[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste
Acties:
  • 204.976 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanik schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:16:
[...]

Vond hem een beetje te slordig gedaan daarom, maar bedankt voor de complimenten!

Nog een snelle sculpt, heb het een beetje assymetrisch proberen te houden. Ik noem hem 3-Of-A-Kind, omdat ie 3 kinnen heeft en een beetje op de kingpin lijkt.

[afbeelding]
Mijn complimenten. Mooi gemoddeld en gave sss skin.
BTW zat je toevallig ook in het Sons of War mod team? We hadden daar ook een 3D moddeler met de naam Yanik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein probleem. Heb hier, naar aanleiding naar wat er hier zich afspeelde rond de kamer van robbertvw, onze keuken proberen namaken. Nu ben ik vere van klaar maar heb ik een probleem met de belichting.
Ik heb ergens een spot geplaatst maar kan ze niet vinden en ook nergens in de render-setup vind ik iets om deze weg te halen. Zeer vervelend aangezien ik geen mooi overzicht meer heb van wat ik aan het doen ben.
Weet iemand hoe ik deze kan uitschakelen??

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2ezn52e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben al wat langer zo nu en dat een uurtje met 3D bezig, maar met Google Sketchup kwam ik bij de zoveelste BMW poging wederom niet echt ver :X

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/695/e34.jpg
Ik ga het nog weer eens met Blender of 3D Max proberen. Dat houdt je van de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even om te patsen, mijn nieuwe desktop:
-i7 950 (4x 3066mhz) (die ik ga overclocken wss)
-cooler master v8
-moederbord, asus p6t deluxe
-12 gig ram, ddr3-1600 tri kit
-2x western digital harde schijf, 1500 rpm (om in raid te gaan draaien).
-blue ray brander/speler (en dvd rom )
ennnn
-nvidia quadro fx 5600 videokaart 8)
en natuurlijk nog een kast en wat coolertjes etc.

extra
-nvidia 3d vision(met bijpassende beeldscherm)
-intuos 4 tekentablet.
-1T western externe harde schijf
-brother printer, scanner en fax(in 1)
(nieuw toetsenbord en muis)

kost even wat, maar kan ik weer even vooruit.
kon het niet laten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:14
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:41:
Klein probleem. Heb hier, naar aanleiding naar wat er hier zich afspeelde rond de kamer van robbertvw, onze keuken proberen namaken. Nu ben ik vere van klaar maar heb ik een probleem met de belichting.
Ik heb ergens een spot geplaatst maar kan ze niet vinden en ook nergens in de render-setup vind ik iets om deze weg te halen. Zeer vervelend aangezien ik geen mooi overzicht meer heb van wat ik aan het doen ben.
Weet iemand hoe ik deze kan uitschakelen??

[afbeelding]
Bij tools ->light lister kun je al je lampen overzichtelijk in een lijst zien staan.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na lange tijd ook eens terug blender geopend om de tijd wat te doden

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/pottierk/foto/station3.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
JahunP schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:34:
[...]

Nice... hoeveel tijd kostte deze?
Misschien de 3e kin nog even doortrekken naar de hals zelf.. nu hangt ie wat los terwijl dat normaal doorloopt.

Iedere avond Zbrush, damn wou dat ik er de tijd voor had. One day.... :)
Thanks! Had hem binnen 3 kwartier af. Hij was erg makkelijk om te sculpten. Ik sta vaak mijn tijd te verdoen voor het slapen gaan, zoals MSN'en of het nieuws/tv series te kijken. Die tijd kan ik beter gebruiken voor andere dingen zoals Zbrush. Ik probeer maximaal 2 uur over zo'n sculpt te doen.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:09:
[...]

Mijn complimenten. Mooi gemoddeld en gave sss skin.
BTW zat je toevallig ook in het Sons of War mod team? We hadden daar ook een 3D moddeler met de naam Yanik.
Bedankt! Skin is een matcap van Zbrush die ik ergens op zbrushcentral had gevonden. Ik zat niet bij Sons of War, het was waarschijnlijk iemand anders met dezelfde naam.
Stalllone schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:01:
Boekjes binnen *O*
[afbeelding]
8)

@Yanik: Als je nog tijd over hebt probeer dan eens iets te maken wat not-evil is. Is volgens mij een stuk moeilijker om te maken ;) !
Bn je tevreden met je boeken? Digital Art Masters lijkt me een cool boek voor inspiratie. Hier een non-evil sculpt van een gastje. Deze duurde heel wat langer, namelijk 2,5 uur, omdat ik al die tanden moest plaatsen en ik dit wat netter heb afgewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ayanik.net/sculpts/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
heb jij tijd teveel ofzo? :+

Ziet er weer erg goed uit. Maar probeer wat meer tijd in een zo'n sculp te steken en die echt helemaal uitwerken ipv allemaal van deze bassisen.. ;)

Edit:
Over tijd gesproken, ben bezig met het renderen van een animatie van m'n mercedes
Hij is nu bezig met het renderen van een animatie.
4 cores op zo'n 90% lopen (3,8 ghz per core=100%) 3 minuten per frame (1600x1200px) en 2701 frames in totaal (30fps, 90 seconden)
totale benodigde tijd:8103 minuten = 135 uur = 5,6 dagen... :o :o :o :/
ben nu bij frame 16, en al 32,5 minuten voorbij...

[ Voor 52% gewijzigd door .Sjoerd op 06-09-2009 01:32 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Vind ik niet, je basis moet in orde zijn. En dat betekent veel basissen maken :)
Dat is niet 1 goeie basis en je kan verder gaan. Lather, rinse, repeat.

Lekker Yanik, keep em coming :)
Die laatste doet me denken aan Scatman John :D

Stalllone >> hoe bevalt m'n aanrader Digital Art Masters? :)

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 06-09-2009 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Gelukkig gaat 't animeren iets sneller dan gedacht
911 frames in 9 uur en 34 minuten....
duurt nog steeds te lang.

Edit:
Kerkythea renderd frame voor frame en maakt een bepaalde map aan waar al de frames als jpeg in staan.
Nu heb ik A4 image video converter even geprobeerd voor de eerste 3 seconden om even te kijken hoe het resultaat er uit zou komen te zien. Er zit een dikke watermark in 't midden en de kwaliteit is ook niet goed, omdat het een trial is. :X

Nu ben ik bijna blut en betalen voor dat soort software zit ik niet op te wachten. weet iemand een gratis programmatje die dus frames achter elkaar als avi opslaat, zonder watermark?

Edit 2:
wat wijzigingen aangebracht, nog 300 frames te gaan.

[ Voor 73% gewijzigd door .Sjoerd op 06-09-2009 11:41 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Die laatste vind ik echt erg mooi Yanik! Keep it up!

edit: ik vind wel de structuur in de nek nogal overdreven in al je sculpts.

[ Voor 43% gewijzigd door Bozozo op 06-09-2009 11:36 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Bozozo schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:26:
Die laatste vind ik echt erg mooi Yanik! Keep it up!

edit: ik vind wel de structuur in de nek nogal overdreven in al je sculpts.
Thanks. Had het inmiddels zelf ook door :p, ik overdrijf te vaak dingen. Volgende keer probeer ik daar aan te werken, tenzij hij echt gespierd is, dan mag het wel. En non-evil karakters zijn voor mij inderdaad veel lastiger dan evil.

En hij lijkt inderdaad heel wat op Scatman John. Was niet bewust zo gedaan. Ik gebruik niet eens referenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand die onder de indruk is :N ;)

@yanik

je sculpts zien er leuk uit. ik denk dat als je zo even doorgaat je snel enorm goed word in gezichten.
ik zou je alleen wel aanraden om wat langer aan 1 sculpt te besteden en bij elke sculpt weer wat bij te leren.
zo ga je het snelste vooruit.

btw heb je die laatste sculpt van een foto nagemaakt? (ik herken dat gezicht namelijk uit een tijdschrift
kan puur toeval zijn natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:30:
niemand die onder de indruk is :N ;)

@yanik

je sculpts zien er leuk uit. ik denk dat als je zo even doorgaat je snel enorm goed word in gezichten.
ik zou je alleen wel aanraden om wat langer aan 1 sculpt te besteden en bij elke sculpt weer wat bij te leren.
zo ga je het snelste vooruit.

btw heb je die laatste sculpt van een foto nagemaakt? (ik herken dat gezicht namelijk uit een tijdschrift
kan puur toeval zijn natuurlijk)
Ik denk dat iedereen zo zwaar onder de indruk was van je pc dat ze er stil van werden. Ik schaam me met mijn i7 920 als ik die naaste de jouwne zet :p.

Ik hoop dat ik wat beter word met karakters. Ik probeer mezelf iedere keer wel opdrachten te geven. Bijvoorbeeld een kapsel heb ik nog niet gesculpt, misschien interessant voor de volgende karakter.

Ik heb geen referenties gebruikt. Komt misschien waarschijnlijk omdat iedereen zo'n neppe brede lach heeft in tijdschriften. En de enige tijdschrift die ik lees is de Donald Duck O+ .
Misschien dat je een foto kunt plaatsen van de man die er op lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ik denk dat iedereen zo zwaar onder de indruk was van je pc dat ze er stil van werden. Ik schaam me met mijn i7 920 als ik die naaste de jouwne zet :p.
Moet je nagaan hoe ik me voel met m'n Q9550 @ 3,82 Ghz en GTX 260 :P
Nee, als 16 jarige mag ik absoluut niet klagen :*)

Weet iemand trouwens een programma waar je je frames inzet en hij dat dan een video maakt (AVI, MPG)
Of heeft Windows movie maker ook zo'n functie en dat ik er totaal overheen gekeken heb? :+

[ Voor 24% gewijzigd door .Sjoerd op 06-09-2009 13:13 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanik schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:42:
[...]

Ik hoop dat ik wat beter word met karakters. Ik probeer mezelf iedere keer wel opdrachten te geven. Bijvoorbeeld een kapsel heb ik nog niet gesculpt, misschien interessant voor de volgende karakter.

Ik heb geen referenties gebruikt. Komt misschien waarschijnlijk omdat iedereen zo'n neppe brede lach heeft in tijdschriften. En de enige tijdschrift die ik lees is de Donald Duck O+ .
Misschien dat je een foto kunt plaatsen van de man die er op lijkt?
yeah erkenning van mijn super-awsome-o pc! _/-\o_ haha. ben zelf erg benieuwd naar 3d vision van nvidia...
werkt namelijk met die fx kaarten ook in cad-programma's. (heb nog niet alles binnen dus nog niet geprobeerd.)

kapsels vind ik ook erg erg moeilijk met sculpten, vooral als je van dat ''standbeeld'' haar wil, van dat gekrulde
haar van engeltjes bv. succes ;)

foto had ik in een tijdschrift in het vliegtuig gezien. duurt wel weer even voordat ik die kan posten ben ik bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

.Sjoerd schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:09:
[...]

Weet iemand trouwens een programma waar je je frames inzet en hij dat dan een video maakt (AVI, MPG)
Of heeft Windows movie maker ook zo'n functie en dat ik er totaal overheen gekeken heb? :+
*iets met after effects image sequence enz :P

Zo doe ik het iig altijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Anders kan je het met VirtualDub/MeGUI ook eens proberen icm een Avisynth script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
ik heb MeGUI en avisynth gedownload en geinstalleerd, maar moet ik de frame plaatjes in een script zetten? hoe maak je zo'n script?
Met andere woorden, hoe the f werkt 't?

Ik wil eigenlijk gewoon:
open ->, alle frames importeren -> start encoding to avi -> here's your movie sir...

Kan op internet wel forums en help dingen vinden, maar ik kan er geen chocola van bakken...

[ Voor 23% gewijzigd door .Sjoerd op 06-09-2009 16:49 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je kan het ook nog met 'SUPER' (gratis) proberen :)
Sorry, geen url, ik heb m'n max aantal tabs bereikt op dit mobiele browsertje

offtopic:
En ehm, heren patsers, mijn Qualcomm MSM7201A is sneller dan die van jullie allemaal bij elkaar :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
SUPER geeft telkens errors. Zegt ie dat er een bepaalde optie aangeklikt moet worden om het te kunnen doen, zegt ie vervolgens om die optie uit te schakelen.
als ik play stream doe dan krijg ik 300 windows afbeelding ding geopend...

suggesties?

EDIT:
Video Mach 5.5.3 gevonden, werkt perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door .Sjoerd op 06-09-2009 18:04 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Je maakt een Avisynth script met dit erin:

# Load image sequence with filenames 0001.png, 0002.png, ..., 1999.png
video = ImageSource("%04d.png", start=1, end=1999, fps=25,pixel_type = "rgb32")

En dat laad je vervolgens in VDub of MeGUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
VideoMach werkt echt perfect!
preview
http://www.youtube.com/watch?v=dmOHhosq9Oo
ondertussen staan de eerste 33 seconden seconden al als avi, het tweede deel van 300 frames (12 seconden) worden nu gerenderd en 't derde deel moet nog komen (ongeveer 20 seconden denk ik)

[ Voor 50% gewijzigd door .Sjoerd op 06-09-2009 18:34 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Het kan aan mij liggen, maar ik zie een aantal artefacts? Zo blijft de bovenste rand van de auto op dezelfde plaats en zie ik een aantal zwarte plekjes in het midden die die minder tegen het einde.

Inspiratie:

http://www.neoscape.com/#/portfolio/3d_illustrations/1/

[ Voor 15% gewijzigd door Sefyu op 06-09-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhu, ook is er een stukje grijs dat wat later komt dan de rest (linker beneden hoek).
Volgens mij heb je een klein probleempje ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
ik zie 't idd. Op 't filmpje op de pc zie je 't niet, dus is er gewoon iets fout gegaan bij 't uploaden of iets bij youtube...
Dat filmpje van neoscape is best wel mooi... wat is neoscape anyway?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 24-07 21:32
JahunP schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:31:
[...]
Een rendertijd uren geeft ook aan dat het totaal niet optimized is. Dus een goede start maar niet gelogen lijkt me.
Maxwell renders duren altijd lang, ik kan in een paar minuten ook niet zo'n plaat uit maxwell trekken en dan werk ik op een I7, Maxwell is gewoon traag, maar dat komt omdat het een unbiased renderer is, en niet een biased renderer zoals 90% van de overige renderers. Maxwell is wel supermakkelijk met belichting overigens, alles gaat haast vanzelf :>
.Sjoerd schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:38:
Gelukkig gaat 't animeren iets sneller dan gedacht
911 frames in 9 uur en 34 minuten....
duurt nog steeds te lang.

Edit:
Kerkythea renderd frame voor frame en maakt een bepaalde map aan waar al de frames als jpeg in staan.
Nu heb ik A4 image video converter even geprobeerd voor de eerste 3 seconden om even te kijken hoe het resultaat er uit zou komen te zien. Er zit een dikke watermark in 't midden en de kwaliteit is ook niet goed, omdat het een trial is. :X

Nu ben ik bijna blut en betalen voor dat soort software zit ik niet op te wachten. weet iemand een gratis programmatje die dus frames achter elkaar als avi opslaat, zonder watermark?

Edit 2:
wat wijzigingen aangebracht, nog 300 frames te gaan.
Waarschijnlijk is virtualdub een goede aanrader voor je ;)
http://www.virtualdub.org/

[ Voor 44% gewijzigd door naam op 06-09-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 24-07 21:32
dubbelpost..

[ Voor 98% gewijzigd door naam op 06-09-2009 22:26 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

.Sjoerd schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:09:
[...]

windows movie maker kan ook gewoon image sequences aan hoor: http://www.haworth-villag...ial/making-time-lapse.asp

onder kopje Windows Movie Maker.. ooit zelf met succes gebruikt voor een timelapse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabaman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-04 22:06
Afbeeldingslocatie: http://sabinodesign.com/mainimages/mercedes_c111.jpg

model in alias studiotools 13 en vray voor de render met hier en daar wat photoshop,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Prachtig gemaakt! De echte auto had alleen geen metallic lak...

[ Voor 57% gewijzigd door .Sjoerd op 07-09-2009 08:55 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:52

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Het is dat je zegt dat het een render is XD Anders d8 ik echt dat het een auto was :P

Alleen nu heb ik meer het gevoel dat het een schaalmodel is van een auto... Weet niet waarom maar heb niet het gevoel datie groot is :S

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
vanwege het a4tje op de achtergrond? :9

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ThE_OwNeR schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:03:
Het is dat je zegt dat het een render is XD Anders d8 ik echt dat het een auto was :P

Alleen nu heb ik meer het gevoel dat het een schaalmodel is van een auto... Weet niet waarom maar heb niet het gevoel datie groot is :S
dat gevoel krijg je denk ik doordat er depth of field in de foto zit, hier een simpel voorbeeld van een bekende van me die echte foto's in madurodamstijl heeft omgezet:
Afbeeldingslocatie: http://www.ucpzone.com/temp/madurodam.jpg

Depth of field is een mooi ding, maar in bepaalde shots (zoals studioshots) wordt het zelden gebruikt.

sabaman > verder mooie render! goed niveau :) er is alleen iets in de reflectie wat echt 'schreeuwt', misschien de reflection nog echt een tikkeltje omlaag draaien. En de DoF er uit dus :)
verder drie dikke thumbs up ;)

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 07-09-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
sabaman schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:36:
[afbeelding]

model in alias studiotools 13 en vray voor de render met hier en daar wat photoshop,...
Erg netjes Sabino! Vind de wagen wel in bepaalde gebieden te donker. Misschien een extra Vraylight aan de voorkant/zijkant plaatsen. Kwa modelling geen crits, maar dat heb ik nooit bij jouw modellen.
Zou wel de shader aanpassen, het lijkt niet echt op het origineel. Het zou ook cool zijn als je de wagen met de deuren omhoog geopend kan renderen, maar waarschijnlijk heb je geen interieur gemodelleerd. Verder echt goed werk hoor!

Ik heb gisteren een kipman gesculpt met een kapsel.
Afbeeldingslocatie: http://www.ayanik.net/sculpts/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Briljant! _/-\o_
echt geinig

mijn animatie is af :*)
http://www.youtube.com/watch?v=nV0gX7kg5hI
:>

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Yanik schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:29:
[...]
Ben je tevreden met je boeken? Digital Art Masters lijkt me een cool boek voor inspiratie. Hier een non-evil sculpt van een gastje. Deze duurde heel wat langer, namelijk 2,5 uur, omdat ik al die tanden moest plaatsen en ik dit wat netter heb afgewerkt.

[afbeelding]
Nice plaatje! Kun je eens een lief Elfje maken? (aka WoW / LoTR) of een robot?

Digital Art Masters staan erg gave dingen in! Heb nog maar stukje bekeken eigenlijk maar voor inspiratie, hoe mensen dingen maken etc is het enorm intressant. Zeker wel een aanrader als je van dit soort dingen houdt. Ik weet nual dat ik de andere boeken van Digital Art Masters ook wil hebben :P (volume 1,2 en 4 dus).
De camera in het begin is beetje vaag :P Je kon hem beter laten roteren om de auto heen e.d. Nu schuift hij beetje vaag in en uit het beeld. Later word het wel beter. Jammer dat de belichting niet zo geweldig is maar dat zal wel aan Sket's up liggen. (nooit met Sket's up gewerkt).

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Belichting, reflecties en al dat soort dingen gebeuren in kerkythea.
ik heb vier spotlight, en gewoon een zwarte achtergrond.

en dat van die camera's heb ik expres gedaan, vond ik wat leuker en veel minder standaard staan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door .Sjoerd op 07-09-2009 12:37 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Even een nieuwe Clay render gedaan van me tankje:
Afbeeldingslocatie: http://www.oreel.eu/galpic/Picture09b.jpg
Nog genoeg te fixen helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
apNia schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:38:
[...]

dat gevoel krijg je denk ik doordat er depth of field in de foto zit, hier een simpel voorbeeld van een bekende van me die echte foto's in madurodamstijl heeft omgezet:
[afbeelding]

Depth of field is een mooi ding, maar in bepaalde shots (zoals studioshots) wordt het zelden gebruikt.

sabaman > verder mooie render! goed niveau :) er is alleen iets in de reflectie wat echt 'schreeuwt', misschien de reflection nog echt een tikkeltje omlaag draaien. En de DoF er uit dus :)
Mja, je hebt zeker gelijk, maar als je goed kijkt zie je dat het ook weer niet helemaal zonder dof is :)
Het is eigenlijk net als met alle andere 3d features; het is pas goed als niemand het opmerkt.

@Yanik: Ik vind hem geweldig _/-\o_

Enige puntjes van kritiek: het oor (en de aanhechting aan het hoofd) en de oorwangbellen. Op beiden lijkt de zwaartekracht een beetje vreemde uitwerking te hebben :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Stukfruit schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:45:
[...]

Mja, je hebt zeker gelijk, maar als je goed kijkt zie je dat het ook weer niet helemaal zonder dof is :)
Het is eigenlijk net als met alle andere 3d features; het is pas goed als niemand het opmerkt.
Ik schnab niet watte jij bedoel! Ik vind het juist te veel DoF :)
En als je je hand voor het geDoF'de "vel" houdt op de achtergrond zie je dat het ineens wat realistischer wordt. Maar de shader heeft ook idd wel iets werk nodig, maar da's weinig nog denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je zei dat dof eruit moest, maar een heel klein beetje dof is juist wel goed :)

Met 'het' in m'n vorige post bedoelde ik de foto's die jij had gepost :)

Hopelijk is het zo duidelijker. Ik kan er nu even niet dieper op ingaan omdat ik alles op een mobiel zit te typen ivm een herhalend falende internetverbinding (de vaste variant met coax kabeltjes enzo)..

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:52

MonkeySleeve

It's just Monkey business

apNia schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:38:
[...]

[afbeelding]

:o Dat is echt vet :D Is dat gewoon in Photoshop gedaan ofzo?? :P Wil ik ook kunnen XD

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Stukfruit schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 01:47:
Je zei dat dof eruit moest, maar een heel klein beetje dof is juist wel goed :)

Met 'het' in m'n vorige post bedoelde ik de foto's die jij had gepost :)

Hopelijk is het zo duidelijker. Ik kan er nu even niet dieper op ingaan omdat ik alles op een mobiel zit te typen ivm een herhalend falende internetverbinding (de vaste variant met coax kabeltjes enzo)..
Aaaah OK, ja tuurlijk beetje DoF is leuk, maar hoe sterker de DoF is hoe meer het 'macro'-gevoel ten tonele komt. Dus belangrijk dat je daar subtiel mee omspringt jongelui!
ThE_OwNeR schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:10:
[...]

:o Dat is echt vet :D Is dat gewoon in Photoshop gedaan ofzo?? :P Wil ik ook kunnen XD
Yep helemaal Photoshop, is niet zo heel moeilijk denk ik... Als je het echt goed wilt aanpakken zou je een depth-pass kunnen faken en dan Photoshops Lens Blur gebruiken. Tutorial gevonden: http://www.igraphic9.com/...fo/marketstreet_info1.htm (vignet kan wat mij betreft weggelaten worden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Stalllone schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:32:
[...]

Nice plaatje! Kun je eens een lief Elfje maken? (aka WoW / LoTR) of een robot?

Digital Art Masters staan erg gave dingen in! Heb nog maar stukje bekeken eigenlijk maar voor inspiratie, hoe mensen dingen maken etc is het enorm intressant. Zeker wel een aanrader als je van dit soort dingen houdt. Ik weet nual dat ik de andere boeken van Digital Art Masters ook wil hebben :P (volume 1,2 en 4 dus).
Cool dat je Digital Art Masters mooi vindt. Misschien dat ik het een keertje ook ga kopen. Elfjes/Orcs en andere standaard fantasy spul is niet echt mijn ding. Robots maken wordt een beetje lastig in zbrush.
Stukfruit schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:45:
[...]

@Yanik: Ik vind hem geweldig _/-\o_

Enige puntjes van kritiek: het oor (en de aanhechting aan het hoofd) en de oorwangbellen. Op beiden lijkt de zwaartekracht een beetje vreemde uitwerking te hebben :)
Thanks man. Zal d'r aan denken voor bij mijn volgende sculpt. De oren wou ik toony hebben en die wangbellen of hoe je zo ook noemt kloppen inderdaad niet. Het was ook best lastig om ze te sculpten als je basemesh er niet geschikt voor is.

Nog eentje. Beetje slordig dit keer.
Afbeeldingslocatie: http://www.ayanik.net/sculpts/6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Als je de kaaklijn iets minder hoekig maakt, en de basis van zijn neus een beetje corrigeert, ziet het er een stuk beter uit gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klikbaar voor groter :)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/pottierk/foto/station4th.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Sefyu schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:26:
Als je de kaaklijn iets minder hoekig maakt, en de basis van zijn neus een beetje corrigeert, ziet het er een stuk beter uit gok ik.
Heb het snel aangepast. Hoop dat het nu wat beter is.

@ Stallone. Ziet er goed uit tot nu toe! Indien je 3dsmax gebruikt raad ik je de maxscript Advanced Painter aan. Het is echt super handig voor je tank om het nog meer te detailleren met rivets(moeren/bouten). Maak gewoon 1 zo'n rivet en teken allemaal instances op je tank.

@ Reincarnatie van lucifer
Model ziet er goed uit. Aan de lighting, texturing en shading kun je heel wat verbeteren. Indien je sketchup gebruikt dan kun je weinig daar aan doen, tenzij sketchup Global Illumination heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....

@ Reincarnatie van lucifer
Model ziet er goed uit. Aan de lighting, texturing en shading kun je heel wat verbeteren. Indien je sketchup gebruikt dan kun je weinig daar aan doen, tenzij sketchup Global Illumination heeft.
Is in Blender
huidige belichting, texture en zo is slechts tijdelijk om wat onderscheid te maken tussen alles
zal me eens serieus moeten bezighouden met tutorials rond licht en textures in Blender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Fok Yanik ik zie ze met de keer beter worden. Begin je vanuit zo'n basishoofd in ZBrush? Of bestaat dat niet in ZBrush, zit zo'n default hoofd mesh in Mudbox iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Yanik schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:07:
@ Stallone. Ziet er goed uit tot nu toe! Indien je 3dsmax gebruikt raad ik je de maxscript Advanced Painter aan. Het is echt super handig voor je tank om het nog meer te detailleren met rivets(moeren/bouten). Maak gewoon 1 zo'n rivet en teken allemaal instances op je tank.
Nice, zal daar eens naar kijken! (gebruik idd 3dsmax).

Iemand nog een oplossing voor mijn "tank tracks" probleem? deze tank word aangedreven door een tandwiel aan de voorkant waarbij de tracks invallen (ala fietsketting). Aangezien ik de track zelf via een spline laat lopen (+pathdeform) gaat hij er mooi overheen maar ik zal het er dus nooit goed in krijgen in mijn tandwiel.

Ik weet echt niet hoe :/

Zit er dus aan te denken, om de tracks via reactor erop te laten vallen en kijken of dat werkt. Maar ik wil de tank ook kunnen animeren...

De tutorials die te vinden zijn op het internet, doen ze allemaal op een andere manier. De meeste hebben dus geen tandwiel maar gewoon een wiel eronder en klaar. Op de manier werkt het wel maar liever wil ik het zo niet.

Iemand tips? of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Leuke leerzame tutorial voor iedereen denk ik; Making of a Chinese Girl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Inderdaad een mooie tutorial :)

Blender 2.50 krijgt trouwens ook (betere) ondersteuning voor hair dynamics. Eet dat, C4D :P
http://jahkaparticles.blo...ing-falls-into-place.html

En het begint er op te lijken dat de ngons het ook gaan halen voor 2.50 (met die code gaat het ook mogelijk / makkelijker worden om tools te maken zoals in Silo, waaronder natuurlijk connect O+)

@Stalllone:

Helpt een van deze tutorials voor 3ds Max of Blender misschien? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
@ Stallone
Dat wordt echt heel lastig om goed te krijgen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je het realistisch kunt laten bewegen.
apNia schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:02:
*** Yanik ik zie ze met de keer beter worden. Begin je vanuit zo'n basishoofd in ZBrush? Of bestaat dat niet in ZBrush, zit zo'n default hoofd mesh in Mudbox iig :)
Thanks. Ik schrik ook een beetje van mezelf, want ik had een paar weken terug helemaal niets met karakters en nu kan ik niet meer zonder.Ik gebruik iedere keer dezelfde base mesh. Het heeft nog minder dan 100 polygonen, gedetailleerde base meshes vind ik storend omdat je vaak geforceerd wordt om een kant op te gaan kwa structuur / topology, tenzij je alles enorm gaat verplaatsen, maar dan krijg je polygonen die in bepaalde gebieden erg uitgerekt zijn.

Dit is de base mesh die ik voor de karakter hieronder heb gebruikt, het is bijna dezelfde als bij alle andere karakters, alleen ik heb z'n onderkaak en achterhoofd 2x geextrude.
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0192/basemesh.jpg

Hier mijn nieuwe karakter.
Afbeeldingslocatie: http://www.ayanik.net/sculpts/7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Idioot man Yanik, echt vet!
Ga je nu met de opgedane knowledge je characters redesignen voor je animatie?

Also, ga een kleuren, dat lijkt me leuk :)
Kan geloof ik in ZBrush zelf \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er van uitgaande dat ik het mag zeggen :) toch puntjes van kritiek, die vouw bij de neus, in combo met die snor vind ik niet bij de baard passen. Verder is bij dit laatste character het nek/schouders onderdeel toch weg?

Verders vind ik het heel knap en zou ik het zelf niet kunnen hoor! :) gaat zo door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
@Stallone, wellicht dat je het aantal scharnieren en tanden kunt tellen en die met elkaar deelt zodat je de verhouding weet tussen de periodetijden van de ketting en het wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yanik: *drool*

Echt zo geweldig mooi! En dan ook niet een maar iedere dag weer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:58
Inspirerend Yanik, zou ik misschien ook eens moeten doen als mijn huidge project af is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Stukfruit schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:41:
@Stalllone:

Helpt een van deze tutorials voor 3ds Max of Blender misschien? :)
Thnx voor de linkjes. De max tutorial kende ik al :P
Yanik schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:43:
@ Stallone
Dat wordt echt heel lastig om goed te krijgen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je het realistisch kunt laten bewegen.
Klopt :) de rubsband gaat wel werken, alleen met de tandwielen word een probleem als je het "echt" wilt doen. Dus ga ik het maar nep doen, want dit is geen doen :P

Je bent wel lekker aan het sculpen he :P ! _/-\o_
De Hupie schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:27:
@Stallone, wellicht dat je het aantal scharnieren en tanden kunt tellen en die met elkaar deelt zodat je de verhouding weet tussen de periodetijden van de ketting en het wiel.
Klopt. Heb dit ook willen problemen maar dat is bijna niet te doen. De tracks worden neer gelegt via de pathdeformer en op 1 of andere manier veranderd de boel daardoor. Max schaald hem automatisch ofzo beetje apart. En daarbij, als de track over een vertex in de spline gaat vervormd hij dat een beetje.

Het is dus heel veel werk je zou het dan bijna met de hand precies moeten uitleggen denk ik en dan met Reactor kunnen proberen (omdat het dan blijft zitten denk ik). ... misschien moet ik dat toch nog eens proberen :P

De track ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/Temp/Render.021s.jpg
waarbij ik het opzich goed vind. Het steekt er nu wel wat doorheen maar minder dan eerst. Als de tank rijd zal je het zoiezo niet zien alleen bij close-up+stills denk ik. Maar het voldoet momenteel.

Leuk dat jullie meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben een tijdje geleden een tutorial tegengekomen die exact doet wat jij (en ik :P) wil. Alleen je raad het al: weet ff de link niet meer. :+ Misschien dat ik m gebookmarked had op mijn oude pc.. Post de link wel als ik m weer heb.
Ondertussen al gevonden: http://www.3dtotal.com/te...rig/tank_rig_part1_01.php :D
En hier een videotutorial. Heb hem zelf nog niet bekeken dus weet niet of je er wat aan hebt..

Hier trouwens (weer..?) een teasertje van een eeuwigdurende project:
Afbeeldingslocatie: http://wickedstuff.nl/images/ps3_05.jpg

Moet nog:
- wat dingen anders timen
- belichting beetje tweaken
... en dan kan ie in de postproductie *O*

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
eeuwigdurende project
sorry, maar ik zie niet wat er zo moeilijk aan is.
wat gaat 't trouwens worden?

Overigens ga ik morgen beginnen aan een animatie van m'n mercedes die een stuk langer duurt en veel professioneler overkomt... >:)

[ Voor 36% gewijzigd door .Sjoerd op 09-09-2009 21:28 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Stalllone schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:41:
[...]

Thnx voor de linkjes. De max tutorial kende ik al :P

[...]

Klopt :) de rubsband gaat wel werken, alleen met de tandwielen word een probleem als je het "echt" wilt doen. Dus ga ik het maar nep doen, want dit is geen doen :P

Je bent wel lekker aan het sculpen he :P ! _/-\o_

[...]

Klopt. Heb dit ook willen problemen maar dat is bijna niet te doen. De tracks worden neer gelegt via de pathdeformer en op 1 of andere manier veranderd de boel daardoor. Max schaald hem automatisch ofzo beetje apart. En daarbij, als de track over een vertex in de spline gaat vervormd hij dat een beetje.

Het is dus heel veel werk je zou het dan bijna met de hand precies moeten uitleggen denk ik en dan met Reactor kunnen proberen (omdat het dan blijft zitten denk ik). ... misschien moet ik dat toch nog eens proberen :P

De track ziet er nu zo uit:
[afbeelding]
waarbij ik het opzich goed vind. Het steekt er nu wel wat doorheen maar minder dan eerst. Als de tank rijd zal je het zoiezo niet zien alleen bij close-up+stills denk ik. Maar het voldoet momenteel.

Leuk dat jullie meedenken :)
Kleine tip, kijk eens naar Craft Director. Dat gaat je zoveel bloed, zweet en tranen schelen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Scipionyx schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:22:
Ondertussen al gevonden: http://www.3dtotal.com/te...rig/tank_rig_part1_01.php :D
En hier een videotutorial. Heb hem zelf nog niet bekeken dus weet niet of je er wat aan hebt..

Hier trouwens (weer..?) een teasertje van een eeuwigdurende project:
[afbeelding]

Moet nog:
- wat dingen anders timen
- belichting beetje tweaken
... en dan kan ie in de postproductie *O*
Vette Tutorials! Thnx. Dit kan ik zeker wel gebruiken.
MOAW schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:30:
[...]
Kleine tip, kijk eens naar Craft Director. Dat gaat je zoveel bloed, zweet en tranen schelen. _/-\o_
Heb het ff gezien opzich erg netjes allemaal... maar wel wat overkill voor mij :P Zoiezo ga ik deze software niet aanschaffen (duur :X ) en helemaal soepel loopt het nog niet. Op 0:30 - 0:35 zie dat daar ook het tandwiel niet echt meedraaid met de rubsband. Ook heb ik geen idee of dit met Max werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
.Sjoerd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:26:
[...]

Overigens ga ik morgen beginnen aan een animatie van m'n mercedes die een stuk langer duurt en veel professioneler overkomt... >:)
Hopelijk maak je dan wel gebruik van al de comments die je tot nu toe hebt gehad :)

• apNia

apNia

.Sjoerd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:26:
[...]

sorry, maar ik zie niet wat er zo moeilijk aan is.
wat gaat 't trouwens worden?

ga dan idd echt wat doen met het commentaar, gebruik een andere renderer ofzo, ga wat dingen doen met belichting

• .Sjoerd
Ik heb wat met de belichting lopen spelen:
Had zo uit een tandenborstel reclame kunnen komen... :
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept202.jpg

Doet me wel ergens aan de bioscoop reclame van de audi r8 denken...:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept203.jpg

Ik zie nu pas dat sinds ik die overdreven verbredingen heb weggehaald ik 't 6.3AMG logotje ben vergeten terug te zetten... :(

[ Voor 19% gewijzigd door .Sjoerd op 10-09-2009 09:10 ]

specs

• apNia

apNia

Het klopt nog steeds niet, welke renderer gebruikte je?

• De Hupie
Volgens mij kloppen meerdere dingen niet, zoals eerder ook gezegd. Ten eerste, en dat is misschien hierbij wel het belangrijkst, klopt het 3d model niet. Voor zover ik kan zien is het niet gemaakt door het gebruikelijke subdividen maar op een andere manier. Ik zie namelijk geen mooie afgeronde (gechamferde) hoeken maar onrealistisch scherpe hoeken. Hierdoor krijg je ook heel moeilijk mooie belichting aangezien de hoeken geen licht verzamelen in een punt/lijn (zonder trucjes toe te passen). Met afgeronde hoeken krijg je dat wel.

Nu weet ik niet of sketchup subdivide mogelijkheden heeft, maar zo niet, dan zou ik toch kijken naar een ander 3d pakket als je echt realistische auto renders wilt maken.

Ik zou dus aanraden om aan een nieuw 3d model te beginnen, eventueel wat tutorials volgen, en dan wel met sub-d werken. En als je dat doet, post wireframes zodat je model goed beoordeelt kan worden.

• Stukfruit
  • Niet online
Ik zie eigenlijk weinig dat op belichting lijkt, want alles is vlak in bovenstaande renders.

Laat alle GI en HDRI-trucjes eens weg en probeer eens echt te belichten.. Belichting van je model betekent dat je de vorm beter laat uitkomen, wat je hier niet hebt gedaan. Hier is het allemaal plat en de enige reden waarom je toch nog een beetje de vorm van de wagen ziet is door de reflecties.

Mijn tip: probeer het allemaal veel subtieler aan te pakken. Less is more. Wees niet bang om meerdere lichtbronnen te gebruiken, en vooral: zet die lichtbronnen nooit allemaal op volle sterkte. Lichtbronnen moeten elkaar aanvullen om de vorm van je objecten mee te verduidelijken.

Misschien vind je nu dat ik maar vaag in de ruimte lul, maar als je bovenstaande doorhebt, dan gaat er een wereld voor je open :)

Wat De Hupie zegt is ook belangrijk trouwens, alleen gaan afgeronde randjes je hier nu niet echt helpen om het mooi belicht te krijgen, omdat er geen enkele schaduw(kant) te vinden is.

Dat zit wel Schnorr.

• .Sjoerd
Op sketchup zit geen subdivide mogelijkheid, je kan wel zelf een nog idioter hoog poly model maken. Maar 360000 poly's (dat zit ongeveer in dit model) is voor sketchup al idioot veel.

Ik zal kijken waar die schaduwen zijn gebleven, viel mij ook al op dat die opeens weg waren.
wel een nieuwe animatie gemaakt. perongeluk op 200x200...

specs

• Yanik
Bedankt allemaal! Ik hou rekening met kritiek en probeer het iedere keer te verbeteren.
apNia schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:19:
Idioot man Yanik, echt vet!
Ga je nu met de opgedane knowledge je characters redesignen voor je animatie?

Also, ga een kleuren, dat lijkt me leuk :)
Kan geloof ik in ZBrush zelf \o/
Ik kan m'n karakters niet meer aanpassen aangezien ze al helemaal gerigged zijn, ben ook niet echt goed met toony spul. Textures painten doe ik liever in PS.
Schuey schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:29:
Inspirerend Yanik, zou ik misschien ook eens moeten doen als mijn huidge project af is :)
Zeker doen! Ik merk dat ik echt snel vooruit ga met karakters en niet meer bang ben om te experimenteren met vormen. Als je in max of maya wilt modellen duurt het echt lang voordat je iets hebt en je kunt niet snel experimenteren. In Zbrush/Mudbox heb je echt enorm veel vrijheid. Ook is het veel makkelijker om zo'n sculpt te retopologizen dan vanuit niets beginnen.

@ Sjoerd
Stukfruit en de rest hebben je net heel goede feedback gegeven. Probeer er rekening mee te houden en je zult zien dat je auto en toekomstige auto's veel mooier en professioneler er uit zullen zien.

Hier nog eentje. Had gister weinig tijd dus heb hem vandaag afgemaakt. Ik neem even een paar dagen pauze, moet nog wat andere dingen af maken. Neus heb ik met opzet zo breed gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.ayanik.net/sculpts/8.jpg

• apNia

apNia

.Sjoerd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:56:
Op sketchup zit geen subdivide mogelijkheid, je kan wel zelf een nog idioter hoog poly model maken. Maar 360000 poly's (dat zit ongeveer in dit model) is voor sketchup al idioot veel.

Ik zal kijken waar die schaduwen zijn gebleven, viel mij ook al op dat die opeens weg waren.
wel een nieuwe animatie gemaakt. perongeluk op 200x200...
Dat alleen al moet een reden zijn om die troep als de wiedeweerga te droppen Sjoerd. Hup hup, aan een ander pakket, over een half jaar ben je ons dankbaar, ik maak hier een TVP van! Bij dezen!

[ Voor 54% gewijzigd door apNia op 10-09-2009 14:13 ]

• .Sjoerd
Ik zal eens kijken of ik aan 3ds kan komen. en dan lekker oefenen...

Ik heb het model trouwens ook als .3ds weten te exporteren. Miss kan iemand die in een HDRI (heb ik ook, kan ik ook niks mee) renderen en kijken of 't dan misschien iets beter wordt?

Net ff een polycount gedaan, ik wist niet zeker of het wel 360000 was, klonk wel erg veel. 't zijn 96000 met bloed zweet en tranen gemaakte driehoekjes/vierkantjes

[ Voor 83% gewijzigd door .Sjoerd op 10-09-2009 14:36 ]

specs

• Sefyu
  • Niet online
Je kan de .3ds wel ff hier neerzetten en de resultaten van verschillende personen aanschouwen.

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Yanik schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:11:
Hier nog eentje. Had gister weinig tijd dus heb hem vandaag afgemaakt. Ik neem even een paar dagen pauze, moet nog wat andere dingen af maken. Neus heb ik met opzet zo breed gemaakt.
[afbeelding]
Erg mooi die sculpts :) Heb je daar toevallig nog leuke/handige tutorials voor? Wil ook wel eens aan Zbrush gaan maar kan niet echt een goed boek/serie tutorials vinden ervoor.

• apNia

apNia

Kunnen ZBrushen is natuurlijk een ding, kennis van de menselijke anatomie is een tweede MOAW :)
Begin anders aan Mudbox (nee ik heb ECHT geen Mudbox aandelen), die is heel laagdrempelig en kan nagenoeg hetzelfde

• .Sjoerd
Kleine preview van hoe de volgende animatie er uit komt te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/CLRHAHD_0048.jpg
(snap nog steeds niet waar de schaduwen zijn gebleven... :X )

Zodra het project CLR is afgerond moet ik toch maar is aan de 3ds Max gaan beginnen...

[ Voor 15% gewijzigd door .Sjoerd op 10-09-2009 17:51 ]

specs

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Ik ben bezig met het maken van een Mustang in max en hoor graag een beetje kritiek.

Klik
Afbeeldingslocatie: http://www.realtec.nl/forum_backup/mustang_back_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.realtec.nl/forum_backup/mustang_front_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.realtec.nl/forum_backup/mustang_wire_thumb.jpg

Zelf ben ik niet tevreden over die ronding onder de achterlichten en weet niet zo goed hoe ik dit mooi op kan lossen

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Yanik schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:11:
Bedankt allemaal! Ik hou rekening met kritiek en probeer het iedere keer te verbeteren.

[...]

Ik kan m'n karakters niet meer aanpassen aangezien ze al helemaal gerigged zijn, ben ook niet echt goed met toony spul. Textures painten doe ik liever in PS.

[...]

Zeker doen! Ik merk dat ik echt snel vooruit ga met karakters en niet meer bang ben om te experimenteren met vormen. Als je in max of maya wilt modellen duurt het echt lang voordat je iets hebt en je kunt niet snel experimenteren. In Zbrush/Mudbox heb je echt enorm veel vrijheid. Ook is het veel makkelijker om zo'n sculpt te retopologizen dan vanuit niets beginnen.

@ Sjoerd
Stukfruit en de rest hebben je net heel goede feedback gegeven. Probeer er rekening mee te houden en je zult zien dat je auto en toekomstige auto's veel mooier en professioneler er uit zullen zien.

[afbeelding]
Vet, die lijkt wel op Lincoln van Prison Break :D :o

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Schuey
Realtec schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:50:
Ik ben bezig met het maken van een Mustang in max en hoor graag een beetje kritiek.

Klik
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Zelf ben ik niet tevreden over die ronding onder de achterlichten en weet niet zo goed hoe ik dit mooi op kan lossen
In ieder geval die dikke triangle wegwerken, evenals meerdere ngons in die buurt. Nu even geen tijd om een paintover te doen, maar je weet al vast wat je moet doen :P Voorderest niks mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 22:18
Voor de studenten onder ons die met producten van autodesk aan de slag willen:

klikkie

Het is een project van autodesk om studenten gratis kennis te laten maken met hun software.
Er zijn veel producten volledig beschikbaar (nope, geen serial voor beperkte tijd), waarvan o.a.:AutoCAD Civil 3D, AutoCAD Map 3D, AutoCAD Architecture,.....

Tevens kan je ook enkele producten gebruiken met beperkte licentietijd, waaronder (deze twee zullen voor de meesten hier interessant zijn ;) )3DsMax en Maya (beide een licentie van 6maand)
Ideaal als je ermee wilt kennismaken me dunkt!

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Jammer dat 6 maanden niet genoeg is om 't goed te leren kennen (denk ik zo...)
Maar ik zal het (nadat ik windows vista 64 heb geinstalleerd, komt morgen :) ) is proberen.

kleine update:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/CLRHAHDD2_0290.jpg
in mijn ogen ziet het er al wat beter uit. maar waar de schaduwen zijn? :X

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Heb er niet zoveel verstand van, maar alles bij jou lijkt net een spiegel. En als ik in mijn spiegel kijk zie ik ook niet veel schaduw :P

Gebruik eens niet-glimmende materialen voor de muur/dak/vloer om te testen. Gewoon een Diffuse en geen specular erop. :)

Nogmaals ik weet er ook nog niet zoveel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
ik vond dat alles licht spiegelende wel een leuk/redelijk prof. effect geven in een animatie...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

.Sjoerd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:26:
ik vond dat alles licht spiegelende wel een leuk/redelijk prof. effect geven in een animatie...
Less is more :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
.Sjoerd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:14:
Jammer dat 6 maanden niet genoeg is om 't goed te leren kennen (denk ik zo...)
Maar ik zal het (nadat ik windows vista 64 heb geinstalleerd, komt morgen :) ) is proberen.
Let wel, het is bedoeld voor studenten, en niet voor scholieren (voor Universiteit en Hogeschool dus, ik weet niet of je met het e-mailadres van je 'gewone' school ook kan deelnemen.

op 6 maand tijd kan je vast wel zeggen of een programma je ligt of niet van gebruiksgemak/interface/....
Bij mij is het meestal een kwestie van enkele weken.

En voor de omgeving in je render: alles minder doen spiegelen!
Heb je bij je rendersoftware de schaduw wel ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
uiteraard.

specs

• Schuey
.Sjoerd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:26:
Misschien moet je eens gaan bedenken wat goed is voor je plaat, in plaats van een 'proffesioneel' (compleet nietszeggende term) effect te willen bereiken.

Doe nu gewoon eens 1 ding tegelijkertijd, in plaats van alles tegelijk halfbakken te doen. Zorg eerst eens voor de belichting van de auto, sterker nog,ikzal eens een werkwijze voor je uittypen om je te helpen.

- gooi over ALLES in de scene een standaard diffuus materiaal, geen reflecties, geen specular NIKS.
- belichten, begin met een 3 puntsbelichting bijvoorbeeld voor je onderwerp, doe het per licht. Zo zie je goed wat per licht het effect is, Key eerst netjes doen zodat je model algeheel belicht is waardoor je al de vormen ziet. Dan sla je even die render op en zet je het licht uit! Maak nu je fill light,omdat de schaduwen aan de andere kant van je key light wat opte vullen zodat je het effect krijgt dat de auto een drie dimensionaal object is. Even renderen voor de gein en opslaan, even allebei de renders bekijken, tevreden? ok, Even de beide lichten aan en kijken wat het effect is. Dan hou je aan 1 kant waarschijnlijk donkere hoeken over, en ook als dat niet zo is dan kan je nog een Rimm light gebruiken, beetje fel als het kan, zo maak je je onderwerp ook wat los van de achtergrond. Herhaal vorige stappen en check je resultaat en tweak waar nodig.
- Materialen toepassen en kijken of de vorm net zo duidelijk blijft, indien nee, aanpasssen belichting.
- verberg heel de auto.
- Kijk wat je nog moet doen om de omgevin te belichten, als dat al nodig is omdat je waarschijnlijk ietsals global illumination gebruikt,maar het kan nooit kwaad bepaalde dingen te benadrukken.
- Materialen toevoegen en bedenk hoe de vloer van een hangar bijvoorbeeld hoort te zijn.
- voeg alles nu pas samen.

Dit is makkelijk zodat je niet het overzicht kwijtraakt en je maar op 1 ding tegelijk hoeft te concentreren.

Wil je beter zien wat eeen slecht uitgevoerde belichting doet? bekijk de wip van mijn hoofd model een aantal pagina's terug, vooral het detail rond de ogen is volledig uitgevlakt doordat zowel de key als de fill teveel op 1 plek zitten. let daar dus op.

Als je nu niet geholpen bent dan weet ik het niet meer :P

[ Voor 75% gewijzigd door Schuey op 12-09-2009 13:51 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb nog een aanvullende opmerking: print de post van Schuey, lijst hem in en kijk er iedere keer even naar voordat je weer aan de slag gaat!

Maar eerlijk toegeven, het wordt wel steeds wat beter hoor ;) zoals Barry Stevens al eens zei: "voorrraawwlll doowwrrgan!"

Dat zit wel Schnorr.

• apNia

apNia

offtopic:
geef mij maar Bulletje! MWUUUUUUUUUUUUUUUUUUH!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
@ Sjoerd;

Een aantal dingen die misschien helpen, maar ik moet erbij zeggen, I'm no expert.

Wielen: Kijk daar nog eventjes naar dingen als materiaal gebruik voor de velgen. Het ontwerp van de velgen en uh.. de BAND O-) momenteel lijkt het of de "spaken" van je velg DIRECT op de band zitten. Tevens heeft je band geen karakter. Denk aan afronding v/d zijkant van de band (is nooit helemaal recht..zeker niet de randen), het profiel van de band wat momenteel volledig ontbreekt. Bouten die je velg aan de as verbinden zijn ook niet terug te vinden..al is dat niet het grootste punt.

Tevens is het materiaal van de huidige band op je mercedes een donkergrijze lambert ofzo? (lambert: maya term voor een matte - geen reflectie - shader. Weet niet hoe de benamingen zitten in Sketch Up)

Deur/motorkap/..: Waar zijn deze? Een auto wordt niet gegoten of op een draaibank gemaakt uit één stuk. Hij bestaat uit vele stukkies en die worden dan weer bij elkaar gehouden door niet zichtbare delen scharnieren etc.. Dit zorgt ook weer voor extra realisme (waar je naar streeft toch?)

Middenlijn: Verder loopt er over de gehele lengte van je auto..zo eventjes woppakee door het midden.. een lekker harde lijn. Punt 1, ik zie niet helemaal in dat ze dat zouden ontwerpen.. maar vooruit, ik ken de referentie niet (als die er is...wel toch?!) en punt 2. deze lijn loopt door in je voorruit, dakraam en hoewel ik het zo even niet kan zien in eerder geposte renders van je..zal deze ook wel doorlopen in je achterraam..

Hoe onwaarschijnlijk het mij lijkt dat deze lijn in het bodywerk zit maakt eventjes niet uit.. dat neem ik maar voor waar aan. Echter lijkt het mij uiterst uiterst uiterst UITERST onwaarschijnlijk dat die lijn in een ruit wordt gezet. Met name de voor- en (als hij daar zit) de achterruit. Dit zou namelijk het zicht voor de bestuurder verpesten.

Bodywerk: Eigenlijk is dit alleen in het gedeelte waar je in de auto kunt kijken :) maar desondanks, pretty important denk ik. Het heeft geen volume. Je stoelen hebben volume.. maar dat gedeelte niet. (zie afbeelding)

Afbeeldingslocatie: http://fc00.deviantart.com/fs25/f/2009/255/a/0/voorbeeld_sjoerd_by_Forgotten_Sins.png

Randen: Er zitten een aantal randen op je auto (bijvoorbeeld die van je luchtgaten in de voorbumper en waar het mercedes logo in zit.) die gewoon hoekig zijn. Zulke harde randen lijken heel erg onnatuurlijk. (maar dit is al eens eerder gezegd volgens mij..)

Lampen: Dit is net als je wielen denk ik een van de grotere issues.. Ze lijken ver van realistisch en sommige lijken op cirkels die licht geven. Nu zul je misschien denken..jaa maar dat zijn lampen ook ooit 8)7 maar niet op die manier in ieder geval.

Zijspiegels: Het begin is er..nu de rest nog? Of zijn deze daadwerkelijk zo klein?

Lak: Persoonlijk denk ik dat dit nog niet eens het grootste punt is. Maar dingen als je wielen en koplampen hakken er (persoonlijk) bij mij het hardste in.. en nemen naar mijn mening het realisme van het geheel weg. :)

Tot slot nog een klikbare afbeelding (NIET VAN MIJ!! :+ ) waar je een aantal dingen naar mijn mening goed in kunt zien. Dingen zoals de banden, en het volume van wat van je bodywerk :)

Afbeeldingslocatie: http://th07.deviantart.net/fs30/300W/f/2008/106/9/b/Nissan_GT_R_by_dangeruss.jpg

En dan nu echt een sluitende opmerking :)

Het is absoluut niet de bedoeling om je werk af te kraken want wat 3D werk betrefd zit je al zwaar boven mijn niveau te werken ;) _/-\o_ Nu maakt dat mij natuurlijk ook niet de beste persoon om commentaar te geven op je werk, maar het zijn denk ik toch dingen waar je wel wat aan hebt en waar je denk ik ook zeker wat mee kunt (hoop ik althans 8)7 )

Ook medetweakerts, jullie zijn uitgenodigd om mijn tips af te kraken als dat nodig is xD Aan slechte tips heeft sjoerd ook niets O-)

Cheers!

• apNia

apNia

nl-nico en Schuey way to go :)
echt een knap staaltje hulpwerk, als Sjoerd nou niet in notime kan aankloppen bij Guerilla dan weet ik 't ook niet meer..

Ben zelf eens aan het kijken naar ZBrush, vet programma maar WAT een interface. Welke idioot bedenkt nou zoiets? Als ze die eens opnieuw zouden doen hou je echt een prachtprogramma over, maar als interface designert doet dit toch wel echt pijn aan m'n hart. Misschien zelfs worst interface ever...

• Nico
apNia schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:58:
nl-nico en Schuey way to go :)
echt een knap staaltje hulpwerk, als Sjoerd nou niet in notime kan aankloppen bij Guerilla dan weet ik 't ook niet meer..

Ben zelf eens aan het kijken naar ZBrush, vet programma maar WAT een interface. Welke idioot bedenkt nou zoiets? Als ze die eens opnieuw zouden doen hou je echt een prachtprogramma over, maar als interface designert doet dit toch wel echt pijn aan m'n hart. Misschien zelfs worst interface ever...
haha thnx..

persoonlijk vind ik de zbrush interface nog best wel fijn :P Die van maya vind ik een grotere b*tch O-)

• Schuey
Graag gedaan, vind ik nog steeds leuk om mensen duwtjes in de goeie richting te geven :) (en zo krijg ik er ook vaak genoeg terug :P )

Zbrush interface vind ik idd tergend, alleen blijjft het jammergenoeg een feit dat mudbox steeds jammerlijk achter de feiten aanloopt ;(

edit:
nl-nico wij vullen elkaar aan O+

[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 12-09-2009 15:59 ]

• .Sjoerd
@ Nl-nico en schuey: hardstikke bedankt! _/-\o_
Ik ga er zeker wat mee doen zodra de animatie waar hij nu (en nog ong. 32 uur) mee bezig is klaar is.
Banden moet ik nog even uitzoeken, ff een tutorial vinden.

Edit:

Die harde lijn die dwars door 't midden van de auto loopt kan ik nu weinig meer aan doen, dat is gewoon een fout vanaf 't begin die nauwelijks meer te corrigeren is.

[ Voor 29% gewijzigd door .Sjoerd op 12-09-2009 16:46 ]

specs

• apNia

apNia

Maar wil je stiekem niet voor je volgende auto naar een 'beter' (voorzichtig wat ik zeg) 3D pakket? :)

• Nico
.Sjoerd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:44:
@ Nl-nico en schuey: hardstikke bedankt! _/-\o_
Ik ga er zeker wat mee doen zodra de animatie waar hij nu (en nog ong. 32 uur) mee bezig is klaar is.
Banden moet ik nog even uitzoeken, ff een tutorial vinden.

Edit:

Die harde lijn die dwars door 't midden van de auto loopt kan ik nu weinig meer aan doen, dat is gewoon een fout vanaf 't begin die nauwelijks meer te corrigeren is.
Ben ook niet bang om een tutorial te proberen die niet specifiek is voor sketch up.. Veel functies zijn in de programma's gelijk :)

Momenteel download ik sketchup naar m'n pc :) misschien dat ik nog wat pointers kan geven als ik weet wat ongeveer met het programma kan O-)

(vrees niet apNia..ik blijf bij Maya xD)

Edit:

Argh.. je kan vrij weinig in het begin met sketchup..maarrrrr je kan veel gratis plug-ins downloaden die andere mensen dan weer hebben gemaakt.

Tevens moet je nog een stand-alone renderer downloaden om je dingen mee te renderen..
Pointers op gebruik van sketchup kan ik dus niet gaan geven :P want ik geef eerlijk toe..het is teveel moeite om dit allemaal tot in de puntjes uit te gaan zoeken..

Echter kwam ik dit artikel tegen: http://www.alexschreyer.n...up-models-with-kerkythea/

Is een artikeltje over een gratis renderer die door de schrijver van het artikel als een van de betere renderers (gratis!) voor sketchup... Nou weet ik dus niet of je die al gebruikt :P maar misschien kan dat je ook al iets opleveren? (is maar idee'tje hoor)

Is hier eigenlijk ook ergens een Sketchup expert te vinden op dit forum? hahaha :P

Buiten Sketchup om gesproken.. Sommige mensen hier *kuch*apNia*kuch* raden je ook al aan om evt eens te gaan kijken naar een ander programma. Aangezien Sketchup niet zo heel sterk is in fotorealisme. Wat je natuurlijk wel wilt bereiken met je 3D gebeuren :P Ik zie tenslotte een mercedes..en niet een mario kart figuur of iets dergelijks :P

Ik denk dat je jezelf af moet vragen wat je er mee wilt doen en bereiken :) Dus doe je het puur als hobby en wil je het ook zo houden? Of heb je evt studieplannen op dit gebied of iets dergelijks? Etc.. Zelf ben ik begonnen in 3Ds max, maar ben vrijwel direct overgestapt op Maya omdat dit de software is die gebruikt wordt op de HKU waar ik toch wel hoop op binnen te komen volgend jaar 8)7

@ Schuey: Het grappige is dat ik ben begonnen met het schrijven van mijn (lange) bericht toen jij die van jou nog niet ge-edit had *O*

[ Voor 51% gewijzigd door Nico op 12-09-2009 18:04 . Reden: added stuff ]

• .Sjoerd
Momenteel is het puur hobby, maar het lijkt me erg leuk om er later in m'n leven er wat mee te doen.

Overigens gebruik ik al een stand alone render met een plugin in sketchup. Kerkythea.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Eindelijk wat tijd gevonden om met maya aan de slag te gaan.
De "introduction to maya" aan het volgen van Digital Tutors. Lekkere uitleg, en het vlot enorm lekker ook.

nl-nico: de interface van blender al eens bekeken? Ik vind maya een droom om met te werken! (En hopelijk krijg ik Stukfruit nu niet op m'n dak XD )

Wel enkele vraagjes waarop jullie mss een oplossing weten.

Hoe stel je in dat de face centers enkel worden weergegeven zodra je in de face-modus gaat werken? Nu kan ik enkel instellen dat ik ze altijd zie of helemaal nooit
Bij de selectietool: is er een manier om enkel edges te selecteren die je volledig hebt omkaderd, en bij de faces enkel diegene waarvan je de (zichtbare) center hebt omkaderd?

Ik zie ze dit bij DT wel zo doen, maar over hoe je het moet instellen.... Ho maar! |:(
Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.