[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste
Acties:
  • 204.991 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Ja :) uiteindelijk kunnen we ook nog over rendersettings en lightingsetups gaan praten etc etc..
Dit is zeer zeker netjes :o ik weet niet of ik het hem na zou doen O-) wel weet ik dat ik probeer om kritisch te kijken en zo wat snelle verbeterpunten te geven ;)

Heerlijk zo'n aanvullende community btw :+

edit: misschien zelf binnenkort maar eens een gitaartje maken *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Nico op 27-12-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Zo ik post ook maar een WIP-je :)

Tijdje geleden besloten aan octopus te maken, waar ik vooral in Mudbox dan veel aan kon toevoegen. Begonnen aan wat testjes in Photoshop, om de kleursfeer en de vormen te bepalen, na wat meuk eindelijk schets afgemaakt (tevens ook gebruikt als een groffe 'front' reference):
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/2102/octopus2.jpg

Vervolgens opgezet in 3Ds Max. tentakels heb ik maar 1 versie van gemaakt, en overal steeds aangeweld. Scheelde een hoop werk ;)

Met als resultaat:

Hi-poly
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/834/octopushipoly.jpg

Low-poly wire:
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/4412/octo2lowpoly.jpg

Front:
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/4641/octofront.jpg

Side:
Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/7151/octoside.jpg

Er moet nog een hoop gebeuren. In Mudbox al het hoge resolutie detail er in, mooie sub surface scattering shader overheen, absoluut (!!!) texture veranderen in het oog naar iets mooiers (die is even tijdelijk), riggen en posen. Maar so far redelijk blij met het resultaat. Opbouwende kritiek uiteraard welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 27-12-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een raar probleem,
ik ben een karakter aan het riggen, alles ging goed, totdat ik stopte en hem vandaag weer opende.

blijkbaar zijn alle vertexes die geriged zijn aan de nek weg.. nog nooit zoiets gehad. heb iets van 30 saves en het is zo in allemaal. alles is hetzelfde en werkt, alleen alles wat gekoppeld zit aan de nek is weg..

iemand enig idee wat dit kan zijn?(3dsmax en character studio, probleem zit in de physique modifier, als je die uitziet is het weer normaal).

zo frustrerend, altijd zijn er wel van die fouten die nergens op slaan. ;(

Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/4592/wrd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk apNia, design is nice! :)
Komt alleen wel een beetje bekend voor :D (alleen het is duidelijk wie de betere designer is ben ik bang :X )

Overigens wel die ngons fixen he ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Schuey op 27-12-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 06:23
Schuey schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:49:
mbt die schuine hoek, dat is zo simpel ;)
Maak gewoon letterlijk een lijn waar die schuine kant moet beginnen, en sleep alles naar beneden wat schuin moet zijn. Als je slim bent maak je even een object wat fungeert als hulplijn zodat je het recht kan houden, en binnen 10 minuten ben je klaar!
Het probleem is een beetje dat een vlak uit bezier-curves is die ge-extruded is. Dus daar kun je helaas niks mee.
Nou kan ik hem wel naar een mesh converteren meer dan bestaat de mesh van boven uit heel langwerpige driehoeken.
Het lukt me niet om daar een schuine lijn in te krijgen van vertices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat dat eens zien dan hoe dat er uit ziet? en ook hoe de mesh er dan uitziet als je hem omzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
De extrude uit Bezier-curves:
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/5826/wireframebezier.png

En dit krijg ik als ik het geheel naar een mesh converteer:
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/1497/wireframemesh.png
Geen vertices op de bovenkant, alleen alleen zeer langwerpige trigons.
Subdividen levert ook niks bruikbaars op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ik snap het ja, je hebt gewoon een profile curve en een path gebruikt en de rest is opgevuld.

Nu is dit af en toe leuk, maar in dit geval alles behalve handig want het beperkt je in je mogelijkheden. Eén vande voordelen van 3d modelling is dat je de middelen hebt het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken en flexibel te zijn. Haal daar je voordeel uit!

In dit geval zou je je profile curve veel simpeler kunnen maken, en veel minder vaak herhalen over je pad. Zo krijg je een vorm met minder detail, maar wel met dezelfde vormen die je netjes met je pad gemaakt hebt. Dit resultaat converteer je naar iets wat je wel kunt bewerken, een mesh, en dankzij de lage hoeveelheid detail kun je elke bewerking doen die je wilt. Als je al die bewerkingen gehad hebt, kun je je mesh voorbereiden om gesubdivide te worden, om vervolgens te subdividen. Subdivide rond af door detail toe te voegen tussen het bestaande detail en neemt de de rondingen/curves in acht. omdat je dat bezier pad netjes hebt gemaakt, zal de subdivided versie van de low poly mesh ook netjes worden. Nabewerkingen kun je altijd doen. En nog handiger, in de meeste programma's kun je altijd terug naar de low poly versie die je had voor je subdivide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
Ok, ik ga eens kijken of ik die curve simpeler kan maken. Bestaat er niet toevallig een soort tegenovergestelde subdivide die voor mij de mesh simpeler maakt? Want als dat eenzelfde mesh oplevert moet ik die body waarschijnlijk gewoon direct als mesh gaan modelleren. Bedankt voor je antwoord in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Schuey schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:30:
Leuk apNia, design is nice! :)
Komt alleen wel een beetje bekend voor :D (alleen het is duidelijk wie de betere designer is ben ik bang :X )

Overigens wel die ngons fixen he ;)
Dank je :)
Ja ik moest ook denken aan jouw design terwijl ik bezig was, maar niet naar gekeken, beloofd :+

Ik weet niet zo goed wat ngons zijn, poly's met meer of minder dan 4 edges?
Bedoel je die triangles? Zou je (zou ik serieus heel erg op prijs stellen) kunnen tekenen hoe ik dat moet oplossen? Ik zou bijv van die triangles (als je dat bedoelt met ngons hoor) niet weten hoe ik daar quads van moet maken en m'n mesh mooi te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Daar heb ik ook altijd last van. Misschien als je het hoofd vanaf het begin met 1-3 rijtjes meer polygonen (verticaal) had gemaakt had je nu geen polygonen hoeven delen bij de tentakels. Het is ook alleen bij de voorste 4 tentakels volgens mij?

Of zoiets om mee te beginnen?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2wcl3yg.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Giant87 op 28-12-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjef_Arie schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:22:
Ok, ik ga eens kijken of ik die curve simpeler kan maken. Bestaat er niet toevallig een soort tegenovergestelde subdivide die voor mij de mesh simpeler maakt? Want als dat eenzelfde mesh oplevert moet ik die body waarschijnlijk gewoon direct als mesh gaan modelleren. Bedankt voor je antwoord in ieder geval!
Even voor de duidelijkheid, je moet alleen de profiel curve aanpassen, dus de curve die steeds over de vorm van de gitaar herhaalt wordt. De curve van de gitaar hoef je niet aan te passen, je hoeft enkel te zorgen dat je minder vaak de profiel curve over deze heen kopieert.

Direct als mesh modelleren was veel handiger geweest in dit geval, maar aangezien je al netjes met bezier curves in de weer bent geweest zou ik daarmee verder gaan. Sterker nog, ik gebruik zelf weleens bezier curves als lijnen om mijn polygonen overheen te trekken zodat ik verzekerd ben van een vloeiende lijn.
apNia schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:03:
[...]

Dank je :)
Ja ik moest ook denken aan jouw design terwijl ik bezig was, maar niet naar gekeken, beloofd :+

Ik weet niet zo goed wat ngons zijn, poly's met meer of minder dan 4 edges?
Bedoel je die triangles? Zou je (zou ik serieus heel erg op prijs stellen) kunnen tekenen hoe ik dat moet oplossen? Ik zou bijv van die triangles (als je dat bedoelt met ngons hoor) niet weten hoe ik daar quads van moet maken en m'n mesh mooi te houden.
Vind dit design sowieso leuker :) (die van mij moest passing binnen de Bano Kazooie wereld..)

Een polygoon met 5 edges is bijvoorbeeld een Ngon, die zijn niet fijn en het staat niet netjes :P Kan vanavond wel een paint over doen, als niemand dat nog eerder/uitgebreider gedaan heeft. Giant87 illustreert namelijk al goed hoe je deze dingen kan oplossen, rekening houdend met de 'flow' van de spieren/mesh.

[ Voor 32% gewijzigd door Schuey op 28-12-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

@Apnia/Sheuy: Jullie hebben vroeger gewoon mijn strip gelezen :P Jaja, basischoolstrip ding iets
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/Temp/okki.jpg
Overgens ziet het er tof uit :) !

Volgens mij heb mijn idee van zo'n Kinder/jeugdblad vandaan dat Okki heet, want m'n oktopus in deze strip heet ook okki :P (De hoofd persoon, Killer, heb ik weer verzonnen van barbarian op de C64 game / Rambo :P ).

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Schuey/Giant87 > Ik probeer ze altijd zo goed als mogelijk in quads te houden, maar soms moet ik een cut plaatsen, zoals er nodig was om precies 4 tentakels te krijgen aan weerszijden. Ik vind 't dan vaak erg moeilijk te bepalen. Ik begin vaak met het oog, en werk van daaruit door. Maar ik blijf het altijd lastig vinden te bepalen hoe veel poly's ik nodig ga hebben rondom het oog om zo het juiste aantal poly's over te hebben voor bijvoorbeeld de mond (of in dit geval de tentakels). Hoe lossen jullie dat op, op voorhand?

Giant bedankt voor de illustratie, erg behulpzaam was dat voor me! :)
Het is heel suf maar dat is iets waar ik na jaren Maxen echt nog steeds blind voor ben.
Schuey als jij nog iets er aan toe te voegen hebt/kan illustreren, maar wat graag :)

Stalllone > hahahaha, klopt ik snuffel altijd door je spullen als je slaapt :+
Was dacht ik zelfs de Taptoe (voor de bovenbouw was dat :D). Was dat niet een karaktertje van Hanco Kolk met z'n Kor Daad-stripje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Leuk octo-poesje, apNia :)

We krijgen er trouwens een concurrent bij voor Realflow:
http://vimeo.com/8402144
http://vimeo.com/8414947

Gemaakt door iemand die in Cuba woont en 15 Euro als maandloon heeft...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Dat ziet er inderdaad erg leuk uit :) moet ook maar weer eens met die fluidsim gaan spelen, is alweer een tijdje geleden. Wel aardig van Fidel dat hij Blender doorlaat, zal wel komen doordat het opensource is ;)

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dit is trouwens niet de oude fluidsim, voor de duidelijkheid :) het is dezeflde techniek als Realflow gebruikt en maakt het mogelijk om fluids te mengen. Als je bijvoorbeeld olie op water wil, dan kan dat hiermee. Met het oude systeem kan dit niet.

Het andere voordeel is dat het gebaseerd is op het huidige particle-systeem en je daardoor straks zelfs fluids kan bewerken via sculptmode...

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 28-12-2009 20:17 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:49:
Schuey/Giant87 > Ik probeer ze altijd zo goed als mogelijk in quads te houden, maar soms moet ik een cut plaatsen, zoals er nodig was om precies 4 tentakels te krijgen aan weerszijden. Ik vind 't dan vaak erg moeilijk te bepalen. Ik begin vaak met het oog, en werk van daaruit door. Maar ik blijf het altijd lastig vinden te bepalen hoe veel poly's ik nodig ga hebben rondom het oog om zo het juiste aantal poly's over te hebben voor bijvoorbeeld de mond (of in dit geval de tentakels). Hoe lossen jullie dat op, op voorhand?

Giant bedankt voor de illustratie, erg behulpzaam was dat voor me! :)
Het is heel suf maar dat is iets waar ik na jaren Maxen echt nog steeds blind voor ben.
Schuey als jij nog iets er aan toe te voegen hebt/kan illustreren, maar wat graag :)

Stalllone > hahahaha, klopt ik snuffel altijd door je spullen als je slaapt :+
Was dacht ik zelfs de Taptoe (voor de bovenbouw was dat :D). Was dat niet een karaktertje van Hanco Kolk met z'n Kor Daad-stripje ofzo?
Briljant die oude tekening :D

Meestal als ik zoiets maak als dit dan bereid ik dat wat voor. Sowieso kan ik me herinneren dat ik bij die octopus van mij heel simpel een cylinder maakte en 1 simpele tentakel. Zo kon ik uitrekenen op hoeveel edges ik moest uitkomen om de tentakels te attachen. Simpele mockup maken is zo makelijk en snel gedaan, en soms kan het je zelfs helpen je object beter te 'begrijpen'. Verder is het gewoon ervaring denk ik, je leert dat gewoon schatten ook :P

Heb even tijd op mijn eigen laptop gekregen van dinnetje dus zal zo even een snelle paintover doen :+

Hier is waar ik zo mee kon komen, quick and dirty mgoed..
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/1569/octosidecopy.jpg

Gewoon altijd zorgen dat je doorlopende edgeloops hebt rond de ogen en vanuit daar verder werken is de makkelijkste manier om te zorgen dat je goed zit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 28-12-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
Hoe kom je eigenlijk aan die vijfhoeken? De meeste programma's kunnen toch alleen driehoeken en vierhoeken maken?
Of is dat onzin? Dat dacht ik in ieder geval altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dus een beetje onzin :P

Alles wordt standaard wel getriangulate, maar daar hoef je zelf geen edges voor aan te maken.

Wil je dit principe in werking zien?

- maak een plane, dus gewoon een plat vlak.
- pak 1 punt, en verplaats deze op de Y as oftewel de hoogte (of Z in max)
- je krijgt nu een non-planar polygon, en ziet nu de 'onzichtbare' edge in werking.

ander voorbeeld, leg een a4tje op een tafel. Pak een willekeurig punt vast, en beweeg die omhoog. Je kunt je nu de triangulation wel voorstellen denk ik.

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Update:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB018.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB019.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB020.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB021.jpg
Op de eerste render is er iets fout gegaan met het logo, ik weet niet wat.
Op de tweede render lijkt het of ie twee luchtinlaten vlak naast elkaar heeft, is niet zo, de gene aan de binnenkant zegmaar is een reflectie van de ander.
Op de derde render zie je dat de binnenkant van de auto veel sterker reflecteert dan de buitenkant, is niet zo, de buiten kant heeft bijna niets te reflecteren, vandaar.
De vierde render is een parallel projectie.

specs

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ben je nou nog steeds in Sketchup bezig :X

• darkpluisje
  • Laatst online: 24-07 22:33
.Sjoerd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 01:21:
Update:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op de eerste render is er iets fout gegaan met het logo, ik weet niet wat.
Op de tweede render lijkt het of ie twee luchtinlaten vlak naast elkaar heeft, is niet zo, de gene aan de binnenkant zegmaar is een reflectie van de ander.
Op de derde render zie je dat de binnenkant van de auto veel sterker reflecteert dan de buitenkant, is niet zo, de buiten kant heeft bijna niets te reflecteren, vandaar.
De vierde render is een parallel projectie.
dacht eerst dat je aan de nieuwe SLS AMG was begonnen... maar wat is dit ?

• apNia

apNia

Mooie prop aluminiumfolie Sjoerd :+

• .Sjoerd
dacht eerst dat je aan de nieuwe SLS AMG was begonnen... maar wat is dit ?
SLT, een shooting brake met het uiterlijk gebaseerd op de SLS ;)

@ hierboven, ja ik zie die meshfoutjes ook, ik ben druk bezig ze weg te werken, lukt niet echt.

specs

• darkpluisje
.Sjoerd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:58:
[...]

SLT, een shooting brake met het uiterlijk gebaseerd op de SLS ;)

@ hierboven, ja ik zie die meshfoutjes ook, ik ben druk bezig ze weg te werken, lukt niet echt.
en dit doe je in sketchup ?

Hmm wil nog wel een mooi model van de SLS, prachtauto.. misschien dat ik er zelf nog maar 1 ga maken maar dan wel proberen hem in nurbs te doen :P

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Apnia: :D
.Sjoerd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:16:
[...]

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Dat wil ik ook kunnen!
Volgende week hoop ik aan 3ds Max te kunnen beginnen
O-)

@Hymn: We moeten zeker tot volgend jaar wachten op het filmpje? Of krijgen we nog een verrassing :P

• .Sjoerd
Ik heb hier 3ds max liggen, maar hij werkt niet. Helaas...

specs

• apNia

apNia

En hij werkt niet want...?
Vraag hier gerust hoor :P

Alternatief is Maya of Blender ofzo :P
Hier! Hartstikke mooie Blender tutorial ;)
Maar gezien de meesten hier hun weg weten met Maya of Max zou ik dat lekker doen.

• Dutchie!

Dutchie!

....

Neem even contact op met Joep van http://www.3dstudio.nl/ en als je student bent, kun je voor kleine 80euro incl. Max,Maya en nog wat dingen krijgen onder een studenten versie :) Kun je een jaar ermee aan de slag.

Ben je geen student meer, dan is het wat duurder :+

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:35
als student kan het zelfs nog goedkoper, namelijk gratis 6 maanden lang. Max, Maya, Cad enz...
http://students.autodesk.com
Enige wat je moet doen is aanmelden met een school email en je kan voor alle producten een 6 maanden licentie krijgen.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

• .Sjoerd
zal er volgend jaar mee beginnen ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
Gemaakt met 3ds max (en een beetje After Effects)...

www.gelukkig2010.com

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 12-09 13:07
@DarthSjaak,

Whaha, geniaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB027.jpg

Die bovenstaande link wil mijn school email niet accepteren

[ Voor 28% gewijzigd door .Sjoerd op 02-01-2010 17:27 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
Ziet er goed uit Sjoerd. Waarmee render je?
Ik ben zelf de laatste tijd aan het spelen met Indigo-renderer icm blender.
Die is er ook als plugin voor sketchup. Die maakt verbazingwekkend realistische renders.
En de niet-commerciele versie is gratis (wat kleine restricties).
Duurt alleen wel heel lang en is unbiased dus houdt nooit op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ik gebruik Kerkythea, maar ik heb dat indigo nu gedownload, ik zal het zo proberen. Misschien zal ik later vanavond wat posten, mits het resultaat voldoende is (wat ik wel verwacht als ik de site zo zie.)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik ben juist niet zo enthousiast over die render. Je reflecties verraden heel veel meshfouten en zo te zien volgen je edges niet overal de lijnen van de auto. De basis van een mooie auto is toch echt een degelijke mesh. De wire die je laatst postte was erg onoverzichtelijk... kun je eens proberen duidelijke, lowpoly wire te tonen?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Er is geen low poly of high poly model. gewoon een model. met poly's die ik zelf heb getrokken.
Overigens niet te spreken over dat indigo, flikkert alle textures door elkaar, en als je via indigo textures en of kleuren toewijst dan doet ie sommige poly's wel en andere weer niet. Raar programma.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
.Sjoerd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:39:
Er is geen low poly of high poly model. gewoon een model. met poly's die ik zelf heb getrokken.
Overigens niet te spreken over dat indigo, flikkert alle textures door elkaar, en als je via indigo textures en of kleuren toewijst dan doet ie sommige poly's wel en andere weer niet. Raar programma.
maar hij gebruikt het met blender ipv met sketchup he... blender is als 3d programma toch net wat ''volwassener'' en denk ik meer gericht op renderen als sketchup, dus misschien dat er daardoor minder bugs in zitten (zeker het exporteren van meshes)..

zou ook voor een deel kunnen zorgen omdat je mesh nogal een rotzooi is waardoor je veel illegal faces hebt en je renderer het niet meer snapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wil je zeggen dat die laatste wire (deze) de mesh is die je bewerkt? Dan vind ik het nog knap dat je dit voor elkaar krijgt! Je leert zo echter wel een hele vreemde en arbeidsintensieve manier van werken aan. Ga alsjeblieft zo snel mogelijk met een low poly mesh met een subdivision modifier aan de slag in een willekeurig 3D pakket, dat zul je echt een verademing vinden.

Ik heb tenslotte eindelijk de koplamp van mn 350z gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/350z_headlight.jpg

The real thing:
Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/vehicle-pictures/2006/nissan/350z/3478-043-headlight-480.jpg

Je ziet duidelijk dat de verhouding in met name het bovenste gedeelte zoek is, maar ik krijg het niet beter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Leuk, autodesk alias studio gedownload,
- hij wil alleen maar deense adressen accepteren. Fijn gelukkig een deens adres bij de hand.
- Vervolgens geactiveerd enzo
- elke keer als ik het probeer te openen dan stuurt ie me door naar de autodesk site om te activeren, die vervolgens zegt dat ik het al gedaan heb.

Als het activeren al niet goed geprogrammeerd is vraag ik me af hoet het programma zelf werkt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Waarom niet gewoon naar de piratenbaai om een volledige versie binnen te halen met je hengel des heils :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Daar is dit forum niet voor bedoeld, beste Hollandsche Nico.

Als je gratis wil 3d'en dan is Blender 2.5 een aanrader. De programma's zijn in het begin allemaal moeilijk om mee om te gaan, dus wat dat betreft zit je juist als beginner nog in de goede positie om een keuze te maken die niet teveel kost.

De basis is ook overal hetzelfde, waardoor je daarna altijd nog door kan gaan met 3ds Max, mocht je dat dan nog willen :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Ik zit met een probleem. ik wil een CP Curve point precies op een andere curve vast zetten. Ik selecteer de Curve point zet curve snapping aan (in maya)

maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn CP op de curve die ik wil gesnapped.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
pgerrits schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:41:
Ik zit met een probleem. ik wil een CP Curve point precies op een andere curve vast zetten. Ik selecteer de Curve point zet curve snapping aan (in maya)

maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn CP op de curve die ik wil gesnapped.

Iemand tips?
de curve waar je aan wil snappen eerst aanklikken, en daar de cvs/edit points aanzetten met Display>Nurbs .. vervolgens kan je de curve selecteren en snapt hij wel aan de weergegeven punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

.Sjoerd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:35:
Leuk, autodesk alias studio gedownload,
- hij wil alleen maar deense adressen accepteren. Fijn gelukkig een deens adres bij de hand.
- Vervolgens geactiveerd enzo
- elke keer als ik het probeer te openen dan stuurt ie me door naar de autodesk site om te activeren, die vervolgens zegt dat ik het al gedaan heb.

Als het activeren al niet goed geprogrammeerd is vraag ik me af hoet het programma zelf werkt...
Gast, je hebt 'm toch niet legaal?
Sowieso waarom AliasStudio? Gewoon Max. Het lijkt wel alsof je ons wilt treiteren Sjoerd :P

[ Voor 97% gewijzigd door apNia op 02-01-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
darkpluisje schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:43:
[...]

de curve waar je aan wil snappen eerst aanklikken, en daar de cvs/edit points aanzetten met Display>Nurbs .. vervolgens kan je de curve selecteren en snapt hij wel aan de weergegeven punten
Held!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Stukfruit schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:36:
[...]

Daar is dit forum niet voor bedoeld, beste Hollandsche Nico.

Als je gratis wil 3d'en dan is Blender 2.5 een aanrader. De programma's zijn in het begin allemaal moeilijk om mee om te gaan, dus wat dat betreft zit je juist als beginner nog in de goede positie om een keuze te maken die niet teveel kost.

De basis is ook overal hetzelfde, waardoor je daarna altijd nog door kan gaan met 3ds Max, mocht je dat dan nog willen :)
Zo'n vermoeden had ik al O-) Daarom link ik ook nergens naar en noem ik niets direct O+

Als ik geen duivelse plannen had *kuch* en ik zou niet allemaal moeilijk willen doen.. dan zeker overstappen op Blender :)

Pro's:
  • FREE! en makkelijk verkrijgbaar. (lees; geen moeilijk gedoe met licenties of andere zaken >:) )
  • Werkt goed zonder allerlei vage plug-ins.
  • StukFruit vind het geweldig..dan zal er vast wel iets goed zijn 8)7
  • Gewoon...méér dan sketch-up :)
kijk ook eventjes op de feature pagina van Blender FEATURES HIER :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Sorry voor de spam maar moet het kwijt...

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/350z_wip3-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/350z_wip3_wire.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
:9~ Heel mooi
Die koplampen zijn ook erg realistisch. Hoe heb je dat gedaan?
Is dat echt reflectie en de juiste materials of gewoon een image oid?

/edit ik zie nu in de wireframe dat het helemaal gemodeled is :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sjef_Arie op 02-01-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
apNia schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:45:
[...]

Gast, je hebt 'm toch niet legaal?
Sowieso waarom AliasStudio? Gewoon Max. Het lijkt wel alsof je ons wilt treiteren Sjoerd :P
Ja, ik heb 'm gedownload van de autodesk site, een 6 maanden trial.
Omdat het aliasstudio automotive is. Geen idee, maar ik denk zo aan de naam af te kunnen leiden dat het speciaal gemaakt is voor het modellen van auto's :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
.Sjoerd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:19:
[...]

Ja, ik heb 'm gedownload van de autodesk site, een 6 maanden trial.
Omdat het aliasstudio automotive is. Geen idee, maar ik denk zo aan de naam af te kunnen leiden dat het speciaal gemaakt is voor het modellen van auto's :+
lol :+

je moet gewoon 3dsmax hebben of maya :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 13:43
Ik ben al geruime tijd bezig om een post-apocalyptische dc washington metro station te maken in UE3 (UDK) maar heb tot op heden er nog niet veel over gepost, dus bij deze. Ik doe dit zowel voor een schoolopdracht (vrije opdracht van industrieel ontwerpen) als voor Warm Gun, het spel waar ik aan meewerk. Het is nog niet helemaal duidelijk hoe mijn level/scene gebruikt gaat worden maar waarschijnlijk zal het een onderdeel van een speelbaar level worden. Ikzelf heb vooral gelet op het uiterlijk, en niet echt op de gameplay gelet.

Ik wil dit level binnenkort afronden (1-2 maanden) zodat ik het verslag kan schrijven en de ec'tjes binnen kan krijgen ;). Ben nog wel het een en ander van plan, zoals meer meshes toevoegen voor detail, aan de belichting werken, en alles een beetje netjes krijgen (of eigenlijk juist nog meer chaos maken) . C&C op wat dan ook is welkom :).

Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/8506/dcmetroudkscreenwip11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/8804/dcmetroudkscreenwip10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/3506/dcmetroudkscreenwip09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/126/dcmetroudkscreenwip08.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Naais!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hypocriet forum, iedereen gebruikt hier illegale software, maar ow wee het hardop te zeggen...
(wil hier ook geen discussie mee opwekken, vind het alleen wat dubbelzijdig allemaal, als iedereen hier de volle mep zou moeten betalen zou hier echt niemand zitten)

@sjoerd, de trial versie van 3dsmax vond ik altijd makkelijk te downloaden, je moet je gegevens invullen en dat word je doorgestuurd naar een download link. dat moet toch echt niet zo moeilijk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
* Nico knikt ja tegen milky

@ De Hupie; zeker nice :) ziet er goed uit. Op één storende factor momenteel na (voor mij dan). Voornamelijk op afbeelding 3 is de texture op de grond echt giga herhalend :o

Nu zul je dit vast al wel zelf hebben gemerkt en zal dit ook wel op je lijstje van "things-to-do" staan. Maar toch eventjes melden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@De Hupie:

Wat ik vooral mis is een gevoel van 'geschiedenis'. Zo te zien is het idee dat het station al tijden leeg staat (wordt met name door de kleurstelling gesuggereerd), maar het lijkt eigenlijk alsof er gisteren wat instortingen hebben plaatsgevonden en iemand een hoop rommel heeft rondgestrooid. Probeer eens te bedenken wat er in een paar jaar gebeurt met een leegstaand gebouw ondergronds...

- betonrot zou hier en daar scheuren veroorzaken en stukjes laten afbrokkelen.
- groene uitslag door algen en schimmel... het is vochtig ondergronds
- spinnewebben all over the place
- onkruid enzo. Klimplanten, gras tussen tegels, etc
- Wat boomwortels door het plafond heen zou awesome zijn
- Misschien zijn er zwervers / overlevenden van de ramp geweest die hebben overnacht in het station.

Verder mis ik nog wat dingen die je zou verwachten op een station. Een kiosk, klokken, informatieborden, etc.

Al met al kun je er nog een hoop aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Doet me heel erg veel denken aan een stukje out Fall Out 3. Bijna hetzelfde...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voortaan kan je ook op curves snappen als je de C ingedrukt houd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 12-09 10:07
Ik wil ontzettend graag leren hoe ik dit allemaal moet doen..
Het liefst in OSX.. De tutorials zijn meestal windows based..
Zijn er misschien ook bijv cursussen die je ergens kan volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

In de topicstart kun je vinden welke programma's er zijn voor de Mac. Daar kun je vervolgens vast wel tutorials voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
danku danku, ik sta hier elke woensdag en vrijdag middag O-)

Ben zelf nu ook met nurbs bezig (krijg een vaag vermoede jij door je rvaag ook... ben je toenvallig een vliegtuig aan het maken voor iemand met de naam Andrew ? :P ) En het duurde ook een tijdje voordat ik doorhad wat precies het probleem is...
Als je het eenmaal door hebt is het wel makkelijk, gezien je niet zomaar aan verkeerde curves kan snappen die erachter liggen omdat die hun punten niet weergeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
mikevdzanden schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:13:
Ik wil ontzettend graag leren hoe ik dit allemaal moet doen..
Het liefst in OSX.. De tutorials zijn meestal windows based..
Zijn er misschien ook bijv cursussen die je ergens kan volgen?
Maya bestaat bijvoorbeeld ook gewoon voor OSX... En de tutorials zijn heelmaal niet ''windows based'' maar zijn gewoon ''maya based'' .. vanbinnen ziet het programma er op beide besturingssystemen namelijk hetzelfde uit..

En anders heb je ook altijd nog bootcamp, hoewel dat met zwaardere 3d programma's niet altijd even lekker wil werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Weet iemand een goede manier om dit materiaal te maken in Mental Ray?

Afbeeldingslocatie: http://img2.pict.com/86/d9/d6/1685883/0/carrim.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Bozozo op 03-01-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Is dat niet lichtgrijs (beetje blauw?) met zo'n 80% reflectie en een blur op de reflectie? Wat mR betereft kan ik je niet helpen, maar misschien dat dit volstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Tja zoiets is het maar het probleem is de shader. Het zit een beetje tussen geborsteld metaal en glossy plastic in. Ik heb nu iets geprutst met MR Arch&Design, maar ik ben er niet zo gelukkig mee...

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/350z_lelijke_rim.jpg

Als iemand een tutorial voor lichtmetalen velgen weet dan hou ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:08
erg knap wat hier wordt gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Bozozo schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:51:
Tja zoiets is het maar het probleem is de shader. Het zit een beetje tussen geborsteld metaal en glossy plastic in. Ik heb nu iets geprutst met MR Arch&Design, maar ik ben er niet zo gelukkig mee...

[afbeelding]

Als iemand een tutorial voor lichtmetalen velgen weet dan hou ik me aanbevolen :)
hello,

you can just put the metal(lume) material in the reflection map slot and turn on blur reflections. Turn down the overall reflection amount so that it's not too reflective.

then you can control the amount of blur through the spread spinner and the quality of the blur through the samples spinner.

you can play around with this. hope it works.
Ik ben geen MR gebruiker (maar wel van plan ooit), hoop dat je hier wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Wat voor light setup gebruik je?
een studio setup met een paar area lights?
misschien dat ik je ermee kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Schuey schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:02:
[...]

Voortaan kan je ook op curves snappen als je de C ingedrukt houd ;)
Meen je dat nou? Echt waar? :+ Nee wist ik al. Ik deed met c enzo.. alleen pakte de snap de andere curve niet. Maar is nu opgelost.
darkpluisje schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:14:
[...]

danku danku, ik sta hier elke woensdag en vrijdag middag O-)

Ben zelf nu ook met nurbs bezig (krijg een vaag vermoede jij door je rvaag ook... ben je toenvallig een vliegtuig aan het maken voor iemand met de naam Andrew ? :P ) En het duurde ook een tijdje voordat ik doorhad wat precies het probleem is...
Als je het eenmaal door hebt is het wel makkelijk, gezien je niet zomaar aan verkeerde curves kan snappen die erachter liggen omdat die hun punten niet weergeven..
Helemaal gelijk. Als je het eenmaal doorhebt. Helaas duurde dat even :P Maar goed ik kan nu weer door. Nee ik ben geen vliegtuig aan het maken. Auto aan moddelen. Chasis opbouwen met curves en nurbes dan converten naar poly voor detail werk.

Heb trouwens nog een andere manier gevonden. Curve snapping aanzetten met "C" of de knop in de toolbar.

Zorg dat de move tool aanstaat, ipv van de pivot gebruiken. Selecteer je CurvePoint (CP) Ga met je pointer naar de curve waar je wil snappen. Druk de middelste muis toets en en beweeg een beetje. Pats de CP snapt naar je curve waar je net bovenhangt.

Werkt 10 uit 10 bij mij.
darkpluisje schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:15:
[...]

Maya bestaat bijvoorbeeld ook gewoon voor OSX... En de tutorials zijn heelmaal niet ''windows based'' maar zijn gewoon ''maya based'' .. vanbinnen ziet het programma er op beide besturingssystemen namelijk hetzelfde uit..

En anders heb je ook altijd nog bootcamp, hoewel dat met zwaardere 3d programma's niet altijd even lekker wil werken..
Ik doe ook maya op mijn macbook. Werkt super. Via BootCamp zou niets uit moeten maken. Je hebt dan dezelfde specs als in OSX. Theoretisch.

[ Voor 16% gewijzigd door pgerrits op 03-01-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Is er eigenlijk voor Max een optie om snel alle ngons of triangles te vinden (in feite elke poly met meer of minder dan 4 edges)? Lijkt me (voor een Maxscripter) redelijk makkelijk te scripten. Lijkt me toch fijn, wil ik alles in quads hebben :)

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 03-01-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
apNia schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:54:
Is er eigenlijk voor Max een optie om snel alle ngons of triangles te vinden (in feite elke poly met meer of minder dan 4 edges)? Lijkt me (voor een Maxscripter) redelijk makkelijk te scripten. Lijkt me toch fijn, wil ik alles in quads hebben :)
neem aan van wel, in maya heb je iig de optie quadrulate (hoewel dat niet zo lekker voor ngons werkt) en je hebt de cleanup tool.. misschien als je die door google haalt dat je de max tegenhanger tegen komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Weer een nieuw model begonnen:

Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss30/keldererik/wip1.png

Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss30/keldererik/wip2.png

Nog heel veel te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Er zijn te veel plekken waar de mesh niet de lijnen van de auto volgt. Probeer dat vanaf het begin goed te doen, want het wordt steeds moeilijke om dat te corrigeren naarmate er meer detail in de auto komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
Misschien is het handiger om in losse delen te werken? Zoals deuren, bumpers, motorkap etc.
Dan hou je iets meer flexibiliteit denk ik. Verder ziet het er wel goed uit vind ik.
Ik doe het je in ieder geval niet na :P
En de lijnen op de motorkap (die twee deuken tussen de lamp en de luchtinlaat) en het dak lijken niet helemaal te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:54:
Zal wel, maar dat wil je niet gebruiken :P Triangulation of Quadrangulation automatiseren gaat 9 van de 10 keer precies het tegenovergestelde doen van wat jij wil bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee ik wil niet dat het automatisch gaat, maar dat ie ze select ofzo, dat ik zelf er een oplossing voor mag vinden :)
Vind ik btw echt onwijs lastig, ik heb voorheen altijd een beetje schijt gehad aan ngons. Maar ik wil dat nu wel steeds beter gaan doen. Hoe los je dat mooi op, en generale? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
Bozozo schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:46:
Er zijn te veel plekken waar de mesh niet de lijnen van de auto volgt. Probeer dat vanaf het begin goed te doen, want het wordt steeds moeilijke om dat te corrigeren naarmate er meer detail in de auto komt.
Sommige lijnen heb ik zelf met de cut tool aangebracht zodat het er met turbosmooth goed uit ziet, misschien bedoel je die lijnen. Wat je op de plaatjes ziet is trouwens een turbosmooth met 3 iterations en 'Isoline display' aangevinkt. Voor de rest klopt het dat er nog plekken zijn die niet overeenkomen met de blueprints, omdat ik er nog niet aan begonnen ben.

Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss30/keldererik/Knipsel-2.png

Deze versie is niet gesmooth. Let niet op de ramen, daar moet ik nog veel van de mesh opschonen, maar tips zijn altijd welkom natuurlijk.
Misschien is het handiger om in losse delen te werken? Zoals deuren, bumpers, motorkap etc.
Misschien wel. Ik zag toevallig laatst op een training dvd van Digital Tutors dat ze het model pas later in stukken snijden (detach). Ik heb bij mijn 1e wagen de naden gemaakt door een line te chamferen en 2x te extruden.

[ Voor 15% gewijzigd door keldererik op 04-01-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Je hebt als ik het zo zie ook nog een boel ngons? :)

Edit:
Na even in fotoshop:

Afbeeldingslocatie: http://marabunta2048.nl/Tweakers3d/Overig/Knipsel-2.png

[ Voor 47% gewijzigd door naam op 04-01-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
Op veel plekken moet ik denk ik de mesh gewoon door laten lopen met de cut tool of wat gaan welden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:54:
Nee ik wil niet dat het automatisch gaat, maar dat ie ze select ofzo, dat ik zelf er een oplossing voor mag vinden :)
Vind ik btw echt onwijs lastig, ik heb voorheen altijd een beetje schijt gehad aan ngons. Maar ik wil dat nu wel steeds beter gaan doen. Hoe los je dat mooi op, en generale? :)
Werk zelf met lightwave maar kan je dit niet vinden in een "statics" schermpje? Waar je ook het aantal polygonen etc kan zien.

Edit
Het eerste beste google resultaat geeft aan dat dit niet kan met 3dsmax? 8)7 Dat is nou echt een functie die ik best vaak nodig heb.. maargoed hier een linkje wat ik gevoden had met google "3dsmax+find+ngons"
http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=59169

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@keldererik,

Inderdaad, zie plaatje bij mijn vorige post :) misschien heb je er wat aan, verder ziet tie er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:54:
For starters, ze al niet maken :D Mijn paint-over gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
marabunta2048 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:14:
@keldererik,

Inderdaad, zie plaatje bij mijn vorige post :) misschien heb je er wat aan, verder ziet tie er goed uit :)
Ik ga het hele model maar eens op die manier opschonen van ngons en tri's :P thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:14:
[...]

Werk zelf met lightwave maar kan je dit niet vinden in een "statics" schermpje? Waar je ook het aantal polygonen etc kan zien.

Edit
Het eerste beste google resultaat geeft aan dat dit niet kan met 3dsmax? 8)7 Dat is nou echt een functie die ik best vaak nodig heb.. maargoed hier een linkje wat ik gevoden had met google "3dsmax+find+ngons"
http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=59169
Ja ik vond 't ook moeilijk te vinden. Polyboost hebben ze het over, dat is dacht ik JUIST iets wat ze opgekocht hadden voor Max 10 :S
Schuey schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:26:
[...]

For starters, ze al niet maken :D Mijn paint-over gemist?
Jawel Schuey maar ik fix ze nu liever als dat ik de hele boel weer opnieuw ga maken. Voor m'n volgende modellen zal ik proberen ze niet te maken. Maar ter controle zou het toch erg fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:25
Bozozo schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:03:
Wil je zeggen dat die laatste wire (deze) de mesh is die je bewerkt? Dan vind ik het nog knap dat je dit voor elkaar krijgt! Je leert zo echter wel een hele vreemde en arbeidsintensieve manier van werken aan. Ga alsjeblieft zo snel mogelijk met een low poly mesh met een subdivision modifier aan de slag in een willekeurig 3D pakket, dat zul je echt een verademing vinden.

Ik heb tenslotte eindelijk de koplamp van mn 350z gemaakt:

[afbeelding]

The real thing:
[afbeelding]

Je ziet duidelijk dat de verhouding in met name het bovenste gedeelte zoek is, maar ik krijg het niet beter :(
Bozozo, die koplampen vind ik echt super cool gemaakt. Toevallig ben ik ook al een tijd bezig met een 350z bezig (deze heb ik in dit topic al eens gepost). En bij mij willen de koplampen zoals je hieronder kan zien nog niet echt lukken. Zie je misschien de kans om een kleine tutorial te schrijven over hoe je die in elkaar gezet hebt? Ik ben voornamelijk benieuwd naar het aantal objecten waaruit de koplamp bestaat, welke materialen je hebt gebruikt, en hoe je hem precies passend krijgt op het chassis (als ik meshsmooth gebruik heb ik hier vaak problemen mee). Mocht je hiervoor geen tijd hebben, zou ik dan misschien je 3dsmax file mogen inzien?

Hier een closeup van mijn koplamp:
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/6810/19399161.jpg

En nog een total view van mijn 350z:
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/4870/22169931.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor eigenlijk vrij weinig over IRONCAD. Ik gebruik zelf ironcad 10 om dingen in 3D te zetten. Zelf vind ik dat het programma erg gebruiksvriendelijk is. Hoe komt het dat het niet zo bekend is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@robertvw:

Jouw model ziet er ook netjes uit! Als ik er commentaar op mag geven... de wheelarches mogen gedefinieerder (echt een eyecatcher bij de 350z) en het onderste randje van de deur hoort iets terug te wijken. Verder doet dit materiaal je model bepaald geen recht... plak er eens een MR Carpaint materiaal op volg een car paint tutorial.

Voor de koplampen is er geen magische oplossing ofzo. Het belangrijkste is om goed naar referentiefoto's te kijken, uit verschillende hoeken. Met al dat chroom is de geometie (die vaak relatief eenvoudig is) moeilijk te zien. Het aansluiten van de naden verkrijg je door simpelweg de rand van het gat waar de koplamp moet komen te kopieëren, en dat als uitgangspunt voor je koplamp te nemen. Als materiaal heb ik MR Arch&Design chrome genomen, zonder iets aan te passen (lekker lui).

Hier wat wires:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/headlight_wire_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/headlight_wire_top.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/headlight_wire.jpg

Er zit ook nog een glaasje met een soort polkadot patroon over het bovenste compartiment, en uiteraard een glas dat de hele lamp bedekt. De 'hoekige' spiegel in het bovenste compartiment kun je maken door de spiegel te modelleren met polygonen van gelijke grootte (eventueel nog een subdivide erover voor kleinere vierkantjes) en dan alle edges te chamferen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

M'n octopus een beetje bewerkt, mesh wat opgeschoond, en vooral meer de proporties proberen na te streven van de schets (tentakels kleiner dan lichaam, ogen boller, meer vorm in het lichaam).
Korte turntable met subdivision er op :)

Basis is nu gelegd, nu naar Mudbox voor de sculpt meuk :)

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 05-01-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ziet er goed uit hoor, apNia :) Misschien nog de ogen oneven maken?

Kleine toevoeging aan de startpost:
Engels53 Amazing Blender Tutorials

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Stukfruit schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:22:
Ziet er goed uit hoor, apNia :) Misschien nog de ogen oneven maken?
neejoh daar gaat een hele nieuwe texture op.. oogtexture was ff 1 minuut dingetje om het even een opvulling te geven :)
anders was het zo Thriller ;)

geweldig die tutorials btw, daar ga ik fo' sho' naar uitwijken als ik aan de Blender ga (alhoewel er weinig 2.5 bij zal zitten)

[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 06-01-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je kan ze meestal wel met 2.5 gebruiken. Als je een functie niet kan vinden, dan ram je in 2.5 op de spatiebalk en typ je de naam in van de genoemde functie :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Stukfruit schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:56:
Je kan ze meestal wel met 2.5 gebruiken. Als je een functie niet kan vinden, dan ram je in 2.5 op de spatiebalk en typ je de naam in van de genoemde functie :)
Er is ook overal aan gedacht he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oh hou op zeg, straks ga ik weer ratelen over wat er sinds kort nog extra bijkomt (bovenop al het andere) ;)
Gekleurde rook? Check. Vuur? Wordt aan gewerkt. Sexy ge-alpha-blende selectie-rechthoekjes? Check! Ze gaan maar door en door...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Whoa!
Hou ons toch op de hoogte fruit :)

Ik vind het altijd impressive, ook m'n inner-nerd vindt dat leuk. Dat zo'n community dat allemaal doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ik ga deze week nog is blender 2.5 downloaden en wat tutorials volgen!
Promised.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
apNia schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:52:
Whoa!
Hou ons toch op de hoogte fruit :)

Ik vind het altijd impressive, ook m'n inner-nerd vindt dat leuk. Dat zo'n community dat allemaal doet :)
Nou vooruit, nog eentje dan, maar daarna moeten er weer wips gepost worden :P

Hier werd ik zelf eigenlijk wel heel erg blij van (dit is in sculpt mode):
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2qw0b9c.jpg
.Sjoerd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:05:
Ik ga deze week nog is blender 2.5 downloaden en wat tutorials volgen!
Promised.
_/-\o_

Denk er wel aan dat er nog wat bugjes in 2.5 kunnen zitten he? :) Maar het leuke is dat die gratis en voor nietz voor je gefixed worden!

Ik denk dat jij deze serie tutorials wel leuk gaat vinden trouwens ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 06-01-2010 16:12 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik denk dat Sjoerd beter af is 2.49 te downloaden dan icm die tutorial vooral. Om hobbeltjes te voorkomen die 'm kunnen tegenhouden en terug te laten jumpen naar SketchUp :/

Of zeg ik wat stoms fruit?

[ Voor 18% gewijzigd door apNia op 06-01-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nee hoor, je hebt gelijk :)

Maar tja, 2.5 is zoveel mooier... Moeilijke keuze!
Maar als je 2.49 kent, dan is 2.5 ook makkelijk, dus op zich zou 2.49 aan te raden zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.