Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 14 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 45.210 views

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 23:56

rvd50

...................

Heeft er iemand toevallig ervaring met de Dell P2310H? Vrij nieuw model, maar helaas geen enkele review of test over te vinden. Vind het een mooie en goedkope toevoeging om aan me 13" MacBook te hangen. Iemand tips/suggesties/ervaring met dit model of dit soort Dell schermen?

pricewatch: Dell P2310H

Het gaat om dit model

R.D50

Anoniem: 324125

jverdeyen schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:33:
Ik beschik sinds enkele dagen over een U2410, en ben zeer tevreden.

De U2410 is aangesloten op een Macbook Pro (june 2008) via dvi -> vga.
Echter krijg ik de kleuren van het scherm niet gelijk aan die van de Macbook Pro,
dit is soms zeer irritant werken als je frequent van scherm wisselt tijdens het werken...

Is hier een oplossing voor? Of is dit logisch...

Ik heb al enkele kleurprofielen geprobeerd, zowel op het scherm als op m'n mac.
Echter vind ik het wit op de U2410 er steeds geel-achtig uitzien tov het wit op m'n mac.

Thx!
Heb je een kalibrator?
Zo niet kun je als kleurprofiel 'sRGB' kiezen in osx voor de U2410. Je moet de Dell dan ook op sRGB zetten. Heb je nog een groot kleurverschil, probeer dan bij beide schermen eens srgb te kiezen in osx.
Mijn u2410 komt goed overeen met mijn macbook pro, alleen zijn kleuren een heel klein beetje 'dieper' op de laptop, omwille van dat glossy scherm.
Als je met dat gele blijft zitten zou ik zeker een kalibratiepakket overwegen.

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:12
Anoniem: 324125 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:45:
[...]

Heb je een kalibrator?
Zo niet kun je als kleurprofiel 'sRGB' kiezen in osx voor de U2410. Je moet de Dell dan ook op sRGB zetten. Heb je nog een groot kleurverschil, probeer dan bij beide schermen eens srgb te kiezen in osx.
Mijn u2410 komt goed overeen met mijn macbook pro, alleen zijn kleuren een heel klein beetje 'dieper' op de laptop, omwille van dat glossy scherm.
Als je met dat gele blijft zitten zou ik zeker een kalibratiepakket overwegen.
Ik heb geen kalibrator. Ik probeer jou voorstel vanavond eens.

Gisteren heb ik de Dell op "Standaard" gezet, en de brightness op 70. En de kleuren kwamen nu wel in de goede richting uit...

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
Het is idd, wat afregelen van de kleurtjes naar je eigen zin.
ik heb de eerste dagen ook wat zitten klommelen en zoeken....
Maar nu na een dikke maand in gebruik, ben ik zeer tevreden over beide toestellen, de U2410 en de 2209WA, zijn echte juweeltjes.
Nu heb ik de U2410 met de display kabel aangesloten... op een ATI 4890.
Prachtig zo'n klein kabeltje...

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 23:56

rvd50

...................

Kort vraagje: waar bestaat de mogelijkheid om Dell-monitoren in het echt te bewonderen? Ik heb Dell erover gemaild, maar tot op heden nog geen antwoord...

R.D50

Bij Qsix kan dat in ieder geval.

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 21:35

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Vandaag eindelijk mijn twee 2007FP's binnen gekregen uit Duitsland. Een er van staat nu nog uit maar die ga ik tijdelijk op mijn Xbox 360 aansluiten. In januari ga ik ook mijn nieuwe setup bestellen en ga ik een combi met deze twee 2007FP's en een 3008WFP doen. :)

De monitors bevallen tot nu toe erg goed. Ik was vooral verbaast over de bouwkwaliteit. Ik had echt gerekend op el cheapo plastic. De monitors zijn weliswaar van plastic maar superglad en stevig. De voet is wel van metaal. De knopjes zijn ook mooi en lijken wel een glazen laagje te hebben (wat niet zo is).

O, en het menu is natuurlijk superieur ten opzichte van alle andere monitors die ik ooit gebruikt heb.

Ik vraag mij trouwens wel af waar die oplichtende nummertjes onder aan het scherm voor staan. Hij staat nu op twee de hele tijd? Zal wel de input zijn die die weergeeft ofzo.

Edit: Hmm, zelfs mn 6600GT bleek dualscreen setup aan te kunnen. Nooit gedacht:P. Draai nu dus 3200x1600. Heerlijk die ruimte en mooi ook dat ik door simpelweg een knnopje op de monitor in te drukken één monitor kan laten switchen naar de Xbox 360.

[Voor 12% gewijzigd door i7x op 06-11-2009 19:02]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

M'n 2707WFP die ik had die had ook een input-selector weergaveledje op de voorkant, naast het powerledje. Die van jou zal dan wel hetzelfde hebben :)

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ja ik kwam er ook achter. :) Erg handig om te switchen tussen pc en Xbox. Je zou er zo zelfs ook twee computers op aan kunnen sluiten en dan wisselen met die knop.

PS. Is het normaal dat het contrast in het monitor menu niet beschikbaar is als het scherm via VGA is aangesloten? Deze optie is bij mij namelijk alleen op het scherm via DVI-D te vinden. Of ligt dit gewoon aan de revisie ofzo?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Dat zou ik zo niet weten, maar klinkt op zich wel heel vreemd want zou niks met de input te maken mogen hebben.

@ inputledje: als je PIP/PBP hebt worden met 2 ledjes tegelijk de gebruikte inputs aangegeven. Ik vind het zelf geen nuttige bijdrage aan het scherm, maar had er ook geen last van.

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:17
i7x schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:38:
Vandaag eindelijk mijn twee 2007FP's binnen gekregen uit Duitsland. Een er van staat nu nog uit maar die ga ik tijdelijk op mijn Xbox 360 aansluiten. In januari ga ik ook mijn nieuwe setup bestellen en ga ik een combi met deze twee 2007FP's en een 3008WFP doen. :)

De monitors bevallen tot nu toe erg goed. Ik was vooral verbaast over de bouwkwaliteit. Ik had echt gerekend op el cheapo plastic. De monitors zijn weliswaar van plastic maar superglad en stevig. De voet is wel van metaal. De knopjes zijn ook mooi en lijken wel een glazen laagje te hebben (wat niet zo is).

O, en het menu is natuurlijk superieur ten opzichte van alle andere monitors die ik ooit gebruikt heb.

Ik vraag mij trouwens wel af waar die oplichtende nummertjes onder aan het scherm voor staan. Hij staat nu op twee de hele tijd? Zal wel de input zijn die die weergeeft ofzo.

[afbeelding]

Edit: Hmm, zelfs mn 6600GT bleek dualscreen setup aan te kunnen. Nooit gedacht:P. Draai nu dus 3200x1600. Heerlijk die ruimte en mooi ook dat ik door simpelweg een knnopje op de monitor in te drukken één monitor kan laten switchen naar de Xbox 360.
Waar heb je deze monitors precies vandaan?

iRacing Profiel

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-02 17:21
Ik heb momenteel al een ruime 3 jaar mijn 2407wpf rev02.
Aangezien ik veel game zou ik toch een iets sneller scherm willen.
Als ik upgrade naar de U2410 zou dat enig verschil opleveren of zijn deze haast niet te merken?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Zover ik hier lees heeft de U2410 een snellere reactietijd, en heeft ook een 'game-mode' waardoor die nog sneller wordt. Dus ik denk dat je daar zeker op vooruit gaat.

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Gelink schreef op zondag 08 november 2009 @ 01:45:
[...]

Waar heb je deze monitors precies vandaan?
Ik was al een tijdje op zoek naar deze monitors maar de nieuwprijs (430 Euro ex. verzenden) lag mij toch echt te hoog (omdat ik ook nog een 3007 of 2007 wil) dus ik heb een tijdje eBay in de gaten gehouden. Op een middag zag ik ze staan voor 250 Euro. Dat vond ik op zich al mooi en toen ik zag dat de verkoper er ook nog eens precies twee had heb ik maar direct de knoop doorgehakt en door middel van de Koop Nu functie (die gelukkig aanwezig was bij die advertentie) besteld. De verzendkosten lagen in totaal wel op 60 euro maar 560 Euro voor twee van deze schermen vind ik nog steeds een schijntje. Ze zijn ook nog eens vrij van dode of bright pixels. :)

Als je gewoon gebruik maakt van ebay.nl krijg je alleen advertenties uit de EU te zien waardoor je je geen zorgen hoeft te maken over eventuele naheffingen. (Behalve de UK geloof ik??)

De verkoper van mijn schermen was http://myworld.ebay.nl/*www.sparepartz.de*/ en is met 99,8% positieve feedback over 3000 beoordelingen dus best betrouwbaar.

EDIT: Hij heeft er nog twee:
http://cgi.ebay.nl/DELL-U...2556f8616a#ht_1954wt_1126

[Voor 8% gewijzigd door i7x op 08-11-2009 11:48]

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-02 17:21
Knightwolf schreef op zondag 08 november 2009 @ 04:00:
Zover ik hier lees heeft de U2410 een snellere reactietijd, en heeft ook een 'game-mode' waardoor die nog sneller wordt. Dus ik denk dat je daar zeker op vooruit gaat.
Ze zijn beide 6ms van G-G. De 2410 heeft idd op game mode minder input lag. Maar vraag me af of de ghosting nog veel zichbaar is. Met het scherm wat ik nu heb, krijg je 1 grote waas als je te snel draait.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:17
i7x schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:46:
[...]

Ik was al een tijdje op zoek naar deze monitors maar de nieuwprijs (430 Euro ex. verzenden) lag mij toch echt te hoog (omdat ik ook nog een 3007 of 2007 wil) dus ik heb een tijdje eBay in de gaten gehouden. Op een middag zag ik ze staan voor 250 Euro. Dat vond ik op zich al mooi en toen ik zag dat de verkoper er ook nog eens precies twee had heb ik maar direct de knoop doorgehakt en door middel van de Koop Nu functie (die gelukkig aanwezig was bij die advertentie) besteld. De verzendkosten lagen in totaal wel op 60 euro maar 560 Euro voor twee van deze schermen vind ik nog steeds een schijntje. Ze zijn ook nog eens vrij van dode of bright pixels. :)

Als je gewoon gebruik maakt van ebay.nl krijg je alleen advertenties uit de EU te zien waardoor je je geen zorgen hoeft te maken over eventuele naheffingen. (Behalve de UK geloof ik??)

De verkoper van mijn schermen was http://myworld.ebay.nl/*www.sparepartz.de*/ en is met 99,8% positieve feedback over 3000 beoordelingen dus best betrouwbaar.

EDIT: Hij heeft er nog twee:
http://cgi.ebay.nl/DELL-U...2556f8616a#ht_1954wt_1126
Heb even op ebay gekeken en kwam deze monitors voor 115 euro tegen. _/-\o_

http://cgi.ebay.nl/20-TFT...hirme?hash=item5ad4b33227

Hij heeft ook meer van hetzelfde tekoop: http://stores.shop.ebay.d...8-Oberndorf__W0QQ_armrsZ1 Zijn deze monitors wel geschikt voor games? Hebben ze last van ghosting?

iRacing Profiel

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
@ gelink
Deze zijn wel 2e hands

Zustand: Gebraucht

Anoniem: 148143

Ik ben sinds deze week de gelukkige eigenaar van een 2209WA, m'n scherm is punt gaaf wat pixels betreft waar ik natuurlijk heel blij mee ben.
Toch valt het me steeds op dat aan de onderste rand en boven van mijn scherm een kleine licht gele gradiant zit die vooral zichtbaar is op wit en andere lichten kleuren. bij donkere kleuren lijkt hij minder op te vallen.

wat zijn de ervaringen van andere hiermee bij dit scherm?
of is dit iets wat ik bij dell zou moeten aankaarten

Rkies
Masterkale1 schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:21:
[...]

Ze zijn beide 6ms van G-G. De 2410 heeft idd op game mode minder input lag. Maar vraag me af of de ghosting nog veel zichbaar is. Met het scherm wat ik nu heb, krijg je 1 grote waas als je te snel draait.
Mijn 3008 doet 8 ms G2G en dat zie ik al niet in snelle games, laat staan 6 ms. Het kan zijn dat iemand anders er wat gevoeligere ogen voor heeft, maar in deze snelheidscategorie kan ik me zo geen klagen herinneren.

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-03 18:52
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de aankoop van ofwel 2 UltraSharp U2410 24" of 1 Apple 24" ACD.
Ik heb momenteel een ACD 20" en ben hier enorm tevreden van, maar heb dus nood aan vervanging.

't Feit waarom ik terug voor een ACD zou kiezen is gewoon dat ik zeer tevreden ben van m'n huidig model en ACD schermen staan gekend om hun degelijkheid en kwaliteit. Ze staan ook gekend om hun hoge prijs en dat is de reden waarom ik er geen zou kopen.

Want als ik een kleine 100 euro opleg, heb ik 2 Dell 24" schermen en uit de commentaren te lezen hier en op het internet is echt wel een goed scherm.

Is er misschien iemand die proefondervindelijk de 2 schermen al eens heeft kunnen testen?

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Hoe zit het met de garantie afhandeling van Dell schermen als je ze niet direct via Dell zelf koopt maar bijvoorbeeld via Centralpoint? Ik vind ruim 100 euro prijs verschil wel erg groot namelijk :)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ben ik ook wel benieuwd naar idd. Afgelopen paar dagen ook een paar keer gekeken op hun site (oa ook de HP LP2475w bekeken), maar geen vorm van (optie tot) pixelgarantie kunnen vinden. Denk dat ik maar s ga bellen. Ook ga ik nog naar Dell bellen, kijken of er wat van de prijs af kan :P

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 00:26
Sinds dit weekend staat er ook en U2410 op mijn bureau. Erg mooi hoor!

Ik heb wat met de instellingen zitten spelen en sRGB ziet het er al fraai uit. Nu heb ik de monitor op adobeRGB gezet, maar nu vraag ik mij af wat ik in de Color Management System instellingen van Windows 7 moet aanpassen om ook Windows 7 (en dus Lightroom) ook op adobeRGB te krijgen.

Kan iemand van jullie misschien zijn instellingen die goed werken voor adobeRGB van het CMS hier delen ? Het gaat dus om de instellingen op de Devices tab en de Advanced tab van het Color Management Systeem.

Alvast bedankt.

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:39
Scipionyx schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:17:
Ben ik ook wel benieuwd naar idd. Afgelopen paar dagen ook een paar keer gekeken op hun site (oa ook de HP LP2475w bekeken), maar geen vorm van (optie tot) pixelgarantie kunnen vinden. Denk dat ik maar s ga bellen. Ook ga ik nog naar Dell bellen, kijken of er wat van de prijs af kan :P
Hou ons op de hoogte, als de prijzen vergelijkbaar zijn bestel ik liever rechtstreeks :)

• Scipionyx
  • Niet online
Paul Hewson schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:55:
[...]

Hou ons op de hoogte, als de prijzen vergelijkbaar zijn bestel ik liever rechtstreeks :)
Bij deze, in een nutshell:
Gister gebeld en na een paar keuzes werd ik doorverbonden naar een medewerker. Kwam er op neer dat hijzelf sowiezo niets aan de prijs kon doen. Wél kon hij mij eventueel doorverbinden naar een medewerker die de monitors zelf verkoopt en ook invloed kan uitoefenen op de prijs. Prima, doe dat dan maar.

Persoon die ik moest hebben was op dat moment nog niet aanwezig werd me verteld.
Uur later gebeld maar toen was ie in gesprek. Naam en nummer achter gelaten en ik zou terug gebeld worden.. 2½ uur later maar weer gebeld en wederom naam en nummer achter gelaten.

Vandaag nog maar een poging gedaan en warempel ik kreeg 'm aan de lijn. :P
Ongeveer zelfde verhaaltje gehouden wat ik bij de vorige medewerker had. Hij zei dat er geen aanbiedingen voor de U2410 in de planning stonden, maar hij had het nieuwe boekje daar wel liggen. Eventjes gezocht, maar helaas.
Wel kon hij wat van de prijs af halen. Toen hoorde ik een bedrag vallen van €539,00 ex BTW, maar dat BTW gebeuren hoorde ik even niet.. Hij zei dat ik binnen een uur een reactie kon verwachten. En idd, nog geen uur later een e-mail met een offerte gekregen: Totaal 641,41. Lager kon ie echt niet gaan.

}:|

Ik ga maar eens informeren bij enkele andere shops over pixel-garantie en garantie afhandeling in t algemeen.

Iemand trouwens ervaring met de U2410 icm Xbox 360?

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 13:20
Scipionyx schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:45:
[...]

Ik heb een Xbox aangesloten via HDMI en audio via de analoge uitgang van de monitor, werkt gewoon zoals het hoort te werken :)

• _-Tijmen-_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04-2018
Ik heb een probleem.

Ik wil graag mijn oude nintendo 64 op me dell 2407wfp aansluiten alleen krijg ik geen beeld, Nu knippert er in het hoekje het composite logootje maar voor de rest niks. Als ik pip aanzet zegt die dat de input source naar 1900 x 1200 gezet moet worden, dit kan de nintendo niet aan, weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

• Paul Hewson
Scipionyx schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:45:
[...]

Bij deze, in een nutshell:
Gister gebeld en na een paar keuzes werd ik doorverbonden naar een medewerker. Kwam er op neer dat hijzelf sowiezo niets aan de prijs kon doen. Wél kon hij mij eventueel doorverbinden naar een medewerker die de monitors zelf verkoopt en ook invloed kan uitoefenen op de prijs. Prima, doe dat dan maar.

Persoon die ik moest hebben was op dat moment nog niet aanwezig werd me verteld.
Uur later gebeld maar toen was ie in gesprek. Naam en nummer achter gelaten en ik zou terug gebeld worden.. 2½ uur later maar weer gebeld en wederom naam en nummer achter gelaten.

Vandaag nog maar een poging gedaan en warempel ik kreeg 'm aan de lijn. :P
Ongeveer zelfde verhaaltje gehouden wat ik bij de vorige medewerker had. Hij zei dat er geen aanbiedingen voor de U2410 in de planning stonden, maar hij had het nieuwe boekje daar wel liggen. Eventjes gezocht, maar helaas.
Wel kon hij wat van de prijs af halen. Toen hoorde ik een bedrag vallen van €539,00 ex BTW, maar dat BTW gebeuren hoorde ik even niet.. Hij zei dat ik binnen een uur een reactie kon verwachten. En idd, nog geen uur later een e-mail met een offerte gekregen: Totaal 641,41. Lager kon ie echt niet gaan.

}:|

Ik ga maar eens informeren bij enkele andere shops over pixel-garantie en garantie afhandeling in t algemeen.

Kun je dus nog beter bij een winkel vanuit de pricewatch bestellen :/ Maar eens zien wat ik ga doen. Databyte, Take It Now en Salland zijn redelijke goedkoop met de pixelgarantie (30-40 euro) en zitten aan de goedkope kant van de pricewatch. Zit alleen te twijfelen of ik de monitor niet beter via andere kanalen kan kopen als me dat veel scheelt.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 13:20

alwinus

Tweaked

eh..als je de 2410 koopt heb je sowieso pixelgarantie omdat het een serie uit de Ultrasharp serie betreft.

• Scipionyx
  • Niet online
Paul Hewson schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:00:
[...]

Kun je dus nog beter bij een winkel vanuit de pricewatch bestellen :/ Maar eens zien wat ik ga doen. Databyte, Take It Now en Salland zijn redelijke goedkoop met de pixelgarantie (30-40 euro) en zitten aan de goedkope kant van de pricewatch. Zit alleen te twijfelen of ik de monitor niet beter via andere kanalen kan kopen als me dat veel scheelt.
Ja idd. En dan het liefst bij een shop die beetje in de buurt ligt (voor het geval je je monitor moet omruilen ofzo. Dan rij ik er liever even heen dan misschien wel weken te wachten).
Op dit moment is Salland een kandidaat voor mij. Later vandaag eerst nog maar s wat informeren bij hun.

Ik hou trouwens ook ebay in de gaten: http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories
Edit: Maar dan zit je weer met de douane, garantie-afhandeling etc etc. Kortom; nog meer uitzoekwerk -O-

[Voor 5% gewijzigd door Scipionyx op 27-11-2009 11:17]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 15:38

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

_-Tijmen-_ schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:57:
Ik heb een probleem.

Ik wil graag mijn oude nintendo 64 op me dell 2407wfp aansluiten alleen krijg ik geen beeld, Nu knippert er in het hoekje het composite logootje maar voor de rest niks. Als ik pip aanzet zegt die dat de input source naar 1900 x 1200 gezet moet worden, dit kan de nintendo niet aan, weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Weet je zeker dat het een composite aansluiting betreft? Mijn N64 heeft een RF modulator (wel met een tulpstekkertje).

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Anoniem: 223331

Scipionyx schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:21:
[...]

Ja idd. En dan het liefst bij een shop die beetje in de buurt ligt (voor het geval je je monitor moet omruilen ofzo. Dan rij ik er liever even heen dan misschien wel weken te wachten).
Op dit moment is Salland een kandidaat voor mij. Later vandaag eerst nog maar s wat informeren bij hun.

Ik hou trouwens ook ebay in de gaten: http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories
Edit: Maar dan zit je weer met de douane, garantie-afhandeling etc etc. Kortom; nog meer uitzoekwerk -O-
Als het scherm uit de EU komt, dan heb je toch geen problemen met douane?

En wanneer je hem hier besteld heb je rechtstreekse garantie bij dell.

• Paul Hewson
alwinus schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 07:39:
eh..als je de 2410 koopt heb je sowieso pixelgarantie omdat het een serie uit de Ultrasharp serie betreft.
Hebben en krijgen is vaak een groot verschil ;( Maar ik denk dat ik uitwijk naar een alternatieve aanbieder, vind 200 euro verschil op een scherm van over de 600 euro wel veel.

• alwinus

alwinus

Tweaked

Paul Hewson schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:17:
[...]

Hebben en krijgen is vaak een groot verschil ;( Maar ik denk dat ik uitwijk naar een alternatieve aanbieder, vind 200 euro verschil op een scherm van over de 600 euro wel veel.
....die heb je en krijg je ook gewoon. Kost de leverancier ook niets omdat ze de monitor gewoon weer in kunnen ruilen bij dell zelf. Gewoon van tevoren afspreken en als ze daaraan niet mee willen werken zou ik ze al helemaal niet meer vertrouwen.

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-03 18:42
Bij dell krijg je nu tot 23 december 10% korting op de Dell u2410 monitor. Hij kost nu 592 euro inclusief BTW:

Zie:
http://accessories.euro.d...dt1&l=nl&s=bsd&sku=294998

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59
Dat is alsnog ruim €100 meer dan dat ie bij bijvoorbeeld Qsix kost, niet echt interessant dus.

The devil is in the details.

• Paul Hewson
En nog altijd duurder dan de shops in de pricewatch.

• Paul Hewson
alwinus schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:04:
[...]

....die heb je en krijg je ook gewoon. Kost de leverancier ook niets omdat ze de monitor gewoon weer in kunnen ruilen bij dell zelf. Gewoon van tevoren afspreken en als ze daaraan niet mee willen werken zou ik ze al helemaal niet meer vertrouwen.
Al vaak genoeg meegemaakt dat een winkel achteraf toch moeilijk deed ondanks afspraken of dat je recht hebt op bepaalde zaken. Dus ik ben kieskeurig waar ik mijn spullen koop. Gelukkig woon ik redelijk dicht bij 2 van de goedkopere winkels :)

• alwinus

alwinus

Tweaked

qsix zou ik voorlopig achterwege laten. Daar is het krijgen van garantie helemaal een probleem.

zie Qsix reageert niet en negeert mails/Dell monitor stuk

Die goedkope prijs komt blijkbaar ergens vandaan.

• Scipionyx
  • Niet online
Mute schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:17:
Dat is alsnog ruim €100 meer dan dat ie bij bijvoorbeeld Qsix kost, niet echt interessant dus.
Klopt, maar service mag best wat kosten vind ik. Als ik sommige verhalen lees van users in dit forum, waarin afhandelingen van Dell geprezen worden, dan zit dat wel goed.
Dell mag morgen iig weer een telefoontje van mij verwachten.
Paul Hewson schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:27:
En nog altijd duurder dan de shops in de pricewatch.
Klopt, maar je hoeft hier niet apart pixelgarantie bij te nemen. Ok, bij een webshop ook niet, maar zoals je zelf al zei: "hebben en krijgen is een groot verschil". Wederom: ik betaal dan liever iets meer om een (potentieel) obstakel uit de weg te hebben.
alwinus schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:03:
qsix zou ik voorlopig achterwege laten. Daar is het krijgen van garantie helemaal een probleem.

zie Qsix reageert niet en negeert mails/Dell monitor stuk

Die goedkope prijs komt blijkbaar ergens vandaan.
Tja, ik hoopte dat Qsix aan de beterende hand zou zijn, maar helaas. Heb er nog aan gedacht om mijn bestelling zelf op te halen in Rotterdam, maar ik durf het gewoon niet aan. (200km rij je niet zomaar even. Bovendien; ik p*s geen benzine, die kosten komen er ook nog allemaal bij.) Maar misschien overdrijf ik ook een beetje.. :P

[Voor 28% gewijzigd door Scipionyx op 29-11-2009 12:02]

• _-Tijmen-_
mentalmadnizz schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:02:
[...]

Weet je zeker dat het een composite aansluiting betreft? Mijn N64 heeft een RF modulator (wel met een tulpstekkertje).
Ja de nintento 64 heeft composite aansluiting, dat gele kabeltje. Als ik alleen composite wil bekijken geeft hij ook geen beeld. lijkt wel of dit scherm alleen fullhd via de composite wil hebben. (volgens mij moet ik wat in de Wide mode aanpassen alleen heb ik hier geen toegang tot)

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:09
Geen idee of dit probleem al eens eerder is besproken in dit topic maar ik kon zo snel niets vinden op het internet of via de zoekfunctie van Tweakers. Ik heb sinds afgelopen Zaterdag een Dell W2408WFP. Monitor werkt super alleen tot gisteren. Opeens ging het beeld ongeveer 5-10 keer zwart knipperen. Het was dus 1 seconde beeld, 1 seconde zwart, 1 seconde beeld, 1 seconde zwart. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Een vriend van me heeft dezelfde monitor maar hij heeft wel eens vaker dat het beeld gewoon even 1 seconde op zwart springt en heeft daarna heeft hij weer meteen beeld.

Alle kabels heb ik gecontroleerd en aan de videokaart zal het denk ik niet liggen aangezien deze voorheen altijd goed heeft gefunctioneerd.

[Voor 10% gewijzigd door Sandman I op 03-12-2009 12:00]

• Paul Hewson
R0K13 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:07:
Bij dell krijg je nu tot 23 december 10% korting op de Dell u2410 monitor. Hij kost nu 592 euro inclusief BTW:

Zie:
http://accessories.euro.d...dt1&l=nl&s=bsd&sku=294998
Dan zit je bij klein en middelgrote bedrijven. Op die manier kun je toch niet bestellen als particulier?

• Rubberen Robbie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05-2018
Ik heb 3x 2209WAf, die ik wil verkopen. Twee van de drie hebben productiefouten. Ik heb ze gekocht bij een Engelse webshop, Pcbuyit. Kan ik nu ook gebruikmaken van de rechtstreekse omruil garantie via Dell? Of kan diegene waaraan ik ze verkoop dit doen? Ik ben lui namelijk :-)

• Scipionyx
  • Niet online
Rubberen Robbie schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:10:
Ik heb 3x 2209WAf, die ik wil verkopen. Twee van de drie hebben productiefouten. Ik heb ze gekocht bij een Engelse webshop, Pcbuyit. Kan ik nu ook gebruikmaken van de rechtstreekse omruil garantie via Dell? Of kan diegene waaraan ik ze verkoop dit doen? Ik ben lui namelijk :-)
Dat blijkt wel, anders had je zelf ff een advertentie van pcbuyit op kunnen zoeken. Er staat namelijk in:
EU Customers - This monitor has a PAN EU warranty and is valid in any EU Country , to make a warranty call you would simply call your local Dell support number quoting the monitor serial number and the Dell works order from the box, this is the number at the top of the Dell packing label
Mits er garantie op zit natuurlijk. Dat moet je echt zelf ff nakijken ;)

• fiko
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04-2019
Beste mensen,

Paar maanden geleden via dell.nl de u2410 besteld. Het scherm probleemloos ontvangen..blij enzo... Het scherm aangesloten, werkte prima... Tot ik rare tikjes begon te horen terwijl ik erop zat te werken. Van die tikjes die je hoort als je een oude tv uitschakelt. Enig idee waar ik het over heb?

Ik heb na een maand dell gebeld en het probleem uitgelegd. Ik werd geadviseerd om te mailen, gedaan. Alles is feilloos en de volgende dag een nieuw scherm op bureau.. Deze is nu twee weken oud. Hetzelfde %^&* probleem heb ik hier nu ook..

Ik weet dat ik een premium panel garantie heb, ik weet dat dell probleemloos het scherm volgende keer ook gaat vervangen. MAAR wtf is dit, het tweede scherm met hetzelfde probleem...Productiefail? Afwachten en bij een latere revisie nog een keer het probleem melden? Zijn er andere mensen die dit ook hebben?

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 22:35
fiko schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:21:
Beste mensen,

Paar maanden geleden via dell.nl de u2410 besteld. Het scherm probleemloos ontvangen..blij enzo... Het scherm aangesloten, werkte prima... Tot ik rare tikjes begon te horen terwijl ik erop zat te werken. Van die tikjes die je hoort als je een oude tv uitschakelt. Enig idee waar ik het over heb?

Ik heb na een maand dell gebeld en het probleem uitgelegd. Ik werd geadviseerd om te mailen, gedaan. Alles is feilloos en de volgende dag een nieuw scherm op bureau.. Deze is nu twee weken oud. Hetzelfde %^&* probleem heb ik hier nu ook..

Ik weet dat ik een premium panel garantie heb, ik weet dat dell probleemloos het scherm volgende keer ook gaat vervangen. MAAR wtf is dit, het tweede scherm met hetzelfde probleem...Productiefail? Afwachten en bij een latere revisie nog een keer het probleem melden? Zijn er andere mensen die dit ook hebben?
Nog meer fouten? damn. Het officieel forum van Dell staat ook vol met problemen, vooral dithering, green/pink tinting, buttons problemen, buzzing, etc.

Dithering zo opgelost zijn voor alle panels in productie na 20 November. Maar dan nog. Ik heb geen zin om voor €660 (hier in belgie toch ;)) met de Dell Lottery te gaan spelen.

Als ik dat allemaal lees ben ik toch geneigd om voor de HP LP2475w te gaan.
fiko schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:21:
Beste mensen,

Tikjes? Mijn 2707 en enkelen van mijn 3008's hebben dat ook (gehad). Da's zover ik weet gewoon uitzetten en krimpen door warm worden en weer afkoelen. Hoe groter het scherm, hoe meer die fysiek zal uitzetten en krimpen dan een klein scherm. Het is in ieder geval niks om je zorgen te maken over de werking van je scherm.

[Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 06-12-2009 14:38]

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Kan iemand mij vertellen of de u2410 als "switch" kan fungeren. Ik weet dat er usb poorten opzitten. Kan ik daar muis en toetsenbord op aansluiten en zo switchen naar een andere bron (pc)?.

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
hmm nog iemand actief hier?

• Falconey
Het is niet mogelijk de U2410 als KVM te gebruiken, er zit maar één USB-B connector op.
Daar komt ook nog bij dat het hele USB-gebeuren uit gaat als je het scherm uit zet. De PC of wat je ook wil aansluiten verliest dus contact met toetsenbord en/of muis. Da's ook de reden dat je er geen externe harde schijf of zo op moet aansluiten waar die mee bezig is op het moment dat je het scherm uit zet.

[Voor 29% gewijzigd door Knightwolf op 12-12-2009 17:10]

Anoniem: 334631

Ik heb zojuist de 2410 gekocht, alleen heb ik op dit moment geen software/hardware om te kijken welke waarden ik moet instellen bij kleuren... en software-matig instellen heeft ook niet echt veel zin aangezien dat dan niet van toepassing gaat worden als er een ps3/xbox in gedaan word.

Heeft iemand dit scherm, en ook nog is goed gecalibreerd? welke gamma/rgb/contrast/brightness waarde komen jullie op uit dan?

• Rubberen Robbie
Ik heb de G2410t met led-backlight. Wat ik vreemd vind is dat deze een hoge pieptoon heeft, net zoals bij een "ouderwetse" ccfl-backlight. Hoe wordt een led-backlight gedimd?

Bij de weg: er staat 3x 2209WA (e-IPS) te koop in vraag&aanbod klik

• Anoniem: 614
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Rubberen Robbie schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:15:
Ik heb de G2410t met led-backlight. Wat ik vreemd vind is dat deze een hoge pieptoon heeft, net zoals bij een "ouderwetse" ccfl-backlight. Hoe wordt een led-backlight gedimd?

Bij de weg: er staat 3x 2209WA (e-IPS) te koop in vraag&aanbod klik
Hetzelfde als bij een CCFL. Je brightness staat zeker lager als 100%?!
Na ervaring met 3 G2410's bleken 2408WFP A02's en U2410's wel zo goed als stil.

• Rubberen Robbie
Hij staat op 20%. Op 100% moet ik een zonnebril op. Raar dat ze anno 2009 niet een lampje kunnen dimmen zonder dat het piept. Moet toch niet zo moeilijk zijn?

• Scipionyx
  • Niet online
Anoniem: 334631 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:41:
Ik heb zojuist de 2410 gekocht, alleen heb ik op dit moment geen software/hardware om te kijken welke waarden ik moet instellen bij kleuren... en software-matig instellen heeft ook niet echt veel zin aangezien dat dan niet van toepassing gaat worden als er een ps3/xbox in gedaan word.

Heeft iemand dit scherm, en ook nog is goed gecalibreerd? welke gamma/rgb/contrast/brightness waarde komen jullie op uit dan?
Same here. Vandaag dan eindelijk de U2410 in ontvangst mogen nemen. Zo op 't eerste gezicht geen dode pixels, piepjes en geen vreemde wazen door het scherm (ff afkloppen) etc etc. Kleuren moet ik nog s uitgebreid naar kijken, heb zelf geen calibrator. Als iemand zijn profiel van de U2410 wil delen aub?

Binnenkort maar s de Xbox360 erop aansluiten.
Me oude 19" CRT heb ik voor nu ernaast staan. Moet maar ff zien of ik die hier hou of in de verkoop doe. :)

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 21:23

LithoMan

Toemaar

Weet iemand hoe je in de fabrieksmenu kan komen van de Dell U2410? Misschien staat het wel ergens vermeld hier op deze topic maar kan het zo snel niet vinden.

Antec P183 | Intel i-7 2600K | MSI P67A GD65 | 8GB DDR3,1600 | MSI R5770 Hawk | Western Digital Green 6 x 2 TB | Samsung 850EVO 500GB | Optiarc DVD-RW | SB X-Fi Elite Pro | Dell U2410 | Qnap 459 Pro+ 8TB | Asus UX310UA-332T |

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dell lijkt met een nieuw 27" model uit te komen: de U2711.

Van binnen schijnt hetzelfde display panel gebruikt te worden als in de nieuwe Imac 27" modellen (gebaseerd op led verlichting)

De driver is al te downloaden:

http://support.dell.com/s...formatid=-1&fileid=365277

Verder wordt er al een link gelegd (naar de U2711) bij het volgende accesoire:

http://accessories.euro.d...=dhs&cs=ukdhs1&sku=310697

Anoniem: 100386

Scipionyx schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:38:
[...]

Same here. Vandaag dan eindelijk de U2410 in ontvangst mogen nemen. Zo op 't eerste gezicht geen dode pixels, piepjes en geen vreemde wazen door het scherm (ff afkloppen) etc etc. Kleuren moet ik nog s uitgebreid naar kijken, heb zelf geen calibrator. Als iemand zijn profiel van de U2410 wil delen aub?

[...]
Hier staan er een aantal, waaronder de sRGB voor de U2410: http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 15:37
Ik ben momenteel aan het kijken naar de Dell U2410 en de HP LP2475W als tegenhanger. De HP heeft een S-IPS scherm waar de Dell de H-IPS gebruikt. Daar ik over de Dell U2410 erg weinig info en/of reviews kan vinden, hoop ik dat iemand mij wat verder kan helpen als het gaat om de kwaliteit van de U2410. :)

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 11:21
Ik kan voor een goede prijs van iemand een 3008wfp overnemen. Kan iemand mij vertellen of mijn videokaart Sapphire Radeon 3870 ultimate (512MB GDDR 4) deze monitor aan kan?
Volgens de speificaties lijkt het geen probleem te zijn (Two integrated dual-link DVI display outputs. Each supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920x1200 (single-link DVI) or 2560x1600 (dual-link DVI) Each includes a dual-link HDCP encoder with on-chip key storage for high resolution playback of protected content).
Ik speel geen games, maar wil er wel blu ray films mee kunnen afspelen.

Denken jullie overigens dat het verstandig is om deze monitor aan te schaffen, of kan ik betere wachten op de 3009wfp?

[Voor 8% gewijzigd door Politoer op 19-12-2009 15:24]

• dotslasher
rows schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:59:
Ik ben momenteel aan het kijken naar de Dell U2410 en de HP LP2475W als tegenhanger. De HP heeft een S-IPS scherm waar de Dell de H-IPS gebruikt. Daar ik over de Dell U2410 erg weinig info en/of reviews kan vinden, hoop ik dat iemand mij wat verder kan helpen als het gaat om de kwaliteit van de U2410. :)
TFTCentral review

duurt welgeteld 1 seconde om dit via google te vinden.

Het topic op hardforum: Hardforum U2410
Lees dat draadje maar eens, staan genoeg klachten in, maar ook reacties van mensen die nergens last van hebben.

Meer leesvoer op het forum van dell zelf: U2410 Green/Pink Failure Analysis
En mijn Rev A01 draadje op het dell forum.

genoeg leesvoer neem ik aan?

• zakutera
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-12-2022
dotslasher schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:07:
[...]

TFTCentral review

duurt welgeteld 1 seconde om dit via google te vinden.

Het topic op hardforum: Hardforum U2410
Lees dat draadje maar eens, staan genoeg klachten in, maar ook reacties van mensen die nergens last van hebben.

Meer leesvoer op het forum van dell zelf: U2410 Green/Pink Failure Analysis
En mijn Rev A01 draadje op het dell forum.

genoeg leesvoer neem ik aan?
Tsjee wat een boel reacties... je zou er haast panisch van worden en niets meer durven kopen.
Maar als je maar genoeg zoekt op internet dan vind je over elke monitor wel iets met problemen.
En je vindt natuurlijk voornamelijk alleen mensen met problemen, want tevreden klanten posten niet/nauwelijks.
Gelukkig waren de reviewers iets neutraler met de reactie: Niet of nauwelijks waarneembaar. / Niet hinderlijk.

Anyways, ik heb in 2005 een pixelperfect Dell 2405FPW gekocht, nooit problemen mee gehad.
Eerder op de avond een nieuwe PC bij Azerty besteld en net een Dell UltraSharp™ U2410 bij ... Dell ;)
Kost ietsjes meer, maar dan krijg je er gelijk garantie / service bij,
die je bij winkels los erbij moet kopen, waardoor je bijna op hetzelfde uitkomt.
Ik zag alleen wel dat de levertijd wat lang is... 3+ weken :o
Maja, m'n pre-order Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E :9~ gaat toch ook nog wel even duren ;)

In ieder geval een paar dingetjes om op te letten:
- Revisie nummer (Rev A01), en ff checken of wit wit is, en niet (hinderlijk) roze.
en defecte pixels natuurlijk, maar da's algemeen.

• dotslasher
inderdaad, je gaat meer mensen tegen komen die niet gelukkig zijn met hun scherm dan mensen die geen problemen ondervinden.
Dat is van nature zo.

En ja aan elke monitor is iets aan, er bestaat eigenlijk geen perfecte monitor (tenzij je ultra high end professionele monitors koopt +10.000 euro).

Ik wacht momenteel op de Nec PA241W (1920x1200) het zou de opvolger van de 2490wuxi moeten worden.
Als die niet goed genoeg blijkt te zijn of teveel gaat kosten (+€900) ga ik voor de U2410 Rev A01.

Ik wacht ook op mijn Vapor X 5870 :D 4launch verwacht hem tegen begin januari. Dus ik heb nog tijd om even af te wachten met mijn nieuw scherm.

Heb onderussen ook al veel rondgekeken. (dell u2410, HP lp2475w, NEC EA231WMi-BK). Aan elke monitor scheelt iets ;)
Het hangt ervanaf met welke fout je het beste kan leven of welke modus je niet gebruikt (zoals sRGB, Adobe RGB, etc).

de 24" 16:10 zoektocht gaat verder

• rows
@ Zakutera en Dotslasher, thanks voor de info. Zeker opletten voor wat betreft het revisie nummer is een goede tip.

@Dotslasher: de info op TFTcentral had ik al reeds gevonden, was misschien handig geweest om dat te vermelden. Ik ben verder nog even de fora ingedoken die jij hebt opgegeven. Uiteindelijk gaat het bij mij om de HP of Dell, daar ben ik nog niet helemaal uit, maar ik ga dinsdag a.s. bestellen, dus dan moet het wel duidelijk zijn ;)

• Niet online
Uit dat Dell topic met Chris van Dell blijkt dat je dus tot nader order altijd A00 krijgt.
Als je last hebt van dithering in 2 modes, dan kun je je monitor omwisselen voor een refurbished monitor welke de firmware update heeft t.a.v. dithering. Pas dan heb je rev A01.
Maar dan heb je dus geen "nieuwe" meer.
Het heeft nu dus geen nut om op rev A01 te letten.

• rows
hmm, ik heb daar allemaal helemaal geen zin in. Voor je het weet ben ik drie weken bezig met een monitor. Ik ga dus maar lekker voor de HP. Thanks voor alle info.

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 09:12
kan je de 2408WFP nog kopen tegewoordig? of is die vervangen door de U2410? Also, waarom is er eigenlijk geen 09 revisie van dat ding gekomen? Ik ben dus in de markt voor een 24" maar ik wil en 1200, geen 1080.

• zakutera
rows schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:00:
hmm, ik heb daar allemaal helemaal geen zin in. Voor je het weet ben ik drie weken bezig met een monitor. Ik ga dus maar lekker voor de HP. Thanks voor alle info.
Afgelopen zondag Dell U2410 besteld, vanochtend afgeleverd :D
Nu maar hopen dat het weer een goeie is :)

• Falconey
dafz0r schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:51:
kan je de 2408WFP nog kopen tegewoordig? of is die vervangen door de U2410? Also, waarom is er eigenlijk geen 09 revisie van dat ding gekomen? Ik ben dus in de markt voor een 24" maar ik wil en 1200, geen 1080.
De U2410 is 1920x1200, niet 1080P.

• zakutera
zakutera schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:57:
[...]

Afgelopen zondag Dell U2410 besteld, vanochtend afgeleverd :D
Nu maar hopen dat het weer een goeie is :)
En nu weet ik waarom hij er zo snel was....
het is geen nieuwe, maar een beschadigde oude teruggestuurde van iemand anders. :(
Op zich pixelperfect, maarja, krassen op het beeldscherm. |:(
Ik had hem nog wel even getest vanwege de pixels / kleuren...
hij stond raar wazig groen ingesteld, en een aantal settings waren ook al onduidelijk...
eventjes op de Factory Defaults gezet en... *pling* prachtig helder beeld.
Ook niet roze of want dan ook, gewoon prima. (DVI)
Behalve dus de krassen.

Dat wordt dus Dell helpdesk ... en daar heb ik al van die 'prachtige' verhalen over gezien...
*zucht* het ziet er naar uit dat ik de kerstvakantie een boel te doen heb.

:edit:
"De verwachte leverdatum voor deze order is op of voor 2010-02-03 (yyyy-mm-dd)."
- tip: Bestel geen U2410's voor die datum, anders krijg je gegarandeerd een "tweedehands" inruiler

:edit2:
Vanochtend:
Onderdeel fabrikant : 860-10082 | Dell-onderdeel : 294998
Prijs € 549,00
Korting € 54,90
Subtotaal € 494,10

Nu net:
Onderdeel fabrikant : 860-10082 | Dell-onderdeel : 294998
Prijs vanaf € 653,31

[Voor 19% gewijzigd door zakutera op 23-12-2009 14:57]

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 11:43
Ja, die is nog te krijgen bijvoorbeeld hier:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-072714
http://monitoren-tft.cent...8wfpb/ultrasharp-2408wfp/

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Politoer schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:23:
Ik kan voor een goede prijs van iemand een 3008wfp overnemen. Kan iemand mij vertellen of mijn videokaart Sapphire Radeon 3870 ultimate (512MB GDDR 4) deze monitor aan kan?
Volgens de speificaties lijkt het geen probleem te zijn (Two integrated dual-link DVI display outputs. Each supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920x1200 (single-link DVI) or 2560x1600 (dual-link DVI) Each includes a dual-link HDCP encoder with on-chip key storage for high resolution playback of protected content).

Denken jullie overigens dat het verstandig is om deze monitor aan te schaffen, of kan ik betere wachten op de 3009wfp?
3008WFP is een hele goede keuze :P (heb hem zelf ook), maar het ligt aan de prijs die je moet betalen of het verstandig is om te wachten op een nieuwe (die dan uiteraard erg duur is in het begin)/
Politoer schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:23:
Ik ben ook geen gamer en heb een Mac mini met de Nvidia 9400M videokaart waaraan een 3008WFP middels DisplayPort hangt (heb wel een ander kabeltje moeten bestellen omdat aan 1 kant een mini DisplayPort connector moet zitten voor de Mac mini). Voorheen had ik het via een actieve adapter van Apple die zorgt dat je een dual link dvi scherm op de mini DisplayPort van de Mac mini aan kunt sluiten. Het werkt met de DisplayPort kabel wat beter maar in beide gevallen heb ik geen enkel probleem om het scherm aan te sturen en dingen als 720p, 1080p video, dvd's, etc. af te spelen. HDCP content kun je op het scherm zowel via dvi als via HDMI en DisplayPort afspelen dus dat is ook geen probleem.

Aangezien ik dat al met een Nvidia 9400M voor elkaar krijg moet dat bij jou ongetwijfeld ook geen probleem zijn lijkt mij.

• _-Tijmen-_
Ik heb een tijd geleden gevraagd of iemand mij kon helpen met een probleem.

Ik krijg composite niet werken op mijn 2407wfp. Als ik mijn nintendo 64 er op aansluit gaat het "tekentje" van composite we links in de bovenhoek knipperen maar meer ook niet. En via pip krijg ik:"Out of range signal. Cannot display this video mode, change computer display input to 1920x1200 @ 60 hz".

Weet iemand hier een oplossing voor?

• wiebenik?
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
Ik heb omdat mijn vorige dell scherm kapot was (e248wfp) een nieuw scherm opgestuurd gekregen van dell. Nu bleken ze niet meer het scherm te kunnen leveren wat ik had dus hebben ze maar leuk iets anders gegeven, namelijk: U2410f. Ik vind dit helemaal niet erg natuurlijk :P, maar ik denk dat dit een beetje nergens op slaat voor mij aangezien ik niet echt veel waarde hecht aan superkleuren. Nu wil ik hem dus gaan verkopen alleen weet ik totaal niet hoeveel ik hiervoor kan vragen gezien dit scherm in Nederland (nog) niet verkocht wordt. De U2410 word hier al wel verkocht maar volgens mij is die wat goedkoper (in Amerika is de U2410f namelijk iets duurder na wat rondgesurft te hebben). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb het scherm net een week dus ik kan hem wel als nieuwstaat verkopen denk ik ;).
Alvast bedankt.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 09:40

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

_-Tijmen-_ schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 01:04:
Ik heb een tijd geleden gevraagd of iemand mij kon helpen met een probleem.

Ik krijg composite niet werken op mijn 2407wfp. Als ik mijn nintendo 64 er op aansluit gaat het "tekentje" van composite we links in de bovenhoek knipperen maar meer ook niet. En via pip krijg ik:"Out of range signal. Cannot display this video mode, change computer display input to 1920x1200 @ 60 hz".

Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb hetzelfde probleem (hetzelfde display, PAL Nintendo 64). Het verschilt echter per spel, veel oudere spellen werken niet, maar bijvoorbeeld Perfect Dark doet het wel.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

wiebenik? schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:59:
Ik heb omdat mijn vorige dell scherm kapot was (e248wfp) een nieuw scherm opgestuurd gekregen van dell. Nu bleken ze niet meer het scherm te kunnen leveren wat ik had dus hebben ze maar leuk iets anders gegeven, namelijk: U2410f. Ik vind dit helemaal niet erg natuurlijk :P, maar ik denk dat dit een beetje nergens op slaat voor mij aangezien ik niet echt veel waarde hecht aan superkleuren. Nu wil ik hem dus gaan verkopen alleen weet ik totaal niet hoeveel ik hiervoor kan vragen gezien dit scherm in Nederland (nog) niet verkocht wordt. De U2410 word hier al wel verkocht maar volgens mij is die wat goedkoper (in Amerika is de U2410f namelijk iets duurder na wat rondgesurft te hebben). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb het scherm net een week dus ik kan hem wel als nieuwstaat verkopen denk ik ;).
Alvast bedankt.
Dit snap ik niet? Je krijgt een beter scherm opgestuurd dan je had en dan doe je hem weg?? 8)7 Wees blij met wat je gratis geupgrade hebt gekregen en gebruik het d:)b Een scherm kan nooit "te" goed zijn!

• wiebenik?
Knightwolf schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:56:
[...]

Dit snap ik niet? Je krijgt een beter scherm opgestuurd dan je had en dan doe je hem weg?? 8)7 Wees blij met wat je gratis geupgrade hebt gekregen en gebruik het d:)b Een scherm kan nooit "te" goed zijn!
Achjah, ik gebruik liever het geld wat ik overhoud (als ik een ander scherm koop voor veel minder geld) voor iets anders leuks :P

• wiebenik?
Ach, bij nader inzien houd ik hem toch maar gewoon zelf.

• Niet online
Ik weet niet wat je gegeten hebt, maar U2410f is gewoon hetzelfde scherm als wat hier in europa verkocht wordt. (( ook te zien op de label die links uit het scherm kan trekken ))

• wiebenik?
Oh, weet ik veel, maar waarom voegen ze dan die 'f' toe aan de naam? Lijkt me dan dat het een ander scherm is, maargoed.

• zakutera
zakutera schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:53:
[...]

Dat wordt dus Dell helpdesk ... en daar heb ik al van die 'prachtige' verhalen over gezien...
*zucht* het ziet er naar uit dat ik de kerstvakantie een boel te doen heb.
Dat viel reuze mee, ik kreeg maandag antwoord en ze zouden hem volgende week ophalen en geld terugstorten.

Na dat nieuwtje gisteren gelijk een HP LP2475w besteld bij ACES Direct.
Even gebeld eerst i.v.m. voorraad/pixelgarantie: 170+ voorraad, 14dagen dode pixel stuff, 3 jaar standaard garantie.
En vanmiddag werd hij al afgeleverd. Snel even aangesloten.

Ook prima beeld, net als de Dell U2410, alleen nu zonder de krassen in het scherm ;)
Ik vond de knoppen op het scherm bij Dell wel veel gelikter.
Pluspuntje was wel dat je het aan/uit-ledje uit kon zetten.
Geen D-Sub, maar wel een extra DVI met DVI<-D-SUB kabel.

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 21:50

eisbaer

Kalkhoff 3B excite VanMoof S3

zakutera schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:08:
Na dat nieuwtje gisteren gelijk een HP LP2475w besteld bij ACES Direct
Wat is nou het verschil tussen (beide bij aces direct)

HP BTO/HP LP2475w 24 inch LCD Monitor, voor 648 euro
en
HP LP2475 24 inch widescreen TFT monitor, voor 510 euro

Er lijkt me geen enkel verschil maar voordat ik de verkeerde bestel..

[Voor 29% gewijzigd door eisbaer op 29-12-2009 23:10]

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

Een vergelijking tussen 2 HP's zonder Dell hoort niet in dit topic thuis.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
De U2410 is ook gewoon 1920x1200.
Zou een mooie boel zijn als dat 1920x1080 was :)!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• zakutera
eisbaer schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:23:
[...]

Wat is nou het verschil tussen (beide bij aces direct)

HP BTO/HP LP2475w 24 inch LCD Monitor, voor 648 euro
en
HP LP2475 24 inch widescreen TFT monitor, voor 510 euro

Er lijkt me geen enkel verschil maar voordat ik de verkeerde bestel..
Ik zie nauwelijks verschillen. Je kan ze alle 2 of 3 selecteren en dan vergelijken. Die BTO variant lijkt mij een oudere versie, TCO'99 ipv TCO'03. In de nieuwe zit een usb hub. De nieuwe is ruim op voorraad en veel beter geprijsd. Vreemd dat ze die oude versie niet even met korting de deur uit doen en dan uit het assortiment halen, maja... zal wel met garantiegevalletjes te maken hebben.
Knightwolf schreef op woensdag 30 december 2009 @ 01:52:
Een vergelijking tussen 2 HP's zonder Dell hoort niet in dit topic thuis.
Is er een HP topic ? Of is er een algemeen topic?

• Scipionyx
  • Niet online
Moet je ff zoeken he..

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 21:50

eisbaer

Kalkhoff 3B excite VanMoof S3

zakutera schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:08:
[...]
Ik zie nauwelijks verschillen. Je kan ze alle 2 of 3 selecteren en dan vergelijken. Die BTO variant lijkt mij een oudere versie, TCO'99 ipv TCO'03. In de nieuwe zit een usb hub. De nieuwe is ruim op voorraad en veel beter geprijsd. Vreemd dat ze die oude versie niet even met korting de deur uit doen en dan uit het assortiment halen, maja... zal wel met garantiegevalletjes te maken hebben.
Ik heb die zaak gebeld. Het is exact dezelfde monitor.

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

• dotslasher
U2410 nu op Qsix voor €411,76. Raar 80 euro goedkoper dan gisteren.
Dat is wel heel goedkoop.
Moest het een andere winkel zijn zou ik hem kopen ;)

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04 00:10
Dat is zeker goedkoop. Ik heb enkel goede ervaringen met qsix, enkel toen was het nog via ebay 'supradictus'

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• dotslasher
hmm ik weet niet hoe het vroeger was bij qsix maar ik heb even voor de test een bestelling aangemaakt maar niet voltooid, de prijs van €411,76 is zonder BTW, op het einde kwam er nog eens 78 euro bij(19% btw)

Was dit altijd zo?

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04 00:10
Er pronkt onderin toch echt de melding "All prices including 19% VAT", alvorens men gaat bestellen. Ik heb zelf ook gelijk even gekeken, maar ook de overige monitoren zijn nu plots zonder btw... terwijl op iedere pagina de inc. btw melding staat. Tsk tsk tsk

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• hetesaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04 14:59

hetesaus

hetesaus

Weet niet of dit helemaal het goede topic is maar hoop van wel:

Ik sta op het punt om bij databyte.nl 3 Dell P2310H monitoren aan te schaffen.
Nu kan ik via hun een dode pixel garantie per monitor afsluiten à € 34.95 per monitor (met deze pixel garantie heb ik de eerste 8 dagen na ontvangst van de TFT/LCD monitor recht op volledige Pixel garantie)

Maar op de dell site lees ik bij deze monitor:

Premium-garantie voor flatpanels
Alle monitoren uit de Dell Professional-reeks worden geleverd met een Premium-garantie voor flatpanels van drie jaar als deel van hun standaarddekking van de beperkte garantie. Als tijdens de looptijd van de beperkte garantie op uw P2310H-monitor ook maar één continu heldere pixel wordt gevonden, zal Dell de monitor vervangen.

Geldt dit nu alleen als ik de monitoren via de dell site en dus direct bij dell bestel of kan ik hier ook aanspraak op maken als ik de monitoren via databyte.nl bestel?

Zou namelijk een hoop geld schelen als ik via databyte.nl ook aanspraak kan maken op die premium garantie van dell :)

hetesaus

• Scipionyx
  • Niet online
hetesaus schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:57:
[...]
Geldt dit nu alleen als ik de monitoren via de dell site en dus direct bij dell bestel
Ja
of kan ik hier ook aanspraak op maken als ik de monitoren via databyte.nl bestel?
Nee, alleen als je rechtstreeks bij Dell bestelt. :)

• hetesaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04 14:59

hetesaus

hetesaus

Scipionyx schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:18:
[...]

Ja

[...]

Nee, alleen als je rechtstreeks bij Dell bestelt. :)
hmmz jammer, even bedenken wat ik ga doen

hetesaus

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 12:02
Mijn bij Dell bestelde U2410 staat op 10-02-2010 als verwachte leverdtijd, waarschijnlijk wachten ze nu toch en leveren ze met A01 firmware.

Coïtus ergo sum

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
^ wat hij zegt :)
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een discussietopic over de Dell UltraSharp serie in een techforum. Geen levertijdentopic in het Shopping Forum. Graag on-topic blijven en niet nutteloze slowchat over (geschatte) levertijden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee