[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 47.122 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
Ik heb em besteld! Bedankt voor de informatie allemaal!

Ben heel benieuwd hoe groot het verschil zal zijn met mijn huidige TN schermpje (SyncMaster 913N) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 09:13
ppl schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:49:
Ware het niet dat men bij fotobewerking veelal uitgaat bij dingen als een kleurtemperatuur van 5500 of 6500K en een gamma van 2.2. Het lijkt misschien goed om naar te kijken maar als kleuren van belang zijn is het dus helemaal niet in orde. Dan zul je dus toch de keuze moeten maken: is het zo prima of moeten die kleuren echt correct zijn? Gaat er namelijk ook om dat als een ander het bekijkt of afdrukt het dan ook nog allemaal klopt zoals jij het bedoeld hebt. Als jouw instellingen erg afwijken van de rest dan worden kleuren anders. Zo kan een felle kleur op jouw scherm niet fel genoeg zijn dus maak je 'm feller. Gevolg is dat bij een ander het zo fel is dat die persoon een zonnebril op moet zetten. Andersom kan ook natuurlijk. Je hebt ook sites waarmee je dit soort dingen kunt regelen maar ook die gaan aardig op basis van wat je zelf waarneemt. Zo'n site staat ergens in de laatste 20~30 berichten van dit topic wel gemeld. Probeer het daar ook eens mee.
maar de vraag is natuurlijk of een ander zijn monitor ook goed is ingesteld, maar ik kom van een Syncmaster 172v waarbij het contrast verschrikkelijk was alsook de de gamma waarde,kleuren,.... , nu met deze Dell is het alsof een andere wereld open gaat. ik had wat banners e.d gemaakt op die Samsung en toen ik diezelfde afbeeldingen op de Dell bekeek waren sommige echt helemaal anders als ik ze in men gedachte had.
Nu met deze monitor zullen er wss nog wel wat kleine dingetjes verschillen zoals erg minieme kleuren verschillen die amper waarneembaar zijn tegenover de monitors die met hardware zijn ingesteld, en daarmee ben ik heel erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ben me aan het oriënteren op een nieuw systeem met twee 24" monitoren (moet nog wel ff doorsparen overigens :P).

Ik wil dus een MacPro kopen met twee Dell Ultrasharp 2408wfp revisie A02 monitoren (hier zit een PVA paneel in, right?), maar ik zit te twijfelen hoe ik deze ga aansluiten.

In de MacPro zit standaard een NVIDIA GeForce GT 120 512MB met een (mini) DisplayPort en een DVI poort.

Ik zou dus het ene scherm op de DisplayPort en het andere scherm op de DVI-aansluiting kunnen zetten. Maar ga je dit merken qua prestaties en beeldkwaliteit? Of kan ik beter 120 euro extra besteden en er nog een GT120 bij kopen zodat ze allebei op DisplayPort kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19
Ik heb er toch maar een 2209WA besteld bij Dell. Wel de consumentenprijs betaalt, ik wil gewoon geen gezeur achteraf.

De aanbieding voor midden/klein is trouwens EXL btw. Het is zeker nog goedkoper maar inc btw/transport kom je uit op circa 270. Ik heb uiteindelijke 315 betaalt. Er is nu een kortingactie dat je 5 % korting krijgt en tijdelijk geen bezorgkosten te betalen scheelde uiteindelijke 2 tientjes.

Levertijd is lang volgens Dell, half September uiterlijk. Ik hoop toch stiekum dat ik hem eerder krijg.
Dit word mijn eerste non -TN panel, en hij gaat mijn inmiddel 5 jaar oude IIyama Prolite E431 vervangen.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15
Gisteren heb ik mijn Dell 2709w A02 van Qsix ontvangen.Helaas heb ik in alle vier de hoeken lichte backlightbleeding.Is dit normaal,en komt dit nu bij alle modellen voor of heb ik pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
reaper_unique schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:03:
[...]

maar de vraag is natuurlijk of een ander zijn monitor ook goed is ingesteld, maar ik kom van een Syncmaster 172v waarbij het contrast verschrikkelijk was alsook de de gamma waarde,kleuren,.... , nu met deze Dell is het alsof een andere wereld open gaat. ik had wat banners e.d gemaakt op die Samsung en toen ik diezelfde afbeeldingen op de Dell bekeek waren sommige echt helemaal anders als ik ze in men gedachte had.
Nu met deze monitor zullen er wss nog wel wat kleine dingetjes verschillen zoals erg minieme kleuren verschillen die amper waarneembaar zijn tegenover de monitors die met hardware zijn ingesteld, en daarmee ben ik heel erg tevreden.
Dat klopt maar met dingen als een gamma van 2.2 dat Windows en dadelijk MacOS X Snow Leopard als standaard gebruiken zit je op dat punt goed. Volgens mij doen beide systemen ook standaard een kleurtemp van 6500K. Fabrikanten stellen schermen op een dusdanige manier in dat het beeld er mooi uitziet, zo heel erg gek veel grote verschillen in kleuren heb je meestal niet. Als je echter zelf gaat lopen sleutelen kun je dat verschil aanzienlijk vergroten. Het andere punt wat je hebt is dat je kleuren e.d. er heel anders uit komen te zien en als je dan je foto's gaat laten afdrukken omdat je er een fotoboek van wil maken dan kon het afgedrukt ook nog wel eens heel anders eruit zien. Het idee is dat je uiteindelijk de verschillen minimaal maakt.
sOid schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:58:
Ben me aan het oriënteren op een nieuw systeem met twee 24" monitoren (moet nog wel ff doorsparen overigens :P).

Ik wil dus een MacPro kopen met twee Dell Ultrasharp 2408wfp revisie A02 monitoren (hier zit een PVA paneel in, right?), maar ik zit te twijfelen hoe ik deze ga aansluiten.

In de MacPro zit standaard een NVIDIA GeForce GT 120 512MB met een (mini) DisplayPort en een DVI poort.

Ik zou dus het ene scherm op de DisplayPort en het andere scherm op de DVI-aansluiting kunnen zetten. Maar ga je dit merken qua prestaties en beeldkwaliteit? Of kan ik beter 120 euro extra besteden en er nog een GT120 bij kopen zodat ze allebei op DisplayPort kunnen?
Hier ook een Mac gebruiker met een Mac mini uit 2009 (dus ook met mini DisplayPort jammer genoeg, ze hadden gewoon DisplayPort moeten pakken). Je kunt een 24" scherm overigens met de Mac mini aan die mini-dvi hangen (je hebt een mini-dvi - single link dvi adapter erbij) maar het kan ook aan de mini DisplayPort. In dat laatste geval moet je er een mini DisplayPort - DVI adapter aanschaffen. Daar moet je even bij oppassen want je hebt er 2 soorten. De ene is een single link DVI stekkertje en kost een euro of 20~30 en je hebt er eentje met een dual link DVI versie die veel te duur is (99 euro voor iets wat hooguit 45 euro had moeten kosten). Die laatste is iets waar sommige mensen problemen mee hebben en in jouw geval niet nodig (single link is voldoende voor 1920x1200 als resolutie, bij hoger dan kom je in de reeks van de 30" schermen en heb je wel die veel te dure dual link dvi adapter nodig). Inmiddels zijn er een aantal fabrikanten bezig met een mini DisplayPort - DisplayPort adapter van rond de 20 dollar. Een van die fabrikanten is Monoprice. Let dus even goed op de juiste stekkers!

Uiteraard ligt een en ander aan wat je aan videokaart spul doet. Het kan soms beter zijn om per scherm een losse videokaart te hebben maar dat hoeft natuurlijk niet. Je kunt het ook anders bekijken: eerst met die adapters proberen, werkt dat niet lekker dan kun je alsnog 120 euro uitgeven voor een extra videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
ppl schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:26:
[...]

Dat klopt maar met dingen als een gamma van 2.2 dat Windows en dadelijk MacOS X Snow Leopard als standaard gebruiken zit je op dat punt goed. Volgens mij doen beide systemen ook standaard een kleurtemp van 6500K. Fabrikanten stellen schermen op een dusdanige manier in dat het beeld er mooi uitziet, zo heel erg gek veel grote verschillen in kleuren heb je meestal niet. Als je echter zelf gaat lopen sleutelen kun je dat verschil aanzienlijk vergroten. Het andere punt wat je hebt is dat je kleuren e.d. er heel anders uit komen te zien en als je dan je foto's gaat laten afdrukken omdat je er een fotoboek van wil maken dan kon het afgedrukt ook nog wel eens heel anders eruit zien. Het idee is dat je uiteindelijk de verschillen minimaal maakt.
Als ik eens iets afdruk dat ik op deze PC heb gemaakt(met men Dell scherm dus) zal ik je laten weten hoe groot de verschillen zijn ;) . en dat zal mss nog niet zo lang duren ook want ik ga een afbeelding dat ik gemaakt heb laten afdrukken op poster formaat.

[ Voor 5% gewijzigd door reaper_unique op 26-07-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het rondzien voor een ander scherm.
Hiermee had ik mijn ogen laten vallen op de 2408WFP.
Na heel wat rondsurfen blijken er toch veel problemen te zijn met dit scherm, dit rondom bleeding, kleuren rondom tekst, ...
Wat is hier nu echt van waar en is de 27" variant eventueel beter.
Ook las ik dat er een 2410 scherm aankomt in Augustus met een S-ips paneel, is dit eventueel beter wachten tot dit er aan komt?
Bedoeling is vooral beelbewerking, office gebruik en surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:19:
Na heel wat rondsurfen blijken er toch veel problemen te zijn met dit scherm, dit rondom bleeding, kleuren rondom tekst, ...
Ook las ik dat er een 2410 scherm aankomt in Augustus met een S-ips paneel, is dit eventueel beter wachten tot dit er aan komt?
2410? lekker verwarrend met de poweredge 2410 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:26:
[...]

[...]

Hier ook een Mac gebruiker met een Mac mini uit 2009 (dus ook met mini DisplayPort jammer genoeg, ze hadden gewoon DisplayPort moeten pakken). Je kunt een 24" scherm overigens met de Mac mini aan die mini-dvi hangen (je hebt een mini-dvi - single link dvi adapter erbij) maar het kan ook aan de mini DisplayPort. In dat laatste geval moet je er een mini DisplayPort - DVI adapter aanschaffen. Daar moet je even bij oppassen want je hebt er 2 soorten. De ene is een single link DVI stekkertje en kost een euro of 20~30 en je hebt er eentje met een dual link DVI versie die veel te duur is (99 euro voor iets wat hooguit 45 euro had moeten kosten). Die laatste is iets waar sommige mensen problemen mee hebben en in jouw geval niet nodig (single link is voldoende voor 1920x1200 als resolutie, bij hoger dan kom je in de reeks van de 30" schermen en heb je wel die veel te dure dual link dvi adapter nodig). Inmiddels zijn er een aantal fabrikanten bezig met een mini DisplayPort - DisplayPort adapter van rond de 20 dollar. Een van die fabrikanten is Monoprice. Let dus even goed op de juiste stekkers!

Uiteraard ligt een en ander aan wat je aan videokaart spul doet. Het kan soms beter zijn om per scherm een losse videokaart te hebben maar dat hoeft natuurlijk niet. Je kunt het ook anders bekijken: eerst met die adapters proberen, werkt dat niet lekker dan kun je alsnog 120 euro uitgeven voor een extra videokaart.
Thanks! Ik dacht dat er al converters voor Mini DisplayPort naar DisplayPort waren, blijkbaar dus nog niet :) Maar dat is niet zo'n ramp want ik ga het op z'n vroegst in oktober aanschaffen.

Denk dat ik toch voor twee videokaarten ga overigens, want DisplayPort kan een grotere kleurbreedte (aantal bits) verwerken dan DVI. En da's wel een voordeel met beeldbewerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zag er eentje voorbij komen die je kunt bestellen. Die mini-DP - DP convertor kost $ 14,95 en er zijn al veel mensen op bijv. macrumors.com die er hartstikke tevreden over zijn. Nadeel is dat de shipping costs op een $12,95 uitkomen (bijna het kabeltje zelf). Te vinden op: http://estore.circuitasse...able.html?setCurrencyId=4

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 26-07-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kimone66 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:58:
Gisteren heb ik mijn Dell 2709w A02 van Qsix ontvangen.Helaas heb ik in alle vier de hoeken lichte backlightbleeding.Is dit normaal,en komt dit nu bij alle modellen voor of heb ik pech.
Is die 'bleeding' ook als je je hoofd over alle hoeken heen beweegt of veranderd de hoeveelheid afhankelijk van kijkhoek? Dat laatste is bij mijn ervaring met de 2707 en 3008 namelijk het geval. Dacht eerst ook dat het veel onevenredige bleeding was, maar blijkt toch gewoon normaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15
Knightwolf schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:19:
[...]

Is die 'bleeding' ook als je je hoofd over alle hoeken heen beweegt of veranderd de hoeveelheid afhankelijk van kijkhoek? Dat laatste is bij mijn ervaring met de 2707 en 3008 namelijk het geval. Dacht eerst ook dat het veel onevenredige bleeding was, maar blijkt toch gewoon normaal te zijn.
Dit veranderd inderdaad afhankelijk van de kijkhoek.Waar ik trouwens ook last van heb is dat het lijkt dat de afzonderlijke letters van tekst soms gekleurd is.Net als of de 3 basiskleuren RGB niet goed over elkaar liggen.
Dit heb ooit nog eens gehad bij een goedkope samsung monitor.Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:30
ppl schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:35:
Ik zag er eentje voorbij komen die je kunt bestellen. Die mini-DP - DP convertor kost $ 14,95 en er zijn al veel mensen op bijv. macrumors.com die er hartstikke tevreden over zijn. Nadeel is dat de shipping costs op een $12,95 uitkomen (bijna het kabeltje zelf). Te vinden op: http://estore.circuitasse...able.html?setCurrencyId=4
Ik heb dus sinds 2 weken zo'n setup:
Mac Mini 2009; Dell WFP2408 A02 uit de zakelijke aanbieding plus de kabel van Circuit Assembly.
De kosten voor de kabel zelfs met shipment is +- 30 euro, mijne was met Fedex na 4 dagen binnen.
Werkt prima; is een nette witte kabel en thank god enigsinds flexibel en dus supper netjes weg te werken.

Pas perfect; kwaliteit is niet te onderscheiden van HDMI, is ook gewoon een perfect werkende video interface.

Grappig; via bootcamp onder XP werkt het ook zonder drama. Zal natuurlijk wel moeten maar toch!

Ik deel dus al die positieve ervaringen; in mijn geval een must-have!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:19:
Onlangs 3x 2408WFP (A02) gekocht. Niks backlight bleeding, niks kleuren rondom tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:13
kimone66 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 06:59:
[...]

Dit veranderd inderdaad afhankelijk van de kijkhoek.Waar ik trouwens ook last van heb is dat het lijkt dat de afzonderlijke letters van tekst soms gekleurd is.Net als of de 3 basiskleuren RGB niet goed over elkaar liggen.
Dit heb ooit nog eens gehad bij een goedkope samsung monitor.Iemand een idee?
Dan heb je de sharpness niet op 50 staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
Even een update. Krijg net een mailtje in mijn inbox dat mijn 2209WA morgen afgeleverd zal worden..

Ik had echt een een asjemenou momentje. Als Levertijd was half September aangegeven, en vervolgens in 3 dagen geleverd te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Zei ik toch al? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
snakeye schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:15:
Even een update. Krijg net een mailtje in mijn inbox dat mijn 2209WA morgen afgeleverd zal worden..

Ik had echt een een asjemenou momentje. Als Levertijd was half September aangegeven, en vervolgens in 3 dagen geleverd te krijgen. ;)
Van de Dell site zelf?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
Ik heb gebelt toen gaven ze aan 1 Maand levertijd. Toen ik een orderbevestiging kreeg stond er dat er
voor 14-09 geleverd zou worden.

Op de site staat de standaard 1/2 weken. Wel vaag dat als je belt ze schijnbaar niet goed kunnen aangeven wat de levertijd is aangezien ik gewoon een maand kreeg te horen, en vervolgens krijg je hem binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
Hmm bij mij is de bestelling op "In productie" gezet vandaag (had em 1 dagje eerder besteld). Bij de details staat: Uw bestelling wordt momenteel samengesteld. Ik hoop dus ook dat ze vrij binnenkort gaan leveren, dan heb ik em voor de vakantie :-)

Levering staat overigens nog wel steeds op of voor 09-09-09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Ultrasharp 2209WAf binnen! Gekocht van iemand die net zijn eigen webshop had stopgezet. 200 Euro nieuw in doos, inclusief drie jaar garantie via Dell. _/-\o_

Voldoet echt aan al mijn verwachtingen, vooral de game performance ben ik erg over te spreken. Was nog nooit zo levendig ( wat betreft kleuren, helderheid, enzovoort ). En de kijkhoek is helemaal prima, natuurlijk ook geen input lag en ghosting te bekennen.. Wat ben ik blij dat ik flink wat reviews heb lopen lezen, zat eerst namelijk nog te twijfelen tussen een aantal Samsung modellen met TN panelen.

Dit is trouwens mijn eerste TFT, hiervoor had ik een IIyama HM903 CRT. Moet zeggen dat het niet tegenvalt, in tegendeel zelfs. :)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modbreak:Dit is een ervaringentopic, GEEN levertijden topic :o

Posts over levertijden zijn al achterhaald op moment dat ze gepost worden iets over "in het verleden behaalde resultaten.... Voor dat soort chat is IRC uitgevonden. Graag dergelijke post achterwege laten en het gewoon on-topic over deze schermen houden. Zo niet gaat dit topic op slot...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Geen Ultrasharp (.. denk ik), maar:
http://www.engadget.com/2...10-ips-monitor-for-japan/

Ik zit nu te wachten op concreet nieuws over de Samsung XL 2370, maar ik hou ook ander nieuws in de gaten, zeker omdat ik blijf horen dat IPS panelen toch 't beste zijn, en óók geschikt voor gamen. Kunnen mensen voor mij eens en voor altijd bevestigen of je inderdaad op een IPS scherm (over 't algemeen, zal ook wel per scherm verschillen..) net zo goed gamed als een TN scherm (waar ik nu dus voor ga)?

Bovenstaand scherm lijkt verder aan de rest van mijn eisen te voldoen; 24", full HD, niet mooi, maar gelukkig ook niet lelijk. Ik heb in de pricewatch naar IPS schermen gezocht, maar veel keus heb je wat 23"/24" schermen betreft niet helaas, ze zijn óf duur, óf lelijk, of je kan ze niet aansluiten (Apple Cinema LED). En als ik 't goed begrijp staan er in de openingpost ook geen 24" IPS schermen van Dell. Dus dan lijkt degene die ik link een eventueel geschikt alternatief voor de XL 2370..

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Sméagol schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 01:25:
Geen Ultrasharp (.. denk ik), maar:
http://www.engadget.com/2...10-ips-monitor-for-japan/

Ik zit nu te wachten op concreet nieuws over de Samsung XL 2370, maar ik hou ook ander nieuws in de gaten, zeker omdat ik blijf horen dat IPS panelen toch 't beste zijn, en óók geschikt voor gamen. Kunnen mensen voor mij eens en voor altijd bevestigen of je inderdaad op een IPS scherm (over 't algemeen, zal ook wel per scherm verschillen..) net zo goed gamed als een TN scherm (waar ik nu dus voor ga)?

Bovenstaand scherm lijkt verder aan de rest van mijn eisen te voldoen; 24", full HD, niet mooi, maar gelukkig ook niet lelijk. Ik heb in de pricewatch naar IPS schermen gezocht, maar veel keus heb je wat 23"/24" schermen betreft niet helaas, ze zijn óf duur, óf lelijk, of je kan ze niet aansluiten (Apple Cinema LED). En als ik 't goed begrijp staan er in de openingpost ook geen 24" IPS schermen van Dell. Dus dan lijkt degene die ik link een eventueel geschikt alternatief voor de XL 2370..
dat word de opvolger van de 2408, en volgens mij dus ook een ultrasharp... Alleen dat scherm word wel een stuk duurder als waar de 2408 voor te koop is...

Echt beter is moeilijk te zeggen tussen IPS of PVA. Ze hebben allebei voor en nadelen, maar op het moment dat je ze niet constant calibreerd dan zal je het verschil niet zomaar zien. Daarbij geeft de 2408 in een hoop test gecalibreerd een beter beeld als een heel aantal IPS panelen.
Ook zal je gecalibreerd dan waarschijnlijk het verschil niet merken tot je er echt profesioneel mee gaat werken, en gezien jou vragen is dat bij jou zeker niet het geval. Het enige wat IPS nog bij zou hebben is kijkhoek, maar die vind ik bij mijn 2408 al zo extreem groot dat het me sterk lijkt dat je onder een nog grotere hoek ook een mooi beeld zou willen hebben, gezien je nooit zomaar onder die hoek zou staan..
Pva heeft als voordeel betere zwartwaardes (helpt dus in donkere games) en de huidige 2408 schermen hebben ook een input lag die zo laag is dat je er prima mee kan gamen... Ik heb er iig geen last van, en met mij een hoop andere ook niet. Tenzij jij heel pro gaat quaken ofzo zal je het niet zomaar merken, en dan nog zijn er vaak zat andere dingen die voor lag zorgen (zoals je internetverbinding) waar je veel meer last van hebt als de lag in je beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkpluisje schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:39:
[...]
Pva heeft als voordeel betere zwartwaardes (helpt dus in donkere games) en de huidige 2408 schermen hebben ook een input lag die zo laag is dat je er prima mee kan gamen... Ik heb er iig geen last van, en met mij een hoop andere ook niet. Tenzij jij heel pro gaat quaken ofzo zal je het niet zomaar merken, en dan nog zijn er vaak zat andere dingen die voor lag zorgen (zoals je internetverbinding) waar je veel meer last van hebt als de lag in je beeldscherm
Ik merk echt helemaal niets van inputlag ook niet bij supersnelle shooter actie met UT2004 bij >200fps.
(rev A02) Wat mij betreft is die er niet.

Enne ik was pas tevreden na 10 verschillende schermen....omdat ik erg kritisch ben. En dat gaat van absolute stilte bij iedere brightness, realistische kleuren, zwart waardes, backlight bleeding, functionaliteiten zoals hoogteverstelbaarheid, zakelijke non glossy looks, instelmogelijkheid naar sRGB, resolutie van 1920x1080, DVI en HDMI aansluitingen en perfect zijn om mee te gamen.
Iedere aarzeling in schermbeweging zou me bewegen om verder te zoeken.
Conclusie: De 2408WFP is echt een geweldig scherm voor nagenoeg alles. Ik kan niet me niet voorstellen dat iemand ook maar iets aan te merken zou hebben. En dat zeg ik als mierenn**ker niet snel.
Ik heb er vervolgens nog 1 voor m'n vrouw en 1 voor m'n broer gekocht.

Niet verder nadenken: gewoon doen :)

Edit 9 augustus: spelling en zinsopbouw

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:04
Hmm, Bovenstaande post brengt mij weer aan het twijvelen.

Ik wil namelijk of twee Dell 2209WA's (naast elkaar) of één Dell 2408WFP gaan kopen.
Maar ben niet echt zeker over wat nu de beter keuze is.

De 24'' heeft het voordeel dat die Full HD is en vele aansluitingen heeft. (waardoor ik ook een xbox360 en dergelijke eraan kan hangen.)
Echter ik heb nu een 22'' HP (met glossy scherm) en eerlijk gezegt vind ik 22'' eigenlijk wel hoog genoeg kwa scherm.

2x een 22'' heeft echter weer het voordeel dat het een heel breed zicht geeft (wat ik persoonlijk een stuk fijner vind, Mijn zicht is meer in de breedte dan in de hoogte)
Maar goed dan komt de vraag naar boven of ik wel echt gebruik ga maken van 2 schermen. (eventueel kan ik altijd mijn huidige 22'' naast de 24'' dell laten staan om daar af en toe wat vensters in te dumpen (MSN vensters voornamelijk.)

Gamen doe ik niet zo eel veel op de pc, wel op de xbox360 maar die hangt aan mijn tv.
Al zou ik die aan de 2408WFP hangen als ik die zou kopen dan kom ik met mijn pc werk weer in de knoop, En 2 Dell 2408WFP's kopen gaat te duur worden.

Wel weet ik dat in de 2209WA een E-IPS scherm zit en wat ik daarvan begrepen heb is dat het een soort van budget ips scherm is.

De 2408WFP lijkt mij dan de beste investering voor mijn gebruik (Office, Internet, Soms een game en in de toekomst waarschijnijk ook digitaal tekenwerk.)

Ook wat digitaal tekenwerk betreft ben ik misschien wel beter af met 1 scherm omdat mijn wacom er dan makkelijker naast kan liggen (A4 formaat dus die neemt aardig wat ruimte in.)

Heeft iemand tips of commentaar en mogelijk wat hulp in mijn keuze?

P.S. Mijn excusses voor eventuele taalfouten.

Edit: Klopt het trouwens dat het scherm in de 2408WFP vele male beter is dan het scherm in de 2209WA ?

[ Voor 3% gewijzigd door Sato op 08-08-2009 19:54 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
ik zou voor de 24 gaan, en je kan de 22 er naast zetten.. Met photoshop heb je toch veel aan een hogere resolutie. Veel hoger is de 24'' niet als de 22'', hij is voornamelijk ook breder.
Ik heb zelf de 24 en ernaast een 16 staan, die 16 gebruik ik ook voor msn venster en itunes, het grote werk doe ik op de 24 en vind dat wel zo fijn 1 groot scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
2x 22" betekent ook 2x 1680x1050, terwijl 1x 24" maar 1920x1200 is, dat scheelt heel wat pixels. En nee, de 2209WA is niet veel slechter qua beeldkwaliteit dan de 2408WFP, laatstgenoemde zal waarschijnlijk wel iets beter zijn, maar die kost dan ook wel een duit meer.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

't ding is, ik zat ook te kijken naar de reactietijden, en voor zo ver ik begrijp zijn die op een IPS scherm beter dan een PVA. Ik heb heel vaak in winkels (bij TV schermen dan wel) dat ik vind dat 't beeld toch nog te schokkerig overkomt (vergeleken met een CRT). En nu wil ik ook nog een films / series gaan kijken op de computer (dit wordt de enige blu-ray speler voorlopig in huis), dus ik heb niet zo naar PVA schermen gekeken.

Maar goed, ik zal die 2408WFP (€ 650,-) nu ook nog overwegen als alternatief voor de XL2370 (€ 350,-). Ik zal er in het begin voornamenlijk op gamen en blu-rays kijken, later zal er ook grafisch werk mee gedaan worden, maar nog niet pro ;). Eerst 'ns die Mastersuite en Maya bij elkaar sparen (Nederlandse prijzen :o) en tot die tijd met freeware aan de slag (Gimp bv).

't is jammer dat ik ze niet beide een dagje kan uitproberen ;).
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:48:
[...]

Ik heb weliswaar rev A02, maar ik merk echt helemaal niets van inputlog ook niet bij supersnelle shooter actie met UT2004 bij >200fps.

[..]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ec30
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2021
Ik heb voor EUR 650 incl. verzendkosten een Dell 3007WFP-HC aangeschaft op Ebay. Ze hebben er nog 1tje: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Best aardige deal toch? Ik ga dit ding in eerste instantie op m'n pc aansluiten welke gewoon beschikt over een Dual-Link DVI aansluiting. Ik wil m ook gaan gebruiken met m'n Mac Mini. Hiervoor ben ik aangewezen op de Mini-DP naar Dual-Link DVI adapter van apple. Kost normaal USD 99. Hiervoor heb ik ook wat dingetjes lopen op Ebay. Ik hoor veel slechte verhalen over de adapter maar ik lees ook verhalen van mensen die het hebben opgelost door een external-powered usb hub te gebruiken door daar de Dual-Link adapter op aan te sluiten en niet direct op de Mac.

Nog een laatste ding ik lees verhalen over de 3007WFP-HC dat de cardreader geen SDHC zou ondersteunen. Echter als de specs lees staat daar gewoon: SD tot versie 2.0 max. capacity 32gig. SD 2.0 is toch hetzelfde als SDHC?

Edit: wie heeft er ervaringen met de 3007WFP-HC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LordSander schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:29:

De 2408WFP lijkt mij dan de beste investering voor mijn gebruik (Office, Internet, Soms een game en in de toekomst waarschijnijk ook digitaal tekenwerk.)

Ook wat digitaal tekenwerk betreft ben ik misschien wel beter af met 1 scherm omdat mijn wacom er dan makkelijker naast kan liggen (A4 formaat dus die neemt aardig wat ruimte in.)
Alleen al hierom zou ik voor de 2408 gaan. Die 1200 hoogte vs 1080 hoogte is aanzienlijk en je gaat het met grafisch werk toch wel nodig hebben.
ec30 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:52:

Nog een laatste ding ik lees verhalen over de 3007WFP-HC dat de cardreader geen SDHC zou ondersteunen. Echter als de specs lees staat daar gewoon: SD tot versie 2.0 max. capacity 32gig. SD 2.0 is toch hetzelfde als SDHC?
SD "v 2.0" term ken ik niet, maar alles boven de 2 GB is SDHC (dus 4 GB en hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in maart 2007 voor 1500€ een 3007WFP-HC gekocht en geniet er nog dagelijks van, maar dit formaat wordt dus echt niet goedkoper, de 3008WFP staat momenteel op € 1.624,-...

Het zal denk ik nog even duren vooraleer dit formaat mainstream wordt (als dat ooit al mainstream zou worden).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
Qsix.eu heeft em voor €1125. Resellers kunnen vaak spul goedkoper aanbieden dan de webshop van Dell, alleen zijn er niet zoveel hiervan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas ook een Ultrasharp 2209WA aangeschaft.

In bijna alle reviews die ik over deze monitor heb gelezen kom ik tegen dat er geen ghosting of motion blurring te zien zou moeten zijn. Mijn ervaring is echter anders. Bij alle fps games die ik getest hebt is er een duidelijke motion blur te zien bij snellere bewegingen. Ook als ik bijvoorbeeld vensters over me desktop heen en weer sleep laat dit een duidelijk spoor achter. Hetzelfde bij het op en neer scrollen op een webpagina.

Kan dit nog aan m'n instellingen liggen? Ben ik te kritisch? Of heb ik een maandagochtend exemplaar te pakken?

Is er niemand anders die deze problemen ervaart?

• NLuna
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:39:

In bijna alle reviews die ik over deze monitor heb gelezen kom ik tegen dat er geen ghosting of motion blurring te zien zou moeten zijn. Mijn ervaring is echter anders. Bij alle fps games die ik getest hebt is er een duidelijke motion blur te zien bij snellere bewegingen. Ook als ik bijvoorbeeld vensters over me desktop heen en weer sleep laat dit een duidelijk spoor achter. Hetzelfde bij het op en neer scrollen op een webpagina.

Kan dit nog aan m'n instellingen liggen? Ben ik te kritisch? Of heb ik een maandagochtend exemplaar te pakken?

Heb die van mij aangesloten met DVI, heb geen framelimiter aan ( v-sync ), draai op 60Hz en heb totaal geen last van input lag, ghosting, enzovoort. En ik kom vanaf een CRT scherm dus ik heb er echt wel oog voor; was het eerste wat ik ging controlereren toen ik hem nieuw had :)

Echt een top scherm, dus apart dat jij dit wel hebt?

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:14:
Ik heb in maart 2007 voor 1500€ een 3007WFP-HC gekocht en geniet er nog dagelijks van, maar dit formaat wordt dus echt niet goedkoper, de 3008WFP staat momenteel op € 1.624,-...

Het zal denk ik nog even duren vooraleer dit formaat mainstream wordt (als dat ooit al mainstream zou worden).
Huh, het is nu voor het eerst dat ik een apparaat van Dell ergens anders dan bij Dell zelf of Qsix te koop zie staan :? is dat nieuw?
NLuna schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:11:
[...]

Heb die van mij aangesloten met DVI, heb geen framelimiter aan ( v-sync ), draai op 60Hz en heb totaal geen last van input lag, ghosting, enzovoort. En ik kom vanaf een CRT scherm dus ik heb er echt wel oog voor; was het eerste wat ik ging controlereren toen ik hem nieuw had :)

Echt een top scherm, dus apart dat jij dit wel hebt?
Net als inputlag kan het misschien zijn dat de een het niet ziet (de meesten hier) en de ander het wel (user jvcjvcjvcjvc) ?

In al die gevallen ben ik altijd erg beniewd wat anderen van hetzelfde scherm van iemand vinden. Maarja dan moet je bij elkaar op bezoek gaan om dat te kunnen ervaren :P

[ Voor 38% gewijzigd door Knightwolf op 13-08-2009 14:26 ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15

Ik heb een snel 2ms TN scherm en zelfs daar zijn vensters die verschoven worden blurry. Je bent te kritisch ;)
Mij viel het bij mijn eerste TFT ook heel erg op, maar na een tijdje let je er niet meer op :)
Maar smoothness van een CRT zul je nooit halen (valt me iedere keer op als ik weer een CRT gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ec30
Ik had een tijdje geleden een aanbieding gevonden van een 3007WFP-HC op eBay. Voorstel gedaan voor 850 dollar en seller ging akkoord. Verzendkosten 70 dollar. Nu ging hier een week overheen en bleek dat ze de 3007 niet meer konden leveren. Om de reviews positief te houden hebben ze me een nieuwe 3008WFP gestuurd :)

Ik moet zeggen dit is een fantastisch scherm. De bouwkwaliteit is subliem. De materialen zien er gewoon high-end uit. De hoogte etc. is ook goed verstelbaar. Het overzicht van HWiNFO32 zegt dat ie in week 29 geproduceerd is. Net nieuw dus!

Goede deal wel voor 640 Euro lijkt me! Waar ik pas recent aan dacht is dat er natuurlijk douanekosten bijkomen. Door een telefoontje met de douane kwam ik erachter dat er geen douanerechten over computerapparatuur worden betaald, maar dat er wel 19% BTW bijkomt. De waarde op de factuur op de doos is opgegeven als USD 599, minder dan wat ik betaald heb. Het is verstuurd met FedEx. Geen idee hoe dit wordt afgehandeld. Ik neem aan dat ik een factuur in de bus krijg? Iemand hier ervaring mee?

Ik wil nu de kalibratie van dit scherm ff goed doen. Ik beschik niet over een Spyder oid, is er een goede tool waarmee je dit met software kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent wat de anderen zeggen wat te kritisch :),TFt heeft nou eenmaal altijd wat motion bur,maar de 2209wa heeft dat gewoon erg weinig,ik merk b.v in FPS games,er weinig tot niets van.

I vind het scherm zelfs uitermate geschikt om mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ ec30: wat een verhaal! Je hebt echt mazzel _O_ En goede service, ff een nieuw scherm sturen alleen om de stats positief te houden! En ja de 3008 is een subliem scherm. Die gaat je wel bevallen denk ik :D Maar ben natuurlijk toch benieuwd naar je verdere ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Zijn er ook mensen hier die een Xbox360 hebben aangesloten op hun 2408WFP?
Ik ben namelijk benieuwd hoe dat is omdat het scherm wide gamut is,
En ook of je daarbij last hebt van de inputlag.

Edit 2408 idd, Heb het even verbeterd.

[ Voor 10% gewijzigd door Sato op 22-08-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:47

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

LordSander schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:48:
Zijn er ook mensen hier die een Xbox360 hebben aangesloten op hun 248WFP?
2408wfp bedoel je? Gaat prima hier! :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
Is het normaal dat ik een gradiant zo zie?
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n89/coldvinc/th_gradiant.jpg
dus dat ik die overgangen zo goed zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reaper_unique schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:01:
Is het normaal dat ik een gradiant zo zie?
[afbeelding]
dus dat ik die overgangen zo goed zie?
nee dat hoort niet,maar hier komt warschijnlijk de oplossing,je kleuren staan op 16bit in de plaats van 32bt,dit euvel heb ik namelijk ook gehad.

waarom dit gebeurd weet ik niet,maar dat doet de drver om 1 of andere reden 8)7

Dus zoek even in de driver settings :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
oh lol...w8 hoe komt dat O_o ?

voor zover ik weet heb ik dat nooit veranderd ?

[ Voor 45% gewijzigd door reaper_unique op 24-08-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reaper_unique schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:22:

daar ben ik je antwoord voor schuldig,na lang zoeken,vond ik het probeem,ik begon al te denken dat mijn scherm of vga stuk was |:( ,gelukkig was dit niet het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
Heb het denk ik gevonden, ik heb een programmatje gedownload dat het login scherm veranderd en ik denk dat dat om de een of andere reden men settings heeft veranderd, weg ermee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reaper_unique schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:22:

Ik zie ook die overgangen in dat paarse gebeid, en volgens windows staat ie op 32 bits. Beetje vreemd.
Verschil tussen 16 en 32 bit zie ik overigens niet. 3008wfp/win xp/gtx 275.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
ff voor de duidelijkheid, dat is een screenshot van men scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reaper_unique schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:53:
ff voor de duidelijkheid, dat is een screenshot van men scherm.
Ah okej, dat verklaart een hoop, thx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26
Na de nodige reviews te hebben gelezen, had ik toch besloten om een Dell UltraSharp 2408WFP te kopen.
Maandag 24-08 besteld bij Qsix en vandaag 26-08 het scherm al thuis afgeleverd (in België).

Echter vraag ik me af hoe ik het beste de monitor kan kalibreren, zonder kalibratie tool, deze vraag is al eerder gesteld in dit topic, daar was alleen nog geen antwoord op gegeven.
Zelf heb ik al gebruik gemaakt van deze site.

• ferdinand
  • Laatst online: 28-02 20:34
Wat vinden jullie van de Dell Ultrasharp U2410? Ik ben eigenlijk van plan om een 2408 te nemen maar nu zie ik deze bij Qsix. Welke zou je eerder nemen voor surfen, films en xbox?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
ferdinand schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:14:
Wat vinden jullie van de Dell Ultrasharp U2410? Ik ben eigenlijk van plan om een 2408 te nemen maar nu zie ik deze bij Qsix. Welke zou je eerder nemen voor surfen, films en xbox?
Persoonlijk de 2408, die nieuwe de voet is echt hidious... :P

• ferdinand
  • Laatst online: 28-02 20:34
Mektheb schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:18:
[...]

En als ik hem wil gaan ophangen? >:) Die touch toetsen lijken mij wel handig omdat ik steeds zit te switchen tussen pc 1, 2, laptop en xbox. Bij mijn huidige 2407 is het steeds een paar keer hard drukken op de wissel toets terwijl je de monitor een beetje tegenhoud.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
ferdinand schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:55:
[...]

En als ik hem wil gaan ophangen? >:) Die touch toetsen lijken mij wel handig omdat ik steeds zit te switchen tussen pc 1, 2, laptop en xbox. Bij mijn huidige 2407 is het steeds een paar keer hard drukken op de wissel toets terwijl je de monitor een beetje tegenhoud.
Ja true dan heb je het niet hahah :P

• zonoskar
  • Laatst online: 11:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn 2407 gaat soms spontaan uit. Ik moet dan de stroom eraf halen, op een paar knopjes drukken (misschien om condensatoren te ontladen?), tijdje wachten (10min) en dan weer aankoppelen voordat ie het weer doet. Klinkt dat als een bekend probleem?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Das maf, gisteren had ik allemaal vertikale strepen op m'n Dell UltraSharp 2408WFP. Vandaag zijn ze weer allemaal weg. Ontstaan die strepen als je de monitor te lang aan hebt staan oid :?

• Slashdotter
  • Niet online
LordSander schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:48:
Zijn er ook mensen hier die een Xbox360 hebben aangesloten op hun 2408WFP?

Edit 2408 idd, Heb het even verbeterd.
Ik speel xbox via component. Ziet er geweldig uit hier

• Slashdotter
  • Niet online
ec30 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:52:
Ik heb voor EUR 650 incl. verzendkosten een Dell 3007WFP-HC aangeschaft op Ebay. Ze hebben er nog 1tje: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Best aardige deal toch? Ik ga dit ding in eerste instantie op m'n pc aansluiten welke gewoon beschikt over een Dual-Link DVI aansluiting. Ik wil m ook gaan gebruiken met m'n Mac Mini. Hiervoor ben ik aangewezen op de Mini-DP naar Dual-Link DVI adapter van apple. Kost normaal USD 99. Hiervoor heb ik ook wat dingetjes lopen op Ebay. Ik hoor veel slechte verhalen over de adapter maar ik lees ook verhalen van mensen die het hebben opgelost door een external-powered usb hub te gebruiken door daar de Dual-Link adapter op aan te sluiten en niet direct op de Mac.

Edit: wie heeft er ervaringen met de 3007WFP-HC?
Een 3007WFP voor 650 euro is een veel betere deal dan een 3008wfp voor 1125 euro bij Qsix. Klinkt goed.

Enige nadeel zal wel zijn dat als je het ooit terug moet sturen voor garantie claims dat je ook 50 euro aan verzendkosten kwijt zal zijn.

• falconxp
  • Laatst online: 10:39
Mektheb schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:18:
[...]

Net de U2410 binnen van Qsix. Scherm bevalt prima. De grote verschillen tussen de u2410 en de 2408 zijn de voet welke beter is bij de 2408 en de display zelf welke weer beter is bij de u2410. U2410 heeft een ips display en de 2408 een pva. De u2410 vervangt mijn 2007wfp.

Verwijderd

falconxp schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:29:
[...]
en de display zelf welke weer beter is bij de u2410. U2410 heeft een ips display en de 2408 een pva.
Hoezo is IPS volgens jou beter als PVA?

• falconxp
In mijn geval is het scherm wat beter. Ik zeg niet dat ips beter is dan pva. Wat ik uit verschillende fora haal is dat de kwaliteit van het gebruikte scherm door Dell in de U2410 wat beter is. Dit kan zijn door de Dell QA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falconxp schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:40:
In mijn geval is het scherm wat beter. Ik zeg niet dat ips beter is dan pva. Wat ik uit verschillende fora haal is dat de kwaliteit van het gebruikte scherm door Dell in de U2410 wat beter is. Dit kan zijn door de Dell QA.
En wat versta je onder "kwaliteit van het scherm in de U2410 is beter"?
Kan je niet specifieker zijn? Kwaliteir is beter is zo'n algemene omschrijving. En in vergelijking met 2408WFP rev A00, A01 of A02?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook net de U2410 van qsix binnen. Mooi ding! De monitor zit lekker stevig in elkaar, plenty aansluitmogelijkheden en de beeldkwaliteit vind ik verbluffend goed. Ik zie nu goed het verschil tussen een TN-scherm en een IPS-scherm. De kleurweergave van de laatste is zichtbaar een stuk beter en vergelijkbaar met mijn oude CRT (Philip's Brilliance 109P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonoskar schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:58:
Mijn 2407 gaat soms spontaan uit. Ik moet dan de stroom eraf halen, op een paar knopjes drukken (misschien om condensatoren te ontladen?), tijdje wachten (10min) en dan weer aankoppelen voordat ie het weer doet. Klinkt dat als een bekend probleem?
Dit klinkt mij iig niet bekend... en echt gezond lijkt het me ook niet :?
Leverancier ff bellen?
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:53:
[...]

Ze hebben beide voors en tegens. Een paar vaste gegevens inherint aan de techniek:
S-IPS heeft nauwkeurigere kleurenweergave
S-IPS heeft minder inputlag dan S-PVA
S-PVA heeft betere zwartweergave

Allemaal redelijk kleine verschillen, maartoch :)

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 28-08-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Slashdotter schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:01:
Een 3007WFP voor 650 euro is een veel betere deal dan een 3008wfp voor 1125 euro bij Qsix. Klinkt goed.

Enige nadeel zal wel zijn dat als je het ooit terug moet sturen voor garantie claims dat je ook 50 euro aan verzendkosten kwijt zal zijn.
Ware het niet dat het uit de VS komt en dat je bij binnenkomst in Nederland nog eens 19 procent BTW mag aftikken. Komt er toch weer ruim 100 Euro bij. En als ik dat kavel op Ebay bekijk is het scherm inclusief verzending wel meer dan 650 Euro. Eerder tegen de 675 Euro. Totaal zit je dan tegen de 800 Euro.

Tsja, dan is het prijsverschil al minder groot, en je hebt een nieuwer scherm met volledige Nederlandse garantie.
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:53:
IPS en PVA zijn allebei kwaliteitspanels en stukken beter als TN. Het is gewoon waar je de voorkeur aan geeft wat voor jou beter is. Knightwolf hierboven heeft de voordelen van elk al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de Dell 2209wa.

De monitor wil alleen een refresh rate van 59 hz accepteren. Wanneer ik in Windows 7 standaard voor 60 hz kies dan staat het wanneer ik het scherm voor de instellingen van de beeldscherm opnieuw open weer op 59 hz.

Ook als ik via de nieuwste Nvidia Windows 7 (8.16.11.8681) drivers kies voor 60 hz werkt dit niet. Ik heb ook de 2209wa beeldscherm driver geinstalleerd.

Is dit normaal en is er een mogelijkheid om nog via externe programma's te testen welke refresh rate nu staat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Iemand al ervaring met de G2410? 24" LED backlit, niet eens zo duur.
http://cgi.ebay.nl/Brand-...b399&_trksid=p3286.c0.m14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, heb ik gehad. En ik heb zelfs een 2de gehad om er zeker van te zijn dat het niet toevallig aan het eerste scherm lag.

Kort verhaal: niet te vergelijken met 2408WFP A02. Geheel andere klasse. (Kan ook niet anders met die prijs hè.)

Langer verhaal: De resolutie van 1920x1200 is VEEL fijner en praktischer als 1920x1080. De kleurweergave is compleet anders. Het blauw in de G2410 neigt naar paars en de kleuren van de 2408WFP zijn veel mooier/echter.
De 2408WFP kan je in alle standen verstellen. Heeft naast VGA en DVI, zoals de G2410, ook HDMI en DisplayPort en nog een keer DVI . Wil je powered speakers hebben (2de 2408WFP A02 van m'n vrouw) dan heb je voor de G2410 een losse voeding nodig welke je apart aan/uit moet zetten. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik denk dat alleen het logo op het scherm gelijk is ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:56:
[...]
Langer verhaal: De resolutie van 1920x1200 is VEEL fijner en praktischer als 1920x1080. De kleurweergave is compleet anders. Het blauw in de G2410 neigt naar paars en de kleuren van de 2408WFP zijn veel mooier/echter.
Thanks, interessant verhaal. De 2408WFP zou voor mij een interessante optie zijn, ware het niet dat ie nogal veel stroom verbruikt, als ik het me goed herinner. (en het prijskaartje)

De Samsung F2380 met cPVA panel is nu mijn meest interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:10:
[...]

Thanks, interessant verhaal. De 2408WFP zou voor mij een interessante optie zijn, ware het niet dat ie nogal veel stroom verbruikt, als ik het me goed herinner. (en het prijskaartje)

De Samsung F2380 met cPVA panel is nu mijn meest interessante optie.
Da's gewoon een hele andere prijsklasse inderdaad.
Zoals gezegd wil je 1920x1080 echt niet. Of je moet >80% films kijken.
Ik heb 2 modellen 1920x1080 schermen gehad, de LG 2442PA en de Dell G2410, omdat ook ik dacht dat goedkoper ook wel goed is. En 4 modellen 1920x1200. En 3 modellen gecancelled voordat ze in de winkel waren, omdat deze, bij iets verder kijken, toch niet zouden bevallen. Ja, de 2408WFP moest door een hele zware selectie.
Ik wilde ook per se revisie A01 en dat is nipt nog de A02 revisie geworden.
Bij mij was een van de zwaarste criteria geen stroomverbuik(dat is met revisie A01 vergelijkbaar met andere 24" S-PVA schermen en ik heb toch brightness op maar 12% staan) maar het geluid wat een scherm maakt wanneer deze aanstaat. Dit omdat ik de brightness als eerste lager zet en hiermee maken de meeste monitoren een vervelend zoom/brom geluid veelal vergelijkbaar met een mug achter in het scherm. En dat om 11-1 uur 's nachts is mij een absolute no go. Bij 3 Samsung 2443BW schermen leek het wel een hele grote mug. En na de vervanging van een voeding van een 3 jaar oude 203B, ging deze met die nieuwe voeding al zoomen vanaf 72% brightness ipv al 3 jaar lang nagenoeg stil geweest te zijn. Een collega heeft geneuzel met verticale strepen in z'n 2443BW. En ik lees velen met hem. Samsung lijkt de laatste jaren wat te besparen op kwaliteit lijkt het wel.
Ach ja, 200-250euro gebruikers zijn toch niet kritisch.

Succes met je keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:42:
[...]
Zoals gezegd wil je 1920x1080 echt niet. Of je moet >80% films kijken.
Liever niet, maar de keuze van 1900*1200 monitors tot 250 eur is zeer beperkt. Als je een goede wil tenminste.

PS. weet je trouwens wat jouw Dell verbruikt bij 12% brightness?

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 06-09-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kijk je in een andere prijsklasse maar desalniettemin hierbij m'n meting met m'n revisie 02.
Deze komt als iets zuiniger uit de bus als de revisie 01 in de test op prad.de (pagina 4 voor z'n stroommeting)
Die kun je hier vinden: http://www.prad.de/en/mon.../review-dell-2408wfp.html

M'n Cresta stroommeter (die uit de test op hardware.info als 1 van de 2 enig goede uit de test kwam) geeft:
100% brightness 113W
50% brightness 89W
12% brightness 54w
0% brightness 45W

Ik heb 12% trouwens niet gekozen om stroom te besparen, maar omdat ik 12% als het prettigst ervaar.
Default staat de monitor op 50%.
Als je op prad.de kijkt naar 24" TN panelen zijn deze op 100% veel zuiniger. Op 20% is het verschil echter nog maar zo'n 10/15W. Als ik de ingebouwde USB hub loskoppel zie ik nog een klein verschil van 2W.

PS Ik lees net de conclusie uit die test nog eens en die is wel grappig:
"Golden geese are the stuff of fairytales, but the Dell 2408WFP already comes very close to this fabled creature"

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:14:
Volgens mij kijk je in een andere prijsklasse maar desalniettemin hierbij m'n meting met m'n revisie 02.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. 54 watt valt alles mee en ik heb mijn monitors ook op hele lage brightness staan. Nu nog eens kijken of ik er 400+ eur aan wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Voor de mensen welke de U2410 hebben gekocht bij QSIX, hebben jullie ook de pixel check erbij gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Nee, is niet nodig bij dit scherm. :P

Van de Dell U2410 pagina

"Zero Bright Pixels
In het kader van de Premium-garantie voor flatpanels van Dell ontvangt u een UltraSharp-monitor ter vervanging van uw huidige exemplaar zelfs als er maar één defecte pixel op het scherm wordt gevonden. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Één defecte Bright pixel ja, Schijnt dat als je 1 defecte subpixel hebt (constant rood, groen of blauw) dat dell je monitor dan niet omruilt.

Maar goed dat las ik op een engelstalig forum dus ik weet niet of dat voor Amerika was of voor Europa.

Anyway voor die 20 euro bij Qsix heb je wel de garantie dat als er wat pixels betreft iets niet goed is Qsix ervoor zorg dat jij een nieuw scherm krijgt. (of Dell het daar nu helemaal mee eens is of niet, Qsix en Dell hebben onderling nu eenmaal een betere garantie overeenkomst dan Dell naar de consument heeft.)

Hoewel ik het ook weer een beetje overdreven vind dat zoiets meteen 20 euro moet kosten bij Qsix, Zeker omdat het vroeger gratis was bij Qsix als ik het goed heb.

Hoe dan ook het is aan jouw of jij die 20 euro extra de moeite waard vind of niet.

-----

Zelf even een vraagje dan,
Ik zit nu te twijvelen wat aanschaf betreft tussen de 2408WFP en de U2410.
Welke van de 2 is de betere keuze?

Gebruik zal voornamelijk bestaan uit: Office+internet, Console gamen (Xbox360, Playstation 2/3 Enz.) en Adobe CS4 Master Collection. (Teken en ontwerp werk, Mogelijk in de toekomst zelfs in opdracht van een drukkerij.)

Het is zo jammer dat er nog geen 'Expert Reviews' zijn van de U2410.
Dat zou de keuze namelijk veel simpeler maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 22:01

alwinus

Tweaked

ik denk dat ze niet veel voor elkaar onder doen maar dat wellicht in jou geval de U2410 de betere keuze is. Zeker omdat de input lag weer wat lager is dan bij de 2408.

Ik zit er zelf ook naar te kijken. De enige review die ik tot nu toe ben tegengekomen is deze.

http://www.cnet.com.au/dell-ultrasharp-u2410-339298064.htm

Maar is nog niet genoeg voor mij. Tftcentral.co.uk krijgt er een de komende weken. Hopelijk horen we snel wat meer. 469,- bij qsix is natuurlijk wel een hele mooie prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 23:37
alwinus schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:33:
Ik zit er zelf ook naar te kijken. De enige review die ik tot nu toe ben tegengekomen is deze.

http://www.cnet.com.au/dell-ultrasharp-u2410-339298064.htm
Nog een review: http://www.jayceooi.com/2...-ultrasharp-u2410-review/
469,- bij qsix is natuurlijk wel een hele mooie prijs
Inmiddels is ie daar € 490,-.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

damn...bijna op het punt gestaan vandaag te bestellen ah well. De gratis soundbar is ook verdwenen...jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Oei, dan wacht ik wel tot de prijs daar weer daalt,
Hoewel een gratis pixelcheck mij alsnog kan overtuigen toch 490 te betalen.

Mischien voor de tussentijd (Meer en vooral zeer proffesionele reviews afwachten.) alvast een 2209WA kopen.

Edit: Had de U2410 eigenlijk gisteren of vanmiddag al moeten bestellen. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Sato op 09-09-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

alwinus schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:58:
damn...bijna op het punt gestaan vandaag te bestellen ah well. De gratis soundbar is ook verdwenen...jammer :P
Je zou kunnen vragen of ze die erbij doen. Altijd goede ervaringen gehad met Qsix/Supradictus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ze niet veel voor elkaar onder doen maar dat wellicht in jou geval de U2410 de betere keuze is. Zeker omdat de input lag weer wat lager is dan bij de 2408.
Vergeet niet dat veel reviews van de 2408WFP van de A00 revisie zijn. Pas recentere reviews zijn met revisie A01, laat staan van de heel recente A02. Van de A00 naar A01 heeft Dell veel verbeterd. Ik heb de 2408WFP A02 en ook met >200 fps games waaronder zeer snelle shooters zoals UT3 merk ik geen enkele inputlag, maar dan ook geen enkele. Dus die kan je wegstrepen als reden.

De enige reden(en) welke ik me kan voorstellen voor de keuze tussen 2408WFP A02 of U2410 A00 is dat je de ene mooier vindt als de andere of dat je graag het nieuwste model wil.

Ik kan me ook voorstellen dat wachten op fatsoenlijke reviews moeilijk is maar je geeft bij beide modellen veel geld uit. Heb je dat geduld niet, dan is de 2408WFP A02 een veilige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:44:
[...]
De enige reden(en) welke ik me kan voorstellen voor de keuze tussen 2408WFP A02 of U2410 A00 is dat je de ene mooier vindt als de andere of dat je graag het nieuwste model wil.
Ik ben niet volledig op de hoogte maar van wat ik lees zit er ook een ander panel in. De u2410 schijnt betere kleuren te hebben, de 2408 beter contrast.
Knightwolf schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:43:
[...]
Ze hebben beide voors en tegens. Een paar vaste gegevens inherint aan de techniek:
S-IPS heeft nauwkeurigere kleurenweergave
S-IPS heeft minder inputlag dan S-PVA
S-PVA heeft betere zwartweergave

Allemaal redelijk kleine verschillen, maartoch :)

• alwinus

alwinus

Tweaked

was het niet zo dat dat de 2408 een niet zo'n hele bruikbare sRGB modus heeft? De U2410 lijkt nu een goede 100% sRGB modus te hebben. Of praat ik nu poep? ;)

(of toch maar de NEC2490wuxi...alleen zo lsecht leverbaar --> 679,- bij redcoon.....)

[ Voor 21% gewijzigd door alwinus op 10-09-2009 10:43 ]

Verwijderd

Ik ben blij dat ik niet meer hoef te kiezen :)
Succes mannen!

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wordt als je dit scherm nu besteld de A02 dan geleverd?

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper72 schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:40:
Wordt als je dit scherm nu besteld de A02 dan geleverd?
Yep, ik heb er 3 gekocht. Een voor mij, m'n vrouw en m'n broer. Allen 2408WFP revisie A02.
Ik zie net dat je 'm nog gewoon kan bestellen. En 50euro goedkoper is als de U2410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Na dit topic: Qsix reageert niet en negeert mails/Dell monitor stuk ben ik een beetje huiverig geworden voor bestellen bij Qsix. Terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:04:
Na dit topic: Qsix reageert niet en negeert mails/Dell monitor stuk ben ik een beetje huiverig geworden voor bestellen bij Qsix. Terecht?
Ik heb 2 maal de U2410 besteld bij Qsix en beide zijn snel geleverd en in perfecte staat.
Op e-mails werd redelijk snel gereageerd.
Over garantie kan ik nog niets zeggen en ik hoop dat dat zo blijft.

Verder is de site van Dell onduidelijk over hun 'bright pixel check' die vervanging toezegt bij een 'defecte pixel'.
Het is dus maar de vraag of dode sub-pixels of ander beeldschermfouten daaronder vallen.
Qsix heeft het over pixelfouten in het algemeen en andere afwijkingen.
De pixel check zou in ieder geval wel vervelende retourzendingen moeten voorkomen.

Verder viel het me op dat de U2410 bij Qsix in prijs is verhoogd, want die was 469 Euro waarbij een pixel check dus niet zo'n probleem was.

Wat betreft de U2410 zelf:
+ scherp beeld, mooie kleuren, goede kijkhoek
+ uitstekende sRGB mode, indien gewenst ook Adobe RGB
+ geen merkbare lag en eventueel is er zelfs een game mode (waarbij in de regel wel een kleurafwijking zal ontstaan aangezien de meeste games niet color-managed zijn)
+ stil, geen enkel bijgeluid
+ veel aansluitmogelijkheden
- lichte backlight bleeding in de hoeken (bij 25% brightness), maar bij normaal beeld niet zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog één.. Ik twijfel ook of ik deze zal halen.. I

k heb op een aantal fora gelezen dat Windows 7 wide color gamut "ondersteunt" maar kan hier geen berichtgeving door microsoft over vinden.. Zijn er al mensen die Windows 7 gebruiken met een Wide Color Gamut screen?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar is dit topic niet voor bedoeld. Dit topic gaat alleen over de beeldschermen zelf en de ervaringen en evt technische problemen daarmee. Je geeft zelf al de link naar het goed topic. Stel je vraag daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
Ik ga komend weekend een Dell 2408 WFP ophalen :P kan ik ergens zo direct vinden waar de revisie-code op staat? Sticker op de doos of zo of het label op de monitor zelf?

ik ga de monitor (en een tweede komt nog) voornamelijk voor kantoor-applicaties gebruiken en monitoring. Zijn deze revisies daarvoor belangrijk?

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet op een sticker op de monitor zelf wel te vinden zijn.

Bij mijn 3008 zitten er achterop 3 stickers. Als het scherm plat voor je ligt en je kijkt tegen de achterkant aan heb ik hier:
- links: een serienummer, land van herkomst, en het revisie nummer
- midden: een zootje wettelijke labels waar het scherm aan voldoet en zo
- rechts: service-tag nummer en express-svc-code

Het kan zijn dat dat bij een 2408 anders is, maar dat weet ik niet.

Verwijderd

Viper72 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:20:
Ik ga komend weekend een Dell 2408 WFP ophalen :P kan ik ergens zo direct vinden waar de revisie-code op staat? Sticker op de doos of zo of het label op de monitor zelf?
Zowel achterop de monitor bij de aansluitingen als op de sticker op de doos.

Afbeeldingslocatie: http://www.hoekstras.nl/images/2408wfpa02.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 02:01 ]

• Viper72
  • Niet online
Bedankt voor de reply's !

New Build in Progress

• ec30
jona schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:36:
[...]
Ware het niet dat het uit de VS komt en dat je bij binnenkomst in Nederland nog eens 19 procent BTW mag aftikken. Komt er toch weer ruim 100 Euro bij. En als ik dat kavel op Ebay bekijk is het scherm inclusief verzending wel meer dan 650 Euro. Eerder tegen de 675 Euro. Totaal zit je dan tegen de 800 Euro.

Tsja, dan is het prijsverschil al minder groot, en je hebt een nieuwer scherm met volledige Nederlandse garantie.
Het is iets anders gegaan: ik had een 3007WFP-HC besteld via eBay, moest idd uit de VS komen. De leverancier meldde vervolgens dat de 3007WFP-HC op back-order stond en dat er daarom een 3008WFP geshipped was :) Dit voor 647 Euro incl. verzendkosten. Een week later ontving ik inderdaad een nieuwe 3008WFP. Op de factuur op de doos stond USD 599. Dit klopt niet, maar ik neem aan dat hierover de BTW zal worden berekend. Ik ga er nl. wel vanuit dat ik nog een factuur krijg van FedEx ook al zijn er al best wat weken overheen gegaan. Ik reken op 90-100 Euro (incl. fee van FedEx).

Dit is natuurlijk een gelukje, maar ze zullen het wel gedaan hebben om hun positieve reviews op peil te houden, is toch de belangrijkste asset van een ebay verkoper.

Garantie is idd wel een puntje. Ik weet niet precies hoe dit zit. Dell Nederland zal hier wel niet ontvankelijk voor zijn? Wel heb zit er een garantiebewijs van Dell bij.

De 3008WFP is een subliem scherm btw!

Verwijderd

• alwinus

alwinus

Tweaked

mjah, toch iets minder goed dan ik verwacht had...de nec2490wuxi2 wordt nu wel toch wat interessanter voor mij
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een discussietopic over de Dell UltraSharp serie in een techforum. Geen levertijdentopic in het Shopping Forum. Graag on-topic blijven en niet nutteloze slowchat over (geschatte) levertijden.