andere mensen, kijk eens hoe vet!!111oneone).

Viel dat even hard tegen :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Achja, beginner ik is ook maar relatief en dat zijn we allemaal geweest ;)

Je kan het ook positief bekijken, over een maandje of 2 kan ie toch al meedraaien in de 3d contests!!111 (wat dat zegt over het niveau van die dingen laat ik in het midden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ik heb besloten dat ik binnenkort toch maar eens ga proberen de rest van de auto eromheen te modelleren. weet iemand toevallig waar mooie plaatjes voor de verhoudingen van een auto staan?(jaja ik moet het googlen, maar miss weet iemand het on the fly)

(ik ben al wel eventjes bezig hoor, maar ik heb het altijd drukdrukdruk en dus maak ik sporadisch een model)

[ Voor 25% gewijzigd door windwarrior op 21-10-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:03
Een auto maken is niet zo makkelijk, zeker niet voor een beginner. Wellicht dat je beter wat tutorials kan volgen, bijvoorbeeld de bekende audi tutorial: http://www.3d-palace.com/forum/local_links.php?catid=82 .

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windwarrior schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:25:
ik heb besloten dat ik binnenkort toch maar eens ga proberen de rest van de auto eromheen te modelleren. weet iemand toevallig waar mooie plaatjes voor de verhoudingen van een auto staan?(jaja ik moet het googlen, maar miss weet iemand het on the fly)

(ik ben al wel eventjes bezig hoor, maar ik heb het altijd drukdrukdruk en dus maak ik sporadisch een model)
www.the-blueprints.com daar staan super veel blueprints op. je moet je wel ff registreren als je de grotere blueprints niet verkleind te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Of bijvoorbeeld de bekende fiat 500 tutorial van 3dtotal:
http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/fiat500/fiat500.php

mijn resultaat heb ik btw op mijn website staan :) (goed verhulde spam? >:) )

[ Voor 25% gewijzigd door ZaPPZion op 21-10-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Schuey schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:21:

Je kan het ook positief bekijken, over een maandje of 2 kan ie toch al meedraaien in de 3d contests!!111 (wat dat zegt over het niveau van die dingen laat ik in het midden)
:D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

eigen stoef stinkt.
(en om nu te zeggen dat er op jou site materiaal staat dat het niveau van de contests ver overstijgt....of ben je zelf nog aan het oefenen om aan dat niveau te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahaha schuey kijk toch uit! GoTers hebben ook gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Heren, heren, niet op elkaars teentjes trappen ;)

We zijn hier allemaal beginner tot "average", anders hadden we wel bij Pixar gewerkt.
Behalve Yanik en apNia natuurlijk, die hadden al lang een baan aangeboden moeten krijgen met een groot eigen kantoor en auto van de zaak.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Word lekker gehapt, en ja ik vind het niveau kut ja, inspireert niet tot mee doen.. En nee, ik vind mijn eigen niveau bij lange na nog niet hoog genoeg. En ja dat is en blijft mijn mening, niet om specifiek iemand een slechte naam te bezorgen, maar in dit topic zie ik veel meer kwaliteit dan in de laatste 10 contests bij elkaar... Kijk maar eens naar de tijd toen LiToKi en Oogst nog volop meedraaiden en Dark Blue nog leuke prenten uit Cinema4D en dat (gare) Vue kregen. Toen was het competitief en wilde je mee doen om te zien waar je zou eindigen.

Jammer dat nu net ook jij je aangesproken voelt Frans...

Mgoed, ik dacht er al een tijdje aan om die opmerking te posten, kwam nu goed uit. Want mensen vragen zich maar af waarom er amper animo is voor die contests, je kan het een vicieuze cirkel noemen, maar kijk maar eens naar de laatste wedstrijden en de finals. Nodigt niet echt uit tot meedoen in mijn beleving.
D-rez schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:22:
[...]

eigen stoef stinkt.
(en om nu te zeggen dat er op jou site materiaal staat dat het niveau van de contests ver overstijgt....of ben je zelf nog aan het oefenen om aan dat niveau te komen?
Dat ben ik zeer zeker :) Daarom stoef ik ook niet, nergens voor nodig aangezien ik zelf nog niet tevreden ben :) (sterker nog, denk dat over een jaar geen enkele van de huidige renders meer op mijn portfolio zal staan. Althans dat hoop ik want het is de bedoeling dat er heel goed werk op komt te staan als ik ooit goed ben in wat ik graag doe :) Nog sterker, met die gitaar had ik meegedaan aan een contest en ik zat met moeite in de top 5 van 5 denk ik ;) )

Ik ben benieuwd of nu mijn standpunt begrepen wordt, of dat ik mezelf nu tot boeman van 2009 benoemd heb. Vind alle 2 de uitkomsten wel best, maar een beetje discussie op zijn tijd moet kunnen :)
apNia schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:21:
Hahaha schuey kijk toch uit! GoTers hebben ook gevoel!
O-)
Stukfruit schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:52:
Heren, heren, niet op elkaars teentjes trappen ;)

We zijn hier allemaal beginner tot "average", anders hadden we wel bij Pixar gewerkt.
Behalve Yanik en apNia natuurlijk, die hadden al lang een baan aangeboden moeten krijgen met een groot eigen kantoor en auto van de zaak.
Helemaal juist, vind alleen de verschillen zeer groot als je kijkt naar de topics waar je verwacht wat uit hetzelfde publiek bestaat. En waarom? Geen flauw idee. Iemand anders een idee daarover?

[ Voor 79% gewijzigd door Schuey op 21-10-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

De manier waarop je het over het niveau van de contests hebt stoot me een beetje tegen de borst. Je moet er rekening mee houden dat mensen dit voor de fun doen en nog een leven hebben naast zo'n contest. Toegegeven meer en betere inzendingen zouden leuk zijn. Maar om hobby materiaal dan zo denigrerend te benaderen vindt ik flauw.
Ik gebruik deze contests meer als leerschool dan dat het mij om hoog waardige plaatjes gaat.
In mijn pogingen, ben ik iedere keer bezig geweest met dingen aan te leren waar ik me voor de contests nog niet mee bezig gehouden had. Door mee te doen, leg je jezelf een bepaalde tijdsdruk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
D-rez schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:04:
De manier waarop je het over het niveau van de contests hebt stoot me een beetje tegen de borst. Je moet er rekening mee houden dat mensen dit voor de fun doen en nog een leven hebben naast zo'n contest. Toegegeven meer en betere inzendingen zouden leuk zijn. Maar om hobby materiaal dan zo denigrerend te benaderen vindt ik flauw.
Ik gebruik deze contests meer als leerschool dan dat het mij om hoog waardige plaatjes gaat.
In mijn pogingen, ben ik iedere keer bezig geweest met dingen aan te leren waar ik me voor de contests nog niet mee bezig gehouden had. Door mee te doen, leg je jezelf een bepaalde tijdsdruk op.
Dat kan je best tegen de borst stoten, maar ik denk met mijn opmerking toch wel gevonden te hebben waarom er te weinig animo is voor die contests. Ik heb al vaak gelezen wat mensen er niet tevreden over waren, of zelfs wilde uitstellen voor een tijdje geloof ik zelfs nu. Nu was mijn opmerking wel gekscherend, maar ik zie er nog steeds een kern van waarheid in. En zeg nu zelf, hoe meer goede mensen er aan zoiets meedoen, des te meer motivatie en je leert er meer van waarschijnlijk :) Maar leuk dat je echt op mijn post ingaat, of stonden er dingen in die je eigelijk niet verwacht had :P

Noem het wat je wil, maar ik bedoelde het niet denigrerend want dan had ik vast wel anders neergezet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 21-10-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Schuey schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:38:
[...]

Dat kan je best tegen de borst stoten, maar ik denk met mijn opmerking toch wel gevonden te hebben waarom er te weinig animo is voor die contests. Ik heb al vaak gelezen wat mensen er niet tevreden over waren, of zelfs wilde uitstellen voor een tijdje geloof ik zelfs nu. Nu was mijn opmerking wel gekscherend, maar ik zie er nog steeds een kern van waarheid in. En zeg nu zelf, hoe meer goede mensen er aan zoiets meedoen, des te meer motivatie en je leert er meer van waarschijnlijk :) Maar leuk dat je echt op mijn post ingaat, of stonden er dingen in die je eigelijk niet verwacht had :P

Noem het wat je wil, maar ik bedoelde het niet denigrerend want dan had ik vast wel anders neergezet ;)
Ikke, Ikke, Ikke :P roep al maanden om meer mensen, meer finals en weet ik al wat niet. En nu om te stoppen tijdelijk. :+ Ik mis enorm de competitie die er vroeger was, zoals je eerst ook aanhaalde.

Even aankijken wat de volgende contest word en wie er allemaal meedoen en dan zien we wel. Het niveau moet duidelijk omhoog zodat de rest ook beter werk gaat maken. :)

Voordeel van de contest vind ik nog steeds, dat je naar een deadline werkt en een plaatje hebt voor je portfolio. Nu vul ik mijn portfolio ermee en over een tijdje gaan we schuiven. Oude eruit, steeds betere en nieuwere erin. Heb ik iedergeval ook wat activiteit daar op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag er trouwens wel even bijgezecht worden dat D-Rez een meesterlijke winnende final heeft ingeleverd voor de 3d contest 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het niveau in de contests is gewoon niet erg hoog, dat is gewoon een feit.
snap ook niet hoe je daar boos of zelfs geirriteerd over kan worden.

het is daarom meer gericht op beginners, wat helemaal goed is. als je een moeilijke competitie wil zijn die er genoeg op anders fora's, zie cgtalk bijvoorbeeld.
snap daarom ook niet waarom iemand erover zou zeuren, er zijn meer dan genoeg andere compitities die beter bij je eigen niveau passen.

quit whining, start 3d'ing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment bezig met een project management tool te scripten in Max en vroeg me af of iemand nog suggesties had.

Op dit moment heb ik:

"Settings" menu, resulotie, fps, naam van het project, begin datum/eind datum.

Deadline manager, status van het project ( denk aan modeling fase, texturing, etc ) en de status ten opzichte van de deadline.
Die gegevens worden geexporteerd naar een .txt file.
Zit er eventueel aan te denken om een soort logger te maken om de uren bij te houden.

Render Manager, render passes, test renders, naming convention, export naar .txt ( voor de compositors ).
Automatisch de mappen structuur aan maken en test render folders renamen naar test render
etc :P

En een Project List die alle projecten weergeeft met de data er bij ( bijvoorbeeld op die en data afgerond ).

Gaat me voornamelijk om de compositors het leven wat makkelijker te maken dus als iemand suggesties heeft schiet maar raak.
Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.