[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste
Acties:
  • 204.990 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:31
Fijn, 2 weken uv werk kwijt aan de beretta voor Selene.

Motivatie voor dat hele tiefusproject wat in geen velden of wegen aan mijn verwachtingen voldoet, lager dan ooit.

Kut kut kutzooi, kom ik straks weer bij Playlogic met een haast onveranderd portfolio, zullen ze verrast door zijn, nee dan maak ik veel kans zo :{

:r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
@Schuey,

What happened?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
@demichiel: Wow dankje, daar kan ik nog wel wat van leren :) zo'n vloertje maakt het idd al een stuk beter. Laatst nog wat met Kerkythea bezig geweest, zal binnenkort wel wat renders plaatsen.

@milky: Die 'vorm' van realisme bedoelde ik dus ook ;)

@Scheuy: sterkte :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Een quick selection set willen deleten, maar niet doorhebben dat alle members (die slechts gereferenced zijn) ook me verwijderd worden. Dan opslaan en verder werken. Er vervolgens achterkomen. Geen backups meer.

:X

Ik maak morgen of volgende week waarschijnlijk een halfgare render en pleur die gewoon op mijn portfolio ter opvulling...

[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 15-12-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:40
Schuey schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:08:
Een quick selection set willen deleten, maar niet doorhebben dat alle members (die slechts gereferenced zijn) ook me verwijderd worden. Dan opslaan en verder werken. Er vervolgens achterkomen. Geen backups meer.

:X

Ik maak morgen of volgende week waarschijnlijk een halfgare render en pleur die gewoon op mijn portfolio ter opvulling...
Waar werk je in? In 3ds max is mij dat ook al een aantal keer overkomen. Daar zit een incremental save optie in, elke keer dat je saved wordt er een kopie gemaakt van je bestand met een nummertje er achter die steeds verder ophoogt.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
In maya dus ook, maar daar kwam ik pas achter nadat mij iemand mij erop wees... te laat.

Het ergste van al, is dat het gewoon mijn eigen schuld is in principe. Het was ook niet echt erg geweest als het zomaar een prive project was want dan was het op dit moment gewoon shift-delete. Maar ik heb het gevoel alsof een stage plek hiervan afhangt...

[ Voor 59% gewijzigd door Schuey op 15-12-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Schuey: het is misschien mosterd na de maaltijd, maar gebruik svn (of een ander pakket om veranderingen mee bij te houden, maar svn is gratis) en check voortaan al je aanpassingen in, dan overkomt je dit nooit meer :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Je kan altijd nog reclamefolders DTP'en Schuey :+

Maar inderdaad, incremental save heeft mijn leven al zo vaak gered :)
Of je moet het in versiebeheer keilen ;)

edit: verdomme fruit, stop brainleeching NOW!

[ Voor 12% gewijzigd door apNia op 15-12-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

SVN = http://tortoisesvn.net/about ? of bedoelen jullie wat anders.

@Shuey: gewoon lekker wat WIPs erop zetten. Dan zien ze iedergeval dat je er mee bezig bent en wat je kan. Iets is beter dan niets in de grafische wereld.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
TortoiseSVN is idd een van de betere (zo niet de beste) frontends voor Windows :)

offtopic:
Wheheh @ apNia :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

SVN is subversion (subversion is een naam, geen term!). Is een van de opties (denk atm de populairste) om bestanden te 'versiebeheren'.

Je zegt tegen bestand X (of een map) dat iets naar de server gezet moet worden, nieuwe versie wordt daar opgeslagen. En zo kan je dat elke keer doen, en elke versie er later bij pakken. Komt voornamelijk vanuit een programmeursachtergrond, waar met tekstbestanden hele interessante dingen kunnen gebeuren ("welke idioot heeft deze functie opgefokt?", etc) maar dat is omdat het tekstbestanden zijn. Zo kunnen wij hier met meerdere mensen programmeren aan een bestand, en SVN "merged" die bestanden dan netjes met alle code (mits er mensen in hetzelfde gebied editten, dan heb je een conflict, and Lord knows I hate those).

Versiebeheer voor binaire bestanden als .max files is wat minder handig. Maar je kan het zien als het simpelweg naar een fileserver kopieren. Alleen dan in een luxe versie ;)

Ik host m'n code gratis bij http://www.xp-dev.com/ - misschien een ideetje. Maar misschien is subversionen van je files ook wel iets over de top.

Edit: verdomme fruit dit wordt vechten na schooltijd!

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 15-12-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
:D Kom maar op ;)

Er zijn geloof ik ook commerciele varianten die speciaal voor grafisch artiesten bedoeld zijn, maar het komt allemaal op hetzelfde neer. Alleen de prijs is anders.

De tekst-bestanden van Maya zouden trouwens ideaal zijn voor svn :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahaha zijn die in een soort XML opgebouwd ofzo? Leuk, kan je compare doen fruit ;)
"WAT? Heb jij die polyId 627 gecut op 15 december?!?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nee geen xml, kijk zelf maar naar de specs: http://www.wotsit.org/list.asp?search=maya :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahahaha, nou ja nog steeds even leesbaar. Adobe Illustrator files zijn ook zo opgebouwd. Enneh.. *ff spieken* Max files binary :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss30/keldererik/t_r1.jpg

Even een testje voor de koplampen. Let niet op de rest. work in progress all the way :P

Iemand tips voor knipperlichten/achterlichten? Ik zat te denken aan een chrome binnenkant met daarop een reflector met rood/oranje glas materiaal.

Maarja moet zoiezo nog logo, grill en knipperlichten zelf maken en dan is de voorkant bijna af.

Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss30/keldererik/1wire.png

Wire

[ Voor 52% gewijzigd door keldererik op 15-12-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Scipionyx schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:18:
Hier een render van mij. De tank is CG (ja echt :+) en nog niet helemaal voltooid, maar voor deze render voldoet ie zo wel. Beetje lopen stoeien met de belichting maar nog niet helemaal tevreden. Zie trouwens nou pas dat de schaduw een nog iets andere hoek heeft... 8)7
Omg, ben je er zo lang mee bezig en dan zie je het nu pas.. Moet zo afsluiten en naar huis.. Ach, fix iig dát morgen wel weer.
Verder nog C&C?

[afbeelding]
*click-able*
Hawwe de Hollânners no alwer besocht ús provinsje fan ús ôf te nimmen? It mat net mâller wurde...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• keldererik
wip

Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss30/keldererik/DodgeChallengerRender_01.png

klik hier voor 1280x720

nog veel te doen. Knipperlichten, achterlichten, materiaal op motorkap, 'challenger' op de grill enz :P

[ Voor 22% gewijzigd door keldererik op 17-12-2009 00:46 ]

Verwijderd

keldererik schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:44:
wip

nog veel te doen. Knipperlichten, achterlichten, materiaal op motorkap, 'challenger' op de grill enz :P
Ziet er echt goed uit. Alleen de deur sluit niet helemaal lekker. Misschien iets te rond daar op de hoeken?

• apNia

apNia

Mooie render keldererik! Maar inderdaad de edges zijn veel te rond rondom de deur :)
Wel grappig want als je naar de voorste helft kijkt zie je een mooie auto, en de achterkant doet meer aan als een speelgoedauto :)

Verwijderd

Komt denk ik doordat de lak van de auto nog niet helemaal ok aanvoelt en er geen weerspiegeling van licht is achterop.

• Schuey
Zo, ik ben er klaar mee :P
Maandag een sollicitatie dus vandaar even een dosisje motivatie gehad ;)

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/645/renderedited.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 17-12-2009 17:32 ]

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
keldererik schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:44:
wip

[afbeelding]

klik hier voor 1280x720

.. als ik ff op je lijstje mag doorgaan.. ;)
  • je auto is wel erg vlak aan de zijkant (of dat lijkt zo op deze render). Ik zou de hele zijkant (in t midden) een klein beetje boller maken.
  • je kan nog wat tweaken (scherpere randen maken) aan de randen bij je dak (bovenkant van de ramen)
  • ook zie ik nog wat hoeken en oneffenheden op plekken waar het niet hoort. Bijvoorbeeld bij je voor spatbord, onderaan, naar de deur toe. En ook bij je voorspoiler, onderaan.
  • de naden aan de voorkant zou ik wat dieper maken.
Verder ben je heel goed op weg. Ben zelf ook s aan zo'n soort auto begonnen (Cuda).. :) Waar ben ik níet aan begonnen.. 8)7
Heb je ook een wireframe (zonder turbo/mesh-smooth) voor ons?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• keldererik
Scipionyx schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:52:
[...]

.. als ik ff op je lijstje mag doorgaan.. ;)
  • je auto is wel erg vlak aan de zijkant (of dat lijkt zo op deze render). Ik zou de hele zijkant (in t midden) een klein beetje boller maken.
  • je kan nog wat tweaken (scherpere randen maken) aan de randen bij je dak (bovenkant van de ramen)
  • ook zie ik nog wat hoeken en oneffenheden op plekken waar het niet hoort. Bijvoorbeeld bij je voor spatbord, onderaan, naar de deur toe. En ook bij je voorspoiler, onderaan.
  • de naden aan de voorkant zou ik wat dieper maken.
Verder ben je heel goed op weg. Ben zelf ook s aan zo'n soort auto begonnen (Cuda).. :) Waar ben ik níet aan begonnen.. 8)7
Heb je ook een wireframe (zonder turbo/mesh-smooth) voor ons?
Thanks voor de feedback, ik ga het allemaal verbeteren, work in progress ^^

De oneffenheden aan de voorkant zijn te wijten aan de mirror modifier ipv een symmetry modifier. De belichting ga ik ook anders doen zodat de zijkant meer tot zijn recht komt en de witte plekken niet zo sterk zijn, belichting is te fel. Ik heb deze render een beetje gehaast gisternacht nog gemaakt om vandaag op school te laten zien vandaar. De naden zal ik wat dieper maken en kijken hoe dat staat :)

Wireframe zal ik vanavond laten zien :)

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Hij is klaar!
Beter gezegd, ik ben er nu wel klaar mee.
Ik ben niet echt tevreden over de achterbumper, de handgrepen zijn vierkante chromen blokjes, past dus niet bij de rest en de a-stijl is om een of andere reden naar de knoppen. Daar wil ik niet meer naar kijken. Oja, de velgen kloppen niet helemaal, de stoelen zijn veeeeeeeel te vierkant en ik had eigenlijk nog moeten kijken of ik autolak kon produceren ipv deze rare reflecties etc..
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/PGconcept24.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/PGconcept26.jpg

De pc is nu zijn volle overclocked quadcore vermogen aan het gebruiken om een animatie er uit te pompen van 70 seconden op een resolutie van 2048*1536

specs

• apNia

apNia

Vet Schuey! Zeer nice. Jammer dat al het detail van je shot niet tot z'n recht komt, maar daar schuilt ook de kracht van de plaat :)

• Schuey
Thx apNia, ja ik had gewoon schijt aan het detail en ben voor een leuke plaat gegaan. Ook mede omdat mijn beretta's dus geen textures hebben gaf dat dus een beetje de aanzet. Detail shots komen er nog apart bij te staan op een project pagina op mijn portfolio zeg maar :)

Verwijderd

nice shuey.

nou hier is mijn uiteindelijke versie van het huis. Ben er redelijk tevreden mee.
comments zijn natuurlijk nog welkom.

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/5595/33975961.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 21:43 ]

• Schuey
NIce nice :)
Die dakpannen mogen wel wat meer saturated zijn qua kleur mijns inziens, maar verder is ie lekker strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss30/keldererik/DodgeChallengerSRT02.png

Render met een aantal fixes en betere belichting.

1680x1050 render download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Je auto oogt wat bleekjes.

Probeer deze tutorial eens, daarmee krijg je echt mooie studio renders.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

@Milky, is het de bedoeling dat het er als een schaal model uit ziet? (zo van die huisjes bij Marklin treintjes) Want door de extreme DOF krijg je wel dat gevoel. De boompjes achter het huis vind ik er ook iets te "giftig uit zien"
Je regenwater afvoer links van de garage deur stopt op een 4tal centimeter boven de grond, lijkt mij niet de bedoeling. (de andere volgens mij ook maar dat valt minder op.
Nokvorsten bedekken normaal gesproken de pannen. Bij jouw steken je pannen door de vorsten heen.
-> http://www.joostdevree.nl...n_55_kruispan_lafarge.jpg
-> http://www.recticelinsula...l1D21NOK_RUITER_kleur.jpg

het grote raam naast de erker zou ik nog een halve steen omhoog of omlaag schuiven zodat deze overeenkomt met de mapping van je stenen.

Verder vind ik het wel een erg sfeervolle plaat.

[ Voor 8% gewijzigd door D-rez op 18-12-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
@Bozozo
Bozozo schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:32:
Je auto oogt wat bleekjes.

Probeer deze tutorial eens, daarmee krijg je echt mooie studio renders.
Op mij komt de opmerking "bleekjes" enigzins vaag over, aangezien het model overduidelijk nog niet af is. Ik ga er dan ook vanuit dat je doelt op de materialen en belichting in de render, die op mij overigens ook enigzins "dof" overkomen.

De tutorial waar je naar door linkt is gericht op Mentalray, waarbij keldererik mijn inziens gebruik maakt van Vray.

@keldererik

Ik vind dat je goed op weg bent en volgens mij heb je de materialen en de belichting goed onder de knie. Wellicht dat het de moeite waard is om de reflecties te tweaken aangezien het materiaal redelijk dof lijkt aan de zijkanten/voorkant. Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
Vanavond probeer ik een zoveelste poging te doen om 3dsmax een beetje onder de knie te krijgen, maar zoals gewoonlijk loop ik tegen een probleem aan wat ik niet krijg opgelost.

Om simpel te beginnen wil ik een toren bouwen van wat basisvormen en iets ingewikkeldere constructies, alleen bij het maken van een wand met een boog loop ik vast. Ik heb de volgende situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.maartenschilt.nl/images/arch.png

Hierbij wil ik een polygon maken onder die boog om hem dicht te maken, dus ik ga naar Polygon en dan Create. Dan selecteer ik de vertices waartussen de polygon gemaakt moet worden en dubbelklik op de laatste (zo zou het moeten volgens de Help). Hij maakt dan netjes de polygon aan en het ziet er in deze perspective dan ook goed uit, totdat ik ga draaien. De polygon lijkt helemaal niet vast te zitten aan m'n geselecteerde vertices en lijkt plat (Z = 0) op de 'grond' te liggen.

Iemand hier die een tip heeft? Heb google al flink gebruikt, maar overal lees ik dat het gewoon moet werken op de manier die ik gebruik. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss30/keldererik/wire.png Hier nog de beloofde wire zonder smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Probeer s een polygoon te maken als je "Snap" aan staat. Zet de instellingen daarvan (rechtermuisklik op de Snap button) ff op "vertex".

[ Voor 30% gewijzigd door Scipionyx op 18-12-2009 23:29 ]

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
Scipionyx schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:28:
[...]

Probeer s een polygoon te maken als je "Snap" aan staat. Zet de instellingen daarvan (rechtermuisklik op de Snap button) ff op "vertex".
Held! _/-\o_

Zo simpel, maar als je er naar zoekt is het nergens te vinden. Even ter controle: doordat je niet 'snapped' en net iets naast de vertexes klikt (waarschijnlijk) denkt MAX dan dat het los moet komen van het object o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Amras schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:34:
[...]

Held! _/-\o_

Zo simpel, maar als je er naar zoekt is het nergens te vinden. Even ter controle: doordat je niet 'snapped' en net iets naast de vertexes klikt (waarschijnlijk) denkt MAX dan dat het los moet komen van het object o.i.d.?
Niet per sé doordat je niet snapped, maar het is wel een stukje zekerheid wanneer je wél snapped.. snap je? :P
Sowiezo vond ik het raar omdat je zei dat het er in deze perspective goed uit ziet:
Amras schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:18:
[...]
Hij maakt dan netjes de polygon aan en het ziet er in deze perspective dan ook goed uit, totdat ik ga draaien. De polygon lijkt helemaal niet vast te zitten aan m'n geselecteerde vertices en lijkt plat (Z = 0) op de 'grond' te liggen.
Hoe kan het dan dat ie vervolgens plat in de Z-as is..?
Anyway, soms moet je hulpmiddelen gebruiken in Max terwijl dat niet nodig hoeft te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Scipionyx schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:46:
[...]

Niet per sé doordat je niet snapped, maar het is wel een stukje zekerheid wanneer je wél snapped.. snap je? :P
Sowiezo vond ik het raar omdat je zei dat het er in deze perspective goed uit ziet:

[...]

Hoe kan het dan dat ie vervolgens plat in de Z-as is..?
Anyway, soms moet je hulpmiddelen gebruiken in Max terwijl dat niet nodig hoeft te zijn. :)
Dat met de Z-as is waarschijnlijk doordat je in een view zit die alleen z=0 waarden heeft ;)

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
keldererik schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:25:
[afbeelding] Hier nog de beloofde wire zonder smooth.
ziet er best nice uit, maar heb je vanuit nurbs omgezet naar polygonen ??

want als klein kritisch puntje heb ik omrand waar je nog N-gons hebt zitten (weet ze niet allemaal zeker, kan het niet overal even goed zien) en ik neem aan dat je hem gespiegeld hebt dus ze zitten aan beide kanten... toch wel mooi als je bij zo'n complete mesh de grootste fouten eruithaalt toch ? en als ik heel eerlijk ben kan je je mesh nog wel een stuk opschonen om zo je poly count wat omlaag te halen..

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/8903/wirengon.png

[ Voor 20% gewijzigd door darkpluisje op 19-12-2009 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkpluisje schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:28:
[...]

want als klein kritisch puntje heb ik omrand waar je nog N-gons hebt zitten (weet ze niet allemaal zeker, kan het niet overal even goed zien) en ik neem aan dat je hem gespiegeld hebt dus ze zitten aan beide kanten... toch wel mooi als je bij zo'n complete mesh de grootste fouten eruithaalt toch ? en als ik heel eerlijk ben kan je je mesh nog wel een stuk opschonen om zo je poly count wat omlaag te halen..

[afbeelding]
er zitten veeel meer ngons en tri's in dan je nu omcirkeld hebt.
zolang het niet geanimeerd hoeft te worden vind ik dat persoonlijk nooit een probleem,
zolang je het maar niet in je render terug ziet.
het is alleen nogal een slordige mesh, mocht je dit ooit proffesioneel willen gaan doen moet
het toch echt wat netter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 01:04:
[...]

er zitten veeel meer ngons en tri's in dan je nu omcirkeld hebt.
zolang het niet geanimeerd hoeft te worden vind ik dat persoonlijk nooit een probleem,
zolang je het maar niet in je render terug ziet.
het is alleen nogal een slordige mesh, mocht je dit ooit proffesioneel willen gaan doen moet
het toch echt wat netter ;)
ja dit waren de grootste die ik even selecteerde.. tri's mogen in een engine trouwens niet echt een probleem geven, zeker tegenwoordig niet.. ngons vinden ze wel minder, de tri's die daar van gemaakt worden zijn vaak raar en zorgen voor vreemde lichteffecten...

De mesh chaos klopt inderdaad, maar wou het even netjes brengen :P Je ziet het in een render niet direct terug, maar het maakt het wel completer en veel meer low poly... Voordeel van normals heb je niet gezien hij toch smooth gebruikt..
(@milky, hoewel colin of andrew je kont voor deze mesh meteen zouden schoppen :P;) )

[ Voor 4% gewijzigd door darkpluisje op 19-12-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
Bedankt voor de tips, ik ga ze wegwerken! Eerlijk gezegd wist ik daar niks van, misschien omdat dit mijn eerste auto is :P Op school volg ik een 3d minor en dit is mijn 5e week met 3dsmax. Twee jaar geleden wel maya gedaan dus ben niet helemaal groen begonnen.

Nog een kleine update, de belichting iets veranderd en de carpaint material. Stuk bumper aan de onderkant toegevoegd en aan de zijkanten en achterkant, en nog wat naden toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss30/keldererik/setup.png

Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss30/keldererik/DodgeChallengerSRT8_klein.png
groot

Ik wil ook nog een animatie gaan maken als die helemaal af is :)
Nee ik heb de body geheel met planes gemaakt.
De mesh chaos klopt inderdaad, maar wou het even netjes brengen :P
Om het vervolgens alsnog te zeggen >:)

Heeft iemand nog tips om realistische achterlichten te maken?

Edit:

Front render

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2009/353/9/0/Dodge_Challenger_SRT_front_by_keldererik.png

groot

[ Voor 24% gewijzigd door keldererik op 19-12-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
keldererik schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 02:51:
Bedankt voor de tips, ik ga ze wegwerken! Eerlijk gezegd wist ik daar niks van, misschien omdat dit mijn eerste auto is :P Op school volg ik een 3d minor en dit is mijn 5e week met 3dsmax. Twee jaar geleden wel maya gedaan dus ben niet helemaal groen begonnen.

Nog een kleine update, de belichting iets veranderd en de carpaint material. Stuk bumper aan de onderkant toegevoegd en aan de zijkanten en achterkant, en nog wat naden toegevoegd.

[afbeelding]

[afbeelding]
groot

Ik wil ook nog een animatie gaan maken als die helemaal af is :)

[...]

Nee ik heb de body geheel met planes gemaakt.

[...]

Om het vervolgens alsnog te zeggen >:)

Heeft iemand nog tips om realistische achterlichten te maken?
hoewel het plaatje wat onduidelijker is ziet je mesh er al wat beter uit, hoewel ik volgens mij nog een paar ngons zie zitten en je zou je mesh schoner kunnen maken (zolang je geen poly limit hebt maatk het niet zoveel uit, mara het is onzinnig zoveel poly's te gebruiken die geen detail toevoegen)

wat gebruik je nu voor licht? Als je niks van licht weet dan heb je (in maya iig) een standaard artificial sky and sun van mental ray die las je een beetje met de instellingen kloot best een mooi effect kan geven, en verder kan je global illumination gebruiken.. dat zijn een beetje de makkelijke standaard lichten die je hebt die een redelijk effect geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:43:
nice shuey.

nou hier is mijn uiteindelijke versie van het huis. Ben er redelijk tevreden mee.
comments zijn natuurlijk nog welkom.

[afbeelding]
Ik vind hem erg mooi geworden! eigenlijk weinig op aan te merken _/-\o_

Van mij even geen updates van mijn klooster, ben bakker en tja dan zijn het drukke tijden natuurlijk... na de kerst wil ik er weer verder mee doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:51:
@Milky, is het de bedoeling dat het er als een schaal model uit ziet? (zo van die huisjes bij Marklin treintjes) Want door de extreme DOF krijg je wel dat gevoel. De boompjes achter het huis vind ik er ook iets te "giftig uit zien"
Je regenwater afvoer links van de garage deur stopt op een 4tal centimeter boven de grond, lijkt mij niet de bedoeling. (de andere volgens mij ook maar dat valt minder op.
Nokvorsten bedekken normaal gesproken de pannen. Bij jouw steken je pannen door de vorsten heen.
-> http://www.joostdevree.nl...n_55_kruispan_lafarge.jpg
-> http://www.recticelinsula...l1D21NOK_RUITER_kleur.jpg

het grote raam naast de erker zou ik nog een halve steen omhoog of omlaag schuiven zodat deze overeenkomt met de mapping van je stenen.

Verder vind ik het wel een erg sfeervolle plaat.
ik heb proberen je comments erin te verwerken,
hierbij ffe snel een test rendertje voor mogelijke andere opmerking e.d. zo niet ga ik hem weer final renderen.

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/6956/new22.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
verdomd groot huis eigenlijk vergeleken met de type bomen die er staan xD maar dat terzijde.

Wat ik me afvraag is hetvolgende. Wat is dat zwarte driehoekje boven de voordeur in hemelsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Als je tot in de details wilt gaan:
• Afvoer van je dakkapel: Als hij daar zit moet het een langere buis zijn tot vlak boven de pannen. Als hij zo kort is moet ie naar achter geschoven worden tot vlak boven de pannen.
• Je kilgoot klopt niet (dat is de goot waar 2 dakvlakken in een binnen hoek samenkomen), je pannen moeten daat afgesneden zijn op deze manier
• hoewel het misschien in de praktijk klopt, zou ik het getrapte lood voor deze render toch iets minder grof tekenen. Het lijkt nu een grote zwarte vlek welke een onregelmatig trap vorm heeft (ik zou ze gelijkmatig laten verlopen) misschien ook een iets minder donker materiaal pakken.
• chech ff de aansluiting van de regenwater afvoer thv de hoge goot. de knik zit half in je goot getekend.
• misschien ook nog wat binnenmuren tekenen

hopelijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nl-nico schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:59:
verdomd groot huis eigenlijk vergeleken met de type bomen die er staan xD maar dat terzijde.

Wat ik me afvraag is hetvolgende. Wat is dat zwarte driehoekje boven de voordeur in hemelsnaam?
zal eens ffe kijken naar die scale, kan je best gelijk in hebben.

dat zwarte driehoekje was een mesh foutje, verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:57:
Als je tot in de details wilt gaan:
• Afvoer van je dakkapel: Als hij daar zit moet het een langere buis zijn tot vlak boven de pannen. Als hij zo kort is moet ie naar achter geschoven worden tot vlak boven de pannen.
• Je kilgoot klopt niet (dat is de goot waar 2 dakvlakken in een binnen hoek samenkomen), je pannen moeten daat afgesneden zijn op deze manier
• hoewel het misschien in de praktijk klopt, zou ik het getrapte lood voor deze render toch iets minder grof tekenen. Het lijkt nu een grote zwarte vlek welke een onregelmatig trap vorm heeft (ik zou ze gelijkmatig laten verlopen) misschien ook een iets minder donker materiaal pakken.
• chech ff de aansluiting van de regenwater afvoer thv de hoge goot. de knik zit half in je goot getekend.
• misschien ook nog wat binnenmuren tekenen

hopelijk heb je er wat aan.
thnx men,

-de afvoer van de dakkapel. helaas ben ik de fotos die heb genomen kwijt, maar ik neem aan dat ik destijds wel volgens de fotos heb nagemaakt.. zal het ffe dubbelchecken.
-
-de knip in de regenpijp is het zelfde verhaal, is allemaal vanaf foto gedaan. irritant dat ik de fotos kwijt ben en ik het zelf ook niet meer 100% weet.
-binnenmuren zitten er helemaal in.

die kleine dingetjes van de goot enzo hoeft allemaal niet perfect te zijn, dat is bij elk huis weer anders, het gaat er gewoon om dat het ''klopt'', dat er geen grote fouten in zitten.
want het ding is dat al die kleine tweaks teveel tijd kosten in verhouding tot wat het oplevert.
ik waardeer het hoor! maar in mijn ervaring kan je letterlijk eindeloos door tweaken als je tot in teveel detail doorgaat. dus het gaat mij echt ffe om de grotere dingen, zoals eerder genoemt de scale, dakpannen etc.
maar bedankt ingeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

dit ware gewoon enkele opvallende dingen die elke bouwkundige direct ziet. Ik zou zelf bijvoorbeeld verwachten dat er boven de ramen en deuren een strek laag zou zitten, maar dit is niet noodzakelijk, steen grootte klopt ook niet 100% volgens mij een gemiddelde flinke steen is circa 10x21x6cm.

en om ook wat C&C te ontvangen zal ik ook maar eens iets posten:
Afbeeldingslocatie: http://dexyd.nl/afbeeldingen/straat-01.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door D-rez op 19-12-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:39:
dit ware gewoon enkele opvallende dingen die elke bouwkundige direct ziet. Ik zou zelf bijvoorbeeld verwachten dat er boven de ramen en deuren een strek laag zou zitten, maar dit is niet noodzakelijk, steen grootte klopt ook niet 100% volgens mij een gemiddelde flinke steen is circa 10x21x6cm.

en om ook wat C&C te ontvangen zal ik ook meer eens iets posten:
[afbeelding]
ziet er leuk uit hoor, heb je die auto ook zelf gemaakt?

ik zou persoonlijk de belichting wat aanpassen, alles ziet er nu wat ''vlak'' uit, prodeer de vorm wat meer te benadrukken. de texture op de weg en stoepjes vind ik ''te getiled''(doorbreek het patroon her en der met wat smerigheid of bv een putje), het is te duidelijk computer werk, ik zou ze ook wat bump geven zodat het weer iets realistischer word.
de achtergrond vind ik er nog niet helemaal bijpassen, hoewel het niet veel scheelt, de achtergrond lijkt een net iets andere tint te hebben.

ennuh wat is een streklaag?
en als je dat meteen ziet, waarom zei je dat niet meteen bij je vorige
comments? :P (just curious, mocht je het verkeerd opvatten).

er zit ingeval wel een balkje boven het raam, puur omdat die er in het echt ook zat, snapte het nut er niet van, maar had het er maar bijgezet. als je dat bedoelt zit het er dus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Een streklaag, is de rollaag boven een raam, maar dan uit alleen hele stenen. Ik had dit niet gemeld omdat een streklaag niet persé nodig is. Dit kan ook dmv murfor oid in normaal metselwerk uitgevoerd worden.

Nope, auto is niet mijn werk. Die heb ik aangeleverd gekregen. Achtergrond klopt idd niet. (Zowel belichting als camera positie). Maar gezien dit plaatje een beetje haast werk was is dat niet zo erg.

[ Voor 32% gewijzigd door D-rez op 19-12-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
walla, de animatie:
klik!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Was dit dan eindelijk echt je laatste auto in SketchUp Sjoerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ik hoop het :9

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:02:
Een streklaag, is de rollaag boven een raam, maar dan uit alleen hele stenen. Ik had dit niet gemeld omdat een streklaag niet persé nodig is. Dit kan ook dmv murfor oid in normaal metselwerk uitgevoerd worden.

Nope, auto is niet mijn werk. Die heb ik aangeleverd gekregen. Achtergrond klopt idd niet. (Zowel belichting als camera positie). Maar gezien dit plaatje een beetje haast werk was is dat niet zo erg.
ahh nou snap ik wat je bedoelt, dat is een goeie, zal eens kijken of die er wel hoort te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

sjoerd, check dit, is ook in SU gemaakt-> http://3dsmaxrendering.bl...e-powers-of-sketchup.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 11-09 13:28
Omfg. 8) Zo zie je maar dat het niet om de tools gaat, maar om de wil van een persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Monniken werk voor in sketchup. Ik heb geen zin om 858256545384267324687325419875646453 polygons te maken in sketchup. Ik kijk wel wat ik doe. Voorlopig (komende maand) houd ik me ff niet meer bezig met dat 3d gebeuren, ik ben het even echt helemaal zat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahaha herkenbare frustratie :D
Als je klaar bent kan je het soms echt even compleet gehad hebben. Soms lijkt het oprecht een van de mooiste kunstvormen die er is, en soms kan je er wel van kotsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
nou toch niet, vakantie verveling slaat toe. wat ik vandaag heb bereikt:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB005.jpg
Ja ik zie die mesh foutjes ook, moet ik nog wat op verzinnen

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
.Sjoerd schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:49:
nou toch niet, vakantie verveling slaat toe. wat ik vandaag heb bereikt:
[afbeelding]
Ja ik zie die mesh foutjes ook, moet ik nog wat op verzinnen
nice, zijn het poly's ??

in maya willen die fouten nog wel is liggen aan de standaard uv's die hij gebruikt, om het op te lossen kan je voor nu alles selecteren en dan auto project, dan moet hij het als het goed is al oplossen (werkt niet altijd bij dit soort dingen, maar soms lijken dit soort dingen op mesh fouten)
in anders dan maya weet ik niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ik heb denk ik al opgelost. In SU krijg je dat soort dingen als je meerdere endpoints als een endpoint maakt zegmaar. Dus als je meer dan 6 lijntjes op een endpoint doet krijg je dat...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

Alpine

Twisted animator

Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:53:
[...]

ik heb proberen je comments erin te verwerken,
hierbij ffe snel een test rendertje voor mogelijke andere opmerking e.d. zo niet ga ik hem weer final renderen.

[afbeelding]
Gebruik camera correctie om de verticale lijnen recht te krijgen. Dat ziet er beter uit. Als je een vray camera gebruikt dan moet je op guess vertical klikken, dan gaat het automatisch goed. Met de standaard camera van 3ds max kan het ook maar dan heet het Camera Correction en dat vind je bij de modifiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Sjoerd: begin nu eens met max, maya, blender ofzo... ;( Je riep 1 of 2 auto's terug dat je het al ging doen. O-)

@Schuey: Suc7 morgen! Laat weten hoe het gegaan is! Ben best wel benieuwd eigenlijk. :)

@Stukfruit: Nieuw deeltje :P ? (we zitten alweer op 1,5deel :P ).

En voor de mensen die weer willen mee doen met de nieuwe 2D/3D contest, hij begint bijna. *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Dutchie! op 21-12-2009 00:56 . Reden: Smilies waren in de uitverkoop vanwege kerst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thanks Stallone, ik ben net terug thuis en ga ze zo maar emailen voor een nieuwe afspraak :X Fucking sneeuw, dik anderhalf uur onderweg geweest, en was Breda nog niet uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

[ouders-mode] bellen is misschien wat netter als ze op je zitten te wachten [/ouders-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat zit wel snor ;)
Had gister al gebeld om te zeggen dat ik niet verwachtte op tijd of uberhaupt aanwezig te kunnen zijn, en dat vanochtend weer bevestigd. Daarop werd me toegezegd een mailtje te sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

[ouders-mode] OK dan heb ik niks gezegd lieverd. Ik doe het alleen voor je eigen bestwil. Wil je wat warme chocolademelk? [/ouders-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Stalllone schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:54:
@Sjoerd: begin nu eens met max, maya, blender ofzo... ;( Je riep 1 of 2 auto's terug dat je het al ging doen. O-)
Oja, dat zou ik ook nog doen ja.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
.Sjoerd schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:38:
[...]

Oja, dat zou ik ook nog doen ja.
Laat die jonge lekker in SU tekenen. Het lijkt me toch wel duidelijk dat hij daar geen behoefte aan heeft. Ik neem aan dat hij het doet voor zijn eigen plezier, zijn hobby dus.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
gelijk heb je, maar ik wil zelf natuurlijk ook vooruit gaan :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Schuey schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:26:
Dat zit wel snor ;)
Had gister al gebeld om te zeggen dat ik niet verwachtte op tijd of uberhaupt aanwezig te kunnen zijn, en dat vanochtend weer bevestigd. Daarop werd me toegezegd een mailtje te sturen :P
Sneeuw :+ dan wachten we nog even af wanneer je mag komen. :P
pgerrits schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:39:
[...]
Laat die jonge lekker in SU tekenen. Het lijkt me toch wel duidelijk dat hij daar geen behoefte aan heeft. Ik neem aan dat hij het doet voor zijn eigen plezier, zijn hobby dus.

:)
Even terug bladeren in het topic, toen hebben we het er over gehad. Denk eerder dat z'n hobby bij het 3Den ligt, i.p.v. bij SU. En natuurlijk mag .sjoerd 100% zelf beslissen wat hij gaat doen.

De nieuwe contest is er:
\[2D/3D] GFX Contest 2: Primitives
Joinen *O* (zo moeilijk is deze niet :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB009.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
nice.. heb je ook een wireframe shotje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Nog niet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Stalllone: Volgend jaar ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Wireframe ding (gewoon screenshot dus)
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/SLSSB014.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik heb ook weer wat uurtjes met mn 350z doorgebracht...

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/350z_wip3.jpg

Next up: headlights :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ziet er zeer netjes uit!. Velgen ogen alleen een tikkie onrealistisch, en de dingen die nog moeten gebeuren maken het totaal plaatje natuurlijk ook niet beter.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2009/357/7/1/Dodge_Challenger_SRT8_by_keldererik.png

Een render met hdr en background image. Morgen eens kijken voor een ander perspectief en omgeving. Ben wel tevreden aangezien dit mijn eerst auto is die ik heb gemaakt in 3dsmax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Mooi hoor!

Alleen ik denk dat je velgen iets te glimmend zijn, en je ramen te weinig..

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Mooi hoor :)

Aandachtspuntjes:
- Het profiel van de banden loopt doorgaans niet door tot de velg
- Sommige hoeken zijn niet helemaal ok (bovenhoek voorruit, kleine ruitje aan de zijkant)
- Bij de achterste wielkast ziet de reflectie er vreemd uit... meshfoutje?
- De banden mogen wat donkerder

Tot slot zitten er nog geen naden in delen van de auto (o.a. het dak) maar dat zal zijn omdat het een WiP is. Keep it up!

• keldererik
Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2009/358/e/d/Dodge_Challenger_SRT_8_Final_by_keldererik.png

groot

En zo ziet het eruit in 3dsmax...

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.net/fs70/i/2009/358/d/4/Setup_of_the_scene_in_3dsmax_by_keldererik.png

Zo ik ben er denk ik klaar mee. Op naar een volgend project :)

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Bij de wielen vind ik de reflectie van de weg op de velgen niet echt mooi, het lijkt eerder dat je de 'opacity' van de velgen hebt verlaagd, en er dus doorheenkijkt, dan dat het een reflrectie is van de weg eromheen.

Reflectie op de auto vind ik ook niet geheel lekker afgewerkt, maar voorderest een mooi plaatje :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Giant87
Ik vind het knap! Zou willen dat ik dat kon. Helemaal als 1e wagen! _O_ Nu nog animeren en je doet zo die youtube dude na. :D

[ Voor 27% gewijzigd door Giant87 op 24-12-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
Ik moet er nog animaties van maken, voor school. Hiervoor moet ik nog wel iets maken, namelijk de remklauwen (heeft met het project te maken). Ik weet niet of ik hem ga laten rijden of gewoon een simpel 360 graden view filmpje van maak, om hem te laten rijden moet ik hem eerst riggen, nog nooit gedaan maar wel een mooie video tutorial van gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 12-09 13:07
Zou je de tutorials die je vindt willen delen? :+ zijn meer mensen wel in geïnteresseerd denk ik :) (Ik in ieder geval :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
HDRI en backplate

Build an Advanced Drifting Car Rig

En hier (digital tutors) een paar gratis tutorials als je je registreerd. Je kan ook betalen dan heb je veel meer tutorials.

[ Voor 26% gewijzigd door keldererik op 25-12-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 06:23
Mijn eerste render gemaakt in Blender:
Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/4346/gitaardaphneblue.jpg
Hij is nog verre van perfect, maar ben ook pas een paar dagen bezig met blender.
En na een aantal tutorial is dit m'n eerste helemaal zelf gemaakte modelletje.
Over de onderdelen die nog missen ben ik nog niet helemaal uit hoe ik die moet gaan aanpakken.
Bijv. de hals ziet er vanuit dit perspectief wel aardig uit maar verder klopt er niet zo veel van :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
@Sjef Arie: probeer ook rekening te houden met de dikte van de hals waar hij verbind met de body ;) Verder zou ik iets meer ruimte om de elementen uitsparen :D Nu is het alsof ze erop gelijmd zijn ;)

Verder zul je bij de headstock al wel zien wat er nog mag gebeuren ;) Verderrrr....
Volgende keer liever een telecaster ipv een stratocaster ;D maar dat is mijn persoonlijke voorkeur hahaha O+

Fijne feestdagen iedereen trouwens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keldererik schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:14:
Zo ik ben er denk ik klaar mee. Op naar een volgend project :)
Ziet er echt goed uit!

alleen vraag ik me af of de schaalgrootte klopt. De auto mag naar mijns inziens wel een stuk groter ten op zien van de weg, of de texture van de weg lijkt te grof... Steentjes in het wegdek lijken te groot voor de breedte van de weg, en hierdoor lijkt de auto een stuk kleiner ook... Kan ook aan mij liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Sjef_Arie schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:27:
Mijn eerste render gemaakt in Blender:
[afbeelding]
Hij is nog verre van perfect, maar ben ook pas een paar dagen bezig met blender.
En na een aantal tutorial is dit m'n eerste helemaal zelf gemaakte modelletje.
Over de onderdelen die nog missen ben ik nog niet helemaal uit hoe ik die moet gaan aanpakken.
Bijv. de hals ziet er vanuit dit perspectief wel aardig uit maar verder klopt er niet zo veel van :P .
Zo he dat ziet er al serieus goed uit, ook nog wel voor een 5e render als het dat was geweest :)
Het ziet er zeker naar uit dat je qua techniek bijna alle moeilijke dingen hebt opgelost. Ik zou gewoon nog meer reference van je onderwerp zoeken en wat je nu hebt verbeteren, ipv meer onderdelen te maken.

edit:
wat pointers:
http://www.rockretreat.com/strat1963/

http://www.rockretreat.co...0side%20from%20bottom.jpg
http://www.rockretreat.com/strat1963/Neck%20Joint%20rear.jpg
http://www.rockretreat.com/strat1963/Body%20neck%20off.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 26-12-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
Een paar dingen aangepast / toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/4546/blendergitaartje.jpg
Onder andere de hals nu beter gemodelled. En snaren toegevoegd.
En de elementkapjes en knoppen heel iets geler gemaakt voor die vintage look :+
Nu maar een kijken of ik het wat realistischer kan krijgen.
Ik denk dat er dan meer detail in het model moet komen.
En ik moet me maar eens gaan verdiepen in het renderen en texturen want daar heb ik nog geen kaas van gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Misschien nog schroefjes in het witte plastic etc en de snaren lijken net wat te hoog te liggen (bij de elementen). Daarnaast natuurlijk een ingang voor de versterkerkabel, maar daar ben je zo te zien mee bezig. :p.

Ik heb overigens ook zo'n strat. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Giant87 op 26-12-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Idd met schroefjes erbij wordt het gelijk al heel wat realistischer. Als je verder zorgt dat de snaren wat minder hoog liggen en je linksboven in de body beter oplet moet het helemaal goedkomen :)

Het enige wat je straks nodig hebt is een leuke shader voor de verf en voor het chroom eigelijk :)

Is het fretboard eigelijk wel afgerond? Lijkt nu een rechte plank te zijn :P

[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 26-12-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
Nog eentje om het af te leren :P
Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/1434/gitaaroptafel.jpg
Ik heb even wat tips die ik hier gekregen heb erin verwerkt.
Alleen die schuine hoek in de body wil niet helemaal dus die laat ik maar zitten :P
Toch nog een aardig tijdje renderen zoiets, tijd voor een i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Nice :)
Eventuele verbeterpunten nog;

-punten op fretboard
-logo op headstock
-ijzertje om snaren naar beneden te houden op headstock
-schroefjes wat kleiner misschien?
-stemmechanisme ontbreekt nog? (kan ook door de kijkhoek komen :D)
-tekst op de knoppies :P

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs70/f/2009/361/3/f/fender_example_by_Forgotten_Sins.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Als je dan toch bezig bent kun je hem ook nog wijzen op:

- de ontbrekende schroef naast het schuin liggende element
- ontbreken van hout textures
- geen truss rod (naast witte balkje op de hals)
- geen radius in het fretboard

Verder, dit IS gewoon een strat, de kern van het instrument staat daar gewoon, en dat is zeker voor een eerste echte model (toch?) zeer knap om dat al door te krijgen! Als je er gewoon voorbij scrollt, is het een gitaar in een koffer. Afmaken deze zou ik zeggen, ik ben benieuwd hoe je deze nog kan verbeteren :)

edit:
mbt die schuine hoek, dat is zo simpel ;)
Maak gewoon letterlijk een lijn waar die schuine kant moet beginnen, en sleep alles naar beneden wat schuin moet zijn. Als je slim bent maak je even een object wat fungeert als hulplijn zodat je het recht kan houden, en binnen 10 minuten ben je klaar!

[ Voor 21% gewijzigd door Schuey op 27-12-2009 12:53 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.