[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste
Acties:
  • 204.974 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:56
De Hupie schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:51:
Heb voor een wallpaper contest de volgende plaat gemaakt. Ben er zelf wel tevreden over, heb er maar zon 1,5 dag aan gewerkt. Voor het renderen heb ik mental ray gebruikt en heb aardig wat gepost-processed in PS.

Het hoofd is trouwens afgeleid van de joan of ark tutorial die ik zon 2 jaar geleden half gedaan heb :P.
Leuk gedaan! Heb wel wat crits als je het niet erg vindt:

Ik zou het iets meer detailleren(misschien d.m.v. textuur) en de rendersettings wat hoger zetten. De glossy reflecties hebben te weinig samples.
De blauwe E in de oor heeft een niet zo'n aantrekkelijk materiaal, misschien kun je die laten gloeien en in het oor steken ipv eruit? De kabels lijken gemaakt door alleen de opacity/transparency map te gebruiken, ik zou refractie daar gebruiken zodat het meer van glas lijkt(met een arch en design materiaal indien je mental ray gebruikt).
Het achterhoofd is een beetje overbelicht, als je daar ook leuke reflecties zou kunnen krijgen dan zou het wat mooier worden. Verder is alles wel cool hoor, ga zo door.

Heb een render gemaakt van mijn andere karakter, ik ga deze week haar riggen. Ik probeer m'n karakters zo simpel mogelijk te houden zonder gebruik te maken van displacement maps ofzo. Ik weet dat ze wat meer rimpels kan gebruiken, maar met alleen bump is het lastig om goede rimpels te maken. Denk dat ik nog ga spelen met de IOR van haar brilglazen, om haar ogen er groter uit te laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.ayanik.net/projects/change7.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Yanik op 20-08-2009 15:01 . Reden: Kapsel gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
@ Yanik; ja inderdaad met die rimpels :) maar goed dat weet je al :P .. Die ogen groter laten worden door de glazen vind ik echt een super idee! :D Voegt denk ik wel toe... (al vind ik haar nu al lief O+ )

Hier weer iets van mij...currently a W.I.P. aan de hand van een tutorial..

Afbeeldingslocatie: http://fc09.deviantart.com/fs48/f/2009/230/3/e/_WIP__Game_Controller_by_NL_Nico.jpg

btw... khad 'm voor de verandering als jpg gemaakt...doet de kwaliteit niet zo goed he :'( volgende keer beter :D

[ Voor 13% gewijzigd door Nico op 19-08-2009 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
@ Yanik
Over het haar, ik vind dat het er nog een beetje als een hoed/kap boven zweeft.
Voor de rest leuk mensje :)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
Wat is nu de meerwaarde van VRay boven MentalRay? Kan al die pr praat wel lezen, maar hoor het liever van gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:14
Yanik schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:31:
[...]

Leuk gedaan! Heb wel wat crits als je het niet erg vindt:

Ik zou het iets meer detailleren(misschien d.m.v. textuur) en de rendersettings wat hoger zetten. De glossy reflecties hebben te weinig samples.
De blauwe E in de oor heeft een niet zo'n aantrekkelijk materiaal, misschien kun je die laten gloeien en in het oor steken ipv eruit? De kabels lijken gemaakt door alleen de opacity/transparency map te gebruiken, ik zou refractie daar gebruiken zodat het meer van glas lijkt(met een arch en design materiaal indien je mental ray gebruikt).
Het achterhoofd is een beetje overbelicht, als je daar ook leuke reflecties zou kunnen krijgen dan zou het wat mooier worden. Verder is alles wel cool hoor, ga zo door.
Bedankt voor de crits! Heb niet zo veel verstand van renderen, dus kan genoeg tips gebruiken. Voor die reflecties had ik ook al gezien dat ze neit mooi scherp zijn, heb dat nog geprobeerd weg te moffelen in PS maar werd er ook niet beter op. Maar ik zal voor volgende keer de glossy samples aanpassen ;)

Verder heb ik zelf ook zitten klooien aan het blauwe logo op de oor maar kon zo snel niet iets mooi krijgen. Vooral lichtgevend materiaal weet ik niet hoe ik dat moet doen, heb geprobeerd glow toe te voegen in PS maar dat was geen succes, zag er goedkoop uit

Ik weet dat het allemaal beter kan maar had geen zin om veel tijd er aan te besteden aangezien ik dat liever besteed aan de gamemod waar ik bij zit. Desondanks bedankt voor de adviezen.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07 21:32
@Apnia, wat voor grafische kaart heb je wel niet in je systeem zitten waar je op werkt dat je 2000+ fps haalt met meer dan 200.000 poly's? :P

• Nico
Schuey schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:05:
Wat is nu de meerwaarde van VRay boven MentalRay? Kan al die pr praat wel lezen, maar hoor het liever van gebruikers :)
Oeeeee... gevoelig onderwerp bij 3D experts volgens mij xD

Ik ben al op meerdere fora verscheidene topics tegen gekomen in het verleden waar het allemaal draait om:

VRAY <VS> MENTAL RAY

:P Komt er ook steeds op neer dat iedere renderer zijn aanhangers heeft xD

• apNia

apNia

Schuey schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:05:
Schuey > voor mij is het bij VRay de eenvoud. Ik denk dat VRay erg laagdrempelig is, iets waar MentalRay het laat afweten. Daar komt bij dat je met VRay erg ver kan gaan. Ik denk dat je bij MentalRay wel verder kan gaan (ik ga sooner or later de switch maken)...
marabunta2048 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:07:
@Apnia, wat voor grafische kaart heb je wel niet in je systeem zitten waar je op werkt dat je 2000+ fps haalt met meer dan 200.000 poly's? :P
heuh hoe kom je aan die cijfers? :)

• naam
apNia schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 01:21:
[Stukkie van mij]

Van dit plaatje: http://img185.imageshack.us/img185/2903/evgarobotwires2.jpg
Alleen heb ik scheel zitten kijken naar de naam 8)7 die vraag was bedoeld voor de Hupie |:(

Maar nu we hier toch over bezig zijn, welke grafische kaarten hebben jullie? en in combinatie met welke processoren :P -nieuwsgierig- ik werk zelf op een core i7 920 en 2keer een gtx260 black van XFX O-)

[ Voor 43% gewijzigd door naam op 20-08-2009 01:27 ]

• apNia

apNia

niet dat de grafische kaart er niet toe doet, maar je weet voor het uiteindelijke renderen dat de grafische kaart er vaak niet toe doet he? dat is puur processorwerk... fout die veel mensen (inclusief ik) vroeger maakte :)
voor je viewport gebruik je 'm vaak wel weer, zoals in de link van Hupie die je hierboven geeft...

• naam
Daar ben ik me ook volledig van bewust ;) maar ik vindt de fps in de viewports ook wel interessant :P graka tijdens het renderen heb je wel iets aan als je rendert op de graka ofwel opengl/d3d of via cuda? weet het niet zeker :P maar weet dat vue 7[in ieder geval en misschien eerdere versies ook wel] de ondersteuning hebben om een afbeelding via opengl te tonen :P dat renderen op de cpu gebeurt wist ik daarom ook mijn keuze voor de i7 [en niet een core 2 quad] zoals ik in het vorige topic de vraag had gesteld welk systeem te nemen :+

• Schuey
[...]

Schuey > voor mij is het bij VRay de eenvoud. Ik denk dat VRay erg laagdrempelig is, iets waar MentalRay het laat afweten. Daar komt bij dat je met VRay erg ver kan gaan. Ik denk dat je bij MentalRay wel verder kan gaan (ik ga sooner or later de switch maken)...

[...]

Dan blijf ik voorlopig bij MentalRay aangezien ik nog niet voldoende beheers naar mijn zin :)

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14
[...]

[...]

Tis meer een persoonlijke keuze, ik vind de interface van vray veel duidelijk dan die van Mental Ray maar beide kunnen het zelfde resultaat behalen zolang de juiste persoon er maar achter zit.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

• apNia

apNia

Daarom zou ik als ik Schuey was ook inderdaad bij MentalRay blijven. Ik wil voornamelijk MentalRay leren omdat ik
1) het gevoel heb dat ie iets beter is voor organische dingen (wat ik het liefst maak)
2) ik niet steeds afhankelijk ben van iets wat ik naast m'n modellingtool moet installeren
3) support in de viewports volgens mij (!) veel beter is als je met MentalRay werkt

• Villean
Met punt 2 ben ik het absoluut eens. Dit is momenteel wel zo'n beetje de grote kracht van MentalRay want waarom plus minus 800E uitgeven voor een alternatieve render engine?

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was/ben bezig met een soort van dropship voor mijn andere ruimteship, en nadat het resultaat me begon te bevallen ben ik hem maar verder gaan uitwerken.
Mijn uiteindelijke doel is om mijn eerste "scene" te maken gezien vanuit een cockpit met meerdere modellen

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2zsmtn5.jpg

Aangezien ik er nog een paar modellen in Google's Warehouse heb staan heb ik er daar maar een oude koe uit de sloot gehaald.
Dit was mijn eerste serieuze model/render, was er toen best trots op, alleen jammer dat toen de maximale bestandsgrootte maar 10 Mb was, ik heb toen een boel moeten verwijderen uit het model voordat ik hem kon uploaden, het origineel ben ik na een pc crash kwijtgeraakt.

Anyway..

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/5a5do3.jpg
Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/28wktvq.jpg

Ik vind de nieuwe best aardig gelukt, ben er gedeeltelijk achter hoe het zit met lichtbronnen te maken, ben alleen verlichting vergeten voor de namen, dus heb ik die maar zelf verlicht gemaakt al vind ik het niet echt mooi.
Textures heb ik ook niet echt moeite voor gedaan, heb er 6 van Google afgeplukt en de rest zat nog in het model of in Sketchup/Kerkythea.

En dit stukje vind ik het mooiste gelukt, moet alleen nog lampen modelleren.
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/259bzwj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:55:
Ja OK, maar misschien is Modo daarom niet zo populair als Max of Maya? Die blijven duidelijk in hun eigen 'box' en verbeteren daarbinnen alles. Ik zie liever Blender en de game engine ('Blunder' ? ;)) als twee losse producten. Maar goed als dat al zo werkt aan de achterkant vind ik 't best :)
Tja, maar Max en Maya blijven ook in hun eigen doos omdat Autodesk daardoor meer geld kan binnenharken met extra producten :)

Maar ik ben het helemaal met je eens en hoop dat ze er nooit een Blunder van zullen maken...
En anders zijn er altijd nog de mensen onder ons die kunnen forken en programmeren, toch? ;)

Ik vond een paar minuten terug trouwens het volgende filmpje.. Ik denk dat dit wel laat zien wat 1 van de voordelen van Blender 2.5 is tegenover de oudere versie en sommige andere pakketten :)

Daniel Martinez Lara van Pepeland (als je hem als 3d kenner niet kent: shame on you :P) kan er ook wat van en heeft nog meer leuke experimentjes om te laten zien wat met Blender mogelijk is:
http://www.daniel3d.com/p...r/anisculpt/anisculpt.htm

Dat is zo'n beetje dezelfde techniek als door oa. Sony ontwikkeld werd voor de software die ze gebruiken om hun films te maken (ik kan even geen namen noemen), maar Blender kan het al out-of-the-box :)

@Yanik:

Super! :D

Volgens mij had ik het al eens gezegd, maar die breinaald kan je misschien beter wat meer horizontaal door het haar heen steken, want nu lijkt het net alsof de naald in haar hoofd prikt :o

Ik denk dat je ook nog wel wat meer kleur zou kunnen gebruiken voor de huid. Ze is oud, maar nu heeft ze nog een best jonge huid :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
De Hupie schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:51:
Heb voor een wallpaper contest de volgende plaat gemaakt. Ben er zelf wel tevreden over, heb er maar zon 1,5 dag aan gewerkt. Voor het renderen heb ik mental ray gebruikt en heb aardig wat gepost-processed in PS.

Het hoofd is trouwens afgeleid van de joan of ark tutorial die ik zon 2 jaar geleden half gedaan heb :P.

[afbeelding]
Heel erg mooi, heb je hiermee EVGA gecontacteerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
n0elite schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 06:54:
[...]

Heel erg mooi, heb je hiermee EVGA gecontacteerd? :P
De wallpaper contest werd gehouden door EVGA, maar heb er helaas geen prijs mee gewonnen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik zit even vast hier, dus hoop dat hier mensen zitten die veel beter kunnen texturen dan ik :)
Het zit zo, ik ben nu mijn Selene aan het texturen. Het plan is dat ik ze gewoon eerst een realistische Kate Beckinsale maak, en daarna pas de aanpassingen maken om er aan vampier van te maken. Het probleem is nu, mijn realistische Kate vind ik doods en paspopperig. De ogen leven, maar de rest lijkt rubber achtig. Ik gebruik express nog geen SSS en alleen nog een blinn shader.

Hier is wat ik nu heb staan.
Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/8989/selenequs.jpg
Mijn vraag is dus nu, hoe krijg ik die huid levender/interessanter. Ik heb al even in photoshop gezien dat als ik het contrast omhoog haal dat dat al scheelt, maar ik hoor graag andere oplossingen en trucs :)

Zelf dacht ik overigens met grunge brushes aan de gang te gaan en die er net zichtbaar eroverheen zetten, maar heb dat nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

gezicht is heel moeilijk schuey.. lippen bijvoorbeeld zijn wat 'bumperiger'.. wat denk ik het meest zou schelen is een specular map en SSS. Let bij de specular map op de shiney T-zone (die is vettig!) en de lippen glimmen ook flink :)

denk aan wat oneffenheden als moedervlekjes etc.

overigens moet je de kleur blauw van de ogen wel echt veranderen, dat vond ik _juist_ het minste punt van je plaat.. over het algemeen reflecteren die iets anders (het lijkt nu een beetje mat, maar dat kan de hoek zijn) en is de oogkleur echt anders...

verder denk ik eigenlijk dat het wel OK is eigenlijk en dat je 'm echt tot leven moet gaan brengen met SSS en de juiste belichting :)

edit: leuke tutorial voor je oog :)

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 21-08-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb het er ook moeilijk mee ja :X Ik heb er wel een specular opzitten, maar ik denk dat ik die maar eens opnieuw moet maken dan want de balans is een beetje zoek denk ik, je ziet hem nu ook niet zo goed inderdaad. Het enige wat anders kan aan het oog is een beetje ambient erop, en het lensgedeelte reflectiever maken. Het blijft een deathdealer he ;)

SSS doet veel, maar ik wil gewoon een vette texture maken, zodat SSS extra is, niet dat ik daar op moet leunen.

Iig bedankt, ik weet wel wat ik vanavond ga doen :) Meer contrast in dingetjes in de diffuse, opnieuw de specular maken, en waarschijnlijk opnieuw een bump. Terwijl ik dit type bedenk ik nog een makkelijke manier om de specular uit te balanceren, gewoon een nieuwe material maken alleen specular zodat het makkelijker te zien is wat de map doet :) Heb net even in de spiegel gekeken, de relfectivity van het ook moet ik ook aanpassen. Het lijkt erop dat het hoornvlies over je iris heen reflectiever is, dan over de rest van de oogbal.
Hier overigens de oog diffuse textures, ik kan blenden tussen de 2 mocht ik haar willen animeren ooit.
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/45/eyediffuse2.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Schuey op 21-08-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Voor de iris kun je beter een goede foto nemen, en die eventueel nabewerken.

Dit is bijvoorbeeld mijn iris, waar ik alle reflecties en speculars uit heb weggeshopt.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/iris.jpg

edit: ook nog een rendertje van mijn skin materiaal. 100% procedural, geen SSS. Goed genoeg voor wips :P Geef maar een gil als je de settings wilt hebben.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/me_bold.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Bozozo op 21-08-2009 15:43 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je bedoelt dat je de specular nu in je diffuse map had ingebakken en dat nu los gaat doen? dat zou ik idd wel doen...

Oog diffuse ziet er idd goed uit! toch ff pielen met de kleuren, ik denk dat het te paars is ofzo...

Maar het is mij met huid opgevallen dat iets er echt bouw kan uitzien in een normale setup, en ineens tot leven KNALT met de juiste SSS en belichting. Ik snap dat je er niet op wilt leunen, maar tbh denk ik dat het er best goed uitziet. De vorm klopt, de de diffuse klopt. Volgens mij is het een kwestie van de huid realistisch maken, en ik denk niet dat er iets verkeerd is met wat je so far hebt gedaan.

Lees anders deze eens. Vind ik een van de mooiste renders van het afgelopen jaar. Denk voor jouw huidige project extreem leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
apNia schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:14:
Je bedoelt dat je de specular nu in je diffuse map had ingebakken en dat nu los gaat doen? dat zou ik idd wel doen...

Oog diffuse ziet er idd goed uit! toch ff pielen met de kleuren, ik denk dat het te paars is ofzo...
Nope, het is al los, maar niet goed genoeg en de balans is slecht. Als ik de de algehele specularity omhoog breng zijn de lippen goed, maar is de huid te specular. Ook zitten de poriën er nog niet in geloof ik.
De diffuse van de ogen is gewoon van een highres foto, de blauwe zijn zelf gemaakt. Die moeten nog iets lichter en mogen een ambient krijgen. Ik zal dan ook weer 2 ambient maps maken en die ook weer blenden, zodat ik 2 setjes maps heb.
Maar het is mij met huid opgevallen dat iets er echt bouw kan uitzien in een normale setup, en ineens tot leven KNALT met de juiste SSS en belichting. Ik snap dat je er niet op wilt leunen, maar tbh denk ik dat het er best goed uitziet. De vorm klopt, de de diffuse klopt. Volgens mij is het een kwestie van de huid realistisch maken, en ik denk niet dat er iets verkeerd is met wat je so far hebt gedaan.

Lees anders deze eens. Vind ik een van de mooiste renders van het afgelopen jaar. Denk voor jouw huidige project extreem leerzaam.
Ik ben bang dat je ik je gelijk moet geven, maar instinctief blijf ik wantrouwend naar mijn render kijken. Ik ben benieuwd wat ik er vanavond van kan bakken. Eerst op het gemakje mijn maps updaten, en wat ik vanmiddag bedacht heb zou nog wel eens kunnen werken ook. (Per map even een nieuw materiaal maken zodat je niet afgeleid word door de andere maps zodat je duidelijker ziet wat het effect van elke specifieke map is. Daarna ga ik pas denken aan SSS. Want een slechte texture met SSS eroverheen, blijft ook maar een slechte texture met SSS eroverheen vind ik :P

Overigens zie je op die link goed dat SSS gebruikt is, wat ik dus wil voorkomen. Dat is ook gelijk het lastige van die shaders. Als je het ziet is het al teveel. Moeilijk om uit te leggen, maar het meisje lijkt teveel een wassenbeeld te zijn. Alles is te 'zacht'.

@Bozozo
Thanks but no thanks, ben nu het modelling stadium voorbij :P Enige wat nog te doen staat is wat extra dingetjes in mudbox zoals wat fijne lijntjes voor in de lippen en de wenkbrauwen die straks in de normal map komen.

Oeh, bedenk me net een trucje die ik nog kan proberen :) Een ambient occlusion pass renderen, en dan met als een burn laag over mijn diffuse heengooien met een hele lage intensiteit :) Vooral in de oren en rond de neus en kin/mond moet dat interessante resultaten opleveren denk ik. Op een ander forum zei iemand anders ook al stukken huid van reference posten met kleine imperfecties en dergelijke. Dat zat er al wel een beetje in van kate zelf, maar die foto's moest ik veel belichting uithalen, waardoor die details nu net allemaal weg zijn gevallen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Schuey op 21-08-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat je trouwens met die specular map moet doen, of wat mij het meest logisch klinkt (zelf nog niet eerder gedaan) is het meest reflecterende punt pakken, ik DENK de lippen, en die nagenoeg wit maken. Dan zet je die multiplier op de juiste value, en dan ga je met grijstinten experimenteren voor de t-zone e.d.
Dus in feite gewoon van achter naar voren werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Good point, daar had ik nog niet aan gedacht! Stapje voor stapje ja, dat icm een eigen materiaal per voor testdoeleindes, dan moet het goedkomen. Ben nu even met SSS aan het spelen, scheelt al wel :)

edit:
Zo, aan de hand van de tips hier en naar wat ik zelf had bedacht, hier een wipje :)
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/3717/hoofdje.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/5749/eyea.jpg
vlekjes komen door final gathering die niet helemaal zuiver is, en bureau.hdri :P

Morgen maar gaan opmaken en er een vampier van maken, blij dat ik het eerst zo heb gedaan btw... Denk dat ik zo een beter resultaat haal dan wanneer ik er dat gelijk van probeerde te maken. Owja en een map bakken voor de back scattering aangezien rond de mond nu ook de huid translucent word.

en.. en...

godver het is nog veel werk :X

[ Voor 62% gewijzigd door Schuey op 22-08-2009 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Wat je volgens mij vooral mist zijn alle imperfecties die in de werkelijke wereld bestaan. Als je wat rimpels ed toevoegt zal het al wat realistischer worden denk ik. Dit kun je het beste in een sculpt programma doen zoals zbrush of mudbox. Als je die programma's niet kent zou je photosourced textures kunnen toevoegen.

Verder heeft je model ook nog geen wimpers, lijkt me ook wel belangrijk. Verder zou je tijdelijk wat haar kunnen toevoegen, hoeft niet perse superrealistisch te zijn vanaf begin maar je kunt dan wel beter zien of het gezicht een beetje realistisch is.

edit: hier trouwens mooie foto waar je de huid goed kan zien:
http://blog.oscee.com/wp-...y/katebeckinsale/b004.jpg

Van deze site via google gevonden:
http://blog.oscee.com/gal...galeriak/kate-beckinsale/

[ Voor 31% gewijzigd door De Hupie op 22-08-2009 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Yep die foto heb ik ook. Mja, daar heb je vrijwel niks aan :P
Wimpers boeit me nog niet, ga niet aan 3 dingen tegelijk werken en dan alle 3 halfbakken.
Ik heb nu het de realistische pass ongeveer zoals ik hem wil, en zal morgen nog kijken voor meer imperfecties.

Mijn vriendin vond haar neus (van selene dus :P) te grof nog, de vorm is er maar hij moet wat slanker.

Kate heeft verder niet veel imperfecties, maar ik ga gewoon foto's afspeuren (en ik heb er heel wat) en degene die ik duidelijk kan vinden in de textures verwerken. De lieve sproetjes op haar neus laat ik wel weg, want die hebben ze in de films weggewerkt...

Ik ga wel niet te lang bij het gezicht blijven hangen, want wil dit voor november af hebben :P
Iig morgen is krijgt haar hoofdhuidje een vampire makeover, dat staat vast. Zondag wil ik het hoofd aan de buitenkant helemaal afhebben. En dan volgende week op het gemakje aan de tandjes en mondholte/tong beginnen :)

haar ben ik stiekem al een tijdje mee bezig maar wil ik pas laten zien als de tijd daar is :P

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 22-08-2009 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik kom vrij vaak tutorials tegen over realistische huid die 'Mental Ray SSS Fast Skin' gebruiken. Weet iemand waar je die shader kunt krijgen? Hij zit iig niet standaard in mijn versie van 3ds max (2008).

edit: nvm, hij staat er gewoon tussen. Geen idee waarom dat eerst niet zo was :P

edit2: leuke shader :D

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/me_wip_front.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Bozozo op 22-08-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Schuey ik weet niet precies wat het is maar het klopt nog niet. En ik denk dat dat alles met je SSS shader te maken heeft. Als je kijkt naar Bozozo's voorbeeld dan voelt dat qua materiaal wat realistischer aan. Ik denk omdat de shader wat beter is (of gebruik jij diezelfde ook?) en omdat de saturation wat lager ligt.

Om me niet af te laten leiden van dingen als de wimpers hou ik vaak m'n handen voor dat soort dingen om me puur te concentreren op gebieden die het materiaal tonen. Zo weet ik dat op die gebieden alleen het materiaal telt omdat de mesh zo weinig detail vereist, dat het wel het materiaal MOET zijn als het niet klopt.. en als ik dan bijv alleen het oor + nek zie zie ik dat het CGI is. Bozozo's model, met imo een aantal slightly distorted gebieden (zoals de te lage oren en de mond) voelt realistischer aan als ik alleen naar één gebied kijk en de 'probleemzones' vermijd.

Ik heb even een voorbeeldje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/52/gotx.jpg

Misschien dat de belichting ook een hoop doet hoor, ik kan niet helemaal m'n vinger er op leggen. Maar hopelijk is 't een duwtje in de juiste richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thanks voor je reply, nuttig :)

Ik gebruik een iets andere shader, ik gebruik een fast simple :P Niet dat dat veel verschilt geloof ik, je mist alleen een onderhuidse laag. Het is wel frustrerend dat een in mijn ogen inferieur model realistischer oogt door puur en alleen een shader... Morgen maar eens bekijken of ik mijn huidige shader kan aanpassen, of een echte skin shader gebruiken. Wat ik morgen belangrijker vind is een beetje sculpten wat ik over de huidge bump heenleg met imperfecties zoals dehuipie voorstelde. Dat de huid een vampier make-over geven. Als het dan nog niet goed is,ja dan weet ik het even niet, misschien laat ik het hoofd dan even rusten maar dat zie ik dan nog wel. Bedankt voor het meedenken :)

Heb vandaag absoluut nergens motivatie voor gehad, dus morgen weer aan selene verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik weet niet of mijn model zo heel inferieur is hoor :P

Mijn lighting setup is heel simpel: twee mr Area Lights (radius 10cm, raytraced shadows), eentje schuin boven van voren en eentje vrijwel recht van achter. Die laatste belicht met name de kaaklijn (het gebied dat Apnia aanwijst) en zorgt voor veel realisme.

edit: en Final Gather natuurlijk.

Nog eentje op driekwart met ietwat gekleurde belichting:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/me_wip_3q.jpg

Iets te veel backscattering in het oor misschien. C&C op model, materiaal en belichting zijn welkom :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bozozo op 22-08-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik wel :P

Lighting ligt het niet aan denk ik, ik denk dat je gewoon je shader heel netjes hebt ingesteld. Ik was in de veronderstelling dat ik dat ook gedaan had, guess not :)

Ik vind het een beetje lastig te beoordeelen eigelijk, hoe het met die backscattering zit. Ik bedenk me nu eigelijk, dat als er geen direct hard licht dicht achter zit je geen back scattering moet zien, denk ik.. Het is dat ik hier geen zaklampje had, anders had ik het kunnen testen :P

Qua model, liggen de ogen erg diep. De kaaklijn is een beetje vreemd en loopt het voorhoofd erg schuin. De neus kan meer definitie en scherpte gebruiken denk ik.

Vind ik trouwens wel vreemd. In het vorige deel had ik screengrabs uit mudbox gepost van mijn eigen model. Daar zag je meer vorm en detail in dan mijn recente renders. Alsof de materials en maps de vormen van de mesh een beetje verbloemen :?

edit:
hmm, nu ik naar jouw shader kijk, jij hebt meer specular gebruikt :) Dat scheelt wel ja. Alleen in de shader die ik nu gebrui heb je daar zogoed als geen controle over. Andere shader dus! :P Scheelt gelukkig wel, shader bakken kan los van je blijven doen, maps zijn er toch al :)

edit2:
godverdomme, wat is dat lastig om netjes in te stellen.... Stel je je backscattering netjes in. doe je de rest, is het backscattering effect weer nagenoeg weg, gek word ik er van :(

[ Voor 95% gewijzigd door Schuey op 23-08-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Als je SSS Fast Skin gebruikt... ik heb hier veel aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice going shuey.

het realisme komt voornamelijk door de sss. gebruik verschillende layers van je sss en probeer te begrijpen
hoe ze werken, ook zou ik aanraden om fotos als textures te gebruiken als je voor realisme gaat.
tenzij je super awsome kan painten natuurlijk.

btw in 3dsmax is dat zoveel makkelijker... niet dat je daar iets aan hebt, maar toch

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb de volgende van Gnomon gevonden, briljant. Neemt een uur de tijd om het uit te leggen. Ik weet nu waar ik naar moet kijken als ik de verschillende lagen aanpas.

http://www.thegnomonworks...ry/171/Free-Tutorials-All

Goed te hoeven painten hoef ik nauwelijks, want Kate heeft echt een mooie huid :P Plus een vampier heeft zowieso al geen/nauwelijks imperfecties qua huid :) (Dat is mijn redding :P ) Nog wel even die dingetjes die ze in de films niet weggewerkt hebben in de bump doen en dan vanavond morgen weer een wipje denk ik. Hopelijk komt die er beter uit dan de vorige.

(zoethoudertje :P )
Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/8167/zoethouder.jpg

offtopic:
nu friet halen, dat heb je als je om half 3 je nest uit komt en om half 5 ontbijt..)

[ Voor 20% gewijzigd door Schuey op 23-08-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:25:
Ik heb de volgende van Gnomon gevonden, briljant. Neemt een uur de tijd om het uit te leggen. Ik weet nu waar ik naar moet kijken als ik de verschillende lagen aanpas.

http://www.thegnomonworks...ry/171/Free-Tutorials-All

Goed te hoeven painten hoef ik nauwelijks, want Kate heeft echt een mooie huid :P Plus een vampier heeft zowieso al geen/nauwelijks imperfecties qua huid :) (Dat is mijn redding :P ) Nog wel even die dingetjes die ze in de films niet weggewerkt hebben in de bump doen en dan vanavond morgen weer een wipje denk ik. Hopelijk komt die er beter uit dan de vorige.

(zoethoudertje :P )
[afbeelding]

offtopic:
nu friet halen, dat heb je als je om half 3 je nest uit komt en om half 5 ontbijt..)
op het eerste gezicht, hebben mooie vrouwen natuurlijk een mooi glad huidje. maar er zitten nog steeds heel veel subtielen in het verschil in kleur, de textuur van de bump is bv ook op veel plaatsen net wat ander(neus en wangen bv).
etc. bij vrouwen zijn dat soort dingen allemaal veel subtieler maar nog steeds belangrijk.

daarom is het ook veel moeilijker imho om een vrouw in 3d te maken dan een man. daarbij kan je lekker overdrijven en heeft veel meer duidelijke kenmerkende dingen waardoor het er sneller ''goed'' uitziet.

maar goed succes man, ben benieuwd naar het eind resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

je bedoelt met de bump die poriën toch milky? die zijn bij de neus wat groffer idd, denk aan plekken waar mee-eters zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste renders zijn er uitgerolt en heb maar even een comp test gedaan voor de kleuren :)

Afbeeldingslocatie: http://www.the-candyshop.nl/mark/scene1_comp_preview.jpg

Zitten nog genoeg fouten in, de alpha map doet een beetje raar dus dat moet ik fixen.
De AO pass van de armour is er nog niet dus dat moet er nog komen, achtergrond wordt nu uitgerenderd.
Daarna gras uitrenderen ( 1 uur per frame :P ).

En wil die banden van de armour nog even aanpassen, zit nu een gewone shader op en vind het niet mooi.

Daarna nog van die dreadlocks maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ziet er tof uit!
Hymn probeer eens een falloff over die cloak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Waanzinnig Hymn! Ziet er echt heel professioneel uit. Het gouden materiaal lijkt nog te veel op plastic maar dat zul je wel fixen.

Ik heb een stom probleem: ik heb mijn hoofd geunwrapped in twee delen: het oor met pelt en de rest cilindrical. Nu krijg ik die twee stukken niet meer aan elkaar geweld.

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/seams.gif

Weld, target weld en stitch werken niet van de ene seam op de andere. Weet iemand hoe ik dit gefixt krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind je oor en gezicht los van elkaar mappen een goeie, en ook voor je probleem weet ik even geen probleem, ik weld ze achteraf nooit (waarschijnlijk omdat ik seamless texturen makkelijker vind dan het welden). Maar wat ik eigenlijk wou zeggen is dat het volgens mij veel beter is je hoofd ook te peltmappen. Juist organische dingen werken veel beter met pelt :)

Als het niet te laat is zou ik dat doen, om eventuele distortions te voorkomen.

En wat je probleem betreft, is het echt nodig het te welden? Ik neem aan dat je het doet om te voorkomen dat je de seams gaat zien in de textures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine update van mijn render pogingen.

render

zit nog steeds te klooien met de licht sterktes, maar met een hoop klooien leer je af en toe nog wat, vind ook niet alle textures even mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 04:16:
[...]

op het eerste gezicht, hebben mooie vrouwen natuurlijk een mooi glad huidje. maar er zitten nog steeds heel veel subtielen in het verschil in kleur, de textuur van de bump is bv ook op veel plaatsen net wat ander(neus en wangen bv).
etc. bij vrouwen zijn dat soort dingen allemaal veel subtieler maar nog steeds belangrijk.

daarom is het ook veel moeilijker imho om een vrouw in 3d te maken dan een man. daarbij kan je lekker overdrijven en heeft veel meer duidelijke kenmerkende dingen waardoor het er sneller ''goed'' uitziet.

maar goed succes man, ben benieuwd naar het eind resultaat.
Yep, heb gisteren paar plekjes enzo in de normal gebakken. Werkt echt fijn en snel vanuit mudbox zeg, hoefde bijna niks in photoshop na te bewerken. Heb voor de porien gisteren een T vorm gemaakt die mijn bump feller maakt (kwam van apnia geloof ik). Moet eigelijk alleen nog een back scatter map gaan tekenen, en ik denk dat ik een de shader goed genoeg heb om door te kunnen. Gaan met die banaan denk ik maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Ben aan het experimenteren geslagen met network rendering (had nog een oude p4 staan, goed genoeg voor een kleine versnelling van de rendertijden :) ) dit is het resultaat:

Niet vergeten om in HD te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Hoeveel tijdwinst heb je nu geboekt? Ik moet de network rendering ook eens proberen thuis. :P

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi there,

ben ook weer begonnen met 3D. en nu in Maya.
Wil graag mental ray in Maya gebruiken maar kan niet echt goeie tutorials vinden. Weet iemand die?
een beetje googlen leverd alleen maar betaalde of oude niet werkende links op.

Zal binnenkort een render posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Stalllone schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:36:
Hoeveel tijdwinst heb je nu geboekt? Ik moet de network rendering ook eens proberen thuis. :P
Niet zo heel erg veel maar dat kwam meer omdat mn p4 traag is, maar volgens de schatting op 1 computer zou het 20 minuten duren en met 2 computers (1 i7 920 & 1 P4 2,8) duurde het nu ongeveer 15 minuten schat ik :) Merkte alleen weer eens heel erg duidelijk hoe snel die I7's wel niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh schuey, waar ik nog aan zat te denken -- misschien overbodig -- is dat je voorlopig je skin shader ff op een sphere of (bij voorkeur) teapot test ofzo. Scheelt je rendertijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thanks, maar op mijn nieuwe systeempje is dat niet echt meer nodig :P
(rendertijd is nu 45 seconden met mijn test settings qua render)

zucht.. nu weer een specular probleem :P Die is veel te sterk, maar mijn spec map is al bijna zwart, wazig!

[ Voor 61% gewijzigd door Schuey op 25-08-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mudbox 2010 features
wat erger ik me kapot aan de stem van die gozer, alsof ie zachtjes moet praten van z'n moeder omdat ze wilt slapen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:48:
Mudbox 2010 features
wat erger ik me kapot aan de stem van die gozer, alsof ie zachtjes moet praten van z'n moeder omdat ze wilt slapen ofzo...
_O-

Maar je hebt wel gelijk ja, als ik zulke filmpjes op de late avond moet kijken dan krijg ik ook altijd van die bijna in-slaap-val momenten -O- (je weet.. je zakt langzaam weg.. de tijd staat nog op 11 uur, je zakt verder weg.. je voelt je langzaam inslapen, maar je realiseert het je pas te laat.. plots schrik je wakker en is het 1 uur 's nachts en vraag je je af waarom die tutorial zo kort is :') )

Kortom, geef mij maar een lekker frisse webpagina met alle features en uitleg erover.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Dat wat te vinden is op de webpagina van ZBrush vind ik zeer duidelijk :) Niet zo slaperig klinkend in ieder geval xD haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Lekker aan het mappen:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/me_wip_3q_mapped.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een niet echt heel boeiende render van mij maar dit word mijn nieuwe kast voor dvd's en cd's. De vorige (had ik hier btw ook gepost) zit al weer bijna vol :P

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/52/nieuwekast.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gaat de goede kant op Bozozo. Even zeuren nog; de neus is vaak een beetje rood zo rond dat lossige kraakbeen bij je neus, maar dat is echt heel subtiel. Nu lijkt het een beetje alsof ie zwaar verkouden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo, beetje low quality render maar het duurde al lang genoeg met die haartjes :P
Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/7098/selenez.jpg

@ hieronder
vermoeiend?

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 26-08-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Zo :O dat begint al ergens op te lijken Schuey :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Even een paar puntjes van kritiek Schuey,

- De ogen lijken me veel te fel..
- D'r huid heeft een beetje het idee van een wassen pop/lijk
- De lippen lijken een beetje flets?

verder ziet het er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:33
Nou na een lange tijd mee kijken op het forum toch maar eens besloten om zelf wat te posten. Dit is tevens mijn eerste character wat ik modelleer.

Afbeeldingslocatie: http://yaeltintel.com/thumbs/batman_wip_thumb.jpg
*klik voor een grotere versie

Ben alleen nog aan het masker en ogen bezig geweest. De menselijk gedeelte is van een ooit eens gedownload model wat ik toen der tijd nodig had. Dit is echter alleen om een beetje de goede vorm in het masker te krijgen.
Hierna ga ik uiteraard ook zelf het menselijk gedeelte modelleren.

Shoot me :)

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
marabunta2048 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:29:
Even een paar puntjes van kritiek Schuey,

- De ogen lijken me veel te fel..
- D'r huid heeft een beetje het idee van een wassen pop/lijk
- De lippen lijken een beetje flets?

verder ziet het er goed uit :)
thanks, mooie kritiek :D

- dat is de bedoeling :)
- het is een vampier :9
- klopt! ik wil de kleur iets meer richting rood laten lopen ja, vind dit nog niet helemaal nice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Iets maar naar rood toe laten gaan lijkt mij ook inderdaad het mooist, pas wel op dat de lippen niet teveel het oog van de kijken gaan opeisen ;) zou zonde zijn van de rest van je plaat :)

@Shikaka,

Het lijkt net alsof tie heel erg scheel kijkt zo? klopt dat of lijkt dat zo door de hoek van de camera ten opzichte van de ogen? geeft een vreemd effect zo :P

[ Voor 31% gewijzigd door naam op 26-08-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Yepyep, het verbaasd me hoe subtiel alles moet... Dit is mijn 2e diffuse texture, als je ze naast elkaar legt zijn de verschillen minimaal. Maar damn als ze allebei rendert, is het verschil groot. Ik bedoel met deze wil ik graag geleven dat ze leven in zich heeft. Maar met die vorige kon ik zelfs niet meer verkopen dat het een vampire chick was, en waar dat aan lag? Geen idee!

Shikaka
Ik vind de ogen vet :) Neus mag iets minder grotesque :PDenk dat de 'oren' veel scherper mogen, maar dat valt ook gelijk op door het silhouette natuurlijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 26-08-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Jaa, dat houdt je wel een paar avondjes zoet :) net als het wachten op renders telkens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
@marabunta2048

Dit zijn de ogen van voren:
Afbeeldingslocatie: http://yaeltintel.com/fullsize/batman_ogen_thumb.jpg
*klikkie (de oude ogen staan bovenaan, nu zijn ze iets verder uit elkaar gezet)

@Schuey
De neus is op maat gemaakt vanaf referentie materiaal van The Dark Knight dus die zou moeten kloppen kwa grote
Over de oren...Inderdaad dat me dat niet is opgevallen. Moeten natuurlijk veel scherper.

Ohja de programma's waar ik mee werk zijn 3ds Max 2008, met als renderer Vray, Photoshop (voor de textures)

[ Voor 7% gewijzigd door Shikaka op 29-08-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
marabunta2048 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:52:
Jaa, dat houdt je wel een paar avondjes zoet :) net als het wachten op renders telkens :+
Ligt eraan of je alles slim in elkaar zet of niet ;)

Ik verberg namelijk het haar wel. Maar het duurde een avondje voordat ik doorhad dat er een bug/feature in mijn haar plugin zat... Als je de haarnode verbergt wil hij hem nog steeds berekenen.. Dan moet je dus hem dus echt uitzetten in die node, anders duurt een kubus met een lambert material nog een kwartier :P

Overigens nog een tip, tijdens het texturen render ik niet. Gebruik gewoon een lambert materiaal met 100% ambient en dan kan je alles mooi in je viewport bekijken :)

Shikaka ik zie het net op een film poster, jezus wat een neus :D Dat hadden ze wel wat minder mogen maken :P

[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 26-08-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geprobeerd om een soort koffer te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/10da1b4.jpg

Alleen is mijn kleur een beetje tegengevallen.
De randen hadden eigenlijk zilver moeten zijn :S
En er is spiegeling terwijl ik dat gedeelte nog niet eens aangepast had.
Voor de rest vind ik het redelijk gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hoe bedoel je de randen hadden eigelijk zilver moeten zijn? Qua kleur zal het ongeveer wel goed wezen :P Als je reflectie toegevoegd hebt aan je zilver, dan zie je daar niks van omdat er niks te reflecteren valt in je scene. Pas als die (blurry) reflecties krijgt dan krijg je het idee dat het zilver is als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

je kleursaturatie scheelt al een hoop zie ik schuey...
het blijft me bezighouden dus zelf ff in photoshop wat getest..
je ogen moeten juist qua saturation OMLAAG, en de rest omhoog, ff snel dingetje in photoshop:
Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/9726/schuey.gif

En hier de epilepsie versie. Zie je het wat duidelijker.

Ik heb trouwens de glans iets aangedikt op d'r lippen, ook daar moest het wat dieper rood.

Als laatste denk ik dat je de iris een TIKKELTJE kleiner moet maken.. het lijkt alsof ze d'r ogen best open drukt, en daarbij zou er wat wit zichtbaar moeten zijn aan de bovenkant. Let wel ik heb het over heeele subtiele verschillen, maar probeer het iig. Ik heb ook wel eens gezien dat het verschil tussen leven en dood was in een kop ;)

[ Voor 50% gewijzigd door apNia op 26-08-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thanks, nice :)
Lippen zijn echt mooi geworden zo ja.

Voor de rest is het jammer, maar het gaat om een vampier chick he?
Afbeeldingslocatie: http://www.mtv.com/movies/photos/u/underworld_050323/7.jpg

Underworld had altijd een bepaalde look, koud, ijzig. Die heb ik nu niet in de texture opgenomen maar die pas ik achteraf toe op het eind resultaat. Snap je nu wat ik wil bereiken? :) (Daarom vond ik je kritiek ook leuk, die was namelijk spot on op de goede manier )

[ Voor 39% gewijzigd door Schuey op 26-08-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Bij het plaatje dat je van underworld laat zien lijken de ogen ook een andere tint blauw te hebben, een lichtere tint waardoor ze zo koud lijken, die van jou hoofd zijn meer hemelsblauw :P

[ Voor 7% gewijzigd door naam op 26-08-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ah ik snap 'm schuey, ik heb trouwens iets ge-edit, dus check m'n vorige post ;)

Ik zou dat trouwens in post doen. Dat is voor zowel stills als video the way to go. Het houdt je nu tegen het gevoel te hebben dat je image klopt, of geeft je wellicht het idee in de verkeerde hoek te kijken. Je bent gewend naar 'normale' gezichten te kijken, en niet desaturated meuk. Dus met zoiets moeilijks als dit kan het je misschien op het verkeerde been zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik kan 15 foto's zoeken, en op alle 15 zijn de ogen net iets anders qua kleur ;)
Dit is meer de kleur uit Underworld 3, waar selene gek genoeg niet echt in voorkomt, maar deze vind ik zelf het mooiste :)

edit:
ah het werd tijd apnia :P

Misschien wel een goeie ja, het is nu al een beetje die richting op. Ik zal dan ietjes (niet teveel toegeven :P ) meer saturatie doen en de lipjes mooier rood :) Maar zoals ik al zei was ik al van plan dat in post te doen he, want die look op dat plaatje wat ik postte, die wil ik krijgen. En ja dan moet ze bleeeeek :P

Oogjes laat ik lekker zo, aangezien ik vind dat ik haar oogleden wat te ver van elkaar heb gemodeled :P Maar dat komt met de rig wel goed dan krijgen de oogleden en de rest toch controls :)

Voor nu wil ik dat fucking gezicht af hebben! En verder gaan :)
De binnenkant van de mond laat ik nu compleet achterwege, ik ga eerst afmaken wat in beeld is zonder gebruik van een rig.

Ik ga dat trouwens eens onthouden, kloten met je renders in photoshop. Zie je mooi meteen wat eventueel een oplossing zou kunnen zijn voor een probleem waar je niet meteen je vinger op kan leggen :P

Leuk dat er weer meer leven hier komt ook :)

[ Voor 88% gewijzigd door Schuey op 26-08-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je moet voor de lol eens Digital Art Masters bestellen. Ik heb net deel 4 binnen en met kerst deel 3 gehad. Je kan in je post echt heel veel bereiken door allerlei passes er uit te gooien. Voorheen deed ik hem near perfect in viewport, en dan nog wat lichtjes aanpassen. Maar je kan zo veel met die passes. Voor m'n volgende project iig iets wat ik ga toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@ Schuey; jawel! ze komt er wel in voor ^^ Op het einde :P maar is niet echt een noemenswaardige "scène" meer soort van outro :) En wat je zou kunnen doen is je final render nog eens door photoshop halen en een photofilter layer maken :) en daar dan een koude filter van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
nl-nico schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:30:
@ Schuey; jawel! ze komt er wel in voor ^^ Op het einde :P maar is niet echt een noemenswaardige "scène" meer soort van outro :) En wat je zou kunnen doen is je final render nog eens door photoshop halen en een photofilter layer maken :) en daar dan een koude filter van maken ;)
Ik weet het, op de klokkentoren, ik zei ook niet voor niks "niet echt" aangezien het gewoon scenes uit deel 1 zijn ;) Yep, op het einde gaan de finals door photoshop heen idd.
apNia schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:22:
Je moet voor de lol eens Digital Art Masters bestellen. Ik heb net deel 4 binnen en met kerst deel 3 gehad. Je kan in je post echt heel veel bereiken door allerlei passes er uit te gooien. Voorheen deed ik hem near perfect in viewport, en dan nog wat lichtjes aanpassen. Maar je kan zo veel met die passes. Voor m'n volgende project iig iets wat ik ga toepassen.
Zal eens kijken naar die titels, boeken/dvds?

Als dit project nu fatsoenlijk wordt en dat me nog geen stage plek geeft, dan weet ik het niet meer... heb hier al zoveel tijd ingestoken dat het niet normaal meer is :X Maar nu, battlefield 1943 :)

[ Voor 46% gewijzigd door Schuey op 26-08-2009 23:36 ]

• apNia

apNia

Ja zijn boeken, van 3dtotal, gewoon op bol.com te krijgen. Veel troep uit geleerd :)

• Dutchie!

Dutchie!

....

apNia schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:02:
Ja zijn boeken, van 3dtotal, gewoon op bol.com te krijgen. Veel troep uit geleerd :)
Ook maar eens een deeltje bestelt. :) Jij had het toch laatst ook over een boek... Creating Characters with Personality? en dat beviel mij ook wel. :P

En gelijk maar Rendering with Mental Ray & 3ds Max erbij bestelt. Wel nice, de auteur van dit boek is een nederlander :) (werkt bij Autodesk, hij was op EUE09). overgens heb ik bestelt bij play.com en niet bol.com

• apNia

apNia

Ja die had ik toen aangeraden, tof dat ie je beviel :)

Oei die lijkt me ook wel vet Stalllone, kan je als je 'm hebt laten weten wat je er van vindt? Als ik namelijk de overstap van Vray naar MR ga maken lijkt dat me een geschikt boek :)
Zie trouwens dat er een second edition aankomt. Misschien meer de moeite waard?

• Dutchie!

Dutchie!

....

apNia schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:34:
Ja die had ik toen aangeraden, tof dat ie je beviel :)

Oei die lijkt me ook wel vet Stalllone, kan je als je 'm hebt laten weten wat je er van vindt? Als ik namelijk de overstap van Vray naar MR ga maken lijkt dat me een geschikt boek :)
Zie trouwens dat er een second edition aankomt. Misschien meer de moeite waard?
Zal het laten weten als ik hem heb. Kzie idd ook dat de second edition eraan komt maar ja :P heb net al bestelt en anders moet ik toch (weer) wachten tot November. Meestal duurd het wel een goedeweek voor er iets van play.com binnen komt, dus nog even geduld.

Voornaamste reden voor mij om dit boek te bestellen was, dat 3ds max standaard met Mental Ray komt en deze gewoon erg goed is. Vray is ook goed natuurlijk maar je moet die eigenlijk wel weer los kopen bovenop je 3d moddelings pakket.

• Nico
Zo..weer eens iets nieuws vanuit mijn hoek :)
Er komen meer van deze :) Eventjes de mogelijkheden verkennen 8)

Afbeeldingslocatie: http://th08.deviantart.net/fs28/300W/f/2009/238/3/5/Rim_1_by_NL_Nico.png

• apNia

apNia

Stalllone schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:47:
[...]

Zal het laten weten als ik hem heb. Kzie idd ook dat de second edition eraan komt maar ja :P heb net al bestelt en anders moet ik toch (weer) wachten tot November. Meestal duurd het wel een goedeweek voor er iets van play.com binnen komt, dus nog even geduld.

Voornaamste reden voor mij om dit boek te bestellen was, dat 3ds max standaard met Mental Ray komt en deze gewoon erg goed is. Vray is ook goed natuurlijk maar je moet die eigenlijk wel weer los kopen bovenop je 3d moddelings pakket.
Ja dat is ook een van de redenen dat ik over wil naar Mental Ray. Zie ook apNia in "\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42" :)

Alhoewel ik m'n geliefde Vray wel ga missen. Ach tot november nog maar Vrayen ;)

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

die 2nd edition is zover ik van joep begrepen heb een aanvulling op het eerste boek, en niet zozeer een "herdruk"

• apNia

apNia

Maar sluit die niet wat beter aan op de huidige versie van MR? Want ik ken dat, dan zit ik me weer een galbult te zoeken naar knopjes die ik toch ECHT op de screenshot zie, maar die ineens sinds de laatste versie van Max verstopt zitten onder het bed of achter de gootsteen :|

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nog even geduld en dan kan ik zeggen of de knopjes er nog opstaan of niet :P

Ik ben wel benieuwd naar de werk wijze van de mensen hier: Als je model klaar is, ga je dan eerst:

- de belichting in orde maken?
- materialen/textures maken?
- andere methode?

Wie werkt er in welke volgorde en waarom? ik weet nooit goed wat ik nu eerst moet doen, dus bij mij is het elke keer random :P

• Schuey
Vaak maak ik voor het renderen van wips al een aardige belichting die ik in een aparte laag zet, die gebruik ik dan later nog. Maar is het gewoon vrij standaard he :P Het is wel altijd handig om je model zonder textures te belichten, zo kan je beter zien wat er gebeurd :)

• Villean
Stalllone schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:58:
Nog even geduld en dan kan ik zeggen of de knopjes er nog opstaan of niet :P

Ik ben wel benieuwd naar de werk wijze van de mensen hier: Als je model klaar is, ga je dan eerst:

- de belichting in orde maken?
- materialen/textures maken?
- andere methode?

Wie werkt er in welke volgorde en waarom? ik weet nooit goed wat ik nu eerst moet doen, dus bij mij is het elke keer random :P
Voor mij is het:
Modelling
Lightning
Shaders/Textures
Rendering naar passes
Photoshop

• Stukfruit
  • Niet online
Nee, dat denk ik niet ;)

Maar ongeveer dezelfde volgorde hier ook ja :)

[ Voor 14% gewijzigd door Stukfruit op 27-08-2009 20:25 ]

Dat zit wel Schnorr.

• naam
Ik doe eigelijk alles een beetje door elkaar :P net waar ik zin in heb

• Dutchie!

Dutchie!

....

Idereen doet dus gewoon maar een dotje :+

• Stukfruit
  • Niet online
Mja, ik heb in ieder geval wel geleerd dat het handig is om een redelijk vaste volgorde aan te houden. Het is echt zooo verleidelijk om zo snel mogelijk aan de slag te gaan met het bv. het renderen, maar dan kom je helemaal nergens meer :$

Sinds daarnet weet ik trouwens eindelijk hoe ik vuurballen met rook moet maken met de nieuwe rook simulator + volumetrische renderer in Blender 2.50. Joechei, hoogtepunt van deze Blenderweek :P

Nu eens kijken of er ook complexere dingen mee te maken zijn.. (a la FumeFX).

Dat zit wel Schnorr.

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Wow dat ziet er toch wel een stuk mooier uit dan wat ik nu met een Particle System kan maken :P .
Je zorgt er wel voor dat ik uitkijk naar Blender 2.50 hoor :P , enig idee wanneer hij normaal te downloaden zal zijn (kan het nu niet vinden iig)?

Vimeo, YouTube

• Stukfruit
  • Niet online
Dit is dezelfde test, maar dan met rook :)

Er zitten alleen nog heel wat bugs in.. Zo zijn de testjes hierboven erg donker omdat de verkeerde gammawaarden gebruikt worden (in Blender zelf is het wel goed) en is er een geweldige feature om de volumetrics mee te versnellen, maar dan krijg je in bepaalde gevallen wel een hoop willekeurige flitsen te zien (zoals duidelijk wordt in de test hierboven). Het renderen van high res rook lukt op het moment ook nog even niet.

-j-k-, ik compileer m'n eigen Blender vanuit svn, maar je kan ook test builds downloaden van www.graphicall.org . Denk er wel om dat het een wip is he? :) Geen dingen mee doen die belangrijk zijn, je zou zomaar je werk wel eens kwijt kunnen raken (al moet ik eerlijk zeggen dat het steeds stabieler wordt).

Ik geloof dat ze ergens in Oktober een officiele "beta" wilden vrijgeven, voor de rest is het nog onduidelijk. Ze gaan 2.50 wel gebruiken voor Durian (zij zorgen er daarmee ook voor dat 2.50 zoveel mogelijk bugvrij wordt), dus misschien dat de non-beta versies daarna pas zullen komen.. ik weet verder van niets :)

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 27-08-2009 23:54 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:56
Ik belicht mijn modellen altijd met de standaard 3 punts belichting voor ik begin met texturen. Het is erg simpel om in te stellen en je textures zien er dan niet zo saai uit. Zonder belichting is je shading niets.

@ Stukfruit
Vette shit. Als dit zo door gaat dan heb je over een paar jaar geen dure pakketen/plugins meer nodig.

Ik heb net voor slapen gaan even een half uurtje gesculpt met dit als resultaat. Geen idee wat het is. Ik wou gewoon een simpel poppetje maken om zspheres uit te testen en toen kwam dit er uit. Vind hem wel een beetje eng kijken. Jammer dat ik niet genoeg detail had voor de onderkant, want dan kon ik hem nog een lichaampje geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.ayanik.net/freak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
leuk poppetje, tziet er alleen wel apart uit, een heel groot hoofd (teken van klein zijn = niet sterk) dan het lichaam als 1 stevige spierbal.

ach ja boeie, het ziet er toch leuk uit.

@stukfruit: ziet er goed uit, dat is veel makkelijker dan plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
natasdiamon schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:19:
leuk poppetje, tziet er alleen wel apart uit, een heel groot hoofd (teken van klein zijn = niet sterk) dan het lichaam als 1 stevige spierbal.

ach ja boeie, het ziet er toch leuk uit.
Lol, origineel en creatief zijn is ook wel eens leuk. En ik vind dit wel iets hebben hoor ^^ beetje een goblin achtig gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
Afbeeldingslocatie: http://yaeltintel.com/fullsize/batman_wip_04_thumb.jpg

Helaas niet veel tijd meer gehad, maar toch de oren nog geupdate. Zijn nu wat puntiger en meer als in de laatste film. Ook zijn de ogen van kleur aangepast, zoals ze in de meeste comics ook zijn. Namelijk blauw.

Het word dus een mengelmoes van The Dark Knight en de Comics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zit er mooi uit Shikaka. Ga je z'n lippen nog wel wat kleur geven?

En ik zou in ieder geval echt z'n ogen wat kleiner maken. Zie:
Afbeeldingslocatie: http://supermanfanart.com/artists/sebastian/images/october/batman.jpg
De randjes van die iris gaan net onder de oogleden door (lekker onduidelijk, maar je snapt 'm? :))
Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.