[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 47.060 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 22:00

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

ec30 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:16:
[...]

Het is iets anders gegaan: ik had een 3007WFP-HC besteld via eBay, moest idd uit de VS komen. De leverancier meldde vervolgens dat de 3007WFP-HC op back-order stond en dat er daarom een 3008WFP geshipped was :) Dit voor 647 Euro incl. verzendkosten. Een week later ontving ik inderdaad een nieuwe 3008WFP. Op de factuur op de doos stond USD 599. Dit klopt niet, maar ik neem aan dat hierover de BTW zal worden berekend. Ik ga er nl. wel vanuit dat ik nog een factuur krijg van FedEx ook al zijn er al best wat weken overheen gegaan. Ik reken op 90-100 Euro (incl. fee van FedEx).

Dit is natuurlijk een gelukje, maar ze zullen het wel gedaan hebben om hun positieve reviews op peil te houden, is toch de belangrijkste asset van een ebay verkoper.

Garantie is idd wel een puntje. Ik weet niet precies hoe dit zit. Dell Nederland zal hier wel niet ontvankelijk voor zijn? Wel heb zit er een garantiebewijs van Dell bij.

De 3008WFP is een subliem scherm btw!
toon volledige bericht
Kun je misschien de link naar dat eBay account posten? Ik ben nog op zoek naar een 3007wfp of 3008 en ik wilde eerst voor Qsix gaan maar die verkopen de 07 niet meer en 600 (+100) is natuurlijk een koopje. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Knightwolf schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:39:
[...]

Daar is dit topic niet voor bedoeld. Dit topic gaat alleen over de beeldschermen zelf en de ervaringen en evt technische problemen daarmee. Je geeft zelf al de link naar het goed topic. Stel je vraag daar :)
Ik wil hier toch wat op zeggen.
Wat weer zo jammer is dat in het Dell UltraSharp Serie topic de hele tijd gepraat wordt over Qsix over prijzen, dat mensen bestellen, dat er voorraad is etc, en als je problemen hebt mag dat weer niet.
Dan moet je ook een lijn trekken en helemaal niet praten over Qsix of wel en dan ook de problemen melden.
Misschien ken je mijn probleem nog wel zie: pimpimmers in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 13"
Al snel stond er een bericht van een moderator “We zijn alweer een tijdje over de 500 posts. Tijd voor een nieuw deeltje denk ik zo. Dan kunnen we mogelijk ook deze discussie over Qsix achter ons laten.”
Het nieuwe topic wordt geopend en het gaat gewoon door en mensen praten gewoon weer verder over prijzen, dat mensen bestellen, dat er voorraad is etc, maar problemen mag je niet over praten blijkbaar. Beetje raar als je het mij vraagt.

Ook in de topicstart staat Qsix en het lijkt net alsof je er met een gerust hart kan kopen, dat je wel 5 jaar garantie krijgt maar er zijn dus nogal wat gevallen inclusief mijzelf waar het helemaal fout gaat en niet opgelost wordt. Er zijn natuurlijk altijd wel een keer mensen ontevreden maar dat Qsix mensen gewoon helemaal negeert kan echt niet. Misschien is het handig om ook het problemen topic van Qsix daar te melden. Qsix reageert niet en negeert mails/Dell monitor stuk
En de link naar dell waar je je service tag kan checken of je wel echt 5 jaar garantie hebt, bij mij is het namelijk maar 3 jaar. (maar eigenlijk 0 omdat Qsix / Rob niet reageert en ik geen bon krijg.

Service tag check: http://support.euro.dell....l/details?c=nl&l=nl&s=gen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

hey mensen

ik ben altijd trotse eigenaar geweest van een dell 3007wfp hc, tot vorige week vrijdag.
Toen kreeg ik een verticale streep door het beeld heen. De paarse streep is precies 1 pixel van helemaal boven tot onder, midden in het beeld.

In een telefoontje werd ik heel netjes behandeld door service medewerker tom, deze stuurde me op een gegeven moment door naar de monitor afdeling waar erwin het overnam.
Ook erwin wist waar hij mee bezig was en handelde heel netjes. Het volgende werd beloofd :

nieuw monitor op dinsdag 29 sept.
geen kosten nieuwe monitor
geen verzendkosten
dhl medewerker geeft nieuwe af en neemt oude mee.

Het is nu maandag 28 sept en ik heb een nieuwe monitor, pluim voor dell zeer nette service.
geen verzendkosten of iets anders moeten betalen.

Mijn probleem is nu, de medewerker van dhl heeft de nieuwe wel afgegeven maar de oude niet mee genomen. Nu zag ik op de dell site staan dat wanneer het niet lukt om het desbetreffende onderdeel terug te sturen de nieuwe gefactureerd zal worden.
Dit is toch wel minder fijn om te lezen.

Helaas heeft m'n moeder de naam en evt werknemers nummer van de dhl medewerker niet kunnen noteren. De medewerker kon zich namelijk niet goed verstaanbaar maken, hij sprak grotendeels turks en een beetje duits. Zijn reden voor het niet accepteren van de retourzending was " ik ben bang dat het gestolen word, ik ben onschuldig, ik neem hem niet mee" ( nu wel helemaal in het nederlands ).

mijn punten zijn nu :

1 ik wil niet gefactureerd worden voor de nieuwe monitor
2 ik ga geen verzendkosten betalen want dit is niet afgesproken met service medewerker erwin
3 ik ga niet opdraaien voor een probleem wat veroorzaakt word een medewerker van dhl omdat deze persoonlijke redenen er voor heeft.

Wat doe ik nu ?
heeft iemand anders ervaring met de rma bij dell ? ging het toen ook zo ?

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:10
Misschien gewoon even bellen naar Dell en je verhaal vertellen... :?
Zij weten vast wel hoe je de monitor bij hun krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Inderdaad gewoon Dell bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Even bellen want best kans dat er morgen weer iemand voor de deur staat (dhl)

Soms kan er wel eens een dag tussen zitten. Maar voor de zekerheid zou ik idd wel even bellen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206929

Ik heb precies hetzelfde gehad. Geen probleem. Ik heb ze ook even gebeld dat ze de oude nog moeten ophalen én dat ze daarvoor eerst even een afspraak moeten maken omdat er anders niemand thuis is.

Dat ging overigens eerst een aantal keer fout omdat een koerier voor mijn deur stond zonder voorafgaand een afspraak met mij te maken, zoals ik gevraagd had. Vervolgens kreeg ik een email van een Dell "incident manager" (ze hebben je email adres als je een RMA aanmaakt) dat het ze niet lukt om mijn oude monitor op te halen. Hele verhaal nog eens uitgelegd en toen kon ik een afspraak maken om de oude te laten ophalen, op mijn werk zelfs. Ze komen er dus ook vanzelf wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:10

psy

Dus vrijdag gebeld, en maandag had je al een nieuwe monitor? Echt bizar snel. Dat doet Dell toch wel erg goed.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

3 jaar lange premium garantie.
Dan heb je hele mooie garantievoorwaarden.
Ze staan te lezen op de site van dell, dit zijn de 2 leukste.

omruil mogelijkheid al met slechts 1 dode pixel
binnen 24 uur na melding een vervangend apparaat

Vind het al netjes dat het binnen 1 week word omgeruild, ga echt niet zeuren om binnen 24 uur. Het is allemaal beter dan wat ik nu al ervaren heb met sapphire,asus,samsung,gigabyte,geil,club 3d,lexmark,hp,packardbell,sony,microsoft etc.

Heb net ook contact opgenomen met de service desk, ze proberen m nu nog 3x op te halen. vandaag ( dinsdag ), morgen (woensdag) en overmorgen(donderdag). Helaas voor hun is het die dagen niet mogelijk om hem op te halen. Na die 3x word er gebeld om een afspraak te maken. _/-\o_

Als dit goed gaat stuur k ze een bloemetje :o

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

LyP0 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:59:
3 jaar lange premium garantie.
Dan heb je hele mooie garantievoorwaarden.
Ze staan te lezen op de site van dell, dit zijn de 2 leukste.

omruil mogelijkheid al met slechts 1 dode pixel
binnen 24 uur na melding een vervangend apparaat

Vind het al netjes dat het binnen 1 week word omgeruild, ga echt niet zeuren om binnen 24 uur. Het is allemaal beter dan wat ik nu al ervaren heb met sapphire,asus,samsung,gigabyte,geil,club 3d,lexmark,hp,packardbell,sony,microsoft etc.

Heb net ook contact opgenomen met de service desk, ze proberen m nu nog 3x op te halen. vandaag ( dinsdag ), morgen (woensdag) en overmorgen(donderdag). Helaas voor hun is het die dagen niet mogelijk om hem op te halen. Na die 3x word er gebeld om een afspraak te maken. _/-\o_

Als dit goed gaat stuur k ze een bloemetje :o
toon volledige bericht
Waar staat dat precies in de doolhof-Dell-site?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226971

@ psy Bij de U2410 staat het helemaal onderaan:

http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=294998

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pimpimmers schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:59:
[...]

Ik wil hier toch wat op zeggen.
Wat weer zo jammer is dat in het Dell UltraSharp Serie topic de hele tijd gepraat wordt over Qsix over prijzen, dat mensen bestellen, dat er voorraad is etc, en als je problemen hebt mag dat weer niet.
Dan moet je ook een lijn trekken en helemaal niet praten over Qsix of wel en dan ook de problemen melden.
Misschien ken je mijn probleem nog wel zie: pimpimmers in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 13"
Al snel stond er een bericht van een moderator “We zijn alweer een tijdje over de 500 posts. Tijd voor een nieuw deeltje denk ik zo. Dan kunnen we mogelijk ook deze discussie over Qsix achter ons laten.”
Het nieuwe topic wordt geopend en het gaat gewoon door en mensen praten gewoon weer verder over prijzen, dat mensen bestellen, dat er voorraad is etc, maar problemen mag je niet over praten blijkbaar. Beetje raar als je het mij vraagt.

Ook in de topicstart staat Qsix en het lijkt net alsof je er met een gerust hart kan kopen, dat je wel 5 jaar garantie krijgt maar er zijn dus nogal wat gevallen inclusief mijzelf waar het helemaal fout gaat en niet opgelost wordt. Er zijn natuurlijk altijd wel een keer mensen ontevreden maar dat Qsix mensen gewoon helemaal negeert kan echt niet. Misschien is het handig om ook het problemen topic van Qsix daar te melden. Qsix reageert niet en negeert mails/Dell monitor stuk
En de link naar dell waar je je service tag kan checken of je wel echt 5 jaar garantie hebt, bij mij is het namelijk maar 3 jaar. (maar eigenlijk 0 omdat Qsix / Rob niet reageert en ik geen bon krijg.

Service tag check: http://support.euro.dell....l/details?c=nl&l=nl&s=gen
toon volledige bericht
Ik snap je punt heel goed. Het is ook niet dat die problemen met Qsix in de doofpot gestopt moeten worden (in tegendeel). Maar er zo diepgaand op in gaan moet alleen niet in dit topic! :)
Het alleen maar noemen van dat iemand eentje besteld heeft en meldingen van levertijden hoort hier overigens net zo goed niet. Daar is eerder ook al wat over gezegt, dus het is niet zo dat daar niks tegen gedaan is.

Ik zal de linkjes die je geeft iig in de TS zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Juist!!!
Daarom kom ik naar hier om te lezen.
En als er veel mensen hier problemen met een of andere leverancier hebben.
Is het heel, maar dan ook heel waardevol voor andere Tweakers en kopers.
Aan de hand van deze waardevolle berichten heb ik mijn Dell bestelling in de UK geplaatst en niet bij Qsix.
Ik hou van garantie en vooral van handelaars die hun garantie nakomen.
En ja, dit is wel deglijk on topic over de Dell UltraSharp reeks.
Hier hebben wij wat aan. (Het moet dus zeer zeker NIET in een ander topic over verkopers en webshops staan, maar hier, daar het belangrijke info is)
En ik ben deze posters ook heel dankbaar. Zo kunnen we een besluit vormen.
Kijk,als één iemand een klacht heeft, zal het wel niets betekenen...
Maar als er velen een klacht hebben??? tja.
Daar dient een formum voor.
In ieder geval, allemaal bedankt voor de informatie. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door micd33 op 29-09-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

alwinus schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:43:
[...]

mjah, toch iets minder goed dan ik verwacht had...de nec2490wuxi2 wordt nu wel toch wat interessanter voor mij
Als je de conclusie leest dan is de reviewer toch wel redelijk enthousiast over dit scherm. Hij/zij zegt zelfs dat het beter is dan de 2407 en de 08. Niet extreem veel beter, maar er zijn wat punten verbeterd ten opzichte van de vorige versie.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
micd33 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:29:
En ja, dit is wel deglijk on topic over de Dell UltraSharp reeks.
Hier hebben wij wat aan. (Het moet dus zeer zeker NIET in een ander topic over verkopers en webshops staan, maar hier, daar het belangrijke info is)
Klachten over leveranciers horen NIET in dit topic thuis. Dit topic is puur en alleen voor de monitors zelfs en ervaringen met het fysieke scherm dat je in je handen hebt. Dat is altijd al zo geweest en dat blijft ook zo.

Problemen met leveranciers dus ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Nog meer mensen met ervaringen met de U2410 en die willen delen?
Een kennis wil een nieuwe monitor en vraag me af of ik weer een 2408WFP ga aanraden of een U2410.

• micd33
Knightwolf schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:17:
[...]

Klachten over leveranciers horen NIET in dit topic thuis. Dit topic is puur en alleen voor de monitors zelfs en ervaringen met het fysieke scherm dat je in je handen hebt. Dat is altijd al zo geweest en dat blijft ook zo.

Problemen met leveranciers dus ergens anders.
Nee, maar ik had bijna verkeerd gekocht.... Want ik lees namelijk dat topic van Webshops niet... Dus nog goed , dat ze het hier erover hadden. :+

• micd33
Anoniem: 614 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:44:
Nog meer mensen met ervaringen met de U2410 en die willen delen?
Een kennis wil een nieuwe monitor en vraag me af of ik weer een 2408WFP ga aanraden of een U2410.
Ik heb gisteren eentje besteld.
Ik zal hier overmorgen m'n bevindingen wel neerpennen, als hij binnen is.
Maar hij zal wel goed zijn. Want in alle reviews die ik erover gelezen heb scoort hij zeer goed.
Het enige minpunt dat steeds terugkomt is het wat hoge verbruik.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Knightwolf schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:15:
[...]

Ik snap je punt heel goed. Het is ook niet dat die problemen met Qsix in de doofpot gestopt moeten worden (in tegendeel). Maar er zo diepgaand op in gaan moet alleen niet in dit topic! :)
Het alleen maar noemen van dat iemand eentje besteld heeft en meldingen van levertijden hoort hier overigens net zo goed niet. Daar is eerder ook al wat over gezegt, dus het is niet zo dat daar niks tegen gedaan is.

Ik zal de linkjes die je geeft iig in de TS zetten.
Het is ieder geval nu duidelijk in de TS. Top.
Ik kwam toevallig weer eens in dit topic en las dat er weer mensen met problemen waren.
Dus vandaar dat ik het zeg.

Ik heb mijn probleem met Qsix achter me gelaten. Als mijn monitor natuurlijk echt stuk gaat laat ik het er niet bij zitten, hij doet het maar piept en heb geen bon :'( (alleen bewijs dat ik betaald heb met Ideal)
Maar mensen moeten wel weten dat Qsix niet perfect is en soms op een rare manier met mensen omgaat. (negeren) dat is gelukkig nu duidelijk.

• LyP0

LyP0

even een update :

De monitor is gister opgehaald. Dit werd gedaan door de zelfde persoon die de nieuwe is komen afleveren.

Deze persoon heeft na aandringen een bewijs van af gifte ( mijn monitor in zijn busje) afgegeven en ondertekend. Dit leek mij echter niet meer dan normaal, hier had ups dus ook een formuliertje voor.
Dit is goed opgeborgen, mocht er iets mis gaan.

Dell heeft de monitor vandaag ontvangen om 9:56

Ik heb nog geen berichtje mogen ontvangen van ze dat ze de monitor hebben ontvangen of er al iets aan gedaan hebben.
ik heb gelukkig voor het opsturen van de monitor een foto gemaakt van de fout/het probleem, mochten ze commentaar hebben dan kan ik ze netjes de foto's door sturen.

Zoals jullie misschien merken zit ik een beetje te wachten tot er iets fout gaat, in mijn gedachten moet het haast wel. Zo netjes als dit is het namelijk nog nooit gelopen.
Ik wacht met spanning af op een bericht van dell en dan zie ik wel verder.
jullie worden in elk geval up to date gehouden.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 23:14
vraagje ivm kleur calibratie(yep nog eens),

Oja ik gebruik w7.

Ik heb bij Control Panel\Appearance and Personalization\Display\Screen Resolution\Advanced setttings en dan color managment
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n89/coldvinc/th_screencolor.jpg
gezien dat er al heel wat ICC profielen staan geïnstalleerd op men PC(meegeïnstalleerd met W7?) en zag daar het ICC profiel, sRGB IEC61966-2.1 staan en dat gebruikt als standaard. Mag ik er nu van uit gaan dat men monitor min of meer goed is gecalibreerd?

Ik weet dat hardwarematig kalibreren het beste is maar voorlopig heb ik nog geen sypder3 dus moet ik het bij standaard ICC profielen houden.

en nu vraag ik me ook af, als ik men monitor met sypder kalibreer en maak dan een afbeelding, sla deze op met het standaard ICC profiel dat het meekrijgt en plaatst dit dan op het internet, gaat die afbeelding dan niet verkeerd worden weergegeven? Of is mss beter dat ik dan ipv het standaard sRGB profiel mee te sturen met de afbeelding er gewoon niks aan hang of het profiel dat spyder heeft opgesteld?

[ Voor 95% gewijzigd door reaper_unique op 03-10-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Laatst online: 04-11-2019
Ook in ben "in the game" voor een nieuwe monitor,

Na wat reserach ben ik in dit topic terecht gekomen. Onlangs voor mijn vader een Samsung 2443bw aangeschaft welke binnen 4 weken defect was (overigens wel prima gerepareerd), ook vielen de kleuren wat tegen. Daarom besloten om toch maar een stapje duurder te zoeken. Eizo werd me toch net iets te duur. Dell zit in een beetje in het midden , en lijkt me daarom een prima kandidaat.

Zoals (waarschijnlijk) velen ben ook ik aan het twijfelen tussen een 2408wpf of een u2410. Hier heb ik nog de volgende info over gevonden:

I recently had the 2408WFP, after trying to use it for 3 weeks, i’ve decided to return it to Dell, despite all the rave reviews about it. Yes i must say it’s truly a magnificent 24incher (2408wfp), but being a PVA panel, and having had moved up to this from an older Dell 2005WFP monitor (which, is an S-IPS panel), i could not get myself accustomed to the PVA technology.. the Viewing Angle felt dramtically smaller in comparison with even the old 20inch IPS panel monitor i had prior.

It resulted in intense Color Shifting for me, making it hard and very uncomfortable to read Email or Text documents (black font against a white/bright color background..high contrast documents). It caused eyestrain on me and headaches. Color Shifting is not the same as Viewing Angle, many might think it is but they are two different things.

If i was able to rid/calibrate that 2408wfp the right way, i’m sure it would have fixed the color shifting problem. However, i couldn’t and thus my inability to make it a keeper. Aside from color shifting troubles i had, put that aside, and wow, i must say 24inches of such wide-gamut colors is breathtaking. Movies and videos looked fine, and immersive because of the size of the screen itself.

I for one love high resolutions, and that 2408wfp gave me just that, a 1920×1200 resolution (16:10 aspect).

So comparing the 2408wfp to the new U2410, i’m pretty confident to say i would, if anything, take the U2410 over the 2408wfp any time. The U2410 seems much closer to my experience with the 2005wfp model, both of these having IPS panels. With the newer U2410, it not only increases my physical screen size, it also increases resolution estate from 1680×1050 to 1920×1200! Also, the U2410 sports an even wider gamut/range of color, so in theory, the U2410 will be our new King of 24inchers.

bron

Echter heb ik ook nog de 2209Wa in mijn achterhoofd. Deze is nu te koop voor 239 euro bij Qsix.

Ik vraag me alleen af of ik daar niet achteraf spijt van krijg. 1900x1200 wordt volgens mij toch een beetje de standaard. Ook vraag ik me af of je veel verschil ziet bij het afspelen van hd materiaal. Ik wil namelijk ook graag een ps3 aan mijn monitor hangen. Hd matreiaal zal dan worden ge-eupscaled van 1650x1080 naar 1900X1080. Maar dit is waarschijnlijk alleen bij blu-ray films. Volgens mij is geen éé'n ps3 game native in 1080p maar juist allemaal 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
Ik heb de 2408WFP A03 en heb er geen klagen over, kleuren tjah kalibreer het deftig. Ik weet niet hoe jij naar je scherm kijkt maar ik kijk er nog steeds recht op en als men maat naast me zit ziet hij nog alles perfect.

maarja de u2410 is nieuwer en zal dus wel wat beter zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door reaper_unique op 04-10-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Twanjo schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:23:
Volgens mij is geen éé'n ps3 game native in 1080p maar juist allemaal 720p.
Jawel hoor, maar het zijn er niet veel: PS3 Wiki
Verder wordt bijvoorbeeld MGS4 door een upscaler opgewerkt tot 1080p (native 1024 x 768).
reaper_unique schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:24:
Ik heb de 2408WFP A03 en heb er geen klagen over, kleuren tjah kalibreer het deftig. Ik weet niet hoe jij naar je scherm kijkt maar ik kijk er nog steeds recht op en als men maat naast me zit ziet hij nog alles perfect.

maarja de u2410 is nieuwer en zal dus wel wat beter zijn.
Of de U2410 beter is kan ik niet zeggen, bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal.
Groot voordeel is wel dat de U2410 standaard behoorlijk nauwkeurige profielen heeft voor sRGB en AdobeRGB (via een LUT).
Verder is er voor de fanatieke gamer nog de mogelijkheid om voor een verdere reductie van de lag de LUT uit te schakelen (game mode). Nadeel is wel dat de kleur dan wat afwijkt.

[ Voor 49% gewijzigd door Flitzer op 04-10-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Krijg je tegenwoordig bij bestelling van een 2408 een A03 dan? Is deze beter dan een A02?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Twanjo schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:23:
Echter heb ik ook nog de 2209Wa in mijn achterhoofd. Deze is nu te koop voor 239 euro bij Qsix.
Denk er wel aan dat de 2209WA een duidelijk minder scherm is in vergelijking tot bijvoorbeeld de U2410 (een E-IPS en geen H-IPS scherm).
Er zitten veel minder aansluitmogelijkheden op (geen HDMI!) en het menu is simpeler.
Er zijn wat minder mogelijkheden voor het schalen van het beeld (geen 'maintain aspect ratio', wat in combinatie met een PS3 of X360 problemen kan geven).
De 2209WA is een sRGB scherm en geen Wide Gamut monitor, wat voor niet professioneel gebruik gemakkelijker kan zijn.
De LUT met standaardprofielen ontbreekt, maar er wordt wel een icc-profiel meegeleverd.
Na calibratie met een Spider is de kleurweergave van de 2209WA wel minder dan de U2410.
Verder zijn er wat klachten over de uniformiteit van het beeld, maar persoonlijk vind ik dat nog wel meevallen.

Vergeleken met een TN paneel is het natuurlijk wel een enorme verbetering en de prestaties zijn prima gegeven de prijs.
De 2209WA is dus een prima keuze, maar er is meer verschil met de 24" monitoren dan die 2" beeldformaat.
Als (tweede) scherm is het een prima monitor, maar bij gebruik met een PS3 zou ik zelf de U2410 overwegen.
De 2408WFP is ook een goede monitor, maar de sRGB mode schijnt volgens de reviews niet echt ideaal te zijn (dus zelf calibreren) en de input lag is wat groter wat met name voor gebruik met een console een probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
@ Flitzer , bedankt voor de info.
De 2209WA is een sRGB scherm en geen Wide Gamut monitor, wat voor niet professioneel gebruik gemakkelijker kan zijn.
Wat bedoel je hier precies mee? Een sRGB is makkelijker voor niet profesioneel gebruik? Gaat het dan om afstellen etc?

Die ps3 maar bijzaak. Ik gebruik het scherm voor :

Desktop werk
Internet
Pc-gaming
ps3 gaming/ films kijken.

En dan ook echt in die volgorde. Die ps3 er aan hangen is maar sporadisch. Als mijn vriendin een avondje tv wil kijken en ik een avondje gamen/film kijken hang ik hem van de tv aan de monitor.

Rest mijn nog wel de vraag. Als b.v. een ps3 full hd uitstuurt 1900x1080 krijg ik zwarte balken als ik voor een 1900x1200 scherm ga. Dat vind ik (denk) niet erg, maar moet er dan ook gedownscaled worden, of valt dat sowiezo niet op aan de kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Twanjo schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:23:
@ Flitzer , bedankt voor de info.

[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Een sRGB is makkelijker voor niet profesioneel gebruik? Gaat het dan om afstellen etc?

Die ps3 maar bijzaak. Ik gebruik het scherm voor :

Desktop werk
Internet
Pc-gaming
ps3 gaming/ films kijken.

En dan ook echt in die volgorde. Die ps3 er aan hangen is maar sporadisch. Als mijn vriendin een avondje tv wil kijken en ik een avondje gamen/film kijken hang ik hem van de tv aan de monitor.

Rest mijn nog wel de vraag. Als b.v. een ps3 full hd uitstuurt 1900x1080 krijg ik zwarte balken als ik voor een 1900x1200 scherm ga. Dat vind ik (denk) niet erg, maar moet er dan ook gedownscaled worden, of valt dat sowiezo niet op aan de kwaliteit
toon volledige bericht
Ik ben geen expert op het gebied van kleurprofielen, maar zal proberen het hier neer te zetten.
Het standaard kleurprofiel van veel monitoren en o.a. printers is sRGB.
Stuur je rood maximaal uit dan zou de tint rood (ongeveer) gelijk moeten zijn op het scherm en de printer en gelijk aan wat de applicatie verwacht.
Windows en de meeste applicaties gaan ook standaard uit van sRGB, hoewel sommige applicaties ook andere profielen ondersteunen.
AdobeRGB ondersteunt meer kleuren dan sRGB en NTSC is nog breder (zelfs extreme kleuren die niet meer zichtbaar zijn voor het menselijk oog).
Het voordeel is potentieel beter kleuren, maar het nadeel is een hoop ellende met callibratie.

De maximale kleur rood bijvoorbeeld van Adobe RGB is wat feller dan dat van sRGB.
De digitale aansturing is echter beperkt tot 8 bits per kleur (0-255).
Een monitor die afgeregeld is voor Adobe RGB zal bijvoorbeeld dus een wat feller rood weergeven als de applicatie 'gewoon' sRGB rood uitstuurt (255), ofwel oververzadiging.
Bijvoorbeeld de rode balk bovenaan deze site knalt werkelijk van het scherm bij aansturing met sRGB op een Wide Gamut monitor (zonder correctie).

Wil je de correcte kleuren krijgen dan zal de applicatie hier rekening mee moeten houden en in ieder geval moeten de kleuren gelijk behandeld worden over de hele keten (applicatie, scherm, printer, ...).
Dit kan gebeuren door het installeren van een zogenaamd ICC profiel, mits de applicatie dit profiel respecteert.
De wat betere monitoren die een breder kleurenspectrum hebben dan sRGB hebben ook vaak een LUT (look-up table) die sRGB aansturing omzet naar de correcte kleuren van de monitor zelf.
De U2410 heeft ook een standaard profiel voor sRGB (en eventueel Adobe RGB), zodat bijvoorbeeld een film en games de juiste kleur hebben.
Nadeel van de LUT is wel een vertraging, vandaar dat bij games het mogelijk is die uit te zetten, maar dan klopt meestal de kleur niet meer en zijn vooral de extreme tinten rood, blauw en groen erg overdreven.

Bij een eigen kleurenprofiel, meestal gemaakt met een callibratietool, gebruik je de monitor zonder standaardprofiel en zorgt dit zelf gemaakte profiel voor de juiste conversies.
Een applicatie als fotoshop neemt dit profiel correct mee, maar veel andere applicaties doen dit niet wat leidt tot een afwijkende kleur.
Bij monitoren zoals die van Eizo is het zelfs mogelijk de callibratie in de monitor zelf te doen.

Een Wide Gamut monitor heeft dus potentieel betere kleuren, maar dit kan dus voor een gewone gebruiker (zonder calibratie tool) problemen veroorzaken als er geen goede sRGB mode in zit.
Overigens is Wide Gamut niet per definitie beter, want de weergave van zwart kan bijvoorbeeld nog steeds erg slecht zijn door o.a. backlight bleeding en het beruchte 'sparkling' van IPS schermen.
Zelf heb ik de U2410 en gebruik het ingebouwde sRGB profiel en de kleuren zijn goed en de lag is voor mij niet merkbaar.
Van reviews van monitoren als de 2408WFP, Philips 240PW9E en de HP LP2475W begrijp ik dat het Wide Gamut gebeuren daar een stuk minder eenvoudig is voor een standaard gebruiker.
Mijn vader heeft de U2410 en 2209WA voor fotografie en beide monitoren zijn daar gecalibreerd met een eigen kleurenprofiel (geladen in de videokaart).
De U2410 is nauwkeuriger te kalibreren en de kleuren zijn ook mooier, maar de 2209WA is zeker niet slecht gezien de prijs.

Ik heb het niet getest, maar zover ik heb begrepen kan de U2410 1080P beelden stretchen of weergeven met zwarte balken aan boven en onderzijde (wat naar mijn mening de voorkeur heeft).
Bij de 2209WA ontbreekt de mogelijkheid om te scalen en tegelijkertijd de beeldverhouding te respecteren en wat ik van reviews heb begrepen krijg je dan aan alle zijden zwarte balken of wordt het beeld uitgerekt.

Dit is mijn ervaring met Wide Gamut.
Als iemand een beter technische uitleg heeft dan svp hier vermelden.
Hier staat overigens wat meer over het wide gamut gebeuren, waarin ook wat interessante links staan: 240PW9E
Voor normaal gebruik is sRGB voldoende en eenvoudiger in gebruik en dit kan met zowel de 2209WA als de U2410.
Wat betreft beeldverhouding en aansluitingen is de U2410 een betere keuze, maar ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
Ik heb dus de 2408WFP A03 en merk niks van input lag, en heb het sRGB ICC profiel en als ik dat dan vergelijk met adobe RGB merk ik niet veel verschil of beter nog, geen zogoed als alle kleuren zijn iedentiek, natuurlijk is kalibreren met spyder3 pro bv. beter.

Nogmaals, omdat de U2410 een nieuw model is en gebruik maakt van H-IPS zou hij normaal wat beter moeten zijn maar ik denk niet dat je het verschil zult merken als je ze allebei het zelfde ICC-profiel geeft. Input lag zal mss wat beter zijn maar ik denk niet dat je het zult merken.

[ Voor 35% gewijzigd door reaper_unique op 04-10-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
reaper_unique schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:37:
Ik heb dus de 2408WFP A03 en merk niks van input lag, en heb het sRGB ICC profiel en als ik dat dan vergelijk met adobe RGB merk ik niet veel verschil of beter nog, geen zogoed als alle kleuren zijn iedentiek, natuurlijk is kalibreren met spyder3 pro bv. beter.
Normal mode met ICC profiel en AdobeRGB (over de hele keten) zal ook dezelfde kleur geven na goede calibratie of bij gebruik van een goed profiel.
Het probleem treedt op bij applicaties die sRGB uitsturen naar een wide gamut monitor (zonder correctie) zoals de meeste games en een aantal onderdelen van Windows zelf.
Wel is het mogelijk de monitor zodanig af te regelen (in de monitor of in de RGB correctie van de videokaartdriver) dat de monitor in de buurt komt van sRGB, maar de kleur zal zelden exact sRGB zijn.

De 2408WFP is berucht om de redelijk hoge input lag (zoek zelf maar even), hoewel dit mogelijk bij latere revisies beter is geworden.
De lag waarden voor de 2209WA en U2410 staan hier: link
Of je van de lag wel of geen last hebt is persoonlijk en hangt ook af van de games af (FPS is bijvoorbeeld meer een probleem dan een RPG).
De meeste TN panelen hebben lagere lag dan IPS, die meestal weer iets beter is dan PVA.
Waarom die lag optreedt is mij niet helemaal duidelijk, want dit zou veroorzaakt moeten worden door de beeldbewerkingsketen (bijvoorbeeld de LUT) en die lijkt me voor TN niet echts anders dan voor IPS/PVA (een extra LUT buiten beschouwing gelaten).

[ Voor 6% gewijzigd door Flitzer op 04-10-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 22:43

alwinus

Tweaked

Nogmaals, omdat de U2410 een nieuw model is en gebruik maakt van H-IPS zou hij normaal wat beter moeten zijn maar ik denk niet dat je het verschil zult merken als je ze allebei het zelfde ICC-profiel geeft. Input lag zal mss wat beter zijn maar ik denk niet dat je het zult merken.
de 2408 heeft dan ook geen bruikbare sRGB modus (oftewel nauwelijks verschil). De U2410 laat daar wel een duidelijk verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees veel zin en onzin hier. IMHO moet je de rev A02 van de 2408WFP vergelijken, want dat is het huidige model. Vergelijkingen met 2408WFP A00 en A01 zijn met ander woorden niet handig en maakt de boel alleen maar verwarrend. Ik heb de U2410 A00 hier staan alsmede de 2408WFP A02.

Van de week zal ik hier een opsomming schrijven van de grootste verschillen tussen beide.
Kan wel alvast zeggen dat het een close race is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alwinus schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:28:
[...]
de 2408 heeft dan ook geen bruikbare sRGB modus (oftewel nauwelijks verschil). De U2410 laat daar wel een duidelijk verschil zien.
Of die bruikbaar is laat ik aan iedere gebruiker. Maar dat er geen verschil is, is absolute onzin. Je hebt dit blijkbaar van horen zeggen. Je ziet duidelijk minder heldere kleuren. IMHO iets doorschietend naar wat je op veel TN schermen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Er staat inmiddels ook een review van de U2410 op TFT Central.
De review bevat ook veel informatie over kleurenprofielen en andere kwaliteitskenmerken van TFT schermen.
Lees de review en trek je eigen conclusies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren de u2410 besteld via dell.nl *O* De levertijd is langer dan een week, das dan wel weer jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Anoniem: 614 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:37:
[...]

Of die bruikbaar is laat ik aan iedere gebruiker. Maar dat er geen verschil is, is absolute onzin. Je hebt dit blijkbaar van horen zeggen. Je ziet duidelijk minder heldere kleuren. IMHO iets doorschietend naar wat je op veel TN schermen ziet.
Ok..my bad...dit bedoelde ik dus: The Dell 2408WFP featured this option, and did a good job of offering a reduced colour space accurate to the sRGB reference. However, it wasn't possible to get any good results in terms of colour accuracy, even with calibration, and dE average was a very poor 7.3 (haal ik uit verschillende reviews). Dus voor mij (ja voor mij) minder bruikbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:12
Hoe zit het tegenwoordig met displayport. Is hier nu 120hz bij 1920x1200 mee mogelijk? Heeft iemand dit al eens getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Na een lange tijd stug gebleven te zijn bij een CRT, ben ik nu toch in de markt voor een LCD. Mijn oog valt voorlopig al op de U2410. Vooral omdat ie de kleuren accuraat kan weergeven, voor mij belangrijk omdat ik veel met (bewegende) video werk. Alleen kan ik in reviews niet altijd even duidelijk uitvinden wat het werkelijke stroomverbruik is. Heeft een van de U2410 bezitters de mogelijkheid om dit te meten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
HIer is nog een redlijke uitgebreide review van de 2408 voor de geintereseerde : http://monitortest.blogspot.com/.

Wat ik me nu wel afvraag is of mensen ook al over het volgende hebben nagedacht.

Bij bestelling van een 2408 krijg je waarschijnlijk de laatste revisie A03. Dit is (als ik alle informatie kan geloven) dus een betere versie als de aller eerste. Inputlag verbeterd en wellicht nog meer kinderziektes eruit. De U2410 is nog niet zo lang uit, en waarschijnlijk nog steeds de eerste revisie. Is het dan wel slim om deze "nu"aan te schaffen? Ik weet het , je kan niet eeuweig blijven wachten. Maar ik zou me toch wel flink gen##id voelen als ik nu een scherm van +600 euro aanschaf, en er over 2 weken een nieuwe revisie uitkomt die "beter" is. In de U2410 zit ook een ander type paneel dan de 2408. Het kan dus niet zo zijn dat ze op de "betere"versie van die 2408 voortboorduren.

Wat denken jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twanjo schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:45:

Wat ik me nu wel afvraag is of mensen ook al over het volgende hebben nagedacht
...
...
De nieuwste revisie van de 2408WFP is A02. De eerdere reviesies zijn A00 en A01.
Als je je theorie van revisie's aanhoudt dan heb je gelijk. Een 2408WFP rev A00 zou ik nooit gekocht hebben.
In rev A01 heeft Dell al heel veel zaken aangepakt waaronder ongeveer halvering van de inputlag.
Als ik echter naar andere modellen van Dell kijk, dan zijn hier echter veel minder revisies van uitgekomen.

Edit: de link die je geeft is van pre A02. Hebben we dus niets aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 614 op 05-10-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 17:01

Blord

Hello Kitty !

Ik had gisteren de U2410 bij Qsix besteld met pixelgarantie voor 520€. Deze zou vandaag verzonden zijn.
Omdat ik vroeger ook mijn 2407WFP bij Rob had besteld en nooit problemen heb gehad met hem, heb ik opnieuw een nieuwe monitor besteld. Het scheelt wel aanzienlijk in prijs als je met dell.nl vergelijkt.

Waarschijnlijk krijg ik de revisie A00. Natuurlijk komen in de toekomst hogere revisies uit met verbeterde eigenschappen maar ik vertrouw erop dat de kwaliteitscontrole bij Dell 100% is en dat A00 feilloos werkt.

Natuurlijk geldt dat voor alle produkten. Aan de horizon zijn altijd betere, snellere modellen in aankomst.
Dan kun je eeuwig blijven wachten. Mijn 2407WPF had ik aan iemand belooft en zodoende kon ik een nieuwe U2410 aankopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Er is weinig nieuw aan de U2410.
Het scherm is een verbeterde versie van het H-IPS scherm zoals dat in de vergelijkbare Philips en HP monitor zit.
De elektronica is grotendeels gebaseerd op de 2408WFP, de 2209WA en de 2709WFP.

Je kunt wel blijven wachten, maar dan reden we nu allemaal in een T-Ford revisie 50 en hadden we nog een zwart-wit TV in huis staan.
Perfect is een monitor nooit, maar de reviews die ik tot nu toe ben tegengekomen geven aan dat de U2410 zeker een verbetering is t.o.v. de 2408WFP.
Er is nog ruimte voor verbetering, zoals de niet perfecte zwartweergave, maar ik denk toch een erg goed scherm in vergelijking met wat er nu op de markt is.
Je kunt ook meteen voor een topmodel van Eizo of NEC gaan, maar ook die monitoren hebben ook hun problemen en zijn erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flitzer schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:26:
Perfect is een monitor nooit, maar de reviews die ik tot nu toe ben tegengekomen geven aan dat de U2410 zeker een verbetering is t.o.v. de 2408WFP.
En de reviews zijn veelal van revisie A00...
De U2410 is per definitie niet beter. Laat ik maar wat van de vergelijking geven:
Als je zwart waardes erg belangrijk vindt, dan is de 2408WFP A02 duidelijk de betere keuze.
Dus als je veel 1080p films kijkt(zwarte balken), heeft de 2408WFP A02 dus een pre.
Erger je aan de IPS waas, ook dan is de 2408WFP A02 beter. Die heeft absoluut geen waas (logisch is S-PVA) Wat inputlag betreft, het hekele punt van de 2408WFP volgens velen, doen ze, m.u.v. de gaming mode in de U2410, nagenoeg niets voor elkaar onder. Dat heb ik niet gemeten, maar dat zeg ik uit vergelijkingen in gamen en controle lipsynchronisatie.

Woensdag verwacht ik de 2de U2410. De huidige gaat retour vanwege vervelende hoge brom linksachter bij brightness lager dan 75%. Als dat niet incidenteel is, dan blijft de 2408WFP A02.

Een duidelijke "winnaar" zou het mooiste zijn en zou het kiezen een stuk gemakkelijker maken :/

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 614 op 05-10-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 20:12
Anoniem: 614 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:40:
[...]

Woensdag verwacht ik de 2de U2410. De huidige gaat retour vanwege vervelende hoge brom linksachter bij brightness lager dan 75%. Als dat niet incidenteel is, dan blijft de 2408WFP A02.

[...]
Mijn U2410 heeft die brom ook, die is hier alleen hoorbaar als ik met de laptop aan de monitor werk zonder muziek oid. op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Anoniem: 614 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:02:
[...]

De nieuwste revisie van de 2408WFP is A02. De eerdere reviesies zijn A00 en A01.
Hoe zit het nou :9 ?
Edit: de link die je geeft is van pre A02. Hebben we dus niets aan.
Heb "jij"niks aan?. Ik zet er toch bij voor geintreseerde. Vond het gewoon een mooie uitrgebreide review die best in dit "Dell" topic thuis hoort.

ps. Al iemand zijn 2408 A02 eruit wil doen voor een u2410, laat het me even weten...

[ Voor 5% gewijzigd door Twanjo op 05-10-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Mijn U2410 heeft geen brom of andere mankementen.
Alles dik in orde.
Maar wat een verschil is dit scherm met de 2209 AW. Idd beide IPS schermen.
Maar de 2410 is toch iets anders, Een heel stukje hoger van beeldkwaliteit.
Ik had ze beiden, de Dell 2209 AW en de Dell U 2410 in de UK besteld.
Op drie dagen hier en perfecte service.
Binnen de tien minuten antwoord op de mails, vragen of telefoontjes. (Daar was ik bij Qsix bang voor)
En met de lage koersen van de Britse Pond tov de Euro is dit spotgoedkoop.
Ben heel tevreden met mijn aankoop.
Prachtige schermen. Zeker een aanrader.
Geen dead of hot pixels, geen bleeding of banding. Geen bromtoon, allez eigenlijk perfecte schermen.
En wat een kijkhoek en helderheid tov mijn oude schermen (TN panels, Viewsonic en Philips)
Afbeeldingslocatie: http://www.micdigital.be/foto/dell2410.jpg
uiteraard ik heb ze zo maar snel snel softwarematig gekalibreerd. ik moet ze nog hardwarematig eens juist gaan afstellen, maar zo vind ik ze al heel knap van kleur.

[ Voor 11% gewijzigd door micd33 op 05-10-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59
micd33 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:54:
Maar wat een verschil is dit scherm met de 2209 AW. Idd beide IPS schermen.
Maar de 2410 is toch iets anders, Een heel stukje hoger van beeldkwaliteit.
Heb gisteren ook de 2209WA besteld in de UK voor 250 euro incl verzenden. Vertrouw die Qsix voor geen meter na de klachten hier gelezen te hebben, op mijn mailtje over voorraad/garantie werd ook niet gereageerd.
Maar is de U2410 echt zoveel beter of komt het mede door de kleinere pixel pitch? De stap van 2209WA naar de U2410 kan nooit zo groot zijn als van TN naar de 2209WA lijkt me toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Het Fantoom schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:07:
[...]
Maar is de U2410 echt zoveel beter of komt het mede door de kleinere pixel pitch? De stap van 2209WA naar de U2410 kan nooit zo groot zijn als van TN naar de 2209WA lijkt me toch?
Ja, de U2410 is echt een stuk beter maar ook een stuk duurder. Hogere resolutie (ik denk vergelijkbare pixel afmetingen), meer aansluitingen en betere kleuren.
Naar mijn mening is het verschil tussen de 2209WA en een TN paneel nog groter.
Als je zelf IPS (PVA) panelen of CRT schermen gewend bent snap je niet hoe die vreselijke plaatjes uit de Lagom test kunnen ontstaan, maar die test laat het grote probleem van TN panelen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
micd33 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:54:

Ik had ze beiden, de Dell 2209 AW en de Dell U 2410 in de UK besteld.
Waar doe je dat dan als ik vragen mag. Bij dell.uk kost hij gewoon 570 pond dus is niet veel goedkoper. En hoe zit het met je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Twanjo schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:39:
[...]

Waar doe je dat dan als ik vragen mag. Bij dell.uk kost hij gewoon 570 pond dus is niet veel goedkoper. En hoe zit het met je garantie?
Aanvullend: Wat te doen als het pakket uit de UK aankomt, en er dode (sub)pixels op blijken te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar je sowieso rekening mee moet houden is dat garantie via Dell NL gaat en die wisselen niet voor een ander model als de monitor uit de UK komt. En je kan maximaal 3x een andere monitor claimen. Zo was het onlangs ten minste bij de aankoop van een G2410 bij pcbuyit.co.uk. Aangezien de G2410 niet beviel (fletse kleuren icm led backlight en 1920x1080) heb ik die met verlies moeten verkopen om een ander model te krijgen. Koop je via Dell NL, dan betaal je meer maar weet je dat de service top is.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 614 op 05-10-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je denkt dat dell te duur is zou ik hier nog ff kijken, krijg net een mailtje dat het op voorraad is:

http://monitoren-tft.cent...ell/u2410b/u2410b/?ref=31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Idd, de U2410 is een heel stuk beter ivm kleurbeheer dan de 2209.
En dan spreek ik niet over de schermgrootte of pixels... Neen, enkel het beeld, de kleur, het wit... dat is echt beter dan de 2209 AW. En natuurlijk niet meer vergelijkbaar met een "gewoon" TN panel.
Pasop, de 2209AW is ook een prachtding hoor. Ik heb ze hier alletwee naast elkaar staan en kan dus vergelijken. Stuk voor stuk juweeltjes waar je geen spijt van krijgt.

In de Uk, Engeland, kan je op verschillende plaatsen bestellen. (niet bij Dell zelf...)
Via PCbuyit natuurlijk, maar ook via xpsbargans. Via eBay verkopers.
Via eBay is het een stuk veiliger, betalen met Paypal is weer een stuk veiliger.
En komt erbij dat de Pond nu lekker laag staat tov de euro.

Waarom zou je hier Nederland en België geen garantie hebben, als je t' scherm in de UK koopt????
Deze Dells zijn met EU garantie. Je kan ze overal in Europa binnenleveren.
----
3 YEAR PREMIUM PANEL DELL DIRECT UK AND EUROPE WARRANTY : This is a direct DELL warranty, if anything goes wrong Dell will replace it anywhere in the EU...
----
Ze geven een telefoonnummer op (UK) . Het is een geregistreerde Dell verkoper.

De Dell U 2410 kost me daar 443 pond is "ongeveer, hangt van de wisselkoers af", dat is 481 euro.
De 2209 WA kost 216 euro. Verzendkosten is ongeveer 24 pond. (Verzekerde verzending UPS, drie dagen)

We zitten in Europa, er zijn geen grenzen meer. Wat je ook koopt van Dell, je mag het overal binnen de Europese Uni binnenleveren. Maar let erop dat het ook een echt UK scherm is.
Er zijn handelaars die de schermen invoeren van buiten de EU. Grijze inport. Daar heb je natuurlijk geen garantie op...
--
All our stock is sourced from the UK : Do not take this for granted, if the advert does not say it isnt an import, it usually is. popular seller on ebay does sell USA imports and lists them as sold from the UK. These do not have a valid warranty here.

--

[ Voor 7% gewijzigd door micd33 op 06-10-2009 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

micd33 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 01:05:
Waarom zou je hier Nederland en België geen garantie hebben, als je t' scherm in de UK koopt????
Deze Dells zijn met EU garantie. Je kan ze overal in Europa binnenleveren.
De ervaring leerde me dat je wel voor hetzelfde model kan omruilen, maar mocht het model niet bevallen, dat je dan niet voor een ander model kan kiezen.
Ook voor retourneren om geld terug te krijgen, moet je bij de shop in de UK zijn. Zoals Dell NL me vertelde: Dell NL "restocked" geen UK monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Anoniem: 614 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:05:
[...]

De ervaring leerde me dat je wel voor hetzelfde model kan omruilen, maar mocht het model niet bevallen, dat je dan niet voor een ander model kan kiezen.
Ook voor retourneren om geld terug te krijgen, moet je bij de shop in de UK zijn. Zoals Dell NL me vertelde: Dell NL "restocked" geen UK monitor.
Ja, natuurlijk, daar kan ik inkomen... ruilen tegen een andere of geld terug.
Maar de garantie als je monitor stuk is kan in alle EU landen.

Nu als ik zou ruilen ga ik toch terug naar m'n verkoper, en in dit geval is dit de verkoper in de UK.
Maar ik heb nu de 2209WA en de U2410, die zou ik niet meer willen ruilen...
Als je dit ips vergelijkt met wat we eerst hadden de NT panelen...
Photoshop is nu een feest. De kleur op het scherm is de kleur die je afdrukt.
Nu, ik heb ze nog maar pas en moet nog hardwarematig kalibreren, maar ben zeer tevreden van Dell.
alhoewel ik vroeger helemaal geen fan van Dell was, ik heb jarenlang moeten werken met Dell hardware op ons bedrijf... en vond Dell maar niets. LOL :*)
Maar deze IPS schermen, zijn echt keigoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44

aex351

I am the one

Op de Dell website ben ik een hint tegengekomen over de nieuwe 27" monitor. Namelijk de u2711. Ik vraag mij af wanneer deze te koop zal zijn.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
aex351 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:28:
Op de Dell website ben ik een hint tegengekomen over de nieuwe 27" monitor. Namelijk de u2711. Ik vraag mij af wanneer deze te koop zal zijn.
In de praktijk lijkt het nummer van de monitor de grootte te zijn gevolgd door het jaar van introductie plus 1. In dat geval zou dit scherm in 2010 uit moeten komen.
Zou logisch zijn dat de 24" een 27" vervolg krijgt gebaseerd op dezelfde technologie.
Toevallig deze hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar haal je dat +1 vandaan? Tot nog toe was het gewoon inch+jaartal. 2407WFP, 2707WFP en 3007WFP zijn in 2007 uitgekomen, 2408WFP en 3008WFP zijn in 2008 uitgekomen. 2709WFP is in 2009 uitgekomen. Lijkt me dat de opvolger de 2710 is, of er komt in 2010 geen 27" monitor uit :)

edit:
Of het +1 geldt alleen voor de U-serie, zoals de U2410 die in 2009 uitgekomen is...

[ Voor 26% gewijzigd door Knightwolf op 06-10-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ja, dat is de hint die ik ben tegengekomen op de Dell website. Zelf zat ik namelijk te kijken naar de u2410 en de 2710w. De u2410 met firmware versie A00 heeft een probleem met sRGB. Dit zou met de firmware versie A01 zijn opgelost. De 2710w heeft mijn voorkeur vanwege het formaat, maar dit model heeft wel een hoge input lag en dat is minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Knightwolf schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:29:
Waar haal je dat +1 vandaan? Tot nog toe was het gewoon inch+jaartal. 2407WFP, 2707WFP en 3007WFP zijn in 2007 uitgekomen, 2408WFP en 3008WFP zijn in 2008 uitgekomen. 2709WFP is in 2009 uitgekomen. Lijkt me dat de opvolger de 2710 is, of er komt in 2010 geen 27" monitor uit :)

edit:
Of het +1 geldt alleen voor de U-serie, zoals de U2410 die in 2009 uitgekomen is...
De 2209WA is ook in tweede helft van 2008 al uitgekomen en waarschijnlijk zijn de overige modellen ook al eerder geintroduceerd, maar pas later (in Europa) leverbaar geworden.
Veel automerken hanteren ook een modeljaar dat 1 hoger is dan het introductiejaar en bij software zie je het ook vaak (Kaspersky, Norton, MS, etc.).
Niet echt een regel dus, maar je ziet het wel vaak terug en zeker in de tweede helft van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

aex351 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:37:
Ja, dat is de hint die ik ben tegengekomen op de Dell website. Zelf zat ik namelijk te kijken naar de u2410 en de 2710w. De u2410 met firmware versie A00 heeft een probleem met sRGB. Dit zou met de firmware versie A01 zijn opgelost. De 2710w heeft mijn voorkeur vanwege het formaat, maar dit model heeft wel een hoge input lag en dat is minder.
eh welk probleem met de sRGB modus? en zijn er van de U2410 al twee versies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

alwinus schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:34:
[...]
eh welk probleem met de sRGB modus? en zijn er van de U2410 al twee versies dan?
Nee, er is volgens mij nog geen nieuwe versie, maar die komt er wel.
Zie ook: http://en.community.dell.com/forums/t/19296038.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
micd33 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:44:
[...]
Maar ik heb nu de 2209WA en de U2410, die zou ik niet meer willen ruilen...
Waar ik benieuwd naar ben is waarom je hebt gekozen voor 2 verschillende monitoren naast elkaar.
Waarom niet 2 dezelfde, of had je de 2209WA al langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flitzer schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

De 2209WA is ook in tweede helft van 2008 al uitgekomen en waarschijnlijk zijn de overige modellen ook al eerder geintroduceerd, maar pas later (in Europa) leverbaar geworden.
Veel automerken hanteren ook een modeljaar dat 1 hoger is dan het introductiejaar en bij software zie je het ook vaak (Kaspersky, Norton, MS, etc.).
Niet echt een regel dus, maar je ziet het wel vaak terug en zeker in de tweede helft van het jaar.
Introductie op andere tijden in verschillende continenten zou idd een oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Het Fantoom schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:49:
[...]

Waar ik benieuwd naar ben is waarom je hebt gekozen voor 2 verschillende monitoren naast elkaar.
Waarom niet 2 dezelfde, of had je de 2209WA al langer?
Neen, ik heb ze beide pas van verleden week.
Tweemaal een 24 inch is duur. ok, ik zou dat wel graag willen... maar het was iets boven mijn budget.
ik had hiervoor een Viewsonic 19 inch en een Philips 22 inch wide.
Nu wou ik beide vervangen door twee 2209AW. dus tweemaal hetzelfde.
Maar door hier de reviews enz te lezen ben ik van gedacht verandert en koos voor eenmaal een U2410.
ik zou dan later wel nog een 2410 bijkopen.

Hier m'n verhaal... LOL :z
Ik had dus dinsdag in Engeland een Dell U2410 besteld.
Aan de tracking kon ik zien dat hij donderdag geleverd werd.
En idd, donderdagmiddag ging de bel.
De man van UPS had de monitor bij.
Ik vond de doos al wat klein voor een 24 inch, maarja tegenwoordig verpakken ze anders he...
Ik ermee naar m'n computerkamertje en het ding uitgepakt.
Wow, prachtig ding, mooi en goed afgewerkt. ziet er keigoed uit.
Totdat ik het scherm op z'n voet wou plaatsen...
Toen kreeg in in 't oog dat het geen 24 inch was maar een 22 inch.
Zelfde model, zelfde voet maar een maatje kleiner.
Het was de 2209 ipv de 2410 van Dell.

Afbeeldingslocatie: http://www.micdigital.be/foto/wrongdell1k.jpg

Ik vloekte natuurlijk!
Potverd... 't moet mij weer overkomen.
Sturen ze me de verkeerde monitor op.
Ik keek op de orderbon op de doos en inderdaad er stond een 2209 op.

Ik was er niet goed van.
Ok, dan maar mailen om te vragen, wat er mis was gegaan.
Ik stuurde hun een mail met de boodschap dat ik een 24 inch gekocht en betaald had en een 22 inch geleverd gekregen had.

Na een kwartier had ik al antwoord. (ah, da's vlug, een goed teken)
- Can you please provide me with the order number from the dell white sticker on the box?-
Ze vroegen dus het werkordernummer op de verpakking.
Ik weer teruggemaild met het nummer.
Weer een tien minuten later al antwoord.
- We have made a mistake and we are very sorry about this
You can return this to us and we can send the correct one.

Zij zouden de monitor laten ophalen en de juiste terug afleveren.
Ik mailde terug dat het goed was... Wat kon ik anders?

Ondertussen had ik deze 22 inch al aangesloten en eens geprobeerd... Haja, nu was hij toch hier he?
Dit was tenslotte mijn eerste keuze, ik wou eerst twee van deze 2209 monitors kopen.
Later veranderde ik van gedacht en besloot de 24 inch te bestellen.

Wow, dat was een prachtding zeg. Het is dus ook een IPS scherm.
Prachtig beeld, keigoede afwerking. Geen dead of hot pixels. Geen bleeding, geen banding, enfin geen enkel mankement te ontdekken. Een perfect toestel.
Allez, een Dell Ultrasharp topkwaliteit monitor.

Ik stuurde hun een mail terug.
-Nu hebben jullie de verkeerde monitor geleverd en hebben jullie geen winst meer op dit object.
U moet nu tweemaal de verzending zelf betalen, eenmaal de verzending van de correcte 24 inch en nog eens eenmaal de retourzending van de 22 inch... Plus de doos is open geweest, de Dell zegel verbroken...
Nu was ik "later" toch van plan om me er zo eentje bij aan te kopen...
Wat zouden jullie zeggen als ik deze hier hield en koop?
Laten we zeggen maak een goed prijsje en dan hoef je niet op te draaien voor de extra verzendingkosten???
(Verzending vanuit België is een pak duurder dan vanuit de UK). :+
Ik dacht die zullen daar toch niet op in gaan ofwel een veel te dure prijs aanrekenen.
Tja, dan moeten ze er zelf maar voor opdraaien.

Nu duurde het ietsje langer voordat ik antwoord kreeg (Moest hij 't aan z'n baas gaan vragen zeker...)
Na een uurtje kreeg ik deze mail:
-
1) you can return this to us and we can send the correct one
2) You can keep this one for £150 and we can send out the correct one as well, you should be able to sell this one for a large profit
Please let me know what is easier for you
-
Heu????
Wat zeg die nu? 150 pond? HOE?????
150 pond dat is 164 euro.????
Ik snel op de site van Dell gekeken naar de prijs: 422,79 euro!!!!
Toen ik terug op mijn stoel zat (ik was eraf gevallen van 't verschieten) stuurde ik snel een mail terug.
Beste, lieve schat,
Heeft U zich niet vergist? U zei 150 pond???
en ja hoor ik kreeg bevestiging.
Als we onze verliezen aan port eraf trekken.. tja, nu heb je hem aan inkoopprijs. Plus we kunnen hem niet meer als nieuw verkopen omdat de doos open geweest is.
Je kan hem als je wil verderverkopen bij U in de streek en een mooie winst maken.

JOEPIEEEE
Dat zal wel zijn, ik hou hem zelf. Voor 164 euro heb je hier een B-merk dat veel minder is , nu heb ik voor hetzelfde geld een IPS Dell monitor.
Ik snel, snel terug gemaild (hij moest zich maar eens bedenken he)
Ik ga akkoord , hoe betaal ik u die 150 euro.
-
Thank you very much what is your paypal email address so I can send you an invoice
Once again please accept our apologies over this mix up
-
Geen probleem, hij stuurde me een invoice naar mijn Paypal adres, een verzoek voor 150 pond betaling dus.
Ik klikte op betalen en ok. Het verkeerd geleverde scherm was van mij. :lol:

Een paar minuten later kreeg ik al een nieuw tracking nummer van mijn 24 inch.

Ik heb nu twee Dell IPS schermen... Een 22 en een 24 inch.
Als dat geen service is.
En wat een winst voor mij.

De Dell U2410 kost bij Dell 664 euro
Ik betaalde 519 (met verzekerde verzending inbgr)
De Dell 2209 kost bij Dell 423 Euro
Ik betaalde 164 ( en geen verzendkosten)
Dus totaal heb ik een 22 en 24 inch voor de totale prijs van :683 euro.
De Dell prijs is 1087 euro !!!
Mijn winst is 404 euro. :lol: (tov de Dell prijs natuurlijk)

En daarom heb ik nu een 2209 en een 2410. simpel.
Geef toe een 2209 voor 164 euro ZONDER verzendingskosten??? mmmm :P :P :P

Afbeeldingslocatie: http://www.micdigital.be/foto/dell2410h.jpg
Links de 2209AW in Pivot portret en rechts de U2410. (Nog niet gekalibreerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

_/-\o_ Wow, wat een lucky boy _/-\o_

Geluk bij een ongeluk zou ik zeggen. Wat een topservice van Dell !

Dit rekensom snap ik even niet :
micd33 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:43:
[...]
De Dell U2410 kost bij Dell 664 euro
Ik betaalde 519 (met verzekerde verzending inbgr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Hij heeft de U2410 bij een zaak in UK gekocht en daar is ie goedkoper dan bij Dell, er is dus geen rekensommetje ;) 2209WA heb je in de UK overigens ook voor rond de €210-220, maar €164 is een strakke prijs.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Idd, ik mag ook eens wat geluk hebben... ;)
Maar 't is geen topservice van Dell , maar van de handelaar zelf, zoals Mute al aangaf.
Het kwam niet van Dell, ik bedoel het is niet via de officiële Dell website maar via een Dell reseller.

Eerst was ik behoorlijk pissig en kwaad op die winkel...
Maar ze hebben 't ruimschoots vergoed. LOL
Ja, ik heb niet bij Dell zelf gekocht, maar dus een reseller, zoals bv Qsix hier in Nederland.
De prijzen die ik opgaf zijn Dell prijzen (Dell website België). Dus ik betaalde 481 voor de U2410 en 38 euro aan verzekerde verzending en wisselkoers. Paypal rekende een iets hogere wisselkoers aan dan de dagprijs...
De officiële Dell prijzen waren te hoog voor mij. ik had ervoren nog naar Dell getelefoneerd met de vragen enz, maar de prijs lag te hoog.
Daarom kopen hier velen bij Qsix, PCbuyit, XPSbargains, enz. Deze geven dezelfde hardware aan betere prijzen door massaverkoop.

De 2209WA kost bij deze handelaar 216 euro. Daar komen dan ook weer verzendkosten bij.
Ik heb hem aan 164 euro en geen verzendkosten gekregen, door hun foutje.
Later stuurden zij nog een mail met verontschuldigingen voor de "mixup". Of alles nu ok was... Goede service vind ik. Plus kreeg ik een telefoonnummer voor als er iets mis zou lopen.

Maar weer net als ik hier al gelezen had... ook geen factuur. LOL ;)

Beide schermen zijn prachtschermen, zoals we hier in dit topic konden lezen, daarom had ik ook besloten ze te kopen, alhoewel ik geen Dell fan was (Heb jaren met Dell moeten werken op mijn werk)
Nu, over het verschil tussen de 2209AW en de U2410.
Het zijn allebei IPS schermen, maar een verschillend IPS. Je kan dit bv goed zien als je ze opstart.
De 2209AW heeft sneller z'n juiste kleur. Dus is binnen de twee minuten goed, het wit is wit.
De U2410 heeft meer tijd nodig om ongeveer de juiste kleurtemeratuur te halen.
Het duurt wel 10 minuten alvorens wit ook echt wit is.
Ok, dat is niet erg. Maar houd er rekening mee dat je hem eerst een uurtje heb aanstaan alvorens je hem gaat kalibreren.

[ Voor 12% gewijzigd door micd33 op 07-10-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Leuk om te lezen
Zo kan het dus ook. Realtische benadering van die zaak, maar zoiets verwacht ik niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
psy schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:09:
Leuk om te lezen
Zo kan het dus ook. Realtische benadering van die zaak, maar zoiets verwacht ik niet snel.
Tja, ik eigenlijk ook niet.
Eerst was ik behoorlijk van m'n stuk.
De monitor moest terug, weer drie dagen wachten , dan gingen ze pas mijn 24 inch verzenden, weer drie dagen wachten.
Gelukkig is het nu anders gelopen en had ik in één week tijd twee monitors.
Ik had , 't eerlijk gezegd ook niet verwacht.
Ok, goed, dit was de bedoeling niet.
Maar het is voor mij toch een meevaller.
Dat was dus 't antwoord op de vraag waarom ik twee verschillende maten heb in de monitors.

Ik heb al zeker zes jaar twee schermen in dualmonitor staan. Het moet dus niet altijd dezelfde maat zijn.
Dit werkt heel aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om even offtopic te reageren: je hebt echt veel mazzel gehad :D _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-06 16:27
Zoals ze hier zouden zegge: Sjieke dinges micd33 :D.

Als ik binnekort aan de bak geraak zal mijn eerste loon toch naar zo'n U2410 gaan vrees ik :P. Mijn Samsung 940BW mag nu wel zowat op pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Jormungandr schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:08:
Zoals ze hier zouden zegge: Sjieke dinges micd33 :D.

Als ik binnekort aan de bak geraak zal mijn eerste loon toch naar zo'n U2410 gaan vrees ik :P. Mijn Samsung 940BW mag nu wel zowat op pensioen.
Ik ben zeker dat je er geen spijt van gaat hebben. Echt een dijk van een monitor.
Eigenlijk een van de beste die ik ooit gehad heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Knightwolf schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:06:
Om even offtopic te reageren: je hebt echt veel mazzel gehad :D _O_
Ah, was ik even off topic gegaan?
Idd, maar ik kreeg de vraag waarom ik twee verschillende maten had, een 22 en een 24 inch, daarom had ik m'n verhaal maar eens neergepend. :9

Tja, soms is "even" offtopic heel goed... Zo heb ik hier al veel , heel veel geleerd.
En vooral de koopervaring, om bv in de UK te kopen en niet bij Qsix, komt van hier. (stel dat dit bij Qsix gebeurt was????)
Ook mijn koopervaring en beslissingen rond de SSD's.
Daarom dank aan alle hulpvaardige Tweakers.
Dit forum is echt een schat aan informatie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
micd33 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:34:
[...]
Dat was dus 't antwoord op de vraag waarom ik twee verschillende maten heb in de monitors.
Helemaal duidelijk nu :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
@ Mic

Maar waar heb je hem nu precies gekocht in de UK, pcbuyit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Twanjo schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:42:
@ Mic

Maar waar heb je hem nu precies gekocht in de UK, pcbuyit?
Neen, die PCbyit had ik eerst wel in gedachten, na de topics hier over Qsix...
Maar ook deze reageerde slechts matig op mijn mails...
Bv toen ik, in mijn tweede mail, vroeg of er enkel een Britse stekker bijzat of ook een Europese netstekker, kwam er geen antwoord meer.

Ik heb ze gekocht van xpsbargains.
Dat is een eBay winkel in de UK.
en deze beantwoorde binnen de 10 minuten al mijn vragen. Zeer hulpvaardig.

Je kan via de Belgische of Nederlands eBay daar naar toe gaan en kijken in z'n winkel.
http://stores.shop.ebay.nl/Xpsbargains__W0QQ_armrsZ1
Of geef gewoon U2410 in, in je eBay en kijk welke zich in de UK bevinden, hij staat er dan bij.
Zoveel keuze heeft hij niet in monitors, enkel de 2209AW en de U2410. Verder wat PC's en laptops en ook enkel van het merk Dell.

Ik vond, omdat ik deze winkel niet kende, het veiliger om 't langs eBay te doen en met PayPal te betalen.
Als er dan iets mis gaat kan ik binnen de 7 dagen mijn geld terug vragen.
Plus die verkopers langs eBay zijn bang voor een negative kritiek, dat kost hun klanten.
Ze gaan daarom goede service leveren.
En dat heeft deze Xpsbargains ook gedaan.
Hij vroeg me zelfs te wachten met mijn eBay beoordeling tot alles afgehandeld was.
Natuurlijk heb ik hem vijf sterren op alles gegeven (zes kon niet, anders had hij ze ook gekregen) 8)
Het is een Indiër denk ik, aan z'n naam te zien. (In de UK wonen veel Indische handelaars) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Sinds enkele dagen op mijn bureau; een U2410. Besteld bij Qsix/Rob en binnen 5 dagen geleverd; en over gemaild. Tevreden Qsix klant dus!

Geen brom en prima beeld. Al is het wel even wennen. Kwam van een 3007WFP-HC af (die weg ging omdat ik er in mijn nieuwe huis zo dicht op zat, er geen behoefte meer aan had, en minder game) en het verschil is te merken.
De U2410 heeft meer opties, aansluitingen en features. Mist jammergenoeg de CF cardreader; maar maakt niet uit.
Beeld is heeeel erg fel. Brightness op 30 hier is meer dan genoeg.
Sharpness is een gevaarlijke menu functie. Je neigt ernaar om hem op 100 te zetten maar dan weten je ogen niet meer waar ze het moeten zoeken.
De colorsettings zijn handig maar ik denk dat ik toch ga calibreren. M.a.w. de Spyder Express gaat erover heen. Ben namelijk nog niet helemaal content met de kleuren; hoewel het zeker niet slecht is! Er zit alleen een iets wat fletsere toon over het beeld die er met wat tweaken natuurlijk wel uit gaat.
De zwartwaardes zijn niet zo goed als die van de 3007 maar dat is mierenneuken.
Verder superstyling en design en een goede voet en net verpakt en uitgerust met bekabeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Inderdaad jammer dat de CF-card lezer weg is. Ik gebruikte dit formaat het meest omdat mijn Canon 30D alleen maar CF slikt. Nu gebruik ik een goedkope 9 in 1 cardlezer van paar euro, dat werkt evengoed.

[ Voor 24% gewijzigd door Blord op 08-10-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Blord schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:57:
Inderdaad jammer dat de CF-card lezer weg is. Ik gebruikte dit formaat het meest omdat mijn Canon 30D alleen maar CF slikt. Nu gebruik ik een goedkope 9 in 1 cardlezer van paar euro, dat werkt evengoed.
Wat is dat CF precies want er zit toch wel een reader in dat ding? ps Zit dat in de 2408 wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Met CF bedoel ik Compact Flash kaartjes. Dat zijn de grotere formaat kaartjes dan de SD kaartjes.

De U2410 heeft de CF-reader niet meer. De 2407 en 2408 hebben dit wel. En dat is een nadeel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Tja, idd, een CF kaartlezer hadden ze mogen laten. ik heb ze allebei CF en SD geheugenkaartjes.
Ik heb nu gisteren ook, eindelijk die USB kabel aan de monitor aangesloten en gebruik dus ook die kaartlezer en USB poorten. Heel handig, veel handiger dan je te bukken om de kaart in je PC te steken.
Enkel, ze hadden het aan de rechterzijde van de monitor moeten inbouwen. :)
Nu staat de linkerzijde tegen mijn tweede monitor.
Ik zal dus m'n twee monitors moeten verwisselen van plaats.

Edit: Zo, ik heb beide monitors nu van plaats verwisseld. Nu kan ik de kaartlezer en USB slots gebruiken. Het is effe wennen, maar 't gaat wel. Mijn werkscherm staat nu links ipv rechts.

Alleen merk ik nu dat ook mijn Dell U2410 iets je naar rechts hangt. Dwz, hij hangt rechts ongeveer een halve cm lager dan links.
Gelukkig geeft dit forum al een oplossing aan in het begintopic.
Ik ga dit eens lezen en dan de monitorvoet ietsje draaien, zoals hier beschreven staat.
Bedankt voor deze info lieve Tweakers. _/-\o_

Inderdaad, net zoals hier, in dit topic, op blz 1 staat geschreven is dit overhellen van de monitor heel eenvoudig aan te passen.
Ik heb de vier boutjes losgemaakt en de plaat verschoven.
Je ziet dat er op de plaat en de achtergond een streepje staat, waarschijnlijk is dit in de fabriek aangebracht om de montage juist af te stellen.
Afbeeldingslocatie: http://www.micdigital.be/foto/dell2410l.jpg
Ik heb deze bevestigingsplaat dus iets meer naar links gedraaid.
Nu staat m'n monitor perfect recht. :*)

[ Voor 55% gewijzigd door micd33 op 09-10-2009 16:13 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
@ Sake,

Kwam jij nog met een verglijking van U2410 vs 2408 :P

En hoe zit het nou met full hd op deze monitor. Mijn ebgels is niet zo supergoed. Maar kan ik uit onderstaande review cocluderen dat het niet zo denderedn werkt?

. Digital inputs
This is where monitors begin.
The predecessor 2407-HC had just one digital input – nowadays this is unacceptable.
The Dell 2408 has three of them: 2 DVI and HDMI (I don’t count DisplayPort).

HDMI input failed to support 1080p from a Blu-ray player. A scene from Blu-ray 1080p movie “300” (2.4:1) is overscanned and cropped.
Overscan (the image is larger than it should be or larger than the monitor screen) means interpolation.
Interpolation means degradation of the quality and cropping from both sides.
A similar thing happened in the test of the Dell 3008 on prad.de – a famous test magazine.
Please take a few minutes to see a discussion of that problem on prad.de
It is short but very informative.
There you can find a scheme illustrating the impact of overscan.
Apparently prad.de experts missed something important. They posted a photo of overscanned image along with the conclusion that video support is perfect…
You can compare overscanned pictures (“300”) from 2408 and 3008 – they are identical.
Setting an external device to RGB may or may not help with overscan over HDMI in case of 3008 though.

Let's return to our Hero.

A closer look revealed that a specific transformation happens to OSD settings when HDMI input detects a source of video signal other than PC: Video mode becomes on, Graphics mode becomes disabled.
It looks like that it is the Video mode what makes images overscanned. The problem is hidden somewhere between Video mode and HDMI.
It was confirmed by DVI connection (with DVI both modes remain active) – a correct video format becomes overscanned after switching from Graphics to Video.
At the same time HDMI works excellent as a DVI alternative for regular PC connection.
So HDMI can serve your PC with a high quality digital connection and leave you with two extra DVIs! His is REAL variety of inputs.

A hint: beware of monitors with just one digital input in the form of HDMI and avoid them when possible. You will probably never have correct 1080p on your monitor.

DVI
Connected with Blu-ray player via DVI, the Dell 2408 displays correct Full HD (1080p)! The reference monitor confirms.
This is great news! Finally, we have a mid-level monitor to support 1080p! In this aspect the Dell 2408 is among top class monitors.
To be precise, another little feature is lost as HDMI failed – audio output becomes idle. Not a big loss, indeed.

A little drawback is that HDMI/DVI adapter will be necessary to watch 1080p. It’s not a problem. Inexpensive adapters are widely sold.

Image quality for video

DVD
VA’s black crush is less pronounced on motion pictures than on static ones, but viewing angles remain far from ideal.
The native resolution (size in dots) of DVD is small. Being stretched to a full 1920x1200 screen, DVD represents a very “low density” or literally “low definition” (LD) video.
This LD video is highly susceptible to VA’s limited viewing angle problem.
Watch supplemental video Part #3. A scene from DVD “Desperado” on the Dell 2408.
Looks frightening, but it’s normal for a VA monitor.
Full HD
Best words. 1080p on the Dell 2408 is something special.
In some aspects it does not yield a grain to the reference monitor. Outstanding measured contrast ratio (1200:1 over 800:1 for the reference monitor) and highly saturated colors (quite forgivable and - to a certain extent - beneficial for HD) play their role here. If you sit in front of the Dell 2408 or (even better) about 5-10 degrees off axis – you can see HD picture at it’s best. On condition that this requirement is met, this is the only case when the Dell 2408 surpasses the mighty NEC 2490WUXi. We can only imagine how HD would look on IPS monitor with contrast ratio 1200:1! (Remember: VA and IPS are two different currencies. So, 1200 USD not necessarily means more that 800 GBP.)
Due to its outstanding contrast and color saturation, the Dell 2408 may claim somewhat wider viewing angles for HD in comparison with DVD playback. Beyond this point washout begins and the picture is not comparable with the reference monitor anymore.
So, this panel is less suitable for HD video playback for several viewers, but for one or two it’s superb.
As it can be seen in measurements table, Video mode sends color temperature literally to the sky (frightening the probe - over 10000K; the sky covers 10000++ K). Fortunately, this mode is firmly bundled with HDMI input only.
Unlike HDMI + Video mode, DVI + Graphics mode provide realistic colors, correct format and dot for dot purity for 1080p. Custom (R,G,B) submode retains positions of controls selected during calibration process. (Note: …if calibration was done with the use of RGB controls. Although calibration process - for this kind of a monitor - concerns a video adapter first of all, right set of RGB may help HD too).
Graphics mode would deliver higher contrast ratio and deeper black (~1160:1 / 0.21 cd/m2) than Video mode (~820:1 / 0.3 cd/m2) at the same brightness of white – 245cd/m2.

[ Voor 97% gewijzigd door Twanjo op 09-10-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twanjo schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:37:
@ Sake,

Kwam jij nog met een verglijking van U2410 vs 2408 :P
Dat had ik inderdaad al willen doen. De vervangende U2410 was alleen niet goed. Nu ipv bromtoon een groene waas in het linkere gedeelte van het scherm. Maandag komt nr 3. Die was er al eerder geweest als ik altijd thuis was geweest om de koerier op te wachten, maar ik moet nu eenmaal 40 uur per week werken.
Na maandag heb ik ervaring met 3x U2410 en 3x 2408WFP A02, dus ik moet wel iets zinnigs kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-06 09:44

LithoMan

Toemaar

Ik kan zowel de Dell 2209wa voor 195 of de Dell U2410 kopen voor 430 euro. Ze zijn allebei nieuw. Ik twijfel heel erg wat ik moet nemen. Ik heb nu een bijna 8 jaar oude 18 inch TFT monitor van Philips. Ik gebruik me pc het meest voor het afspelen van films, internet, msn, foto en text verwerken.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
LithoMan schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:12:
Ik kan zowel de Dell 2209wa voor 195 of de Dell U2410 kopen voor 430 euro. Ze zijn allebei nieuw. Ik twijfel heel erg wat ik moet nemen. Ik heb nu een bijna 8 jaar oude 18 inch TFT monitor van Philips. Ik gebruik me pc het meest voor het afspelen van films, internet, msn, foto en text verwerken.
Als je ook aan fotobewerking doet...
Kies dan voor de U2410. Die is ietsje beter daarvoor.
Ik heb beide, zowel de 2209AW als de U2410.
Allebei heel goed, veel beter dan bv een ander TN TFT scherm. Dat kan je zelfs niet meer vergelijken.
Maar als ik zou moeten kiezen tussen de twee, koos ik ook voor de U2410.
Die heeft zowieso al meer aansluitingen, kaarlezer, PIP, beeld in beeld en een IPS scherm dat net iets beter is ivm kleurbeheer. Ook het menu is beter vind ik.
Zonder te moeten zeggen dat het scherm groter is natuurlijk...Maarja, het kost ook ietsje meer he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Anoniem: 614 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:58:
[...]

Dat had ik inderdaad al willen doen. De vervangende U2410 was alleen niet goed. Nu ipv bromtoon een groene waas in het linkere gedeelte van het scherm. Maandag komt nr 3. Die was er al eerder geweest als ik altijd thuis was geweest om de koerier op te wachten, maar ik moet nu eenmaal 40 uur per week werken.
Na maandag heb ik ervaring met 3x U2410 en 3x 2408WFP A02, dus ik moet wel iets zinnigs kunnen zeggen.
Kijk en hier zakt nou mijn broek van af. Laatst viir mijn pa een Samsung 2443 gekocht a 250 euro. Met deze monitor zijn ook vrij veel problemen bekend. De monitor van mijn vader verstoonde na 3 weken ook al een verticale groene streep in beeld (wat overigens perfect gerapareerd is maar wel 4 weken duurde). Dus ik dacht laat ik eens in een wat hoger segment gaan kijken, +/- 500 euro.

Maar met de "dure schermen" zijn dus net zo veel problemen. Het is toch niet normaal dat dat kan in die prijs klasse, dan verwacht je toch een fatsoenlijk product.

@ sake. 3 x ervaring met een 2408, ook omdat ze niet goed waren? Of tel je die voor je familie hebt aangekocht mee?

En iemand nog iets te melden over dat bleu-ray verhaal wat ik hier boven heb gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48
Ik heb mijn U2410 ook teruggestuurd vanwege een harde bromtoon.
Het komt gewoon doordat er goedkope onderdelen worden gebruikt, is bij de meeste merken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Problemen met schermen en andere hardware...
Tja, dat is er altijd wel... Ook bij de dure modellen zijn er fabrieksfouten. Ook bij Eizo en Mercedes.
Het is wel zo, als het goed gaat, de mensen niets zeggen of klagen.
Maar als er een probleem is dan schrijven we het hier in de forums.
Dat is normaal.
Maar dit maakt dat je daarom heel veel leest van problemen enz in deze topics.
De mensen waar het wel goed bij gaat en die dezelfde monitors kopen, die geen gebreken hebben, schrijven dit meestal niet, en dus weten we het niet...
Meer dan 90% hebben geen problemen, maar zo'n 10% heeft wel het een of ander mankement, en die klagen daar natuurlijk over en gaan hun beklag in een forum neerpennen.
Ik bedoel maar, dat je hier geen verkeerd beeld mag ophangen.
Ik heb in één week 2 Dells gekocht, allebei perfect in orde, geen brom, geen dead pixels, geen banding, of bleeding, geen kleurverschil. Allez, gewoon perfect.
Ik schrijf dit nu hier neer, dat ik tevreden ben, maar 90% van de anderen , die ook tevreden zijn, schrijven niets... lezen enkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48
Mijn 2209wa (die ik nu 2 maanden heb) is gisteren trouwens overleden...
Dus voor mij met beide Dells problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StrayDog schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:04:
Ik heb mijn U2410 ook teruggestuurd vanwege een harde bromtoon.
Het komt gewoon doordat er goedkope onderdelen worden gebruikt, is bij de meeste merken zo.
Dat een U2410 een harde bromtoon heeft, is pech hebben. Alle drie de 3 2408WFP waren stil.
Ik heb trouwens initieel 3x 2443BW van Samsung gehad. En alle drie hadden een overduidelijke brom dat is geen toeval meer te noemen. In 1 van de 2443BW leek het wel een hele nest muggen.
De luidste Dell was nog stiller als de stilste Samsung. Er zit dus wel degelijk een verschil tussen een "goedkope" Samsung of duurdere Dell Ultra.
Ook ik ben opgestapt uit de goedkope TN schermen klasse. Onder andere vanwege geluid.
Geen enkel "goedkoop" scherm komt als stil uit de bus. En dat was ook mijn ervaring.
En met stil bedoel ik om 2uur ''s nacht bij complete stilte het scherm aam uit zetten. DAN hoor je het verschil tussen stil en niet stil.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 614 op 11-10-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

StrayDog schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:12:
Mijn 2209wa (die ik nu 2 maanden heb) is gisteren trouwens overleden...
Dus voor mij met beide Dells problemen.
Je hebt wel ontzettend pech. Hopelijk worden de monitoren goed gerepareerd. Mijn 2407WFP heeft al bijna 8000 uren gedraaid, het beeld is nog precies hetzelfde als de eerste dag met nog steeds 100% werkend pixels. Het scherm stond wel altijd op dezelfde plaats.

micd33 heeft wel gelijk. Beeldschermen zonder problemen worden bijna niet gemeld. Klachten of defecten worden wel gemeld in dit forum waardoor een scheve beeld ontstaat van Dell schermen. Ik wil de klachten niet goedpraten of zo. Natuurlijk moet er iets aan gedaan worden maar houdt het wel in perspectief.

Wat me wel opvalt tussen de U2410 en de 2407WFP dat de U2410 een veel groener beeld geeft bij een koude start. Na een tijdje is dat groen wel weg, het heeft gewoon wat langer tijd nodig om het juist beeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twanjo schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:11:
[...]
@ sake. 3 x ervaring met een 2408, ook omdat ze niet goed waren? Of tel je die voor je familie hebt aangekocht mee?
Die voor m'n familie, vrouw en broer, tel ik mee. De 3x 2408WFP A02 waren alle drie feitelijk goed, behalve dat 1 heel af en toe binnen 3 minuten na aanzetten even aan/uit ging of niet uit power save mode kwam zonder nog een keer aan/uitzetten. En dat mag natuurlijk niet en dus ging deze terug naar Dell. Toen is het verhaal met de U2410 begonnen.
Wil je een zo groot mogelijke kans op een goed scherm, dan is een 2408WFP A02 de eerste keuze.
Ook wel logisch aangezien dit scherm langer op de markt is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 614 op 11-10-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

micd33 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:39:
Ik schrijf dit nu hier neer, dat ik tevreden ben, maar 90% van de anderen , die ook tevreden zijn, schrijven niets... lezen enkel.
Ben ik helemaal met je eens + dat eigenaren van >500euro hardware een stuk kritischer zijn als eigenaren van 200euro hardware. Zeker wat betreft monitoren en kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Anoniem: 614 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:46:
[...]

Wil je een zo groot mogelijke kans op een goed scherm, dan is een 2408WFP A02 de eerste keuze.
Ook wel logisch aangezien dit scherm langer op de markt is.
Dat had ik inderdaad ook al bedacht. Of wachten op een volgende revisie van de u2410. Maar als je no een keer tijd hebt om een wat uitgebreidere verglijking op te stellen dan horen we het graag.

en iemand hier nog wat op te zeggen:

HDMI input failed to support 1080p from a Blu-ray player. A scene from Blu-ray 1080p movie “300” (2.4:1) is overscanned and cropped.
Overscan (the image is larger than it should be or larger than the monitor screen) means interpolation.
Interpolation means degradation of the quality and cropping from both sides.
A similar thing happened in the test of the Dell 3008 on prad.de – a famous test magazine.
Please take a few minutes to see a discussion of that problem on prad.de
It is short but very informative.
There you can find a scheme illustrating the impact of overscan.
Apparently prad.de experts missed something important. They posted a photo of overscanned image along with the conclusion that video support is perfect…
You can compare overscanned pictures (“300”) from 2408 and 3008 – they are identical.
Setting an external device to RGB may or may not help with overscan over HDMI in case of 3008 though.

Let's return to our Hero.

A closer look revealed that a specific transformation happens to OSD settings when HDMI input detects a source of video signal other than PC: Video mode becomes on, Graphics mode becomes disabled.
It looks like that it is the Video mode what makes images overscanned. The problem is hidden somewhere between Video mode and HDMI.
It was confirmed by DVI connection (with DVI both modes remain active) – a correct video format becomes overscanned after switching from Graphics to Video.
At the same time HDMI works excellent as a DVI alternative for regular PC connection.
So HDMI can serve your PC with a high quality digital connection and leave you with two extra DVIs! His is REAL variety of inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Blord schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:37:
[...]

Wat me wel opvalt tussen de U2410 en de 2407WFP dat de U2410 een veel groener beeld geeft bij een koude start. Na een tijdje is dat groen wel weg, het heeft gewoon wat langer tijd nodig om het juist beeld te geven.
Ja, dat heb ik ook bij mijn U2410... Maar dat vind ik zo erg niet. Dead pixels, bleeding of banding zou ik in deze prijsklasse niet aanvaarden.
Hij moet gewoon wat langer opwarmen om z'n kleur te halen. Als ik hem aanzet is hij idd, geelgroen van kleur. Na een paar minuten is de kleur perfect.

Tot nu toe ben ik heel tevreden van, zowel de U2410 als de 2209AW.... maar ja, idd, ik heb ze beide nog maar iets meer dan een week. Hopelijk blijft het zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@micd33 en Blord:
En is dat initiële groen uniform over het gehele scherm of meer aan de linkerkant van het scherm?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 614 op 12-10-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Anoniem: 614 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:41:
@micd33 en Blord:
En is dat initiële groen uniform over het gehele scherm of meer aan de linkerkant van het scherm?
Dat is Uniform over het gehele scherm.
Bij het opstarten is het scherm wat groenig. Het wit is dus niet helwit maar eerder ietsje groen.
Dus het gehele scherm, niet eenzijdig ofzo.
Na een paar minuten is dit totaal weg en is het wit kraakwit.
Het scherm moet dus de tijd krijgen om even op tre warmen.
Dit is totaal iets anders dan, hier in dit topic aangehaalde kleurzeemen aan een zijde van het scherm.
Dat is natuurlijk blijvend.
Maar het groenzeem dat je hebt bij het opstarten van de monitor is snel weg. Dit is dan ook geen fout.
Raar maar de 2209AW heeft hier geen last van. Enkel m'n U2410 heeft wat tijd nodig om de juiste kleur te krijgen.

Hier een foto van beide schermen met een wit gevuld beeld. (DTP)
Let wel, het is een foto he... dus let niet zo op de fotokwaliteit.
Het gaat erom dat er geen groene of rode zeem langs een zijde van het scherm is.
Het is een egaal wit vlak.... zonder kleurzeem.
Afbeeldingslocatie: http://www.micdigital.be/foto/dell2410m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.micdigital.be/foto/dell2410n.jpg
Links Dell U2410, Rechts Dell 2209AW

[ Voor 19% gewijzigd door micd33 op 12-10-2009 19:36 . Reden: toevoegen van foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Blord schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:37:
[...]

Je hebt wel ontzettend pech. Hopelijk worden de monitoren goed gerepareerd. Mijn 2407WFP heeft al bijna 8000 uren gedraaid, het beeld is nog precies hetzelfde als de eerste dag met nog steeds 100% werkend pixels. Het scherm stond wel altijd op dezelfde plaats.
Wat bedoel je met die laatste opmerking? Is verplaats mijn monitor regelmatig, is dit slecht voor het scherm?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een discussietopic over de Dell UltraSharp serie in een techforum. Geen levertijdentopic in het Shopping Forum. Graag on-topic blijven en niet nutteloze slowchat over (geschatte) levertijden.