Thx
Heb mijn 3008 ook al verschillende keren verplaatst, zowel koud (staat lang uit) als warm (net uitgezet) en nergens last van. Moet ook niet uitmaken, maar je moet natuurlijk wel altijd voorzichtig zijn.Het Fantoom schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:40:
[...]
Wat bedoel je met die laatste opmerking? Is verplaats mijn monitor regelmatig, is dit slecht voor het scherm?
Ik kan goedkoop aan een nieuwe Dell 2007FP 20.1 scherm komen. Resolutie 1900 x 1200, 5:4 verhouding en een IPS paneel. Is dat wat?? Ik twijfel nog steeds tussen verschillende schermen. Morgen wil ik gaan kijken.
[ Voor 23% gewijzigd door LithoMan op 13-10-2009 09:16 . Reden: typfautje ]
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Ik ben al een aantal jaar een gelukkige bezitter van de 3007 (gekocht bij qsix en tot nu toe 2 jaar en 2 weken in mijn bezit geen probelemen gehad.) en nu heb ik met de komst van eyefinity mijn ogen gezet op 2 monitoren ernaast die in de buurt komen of een betere beeldqualiteit hebben van dit dell scherm.
Zijn er kleinere dell of andere merk schermen die hierbij in de buurt komen of beter zijn met een minimum reso van 1600 bij 900 punten (1600 minimaal om dezelfde hoogte te hebben als mijn 3007 scherm)
Zijn er kleinere dell of andere merk schermen die hierbij in de buurt komen of beter zijn met een minimum reso van 1600 bij 900 punten (1600 minimaal om dezelfde hoogte te hebben als mijn 3007 scherm)
Ik heb m'n laptop via HDMI aangesloten op de U2410.
Werkt perfect. Ik kan HD filmpjes bekijken vanaf de laptop.
En ik kan met 't schermmenu switchen tussen de HDMI ingang van de laptop en de DVI ingang van de desktop.
Heel handig idd.
Werkt perfect. Ik kan HD filmpjes bekijken vanaf de laptop.
En ik kan met 't schermmenu switchen tussen de HDMI ingang van de laptop en de DVI ingang van de desktop.
Heel handig idd.
Bij mij zit het nog steeds te kriebelen. Wil ontzettend graag een nieuw scherm maar wil eigenlijk ook weer wachten tot er een nieuwe revisie van de u2410 uitkomt. Als ik NU iets moest kiezen koost ik denk de 2408.
Kan iemand vertellen hoe "spannend"die RGB mode op de u2410 is? Begrijp ik het goed dat de 2408 wat minder vaak de "goede "kleuren zal laten zien (bij amateur gebruik) in verschillende aplicaties?
Kan iemand vertellen hoe "spannend"die RGB mode op de u2410 is? Begrijp ik het goed dat de 2408 wat minder vaak de "goede "kleuren zal laten zien (bij amateur gebruik) in verschillende aplicaties?
Neen, de 2209AW heeft geen displayport. De Dell U2410 heeft er wel eentje...Cyclonic schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:01:
Heeft de Dell 2209AW nu wel of geen displayportWilde er 3 van halen voor mijn 5870
@ Twanjo: Die RGB en RGBs werken bij mijn U2410 perfect. Geen enkel probleem mee.
Zowel met de DVI als met de HDMI aansluiting.
[ Voor 19% gewijzigd door micd33 op 13-10-2009 21:04 ]
BAH! Kut dellmicd33 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:01:
[...]
Neen, de 2209AW heeft geen displayport. De Dell U2410 heeft er wel eentje...
@ Twanjo: Die RGB en RGBs werken bij mijn U2410 perfect. Geen enkel probleem mee.
Zowel met de DVI als met de HDMI aansluiting.
Bij mij werkt de sRGB mode ook zonder problemen. Misschien is de calibratie niet perfect, maar het is nog altijd beter dan games en veel applicaties bekijken met oversaturatie.Twanjo schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:14:
Kan iemand vertellen hoe "spannend"die RGB mode op de u2410 is?
Het probleem met de 'black level' test waarover ik hier wat las heb ik niet kunnen reproduceren.
Verder lees ik hier steeds weer 2209AW, maar dit moet toch echt 2209WA zijn: link.
Idd, ik schrijf altijd 2209AW, het is 2209WA... hoe kom ik daar nu weer bij? I'm so sorry.
Geen probleem hoormicd33 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:23:
Idd, ik schrijf altijd 2209AW, het is 2209WA... hoe kom ik daar nu weer bij? I'm so sorry.
Ook niet zo erg als 'trail software' of 'blue-ray', wat ik erg vaak tegenkom op Tweakers
Ik hoop zelf ook nog zo'n 2209WA te ontvangen, maar wacht al anderhalve week tevergeefs...
Ik had m'n 2209WA op drie dagen.. Maar ja Engeland ligt heel dichtbij he.
M'n U2410 had ik zelfs sneller...
1900x1200 is een nietbestaande resolutie. En de 2007FP is 1600x1200 = 4:3LithoMan schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:15:
Ik kan goedkoop aan een nieuwe Dell 2007FP 20.1 scherm komen. Resolutie 1900 x 1200, 5:4 verhouding en een IPS paneel. Is dat wat?? Ik twijfel nog steeds tussen verschillende schermen. Morgen wil ik gaan kijken.
Let op je taalgebruik aubCyclonic schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:45:
[...]
BAH! Kut dellMaja 3 u2410 wordt me wat te prijzig
Maar, waarom niet 2x U2410?
3x 2209WA = 1680 x 1050 = 1.764.000 x 3 = 5.292.000 pixels totaal oppervlakte
2x U2410 = 1920 x 1200 = 2.304.000 x 2 = 4.608.000 pixels totaal oppervlakte
1680x1050 vind ik zowiezo een veel te karige resolutie, heb dan liever 2x U2410
'Waarom niet 2x U2410?' zeggen en dan met een berekening aankomen die aantoont dat 2x U2410 15% minder pixels heeft dan 3x 2209WA?Knightwolf schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:16:
[...]
Maar, waarom niet 2x U2410?
3x 2209WA = 1680 x 1050 = 1.764.000 x 3 = 5.292.000 pixels totaal oppervlakte
2x U2410 = 1920 x 1200 = 2.304.000 x 2 = 4.608.000 pixels totaal oppervlakte
1680x1050 vind ik zowiezo een veel te karige resolutie, heb dan liever 2x U2410weet niet wat voor specifieke toepassing je hebt dat je 3 schermen moet hebben?
The devil is in the details.
Je hebt helemaal gelijk, dat dacht ik ook en heb het gelezen op de site van Dell. Maar de verkoper houd hoog en laag vol dat het 1900x 1200 is. Maar het is echt 1600 x 1200 en ja een 4:3 verhouding. Twijfel nu nog tussen de 2007fp en de U2410. De 2007fp kost 245 euro en de U2410 kost bij Qsix 490 euro. Is de 2007fp geen overjarig model?
Knightwolf schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:16:
[...]
1900x1200 is een nietbestaande resolutie. En de 2007FP is 1600x1200 = 4:3
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Wat ik wilde zeggen is dat het dus niet zo heel veel scheelt in beeldoppervlak, EN een fysiek groter oppervlak per stuk heb je gewoon meer aan, ongeacht wat je er mee doet.Mute schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:24:
[...]
'Waarom niet 2x U2410?' zeggen en dan met een berekening aankomen die aantoont dat 2x U2410 15% minder pixels heeft dan 3x 2209WA?En 3x 2209WA is ruim 25% goedkoper dan 2x U2410. Zelf heb ik ook al zitten denken aan 3x 2209WA, maar voor mij is het misschien een beetje te overdreven.
Prijs had ik ff niet naar gekeken
Anoniem: 614
Na 5x U2410's en 3x 2408WFP A02's, hierbij m'n vergelijking tussen beide
Pro 2408WFP A02
Zwart waardes
Geen IPS gloed
Absoluut stil
Pro U2410
Iets scherpere tekst
Gelijk of iets snellere inputlag. U2410 heeft als extra een nog lagere inputlag door gamemode. Beide voor mij snel genoeg inclusief voor >200fps UT2004 gamen
Als extra nadeel van een U2410 is, dat er aardig wat verschil zit in meerdere modellen wat betreft de egaalheid van de achtergrond bij een 100% witte achtergrond. Daarnaast heb je de kans dat je een scherm met zeer merkbare groene gloed aan de linkerkant en licht rood aan de rechterkant kan krijgen. Iedere 3 2408WFP A02's waren homogeen van kleur.
De U2410 is bijna stil. De U2410 blijft een lichte zoom geven bij lagere brightness setting dan 80%. Is weer stiller op 25% brightness maar nooit zo stil als een 2408WFP A02.
Als er maar iets omgevingsgeluid is, is de U2410 ook stil op iedere brightness setting.
Uit de keuze voor 3 monitoren, heeft m'n broer de voorkeur voor de 2408WFP A02 en ik de voorkeur voor de U2410. Voor homogeniteit in dezelfde ruimte is de monitor voor m'n vrouw ook een U2410 geworden.
Pro 2408WFP A02
Zwart waardes
Geen IPS gloed
Absoluut stil
Pro U2410
Iets scherpere tekst
Gelijk of iets snellere inputlag. U2410 heeft als extra een nog lagere inputlag door gamemode. Beide voor mij snel genoeg inclusief voor >200fps UT2004 gamen
Als extra nadeel van een U2410 is, dat er aardig wat verschil zit in meerdere modellen wat betreft de egaalheid van de achtergrond bij een 100% witte achtergrond. Daarnaast heb je de kans dat je een scherm met zeer merkbare groene gloed aan de linkerkant en licht rood aan de rechterkant kan krijgen. Iedere 3 2408WFP A02's waren homogeen van kleur.
De U2410 is bijna stil. De U2410 blijft een lichte zoom geven bij lagere brightness setting dan 80%. Is weer stiller op 25% brightness maar nooit zo stil als een 2408WFP A02.
Als er maar iets omgevingsgeluid is, is de U2410 ook stil op iedere brightness setting.
Uit de keuze voor 3 monitoren, heeft m'n broer de voorkeur voor de 2408WFP A02 en ik de voorkeur voor de U2410. Voor homogeniteit in dezelfde ruimte is de monitor voor m'n vrouw ook een U2410 geworden.
Aangezien ik van 't weekend 3x U2410 had staan en net voor m'n vrouw een HD5750 had gekocht, heb ik van 't weekend met Eyefinity zitten spelen. En dat is gaaf!!
Voor wat foto's:
http://www.hoekstras.nl/eyefinity/index.html
En filmpjes van de intro van Racedriver Grid in portrait en landscape
http://www.youtube.com/watch?v=MsfY62rYtak
http://www.youtube.com/watch?v=_77AJ7eAvRg
Voor wat foto's:
Ik zie dat de Dell's U2410 heel geschikt zijn voor Eyefinity. De monitor heeft een smalle en hoekig rand. Ook is de kleur geheel zwart. De 2407 heeft nog een zilveren lijntje verwerkt in rand. Als ik het geld had ...
Oh ja en je videokaart moet natuurlijk beschikken over Eyefinity.
Oh ja en je videokaart moet natuurlijk beschikken over Eyefinity.
[ Voor 11% gewijzigd door Blord op 19-10-2009 00:37 ]
Wow, da's idd echt super zo drie U2410's. Prachtige foto's en filmpje.
Ook ik zit te dubben
u2410 of 2709W
Ik speel spelletjes, internet veel, en wil aan fotobewerking gaan doen. Ook is het de bedoeling dat de monitor gebruikt gaat worden om met meerdere mensen foto's te bekijken.
Mijn hart zegt 27" maar die is niet echt goed te krijgen ook, overal uitverkocht. De U2410 zit nog op revisie A0 voor zover ik begrepen heb. Bedrag dat ik uit wil geven is tot 800 euro. Ook 2e hands al gezocht, maar niks gevonden. Weet iemand ook of Dell binnenkort met hun nieuwe 27" lijn uitkomt? Twijfels......
u2410 of 2709W
Ik speel spelletjes, internet veel, en wil aan fotobewerking gaan doen. Ook is het de bedoeling dat de monitor gebruikt gaat worden om met meerdere mensen foto's te bekijken.
Mijn hart zegt 27" maar die is niet echt goed te krijgen ook, overal uitverkocht. De U2410 zit nog op revisie A0 voor zover ik begrepen heb. Bedrag dat ik uit wil geven is tot 800 euro. Ook 2e hands al gezocht, maar niks gevonden. Weet iemand ook of Dell binnenkort met hun nieuwe 27" lijn uitkomt? Twijfels......
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Het nieuwe model zal volgens hints op de site van Dell zelf de U2711 worden en gezien de recente modellen mogelijk ook een IPS scherm worden. In dat geval komt die pas in de loop van 2010 uit. Dus het is wachten op de U2410 A01, de U2711 A0 (met initiele bugs) of een model nemen wat nu beschikbaar is. Altijd moeilijk en de perfecte monitor is er niet en zal er (gelukkig) ook nooit komen...Sparhawk schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:52:
Weet iemand ook of Dell binnenkort met hun nieuwe 27" lijn uitkomt? Twijfels......
Nee, zijt daar maar zeker van.
Er zullen altijd nieuwere revisies uitkomen, er zullen altijd nieuwe modellen uitkomen.
Als het ene nieuwe model in de winkel staat loopt z'n opvolger al van de band...
Dus blijf je wachten en zoeken.
Koop, geniet, en zie niet om... want dan heb je altijd spijt.
Er zullen altijd nieuwere revisies uitkomen, er zullen altijd nieuwe modellen uitkomen.
Als het ene nieuwe model in de winkel staat loopt z'n opvolger al van de band...
Dus blijf je wachten en zoeken.
Koop, geniet, en zie niet om... want dan heb je altijd spijt.
Dat is duidelijk dus 
Kan iemand mij dan in hemelsnaam vertellen waarom de 2709W zo in prijs stijgt / nergens te krijgen is? (Qsix durf ik niet echt aan, of weet iemand dat je daar kan gaan afhalen?)
Kan iemand mij dan in hemelsnaam vertellen waarom de 2709W zo in prijs stijgt / nergens te krijgen is? (Qsix durf ik niet echt aan, of weet iemand dat je daar kan gaan afhalen?)
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Woei vetAnoniem: 614 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 23:15:
Aangezien ik van 't weekend 3x U2410 had staan en net voor m'n vrouw een HD5750 had gekocht, heb ik van 't weekend met Eyefinity zitten spelen. En dat is gaaf!!
Voor wat foto's:
Een snelle vraag:
Ik wilde laatst iets aansluiten op de usb poort van mijn dell 3008wfp, maar wat blijkt ik heb deze niet via usb aangesloten op mijn pc. Gezocht naar de kabel maar kon hem niet vinden (wel een displayport kabel), weet niet of deze er wel bijgeleverd wordt, en het is ook al weer anderhalf jaar geleden dus wellicht dat ik hem zelf kwijt geraakt ben.
Maar goed ik moet er nu dus één kopen en vroeg mij af of deze gaat werken:
Haiqoe USB 2.0 kabel HQ goldplated zwart 1,8m
Ik wilde laatst iets aansluiten op de usb poort van mijn dell 3008wfp, maar wat blijkt ik heb deze niet via usb aangesloten op mijn pc. Gezocht naar de kabel maar kon hem niet vinden (wel een displayport kabel), weet niet of deze er wel bijgeleverd wordt, en het is ook al weer anderhalf jaar geleden dus wellicht dat ik hem zelf kwijt geraakt ben.

Dat HQ goldplated lijkt me wat overbodig, maar het zou gewoon moeten werken jah. Niks meer dan een USB-A/B kabel
C:\>_
Dat is wel de goede USB kabel. Heb je geen externe HD of een printer ? Daar worden deze kabels standaard bijgeleverd. Bij de monitor kreeg je ook deze kabel erbij.StephaN900 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:59:
Een snelle vraag:
[afbeelding]
Ah dat goldplated etc... is allemaal marketing praat denk ik, het is iig de goedkoopste kabel €5.
Maar dan bestel ik die, ik heb nog eens even mijn doos met alle gebruiksaanwijzingen, boekjes en kabels doorgezocht maar kon de kabel niet vinden.
Dan maar bestellen en bedankt voor de tip, mijn externe harde schijf had zo'n mini aansluiting maar die van mijn printer werkt gewoon!
edit: Nou de kabel van mijn printer eruit getrokken en die aangesloten op het scherm, daarna de receiver van mijn invoerapparatuur in de usb uitgang van het scherm gezet. Dit alles omdat ik ervan uitging dat het plug n play was. Kreeg echter een bsod, maar even kijken hoe het verder gaat, wilde eigenlijk mijn draadloze set vervangen door een toetsenbord en muis met draad vandaar dat ik die usb poorten wilde gebruiken (mijn pc staat twee meter van mijn beeldscherm vandaan).
Maar dan bestel ik die, ik heb nog eens even mijn doos met alle gebruiksaanwijzingen, boekjes en kabels doorgezocht maar kon de kabel niet vinden.
Dan maar bestellen en bedankt voor de tip, mijn externe harde schijf had zo'n mini aansluiting maar die van mijn printer werkt gewoon!
edit: Nou de kabel van mijn printer eruit getrokken en die aangesloten op het scherm, daarna de receiver van mijn invoerapparatuur in de usb uitgang van het scherm gezet. Dit alles omdat ik ervan uitging dat het plug n play was. Kreeg echter een bsod, maar even kijken hoe het verder gaat, wilde eigenlijk mijn draadloze set vervangen door een toetsenbord en muis met draad vandaar dat ik die usb poorten wilde gebruiken (mijn pc staat twee meter van mijn beeldscherm vandaan).
[ Voor 38% gewijzigd door StephaN900 op 20-10-2009 15:22 ]
Offtopic hier, maar vergulde contacten is absoluut geen onzin. Goud maakt veel beter contact, heeft betere stroomgeleiding dan gewoon blank metaal wat er normaal goedkoop gebruikt wordt (verzinkt of zo?). Heb ik al genoeg ervaring mee, met allerlei soorten kabels, met name audio. En bij audio is het verschil goed te horen door beter of slechter contact van de connectors.StephaN900 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:14:
Ah dat goldplated etc... is allemaal marketing praat denk ik, het is iig de goedkoopste kabel €5.
Koper is ook een bekende uitstekende electrische geleider, maar het verschil is dat koper gevoelig is voor corrosie (en dus weer slecht contact) en goud niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 20-10-2009 22:23 ]
offtopic reactie: audio = analoog en gevoeliger voor storingen. Voor HDMI kan je al snel een hele goedkope kabels kopen. 2 euro de meter is net zo goed als 20 euro de meter. Pas boven de 10 meter zou een goede kabel wat verschil kunnen maken.
Verder off topic:alwinus schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:04:
offtopic reactie: audio = analoog en gevoeliger voor storingen. Voor HDMI kan je al snel een hele goedkope kabels kopen. 2 euro de meter is net zo goed als 20 euro de meter. Pas boven de 10 meter zou een goede kabel wat verschil kunnen maken.
Niet waar!!!
Bij HDMI komt het juist heel nauw!
Hoe beter de HDMI kabel hoe minder digitale storingen.
Een kabel van 5 euro is waardeloos voor HDMI. Als je een goede plasma TV wil aansluiten koop je goede kabels, en die kosten altijd meer dan 50 euro stuk.
Ook de lengte van de HDMI kabel speelt een grote rol. Ikzelf heb een Oelbach kabel van 30 cm lengte die stukken van mensen gekost heeft voor de Plasma TV...
Ik heb er ooit eens een demonstratie van gezien in Saturn in Aken. Die man nam een goedkope kabel van 2 meter en een duur kort HDMI kabeltje...
Wel, beste vrienden, dat was een wereld van verschil. Je kon het dus aan het beeld zien!
Tuurlijk, voor een goedkope TV, of monitortje van 22 inch is dit niet nodig, ook om bv je laptop met je HD monitor te verbinden is dit niet zo nodig... maar voor een kwaliteit plasma of LCD TV... Kies ook voor kwaliteitskabels en hou ze zo kort mogelijk.
Off topic - uit.

Wat moet ik me daarbij voorstellen stukken van mensenmicd33 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:57:
[...]
Ikzelf heb een Oelbach kabel van 30 cm lengte die stukken van mensen gekost heeft voor de Plasma TV...
En daarna gingen die dure kabels natuurlijk als warme broodjes over de toonbank? Ofwel hoe objectief was die test?Ik heb er ooit eens een demonstratie van gezien in Saturn in Aken. Die man nam een goedkope kabel van 2 meter en een duur kort HDMI kabeltje...Wel, beste vrienden, dat was een wereld van verschil. Je kon het dus aan het beeld zien!
Ik geloof er in iedergeval niet in.
oordeel zelf klik
[ Voor 12% gewijzigd door Twanjo op 21-10-2009 17:15 ]
De test was zeer objectief, gewoon omdat het over een demonstratie van HD satelliet TV ging, niet over kabels.
Maar de man gaf mee, dat je best wat meer geld kan uitgeven aan je kabels ipv daarop te besparen.
Dus hij verkocht zelf geen kabels.
Of je dit geloofd of niet... maakt niet uit, ik geloof het wel, zelf ondervonden met de antennekabel... Alles is natuurlijk betrekkelijk voor wat je het gaat gebruiken he.
En de lengte van je HDMI kabel heeft wel zeer degelijk invloed op de digitale storing. Dus zo kort mogelijk nemen. Het gaat niet om dat je een beter beeld krijgt. Neen, het gaat om de afscherming van de kabel en de foutcorrectie. HD of HDMI heeft geen foutcorrectie en dan heeft de lengte van de kabel wel degelijk te maken met storingen (digitale storingen)
Nogmaals, dit in verband met je toestel, een goedkoop TVtje hoeft niet zo'n dure kabel natuurlijk.
Maar als je veel geld uitgeeft aan bv een Pioneer of Pana plasma... en dan ga je deze aansluiten met zo'n flutkabeltje... tja, dan had je die TV beter niet gekocht.
Voor mijn Pioneer plasma heb ik een HDMI kabel die keiduur is voor 30 cm en voor mijn laptop met mijn U2410 te verbinden heb ik maar 19 euro voor 3 meter betaald voor de HDMI kabel. (Gifi)
Maarja, er zijn idd mensen die daarover blijven discussiëren... ... Je kan ze toch niet overtuigen he?
"Dat zijn verkoop argumenten" zeggen die omdat ze geen euro meer willen uitgeven aan een goed degelijke kabel. Ok, laat ze maar doen... koop jij maar je goedkoop kabeltje en heb er plezier aan.
Ik bedoel ik wil niemand gaan overtuigen. Ik zelf heb het met mijn eigen ogen gezien.
Stukken van mensen...? Wel , dat is hier in onze streek zo'n gezegde als het duur is.
Potverd... nu ben ik tochwel even off topic gegaan zeker? i am so sorry.
Maar de man gaf mee, dat je best wat meer geld kan uitgeven aan je kabels ipv daarop te besparen.
Dus hij verkocht zelf geen kabels.
Of je dit geloofd of niet... maakt niet uit, ik geloof het wel, zelf ondervonden met de antennekabel... Alles is natuurlijk betrekkelijk voor wat je het gaat gebruiken he.
En de lengte van je HDMI kabel heeft wel zeer degelijk invloed op de digitale storing. Dus zo kort mogelijk nemen. Het gaat niet om dat je een beter beeld krijgt. Neen, het gaat om de afscherming van de kabel en de foutcorrectie. HD of HDMI heeft geen foutcorrectie en dan heeft de lengte van de kabel wel degelijk te maken met storingen (digitale storingen)
Nogmaals, dit in verband met je toestel, een goedkoop TVtje hoeft niet zo'n dure kabel natuurlijk.
Maar als je veel geld uitgeeft aan bv een Pioneer of Pana plasma... en dan ga je deze aansluiten met zo'n flutkabeltje... tja, dan had je die TV beter niet gekocht.
Voor mijn Pioneer plasma heb ik een HDMI kabel die keiduur is voor 30 cm en voor mijn laptop met mijn U2410 te verbinden heb ik maar 19 euro voor 3 meter betaald voor de HDMI kabel. (Gifi)
Maarja, er zijn idd mensen die daarover blijven discussiëren... ... Je kan ze toch niet overtuigen he?
"Dat zijn verkoop argumenten" zeggen die omdat ze geen euro meer willen uitgeven aan een goed degelijke kabel. Ok, laat ze maar doen... koop jij maar je goedkoop kabeltje en heb er plezier aan.
Ik bedoel ik wil niemand gaan overtuigen. Ik zelf heb het met mijn eigen ogen gezien.
Stukken van mensen...? Wel , dat is hier in onze streek zo'n gezegde als het duur is.
Potverd... nu ben ik tochwel even off topic gegaan zeker? i am so sorry.
[ Voor 58% gewijzigd door micd33 op 21-10-2009 18:49 . Reden: off topic ]
Dan was dat vorige bericht niet nodig
Ik was vandaag toevallig nog op zoek naar een S/PDIF coax-kabel. De kerel van de electronicaboer (die ik al vele jaren ken dus niet zomaar iemand) had echt vanalles liggen, van goedkoop tot duur. En ja ook al is het een digitaal signaal dat door de Coax gaat, het maakt serieus wel degelijk uit of het signaal goed overkomt. Niet alleen het materiaal van de connector, ook de kwaliteit van de koperdraad en manier van afscherming. Hij had kabels van 3-5 meter van over de 300 euro, hij had ze ook van 30-50 euro. Ik ga er niet zo'n bak geld aan uitgeven
maar het verschil is er gewoon wel degelijk, of je het gelooft of niet is aan jezelf 
En idd, nu weer genoeg offtopic in dit UltraSharp topic
[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 21-10-2009 23:00 ]
Waar hadden we 't over?
Ahja, ik had mijn Ultrasharp U2410 dus aangesloten met een HDMI kabel aan m'n laptop om in HD te kunnen kijken... (Er zit namelijk een bluray speler in mijn laptop en in mijn desktop niet)
Maar zoals hier aangehaald, boven en onder is er dus een zwarte balk...
Het beeld van die U2410 is werkelijk prachtig...
Ok, het is natuurlijk een monitor, geen Plasma TV, dat weet ik ookwel... , maar toch ik stond te kijken van de beeldkwaliteit van die Dell.
Dus aan al de mannen & vrouwen hier van dit ultrasharp topic, die me overtuigd hadden om een Dell Ultrasharp te kopen, een dikke merci. (Voor de Nederlanders: hartstikke bedankt)
Ahja, ik had mijn Ultrasharp U2410 dus aangesloten met een HDMI kabel aan m'n laptop om in HD te kunnen kijken... (Er zit namelijk een bluray speler in mijn laptop en in mijn desktop niet)
Maar zoals hier aangehaald, boven en onder is er dus een zwarte balk...
Het beeld van die U2410 is werkelijk prachtig...
Ok, het is natuurlijk een monitor, geen Plasma TV, dat weet ik ookwel... , maar toch ik stond te kijken van de beeldkwaliteit van die Dell.
Dus aan al de mannen & vrouwen hier van dit ultrasharp topic, die me overtuigd hadden om een Dell Ultrasharp te kopen, een dikke merci. (Voor de Nederlanders: hartstikke bedankt)
[ Voor 6% gewijzigd door micd33 op 22-10-2009 00:25 ]
*zuuuuuuuuuuuuucht*Knightwolf schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:58:
Ik was vandaag toevallig nog op zoek naar een S/PDIF coax-kabel. De kerel van de electronicaboer (die ik al vele jaren ken dus niet zomaar iemand) had echt vanalles liggen, van goedkoop tot duur. En ja ook al is het een digitaal signaal dat door de Coax gaat, het maakt serieus wel degelijk uit of het signaal goed overkomt. Niet alleen het materiaal van de connector, ook de kwaliteit van de koperdraad en manier van afscherming. Hij had kabels van 3-5 meter van over de 300 euro, hij had ze ook van 30-50 euro. Ik ga er niet zo'n bak geld aan uitgevenmaar het verschil is er gewoon wel degelijk, of je het gelooft of niet is aan jezelf
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik heb zojuist twee 2007FP's besteld uit Duitsland voor mijn nieuwe setup. Ze zijn tweedehands maar ik heb voor beide monitoren bij elkaar slechts 500Euro moeten neerleggen en de eBay verkoper had voor 98,8% goede beoordelingen. Wel jammer dat ik nog tot januari zal moeten wachten op m'n nieuwe computer maar acht, dit CRT bakbeest kon ook wel weer eens vervangen worden en de andere monitor ga ik gewoon tijdelijk om m'n Xbox aansluiten. ^^ Mijn plan is overigens ook nog eens een 3008WFP te bestellen zodat ik de volgende samenstelling kan creëren.
http://www.youtube.com/watch?v=C1gTjRrarFU
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Ik heb heel erg lang getwijfeld wat voor scherm ik zou nemen. Had de keus uit de 2209wa, 2007fp of de U2410. Ik heb uiteindelijk dan toch de U2410 besteld bij Qsix. Ik ben benieuwd hoe het scherm is. Wordt vervolgd.
micd33 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:01:
[...]
Als je ook aan fotobewerking doet...
Kies dan voor de U2410. Die is ietsje beter daarvoor.
Ik heb beide, zowel de 2209AW als de U2410.
Allebei heel goed, veel beter dan bv een ander TN TFT scherm. Dat kan je zelfs niet meer vergelijken.
Maar als ik zou moeten kiezen tussen de twee, koos ik ook voor de U2410.
Die heeft zowieso al meer aansluitingen, kaarlezer, PIP, beeld in beeld en een IPS scherm dat net iets beter is ivm kleurbeheer. Ook het menu is beter vind ik.
Zonder te moeten zeggen dat het scherm groter is natuurlijk...Maarja, het kost ook ietsje meer he.
Proficiat met je keuze, je gaat er geen spijt van hebben.
Ik ben 200% tevreden met mijn U2410. Als ik opnieuw een scherm nodig had, zou ik terug net hetzelfde kopen.
Ik ben 200% tevreden met mijn U2410. Als ik opnieuw een scherm nodig had, zou ik terug net hetzelfde kopen.
Ik ook !. Laat het zeker even weten . Of hier in dit topic of in deze.LithoMan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:49:
besteld bij Qsix. Ik ben benieuwd
Zeer vet ! Filpje van Sake was ook mooi. Als je het kunt betalen is het inderdaad erg mooi....i7x schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:24:
Mijn plan is overigens ook nog eens een 3008WFP te bestellen zodat ik de volgende samenstelling kan creëren.
[ Voor 38% gewijzigd door Twanjo op 22-10-2009 19:25 ]
Anoniem: 7998
Ik heb net 2x 2907W gehaald bij QSIX, twee dagen later waren ze bezorgdSparhawk schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:44:
Dat is duidelijk dus
M'n MacPro waar alles aan komt te hangen komt morgen pas binnen, dus dan meer resultaat
Bedoel je niet de 2709? Naar mijn weten bestaan er geen 29" LCD's? En komt de onscherpheid niet gewoon door de lage resolutie? (Die is namelijk hetzelfde als de meeste 24"monitoren.)
Toch gefeliciteerd met je aankoop.
Toch gefeliciteerd met je aankoop.
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Ik had m'n 2707, eerste 3008 en 4e (of 5e, lol, weet niet meer) 3008 bij hem zelf opgehaald. Gewoon bellen om afspraak te maken. Je kan bij hem ook gewoon pinnen (ik toen in Amersfoort wel iig, of hij dat in Rotterdam (toch?) nu kan weet ik niet maar lijkt me wel).Sparhawk schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:44:
Dat is duidelijk dus
Ultraman schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:27:
[modbreak]Graag weer even terug naar de monitoren in plaats van het bespreken van kabeltjes gesmeed door elven bij maanlicht? Voor die praat bestaat een ander topic.[/modbreak]
ik wil een inputlagtest zien van de U2410
Hier is de link naar de test met imputlag, http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2410.htm
[ Voor 42% gewijzigd door Blord op 24-10-2009 12:33 ]
thanx, had ook zelf even moeten zoeken ipv lomp te vragen.Blord schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:08:
[...]
[afbeelding]
Edit: Dat ging niet goed, hier de link http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2410/input_4.jpg
Je gelinkte plaatje werkt overigens niet.
Als je de review erbij pakt zie je dat de U2410 een gaming mode heeft. Dat reduceert de inputlag van 33,8/40ms naar 14,4/20ms (avg,max)
Da's wel cool zo'n gaming mode, zie het nu ook pas voor het eerst.
Awel ik ook... ik gebruik die gaming mode niet...Knightwolf schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:18:
Da's wel cool zo'n gaming mode, zie het nu ook pas voor het eerst.
Heb totaal geen lag, slecht beeld of beeldvertraging op m'n U2410.
Ik speel af en toe COD en Farcry2 en nogal meer Wolfenstein ET... (ben niet een harddie gamer dus)
Geen probleem met m'n Dell...
En nu schijnt er een gamingmode te zijn ook...

Dat is hem toch he? Die gaming mode? of is er nog iets anders?
[ Voor 11% gewijzigd door micd33 op 24-10-2009 15:42 ]
@micd33
Heb je automatisch een Europese stekker bij je schermen uit de UK gekregen of moet je dit extra bijbestellen?
Heb je automatisch een Europese stekker bij je schermen uit de UK gekregen of moet je dit extra bijbestellen?
Neen, er zat een Engelse stekker bij.Superlux schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 01:24:
@micd33

Ik had hier nog eentje liggen van een oude PC, en een netsnoer heb ik bijgekocht in de winkel (4 euro)
Die vind je in alle PC zaken of bij Mediamarkt...
Lol. Gelukkig zijn de IEC aansluitingen allemaal volgens dezelfde norm, dus alleen ander standaard snoer er aan
Wat heb je nu moeten bijkopen? Je hebt toch alleen zo''n nieuwe kabel nodig en die had je toch nog?micd33 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 02:28:
[...]
Neen, er zat een Engelse stekker bij.
[afbeelding]
Ik had hier nog eentje liggen van een oude PC, en een netsnoer heb ik bijgekocht in de winkel (4 euro)
Die vind je in alle PC zaken of bij Mediamarkt...
Loopt de garantie nu via Dell Nederland? Heb je ook al geprobeerd of dit ook echt zo is?
Ik ben ook geïnteresseerd in de dell u2410 maar ik heb echt geen idee meer waar ik hem moet kopen. Qsix verkoopt hem het goedkoopst maar dan heb je dus eigenlijk geen garantie op je monitor want ze reageren hier niet op. Andere web winkels misschien maar die zullen wel net zo slecht zijn in de garantie afhandeling.
Dell snap ik ook niet. Proberen die de mensen die bij hun kopen nu op te lichten ofzo? Je betaalt daar bijna 200 euro meer voor hetzelfde apparaat. En dan zou je denken dat je voor de garantie betaalt maar als je hem via een omweg (bijvoorbeeld PCBUYIT) koopt loopt de garantie ook via Dell NL.
Ik heb nog geen producten van Dell zelf maar ik twijfel ook een beetje of hun service wel echt zo goed is. Bij Dell chat krijg ik nooit iemand eraan. Het is altijd bezet. Als ik mail krijg ik nooit antwoord op mijn vraag, er wordt altijd omheen gedraaid en als je een directe vraag stelt sturen ze gewoon geen mail terug. Als je belt krijg je iemand eraan die kwaad wordt zodra je over prijs verschillen begint en vraagt waarom dat zo is. Een jaar geleden had ik gebeld met de vraag welke revisie ik zou krijgen als ik nu zou bestellen (2408). Het antwoord was dat ik de forums op tweakers maar in de gaten moest houden over welke revisie er nu geleverd wordt. Dit is toch te gek voor woorden? Maar ik lees wel op verschillende forums dat dell zo'n goede service heeft. Helaas is dat nog niet mijn ervaring. En dan heb ik nog niet eens iets gekocht.
Ik had 2 Euro netkabels nodig, omdat ik 2 monitors gekocht had.
Eentje had ik hier nog liggen, kwam van een oude PC, alle voedingskabels van computers en schermen zijn gelijk.
En eentje heb ik gekocht. Kostte me 4 euro, je hebt ze al vanaf 2,5 euro...
De stroomkabels bij de Engelse monitoren passen niet in onze stopcontacten.
Maar dat is zo erg niet, dus voor een paar euro heb je zo'n kabeltje.
En nu de Engelse pond laag staat tov onze euro, kan je lekker wat uitsparen. Alleen rekende PayPal een ietsje hogere dagkoers aan, maarja, dat is zo erg nog niet.
De garantie bij de Engelse resellers is net dezelfde als bij Dell NL of BE
Dus een Eurgarantie, geldig in alle Eurolanden.
Je kan je monitor, binnen de drie jaar (garantie is 3j) aanbieden bij Dell in elk Europees land in geval van defect.
Wat je niet hebt, is de Dell omruiling. Dus als je een monitor koopt en je vind hem niet goed en zou graag iets anders hebben een ander model bv, kan dit bij Dell in het land waar je gekocht hebt. Gaat dus niet in dit geval. Je moet dan je verkoper contacteren.
Voor garantie moet je enkel het serienummer opgeven, via telefoon in je eigen land...
Ik had, voor ik beide monitors kocht, ook telefonisch contact gehad met Dell.
Idd, het is zeer willekeurig bij die Dell mannetjes. Je krijgt soms verschillende antwoorden...
Toen ik vroeg waarom ze 150 euro duurder waren dan hun resellers, wisten ze het niet, of kwamen met onzin af van grote partij aankoop...
Ik heb er twee in de UK gekocht. Prima service. Goedkoop. En op drie werkdagen thuis. Dinsdag besteld, donderdag middag thuis met UPS.
Plus altijd direct antwoord op mijn mails met vragen. Ik wist bv van tevoren dat ik een Euronetsnoer moest aanschaffen. Ze hadden het me al verteld.
Al bij al, 100% tevreden van m'n aankoop. Mijn U2410 en de 2209WA zijn nu 3 weken in gebruik met zo'n 8 uur per dag. Prachtige monitors. Ik zou , als ik 't nu moest overdoen. Net dezelfde kopen bij dezelfde handelaar.
Eentje had ik hier nog liggen, kwam van een oude PC, alle voedingskabels van computers en schermen zijn gelijk.
En eentje heb ik gekocht. Kostte me 4 euro, je hebt ze al vanaf 2,5 euro...
De stroomkabels bij de Engelse monitoren passen niet in onze stopcontacten.
Maar dat is zo erg niet, dus voor een paar euro heb je zo'n kabeltje.
En nu de Engelse pond laag staat tov onze euro, kan je lekker wat uitsparen. Alleen rekende PayPal een ietsje hogere dagkoers aan, maarja, dat is zo erg nog niet.
De garantie bij de Engelse resellers is net dezelfde als bij Dell NL of BE
Dus een Eurgarantie, geldig in alle Eurolanden.
Je kan je monitor, binnen de drie jaar (garantie is 3j) aanbieden bij Dell in elk Europees land in geval van defect.
Wat je niet hebt, is de Dell omruiling. Dus als je een monitor koopt en je vind hem niet goed en zou graag iets anders hebben een ander model bv, kan dit bij Dell in het land waar je gekocht hebt. Gaat dus niet in dit geval. Je moet dan je verkoper contacteren.
Voor garantie moet je enkel het serienummer opgeven, via telefoon in je eigen land...
Ik had, voor ik beide monitors kocht, ook telefonisch contact gehad met Dell.
Idd, het is zeer willekeurig bij die Dell mannetjes. Je krijgt soms verschillende antwoorden...
Toen ik vroeg waarom ze 150 euro duurder waren dan hun resellers, wisten ze het niet, of kwamen met onzin af van grote partij aankoop...
Ik heb er twee in de UK gekocht. Prima service. Goedkoop. En op drie werkdagen thuis. Dinsdag besteld, donderdag middag thuis met UPS.
Plus altijd direct antwoord op mijn mails met vragen. Ik wist bv van tevoren dat ik een Euronetsnoer moest aanschaffen. Ze hadden het me al verteld.
Al bij al, 100% tevreden van m'n aankoop. Mijn U2410 en de 2209WA zijn nu 3 weken in gebruik met zo'n 8 uur per dag. Prachtige monitors. Ik zou , als ik 't nu moest overdoen. Net dezelfde kopen bij dezelfde handelaar.
Na 2 dagen heb ik nu al de Dell U2410 monitor binnen. Ik zal het eens uitgebreid proberen/testen.
Mijn eerst indrukken van de U2410 zijn goed. De juiste kleuren geeft hij weer op stand s-RGB. Heb geen dode pixels en het beeld is zeer scherp. En vrijwel geen last van licht lekkages. Het scherm is een juweeltje om te zien op mijn bureau. Moet wel erg wennen aan de grote helderheid van het scherm. Het wit is niet overal even wit, het is links onderin een heel klein beetje donkerder dan rechtsboven maar dat is zo verrekte weinig dat het niet op valt. Ik moet ook het 1 en ander nog gaan kalibreren. Ja ik ben grafisch technicus en heb dus "getrainde ogen die alles zien". De kijkhoeken zijn weliswaar goed maar zie toch ook wel een witte gloed en dat is jammer. Verder is het erg wennen aan het grote formaat maar met HD movies is het een genot om naar te kijken.
Mijn eerst indrukken van de U2410 zijn goed. De juiste kleuren geeft hij weer op stand s-RGB. Heb geen dode pixels en het beeld is zeer scherp. En vrijwel geen last van licht lekkages. Het scherm is een juweeltje om te zien op mijn bureau. Moet wel erg wennen aan de grote helderheid van het scherm. Het wit is niet overal even wit, het is links onderin een heel klein beetje donkerder dan rechtsboven maar dat is zo verrekte weinig dat het niet op valt. Ik moet ook het 1 en ander nog gaan kalibreren. Ja ik ben grafisch technicus en heb dus "getrainde ogen die alles zien". De kijkhoeken zijn weliswaar goed maar zie toch ook wel een witte gloed en dat is jammer. Verder is het erg wennen aan het grote formaat maar met HD movies is het een genot om naar te kijken.
[ Voor 81% gewijzigd door LithoMan op 28-10-2009 21:20 . Reden: eerste indrukken van het scherm toegevoegd ]
Ik dacht net even alleen een nieuw Input-lag grafiekje aan de TS toe te voegen. Even heel de TS doorgebladerd, en viel me op dat er nog geen U2410 bij stond
ook maar ff toegevoegd dus.
Waarvoor onze eeuwige dank.Knightwolf schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:11:
Ik dacht net even alleen een nieuw Input-lag grafiekje aan de TS toe te voegen. Even heel de TS doorgebladerd, en viel me op dat er nog geen U2410 bij stondook maar ff toegevoegd dus.
Zonder dit topic had ik nooit aan een Dell Ultrasharp gedacht en had ik waarschijnlijk voor Eizo of iets anders gekozen.
Dus die U2410 heb ik aan jullie te danken.
Op dat input-lag grafiekje zie je dat er toch een groot verschil is tussen de gewone mode (33.8) en de game mode (14.4) bij de U2410.... Dat moet ik toch eens uitproberen dan...
[ Voor 14% gewijzigd door micd33 op 27-10-2009 01:04 ]
Anoniem: 324125
Ik heb mijn U2410 maandag besteld bij diezelfde verkoper xpsdirect (xpsbargains). Bij mij antwoordt hij op geen enkele vraag!micd33 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:28:
Had jij trouwens een tracking nr gekregen van hem?
Mail jij hem persoonlijk of via ebayberichten?
Bij mij antwoorde hij altijd binnen de tien minuten.Anoniem: 324125 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:44:
[...]
Ik heb mijn U2410 maandag besteld bij diezelfde verkoper xpsdirect (xpsbargains). Bij mij antwoordt hij op geen enkele vraag!
Had jij trouwens een tracking nr gekregen van hem?
Mail jij hem persoonlijk of via ebayberichten?
Ja, ik kreeg een trackingnummer voor UPS.
En ik mailde hem persoonlijk (Hotmail adres)
De eerste keer via eBay natuurlijk. Daarna via mail...
Hij zal toch niet op vakantie zijn? ... of... of... de Mexicaanse griep hebben?...
[ Voor 7% gewijzigd door micd33 op 28-10-2009 17:21 ]
Ok bedankt voor de info, ik zal ook eens op zijn hotmail adres proberen dan.micd33 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:19:
[...]
Bij mij antwoorde hij altijd binnen de tien minuten.
Ja, ik kreeg een trackingnummer voor UPS.
En ik mailde hem persoonlijk (Hotmail adres)
De eerste keer via eBay natuurlijk. Daarna via mail...
Hij zal toch niet op vakantie zijn? ... of... of... de Mexicaanse griep hebben?...
Hoe zit het eigenlijk met die 3 jaar garantie? Er zit geen factuur bij en geen garantieformulier van Dell ofzo...
Nee, zit geen factuur bij.
ik denk dat je betalingsbewijs de factuur is...
Die 3 jaar is de Europese garantie, die heb je in alle landen.
Neen, je hebt geen formulier.
In je monitor zit aan de linkerzijde een plaatje. Daarop staat het serienummer, dat moet je opgeven bij Telefonisch contact.
ik denk dat je betalingsbewijs de factuur is...
Die 3 jaar is de Europese garantie, die heb je in alle landen.
Neen, je hebt geen formulier.
In je monitor zit aan de linkerzijde een plaatje. Daarop staat het serienummer, dat moet je opgeven bij Telefonisch contact.
Kan iemand mij vertellen of de beeldkwaliteit van de Dell U2410 beter is met HDMI of met een DVI aansluiting? Zit er sowieso verschillen in? Wat zou dan beter zijn?
Ik heb mijn U2410 eens op drie manieren uitgetest.LithoMan schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:13:
Kan iemand mij vertellen of de beeldkwaliteit van de Dell U2410 beter is met HDMI of met een DVI aansluiting? Zit er sowieso verschillen in? Wat zou dan beter zijn?
Met DVI, met een HDMI kabel en nu is hij aangesloten op de DisplayPort.
Die Displayport kabel zit in de doos van je Dell monitor.
Maar ik merk geen verschil. Geen enkel. Niet in beeld en niet in snelheid of lag...
Pasop, dit is zo met 't blote oog he? Ik heb niets gemeten ofzo.
Heb hem ook uitgetest op een Asus NV70 laptop (HDMI) voor bluray, dan op de desktop met een Gainward GTX 260 (Nvidea) en met een Saphire 4890 vapor (ATI radeon) Geen enkel verschil in aansluiting.
De beeldkwaliteit blijft in alle gevallen perfect. Dit voor wat de monitor aansluiting betreft.
Wel is er een klein verschil in beeldkwaliteit tussen de Nvidea en de ATI kaarten...
Maar dat hoort niet in dit Dell topic thuis.
FWIW Bij het claimen van een G2410 van PCBUYIT bij Dell NL moest ik het order nummer opgeven en de naam van de verzender (Bedrijfsnaam van PCBUYIT wat niet PCBUYIT is)Anoniem: 324125 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:11:
[...]
Ok bedankt voor de info, ik zal ook eens op zijn hotmail adres proberen dan.
Hoe zit het eigenlijk met die 3 jaar garantie? Er zit geen factuur bij en geen garantieformulier van Dell ofzo...
Deze stonden op de bon op de doos.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 614 op 28-10-2009 23:58 ]
En dat garantiegeval viel onder die PAN EU garantie waarmee PCBuyit adverteert? Heeft Dell Nederland de zaak vervolgens in behandeling genomen=Anoniem: 614 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:56:
[...]
FWIW Bij het claimen van een G2410 van PCBUYIT bij Dell NL moest ik het order nummer opgeven en de naam van de verzender (Bedrijfsnaam van PCBUYIT wat niet PCBUYIT is)
Deze stonden op de bon op de doos.
Lijkt mij goed nieuws voor mensen die de monitor goedkoper willen hebben, maar wel zeker willen zijn van de garantie.
Ik had inderdaad garantie; omruil-garantie voor een andere G2410. Niet voor een ander model. De keuze voor een andere model heb je alleen als je bij Dell NL koopt. En het beeld van de G2410 is niet aan te zien vergeleken met een 2408WFP of U2410. Dus heb de G2410 met verlies moeten verkopen om een Ultra te kunnen kopen.Wolly schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:19:
[...]
En dat garantiegeval viel onder die PAN EU garantie waarmee PCBuyit adverteert? Heeft Dell Nederland de zaak vervolgens in behandeling genomen=
Lijkt mij goed nieuws voor mensen die de monitor goedkoper willen hebben, maar wel zeker willen zijn van de garantie.
Dat is waar.
Er is een hemelsbreed verschil tussen een G2410 en een U2410. Niet alleen het lettertje...
Er is een hemelsbreed verschil tussen een G2410 en een U2410. Niet alleen het lettertje...
Anoniem: 128331
Hoi,
Zeer interessante draad is dit.
Net zoals de vorige 13
Ik heb m'n zinnen gezet op de U2410, na het lezen van reviews en vergelijkingen.
Dus, dat is geen issue meer (hoop ik).
Maar dan waar te bestellen?
Dell? Premium garantie, dus omruilen, dode pixel garantie, enz.
Maar wel stevige prijs, nu 653 euro.
Elders?
Qsix valt af. Gedoe over geen garantiebon, geen goed contact, enz. Teveel geklaag.
Wel graag uit NL. Dus geen Ebay.
Dan blijven de NL'ers over.
Bijv Salland, goede ervaringen mee. Zeer vriendelijk en snel.
Prijs daar nu 546.
Mailtje gestuurd hoe ze omgaan met garantie e.d.
De basis: ik ga voor kwaliteit en service. Dus kijk niet op 2-3 tientjes. Wel op een prijsverschil van 100 euro.
Ik heb de posts hierboven gelezen.
Het verschil wat ik tot nog toe kan ontdekken is dat je bij Dell volledige omruilgarantie hebt en elders alleen 'defect' garantie.
Kunnen jullie mij verlichten?
Dank!
Zeer interessante draad is dit.
Net zoals de vorige 13
Ik heb m'n zinnen gezet op de U2410, na het lezen van reviews en vergelijkingen.
Dus, dat is geen issue meer (hoop ik).
Maar dan waar te bestellen?
Dell? Premium garantie, dus omruilen, dode pixel garantie, enz.
Maar wel stevige prijs, nu 653 euro.
Elders?
Qsix valt af. Gedoe over geen garantiebon, geen goed contact, enz. Teveel geklaag.
Wel graag uit NL. Dus geen Ebay.
Dan blijven de NL'ers over.
Bijv Salland, goede ervaringen mee. Zeer vriendelijk en snel.
Prijs daar nu 546.
Mailtje gestuurd hoe ze omgaan met garantie e.d.
Tja, dus pixelgarantie erbij kopen a 40 euro? Dan wordt het prijsverschil alweer kleiner.De fabrieksgarantie van Dell is van toepassing op deze monitor, wij en/of u zelf kunnen bij een onverhoopt defect de monitor naar Dell sturen voor reparatie. Een pixelgarantie is niet inbegrepen, deze kunt u echter wel los aanschaffen. Onder ‘service’ vind u ‘pixelgarantie’, in het linkermenu op onze website. Hier kunt u per formaat van het scherm de prijs vinden voor een pixelgarantie. Indien u pixelgarantie wenst kunt u de zo zelf pixelgarantie meebestellen met de monitor.
De basis: ik ga voor kwaliteit en service. Dus kijk niet op 2-3 tientjes. Wel op een prijsverschil van 100 euro.
Ik heb de posts hierboven gelezen.
Het verschil wat ik tot nog toe kan ontdekken is dat je bij Dell volledige omruilgarantie hebt en elders alleen 'defect' garantie.
Kunnen jullie mij verlichten?
Dank!
Als het gaat om Dell premium garantie krijg je al een nieuwe monitor bij 1 bright pixel. Op elke Ultrasharp zit standaard 3 jaar premium garantie. Nou is de vraag natuurlijk of je Dell premium garantie hebt via Salland.
Waarom niet via ebay? Ik bedoel wat zou mis zijn met een ebay handelaar?
Die ebay winkels zijn als de dood voor één (1) slechte beoordeling.
Ze bewegen hemel en aarde om je tevreden te stellen.
Plus je hebt tweemaal een garantie. Teneerste die van Ebay en ten tweede die van Paypal.
Ik heb er juist opzettelijk voor gekozen om met ebay te kopen en niet via een shop of handelaar die ik toch niet ken.
En waarom een shop in Engeland. Tja, nogal simpel. De Engelse Pond staat laag. dus doe je voordeel. Ook al moet je tien euro meer portkosten betalen.
De garantie blijft dezelfde in heel Europa. Premium is idd, geen enkel pixelfout. Geen enkele!
Ik snap daarom ook niet dat je 19 euro extra zou betalen bij Qsix voor een pixeltest? Dat heeft toch geen zin?
Er mogen geen dead of hot pixels zijn.
Is dit er wel, stuur je hem naar Dell en zij geven je een nieuwe. Dat is Premium garantie op de Ultra sharp reeks.
Edit: ik zie juist dat de U2410 nog in prijs gezakt is. Hij staat nu 443 euro. Ik heb 40 euro meer gegeven een maand geleden. Doemme toch, weer te vlug gekocht.
Plus je hebt tweemaal een garantie. Teneerste die van Ebay en ten tweede die van Paypal.
Ik heb er juist opzettelijk voor gekozen om met ebay te kopen en niet via een shop of handelaar die ik toch niet ken.
En waarom een shop in Engeland. Tja, nogal simpel. De Engelse Pond staat laag. dus doe je voordeel. Ook al moet je tien euro meer portkosten betalen.
De garantie blijft dezelfde in heel Europa. Premium is idd, geen enkel pixelfout. Geen enkele!
Ik snap daarom ook niet dat je 19 euro extra zou betalen bij Qsix voor een pixeltest? Dat heeft toch geen zin?
Is dit er wel, stuur je hem naar Dell en zij geven je een nieuwe. Dat is Premium garantie op de Ultra sharp reeks.
Edit: ik zie juist dat de U2410 nog in prijs gezakt is. Hij staat nu 443 euro. Ik heb 40 euro meer gegeven een maand geleden. Doemme toch, weer te vlug gekocht.

[ Voor 8% gewijzigd door micd33 op 29-10-2009 12:14 . Reden: prijsopgave ]
Anoniem: 128331
Als je niet bij Dell koopt heb je niet die premium garantie, zo stelt Salland.
Het gaat dan alleen om 'defect'. Wat je er ook onder verstaat.
Eens met Ebay-betoog, echter met dit soort dingen vind ik het prettig terug te kunnen naar de dealer.
Dat gaat met een dealer in Engeland slecht.
Ook wanneer je het ding moet retourneren kost je dat behalve geld een boel inspanning, ergernis en gedoe.
Dat is het mij niet waard.
Even afgezien van de wisselkoers moet je je natuurlijk ook afvragen waarom het bij Dell duurder is en bij een andere internetwinkel goedkoper. Toch?
Eens met Ebay-betoog, echter met dit soort dingen vind ik het prettig terug te kunnen naar de dealer.
Ook wanneer je het ding moet retourneren kost je dat behalve geld een boel inspanning, ergernis en gedoe.
Even afgezien van de wisselkoers moet je je natuurlijk ook afvragen waarom het bij Dell duurder is en bij een andere internetwinkel goedkoper. Toch?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 128331 op 29-10-2009 12:48 ]
Als je bij PCBuyIt koopt verloopt de garantie gewoon via Dell Nederland. Wat die wisselkoersen betreft is Dell echt niet de enige die hier wat extra winst mee heeftAnoniem: 128331 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:47:
Als je niet bij Dell koopt heb je niet die premium garantie, zo stelt Salland.
Niet helemaal. Premium panel garantie dekt alleen de Bright pixelfouten.micd33 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:08:
Volgens XPSBargains (beetje tegenstrijdig, eerst spreken ze over dead pixels, maar in de uitleg tussen haakjes erachter gaat het over bright pixels)
Volgens PCBuyit (via mail):DEAD PIXEL WARRANTY : IF THERE ARE ANY DEAD PIXELS FOUND, DELL WILL REPLACE THE SCREEN DIRECTLY BY THEMSELVES . (Zero Bright Pixels Under Dell's Premium Panel Guarantee3, you will receive a replacement UltraSharp monitor should even one bright defective pixel appear on the screen. )
Volgens Dell.nlThe 3008WFP is supplied with a PAN EU premium panel guarantee that covers against a single bright pixel.
Afgezien van XPSBargains zie ik nergens iets staan over dead pixels.Service en support waarop u kunt rekenen
De UltraSharp 3008WFP kan rekenen op drie jaar Dell-service op de volgende werkdag, inclusief de Premium-garantie voor flatpanels van Dell die tot vijf jaar kan worden verlengd 3. De Premium-garantie voor flatpanels garandeert dat uw monitor wordt vervangen, zelfs als gedurende de garantieperiode ook maar één defecte, continu heldere pixel op het scherm wordt gevonden.
Bedenk me net dat een dead pixel natuurlijk zowel een stukke, als een heldere pixel kan zijn. In mijn uitleg hierboven ga ik ervan uit dat een stukke zwarte pixel in ieder geval geen bright pixel is.
[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 29-10-2009 13:10 ]
Die ervaring heb ik toch niet met XPSbargains. Hij heeft nog geen slechte beoordeling momenteel, maar dat kan weldra wel eens veranderen. Ik ben niet te spreken over hun service momenteel. Akkoord ik had mijn scherm snel in huis, maar ze reageren he-le-maal niet op ebayberichten of persoonlijke mails.micd33 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:08:
Waarom niet via ebay? Ik bedoel wat zou mis zijn met een ebay handelaar?
Waardeloos in mijn ogen dus en dat gaat ze een negatief oordeel opleveren.
Ik ga nog 1 keer proberen met de melding dat ze een negatieve beoordeling gaan krijgen, zul je zien dat ze dan wel reageren...
edit: TYPISCH. Ik heb ze de melding gedaan van een negatieve feedback en nu krijg ik plots reactie binnen de 5 minuten. Triest.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 324125 op 29-10-2009 13:35 ]
Anoniem: 324297
Ik begrijp niet waarom iemand in hemelsnaam een pixelgarantie erbij wil kopen. Je hebt toch zoiets als een herroepingsrecht wat inhoudt dat je 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden je product kunt terugsturen. Dus ook als je een dode pixel (wit/zwart groen of paars) ziet zonder daarvoor 40-60 euro te moeten betalen. En als je tegen die shop gewoon zegt dat je niet tevreden bent vanwege een dode pixel en dat ze kunnen kiezen of het geld terug te geven of een andere op te sturen dan zullen ze je heus wel een andere opsturen. En anders gewoon geld terug vragen ,negatieve review plaatsen en het bij een ander shop proberen. Zoals ze ons proberen op te lichten (bv. Qsix) zo kun je ze ook terug pakken met hun eigen regels.
Ja, raar... Waarom hij niet op je mail reageert weet ik ook niet, natuurlijk.Anoniem: 324125 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:14:
[...]
Die ervaring heb ik toch niet met XPSbargains. Hij heeft nog geen slechte beoordeling momenteel, maar dat kan weldra wel eens veranderen. Ik ben niet te spreken over hun service momenteel. Akkoord ik had mijn scherm snel in huis, maar ze reageren he-le-maal niet op ebayberichten of persoonlijke mails.
Waardeloos in mijn ogen dus en dat gaat ze een negatief oordeel opleveren.
Ik ga nog 1 keer proberen met de melding dat ze een negatieve beoordeling gaan krijgen, zul je zien dat ze dan wel reageren...
edit: TYPISCH. Ik heb ze de melding gedaan van een negatieve feedback en nu krijg ik plots reactie binnen de 5 minuten. Triest.
Ben eens in m'n Outlook gaan kijken naar m'n mailgeschiedenis met hun...
11 mails in het totaal, incl de bestelling heb ik hun gestuurd, allen binnen 't uur beantwoord.
Waarom hij nu niet reageerd weet ik ook niet. Spijtig... ik dacht de perfecte handelaar gevonden te hebben... misschien bestaan die wel niet.
Misschien net als Qsix, eens verkocht besta je niet meer...
Maar je hebt je scherm toch snel gehad he? en wat vind je ervan?
Anoniem: 2356
Hallo,
ik ben ook aan het kijken voor een nieuw scherm bij mijn nieuwe pc. Daar ik nu een dell ultrasharp (6jr oud maar nog top alleen een beetje klein) heb wil ik er graag weer een!
Ik ben nog aan het twijfelen tussen de 24 en 27 inch.
Als ik zo de topic lees en een beetje samenvat zoals ik t begrijp:
de 2410u is erg nieuw en over het algemeen wordt deze goed ontvangen, al zijn er wel problemen meet (brom etc).
de 2709 is al wat ouder (enkele revisies) maar nog steeds erg goed.
De resoluties zijn hetzelfde.
Daarbij is het redelijk vertrouwd om ze via xpsbargains of pcbuyit te kopen en bieden deze beide een goede prijs en europese garantie (die dus minder ver strekt dan DELL nl zelf biedt).
Nog tips of adviezen voor de een of andere?
ik ben ook aan het kijken voor een nieuw scherm bij mijn nieuwe pc. Daar ik nu een dell ultrasharp (6jr oud maar nog top alleen een beetje klein) heb wil ik er graag weer een!
Ik ben nog aan het twijfelen tussen de 24 en 27 inch.
Als ik zo de topic lees en een beetje samenvat zoals ik t begrijp:
de 2410u is erg nieuw en over het algemeen wordt deze goed ontvangen, al zijn er wel problemen meet (brom etc).
de 2709 is al wat ouder (enkele revisies) maar nog steeds erg goed.
De resoluties zijn hetzelfde.
Daarbij is het redelijk vertrouwd om ze via xpsbargains of pcbuyit te kopen en bieden deze beide een goede prijs en europese garantie (die dus minder ver strekt dan DELL nl zelf biedt).
Nog tips of adviezen voor de een of andere?
Ondertussen is alles in orde. Ik had mijn scherm op 2 dagen tijd in huis.micd33 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:33:
[...]
Ja, raar... Waarom hij niet op je mail reageert weet ik ook niet, natuurlijk.
Ben eens in m'n Outlook gaan kijken naar m'n mailgeschiedenis met hun...
11 mails in het totaal, incl de bestelling heb ik hun gestuurd, allen binnen 't uur beantwoord.
Waarom hij nu niet reageerd weet ik ook niet. Spijtig... ik dacht de perfecte handelaar gevonden te hebben... misschien bestaan die wel niet.![]()
Misschien net als Qsix, eens verkocht besta je niet meer...![]()
Maar je hebt je scherm toch snel gehad he? en wat vind je ervan?
Ik weet nog niet goed wat er van te denken... het feit dat het een wide gamut monitor is veroorzaakt een hoop problemen voor mij. Ik gebruik vooral photoshop voor het web (en dus minder voor prints). Ik vrees dat een srgb monitor een betere keuze voor me geweest was.
Enkel colormanaged programma's geven srgb juist weer (normaal gezien), maar bij mij geeft zelfs firefox met color management geactiveerd zwaar overgesatureerde kleuren (vooral rood).
In safari zie ik wat ik in photoshop zie.
Bekijk ik dezelfde foto op mijn laptop: zelfde resultaat als wat ik in firefox zie.
Die problemen had ik nooit met mijn laptop en vorige monitor, omdat deze srgb zijn.
De kans zit er dus wel in dat ik hem gewoon terug verkoop (verzekerd verzenden naar de UK is me wat prijzig)
Waarom zet je hem dan niet op sRGB en stel je kleuren af...
Ik werk ook met Photoshop en heb geen enkel probleem.
Dat gaat om de een of andere reden ook niet. Ik moet er wel bijzeggen dat ik een mac gebruik, daar zit kleur anders dan windows.micd33 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:21:
Waarom zet je hem dan niet op sRGB en stel je kleuren af...
Alles ziet er goed uit in photoshop, ik save srgb, als ik de foto bekijk met preview of safari ziet alles er ook nog goed uit, maar wanneer ik de foto bekijk :
- op mijn gekalibreerde laptop: overgesatureerd.
- in firefox: overgesatureerd
kalibratie maakt geen verschil, na export blijft dit probleem zich voordoen.
Wanneer ik in photoshop 'proof setup' 'monitor rgb' selecteer zie ik het overgesatureerde resultaat. Wanneer ik dan edit, de saturatie compenseer en dan 'save for web' kies krijg ik een foto die overal goed is (laptop, de browsers,...)
Ik vind het heel vreemd. To be continued...
ow, een Mac... Tja, dat is idd iets anders...
ik zit met windows 7... CS4 en daar neem ik het monitorprofiel.
De U2410 staat op sRGB. En ik heb geen last van oversaturatie.
Ik dacht dat het bijgeleverde profiel bij de standard mode hoort.micd33 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:23:
ow, een Mac... Tja, dat is idd iets anders...
In de sRGB mode zou je gewoon het Windows default sRGB profiel moeten kiezen.
De combinatie zou dan weer redelijk kleurneutraal moeten zijn, maar het 'voordeel' van Wide Gamut ben je kwijt.
Dit zou ook op de Mac moeten werken.
Er zit overigens ook een 'Gamma' selectie in het menu van de monitor, die verschilt voor de PC en Mac.
mjah..staat de U2410 zelf wel in sRGB modus? Dat kan ik nog niet opmaken uit je verhaal. Die behoort toch prima te moeten werken.
Ja sRGB.alwinus schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:32:
mjah..staat de U2410 zelf wel in sRGB modus? Dat kan ik nog niet opmaken uit je verhaal. Die behoort toch prima te moeten werken.
Hij geeft de kleur goed weer, wanneer ik in photoshop softproof met monitor rgb (en dus de oversaturatie van groen en rood er zelf uithaal).
Doe ik dit niet, dan ziet de foto er niet uit in firefox (waarvan nogthans color management wel aan staat) of gewoon op mijn laptop.
Ik heb al een hoop soortgelijke berichten gelezen van andere gebruikers van wide gamut monitors (hier op GoT ook). Het lijkt alsof het ergens mis gaat met mijn color management.
Hier heeft men het over hetzelfde probleem, deze man heeft uiteindelijk ook terug een standard gamut monitor gekocht (osx):
http://www.gballard.net/photoshop/srgb_wide_gamut.html
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 324125 op 30-10-2009 09:35 ]
Als sRGB (niet Adobe RGB) aanstaat in de monitor kun je juist geen oversaturatie krijgen.Anoniem: 324125 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:55:
[...]
Ja sRGB.
Hij geeft de kleur goed weer, wanneer ik in photoshop softproof met monitor rgb (en dus de oversaturatie van groen en rood er zelf uithaal).
Doe ik dit niet, dan ziet de foto er niet uit in firefox (waarvan nogthans color management wel aan staat) of gewoon op mijn laptop.
Ik heb al een hoop soortgelijke berichten gelezen van andere gebruikers van wide gamut monitors (hier op GoT ook). Het lijkt alsof het ergens mis gaat met mijn color management.
Hier heeft men het over hetzelfde probleem, deze man heeft uiteindelijk ook terug een standard gamut monitor gekocht (osx):
http://www.gballard.net/photoshop/srgb_wide_gamut.html
In deze mode wordt de aansturing van RGB juist beperkt door de ingebouwde LUT met (redelijke) calibratie.
Het probleem met de Dell 2408WFP en de Wide Gamut monitoren van HP en Philips is dat die monitoren geen bruikbare sRGB mode hebben (geen LUT).
De problemen van deze monitoren zijn dus niet van toepassing op de U2410, zolang die in sRGB mode staat.
Het zou dus eerder een technisch probleem van jouw monitor zijn.
Iedere serieuze fotograaf zal juist een eigen calibratie doen op custom mode, waarbij je vooordeel hebt van de bredere kleurruimte en de betere calibratie (de standaard calibratie van de U2410 is niet geweldig).
De problemen met oververzadiging neem je dan maar op de koop toe of er wordt zelfs een tweede sRGB monitor aangeschaft.
NEC heeft monitoren die volledig sRGB zijn met zeer nauwkeurige calibratie en een A-TW polariser om 'sparkling' van IPS te vermijden.
Nadeel is wel de hoge prijs, die voor de gewone consument niet aantrekkelijk is.
Professionals zullen juist weer voor de monitoren van bijvoorbeeld Eizo of LaCie gaan, die gericht zijn op Adobe RGB (ook Wide Gamut dus, doch minder extreem dan HP en Philips).
Ik zou dus die gamma setting controleren of die op de waarde Mac staat.
Verder weet ik niet wat deze gamma setting voor effect heeft op het sRGB profiel en of deze mogelijk alleen op Windows PCs correct is.
Ter controle zou je de monitor een keer kunnen testen op een Windows PC (sorry, die zijn er ook), waarbij je er op moet letten dat het sRGB kleurenprofiel actief is (Windows Update kan er zelf een U2410 kleurenprofiel op zetten voor standard mode, wat goed te zien is bij gebruik van sRGB aan de flets groene kleur wit in color managed applicaties).
Als ook op een Windows PC sRGB niet werkt, dan moet er een technisch probleem zijn (LUT mogelijk niet gecalibreerd).
Edit:
Ik dacht dat je in photoshop zelf ook een kleurenprofiel in kunt stellen buiten Windows oms en die moet natuurlijk ook sRGB zijn voor correcte weergave.
Echter, geen enkel profiel zou mogen zorgen voor oververzadiging in de sRGB mode.
[ Voor 4% gewijzigd door Flitzer op 30-10-2009 10:15 ]
Dan denk ik dat het een technisch mankement moet zijn in jouw monitor. Als jouw monitor, in het menu(!, en dus niet alleen in photoshop een profiel kiezen), in de sRGB modus staat en toch er is er teveel verzadiging in de kleuren dan lijkt me dat die modus niet werkt. Omruilen dan want de U2410 moet goed kunnen werken in sRGB modus.
Precies.alwinus schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:48:
Dan denk ik dat het een technisch mankement moet zijn in jouw monitor. Als jouw monitor, in het menu(!, en dus niet alleen in photoshop een profiel kiezen), in de sRGB modus staat en toch er is er teveel verzadiging in de kleuren dan lijkt me dat die modus niet werkt. Omruilen dan want de U2410 moet goed kunnen werken in sRGB modus.
Het enige wat anders kan is dat dat programma via dci de monitor aanstuurt en een andere preset mode als sRGB voor je instelt. Maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Als sRGB mode niet goed zou werken, zou er dan niet veel meer webcontent overgesatureerd weergegeven moeten worden? Alle foto's die ik online bekijk zien er goed uit, behalve dus de mijne.
Punt is wanneer ik monitor rgb kies in photoshop en daarmee ga editten, het resultaat wel goed is op alle andere platformen. Vervelende hieraan is dat je dan voor iedere foto meer werk hebt omdat je moet compenseren.
Ik zoek het verder uit, ik wil dit topic ook niet gaan kapen
Punt is wanneer ik monitor rgb kies in photoshop en daarmee ga editten, het resultaat wel goed is op alle andere platformen. Vervelende hieraan is dat je dan voor iedere foto meer werk hebt omdat je moet compenseren.
Ik zoek het verder uit, ik wil dit topic ook niet gaan kapen
Als sRGB niet goed zou werken dan zie je dat o.a. in games. Als ik bijvoorbeeld bij games game mode of standard mode selecteer zijn vooral rood en ook blauw heftig aanwezig.
Overigens is Firefox wel degelijk color aware en zullen verwijzingen naar kleurenprofielen aanwezig in afbeeldingen overgenomen worden. link
De overige content is niet color aware en zal oververzadig weer worden gegeven als sRGB mode niet werkt of als er bij een andere mode geen correct kleurprofiel aanwezig is.
De balk bovenin tweakers en de rode smileys knallen van het scherm af.
Ik denk dat je inderdaad zulf zult moeten uitzoeken of er een probleem is met jouw monitor.
Voor een doorsnee gebruiker is een Wide Gamut monitor zeker geen voordeel, want het juist weergeven van kleuren is een hele uitdaging geworden.
Overigens is Firefox wel degelijk color aware en zullen verwijzingen naar kleurenprofielen aanwezig in afbeeldingen overgenomen worden. link
De overige content is niet color aware en zal oververzadig weer worden gegeven als sRGB mode niet werkt of als er bij een andere mode geen correct kleurprofiel aanwezig is.
De balk bovenin tweakers en de rode smileys knallen van het scherm af.
Ik denk dat je inderdaad zulf zult moeten uitzoeken of er een probleem is met jouw monitor.
Voor een doorsnee gebruiker is een Wide Gamut monitor zeker geen voordeel, want het juist weergeven van kleuren is een hele uitdaging geworden.
Al een aantal maanden in het bezit van de 2408WFT. En ik begin me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan de beeldkwaliteit bij het bewerken van foto's.
Ik zie het beeld alsof er een waas aan kleine puntjes overheen zit. Na bellen met de leverancier lijkt het misschien te gaan om de antiglare laag op het glas. Een stukje tekst van iemand die het heel mooi omschrijft:
The effect is somewhat difficult to describe. It's as if someone put a thin layer of vaseline on the top surface of your screen. This produces a sort of noise that is overlayed on top of the image that your monitor is actually producing. If you move windows around, the noise stays fixed, as it is a property of the coating, and not the LCD itself.
Ik kan verder geen andere berichten vinden op internet in combinatie met deze monitoren. Toch is mijn vraag, zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik merk het vooral met het bewerken van fotomateriaal.
Ik zie het beeld alsof er een waas aan kleine puntjes overheen zit. Na bellen met de leverancier lijkt het misschien te gaan om de antiglare laag op het glas. Een stukje tekst van iemand die het heel mooi omschrijft:
The effect is somewhat difficult to describe. It's as if someone put a thin layer of vaseline on the top surface of your screen. This produces a sort of noise that is overlayed on top of the image that your monitor is actually producing. If you move windows around, the noise stays fixed, as it is a property of the coating, and not the LCD itself.
Ik kan verder geen andere berichten vinden op internet in combinatie met deze monitoren. Toch is mijn vraag, zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik merk het vooral met het bewerken van fotomateriaal.
Misschien dat dit citaat op bovengenoemd aansluit !? :Harold_S schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:33:
Al een aantal maanden in het bezit van de 2408WFT. En ik begin me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan de beeldkwaliteit bij het bewerken van foto's.
The effect is somewhat difficult to describe. It's as if someone put a thin layer of vaseline on the top surface of your screen. This produces a sort of noise that is overlayed on top of the image that your monitor is actually producing. If you move windows around, the noise stays fixed, as it is a property of the coating, and not the LCD itself.![]()
Our only negative point on the screen is that once again Dell has inset the panel itself, so the image partly reflects on the bezel
Is de conclusie van Cnet bij de review van de u2410 , bron
Ik heb het zelf vrijwel vanaf het begin gemerkt, zowel met de A00, A01 als de A02 revisie van de 2408WFP. Het is soms idd wat irritant, maar meestal valt het niet zo erg op. Bij het browsen/Photoshoppen valt het wat eerder op.Harold_S schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:33:
C:\>_
En dat is nou net waar het scherm vaak voor wordt gebruikt, Photo editing, want volgens alle reacties op internet is het scherm juist daarvoor zo prima inzetbaar.
Jammer, had ik het van te voren geweten dan had ik mogelijk een ander scherm gekocht
.
Jammer, had ik het van te voren geweten dan had ik mogelijk een ander scherm gekocht
Even een update:
Mijn probleem is verholpen. Het lag -zoals ik al verwachte- aan het kleurprofiel.
Ik ben nu tevreden over het scherm.
Mijn probleem is verholpen. Het lag -zoals ik al verwachte- aan het kleurprofiel.
Ik ben nu tevreden over het scherm.
Ik beschik sinds enkele dagen over een U2410, en ben zeer tevreden.
De U2410 is aangesloten op een Macbook Pro (june 2008) via dvi -> vga.
Echter krijg ik de kleuren van het scherm niet gelijk aan die van de Macbook Pro,
dit is soms zeer irritant werken als je frequent van scherm wisselt tijdens het werken...
Is hier een oplossing voor? Of is dit logisch...
Ik heb al enkele kleurprofielen geprobeerd, zowel op het scherm als op m'n mac.
Echter vind ik het wit op de U2410 er steeds geel-achtig uitzien tov het wit op m'n mac.
Thx!
Echter krijg ik de kleuren van het scherm niet gelijk aan die van de Macbook Pro,
dit is soms zeer irritant werken als je frequent van scherm wisselt tijdens het werken...
Echter vind ik het wit op de U2410 er steeds geel-achtig uitzien tov het wit op m'n mac.
Thx!
[ Voor 1% gewijzigd door jverdeyen op 04-11-2009 14:42 . Reden: dvi -> vga dus ]
Ik heb de U2410 aan een MBP hangen via Displayport, de kleuren zijn met een Spyder 3 Pro alleen goed te kalibreren met het sRGB profiel. Opvallend is dat de kleuren met of zonder kalibratie maar weinig verschillend zijn met het sRGB profiel.jverdeyen schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:33:
Ik beschik sinds enkele dagen over een U2410, en ben zeer tevreden.
Thx!
Onder Windows gebruik ik het standaard profiel, het programma van de Spyder past dan zelf de LUT aan.
[ Voor 0% gewijzigd door Falconey op 04-11-2009 19:05 . Reden: typo ]
Aha! Ik heb ook nog een MBP met Displayport, die zal ik ook eens testen... en anders eens via hdmi -> dvi en proberen op SRGB. Zijn de kleuren van de MBP te benaderen?Falconey schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:46:
[...]
Ik heb de U2410 aan een MBP hangen via Displayport, de kleuren zijn met een Spyder 3 Pro alleen goed te calibreren met het sRGB profiel. Opvallend is dat de kleuren met of zonder calibratie maar weinig verschillend zijn met het sRGB profiel.
Onder Windows gebruik ik het standaard profiel, het programma van de Spyder past dan zelf de LUT aan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een discussietopic over de Dell UltraSharp serie in een techforum. Geen levertijdentopic in het Shopping Forum. Graag on-topic blijven en niet nutteloze slowchat over (geschatte) levertijden.
Dit is een discussietopic over de Dell UltraSharp serie in een techforum. Geen levertijdentopic in het Shopping Forum. Graag on-topic blijven en niet nutteloze slowchat over (geschatte) levertijden.