[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:
  • 204.980 views

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Stalllone schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:18:
Werkt bij jullie de Backup functie goed van 3Ds Max 2010 (64bit) ? Ik hem "standaard" laten staan op 5x backupen, om de 20minuten. Dat stomme ding doet dat natuurlijk niet en ben een uur aan werk kwijt :X ;(

Nu maar ingestelt om 10min en kijken of het goed gaat.

Als je tussendoor saved, gaat de backup-teller dan weer op 0?
Ik ben al weer terug naar 3Ds max 2008 gegaan. Vray werkt niet goed met max 2010 en het programma zelf was gewoon traaaaag. Ik heb de de autobackup standaard op om de 5 minuten staan en max 25 bestanden. Voor het geval dat ie er uit knalt :). Als je tussendoor saved gaat ie niet naar 0 geloof ik... Ook wel handig, mocht je toch iets verkeerds gesaved hebben.

Zelf nog even verder gegaan met m'n kathedraal:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4oZqNA9ClNweoAQXd0AL16cM/full.jpg

Stukje van de binnenkant. Nog niet helemaal af. Wel een berg werk, heb nu de buitenkant grotendeels af, nu de binnenkant nog.

[ Voor 16% gewijzigd door DP Kunst op 25-02-2010 23:38 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Reden dat VRay het niet lekker deed met 2010 was voor mij de druppel om over te stappen op Mental Ray :)
Werkt bij jullie de Backup functie goed van 3Ds Max 2010 (64bit) ? Ik hem "standaard" laten staan op 5x backupen, om de 20minuten. Dat stomme ding doet dat natuurlijk niet en ben een uur aan werk kwijt :X ;(

je hebt iig in max 2010 een autobackup, dus NAAST incremental save of whatever.. dus als de boel crashed (wat te vaak gebeurt) heb je altijd nog een backupje :)
Volgens mij staat dat automatisch aan, kijk in je 3Dsmax documenten folder in /autoback ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

DP Kunst schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:34:
[...]

Ik ben al weer terug naar 3Ds max 2008 gegaan. Vray werkt niet goed met max 2010 en het programma zelf was gewoon traaaaag. Ik heb de de autobackup standaard op om de 5 minuten staan en max 25 bestanden. Voor het geval dat ie er uit knalt :). Als je tussendoor saved gaat ie niet naar 0 geloof ik... Ook wel handig, mocht je toch iets verkeerds gesaved hebben.

[afbeelding]

Stukje van de binnenkant. Nog niet helemaal af. Wel een berg werk, heb nu de buitenkant grotendeels af, nu de binnenkant nog.
Ik heb ook het aantal bestanden maar iets opgeschroeft naar 8. Misschien toch maar iets verder doen, wel handig als je met meerdere projectjes werkt. Vray gebruik ik niet, heb daar geen problemen mee. :)
apNia schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:52:
Reden dat VRay het niet lekker deed met 2010 was voor mij de druppel om over te stappen op Mental Ray :)

[...]

je hebt iig in max 2010 een autobackup, dus NAAST incremental save of whatever.. dus als de boel crashed (wat te vaak gebeurt) heb je altijd nog een backupje :)
Volgens mij staat dat automatisch aan, kijk in je 3Dsmax documenten folder in /autoback ofzo...
Ja alleen de bestanden in de autobackup waren van eergister(1), gisteren(1) en vandaag(3). (5 standaard). Alleen waren die van vanmiddag zag ik... had er dus niks aan.

Maar goed, gewoon een incremental save geladen vanmezelf en tviel gelukkig nog mee. _/-\o_

Mijn undo in max staat ook op 99 :+ (maar daardoor crashte hij 8)7 ).

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

hmm ik heb zoiets waarbij die echt elke x minuten saved...
misschien is dat een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:47

heb m op 5 minuten staan en met 20 verschillende files. Werkt perfect, echt dit zou elk programma moeten hebben. Verder heb ik 'compress on save' aanstaan, scheelt aanzienlijk in de file-size

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

klopt, maar als je grote scenes hebt krijg je wel elke vijf minuten een gratis pauze van enkele seconden. Kan ook behoorlijk frustie zijn.
Als je backup files "mist" zou je kunnen controleren op je nog wel met de goede project folder werkt. Ik vergeet die nog wel eens en dan moet ik m'n BU-files vanuit een andere locatie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DP Kunst schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:34:

[afbeelding]

Zo, nice!!! Modelleer je een bestaande kerk of bedenk je er zelf een?

Ben zelf een tijdje terug begonnen met het voorbereiden van het modelleren van een gothische kerk maar als ik mezelf goed ken wordt dat een meerjarenproject :X na een paar weken (niet veel tijd ingestoken nee) ben ik nog niet verder dan wat 2D-lijnstudies van gothische ramen (bovenste helft dan, komen rechte zuiltjes onder):

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4059/4388810317_81b18ebc1a.jpg

Uiteindelijke model wil ik in 3dsmax 2010 maken met box modeling, die ramen en alle andere details van een gothische kerk wordt dan nog een hele klus vrees ik. M'goed, houdt me van de straat... :P

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-02-2010 10:22 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
SnoeiKoei schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:19:
[...]

Zo, nice!!! Modelleer je een bestaande kerk of bedenk je er zelf een?

Ben zelf een tijdje terug begonnen met het voorbereiden van het modelleren van een gothische kerk maar als ik mezelf goed ken wordt dat een meerjarenproject :X na een paar weken (niet veel tijd ingestoken nee) ben ik nog niet verder dan wat 2D-lijnstudies van gothische ramen (bovenste helft dan, komen rechte zuiltjes onder):

[afbeelding]

Uiteindelijke model wil ik in 3dsmax 2010 maken met box modeling, die ramen en alle andere details van een gothische kerk wordt dan nog een hele klus vrees ik. M'goed, houdt me van de straat... :P
Ik ben begonnen met het modelleren van een bestaande kerk, de kathedraal van Monaco. Maar ik had alleen referentie materiaal van de voorkant, dus de rest is er zelf bij bedacht. Bij mij is het ook een meerjaren project. Ben een aantal jaar geleden er aan begonnen en nooit afgemaakt. Kwam hem laatst weer tegen en toen verder gegaan :).

Heb alles opgetrokken vanuit planes doormiddel van edges uittrekken :P. Alleen sommige dingen zoals bogen zijn omgebouwde tubes die er weer aan vast gezet zijn.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DP Kunst schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:59:
[...]

Ik ben begonnen met het modelleren van een bestaande kerk, de kathedraal van Monaco. Maar ik had alleen referentie materiaal van de voorkant, dus de rest is er zelf bij bedacht. Bij mij is het ook een meerjaren project. Ben een aantal jaar geleden er aan begonnen en nooit afgemaakt. Kwam hem laatst weer tegen en toen verder gegaan :).

Heb alles opgetrokken vanuit planes doormiddel van edges uittrekken :P. Alleen sommige dingen zoals bogen zijn omgebouwde tubes die er weer aan vast gezet zijn.
Is je hele kerk dan 1 object of een grote verzameling losse muren / zuilen / etc? Vraag ik me heel vaak af bij 3d-modellen van gebouwen... hoe doe jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
SnoeiKoei schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:22:
[...]

Is je hele kerk dan 1 object of een grote verzameling losse muren / zuilen / etc? Vraag ik me heel vaak af bij 3d-modellen van gebouwen... hoe doe jij dit?
om je vert count wat laag te halen kan je een hoop dingen welden,en als je dingen uit elkaar extrude zitten ze sowieso aan elkaar vast. Maar of je nou veel loslaat of veel vastmaakt maakt niet zo veel uit is meer keuze van de artist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Losse onderdelen natuurlijk, pas als je een model af zou moeten geven, of het om enig andere reden echt nodig is, collapse je alles tot 1 mesh en voorzie je het hele zooitje van een standaard materiaal.
Je hebt gewoon 1000x meer flexibiliteit met losse onderdelen. (al was het maar om dingen tijdelijk uit te zetten)

[ Voor 22% gewijzigd door D-rez op 26-02-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Problem fixt! :*)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/Temp/save.jpg
Daar stond een vinkje wat niet had gemoeten.

Hij saved nu netjes om de 5min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Ow, eigenlijk zijn het bij mij een aantal losse objecten. Wel veelal alles aan elkaar. Maar de voorkant is 1 object (eigenlijk half en dan gemirrored :P), toren in het midden is 1 object (1/8e 3x gemirrored), uiteindes is 1 object (1/2e gemirrored) en dan alle tussenstukjes. Die zitten er uit m'n hoofd 22x in :p. Dit is eigenlijk alles wat ik gemodelleerd heb:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/glc1gUoNIAh6SpjYY9pZYwKn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:02
Ik probeer een riem te maken, via de spline + sweep modifier. Het is klotewerk om het een beetje realistisch te krijgen, zeker qua bochtenwerk.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/bjh21l.png

Iemand nog tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DP Kunst schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:08:
Ow, eigenlijk zijn het bij mij een aantal losse objecten. Wel veelal alles aan elkaar. Maar de voorkant is 1 object (eigenlijk half en dan gemirrored :P), toren in het midden is 1 object (1/8e 3x gemirrored), uiteindes is 1 object (1/2e gemirrored) en dan alle tussenstukjes. Die zitten er uit m'n hoofd 22x in :p. Dit is eigenlijk alles wat ik gemodelleerd heb:

[afbeelding]
Ha, vet zeg :D Ben echt benieuwd naar het eindresultaat en ik hoop echt dat ik ook op een gegeven moment zoiets kan tonen, met een heel ander soort kerk dan wel. Ik vind je opdeling iig erg slim en leer er wel wat van zo.

Edit: mijn idee om een kerk te maken, en de stijl die ik voor ogen heb, deed ik jaren geleden op bij het zien van deze plaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.uncp.edu/home/rwb/Ideal_Gothic_Cathedral.gif

Ik heb wel ervaring met 3dsmax maar die is wel wat roestig ondertussen dus tijd voor een opfrissertje hehe, ben me momenteel weer aardig aan het inlezen en ik hoop binnenkort daadwerkelijk weer te starten met modelleren.

[ Voor 21% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-02-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Je zou het met reactor kunnen doen. maar ik denk dat je sowieso beter bij de basis begint. Je spline zit met hele rare beziers. ALs je basisobject niet lekker is, zal je uiteindelijke model niet beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
DP Kunst schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:08:

[afbeelding]
Nice, lijkt me een shitload aan werk om te modelleren. Ben benieuwd naar de geweldige belichting die je hier op los kunt laten, maar daar ben je nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Weet er iemand hoe je bij Volume Fog 1 BoxGizmo (aka wolk in mijn geval) kan veranderen van plaats ?
Als ik ze remove uit mijn Atmosphere apparatus, dan blijven alle BoxGizmo's zich gedragen als Group, dus als ik 1 selecteer, selecteer ik ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het klooien met een plugin genaamd rayfire.
best leuk om mee te spelen.
De panda heb ik niet zelf gemoddeld had ik geen zin in :9 , wel zelf gerigt a.d.h.v. een tutorial.
hier het filmpje met heel veel fouten http://meteo-nijmegen.nl/3d/pandaenglas.mov
Het slaat eigenlijk nergens op, maar vond het leuk om eens te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Pirate-Bozz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:13:
Ik probeer een riem te maken, via de spline + sweep modifier. Het is klotewerk om het een beetje realistisch te krijgen, zeker qua bochtenwerk.

[afbeelding]

Iemand nog tips hiervoor?
ik doe het normaal met nurbs door middel van een extrude, en dan is het een beetje observeren hoe of riem normaal ligt.. maar om het realistisch te krijgen zonder texture is best lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:35:
best leuk om mee te spelen.
De panda heb ik niet zelf gemoddeld had ik geen zin in :9 , wel zelf gerigt a.d.h.v. een tutorial.
hier het filmpje met heel veel fouten http://meteo-nijmegen.nl/3d/pandaenglas.mov
Het slaat eigenlijk nergens op, maar vond het leuk om eens te proberen
Wat een heerlijk absurd idee om die panda bij de test te betrekken, moest er hardop om lachen (collega kijkt verstoord, vraagt zich af wat ik aan t doen ben nu). :D

Edit: quote van internet, voor mensen zoals ik die rayfire niet kenden:
RayFire Tool gives you the ability to fragment, destroy, demolish, wreck, break down, wreak havoc, blow up, burst, detonate, explode, shoot and do other similar things you have always dreamed of to do in Max.

[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-02-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je nou gewoon de link van rayfire hier neerzet.. www.mirvadim.com :z

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Scipionyx schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:10:
Als je nou gewoon de link van rayfire hier neerzet.. www.mirvadim.com :z
Kon ook maar t was de eerste hit in google. :) Niet bepaald moeilijk te vinden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
JohnGalt schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:24:
[...]

Nice, lijkt me een shitload aan werk om te modelleren. Ben benieuwd naar de geweldige belichting die je hier op los kunt laten, maar daar ben je nog lang niet.
Het is idd een shitload werk, helemaal omdat k de binnen en de buitenkant nu maak. Wil nog wel wat gaan experimenteren met volume lights en glas-in-lood ramen enz ;). Eens kijken of dat met ScatterVL Pro of Enlight wil gaan lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Die Rayfire ziet er idd behoorlijk speelgoed uit :9 Maar ik kan niet terugvinden wat de beperkingen zijn van de demo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:35:
Ik moet zeggen dat die panda zelf ook heel mooi vloeiend beweegd. Dat heeft niks te maken met rayfire toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
Zo, heb al weer een lange tijd niets meer gepost en ben nu bezig met iets voor school en dacht, laat ik maar weer eens wat posten :+

Bij deze dus een WiP:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/rbbl3d.jpg
Uiteraard klikbaar voor groter

Moet dus voor school een fruitschaal maken, maar alleen een fruitschaal vind ik zo kaal staan dus heb maar meteen een kleine omgeving erbij gemaakt :P
Ben nog van plan om er een paar bananen, sinaasappels en een druiventros erbij te maken.

C&C always welcome :D

[ Voor 4% gewijzigd door Chreaker op 26-02-2010 17:06 ]

Phenom II X4 945 @ 3.6Ghz-/-Scythe Mugen 2-/-Gigabyte GA-MA790XT-UD4P-/-Club3D HD4890 1GB-/-Kingston 4GB DDR3-1333-/-Samsung Spinpoint F1 DT 500GB http://eu.battle.net/wow/en/character/Doomhammer/Chreaker/simple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Chreaker schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:05:
Zo, heb al weer een lange tijd niets meer gepost en ben nu bezig met iets voor school en dacht, laat ik maar weer eens wat posten :+

Bij deze dus een WiP:
[afbeelding]
Uiteraard klikbaar voor groter

Moet dus voor school een fruitschaal maken, maar alleen een fruitschaal vind ik zo kaal staan dus heb maar meteen een kleine omgeving erbij gemaakt :P
Ben nog van plan om er een paar bananen, sinaasappels en een druiventros erbij te maken.

C&C always welcome :D
ik zou wat meer lampen in je scene doen, je impliceerd namelijk alsof het een gewone kamer is, dus het is logisch als er meer licht ook van buitenaf komt, wat er voor zorgt dat je fruit ook wat licht valt en wat meer uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
darkpluisje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:36:
[...]

ik doe het normaal met nurbs door middel van een extrude, en dan is het een beetje observeren hoe of riem normaal ligt.. maar om het realistisch te krijgen zonder texture is best lastig
Hmm, werken met NURBS heb ik nog niet geleerd ;) . Ben bezig me door de 3ds max bible te werken. Dus dan doe ik nog wat verder met splines knutselen.

Edit:

'T is wel redelijk gelukt zo.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2vdrzo9.png

:)

[ Voor 10% gewijzigd door Pirate-Bozz op 26-02-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Ligt het aan mij, of zijn deze schaduwen te licht ? Ik heb al vanalles geprobeerd om ze donkerder te krijgen maar het lukt maar niet ... Het licht komt van een Omni met een multiplier van 1,5 icm Raytraced Shadows.
Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/383397247.jpg
(fog staat uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Ward Vr schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:53:
Ligt het aan mij, of zijn deze schaduwen te licht ? Ik heb al vanalles geprobeerd om ze donkerder te krijgen maar het lukt maar niet ... Het licht komt van een Omni met een multiplier van 1,5 icm Raytraced Shadows.
[afbeelding]
(fog staat uit)
Moeilijk te zeggen. Als je geen gedoe wilt met dit soort zaken, dan kan ik je een unbiased renderer aanraden.
Kijk bijvoorbeeld naar Fryrender, Maxwell, Lux (gratis) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Ik heb een beetje hulp nodig. Ik heb een Vierkant en Cirkel spline gemaakt. Beide tot 1 object samengevoegd dmv attach. Nu heb ik op een vertex op beide vormen waar ik graag een line tussen wil krijgen. Via create line moet het gaan denk ik, maar op de een of andere manier krijg ik hem niet van vertex naar vertex.

Weet iemand hoe het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Pirate-Bozz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:45:
Ik heb een beetje hulp nodig. Ik heb een Vierkant en Cirkel spline gemaakt. Beide tot 1 object samengevoegd dmv attach. Nu heb ik op een vertex op beide vormen waar ik graag een line tussen wil krijgen. Via create line moet het gaan denk ik, maar op de een of andere manier krijg ik hem niet van vertex naar vertex.

Weet iemand hoe het gaat?
Eerst editable spline van maken ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
SnoeiKoei schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:57:
[...]

Eerst editable spline van maken ofzoiets?
Ja, dat had ik al gedaan. Daarin vind ik ook die Create line optie, maar niet de mogelijkheid om het van vertex naar vertex te doen.

Heb de oplossing al gevonden. Bij editable spline, in de box van Refine eerst connect en linear (dit type had ik nodig) aanvinken. Dan Refine knop actief maken, op de 2 vertices klikken (en natuurlijk kiezen voor de snap naar de vertex) en als laatste weer op de Refine knop klikken.

Daar ging het bij mij fout, je ziet pas het effect (de line) als je de refine-functie weer hebt uitgezet. :P

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/9is2ue.png

t was een breinbrekertje :P :*)

[ Voor 46% gewijzigd door Pirate-Bozz op 26-02-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:23
Wat wordt het nou eigenlijk Pirate Bozz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Iemand al (toonbare :p ) resultaten met de Rayfire demo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

gezien de titel van zijn bestand in de screen hier -> Pirate-Bozz in "\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42", zal het waarschijnlijk onderstaande zijn.Afbeeldingslocatie: http://www.militarypictures.info/d/176-3/US_Blu-82_FAE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
D-rez schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:59:
gezien de titel van zijn bestand in de screen hier -> Pirate-Bozz in "\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42", zal het waarschijnlijk onderstaande zijn.[afbeelding]
Jep, het is de Daisy Cutter fuel air bomb. Ik heb voor deze gekozen omdat ik altijd al geïnteresseerd was in militaire dingen en deze vorm wel redelijk goed te modelleren is voor een beginneling.
Het is geen 100% natuurgetrouwe kopie maar het bulk komt overeen. Van sommige dingen, zoals parachutebevestigingen e.d. vond ik geen foto's dus die modelleer ik een beetje naar eigen inzicht.

Tot nu toe lukt het aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ward Vr schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:15:
Die Rayfire ziet er idd behoorlijk speelgoed uit :9 Maar ik kan niet terugvinden wat de beperkingen zijn van de demo ?
de beperking is dat je de plugin maximaal 30x kunt opstarten daarna werkt hij niet meer!
is inderdaad behoorlijk speelgoed haha
dreamwalker schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:34:
[...]

Ik moet zeggen dat die panda zelf ook heel mooi vloeiend beweegd. Dat heeft niks te maken met rayfire toch?
nee heeft niets met rayfire te maken, is gewoon gerigd en daar een .bip file aan gekoppeld

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
De mensen die dit voor school doen, wat doen jullie van opleiding, en welke richting denk je er mee uit te gaan als je afgestudeerd bent ? (Waar zou je graag werken bvb.)

Diegene die werken in deze sector, waar werken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf doet dit gedeeltelijk als voorbereiding op mijn opleiding architectuur.. Heb al enkele projecten gezien in dit topic van mensen van DAE (Digital Arts and Entertainment).

Ikzelf wil architect worden.. Lijkt me ook logisch met de opleiding architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ward Vr schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:25:
De mensen die dit voor school doen, wat doen jullie van opleiding, en welke richting denk je er mee uit te gaan als je afgestudeerd bent ? (Waar zou je graag werken bvb.)

Ik werk in de TV commercials/bedrijfsfilms, afwisselend werk maar wil meer richting cinematics/character werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ward Vr schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:25:

De toekomst voor 3D in Nederland is redelijk grijs..Het meeste werk zat(voor de crisis) in 3D Visualisaties. Het trekt volgens mij wel weer een beetje op nu.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:42:
[...]

De toekomst voor 3D in Nederland is redelijk grijs..Het meeste werk zat(voor de crisis) in 3D Visualisaties. Het trekt volgens mij wel weer een beetje op nu.
Het trekt inderdaad weer aan, eerste helft van vorig jaar was heel heel slecht maar ik heb het idee dat het "3D gebeuren" nu steeds populairder wordt, steeds meer bedrijven willen een 3d animatie van iets dus vooral de commercials/product ondersteuning/product visualisaties toekomst ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Quick vraagje. Als je (veel) materialen moet gebruiken in max, maak ik gebruik van de multi-sub-material. Dan kan je er tenminste heel veel gebruiken. Het enigste nadeel is, dat je steeds aan de polygonen ID's moet toekennen. Is er geen andere methode voor? Vind dit steeds zo omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

"Dan kan je er tenminste heel veel gebruiken"

?

Alsof dat anders niet kan?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Guillome schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:36:
"Dan kan je er tenminste heel veel gebruiken"

?

Alsof dat anders niet kan?
Hoe wil jij dan bijv. 200 materialen gebruiken zonder de oude te vervangen?

Ik vraag het omdat ik het niet weet. Gebruik namelijk altijd deze methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stalllone schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:44:
[...]

Hoe wil jij dan bijv. 200 materialen gebruiken zonder de oude te vervangen?

Ik vraag het omdat ik het niet weet. Gebruik namelijk altijd deze methode.
Je kunt veel meer materialen gebruiken dan je op de bollen in je material editor ziet; gewoon een bol hergebruiken en er een nieuw materiaal op maken. Als je dan het bestaande materiaal uit je scene weer wilt editen selecteer je dat materiaal weer met de pipet en komt hij weer op een bol te staan.

Beetje vaag verhaal misschien maar heb geen max in de buurt om het inzichtelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon je material editor resetten, je shaders in je scene blijven bewaard maar je editor is weer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
je hebt een knopje get material in je editor, als je die indrukt kan je een bestaand materiaal uit je scene opvragen, om in een van de slots te plaatsen, maar je kan ook NEW doen daar, dan plaats je een nieuw materiaal in dat slot, terwijl de oude materialen gewoon in gebruik blijven in je scene (en via die get knop weer terug te halen zijn voor aanpassingen ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:25
Ik ben weer verder gegaan met de 3d visualisatie van mijn appartement in aanbouw. Er zijn nog steeds aardig wat dingen die ik nog moet verbeteren, maar ik vind het zelf niet verkeerd voor mijn eerste 3d project. Tips en dergelijke zijn altijd welkom!!

Hierbij dus de nieuwe WiP (alvast excuses voor de grootte):
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/9118/49218863.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ja :D Geweldig!

Dit werkt tenminste stukken beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
robbertvw schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:57:
Ik ben weer verder gegaan met de 3d visualisatie van mijn appartement in aanbouw. [...]
Ziet er al heel mooi uit. Heb zo ook 's een visualisatie van mijn huidige kamer gemaakt. Erg handig :P

Enkele dingen die mij opvallen:
• je TV heeft wel een érg platte voet. :P Ik zou 'm toch ietsje hoger maken.

• de mapping van je houttexturen kunnen wel beter. Zo is de mapping bij bijvoorbeeld de kleine tafel niet op alle zijden even mooi. En ook op je tv-meubel is er een veel te grote hout-textuur waarneembaar. Niet mooi imo. Misschien zou je wat meer bump in de mappings van de beide tafels kunnen doen.

• Je bank oogt niet comfortabel, terwijl je kussens wel (heel) mooi groot en zacht ogen. Ik zie mezelf niet echt op jouw bank neerploffen, tenzij ik me rug en/of nek wil breken.. :+

• Verder oogt je scene wat kil. Ik zou er graag wat meer kleurverschil in willen zien. Misschien wat sfeerlampjes her en der? Maar dat hangt natuurlijk ook weer af van hoe jij je appartement in wilt richten natuurlijk. :)

• Ook ziet de schaduw op sommige plekken er wat raar uit. Kijk bijvoorbeeld bij je kussen, aan de zijkanten. Net of is er helemaal geen schaduw daar. Terwijl het in 't midden wel aanwezig is.

Waarmee gerenderd? VRay?

Voor de rest mooie render/appartement! :P

[ Voor 7% gewijzigd door Scipionyx op 01-03-2010 17:19 ]

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]robbertvw schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:57:
Ik ben weer verder gegaan met de 3d visualisatie van mijn appartement in aanbouw. Er zijn nog steeds aardig wat dingen die ik nog moet verbeteren, maar ik vind het zelf niet verkeerd voor mijn eerste 3d project. Tips en dergelijke zijn altijd welkom!!

Ziet er mooi uit!,

Een niet grafisch gerelateerde tip: als je de keukenkastjes boven het blad weglaat lijkt het groter, moet je alleen even bedenken of dat kwa kast ruimte ook haalbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes!

Waar ik mij een klein beetje aan stoor maar kan het niet helemaal goed zien zijn de extreem scherpe hoeken van een aantal objecten zoals de speakers, de deur en de lampen.
Lijkt alsof ze exact 90 graden zijn ( ik kan het fout hebben ).

Sowieso bij dit soort dingen, najah bij alles moet je altijd de hoeken even chamferen, zo krijg je mooie highlights er op en oogt het wat realistischer.

AO pass zou ook nog veel realisme toevoegen, verder dan dat erg netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt

[afbeelding]
Mooi begin. Tip: voeg reflectionmaps toe. Het oogt allemaal erg mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
dat ziet er inderdaad goed uit!

Sorry dat ik een beetje door blijf gaan, maar ik kon het niet laten.
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB106.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB107.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

sjoerd. Zoals altijd. Heel knap dat je dat kan maken met su. Maar gooi dat verdriet toch eens van je hardeschijf. Je bent echt je tijd aan het verdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Zo, mooie post allemaal, en ik moet mij eens gaan verdiepen in de aanbod renderers voor 3ds Max '10 :9
(Gebruik nu gewoon de mental ray)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ward Vr schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:51:
Zo, mooie post allemaal, en ik moet mij eens gaan verdiepen in de aanbod renderers voor 3ds Max '10 :9
(Gebruik nu gewoon de mental ray)
Niks mis mee hoor :P

MR FTW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zou ook lekker bij MR blijven. Ik ben van VRay afgestapt, VRay is heel laagdrempelig, maar vond het niet zo sterk als het aankwam op natuurlijke materials. Maar VRay is zeker de moeite van het checken waard. Daarbuiten is volgens mij niet zo veel wat deze twee overtreft. Je hebt natuurlijk Brazil en Maxwell maar volgens mij (!) doen die niks meer dan wat VRay en MR doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Fryrender natuurlijk,... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
apNia schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 01:06:
Ik zou ook lekker bij MR blijven. Ik ben van VRay afgestapt, VRay is heel laagdrempelig, maar vond het niet zo sterk als het aankwam op natuurlijke materials. Maar VRay is zeker de moeite van het checken waard. Daarbuiten is volgens mij niet zo veel wat deze twee overtreft. Je hebt natuurlijk Brazil en Maxwell maar volgens mij (!) doen die niks meer dan wat VRay en MR doen...
Brazil ligt op een lijn met Vray en Mentalray, maar Maxwell is iets heel anders. Fryrender en Maxwell zijn dan wel weer met elkaar te vergelijken. Aangezien Fryrender ook nog eens ontzettend snel is, ben ik er ontzettend enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar waarin onderscheidt het zich dan John? Ik heb nooit echt de behoefte gevoeld om renderers uit te proberen, alhoewel ik over de jaren scanline (duh), Mental Ray, Vray, Brazil en Finalrender heb geprobeerd, en allemaal doen ze min of meer hetzelfde.

Nou weet ik van Maxwell dat z'n workflow iets anders is, maar de eindresultaten zijn volgens mij vergelijkbaar met de andere renderers... Maar het exacte verschil weet ik niet. Please enlighten us :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fryrender en maxwell zijn "unbiased renderers", zij berekenen de belichtings calculaties uit zoals in het echt gebeurt terwijl Mental Ray/Brazil/Vray de boel bij elkaar hacken als het ware.

Maxwell is een super mooie renderer maar de rendertijden zijn zo hoog dat je er spontaan flauw van wordt, voor animaties ben je bijna verplicht of om een dikke renderfarm te hebben of het renderen uit te besteden zoals Meindbender heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
apNia schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:16:
Maar waarin onderscheidt het zich dan John? Ik heb nooit echt de behoefte gevoeld om renderers uit te proberen, alhoewel ik over de jaren scanline (duh), Mental Ray, Vray, Brazil en Finalrender heb geprobeerd, en allemaal doen ze min of meer hetzelfde.

Nou weet ik van Maxwell dat z'n workflow iets anders is, maar de eindresultaten zijn volgens mij vergelijkbaar met de andere renderers... Maar het exacte verschil weet ik niet. Please enlighten us :)
Eigenlijk precies wat Hymn zegt. Het feit dat ze "unbiased" of "onpartijdig" zijn, betekend dat de renderers niks hoeft te "faken" en eigenlijk alles gewoon natuurgetrouw wordt berekend.

In Vray heb je bijvoorbeeld de quasi-monte-carlo setting. Fryrender en Maxwell zijn volledig-monte-carlo. (Net zo lang doorgaan te je het gewenste resultaat hebt).

Genoemde nadeel is de snelheid, echter valt dit bij Fryrender heel erg mee;
1. You see what you get, instantly. De renderer schiet licht rond, en je krijgt instant feedback van wat er tot nu toe is berekend. Hij verfijnt het alleen maar en er is dan ook geen bepaalde renderduur. Jij zet hem stop wanneer je het scherp genoeg vindt.

2. In de renderview kun je realtime image adjustments uitvoeren. Contrast, saturation, maar ook de .ISO waarde van je camera, zaken als bloom, en bijvoorbeeld vignetting. Dit kan omdat Fryrender alle lichtinformatie op slaat en in feite niks meer is dan een lichtsimulator.

3. Geen artifacts en instant top quality.

Deze drie punten gecombineerd zorgen ervoor dat je uiteindelijk slechts net zoveel tijd (of minder) kwijt bent als een render met bijvoorbeeld Vray of Mentalray. En ja, ik heb met beide (waarvan met name Vray) gewerkt.

Kortom: zeker het proberen waard. Het blijft net iets te langzaam voor animaties, maar het is zeker geen Maxwell. Ik werk met een Intel i7 (standaard clock) en je hebt met een paar uur renderen een scherpe render op resoluties van bijvoorbeeld 2000 bij 1500 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb een vraagje voor de 3d guru's in dit topic. Voor een ontwerpopdrachtje wilde ik eens 3d gaan gebruiken, maar het is voor toch iets lastiger dan ik had gehoopt.

Ik heb een vector gemaakt illustrator (zwarte vorm, niks bijzonders). Daar wil ik een 3d dingetje van maken in Cinema4D voor deze tutorial. maar ik heb geen idee idee hoe ik van de vector een 3d object maak. Wat ik nu zie is enkel een witte outline van mijn gemaakte vorm uit illustrator.

Wie kan mij een duwtje in de rug geven om verder te kunnen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Extrude.

of

Loft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keb een eerste render gemaakt van mn hydralisk ( alleen de kop dan ).
Nog niet tevreden over maar komt in de buurt.

Afbeeldingslocatie: http://the-candyshop.nl/mark/hydra_render.jpg

Zitten nog wel wat foutjes in en de tanden zijn nog best lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:51:

[afbeelding]

Nice, very nice. Het enige dat me echt stoort is de kleur. Ik zou toch voor een kleur gaan die iets natuurlijker overkomt. Denk aan donkerbruin ipv oranje-achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ik vind hem supermooi! alleen het lijkt of de details van de map minder zijn bij zijn bult, is dit bedoeld? Want ik zou het veel mooier vinden als hier wat meer textuur in zou zitten. Ik bedo3el de kleuren lijken daar een beetje "blurry".

Verder vind ik de kop wel erg levensecht lijken! En ik vind de tanden ook best mooi

[ Voor 15% gewijzigd door windwarrior op 02-03-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Hymn houd je het aantal uur bij dat je al bezig bent ? Zoja hoelang al :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, de kleuren ben ik mee eens, wou het ook meer bruinig hebben maar de SSS verneukt het een beetje :P
Er komt sowieso nog wat meer detail in de texture, wil eerst de kleuren in het algemeen goed hebben.

Ik denk dat ik in totaal 5 dagen of zo hier mee bezig ben geweest, had veel moeite met de verhoudingen van het hoofd. Kreeg die maar niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

5 dagen als in 5 x 8 = 40 of als in 5 x 24 = 120. Ik neem aan het eerste...

VInd hem er in iedergeval heel vetjes uit zien. De kleurstelling welke er nu op zit, geeft meer een "vuur" creatuur weer imho. (niet dat daar iets mis mee zou zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:23:
5 dagen als in 5 x 8 = 40 of als in 5 x 24 = 120. Ik neem aan het eerste...

VInd hem er in iedergeval heel vetjes uit zien. De kleurstelling welke er nu op zit, geeft meer een "vuur" creatuur weer imho. (niet dat daar iets mis mee zou zijn.)
5 x 8 inderdaad maar ben er niet de hele tijd mee bezig geweest, andere projecten tussen door.
Ben thuis bezig met de rig, ben Maya aan het leren en wil de boel gaan animeren in Maya dus moet een custom rig hebben.

Leuk om te doen maar wel frustrerend af en toe :P mis de 3ds max shortcuts hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:51:

[afbeelding]

(: niet zo streng voor jezelf zijn. Ziet er goed uit.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21

Zeror

Ik Henk 'm!

Volgende vraag waar ik nu op vastloop in Cinema4d. Hoe kan het draaipunt van een object verplaatsen?
Ik wil een object draaien, maar het draaipunt zit op de 0,0,0 coordinaat van het document, maar het object dat ik wil draaien staat daar dus niet. Hierdoor kan ik het object niet draaien op de positie waar ie staat zegmaar.

[ Voor 55% gewijzigd door Zeror op 03-03-2010 10:31 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Rakkerzero schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:09:
Volgende vraag waar ik nu op vastloop in Cinema4d. Hoe kan het draaipunt van een object verplaatsen?
Ik wil een object draaien, maar het draaipunt zit op de 0,0,0 coordinaat van het document, maar het object dat ik wil draaien staat daar dus niet. Hierdoor kan ik het object niet draaien op de positie waar ie staat zegmaar.
Ik weet niet of je voor een bepaalde studie Cinema4D dient te leren, of dat je er zelf voor gekozen hebt, maar ik kan je sterk aanraden om (als je dan toch een 3d app gaat leren) Maya, Max of Modo te pakken.

Waarom? Omdat ik bijvoorbeeld geen antwoord op je (logische) vraag weet. Kortom, Cinema heeft een veel kleinere userbase, met naar mijn mening een goede reden.

Ik wil geen discussie opstarten en laat het dus hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:09:
Structure>Axis Center->Execute

Gewoon de pivot veranderen ( staat anders wel in de help )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

JohnGalt schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:45:
[...]

Ik weet niet of je voor een bepaalde studie Cinema4D dient te leren, of dat je er zelf voor gekozen hebt, maar ik kan je sterk aanraden om (als je dan toch een 3d app gaat leren) Maya, Max of Modo te pakken.

Waarom? Omdat ik bijvoorbeeld geen antwoord op je (logische) vraag weet. Kortom, Cinema heeft een veel kleinere userbase, met naar mijn mening een goede reden.

Er is volgens mij niet eens zovel mis met Cinema4D hoor :o word nog genoeg gebruikt op deze planeet. Kan gewoon nog mee met pakketten zoals Max en Maya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dingen in dit topic! :D En ik zie ook wat ZBrushers, ik vond dat zo'n gaaf programma dat ik die gekocht had. :9 Ik moet er weereens mee verder gaan, ik heb nog bar weinig gedaan met de 3.5R3 update. :N

Deze twee had ik vorig jaar gemaakt toen ik ZBrush had ontdekt. :P

Afbeeldingslocatie: http://i21.photobucket.com/albums/b285/RaXz2k/Eloch.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i21.photobucket.com/albums/b285/RaXz2k/grargoyle5.jpg

Ik kreeg die tanden maar niet goed. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
JohnGalt schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:45:
[...]

Dus omdat jij er geen antwoord op weet moet Rakkerzero een ander pakket leren?? En trek je de conclusie dat Cinema4D een kleinere userbase heeft??
Doe aub eerst 's onderzoek voordat je onzin uitkraamt.
Zeg dan gewoon helemaal niks. Want wat je zei slaat helemaal nergens op. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad beetje vreemd antwoord. cinema4d Heeft dacht ik een behoorlijke userbase en heeft voor zover ik weet als + punt dat het behoorlijk logisch in elkaar zit.

Voor Rakkerzero, Zoek in de help even naar "Pivot".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt ook maar net aan je werkstijl, er zijn zoveel verschillende smaken. Het ligt er maar net aan wat je ermee wilt doen, en tot zover ik weet is Cinema4D een goed programma, dat was al zo in het Amiga tijdperk. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Scipionyx schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:50:
[...]

Dus omdat jij er geen antwoord op weet moet Rakkerzero een ander pakket leren?? En trek je de conclusie dat Cinema4D een kleinere userbase heeft??
Doe aub eerst 's onderzoek voordat je onzin uitkraamt.

[...]

Zeg dan gewoon helemaal niks. Want wat je zei slaat helemaal nergens op. :S
Grappig dat jij mij beschuldigt van het trekken van een verkeerde conclusie, terwijl jij een overhaaste conclusie trekt zonder mijn comment goed te lezen.

Feit is dat Cinema 4D een kleinere userbase heeft dan bijvoorbeeld Maya, waar op zich niks mis mee is. Dit hoor je mij niet beweren. Ik snap vanuit dat perspectief jouw opmerking echter niet. Waarom zou ik onderzoek moeten doen naar iets dat reeds onderzocht is?

Daarnaast zeg ik niet dat Rakkerzero een ander pakket moet leren, maar geef ik een advies. Of Rakkerzero hier überhaupt iets mee doet staat hem vanzelfsprekend vrij. Naar mijn mening kun je als nieuweling beter Maya of Max leren, met name vanwege de grotere userbase. Niks mis mee toch, een mening? (Ik wil hiermee niet suggereren dat Rakkerzero een nieuweling is. Dit is de reden dat ik aan het begin van mijn post vraag waarom hij voor Cinema kiest).

Aangezien ik geen discussie wil opstarten tussen de verschillende 3D programma´s, zet ik dit erbij. Dat jij dat hier op reageert door te stellen dat ik dan beter niet had kunnen posten, vind ik niet alleen erg onbeleefd, maar ook ontzettend krom. Ik geef namelijk een inhoudelijke reactie op een post en onderbouw dit. Jij helaas niet,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:39:
Inderdaad beetje vreemd antwoord. cinema4d Heeft dacht ik een behoorlijke userbase en heeft voor zover ik weet als + punt dat het behoorlijk logisch in elkaar zit.

Voor Rakkerzero, Zoek in de help even naar "Pivot".
Nope, lage kosten en module based uitbreidingsmogelijkheden. Maar je hebt wel gelijk erin dat het een groot aantal gebruikers heeft.

Als je ooit een 3d-carriere wilt maken, stick to Maya/Max.. afhankelijk van welke richting je wil doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:28:
[...]

Nope, lage kosten en module based uitbreidingsmogelijkheden. Maar je hebt wel gelijk erin dat het een groot aantal gebruikers heeft.

Als je ooit een 3d-carriere wilt maken, stick to Maya/Max.. afhankelijk van welke richting je wil doen..
toevoeging:

Waarbij Max en. Maya voor games ongeveer om het even gebruikt worden, en in de film business word bijna compleet op maya vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Hebben jullie ook wat bewijzen :P ? of is het beetje natte vinger werk ;)

Enkele max made movies from wiki

[ Voor 44% gewijzigd door Dutchie! op 03-03-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je daar Serieus bewijzen voor nodig? Max wordt voornamelijk voor Games gebruikt. Maar ook wel voor films. Maya voornamelijk voor films omdat dit opzichzelf een volledig pakket is.

Vroeger, toen ik nog op GLR zat (Games & Animation), heb ik met heel wat grotere partijen in USA gemaild. Best wel veel hulp gehad van grotere jongens die gewoon zonder moeite mijn vragen beantwoordden. Mij werd toen verteld dat 40+ % in USA gewoon met Maya werkt en dat ik met dat pakketje best wel ver kon komen.

Hier in NL integendeel wordt Max veel gebruikt (visualisaties etc.) De makers van Killzone in Amsterdam (Guerillia Games) gebruiken weer Maya voor games. Het is net waar je het voor gebruikt en welke kant je op wilt. Maar als je de basics van 3D leert en bekend bent met CG-language dan kan je alles gebruiken. Extrude blijft namelijk in elke software Extrude heten ;) je moet alleen ff uitvinden waar het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Cinema4D wordt ook genoeg voor films gebruikt. Sterker nog, er wordt meestal een combinatie van meerdere programma's gebruikt. De rest is nattevingerwerk. Kan dat alsjeblieft uit dit topic gehouden worden?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idee is inderdaad zo ong. het zelde. Het wordt alleen wat zoeken in het begin.

Nog een aanvulling. Bij grotere projecten wordt vaak ook niet 1 maar meerdere pakketten gebruikt.
Zo kijk ik wel eens waar Lightwave wordt gebruikt en deze komt wordt ook in kei grote producties gebruikt maar is hierbij niet alleen. Zie het lijstje "Avatar":
And here are the main software used:

* Autodesk Maya
* Pixar Renderman for Maya
* Autodesk SoftImage XSI
* Luxology Modo (model design, e.g. the Scorpion)
* Lightwave (low-res realtime environments)
* Houdini (unknown area)
* ZBrush (creature design)
* Auodesk 3ds max (space shots, control room screens and HUD renderings)
* Autodesk MotionBuilder (for real-time 3d visualisations)
* Eyeon Fusion (image compositing)
* The Foundry Nuke Compositor (previz image compositing)
* Autodesk Smoke (color correction)
* Autodesk Combustion (compositing)
* Massive (vegetation simulation)
* Mudbox (floating mountains)
* Avid(video editing)
* Adobe After Effects (compositing, real-ime visualizations)
* PF Track (motion tracking, background replacement)
* Adobe Illustrator (HUD and screens layout)
* Adobe Photoshop (concept art, textures)
* Adobe Premiere (proofing, rough compositing with AE)
* many tools developed in-house
* countless plugins for each platform, some of them Ocula for Nuke, Ktakatoa for 3ds max, Sapphire for Combustion/AE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat Maya veel gebruikt wordt is dat je met MEL en Python absurd veel kan met Maya, waar Maxscript vrij gelimiteerd is. Je kan je hele pipeline met mel/python streamlinen en alle tools die je nodig hebt zelf programmeren.

Maya is niet zozeer beter dan Max of andersom maar juist dat je met een beetje scripten heel maya kan ombouwen is het aantrekkelijk voor grote producties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:14:
Idee is inderdaad zo ong. het zelde. Het wordt alleen wat zoeken in het begin.

Nog een aanvulling. Bij grotere projecten wordt vaak ook niet 1 maar meerdere pakketten gebruikt.
Zo kijk ik wel eens waar Lightwave wordt gebruikt en deze komt wordt ook in kei grote producties gebruikt maar is hierbij niet alleen. Zie het lijstje "Avatar":
And here are the main software used:

* knip
Dat voor Avatar zo'n uitgebreid scala aan programma's is gebruikt is denk ik omdat er meerdere studio's aan te pas zijn gekomen. Ik kan me niet voorstellen dat als je ZBrush gebruikt je nog Mudbox gaat gebruiken voor 'zwevende bergen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 22:51
Cinema 4D wordt bovendien veel gebruikt door motion artists, en heeft goede uitwisselingsmogelijkheden met bijvoorbeeld AE.

Snap de opmerkingen hier echt totaal niet: Niet alleen is Maya vele malen duurder, het is ook enorm veel ingewikkelder en zit niet zo logisch en helder in elkaar. Leercurve van Cinema is een stuk minder steil.

Als beginnende 3d'er kan je alles met Cinema, zelfs als prof vaak nog steeds. Voor 'films en games' wordt aparte software geschreven vaak, dus die vergelijking gaat echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:26:
[...]

Dat voor Avatar zo'n uitgebreid scala aan programma's is gebruikt is denk ik omdat er meerdere studio's aan te pas zijn gekomen. Ik kan me niet voorstellen dat als je ZBrush gebruikt je nog Mudbox gaat gebruiken voor 'zwevende bergen'.
Dat over Z-brush ben ik het met je eens. Maar Avatar is Absoluut geen uitzondering met de megalading aan verschillende paketten. Vaak zie je ook dat er bv. in Modo wordt gemoddeld, Maya wordt gerigged, Max wordt getextured, Lightwave voor de special effect, waarna alles in Maya bij elkaar wordt gegooid en gerenderd. Om maar even een voorbeeld te schetsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Laatst online: 19:07

[afbeelding]
Staat je tafel niet een beetje dicht op je keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:34:
[...]

Dat over Z-brush ben ik het met je eens. Maar Avatar is Absoluut geen uitzondering met de megalading aan verschillende paketten. Vaak zie je ook dat er bv. in Modo wordt gemoddeld, Maya wordt gerigged, Max wordt getextured, Lightwave voor de special effect, waarna alles in Maya bij elkaar wordt gegooid en gerenderd. Om maar even een voorbeeld te schetsen :P
ja dat is idd zo, maar zo'n scala aan software als daar heb ik nog nooit gezien. Als je bij Pixar kijkt, die (volgens mij) alles inhouse doet zie je iets van 2 of 3 ekte 3D pakketten voorbij komen (afgezien van tracking of motion of montage software dus he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Yes, er worden meestal meerdere 3d programma's gebruikt bij prof. producties, logisch ook.

Laat duidelijk zijn dat ik niks tegen Cinema 4D of welk programma dan ook heb, alles heeft z'n eigen unieke punten en dat is prima. Ik gaf slechts een advies, en dat dit zo uit zijn verband gerukt wordt,.. tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
JohnGalt schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:26:
Ik gaf slechts een advies, en dat dit zo uit zijn verband gerukt wordt,.. tja.
Het is meer de manier waarop je het bracht, althans zo denk ik erover.

Alsjeblieft, heb zojuist een 15min besteed aan onderstaand post. :P Niet dat het zo lang is, maar wou er zeker van zijn dat het duidelijk overkomt.

JohnGalt schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:09:
[...]

Grappig dat jij mij beschuldigt van het trekken van een verkeerde conclusie, terwijl jij een overhaaste conclusie trekt zonder mijn comment goed te lezen.
Probleem is (vind ik althans) dat je erg kort door de bocht gaat. Ik denk dat iedereen die met 3D werkt wel op de hoogte is van de userbase van zijn/haar 3D-pakket. Ik mis die onderbouwing in jouw post. Wat je in je 2e post zegt over de userbase, ben ik het wel met je eens. Als je dat in je 1ste post had gezegd, was het allemaal een stuk duidelijker geweest.
Daarnaast zeg ik niet dat Rakkerzero een ander pakket moet leren, maar geef ik een advies. Of Rakkerzero hier überhaupt iets mee doet staat hem vanzelfsprekend vrij. Naar mijn mening kun je als nieuweling beter Maya of Max leren, met name vanwege de grotere userbase. Niks mis mee toch, een mening? (Ik wil hiermee niet suggereren dat Rakkerzero een nieuweling is. Dit is de reden dat ik aan het begin van mijn post vraag waarom hij voor Cinema kiest).
Mwah, op zich mee eens. Maar het hangt er ook vanaf voor wat voor doeleinden je zo'n pakket wilt gebruiken. Wil je bijv. puur voor visualisatie gaan dan zijn er ook andere alternatieven.
Aangezien ik geen discussie wil opstarten tussen de verschillende 3D programma´s, zet ik dit erbij. Dat jij dat hier op reageert door te stellen dat ik dan beter niet had kunnen posten, vind ik niet alleen erg onbeleefd, maar ook ontzettend krom. Ik geef namelijk een inhoudelijke reactie op een post en onderbouw dit. Jij helaas niet,..
Prima. Ik ga er zelf ook niet verder op in. (PM staat aan ;)) Het was absoluut niet bedoeld als een flame en/of aanval.
Toegegeven, ik heb wat te snel en overdreven gereageerd. Ik kan er nou eenmaal slecht tegen als men iets zegt/beweert zonder (duidelijke) onderbouwing. (Doe m'n best om me in te houden, maar vanmiddag liet ik me beetje meeslepen. Zal wel door de (brakke koffie) komen :r)

Wat voor mij eigenlijk de druppel was, was dit:
ik kan je sterk aanraden om (als je dan toch een 3d app gaat leren) Maya, Max of Modo te pakken.

Als je dit leest (vooral het vetgedrukte), hoe komt het bij jou over? Het komt bij mij, zoals ik al eerder zei, nogal kort door de bocht over. Ik kan er zelfs een vleugje arrogantie in herkennen, maar na meerdere keren je post te hebben gelezen snap ik je punt wel. Het is alleen de manier waarop je het zei.

Enfin, ik wil het hierbij laten. PM staat aan, dus als je wil reageren ben je van harte welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Scipionyx schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:33:
[...]

Het is meer de manier waarop je het bracht, althans zo denk ik erover.

Alsjeblieft, heb zojuist een 15min besteed aan onderstaand post. :P Niet dat het zo lang is, maar wou er zeker van zijn dat het duidelijk overkomt.

[...]

Probleem is (vind ik althans) dat je erg kort door de bocht gaat. Ik denk dat iedereen die met 3D werkt wel op de hoogte is van de userbase van zijn/haar 3D-pakket. Ik mis die onderbouwing in jouw post. Wat je in je 2e post zegt over de userbase, ben ik het wel met je eens. Als je dat in je 1ste post had gezegd, was het allemaal een stuk duidelijker geweest.

[...]

Mwah, op zich mee eens. Maar het hangt er ook vanaf voor wat voor doeleinden je zo'n pakket wilt gebruiken. Wil je bijv. puur voor visualisatie gaan dan zijn er ook andere alternatieven.

[...]

Prima. Ik ga er zelf ook niet verder op in. (PM staat aan ;)) Het was absoluut niet bedoeld als een flame en/of aanval.
Toegegeven, ik heb wat te snel en overdreven gereageerd. Ik kan er nou eenmaal slecht tegen als men iets zegt/beweert zonder (duidelijke) onderbouwing. (Doe m'n best om me in te houden, maar vanmiddag liet ik me beetje meeslepen. Zal wel door de (brakke koffie) komen :r)

Wat voor mij eigenlijk de druppel was, was dit:

[...]

Als je dit leest (vooral het vetgedrukte), hoe komt het bij jou over? Het komt bij mij, zoals ik al eerder zei, nogal kort door de bocht over. Ik kan er zelfs een vleugje arrogantie in herkennen, maar na meerdere keren je post te hebben gelezen snap ik je punt wel. Het is alleen de manier waarop je het zei.

Enfin, ik wil het hierbij laten. PM staat aan, dus als je wil reageren ben je van harte welkom. :)
Yes, dat dik gedrukte stuk was niet handig verwoord en ik kan me voorstellen dat het arrogant overkomt.

(Ik heb toch even hier gereageerd aangezien het wel zo eerlijk naar jou toe is om het "publiekelijk" toe te geven).
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.