transluency (sp) is makkelijkerVerwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:33:
[...]
misschien iets van sss gebruiken, maar ik weet niet of dat "DE" manier is. of eventueel een soort van heel fijne noise map in je opacity slot gooien al denk ik dat dat niet mooi word, maar je kunt het licht proberen
ik heb het verschil tussen translucency en SSS nooit zo begrepen, wat is dat eigenlijk?
[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 29-11-2009 19:24 ]
Verwijderd
inderdaad, translucency is letterlijk vertaald; doorschijnendheidapNia schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:23:
[...]
ik heb het verschil tussen translucency en SSS nooit zo begrepen, wat is dat eigenlijk?
en sss is letterlijk vertaald; verstrooiing aan oppervlakken volgens google translate
dus wat dat betreft klinkt translucency logischer, maar toch
ik dacht overigens dat dat meer voor glas bedoeld was?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 19:36 ]
Hmm, misschien toch even een tutorial over translucency zoeken...

Aan de andere kant valt dit wel goed te verkopen als contemporary art

Aan de andere kant valt dit wel goed te verkopen als contemporary art
Verwijderd
contemptory art.... hmmm zegt me niets, maar ziet er wel apart uit die plaat van je, lekker artistiek!
@hymn: inderdaad,heb het evenuit gebprobeerd, en translucency is een goede methode denk ik.
heb hier gewoon mental ray als renderer en dan twee photometric lights gebruikt en nog een extra zwak skylight voor de gi en final gather ook nog aanstaan.
voor de materialen heb ik gewoon volgens de 3dsmax handleiding gehandeld en een beetje gespeeld met wat instellingen.
het is zeker niet geweldig, maar voor een klein half uurtje werk vind ik persoonlijk nog niet eens zo beroerd!
@hymn: inderdaad,heb het evenuit gebprobeerd, en translucency is een goede methode denk ik.
heb hier gewoon mental ray als renderer en dan twee photometric lights gebruikt en nog een extra zwak skylight voor de gi en final gather ook nog aanstaan.
voor de materialen heb ik gewoon volgens de 3dsmax handleiding gehandeld en een beetje gespeeld met wat instellingen.
het is zeker niet geweldig, maar voor een klein half uurtje werk vind ik persoonlijk nog niet eens zo beroerd!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 20:25 ]
@stukfruit,
Weet jij ook echt _goede_ tutorials voor blender? ik kom van 3ds max af, maar wil blender toch ook wel eens proberen
weer eens iets anders.
Weet jij ook echt _goede_ tutorials voor blender? ik kom van 3ds max af, maar wil blender toch ook wel eens proberen
Je zou blender: Noob to Pro kunnen proberen, daarmee ben ik ooit begonnen met Blender. Hoewel ik niet weet of het niveau hoog genoeg is voor iemand die van 3ds Max komt.
Bedankt voor de tip, volgens mij ben ik die wel eens tegen gekomen, maar was die toen nog lang niet compleet oid. Zal hem doornemen
@marabunta2048:
Betaald of onbetaald? Mocht je het niet erg vinden om er wat voor te betalen, dan zijn de volgende tutorials geweldig:
http://cmivfx.com/Blender...g_Techniques/default.aspx
http://cmivfx.com/Blender...rap_and_Bake/default.aspx
http://cmivfx.com/Blender...er_Texturing/default.aspx
http://cmivfx.com/Blender...ding_and_fur/default.aspx
Deze videotutorials zijn gratis, maar gaan vooral in op onderdelen van Blender (niet op het maken van een project):
http://www.blender.org/education-help/video-tutorials/
Als je toch gratis wat hogere kwaliteit tutorials zoekt (zoals die helemaal hierboven) en al aardig je weg weet te vinden in het 3d gebeuren (buiten Blender om), dan zou je altijd nog een torrent kunnen zoeken van een van de training DVD's op de volgende pagina:
http://www.blender3d.org/e-shop/default_dvds.php
Deze DVD's worden verkocht, maar vallen onder een licentie die het toestaat om de content met anderen te delen, dus als je ze van een piratenbaai afhaalt dan is dat niet illegaal.
Maar natuurlijk kan je ze wel beter kopen, want dan steun je direct de Blender Foundation en gaat de ontwikkeling van Blender nog sneller vooruit.
Vooral Creature Factory en Venom's Lab zijn aanraders
Hier een preview van de trailer die je na het volgen van Creature Factory zal kunnen maken:

Verder is er ook nog Blender Cookie. Daar zijn naast gratis tutorials (ook voor 2.5!) ook betaalde tutorials, maar de kosten blijven daar redelijk laag (10 USD per maand, dus bijna 7 Euro).
Ik denk dat je hier voorlopig wel even mee bezig bent
Betaald of onbetaald? Mocht je het niet erg vinden om er wat voor te betalen, dan zijn de volgende tutorials geweldig:
http://cmivfx.com/Blender...g_Techniques/default.aspx
http://cmivfx.com/Blender...rap_and_Bake/default.aspx
http://cmivfx.com/Blender...er_Texturing/default.aspx
http://cmivfx.com/Blender...ding_and_fur/default.aspx
Deze videotutorials zijn gratis, maar gaan vooral in op onderdelen van Blender (niet op het maken van een project):
http://www.blender.org/education-help/video-tutorials/
Als je toch gratis wat hogere kwaliteit tutorials zoekt (zoals die helemaal hierboven) en al aardig je weg weet te vinden in het 3d gebeuren (buiten Blender om), dan zou je altijd nog een torrent kunnen zoeken van een van de training DVD's op de volgende pagina:
http://www.blender3d.org/e-shop/default_dvds.php
Deze DVD's worden verkocht, maar vallen onder een licentie die het toestaat om de content met anderen te delen, dus als je ze van een piratenbaai afhaalt dan is dat niet illegaal.
Maar natuurlijk kan je ze wel beter kopen, want dan steun je direct de Blender Foundation en gaat de ontwikkeling van Blender nog sneller vooruit.
Vooral Creature Factory en Venom's Lab zijn aanraders

Verder is er ook nog Blender Cookie. Daar zijn naast gratis tutorials (ook voor 2.5!) ook betaalde tutorials, maar de kosten blijven daar redelijk laag (10 USD per maand, dus bijna 7 Euro).
Ik denk dat je hier voorlopig wel even mee bezig bent
Dat zit wel Schnorr.
Toch jammer, heel erg enthousiaste persoon met een supercool project voorstel om aan mee te werken. Maar zodra je aangeeft er niet voorbarig in te willen springen zonder contract hoor je 'ineens' niks meer
Hoop dat ie alsnog terug mailt!
*kippenvel*Stukfruit schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:48:
Vooral Creature Factory en Venom's Lab zijn aanradersHier een preview van de trailer die je na het volgen van Creature Factory zal kunnen maken:
[afbeelding]
geweldig
Wat zijn nou punten waarop Blender (met de komst van 2.5) echt minder afsteekt tegen de grote commerciële concurrenten?
Als ik dat doe, dan zie ik het licht wel. Nog vrij zwak maar je ziet het wel. ThnxVerwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 00:34:
[...]
Bij je environment heb je nu waarschijnlijk de mr Photographic exposure aanstaan, je moet daar ff naar beneden scrollen en de Physical scale op Unitless zetten en de 1500 veranderen naar 6500
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Probeer maar eens een opdracht van een Studio die 3dsMax, Maya of XSI gebruikt met custom tools, plugins en scripts te krijgen met de vermelding of het ook goed is dat je hiervoor Blender gebruikt ;-)apNia schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:28:
[...]
Wat zijn nou punten waarop Blender (met de komst van 2.5) echt minder afsteekt tegen de grote commerciële concurrenten?
Zolang Blender geen mainstream is blijf je min of meer gedwongen om de apps te gebruiken die nu eenmaal tot standaard gebombardeerd of gegroeid zijn.
Edit: Het is m.i. dan ook niet zozeer de vraag in hoeverre Blender te kort schiet tegenover de commerciele tegenhangers, maar eerder hoeveel beter Blender moet worden voordat de commerciele tiranie van de grote 3 (of eigenlijk slechts 1) ten einde komt. Zal nog wel even duren
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 14:08 ]
Vage zinProbeer maar eens een opdracht van een Studio die 3dsMax, Maya of XSI gebruikt met custom tools, plugins en scripts te krijgen met de vermelding of het ook goed is dat je hiervoor Blender gebruikt ;-)
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
De toevoeging of voorwaarden zijn lang (de pakket namen). Haal je de namen weg is het een prima zin hoor
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik denk (of dat vind ik zelf iig) dat het belangrijkste punt waarop Blender het aflegt de interne renderer is. Dat ding is echt verschrikkelijk old-skool, met alle "hacks" die je in de oudere leerboeken kan vinden. Nu is er sinds een paar jaar wel de mogelijkheid aan toegevoegd om te raytracen, maar zonder ondersteuning voor fysiek correcte reflectiemodellen ed. is het als een vlag op een modderschuit en moet je er verschrikkelijk veel tijd insteken om met die niet-correcte modellen realistische materialen te maken.apNia schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:28:
[...]
*kippenvel*
geweldig
Maar! Je voelt hem vast al aankomen
Die toevoeging van fysiek correcte materialen zorgt er dan ook weer voor dat het meer nut heeft om ondersteuning voor photon mapping + final gathering te implementeren (de implementatie ligt eigenlijk al op de HDD van een van de programmeurs), dus dat is dan ook nog een leuk extraatje.
Oh, en had ik al verteld dat het best simpel is om zelf ondersteuning voor nieuwe renderers toe te voegen dmv Python (waar gewenst met extensies of zelfs hele plugins in C/C++), die naadloos geintegreerd kunnen worden met de rest van de interface?
Zo wordt er nu al gewerkt aan ondersteuning voor oa. Indigo en VRay. Dus over een paar maanden kan je gewoon lekker vanuit Blender met VRay renderen
Daar heb je op zich wel een punt mee ja, maar er zijn genoeg studio's waar je ook gewoon het programma van je eigen voorkeur mag gebruiken zolang het maar goed doorgevoerd kan worden richting de rest van de pipeline. Zo kwam bv. Silo er ook in veel grote studio's tussenVerwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:56:
Probeer maar eens een opdracht van een Studio die 3dsMax, Maya of XSI gebruikt met custom tools, plugins en scripts te krijgen met de vermelding of het ook goed is dat je hiervoor Blender gebruikt ;-)
Zolang Blender geen mainstream is blijf je min of meer gedwongen om de apps te gebruiken die nu eenmaal tot standaard gebombardeerd of gegroeid zijn.
Edit: Het is m.i. dan ook niet zozeer de vraag in hoeverre Blender te kort schiet tegenover de commerciele tegenhangers, maar eerder hoeveel beter Blender moet worden voordat de commerciele tiranie van de grote 3 (of eigenlijk slechts 1) ten einde komt. Zal nog wel even duren
Het zou nog best lang kunnen duren voordat Blender mainstream is. Misschien gebeurt het wel nooit! Ik begin er alleen steeds meer aan te twijfelen
offtopic:
En nu ga ik zometeen echt dat mailtje sturen
En nu ga ik zometeen echt dat mailtje sturen
Dat zit wel Schnorr.
Nou ik doe voornamelijk high quality renders voor mijzelf, en gamemodels dan voor m'n werk, en dat wordt toch allemaal door een exporter gejast. Dus of je dat nou doet in Max, Maya of Blender. dat maakt niet zo heel veel uit 
Bedankt voor de uitleg jongens
Ik wacht toch dan even netjes met het afstappen van Max
Bedankt voor de uitleg jongens
Ik wacht toch dan even netjes met het afstappen van Max
OzBoz, hoe heb je je sketchup model er in gekregen? hij wil bij mij alleen maar .ive en .3ds models lezen. Het .3ds model ziet er niet uit en ik heb geen naar .ive converter...
Hallo mede forumleden,
Ik heb al een heel tijdje niets meer van mij laten horen. Ik had het werken aan mijn appartement in 3dsmax wel gezien. En aangezien ze inmiddels zijn begonnen met de sloop/bouw is het veel interessanter om daar een fotoboek van bij te houden
.
Maar na het zien van de tweede Transformers film kreeg ik weer ineens kriebels om weer wat te gaan doen met 3dsmax. Dus een tijdje erna ben ik begonnen met het modellen van een Nissan 350z. Bij deze dus mijn werk tot nu toe. Voor iedereen die tips heeft, laat het me weten. Dit is pas mijn tweede project en eerste automobiel dus ik heb nog een lange weg te gaan. Overigens heb ik in dit topic al erg leuke/mooie creaties langs zien komen.
[img=http://img31.imageshack.us/img31/795/nissan503z9.th.jpg]
Groeten,
Robbert
Ik heb al een heel tijdje niets meer van mij laten horen. Ik had het werken aan mijn appartement in 3dsmax wel gezien. En aangezien ze inmiddels zijn begonnen met de sloop/bouw is het veel interessanter om daar een fotoboek van bij te houden
Maar na het zien van de tweede Transformers film kreeg ik weer ineens kriebels om weer wat te gaan doen met 3dsmax. Dus een tijdje erna ben ik begonnen met het modellen van een Nissan 350z. Bij deze dus mijn werk tot nu toe. Voor iedereen die tips heeft, laat het me weten. Dit is pas mijn tweede project en eerste automobiel dus ik heb nog een lange weg te gaan. Overigens heb ik in dit topic al erg leuke/mooie creaties langs zien komen.
[img=http://img31.imageshack.us/img31/795/nissan503z9.th.jpg]
Groeten,
Robbert
Verwijderd
Leuk wagentje!
Kheb nog wel een paar opmerkingen:
- De voorkant van de motorkap. die loopt niet vloeiend door naar de verhoging zeg maar. Het lijkt zo net een luchtbed
.
- Het profiel van de banden is niet logisch. wanneer een wiel draait is het de bedoeling dat het water vanuit het midden wordt afgevoerd naar de rand. bij jou is het net andersom. (ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben)
- Rendertechnisch zou ik de auto niet op zo'n plateau gezet hebben.
Heb je misschien een wire? dan kan ik wat beter commentaar/tips geven als je wilt.
Verder heb ikzelf nog een probleempje.
Ik heb sindskort windows 7 op m'n laptop gezet. alleen nu draait 3ds max 9 niet meer goed. ik heb de service packs geinstalleerd maar ik kijk door mijn viewports heen. Het schijnt een Direct X probleem te zijn. Heeft iemand een oplossing??
Kheb nog wel een paar opmerkingen:
- De voorkant van de motorkap. die loopt niet vloeiend door naar de verhoging zeg maar. Het lijkt zo net een luchtbed
- Het profiel van de banden is niet logisch. wanneer een wiel draait is het de bedoeling dat het water vanuit het midden wordt afgevoerd naar de rand. bij jou is het net andersom. (ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben)
- Rendertechnisch zou ik de auto niet op zo'n plateau gezet hebben.
Heb je misschien een wire? dan kan ik wat beter commentaar/tips geven als je wilt.
Verder heb ikzelf nog een probleempje.
Ik heb sindskort windows 7 op m'n laptop gezet. alleen nu draait 3ds max 9 niet meer goed. ik heb de service packs geinstalleerd maar ik kijk door mijn viewports heen. Het schijnt een Direct X probleem te zijn. Heeft iemand een oplossing??
Van 3ds naar ive converter werkt, maar geen beter resultaat. Er gaat dus iets mis als hij als 3ds wordt opgeslagen, denk ik.
Het werkt wel, maar het ziet er niet uit:
Het werkt wel, maar het ziet er niet uit:

Hoever staat het eigenlijk met de nieuwe SP?
Noh Chaosgroup heeft op Siggraph een vray versie laten zien die op de GPU renderd... 6-7 frames per sec op vga res, met 800k poly scene met GI etc...
nice
http://www.spot3d.com/vrayrt/gpu20090725.mov
nice
http://www.spot3d.com/vrayrt/gpu20090725.mov
/me Schaamt zich een beetje
Maar hier is mijn eerste (en waarschijnlijk laatste) 3D animatie, staat wel op mijn porftolio site maar goed. Opdracht was gebruik te maken van licht, verschillende camera's, reflecties en en acties. Denk dat ik daar allemaal wel aan voldoe
.
http://www.no-illusions.n...lio.html#audio_visueel_3d
(ik weet dat de rest niet werkt
).
Maar hier is mijn eerste (en waarschijnlijk laatste) 3D animatie, staat wel op mijn porftolio site maar goed. Opdracht was gebruik te maken van licht, verschillende camera's, reflecties en en acties. Denk dat ik daar allemaal wel aan voldoe
http://www.no-illusions.n...lio.html#audio_visueel_3d
(ik weet dat de rest niet werkt
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ziet er eigenlijk best grappig uit
Hoelang heb je er overgedaan om de animatie te maken? (niet het renderen, dat mag je ook vertellen maar bedoelde meer de tijd die je kwijt was om het te maken
).
Ik ben begonnen met 3D max op zaterdag en maandag had ik eigenlijk het filmpje klaar. Vandaag alleen nog wat andere camerastandpunten gerenderd en er in gemonteerd. Ik zou het graag wat groter aanpakken maar dan wordt de rendertijd gewoon veel te veel.
Maar het is allemaal vrij makkelijk, wat lange boxes neerzetten met een leuk material. Lucht + zon (mental ray) er in dmv een tutorial, model van het vliegtuigje gemaakt dmv een tutorial. Opgezocht hoe ik guide lines kan gebruiken en dat gebruikt voor het vliegtuige en de camera's
.
Ik vind het persoonlijk behoorlijk slecht, ik had in mijn gedachten een car chase maar daar ben ik gauw van af gestapt toen ik zag hoeveel tijd dit mij koste. Ik moet op volgende week woensdag mijn examendossier en portfolio inleveren en dit was eigenlijk mijn laatste product...
Renderen in totaal zal tegen de 10 uur zitten, op een laptopje...
Maar het is allemaal vrij makkelijk, wat lange boxes neerzetten met een leuk material. Lucht + zon (mental ray) er in dmv een tutorial, model van het vliegtuigje gemaakt dmv een tutorial. Opgezocht hoe ik guide lines kan gebruiken en dat gebruikt voor het vliegtuige en de camera's
Ik vind het persoonlijk behoorlijk slecht, ik had in mijn gedachten een car chase maar daar ben ik gauw van af gestapt toen ik zag hoeveel tijd dit mij koste. Ik moet op volgende week woensdag mijn examendossier en portfolio inleveren en dit was eigenlijk mijn laatste product...
Renderen in totaal zal tegen de 10 uur zitten, op een laptopje...
[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 02-12-2009 02:33 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Erg leuk dat buildAROzBoz schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:55:
Als je dat blauwe blokje hebt dan ben je er eigenlijk. Gewoon dubbel klikken op dat dingetje onder je marker en dan 3ds model laden dan vervangt ie blokje door je eigen model. Maar als ik je doorheen moet loodsen mail of msn maar.
Volgens deze post is het een kwestie van een texture (bitmap) toevoegen en deze veranderen van texture naar environ kiezen voor spherical environment mapping.
Echter, hiermee heb ik nog geen succes gehad. De vraag is vooral in welk channel het moet zitten? (Het werkt nu vooral met diffuse color voor 'normale' texturing). Moet ie in diffuse, reflection of toch een andere?
Moet er een Unwrap UVW of UVW Map modifier aan het model worden toegevoegd?
Vergeet ik iets anders?
Tijdje met Maya gewerkt, en nu sinds kort met 3dsmax (3 weken). Dit is een work in progress, nog niet tevreden over de trackball en niet helemaal over de grill. Gemaakt in 3dsmax9 en render met vray 1.5 sp3. High poly model van een HTC Hero smartphone
[ Voor 32% gewijzigd door keldererik op 06-12-2009 18:41 ]
Mooie renders! Volgens mij wil je de glossiness van die trackball wat omlaag gooien. Dan lijkt ie wat meer op http://www.pdashop.nl/ima.../htc-hero-urban-brown.jpg
@Keldererik: zet even een HDRI map in je environment slot, dan krijg je wat meer interessante reflecties.
HDRI map in environment slot, bij elke material? Bedankt voor de tips
Nee,.. in de environment slot.. Daar is maar 1 vankeldererik schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:22:
HDRI map in environment slot, bij elke material? Bedankt voor de tips
Sneltoets "8" of via Rendering -> Environment (ofzo).
Hier een duidelijk 4min durende filmpje erover http://www.mrbluesummers.com/?p=1425
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
@keldererik: Ziet er goed uit. Alleen is de vloer wat te druk. Doordat de kleuren hetzelde zijn zie je het verschil tussen je voorwerp en de achtergrond niet goed.
Zou je wat renders kunnen posten op een witte achtergrond, met misschien wat spiegeling inderdaad. Dat doet denk ik veel meer recht aan de telefoon.
Zou je wat renders kunnen posten op een witte achtergrond, met misschien wat spiegeling inderdaad. Dat doet denk ik veel meer recht aan de telefoon.
Bedankt voor de tips, ik denk dat ik beter een Vray light ipv een sun kan gebruiken. Met een vray light zijn de schaduwen beter en is het model veel beter te zien, niet zo donker. Zal zo eens een nieuwe render laten zien. Met hdri heb ik nog weinig succes gehad overigens.
[ Voor 62% gewijzigd door keldererik op 06-12-2009 18:41 ]
Nou jullie kunnen zeggen wat je wilt met die studio render, ik vind 'm op de tafel mooier
@ keldererik
Model ziet er netjes gemodelleerd uit. Wat ik wel zou fixen is de belichting. Het mist highlights(glimmende randjes). Probeer ze zorgvuldig te plaatsen en het zal er veel mooier uitzien. Ook help vignetting(donkere hoeken) enorm met studio renders.
Hier een snel photoshop voorbeeldje:
Model ziet er netjes gemodelleerd uit. Wat ik wel zou fixen is de belichting. Het mist highlights(glimmende randjes). Probeer ze zorgvuldig te plaatsen en het zal er veel mooier uitzien. Ook help vignetting(donkere hoeken) enorm met studio renders.
Hier een snel photoshop voorbeeldje:

Ik zie het ja, een wereld van verschil
Raad je aan om die highlights in photoshop te maken of al in de render? Het is vrij lastig om de reflecties precies te krijgen zoals ik wil.
Niet in photoshop. Ik weet dat het lastig is, maar met de exclude/include optie per licht in 3dsmax kom je een heel eind.keldererik schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:43:
Ik zie het ja, een wereld van verschilRaad je aan om die highlights in photoshop te maken of al in de render? Het is vrij lastig om de reflecties precies te krijgen zoals ik wil.
Probeer per onderdeel een een highlight te plaatsen indien mogelijk.
Let ook goed op waar je je lampen plaatst, want niet alleen bepalen die de richting en de intensiteit van de belichting, ook zie je ze terug in je reflectie. Wat je nu op tafel ziet is een vierkant dat zo te zien een directe weerspiegeling van de softbox-achtige lamp is. Je zou daar ook mee kunnen spelen, net zolang tot de lamp misschien wat twisted in je scene staat, maar de reflectie verdacht goed 'volgens het boekje' lijkt.
Bijvoorbeeld dit plaatje:
http://img.alibaba.com/ph...oss_TV_Unit_TV_Stands.jpg
Wat zie je hier? Waarom wekt het de illusie van reflectie? Omdat er twee ramen zeer scherp (beetje bobbelig, pianolak op hout) afgetekend staan op de bovenkant van het kastje. Je ziet de ramen niet in de foto! Maar je weet dat de fotograaf ramen had... want die reflecteerden. En hij had waarschijnlijk nog een serie gezellige spotjes aan zijn plafond, want die weerspiegelen in de krommende rand.
Dan deze:
http://www.mydigitallife....ds/2008/08/htc-s740-1.jpg
Wat zie je in deze reflectie, als je er 'doorheen' kijkt? Waar stond de fotograaf? Ik gok op zo'n locatie:
http://verenigingeningenk...304150139/full/kzwi02.jpg
Tenminste, dat willen ze je doen geloven
. Want dat is wat je ziet in de reflectie! Geen softbox, geen bulb light. Je ziet de rand van een gebouw, of van een witte muur die ergens boven de horizon ophoudt. Als je object bol is zie je zelfs nog een lichte kromming, die het gebouw in feite helemaal niet heeft.
Deze dan:
http://mail2web.com/blog/...ilips-pfl5603d-eco-tv.gif
Wat was hier hun reflectie? Misschien weer dat zelfde gebouw op datzelfde industrieterrein hierboven, misschien was het een softbox van heeeel dichtbij.
Een stap verder is dat je gaat spelen met wat je in de reflectie ziet. Het moet niet afleiden van je totale plaatje. Maar je kan het doen lijken alsof je in een heel imposante ruimte bent, zoals een lounge met spots in het plafond, of een buitenomgeving zoals hierboven.
Bijvoorbeeld dit plaatje:
http://img.alibaba.com/ph...oss_TV_Unit_TV_Stands.jpg
Wat zie je hier? Waarom wekt het de illusie van reflectie? Omdat er twee ramen zeer scherp (beetje bobbelig, pianolak op hout) afgetekend staan op de bovenkant van het kastje. Je ziet de ramen niet in de foto! Maar je weet dat de fotograaf ramen had... want die reflecteerden. En hij had waarschijnlijk nog een serie gezellige spotjes aan zijn plafond, want die weerspiegelen in de krommende rand.
Dan deze:
http://www.mydigitallife....ds/2008/08/htc-s740-1.jpg
Wat zie je in deze reflectie, als je er 'doorheen' kijkt? Waar stond de fotograaf? Ik gok op zo'n locatie:
http://verenigingeningenk...304150139/full/kzwi02.jpg
Tenminste, dat willen ze je doen geloven
Deze dan:
http://mail2web.com/blog/...ilips-pfl5603d-eco-tv.gif
Wat was hier hun reflectie? Misschien weer dat zelfde gebouw op datzelfde industrieterrein hierboven, misschien was het een softbox van heeeel dichtbij.
Een stap verder is dat je gaat spelen met wat je in de reflectie ziet. Het moet niet afleiden van je totale plaatje. Maar je kan het doen lijken alsof je in een heel imposante ruimte bent, zoals een lounge met spots in het plafond, of een buitenomgeving zoals hierboven.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik snap iets niet. Het gaat om het aantal poly's:

Waarom heb ik een verschil van 10 poly's? Het aantal vertex's snap ik wel.
Misschien is het iets doms wat ik nu vraag. Ben bezig met een gamemodel en dat wil ik goed geoptimaliseerd hebben tot het limiet wat er voor gegeven is.

Waarom heb ik een verschil van 10 poly's? Het aantal vertex's snap ik wel.
Als je in 3dsmax werkt en de count uitleest via de viewport statistics moet je wel rekening houden met wat voor type object je te maken hebt.Stalllone schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:50:
Ik snap iets niet. Het gaat om het aantal poly's:
[afbeelding]
Waarom heb ik een verschil van 10 poly's? Het aantal vertex's snap ik wel.Misschien is het iets doms wat ik nu vraag. Ben bezig met een gamemodel en dat wil ik goed geoptimaliseerd hebben tot het limiet wat er voor gegeven is.
Editable Poly's polycounts worden anders berekend dan Editable Meshes. Hetzelfde geldt voor primitives. Converteer ze naar dezelfde meshtype en je zult zien dat object A 28 poly's heeft en B 24 poly's(triangles).
** Edit
Je kunt ook "Triangle Count" aanvinken, dan hoef je ze niet te converteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Yanik op 05-12-2009 22:06 ]
Nummer.1 was een Editable poly en het andere gewoon 2 "standaard" objecten. Na nummer.2 ook geconverteerd te hebben had ik inderdaad hetzelfde aantal poly's. Thnx

klik voor 2560x1600
(13MB)
Kleuren (materials) veranderd, reflecties anders geplaatst en vignette in photoshop toegevoegd
Mooie Hero keldererik, de render setup laat hem helemaal tot zijn recht komen! Is 'ie zo klaar?
Ik heb een oud project afgestoft en ben er weer eens mee verder gegaan:
Ik heb een oud project afgestoft en ben er weer eens mee verder gegaan:

Ja hij is 'klaar'. De achterkant zou nog gemodelleerd moeten worden en de usb poort aan de onderkant. maar heel veel meerwaarde heeft dat niet zoals die nu gepositioneerd is
nvm
[ Voor 100% gewijzigd door naam op 06-12-2009 21:15 . Reden: nvm ]
@ .Sjoerd,
is dat nou om mij te pesten of.. ?
is dat nou om mij te pesten of.. ?
offtopic:
Enig idee hoe enorm irritant dit kan zijn voor sommige mensen? Iets posten en dan weer weghalen..?
Enig idee hoe enorm irritant dit kan zijn voor sommige mensen? Iets posten en dan weer weghalen..?

Om m'n post toch beetje nuttig te maken:

Oud projectje opgepakt. Staat ook op me site maar dan lichtblauw. Tot nu toe sommige dingen vervangen door niet meer zo lowpoly meshes en binnenkort een fully functioning track-rig eronder. (Dus geen pathdeform
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
@Scipionyx,
Ja, ik weet hoe irritant dat kan zijn, mijn post was echter omdat ik een vraag stelde die eerder in het topic al beantwoord was (op dezelfde pagina zelfs), echter besefte ik dat pas nadat ik had gepost, en aangezien er geen 'delete'- knop is heb ik het zo opgelost.
en nu weer verder on-topic
Ja, ik weet hoe irritant dat kan zijn, mijn post was echter omdat ik een vraag stelde die eerder in het topic al beantwoord was (op dezelfde pagina zelfs), echter besefte ik dat pas nadat ik had gepost, en aangezien er geen 'delete'- knop is heb ik het zo opgelost.
en nu weer verder on-topic

klik voor 2560x1600
Gerenderd met dept of field van 15 passes, daarna het 'dof' effect nabewerkt in photoshop en vignette toegevoegd. Trouwens gebruik gemaakt van 3 vray lights, blauw, paars en een witte. Als je goed kijkt zie je dit terug in de highlights.
Voorlopig mijn laatste render van dit model, ik ga weer aan iets nieuws beginnen
[ Voor 12% gewijzigd door keldererik op 07-12-2009 23:50 ]
Ik vind hem erg mooi (morgen heb ik de mijne) maar ik vind je laatste renders erg donker.
Je DOF is ook nogal blokkerig.
Je DOF is ook nogal blokkerig.
[ Voor 15% gewijzigd door pauldegroot op 07-12-2009 23:50 ]
Wow, dat ding is net echt! Hij ligt vlak voor m'n neus dus kon hem goed vergelijken!keldererik schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:47:
[afbeelding]
klik voor 2560x1600
Gerenderd met dept of field van 15 passes, daarna het 'dof' effect nabewerkt in photoshop en vignette toegevoegd. Trouwens gebruik gemaakt van 3 vray lights, blauw, paars en een witte. Als je goed kijkt zie je dit terug in de highlights.
Voorlopig mijn laatste render van dit model, ik ga weer aan iets nieuws beginnen
Super gaaf gedaan!! M'n complimenten
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
mooie keldererik 
kan je de wire ook eens posten?
kan je de wire ook eens posten?

Zonder MeshSmooth

Met MeshSmooth

Klein dingetje wat ik me dan afvraag hè - hoe ben je aan dat lettertype gekomen voor dat HTC Innovation stukje? Opgezocht? Ik dacht eerst dat je gewoon een high-res foto had genomen en daar een map van had gemaakt. Er komen wel eens mensen in het fonttopic voor zo'n logo'tje, maar ik meen jou niet gezien te hebben. Ik vind het wel mooi als je dat zo vindt en zonder enige moeite in je model verwerkt
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Een goede en redelijk snelle oplossing had ik bedacht, gewoon een plane met een texture erop en die overtrekken met 'line'. Daarna convert to editable poly, extrude, en klaar
Ik kon het lettertype namelijk ook niet zo snel vinden en deze oplossing kostte misschien 10 minuten.
Hallo iedereen.
Ik denk dat ik binnenkort eens ga proberen om wat met 3D te spelen in mijn vrije tijd, maar zoals waarschijnlijk al duidelijk is ben ik een complete newbie hierin. Een docent op mijn opleiding (archeologie) heeft gezegd dat we ook mochten proberen om een simulatie van een stad te maken als eindproject, dus ik dacht wat je nooit moet denken: How hard can it be??, en nu ben ik hier aanbeland. (Ben gelukkig nu nog eerstejaars, dus ik heb even de tijd).
Weet er iemand nog een goed gratis (student he
), eenvoudig programma waarin de basis voor dit soort dingen gedaan kan worden? Een heleboel bijbehorende tutorials en documentatie zou ook wel handig zijn om een beginneling aan het handje rond te leiden.
Alvast bedankt voor de reacties, en ik zal hopelijk over een paar maanden tijd mijn eerste kartonnen doosje kunnen laten zien tussen de toch wat betere modellen hier.
Ik denk dat ik binnenkort eens ga proberen om wat met 3D te spelen in mijn vrije tijd, maar zoals waarschijnlijk al duidelijk is ben ik een complete newbie hierin. Een docent op mijn opleiding (archeologie) heeft gezegd dat we ook mochten proberen om een simulatie van een stad te maken als eindproject, dus ik dacht wat je nooit moet denken: How hard can it be??, en nu ben ik hier aanbeland. (Ben gelukkig nu nog eerstejaars, dus ik heb even de tijd).
Weet er iemand nog een goed gratis (student he
Alvast bedankt voor de reacties, en ik zal hopelijk over een paar maanden tijd mijn eerste kartonnen doosje kunnen laten zien tussen de toch wat betere modellen hier.
Begin maar met de startpost.Sjigy schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:11:
[...]
Weet er iemand nog een goed gratis (student he), eenvoudig programma waarin de basis voor dit soort dingen gedaan kan worden? Een heleboel bijbehorende tutorials en documentatie zou ook wel handig zijn om een beginneling aan het handje rond te leiden.
Ik weet niet waar je studeert maar waar ik studeer (uni twente) kan je meerdere grote pakketten (maya, 3ds max...) gebruiken onder studentenlicenties. Wellicht dat je daar ook naar kunt kijken.
En wellicht dat het verstandig is om eerst met 1 huisje te beginnen ipv een complete stad
.
En wellicht dat het verstandig is om eerst met 1 huisje te beginnen ipv een complete stad
Inderdaad, wat Scipionyx zegt, lees die startpost. Vraag is echt al te vaak gevallen, wat uitzoekwerk kan geen kwaad.
Misschien had iemand nog wat andere pakketten gevonden ergens, of een geweldige tutorial die niet in die starterspost staat. Ik zal denk ik met Blender aan de slag gaan, daar zitten minder features in, en dus minder kans om te verdwalen
En @ de hupie: ik was ook niet echt van plan om al een stad te gaan maken. Zal al heel erg blij zijn als ik 1 huisje heb.
En @ de hupie: ik was ook niet echt van plan om al een stad te gaan maken. Zal al heel erg blij zijn als ik 1 huisje heb.
Is er al iets bekend over een nieuw 3d contest? en hoe zit het met de nieuwe Startpost?
De startpost moet geleverd worden door dapperkonijn toch? Heeft iemand al een DM gestuurd?
Een nieuw project, Dodge Challenger. Alvast een wip, pas net begonnen.

Zijn DM staat niet aannl-nico schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:15:
De startpost moet geleverd worden door dapperkonijn toch? Heeft iemand al een DM gestuurd?
Ik denk dat Dapperkonijn het niet zo erg zou vinden als iemand anders de startpost zou doen en het onderwerp zou kiezen
. Trouwens, waren we er al een beetje uit wat de nieuwe contest zou moeten worden?
Ik ben nog steeds voor een 2D/3D contest met lange levensduur (say, 2 maanden) en sterke aanmoediging om elke week WIPs te posten (of te verzamelen in één post door de TS..
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Mag ik een beroep op een of meerdere medetweakers doen hier? 
Een vriend van mij vind dat het model op zich veel belangrijker is dan de belichting / rendering en eventuele materials. Ik beweer dat vrijwel ieder model 'fotorealistisch' te krijgen is met de juiste settings, en hij denkt dat dat onmogelijk is zolang het model niet 100% perfect is.
Nu hadden we het toevallig over dit model: Lada VAZ 21055 High Poly

Wat volgens mij best aardig te pimpen is. Kan iemand eens een voorbeeldje geven wat daar zoal aan belichting aan te doen is? Ik heb helaas niet de kennis voorhanden om dit zelf te doen en ook op technisch gebied kom ik nogal aan 'power' tekort voor een snel voorbeeldje maar als iemand dit zou kunnen laten zien dan ben ik diegene erg dankbaar
Een vriend van mij vind dat het model op zich veel belangrijker is dan de belichting / rendering en eventuele materials. Ik beweer dat vrijwel ieder model 'fotorealistisch' te krijgen is met de juiste settings, en hij denkt dat dat onmogelijk is zolang het model niet 100% perfect is.
Wat volgens mij best aardig te pimpen is. Kan iemand eens een voorbeeldje geven wat daar zoal aan belichting aan te doen is? Ik heb helaas niet de kennis voorhanden om dit zelf te doen en ook op technisch gebied kom ik nogal aan 'power' tekort voor een snel voorbeeldje maar als iemand dit zou kunnen laten zien dan ben ik diegene erg dankbaar
Verwijderd
jij hebt ingeval gelijk, je kan ALLES realistisch laten lijken met de juiste materials, belichting en renderer.Noxious schreef op zondag 13 december 2009 @ 02:33:
Mag ik een beroep op een of meerdere medetweakers doen hier?
[afbeelding]
simpelweg omdat je daarmee letterlijk de realiteit naboots, oftewel je 3d voorwerp, hoe waardeloos dan ook, zal gerenderd worden alsof het in je kamer (of whatever) ligt.. betekent niet dat het mooi is, maar wel ''realistisch'' oftewel het zou er (als het bestaat) in het echt ook zo uitzien.
in je voorbeeld valt zoveel te veranderen dat het niet de moeite is op te noemen
Ik heb zelf een poging gedaan met Kerkythea, deze heeft bijna 2 uren staan renderen maar ik kom er achter dat ik nog verdacht weinig van belichting snap 

Edit: ik heb wel ff mijn 'renderfarm' van 2 systemen ingezet ja
dus kijk maar uit: http://i45.tinypic.com/1ypjlg.png

Edit: ik heb wel ff mijn 'renderfarm' van 2 systemen ingezet ja
[ Voor 22% gewijzigd door Noxious op 13-12-2009 16:22 ]
Hahahah ik denk dat je dan een value omhoog hebt gegooid wat niet zo hoog dient te zijn. In Max (zo te zien gebruik je iets anders te zien aan het 'compass') heb je dacht ik weinig voor 1 frame aan renderen met meerdere PCs. But I could be wrong.
Met Vray kan het wel, en ik dacht met mental ray ook
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
OK dan stand ik corrected, en goed om te weten!
Naar mijn mening hebben jullie allebei gelijk; met de juiste belichting kan je met een minimaal model al iets moois maken, maar tegelijkertijd zal die belichting op hogere resoluties niet kunnen verbergen dat bijvoorbeeld de rondheid van de wielen van deze Lada wordt benaderd door maar 20 vertices. Ook zijn de effecten die je met het glas kan behalen beperkt omdat het in dit model geen dikte heeft.Noxious schreef op zondag 13 december 2009 @ 02:33:
Ik beweer dat vrijwel ieder model 'fotorealistisch' te krijgen is met de juiste settings, en hij denkt dat dat onmogelijk is zolang het model niet 100% perfect is.
Ik heb het model via Blender gerenderd in LuxRender, onderstaande is het resultaat na ruim een uur rekenen:

Verwijderd
@Kelderik
Ziet er veelbelovend uit! Ik ben benieuwd naar de eerste renders straks!!! Het is en blijft een supergave wagen!
Ziet er veelbelovend uit! Ik ben benieuwd naar de eerste renders straks!!! Het is en blijft een supergave wagen!
Wow bedanktCharango schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:23:
[...]
Naar mijn mening hebben jullie allebei gelijk; met de juiste belichting kan je met een minimaal model al iets moois maken, maar tegelijkertijd zal die belichting op hogere resoluties niet kunnen verbergen dat bijvoorbeeld de rondheid van de wielen van deze Lada wordt benaderd door maar 20 vertices. Ook zijn de effecten die je met het glas kan behalen beperkt omdat het in dit model geen dikte heeft.
Ik heb het model via Blender gerenderd in LuxRender, onderstaande is het resultaat na ruim een uur rekenen:
[afbeelding]
Ik ben zelf wel wat verder gekomen inmiddels met Kerkythea, maar niet met dat model. Het is zo zwaar (op mijn pc) dat het uren gaat duren voor iets 'redelijks'.
Japy zorg dat je z'n reactie even hier post, wil wel weten hoe die zich er uit gaat wurmen
Hier een render van mij. De tank is CG (ja echt
) en nog niet helemaal voltooid, maar voor deze render voldoet ie zo wel. Beetje lopen stoeien met de belichting maar nog niet helemaal tevreden. Zie trouwens nou pas dat de schaduw een nog iets andere hoek heeft...
Omg, ben je er zo lang mee bezig en dan zie je het nu pas.. Moet zo afsluiten en naar huis.. Ach, fix iig dát morgen wel weer.
Verder nog C&C?

*click-able*

Omg, ben je er zo lang mee bezig en dan zie je het nu pas.. Moet zo afsluiten en naar huis.. Ach, fix iig dát morgen wel weer.
Verder nog C&C?

*click-able*
Volgens mij staat de fotograaf ongeveer op ooghoogte terwijl je de tank een beetje van bovenaf ziet dus volgens mij klopt het perspectief niet helemaal. Of de tank is gewoon erg klein
.
Inderdaad dus die hoek, schaduw moet ietssssssss blurrier, en het licht op je tank moet wat geliger. Schuif in Photoshop even met de Hue van tank layer, denk dat dat voldoende zou zijn.
Ik heb 'm hier al heen gestuurtapNia schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:36:
Japy zorg dat je z'n reactie even hier post, wil wel weten hoe die zich er uit gaat wurmen
*zucht* Toffe vrienden heb ik hé?apNia schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:36:
Meneer had wat foei lelijke Low Poly modellen uit het SketchUp 3D Warehouse geplukt. Daarop zei ik dat sommige (maar zeker niet alle!) van die dingen nooit foto realistisch zouden kunnen worden omdat ze gewoon de polygons missen. Zoals iemand hier boven bijvoorbeeld al zei; de wielen. Maar ook gewoon de motorkap bijvoorbeeld, wat in principe gewoon een vierkant blok was.
Overigens is het model wat JapyDooge hier heeft geplaatst geen low-poly model, daar had ik ook niets anders van verwacht. Dat was gewoon een top model.
Beetje mijn woorden uit de context halen. Hmpf.
Hahahah in dat geval hebben jullie beide gelijk. De hoeveelheid detail doet er toe EN de juiste belichting. Among others.
Mja, ik heb dus nooit gezegt dat de belichting/textures niets uitmaken, dat maakt Japy ervan. Integendeel juist, het maakt gigantisch veel uit. Alleen hij denkt van elk model een meesterwerk te maken omdat de belichting/textures alles is.apNia schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:55:
Hahahah in dat geval hebben jullie beide gelijk. De hoeveelheid detail doet er toe EN de juiste belichting. Among others.
Dat was dus het hele probleem
@Accesteam dat was hetzelfde model als wat ik in AWE had neergezet hoor
maargoed hap hap 
zelfs met weinig detail kun je er imo iets fotorealistisch uit laten zien, het probleem wat je wel hebt is hoe bruikbaar het er uit ziet
Een auto met vierkante wielen zal niemand serieus nemen, maar het kan er wel echt uit zien.
zelfs met weinig detail kun je er imo iets fotorealistisch uit laten zien, het probleem wat je wel hebt is hoe bruikbaar het er uit ziet
Een auto met vierkante wielen zal niemand serieus nemen, maar het kan er wel echt uit zien.
Zelfs met dit model zou je tot vrij mooie en snelle resultaten moeten kunnen komen hoor.Noxious schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:41:
[...]
Wow bedanktdat moet meer dan genoeg zijn om 'm te overtuigen
Ik ben zelf wel wat verder gekomen inmiddels met Kerkythea, maar niet met dat model. Het is zo zwaar (op mijn pc) dat het uren gaat duren voor iets 'redelijks'.
Wat snelle tips voor belichting in Kerkythea:
- Voeg een 'infinite plane' toe als ondergrond (Insert -> Model -> Basic Primitives -> Infinite Plane
- Geef deze plane een material (rechtermuisklik -> add material) bvb. Brown Diffuser om een 'Clay' effect te krijgen
- Stel je sun and sky in (Settings -> Sun and Sky) kies een reële locatie en tijd en je sky en zon worden automatisch toegevoegd!
- Verder je materials goed toewijzen
- Bij Sun de optie Soft Shadows aanzetten (RMB --> Edit Light)
- Je moet geen MLT als render setting nemen om tot een bruikbaar resultaat te komen. PM-Medium met een AA kan ook al voldoen!

klikbaar
Overigens is dit ook terug te brengen tot ~1minuut met een wat lievere material voor de lak en een lagere reolutie.

[ Voor 6% gewijzigd door demichiel op 14-12-2009 17:31 ]
Verwijderd
even een raar probleem;
mudbox 2010 f'ed al mijn wires up, met alle modellen die ik importeer. alles begint goed, totdat ik hem wat omhoog en omlaag subdivide.. dan krijg ik random rare wires erbij..

oh btw, over jullie discussie.
zoals ik al zei, met de juiste belichting kan alles realistisch zijn. ligt er alleen aan wat je opvatting van realistisch is, betekent bv niet perse dat het op een echte auto moet lijken, maar dat dat model er (als het in het echt bestaat) ook zo uit zou zien.
bv dit plaatje.

mensen hier zouden zeggen, te weinig polygonen, kan nooit realistisch worden.
echter is dit een masker en er niet digitaal bijgezet, oftewel compleet realistisch. realistisch betekent niet alleen mooie voorwerpen.. tegenwoordig kan je gewoon de belichting zo precies renderen als het in de natuur gebeurt, dus alles kan ''realistisch'' gerendert worden, of het mooi is is een andere discussie.
hope you get my point, just my 2 cents
mudbox 2010 f'ed al mijn wires up, met alle modellen die ik importeer. alles begint goed, totdat ik hem wat omhoog en omlaag subdivide.. dan krijg ik random rare wires erbij..

oh btw, over jullie discussie.
zoals ik al zei, met de juiste belichting kan alles realistisch zijn. ligt er alleen aan wat je opvatting van realistisch is, betekent bv niet perse dat het op een echte auto moet lijken, maar dat dat model er (als het in het echt bestaat) ook zo uit zou zien.
bv dit plaatje.

mensen hier zouden zeggen, te weinig polygonen, kan nooit realistisch worden.
echter is dit een masker en er niet digitaal bijgezet, oftewel compleet realistisch. realistisch betekent niet alleen mooie voorwerpen.. tegenwoordig kan je gewoon de belichting zo precies renderen als het in de natuur gebeurt, dus alles kan ''realistisch'' gerendert worden, of het mooi is is een andere discussie.
hope you get my point, just my 2 cents
Gebruikt iemand hier Cinema4d? Na overstap op OSX ben ik gaan kijken voor alternatieven voor 3DSMAX (kan wel via bootcamp, maar is omslachtig). Heb al wat ervaring met Maya maar wilde wel eens Cinema4d gebruiken.
En ik moet zeggen, het is een erg toegankelijk programma! Behoorlijk logisch opgebouwd. Lijkt ook wat sneller te werken.
Ook even naar Blender gekeken overigens, maar ik schrok een beetje van de interface
En ik moet zeggen, het is een erg toegankelijk programma! Behoorlijk logisch opgebouwd. Lijkt ook wat sneller te werken.
Ook even naar Blender gekeken overigens, maar ik schrok een beetje van de interface
[ Voor 12% gewijzigd door Giant87 op 14-12-2009 17:33 ]
Welke wires doel je op milky? Van links naar rechts lijkt me een normale subdivide.
Verwijderd
kijk maar eens goed bij die rechtse, er zitten allemaal kleine vakjes in de hoekjes van elke polygoon.apNia schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:59:
Welke wires doel je op milky? Van links naar rechts lijkt me een normale subdivide.
(de resolutie is wat te laag om het goed te zien)
als het nog niet duidelijk is zal ik wel even een grotere posten..
Je bedoelt dat het nu dit soort poly's zijn?
Is dat niet gewoon een renderfout van je wires of subdivide ie ook echt slecht?
code:
1
2
3
4
5
| _____ | | | __| | | | |__|__| |
[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 14-12-2009 19:16 ]
Verwijderd
ik denk dat je gelijk hebt, als ik die vertex rond beweeg lijkt er wel een verbinding te zijn met de omliggende vertexes.apNia schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:16:
Je bedoelt dat het nu dit soort poly's zijn?
code:
1 2 3 4 5 _____ | | | __| | | | |__|__|
opgelost dan
Ook mijn ervaring. Na Vue d'Esprit ben ik op aanraden van Tweakers overgestapt op Cinema4D. Daar werk ik nu al een aantal jaren mee. Omdat ik onlangs gevraagd werd wat modellen met Blender te maken (aangezien die weer een plugin had, enz...) dacht ik 'ik ken C4D nu aardig - dat kan toch niet moeilijk zijn?' maar ik schrok me ook te pletter. Wat een moeilijke interface! Vast leuk als je er mee hebt leren werken, maar voor mij maakte dat de overstap te groot. Cinema4D is echt eenvoudig ingericht en toch super uitgebreid.Giant87 schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:31:
Gebruikt iemand hier Cinema4d? Na overstap op OSX ben ik gaan kijken voor alternatieven voor 3DSMAX (kan wel via bootcamp, maar is omslachtig). Heb al wat ervaring met Maya maar wilde wel eens Cinema4d gebruiken.
En de rendertijden zijn laag! Normale renders van simpele objectjes met wat lampen: paar minuten. Iets met GI: 30 minuten. Ik weet nog steeds niet of het aan het programma ligt, maar ik kan C4D zeker aanraden
beetje late quote maar..Dutch3men schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:28:
Oke dit wat ik nu post is misschien niet van mij, maar ik vond het zeker weten het posten waard
[video]
[video]
iemand enige idee hoe je dat effect krijgt als in de eerste film, dus dat je langs die auto heen gaat en dan zo licht het wireframe er doorheen ziet (camaro 0.55).. vind dat echt enorm gaaf gedaan, wil dat voor mijn 3d models ook wel zo
Ik heb een vreemd probleem met 3ds max 2010 x64, willekeurig als ik Max opstart krijg ik dit te zien:

Het is echter niet elke keer (wel dezelfde fout) maar het lijkt een beetje willekeurig te zijn, ene keer wel, andere keer niet.. google heeft me helaas niet kunnen helpen

Het is echter niet elke keer (wel dezelfde fout) maar het lijkt een beetje willekeurig te zijn, ene keer wel, andere keer niet.. google heeft me helaas niet kunnen helpen
Apart je wireframe sequence uitrenderen, over de originele clip heen en masken maar. Uiteraard zie je daar ook nog wat hue veranderingen en andere effectjes. Maar de basis ligt 'm in een losse sequence.darkpluisje schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:33:
[...]
beetje late quote maar..
iemand enige idee hoe je dat effect krijgt als in de eerste film, dus dat je langs die auto heen gaat en dan zo licht het wireframe er doorheen ziet (camaro 0.55).. vind dat echt enorm gaaf gedaan, wil dat voor mijn 3d models ook wel zo
Edit: wat een verschrikkelijke, VERSCHRIKKELIJKE foute muziekkeuze voor die video. Avontuurlijke muziek onder zo'n slicke video. Alleen als ie die geijkte Matrix tune er onder had gezet was het nog erger geweest.
[ Voor 17% gewijzigd door apNia op 15-12-2009 01:47 ]
Dit topic is gesloten.