[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste
Acties:
  • 204.993 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss30/keldererik/Dodge_Viper_ACR_by_keldererik.png

klik voor high-res

Nog steeds wip.

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss30/keldererik/4_black_klein.png

Zwart en iets meer glans kan ook, ik weet niet wat ik mooier vind..

[ Voor 28% gewijzigd door keldererik op 11-01-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06
Ziet er al beter uit!

Wat me alleen opvalt is zodra je de high-res opent, dat het lijkt alsof je nog niet helemaal weet hoe met meshsmooth/subdivide weet om te gaan. Hierdoor lijkt de mesh erg rommelig (randen/chamfers) en detail misplaatst of onvolledig (rond de ramen). Dit kan ook komen doordat je niet genoeg kijkt naar je reference, of een combinatie van beide.

Bijvoorbeeld het dak, buigt dat echt door in het midden? Het lijkt nu alsof er een plas water in zou kunnen blijven staan, dat moet de bedoeling toch niet zijn.

Dig het materiaal, zou perfect staan bij een lekker oude dikke chevy :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 11-01-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Afbeeldingslocatie: http://www.essentialstyleformen.com/wp-content/uploads/2009/10/viper_acr.jpg

Het dak buigt echt door in het midden :D Comments over de mesh kloppen wel, iemand gaat mij nog wat trucjes leren dus dat komt wel goed.

Wat bedoel je met onvolledig rond de ramen? Bedoel je de 'zwarte randen'? De zwarte randen lopen overal. Op sommige punten zie je het echter niet op dit beeld vanwege het perspectief.

[ Voor 28% gewijzigd door keldererik op 11-01-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Damn dat ziet er ook niet uit, dan heb je dat goed overgenomen in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Schuey schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:52:
Yep, is ook logisch :D
Als je alles simpel op een rijtje zet vind je vaak al de oplossing, doordat je juist alles op een rijtje zet ;)

Om het verhaal compleet te maken, wat was je probleem en oplossing?
Was een super klein Texture probleempje :) Ben net overgestapt van Max 2009 -> 2010 dus moet nog ff wennen. Wel gelijk de cubes uitgezet :X

Edit: lol @ viperbak. Bobbels in het dak zodat langere mensen erin kunnen zitten :D ?? Dat kan toch niet de reden zijn :D ?

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchie! op 11-01-2010 18:54 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Schuey waar was je op de koffie? :)
Playlogic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Playlogic doe ik even mee wachten tot ze niet om mijn portfolio heen kunnen :)

Dit was vertigo-games in Rotterdam. Maken veelal adventure games, hebben nu net een game uitgebracht met een beetje christelijke achtergrond, zag er goed uit! Hebben ook andere games en ook voor klanten doen ze projecten. Al met al, zet mij daar maar weg please :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik gisteren 12 uur bezig was met me pws vandaag maar twee uurtjes ofzo 3d max gedaan. Uitdaging, een keer fatsoenlijke textures maken, toen ik de magic eraser had gevonden ging dat wel aardig.

Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/4509/kistentonnen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:16:
Omdat ik gisteren 12 uur bezig was met me pws vandaag maar twee uurtjes ofzo 3d max gedaan. Uitdaging, een keer fatsoenlijke textures maken, toen ik de magic eraser had gevonden ging dat wel aardig.

[afbeelding]
zo nog een examen kandidaat :D zuur is zo'n pws he |:(

Komt nog eens bij dat volgende week voor mij toetsweek is.. dat ik moet rijlessen.. gitaarles moet geven.. boeken moet lezen voor nederlands (ja ik loop een paar boeken achter) en dan blijft er helaas weinig tijd over voor 3d of laat staan mijn portfolio :| Maar ik denk dat ik vandaag nog wel eventjes wat 3D ga doen aan m'n gitaar :D

(nu eerst mijn boek uit lezen..nog zo'n 40 a 30 pagina's te gaan).

@ keldererik; nice nice.. wat me het meest stoort.. is dat de banden zo vierkant zijn :/ voor de rest vind ik hem al heel geslaagd :)

@Schuey; good luck :D heb je de kans gekregen om nog wat connecties te leggen en wat andere portfolio's in te zien misschien? Beetje je concurrentie kunnen checken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:16:

[afbeelding]
Textures vind ik mooi gelukt. Enige wat erg opvalt is de mirroring op die 'ringen' rondom het vat, dat het zegmaar omhoog en omlaag gaat. Springt gelijk in het oog. Other than that netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, en dat terwijl ik nog niet eens gek veel met textures heb gedaan, dit is het eerste serieuze. Die ringen probeerde ik te voorkomen maar ik had een vrij beperkt plaatje dat ik gebruikte voor die tonnen en de verweerde streep moest op de ringen komen. Was idd niet perfect maar dat komt nog wel.

@Nico: mijn pww begint volgende week woensdag, maar ben hele weekeind weg :+. Loop wel wat achter, moet nog een maatschapijleer werkstuk inleveren (wat is dat nutteloos zeg) en een boek voor engels uit. Geven ze ook allemaal tegelijk.... Jij iig succes met je laatste jaar alvast :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
ZOMGWTFBBQSAUCE :D:D:D

vive la Quickslice-tool!
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4048/4266635291_91e3d3e3d7.jpg

quick update :) en we gaan weer verder...

@WhateveR: jij natuurlijk ook ;)

edit: pompidom... :*)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4053/4267444750_2abe348e57.jpg

edit2: pompidom... :*) x2

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2779/4267527292_91f57aceff.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Nico op 12-01-2010 00:19 . Reden: extra stuff added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Kijk eens, dat gaat lekker :)

Paar tips :P :
- durf edgeloops toe te voegen, het is nu niet strak genoeg doordat je dat niet hebt gedaan. (duidelijk te zien in groene object)
- slagplaat mag wel dunner :P
- kijk even naar de cylindertjes in het element, die mogen allemaal een verschillende hoogte hebben ->reference.

goed op weg zo!

offtopic:
ik zou al rond 11 uur naar bed gaan, maar family guy is zo grappig :X

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 12-01-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Haha een goedenacht :P edgeloops?:o
morgen eens op zoek naar edgeloops :P en anders woensdag :D
de body is ook nog te dun, en dat groene object is ook nog iets te hoog, net als de cylinders :) Maar eerst alles modellen, dan pas alles perfect plaatsen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Weet er toevallig iemand of je in de Material Editor(3dsmax) dingen kan aanpassen zoals:

- Bij een multi/sub-object: De ID's verschuiven? (omhoog/omlaag in de lijst)
- Bij een multi/sub-object: Het Name-veld langer maken?

Volgens mij kan het niet maar het zou handig zijn als het toch kon O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
je kan wel de materialen swappen ipv ze te verschuiven.
name veld langer gaat niet werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Name veld zal je je eigen material editor voor moeten schrijven in max-script denk ik, niet onmogelijk maar wel heul moeilijk :) id's wisselen, net als Schuey zegt, materials swappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriendin vroeg of ik niet een keer iets voor haar kon maken in 3d max. Kwam een leuke tutorial tegen die mee een idee gaf, alleen het idee gejat omdat een tutorial voor zo iets overbodig is imo.
tutorial http://www.freeitsolutions.com/3ds/viewTutorial.aspx?id=61

Mijn resultaat
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/1466/ringklaar2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Schuey schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:28:
je kan wel de materialen swappen ipv ze te verschuiven.
name veld langer gaat niet werken denk ik.
Ok :)
marabunta2048 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:47:
Name veld zal je je eigen material editor voor moeten schrijven in max-script denk ik, niet onmogelijk maar wel heul moeilijk :) id's wisselen, net als Schuey zegt, materials swappen
Dat is dus een Nee voor mij ;)

Beide bedankt iedergeval voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
marabunta2048 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:47:
Klopt niet helemaal: als je materials swapt, blijven de ID's staan.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zoals ik al zei, dat klopt dus :P
Stallone wilde de id's swappen wat dus niet lukt, dus als je dan de materials swapt, heeft hij iig ongeveer hetzelfde resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Oja, pardon. Denkfout 7(8)7

* Scipionyx neemt nog slokje warme chocolademelk :9

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ja klopt. Alleen ik heb Textures geplakt op ID's dus dat kan ik nu niet swappen.

Volgende keer beter opletten en nadenken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.wickedstuff.nl/dump/leopard_plein_v2.png
*click-able*
• Belichting en schaduwen iets aangepast. Schaduwen kunnen nog iets beter, vind ze nog iets te scherp.
• Perspectief gewijzigd.

Klik hier voor vorige render: Scipionyx in "\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42"

Todo?
• toren opblazen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er tof uit! Zie nog wel een paar foutjes,

- Richting van de schaduw klopt niet. Zie links. Schaduw moet dus naar links
- Kleur schaduw zou ik wat aanpassen zodat die hetzelfde is als links.
- De toren van pisa ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de Blender mensen hier,
Is er een optie dat er makkelijk een doorsnede gemaakt kan worden van je 3D model?
Dus dat je een soort Cut doet, zodat je model (wat uit heel veel objects bestaat) een doorsnede kan laten zien.

Want met die Tribune zou ik graag een doorsnede willen hebben, alleen heb geen idee hoe ik dat handig kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.wickedstuff.nl/dump/leopard_plein_v3_th.png
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:53:
Ziet er tof uit! Zie nog wel een paar foutjes,

- Richting van de schaduw klopt niet. Zie links. Schaduw moet dus naar links
Omg.. Snap niet hoe iemand in staat is om nog zo'n fout te maken terwijl hij/zij al de hele dag bezig is om juist datgene (oa) te corrigeren.. Zal wel door m'n vierkante ogen komen ofzo.. 7(8)7
Heb het wederom wat aangepast. Dit keer gerendered met Scanline btw. Rendered met deze lichtsetup beter dan MR. Zal wel komen door mijn (gebrek aan) kennis over MR ;)
- Kleur schaduw zou ik wat aanpassen zodat die hetzelfde is als links.
Done.
- De toren van pisa ? :P
Nee, van Leeuwarden :+

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:33:
Vraagje voor de Blender mensen hier,
Is er een optie dat er makkelijk een doorsnede gemaakt kan worden van je 3D model?
Dus dat je een soort Cut doet, zodat je model (wat uit heel veel objects bestaat) een doorsnede kan laten zien.

Want met die Tribune zou ik graag een doorsnede willen hebben, alleen heb geen idee hoe ik dat handig kan doen.
Bekend met [Blender] Het Blender vragentopic ? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Scipionyx op 13-01-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Ziet er goed uit!. Wat is de eigenlijke bedoeling van die tank daar?
Ik zit er niet op te wachten dat er een oorlog uitbreekt eigenlijk :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Schaduw is nog te gelig-groenig denk ik. Verder mooi :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ik denk dat de schaduw goed is...

Zelf ook nog bezig geweest
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB079.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB078.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

.Sjoerd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:29:
Ik denk dat de schaduw goed is...
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/schaduwen.jpg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Ik denk dat er een te felle lamp op de tank staat, en hij is wat te scherp. Beetje Photoshop nabewerking kan dat ook wel fixen denk ik (burn/blur/noise).

Ik draafde even door :+

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/35mlglx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Knap om in 1 woord, een cijfer en een jaartal, 3 fouten te maken :) (ga er vanuit dat het engels moest zijn? :P )

O wacht, mooie render :)

edit:
February 5th 1940 bijvoorbeeld? ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Schuey op 13-01-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Probeer het nog eens? Ik volg je niet helemaal. FYI het is een random date uit WO2

Februari is een Nederlands woord.. 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Giant87 op 13-01-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vraagje voor Mudbox gebruikers. Ik heb voor mijn model enkele sculptlayers gebruikt, en daarbij ook sommige layers in sterkte verlaagd met de slider er naast, het probleem is echter dat als ik een displacemap bake hij alles als 100% ziet.

Zo had ik voor m'n octopus de zuignapjes te ver uitgetrokken, en kon ze daarna op 50% zetten om een beetje 'sturing' te hebben over de sterkte er van. Maar nu met de displace bake negeert ie gewoon die 50% en maakt ie er 100% van. Iemand enig idee waarom dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 07:33
@apNia: Heb je geprobeerd om eerst alle layers te combineren voor dat je een displacement map maakt? Nadat je de displacement map geexporteerd hebt maak je de merge weer ongedaan.

Wel een omweg maar als het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook gewoon de high en low exporteren en dan weer importeren als vaste objecten en dan de displacement baken.

mocht je het displacement willen voor in 3dsmax, bake de map dan ook in 3dsmax. mudbox gebruikt een andere manier van displacing, waarbij je in max seams gaat zien. weet niet of dat ook geld voor andere 3d apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Schuey schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:12:
Knap om in 1 woord, een cijfer en een jaartal, 3 fouten te maken :) (ga er vanuit dat het engels moest zijn? :P )

O wacht, mooie render :)

edit:
February 5th 1940 bijvoorbeeld? ;)
Wat is er mis met '5 Februari 1940' dan? Behalve dan misschien de hoofdletter in 'februari'.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

raar woord ineens: februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Na wat simpele oefeningen in 3ds max op school kreeg ik een extra opdracht omdat ik zo snel klaar was. "bor, als jij nou eens een opel manta in elkaar gaat zetten!" ja is goed joh. Wacht WAT! kubussen en balletjes uit elkaar trekken in poly mode is niet zo moeilijk, maar echt sculpten is toch wel erg interessant! :9 Zeker zonder enige uitleg is zo kloten toch best wel leerzaam. Wou het al een tijdje leren, maar nooit echt de zin/tijd willen maken omdat ik niet wist wat ik moest doen. Dus nu eindelijk lekker bezig!

Resultaat na een uurtje kloten:
Afbeeldingslocatie: http://i209.photobucket.com/albums/bb243/got-borgoth/th_paintacar.jpg
Ik weet dat er dingen nog niet kloppen, maar ga nu me nest in en wou toch wat posten. Gewoon begonnen met de wielkassen en later de achterklep er uit gedrukt.

Aangezien er per pagina meestal toch wel minstens 1 auto voorbij komt, zijn er nog pro tips van mansen die het wat makkelijker maken? (naast gewone tutorials volgen dan)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borgoth schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:02:
Na wat simpele oefeningen in 3ds max op school kreeg ik een extra opdracht omdat ik zo snel klaar was. "bor, als jij nou eens een opel manta in elkaar gaat zetten!" ja is goed joh. Wacht WAT! kubussen en balletjes uit elkaar trekken in poly mode is niet zo moeilijk, maar echt sculpten is toch wel erg interessant! :9 Zeker zonder enige uitleg is zo kloten toch best wel leerzaam. Wou het al een tijdje leren, maar nooit echt de zin/tijd willen maken omdat ik niet wist wat ik moest doen. Dus nu eindelijk lekker bezig!

Resultaat na een uurtje kloten:
[afbeelding]
Ik weet dat er dingen nog niet kloppen, maar ga nu me nest in en wou toch wat posten. Gewoon begonnen met de wielkassen en later de achterklep er uit gedrukt.

Aangezien er per pagina meestal toch wel minstens 1 auto voorbij komt, zijn er nog pro tips van mansen die het wat makkelijker maken? (naast gewone tutorials volgen dan)
wow dat is nog eens een zootje :D

paar tips
*begin basis en bouw steeds verder uit. trace dus eerst de auto global, gooi er na verloop van tijd meer detail in, dit geld voor alles (ook characters en andere meuk).
hoe meer je in detail gaat hoe minder belangrijk het word, als je de basis goed hebt heb je het belangrijkste er al op zitten.
*zorg dat je de lijnen in je object volgt (ook wel edgeloops genoemt). doe je dit krijg je een mooie flowende mesh.
*kijk eens naar de symmetry modifier in 3dsmax, zo hoef je maar een kant te maken en kan je direct het resultaat in symmetrie zien.
*gebruik ook smoothing, dit is het verschil tussen een low poly object en een high poly object.
het is een andere manier van werken, dus het is het beste om het meteen erin te gooien, zodat je ziet wat het resultaat gesmooth is. zo hoef je zelf ook een stuk minder polygonen te trekken.
*gebruik zoveel mogelijk quad's (polygonen met 4 vertixes), deze smoothen het beste en deformen het beste.
(als vuistregel).

mss is het wel een idee om toch een tutorial te volgen aangezien al deze dingen en meer daar veel beter staan uitgelegd.
Maar ik kan goed begrijpen dan gewoon wat aanklooien leuker is :)
suc6, ik vind het al knap voor een echte beginner(t koste mij een half jaar om eindelijk te begrijpen hoe je een texture kon toevoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Het is ook niet echt mijn eerste werkje hoor. Ik denk dat ik nu zo'n 2 maanden met max bezig ben. Het begon met blokjes stapelen en dergelijke. (moesten we een huisje mee knutselen) En gaande weg leer je door te kijken wat er nog meer tussen de opties staat.

Ik ga waarschijnlijk overnieuw beginnen. Ik wou veels te snel gedetailleert werken en dan krijg je zo'n rommeltje :P Wat je zegt over symmetry, dat had ik al gevonden. :) Als je goed kijkt zie je dat ik maar de helft van de auto heb als blueprint.

En wat tutorials kijken kan idd geen kwaad denk ik. Die dingen zijn er ten slotte om van te leren natuurlijk.

Edit:
Zo, net overnieuw begonnen. Dit maal iets meer geprobeerd het grof te houden. Zit alleen nog met het probleem hoe ik de motorkap en achter klep aan elkaar ga zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i209.photobucket.com/albums/bb243/got-borgoth/th_paintacar2.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Borgoth op 14-01-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het is handig om je reference planes een eind van je model af te zetten, nu zitten die dingen alleen maar in de weg volgens mij ;)

Dit ziet er al een stuk beter uit, zorg wel dat je nu al jezelf afleert triangles te gebruiken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Zoiets? Of is dat een verkeerde aanpak?

http://i47.tinypic.com/2sb379s.jpg

Misschien binnenkort ook maar eens een auto proberen, lijkt me knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
exact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Tri's zijn al opgelost. :) Had het precies zo gedaan als giant laat zien, maar dat was al voordat hij poste. Had net nog een probleem met de zijkant, maar daar bleken 2 vertex niet geweld te zijn.

Ben nu wat meer de details in aan het gaan. Heb er 1x een Msmooth overheen gegooit en ben nu alles lekker aan het verslepen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Maken jullie ook steeds copy's van je modellen als je bijv gaat werken met chamfers? of iets anders? (ff snel copy maken en daarna testen met de chamfer. Gaat het niet goed, hoef je niet je "basis" opnieuw te doen.

Ik heb soms wel 5x een copy(of meer) van een object totdat het object klaar is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik maak idd vaak een 'backup' layer aan waar ik die ingooi. En natuurlijk losse files maken waar ik mezelf echt toe moet dwingen, anders vergeet ik dat serieus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Incremental save doet dat voor mij :D
Kan ik altijd rollbacken. En ctrl+S heeft Photoshop er wel ingeramd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
Ik voeg vooral edgeloops toe ipv edges te chamferen. Op deze manier kan je diezelfde loops met de swift loop tool ook weer makkelijk verwijderen (wat handig is als je van highpoly naar lowpoly modelt voor het maken van game modellen).

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan iets nieuws begonnen, idee kwam ineens in me op. Wie ziet al wat het word

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/2869/zeppelini.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB087.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wauw, hell just froze over.. en koeien kunnen vliegen.. en Elvis leeft nog!

Voor de verstokte fans:
http://www.silo3d.com/forum/showthread.php?t=16780

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:55:
Ben aan iets nieuws begonnen, idee kwam ineens in me op. Wie ziet al wat het word

[afbeelding]
Een paarse zappelin.

edit:

Zo heet je plaatje ook, dus ik heb goed gegokt :)

[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 15-01-2010 18:41 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@ZpAz; misschien heeft hij wel heel bewust het die naam gegeven om jou voor de gek te houden! :o

Tele update :) :

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2532/4277241574_fee221e639.jpg

en nog even een wireframepje :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2722/4276518963_d0a00176b9_o.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Nico op 15-01-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 06:23
Ziet er goed uit Nico! Ik ben benieuwd naar het resultaat als het af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:41:
[...]

Een paarse zappelin.

edit:

Zo heet je plaatje ook, dus ik heb goed gegokt :)
en weet je ook al wat het totaalplaatje gaat worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Afbeeldingslocatie: http://www.citrus.k12.fl.us/staffdev/Social%20Studies/Images/History%20Sounds/Hindenburg%20explodes.jpg
:P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@Sjef_Arie: Thanks :D

vooruit.. nog eentje:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4063/4276693601_6a6d450ab8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ziet er goed uit nico, voortaan ook even een ongesmoothe versie erbij zetten :)
Denk dat een extra edgeloop bij de randen van de controlplate geen kwaad kunnen, is nu nie scher genoeg. Headstock mag dikker, maar het ziet er serieus al goed uit als een tele!

krijg bijna zin om ook weer een gitaar te maken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 15-01-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Ah dat is een goede :) Zal ik morgen eens doen (als ik daar nog tijd voor heb :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

ben m'n Millenium editie in 3D aan het zetten.

Afbeeldingslocatie: http://dexyd.nl/tmp/lotr.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door D-rez op 16-01-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Leuke render!

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Aantal dingen gefixed:
Afbeeldingslocatie: http://www.wickedstuff.nl/dump/leopard_plein_v4_th.png
*click-able*
.Sjoerd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:42:
Ziet er goed uit!. Wat is de eigenlijke bedoeling van die tank daar?
Ik zit er niet op te wachten dat er een oorlog uitbreekt eigenlijk :P
Puur uitbreiding voor m'n portfolio. Toren schijnt nogal gevoelig te liggen bij de Liwadders hier.. :+

})
Guillome schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:00:
Schaduw is nog te gelig-groenig denk ik. Verder mooi :D
Ook op gelet, iets donkerder gemaakt. Heel misschien nog wat finetunen..
Rupsbanden zijn ook wat donkerder btw.
Giant87 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:05:
Ik denk dat er een te felle lamp op de tank staat, en hij is wat te scherp. Beetje Photoshop nabewerking kan dat ook wel fixen denk ik (burn/blur/noise).

Ik draafde even door :+

[afbeelding]
Misschien dat ik nog naar de licht-setup ga kijken. Wat bedoel je met "hij is te scherp"? De tank zelf of de schaduw? Wil er niet al te veel tijd meer aan spenderen. :P

P.S. Je hebt mijn tank verkreukeld.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ik denk dat ik het gebrek aan noise bedoelde ofzo. Ook is de tank+schaduw erg scherp (zeg 100%) en de foto 98% ofzo, net wat anders. Maarja ik denk dat je altijd "iets" blijft zien wat niet helemaal lijkt te kloppen.

[ Voor 24% gewijzigd door Giant87 op 17-01-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonKing
@Scipionyx:

Wellicht dat dit ook nog helpt;

Afbeeldingslocatie: http://tweakersfiles.jasonaking.nl/postje/Scipionyx/Schaduw_Comp.JPG

In deze vergelijking kun je goed zien er dat een rode korrel ontbreekt in je schaduw. En
wellicht kun je hem nog iets doorschijnender maken om hem meer te laten lijken op de andere
schaduwen binnen je plaat.

Ook zal ik kijken naar de algehele betrekking van de tank in de plaat. Door de lage zon is er
een warme gloed aanwezig. Als je je render wat warmer maakt zodat het de zelfde warme 'gloed' heeft
als de rest van de plaat dan klopt het beter.

En zeker letten op wat Giant87 zegt. Je tank is een 100% scherpe render dat direct uit je 3D paket komt. Een zeer subtiele gaussianblur of wat dan ook zal wonderen doen. Ook een lichte blur om je schaduw heen zal het net even netter maken.

En wanneer je een subtiele nois over je tank legt en wellicht een tweede subtiele noise over je gehele plaat
dan zou het meer 1 kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Hier de beloofde low poly wireframe shots :)

Afbeeldingslocatie: http://th05.deviantart.net/fs70/300W/i/2010/018/a/9/Tele_wireframe_by_Forgotten_Sins.png
Afbeeldingslocatie: http://th09.deviantart.net/fs70/300W/i/2010/018/f/6/Low_poly_telecaster_by_Forgotten_Sins.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Giant87 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:56:
Ik denk dat ik het gebrek aan noise bedoelde ofzo. Ook is de tank+schaduw erg scherp (zeg 100%) en de foto 98% ofzo, net wat anders. Maarja ik denk dat je altijd "iets" blijft zien wat niet helemaal lijkt te kloppen.
Idd, volgens mij was hier iets voor in 3ds Max.. Maar hoe en wat.. :? Was iig iets wat om je render werd ge-rendered. Zal s zoeken daarop.
En ja als je er te lang naar kijkt/mee bezig bent dan zie je op een gegeven moment niet meer wat er niet meer aan klopt. Dan is het beter om er even afstand van te doen. :)
JasonKing schreef op maandag 18 januari 2010 @ 01:15:
@Scipionyx:

Wellicht dat dit ook nog helpt;

[afbeelding]

In deze vergelijking kun je goed zien er dat een rode korrel ontbreekt in je schaduw. En
wellicht kun je hem nog iets doorschijnender maken om hem meer te laten lijken op de andere
schaduwen binnen je plaat.

Ook zal ik kijken naar de algehele betrekking van de tank in de plaat. Door de lage zon is er
een warme gloed aanwezig. Als je je render wat warmer maakt zodat het de zelfde warme 'gloed' heeft
als de rest van de plaat dan klopt het beter.

En zeker letten op wat Giant87 zegt. Je tank is een 100% scherpe render dat direct uit je 3D paket komt. Een zeer subtiele gaussianblur of wat dan ook zal wonderen doen. Ook een lichte blur om je schaduw heen zal het net even netter maken.

En wanneer je een subtiele nois over je tank legt en wellicht een tweede subtiele noise over je gehele plaat
dan zou het meer 1 kunnen worden.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, hier kan ik zeker wat mee!
Heb de schaduw wat aangepast (blurred en hue/sat) en zonet weer aangepast, na overleg met Guillome. Moet zeggen: damn, dit valt nog niet mee zeg! :P

Afbeeldingslocatie: http://www.wickedstuff.nl/dump/leopard_plein_v5_th.jpg
*click-able*

Iedereen bedankt voor de C&C! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Mijn complimenten voor de schaduw nu ;)
Tank.. hmm..iemand zei iets over een lichte gaussian blur.. lijkt me zo niet de oplossing (als ik het zo zie). De tank staat neem ik aan op een aparte layer. Misschien daar eventjes een kleurfiltertje overheen gooien om de tank iets warmer van kleur te maken? Anders durf ikhet ook niet te zeggen :+
[/noobie advice]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Er zit wel een motion blur op, maar echt heel subtiel. Je zou het volgens mij alleen kunnen zien als je deze render en een render zonder MB in PS vergelijkt.
En ik had de tank idd ook wat feller, maar ik vond m dan iets teveel eruit springen. Click :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

warmer !== feller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Feller is inderdaad dat de kleuren gewoonweg 'lichter' worden (simpel gezegd).
Warmer moet je denken aan een sterkere aanwezigheid van warme kleuren (rood, oranje. in Photoshop doe je Image >> Adjustments >> Color Balance en dan tune je rood wat op ofzo) en wellicht meer kleurverzadiging (in Photoshop je Saturation onder Image >> Adjustments >> Hue/Saturation ;))

edit: fijn hierbij zijn adjustment layers overigens, die zorgen er voor dat je oneindig kan draaien en balanceren zonder dat het je originele image aanpast.

[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 18-01-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik probeer hier een een PNG sequence te renderen naar een video, maar welke codec ik ook probeer, de kleuren van mijn uiteindelijke video zijn telken veel fletser, flauwer van kleur dan de PNG's.
In After Effects, Ram Preview enz. zien de kleuren er nog perfect uit.
Precies of de saturation is omlaag gehaald ... iemand een idee hoe dit zou komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skipionix, ziet er al erg mooi uit! Persoonlijk vind ik die met de extra hightlight juist wel mooi. Krijgt het wat meer diepte.

Ik zit alleen echt te wachten op een afgebrokkelde toren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@Ward; Lossy codec ? Gamma correction? :P

Stukfruit, kom er maar in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonKing
@Ward Vr:

Als je Quicktime Pro hebt en je hebt al je video geexporteerd kun je proberen wat deze meneer beschrijft:
How to Fix Washed-Out H.264 Video
Het is een workaround maar wellicht beter dan niets

Voor meer informatie waar je mee te maken hebt en hulp:
Adobe Technote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste tijd weer druk bezig geweest met het modden van emergency 4, dus weer een aantal modellen gemaakt.
ik wou ze hier ook weer eens laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://kampen-mod.nl/images/stories/pol_touran/Touran02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kampen-mod.nl/images/stories/ambu121/04-121_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kampen-mod.nl/images/stories/ambu121/04-121_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kampen-mod.nl/images/stories/micu_zwolle/MICU_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kampen-mod.nl/images/stories/04-1463/04-1463_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kampen-mod.nl/images/stories/04-1460/04-1460_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kampen-mod.nl/images/stories/04-1430/04-1430_02.jpg

groet,
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
JasonKing schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:00:
@Ward Vr:

Als je Quicktime Pro hebt en je hebt al je video geexporteerd kun je proberen wat deze meneer beschrijft:
How to Fix Washed-Out H.264 Video
Het is een workaround maar wellicht beter dan niets

Voor meer informatie waar je mee te maken hebt en hulp:
Adobe Technote
Zeer interessant, probleem is dat ik het bij alle containers en codecs heb, behalve als ik geen codec gebruik (wist niet dat dat kon) in Premiere.
kGa ermee aan de slag ! Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Na even een tijdje niets gedaan te hebben met 3D, ben ik toch weer eens begonnen :) geinspireerd door een filmpje wat hier laatst gepost is (van pantural) ben ik ook begonnen aan het modellen van een auto.
Het gaat om dit filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qHD8Xf5Rnvo]

Ik ben dus bezig met het modellen van een Chevrolet Camaro.
Wat ik tot nu toe heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.marabunta2048.nl/Tweakers3d/Camaro/Camaro_Wip_01_Small.jpg
Klikbaar!

C&C Zijn heel erg welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
haha ja dat filmpje is echt geniaal...

Kan nog niet veel comments geven omdat je pas net op weg bent... zie iig zo 1 2 3 nog geen fouten..

Camaro's rule... wil er zelf ook echt nog 1 maken hoewel ik het dan in nurbs ga proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

2,5 maand geleden nog nooit 3D models gemaakt, nu een minor op school gevolgd.
Met 2 andere gasten moesten we een 3D wereld creeeren, met minimaal 3 x 10 objecten:

Verkeerd gerenderd, te krap gekadert, veel glitches, foutjes, dingen die nog missen...

Uiteindelijke resultaat:

Alleen die fiets in de 'alley' doet nog gek met z'n glitch / lichtval, maarja so be it...

Toch best leuk gemaakt? :D

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

marabunta2048 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 01:19:
Na even een tijdje niets gedaan te hebben met 3D, ben ik toch weer eens begonnen :) geinspireerd door een filmpje wat hier laatst gepost is (van pantural) ben ik ook begonnen aan het modellen van een auto.
Het gaat om dit filmpje:
[video]

Ik ben dus bezig met het modellen van een Chevrolet Camaro.
Wat ik tot nu toe heb:
[afbeelding]
Klikbaar!

C&C Zijn heel erg welkom :)
LOL

Ik ben ook bezig om zo'n bak te maken, ik heb alleen nog maar m'n planes opgezet. Wel tof dat jij het nu ook doet, handiger als ik tegen problemen aanloop. :+

@CLB: Tof filmpje :) Zeker met het muziekje erbij en de "simpele objecten". Wel jammer dat het hele filmpje lichtelijk schokt lijkt het wel. En er zitten genoeg verbeter punten in maar die jezelf ook wel denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Dutchie! op 19-01-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@CLB, best aardig. paar dingen echter.

Vuilnisbak is volgens mij te breed.
2 x nr 8 bij de voordeur?
dat "do not cross bord" is ook wat uit proporties. zou deze zelfs helemaal weg laten en er een lint van maken. bij de steeg heeft het bord totaal geen functie volgens mij.
Die glare zou ik volledig weghalen van die fiets? Hij draagt niets bij aan de scene en leidt alleen de aandacht af.
Een flinke tempo versneling als je omhoog gaat naar het raam, zou ook wel werken denk ik. (eventueel gewoon frames er uit slopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Stalllone schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:39:
En er zitten genoeg verbeter punten in maar die zie jezelf ook wel denk ik.
Oja zeker hoor :) Maarja ook niet al te beste begeleiding van school wat betreft renderen en dergelijke... :+
D-rez schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:46:
Die glare zou ik volledig weghalen van die fiets?
Hij draagt niets bij aan de scene en leidt alleen de aandacht af.
Ja dat is wel een van de grootste minpunten, maar ons best gedaan, niet gelukt...
En geen tijd meer om de scene opnieuw te renderen.. Donderdag moet het geshowed worden..

Ach leuk begin van 3D modelling imho, misschien post ik hier ooit wel weer is, g'luck to you all!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
CLB hoiiii! Sinds ik geen Zune meer heb zie ik je nooit meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

offtopic:
Koop een Android Based Mobile ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

je kunt ook alleen de frames renderen waarin de fiets staat (maar waarschijnlijk hebben jullie direct naar avi gerenderd ipv losse frames)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
D-rez schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:50:
je kunt ook alleen de frames renderen waarin de fiets staat (maar waarschijnlijk hebben jullie direct naar avi gerenderd ipv losse frames)
Dat doet iedereen toch die pas begint met 3d-en? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

En nu hebben ze meteen geleerd waarom je dat niet moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Breng meteen mijn probleempje naar boven, ik heb nu een paar kleine animaties gemaakt. Elke keer in losse frames, niet in een keer naar avi. Dit deed ik met Videomach. Die opent de frames en maakt er een avi van. Maar nu willen windows dvd maker, windows movie maker en andere software deze avi's niet meer slikken. Bovendien is dat videomach ook een niet heel erg efficient programma.

Dus mijn vraag. Welke software gebruiken jullie daarvoor?
(ik gebruik het liefst gratis software. Betaalde software kan ik ook minder legaal verkrijgen, maar dat doe ik liever niet.)

Om mijn post ook wat 3d materiaal mee te geven:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB091.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB095.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Je kan het proberen met virtualdub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
D-rez schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:55:
En nu hebben ze meteen geleerd waarom je dat niet moet doen ;)
Goede les ;)

Zo begin je eerst met losse frames, en waarschijnlik de volgende stap is dan compositing, alles uit elkaar trekken voor fexibiliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
@sjoerd, zou beginnen met je stuur in een normalere positie te zetten, iest meer een hoek naar boven ipv zo recht naar voren.. denk dat dat hem er al beter uit laat zien..

Vind het alleen jammer dat het in sketchup is en met die materialen.. verder ben je leuk op weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Stuur heb ik ondertussen al aangepast, het was me zelf ook al opgevallen ;)

@marabunta thnx, ik had VD al een keer eerder geprobeerd maar toen werkte het niet, nu wel

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Schuey schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:03:
[...]

Goede les ;)

Zo begin je eerst met losse frames, en waarschijnlik de volgende stap is dan compositing, alles uit elkaar trekken voor fexibiliteit :)
klopt, maar dan ben je al een heel eind verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 17:30
Kleine update van mijn kant. Was het eens met jullie kritiek en ben er ook hard mee bezig. Heb redelijk wat rommel toegevoegd en ook wat textures meer grungy gemaakt. Er moeten nog allerlei planten en onkruid bij komen. Verder staan er ook nog genoeg andere dingen op mijn todo list dus hoef me niet te vervelen ;).

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/4725/dcmetroudkscreenwip14.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hou je wel in de gaten dat je alles in dezelfde schaal maakt?
De rommel lijkt van een totaal andere schaal dan de trein bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Leuk Hupie! Begint er profi uit te zien. Het 'schaal' dingetje wat Schuey zegt kan ik me ook in vinden. Bij verhoudingen als ik 2D dingen teken probeer ik altijd referentiepunten te vinden. Zo'n ton zou bijv NET door een metrodeur moeten passen, etc.

Uiteraard biedt je 3D tool je de mogelijkheid tot op de centimeter precies te werken, dus dat is ook altijd nog een optie :)

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 21-01-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
En een wijnfles van ~80cm hoog? (zou ik m'n oma veel plezier mee doen...)
Verder kan je plaatje wel wat anti-aliasing gebruiken.

Zelf bezig met een kleine animatie van m'n benz. Ik hoop de uiteindelijke animatie in Vray te kunnen renderen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

`t Lijkt wel uit een spel ofzo :) Ik zie ook geen schaduw.
Sfeertje is al wel helemaal goed :D

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.