@ Sjoerd;
Een aantal dingen die misschien helpen, maar ik moet erbij zeggen, I'm no expert.
Wielen: Kijk daar nog eventjes naar dingen als materiaal gebruik voor de velgen. Het ontwerp van de velgen en uh.. de BAND

momenteel lijkt het of de "spaken" van je velg DIRECT op de band zitten. Tevens heeft je band geen karakter. Denk aan afronding v/d zijkant van de band (is nooit helemaal recht..zeker niet de randen), het profiel van de band wat momenteel volledig ontbreekt. Bouten die je velg aan de as verbinden zijn ook niet terug te vinden..al is dat niet het grootste punt.
Tevens is het materiaal van de huidige band op je mercedes een donkergrijze lambert ofzo? (lambert: maya term voor een matte - geen reflectie - shader. Weet niet hoe de benamingen zitten in Sketch Up)
Deur/motorkap/..: Waar zijn deze? Een auto wordt niet gegoten of op een draaibank gemaakt uit één stuk. Hij bestaat uit vele stukkies en die worden dan weer bij elkaar gehouden door niet zichtbare delen scharnieren etc.. Dit zorgt ook weer voor extra realisme (waar je naar streeft toch?)
Middenlijn: Verder loopt er over de gehele lengte van je auto..zo eventjes woppakee door het midden.. een lekker harde lijn. Punt 1, ik zie niet helemaal in dat ze dat zouden ontwerpen.. maar vooruit, ik ken de referentie niet (als die er is...wel toch?!) en punt 2. deze lijn loopt door in je voorruit, dakraam en hoewel ik het zo even niet kan zien in eerder geposte renders van je..zal deze ook wel doorlopen in je achterraam..
Hoe onwaarschijnlijk het mij lijkt dat deze lijn in het bodywerk zit maakt eventjes niet uit.. dat neem ik maar voor waar aan. Echter lijkt het mij uiterst uiterst uiterst UITERST onwaarschijnlijk dat die lijn in een ruit wordt gezet. Met name de voor- en (als hij daar zit) de achterruit. Dit zou namelijk het zicht voor de bestuurder verpesten.
Bodywerk: Eigenlijk is dit alleen in het gedeelte waar je in de auto kunt kijken

maar desondanks, pretty important denk ik. Het heeft geen volume. Je stoelen hebben volume.. maar dat gedeelte niet. (zie afbeelding)
Randen: Er zitten een aantal randen op je auto (bijvoorbeeld die van je luchtgaten in de voorbumper en waar het mercedes logo in zit.) die gewoon hoekig zijn. Zulke harde randen lijken heel erg onnatuurlijk. (maar dit is al eens eerder gezegd volgens mij..)
Lampen: Dit is net als je wielen denk ik een van de grotere issues.. Ze lijken ver van realistisch en sommige lijken op cirkels die licht geven. Nu zul je misschien denken..jaa maar dat zijn lampen ook ooit

maar niet op die manier in ieder geval.
Zijspiegels: Het begin is er..nu de rest nog? Of zijn deze daadwerkelijk zo klein?
Lak: Persoonlijk denk ik dat dit nog niet eens het grootste punt is. Maar dingen als je wielen en koplampen hakken er (persoonlijk) bij mij het hardste in.. en nemen naar mijn mening het realisme van het geheel weg.
Tot slot nog een
klikbare afbeelding
(NIET VAN MIJ!!
) waar je een aantal dingen naar mijn mening goed in kunt zien. Dingen zoals de banden, en het volume van wat van je bodywerk
En dan nu echt een sluitende opmerking
Het is absoluut niet de bedoeling om je werk af te kraken want wat 3D werk betrefd zit je al zwaar boven mijn niveau te werken

Nu maakt dat mij natuurlijk ook niet de beste persoon om commentaar te geven op je werk, maar het zijn denk ik toch dingen waar je wel wat aan hebt en waar je denk ik ook zeker wat mee kunt (hoop ik althans

)
Ook medetweakerts, jullie zijn uitgenodigd om mijn tips af te kraken als dat nodig is xD Aan slechte tips heeft sjoerd ook niets
Cheers!